Hmmm, dit had ik bij de spruw, eerst jeuken, dan steken. Ging ook pijn doen tijdens de voeding en dan niet alleen tijdens het aanhappen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:08 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik breek ff in met een crosspost. Op aanraden van Noli vraag ik het hier ook ff. Ookal geef ik geen borstvoeding.
Misschien heeft er iemand hier ook last van (gehad). Een vreselijk jeukende tepel en hof. Kreeg het op het eind van de zwangerschap al. Het komt en gaat, maar is nu weer vreselijk aanwezig. Lekker krabben gaat dus niet. Ik word echt gek van de jeuk. Vaseline helpt iig niet. En nu begint het sinds vannacht ook te steken.

Tyler krijgt geen bv...;)quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:32 schreef freecell het volgende:
[..]
Hmmm, dit had ik bij de spruw, eerst jeuken, dan steken. Ging ook pijn doen tijdens de voeding en dan niet alleen tijdens het aanhappen.
Heeft Tyler het ook in zijn mondje?

oja, is ook zoquote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tyler krijgt geen bv...;)
Ingrid ik zou even smeren met een schimmelcreme. Spruw is meestal aardig snel weer weg. Verder wel even elke dag een schone bh aantrekken.

Momenteel ligt ze compleet uitgeteld op mijn schoot.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:21 schreef YPPY het volgende:
Die lilypads vond ik erg handig in de zomer, toen ik minder lekte. Konden tenminste onder een shirtje.
DolleMina, denk je eraan dat het regeldagEN zijn en dat het even kan duren?
 Zou het een regelhalfdagje zijn geweest?
  Zou het een regelhalfdagje zijn geweest?  

Wel een paar keer gehad dat ze volgelopen waren, maar niet dat ze lekten. Als ze vol waren, was het alleen wel voorzichtig doen met er af halen
  Wel een paar keer gehad dat ze volgelopen waren, maar niet dat ze lekten. Als ze vol waren, was het alleen wel voorzichtig doen met er af halen  

Soms hebben babietjes wel een soort voorkeur voor een borst. Bijvoorbeeld als die borst wat makkelijker hapt. Maar naar mate ze groter en dus sterker worden kunnen ze ook heel goed een borst pakken die in het begin te moeilijk voor ze was.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:18 schreef DJMO het volgende:
in het begin wilde jr. maar uit één borst per keer drinken, nu accepteert hij wel de tweede borst. is dat normaal of betekent dat dat hij meer is gaan drinken en dit ook een soort regelen is?? hij komt niet vaker ofzo

Ik denk dat DJMO meer doelt op eerst 1 borst per keer, en nu dus 1 borst en daarna nog een 'toetje' aan de andere borst. En ja DJMO, dat kan nog wel eens wisselen. Ik bied de 2e borst altijd wel aan en soms dan wil ze het hele tijden niet en op andere momenten wil ze ineens weer wel.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Soms hebben babietjes wel een soort voorkeur voor een borst. Bijvoorbeeld als die borst wat makkelijker hapt. Maar naar mate ze groter en dus sterker worden kunnen ze ook heel goed een borst pakken die in het begin te moeilijk voor ze was.
Jennifer had in het begin een sterke voorkeur voor links. Ze kon aan rechts amper drinken, omdat de tepel niet goed aanhapbaar was. Naar mate ze groter werd kon ze het opeens wel, dus het was echt een soort van oefenen aan links en dan uitproberen op rechts. Op een gegeven moment had ze het opeens door dat uit rechts ook melk kwam.

Hij gaat steeds meer drinken per voeding en jouw borsten raken steeds verder afgesteld op zijn behoefte.
  Hij gaat steeds meer drinken per voeding en jouw borsten raken steeds verder afgesteld op zijn behoefte. 

ha, ik liet het scherm weer eens te lang open staan!quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:55 schreef TearSong het volgende:
[..]
Ik denk dat DJMO meer doelt op eerst 1 borst per keer, en nu dus 1 borst en daarna nog een 'toetje' aan de andere borst. En ja DJMO, dat kan nog wel eens wisselen. Ik bied de 2e borst altijd wel aan en soms dan wil ze het hele tijden niet en op andere momenten wil ze ineens weer wel.

Je hebt natuurlijk ook mensen waarbij het allemaal niet van een leien dakje gaat maar ik vind het inderdaad ook makkelijk. Ik hoef niet te rotzooien met melkpoeder en water, hoef niet bang te zijn dat ik een keertje vergeet te halen of vergeet mee te nemen want ik hebt het altijd bij me. De melk is meteen op de juiste temperatuur en Yara drinkt altijd tot ze vol zit zonder dat ik na hoef te denken over cc's en hoeveel flessen.quote:

maak je een foto voor hier van dat paarse bekkie?
  maak je een foto voor hier van dat paarse bekkie?  )
 )

Hier was het de eerste paar maanden letterlijk uur op uur af met voeden, ook 's nachts. Maar wat ben ik nu ontzettend blij dat ik toen doorgegaan ben!quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:03 schreef TearSong het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook mensen waarbij het allemaal niet van een leien dakje gaat maar ik vind het inderdaad ook makkelijk. Ik hoef niet te rotzooien met melkpoeder en water, hoef niet bang te zijn dat ik een keertje vergeet te halen of vergeet mee te nemen want ik hebt het altijd bij me. De melk is meteen op de juiste temperatuur en Yara drinkt altijd tot ze vol zit zonder dat ik na hoef te denken over cc's en hoeveel flessen.
Ben heel blij gewoon zo makkelijk gaat!
 Nu is het echt té makkelijk. Wat jij zegt dus inderdaad!
 Nu is het echt té makkelijk. Wat jij zegt dus inderdaad! 

) diep maar is ze alert als ze wakker is. Produceert ze plasluiers en poepluiers die je kan voelen in de luier, neemt de geelheid langzaam af, etc.
 ) diep maar is ze alert als ze wakker is. Produceert ze plasluiers en poepluiers die je kan voelen in de luier, neemt de geelheid langzaam af, etc. 

Bedankt voor de link dat ga ik zeker even doornemen.
 Bedankt voor de link dat ga ik zeker even doornemen. 

Dus dat is wel een aanrader, dat handboek? Ik ben nu aan het kijken naar een cursus voor m'n zusje en dat is 2 dagen voor 30 euro inclusief dat handboek.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:58 schreef YPPY het volgende:
Juist om bestand te zijn tegen de meningen van iedereen vond ik het zo fijn het handboek van de LLL in de kast te hebben staan.

Ik sluit me aan bij wat de andere vrouwen hier zeggen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:53 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen als ik zo de website van de link van Jelief doorlees dat de zenuwen een beetje toeslaan of ik dit wel allemaal kan. Gelukkig heb ik nog zat tijd om me er op voor te bereiden.
 straks blijft er niet genoeg over voor Elodie
 straks blijft er niet genoeg over voor Elodie  

Heeft Fons nog aangegeven dat het anders smaakt dan voorheen? Want de samenstelling zal nu heel anders zijn denk ik?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:11 schreef Bass-Miss het volgende:
Tja,commentaar van anderen...
Moest je mijn schoonmoeder horen toen ze op kraambezoek kwam en Fons lag aan de borst ipv Elodie...

Neen, maakt hem niet uit wat er in zit en of er wel iets is. Hij heeft heel die tijd 'droog' gedronken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Heeft Fons nog aangegeven dat het anders smaakt dan voorheen? Want de samenstelling zal nu heel anders zijn denk ik?

Toen Myrthe 10 dagen was heeft ze een weekend in het ziekenhuis gelegen voor observatie. Daar moest dat idd ook. De verpleegsters waren erg verbaasd toen Myrthe na de voeding lichter was dan ervoorquote:Op donderdag 15 januari 2009 09:16 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
ik had het gister met mijn moeder over borstvoeding geven, nu zei zij dat in de tijd dat ze mij borstvoeding gaf ze voor en na de voeding moest wegen om te kijken hoeveel ik binnen kreeg.
Gaat dat nu nog steeds zo? Wegen jullie ook jullie kinderen voor en na de voeding om te kijken hoeveel ze binnen krijgen? Zo niet hoe weet je dan dat ze genoeg binnen krijgen?
Ik weet echt nog helemaal niks over borstvoeding

Van mij moest het niet echt, Fons weet gewoon nog steeds van geen ophouden...quote:

Logeren... Nou voorlopig niet hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:15 schreef freecell het volgende:
Hier vond iedereen het doodnormaal dat ik borstvoeding ging geven.
Nu af en toe wat schoonouders die er op mopperen, omdat Leander dan nog niet kan komen logeren. Nuja, ik vind het een mooi excuus, logeren vind ik helemáál niet nodig voor een kind het zelf snapt.
Kom maar weer als hij 3 is

Dat is ook wel een van de rdenen dat Emma nog drinkt, lijkt mij erg handig met de stuwing.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:23 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Van mij moest het niet echt, Fons weet gewoon nog steeds van geen ophouden...
En moest het nu gewoon 'smorgens of 'savonds zijn, maar hij wil altijd....
Het is wel handig nu dat hij het teveel kan wegdrinken want Elodie krijgt misschien een halve borst leeg.

Dat dus!quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Logeren... Nou voorlopig niet hoor.

Vorige week zelfs 24 uur overleeft zonder voeden en kolven. Gelukkig geen terugloop gehad van de productie en de gestuwde/pijnlijke borsten waren zo pijnvrij en leeggemaakt door Gwen. Heb tussendoor wel met de hand een beetje druk eraf gekolf maar eigenlijk viel het me wel mee. Dan merk je pas weer hoeveel ik eigenlijk nog voed. En allemaal door het slechte weer, tentamens en dan maar een nachtje een hotel in en eer ik weer thuis was... O ja en een hormoonbom, wat een wrak was ik 24 uur zonder kindjes, komt dat nog door de borstvoeding
 Vorige week zelfs 24 uur overleeft zonder voeden en kolven. Gelukkig geen terugloop gehad van de productie en de gestuwde/pijnlijke borsten waren zo pijnvrij en leeggemaakt door Gwen. Heb tussendoor wel met de hand een beetje druk eraf gekolf maar eigenlijk viel het me wel mee. Dan merk je pas weer hoeveel ik eigenlijk nog voed. En allemaal door het slechte weer, tentamens en dan maar een nachtje een hotel in en eer ik weer thuis was... O ja en een hormoonbom, wat een wrak was ik 24 uur zonder kindjes, komt dat nog door de borstvoeding 
 .
.

Geweldige fotoquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:11 schreef Bass-Miss het volgende:
Het wordt wel een beetje krap op schoot.

Alweer bijna een jaarquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:04 schreef Randa_v het volgende:
Kom niet veel meer hier, maar wil toch even trots zijn op mezelf dat ik alweer bijna een jaar borstvoeding geef.
 Daar mag je met recht trots op zijn hoor!
 Daar mag je met recht trots op zijn hoor! 

Vanaf 9 maanden redden de meeste vrouwen het prima om niet te kolven op werkdagen (als je 5 dagen op rij werkt wordt dat natuurlijk lastig, maar 2 of 3 is geen probleem. En dan thuis wel gewoon op verzoek te voeden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:53 schreef mrien het volgende:
Ik zit er overigens wel aan te denken om de borstvoeding binnenkort te gaan afbouwen.
Tot op heden werkte ik 2 dagen in de week en was het geen probleem om te gaan kolven (en daar had ik ook de mogelijkheden voor). Hopelijk vind ik snel weer nieuw werk en dan wil ik eigenlijk op het werk niet meer hoeven te kolven.
Ik vind het op zich ook wel best om te gaan afbouwen maar of ik het emotioneel gezien zou kunnen weet ik nog niet

Ik zou zeggen, lees dit allemaal even:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:07 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik werk 5 dagen per week en heb een tijdje gekolfd op het werk, maar voelde me daar echt niet zo geweldig bij. We hebben dus stelselmatig afgebouwd. Nu krijg Ben 's ochtends nog borstvoeding voor ik naar het werk vertrek, overdag krijg hij 2 flesjes, dan nog eens borstvoeding als ik 's avonds thuis kom en 's avonds om 11u nog een flesje.
Vraagje: Ben heeft waarschijnlijk lactose-allergie dus ik moet zoveel mogelijk melk en zuivelproducten schrappen. Nu vraag ik me af hoe extreem ik daar moet in gaan. Uiteraard vervang ik melk, room, yoghurt, ... door de soja-variant, maar is het dan ook zo dat elke andere bereiding met melk in (koekjes, chocolade,... ;p) moet schrappen? En hoe zit het met de niet-koemelk-kazen: geitenkaas, mozarella, ...
Ik ben namelijk vegetarier (eet wel vis) en grote kaaslover, dus alle kazen schrappen, is een groot deel van mijn menu schrappen.

We zijn op deze manier in de nachten driekwart van de nacht bezig met haar, en dat is gewoon niet vol te houden. Kolven gaat prima, dus we moeten maar zien hoe lang het op die manier nog houdbaar is. We hebben maandag een afspraak met een lactatiekundige, maar we moeten maar zien hoeveel nut dat nog heeft.
 We zijn op deze manier in de nachten driekwart van de nacht bezig met haar, en dat is gewoon niet vol te houden. Kolven gaat prima, dus we moeten maar zien hoe lang het op die manier nog houdbaar is. We hebben maandag een afspraak met een lactatiekundige, maar we moeten maar zien hoeveel nut dat nog heeft.   

Dat is ook nog een optie inderdaad. Eens afwegen wat ik ga doen!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:37 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Vanaf 9 maanden redden de meeste vrouwen het prima om niet te kolven op werkdagen (als je 5 dagen op rij werkt wordt dat natuurlijk lastig, maar 2 of 3 is geen probleem. En dan thuis wel gewoon op verzoek te voeden.
Dus niet kolven, maar wel bv blijven geven kan dus ook.

Hoe is het gisteren verder gegaan, heeft ze nog weer bij je gedronken of heb je het niet meer aangedurfd?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ze drinkt water, thee en diksap dus aan vocht geen tekort. Het is meer dat ze de voedinsstoffen zou missen.
Ze heeft vannacht om 4 uur voor het laatst bijme gelurkt maar zonder tsr dus kleine slokjes. Vanmorgen wilde ze niet bijme drinken en ik durf het eigenlijk ook amper meer te proberen, bang dat ze bijt..

DolleMina, weet je zeker dat ze wil drinken? Dat dat het probleem is? Ik herken het wel, de symptomen iig. Ik heb wekenlang geslapen (nou ja, gerust) met Anna aan de borst. Meteen als ik haar afkoppelde was het huilen. Pas rond een uur of 4 was het goed (tot 6-7 uur). Als ik nu terugkijk, weet ik niet of ze echt honger had, het kan zijn dat het toen alleen mamahonger was. En krampjes, die zorgden ervoor dat ze troost zocht in het aan de borst liggen. Ik vond het zo zwaar toen. Ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben. Dit is zo slopend.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:07 schreef DolleMina het volgende:
Ik stap zelf denk ik over op alleen maar kolfen en dat geven met een flesje. Het gaat zeker in de nachten gewoon niet lekker, dan drinkt ze aan twee borsten en dan is ze nog niet tevreden.We zijn op deze manier in de nachten driekwart van de nacht bezig met haar, en dat is gewoon niet vol te houden. Kolven gaat prima, dus we moeten maar zien hoe lang het op die manier nog houdbaar is. We hebben maandag een afspraak met een lactatiekundige, maar we moeten maar zien hoeveel nut dat nog heeft.

Het is sowieso zwaar he, bv of niet. Het is heel normaal dat je nu anders bent. En ik snap dat hij daaraan moet wennen, maar als je stopt, doe dat dan omdat jij het wilt. Niet omdat hij dat liever heeft.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:48 schreef DolleMina het volgende:
Maar mijn man vindt dat ik er aan onderdoor ga, en dat is het niet waard, zegt hij. En daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Het is vast wennen voor hem, heeft ie eerst zes jaar een vrouw die letterlijk nooit huilt, en nu is het al een paar dagen raak...

Ze heeft vannacht om 4 uur gedronken, en vanmorgen verder niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:59 schreef mrien het volgende:
[..]
Hoe is het gisteren verder gegaan, heeft ze nog weer bij je gedronken of heb je het niet meer aangedurfd?

voor jou, en kop op!
 voor jou, en kop op!

Die notenpasta voor op brood, van wat voor noten bedoel je?
 Die notenpasta voor op brood, van wat voor noten bedoel je?

Ik ook, en uiteindelijk bleek mevr. last te hebben van pinda'squote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een dieet gevolgd wat soya, melk en eivrij was.
 Zelf ben ik ook nog eens vegetarier dus dan is zo'n dieet best pittig om vol te houden. Toch zou ik het zo weer doen mocht het nodig zijn.
 Zelf ben ik ook nog eens vegetarier dus dan is zo'n dieet best pittig om vol te houden. Toch zou ik het zo weer doen mocht het nodig zijn.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |