abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65064794
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:53 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen als ik zo de website van de link van Jelief doorlees dat de zenuwen een beetje toeslaan of ik dit wel allemaal kan. Gelukkig heb ik nog zat tijd om me er op voor te bereiden.
Ik sluit me aan bij wat de andere vrouwen hier zeggen.
Borstvoeding is - hoewel soms met een moeilijke start (dames genoeg hier die daar het voorbeeld van zijn) - iets heel natuurlijks en je kan volgens mij gerust vertrouwen dat je lichaam kan aanmaken wat je kindje nodig heeft.

Dat wegen, daar kwam mijn schoonmoeder ook mee aan (van toen 26 en 24 jaar geleden). Dat was toen blijkbaar erg de gewoonte maar het zegt genoeg over het vertrouwen van de medische wereld in een vrouwenlichaam toen. Tegenwoordig doen ze het dus in de meeste gevallen niet meer.

Enne Bass-Miss, is Fons nu nog niet van de borst straks blijft er niet genoeg over voor Elodie

Heb hier overigens de borst als troost/kalmeermiddel gemist de laatste weken. Wat was dat makkelijk om een overstuur kind mee te kalmeren...
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:59:00 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_65064841
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:11 schreef Bass-Miss het volgende:
Tja,commentaar van anderen...
Moest je mijn schoonmoeder horen toen ze op kraambezoek kwam en Fons lag aan de borst ipv Elodie...
Heeft Fons nog aangegeven dat het anders smaakt dan voorheen? Want de samenstelling zal nu heel anders zijn denk ik?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_65065270
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:59 schreef Troel het volgende:

[..]

Heeft Fons nog aangegeven dat het anders smaakt dan voorheen? Want de samenstelling zal nu heel anders zijn denk ik?
Neen, maakt hem niet uit wat er in zit en of er wel iets is. Hij heeft heel die tijd 'droog' gedronken.
En in afgekolfde melk heeft hij geen interesse.
pi_65065466
Ik vind het wel knap dat Fons tijdens je zwangerschap kon/mocht blijven drinken.
Ik kon er niet meer tegen, het werd erg pijnlijk en er kwam nauwelijks wat... soms steekt het wel wat dat we daardoor vroegtijdig gestopt zijn. Het viel gelukkig mee dat Liande op het laatst zelf niet zo vaak meer om de borst vroeg, dat het stoppen vrij losjes (zonder "strijd") verlopen is.
pi_65066245
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:16 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
ik had het gister met mijn moeder over borstvoeding geven, nu zei zij dat in de tijd dat ze mij borstvoeding gaf ze voor en na de voeding moest wegen om te kijken hoeveel ik binnen kreeg.
Gaat dat nu nog steeds zo? Wegen jullie ook jullie kinderen voor en na de voeding om te kijken hoeveel ze binnen krijgen? Zo niet hoe weet je dan dat ze genoeg binnen krijgen?
Ik weet echt nog helemaal niks over borstvoeding
Toen Myrthe 10 dagen was heeft ze een weekend in het ziekenhuis gelegen voor observatie. Daar moest dat idd ook. De verpleegsters waren erg verbaasd toen Myrthe na de voeding lichter was dan ervoor
poepluier tussendoor
pi_65067300
Flower, alle begin is moeilijk, en als alle andere nieuwe dingen is borstvoeding geven iets wa je moet leren. Ik heb de eerste weken huilend gevoed tot ik een filmpje tegenkwam over goed aanleggen, en met een minieme verandering in houding waren de kloven weg. Voor de meeste problemen is zoals gezegd een simpele oplossing. En hoe langer je voedt hoe makkelijker het word. Er staan op die site ook veel jubelverhalen, vooral bij de foto's. En weet je, van bv naar flesvoeding overstappen kan, andersom niet of met héél veel moeite. maarja, ik ben bevooroordeeld na ruim 3 jaar

