abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65028289
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Soms hebben babietjes wel een soort voorkeur voor een borst. Bijvoorbeeld als die borst wat makkelijker hapt. Maar naar mate ze groter en dus sterker worden kunnen ze ook heel goed een borst pakken die in het begin te moeilijk voor ze was.

Jennifer had in het begin een sterke voorkeur voor links. Ze kon aan rechts amper drinken, omdat de tepel niet goed aanhapbaar was. Naar mate ze groter werd kon ze het opeens wel, dus het was echt een soort van oefenen aan links en dan uitproberen op rechts. Op een gegeven moment had ze het opeens door dat uit rechts ook melk kwam.
Ik denk dat DJMO meer doelt op eerst 1 borst per keer, en nu dus 1 borst en daarna nog een 'toetje' aan de andere borst. En ja DJMO, dat kan nog wel eens wisselen. Ik bied de 2e borst altijd wel aan en soms dan wil ze het hele tijden niet en op andere momenten wil ze ineens weer wel.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_65028464
Leander heeft in het begin altijd 2 gedronken (soms 3, dan was hij na 2 nog niet klaar en wilde de eerste weer) en heeft een paar dagen 1 gedronken toen hij 3,5 maand was.
Nu al weer tijden en zeer regelmatig 2 borsten. 5 à 10 minuten per borst en het is weer klaar
Vet makkelijk dat borstvoeden!
pi_65028513
Volgens mij bedoelt DJMO meer dat Jr. eerst aan één borst genoeg had en nu wat vaker een tweede borst er achter aan wil?

Als dat het is: ja, da's heel normaal Hij gaat steeds meer drinken per voeding en jouw borsten raken steeds verder afgesteld op zijn behoefte.

Wij hebben spruw.
Althans, Avalon heeft een joekel van een schimmelinfectie op haar billen en hoewel er in haar mond (nog) niets te zien is en mijn tepels ook niet ander voelen is ze wel een stuk onrustiger gaan drinken de laatste tijd.
Miconazol voor haar billen en mijn tepels en voorlopig maar gentiaanviolet voor haar mond.
Hopelijk zijn we er snel van af!
pi_65028578
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:55 schreef TearSong het volgende:

[..]

Ik denk dat DJMO meer doelt op eerst 1 borst per keer, en nu dus 1 borst en daarna nog een 'toetje' aan de andere borst. En ja DJMO, dat kan nog wel eens wisselen. Ik bied de 2e borst altijd wel aan en soms dan wil ze het hele tijden niet en op andere momenten wil ze ineens weer wel.
ha, ik liet het scherm weer eens te lang open staan!
pi_65028635
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:59 schreef freecell het volgende:
Vet makkelijk dat borstvoeden!
Je hebt natuurlijk ook mensen waarbij het allemaal niet van een leien dakje gaat maar ik vind het inderdaad ook makkelijk. Ik hoef niet te rotzooien met melkpoeder en water, hoef niet bang te zijn dat ik een keertje vergeet te halen of vergeet mee te nemen want ik hebt het altijd bij me. De melk is meteen op de juiste temperatuur en Yara drinkt altijd tot ze vol zit zonder dat ik na hoef te denken over cc's en hoeveel flessen.
Ben heel blij gewoon zo makkelijk gaat!
It's all up to you
pi_65028671
Pfff Owlet, wat balen. Spruw is echt niet fijn....
Succes er mee en hopen dat het snel over is (zal wel trouwens met gentiaanviolet maak je een foto voor hier van dat paarse bekkie? )
pi_65028759
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:03 schreef TearSong het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk ook mensen waarbij het allemaal niet van een leien dakje gaat maar ik vind het inderdaad ook makkelijk. Ik hoef niet te rotzooien met melkpoeder en water, hoef niet bang te zijn dat ik een keertje vergeet te halen of vergeet mee te nemen want ik hebt het altijd bij me. De melk is meteen op de juiste temperatuur en Yara drinkt altijd tot ze vol zit zonder dat ik na hoef te denken over cc's en hoeveel flessen.
Ben heel blij gewoon zo makkelijk gaat!
Hier was het de eerste paar maanden letterlijk uur op uur af met voeden, ook 's nachts. Maar wat ben ik nu ontzettend blij dat ik toen doorgegaan ben! Nu is het echt té makkelijk. Wat jij zegt dus inderdaad!

Het is trouwens nooit serieus in me opgekomen om te stoppen toen en dat verbaast me achteraf best wel!
pi_65037546
Bedankt voor de tips allemaal!
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:48:20 #134
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65043173
Hmm, ik druppel weer als vanouds (hoor mij nu, ben nog geeneens twee weken moeder... ) dus kennelijk is het regelen wel gelukt. En ze heeft zich twee keer verslikt in mijn melk, arme Annicka.
pi_65044605
Weet iemand hoe het met daktarin orale gel zit en de tandjes? Ik moet haar nu even vaak behandelen tot de gentiaan violet binnen is, maar als ik het in haar mondje stop en ze ligt er de hele nacht mee te malen in haar mond, gaan haar tanden er dan niet aan? Het kost al zoveel pijn en moeite om die tanden te krijgen

Goed geregeld DolleMina
Saartje
pi_65056289
Zijn er ook mensen hier die geen borstvoeding geven? Wat was de redenatie eigenlijk?
pi_65059091
Ik geloof niet dat je die in dittopic snel zult vinden A-A, zoek ff in het flesvoedingtopic daar staan wel een paar discussies over fv/bv.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_65059861
ik had het gister met mijn moeder over borstvoeding geven, nu zei zij dat in de tijd dat ze mij borstvoeding gaf ze voor en na de voeding moest wegen om te kijken hoeveel ik binnen kreeg.
Gaat dat nu nog steeds zo? Wegen jullie ook jullie kinderen voor en na de voeding om te kijken hoeveel ze binnen krijgen? Zo niet hoe weet je dan dat ze genoeg binnen krijgen?
Ik weet echt nog helemaal niks over borstvoeding
pi_65060290
Voor en na de voeding wegen wordt bijna niet meer gedaan in normale situaties. Wij hebben het een tijdje gedaan toen Avalon op de kinderafdeling lag omdat dat het protocol was maar je kon duidelijk de keerzijde merken aan de moeder van het kindje dat naast Avalon lag.
Die werd helemaal zenuwachtig van die cijfertjes. Het gaat namelijk om hele kleine beetjes die gedronken hoeven worden. Echt mililiters in het begin. Dat zie je dus bijna niet terug op de weegschaal en als verse moeder kan je daar knap zenuwachtig van worden.

Over het algemeen kan je er van uit gaan dat je het allerbeste kan zien of een kind genoeg krijgt aan het totaalbeeld.
Drinkt het kindje zicht- en hoorbaar, is ze tevreden tussen de voedingen, slaapt ze (af en toe ) diep maar is ze alert als ze wakker is. Produceert ze plasluiers en poepluiers die je kan voelen in de luier, neemt de geelheid langzaam af, etc.

Hoe meer kunstgrepen je gaat toepassen zoals bijvoeden met kunstvoeding, inbakeren, voeden op de klok, hoe groter de kans is dat een kindje minder binnen krijgt dan het zou moeten. Een gezond kind dat op verzoek wordt gevoed drinkt meestal voldoende.

En in het begin is er gewoon weinig nodig, een kind wordt geboren met een reserve voor de eerste 24 tot 48 uur na de geboorte en daarna gaat het nog steeds om kleine beetjes die nodig zijn.
pi_65060427
Helemaal duidelijk bedankt
pi_65060475
Flower, dat is echt héél erg achterhaald. De hoeveelheid zegt namelijkniksover hoeveel voedingsstoffen je baby binnen krijgt. Betere aanwijzingen zijn voldoende plas en poepluiers en een tevreden baby. hier kun je eruitgebreid over lezen.
Als je van plan bent om borstvoedingtegaan geven lees je dan héél goed in. De sites in de OP zijn daar een goed begin voor!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_65060943
Jelief, het gaat ook om zo'n 23 jaar geleden Bedankt voor de link dat ga ik zeker even doornemen.
Hier in de buurt is als het goed is ook een voorlichtingsavond over borstvoeding daar ga ik ook wel heen, lijkt me inderdaad handig om goed voorbereid te zijn.
pi_65062316
Behalve zo'n bijeenkomst: zorg dat je vooraf telefoonnummer van de LLL of VBN op je prikbord hebt hangen. Je weet niet hoe het gaat en als je je niet goed voelt of twijfelt of het niet ziet zitten of van iedereen 'tips en adviezen' krijgt kun je meteen bellen. Hier komen kan ook natuurlijk, maar bellen kan soms makkelijker zijn en directer ook.

En je kun nu natuurlijk al je vragen stellen. Ik ben achteraf zo blij dat ik heb doorgezet. Het is zo goed geweest voor ons.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65062433
Ik moet eerlijk zeggen als ik zo de website van de link van Jelief doorlees dat de zenuwen een beetje toeslaan of ik dit wel allemaal kan. Gelukkig heb ik nog zat tijd om me er op voor te bereiden.
pi_65062585
Weet je, meestal gaat het gewoon goed en moet je luisteren naar jezelf en naar je baby. Het lastige vond ik dat anderen me aan het twijfelen gingen brengen.
Volgens de ene kraamhulp mocht ze best de hele nacht zonder bv (terwijl ze huilde en ik wist dat ze honger had), volgens de huisarts (dag 5) mocht ik altijd stoppen als ik wilde (? geen idee waarom hij dat zei), de arts van het CB zei dat ik maar 'gewone melk' erbij moest geven, volgens mijn schoonmoeder was het 'zo'n gedoe en groeien ze zonder ook goed' volgens mijn moeder had ik er zelf niks aan over gehouden dat ik maar even bv heb gehad (zeg maar niks over mijn allergieen).
Dat vond ik veeeeel en veel moeilijker dan een kloofje of de spruw. Dat is eigenlijk makkelijk: voor spruw moet je medicijnen hebben en bij een kloofje moet je goed naar het aanleggen kijken en insmeren. Juist om bestand te zijn tegen de meningen van iedereen vond ik het zo fijn het handboek van de LLL in de kast te hebben staan.

Als ik de eerste dagen achter de pc had gekund, was dat ook handig geweest, maar dat kon ik niet, dus juist die andere wegen waren toen ook fijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_65062829
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:58 schreef YPPY het volgende:
Juist om bestand te zijn tegen de meningen van iedereen vond ik het zo fijn het handboek van de LLL in de kast te hebben staan.
Dus dat is wel een aanrader, dat handboek? Ik ben nu aan het kijken naar een cursus voor m'n zusje en dat is 2 dagen voor 30 euro inclusief dat handboek.
It's all up to you
pi_65062926
Lastig inderdaad zeker als je allemaal tegenstrijdige adviezen krijgt. Mijn moeder had al zoiets van ga je borstvoeding geven? Dat vond zij dus helemaal niks.
Voor het handboek ga ik ook even kijken dan, bedankt voor de tip!
pi_65063016
Tja,commentaar van anderen...
Moest je mijn schoonmoeder horen toen ze op kraambezoek kwam en Fons lag aan de borst ipv Elodie...
pi_65063068
Flower, goed dat je je gaat voorbereiden!

Ik heb dat helemaal niet gedaan en liep dus inderdaad in de eerste week tegen wat problemen aan, en tegenstrijdige adviezen.

Ik vind borstvoeding geven echt heel leuk om te doen. Ondanks wat probleempjes heb ik er nooit echt serieus over gedacht om te stoppen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65064082
Dat handboek vond ik echt fijn, ik had het eerst geleend en daarna zelf gekocht. Het was makkelijk om iets op te zoeken toen ik niet op internet kon. Ook J. heeft er regelmatig iets in opgezocht.

Ze was vast bang dat er te lang tussen Elodie's voedingen zat BM.

Overigens heb ik (verstandelijk, emotioneel kon dat niet) wel serieus overwogen om te stoppen. Meerdere keren. Maar ik ben blij dat ik heb geluisterd naar mijn gevoel en mezelf ipv naar anderen.
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')