abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64718513

Sports Interactive Games

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2009 is het spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen?
Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM2009 patch 1

MAC: Intel Processor, OS X 10.5.5 , NVIDIA GeForce 7300 / ATI X1600 Radeon. 1GB RAM
Windows: OS Windows Vista / XP; Vista 2.0 GHz / XP 1.4 GHz; Vista 1 GB / XP 512 MB RAM; 2 GB vrije ruimte;
128 MB NVIDIA FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL of hoger

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10|
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco (met dank aan sjimz)

[ Bericht 2% gewijzigd door sezten op 06-01-2009 09:32:22 ]
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_64718583
Je bent het filter vergeten! (tvp)
pi_64718610
WAT?
pi_64718647
Hij staat niet in subforum PC meer
pi_64718847
Oeps. Even wachten.

Ik doe de vorige delen in de OP
pi_64718941
Ik ga als ik ergens de tijd vind ook wel weer eens verder met mijn Leeds game.
pi_64719019
Sjimz kan jij de Wiki OP aanpassen nu? en een kickje naar het PC Games subforum please
pi_64719494
Sta 5e na 29 wedstrijden met FC Utrecht in mijn eerste seizoen, en ook in de halve finale van de KNVB beker, wordt straks een spannend einde met o.a. nog wedstrijden in de competitie tegen PSV en Feyenoord.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_64719951
Gisteren met Wycombe begonnen, en ondanks de redelijke goede begroting en de verwachting van een 4e plaats de competitie met 2 nederlagen begonnen. Beetje triest, krijg ze niet aan het ballen, maar wat wil je met een aantal spitsen die zo traag zijn als dikke stront.

Wel Nordin Wooter aangetrokken
U MAD?
pi_64720803
tvp
pi_64721691
Waar ik trouwens van baal is dat ik per maand 5 ton verlies draai met Utrecht, en dat terwijl ik nog bijna 70k ruimte heb wat salarissen betreft.

Als ik nu een speler verkoop krijg ik maar 10% beschikbaar voor nieuwe transfers, had bv. Leroy George voor 2.5 miljoen euro aan PSV verkocht, kreeg ik 250.000 euro beschikbaar voor nieuwe transfers....

Hopelijk is dat komend seizoen beter, anders wordt het echt niks.

Wel al 3 spelers voor komend seizoen aangetrokken omdat hun contract afloopt, Ibrahim Kargbo van Willem II als 12e man, Anco Jansen van Cambuur als talent, en Stefan Doedee als keeperstalent van RKC.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:24:33 #12
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_64722127
Sta in mijn 2e seizoen met Roda op een nette 3e plek. Ajax staat eerste met 0 wedstrijden verloren. Heerenveen staat 2e. Dit seizoen gaat een heel stuk beter dan het vorige. Ook mijn spitsen schieten er genoeg in. Mijn beste spits loopt zelfs 1 op 1 op dit moment.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_64722487
Mijn spitsen scoren gewoon als het nodig is. En anders doen mijn wingers het wel, of mijn middenvelders, of uit een corner...

Heb niet zo'n last van die 'bug'.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_64723436
Wat mij irriteert is dat het spel niet logisch in elkaar zit... je spitsen zouden normaliter de meeste goals moeten maken omdat ze daar qua afwerken en zelfbeheersing de beste skills voor hebben. Op de een of andere manier is de ME zo afgesteld dat mijn spitsen, en dan heb ik het over toppers in het spel zoals Cardozo en Drogba, zo'n 5 tot 7 opgelegde kansen per wedstrijd missen, vaak 1 tegen 1 met de keeper wordt de bal zo in de handen geschoten.

Dat mijn aanvallende middenvelders en buitenspelers ook hun goals meepikken is leuk, ik selecteer ze daar ook mede op qua skills maar in principe moet de spits de goalgetter zijn. Hun stats voor scoren liggen ook een stuk lager dus is het vreemd dat ze meer het net vinden dan mijn spits.

Ik kom qua scores ook nauwelijks tot grote uitslagen valt me op. Ik heb maar af en toe een uitschieter tegen kleine clubs vaak wordt het niet meer dan 2-0 of 1-0 ondanks de eerder genoemde opgelegde kansen. Vaak scoort je tegenstander dan wel zonder echte opgelegde kansen en dan groeit de frustratie. Dat je niet elke week 5 keer scoort mag duidelijk zijn maar dit slaat ook nergens op.

Ik heb even op het SI-Forum zitten speuren en daar hebben veel meer mensen het soortgelijke probleem als ik en een tester heeft daar aangegeven dat ze bij SI op de hoogte zijn en het dus meenemen voor de volgende patch. Ik weet niet of het wellicht met de Engelse competitie te maken heeft maar als het in de ME zit zou het voor elke competitie moeten gelden toch?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_64723523
Als het in de ME zit wel ja. ME is namelijk over de hele game genomen. Of je nou de Premier League speelt of de Indonesische eredivisie of whatever dan moet dat niets uitmaken.
pi_64723548
Wat is er mis met uitslagen van 2-0 of 1-0? Alsof een Chelsea in het echt zo vaak met meer dan 2/3 verschil goals wint.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_64723835
Met kleine overwinningen is niks mis, maar als je spitsen keer op keer 5 tot 7 opgelegde kansen missen blijf je die potjes ook niet winnen... ik kom nu ook vaak op een gelijkspel uit terwijl dit gezien het wedstrijdbeeld compleet bezopen is... ik snap best dat je zo'n resultaat er af en toe tussen hebt zitten maar het is gewoon structureel... en in vergelijking met eerdere FM's hebben ze waarschijnlijk geprobeerd het scoren wat moeilijker te maken maar ze hebben de spitsen nu wel erg zwak in de afronding gemaakt.... als iemand de skills voor afwerken en zelfbeheersing op 18 heeft staan mag ik er toch vanuit gaan dat ie als spits meer goals maakt dan mijn aanvallende middenvelder die voor dezelfde skills 12 en 13 heeft... afstandschoten en dergelijke even uitgesloten en puur naar velddoelpunten kijkend....

Cardozo, Drogba en al die andere topspitsen in het spel zouden in real life ook echt niet 7 keer in een 1 tegen 1 met de keeper missen... dat kan een keer gebeuren maar niet week in, week uit.
pi_64724768
Kijk jij de hele wedstrijd Vulture ?

Of alleen key highlights bv. ?

Want mij is het met key highlights kijken nog niet opgevallen dat er ontzettend veel opgelegde kansen worden gemist.
pi_64724798
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:40 schreef PBateman1978 het volgende:
Kijk jij de hele wedstrijd Vulture ?

Of alleen key highlights bv. ?

Want mij is het met key highlights kijken nog niet opgevallen dat er ontzettend veel opgelegde kansen worden gemist.
Ik gok uitgebreid
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:12:32 #20
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_64725756
Ik heb ook nergens last van mijn spits (het moet geen prutser zijn natuurlijk) scoort gewoon zo rond de 20 doelpunten per seizoen. En natuurlijk worden er wel wat opgelegde kansen gemist, maar dat zie ik ook zo vaak gebeuren in echte wedstrijden.
pi_64726398
Nee ik kijk alleen het hoognodige aan highlights... en 20 doelpunten voor een spits is in de Premier League nou ook niet schokkend, die toppers liepen bij mij in het verleden vaak 1 op 1 qua wedstrijden, zo'n 35 a 40 goals per seizoen in alle competities. Mijn teams scoren altijd gemiddeld ruim 2 goals per wedstrijden en ook daar kom ik nu echt never nooit aan... en het feit dat SI het min of meer erkent op het eigen forum geeft wel aan dat er iets in de afstellingen niet helemaal klopt.
pi_64727183
TVP
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:43:33 #23
229690 Spougle
pi_64729099
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef TheVulture het volgende:
Nee ik kijk alleen het hoognodige aan highlights... en 20 doelpunten voor een spits is in de Premier League nou ook niet schokkend, die toppers liepen bij mij in het verleden vaak 1 op 1 qua wedstrijden, zo'n 35 a 40 goals per seizoen in alle competities. Mijn teams scoren altijd gemiddeld ruim 2 goals per wedstrijden en ook daar kom ik nu echt never nooit aan... en het feit dat SI het min of meer erkent op het eigen forum geeft wel aan dat er iets in de afstellingen niet helemaal klopt.
Je heb ook wel gelijk het scoren verloopt ook wat stroever. 30,40 doelpunten per seizoen komt amper voor. Maar in mijn Leeds game legde Beckford er het eerste seizoen toch 26 in. En in mijn eerste Ajax game scoorde Huntelaar er ook lustig op los, iets van 23 geloof ik. En nu ik Bojan bij Ajax heb is het helemaal een feest. Meneer heeft er nu 17 in liggen na 20 wedstrijden. Maar ja dit is natuurlijk alleen mijn ervaring.
pi_64730910
Heb het spel nu niet voor me, maar volgens mij staat er bij je match stats een onderdeel "Clear Chances" of zoiets. Dat zijn de ballen die er coute que coute in hadden moeten gaan. Die komt bij mij nooit hoger dan 4 of 5. Als ik vervolgens in mijn wedstrijden gemiddeld 2,5 goal maak, dan is het moyenne dus niet eens zo slecht.

Het afronden 1 op 1 heb ik bij mij nog niet heel veel problemen mee gehad. Mijn spitsen staan na een half seizoen op 12 en 8 goals en omdat ik op die positie noodgedwongen veel rouleer vind ik dat nog best aardig.

Is het niet Louis van Gaal die het na iedere wedstrijd heeft over het aantal echte kansen en dat dat de kansen zijn waar 100% een doelpunt uit had moeten komen? Als je die theorie van hem los laat op FM, dan komt dat volgens mij wel aardig overeen...
Yeah, I know, some people are against drunk driving, and I call those people "the cops." But you know, sometimes, you've just got no choice; those kids gotta get to school!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:36:20 #26
229690 Spougle
pi_64731191
Opvallend: Hoe scoor je 4 keer in minder dan 10 min?

pi_64731227
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:29 schreef Jaapiosio het volgende:
Heb het spel nu niet voor me, maar volgens mij staat er bij je match stats een onderdeel "Clear Chances" of zoiets. Dat zijn de ballen die er coute que coute in hadden moeten gaan. Die komt bij mij nooit hoger dan 4 of 5. Als ik vervolgens in mijn wedstrijden gemiddeld 2,5 goal maak, dan is het moyenne dus niet eens zo slecht.

Het afronden 1 op 1 heb ik bij mij nog niet heel veel problemen mee gehad. Mijn spitsen staan na een half seizoen op 12 en 8 goals en omdat ik op die positie noodgedwongen veel rouleer vind ik dat nog best aardig.

Is het niet Louis van Gaal die het na iedere wedstrijd heeft over het aantal echte kansen en dat dat de kansen zijn waar 100% een doelpunt uit had moeten komen? Als je die theorie van hem los laat op FM, dan komt dat volgens mij wel aardig overeen...
Punt is dat je nooit en te nimmer van de 5 (in mijn geval 7) clear cut chances er 6 inknalt. Altijd maar 1 of 2.
Dat is raar natuurlijk; het zijn ballen die er gewoon inmoeten.
pi_64732418
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Punt is dat je nooit en te nimmer van de 5 (in mijn geval 7) clear cut chances er 6 inknalt. Altijd maar 1 of 2.
Van de 5 a 6 100% kansen gaan er bij inderdaad hooguit 1 of 2 in en soms ook echt helemaal niks... en dat zijn dan echt de situaties van alleen voor de keeper staan of er op af lopen en dan de bal simpel op hem knallen Daarnaast nog een handvol schoten op doel die daar nog eens bijkomen... Ik denk dat ze wellicht dat soort kansen wat moeten verminderen en degene die er dan wel worden gecreëerd er wat vaker in moeten laten gaan... nu creëer je met goed spel een hoop kansen en weet je op voorhand al 90% zeker dat ze toch worden gemist... en aan de andere kant vliegt er een loze bal in
pi_64732523
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, die keeper staat er ook niet voor jan doedel natuurlijk...

Overigens zul je mij niet horen klagen als er bij mij meer goals ingaan als SI besluit een en andere positief bij te stellen. Zolang het maar geen effect heeft op mijn tegenstanders.
Yeah, I know, some people are against drunk driving, and I call those people "the cops." But you know, sometimes, you've just got no choice; those kids gotta get to school!
pi_64732679
Met FM 08 een nieuwe game gestart. Het tegenvallende PSG is mijn nieuwe club, met (helaas erg standaard) aankopen Piatti, Aaritalo, Torres en Breno. Hopen dat het wat wordt..
pi_64732912
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:02 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Van de 5 a 6 100% kansen gaan er bij inderdaad hooguit 1 of 2 in en soms ook echt helemaal niks... en dat zijn dan echt de situaties van alleen voor de keeper staan of er op af lopen en dan de bal simpel op hem knallen Daarnaast nog een handvol schoten op doel die daar nog eens bijkomen... Ik denk dat ze wellicht dat soort kansen wat moeten verminderen en degene die er dan wel worden gecreëerd er wat vaker in moeten laten gaan... nu creëer je met goed spel een hoop kansen en weet je op voorhand al 90% zeker dat ze toch worden gemist... en aan de andere kant vliegt er een loze bal in
Klopt. Wat ik ook merk is dat als ik eenmaal een doelpunt gescoord heb, de ME een tweedeling maakt: of ik scoor heel snel nog een keer, of krijg er 1 tegen, zelfs als de tegenpartij mijn zestienmetergebied nog niet eens van dichtbij gezien heeft
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:24:07 #32
185115 Juk
Misschien
pi_64733411
Die "scoringsbug" heb ik soms ook last van.
Af en toe zit er een wedstrijd bij waarin ik na 5 1op1 kansen nog gewoon 0-0 sta om vervolgens achter te komen na een schot van 40 meter.
Gelukkig is dit meer uitzondering dan regel dus kan ik er niet echt wakker van liggen.

Overigens sta ik 7de met Leeds nu, eerlijk gezegd valt dat me tegen. Gat met de nummer 6, ManU, is 7 punten en naar beneden is het 6 punten met de nummer 14 dus voorlopig is Europees voetbal nog ver weg.
The only thing I fear is my MoM
pi_64734487
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:11 schreef PBateman1978 het volgende:
Waar ik trouwens van baal is dat ik per maand 5 ton verlies draai met Utrecht, en dat terwijl ik nog bijna 70k ruimte heb wat salarissen betreft.

Als ik nu een speler verkoop krijg ik maar 10% beschikbaar voor nieuwe transfers, had bv. Leroy George voor 2.5 miljoen euro aan PSV verkocht, kreeg ik 250.000 euro beschikbaar voor nieuwe transfers....
.
Ik heb hetzelfde probleem. Heb in 1,5 jaar tijd voor 10 miljoen spelers verkocht en voor 3 miljoen gekocht. Heb 50k over van mijn salarisbudget, maar mijn team maakt elke maand 500k verlies. Komt dit puur doordat ik gedegradeerd ben en je minder inkomsten hebt maar wel evenveel uitgaven? En wat kun je er aandoen? Vrij weinig toch....
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_64734565
net Hulk gekocht met Ajax, hoop dat hij er een paar intrapt
you might aswell do the white line
pi_64734617
whahaha en Hulk is geblesseerd
pi_64734679
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:48 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem. Heb in 1,5 jaar tijd voor 10 miljoen spelers verkocht en voor 3 miljoen gekocht. Heb 50k over van mijn salarisbudget, maar mijn team maakt elke maand 500k verlies. Komt dit puur doordat ik gedegradeerd ben en je minder inkomsten hebt maar wel evenveel uitgaven? En wat kun je er aandoen? Vrij weinig toch....
Ik heb geen idee wat je eraan kunt doen, had nog even gekeken of ik outstanding loans had, maar ook dat heb ik dus niet.

Zou daarom ook echt niet weten waarom de club zoveel verlies draait.
pi_64734742
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:43 schreef Spougle het volgende:

[..]

Je heb ook wel gelijk het scoren verloopt ook wat stroever. 30,40 doelpunten per seizoen komt amper voor. Maar in mijn Leeds game legde Beckford er het eerste seizoen toch 26 in. En in mijn eerste Ajax game scoorde Huntelaar er ook lustig op los, iets van 23 geloof ik. En nu ik Bojan bij Ajax heb is het helemaal een feest. Meneer heeft er nu 17 in liggen na 20 wedstrijden. Maar ja dit is natuurlijk alleen mijn ervaring.
Ik heb PSV eindelijk aan het spelen. Sta nu 2e na 21 wedstrijden, en heb pas 29 keer gescoord. Ook pas 7 doelpunten tegen. Mijn centrale verdediger (die de vrije trappen en strafschoppen neemt) heeft meer gescoord dan mijn spits....

Soms ben ik hele wedstrijden in de aanval en dan nog wordt het maar 1-0...Of blijft het 0-0.

Als zoveel mensen dit soort situaties melden, dan zal het toch wel structureel fout zitten
pi_64735347
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef TheVulture het volgende:
Ja, want in het echt scoort elke gemiddelde spits in de PL 35-40 keer Die onrealistische aantallen zijn er gewoon eindelijk uit.
pi_64737755
tvp.
pi_64738492
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:08 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ja, want in het echt scoort elke gemiddelde spits in de PL 35-40 keer Die onrealistische aantallen zijn er gewoon eindelijk uit.
Een gemiddelde speler bij een topclub in de PL kan inderdaad makkelijk aan 50, 60 wedstrijden per seizoen komen als je alle toernooien meetelt.... volgens mij is 35, 40 goals dan nog niet eens zo gek. En dan heb ik het wel alleen over de absolute topspitsen natuurlijk...

Maar goed, je hoeft het ook niet met me eens te zijn, het kan allemaal wel realistischer zijn maar dan moeten ze ook die 7 100% kansen zonder goals eruit halen want dat is ook zwaar onrealistisch... feit is gewoon dat er iets scheef zit wat ook door SI zelf wordt erkend op hun forum.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:47:46 #41
229690 Spougle
pi_64739082
Ja ik sta in de finale van de Champions League. Na eerst 1-1 gelijk te hebben gespeeld won in thuis met 1-0 in een hele rare wedstrijd, met een uitmuntende Stekelenburg. Nu wacht in de Finale Inter dat zal nog een hele kluif worden want die zijn zo wat onverslaanbaar. Maarja dat dacht ik van Man City en Barcelona ook

EDIT:
De vreugde is omgeslagen. Wat een kut spel is het ook afentoe in de 92ste minuut een heel droog balletje na een corner En dan heb ik de Finale van de Nederlansde beker ook al verloren van Heerenveen na strafschoppen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Spougle op 06-01-2009 19:48:23 ]
pi_64740445
tvp
pi_64752956
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Maar goed, je hoeft het ook niet met me eens te zijn, het kan allemaal wel realistischer zijn maar dan moeten ze ook die 7 100% kansen zonder goals eruit halen want dat is ook zwaar onrealistisch... feit is gewoon dat er iets scheef zit wat ook door SI zelf wordt erkend op hun forum.
Je hebt wel gelijk, ik ben er eens op gaan letten:

pi_64752960
Kutspel idd, bekerfinale tegen Heerenveen verloren na strafschoppen.

Wel 6e geworden in de competitie, en dus nog playoffs tegoed.
  Forum Admin dinsdag 6 januari 2009 @ 23:49:03 #45
35723 crew  GGMM
pi_64753179
Ik word dit jaar geen kampioen!

En Aisatti wil weg, naar een grotere club. Hij speelt verdomme al bij Ajax, wat wil hij nog meer.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_64754150
in mijn eerste seizoen...kampioen met Ajax
pi_64754168
Aisatti is best wel sucky bij mij...speelt 6.5 gem denk ik
pi_64754499
Die regens zijn echt te goed. Ik ben nu in mijn derde seizoen en er staan er vier in mijn basis die zo wonderkid kunnen worden en al de stats van een basis speler van Man Utd hebben.

Wat is de beste manier om aan het begin je spelers na een wedstrijd weer op 100% fit te krijgen? Ze komen nu steeds op 95% ofzo uit, maar ik weet niet of ik ze nu even hard moet laten trainen en dan weer minder of nu gelijk wat rustiger aan moet doen. Ik heb nogal een druk programma.
  Forum Admin woensdag 7 januari 2009 @ 00:33:45 #49
35723 crew  GGMM
pi_64754659
'Not sure he should leave the club'

Mooi, die blijft.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin woensdag 7 januari 2009 @ 00:36:15 #50
35723 crew  GGMM
pi_64754729
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:28 schreef JeroenV het volgende:
Die regens zijn echt te goed. Ik ben nu in mijn derde seizoen en er staan er vier in mijn basis die zo wonderkid kunnen worden en al de stats van een basis speler van Man Utd hebben.
Klopt.

Voor 2.5 Mil. gekomen, gaat binnen nu en 2 seizoenen weg voor 30+

Binnen een half seizoen istie beter dan m'n andere linksback die voor 20 mil. binnen is gekomen en 65.000 verdient, dan faal je ook een beetje in het zaken doen.

[ Bericht 18% gewijzigd door GGMM op 07-01-2009 00:42:17 ]
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_64754866

Nieuwe Johan Cruyff.
Het erge/leuke is, ze zijn allemaal transfervrij als je net aan een nieuw seizoen begint.

[ Bericht 14% gewijzigd door JeroenV op 07-01-2009 00:48:48 ]
  Forum Admin woensdag 7 januari 2009 @ 02:41:30 #52
35723 crew  GGMM
pi_64756862
3de geworden, 78 punten.

Vorig jaar met 73 punten kampioen geworden

//edit: wtf? Ik heb een vliegend kapsel in m'n team.

//edit2: Er mogen 3 clubs de EC in en 1 de ECC en toch worden er play off's gespeeld.

[ Bericht 30% gewijzigd door GGMM op 07-01-2009 03:15:56 ]
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 7 januari 2009 @ 08:07:06 #53
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64758172
Heb het afgelopen jaar veelal FM 2007 gespeeld maar vind de 2009 editie toch ietewat tegenvallen (niet realistisch)

Zit nu bij Willem II en ben 15e geworden (prognose 16e) maar er is al bijna een jaar een transfer stop omdat de club overgenomen zou worden dus spelers aankopen is er niet bij.

Iemand leuke tips voor vrije transfers ?
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  woensdag 7 januari 2009 @ 08:46:57 #54
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64758675

Lijkt me een puike verdediger voor middenmoters in de eredivisie.

Gratis na afloop seizoen 2008-2009.
  woensdag 7 januari 2009 @ 11:26:01 #55
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_64762922
Hoe zat het ook alweer met de instellingen voor de passing? Achterin kort houden en voorin lang? Zodat je meer balbezit hebt en dergelijke...
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_64768593
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:28 schreef JeroenV het volgende:
Wat is de beste manier om aan het begin je spelers na een wedstrijd weer op 100% fit te krijgen? Ze komen nu steeds op 95% ofzo uit, maar ik weet niet of ik ze nu even hard moet laten trainen en dan weer minder of nu gelijk wat rustiger aan moet doen. Ik heb nogal een druk programma.
pi_64769269
Voor 100% moet je denk ik echt flink rouleren ofzo. In mijn Spurs game probeer ik alleen te starten met spelers van 95% of meer, 100% zie ik buiten de keeper en centrumverdedigers eigenlijk nooit.

Deze versie vind ik op zich wel erg goed, wel een paar irritante dingen. Eén van mijn MCs in een 4-2-3-1, Marek Hamsik, moet per se scoren of een assist geven om boven de 6.0 uit te komen. En de persconferenties kunnen heel vervelend zijn, vooral de vraag of ik de derde keeper van Real Sociedad ga kopen.

Een aantal Arsenal spelers zijn trouwens lachwekkend overrated in deze versie
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_64769967
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:20 schreef DemonCleaner het volgende:
Voor 100% moet je denk ik echt flink rouleren ofzo. In mijn Spurs game probeer ik alleen te starten met spelers van 95% of meer, 100% zie ik buiten de keeper en centrumverdedigers eigenlijk nooit.

Deze versie vind ik op zich wel erg goed, wel een paar irritante dingen. Eén van mijn MCs in een 4-2-3-1, Marek Hamsik, moet per se scoren of een assist geven om boven de 6.0 uit te komen. En de persconferenties kunnen heel vervelend zijn, vooral de vraag of ik de derde keeper van Real Sociedad ga kopen.

Persconferenties laat ik altijd door assistent doen
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_64776373
quote:

Mijn hele team is al een tijdje elke wedstrijd op 100%, maar speel dan ook maar 1 wedstrijd per week. Wel geef ik vermoeide spelers na de wedstrijd 1 dagje vrij.
pi_64776674
Foei, volgens mij is er geen weg om de gemeente die je plannen blokkeert, of wel?
Zit nu al jaren te zeuren om extra plaatsen, maar de Council blijft het blokkeren .

Eagles - Inter dus gewoon in de Adelaarshorst (6750 zitplaatsen )
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
pi_64777774
Vandaag met Leeds begonnen. Iemand paar tips wat betreft spelers die ik kan halen met het budget die ik heb (125K)?
pi_64777939
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:58 schreef GeneraalUli het volgende:
Foei, volgens mij is er geen weg om de gemeente die je plannen blokkeert, of wel?
Zit nu al jaren te zeuren om extra plaatsen, maar de Council blijft het blokkeren .

Eagles - Inter dus gewoon in de Adelaarshorst (6750 zitplaatsen )
je kunt een nieuw stadion laten bouwen
pi_64778057
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Niet als de gemeente plannen voor een nieuw stadion blokkeert...
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:24:13 #64
229690 Spougle
pi_64780049
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:24 schreef magnifor het volgende:
Vandaag met Leeds begonnen. Iemand paar tips wat betreft spelers die ik kan halen met het budget die ik heb (125K)?
Todorov en natuurlijk Mascio.
  Forum Admin woensdag 7 januari 2009 @ 18:28:00 #65
35723 crew  GGMM
pi_64780163
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Hoe? Je kan alleen het verzoek indienen om meer zitplaatsen te krijgen toch?
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_64782629
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:24 schreef Spougle het volgende:

[..]

Todorov en natuurlijk Mascio.
Vooral die Mascio is een goede. Bedankt.
pi_64784097
ik stel jullie alle voor aan een enorm goed Ajax team dacht ik zo

Forum Admin woensdag 7 januari 2009 @ 20:04:39 #68
35723 crew  GGMM
pi_64784234

Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:06:41 #69
185115 Juk
Misschien
pi_64784312
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:01 schreef kweek89 het volgende:
ik stel jullie alle voor aan een enorm goed Ajax team dacht ik zo

[ afbeelding ]
Ik vindt het altijd jammer dat er amper Nederlanders spelen...
Ik probeer toch altijd die 6+5 regel in de gaten te houden in FM, ik krijg ook altijd het idee dat zoveel verschillende nationaliteiten nooit lekker gaat werken qua aanpassingsproblemen en taalbarrières.
pi_64784756
Eerste seizoen met FC Utrecht is voorbij, de media rekende op een 12e plaats, maar het werd uiteindelijk de 6e.

In de eerste ronde van de playoffs tegen NAC ging het al mis, thuis 1-1, uit 1-0 verlies, en zoals eerder gemeld had ik de bekerfinale gehaald en ook verloren.

Uiteindelijk dus een dubbel gevoel, 6e plek is mooi, uiteindelijk geen Europees voetbal hebben is klote.

woensdag 7 januari 2009 @ 20:30:59 #71
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_64785384
Nah ik had met Roda na mijn eerste seizoen wel Europees, maar werd geloot aan Valencia waardoor ik de groepsfase niet haalde. 2-1 thuis verloren, uit 1-1, waarbij Cristaldo een 100% kans mist in de 93e minuut
pi_64788757
Jeej, injurybug

Forum Admin woensdag 7 januari 2009 @ 22:23:30 #73
35723 crew  GGMM
pi_64790675
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:49 schreef Scorpie het volgende:
Jeej, injurybug

[ afbeelding ]
Dat is geen bug, je hebt gewoon geen brede selectie.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_64793026
Ik speel voorlopig weer FM 2008
pi_64794160
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:23 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat is geen bug, je hebt gewoon geen brede selectie.
Ik was vergeten te vermelden dat al deze blessures in 1 week tijd zijn opgekomen
pi_64794395
Ik ga verder met mijn Leeds game, zal morgen wat screens droppen. Christanval en Yildirim zijn wel helden
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:12:40 #77
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64795716
FF een vraagje ......

Ik zit bij Willem II dus maar kan nu al een jaar geen spelers meer kopen omdat een er een of ander gelul speelt dat de club zou worden overgenomen.

Aangezien dit in FM07 hooguit 3 maanden duurde is mijn vraag ook of het gaat om een bug?

Of heb ik te weinig geduld?

Mijn selectie is leeggekocht aan alle kanten maar sta toch nog steeds knap op de 10e plaats in de winterstop en wat spelers erbij zou goed uitkomen.
pi_64799151
quote:
Vertel mij wat.. had 25 duels met ManU gespeeld.. 20 winst, 5 gelijk(waaronder 6 overwinningen in CL, 1 in Euro en 1 in Engelse Super Cup)..

Vervolgens trad ik met de sterkste elf thuis!! tegen Arsenal aan en werd ik met 0-5 ingemaakt..

Beetje jammer dat ik vervolgens in een paar duels tijd ook van Everton en Chelsea verloor(beide met 1-0 en uit..) waardoor ik nu 11 punten achter Chelsea sta(voor het duel met Arsenal was dat 2..
pi_64804099
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:12 schreef Superfast het volgende:
FF een vraagje ......

Ik zit bij Willem II dus maar kan nu al een jaar geen spelers meer kopen omdat een er een of ander gelul speelt dat de club zou worden overgenomen.

Aangezien dit in FM07 hooguit 3 maanden duurde is mijn vraag ook of het gaat om een bug?

Of heb ik te weinig geduld?

Mijn selectie is leeggekocht aan alle kanten maar sta toch nog steeds knap op de 10e plaats in de winterstop en wat spelers erbij zou goed uitkomen.
Zolang je financiën niet op orde zijn, kan je gewoon geen spelers kopen.
pi_64805096
Mijn carriere: zit nu in september 2017

Man City: 19-12-2014 - heden
FA Cup: 2016
UEFA Cup: 2017
Premier League: 2017

Frankrijk: 13-7-2014 - heden
EK: 2016
Confederation Cup: 2017

Brazilië 7-7-2013 - 21-6-2014 ontslag gekregen
2e ronde WK 2014 uitgeschakeld

Inter: 14-6-2013 - 20-2-2014 ontslag gekregen
stond 4e

Marokko: 12-6-2011 - 9-2-2012 ontslag genomen
Kwartfinale Afrika Cup 2012 uitgeschakeld

Ivoorkust: 21-2-2010 - 12-7-2010 ontslag genomen
3e in groep WK 2010 in groep met Argentinië 2-2, VS 1-0 gewonnen, Duitsland 1-0 verloren

AFC AJAX: 15-7-2008 - 14-6-2013 ontslag genomen
Eredivisie: 2009, 2010, 2011, 2012, 2013
KNVB Beker: 2009, 2010
Johan Cruijff Schaal: 2009, 2010
UEFA Cup: 2011
Europese Super Cup: 2011

Wat wel apart is sinds ik weg ben bij Ajax hebben de -19 en de reserven niks meer gewonnen aan competities en Ajax 1 nog maar 1 keer kampioen in het jaar nadat ik weg was gegaan.

