abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65147278
Ik heb gekolfd Een whopping 10 ml
Ze keek met hele grote ogen naar dat bekertje en bleef met haar mondje open zitten om méér. Goed teken want ze vond het iig wel lekker. Daarna geprobeerd aan te leggen maar dat was weer een goed moment om m`n tepel er af proberen te trekken met haar nagels
Ze is gewoon een luie donder
En eigenlijk wil ik ook helemaal niet kolven, ik wil gewoon dat ze nog een maandje live drinkt en we het daarna samen afbouwen
Sorry voor m`n gezeik hoor, het voelt gewoon als een keiharde afwijzing op deze manier :-/
Saartje
  Jubileum moderator zaterdag 17 januari 2009 @ 18:43:40 #202
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65148372
Het is geen gezeik Maneki, ik denk dat we allemaal wel weten hoe rot dit voelt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:40:45 #203
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65150029
Ik heb me ook suf gekolft vannacht/vandaag. De 'score' staat op 180 ml. Ik voed haar eerst op de gewone manier, en daarna kolf ik zoveel mogelijk af.

Vannacht als ze wakker wordt en honger heeft, leg ik haar eerst gewoon aan en is ze daarna nog niet tevreden zal ik haar met een cupje of door middel van vingervoeden bijvoeren tot ze tevreden is. Een flesje durf ik nog niet aan, hoewel de lactatiekundige me wel vertelde dat doordat ik al voed met een tepelhoedje, het risico op tepel/speenverwarring al heel wat verkleind schijnt te zijn.

Maneki, we hebben allebei een rottijd dus. Ik hoop dat het snel weer goed gaat, met ons allemaal...
pi_65150183
Het verschil tussen ons is dat jij als alles goed gaat aan het begin staat, en ik er bijna klaar mee ben. Geef niet op hoor En 180 ml is vet goed
Saartje
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:40:59 #205
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65154187
Daarnet zat ze weer te tutteren. Heb gebeld met de lactatiekundige wat te doen en zij adviseerde Annicka bij te voeden door middel van vingervoeden. Met de fles kon ook wel, maar liever met een andere techniek. Heb haar nu 10 ml bij weten te voeden en nu lijkt ze redelijk tevreden. *klopt 10 keer af* Ze is iig stil, dus we kunnen slapen.

Alleen jammer dat ik 40 ml heb verwarmd, daar gaat 30 ml van mijn opbrengst 'down the drain' ...
  zaterdag 17 januari 2009 @ 22:16:22 #206
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65155269
Ow, die 30ml is er daarnet alsnog ingegaan. Geen opbrengst 'down the drain' dus...
pi_65155339
Dat is fijn DolleMina.
Het is altijd zo jammer als je kostbare melk moet wegdoen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65157365
Dat geeft hoop Dolle Mina. Ik hoop dat de komende nacht rustiger verloopt.

genietmoment: Ik ben vanavond in bad geweest met Emma en de bruisbal van mijn secret santa ^^
Emma wilde in bad bij mij drinken, zo gezellig, zo lief!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 18 januari 2009 @ 10:34:16 #209
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65164187
Ik heb gisteren in het gehele etmaal in totaal 320 ml gekolfd, waarvan er 100 ml vannacht gebruikt zijn. Een deel om haar tevreden te krijgen na een voeding, het andere deel als een volledige voeding, om te kijken hoeveel ml nodig is om haar tevreden te krijgen.

Ik merk wel dat mijn productie zich makkelijk aanpast: één dag kolven en ik begin alweer een beetje te druppelen en mijn borsten voelen ook alweer voller aan.
pi_65164344
Lief Jelief!

Kan me goed voorstellen dat het frustrerend is Maneki!

Heb toch het idee dat ik iets minder melk heb nu, Leander drinkt langer en minder fanatiek en is minder tevreden. Kan natuurlijk ook net zo goed komen doordat hij zelf wat ziekig was, want hij houdt het wel gewoon uit tot de volgende voeding.
Alleen vannacht om half 2 begon hij opeens héél hard te brullen! Paniek! Niet stil te krijgen! Toen maar aangelegd en binnen 3 minuten sliep hij Geen honger dus, maar wel alleen te troosten met de borst (hoe doe je dat in hemelsnaam als je flessen geeft? )

Ik had trouwens vannacht en gistermiddag behoorlijk last van mijn tepels, dus ik dacht: Spruw? Niet weer!!!!
Maar Leander had niks.
En toen bedacht ik opeens dat ik de hele dag in pyjama heb rondgelopen zonder BH, dat schuurt natuurlijk gewoon En dat in combi met wat langer drinken

Beetje Bepanthen en het zal morgen wel weer over zijn
pi_65164358
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:21 schreef Jelief het volgende:
Dat geeft hoop Dolle Mina. Ik hoop dat de komende nacht rustiger verloopt.

genietmoment: Ik ben vanavond in bad geweest met Emma en de bruisbal van mijn secret santa ^^
Emma wilde in bad bij mij drinken, zo gezellig, zo lief!

Heerlijk, zulke momenten.
De sporadische keren dat ik mét Thomas in bad ga wil hij ook steevast dobberend drinken. Zooo lief.

En hiephoi! Thomas krijgt al bijna een jaar borstvoeding.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65164367
quote:
Op zondag 18 januari 2009 10:34 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb gisteren in het gehele etmaal in totaal 320 ml gekolfd.
Wop
Das een boel!
pi_65164732
Dollemina; ik heb amber in het begin ook wat extra's gegeven via vingervoeden. Ze kreeg dan 10 tot 20cc extra voor de nacht (KV), na een week of 2 zijn we ermee gestopt en sindsdien is het geheel borstvoeding.
Amber was daar happier mee; en het is niet ten koste van de borstvoeding gegaan; daar werd wel op toegezien door oa de vk die zoveel mogelijk pro-puur-natuur is.
En kolven gaat prima zo te horen!

Maneki; ik hoop van harte dat je deze borstvoedingsperiode toch nog mooi kunt afsluiten; je hebt er hard genoeg voor geknokt!

Jelief; wat een heerlijk moment zeg!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_65165139
Ze heeft gisteravond laat en vanochtend bij me gedronken Zo fijn en intens genieten ^_^

Hoe lang duurt het voor een kind niet meer weet hoe het uit de borst moet drinken? Vroeg ik me zo ineens af

DolleMina 320 ml gekolf, da`s echt heel wat
Saartje
pi_65165780
Maneki, volgens mij is daar geen tijd voor te zeggen. Als ze zelf gestopt zijn, dan zijn ze dat na een paar dagen verleerd.
Maar hier ben ik afgelopen zomer, Pepijn was toen 13 maanden, een week weggeweest, en Pepijn is daar maar 1x langsgeweest, dus 1x 3 en 1x 4 dagen zonder live drinken. Dat was geen enkel probleem...

Hier is het op het ogenblik volledig rampenplan. Pepijn krijgt voor waarschijnlijk 2 tanden en 4 kiezen tegelijk, de nachten zijn totaal drama. En meneer heeft last van zijn mond waardoor hij erg slordig drinkt
Ik moet echt uitkijken anders heb ik dadelijk na 1,5 jaar voeden weer tepelkloven te pakken
Ow en we zitten ineens weer op 6 voedingen ofzo, met name 's nachts ipv alleen 's morgens en 's avonds
  zondag 18 januari 2009 @ 20:21:36 #216
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65184211
Dolle Mina wat een mega-opbrengst! Ging de nacht nu ook rustiger?

Freecel, ik ben ook erg blij met de borstvoeding, het is regelmatig voorgekomen dat ik echt nietzou weten hoe ik Emma rustig had moeten krijgen, naja misschien was het wel gelukt maar dan wel na véél langer huilen en doen. Ook nu bewijst de bv zijn waarde, Emma heeft keelpijn en eet slecht, met drie keer drinken op een dag weet ik iig dat ze nog wel wat goede dingen binnenkrijgt én valt ze makkelijker in slaap.
  zondag 18 januari 2009 @ 21:46:22 #217
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65188277
Ik weet niet of de nacht zelf rustiger was, qua bezigheden. Ze had namelijk ook krampjes en daar is helaas weinig aan te doen.
Ik weet wel dat het geestelijk wel een stuk rustiger was, gewoon omdat ik weet dat ze in ieder geval melk binnen heeft gekregen en daarna tevreden was.
pi_65188627
Vergeten trouwens, maar Maneki, wat tof dat er weer gedronken wordt! Voelt toch een stuk minder abrupt zeker?

DM: fijn dat het wat rustiger aanvoelde. Mijn moeder roept aldoor tegen me dat ik moet doen wat bij mij goed en rustig voelt. En ik ontdek steeds meer hoe waar dat is! (zij heeft er dan ook 7 van de 7 succesvol grootgebracht )
pi_65194395
Ik geef nu 7,5 maand bv, bijna 8
Hoevaak gaven jullie je kindjes op die leeftijd nog?
pi_65194594
met 8 maanden gaf ik nog wel een keer of 8 geloof ik
Saartje
pi_65197819
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wat zij zegt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 19 januari 2009 @ 09:41:46 #222
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65198634
Dolle Mina, wat goed dat je er in ieder geval een rustiger gevoel over hebt, ik denk zo maar dat jullie er wel uit komen zo!

mamsx waarom wil je dat weten? Heb je het idee dat jouw kindje vaak of weinig komt? Of gewoon ter vergelijking?
Hoeveel Emma met 8 maanden dronk weet ik niet meer maar ik weet wel dat het bleef variëren, ook wel afhankelijk van hoeveel bijvoeding ze at.
pi_65199208
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hier ook. Komt ook omdat ik er nog geen ander drinken bij gaf en dan zit je al snel op zoveel voedingen De ene dag wat meer en de andere dag wat minder.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_65199276
Hier gaat het erg goed met de BV ze hapt al prima aan sinds haar geboorte en komt netjes om de 3 uur. De nachten gaan ook super..ze komt om 1 uur , 4 of 5 uur en om 8 of 9 uur
Overdag drinkt ze een kwartier tot 20 minuten en tegen de avond wat langer en dn 20 minuten tot een half uur.
ik heb nu wel wat pijnlijke tepels bij het aanhappen maar zodra ze zuigt is dat over Mijn tepels zijn gelukkig ook nog helemaal intact.
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  maandag 19 januari 2009 @ 10:14:38 #225
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65199321
Complimenten Dakota, klinkt goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo