abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64967018
ze hoeft ook niet van de borstvoeding af, ik wil alleen weg kunnen zonder dat de pleuris uitbreekt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64967412
Had ik begrepen hoor, dat je niet wilde stoppen. Maar ik bedoelde meer dat zo een avondslok ook gewenning kan zijn

en verder:
soms mis ik het wel hoor, dat bv geven
  maandag 12 januari 2009 @ 23:26:48 #103
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_64973234
hier vandaag weer doorgegeven dat ik ook graag weer bv wil gaan geven
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_64979723
Een tijdje geleden had ik het idee dat ik nooit van de late voeding af zou komen (qua stuwing e.d.)
Inmiddels geeft dat totaal geen problemen meer! Lotte heeft gisteravond rond 21:30 gedronken en vanmorgen om 8 uur pas weer. Totaal geen stuwing meer
Scheelt heel erg dat in de "kerstvakantie" ik bijna 2 weken thuis geweest ben en we dus wat meer hebben kunnen regelen. Heel fijn!
Het aantal keer wat ze op een dag drinkt verschilt nog behoorlijk maar dat maakt me ook niet uit.
Sowieso een keer of 4/5 per dag
pi_64980681
Ik breek ff in met een crosspost. Op aanraden van Noli vraag ik het hier ook ff. Ookal geef ik geen borstvoeding.
Misschien heeft er iemand hier ook last van (gehad). Een vreselijk jeukende tepel en hof. Kreeg het op het eind van de zwangerschap al. Het komt en gaat, maar is nu weer vreselijk aanwezig. Lekker krabben gaat dus niet. Ik word echt gek van de jeuk. Vaseline helpt iig niet. En nu begint het sinds vannacht ook te steken.
pi_64981342
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:08 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik breek ff in met een crosspost. Op aanraden van Noli vraag ik het hier ook ff. Ookal geef ik geen borstvoeding.
Misschien heeft er iemand hier ook last van (gehad). Een vreselijk jeukende tepel en hof. Kreeg het op het eind van de zwangerschap al. Het komt en gaat, maar is nu weer vreselijk aanwezig. Lekker krabben gaat dus niet. Ik word echt gek van de jeuk. Vaseline helpt iig niet. En nu begint het sinds vannacht ook te steken.
Hmmm, dit had ik bij de spruw, eerst jeuken, dan steken. Ging ook pijn doen tijdens de voeding en dan niet alleen tijdens het aanhappen.
Heeft Tyler het ook in zijn mondje?
pi_64981483
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:32 schreef freecell het volgende:

[..]

Hmmm, dit had ik bij de spruw, eerst jeuken, dan steken. Ging ook pijn doen tijdens de voeding en dan niet alleen tijdens het aanhappen.
Heeft Tyler het ook in zijn mondje?
Tyler krijgt geen bv...;)

Ingrid ik zou even smeren met een schimmelcreme. Spruw is meestal aardig snel weer weg. Verder wel even elke dag een schone bh aantrekken.
pi_64981608
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tyler krijgt geen bv...;)

Ingrid ik zou even smeren met een schimmelcreme. Spruw is meestal aardig snel weer weg. Verder wel even elke dag een schone bh aantrekken.
oja, is ook zo
Dan zou ik idd gewoon smeren met schimmelcrème, kan geen kwaad
pi_64981945
ik zei het ook in het andere topic maar het komt op mij over als een schimmeltje. smeren met Miconazol zou moeten helpen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:31:14 #110
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_64989862
Hmm, volgens mij heb ik met acht dagen al de eerste regeldagen al te pakken. Ze zit maar te emmeren en te vragen om meer...
pi_64989890
Lastig DolleMina!
Volgens mij zijn er rond 10 dagen ook regeldagen, wat dat betreft zou het kunnen kloppen
Hopelijk gaat het snel beter!
pi_64989904
Dat kan heel goed kloppen hoor, met 8-10 dagen zijn de eerste regeldagen. Heel normaal.
Lekker zoveel mogelijk met zijn 2tjes in bed duiken en op zoek naar iemand die je kan vertroetelen.
pi_64990213
Iemand nog interesse in ongebruikte (dôh!) lilypadz? Nieuw waren ze ¤ 22,95, ik wil er graag ¤ 15,00 voor hebben. Ze passen door de brievenbus en wegen bijna niets dus de verzendkosten zijn ¤ 1,32
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:52:04 #114
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64990561
Zijn die uitwasbaar? Want dan heb ik wel interesse...
18-11-2008 Maarten Alexander
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:55:50 #115
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_64990665
Lilypadz zijn van kunststof, toch?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:58:42 #116
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64990752
Maar dan zijn ze toch wel wasbaar? Aangezien ik nog wel even van plan ben om bv te geven lijkt me dit wel makkelijker en goedkoper dan de weggooi-pads die ik nu heb...
pi_64990836
Je kan ze afspoelen en dan zijn ze weer schoon en "plakbaar"

Het draagt erg prettig en ik heb ze bij Ronja veel gebruikt maar aangezien ik nu totaal niet lek verkoop ik deze maar weer door
pi_64991281
Ik lekte juist teveel voor de lilypads. Ik kreeg een soort melkfontein.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:17:32 #119
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64991467
Nou Owlet, dan wil ik ze wel van je overkopen!
pi_64991656
Die lilypads vond ik erg handig in de zomer, toen ik minder lekte. Konden tenminste onder een shirtje.

DolleMina, denk je eraan dat het regeldagEN zijn en dat het even kan duren?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 13 januari 2009 @ 17:27:00 #121
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_64997325
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:21 schreef YPPY het volgende:
Die lilypads vond ik erg handig in de zomer, toen ik minder lekte. Konden tenminste onder een shirtje.

DolleMina, denk je eraan dat het regeldagEN zijn en dat het even kan duren?
Momenteel ligt ze compleet uitgeteld op mijn schoot. Zou het een regelhalfdagje zijn geweest?
Gaan regeldagen 's nachts door trouwens?
pi_64998521
Lotte ging 's nachts gelukkig niet door volgens mij. Er staat me iets bij dat ze het alleen overdag en 's avonds vooral had
De regeldagen zijn wel heel vermoeiend en slopend vond ik zelf..sterkte ermee!

De Lilypads vond ik destijds ondingen, daarna niet meer geprobeerd eigenlijk..
Eerst lieten ze elke keer los bij de tsr en dan had ik alsnog een natte bh
Ook maar op marktplaats zetten dus
pi_64999531
Leander regelde 's nachts lekker door, elke anderhalf uur een half uur drinken

Lilypads vond ik heel fijn! Wel een paar keer gehad dat ze volgelopen waren, maar niet dat ze lekten. Als ze vol waren, was het alleen wel voorzichtig doen met er af halen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 januari 2009 @ 12:18:45 #124
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65024836
in het begin wilde jr. maar uit één borst per keer drinken, nu accepteert hij wel de tweede borst. is dat normaal of betekent dat dat hij meer is gaan drinken en dit ook een soort regelen is?? hij komt niet vaker ofzo
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_65025118
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:18 schreef DJMO het volgende:
in het begin wilde jr. maar uit één borst per keer drinken, nu accepteert hij wel de tweede borst. is dat normaal of betekent dat dat hij meer is gaan drinken en dit ook een soort regelen is?? hij komt niet vaker ofzo
Soms hebben babietjes wel een soort voorkeur voor een borst. Bijvoorbeeld als die borst wat makkelijker hapt. Maar naar mate ze groter en dus sterker worden kunnen ze ook heel goed een borst pakken die in het begin te moeilijk voor ze was.

Jennifer had in het begin een sterke voorkeur voor links. Ze kon aan rechts amper drinken, omdat de tepel niet goed aanhapbaar was. Naar mate ze groter werd kon ze het opeens wel, dus het was echt een soort van oefenen aan links en dan uitproberen op rechts. Op een gegeven moment had ze het opeens door dat uit rechts ook melk kwam.
pi_65028289
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Soms hebben babietjes wel een soort voorkeur voor een borst. Bijvoorbeeld als die borst wat makkelijker hapt. Maar naar mate ze groter en dus sterker worden kunnen ze ook heel goed een borst pakken die in het begin te moeilijk voor ze was.

Jennifer had in het begin een sterke voorkeur voor links. Ze kon aan rechts amper drinken, omdat de tepel niet goed aanhapbaar was. Naar mate ze groter werd kon ze het opeens wel, dus het was echt een soort van oefenen aan links en dan uitproberen op rechts. Op een gegeven moment had ze het opeens door dat uit rechts ook melk kwam.
Ik denk dat DJMO meer doelt op eerst 1 borst per keer, en nu dus 1 borst en daarna nog een 'toetje' aan de andere borst. En ja DJMO, dat kan nog wel eens wisselen. Ik bied de 2e borst altijd wel aan en soms dan wil ze het hele tijden niet en op andere momenten wil ze ineens weer wel.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_65028464
Leander heeft in het begin altijd 2 gedronken (soms 3, dan was hij na 2 nog niet klaar en wilde de eerste weer) en heeft een paar dagen 1 gedronken toen hij 3,5 maand was.
Nu al weer tijden en zeer regelmatig 2 borsten. 5 à 10 minuten per borst en het is weer klaar
Vet makkelijk dat borstvoeden!
pi_65028513
Volgens mij bedoelt DJMO meer dat Jr. eerst aan één borst genoeg had en nu wat vaker een tweede borst er achter aan wil?

Als dat het is: ja, da's heel normaal Hij gaat steeds meer drinken per voeding en jouw borsten raken steeds verder afgesteld op zijn behoefte.

Wij hebben spruw.
Althans, Avalon heeft een joekel van een schimmelinfectie op haar billen en hoewel er in haar mond (nog) niets te zien is en mijn tepels ook niet ander voelen is ze wel een stuk onrustiger gaan drinken de laatste tijd.
Miconazol voor haar billen en mijn tepels en voorlopig maar gentiaanviolet voor haar mond.
Hopelijk zijn we er snel van af!
pi_65028578
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:55 schreef TearSong het volgende:

[..]

Ik denk dat DJMO meer doelt op eerst 1 borst per keer, en nu dus 1 borst en daarna nog een 'toetje' aan de andere borst. En ja DJMO, dat kan nog wel eens wisselen. Ik bied de 2e borst altijd wel aan en soms dan wil ze het hele tijden niet en op andere momenten wil ze ineens weer wel.
ha, ik liet het scherm weer eens te lang open staan!
pi_65028635
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:59 schreef freecell het volgende:
Vet makkelijk dat borstvoeden!
Je hebt natuurlijk ook mensen waarbij het allemaal niet van een leien dakje gaat maar ik vind het inderdaad ook makkelijk. Ik hoef niet te rotzooien met melkpoeder en water, hoef niet bang te zijn dat ik een keertje vergeet te halen of vergeet mee te nemen want ik hebt het altijd bij me. De melk is meteen op de juiste temperatuur en Yara drinkt altijd tot ze vol zit zonder dat ik na hoef te denken over cc's en hoeveel flessen.
Ben heel blij gewoon zo makkelijk gaat!
It's all up to you
pi_65028671
Pfff Owlet, wat balen. Spruw is echt niet fijn....
Succes er mee en hopen dat het snel over is (zal wel trouwens met gentiaanviolet maak je een foto voor hier van dat paarse bekkie? )
pi_65028759
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:03 schreef TearSong het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk ook mensen waarbij het allemaal niet van een leien dakje gaat maar ik vind het inderdaad ook makkelijk. Ik hoef niet te rotzooien met melkpoeder en water, hoef niet bang te zijn dat ik een keertje vergeet te halen of vergeet mee te nemen want ik hebt het altijd bij me. De melk is meteen op de juiste temperatuur en Yara drinkt altijd tot ze vol zit zonder dat ik na hoef te denken over cc's en hoeveel flessen.
Ben heel blij gewoon zo makkelijk gaat!
Hier was het de eerste paar maanden letterlijk uur op uur af met voeden, ook 's nachts. Maar wat ben ik nu ontzettend blij dat ik toen doorgegaan ben! Nu is het echt té makkelijk. Wat jij zegt dus inderdaad!

Het is trouwens nooit serieus in me opgekomen om te stoppen toen en dat verbaast me achteraf best wel!
pi_65037546
Bedankt voor de tips allemaal!
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:48:20 #134
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65043173
Hmm, ik druppel weer als vanouds (hoor mij nu, ben nog geeneens twee weken moeder... ) dus kennelijk is het regelen wel gelukt. En ze heeft zich twee keer verslikt in mijn melk, arme Annicka.
pi_65044605
Weet iemand hoe het met daktarin orale gel zit en de tandjes? Ik moet haar nu even vaak behandelen tot de gentiaan violet binnen is, maar als ik het in haar mondje stop en ze ligt er de hele nacht mee te malen in haar mond, gaan haar tanden er dan niet aan? Het kost al zoveel pijn en moeite om die tanden te krijgen

Goed geregeld DolleMina
Saartje
pi_65056289
Zijn er ook mensen hier die geen borstvoeding geven? Wat was de redenatie eigenlijk?
pi_65059091
Ik geloof niet dat je die in dittopic snel zult vinden A-A, zoek ff in het flesvoedingtopic daar staan wel een paar discussies over fv/bv.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_65059861
ik had het gister met mijn moeder over borstvoeding geven, nu zei zij dat in de tijd dat ze mij borstvoeding gaf ze voor en na de voeding moest wegen om te kijken hoeveel ik binnen kreeg.
Gaat dat nu nog steeds zo? Wegen jullie ook jullie kinderen voor en na de voeding om te kijken hoeveel ze binnen krijgen? Zo niet hoe weet je dan dat ze genoeg binnen krijgen?
Ik weet echt nog helemaal niks over borstvoeding
pi_65060290
Voor en na de voeding wegen wordt bijna niet meer gedaan in normale situaties. Wij hebben het een tijdje gedaan toen Avalon op de kinderafdeling lag omdat dat het protocol was maar je kon duidelijk de keerzijde merken aan de moeder van het kindje dat naast Avalon lag.
Die werd helemaal zenuwachtig van die cijfertjes. Het gaat namelijk om hele kleine beetjes die gedronken hoeven worden. Echt mililiters in het begin. Dat zie je dus bijna niet terug op de weegschaal en als verse moeder kan je daar knap zenuwachtig van worden.

Over het algemeen kan je er van uit gaan dat je het allerbeste kan zien of een kind genoeg krijgt aan het totaalbeeld.
Drinkt het kindje zicht- en hoorbaar, is ze tevreden tussen de voedingen, slaapt ze (af en toe ) diep maar is ze alert als ze wakker is. Produceert ze plasluiers en poepluiers die je kan voelen in de luier, neemt de geelheid langzaam af, etc.

Hoe meer kunstgrepen je gaat toepassen zoals bijvoeden met kunstvoeding, inbakeren, voeden op de klok, hoe groter de kans is dat een kindje minder binnen krijgt dan het zou moeten. Een gezond kind dat op verzoek wordt gevoed drinkt meestal voldoende.

En in het begin is er gewoon weinig nodig, een kind wordt geboren met een reserve voor de eerste 24 tot 48 uur na de geboorte en daarna gaat het nog steeds om kleine beetjes die nodig zijn.
pi_65060427
Helemaal duidelijk bedankt
pi_65060475
Flower, dat is echt héél erg achterhaald. De hoeveelheid zegt namelijkniksover hoeveel voedingsstoffen je baby binnen krijgt. Betere aanwijzingen zijn voldoende plas en poepluiers en een tevreden baby. hier kun je eruitgebreid over lezen.
Als je van plan bent om borstvoedingtegaan geven lees je dan héél goed in. De sites in de OP zijn daar een goed begin voor!
pi_65060943
Jelief, het gaat ook om zo'n 23 jaar geleden Bedankt voor de link dat ga ik zeker even doornemen.
Hier in de buurt is als het goed is ook een voorlichtingsavond over borstvoeding daar ga ik ook wel heen, lijkt me inderdaad handig om goed voorbereid te zijn.
pi_65062316
Behalve zo'n bijeenkomst: zorg dat je vooraf telefoonnummer van de LLL of VBN op je prikbord hebt hangen. Je weet niet hoe het gaat en als je je niet goed voelt of twijfelt of het niet ziet zitten of van iedereen 'tips en adviezen' krijgt kun je meteen bellen. Hier komen kan ook natuurlijk, maar bellen kan soms makkelijker zijn en directer ook.

En je kun nu natuurlijk al je vragen stellen. Ik ben achteraf zo blij dat ik heb doorgezet. Het is zo goed geweest voor ons.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_65062433
Ik moet eerlijk zeggen als ik zo de website van de link van Jelief doorlees dat de zenuwen een beetje toeslaan of ik dit wel allemaal kan. Gelukkig heb ik nog zat tijd om me er op voor te bereiden.
pi_65062585
Weet je, meestal gaat het gewoon goed en moet je luisteren naar jezelf en naar je baby. Het lastige vond ik dat anderen me aan het twijfelen gingen brengen.
Volgens de ene kraamhulp mocht ze best de hele nacht zonder bv (terwijl ze huilde en ik wist dat ze honger had), volgens de huisarts (dag 5) mocht ik altijd stoppen als ik wilde (? geen idee waarom hij dat zei), de arts van het CB zei dat ik maar 'gewone melk' erbij moest geven, volgens mijn schoonmoeder was het 'zo'n gedoe en groeien ze zonder ook goed' volgens mijn moeder had ik er zelf niks aan over gehouden dat ik maar even bv heb gehad (zeg maar niks over mijn allergieen).
Dat vond ik veeeeel en veel moeilijker dan een kloofje of de spruw. Dat is eigenlijk makkelijk: voor spruw moet je medicijnen hebben en bij een kloofje moet je goed naar het aanleggen kijken en insmeren. Juist om bestand te zijn tegen de meningen van iedereen vond ik het zo fijn het handboek van de LLL in de kast te hebben staan.

Als ik de eerste dagen achter de pc had gekund, was dat ook handig geweest, maar dat kon ik niet, dus juist die andere wegen waren toen ook fijn.
*OUD heilige*
pi_65062829
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:58 schreef YPPY het volgende:
Juist om bestand te zijn tegen de meningen van iedereen vond ik het zo fijn het handboek van de LLL in de kast te hebben staan.
Dus dat is wel een aanrader, dat handboek? Ik ben nu aan het kijken naar een cursus voor m'n zusje en dat is 2 dagen voor 30 euro inclusief dat handboek.
It's all up to you
pi_65062926
Lastig inderdaad zeker als je allemaal tegenstrijdige adviezen krijgt. Mijn moeder had al zoiets van ga je borstvoeding geven? Dat vond zij dus helemaal niks.
Voor het handboek ga ik ook even kijken dan, bedankt voor de tip!
pi_65063016
Tja,commentaar van anderen...
Moest je mijn schoonmoeder horen toen ze op kraambezoek kwam en Fons lag aan de borst ipv Elodie...
pi_65063068
Flower, goed dat je je gaat voorbereiden!

Ik heb dat helemaal niet gedaan en liep dus inderdaad in de eerste week tegen wat problemen aan, en tegenstrijdige adviezen.

Ik vind borstvoeding geven echt heel leuk om te doen. Ondanks wat probleempjes heb ik er nooit echt serieus over gedacht om te stoppen.
pi_65064082
Dat handboek vond ik echt fijn, ik had het eerst geleend en daarna zelf gekocht. Het was makkelijk om iets op te zoeken toen ik niet op internet kon. Ook J. heeft er regelmatig iets in opgezocht.

Ze was vast bang dat er te lang tussen Elodie's voedingen zat BM.

Overigens heb ik (verstandelijk, emotioneel kon dat niet) wel serieus overwogen om te stoppen. Meerdere keren. Maar ik ben blij dat ik heb geluisterd naar mijn gevoel en mezelf ipv naar anderen.
*OUD heilige*
pi_65064794
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:53 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen als ik zo de website van de link van Jelief doorlees dat de zenuwen een beetje toeslaan of ik dit wel allemaal kan. Gelukkig heb ik nog zat tijd om me er op voor te bereiden.
Ik sluit me aan bij wat de andere vrouwen hier zeggen.
Borstvoeding is - hoewel soms met een moeilijke start (dames genoeg hier die daar het voorbeeld van zijn) - iets heel natuurlijks en je kan volgens mij gerust vertrouwen dat je lichaam kan aanmaken wat je kindje nodig heeft.

Dat wegen, daar kwam mijn schoonmoeder ook mee aan (van toen 26 en 24 jaar geleden). Dat was toen blijkbaar erg de gewoonte maar het zegt genoeg over het vertrouwen van de medische wereld in een vrouwenlichaam toen. Tegenwoordig doen ze het dus in de meeste gevallen niet meer.

Enne Bass-Miss, is Fons nu nog niet van de borst straks blijft er niet genoeg over voor Elodie

Heb hier overigens de borst als troost/kalmeermiddel gemist de laatste weken. Wat was dat makkelijk om een overstuur kind mee te kalmeren...
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:59:00 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_65064841
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:11 schreef Bass-Miss het volgende:
Tja,commentaar van anderen...
Moest je mijn schoonmoeder horen toen ze op kraambezoek kwam en Fons lag aan de borst ipv Elodie...
Heeft Fons nog aangegeven dat het anders smaakt dan voorheen? Want de samenstelling zal nu heel anders zijn denk ik?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65065270
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:59 schreef Troel het volgende:

[..]

Heeft Fons nog aangegeven dat het anders smaakt dan voorheen? Want de samenstelling zal nu heel anders zijn denk ik?
Neen, maakt hem niet uit wat er in zit en of er wel iets is. Hij heeft heel die tijd 'droog' gedronken.
En in afgekolfde melk heeft hij geen interesse.
pi_65065466
Ik vind het wel knap dat Fons tijdens je zwangerschap kon/mocht blijven drinken.
Ik kon er niet meer tegen, het werd erg pijnlijk en er kwam nauwelijks wat... soms steekt het wel wat dat we daardoor vroegtijdig gestopt zijn. Het viel gelukkig mee dat Liande op het laatst zelf niet zo vaak meer om de borst vroeg, dat het stoppen vrij losjes (zonder "strijd") verlopen is.
pi_65066245
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:16 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
ik had het gister met mijn moeder over borstvoeding geven, nu zei zij dat in de tijd dat ze mij borstvoeding gaf ze voor en na de voeding moest wegen om te kijken hoeveel ik binnen kreeg.
Gaat dat nu nog steeds zo? Wegen jullie ook jullie kinderen voor en na de voeding om te kijken hoeveel ze binnen krijgen? Zo niet hoe weet je dan dat ze genoeg binnen krijgen?
Ik weet echt nog helemaal niks over borstvoeding
Toen Myrthe 10 dagen was heeft ze een weekend in het ziekenhuis gelegen voor observatie. Daar moest dat idd ook. De verpleegsters waren erg verbaasd toen Myrthe na de voeding lichter was dan ervoor
poepluier tussendoor
pi_65067300
Flower, alle begin is moeilijk, en als alle andere nieuwe dingen is borstvoeding geven iets wa je moet leren. Ik heb de eerste weken huilend gevoed tot ik een filmpje tegenkwam over goed aanleggen, en met een minieme verandering in houding waren de kloven weg. Voor de meeste problemen is zoals gezegd een simpele oplossing. En hoe langer je voedt hoe makkelijker het word. Er staan op die site ook veel jubelverhalen, vooral bij de foto's. En weet je, van bv naar flesvoeding overstappen kan, andersom niet of met héél veel moeite. maarja, ik ben bevooroordeeld na ruim 3 jaar

BM ik wist niet dat Fons nog droog dronk! wat fijn en gezellig en leuk dat hij nu weer 'echt' drinkt
En vertel hoe is het, tandemen?
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:37:49 #157
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65068478
BM, ik vroeg me vanochtend nog af of je nu tandemde. Lekker knus lijkt me dat.
pi_65069942
Hier vond iedereen het doodnormaal dat ik borstvoeding ging geven.
Nu af en toe wat schoonouders die er op mopperen, omdat Leander dan nog niet kan komen logeren. Nuja, ik vind het een mooi excuus, logeren vind ik helemáál niet nodig voor een kind het zelf snapt.
Kom maar weer als hij 3 is
pi_65070239
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:09 schreef Jelief het volgende:

En vertel hoe is het, tandemen?
Van mij moest het niet echt, Fons weet gewoon nog steeds van geen ophouden...
En moest het nu gewoon 'smorgens of 'savonds zijn, maar hij wil altijd....
Het is wel handig nu dat hij het teveel kan wegdrinken want Elodie krijgt misschien een halve borst leeg.
pi_65070454
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:15 schreef freecell het volgende:
Hier vond iedereen het doodnormaal dat ik borstvoeding ging geven.
Nu af en toe wat schoonouders die er op mopperen, omdat Leander dan nog niet kan komen logeren. Nuja, ik vind het een mooi excuus, logeren vind ik helemáál niet nodig voor een kind het zelf snapt.
Kom maar weer als hij 3 is
Logeren... Nou voorlopig niet hoor.
pi_65070701
Over logeren, hier ook tot nu toe maar 1 nachtje per keer...
Dat kan ik productie technisch ook prima aan. 's morgens voeden en dan de volgende avond weer.
Maar ook opa's en oma's die hem graag een week zouden zien komen logeren. Nou ik vind 1 nachtje per leeftijdsjaar een hele mooie maatstaf

Jelief jij had ook wat ervaring met langvoeden en logeren toch? Vanaf wanneer kon jij 2 nachtjes logeren aan zonder voeden?
In april zal Pepijn waarschijnlijk wel een keertje 2 nachtjes uit logeren "moeten". Van de ene avond, tot de avond 2 dagen later, dus 48 uur tussen 2 voedingen. 36uur lukt nu prima, maar vanaf wanneer lukte bij jou 48?
pi_65070723
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:23 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Van mij moest het niet echt, Fons weet gewoon nog steeds van geen ophouden...
En moest het nu gewoon 'smorgens of 'savonds zijn, maar hij wil altijd....
Het is wel handig nu dat hij het teveel kan wegdrinken want Elodie krijgt misschien een halve borst leeg.
Dat is ook wel een van de rdenen dat Emma nog drinkt, lijkt mij erg handig met de stuwing.
En logeren dat is inderdad iets voor als het kind snapt wat dat is en het leuk vind óf bij hoge uitzondering als het écht nodig is.
pi_65070932
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Logeren... Nou voorlopig niet hoor.
Dat dus!
Maar blijkbaar vinden grootouders het heel normaal dat ik een kind van een paar maanden uit logeren zou sturen, zomaar voor de lol
pi_65071110
Och jeetje p-iglet daar vraag je mij wat. Ik zat net na te denken wanneer ze voor het eerst ging logeren. de eerste keer weet ik niet zo meer, wel dat ze in de zomer van 2007 twee keer een nacht bij mijn moeder is geweest, dat was dan ook zo'n 36 á 40 uur, volgens mij zonder kolven. Toen was ze dus een maand of 21. En in mei of juni van 2008 zijn Mike en ik een weekendje samen weg geweest dat was dus ruim 48 uur. Moet ik er wel bij zeggen dat ik toen al zwanger was en dus een vrij lage produktie had.
pi_65072537
ok thx voor het nadenken. Ik merk het wel, komt vast wel goed.
Dacht kan het iig vragen, en jij was de enige waarvan ik me wat kon herinneren over logeren zonder te kolven.
pi_65074505
Kom niet veel meer hier, maar wil toch even trots zijn op mezelf dat ik alweer bijna een jaar borstvoeding geef.

Wel wat probleempjes gehad de laatste tijd maar alles overleeft. Vorige week zelfs 24 uur overleeft zonder voeden en kolven. Gelukkig geen terugloop gehad van de productie en de gestuwde/pijnlijke borsten waren zo pijnvrij en leeggemaakt door Gwen. Heb tussendoor wel met de hand een beetje druk eraf gekolf maar eigenlijk viel het me wel mee. Dan merk je pas weer hoeveel ik eigenlijk nog voed. En allemaal door het slechte weer, tentamens en dan maar een nachtje een hotel in en eer ik weer thuis was... O ja en een hormoonbom, wat een wrak was ik 24 uur zonder kindjes, komt dat nog door de borstvoeding

Verder met 11 maanden een niet aangekomen maar zelfs afgevallen Gwen, wel 2 cm gegroeid maar ze woog wel 60 gram minder dan twee maaden ervoor. Het was ik die schrok, de wijkverpleegkundige zag het probleem niet, ze is toch beweeglijk staat in het dossier, geen zorgen maken, niets aan de hand. Gelukkig.

Ik ben toen ik Merlijn nog voedde toen hij bijna 1,5 jaar was één nachtje weggeweest. Uit logeren ging hij pas toen Gwen is geboren en hij 2 was maar toen voedde ik hem niet meer, is gestopt toen hij 19,5 maand was tijdens de zwangerschap van Gwen. Zolang ze de nacht niet doorslapen willen ze ze niet hebben .
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:11:01 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65077454
B-M, wat bijzonder dat jullie tandemen!
En wat een prachtige foto van je kroost zag ik langskomen in het fototopic.....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65089043
Het wordt wel een beetje krap op schoot.
pi_65090064
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:11 schreef Bass-Miss het volgende:
Het wordt wel een beetje krap op schoot.
Geweldige foto
En het past nog, haha.
  donderdag 15 januari 2009 @ 23:04:09 #170
4177 Jojogirl
pi_65091422
Wat een onwijs coole foto BM
pi_65091560
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:04 schreef Randa_v het volgende:
Kom niet veel meer hier, maar wil toch even trots zijn op mezelf dat ik alweer bijna een jaar borstvoeding geef.
Alweer bijna een jaar Daar mag je met recht trots op zijn hoor!

Hier komt het jaar ook al aardig dichtbij geloof ik
It's all up to you
pi_65100265
Hier ziet het er uit dat ik het jaar niet vol ga maken en daar ben ik eigenlijk helemaal niet blij mee. Het is zo dubbel, ikwilde na een jaar sowieso stoppen maar nu madam er zelf klaar mee is heb ik het er best moeilijk mee.
Ik was gisteren weer ziek en meteen bleef mijn tsr uit, wat er weer in resulteerde dat madam begon te bijten. Overdag heeft ze sowieso geen tijd en/of zin om bij me te drinken. Ze krijgt nu dus eigenlijk alleen nog een ontbijt en als ze komteen nachtvoeding. De moeite eigenlijk niet meer..
Maarrrr..wat moet ik haar nu te drinken geven? Opvolgmelk blieft ze niet en gewone koemelk wil ik niet geven na alle eczeem en benauwdheid die ze ineens had.
Saartje
pi_65100639
Moeilijk Maneki en inderdaad dubbel. Aan de ene kant dat je toch zelf wel wilde stoppen maar emotioneel nog niet helemaal geloof ik
Qua drinken zou ik het niet weten..wil ze wel pap?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:37:49 #174
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65100877
Maneki, neem even contact op met Stefan Kleintjes, volgens mij kan ze nu best al zonder koemelk of opvolgmelk, truuc is alleen om bepaalde stoffen dan uitanderevoedingsmiddelen te halen.En voor het vocht kan ze gewoon water/kinderthee/(dik)sap drinken.
Of gooi je vraag even op het bijvoedingsforum (viabv.com).

jammer dat het op deze manier afloopt. Drinkt ze vandaag weer beter nu jij je ook weer beter voelt?
pi_65101026
Maneki: als ze voldoende eet gaat het alleen om vocht toch? Lust ze water?
pi_65101401
Ik zit er overigens wel aan te denken om de borstvoeding binnenkort te gaan afbouwen.
Tot op heden werkte ik 2 dagen in de week en was het geen probleem om te gaan kolven (en daar had ik ook de mogelijkheden voor). Hopelijk vind ik snel weer nieuw werk en dan wil ik eigenlijk op het werk niet meer hoeven te kolven.
Ik vind het op zich ook wel best om te gaan afbouwen maar of ik het emotioneel gezien zou kunnen weet ik nog niet
pi_65101480
Ze drinkt water, thee en diksap dus aan vocht geen tekort. Het is meer dat ze de voedinsstoffen zou missen.
Ze heeft vannacht om 4 uur voor het laatst bijme gelurkt maar zonder tsr dus kleine slokjes. Vanmorgen wilde ze niet bijme drinken en ik durf het eigenlijk ook amper meer te proberen, bang dat ze bijt..
Saartje
pi_65102960
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:53 schreef mrien het volgende:
Ik zit er overigens wel aan te denken om de borstvoeding binnenkort te gaan afbouwen.
Tot op heden werkte ik 2 dagen in de week en was het geen probleem om te gaan kolven (en daar had ik ook de mogelijkheden voor). Hopelijk vind ik snel weer nieuw werk en dan wil ik eigenlijk op het werk niet meer hoeven te kolven.
Ik vind het op zich ook wel best om te gaan afbouwen maar of ik het emotioneel gezien zou kunnen weet ik nog niet
Vanaf 9 maanden redden de meeste vrouwen het prima om niet te kolven op werkdagen (als je 5 dagen op rij werkt wordt dat natuurlijk lastig, maar 2 of 3 is geen probleem. En dan thuis wel gewoon op verzoek te voeden.
Dus niet kolven, maar wel bv blijven geven kan dus ook.
pi_65115113
Ik werk 5 dagen per week en heb een tijdje gekolfd op het werk, maar voelde me daar echt niet zo geweldig bij. We hebben dus stelselmatig afgebouwd. Nu krijg Ben 's ochtends nog borstvoeding voor ik naar het werk vertrek, overdag krijg hij 2 flesjes, dan nog eens borstvoeding als ik 's avonds thuis kom en 's avonds om 11u nog een flesje.

Vraagje: Ben heeft waarschijnlijk lactose-allergie dus ik moet zoveel mogelijk melk en zuivelproducten schrappen. Nu vraag ik me af hoe extreem ik daar moet in gaan. Uiteraard vervang ik melk, room, yoghurt, ... door de soja-variant, maar is het dan ook zo dat elke andere bereiding met melk in (koekjes, chocolade,... ;p) moet schrappen? En hoe zit het met de niet-koemelk-kazen: geitenkaas, mozarella, ...

Ik ben namelijk vegetarier (eet wel vis) en grote kaaslover, dus alle kazen schrappen, is een groot deel van mijn menu schrappen.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 17:12:44 #180
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65115281
Ik vrees van wel Liza, Het beste is om inderdaad alle melkproducten én sporen te mijden. En kijk uit met soja want hoewel een aardige vervanger voor melk is het ook behoorlijk allergeen.
pi_65116177
in eerste instantie moet je ook andere kazen vermijden, voor de meeste kindjes met koemelkallergie is geiten en schapenmelk ook allergeen. Dat kun je later langzaam gana proberen.
Mozzarella, is van buffel, dat is ook een rund en lijkt zoveel op koemelk dat bijna iedereen die koemelkallerig heeft daar ook last van heeft.

en echt alle sporen vermeiden, dus ook het beetje kaas in de pesto, het weipoeder in het zakje macaroni saus etc... dus heel goed verpakkingen lezen.
pi_65116352
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:07 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik werk 5 dagen per week en heb een tijdje gekolfd op het werk, maar voelde me daar echt niet zo geweldig bij. We hebben dus stelselmatig afgebouwd. Nu krijg Ben 's ochtends nog borstvoeding voor ik naar het werk vertrek, overdag krijg hij 2 flesjes, dan nog eens borstvoeding als ik 's avonds thuis kom en 's avonds om 11u nog een flesje.

Vraagje: Ben heeft waarschijnlijk lactose-allergie dus ik moet zoveel mogelijk melk en zuivelproducten schrappen. Nu vraag ik me af hoe extreem ik daar moet in gaan. Uiteraard vervang ik melk, room, yoghurt, ... door de soja-variant, maar is het dan ook zo dat elke andere bereiding met melk in (koekjes, chocolade,... ;p) moet schrappen? En hoe zit het met de niet-koemelk-kazen: geitenkaas, mozarella, ...

Ik ben namelijk vegetarier (eet wel vis) en grote kaaslover, dus alle kazen schrappen, is een groot deel van mijn menu schrappen.
Ik zou zeggen, lees dit allemaal even:
Het voedingscentrum over lactose intolerantie

Maar ja, als je echt wil weten of het de lactose is die de droge huid veroorzaakt dan moet je er erg extreem mee omgaan, dus echt alles schrappen. Het kleinste beetje lactose kan voor een reactie zorgen en dan zie je dus geen/weinig verbetering. Ik neem aan dat je eerst voor een periode van een week of 3 lactose moet schrappen om te kijken of dat het inderdaad is en dan moet je vrij streng voor jezelf zijn helaas.
It's all up to you
  zaterdag 17 januari 2009 @ 10:07:18 #183
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65135146
Ik stap zelf denk ik over op alleen maar kolfen en dat geven met een flesje. Het gaat zeker in de nachten gewoon niet lekker, dan drinkt ze aan twee borsten en dan is ze nog niet tevreden. We zijn op deze manier in de nachten driekwart van de nacht bezig met haar, en dat is gewoon niet vol te houden. Kolven gaat prima, dus we moeten maar zien hoe lang het op die manier nog houdbaar is. We hebben maandag een afspraak met een lactatiekundige, maar we moeten maar zien hoeveel nut dat nog heeft.
pi_65135294
Ow DM wat onwijs vervelend dat het niet goed loopt.
Wel goed dat er een lactatiekundige komt, die kan julie vast helpen!!
Succes met kolven, en misschien kun je proberen om Annicka wel nog af en toe aan te leggen dat vergeet ze de techniek niet.

Ik weet niet wat voor kolf je hebt, maar als je echt langdurig gaat kolven en daarmee ook je productie hoog moet houden, dan is een dubbelzijdige electrische kolf wel bijna noodzakelijk.

pi_65135570
Oew DM wat vervelend
Ga je dan overdag wel voeden of ook flesje? Want als ik het zo lees zijn vooral de nachten het probleem?

Ik ben ziek en kan niet echt iets eten, maakt dat nog uit voor de bv en de productie enzo? Of gaat dat gewoon vrolijk door?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 10:48:50 #186
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65135783
In principe wil ik overdag wel gewoon voeden, maar momenteel gaat dat door de stress ook minder. Al ligt ze nu wel lekker te slapen na de voeding van 8 uur. Heb wel wat bijgevoed met gekolfde melk, maar dat was niet eens zo heel veel, gelukkig. Maar mijn man vindt dat ik er aan onderdoor ga, en dat is het niet waard, zegt hij. En daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Het is vast wennen voor hem, heeft ie eerst zes jaar een vrouw die letterlijk nooit huilt, en nu is het al een paar dagen raak...

[ Bericht 0% gewijzigd door DolleMina op 17-01-2009 11:02:17 ]
pi_65136505
Freecell dat maakt niet uit, als het niet te lang duurt.
In afrika hebben ze ook voedzame melk, en niet altjid voldoende eten

DM misschien kun het nog een paar dagen blijven proberen, iig tot na het bezoek van de lactatiekundige.
Stoppen kan altijd nog, weer beginnen is veel lastiger.
pi_65138573
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:37 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Vanaf 9 maanden redden de meeste vrouwen het prima om niet te kolven op werkdagen (als je 5 dagen op rij werkt wordt dat natuurlijk lastig, maar 2 of 3 is geen probleem. En dan thuis wel gewoon op verzoek te voeden.
Dus niet kolven, maar wel bv blijven geven kan dus ook.
Dat is ook nog een optie inderdaad. Eens afwegen wat ik ga doen!

Balen dat het niet zo lekker loopt Dollemina, hopelijk heeft de lacatatiekundige nog tips voor je!
pi_65138650
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ze drinkt water, thee en diksap dus aan vocht geen tekort. Het is meer dat ze de voedinsstoffen zou missen.
Ze heeft vannacht om 4 uur voor het laatst bijme gelurkt maar zonder tsr dus kleine slokjes. Vanmorgen wilde ze niet bijme drinken en ik durf het eigenlijk ook amper meer te proberen, bang dat ze bijt..
Hoe is het gisteren verder gegaan, heeft ze nog weer bij je gedronken of heb je het niet meer aangedurfd?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:16:00 #190
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_65139125
DolleMina, wat kan het soms toch allemaal moeilijk zijn, vooral die eerste periode...
En dan helpen al die hormonen nou niet bepaald mee.
Sterkte

2 kindjes tegelijk aan de borst, wat leuk!

Hier is de bv-periode nu dan toch echt afgesloten. Hij dronk eerst eventjes maar eens in de 2 of 3 dagen maar stopte al gauw helemaal. Vorige week kwam hij ineens na 5 dagen niks 's nachts weer. Ik was stomverbaasd dat er nog/weer melk was! Nu vraagt hij er soms om, maar zodra de borst ontbloot is duwt hij hem krachtig weg en wordt boos als ik hem niet snel wegstop.
Ernaar kijken maakt hem nu ineens ook boos, je moet hem eens horen gillen als ik me na het douchen niet snel genoeg aankleed!
.... met gevoel voor drama....
pi_65139200
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 10:07 schreef DolleMina het volgende:
Ik stap zelf denk ik over op alleen maar kolfen en dat geven met een flesje. Het gaat zeker in de nachten gewoon niet lekker, dan drinkt ze aan twee borsten en dan is ze nog niet tevreden. We zijn op deze manier in de nachten driekwart van de nacht bezig met haar, en dat is gewoon niet vol te houden. Kolven gaat prima, dus we moeten maar zien hoe lang het op die manier nog houdbaar is. We hebben maandag een afspraak met een lactatiekundige, maar we moeten maar zien hoeveel nut dat nog heeft.
DolleMina, weet je zeker dat ze wil drinken? Dat dat het probleem is? Ik herken het wel, de symptomen iig. Ik heb wekenlang geslapen (nou ja, gerust) met Anna aan de borst. Meteen als ik haar afkoppelde was het huilen. Pas rond een uur of 4 was het goed (tot 6-7 uur). Als ik nu terugkijk, weet ik niet of ze echt honger had, het kan zijn dat het toen alleen mamahonger was. En krampjes, die zorgden ervoor dat ze troost zocht in het aan de borst liggen. Ik vond het zo zwaar toen. Ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben. Dit is zo slopend.
*OUD heilige*
pi_65139315
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 10:48 schreef DolleMina het volgende:
Maar mijn man vindt dat ik er aan onderdoor ga, en dat is het niet waard, zegt hij. En daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Het is vast wennen voor hem, heeft ie eerst zes jaar een vrouw die letterlijk nooit huilt, en nu is het al een paar dagen raak...
Het is sowieso zwaar he, bv of niet. Het is heel normaal dat je nu anders bent. En ik snap dat hij daaraan moet wennen, maar als je stopt, doe dat dan omdat jij het wilt. Niet omdat hij dat liever heeft.
*OUD heilige*
pi_65139622
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:59 schreef mrien het volgende:

[..]

Hoe is het gisteren verder gegaan, heeft ze nog weer bij je gedronken of heb je het niet meer aangedurfd?
Ze heeft vannacht om 4 uur gedronken, en vanmorgen verder niet.
Zit zit het aantal voedingen per 24 uur ineens op 1 a 2
Ik geef haar nu maar brood met thee bij het ontbijt, tussendoor fruit, brood met yoghurt tussen de middag, een liga met karnemelk tussendoor en na het avondeten weer yoghurt.
Verder af en toe een plak kaas, dan hoop ik dat dat zo voldoende is.

DolleMina het valt niet altijd mee in het begin. Ik herken je probleem wel, in het begin wilde Saar alleen maar vastgeklonken aan mij slapen, ze verslond de ene na de andere borst en leer, vooral `s avonds en `s nachts niet tevreden. Na een paar weken aan dat gedrag toegeven ging ze overdag ineens meer en efficiënter drinken waardoor ze `s nachts genoeg had aan elke 3 uur een voeding. We waren nog wel elke 3 uur wakker, maar tussen de voedingen in was ze stil en tevreden.
Het wordt uiteindelijk beter, ook al voelt dat nu niet zo. Dikke voor jou, en kop op!
Saartje
pi_65139714
Maneki 300-400ml zuivel per dag is meer dan genoeg he, saartje eet ernaast prima zo te lezen, en is geen heel klein babietje meer.
Ff zorgen voor voldoende eiwitten uit andere bron, notenpasta op brood, linzen, ei, peulvruchten en groene groentes, dan hoef je niet zo enorm op de zuivel te gaan zitten.
pi_65139922
Ik ben altijd bang dat ik mijn kinderen ondervoed
Maar ok, dan hoef ik daar n iet zo om te stressen iig Die notenpasta voor op brood, van wat voor noten bedoel je?
Saartje
pi_65140798
notenpasta verkopen ze bij de natuurwinkel, van hazelnoten, amandelen, cashewnoten, en ook gecombineerd met rozijnen erg lekker en gezond.
vooral amandelen en cashewnoten bevatten volgens mij veel gezonde eiwitten, maar ben geen dietist dus pin me er niet op vast

2 fatsoenlijke porties melkproducten en af en toe een plakkie kaas naast een verdwaalde bv zou zeker genoeg moeten zijn aan zuivel.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:21:41 #197
4177 Jojogirl
pi_65140973
DM en Maneki Het is altijd moeilijk als de BV anders loopt dan je zelf zou willen
pi_65142442
Liza, wat betreft koemelkallergie. Het is noodzaak om inderdaad alles wat maar melk of sporen bevat te mijden. Resultaat merk je na een week of 3. Ik heb een dieet gevolgd wat soya, melk en eivrij was.
pi_65144769
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een dieet gevolgd wat soya, melk en eivrij was.
Ik ook, en uiteindelijk bleek mevr. last te hebben van pinda's Zelf ben ik ook nog eens vegetarier dus dan is zo'n dieet best pittig om vol te houden. Toch zou ik het zo weer doen mocht het nodig zijn.
It's all up to you
pi_65145027
DM je zou ook nu nog iemand van de vbn of LL kunnen bellen, dan heb je nu alvast wat advies waar je wat mee kunt. Maandag duurt nog best lang om zo aan te rommelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')