Ajax -19: 2011, 2012, 2013 het kampioenschap en in 2010, 2012, 2013 de beker
Ajax reserves: 2012, 2013 het kampioenschap

-18 van Man City hebben nu 1x de beker gewonnen en 1x het kampioenschap sinds ik aan de leiding ben. Doorselecteren helpt dus goed
Ajax, That '70s Show, Arsenal
pi_64805126
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:01 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Vertel mij wat.. had 25 duels met ManU gespeeld.. 20 winst, 5 gelijk(waaronder 6 overwinningen in CL, 1 in Euro en 1 in Engelse Super Cup)..

Vervolgens trad ik met de sterkste elf thuis!! tegen Arsenal aan en werd ik met 0-5 ingemaakt..

Beetje jammer dat ik vervolgens in een paar duels tijd ook van Everton en Chelsea verloor(beide met 1-0 en uit..) waardoor ik nu 11 punten achter Chelsea sta(voor het duel met Arsenal was dat 2..
Arsenal was in FM2008 ook al aardig overrated... sowieso vind ik het irritant dat sommige spelers echt niet af te stoppen lijken terwijl hun stats niet echt overdreven zijn.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:59:44 #82
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_64805195
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Arsenal was in FM2008 ook al aardig overrated... sowieso vind ik het irritant dat sommige spelers echt niet af te stoppen lijken terwijl hun stats niet echt overdreven zijn.
Bij mij lijkt het ook altijd of dezelfde teams en spelers goed tegen mij spelen.
pi_64807501
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_64812606
Zit in me 3e seizoen met city, denk dat ik dit jaar pas een echte gooi kan doen naar het kampioenschap Vorige 2 jaargangen haakte ik af rond de 25/28e competitiewedstrijd. Robinho verkocht aan Spurs en vorig seizoen de UEFA cup gewonnen(gedeeld 5e plek in de competitie en uiteindelijk was ik 7e dus nog steeds geen CL gespeeld)
pi_64817234
In welke training leren je spelers het beste koppen? Ik heb de ideale targetman (voor de toekomst) gevonden alleen zijn koppen kan beter.

It Never Hurts To Help!
pi_64825404
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:04 schreef -Willempie- het volgende:
In welke training leren je spelers het beste koppen? Ik heb de ideale targetman (voor de toekomst) gevonden alleen zijn koppen kan beter.

[ afbeelding ]
Download de gids die Marc Vaughan heeft geschreven voor FM 2007, daar staat alles over training in.

www.sigames.com en dan bij downloads kijken.
  Forum Admin donderdag 8 januari 2009 @ 23:07:54 #87
35723 crew  GGMM
pi_64832760
Dit jaar moet ik maar eens de UEFA cup gaan winnen. Vorig jaar uitgeschakeld in de kwartfinale door Sevilla. Uit 1-0 verloren, thuis 2-1 gewonnen, erg zuur.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin donderdag 8 januari 2009 @ 23:12:36 #88
35723 crew  GGMM
pi_64832974
M'n linkerverdediger wou ik heel graag kwijt, hij verdient 68.000 per week. Zit ik er over na te denken om z'n contract te ontbinden biedt Man City opeens 18mil. Dat zijn leuke financiele meevallers.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_64835150
Mijn leeds in het 2de seizoen in het Championship

Als iemand screentje wil van een speler roept U maar.
pi_64835382
Na 4 seizoenen Montrose (Schotland) van de 3e divisie naar de hoogste divisie gebracht te hebben heb ik een aanbod van AZ genomen. Vorig seizoen hebben ze Europacup voetbal gemist dus mij de taak om weer in de top5 terecht te komen.

Bijna de hele selectie is unhappy omdat mijn voorganger er een zooitje van gemaakt had door de populaire spelers te verkopen en wat prutvoetballers aan te trekken. Een paar goedkope zuid amerikaanse talentjes gehaalt en na 10 wedstrijden sta ik zowaar 2e door zeer aanvallend te voetballen, 1 puntje achter FC Twente...
pi_64835719

Wat een vraagprijs voor Kalou met z'n 29 jaar bij Juventus .
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_64851009
Ik heb een tijd met Nottingham Forest gespeeld maar dat was echt te simpel zeg daar in Engeland, het geld stroomt daar zo makkelijk binnen dat je na 3 jaar al een All Star team kunt kopen. Eerste jaar gepromoveerd en League Cup; tweede jaar 3de, UEFA Cup en FA Cup; derde jaar kampioen en CL en in mn 4de jaar had ik al Torres, Agüero, Bale, Richards, Silva etc. 30 miljoen competitiegeld, 42 miljoen TV-geld, 25 miljoen CL (TV-) geld plus enkele miljoenen per ronde, meer dan 3 miljoen recette elke game.. reken maar uit.

Ik ga nu wat heel anders beginnen, nl. in de Serie C2 met Cisco Roma dat is de club van Paolo Di Canio
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:13:33 #93
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_64855932
ben opnieuw begonnen met een grote database en meer competities met ajax weer, jammer dat Huntelaar vertrekt, heb Lavezzi kunnen kopen voor 4 miljoen, hopelijk is hij een goede vervanger
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_64857931
Een speler wilde vertrekken, ik gaf hem toestemming en hij stond op de transferlijst. Nu ben ik van gedachte veranderd, kan ik hem nog van de transferlijst afhalen?
pi_64863258
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:03 schreef Roberto258 het volgende:
Een speler wilde vertrekken, ik gaf hem toestemming en hij stond op de transferlijst. Nu ben ik van gedachte veranderd, kan ik hem nog van de transferlijst afhalen?
Tuurlijk. Klik op de speler, dan naar transferstatus en dan linksonder bij Transferlijst kijken.
pi_64863779
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:40 schreef TheArt het volgende:

[..]

Tuurlijk. Klik op de speler, dan naar transferstatus en dan linksonder bij Transferlijst kijken.
Idd.

Je zal alleen een unhappy speler hebben, je kunt m evt. een nieuw contract proberen aan te bieden zodat ie tevreden wordt.

Zelf heb ik nu ook last van een hele rits basis-spelers (Vorm, Cornelisse, Van Dijk, Vandenbergh o.a.) die naar grotere clubs willen, maar voorlopig blijven ze hier.
pi_64869613
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 17:03 schreef Roberto258 het volgende:
Heb nu zelf geen spelers vrijwillig op de transferlijst staan, maar volgens mij kan je zo'n speler alleen weer van de lijst afhalen als hij daar zelf om vraagt. Doet hij dat niet, dan blijft hij er op staan, of je nou hoog of laag springt...

Please, correct me if I'm wrong...
pi_64870001
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:28 schreef Jaapiosio het volgende:

[..]

Heb nu zelf geen spelers vrijwillig op de transferlijst staan, maar volgens mij kan je zo'n speler alleen weer van de lijst afhalen als hij daar zelf om vraagt. Doet hij dat niet, dan blijft hij er op staan, of je nou hoog of laag springt...

Please, correct me if I'm wrong...
Je hebt gelijk, want via de andere manier wat hierboven aan wordt gegeven kan het niet, omdat ik dus toestemming heb gegeven.
pi_64875610
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:20 schreef Saviola het volgende:
Ik ga nu wat heel anders beginnen, nl. in de Serie C2 met Cisco Roma dat is de club van Paolo Di Canio

!!!

Maar de club zelf is wel een leuke uitdaging om daarmee Serie a te halen en te winnen
Ja, schrok je toch even he!
pi_64875740

Knotsgekke kampioenswedstrijd

Zal binnenkort even een echte update plaatsen.
pi_64876887
Ajax is te ziek goed in mijn competitie. Ze hebben nu, in januari, pas 3 doelpunten tegen gehad. In totaal
  zaterdag 10 januari 2009 @ 11:13:19 #102
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_64880015
Ik heb een probleem met friendlies regelen. Ik wil een friendly regelen. Ik nodig Celtic uit, zij accepteren. Ik ga kijken naar mijn fixtures lijst. Geen oefenwedstrijd. En dat is met elk team dat ik uitnodig. Alleen een oefenwedstrijd tegen mijn U19 kan ik regelen. De rest niet. Doe ik iets fout? Overigens heb ik een legale versie.
pi_64886988
Ik heb trouwens een vreemd probleem. Ik heb een heel tijdje terug al een megapack met alles erop en eran gedownload. Werkt goed op één punt na. Waar normaal de shirts moeten staan tijdens een wedstrijd staan bij mij de logo's, terwijl die ook al bovenin het scherm staan. Nu heb ik even in het desbetreffende mapje kits gekeken en daar staan wel gewoon shirts. Wat is de fout?
pi_64888596
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:13 schreef Kn0x het volgende:
Ik heb een probleem met friendlies regelen. Ik wil een friendly regelen. Ik nodig Celtic uit, zij accepteren. Ik ga kijken naar mijn fixtures lijst. Geen oefenwedstrijd. En dat is met elk team dat ik uitnodig. Alleen een oefenwedstrijd tegen mijn U19 kan ik regelen. De rest niet. Doe ik iets fout? Overigens heb ik een legale versie.
Dat heb ik ook soms, maar niet altijd.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:00:15 #105
185115 Juk
Misschien
pi_64889725
Ik heb een goede regen uit de jeugd bij Leeds.
George Schreuder, inderdaad een Nederlander... Hoe komt dat jong in de jeugd bij Leeds? Verder zijn ze allemaal Engels.
pi_64891425
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:00 schreef Juk het volgende:
Ik heb een goede regen uit de jeugd bij Leeds.
George Schreuder, inderdaad een Nederlander... Hoe komt dat jong in de jeugd bij Leeds? Verder zijn ze allemaal Engels.
Dan moet je nodig eens de VI gaan lezen van een aantal weken geleden, spelersmakelaars handelen niet meer in supersterren maar in kinders van 15. En die worden bijvoorbeeld van de Nederlandse velden geplukt om vervolgens terecht te komen bij een "top" club in Engeland. Dat levert ze ook veel geld op
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 20:51:42 #107
185115 Juk
Misschien
pi_64897251
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:51 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Dan moet je nodig eens de VI gaan lezen van een aantal weken geleden, spelersmakelaars handelen niet meer in supersterren maar in kinders van 15. En die worden bijvoorbeeld van de Nederlandse velden geplukt om vervolgens terecht te komen bij een "top" club in Engeland. Dat levert ze ook veel geld op
Dus FM houdt daar rekening mee...
Ik vindt dat regens altijd uit het land van de club moeten komen, anders kan je na 10 seizoenen ineens hele rare dingen zien op W en EK's.
pi_64897412
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:51 schreef Juk het volgende:

[..]

Ik vindt dat regens altijd uit het land van de club moeten komen, anders kan je na 10 seizoenen ineens hele rare dingen zien op W en EK's.
Maakt helemaal niets uit hoor.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 21:07:11 #109
185115 Juk
Misschien
pi_64897609
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:58 schreef superjood het volgende:

[..]

Maakt helemaal niets uit hoor.
Ik heb nu een potentiële NL11tal speler uit de jeugd van Leeds
Dat is gewoon krom.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 21:52:02 #110
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_64898801
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:07 schreef Juk het volgende:

[..]

Dat is gewoon krom.
Da's gewoon een geëmigreerde jongen. Z'n ouders werken in Leeds en hij heeft dus ook de Nederlandse nationaliteit aangehouden.
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:45:02 #111
185115 Juk
Misschien
pi_64902418
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:52 schreef Mr-Sander het volgende:

[..]

Da's gewoon een geëmigreerde jongen. Z'n ouders werken in Leeds en hij heeft dus ook de Nederlandse nationaliteit aangehouden.
Ow jij kent hem
pi_64903677
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:07 schreef Juk het volgende:

[..]

Dat is gewoon krom.
In de jeugd bij Ajax spelen toch ook Belgen, Brazilianen, Zweden en Denen? Die spelers worden gewoon jong gescout en naar die club gehaald.
pi_64904191
Vinden jullie die persconferenties ook zo fukking irritant worden?
pi_64904205
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:41 schreef DirkZz het volgende:
Vinden jullie die persconferenties ook zo fukking irritant worden?
Gewoon door je assistent laten doen.
pi_64905225
Ik heb het wel beetje gehad met FM. Wat ik ook doe, heb nog geen 35% balbezit, en dat terwijl ik veruit beste team heb.
pi_64906686
quote:
Op zondag 11 januari 2009 01:22 schreef Roberto258 het volgende:
Ik heb het wel beetje gehad met FM. Wat ik ook doe, heb nog geen 35% balbezit, en dat terwijl ik veruit beste team heb.
Doe je toch iets fout met je tacktiek. Download eens een tactiek en pas hem een beetje aan naar je spelers.
  zondag 11 januari 2009 @ 08:59:41 #117
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_64907693

Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_64909337
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:20 schreef Saviola het volgende:
Leuk Simon
Ik speel zelf namelijk met Figline Valdarno, die in dezelfde Serie C2/B uitkomt. Die ploeg is vorig seizoen gepromoveerd vanuit de Serie D. En wat het nu zo leuk maakt: ik heb zo'n 5 maanden gewerkt op een camping in Figline Valdarno Dus dat deze club nu bespeelbaar is in FM maakt het extra mooi vanwege de band die ik met het stadje heb.

Het gaat overigens erg goed, want na 25 wedstrijden staat mijn ploeg op de 1e plek, met 9 punten voorsprong op de nummer 2. Kampioenschap is dus bijna binnen, terwijl de prognose de 13e plek was. Cisco staat 8e trouwens. Ik heb het gewéldige talent Mascio bij ze vandaan geplukt, voor het luttele bedrag van 45K. Wat een heldje is dat, zeg.
Enne, als je nog een spits nodig hebt: Gianluca Palmiteri

Mijn succesformatie:

EDIT: En nadat ik dit bericht had geplaatst, speel ik uitgerekend tegen Cisco één van mijn beste wedstrijden:

[ Bericht 10% gewijzigd door Winski05 op 11-01-2009 11:54:30 ]
pi_64909417
quote:
Op zondag 11 januari 2009 08:59 schreef Happel het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tweede nationaliteit?
Als Aissati voor Nederland had gekozen was het precies zo geweest.
  zondag 11 januari 2009 @ 12:19:29 #120
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_64910057
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:50 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Tweede nationaliteit?
Als Aissati voor Nederland had gekozen was het precies zo geweest.
Ah, zie het ja. Klopt alleen niet met de werkelijkheid, daar maakt hij deel uit van de Albanese selectie
Elite
Tegen TTIP
pi_64913881
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:45 schreef Winski05 het volgende:

[..]
Heuj lang geleden..
Jij speelt al FM09 zeker? Die heb ik nog niet, speel nog steeds 08, maar wel met de meest recente update natuurlijk, dus Figline zit ook in mijn afdeling. Ik zie trouwens dat je Chiesa op de transferlijst hebt staan, die werd bij mij topschutter met 36 goals in 34 wedstrijden

Ik heb een heel makkelijk seizoen gehad. Cisco Roma is een rijke club ten opzichte van de rest van de Serie C2 clubs, ik had om te beginnen al 1,5mln transfergeld plus met verkochte spelers kwam dat boven de 2mln uit. En een stadion van 24.000 man wilt ook wel helpen aan je financiele situatie. En dan heb ik nog AS Roma als moederclub die stuurden me nog een reeks talentjes door..

