Ik heb dit echt 2,5 maand gehad (Leander dronk bijna een uur en dan zo'n 12x per dag, dodelijk! Uur op, uur af!) en bij ons hielp het heel goed om bij wakker-> huilen niet meteen aan honger te denken, maar ook aan gewoon verveling en dergelijke.quote:Op woensdag 31 december 2008 14:11 schreef Marie79 het volgende:
Ik zit op 20 min tot 30+ min per keer voeden en nu dus elke 2 uur en net maar 1 1/2 uur tussen de voeding. Ja, dus net aan boodschappen gedaan en toen kwam meneertje alweer. En nu na de voeding ligt hij ontevreden te huilen, hoop echt dat dit van de spruw komt dat hij zo doet en dat het met de medicijnen snel beter gaat!
Dat is ook zwaar zeg freecell...quote:Op woensdag 31 december 2008 14:18 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb dit echt 2,5 maand gehad (Leander dronk bijna een uur en dan zo'n 12x per dag, dodelijk! Uur op, uur af!) en bij ons hielp het heel goed om bij wakker-> huilen niet meteen aan honger te denken, maar ook aan gewoon verveling en dergelijke.
Dan ging ik even met Leander spelen en dan was hij zomaar nog een uur tevredenDan had hij dus nog helemaal geen honger, maar drinken was dan ook wel prima... Waardoor hij weinig dronk en na 2 uur alweer kwam voor voeding!
Toen ik het 'andere troostmethoden' idee had ingevoerd zat ik binnen een week op 7 voedingen om de uur.
Dus: afleiden, spelen, schone broek geven en als hij dan stopt met huilen was het blijkbaar geen honger
Was voor ons echt een openbaring
Het zal een beetje combi zijn gewees denk ik, heb van mezelf een hele lage bloeddruk en die spray zou hem omhoog kunnen brengen. Misschien ben ik te snel opgestaan dat het daarom fout ging?quote:Op woensdag 31 december 2008 14:40 schreef PM-girl het volgende:
Maneki, komt het van de spray of van het feit dat je weinig gegeten hebt de laatste dagen?
Rot zeg!
Zat te twijfelen om te reageren maar zeg het toch: wat onwijs lief dit!!quote:Op woensdag 31 december 2008 22:41 schreef Ticootje het volgende:
maneek, kun je niet wat kolven? Moet ik anders wat kolven voor je?
Hier ook een ziek kindje en een zieke mama. Bah.
Mijn dochter is nu 7 maanden en ik heb haar altijd op verzoek gevoed.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:56 schreef Marie79 het volgende:
Ik heb ook nog even een vraagje: voeden jullie volledig op verzoek of zit er maximaal 3 of 4 uur tussen de voedingen en maak je je kindje wakker?
En vanaf wanneer gingen jullie van maximaal 3 uur tussen de voedingen naar 4 uur tussen de voedingen?
Marie, als je toch bij de apotheek bent morgen, koop dan ook even een tubetje miconazolnitraatzalf. Werkt voor je tepels een stuk beter dan nystatine. Dan maarten behandelen met de nystatine zoals voorgeschreven. En zelf na de voeding je tepels dun insmeren met miconazolnitraatzalf. (Als je daarna binnen het uur weer gaat voeden, dan je tepels wassen, bij langer dan een uur hoeft dat niet)quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:04 schreef Marie79 het volgende:
Owlet, ik heb nystatine gekregen (alleen maar 1 flesje en W. zag gisteravond dat ik een recept voor 2 flesjes had dus morgen maar even terug naar de apotheek).
Hmm..LLL ligt iets meer in mijn straatje denk ik dan. Ik heb hun uitgangspunten gelezen en juist dat ze verder kijken dan borstvoeding alleen spreekt mij wel aan. Aangezien m'n zusje ook wil gaan dragen en rapley'en e.d. mail ik wel even naar de LLL leidster in Utrecht want de agenda op de site gaat maar tot 8 januari.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:22 schreef owlet het volgende:
Ik denk dat er qua informatie niet zo veel verschil zal zitten in de cursusavonden van de verschillende verenigingen.
LLL houdt zich ook bezig met wat andere zaken dan borstvoeding (dragen, (op)-voeding, coslapen, etc.) en VBN alleen met borstvoeding.
Maar het is een nuanceverschil, beide organisaties draaien in eerste instantie om BV en ook als je verder niet geinteresseerd bent in iets anders dan BV kan je prima uit de voeten met een LLL-cursus volgens mij
nu net even gedaan, hij loopt qua gewichtstoename zeg maar vrij parallel aan de een-na-onderste lijn (voor zover ik het kan bekijken in die acht dagen dan)quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:50 schreef owlet het volgende:
20 tot 40 gram per dag is 140 tot 280 per week, dat komt op mij over als heel netjes. Zeker voor een kindje dat zo klein begon![]()
Heb je zijn weegresultaten al eens langs de curve op borstvoeding.com gelegd? Die curve past beter bij het groeipatroon van BV-kindjes dan de curves die op de meeste CB's gebruikt worden.
Fijn dat het zo lekker gaat!
O wat leuk !!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:14 schreef Ticootje het volgende:
ik begin als alles goed gaat in februari met de cursus voor cp voor de vbn.
Hier hetzelfde!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:57 schreef TearSong het volgende:
YPPY, lukt het jou om op beide sites te stemmen dan? Het probleem wat Icicle en ik hebben is dat je maar op 1 van beide awards kan stemmen (dus of op webshop, of op infosite) en als je dan op de andere award gaat stemmen krijg je doodleuk de melding dat je al gestemd hebt.
Dus of zorgen dat je 2 IP-adressen tot je beschikking hebt, of voor de zekerheid eerst stemmen op je favo site van die 2 voor het geval dat de andere niet lukt.
Ik heb ondertussen al een mailtje gestuurd naar de prutsers achter de site
Bij mij werd de mirena toch afgeraden als ik bv gaf. Is dat bij jou niet zo? Heb nu een koperspiraaltjequote:Op zondag 11 januari 2009 11:37 schreef owlet het volgende:
In het kader van rare borstvoedingsadviezen:
Morgen wordt er een mirena bij me geplaatst. De assistente bij wie ik de afspraak maakte gaf me een pil misoprostol en twee pillen diclofenac mee. De een is om de baarmoedermond wat te verweken, de andere pillen zijn pijnstillers.
quote:Op zondag 11 januari 2009 18:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik had vorige week een huisarts die nog nooit van een toeschietreflex had gehoord.
Dit klinkt echt zo logisch! Dus gewoon papa erheen sturen, met een fles.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:39 schreef p_iglet het volgende:
Tsja dan moet ze dat of leren of jij kan inderedaad niet weg.
En wil je haar dat leren dan moet papa waarschijnlijk even wat meer doen. Van jou zal ze niet zo snel ander drinken accepteren, jij hebt MAMAMELK!!!
Het is voor Jen ook wel heel makkelijk, want ze weet dat jij er toch wel bent, en dat ze aan de borst mag zodra ze een kik geeft. Er is voor haar dus geen enkele reden om meer ander drinken te gaan drinken, dus dat moet je een beetje sturen denk ik.
Ja stom zeg. Ik had het probleem in mijn hoofd zo groot gemaakt dat ik er niet eens meer aan durfde te beginnen.quote:Op maandag 12 januari 2009 20:21 schreef p_iglet het volgende:
hihi, fijn dat de oplossing zo simpel was
Goed zoquote:Op maandag 12 januari 2009 21:17 schreef Ticootje het volgende:
ja ik geef niet meteen op. Dit is een kwestie van oefenen.
Hmmm, dit had ik bij de spruw, eerst jeuken, dan steken. Ging ook pijn doen tijdens de voeding en dan niet alleen tijdens het aanhappen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:08 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik breek ff in met een crosspost. Op aanraden van Noli vraag ik het hier ook ff. Ookal geef ik geen borstvoeding.
Misschien heeft er iemand hier ook last van (gehad). Een vreselijk jeukende tepel en hof. Kreeg het op het eind van de zwangerschap al. Het komt en gaat, maar is nu weer vreselijk aanwezig. Lekker krabben gaat dus niet. Ik word echt gek van de jeuk. Vaseline helpt iig niet. En nu begint het sinds vannacht ook te steken.
Tyler krijgt geen bv...;)quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:32 schreef freecell het volgende:
[..]
Hmmm, dit had ik bij de spruw, eerst jeuken, dan steken. Ging ook pijn doen tijdens de voeding en dan niet alleen tijdens het aanhappen.
