abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64887849
Spannend Teigan!

Wij gaan zo als de jongste wakker is even een stukje wandelen Lekker even naar buiten!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64894006
Teigan: nu vraag ik me eigenlijk al de hele dag af hoe lang je die peren op had laten staan... Stoofperen kunnen best wat hebben voor ze zwart worden, toch?
Sanity is (not) statistical
pi_64896822
Maeghan, ik denk dat ze een uurtje of 4 hebben staan pruttelen... Ik heb ze op een gegeven moment nog bijgevuld met wat water, omdat ik het idee had dat ze wat droog begonnen te koken, maar daarna ben ik ze helemaal vergeten.
Het nadeel van ons huis is dat het slecht te verwarmen is, dus alle deuren zijn zoveel mogelijk dicht, vandaar dat ik het ook nog niet eerder rook...

Ik heb nu weer een kilo peertjes gehaald, dus morgen weer een kans.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64898679
Ik zei onder het eten iets egen TARA over B&J ijs en 1000 kiloclorieën.
Na enig nadenken meende TARA dat het dan volgens het metrisch stelsel bekeken juister was om te spreken over 1 megacalorie.
Dat jullie het even weten
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:34:37 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64900167
Ik hoop dat het morgen wel lukt dan Teigan, stoofpeertjes zijn zo lekker!

Ik wil hier eigenlijk wel gewoon door gaan met mijn lijstjes te posten, ondanks dat ik niet per se wil afvallen meer.
Maar het is een hele goeie manier om het in de gaten te houden voor mij.
Gisteren een balansdag gedaan en toen was ik vanmorgen ook prompt weer op het gewicht dat ik had voor ik erachter kwam dat ik zwanger was. De stand is dus 0 op dit moment. En daar ben ik wel blij mee. Okok, 9 weken pas, maar alles wat ik zolang mogelijk zo minimaal mogelijk kan houden is meegenomen.
Vandaar overigens mijn lijstjes. Volgens mij zijn ze prima, maar dan kunnen jullie meekijken en me zeggen als ik meer moet eten ofzo.

Gisteren:

O: Brinta
T: niet, wegens laat ontbijten
L: 2 boterhammen met kaas en gebakken ei, 2 plakjes gebraden gehakt, 1 vitalinea yoghurtje
T: appel
D: Curry van kip, kikkererwten, paprika, ui en spinazie, met pitabroodjes
T: vitalinea yoghurtje, minneola

Vandaag:
O: brinta
T: vitalinea, minneola
L: stukje taart, paar toastjes
T: balisto (ik stierf van de honger en had even geen zin in een snelle jelle bij de benzinepomp )
T: 2 geroosterde boterhammen met gebraden gehakt
D: frietjes, huzarenslaatje, stuk of 6 drumsticks uit de oven, zonder vel
T: minneola (ben ik op dit moment zwaar aan verslaafd.

Gisteren was ok, vandaag een heel stuk minder.
Morgen weer wat braver.

Overigens kan ik merken dat ik nu stil sta qua gewicht. Mijn buik wordt toch al wel wat boller nu terwijl ik niks aan kom. De vetjes op mijn buik lijken ook ietsje minder te zijn.
Stiekem hoop ik dat ik het nog even vol weet te houden dit en dan kan ik mss wel, in combinatie met die 5 die ik er al kwijt was, m'n positiebroeken in een maatje kleiner kopen.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:41:59 #206
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64900418
Beeeeee; waarom heb je de vel van de kip gehaald als je huzarensla en frietjes erbij had?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:47:33 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64900588
Dan viel het nog een beetje mee.
E er zat steeds heel veel vet gevangen achter dat vel, dus ik trok het maar met mijn handen los zodat het niet over mijn kin droop. En ik ben niet zo'n kluif-held dus dan ga ik te veel kijken en dan leg ik het maar weg.
De kluifjes zijn bij mij ook zeker niet kaal hoor, dat kan ik niet.
pi_64900658
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:41 schreef SHE het volgende:
Beeeeee; waarom heb je de vel van de kip gehaald als je huzarensla en frietjes erbij had?
Omdat dat dan minder kcal is?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:51:05 #209
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64900712
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:49 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Omdat dat dan minder kcal is?
Dat heeft dus geen zin als je al zoveel carbs en andere vetten erbij hebt zitten.
Met natuurlijke vetten is niets mis; met de verzadigde vetten uit huzarensalade en friet is van alles mis.

Een kippenvelletje kun je best laten zitten. Zeker als je side-dish netjes is.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:52:04 #210
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64900752
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:47 schreef Brighteyes het volgende:
Dan viel het nog een beetje mee.
E er zat steeds heel veel vet gevangen achter dat vel, dus ik trok het maar met mijn handen los zodat het niet over mijn kin droop. En ik ben niet zo'n kluif-held dus dan ga ik te veel kijken en dan leg ik het maar weg.
De kluifjes zijn bij mij ook zeker niet kaal hoor, dat kan ik niet.
Dat heeft wel iets oers, zo'n druipende kin
pi_64900938
quote:
Klinkt als: als je een reep chocolade hebt gehad, waarom dan niet meteen ook 3 negerzoenen
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:02:44 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64901143
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:51 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat heeft dus geen zin als je al zoveel carbs en andere vetten erbij hebt zitten.
Met natuurlijke vetten is niets mis; met de verzadigde vetten uit huzarensalade en friet is van alles mis.

Een kippenvelletje kun je best laten zitten. Zeker als je side-dish netjes is.

Ik wilde volgende week al terug, want ze hebben nl. echt goddelijk lekkere 'borrelhapjes' en de drumsticks van vandaag vielen wat tegen. Doe ik er gewoon een salade bij volgende week.
Was vanavond ook het plan, maar dat kwam kinder-slaapjes-technisch niet goed uit.
pi_64908019
quote:
Omdat huzarensla wel lekker is en velletjes van de kip niet? (velletjes )
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_64908073
Ik heb trouwens bedacht hoe ik dit jaar waarin afvallen voor het eerst niet mijn goede voornemen is ga inkleden. Ik heb besloten te gaan werken aan de volgende punten:
- discipline opbouwen (in veel aspecten in mijn leven)
- spierkracht opbouwen, dumbeltjes uit de kast en trainen!
- langzamer eten (eet echt veeeeel te snel)
- geen dingen onbewust eten
- genieten van de dingen die ik bewust wel eet
- mezelf anders gaan bekijken, ben ik al een tijdje mee bezig, maar het wordt echt tijd dat ik mezelf niet meer zie als "dat dikkertje", maar me eens focus op al het andere dat ik ook nog ben!
- genieten van het leven

Na 20 jaar geobesedeerd lijnen met een resultaat om te janken, is het tijd voor een nieuwe aanpak.
***Levi was here***
pi_64908406
Klinkt goed Levitation, vooral het langzamer eten..

Ik heb ook de neiging om alles gedachtenloos naar binnen te schuiven..
ik voel me nu thuis soms wel stom dat ik mijn boterhammen in 9 stukjes snij, en dan stukje voor stukje eet, maar ik ben er wel meer mee bezig zo, en geniet er meer van, en heb om de een of andere reden ook minder trek daardoor...

Ik zag vanmorgen weer een lager getal. Gisteren was het juist een stuk hoger (ik gok o.a. door dde wijn van vrijdag, en de studentenhaver tijdens de film), en ik had gisteren ook echt even moeite om gewoon goed te blijven eten, maar het is dus de moeite waard..

ik blijf het wel eng vinden, op de een of andere manier geeft dit een stuk minder het gevoel van controle dan mijn eerder eetpatroon. Dat lagere getalletje is soms best weer even schrikken. Gelukkig kan ik er met best over praten.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 11 januari 2009 @ 10:52:46 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64908475
Een wijs, maar ambitieus plan Levi.
Niet vergeten he, one step at a time! Je kan niet alles in 1 keer doen.
pi_64908790
Mooi ambitieus plan Levi! Ik kan me er op de meeste punten wel in vinden
pi_64908867
quote:
Op zondag 11 januari 2009 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
Een wijs, maar ambitieus plan Levi.
Niet vergeten he, one step at a time! Je kan niet alles in 1 keer doen.
't Is een plan voor een heel jaar. En het zijn gewoon punten waar ik aan ga werken, hoeft over een jaar niet perfect te zijn, als er maar duidelijk vooruitgang te zien is.
***Levi was here***
pi_64918399
Goed plan Levi!

Hier een dieettechnische slechte dag. Vanavond eten we shoarma, en zojuist 2 stroopwafels gehad. Maar het is weekend, en dan moet het kunnen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64918694
ik ben vanmiddaga wezen schaatsen bij een toertocht, maar na 10 kilometer vond ik het wel weer best, ik rijd toch lekkerder op skates...

Vanavond soep met zelfgemaakte hamburgers waarschijnlijk. Niet heel goed, maar ook niet super slecht.
  zondag 11 januari 2009 @ 16:58:46 #221
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64919025
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:50 schreef teigan het volgende:
ik ben vanmiddaga wezen schaatsen bij een toertocht, maar na 10 kilometer vond ik het wel weer best, ik rijd toch lekkerder op skates...

Vanavond soep met zelfgemaakte hamburgers waarschijnlijk. Niet heel goed, maar ook niet super slecht.
Als je hamburgers zelf maakt zijn ze vaak idd gezonder en ook nog eens veul lekkerder Vroeger maakten wij er dan twee p.p. (niks erbij) met VAN ALLES erop! nomnom. Torenhoge broodjes en vaak was de hamburger zelf dan maar erg klein Maar toch zit je er propvol van!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_64919122
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:58 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Als je hamburgers zelf maakt zijn ze vaak idd gezonder en ook nog eens veul lekkerder Vroeger maakten wij er dan twee p.p. (niks erbij) met VAN ALLES erop! nomnom. Torenhoge broodjes en vaak was de hamburger zelf dan maar erg klein Maar toch zit je er propvol van!
klopt wel... Ik heb dan ook veel minder de neiging om er veel mayo en ketchup op te gooien... Wat uien erop enzo, en smullen maar. Dus het zal wel loslopen..
  zondag 11 januari 2009 @ 17:09:09 #223
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64919426
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:01 schreef teigan het volgende:

[..]

klopt wel... Ik heb dan ook veel minder de neiging om er veel mayo en ketchup op te gooien... Wat uien erop enzo, en smullen maar. Dus het zal wel loslopen..
Geloof ik graag

Nou heb ik zin in de hamburgers die ik eens met een vriend gemaakt heb, was bolletje + klein hamburgertje + mengsel van licht gebakken ui en rode paprika + paar plakjes gekookt ei + schepje saus Mjam
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 11 januari 2009 @ 17:41:03 #224
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64920533
Iemand enig idee hoeveel kcal en %vet er in een (gebakken) kaassouflé zit? (pointswaarde is nog beter)
Het is vast heel erg... Maar ik moet het weten voor ik hem ga halen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 11 januari 2009 @ 17:44:24 #225
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64920635
Mag ik dr ook bij?? Ik wil ook! Ik wil ook! Ben al een tijdje bezig met 'gezonder eten' en 'minder snoepen' en ben bij de diëtiste geweest 8 december. Van haar een hele lijst meegekregen met 'gezonde keuze', 'tweede keuze' en 'bij uitzondering'.

Startgewicht: 83 kg. Lengte: 164 cm.

Waarom heb ik overgewicht? Allerlei redenen denk ik!
1. Ik ben drie keer achter elkaar zwanger geweest (nr. 1 was 3 maanden toen ik weer zwanger werd van nr. 2, nr. 2 was 6 maanden toen ik zwanger werd van nr. 3), dus geen tijd gehad om af te vallen tussen de zwangerschappen
2. Ik houd van snoepen (vooral chips en zoutjes, maar ook chocola...) en kan dan niet snel ophouden na een paar happen
3. Ik houd van veel, lekker, avondeten (ik eet wel gezond, maar ja, te grote porties dus! Vaak twee keer opscheppen etc...)

En er zijn vast nog wel wat redenen te noemen, zoals veel thuiszitten, man die boodschappen doet en vaak wel wat lekkers meeneemt, al is het maar voor hemzelf bedoeld of voor de kinderen...

Ik ben benieuwd of het gaat helpen om hier in dit topic te posten, het zou wel fijn zijn in ieder geval, ik kan nu zoveel kleren niet meer aan en dat stemt niet altijd vrolijk moet ik zeggen...

Ik heb nog nooit gedieet en heb ook nog nooit zomaar 'aan de lijn' gedaan zoals veel tienermeisjes doen, hoewel ik wel altijd over m'n gewicht heb getobt, ook toen ik zoveel woog als nu mijn streefgewicht is (65 kilo). Toen ging ik naar de fitnesszaal met het idee: oei, iedereen zal me wel dik vinden!
Hoezeer kan je perceptie veranderen op dat punt! Ik vind dat ik toen vreselijk slank was ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')