abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65101401
Ik zit er overigens wel aan te denken om de borstvoeding binnenkort te gaan afbouwen.
Tot op heden werkte ik 2 dagen in de week en was het geen probleem om te gaan kolven (en daar had ik ook de mogelijkheden voor). Hopelijk vind ik snel weer nieuw werk en dan wil ik eigenlijk op het werk niet meer hoeven te kolven.
Ik vind het op zich ook wel best om te gaan afbouwen maar of ik het emotioneel gezien zou kunnen weet ik nog niet
pi_65101480
Ze drinkt water, thee en diksap dus aan vocht geen tekort. Het is meer dat ze de voedinsstoffen zou missen.
Ze heeft vannacht om 4 uur voor het laatst bijme gelurkt maar zonder tsr dus kleine slokjes. Vanmorgen wilde ze niet bijme drinken en ik durf het eigenlijk ook amper meer te proberen, bang dat ze bijt..
Saartje
pi_65102960
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:53 schreef mrien het volgende:
Ik zit er overigens wel aan te denken om de borstvoeding binnenkort te gaan afbouwen.
Tot op heden werkte ik 2 dagen in de week en was het geen probleem om te gaan kolven (en daar had ik ook de mogelijkheden voor). Hopelijk vind ik snel weer nieuw werk en dan wil ik eigenlijk op het werk niet meer hoeven te kolven.
Ik vind het op zich ook wel best om te gaan afbouwen maar of ik het emotioneel gezien zou kunnen weet ik nog niet
Vanaf 9 maanden redden de meeste vrouwen het prima om niet te kolven op werkdagen (als je 5 dagen op rij werkt wordt dat natuurlijk lastig, maar 2 of 3 is geen probleem. En dan thuis wel gewoon op verzoek te voeden.
Dus niet kolven, maar wel bv blijven geven kan dus ook.
pi_65115113
Ik werk 5 dagen per week en heb een tijdje gekolfd op het werk, maar voelde me daar echt niet zo geweldig bij. We hebben dus stelselmatig afgebouwd. Nu krijg Ben 's ochtends nog borstvoeding voor ik naar het werk vertrek, overdag krijg hij 2 flesjes, dan nog eens borstvoeding als ik 's avonds thuis kom en 's avonds om 11u nog een flesje.

Vraagje: Ben heeft waarschijnlijk lactose-allergie dus ik moet zoveel mogelijk melk en zuivelproducten schrappen. Nu vraag ik me af hoe extreem ik daar moet in gaan. Uiteraard vervang ik melk, room, yoghurt, ... door de soja-variant, maar is het dan ook zo dat elke andere bereiding met melk in (koekjes, chocolade,... ;p) moet schrappen? En hoe zit het met de niet-koemelk-kazen: geitenkaas, mozarella, ...

Ik ben namelijk vegetarier (eet wel vis) en grote kaaslover, dus alle kazen schrappen, is een groot deel van mijn menu schrappen.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 17:12:44 #180
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65115281
Ik vrees van wel Liza, Het beste is om inderdaad alle melkproducten én sporen te mijden. En kijk uit met soja want hoewel een aardige vervanger voor melk is het ook behoorlijk allergeen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_65116177
in eerste instantie moet je ook andere kazen vermijden, voor de meeste kindjes met koemelkallergie is geiten en schapenmelk ook allergeen. Dat kun je later langzaam gana proberen.
Mozzarella, is van buffel, dat is ook een rund en lijkt zoveel op koemelk dat bijna iedereen die koemelkallerig heeft daar ook last van heeft.

en echt alle sporen vermeiden, dus ook het beetje kaas in de pesto, het weipoeder in het zakje macaroni saus etc... dus heel goed verpakkingen lezen.
pi_65116352
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:07 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik werk 5 dagen per week en heb een tijdje gekolfd op het werk, maar voelde me daar echt niet zo geweldig bij. We hebben dus stelselmatig afgebouwd. Nu krijg Ben 's ochtends nog borstvoeding voor ik naar het werk vertrek, overdag krijg hij 2 flesjes, dan nog eens borstvoeding als ik 's avonds thuis kom en 's avonds om 11u nog een flesje.

Vraagje: Ben heeft waarschijnlijk lactose-allergie dus ik moet zoveel mogelijk melk en zuivelproducten schrappen. Nu vraag ik me af hoe extreem ik daar moet in gaan. Uiteraard vervang ik melk, room, yoghurt, ... door de soja-variant, maar is het dan ook zo dat elke andere bereiding met melk in (koekjes, chocolade,... ;p) moet schrappen? En hoe zit het met de niet-koemelk-kazen: geitenkaas, mozarella, ...

Ik ben namelijk vegetarier (eet wel vis) en grote kaaslover, dus alle kazen schrappen, is een groot deel van mijn menu schrappen.
Ik zou zeggen, lees dit allemaal even:
Het voedingscentrum over lactose intolerantie

Maar ja, als je echt wil weten of het de lactose is die de droge huid veroorzaakt dan moet je er erg extreem mee omgaan, dus echt alles schrappen. Het kleinste beetje lactose kan voor een reactie zorgen en dan zie je dus geen/weinig verbetering. Ik neem aan dat je eerst voor een periode van een week of 3 lactose moet schrappen om te kijken of dat het inderdaad is en dan moet je vrij streng voor jezelf zijn helaas.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 17 januari 2009 @ 10:07:18 #183
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65135146
Ik stap zelf denk ik over op alleen maar kolfen en dat geven met een flesje. Het gaat zeker in de nachten gewoon niet lekker, dan drinkt ze aan twee borsten en dan is ze nog niet tevreden. We zijn op deze manier in de nachten driekwart van de nacht bezig met haar, en dat is gewoon niet vol te houden. Kolven gaat prima, dus we moeten maar zien hoe lang het op die manier nog houdbaar is. We hebben maandag een afspraak met een lactatiekundige, maar we moeten maar zien hoeveel nut dat nog heeft.
pi_65135294
Ow DM wat onwijs vervelend dat het niet goed loopt.
Wel goed dat er een lactatiekundige komt, die kan julie vast helpen!!
Succes met kolven, en misschien kun je proberen om Annicka wel nog af en toe aan te leggen dat vergeet ze de techniek niet.

Ik weet niet wat voor kolf je hebt, maar als je echt langdurig gaat kolven en daarmee ook je productie hoog moet houden, dan is een dubbelzijdige electrische kolf wel bijna noodzakelijk.

pi_65135570
Oew DM wat vervelend
Ga je dan overdag wel voeden of ook flesje? Want als ik het zo lees zijn vooral de nachten het probleem?

Ik ben ziek en kan niet echt iets eten, maakt dat nog uit voor de bv en de productie enzo? Of gaat dat gewoon vrolijk door?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 10:48:50 #186
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65135783
In principe wil ik overdag wel gewoon voeden, maar momenteel gaat dat door de stress ook minder. Al ligt ze nu wel lekker te slapen na de voeding van 8 uur. Heb wel wat bijgevoed met gekolfde melk, maar dat was niet eens zo heel veel, gelukkig. Maar mijn man vindt dat ik er aan onderdoor ga, en dat is het niet waard, zegt hij. En daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Het is vast wennen voor hem, heeft ie eerst zes jaar een vrouw die letterlijk nooit huilt, en nu is het al een paar dagen raak...

[ Bericht 0% gewijzigd door DolleMina op 17-01-2009 11:02:17 ]
pi_65136505
Freecell dat maakt niet uit, als het niet te lang duurt.
In afrika hebben ze ook voedzame melk, en niet altjid voldoende eten

DM misschien kun het nog een paar dagen blijven proberen, iig tot na het bezoek van de lactatiekundige.
Stoppen kan altijd nog, weer beginnen is veel lastiger.
pi_65138573
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:37 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Vanaf 9 maanden redden de meeste vrouwen het prima om niet te kolven op werkdagen (als je 5 dagen op rij werkt wordt dat natuurlijk lastig, maar 2 of 3 is geen probleem. En dan thuis wel gewoon op verzoek te voeden.
Dus niet kolven, maar wel bv blijven geven kan dus ook.
Dat is ook nog een optie inderdaad. Eens afwegen wat ik ga doen!

Balen dat het niet zo lekker loopt Dollemina, hopelijk heeft de lacatatiekundige nog tips voor je!
pi_65138650
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ze drinkt water, thee en diksap dus aan vocht geen tekort. Het is meer dat ze de voedinsstoffen zou missen.
Ze heeft vannacht om 4 uur voor het laatst bijme gelurkt maar zonder tsr dus kleine slokjes. Vanmorgen wilde ze niet bijme drinken en ik durf het eigenlijk ook amper meer te proberen, bang dat ze bijt..
Hoe is het gisteren verder gegaan, heeft ze nog weer bij je gedronken of heb je het niet meer aangedurfd?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:16:00 #190
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_65139125
DolleMina, wat kan het soms toch allemaal moeilijk zijn, vooral die eerste periode...
En dan helpen al die hormonen nou niet bepaald mee.
Sterkte

2 kindjes tegelijk aan de borst, wat leuk!

Hier is de bv-periode nu dan toch echt afgesloten. Hij dronk eerst eventjes maar eens in de 2 of 3 dagen maar stopte al gauw helemaal. Vorige week kwam hij ineens na 5 dagen niks 's nachts weer. Ik was stomverbaasd dat er nog/weer melk was! Nu vraagt hij er soms om, maar zodra de borst ontbloot is duwt hij hem krachtig weg en wordt boos als ik hem niet snel wegstop.
Ernaar kijken maakt hem nu ineens ook boos, je moet hem eens horen gillen als ik me na het douchen niet snel genoeg aankleed!
.... met gevoel voor drama....
pi_65139200
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 10:07 schreef DolleMina het volgende:
Ik stap zelf denk ik over op alleen maar kolfen en dat geven met een flesje. Het gaat zeker in de nachten gewoon niet lekker, dan drinkt ze aan twee borsten en dan is ze nog niet tevreden. We zijn op deze manier in de nachten driekwart van de nacht bezig met haar, en dat is gewoon niet vol te houden. Kolven gaat prima, dus we moeten maar zien hoe lang het op die manier nog houdbaar is. We hebben maandag een afspraak met een lactatiekundige, maar we moeten maar zien hoeveel nut dat nog heeft.
DolleMina, weet je zeker dat ze wil drinken? Dat dat het probleem is? Ik herken het wel, de symptomen iig. Ik heb wekenlang geslapen (nou ja, gerust) met Anna aan de borst. Meteen als ik haar afkoppelde was het huilen. Pas rond een uur of 4 was het goed (tot 6-7 uur). Als ik nu terugkijk, weet ik niet of ze echt honger had, het kan zijn dat het toen alleen mamahonger was. En krampjes, die zorgden ervoor dat ze troost zocht in het aan de borst liggen. Ik vond het zo zwaar toen. Ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben. Dit is zo slopend.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65139315
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 10:48 schreef DolleMina het volgende:
Maar mijn man vindt dat ik er aan onderdoor ga, en dat is het niet waard, zegt hij. En daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Het is vast wennen voor hem, heeft ie eerst zes jaar een vrouw die letterlijk nooit huilt, en nu is het al een paar dagen raak...
Het is sowieso zwaar he, bv of niet. Het is heel normaal dat je nu anders bent. En ik snap dat hij daaraan moet wennen, maar als je stopt, doe dat dan omdat jij het wilt. Niet omdat hij dat liever heeft.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65139622
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:59 schreef mrien het volgende:

[..]

Hoe is het gisteren verder gegaan, heeft ze nog weer bij je gedronken of heb je het niet meer aangedurfd?
Ze heeft vannacht om 4 uur gedronken, en vanmorgen verder niet.
Zit zit het aantal voedingen per 24 uur ineens op 1 a 2
Ik geef haar nu maar brood met thee bij het ontbijt, tussendoor fruit, brood met yoghurt tussen de middag, een liga met karnemelk tussendoor en na het avondeten weer yoghurt.
Verder af en toe een plak kaas, dan hoop ik dat dat zo voldoende is.

DolleMina het valt niet altijd mee in het begin. Ik herken je probleem wel, in het begin wilde Saar alleen maar vastgeklonken aan mij slapen, ze verslond de ene na de andere borst en leer, vooral `s avonds en `s nachts niet tevreden. Na een paar weken aan dat gedrag toegeven ging ze overdag ineens meer en efficiënter drinken waardoor ze `s nachts genoeg had aan elke 3 uur een voeding. We waren nog wel elke 3 uur wakker, maar tussen de voedingen in was ze stil en tevreden.
Het wordt uiteindelijk beter, ook al voelt dat nu niet zo. Dikke voor jou, en kop op!
Saartje
pi_65139714
Maneki 300-400ml zuivel per dag is meer dan genoeg he, saartje eet ernaast prima zo te lezen, en is geen heel klein babietje meer.
Ff zorgen voor voldoende eiwitten uit andere bron, notenpasta op brood, linzen, ei, peulvruchten en groene groentes, dan hoef je niet zo enorm op de zuivel te gaan zitten.
pi_65139922
Ik ben altijd bang dat ik mijn kinderen ondervoed
Maar ok, dan hoef ik daar n iet zo om te stressen iig Die notenpasta voor op brood, van wat voor noten bedoel je?
Saartje
pi_65140798
notenpasta verkopen ze bij de natuurwinkel, van hazelnoten, amandelen, cashewnoten, en ook gecombineerd met rozijnen erg lekker en gezond.
vooral amandelen en cashewnoten bevatten volgens mij veel gezonde eiwitten, maar ben geen dietist dus pin me er niet op vast

2 fatsoenlijke porties melkproducten en af en toe een plakkie kaas naast een verdwaalde bv zou zeker genoeg moeten zijn aan zuivel.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:21:41 #197
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65140973
DM en Maneki Het is altijd moeilijk als de BV anders loopt dan je zelf zou willen
pi_65142442
Liza, wat betreft koemelkallergie. Het is noodzaak om inderdaad alles wat maar melk of sporen bevat te mijden. Resultaat merk je na een week of 3. Ik heb een dieet gevolgd wat soya, melk en eivrij was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65144769
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een dieet gevolgd wat soya, melk en eivrij was.
Ik ook, en uiteindelijk bleek mevr. last te hebben van pinda's Zelf ben ik ook nog eens vegetarier dus dan is zo'n dieet best pittig om vol te houden. Toch zou ik het zo weer doen mocht het nodig zijn.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_65145027
DM je zou ook nu nog iemand van de vbn of LL kunnen bellen, dan heb je nu alvast wat advies waar je wat mee kunt. Maandag duurt nog best lang om zo aan te rommelen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')