Heeft Tyler het ook in zijn mondje?
oja, is ook zoquote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tyler krijgt geen bv...;)
Ingrid ik zou even smeren met een schimmelcreme. Spruw is meestal aardig snel weer weg. Verder wel even elke dag een schone bh aantrekken.
Momenteel ligt ze compleet uitgeteld op mijn schoot.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:21 schreef YPPY het volgende:
Die lilypads vond ik erg handig in de zomer, toen ik minder lekte. Konden tenminste onder een shirtje.
DolleMina, denk je eraan dat het regeldagEN zijn en dat het even kan duren?
Soms hebben babietjes wel een soort voorkeur voor een borst. Bijvoorbeeld als die borst wat makkelijker hapt. Maar naar mate ze groter en dus sterker worden kunnen ze ook heel goed een borst pakken die in het begin te moeilijk voor ze was.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:18 schreef DJMO het volgende:
in het begin wilde jr. maar uit één borst per keer drinken, nu accepteert hij wel de tweede borst. is dat normaal of betekent dat dat hij meer is gaan drinken en dit ook een soort regelen is?? hij komt niet vaker ofzo
Ik denk dat DJMO meer doelt op eerst 1 borst per keer, en nu dus 1 borst en daarna nog een 'toetje' aan de andere borst. En ja DJMO, dat kan nog wel eens wisselen. Ik bied de 2e borst altijd wel aan en soms dan wil ze het hele tijden niet en op andere momenten wil ze ineens weer wel.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Soms hebben babietjes wel een soort voorkeur voor een borst. Bijvoorbeeld als die borst wat makkelijker hapt. Maar naar mate ze groter en dus sterker worden kunnen ze ook heel goed een borst pakken die in het begin te moeilijk voor ze was.
Jennifer had in het begin een sterke voorkeur voor links. Ze kon aan rechts amper drinken, omdat de tepel niet goed aanhapbaar was. Naar mate ze groter werd kon ze het opeens wel, dus het was echt een soort van oefenen aan links en dan uitproberen op rechts. Op een gegeven moment had ze het opeens door dat uit rechts ook melk kwam.
ha, ik liet het scherm weer eens te lang open staan!quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:55 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ik denk dat DJMO meer doelt op eerst 1 borst per keer, en nu dus 1 borst en daarna nog een 'toetje' aan de andere borst. En ja DJMO, dat kan nog wel eens wisselen. Ik bied de 2e borst altijd wel aan en soms dan wil ze het hele tijden niet en op andere momenten wil ze ineens weer wel.
Je hebt natuurlijk ook mensen waarbij het allemaal niet van een leien dakje gaat maar ik vind het inderdaad ook makkelijk. Ik hoef niet te rotzooien met melkpoeder en water, hoef niet bang te zijn dat ik een keertje vergeet te halen of vergeet mee te nemen want ik hebt het altijd bij me. De melk is meteen op de juiste temperatuur en Yara drinkt altijd tot ze vol zit zonder dat ik na hoef te denken over cc's en hoeveel flessen.quote:
Hier was het de eerste paar maanden letterlijk uur op uur af met voeden, ook 's nachts. Maar wat ben ik nu ontzettend blij dat ik toen doorgegaan ben!quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:03 schreef TearSong het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook mensen waarbij het allemaal niet van een leien dakje gaat maar ik vind het inderdaad ook makkelijk. Ik hoef niet te rotzooien met melkpoeder en water, hoef niet bang te zijn dat ik een keertje vergeet te halen of vergeet mee te nemen want ik hebt het altijd bij me. De melk is meteen op de juiste temperatuur en Yara drinkt altijd tot ze vol zit zonder dat ik na hoef te denken over cc's en hoeveel flessen.
Ben heel blij gewoon zo makkelijk gaat!
Dus dat is wel een aanrader, dat handboek? Ik ben nu aan het kijken naar een cursus voor m'n zusje en dat is 2 dagen voor 30 euro inclusief dat handboek.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:58 schreef YPPY het volgende:
Juist om bestand te zijn tegen de meningen van iedereen vond ik het zo fijn het handboek van de LLL in de kast te hebben staan.
Ik sluit me aan bij wat de andere vrouwen hier zeggen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:53 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen als ik zo de website van de link van Jelief doorlees dat de zenuwen een beetje toeslaan of ik dit wel allemaal kan. Gelukkig heb ik nog zat tijd om me er op voor te bereiden.
Heeft Fons nog aangegeven dat het anders smaakt dan voorheen? Want de samenstelling zal nu heel anders zijn denk ik?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:11 schreef Bass-Miss het volgende:
Tja,commentaar van anderen...
Moest je mijn schoonmoeder horen toen ze op kraambezoek kwam en Fons lag aan de borst ipv Elodie...
Neen, maakt hem niet uit wat er in zit en of er wel iets is. Hij heeft heel die tijd 'droog' gedronken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Heeft Fons nog aangegeven dat het anders smaakt dan voorheen? Want de samenstelling zal nu heel anders zijn denk ik?
Toen Myrthe 10 dagen was heeft ze een weekend in het ziekenhuis gelegen voor observatie. Daar moest dat idd ook. De verpleegsters waren erg verbaasd toen Myrthe na de voeding lichter was dan ervoorquote:Op donderdag 15 januari 2009 09:16 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
ik had het gister met mijn moeder over borstvoeding geven, nu zei zij dat in de tijd dat ze mij borstvoeding gaf ze voor en na de voeding moest wegen om te kijken hoeveel ik binnen kreeg.
Gaat dat nu nog steeds zo? Wegen jullie ook jullie kinderen voor en na de voeding om te kijken hoeveel ze binnen krijgen? Zo niet hoe weet je dan dat ze genoeg binnen krijgen?
Ik weet echt nog helemaal niks over borstvoeding
Van mij moest het niet echt, Fons weet gewoon nog steeds van geen ophouden...quote:
Logeren... Nou voorlopig niet hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:15 schreef freecell het volgende:
Hier vond iedereen het doodnormaal dat ik borstvoeding ging geven.
Nu af en toe wat schoonouders die er op mopperen, omdat Leander dan nog niet kan komen logeren. Nuja, ik vind het een mooi excuus, logeren vind ik helemáál niet nodig voor een kind het zelf snapt.
Kom maar weer als hij 3 is
Dat is ook wel een van de rdenen dat Emma nog drinkt, lijkt mij erg handig met de stuwing.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:23 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Van mij moest het niet echt, Fons weet gewoon nog steeds van geen ophouden...
En moest het nu gewoon 'smorgens of 'savonds zijn, maar hij wil altijd....
Het is wel handig nu dat hij het teveel kan wegdrinken want Elodie krijgt misschien een halve borst leeg.
Dat dus!quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Logeren... Nou voorlopig niet hoor.
Geweldige fotoquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:11 schreef Bass-Miss het volgende:
Het wordt wel een beetje krap op schoot.
Alweer bijna een jaarquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:04 schreef Randa_v het volgende:
Kom niet veel meer hier, maar wil toch even trots zijn op mezelf dat ik alweer bijna een jaar borstvoeding geef.
Vanaf 9 maanden redden de meeste vrouwen het prima om niet te kolven op werkdagen (als je 5 dagen op rij werkt wordt dat natuurlijk lastig, maar 2 of 3 is geen probleem. En dan thuis wel gewoon op verzoek te voeden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:53 schreef mrien het volgende:
Ik zit er overigens wel aan te denken om de borstvoeding binnenkort te gaan afbouwen.
Tot op heden werkte ik 2 dagen in de week en was het geen probleem om te gaan kolven (en daar had ik ook de mogelijkheden voor). Hopelijk vind ik snel weer nieuw werk en dan wil ik eigenlijk op het werk niet meer hoeven te kolven.
Ik vind het op zich ook wel best om te gaan afbouwen maar of ik het emotioneel gezien zou kunnen weet ik nog niet
Ik zou zeggen, lees dit allemaal even:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:07 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik werk 5 dagen per week en heb een tijdje gekolfd op het werk, maar voelde me daar echt niet zo geweldig bij. We hebben dus stelselmatig afgebouwd. Nu krijg Ben 's ochtends nog borstvoeding voor ik naar het werk vertrek, overdag krijg hij 2 flesjes, dan nog eens borstvoeding als ik 's avonds thuis kom en 's avonds om 11u nog een flesje.
Vraagje: Ben heeft waarschijnlijk lactose-allergie dus ik moet zoveel mogelijk melk en zuivelproducten schrappen. Nu vraag ik me af hoe extreem ik daar moet in gaan. Uiteraard vervang ik melk, room, yoghurt, ... door de soja-variant, maar is het dan ook zo dat elke andere bereiding met melk in (koekjes, chocolade,... ;p) moet schrappen? En hoe zit het met de niet-koemelk-kazen: geitenkaas, mozarella, ...
Ik ben namelijk vegetarier (eet wel vis) en grote kaaslover, dus alle kazen schrappen, is een groot deel van mijn menu schrappen.
Dat is ook nog een optie inderdaad. Eens afwegen wat ik ga doen!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:37 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Vanaf 9 maanden redden de meeste vrouwen het prima om niet te kolven op werkdagen (als je 5 dagen op rij werkt wordt dat natuurlijk lastig, maar 2 of 3 is geen probleem. En dan thuis wel gewoon op verzoek te voeden.
Dus niet kolven, maar wel bv blijven geven kan dus ook.
Hoe is het gisteren verder gegaan, heeft ze nog weer bij je gedronken of heb je het niet meer aangedurfd?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ze drinkt water, thee en diksap dus aan vocht geen tekort. Het is meer dat ze de voedinsstoffen zou missen.
Ze heeft vannacht om 4 uur voor het laatst bijme gelurkt maar zonder tsr dus kleine slokjes. Vanmorgen wilde ze niet bijme drinken en ik durf het eigenlijk ook amper meer te proberen, bang dat ze bijt..
DolleMina, weet je zeker dat ze wil drinken? Dat dat het probleem is? Ik herken het wel, de symptomen iig. Ik heb wekenlang geslapen (nou ja, gerust) met Anna aan de borst. Meteen als ik haar afkoppelde was het huilen. Pas rond een uur of 4 was het goed (tot 6-7 uur). Als ik nu terugkijk, weet ik niet of ze echt honger had, het kan zijn dat het toen alleen mamahonger was. En krampjes, die zorgden ervoor dat ze troost zocht in het aan de borst liggen. Ik vond het zo zwaar toen. Ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben. Dit is zo slopend.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:07 schreef DolleMina het volgende:
Ik stap zelf denk ik over op alleen maar kolfen en dat geven met een flesje. Het gaat zeker in de nachten gewoon niet lekker, dan drinkt ze aan twee borsten en dan is ze nog niet tevreden.We zijn op deze manier in de nachten driekwart van de nacht bezig met haar, en dat is gewoon niet vol te houden. Kolven gaat prima, dus we moeten maar zien hoe lang het op die manier nog houdbaar is. We hebben maandag een afspraak met een lactatiekundige, maar we moeten maar zien hoeveel nut dat nog heeft.
Het is sowieso zwaar he, bv of niet. Het is heel normaal dat je nu anders bent. En ik snap dat hij daaraan moet wennen, maar als je stopt, doe dat dan omdat jij het wilt. Niet omdat hij dat liever heeft.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:48 schreef DolleMina het volgende:
Maar mijn man vindt dat ik er aan onderdoor ga, en dat is het niet waard, zegt hij. En daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Het is vast wennen voor hem, heeft ie eerst zes jaar een vrouw die letterlijk nooit huilt, en nu is het al een paar dagen raak...
Ze heeft vannacht om 4 uur gedronken, en vanmorgen verder niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:59 schreef mrien het volgende:
[..]
Hoe is het gisteren verder gegaan, heeft ze nog weer bij je gedronken of heb je het niet meer aangedurfd?
Ik ook, en uiteindelijk bleek mevr. last te hebben van pinda'squote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een dieet gevolgd wat soya, melk en eivrij was.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:21 schreef Jelief het volgende:
Dat geeft hoop Dolle Mina. Ik hoop dat de komende nacht rustiger verloopt.
genietmoment: Ik ben vanavond in bad geweest met Emma en de bruisbal van mijn secret santa ^^
Emma wilde in bad bij mij drinken, zo gezellig, zo lief!
Wopquote:Op zondag 18 januari 2009 10:34 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb gisteren in het gehele etmaal in totaal 320 ml gekolfd.
Wat zij zegt.quote:Op maandag 19 januari 2009 00:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
met 8 maanden gaf ik nog wel een keer of 8 geloof ik
Hier ook. Komt ook omdat ik er nog geen ander drinken bij gaf en dan zit je al snel op zoveel voedingenquote:Op maandag 19 januari 2009 00:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
quote:Op maandag 19 januari 2009 00:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ieder kindje is anders. Toen Jen 5 maanden was gaf ik zo'n 12 keer voeding op een dag. Ze drinkt altijd kleine beetjes vaker op de dag. Nu nog...quote:Op maandag 19 januari 2009 10:55 schreef freecell het volgende:
KLinkt fijn Koot!
[..]Wow!
Ik met nu 5 maanden al bijna 2 maanden 5x per dag. En op vaste tijden! En dat doe ik niet zo, dat geeft hij zelf zo aan.
Maar das dus best luxe begrijp ik?
Een behandeling met gentiaan klinkt me eerlijk gezegd beter in de oren dan 'ze heeft een pen te pakken gekregen'. Straks krijg je van die beschuldigende blikken: 'Let toch eens wat beter op je kindje dan, ze kan in pennen stikken, bla bla bla...quote:Op maandag 19 januari 2009 11:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
ik moet Saar met een gentiaanpaars mondje meenemen om de jongens uit school te halen..Zal ik maar zeggen dat ze een pen te pakken heeft gehad?
Zeker 8 keer, kan ook gerust vaker zijn geweest.quote:Op maandag 19 januari 2009 00:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
Goed puntquote:Op maandag 19 januari 2009 11:45 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Een behandeling met gentiaan klinkt me eerlijk gezegd beter in de oren dan 'ze heeft een pen te pakken gekregen'. Straks krijg je van die beschuldigende blikken: 'Let toch eens wat beter op je kindje dan, ze kan in pennen stikken, bla bla bla...'
Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening...
Marie, vul anders even een curve in op borstvoeding.com, waarschijnlijk groeit je ventje netjes volgens die curve. De curve van het CB volgt Jen al niet meer sinds ze 4 maanden is.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:59 schreef Marie79 het volgende:Maneki wat heb je nu verteld op het schoolplein?
DM wat gaat dat goed met het kolven zeg!
Ik ben afgelopen vrijdag weer met Maarten te wegen geweest bij het cb, en hij was wel weer aangekomen maar niet de wat hij aan had moeten komen. 140 gram in 2 weken tijd. En ik voed al zo vaak mogelijk om de 3 uur en hij drinkt al vrij lang bij me, vaak nog een half uur. Dit weekend was ik er erg onzeker over, en had al bijna in gedachten om dan in hemelsnaam maar te stoppen met de bv. Want Maarten was tussen het voeden door ook veel aan het huilen, weinig aan het slapen... En gelukkig zegtdan wel tegen me dat dit komt omdat Maarten het niet leuk vindt om alleen te liggen in de box/wagen/wieg. Dus dan kan ik het wel weer beter relativeren.
Ah, sorry...quote:Op maandag 19 januari 2009 14:11 schreef Marie79 het volgende:
Die heb ik al ingevult Ticootje en helaas zit hij daar ook onder het onderste lijntje...
Bel nou gewoon even, dat zijn hartstikke vriendelijke vrijwilligers die waarschijnlijk hele goede tips hebben. Dat loslaten klinkt voor mij ook in de oren als mogelijk spruw of net niet goed aanleggen.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:20 schreef Marie79 het volgende:
p_iglet, ik wacht het denk ik nog even af tot vrijdag, dan ga ik weer te wegen op het cb.
Borstcompressie heb ik idd over gelezen op borstvoeding.com en dat is wel iets wat ik kan gaan doen ja.
Zoals de voeding van vanmiddag kwart over 1, links begonnen maar hij laat wel iets van 10x tussendoor de borst los. En als ik dan in mijn borst knijp komen er steeds nog druppels tot een straal melk uit. In het begin laat hij los, leg ik weer aan en drinkt hij weer verder. Tot op slot hij meteen weer loslaat als ik hem aangelegd heb. En het rare is dat hij dat rechts dus helemaal niet had, hij dronk daar aan één stuk door tot ik hem bijna niet meer hoorde slikken.
ik geef mijn dochter dus wanneer ze vraagt.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:41 schreef Jelief het volgende:
mamsx waarom wil je dat weten? Heb je het idee dat jouw kindje vaak of weinig komt? Of gewoon ter vergelijking?
Hoeveel Emma met 8 maanden dronk weet ik niet meer maar ik weet wel dat het bleef variëren, ook wel afhankelijk van hoeveel bijvoeding ze at.
Ja of je cyclus begint weer op gang te komen als dat nog niet het geval is. Zou zomaar kunnen...rond de 6 maanden hoor je wel vaker over een BV-dipje.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:12 schreef mrien het volgende:
Extra aanleggen wil ze niet echt, dat heb ik het weekend al geprobeerd. Ik blijf het in ieder geval wel proberen!
Misschien zijn het gewoon weer een soort van regeldagen ofzo
Daar is in ieder geval nog niets van te merken, maar wie weet inderdaad!quote:Op maandag 19 januari 2009 15:38 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ja of je cyclus begint weer op gang te komen als dat nog niet het geval is. Zou zomaar kunnen...rond de 6 maanden hoor je wel vaker over een BV-dipje.
ik ook niet eerder .. maar ik mocht geen bavaria 0,0 en cola meer drinken, en toen zei ik: dan wordt het sinas of spa groen, mocht dat ook niet.. ik zit me echt suf te peinzen, maar feit is wel dat JJ nu een stuk rustiger is na die flesvoeding ...quote:Op maandag 19 januari 2009 21:33 schreef freecell het volgende:
Koolzuur?
Ik heb er nog nóóit van gehoord dat dat effect op de BV heeft?
Ik heb even gegoogled, maar ik kon alleen vinden dat sommige mensen denken dat de krampjes die de beeb heeft komen van koolzuur, maar niks op een betrouwbare site. En van krampjes kom je niet te weinig aan!quote:Op maandag 19 januari 2009 21:35 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik ook niet eerder .. maar ik mocht geen bavaria 0,0 en cola meer drinken, en toen zei ik: dan wordt het sinas of spa groen, mocht dat ook niet.. ik zit me echt suf te peinzen, maar feit is wel dat JJ nu een stuk rustiger is na die flesvoeding ...
Hm, hoewel ik totaal niet weet waarom Y bij je is weggehaald, en ik erg geneigd ben te denken "Het zal wel niet voor niets zijn dat ze je in de gaten houden"quote:Op maandag 19 januari 2009 22:22 schreef DJMO het volgende:
ik ben zo ontzettend bang dat als hij niet volgens de curves groeit/gaat groeien ze gaan zeggen: zie je wel dat die niet voor een kind kan zorgen!! en hem dan bij me weghalen ..
Gewoon bellen inderdaad en dan eventueel vragen of je ook dat advies op schrift kan krijgen zodat je gewoon met dat briefje kan zwaaien mocht er iemand problemen hebben. En zonder te veel op Big Brother Ruud te willen lijken, laat je niet gek maken door die gasten he?quote:Op maandag 19 januari 2009 22:34 schreef DJMO het volgende:
ik ga morgen idd wel bellen, want nu stoppen terwijl het zo lekker ging wil ik helemaal niet.. ik heb nu de problemen die ik wel had bij yolanda (kloofjes, slecht aanhappen en drinken) niet, en dat wilde ik graag zo houden!
Ik zou dat toch niet met zo'n stelligheid durven zeggen eigenlijkquote:Er zit dan ook nog de 4 maanden dip aan te komen, en als je langer gaat voeden dan een half jaar heb je ook grote kans dat je manneke onder het lijntje van het cb gaat duiken
dat van die 4 maanden of dat van die 6 maanden?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:26 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik zou dat toch niet met zo'n stelligheid durven zeggen eigenlijk
Nou dat zegt toch ook al heel watquote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:53 schreef DJMO het volgende:
hij huilt na de borst allen om zijn speen dakota verder issie gewoon rustig en tevreden...
Nou de bijeenkomsten voor voedende moeders zijn vaak overdag en dan meestal gewoon een ochtendje hoorquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:31 schreef Ticootje het volgende:
Naar een bijeenkomst komen is natuurlijk altijd wel goed DJMO. Je krijgt een hoop info en het is hartstikke gezellig. Een bijeenkomst bestaat vaak uit 2 avonden. In overleg kan je de kleine lekker meenemen, lekker bij je in de doek.
Ja in overleg he?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:04 schreef nebelung het volgende:
Nou, bij de informatiebijeenkomsten hebben ze de baby ook wel bij zich. In de buik
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:11 schreef nebelung het volgende:
Mijn dochter zit nu (as we speak) haar babypop toe te spreken dat ze melk moet drinken uit het borstje, want dat is héél lekker. Vroeg geleerd enzo![]()
(enfin, huishouden awaits)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |