abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64718513

Sports Interactive Games

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2009 is het spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen?
Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM2009 patch 1

MAC: Intel Processor, OS X 10.5.5 , NVIDIA GeForce 7300 / ATI X1600 Radeon. 1GB RAM
Windows: OS Windows Vista / XP; Vista 2.0 GHz / XP 1.4 GHz; Vista 1 GB / XP 512 MB RAM; 2 GB vrije ruimte;
128 MB NVIDIA FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL of hoger

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10|
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco (met dank aan sjimz)

[ Bericht 2% gewijzigd door sezten op 06-01-2009 09:32:22 ]
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_64718583
Je bent het filter vergeten! (tvp)
pi_64718610
WAT?
pi_64718647
Hij staat niet in subforum PC meer
pi_64718847
Oeps. Even wachten.

Ik doe de vorige delen in de OP
pi_64718941
Ik ga als ik ergens de tijd vind ook wel weer eens verder met mijn Leeds game.
pi_64719019
Sjimz kan jij de Wiki OP aanpassen nu? en een kickje naar het PC Games subforum please
pi_64719494
Sta 5e na 29 wedstrijden met FC Utrecht in mijn eerste seizoen, en ook in de halve finale van de KNVB beker, wordt straks een spannend einde met o.a. nog wedstrijden in de competitie tegen PSV en Feyenoord.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_64719951
Gisteren met Wycombe begonnen, en ondanks de redelijke goede begroting en de verwachting van een 4e plaats de competitie met 2 nederlagen begonnen. Beetje triest, krijg ze niet aan het ballen, maar wat wil je met een aantal spitsen die zo traag zijn als dikke stront.

Wel Nordin Wooter aangetrokken
U MAD?
pi_64720803
tvp
pi_64721691
Waar ik trouwens van baal is dat ik per maand 5 ton verlies draai met Utrecht, en dat terwijl ik nog bijna 70k ruimte heb wat salarissen betreft.

Als ik nu een speler verkoop krijg ik maar 10% beschikbaar voor nieuwe transfers, had bv. Leroy George voor 2.5 miljoen euro aan PSV verkocht, kreeg ik 250.000 euro beschikbaar voor nieuwe transfers....

Hopelijk is dat komend seizoen beter, anders wordt het echt niks.

Wel al 3 spelers voor komend seizoen aangetrokken omdat hun contract afloopt, Ibrahim Kargbo van Willem II als 12e man, Anco Jansen van Cambuur als talent, en Stefan Doedee als keeperstalent van RKC.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:24:33 #12
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_64722127
Sta in mijn 2e seizoen met Roda op een nette 3e plek. Ajax staat eerste met 0 wedstrijden verloren. Heerenveen staat 2e. Dit seizoen gaat een heel stuk beter dan het vorige. Ook mijn spitsen schieten er genoeg in. Mijn beste spits loopt zelfs 1 op 1 op dit moment.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_64722487
Mijn spitsen scoren gewoon als het nodig is. En anders doen mijn wingers het wel, of mijn middenvelders, of uit een corner...

Heb niet zo'n last van die 'bug'.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_64723436
Wat mij irriteert is dat het spel niet logisch in elkaar zit... je spitsen zouden normaliter de meeste goals moeten maken omdat ze daar qua afwerken en zelfbeheersing de beste skills voor hebben. Op de een of andere manier is de ME zo afgesteld dat mijn spitsen, en dan heb ik het over toppers in het spel zoals Cardozo en Drogba, zo'n 5 tot 7 opgelegde kansen per wedstrijd missen, vaak 1 tegen 1 met de keeper wordt de bal zo in de handen geschoten.

Dat mijn aanvallende middenvelders en buitenspelers ook hun goals meepikken is leuk, ik selecteer ze daar ook mede op qua skills maar in principe moet de spits de goalgetter zijn. Hun stats voor scoren liggen ook een stuk lager dus is het vreemd dat ze meer het net vinden dan mijn spits.

Ik kom qua scores ook nauwelijks tot grote uitslagen valt me op. Ik heb maar af en toe een uitschieter tegen kleine clubs vaak wordt het niet meer dan 2-0 of 1-0 ondanks de eerder genoemde opgelegde kansen. Vaak scoort je tegenstander dan wel zonder echte opgelegde kansen en dan groeit de frustratie. Dat je niet elke week 5 keer scoort mag duidelijk zijn maar dit slaat ook nergens op.

Ik heb even op het SI-Forum zitten speuren en daar hebben veel meer mensen het soortgelijke probleem als ik en een tester heeft daar aangegeven dat ze bij SI op de hoogte zijn en het dus meenemen voor de volgende patch. Ik weet niet of het wellicht met de Engelse competitie te maken heeft maar als het in de ME zit zou het voor elke competitie moeten gelden toch?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_64723523
Als het in de ME zit wel ja. ME is namelijk over de hele game genomen. Of je nou de Premier League speelt of de Indonesische eredivisie of whatever dan moet dat niets uitmaken.
pi_64723548
Wat is er mis met uitslagen van 2-0 of 1-0? Alsof een Chelsea in het echt zo vaak met meer dan 2/3 verschil goals wint.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_64723835
Met kleine overwinningen is niks mis, maar als je spitsen keer op keer 5 tot 7 opgelegde kansen missen blijf je die potjes ook niet winnen... ik kom nu ook vaak op een gelijkspel uit terwijl dit gezien het wedstrijdbeeld compleet bezopen is... ik snap best dat je zo'n resultaat er af en toe tussen hebt zitten maar het is gewoon structureel... en in vergelijking met eerdere FM's hebben ze waarschijnlijk geprobeerd het scoren wat moeilijker te maken maar ze hebben de spitsen nu wel erg zwak in de afronding gemaakt.... als iemand de skills voor afwerken en zelfbeheersing op 18 heeft staan mag ik er toch vanuit gaan dat ie als spits meer goals maakt dan mijn aanvallende middenvelder die voor dezelfde skills 12 en 13 heeft... afstandschoten en dergelijke even uitgesloten en puur naar velddoelpunten kijkend....

Cardozo, Drogba en al die andere topspitsen in het spel zouden in real life ook echt niet 7 keer in een 1 tegen 1 met de keeper missen... dat kan een keer gebeuren maar niet week in, week uit.
pi_64724768
Kijk jij de hele wedstrijd Vulture ?

Of alleen key highlights bv. ?

Want mij is het met key highlights kijken nog niet opgevallen dat er ontzettend veel opgelegde kansen worden gemist.
pi_64724798
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:40 schreef PBateman1978 het volgende:
Kijk jij de hele wedstrijd Vulture ?

Of alleen key highlights bv. ?

Want mij is het met key highlights kijken nog niet opgevallen dat er ontzettend veel opgelegde kansen worden gemist.
Ik gok uitgebreid
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:12:32 #20
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_64725756
Ik heb ook nergens last van mijn spits (het moet geen prutser zijn natuurlijk) scoort gewoon zo rond de 20 doelpunten per seizoen. En natuurlijk worden er wel wat opgelegde kansen gemist, maar dat zie ik ook zo vaak gebeuren in echte wedstrijden.
pi_64726398
Nee ik kijk alleen het hoognodige aan highlights... en 20 doelpunten voor een spits is in de Premier League nou ook niet schokkend, die toppers liepen bij mij in het verleden vaak 1 op 1 qua wedstrijden, zo'n 35 a 40 goals per seizoen in alle competities. Mijn teams scoren altijd gemiddeld ruim 2 goals per wedstrijden en ook daar kom ik nu echt never nooit aan... en het feit dat SI het min of meer erkent op het eigen forum geeft wel aan dat er iets in de afstellingen niet helemaal klopt.
pi_64727183
TVP
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:43:33 #23
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_64729099
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:33 schreef TheVulture het volgende:
Nee ik kijk alleen het hoognodige aan highlights... en 20 doelpunten voor een spits is in de Premier League nou ook niet schokkend, die toppers liepen bij mij in het verleden vaak 1 op 1 qua wedstrijden, zo'n 35 a 40 goals per seizoen in alle competities. Mijn teams scoren altijd gemiddeld ruim 2 goals per wedstrijden en ook daar kom ik nu echt never nooit aan... en het feit dat SI het min of meer erkent op het eigen forum geeft wel aan dat er iets in de afstellingen niet helemaal klopt.
Je heb ook wel gelijk het scoren verloopt ook wat stroever. 30,40 doelpunten per seizoen komt amper voor. Maar in mijn Leeds game legde Beckford er het eerste seizoen toch 26 in. En in mijn eerste Ajax game scoorde Huntelaar er ook lustig op los, iets van 23 geloof ik. En nu ik Bojan bij Ajax heb is het helemaal een feest. Meneer heeft er nu 17 in liggen na 20 wedstrijden. Maar ja dit is natuurlijk alleen mijn ervaring.
pi_64730910
Heb het spel nu niet voor me, maar volgens mij staat er bij je match stats een onderdeel "Clear Chances" of zoiets. Dat zijn de ballen die er coute que coute in hadden moeten gaan. Die komt bij mij nooit hoger dan 4 of 5. Als ik vervolgens in mijn wedstrijden gemiddeld 2,5 goal maak, dan is het moyenne dus niet eens zo slecht.

Het afronden 1 op 1 heb ik bij mij nog niet heel veel problemen mee gehad. Mijn spitsen staan na een half seizoen op 12 en 8 goals en omdat ik op die positie noodgedwongen veel rouleer vind ik dat nog best aardig.

Is het niet Louis van Gaal die het na iedere wedstrijd heeft over het aantal echte kansen en dat dat de kansen zijn waar 100% een doelpunt uit had moeten komen? Als je die theorie van hem los laat op FM, dan komt dat volgens mij wel aardig overeen...
Yeah, I know, some people are against drunk driving, and I call those people "the cops." But you know, sometimes, you've just got no choice; those kids gotta get to school!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')