Uiteindelijk dus heel simpel kampioen geworden;

Verder ook nog Serie C Cup gewonnen, evenals Serie C2 Supercup. Hele seizoen ongeslagen gebleven ook nog.

Dit was mn heldje;

voor 28k gehaald bij TPS
  zondag 11 januari 2009 @ 16:01:23 #122
229690 Spougle
pi_64916863
Ik vind het na 3 a 4 seizoenen nooit zo leuk meer. Ze hebben die regens echt veels te goed gemaakt. Meestal heb je dan al 2 of 3 regens in je basis elf zitten.
pi_64919481
Ik heb niks tegen voetballen met de kerst, maar je kan ook overdrijven.

De resultaten zijn echter prima.
pi_64919545
Op nieuwjaarsdag
pi_64920843
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik heb niks tegen voetballen met de kerst, maar je kan ook overdrijven.

[ afbeelding ]

De resultaten zijn echter prima.
Jezus Wat een kut programma. Het is dat je 2x thuis mag
pi_64921696
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:35 schreef Saviola het volgende:

[..]
Inderdaad lang geleden, leuk dat we elkaar hier opeens tegenkomen
Ik speel FM09 inderdaad.(Waarom jij niet eigenlijk?) Daarin is Chiesa niet al te best meer, vooral fysiek niet, en ook al 38 jaar. Bovendien kreeg hij na een paar weken al een blessure van 5 maanden, en daarna was het voor hem moeilijk om zich in de basis te spelen, aangezien mijn team draait als een tiet. Voor zijn blessure stond 'ie overigens wel gewoon in de basis.

Goede prestatie trouwens, zeg! Maar dat mag ook wel als je 1.5 miljoen(!!) te besteden hebt. Da's heel wat meer dan de schamele 50k die ik, na wat verkopen, tot mijn beschikking had.

Ik ben met Figline Valdarno uiteindelijk ook vrij simpel kampioen geworden. Met als toetje nog het binnenslepen van de Serie C2 Supercup

Topschutter was Gianluca Palmiteri.
pi_64921999
de competite met QPR begint bijna maar ik heb mijn team al wel compleet
ik heb de volgende aankopen gedaan:
klompe, soley, gravesen, sanmartean, palmiteri en carr waren transfervrij en de volgende spelers heb ik gekogt: vermeer (375K) binya=een topper(230K) borges(875K) Masilela=een topper(750K) Nyatanga(2.6mil) centeno(1.5mil) navas(950K)
en dan op 1 jullie komen marco perez en laurito nog

een redelijk team toch?
Gattuso 8
  zondag 11 januari 2009 @ 20:05:32 #128
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_64925381
Ben in China begonnen maar daar is de regel dat je keeper Chinees moet zijn. Slaat echt totaal nergens op.....
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_64927118
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:05 schreef Basje_B het volgende:
Ben in China begonnen maar daar is de regel dat je keeper Chinees moet zijn. Slaat echt totaal nergens op.....
Wang dalei was altijd een topper in FM 2008. In mijn huidige game kan ik hem niet meer vinden.
Ja, schrok je toch even he!
  zondag 11 januari 2009 @ 21:05:15 #130
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_64927732
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:49 schreef Boe-man het volgende:

[..]

Wang dalei was altijd een topper in FM 2008. In mijn huidige game kan ik hem niet meer vinden.
een jonge doelman?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_64931419
whaha, is dat de enige lame regel ?
pi_64932164
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:20 schreef Winski05 het volgende:
Waarom jij niet eigenlijk?
Je kent me toch, het duurt altijd erg lang voor ik overschakel naar een volgende versie Vooral als deze me gewoon nog goed bevalt.
  maandag 12 januari 2009 @ 02:23:08 #133
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64937501
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:51 schreef Juk het volgende:

[..]

In FM 2007 was dat ook al zo.
Paar Argentijnen en idd vaak Nederlanders en Belgen.

Trouwens ik speel met Nederland , Engeland en België maar bij vrijwel elke speler die ik scout of een bod op die staat Sparta Praag bij de geïnteresseerden

Ik denk een speler of 500 minimaal waar ze interesse in hebben
pi_64938483
quote:
Op maandag 12 januari 2009 02:23 schreef Superfast het volgende:

[..]

In FM 2007 was dat ook al zo.
Paar Argentijnen en idd vaak Nederlanders en Belgen.

Trouwens ik speel met Nederland , Engeland en België maar bij vrijwel elke speler die ik scout of een bod op die staat Sparta Praag bij de geïnteresseerden

Ik denk een speler of 500 minimaal waar ze interesse in hebben
Dat heb ik ook gehad. En Crystal Palace had die eigenschap ook.

Maar vergeet niet dat een club al geïnteresseerd is als een scout in opdracht wedstrijd naar 'm gaat kijken.
  maandag 12 januari 2009 @ 07:58:24 #135
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64938499
Sorry om dit te zeggen maar ik vind dat FM 2009 heimelijk faalt (als is de 3d engine wel super)

Er zitten talrijke bugs in en daarnaast heb je nu spelers niet met een foto of een leeg vakje waar de foto hoort te staan maar een soort jimmy neutron achtige cartoon poppetjes
pi_64938513
quote:
Op maandag 12 januari 2009 07:58 schreef Superfast het volgende:
Sorry om dit te zeggen maar ik vind dat FM 2009 heimelijk faalt (als is de 3d engine wel super)

Er zitten talrijke bugs in en daarnaast heb je nu spelers niet met een foto of een leeg vakje waar de foto hoort te staan maar een soort jimmy neutron achtige cartoon poppetjes
Die poppetjes zaten ook al in 2008 hoor.
  maandag 12 januari 2009 @ 08:02:53 #137
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64938529
quote:
Op maandag 12 januari 2009 08:00 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Die poppetjes zaten ook al in 2008 hoor.
Daarom speelde ik ook 2007

Die 3d engine is wel vet hoor.

Maar lees dit topic eens na . De hoeveelheid bugs en rare situaties (het onfeilbare Arsenal o.a.) staat niet in verhouding.

Aan de andere kant kan dat misschien met updates verholpen worden
pi_64939139
quote:
Op maandag 12 januari 2009 08:02 schreef Superfast het volgende:

[..]

Maar lees dit topic eens na . De hoeveelheid bugs en rare situaties (het onfeilbare Arsenal o.a.) staat niet in verhouding.

Ik vind het ontzettend meevallen.
pi_64942541
quote:
Op maandag 12 januari 2009 08:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vind het ontzettend meevallen.
Ik ook, alleen loopt die bij mij wel vaak vast.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_64942663
quote:
Op maandag 12 januari 2009 08:02 schreef Superfast het volgende:

[..]

Deze heeft zoveel minder fouten dan 2008 had op het begin.
pi_64946665
Dat wel, maar ik (en m'n maatje) hebben toch ook veel last van de gemiste kansen bug die in het begin van het topic word aangekaart. Voor de rest een prima versie!

We zijn een netwerkgame begonnen met 2 zelf gemaakte teams. Ongeveer even goed ingedeeld en begonnen in de Nationale divisie in Frankrijk. In het 1e seizoen waren van ons zelf de verwachtingen dat we makkelijk zouden promoveren. Ik deed dat, bij hem draarde het niet en hij werd na veel moeite 16e en daarmee degradeerde hij niet. 2e seizoen hij 5e in de nationale divisie dus weer geen promotie, ik werd 19e in de L2 en degradeerde dus weer. De L2 bleek van een te hoog niveau. Daarna het 3e seizoen waar ik in de financieele crisis kwam. Toch gepromoveerd. Maatje werd 4e op 1 punt achterstand op de 3e plek die recht geeft op promotie. Nu ziet het er uit dat ik in de L2 blijf. Met 2 nieuwe centrale verdedigers die gratis overkwamen en Tom Caluwe en Dominque van Dijk is de selectie goed op pijl!
pi_64947813
Heb na de winterstop in seizoen 2 ineens een dip, verlies bijna alle wedstrijden nu.

Misschien tijd voor een nieuwe tactiek.
pi_64948580
Ik had op een gegeven moment ook last van de 'vele kansen krijgen maar amper scoren' bug en heb toen iets verandert in de instelling en ze scoren nu echt zoals ik het graag zie. Ook hele mooie uitgespeelde doelpunten.

Afgelopen seizoen met Manchester City de CL gewonnen in 2017/2018 een jaar ervoor de UEFA Cup en nu ook 2keer achter elkaar Premier League winnaar.

In mijn 2e jaar bij Man City goed geld uit gegeven aan talenten (Engelsen) en ze stromen steeds verder door naar de basis. Leve de scouts

Enige nog, als je 2-0 voor staat wordt het best vaak 2-2 in de laatste minuten
pi_64948632
quote:
Op maandag 12 januari 2009 14:20 schreef PiraatPiet het volgende:
Ik had op een gegeven moment ook last van de 'vele kansen krijgen maar amper scoren' bug en heb toen iets verandert in de instelling en ze scoren nu echt zoals ik het graag zie. Ook hele mooie uitgespeelde doelpunten.

Afgelopen seizoen met Manchester City de CL gewonnen in 2017/2018 een jaar ervoor de UEFA Cup en nu ook 2keer achter elkaar Premier League winnaar.

In mijn 2e jaar bij Man City goed geld uit gegeven aan talenten (Engelsen) en ze stromen steeds verder door naar de basis. Leve de scouts

Enige nog, als je 2-0 voor staat wordt het best vaak 2-2 in de laatste minuten
Wat heb je precies aangepast dan?
pi_64949474
Vind het wel jammer van die gemiste kansen bug heb ik ook veel last van
Arsenal is bij mij ook zon beetje onverslaanbaar voor mij gelukkig net 3-3 gespeeld sta 2-0 voor met rust word het uiteindelijk 3-3 wel jammer maarja sta gedeeltelijk eerste met chelsea in het seizoen 2009-2010

Eerste seizoen kampioen geworden
League Cup gewonnen
Champions League gewonnen
En wereldkampioenschap voor clubs gewonnen
Dit jaar weer dus 2x achter elkaar

Dus ging best goed

Talent Pjanic van Olympique Lyon gekocht voor 22 mil

Van der vaart gekocht valt tegen wil hem verkopen

Cristiano Ronaldo gevraagt voor potentionele versterking

Miguel Veloso vond hij goed paar keer gescout redelijke speler voor mijn team dus gekocht

De rest Rodney Sneijder voor toekomst gekocht evenals Fiorillo van Sampdoria

Oja ook nog Rafinha gekocht valt tegen omdat die geen engels kan kan dus niet goed communiceren met de rest dus is vooral wissel hopen dat die beter word met trainen en dat die engels gaat leren

Jonathan Cristaldo gekocht uitgeleend aan Antwerpen omdat die geen werkvergunning kreeg doet het aardig goed in 16 wedstrijden 13 doelpunten en 4 assists

Mijn opstelling dit seizoen:

Wayne Rooney(16) {10} Carlos Tevez (16){8}

Nani(1){4} Pjanic(2){2} Anderson(1){7} Cristiano Ronaldo(8){11}

Evra(0){0] Ferdinand(0){1] Vidic(0){1} Neville(0){0}

Van Der Sar(0){1}

Wissel: Fiorillo (0){0}
Wissel:Van der Vaart (2) {1}
Wissel:Miguel Veloso (1){0}
Wissel:Giggs(0){0}
Wissel:Possebon(0){0}
Wissel:Rafinha(0){0}
Wissel:Evans(0){0}

(getal) Doelpunten {getal} Assists

1 januari komt Carlos Vela nog over van Arsenal
En talentjes Hirsch Pujol en Juliano

Ik heb alleen nog een vraagje
Ik heb ergens gelezen dat iemand zelf sattelietclubs kan kiezen
Mijn vraag is wanneer kan dit want ik krijg alleen nog maar keus uit slechte schotse ploegen

[ Bericht 1% gewijzigd door leotje1992 op 12-01-2009 15:30:49 (Toevoeging) ]
pi_64956605
Mijn vraag is wanneer kan dit want ik krijg alleen nog maar keus uit slechte schotse ploegen

als je lang genoeg bij de club zit mag je zelf kiezen maar je krijgt niet altijd wat je wilt
pi_64956785
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:22 schreef kweek89 het volgende:

als je lang genoeg bij de club zit mag je zelf kiezen maar je krijgt niet altijd wat je wilt
Ik had het voor het eerst toen ik met Leeds promoveerde naar de Premier League.
pi_64956935
quote:

Moet je een beetje geluk mee hebben en wat langer bij een club zitten. Als je bijvoorbeeld een Financiele sattaleitclub wil betekend dit niet dat je die ook meteen krijgt.

In mijn 3de seizoen met Leeds word ik waarschijnlijk kampioen, even dit seizoen afmaken moet nog 6 wedstrijden en dan post ik wat screens

Wat een ontzettend spannend einde tot aan de laatste wedstijd konden Leeds, Wigan en Southhampton nog kampioen worden, maar gelukkig won ik vrij simpel mijn laatste wedstrijd. Nu op naar de CL

[ Bericht 14% gewijzigd door superjood op 12-01-2009 20:06:02 ]
  maandag 12 januari 2009 @ 21:01:47 #149
185115 Juk
Misschien
pi_64965435
Seizoen 2011-2012 is eindelijk afgelopen met een zeer tegenvallende 10de plek voor Leeds. In de winterstop, voor zover die er is in Engeland, stond ik nog 6de en was ik dus goed op weg mijn doelstelling te halen, namelijk Europees voetbal.
Helaas kwam er rond 3 kwart competitie ineens een dramatische reeks van veel verliespartijen waardoor ik van een gat van 3 punten naar de nummer 5 toe ging naar een gat van 19 punten. Dit kon ik uiteraard niet meer inhalen toen ik weer begon te winnen en het gat is 16 gebleven.

Wel had ik met Laurito de topscoorder in huis, Delph had het hoogste gemiddelde en Porcel en Visser werden respectievelijk 2de en 3de bij het talent van het jaar en was Cris Kirkland op 1 na de beste keeper van de PL. (Met deze persoonlijke successen zou je zeggen dat ik hoger had moeten eindigen...)

Gelukkig was het bestuur nog gematigd tevreden vanwege een paar mooie overwinningen op rivalen (0-2 en 3-0 tegen ManU bv) en door de back-2-back promoties in mijn eerste 2 seizoenen is de club's increase in stature nog steeds een grote factor in het vertrouwen in mij.

Na dit toch wel teleurstellende seizoen dacht ik met een aankoop of 2 in de verdediging toch de stap te kunnen maken naar een top 6 klassering welke mij toegang verschaft naar het Europese avontuur. Deze doelstelling gaf mij het schamele transferbedrag van 12 miljoen met een totaal salaris van 390k. (Als doelstelling het kampioenschap gaf mij 19 miljoen)

Zoals gezegd lag mijn zwakte achterin, toch een zeldzaamheidje in mijn "FM carrière" aangezien ik altijd beredeneer, krijg ik niks tegen verlies ik ook nooit. Misschien niet zo spectaculair maar alles met 1-0 winnen maakt je ook kampioen.
Ik had een paar maanden voor het einde van de competitie Boulahrouz gevonden wiens contract afliep dus die kwam op 1 juli gratis over van Stuttgart, waar hij overigens alles gespeeld heeft zijn laatste 3 seizoenen daar, waarom hij dus gratis mocht vertrekken is mij een raadsel.
Maar 1 centrale verdediger was niet genoeg, er moest er nog 1 komen, minimaal. Na wat rond zoeken had ik 2 spelers gevonden voor de laatste centrale plek achterin. Qua stats waren ze gelijkwaardig maar de leeftijd en afkomst gaven de doorslag. Maar met 12 miljoen kon ik geen van beide aantrekken dus moest er wat verkocht worden. Ik probeerde van alles te verkopen maar op geen enkele speler die wat waard was kreeg ik een bod. Ik begon steeds meer te balen van dat kutbestuur. Ik maak elk seizoen dikke winst, de balans was 58 miljoen euro en ik krijg maar 12 miljoen beschikbaar voor transfers, dat is zelfs 9 minder dan het seizoen daarvoor.

Omdat ik het financieel niet rond kreeg ging ik verder kijken. Ondertussen had ik wel wat jeugdspelertjes verkocht voor een paar ton maar dat is ook niet om over naar huis te schrijven. Toen kwam 1 van mijn scouts met een regen van ManU die ongelukkig was met zijn rol in het team. Voor het vriendelijke bedrag van 3.8 miljoen wilde ze hem laten gaan, de contract besprekingen gingen moeizaam maar we kwamen eruit.
Gary Madden heeft volgens mijn assistent (judging player potential 20) het talent om 1 van mijn beste spelers te worden en is nu al even goed als Boulahrouz:

Ook kon ik mijn 3de keeper en m'n 5de spits betrekken in een ruil voor een goede rechtsback, Ruud Hermans:

Nu mijn verdediging goed versterkt was en ik nog zo'n 6 miljoen over had ging ik opzoek naar een spits en/of rechtsbuiten. De spelers die goed genoeg waren voor de rechtsbuiten positie waren allemaal te duur maar een spits had ik gauw gevonden. Mijn ooit wereldtalent Silva heeft zijn belofte nooit kunnen waarmaken en speelde ik zijn 3de seizoen Leeds zijn slechtste tot nu toe en was dus aan vervanging toe. James Vaughan was te koop voor 5 miljoen en Silva is 9 waard dus die inwisselen betekende én weer een Engelsman erbij én financiële winst. Helaas is van de 11 geïnteresseerde clubs in Silva nog geen bod binnen dus het lijkt erop dat hij op de bank gaat plaatsnemen.

Net toen ik dacht dat ik met het miljoen dat ik overhad geen versterkingen meer kon halen gebeurde er 2 dingen die ik niet verwacht had. De eerste was dat ik 8 miljoen extra kon uitgeven aan transfers omdat de financiële positie zo goed was en het 2de was dat Michael Cia aangeboden werd voor 4.2 miljoen, een versterking voor de rechtsbuiten positie. Uiteraard speelt Cia nu bij Leeds.

Toen mijn basis-11 er klaar voor was ben ik opzoek gegaan naar wat wisselspelers voor plekken waar gaten waren gevallen door aflopende contracten. Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe reservekeeper (een bod van 1 miljoen kon ik niet weigeren) kwam ik Scott Carson tegen, een geweldige versterking voor de basis. Nadat ik hem aantrok kwam er ook een groot bod binnen van Chelsea voor inmiddels dus ex-eerste keeper Chris Kirkland, dus die mocht ook gaan. Zo verkoop ik in 1 transferperiode mijn 3 keepers voor 8 miljoen en een goede rechtsback en heb ik er gratis een betere keeper voor terug .

2 wonderkids rijker, een betere spits, een betere keeper, dit moet gaan lukken dit seizoen.

De voorbereiding was goed, veel gewisseld en de nieuwe aankopen doen wat ze moeten doen.

BRING IT ON!

Na een voorbereiding die tot tevredenheid is afgesloten gaat seizoen 2012-2013 zo meteen van start tegen Fulham.
pi_64965548
Waar kan je eigenlijk de adviezen van je assistent over een wedstrijd vinden? Ik heb dat nooit gebruikt, maar het lijkt me wel handig. Iemand?
pi_64969973
Heb mijn financiën maar eens nader bekeken, omdat ik ¤ 500.000 per maand verlies maak.

Op jaarbasis komt er zo'n ¤ 4.500.000 minder binnen dan het seizoen ervoor. Schuldig hieraan zijn de posten TV Geld (¤ 3.150.000), Seizoenskaarten (¤ 900.000) en Prijzen (¤ 450.000). Doordat ik dit seizoen ¤ 4.500.000 meer transferopbrengsten heb dan het jaar ervoor loopt dit wel gelijk. Probleem is wel dat de post Verkoop Spelers een incidentele winst is.

Wat betreft m'n uitgaven is alleen de loonkosten met ongeveer een ¤ 1.000.000 gestegen. Echter blijf ik wel binnen het budget, ruim zelfs. Ik heb in 2 jaar voor ¤ 3.000.000 gekocht en voor ¤ 10.000.000 verkocht, maar alles vloeit zo weg.

Conclusie: door degradatie krijg ik veel minder inkomsten en de enige post waar ik in kan snijden is die van de salariskosten. Mijn maandbudget is nu ¤ 543.000, die zal wellicht terug moeten naar ¤ 235.000 ongeveer.

Ik speel nu de nacompetitie play offs, en stel dat ik ineens promoveer
pi_64971122
quote:

Ik zit nu in het seizoen 2009-2010 op 1 januari om precies te zijn

Wanneer kan ik ongeveer een eigen sattelietclub kiezen dan??
  Forum Admin maandag 12 januari 2009 @ 23:03:51 #153
35723 crew  GGMM
pi_64972044
Ik kan ook m'n eigen sattelietclub kiezen, niet echt nuttig aangezien je toch geen (redelijk) grote club kan kiezen.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 12 januari 2009 @ 23:15:03 #154
185115 Juk
Misschien
pi_64972635
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:47 schreef leotje1992 het volgende:

[..]

Ik zit nu in het seizoen 2009-2010 op 1 januari om precies te zijn

Wanneer kan ik ongeveer een eigen sattelietclub kiezen dan??
Ligt aan je prestaties en hoelang je bij de club zit.

Ik kon het na 2 seizoenen bij Leeds, maar ik promoveerde ook 2 keer. Bij Feyenoord kon dat na 3 seizoenen nog niet.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 02:28:12 #155
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64977738
Ben met Willem II 11e geworden en nu mag ik opeens UEFA cup spelen

Ben in de have finale beker verleden jaar uitgeschakeld door Heerenveen. Dat zou de enigste reden kunnen zijn waarom ik opeens UEFA cup mag spelen.

Anyways unieke kans voor een club als Wilem II dus genieten maar:

Genieten doen we zo:

Niet een tegenstander van wereldformaat maar toch leuke uitslag

Verder kwam ik bij de tegenstander die ik tref in de UEFA cup derde ronde kwalificatie deze speler tegen:

De nieuwe Bergkamp ofzo

GRATIS af te halen bij Zeta (Montenegro) maar helaas was ik te laat en had die net een overeenkomst getekend bij Brøndby
pi_64978756
Wat in mijn Hull game(kansloos gedegradaaerd..) opviel is dat ik naast over 90 minuten gezien veel tegengoals kreeg, dat ik de meeste in het eerst kwartier tegen kreeg. zo stond in onder andere na 13 minuten al tegen Man Utd met 3-0 achter en verloor ik uiteindelijk met 3-1..

De zuurste nederlaag is nota bene tegen Chelsea. Stond binnen de kortste keren met 0-2 achter vervolgens na een uur spelen 4-2 voor en uiteindelijk met 4-5 verloren..
Tegen Everton en Spurs stond ik voor rust 2-0 achter om vervolgens 2-2 te spelen..

Ben nu met een game bij Malmö FF bezig. Ik wil ze weer de beste van Zweden maken,
Heb inmiddels Rasmus en David Elm gekocht en Ola Toivonen langer aan de club gebonden(terwijl hij eigenlijk niet wilde..)
pi_64984714
quote:
Op maandag 12 januari 2009 14:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat heb je precies aangepast dan?
Ik heb de teaminstructies verandert in:

Mentaliteit: iets over het midden
Creatieve vrijheid: iets over het midden
Passingstijl: iets voor het midden
Tempo: iets voor het midden
Breedte: helemaal rechts
Pressing: iets over het midden
Tijd winnen: iets voor het midden
Verdedigende lijn: iets voor het midden
Tackelen: midden

Korte mandekking en Targetman ingeschakeld

en bij de spelersinstructies een beetje lopen klooien in de voorbereiding en kijken wat een speler wel en niet goed kan.

Eerder had ik echt mega-aanvallend, dat werkte bij Ajax heel goed, bij Inter al minder en bij Man City in het 1e half jaar dat ik er zat werkte dat ook goed. Werden van 14e (toen ik het overnam) nog 4e. Het 1e half jaar van het 2e seizoen liep het stukken minder. Na de winterstop aangemodderd. Daarna kwam het wat hierboven staat.
pi_64985482
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 02:28 schreef Superfast het volgende:
Ben met Willem II 11e geworden en nu mag ik opeens UEFA cup spelen

[ afbeelding ]

Ben in de have finale beker verleden jaar uitgeschakeld door Heerenveen. Dat zou de enigste reden kunnen zijn waarom ik opeens UEFA cup mag spelen.

Anyways unieke kans voor een club als Wilem II dus genieten maar:
Fair Play Cup misschien?
pi_64985543
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:04 schreef PiraatPiet het volgende:

[..]

Ik heb de teaminstructies verandert in:

Mentaliteit: iets over het midden
Creatieve vrijheid: iets over het midden
Passingstijl: iets voor het midden
Tempo: iets voor het midden
Breedte: helemaal rechts
Pressing: iets over het midden
Tijd winnen: iets voor het midden
Verdedigende lijn: iets voor het midden
Tackelen: midden

Korte mandekking en Targetman ingeschakeld

en bij de spelersinstructies een beetje lopen klooien in de voorbereiding en kijken wat een speler wel en niet goed kan.

Eerder had ik echt mega-aanvallend, dat werkte bij Ajax heel goed, bij Inter al minder en bij Man City in het 1e half jaar dat ik er zat werkte dat ook goed. Werden van 14e (toen ik het overnam) nog 4e. Het 1e half jaar van het 2e seizoen liep het stukken minder. Na de winterstop aangemodderd. Daarna kwam het wat hierboven staat.
Oke, ik ga wel eens kijken of dit soort tweaks gaan helpen. Heb ook last van de "met-1-doelpunt-verschil-winnen-syndroom".
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:34:10 #160
229690 Spougle
pi_64992230
Ik ben een game begonnen met Omniworld. Zelfs de slechtse goedkoopste spelers willen niet komen
pi_64992373
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:34 schreef Spougle het volgende:
Ik ben een game begonnen met Omniworld. Zelfs de slechtse goedkoopste spelers willen niet komen
Kijk in dit topic anders even. Daar staan genoeg goedkope, goede speler genoemd.
pi_64999137

groen is basis
rood is regen
Mijn Leeds in het eerste seizoen premiership, ik kreeg 16 miljoen euro om nieuwe spelers te halen en dit heb ik ook gedaan.

Dit waren mijn transfers natuurlijk een toptransfer gedaan met Bojan voor slechts 9 miljoen .

Mijn zwakte ligt echt op de vleugels met alleen Tajti, Van Zanten, Slijngard en Wilkshire deze komen eigenlijk allemaal te kort voor subtop premiership dus hier moet ik in de winter zeker eens goed na gaan kijken. Mocht iemand tips hebben voor een niet al te dure VVL/VVR dan hoor ik het graag.
pi_65001831
Jeremy Mathieu van Toulouse is als linksback echt een held.
pi_65004015
weet iemand nog een goede lincksback voor QPR
budget 1 miljoen moet in de basis beginen
Gattuso 8
pi_65004568
Avine?
pi_65004977
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:39 schreef kweek89 het volgende:
Avine?
ik zoek een lincksback
Gattuso 8
pi_65005828
kan hij ook, en doet die job erg goed
pi_65006544
Kut, mezelf geowned met Atletico Madrid. In de uitwedstrijd tegen Arsenal had ik geen reservekeeper meegenomen . En net op dat moment krijgt mijn keeper rood wegens hands. . 4-1 verloren, ook al probeerde ik de wedstrijd dood te spelen.
pi_65010322
Oke de play offs

De Graafschap - FC Den Bosch 2-0
FC Den Bosch - De Graafschap 0-0
De Graafschap - Veendam 1-1 (95e minuut, hun eerste schot op goal)

Nu de beslissingswedstrijd
pi_65011525
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:49 schreef Roberto258 het volgende:
Oke de play offs

De Graafschap - FC Den Bosch 2-0
FC Den Bosch - De Graafschap 0-0
De Graafschap - Veendam 1-1 (95e minuut, hun eerste schot op goal)

Nu de beslissingswedstrijd
1-2 dus
0-2 voor na 60 minuten, in 75e minuut 1-2 en toen 15 minuten billenknijpen.
Ben ik ook gelijk van m'n financiële problemen af.
pi_65030433
Wat een drama.

In mijn eerste seizoen bij Toulouse 11e geworden, waar een 18e plaats verwacht was. En het begon naarmate het seizoen vorderde ook nog eens steeds beter te lopen. Vragen na afloop van het seizoen mijn twee beste spelers (Gignac en Mathieu) om een transfer Lijers.
pi_65030644
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:44 schreef TheArt het volgende:
Wat een drama.

In mijn eerste seizoen bij Toulouse 11e geworden, waar een 18e plaats verwacht was. En het begon naarmate het seizoen vorderde ook nog eens steeds beter te lopen. Vragen na afloop van het seizoen mijn twee beste spelers (Gignac en Mathieu) om een transfer Lijers.
Heb je ook zo'n leuke voorzitter die het bod gelijk aanvaard? terwijl je makkelijk het dubbele ervoor kon krijgen...
pi_65030693
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:48 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Heb je ook zo'n leuke voorzitter die het bod gelijk aanvaard? terwijl je makkelijk het dubbele ervoor kon krijgen...
Nee voorlopig nog geen boden aanvaard. Mathieu heeft overigens zijn eisen weer ingetrokken nadat ik met hem gepraat heb. Gignac zal echter wel vertrekken. Er zijn zoveel clubs in hem geïnteresseerd.
pi_65030742
Ik wil de 3e patch

tot die tijd FM 2008 voor mij
pi_65033789
na 2 redelijke seizoenen met manchester city ( 10e en 9e plaats) werd ik gevraagd als de nieuwe coach van ajax, ben overgestapt om ze weer kampioen te maken en gebruik dezelfde tactiek. vooralsnog gaat het in de competitie uitstekend alleen europees valt het iets wat tegen
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:06:53 #176
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_65034160
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:50 schreef TheVulture het volgende:
Ik wil de 3e patch

tot die tijd FM 2008 voor mij
Wat een onzin, en als je dan niet kunt winnen wacht je tot patch 4 ?

Het is wel iets anders maar ik heb mn tactiek gewoon wat veranderd en ik win ongeveer net zoveel als eerst...
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_65043202
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:06 schreef Sethje het volgende:

[..]

Wat een onzin, en als je dan niet kunt winnen wacht je tot patch 4 ?

Het is wel iets anders maar ik heb mn tactiek gewoon wat veranderd en ik win ongeveer net zoveel als eerst...
Voor de duidelijkheid, ik was bij Man City ook op de goede weg, stond bovenaan en vrijwel alles gewonnen maar ik vind het gewoon heel irritant dat er zo'n fout inzit... en als SI aangeeft dat men er naar kijkt en het bij de eerstvolgende patch zal verhelpen wacht ik wel even zonder al teveel gefrustreerd te raken...
pi_65055541
Ik heb een mega groot probleem:O
Alles gaat goed met opstarten enzo totdat ik klik op speel laatstgespeelde spel.
Ik sla men spel altijd op via opties --> opslaan en dan slaat die het ergens op.
Nu klik ik op speel laatstgespeelde spel en zegt die kan het spel niet spelen ofzo en valt fm weg.
Ik heb wel een opgeslagen bestand gevonden maar dat is van een maand geleden en zit ik 2 jaar terug ofzo weet iemand hoe ik dit op kan lossen??
  Forum Admin donderdag 15 januari 2009 @ 01:12:44 #179
35723 crew  GGMM
pi_65056932
Ik moet tegen Roma in de halve finale van de eurocup, spannend.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 15 januari 2009 @ 07:43:07 #180
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_65058691
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:17 schreef leotje1992 het volgende:
Ik heb een mega groot probleem:O
Alles gaat goed met opstarten enzo totdat ik klik op speel laatstgespeelde spel.
Ik sla men spel altijd op via opties --> opslaan en dan slaat die het ergens op.
Nu klik ik op speel laatstgespeelde spel en zegt die kan het spel niet spelen ofzo en valt fm weg.
Ik heb wel een opgeslagen bestand gevonden maar dat is van een maand geleden en zit ik 2 jaar terug ofzo weet iemand hoe ik dit op kan lossen??
Ik heb die fout ook. Helaas zat er voor mij niks anders op dan opnieuw te beginnen. Dit gebeurt me overigens wel 3/4x per maand. Gelukkig heb ik altijd 2 verschillende savefiles waardoor ik vaak maar 3/4 wedstrijden mis.
pi_65062474
wat me opvalt wanneer ik ajax speel ik altijd in de 3e of 4e ronde van de beker tegen feyenoord moet spelen, dit was met 2008 ook al. nog vervelender is dat ik feyenoord altijd aflslacht in de competitie maar in de beker altijd verlies
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_65070635
Wooo 3de keer op rij gepromoveerd

Vooral mn spitsjes deden het erg goed, Claudio Acosta met 35 goals en Aquino met 23. Had het erg moeilijk in het begin met o.a. 3 nederlagen in mn eerste 5 wedstrijden maar nadien raakte iedereen toch goed op elkaar ingespeeld, op het einde won ik nog 11 van mn laatste 12 wedstrijden zodat ik bijna nog Empoli (dat zowat het hele seizoen aan de leiding stond) kon inhalen.

Volgend seizoen Serie A Ben benieuwd, het is ontzettend gewaagd daar, de afgelopen 3 jaar werden Fiorentina, Lazio en Milan kampioen, deed Inter het drama (maar won net wel de CL) en is Palermo het enige team dat al elke keer Top 4 haalde
pi_65070906
Wat zijn nu echte talentjes? En is er ook een snelkoppeling aanpassing zodat ik hem niet volledig scherm hoef te spelen? (heb hem vandaag gekocht )
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_65072111
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:40 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Wat zijn nu echte talentjes? En is er ook een snelkoppeling aanpassing zodat ik hem niet volledig scherm hoef te spelen? (heb hem vandaag gekocht )
Dat kun je gewoon in het spel zelf aanpassen, bij Instellingen/Preferences
pi_65072637
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:40 schreef Mangoworks2002 het volgende:
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=21877

Hier kun je een shortlist downloaden met de beste talentjes erin
pi_65082466
Ik d8 al ben ik gek maar nee. Win 2 x op rij de Europese supercup en alsnog mag de verliezer de wereldbeker spelen

bug?
pi_65082754
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:30 schreef TiMPiN het volgende:
Ik d8 al ben ik gek maar nee. Win 2 x op rij de Europese supercup en alsnog mag de verliezer de wereldbeker spelen

bug?
Je moet wel de CL hebben gewonnen om de wereldbeker te spelen.
Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal!
pi_65083020
Ik win de Uefa cup. Dan kom ik tegen de winnaar van de CL. De winnaar daarvan mag toch naar Tokyio of is dat niet meer zo?
pi_65083379
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:43 schreef TiMPiN het volgende:
Ik win de Uefa cup. Dan kom ik tegen de winnaar van de CL. De winnaar daarvan mag toch naar Tokyio of is dat niet meer zo?
Nope, winnaar van de CL
pi_65083424
Bijdehande opmerking van mij dan Ok dit verklaart een hoop
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:31:59 #191
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_65084896
Iemand zin in een nieuwe challenge?
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
pi_65086064
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:31 schreef Prik0 het volgende:
Lijkt me leuk, maar ik ben nog wel minimaal 1 seizoen bezig met Leeds.
pi_65086349
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:31 schreef Prik0 het volgende:
Iemand een team in gedachten?

Eventueel wel geinteresseerd, ben echter net gepromoveerd met De Graafschap dus nog niet uitgekeken op deze game
pi_65091777
Heb geen geduld voor dit spel

Sta met Feyenoord na 10 wedstrijden onderaan, met slechts 1 overwinning en al 5 gescoorde doelpunten
Meestal ben ik niet eens de minste ploeg, maar m'n spitsen missen echt alles.

Moet m'n tactiek ook wat gedetailleerder bijschaven, maar daar ben ik niet zo het type voor
  donderdag 15 januari 2009 @ 23:21:36 #195
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_65092115
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 23:13 schreef BertMaalderink het volgende:

Sta met Feyenoord na 10 wedstrijden onderaan, met slechts 1 overwinning en al 5 gescoorde doelpunten

Moet m'n tactiek ook wat gedetailleerder bijschaven, maar daar ben ik niet zo het type voor
Gaan de persconferenties wel goed?
pi_65092250
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 23:13 schreef BertMaalderink het volgende:

Je speelt zeker ook de nieuwe patch, verdedigers gaan zijwaarts lopen en stoppen echt irritant
pi_65093859
Godver de tering. Jezus liepen m'n financieen net weer wat beter (M'n stadion 2x uitgebreid waardoor ik nu met een lening van 9 miljoen zit opgesleept.). Moet 60k per maand afdragen aan rente voor de leningen. Nou dat is een hele opgave in de Ligue 2 en de Nationale Divisie van Frankrijk. Promoveer ik net van de Ligue 2 naar de Ligue 1. Eindelijk een beetje balans van 6 miljoen. Gaat het bestuur weer het stadion verbouwen voor 10 miljoen. Weer 4 miljoen in de min. Godver dat wordt weer een lekker tranfserbudget...
  Forum Admin vrijdag 16 januari 2009 @ 00:47:25 #198
35723 crew  GGMM
pi_65094647

* GGMM blij!

Als ik dit uit niet volhoud weet ik het niet meer.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_65097263
In het wedstrijdoverzicht stond dat de 4 goals van Afellay niet genoeg waren voor de uitspelende partij(mijn psv) tijdens de 4-2 overwinning van PSV in de uitwedstrijd tegen Twente..

Sta na 23 duels 2e.. 12 punten achter Ajax en 4 voor AZ.
Ben in een poule met Arsenal, At. Madrid en Basel.. verloor uit van Arsenal, won vervolgens van Basel en Atletico, uit tegen Atletico stond ik na 13 minuten met 3-0 achter en verloor ik met 5-1. Thuis won ik met 3-2 van Arsenal waardoor ik 1e kwam, 1 punt voor Arsenal en Atletico. Ik won van Basel en werd zo groepswinnaar. Atletico en Arsenal speelde voor de 2e keer gelijk tegen elkaar en omdat Atletico een beter doelsaldo had speelt Arsenal na de winter UEFA Cup...
pi_65097540
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:33 schreef Saviola het volgende:
Wooo 3de keer op rij gepromoveerd

[ afbeelding ]

Vooral mn spitsjes deden het erg goed, Claudio Acosta met 35 goals en Aquino met 23. Had het erg moeilijk in het begin met o.a. 3 nederlagen in mn eerste 5 wedstrijden maar nadien raakte iedereen toch goed op elkaar ingespeeld, op het einde won ik nog 11 van mn laatste 12 wedstrijden zodat ik bijna nog Empoli (dat zowat het hele seizoen aan de leiding stond) kon inhalen.

Volgend seizoen Serie A Ben benieuwd, het is ontzettend gewaagd daar, de afgelopen 3 jaar werden Fiorentina, Lazio en Milan kampioen, deed Inter het drama (maar won net wel de CL) en is Palermo het enige team dat al elke keer Top 4 haalde

Respect hoor. Hoe flik je dat ?
Wat voor spelers koop jij dan in het eerste seizoen en hoe scout je die of krijg je spelers van Satelietclubs ?!?

Heb het ook geprobeerde met een Engelse 1st division club, maar ik presteerde echt bagger.
U MAD?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:58:47 #201
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_65105803
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 08:28 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wat voor spelers koop jij dan in het eerste seizoen en hoe scout je die of krijg je spelers van Satelietclubs ?!?

Heb het ook geprobeerde met een Engelse 1st division club, maar ik presteerde echt bagger.
Cisco is een erg rijke club. Soort Manchester City van de Italiaanse Serie C2. Het blijven nog steeds goede prestaties natuurlijk.
pi_65108180
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 08:28 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Zoals hierboven gezegd is Cisco een redelijk 'rijke' club dus dat is een aanzienlijk voordeel dat ik had toen ik ermee begon (moet eerlijk zeggen, ik wist het niet eens, ik nam Cisco omdat Paolo Di Canio daar speelde).
Maargoed, verder is het belangrijkste imo als je dit soort uitdagingen aangaat in lage leagues gewoon geduld opbrengen en je tijd nemen om alles optimaal te kunnen managen. Aan het scouten (wat zo'n beetje mn favoriete onderdeel is aan FM en vroeger CM) en zoeken van bargains kan ik me soms echt uren mee bezighouden, en daardoor lukt het me vaak om een goeie selectie op te bouwen met beperkte financiele middelen. Wat ik trouwens altijd probeer is een team samenstellen wat goed genoeg is voor de divisie boven me.. dus als ik in de Serie C2 zit probeer ik een Serie C1 team samen te stellen, op die manier zorg je voor 1) een makkelijk seizoen in je huidige divisie en 2) als je gepromoveert bent -waar ik altijd van uitga- heb je al een team waarmee je volgend seizoen meteen goed kunt meedoen en op die manier al kunt uitkijken naar versterkingen van nog een niveau hoger. Verder moet je natuurlijk ook wel een beetje weten hoe je een werkende tactiek moet maken, maar daar heb ik eigenlijk nooit echt veel problemen mee gehad om mn teams aan het voetballen te krijgen.

edit: over die satellietclubs, ja ik heb AS Roma als moederclub, die hebben me vooral in mn eerste seizoen wel geholpen met een paar leuke talentjes..
pi_65110350
Ik heb me nou toch een spits bij Feyenoord. Marquinhos! Wat een topper

6 wedstrijden
12 doelpunten (waarvan 4 tegen Real Madrid)

Een gemiddelde van 8.13

Edit: inmiddels 7 wedstrijden 15 doelpunten

[ Bericht 21% gewijzigd door Dirk-Kuijt op 16-01-2009 15:10:20 ]
pi_65111170
Wahah Real uitgeschakeld in de CL Door een doelpunt van Marquinhos!
pi_65111183
Marquinhos voetbalt bij mij bij Ajax, super spits/rechtsbuiten. Haalt al 3 jaar op rij de Player of the Year award binnen.
pi_65111336
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:19 schreef Scorpie het volgende:
Marquinhos voetbalt bij mij bij Ajax, super spits/rechtsbuiten. Haalt al 3 jaar op rij de Player of the Year award binnen.
Al biedingen op hem gehad? Ik heb hem vanaf de winterstop en hij staat na 8 wedstijden al 2de in de topscoorderslijst met 1 doelpunt achterstand.
pi_65111437
Die regens die in het spel komen zijn ook allemaal niet normaal goed trouwens. Vooral spitsen scout je continu
pi_65111843
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Al biedingen op hem gehad? Ik heb hem vanaf de winterstop en hij staat na 8 wedstijden al 2de in de topscoorderslijst met 1 doelpunt achterstand.
Ik ben zelf Heerenveen en ben jaloers op Ajax
pi_65111945
Whehe, Valencia is gedegradeerd in m'n Atletico game in het 2e seizoen. .
pi_65114133
Ja in mijn 1e seizoen met me vorige game(Real) degradeerden ze in het 1e seizoen. Meteen Silva en Villa gekocht toen
  vrijdag 16 januari 2009 @ 18:22:50 #211
185115 Juk
Misschien
pi_65117323
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik heb me nou toch een spits bij Feyenoord. Marquinhos! Wat een topper

6 wedstrijden
12 doelpunten (waarvan 4 tegen Real Madrid)

Een gemiddelde van 8.13

Edit: inmiddels 7 wedstrijden 15 doelpunten
Met Leeds had ik hem ook gevonden. Release fee van 30 miljoen, hij wilde alleen niet komen. Hij zit bij Barça
pi_65117595
Ïk vind die veel te goede regens helemaal niet zo leuk.
pi_65122567
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ïk vind die veel te goede regens helemaal niet zo leuk.
Heb je wel gelijk in. Ik hoop dat een nieuwe patch dat gaat veranderen. Liever dat dan die vermeende niet-scoren bug.
pi_65123641
Ey mensen ik zit met een probleem.
Ik heb mijn laptop ooit verkeerd afgesloten onder het spelen van Footbal manager en nu zegt hij steeds iets over : Not wel formed invalid token at line 1of Profile 0xml.

Hoe moet ik dat oplossen ? ik word er echt langzaam gek van.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_65124944
Ik win zojuist de JC Schaal met penalties van PSV, staat er in de nieuwsberichten dat ik verloren heb

Heb de penalties nog speciaal teruggekeken. Ik heb 0 keer gemist. Zij 1 keer. Wat een bagger
pi_65130372
Verslavend kutspel is het toch ook.

Altijd weer hetzelfde liedje. In de voorbereiding loopt het als een trein. Win met 3-0, 4-0, 3-0, en het kan niet op! Competitie begint en daar zijn de gelijkenspelen, verliespartijen en penalty's versus 1ste divisie ploeg voor de amstel cup.

(Tevens tvp ).
pi_65130612
Heb me eens goed verdiept in een mooie tactiek met Feyenoord en het gaat een stuk beter

Sta nu 2e onder Ajax, maar die zijn volgens mij onverslaanbaar.
  Forum Admin zaterdag 17 januari 2009 @ 00:15:19 #218
35723 crew  GGMM
pi_65130877
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:17 schreef Canisfire het volgende:
Ey mensen ik zit met een probleem.
Ik heb mijn laptop ooit verkeerd afgesloten onder het spelen van Footbal manager en nu zegt hij steeds iets over : Not wel formed invalid token at line 1of Profile 0xml.

Hoe moet ik dat oplossen ? ik word er echt langzaam gek van.
Opnieuw instaleren.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 02:21:55 #219
185115 Juk
Misschien
pi_65133091
Na 23 wedstrijden sta ik in de competitie nu 5de, met nog genoeg ruimte om te zakken of te stijgen.

In de FA cup speelde ik net de 4de ronde:

In de return verwacht ik wel te winnen
  Forum Admin zaterdag 17 januari 2009 @ 03:17:09 #220
35723 crew  GGMM
pi_65133756

Euro Cup gewonnen!

M'n allereerste grote prijs in FM2009

M'n allereerste grote prijs in een FM reeks zonder gebruik van Genie Scout

Heerlijke wedstrijd!
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:30:20 #221
229690 Spougle
pi_65137853
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 02:21 schreef Juk het volgende:
Na 23 wedstrijden sta ik in de competitie nu 5de, met nog genoeg ruimte om te zakken of te stijgen.

In de FA cup speelde ik net de 4de ronde:

[ afbeelding ]

In de return verwacht ik wel te winnen
Download is wat club logo's staat toch veel leuker
pi_65138441
Met Leeds in 2e seizoen PL ongeveer halverwege. Ik sta 2e achter het ongenaakbare Arsenal (sta 6 verliespunten achter) en 6 punten voor op Chelsea. In de League Cup sta ik in de finale nadat ik Man City met moeite opzij schoof in de semi. Nu wacht Arsenal, een meer dan zware dobber dus. In de FA Cup helaas al in de 4e ronde uitgeschakeld door Wigan (3-2).

Mijn linksback, regen, voormalig wonderkid, aanvoerder en international van Spanje gaat hoogstwaarschijnlijk voor 25 miljoen naar City. De vervangers staan echter al klaar.
pi_65138445
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:30 schreef Spougle het volgende:

[..]

Download is wat club logo's staat toch veel leuker
TJa ik heb zo`n mega pack gedownload, maar waar moet je die zooi in neerzetten?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:58:15 #224
229690 Spougle
pi_65138623
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

TJa ik heb zo`n mega pack gedownload, maar waar moet je die zooi in neerzetten?
Documenten: Sports interactive: Footballmanager 2009: Graphics: Logo.
Als die laatste map er niet is gewoon zelf even aanmaken
pi_65138957
Maar eens met Chelsea begonnen.

Speel vrij aanvallend (4-4-2), maar meer een verkapte 4-2-4. In uitwedstrijden probeer ik met de beste 11 te spelen en thuis krijgen de nieuwe aankopen vaak een kans. Heb mij vooral op jonkies gericht en Ballack + Carvalho verkocht. Ferreira en Beletti zijn verhuurd, met optie tot koop.

Aankopen:

Wheater 21 (DC), Tosic 21 (AMLR), Wijnaldum 17 (AMRLC) en Keirrison 19 (AC).

Voor volgend seizoen heb ik Savio (AML), Todorov (AMRL, AC) en Sneijder (broertje van MRLC) al vastgelegd. Malouda, Kalou en Mikel hoop ik dan met winst te verkopen (Tosic en Wijnaldum moeten dan al wel ver genoeg zijn).

Screens volgen later.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:15:38 #226
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_65139108
Hoevaak kan ik de originele versie installeren?
Laptopje van werk gekregen en daar komt FM uiteraard op. Draait even wat sneller.
pi_65140749
Net weer 6 keer op de paal geschoten

Vind het toch wel jammer dat de doeltreffendheid van de spelers echt te wensen over laat. Ik speel regelmatig 0-0, terwijl het makkelijk 4-0 had kunnen zijn. Maar m'n spitsen zijn dan ook niet zo tevreden, kan het ook aan liggen.

Is er trouwens iets te doen aan taalproblemen? Sommige spelers kunnen daarom moeilijk aarden in mijn bovenal Nederlandse team. Maar een taalcursusje schijnt niet tot de opties te behoren, of wel?
pi_65140887
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:12 schreef BertMaalderink het volgende:
Net weer 6 keer op de paal geschoten

Vind het toch wel jammer dat de doeltreffendheid van de spelers echt te wensen over laat. Ik speel regelmatig 0-0, terwijl het makkelijk 4-0 had kunnen zijn. Maar m'n spitsen zijn dan ook niet zo tevreden, kan het ook aan liggen.

Is er trouwens iets te doen aan taalproblemen? Sommige spelers kunnen daarom moeilijk aarden in mijn bovenal Nederlandse team. Maar een taalcursusje schijnt niet tot de opties te behoren, of wel?
Kijken bij aanpassingsvermogen als je een speler scout, altijd heel belangrijk
pi_65141077
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:18 schreef superjood het volgende:

[..]

Kijken bij aanpassingsvermogen als je een speler scout, altijd heel belangrijk
Het viel te proberen Lijkt me dat zoiets na een tijdje ook wel over kan gaan,

Het gaat om Keirrison trouwens.
pi_65141113
Waar kan je ook alweer aanzetten dat er zo`n pijltje omhoog of omlaag achter de attributen van een speler komt bij profiel?
pi_65141187
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:25 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Is bij mijn Chelsea-game een prima speler, tot dusver.
Mag zo nu en dan invallen, en laat hem weleens starten tegen de wat zwakkere ploegen. Pikt zijn goaltjes iig mee.
Of het echt een grote zal worden is denk ik nog afwachten.
pi_65141574
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:25 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Ik had Keirrison met Man City gekocht en die schoot nog geen deuk in een pakje boter. Ik probeer altijd als ik Engeland speel zoveel mogelijk Engelsen of Europeanen te hebben
pi_65141656
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:43 schreef superjood het volgende:

[..]

Ik had Keirrison met Man City gekocht en die schoot nog geen deuk in een pakje boter. Ik probeer altijd als ik Engeland speel zoveel mogelijk Engelsen of Europeanen te hebben
Ik speel ook met negen Nederlanders, een Italiaan en Keirrison dus. Maar hij was eigenlijk bedoeld als langzaam te brengen talent, alleen lopen Tomasson en Makaay de hele tijd te whinen. Of ze zijn geblesseerd, of ze zijn niet blij, of ze scoren een 5, waarna ik ze op de bank pleur
pi_65142757
hoe kun je tegen een speler zegge dat hij bijv. moet oefen op geplaatst schieten?
Gattuso 8
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:30:49 #235
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_65142902
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:25 schreef bn37 het volgende:
hoe kun je tegen een speler zegge dat hij bijv. moet oefen op geplaatst schieten?
Naar desbetreffende speler gaan. Player Interaction en dan kiezen wat hij moet leren.
pi_65143058
wat is dat in het nedelrands?
Gattuso 8
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:40:52 #237
185115 Juk
Misschien
pi_65143193
Speler interactie?

Gewoon even kijken bij je speleropties, vindt je het vanzelf wel.
pi_65143250
ikk kan het niet vinden
Gattuso 8
pi_65143365
Gewoon de speler aanklikken en dan staat het linksonder in het menu.
pi_65143467
kan het egt neit vinden ??
Gattuso 8
pi_65143534
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:50 schreef bn37 het volgende:
kan het egt neit vinden ??
egt neit?
pi_65143570
Spelercommunicatie.
pi_65143603
dank je !
Gattuso 8
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:30:51 #244
185115 Juk
Misschien
pi_65144690
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:54 schreef bn37 het volgende:
dank je !
Als je gewoon zelf een beetje geklikt of nagedacht had had je dat zelf ook kunnen vinden.
pi_65146507

pi_65146817
!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:47:11 #247
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_65146823
ik heb met IFK Goteborg met veel geluk dmv van voorrondes de CL bereikt ( loting: Schalke, Inter en Rangers) nou weet ik dat ik geen wonderen moet verwachtten met Goteborg maar ik heb met mindere clubs altijd het probleem dat ik helemaal weggespeeld word tegen grotere Europese clubs omdat ik altij met een behoorlijk aanvallende tactiek speel..
wie zou me wat tips kunnen geven over hoe je het best (countervoetbal) kan spelen in europa zodat ik misschien wat meer kans maak..?
ik heb de eerste thuiswedstrijd overigens ook alweer kansloos verloren met 3-1 tegen de Glascow Ranangers..
pi_65149190
Seizoen 2 met Utrecht voorbij, en een plaats lager geëindigd dan in mijn eerste seizoen.

Wederom in de eerste ronde van de playoffs uitgeschakeld, dit keer door Ajax. (0-1 verlies uit, 2-2 thuis)

pi_65151673
denk dat het tijd is dat je aflopende contracten binnen gaat halen en beter gaat scouten
pi_65151849
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:25 schreef kweek89 het volgende:
denk dat het tijd is dat je aflopende contracten binnen gaat halen en beter gaat scouten
Dat gebeurt nu ook, Martin Seri (AMRC) van Arsenal de Sarandi, Edson Braafheid (DLC) van Twente, en Omar Benzerga (DM MC) van Lille zijn al binnen, en er komt nog wel wat bij denk ik.
pi_65161348
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:26 schreef Scorpie het volgende:
Waar kan je ook alweer aanzetten dat er zo`n pijltje omhoog of omlaag achter de attributen van een speler komt bij profiel?
pi_65161498
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Speler profiel > Beeld > Recente wijzigingen in eigenschappen tonen.
pi_65161507
quote:
Op zondag 18 januari 2009 01:57 schreef Voltreffer het volgende:

[..]

Speler profiel > Beeld > Recente wijzigingen in eigenschappen tonen.
pi_65164399
Nog in FM 2008:
Nieuwe carrière gestart als werkloze manager met reputatie op automatisch. Gesolliciteerd bij verschillende clubs waarna ik bij Lemona terecht kwam.
Lemona speelt in de Spanish second division B2, en is een semi-professionele club. Dit zie je terug in de grote van het stadion, wat plek biedt aan 1500 man. Ook is het TB niet al te groot (6k!).

Ik moet het dit jaar doen van veel huren en transfervrije spelers wegpikken. In de voorbereiding heb ik 1-0 verloren van Deportivo La Coruna, en 4-0 van Atalanta verloren.

Ik ben geen held in LLM, en heb er dus ook weinig spelerskennis. Iemand enige aanraders qua spelers?
pi_65164775
Hmm, ik ben nu overgestapt naar Valencia en ben op zoek naar een goede taktiek.

Hoe spelen jullie als je met wingers speelt? Ze hebben erg goede wingers en goede aanvallende middenvelders namelijk. Maar als ik met maar 1 spits speel staat deze teveel op een eiland en scoort hij heel laag, en als ik met twee spitsen wil spelen heb ik maar 1 normale speler op mijn middenveld. Mits ik met 4 verdedigers speel natuurlijk.
  zondag 18 januari 2009 @ 11:40:36 #256
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_65165223
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:20 schreef JeroenV het volgende:
Hmm, ik ben nu overgestapt naar Valencia en ben op zoek naar een goede taktiek.

Hoe spelen jullie als je met wingers speelt? Ze hebben erg goede wingers en goede aanvallende middenvelders namelijk. Maar als ik met maar 1 spits speel staat deze teveel op een eiland en scoort hij heel laag, en als ik met twee spitsen wil spelen heb ik maar 1 normale speler op mijn middenveld. Mits ik met 4 verdedigers speel natuurlijk.
4-3-3:

GK

DL
DC
DC
DR

DMC
MC
MC

AML
AMR

ST

Dan kan je bijvoorbeeld op de linker MC meer aanvallende intenties instellen, en daarnaast dan een meer verdedigend ingestelde middenvelder. Als je een kopsterke spits (Villa voldoet denk ik wel ) hebt, die als targetman instellen. Zo werkte het bij mijn Auxerre de eerste 20 wedstrijden in ieder geval wel goed
  zondag 18 januari 2009 @ 14:56:21 #257
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_65171521
Nog 5 wedstrijden te spelen

Sta overigens nu bovenaan omdat Hull net verloren heeft, maar het hele seizoen is het echt stuivertje wisselen in de top 4. Laatste wedstrijd voor mij is een thuiswedstrijd tegen Plymouth en Hull en Southend spelen op de een-na-laatste speeldag tegen elkaar.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_65173108
Na 5 punten uit 11 wedstrijden in seizoen 3 ontslagen door Utrecht.
  zondag 18 januari 2009 @ 15:57:58 #259
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_65174207
Ben in mijn eerste seizoen bezig met Feijenoord en heb tot op heden alleen El-Akchioui en Jack Tuyp gekocht. Verder ben ik actief aan het scouten om in de winterstop wat spelers binnen te halen en er een aantal te verkopen.

Moet zeggen dat ik weinig reden tot klagen heb. Ben de eerste 11 wedstrijden ongeslagen. Sta derde achter Ajax en Psv. In Europa ben ik ingeloot bij HSV, Racing Santander, Sparta Praag en FC Kopenhagen. Eerste wedstrijd gelijk gespeeld. Tevens gewoon door naar de derde ronde van de KNVB-beker.

Elite
Tegen TTIP
pi_65175050
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:40 schreef Mr-Sander het volgende:

[..]

4-3-3:
Dan kan je bijvoorbeeld op de linker MC meer aanvallende intenties instellen, en daarnaast dan een meer verdedigend ingestelde middenvelder. Als je een kopsterke spits (Villa voldoet denk ik wel ) hebt, die als targetman instellen. Zo werkte het bij mijn Auxerre de eerste 20 wedstrijden in ieder geval wel goed
Villa is niet kopsterk. Maar het loopt nog niet, Villa scoort telkens onvoldoendes. Ik heb een AMC die bij sluit, de wingers moeten voorzetten geven, maar schijnbaar klopt er iets niet...
  zondag 18 januari 2009 @ 16:17:32 #261
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_65175192
quote:
Op zondag 18 januari 2009 15:57 schreef Happel het volgende:
Ben in mijn eerste seizoen bezig met Feijenoord en heb tot op heden alleen El-Akchioui en Jack Tuyp gekocht. Verder ben ik actief aan het scouten om in de winterstop wat spelers binnen te halen en er een aantal te verkopen.

Moet zeggen dat ik weinig reden tot klagen heb. Ben de eerste 11 wedstrijden ongeslagen. Sta derde achter Ajax en Psv. In Europa ben ik ingeloot bij HSV, Racing Santander, Sparta Praag en FC Kopenhagen. Eerste wedstrijd gelijk gespeeld. Tevens gewoon door naar de derde ronde van de KNVB-beker.

[ afbeelding ]
Wel een hele brede selectie
  zondag 18 januari 2009 @ 16:40:35 #262
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_65176212
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:17 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Wel een hele brede selectie
Dat vind ik eerlijk gezegd wel meevallen. Alles is dubbel bezet en er staan wat spelers uit het reserve-elftal tussen..
Elite
Tegen TTIP
  zondag 18 januari 2009 @ 16:56:18 #263
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_65176867
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:10 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Iemand een team in gedachten?

Eventueel wel geinteresseerd, ben echter net gepromoveerd met De Graafschap dus nog niet uitgekeken op deze game
Dus je bent eerst gedegradeerd? Welke spits raad je aan om aan te trekken in het eerste seizoen? Want ik kan nu 3x niks, 8 gespeeld, 1 gewonnen en 7 verloren. Niet leuk.
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
  zondag 18 januari 2009 @ 17:35:00 #264
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_65178378
Begonnen met seizoen 4 bij Cambuur.

Na promotie in seizoen 1, en 2 keer via de nacompetitie erin blijven in 2 en 3 heb ik mezelf ten doel gesteld om nu minimaal 15e te worden

Heb nog steeds wagebudget (110K) en transferbudget (150K) van niks, maar dankzij wat transfervrije talentjes heb ik meer kwaliteit, iig meer talent, dan voorgaande jaren

In de eerste paar wedstrijden van het seizoen speel ik iig aardig mee, maar puntsgewijs is dat nog niet echt te zien. Na 4 wedstrijden 6 punten, helaas 4 wedstrijden later nog steeds 6 punten
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_65179830
quote:
Op zondag 18 januari 2009 15:57 schreef Happel het volgende:

[ afbeelding ]
Hm, bij jou doet Makaay het nog prima. Hij haalt bij mij elke wedstrijd een 5

Heb ook El Akchaoui gehaald. Had een gunstige clausule in z'n contract. Alleen is De Cler op dit moment m'n best presterende speler, dus hij moet nog even plaats nemen op de bank. Verder heb ik Wielaert, Elia en Keirison gekocht, plus nog een jeugdige rechtsback van Inter gehuurd, met optie tot koop.

Ik scoor alleen allejezus weinig
  Forum Admin zondag 18 januari 2009 @ 18:21:35 #266
35723 crew  GGMM
pi_65180029

Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_65180256
quote:
Op zondag 18 januari 2009 18:21 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]

Haha, er zitten echt veel lompe fouten in het spel.

De ergste vind ik nog steeds dat mijn gewonnen JC-schaal tegen PSV als verloren werd gerekend. En de man of the match was Edison Mendez, die nota bene de penalty mistte
pi_65180924
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:56 schreef xJapser het volgende:

[..]

Dus je bent eerst gedegradeerd? Welke spits raad je aan om aan te trekken in het eerste seizoen? Want ik kan nu 3x niks, 8 gespeeld, 1 gewonnen en 7 verloren. Niet leuk.
Ik haalde in de eerste 17 wedstrijden slechts 11 punten, de volgende 17 wedstrijden haalde ik 24 punten, echter net 1 puntje te weinig. Vervolgens in de play offs eruit tegen MVV over 3 wedstrijden.
Jaar erop 5e geworden in de competitie en via de play offs weer gepromoveerd (Den Bosch en Veendam).

Als je nog het standaardteam hebt zou ik ongeveer het volgende aanraden:

--------------- Den Ouden - Bargas ---------------
---Assaidi--------Jungslager-----De Ridder------
---------------------Meijer------------------------------
------Frankel------Volmer------Buijs---------Bot----

Assaidi en De Ridder aanvallend en veel laten dribbelen. Den Ouden moet de bal vasthouden en Bargas moet gebruik maken van z'n snelheid. Soort countervoetbal dus, want de bal in de ploeg houden gaat vaak lastig met een niet al te best team. Persoonlijk instelling per speler is wel belangrijk.
Assaidi en De Ridder heb ik voor in totaal 5 miljoen verkocht.
  zondag 18 januari 2009 @ 19:16:19 #269
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_65181826
quote:
Op zondag 18 januari 2009 18:16 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Hm, bij jou doet Makaay het nog prima. Hij haalt bij mij elke wedstrijd een 5
Bij mij is Makaay de absolute topper, maar haalt Tomasson nooit hoger dan een 5. Erg vervelend, zit er zelfs aan te denken om hem gewoon weg te doen.
quote:
Heb ook El Akchaoui gehaald. Had een gunstige clausule in z'n contract. Alleen is De Cler op dit moment m'n best presterende speler, dus hij moet nog even plaats nemen op de bank. Verder heb ik Wielaert, Elia en Keirison gekocht, plus nog een jeugdige rechtsback van Inter gehuurd, met optie tot koop.
Ik wissel El Akchaoiu en De Cler af. Zeker wanneer ik in een tijdsbestek van drie dagen twee wedstrijden heb. Wielaert ga ik waarschijnlijk ook binnen proberen te halen. Daarnaast waarschijnlijk nog wat Servisch talent.
quote:
Ik scoor alleen allejezus weinig
Geen moeite mee. 29 keer het doel getroffen in 15 wedstrijden.
Elite
Tegen TTIP
pi_65182648
48x in 16 wedstrijden gescoord...7 tegen helaas
  zondag 18 januari 2009 @ 20:13:49 #271
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_65183897
quote:
Op zondag 18 januari 2009 19:43 schreef kweek89 het volgende:
48x in 16 wedstrijden gescoord...7 tegen helaas
We hebben het hier wel over Feijenoord, hè.
Elite
Tegen TTIP
  zondag 18 januari 2009 @ 20:32:07 #272
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_65184734
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:14 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Villa is niet kopsterk. Maar het loopt nog niet, Villa scoort telkens onvoldoendes. Ik heb een AMC die bij sluit, de wingers moeten voorzetten geven, maar schijnbaar klopt er iets niet...
Je hebt gelijk. Probeer bij toevoer targetman (team instructies) to feet. Passing over de zijkanten. En, bij de wingers natuurlijk voorzetten vaak (naar de targetman). Je zou die AMC ook nog dieptepasses kunnen laten geven.
pi_65185446
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:13 schreef Happel het volgende:

[..]

We hebben het hier wel over Feijenoord, hè.
Ajax 4 seizoenen verder :p
  Forum Admin zondag 18 januari 2009 @ 21:42:54 #274
35723 crew  GGMM
pi_65188113
WTF, ik word gek. M'n AMC wordt in de wedstrijd altijd automatisch gewisseld met een van m'n spitsen. Zelfs als ik het in de wedstrijd verander dan verandert het zichzelf gelijk weer terug Weer zo'n teringbug?
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 18 januari 2009 @ 21:52:09 #275
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_65188574
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:42 schreef GGMM het volgende:
WTF, ik word gek. M'n AMC wordt in de wedstrijd altijd automatisch gewisseld met een van m'n spitsen. Zelfs als ik het in de wedstrijd verander dan verandert het zichzelf gelijk weer terug Weer zo'n teringbug?
Staat hij niet op positie verwisselen met de spits?
  zondag 18 januari 2009 @ 21:52:14 #276
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_65188579
Seizoen 2011/2012 is ten einde. En eindelijk een prijs voor Auxerre!

In de Franse beker werden achtereenvolgens US Orléans, Angers SCO, FC Lorient Bretagne Sud, Stade Malherbe Caen, Olympique Lyonnais en Racing Club de Lens verslagen. Daarnaast een mooie 4e plaats na PSG, Olympique Marseille en AS Saint Etienne. Een plek in de UEFA Cup is dus het gevolg.

Verder ben ik vooral bezig geweest met talentjes en ik hoop de vruchten daar komend jaar een beetje van te kunnen plukken.
  zondag 18 januari 2009 @ 22:10:43 #277
229690 Spougle
pi_65189468
Ben een echte manager game begonnen. Dus werkloos begonnen en dan proberen bij een grote club terecht te komen. Ik heb gesolliciteerd bij Blackburn Stutgart en Charlton maar dat is niks geworden, te weinig ervaring nog natuurlijk. En toen wou Noorwegen me als manager. Dus die ga ik proberen naar het WK te loodsen.

Kan je trouwens tegelijkertijd club en land manager zijn?
  zondag 18 januari 2009 @ 22:15:58 #278
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_65189691
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:10 schreef Spougle het volgende:
Ben een echte manager game begonnen. Dus werkloos begonnen en dan proberen bij een grote club terecht te komen. Ik heb gesolliciteerd bij Blackburn Stutgart en Charlton maar dat is niks geworden, te weinig ervaring nog natuurlijk. En toen wou Noorwegen me als manager. Dus die ga ik proberen naar het WK te loodsen.

Kan je trouwens tegelijkertijd club en land manager zijn?
Ja dat kan. In veel gevallen start je juist bij een club en ga je dan naar een land toe
Als Noorwegen je gelijk wil hebben dan heb je al een vrije goede reputatie ingesteld lijkt me.
  zondag 18 januari 2009 @ 22:18:01 #279
229690 Spougle
pi_65189780
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:15 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Ja dat kan. In veel gevallen start je juist bij een club en ga je dan naar een land toe
Als Noorwegen je gelijk wil hebben dan heb je al een vrije goede reputatie ingesteld lijkt me.
Bedankt
Ja vond ik zelf ook al opzienbarend. Maar lijkt me een leuke uitdaging.
Had de reputatie trouwens op automatisch staan.
  Forum Admin zondag 18 januari 2009 @ 22:36:17 #280
35723 crew  GGMM
pi_65190639
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:52 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Staat hij niet op positie verwisselen met de spits?
Ja dus, zonder dat ik dit ingesteld heb, maar thnx.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_65193339
Hier won ik de CL mee.

Bijna alle spelers komen uit de jeugd.
  zondag 18 januari 2009 @ 23:59:25 #282
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_65193617
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:51 schreef Roflpantoffel het volgende:
Hier won ik de CL mee.

[ afbeelding ]

In welk jaar zit je en waarom die aparte rugnummers?

[ Bericht 3% gewijzigd door Prik0 op 19-01-2009 01:01:35 ]
  Forum Admin maandag 19 januari 2009 @ 00:25:36 #283
35723 crew  GGMM
pi_65194351
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:51 schreef Roflpantoffel het volgende:
Hier won ik de CL mee.

[ afbeelding ]

Wauw, hoe komt het dat je jeugd zo goed is? 90% van mijn jeugd speelt nu in de Eerste divisie.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_65195279
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:32 schreef Mr-Sander het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Probeer bij toevoer targetman (team instructies) to feet. Passing over de zijkanten. En, bij de wingers natuurlijk voorzetten vaak (naar de targetman). Je zou die AMC ook nog dieptepasses kunnen laten geven.
Niets lijkt te werken. Ik ben nu twee maanden coach bij Valencia, maar ik lijk Koeman wel, volgens mij maak ik het seizoen niet af.

Ik word trouwens ook schijtziet van elke keer weer (dezelfde) persconferenties.
pi_65195358
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:59 schreef Prik0 het volgende:

[..]

In welk jaar zit je en waarom die aparte rugnummers?
2017 En die rugnummers, ach.. ik doe altijd automatisch kiezen.
CL gewonnen in 2016. 12 Jaar op rij kampioen. (Die 4 jaar die ze nu kampioen zijn inbegrepen)
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:25 schreef GGMM het volgende:

[..]

Wauw, hoe komt het dat je jeugd zo goed is? 90% van mijn jeugd speelt nu in de Eerste divisie.
Ja eh, goede vraag. Heb goede scouting en het beste jeugdcomplex.
pi_65198348
Ben maar opnieuw begonnen bij Strasbourg...
pi_65202397
Op naar de halve finale CL.

Thuis werd het 1-1.
  maandag 19 januari 2009 @ 12:54:46 #288
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_65204412
Heb een vraagje: heb CM 01-02 gedownload en geinstaleerd. Alles gaat prima, kan het spel openen maar zodra ik een nieuw spel wil beginnen krijg ik de melding onvoldoende systeem geheugen terwijl ik nog 21 gig vrij heb en 2 gig ram geheugen heb wat maar voor 15% in gebruik is, dus dat kan het ook niet zijn.

Iemand idee? Misschien komt het omdat het een oud spel is, maar hoe kan ik deze game dan toch starten?

Thx.
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_65204513
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:54 schreef motherflocker het volgende:
Heb een vraagje: heb CM 01-02 gedownload en geinstaleerd. Alles gaat prima, kan het spel openen maar zodra ik een nieuw spel wil beginnen krijg ik de melding onvoldoende systeem geheugen terwijl ik nog 21 gig vrij heb en 2 gig ram geheugen heb wat maar voor 15% in gebruik is, dus dat kan het ook niet zijn.

Iemand idee? Misschien komt het omdat het een oud spel is, maar hoe kan ik deze game dan toch starten?

Thx.
Koop het spel Krijg je support.
pi_65204812
Omdat ik mijn spel met Man Utd niet af kon maken door zon lelijke bug ben ik maar overnieuw begonnen met Arsenal

Ched Evans gehaald van Man City groot talent voor 7.5 miljoen
Angel Di Maria ook gehaalf voor 8 miljoen van Benfica alleen hij moet nog Engels leren
Rodney Sneijder met het oog op de toekomst gehaald voor 150k
Jonathan Cristaldo gehaald voor 500k kreeg geen werkvergunning dus uitgeleend aan sattelietclub
Mario Balotelli van Inter voor 12.5 miljoen gehaald scoort in 3 wedstrijden 5 keer doet het dus goed
Anatoly Tymoschuk van Zenit gehaalf voor 22.5 miljoen goede speler gelijk aanvoerder gemaakt.

Sta nu 2de achter Chelsea moet 3de worden

6-2 over 2 wedstrijden gewonnen van Galatasaray 3-0 en 2-3

Groepsfase Champions League Groep met Bayern Munchen Olympiqe Marseille en Dinamo

Zit nu op 1 oktober ik houd jullie verder wel op de hoogte

En als je een goede rechtermiddenvelder weet tot +- 20 miljoen wil ik het graag horen
  maandag 19 januari 2009 @ 13:06:08 #291
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_65204841
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:56 schreef PirE het volgende:
Nog 5 wedstrijden te spelen
[ afbeelding ]

Sta overigens nu bovenaan omdat Hull net verloren heeft, maar het hele seizoen is het echt stuivertje wisselen in de top 4. Laatste wedstrijd voor mij is een thuiswedstrijd tegen Plymouth en Hull en Southend spelen op de een-na-laatste speeldag tegen elkaar.
Uiteindelijk kampioen geworden met 1 punt voorsprong op Southend United , heb nu alleen wel een probleem. Ik kan alleen maar kutspelers halen die niet meekunnen op Championship-niveau omdat de reputatie van de club veels te laag is en de spelers die wel willen kan ik niet betalen omdat ik maar max. 5000 per week mag uitgeven.
Klacht 2: Stadioncapaciteit van 3800 en er is geen geld om de boel uit te breiden
Klacht 3: Middlesbrough manager maakt er een potje van en hij mag gewoon blijven zitten, ik wil die job .
Klacht 4: Sunderland biedt me een contract aan terwijl ik Boro als favoriete club heb, no way dat ik daar ooit manager word.

Positief: Manchester City is gedegradeerd uit de Premier League
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 19 januari 2009 @ 13:16:34 #292
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_65205256
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Koop het spel Krijg je support.
Het is officieel te downloaden dus is niks iligaals aan. Daarom snap ik ook niet waarom hij het niet doet..
PSV
4 in a row!
  maandag 19 januari 2009 @ 13:26:00 #293
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_65205651
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:16 schreef motherflocker het volgende:

[..]

Het is officieel te downloaden dus is niks iligaals aan. Daarom snap ik ook niet waarom hij het niet doet..
Vista -> Run as administrator?
XP - dunno
pi_65205708
Heb het al een paar weken niet meer gespeeld.
Ik ga denk ik maar eens een Ajax game opstarten.
pi_65205738
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:27 schreef sjimz het volgende:
Heb het al een paar weken niet meer gespeeld.
Ik ga denk ik maar eens een Ajax game opstarten.

Met of zonder Huntelaar/Wielaert?
pi_65205809
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:28 schreef Rumille het volgende:

[..]

Met of zonder Huntelaar/Wielaert?
Zonder Huntelaar en zonder Wielaert.
pi_65205860
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:30 schreef sjimz het volgende:

[..]

Zonder Huntelaar en zonder Wielaert.
Gewaagd.
  maandag 19 januari 2009 @ 13:58:40 #298
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_65206938
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:26 schreef PirE het volgende:

[..]

Vista -> Run as administrator?
XP - dunno
Hij draait wel, maar zodra ik een game wil starten krijg ik dus die melding onvoldoende geheugen..
PSV
4 in a row!
  maandag 19 januari 2009 @ 14:27:43 #299
229690 Spougle
pi_65208000
Geen een club wil me nog hebben Ik heb te weinig ervaring is dan de reden, maar ik zit wel al een half jaar bij Noorwegen. En dan nemen sommige clubs na ze mij hebben afgewezen een manager aan die nog nooit ergens als manager gewerkt heeft.
pi_65209829
Gadver 1-0 verloren in de halve finale van CL. (tegen Arsenal)
pi_65210448

Roostertje hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')