BM ik wist niet dat Fons nog droog dronk! wat fijn en gezellig en leuk dat hij nu weer 'echt' drinkt
En vertel hoe is het, tandemen?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:37:49 #157
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65068478
BM, ik vroeg me vanochtend nog af of je nu tandemde. Lekker knus lijkt me dat.
pi_65069942
Hier vond iedereen het doodnormaal dat ik borstvoeding ging geven.
Nu af en toe wat schoonouders die er op mopperen, omdat Leander dan nog niet kan komen logeren. Nuja, ik vind het een mooi excuus, logeren vind ik helemáál niet nodig voor een kind het zelf snapt.
Kom maar weer als hij 3 is
pi_65070239
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:09 schreef Jelief het volgende:

En vertel hoe is het, tandemen?
Van mij moest het niet echt, Fons weet gewoon nog steeds van geen ophouden...
En moest het nu gewoon 'smorgens of 'savonds zijn, maar hij wil altijd....
Het is wel handig nu dat hij het teveel kan wegdrinken want Elodie krijgt misschien een halve borst leeg.
pi_65070454
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:15 schreef freecell het volgende:
Hier vond iedereen het doodnormaal dat ik borstvoeding ging geven.
Nu af en toe wat schoonouders die er op mopperen, omdat Leander dan nog niet kan komen logeren. Nuja, ik vind het een mooi excuus, logeren vind ik helemáál niet nodig voor een kind het zelf snapt.
Kom maar weer als hij 3 is
Logeren... Nou voorlopig niet hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65070701
Over logeren, hier ook tot nu toe maar 1 nachtje per keer...
Dat kan ik productie technisch ook prima aan. 's morgens voeden en dan de volgende avond weer.
Maar ook opa's en oma's die hem graag een week zouden zien komen logeren. Nou ik vind 1 nachtje per leeftijdsjaar een hele mooie maatstaf

Jelief jij had ook wat ervaring met langvoeden en logeren toch? Vanaf wanneer kon jij 2 nachtjes logeren aan zonder voeden?
In april zal Pepijn waarschijnlijk wel een keertje 2 nachtjes uit logeren "moeten". Van de ene avond, tot de avond 2 dagen later, dus 48 uur tussen 2 voedingen. 36uur lukt nu prima, maar vanaf wanneer lukte bij jou 48?
pi_65070723
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:23 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Van mij moest het niet echt, Fons weet gewoon nog steeds van geen ophouden...
En moest het nu gewoon 'smorgens of 'savonds zijn, maar hij wil altijd....
Het is wel handig nu dat hij het teveel kan wegdrinken want Elodie krijgt misschien een halve borst leeg.
Dat is ook wel een van de rdenen dat Emma nog drinkt, lijkt mij erg handig met de stuwing.
En logeren dat is inderdad iets voor als het kind snapt wat dat is en het leuk vind óf bij hoge uitzondering als het écht nodig is.
pi_65070932
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Logeren... Nou voorlopig niet hoor.
Dat dus!
Maar blijkbaar vinden grootouders het heel normaal dat ik een kind van een paar maanden uit logeren zou sturen, zomaar voor de lol
pi_65071110
Och jeetje p-iglet daar vraag je mij wat. Ik zat net na te denken wanneer ze voor het eerst ging logeren. de eerste keer weet ik niet zo meer, wel dat ze in de zomer van 2007 twee keer een nacht bij mijn moeder is geweest, dat was dan ook zo'n 36 á 40 uur, volgens mij zonder kolven. Toen was ze dus een maand of 21. En in mei of juni van 2008 zijn Mike en ik een weekendje samen weg geweest dat was dus ruim 48 uur. Moet ik er wel bij zeggen dat ik toen al zwanger was en dus een vrij lage produktie had.
pi_65072537
ok thx voor het nadenken. Ik merk het wel, komt vast wel goed.
Dacht kan het iig vragen, en jij was de enige waarvan ik me wat kon herinneren over logeren zonder te kolven.
pi_65074505
Kom niet veel meer hier, maar wil toch even trots zijn op mezelf dat ik alweer bijna een jaar borstvoeding geef.

Wel wat probleempjes gehad de laatste tijd maar alles overleeft. Vorige week zelfs 24 uur overleeft zonder voeden en kolven. Gelukkig geen terugloop gehad van de productie en de gestuwde/pijnlijke borsten waren zo pijnvrij en leeggemaakt door Gwen. Heb tussendoor wel met de hand een beetje druk eraf gekolf maar eigenlijk viel het me wel mee. Dan merk je pas weer hoeveel ik eigenlijk nog voed. En allemaal door het slechte weer, tentamens en dan maar een nachtje een hotel in en eer ik weer thuis was... O ja en een hormoonbom, wat een wrak was ik 24 uur zonder kindjes, komt dat nog door de borstvoeding

Verder met 11 maanden een niet aangekomen maar zelfs afgevallen Gwen, wel 2 cm gegroeid maar ze woog wel 60 gram minder dan twee maaden ervoor. Het was ik die schrok, de wijkverpleegkundige zag het probleem niet, ze is toch beweeglijk staat in het dossier, geen zorgen maken, niets aan de hand. Gelukkig.

Ik ben toen ik Merlijn nog voedde toen hij bijna 1,5 jaar was één nachtje weggeweest. Uit logeren ging hij pas toen Gwen is geboren en hij 2 was maar toen voedde ik hem niet meer, is gestopt toen hij 19,5 maand was tijdens de zwangerschap van Gwen. Zolang ze de nacht niet doorslapen willen ze ze niet hebben .
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:11:01 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65077454
B-M, wat bijzonder dat jullie tandemen!
En wat een prachtige foto van je kroost zag ik langskomen in het fototopic.....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65089043
Het wordt wel een beetje krap op schoot.
pi_65090064
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:11 schreef Bass-Miss het volgende:
Het wordt wel een beetje krap op schoot.
Geweldige foto
En het past nog, haha.
  donderdag 15 januari 2009 @ 23:04:09 #170
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65091422
Wat een onwijs coole foto BM
pi_65091560
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:04 schreef Randa_v het volgende:
Kom niet veel meer hier, maar wil toch even trots zijn op mezelf dat ik alweer bijna een jaar borstvoeding geef.
Alweer bijna een jaar Daar mag je met recht trots op zijn hoor!

Hier komt het jaar ook al aardig dichtbij geloof ik
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_65100265
Hier ziet het er uit dat ik het jaar niet vol ga maken en daar ben ik eigenlijk helemaal niet blij mee. Het is zo dubbel, ikwilde na een jaar sowieso stoppen maar nu madam er zelf klaar mee is heb ik het er best moeilijk mee.
Ik was gisteren weer ziek en meteen bleef mijn tsr uit, wat er weer in resulteerde dat madam begon te bijten. Overdag heeft ze sowieso geen tijd en/of zin om bij me te drinken. Ze krijgt nu dus eigenlijk alleen nog een ontbijt en als ze komteen nachtvoeding. De moeite eigenlijk niet meer..
Maarrrr..wat moet ik haar nu te drinken geven? Opvolgmelk blieft ze niet en gewone koemelk wil ik niet geven na alle eczeem en benauwdheid die ze ineens had.
Saartje
pi_65100639
Moeilijk Maneki en inderdaad dubbel. Aan de ene kant dat je toch zelf wel wilde stoppen maar emotioneel nog niet helemaal geloof ik
Qua drinken zou ik het niet weten..wil ze wel pap?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:37:49 #174
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65100877
Maneki, neem even contact op met Stefan Kleintjes, volgens mij kan ze nu best al zonder koemelk of opvolgmelk, truuc is alleen om bepaalde stoffen dan uitanderevoedingsmiddelen te halen.En voor het vocht kan ze gewoon water/kinderthee/(dik)sap drinken.
Of gooi je vraag even op het bijvoedingsforum (viabv.com).

jammer dat het op deze manier afloopt. Drinkt ze vandaag weer beter nu jij je ook weer beter voelt?
pi_65101026
Maneki: als ze voldoende eet gaat het alleen om vocht toch? Lust ze water?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')