Dat is ook wel een van de rdenen dat Emma nog drinkt, lijkt mij erg handig met de stuwing.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:23 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Van mij moest het niet echt, Fons weet gewoon nog steeds van geen ophouden...
En moest het nu gewoon 'smorgens of 'savonds zijn, maar hij wil altijd....
Het is wel handig nu dat hij het teveel kan wegdrinken want Elodie krijgt misschien een halve borst leeg.
Dat dus!quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Logeren... Nou voorlopig niet hoor.
Geweldige fotoquote:Op donderdag 15 januari 2009 22:11 schreef Bass-Miss het volgende:
Het wordt wel een beetje krap op schoot.
Alweer bijna een jaarquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:04 schreef Randa_v het volgende:
Kom niet veel meer hier, maar wil toch even trots zijn op mezelf dat ik alweer bijna een jaar borstvoeding geef.
Vanaf 9 maanden redden de meeste vrouwen het prima om niet te kolven op werkdagen (als je 5 dagen op rij werkt wordt dat natuurlijk lastig, maar 2 of 3 is geen probleem. En dan thuis wel gewoon op verzoek te voeden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:53 schreef mrien het volgende:
Ik zit er overigens wel aan te denken om de borstvoeding binnenkort te gaan afbouwen.
Tot op heden werkte ik 2 dagen in de week en was het geen probleem om te gaan kolven (en daar had ik ook de mogelijkheden voor). Hopelijk vind ik snel weer nieuw werk en dan wil ik eigenlijk op het werk niet meer hoeven te kolven.
Ik vind het op zich ook wel best om te gaan afbouwen maar of ik het emotioneel gezien zou kunnen weet ik nog niet
Ik zou zeggen, lees dit allemaal even:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:07 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik werk 5 dagen per week en heb een tijdje gekolfd op het werk, maar voelde me daar echt niet zo geweldig bij. We hebben dus stelselmatig afgebouwd. Nu krijg Ben 's ochtends nog borstvoeding voor ik naar het werk vertrek, overdag krijg hij 2 flesjes, dan nog eens borstvoeding als ik 's avonds thuis kom en 's avonds om 11u nog een flesje.
Vraagje: Ben heeft waarschijnlijk lactose-allergie dus ik moet zoveel mogelijk melk en zuivelproducten schrappen. Nu vraag ik me af hoe extreem ik daar moet in gaan. Uiteraard vervang ik melk, room, yoghurt, ... door de soja-variant, maar is het dan ook zo dat elke andere bereiding met melk in (koekjes, chocolade,... ;p) moet schrappen? En hoe zit het met de niet-koemelk-kazen: geitenkaas, mozarella, ...
Ik ben namelijk vegetarier (eet wel vis) en grote kaaslover, dus alle kazen schrappen, is een groot deel van mijn menu schrappen.
Dat is ook nog een optie inderdaad. Eens afwegen wat ik ga doen!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:37 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Vanaf 9 maanden redden de meeste vrouwen het prima om niet te kolven op werkdagen (als je 5 dagen op rij werkt wordt dat natuurlijk lastig, maar 2 of 3 is geen probleem. En dan thuis wel gewoon op verzoek te voeden.
Dus niet kolven, maar wel bv blijven geven kan dus ook.
Hoe is het gisteren verder gegaan, heeft ze nog weer bij je gedronken of heb je het niet meer aangedurfd?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ze drinkt water, thee en diksap dus aan vocht geen tekort. Het is meer dat ze de voedinsstoffen zou missen.
Ze heeft vannacht om 4 uur voor het laatst bijme gelurkt maar zonder tsr dus kleine slokjes. Vanmorgen wilde ze niet bijme drinken en ik durf het eigenlijk ook amper meer te proberen, bang dat ze bijt..
DolleMina, weet je zeker dat ze wil drinken? Dat dat het probleem is? Ik herken het wel, de symptomen iig. Ik heb wekenlang geslapen (nou ja, gerust) met Anna aan de borst. Meteen als ik haar afkoppelde was het huilen. Pas rond een uur of 4 was het goed (tot 6-7 uur). Als ik nu terugkijk, weet ik niet of ze echt honger had, het kan zijn dat het toen alleen mamahonger was. En krampjes, die zorgden ervoor dat ze troost zocht in het aan de borst liggen. Ik vond het zo zwaar toen. Ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben. Dit is zo slopend.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:07 schreef DolleMina het volgende:
Ik stap zelf denk ik over op alleen maar kolfen en dat geven met een flesje. Het gaat zeker in de nachten gewoon niet lekker, dan drinkt ze aan twee borsten en dan is ze nog niet tevreden.We zijn op deze manier in de nachten driekwart van de nacht bezig met haar, en dat is gewoon niet vol te houden. Kolven gaat prima, dus we moeten maar zien hoe lang het op die manier nog houdbaar is. We hebben maandag een afspraak met een lactatiekundige, maar we moeten maar zien hoeveel nut dat nog heeft.
Het is sowieso zwaar he, bv of niet. Het is heel normaal dat je nu anders bent. En ik snap dat hij daaraan moet wennen, maar als je stopt, doe dat dan omdat jij het wilt. Niet omdat hij dat liever heeft.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:48 schreef DolleMina het volgende:
Maar mijn man vindt dat ik er aan onderdoor ga, en dat is het niet waard, zegt hij. En daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Het is vast wennen voor hem, heeft ie eerst zes jaar een vrouw die letterlijk nooit huilt, en nu is het al een paar dagen raak...
Ze heeft vannacht om 4 uur gedronken, en vanmorgen verder niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:59 schreef mrien het volgende:
[..]
Hoe is het gisteren verder gegaan, heeft ze nog weer bij je gedronken of heb je het niet meer aangedurfd?
Ik ook, en uiteindelijk bleek mevr. last te hebben van pinda'squote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een dieet gevolgd wat soya, melk en eivrij was.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:21 schreef Jelief het volgende:
Dat geeft hoop Dolle Mina. Ik hoop dat de komende nacht rustiger verloopt.
genietmoment: Ik ben vanavond in bad geweest met Emma en de bruisbal van mijn secret santa ^^
Emma wilde in bad bij mij drinken, zo gezellig, zo lief!
Wopquote:Op zondag 18 januari 2009 10:34 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb gisteren in het gehele etmaal in totaal 320 ml gekolfd.
Wat zij zegt.quote:Op maandag 19 januari 2009 00:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
met 8 maanden gaf ik nog wel een keer of 8 geloof ik
Hier ook. Komt ook omdat ik er nog geen ander drinken bij gaf en dan zit je al snel op zoveel voedingenquote:Op maandag 19 januari 2009 00:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
quote:Op maandag 19 januari 2009 00:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ieder kindje is anders. Toen Jen 5 maanden was gaf ik zo'n 12 keer voeding op een dag. Ze drinkt altijd kleine beetjes vaker op de dag. Nu nog...quote:Op maandag 19 januari 2009 10:55 schreef freecell het volgende:
KLinkt fijn Koot!
[..]Wow!
Ik met nu 5 maanden al bijna 2 maanden 5x per dag. En op vaste tijden! En dat doe ik niet zo, dat geeft hij zelf zo aan.
Maar das dus best luxe begrijp ik?
Een behandeling met gentiaan klinkt me eerlijk gezegd beter in de oren dan 'ze heeft een pen te pakken gekregen'. Straks krijg je van die beschuldigende blikken: 'Let toch eens wat beter op je kindje dan, ze kan in pennen stikken, bla bla bla...quote:Op maandag 19 januari 2009 11:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
ik moet Saar met een gentiaanpaars mondje meenemen om de jongens uit school te halen..Zal ik maar zeggen dat ze een pen te pakken heeft gehad?
Zeker 8 keer, kan ook gerust vaker zijn geweest.quote:Op maandag 19 januari 2009 00:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
Goed puntquote:Op maandag 19 januari 2009 11:45 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Een behandeling met gentiaan klinkt me eerlijk gezegd beter in de oren dan 'ze heeft een pen te pakken gekregen'. Straks krijg je van die beschuldigende blikken: 'Let toch eens wat beter op je kindje dan, ze kan in pennen stikken, bla bla bla...'
Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening...
Marie, vul anders even een curve in op borstvoeding.com, waarschijnlijk groeit je ventje netjes volgens die curve. De curve van het CB volgt Jen al niet meer sinds ze 4 maanden is.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:59 schreef Marie79 het volgende:Maneki wat heb je nu verteld op het schoolplein?
DM wat gaat dat goed met het kolven zeg!
Ik ben afgelopen vrijdag weer met Maarten te wegen geweest bij het cb, en hij was wel weer aangekomen maar niet de wat hij aan had moeten komen. 140 gram in 2 weken tijd. En ik voed al zo vaak mogelijk om de 3 uur en hij drinkt al vrij lang bij me, vaak nog een half uur. Dit weekend was ik er erg onzeker over, en had al bijna in gedachten om dan in hemelsnaam maar te stoppen met de bv. Want Maarten was tussen het voeden door ook veel aan het huilen, weinig aan het slapen... En gelukkig zegtdan wel tegen me dat dit komt omdat Maarten het niet leuk vindt om alleen te liggen in de box/wagen/wieg. Dus dan kan ik het wel weer beter relativeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |