abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65070701
Over logeren, hier ook tot nu toe maar 1 nachtje per keer...
Dat kan ik productie technisch ook prima aan. 's morgens voeden en dan de volgende avond weer.
Maar ook opa's en oma's die hem graag een week zouden zien komen logeren. Nou ik vind 1 nachtje per leeftijdsjaar een hele mooie maatstaf

Jelief jij had ook wat ervaring met langvoeden en logeren toch? Vanaf wanneer kon jij 2 nachtjes logeren aan zonder voeden?
In april zal Pepijn waarschijnlijk wel een keertje 2 nachtjes uit logeren "moeten". Van de ene avond, tot de avond 2 dagen later, dus 48 uur tussen 2 voedingen. 36uur lukt nu prima, maar vanaf wanneer lukte bij jou 48?
pi_65070723
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:23 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Van mij moest het niet echt, Fons weet gewoon nog steeds van geen ophouden...
En moest het nu gewoon 'smorgens of 'savonds zijn, maar hij wil altijd....
Het is wel handig nu dat hij het teveel kan wegdrinken want Elodie krijgt misschien een halve borst leeg.
Dat is ook wel een van de rdenen dat Emma nog drinkt, lijkt mij erg handig met de stuwing.
En logeren dat is inderdad iets voor als het kind snapt wat dat is en het leuk vind óf bij hoge uitzondering als het écht nodig is.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_65070932
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Logeren... Nou voorlopig niet hoor.
Dat dus!
Maar blijkbaar vinden grootouders het heel normaal dat ik een kind van een paar maanden uit logeren zou sturen, zomaar voor de lol
pi_65071110
Och jeetje p-iglet daar vraag je mij wat. Ik zat net na te denken wanneer ze voor het eerst ging logeren. de eerste keer weet ik niet zo meer, wel dat ze in de zomer van 2007 twee keer een nacht bij mijn moeder is geweest, dat was dan ook zo'n 36 á 40 uur, volgens mij zonder kolven. Toen was ze dus een maand of 21. En in mei of juni van 2008 zijn Mike en ik een weekendje samen weg geweest dat was dus ruim 48 uur. Moet ik er wel bij zeggen dat ik toen al zwanger was en dus een vrij lage produktie had.
pi_65072537
ok thx voor het nadenken. Ik merk het wel, komt vast wel goed.
Dacht kan het iig vragen, en jij was de enige waarvan ik me wat kon herinneren over logeren zonder te kolven.
pi_65074505
Kom niet veel meer hier, maar wil toch even trots zijn op mezelf dat ik alweer bijna een jaar borstvoeding geef.

Wel wat probleempjes gehad de laatste tijd maar alles overleeft. Vorige week zelfs 24 uur overleeft zonder voeden en kolven. Gelukkig geen terugloop gehad van de productie en de gestuwde/pijnlijke borsten waren zo pijnvrij en leeggemaakt door Gwen. Heb tussendoor wel met de hand een beetje druk eraf gekolf maar eigenlijk viel het me wel mee. Dan merk je pas weer hoeveel ik eigenlijk nog voed. En allemaal door het slechte weer, tentamens en dan maar een nachtje een hotel in en eer ik weer thuis was... O ja en een hormoonbom, wat een wrak was ik 24 uur zonder kindjes, komt dat nog door de borstvoeding

Verder met 11 maanden een niet aangekomen maar zelfs afgevallen Gwen, wel 2 cm gegroeid maar ze woog wel 60 gram minder dan twee maaden ervoor. Het was ik die schrok, de wijkverpleegkundige zag het probleem niet, ze is toch beweeglijk staat in het dossier, geen zorgen maken, niets aan de hand. Gelukkig.

Ik ben toen ik Merlijn nog voedde toen hij bijna 1,5 jaar was één nachtje weggeweest. Uit logeren ging hij pas toen Gwen is geboren en hij 2 was maar toen voedde ik hem niet meer, is gestopt toen hij 19,5 maand was tijdens de zwangerschap van Gwen. Zolang ze de nacht niet doorslapen willen ze ze niet hebben .
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:11:01 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65077454
B-M, wat bijzonder dat jullie tandemen!
En wat een prachtige foto van je kroost zag ik langskomen in het fototopic.....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65089043
Het wordt wel een beetje krap op schoot.
pi_65090064
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:11 schreef Bass-Miss het volgende:
Het wordt wel een beetje krap op schoot.
Geweldige foto
En het past nog, haha.
  donderdag 15 januari 2009 @ 23:04:09 #170
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65091422
Wat een onwijs coole foto BM
pi_65091560
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:04 schreef Randa_v het volgende:
Kom niet veel meer hier, maar wil toch even trots zijn op mezelf dat ik alweer bijna een jaar borstvoeding geef.
Alweer bijna een jaar Daar mag je met recht trots op zijn hoor!

Hier komt het jaar ook al aardig dichtbij geloof ik
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_65100265
Hier ziet het er uit dat ik het jaar niet vol ga maken en daar ben ik eigenlijk helemaal niet blij mee. Het is zo dubbel, ikwilde na een jaar sowieso stoppen maar nu madam er zelf klaar mee is heb ik het er best moeilijk mee.
Ik was gisteren weer ziek en meteen bleef mijn tsr uit, wat er weer in resulteerde dat madam begon te bijten. Overdag heeft ze sowieso geen tijd en/of zin om bij me te drinken. Ze krijgt nu dus eigenlijk alleen nog een ontbijt en als ze komteen nachtvoeding. De moeite eigenlijk niet meer..
Maarrrr..wat moet ik haar nu te drinken geven? Opvolgmelk blieft ze niet en gewone koemelk wil ik niet geven na alle eczeem en benauwdheid die ze ineens had.
Saartje
pi_65100639
Moeilijk Maneki en inderdaad dubbel. Aan de ene kant dat je toch zelf wel wilde stoppen maar emotioneel nog niet helemaal geloof ik
Qua drinken zou ik het niet weten..wil ze wel pap?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:37:49 #174
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65100877
Maneki, neem even contact op met Stefan Kleintjes, volgens mij kan ze nu best al zonder koemelk of opvolgmelk, truuc is alleen om bepaalde stoffen dan uitanderevoedingsmiddelen te halen.En voor het vocht kan ze gewoon water/kinderthee/(dik)sap drinken.
Of gooi je vraag even op het bijvoedingsforum (viabv.com).

jammer dat het op deze manier afloopt. Drinkt ze vandaag weer beter nu jij je ook weer beter voelt?
pi_65101026
Maneki: als ze voldoende eet gaat het alleen om vocht toch? Lust ze water?
pi_65101401
Ik zit er overigens wel aan te denken om de borstvoeding binnenkort te gaan afbouwen.
Tot op heden werkte ik 2 dagen in de week en was het geen probleem om te gaan kolven (en daar had ik ook de mogelijkheden voor). Hopelijk vind ik snel weer nieuw werk en dan wil ik eigenlijk op het werk niet meer hoeven te kolven.
Ik vind het op zich ook wel best om te gaan afbouwen maar of ik het emotioneel gezien zou kunnen weet ik nog niet
pi_65101480
Ze drinkt water, thee en diksap dus aan vocht geen tekort. Het is meer dat ze de voedinsstoffen zou missen.
Ze heeft vannacht om 4 uur voor het laatst bijme gelurkt maar zonder tsr dus kleine slokjes. Vanmorgen wilde ze niet bijme drinken en ik durf het eigenlijk ook amper meer te proberen, bang dat ze bijt..
Saartje
pi_65102960
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:53 schreef mrien het volgende:
Ik zit er overigens wel aan te denken om de borstvoeding binnenkort te gaan afbouwen.
Tot op heden werkte ik 2 dagen in de week en was het geen probleem om te gaan kolven (en daar had ik ook de mogelijkheden voor). Hopelijk vind ik snel weer nieuw werk en dan wil ik eigenlijk op het werk niet meer hoeven te kolven.
Ik vind het op zich ook wel best om te gaan afbouwen maar of ik het emotioneel gezien zou kunnen weet ik nog niet
Vanaf 9 maanden redden de meeste vrouwen het prima om niet te kolven op werkdagen (als je 5 dagen op rij werkt wordt dat natuurlijk lastig, maar 2 of 3 is geen probleem. En dan thuis wel gewoon op verzoek te voeden.
Dus niet kolven, maar wel bv blijven geven kan dus ook.
pi_65115113
Ik werk 5 dagen per week en heb een tijdje gekolfd op het werk, maar voelde me daar echt niet zo geweldig bij. We hebben dus stelselmatig afgebouwd. Nu krijg Ben 's ochtends nog borstvoeding voor ik naar het werk vertrek, overdag krijg hij 2 flesjes, dan nog eens borstvoeding als ik 's avonds thuis kom en 's avonds om 11u nog een flesje.

Vraagje: Ben heeft waarschijnlijk lactose-allergie dus ik moet zoveel mogelijk melk en zuivelproducten schrappen. Nu vraag ik me af hoe extreem ik daar moet in gaan. Uiteraard vervang ik melk, room, yoghurt, ... door de soja-variant, maar is het dan ook zo dat elke andere bereiding met melk in (koekjes, chocolade,... ;p) moet schrappen? En hoe zit het met de niet-koemelk-kazen: geitenkaas, mozarella, ...

Ik ben namelijk vegetarier (eet wel vis) en grote kaaslover, dus alle kazen schrappen, is een groot deel van mijn menu schrappen.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 17:12:44 #180
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65115281
Ik vrees van wel Liza, Het beste is om inderdaad alle melkproducten én sporen te mijden. En kijk uit met soja want hoewel een aardige vervanger voor melk is het ook behoorlijk allergeen.
pi_65116177
in eerste instantie moet je ook andere kazen vermijden, voor de meeste kindjes met koemelkallergie is geiten en schapenmelk ook allergeen. Dat kun je later langzaam gana proberen.
Mozzarella, is van buffel, dat is ook een rund en lijkt zoveel op koemelk dat bijna iedereen die koemelkallerig heeft daar ook last van heeft.

en echt alle sporen vermeiden, dus ook het beetje kaas in de pesto, het weipoeder in het zakje macaroni saus etc... dus heel goed verpakkingen lezen.
pi_65116352
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 17:07 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik werk 5 dagen per week en heb een tijdje gekolfd op het werk, maar voelde me daar echt niet zo geweldig bij. We hebben dus stelselmatig afgebouwd. Nu krijg Ben 's ochtends nog borstvoeding voor ik naar het werk vertrek, overdag krijg hij 2 flesjes, dan nog eens borstvoeding als ik 's avonds thuis kom en 's avonds om 11u nog een flesje.

Vraagje: Ben heeft waarschijnlijk lactose-allergie dus ik moet zoveel mogelijk melk en zuivelproducten schrappen. Nu vraag ik me af hoe extreem ik daar moet in gaan. Uiteraard vervang ik melk, room, yoghurt, ... door de soja-variant, maar is het dan ook zo dat elke andere bereiding met melk in (koekjes, chocolade,... ;p) moet schrappen? En hoe zit het met de niet-koemelk-kazen: geitenkaas, mozarella, ...

Ik ben namelijk vegetarier (eet wel vis) en grote kaaslover, dus alle kazen schrappen, is een groot deel van mijn menu schrappen.
Ik zou zeggen, lees dit allemaal even:
Het voedingscentrum over lactose intolerantie

Maar ja, als je echt wil weten of het de lactose is die de droge huid veroorzaakt dan moet je er erg extreem mee omgaan, dus echt alles schrappen. Het kleinste beetje lactose kan voor een reactie zorgen en dan zie je dus geen/weinig verbetering. Ik neem aan dat je eerst voor een periode van een week of 3 lactose moet schrappen om te kijken of dat het inderdaad is en dan moet je vrij streng voor jezelf zijn helaas.
It's all up to you
  zaterdag 17 januari 2009 @ 10:07:18 #183
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65135146
Ik stap zelf denk ik over op alleen maar kolfen en dat geven met een flesje. Het gaat zeker in de nachten gewoon niet lekker, dan drinkt ze aan twee borsten en dan is ze nog niet tevreden. We zijn op deze manier in de nachten driekwart van de nacht bezig met haar, en dat is gewoon niet vol te houden. Kolven gaat prima, dus we moeten maar zien hoe lang het op die manier nog houdbaar is. We hebben maandag een afspraak met een lactatiekundige, maar we moeten maar zien hoeveel nut dat nog heeft.
pi_65135294
Ow DM wat onwijs vervelend dat het niet goed loopt.
Wel goed dat er een lactatiekundige komt, die kan julie vast helpen!!
Succes met kolven, en misschien kun je proberen om Annicka wel nog af en toe aan te leggen dat vergeet ze de techniek niet.

Ik weet niet wat voor kolf je hebt, maar als je echt langdurig gaat kolven en daarmee ook je productie hoog moet houden, dan is een dubbelzijdige electrische kolf wel bijna noodzakelijk.

pi_65135570
Oew DM wat vervelend
Ga je dan overdag wel voeden of ook flesje? Want als ik het zo lees zijn vooral de nachten het probleem?

Ik ben ziek en kan niet echt iets eten, maakt dat nog uit voor de bv en de productie enzo? Of gaat dat gewoon vrolijk door?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 10:48:50 #186
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65135783
In principe wil ik overdag wel gewoon voeden, maar momenteel gaat dat door de stress ook minder. Al ligt ze nu wel lekker te slapen na de voeding van 8 uur. Heb wel wat bijgevoed met gekolfde melk, maar dat was niet eens zo heel veel, gelukkig. Maar mijn man vindt dat ik er aan onderdoor ga, en dat is het niet waard, zegt hij. En daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Het is vast wennen voor hem, heeft ie eerst zes jaar een vrouw die letterlijk nooit huilt, en nu is het al een paar dagen raak...

[ Bericht 0% gewijzigd door DolleMina op 17-01-2009 11:02:17 ]
pi_65136505
Freecell dat maakt niet uit, als het niet te lang duurt.
In afrika hebben ze ook voedzame melk, en niet altjid voldoende eten

DM misschien kun het nog een paar dagen blijven proberen, iig tot na het bezoek van de lactatiekundige.
Stoppen kan altijd nog, weer beginnen is veel lastiger.
pi_65138573
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:37 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Vanaf 9 maanden redden de meeste vrouwen het prima om niet te kolven op werkdagen (als je 5 dagen op rij werkt wordt dat natuurlijk lastig, maar 2 of 3 is geen probleem. En dan thuis wel gewoon op verzoek te voeden.
Dus niet kolven, maar wel bv blijven geven kan dus ook.
Dat is ook nog een optie inderdaad. Eens afwegen wat ik ga doen!

Balen dat het niet zo lekker loopt Dollemina, hopelijk heeft de lacatatiekundige nog tips voor je!
pi_65138650
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 10:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ze drinkt water, thee en diksap dus aan vocht geen tekort. Het is meer dat ze de voedinsstoffen zou missen.
Ze heeft vannacht om 4 uur voor het laatst bijme gelurkt maar zonder tsr dus kleine slokjes. Vanmorgen wilde ze niet bijme drinken en ik durf het eigenlijk ook amper meer te proberen, bang dat ze bijt..
Hoe is het gisteren verder gegaan, heeft ze nog weer bij je gedronken of heb je het niet meer aangedurfd?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:16:00 #190
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_65139125
DolleMina, wat kan het soms toch allemaal moeilijk zijn, vooral die eerste periode...
En dan helpen al die hormonen nou niet bepaald mee.
Sterkte

2 kindjes tegelijk aan de borst, wat leuk!

Hier is de bv-periode nu dan toch echt afgesloten. Hij dronk eerst eventjes maar eens in de 2 of 3 dagen maar stopte al gauw helemaal. Vorige week kwam hij ineens na 5 dagen niks 's nachts weer. Ik was stomverbaasd dat er nog/weer melk was! Nu vraagt hij er soms om, maar zodra de borst ontbloot is duwt hij hem krachtig weg en wordt boos als ik hem niet snel wegstop.
Ernaar kijken maakt hem nu ineens ook boos, je moet hem eens horen gillen als ik me na het douchen niet snel genoeg aankleed!
.... met gevoel voor drama....
pi_65139200
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 10:07 schreef DolleMina het volgende:
Ik stap zelf denk ik over op alleen maar kolfen en dat geven met een flesje. Het gaat zeker in de nachten gewoon niet lekker, dan drinkt ze aan twee borsten en dan is ze nog niet tevreden. We zijn op deze manier in de nachten driekwart van de nacht bezig met haar, en dat is gewoon niet vol te houden. Kolven gaat prima, dus we moeten maar zien hoe lang het op die manier nog houdbaar is. We hebben maandag een afspraak met een lactatiekundige, maar we moeten maar zien hoeveel nut dat nog heeft.
DolleMina, weet je zeker dat ze wil drinken? Dat dat het probleem is? Ik herken het wel, de symptomen iig. Ik heb wekenlang geslapen (nou ja, gerust) met Anna aan de borst. Meteen als ik haar afkoppelde was het huilen. Pas rond een uur of 4 was het goed (tot 6-7 uur). Als ik nu terugkijk, weet ik niet of ze echt honger had, het kan zijn dat het toen alleen mamahonger was. En krampjes, die zorgden ervoor dat ze troost zocht in het aan de borst liggen. Ik vond het zo zwaar toen. Ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben. Dit is zo slopend.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65139315
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 10:48 schreef DolleMina het volgende:
Maar mijn man vindt dat ik er aan onderdoor ga, en dat is het niet waard, zegt hij. En daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Het is vast wennen voor hem, heeft ie eerst zes jaar een vrouw die letterlijk nooit huilt, en nu is het al een paar dagen raak...
Het is sowieso zwaar he, bv of niet. Het is heel normaal dat je nu anders bent. En ik snap dat hij daaraan moet wennen, maar als je stopt, doe dat dan omdat jij het wilt. Niet omdat hij dat liever heeft.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_65139622
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 12:59 schreef mrien het volgende:

[..]

Hoe is het gisteren verder gegaan, heeft ze nog weer bij je gedronken of heb je het niet meer aangedurfd?
Ze heeft vannacht om 4 uur gedronken, en vanmorgen verder niet.
Zit zit het aantal voedingen per 24 uur ineens op 1 a 2
Ik geef haar nu maar brood met thee bij het ontbijt, tussendoor fruit, brood met yoghurt tussen de middag, een liga met karnemelk tussendoor en na het avondeten weer yoghurt.
Verder af en toe een plak kaas, dan hoop ik dat dat zo voldoende is.

DolleMina het valt niet altijd mee in het begin. Ik herken je probleem wel, in het begin wilde Saar alleen maar vastgeklonken aan mij slapen, ze verslond de ene na de andere borst en leer, vooral `s avonds en `s nachts niet tevreden. Na een paar weken aan dat gedrag toegeven ging ze overdag ineens meer en efficiënter drinken waardoor ze `s nachts genoeg had aan elke 3 uur een voeding. We waren nog wel elke 3 uur wakker, maar tussen de voedingen in was ze stil en tevreden.
Het wordt uiteindelijk beter, ook al voelt dat nu niet zo. Dikke voor jou, en kop op!
Saartje
pi_65139714
Maneki 300-400ml zuivel per dag is meer dan genoeg he, saartje eet ernaast prima zo te lezen, en is geen heel klein babietje meer.
Ff zorgen voor voldoende eiwitten uit andere bron, notenpasta op brood, linzen, ei, peulvruchten en groene groentes, dan hoef je niet zo enorm op de zuivel te gaan zitten.
pi_65139922
Ik ben altijd bang dat ik mijn kinderen ondervoed
Maar ok, dan hoef ik daar n iet zo om te stressen iig Die notenpasta voor op brood, van wat voor noten bedoel je?
Saartje
pi_65140798
notenpasta verkopen ze bij de natuurwinkel, van hazelnoten, amandelen, cashewnoten, en ook gecombineerd met rozijnen erg lekker en gezond.
vooral amandelen en cashewnoten bevatten volgens mij veel gezonde eiwitten, maar ben geen dietist dus pin me er niet op vast

2 fatsoenlijke porties melkproducten en af en toe een plakkie kaas naast een verdwaalde bv zou zeker genoeg moeten zijn aan zuivel.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:21:41 #197
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65140973
DM en Maneki Het is altijd moeilijk als de BV anders loopt dan je zelf zou willen
pi_65142442
Liza, wat betreft koemelkallergie. Het is noodzaak om inderdaad alles wat maar melk of sporen bevat te mijden. Resultaat merk je na een week of 3. Ik heb een dieet gevolgd wat soya, melk en eivrij was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_65144769
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een dieet gevolgd wat soya, melk en eivrij was.
Ik ook, en uiteindelijk bleek mevr. last te hebben van pinda's Zelf ben ik ook nog eens vegetarier dus dan is zo'n dieet best pittig om vol te houden. Toch zou ik het zo weer doen mocht het nodig zijn.
It's all up to you
pi_65145027
DM je zou ook nu nog iemand van de vbn of LL kunnen bellen, dan heb je nu alvast wat advies waar je wat mee kunt. Maandag duurt nog best lang om zo aan te rommelen.
pi_65147278
Ik heb gekolfd Een whopping 10 ml
Ze keek met hele grote ogen naar dat bekertje en bleef met haar mondje open zitten om méér. Goed teken want ze vond het iig wel lekker. Daarna geprobeerd aan te leggen maar dat was weer een goed moment om m`n tepel er af proberen te trekken met haar nagels
Ze is gewoon een luie donder
En eigenlijk wil ik ook helemaal niet kolven, ik wil gewoon dat ze nog een maandje live drinkt en we het daarna samen afbouwen
Sorry voor m`n gezeik hoor, het voelt gewoon als een keiharde afwijzing op deze manier :-/
Saartje
  Jubileum moderator zaterdag 17 januari 2009 @ 18:43:40 #202
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65148372
Het is geen gezeik Maneki, ik denk dat we allemaal wel weten hoe rot dit voelt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:40:45 #203
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65150029
Ik heb me ook suf gekolft vannacht/vandaag. De 'score' staat op 180 ml. Ik voed haar eerst op de gewone manier, en daarna kolf ik zoveel mogelijk af.

Vannacht als ze wakker wordt en honger heeft, leg ik haar eerst gewoon aan en is ze daarna nog niet tevreden zal ik haar met een cupje of door middel van vingervoeden bijvoeren tot ze tevreden is. Een flesje durf ik nog niet aan, hoewel de lactatiekundige me wel vertelde dat doordat ik al voed met een tepelhoedje, het risico op tepel/speenverwarring al heel wat verkleind schijnt te zijn.

Maneki, we hebben allebei een rottijd dus. Ik hoop dat het snel weer goed gaat, met ons allemaal...
pi_65150183
Het verschil tussen ons is dat jij als alles goed gaat aan het begin staat, en ik er bijna klaar mee ben. Geef niet op hoor En 180 ml is vet goed
Saartje
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:40:59 #205
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65154187
Daarnet zat ze weer te tutteren. Heb gebeld met de lactatiekundige wat te doen en zij adviseerde Annicka bij te voeden door middel van vingervoeden. Met de fles kon ook wel, maar liever met een andere techniek. Heb haar nu 10 ml bij weten te voeden en nu lijkt ze redelijk tevreden. *klopt 10 keer af* Ze is iig stil, dus we kunnen slapen.

Alleen jammer dat ik 40 ml heb verwarmd, daar gaat 30 ml van mijn opbrengst 'down the drain' ...
  zaterdag 17 januari 2009 @ 22:16:22 #206
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65155269
Ow, die 30ml is er daarnet alsnog ingegaan. Geen opbrengst 'down the drain' dus...
pi_65155339
Dat is fijn DolleMina.
Het is altijd zo jammer als je kostbare melk moet wegdoen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65157365
Dat geeft hoop Dolle Mina. Ik hoop dat de komende nacht rustiger verloopt.

genietmoment: Ik ben vanavond in bad geweest met Emma en de bruisbal van mijn secret santa ^^
Emma wilde in bad bij mij drinken, zo gezellig, zo lief!
  zondag 18 januari 2009 @ 10:34:16 #209
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65164187
Ik heb gisteren in het gehele etmaal in totaal 320 ml gekolfd, waarvan er 100 ml vannacht gebruikt zijn. Een deel om haar tevreden te krijgen na een voeding, het andere deel als een volledige voeding, om te kijken hoeveel ml nodig is om haar tevreden te krijgen.

Ik merk wel dat mijn productie zich makkelijk aanpast: één dag kolven en ik begin alweer een beetje te druppelen en mijn borsten voelen ook alweer voller aan.
pi_65164344
Lief Jelief!

Kan me goed voorstellen dat het frustrerend is Maneki!

Heb toch het idee dat ik iets minder melk heb nu, Leander drinkt langer en minder fanatiek en is minder tevreden. Kan natuurlijk ook net zo goed komen doordat hij zelf wat ziekig was, want hij houdt het wel gewoon uit tot de volgende voeding.
Alleen vannacht om half 2 begon hij opeens héél hard te brullen! Paniek! Niet stil te krijgen! Toen maar aangelegd en binnen 3 minuten sliep hij Geen honger dus, maar wel alleen te troosten met de borst (hoe doe je dat in hemelsnaam als je flessen geeft? )

Ik had trouwens vannacht en gistermiddag behoorlijk last van mijn tepels, dus ik dacht: Spruw? Niet weer!!!!
Maar Leander had niks.
En toen bedacht ik opeens dat ik de hele dag in pyjama heb rondgelopen zonder BH, dat schuurt natuurlijk gewoon En dat in combi met wat langer drinken

Beetje Bepanthen en het zal morgen wel weer over zijn
pi_65164358
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:21 schreef Jelief het volgende:
Dat geeft hoop Dolle Mina. Ik hoop dat de komende nacht rustiger verloopt.

genietmoment: Ik ben vanavond in bad geweest met Emma en de bruisbal van mijn secret santa ^^
Emma wilde in bad bij mij drinken, zo gezellig, zo lief!

Heerlijk, zulke momenten.
De sporadische keren dat ik mét Thomas in bad ga wil hij ook steevast dobberend drinken. Zooo lief.

En hiephoi! Thomas krijgt al bijna een jaar borstvoeding.
Hardloper.
IG @webkim
pi_65164367
quote:
Op zondag 18 januari 2009 10:34 schreef DolleMina het volgende:
Ik heb gisteren in het gehele etmaal in totaal 320 ml gekolfd.
Wop
Das een boel!
pi_65164732
Dollemina; ik heb amber in het begin ook wat extra's gegeven via vingervoeden. Ze kreeg dan 10 tot 20cc extra voor de nacht (KV), na een week of 2 zijn we ermee gestopt en sindsdien is het geheel borstvoeding.
Amber was daar happier mee; en het is niet ten koste van de borstvoeding gegaan; daar werd wel op toegezien door oa de vk die zoveel mogelijk pro-puur-natuur is.
En kolven gaat prima zo te horen!

Maneki; ik hoop van harte dat je deze borstvoedingsperiode toch nog mooi kunt afsluiten; je hebt er hard genoeg voor geknokt!

Jelief; wat een heerlijk moment zeg!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_65165139
Ze heeft gisteravond laat en vanochtend bij me gedronken Zo fijn en intens genieten ^_^

Hoe lang duurt het voor een kind niet meer weet hoe het uit de borst moet drinken? Vroeg ik me zo ineens af

DolleMina 320 ml gekolf, da`s echt heel wat
Saartje
pi_65165780
Maneki, volgens mij is daar geen tijd voor te zeggen. Als ze zelf gestopt zijn, dan zijn ze dat na een paar dagen verleerd.
Maar hier ben ik afgelopen zomer, Pepijn was toen 13 maanden, een week weggeweest, en Pepijn is daar maar 1x langsgeweest, dus 1x 3 en 1x 4 dagen zonder live drinken. Dat was geen enkel probleem...

Hier is het op het ogenblik volledig rampenplan. Pepijn krijgt voor waarschijnlijk 2 tanden en 4 kiezen tegelijk, de nachten zijn totaal drama. En meneer heeft last van zijn mond waardoor hij erg slordig drinkt
Ik moet echt uitkijken anders heb ik dadelijk na 1,5 jaar voeden weer tepelkloven te pakken
Ow en we zitten ineens weer op 6 voedingen ofzo, met name 's nachts ipv alleen 's morgens en 's avonds
  zondag 18 januari 2009 @ 20:21:36 #216
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65184211
Dolle Mina wat een mega-opbrengst! Ging de nacht nu ook rustiger?

Freecel, ik ben ook erg blij met de borstvoeding, het is regelmatig voorgekomen dat ik echt nietzou weten hoe ik Emma rustig had moeten krijgen, naja misschien was het wel gelukt maar dan wel na véél langer huilen en doen. Ook nu bewijst de bv zijn waarde, Emma heeft keelpijn en eet slecht, met drie keer drinken op een dag weet ik iig dat ze nog wel wat goede dingen binnenkrijgt én valt ze makkelijker in slaap.
  zondag 18 januari 2009 @ 21:46:22 #217
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65188277
Ik weet niet of de nacht zelf rustiger was, qua bezigheden. Ze had namelijk ook krampjes en daar is helaas weinig aan te doen.
Ik weet wel dat het geestelijk wel een stuk rustiger was, gewoon omdat ik weet dat ze in ieder geval melk binnen heeft gekregen en daarna tevreden was.
pi_65188627
Vergeten trouwens, maar Maneki, wat tof dat er weer gedronken wordt! Voelt toch een stuk minder abrupt zeker?

DM: fijn dat het wat rustiger aanvoelde. Mijn moeder roept aldoor tegen me dat ik moet doen wat bij mij goed en rustig voelt. En ik ontdek steeds meer hoe waar dat is! (zij heeft er dan ook 7 van de 7 succesvol grootgebracht )
pi_65194395
Ik geef nu 7,5 maand bv, bijna 8
Hoevaak gaven jullie je kindjes op die leeftijd nog?
pi_65194594
met 8 maanden gaf ik nog wel een keer of 8 geloof ik
Saartje
pi_65197819
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wat zij zegt.
  maandag 19 januari 2009 @ 09:41:46 #222
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65198634
Dolle Mina, wat goed dat je er in ieder geval een rustiger gevoel over hebt, ik denk zo maar dat jullie er wel uit komen zo!

mamsx waarom wil je dat weten? Heb je het idee dat jouw kindje vaak of weinig komt? Of gewoon ter vergelijking?
Hoeveel Emma met 8 maanden dronk weet ik niet meer maar ik weet wel dat het bleef variëren, ook wel afhankelijk van hoeveel bijvoeding ze at.
pi_65199208
quote:
Hier ook. Komt ook omdat ik er nog geen ander drinken bij gaf en dan zit je al snel op zoveel voedingen De ene dag wat meer en de andere dag wat minder.
It's all up to you
pi_65199276
Hier gaat het erg goed met de BV ze hapt al prima aan sinds haar geboorte en komt netjes om de 3 uur. De nachten gaan ook super..ze komt om 1 uur , 4 of 5 uur en om 8 of 9 uur
Overdag drinkt ze een kwartier tot 20 minuten en tegen de avond wat langer en dn 20 minuten tot een half uur.
ik heb nu wel wat pijnlijke tepels bij het aanhappen maar zodra ze zuigt is dat over Mijn tepels zijn gelukkig ook nog helemaal intact.
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  maandag 19 januari 2009 @ 10:14:38 #225
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65199321
Complimenten Dakota, klinkt goed!
pi_65200464
KLinkt fijn Koot!
quote:
Wow!
Ik met nu 5 maanden al bijna 2 maanden 5x per dag. En op vaste tijden! En dat doe ik niet zo, dat geeft hij zelf zo aan.
Maar das dus best luxe begrijp ik?
pi_65200701
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:55 schreef freecell het volgende:
KLinkt fijn Koot!
[..]

Wow!
Ik met nu 5 maanden al bijna 2 maanden 5x per dag. En op vaste tijden! En dat doe ik niet zo, dat geeft hij zelf zo aan.
Maar das dus best luxe begrijp ik?
Ieder kindje is anders. Toen Jen 5 maanden was gaf ik zo'n 12 keer voeding op een dag. Ze drinkt altijd kleine beetjes vaker op de dag. Nu nog...
pi_65201391
Ik heb ook geen idee hoe veel Ronja dronk met acht maanden maar dat het minimaal acht keer per etmaal was dat kan niet anders. Mijn meiden ( ) zijn kleine grazertjes, ze drinken/dronken vaak en dan steeds kleine beetjes.
pi_65202117
ik moet Saar met een gentiaanpaars mondje meenemen om de jongens uit school te halen..Zal ik maar zeggen dat ze een pen te pakken heeft gehad?
Saartje
  maandag 19 januari 2009 @ 11:43:16 #230
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65202157
Net met een sessie kolven 200 ml binnengehaald. En dat met een handkolf. Het zou dus in principe mogelijk moeten zijn om met 5 keer kolven een liter binnen te halen, al verwacht ik dat het makkelijker zal gaan als ik wat meer ervaren ben en mijn lichaam er meer op ingesteld is. Als ze een gemiddeld gewicht haalt van 7 kilo bij 6 maanden(ze is een kleintje en papa is en blijft slank(BMI 19, ik wil ook... )), zou het dus mogelijk moeten zijn om volledig te kolven en dat te geven met een flesje. Ook best een geruststelling, vind ik. Misschien heel arbeidsintensief, maar als het echt niet anders gaat, dan heb ik dat er graag voor over...
  maandag 19 januari 2009 @ 11:45:08 #231
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65202230
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
ik moet Saar met een gentiaanpaars mondje meenemen om de jongens uit school te halen..Zal ik maar zeggen dat ze een pen te pakken heeft gehad?
Een behandeling met gentiaan klinkt me eerlijk gezegd beter in de oren dan 'ze heeft een pen te pakken gekregen'. Straks krijg je van die beschuldigende blikken: 'Let toch eens wat beter op je kindje dan, ze kan in pennen stikken, bla bla bla... '

Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening...
pi_65203854
quote:
Zeker 8 keer, kan ook gerust vaker zijn geweest.

Dat kolven klinkt positieve DolleMina, fijn dat je lichaam daar zo snel aan gewend is. De 200 heb ik nooit gehaald.
*OUD heilige*
pi_65203863
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:45 schreef DolleMina het volgende:

[..]

Een behandeling met gentiaan klinkt me eerlijk gezegd beter in de oren dan 'ze heeft een pen te pakken gekregen'. Straks krijg je van die beschuldigende blikken: 'Let toch eens wat beter op je kindje dan, ze kan in pennen stikken, bla bla bla... '

Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening...
Goed punt

Fijn dat het kolven zo goed gaat zeg!
  maandag 19 januari 2009 @ 12:52:26 #234
108648 cattie
lieve moeder
pi_65204344
Ive dronk in het begin elke 1,5 uur. Fee drinkt maar elke 3 uur, en dan moet ik haar soms nog wakker maken ook! Zo'n verschil. Ik maak me er soms zelfs zorgen om. Ze drinkt sinds een paar dagen wat vaker uit 2 borsten, in het begin had ze aan 1 genoeg. Ik heb het idee dat mijn borsten nogal veel aanmaken, het spuit eruit en Fee verslikt zich dan ook nog wel eens. Verder drinkt ze goed en heeft genoeg natte luiers.
Wat wel minder is, is dat ik in 1 tepel een kloof ter grootte van de Grand Canyon heb en die geneest maar heel langzaam. Erg pijnlijk. Ik smeer met bepanthen en leg haar "rugbystyle" aan. Nou maar hopen dat het niet lang meer duurt.
  maandag 19 januari 2009 @ 12:59:19 #235
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65204584
Maneki wat heb je nu verteld op het schoolplein?

DM wat gaat dat goed met het kolven zeg!

Ik ben afgelopen vrijdag weer met Maarten te wegen geweest bij het cb, en hij was wel weer aangekomen maar niet de wat hij aan had moeten komen. 140 gram in 2 weken tijd. En ik voed al zo vaak mogelijk om de 3 uur en hij drinkt al vrij lang bij me, vaak nog een half uur. Dit weekend was ik er erg onzeker over, en had al bijna in gedachten om dan in hemelsnaam maar te stoppen met de bv. Want Maarten was tussen het voeden door ook veel aan het huilen, weinig aan het slapen... En gelukkig zegt dan wel tegen me dat dit komt omdat Maarten het niet leuk vindt om alleen te liggen in de box/wagen/wieg. Dus dan kan ik het wel weer beter relativeren.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_65204826
Ik heb maar gezegd dat je niet vroeg genoeg met paarse lippenstift kan beginnen Nee de waarheid maar gewoon, al keken de meesten ipv dat ze durfden te vragen wat er was

Sommige kindjes groeien gewoon wat minder snel dan andere kindjes Marie. En bv-kindjes groeien vaak wat meer schoksgewijs. Dus soms ineens heel veel, en een andere keer kan het meetresultaat wat 'tegenvallen'
Kijk naar je kind, als hij tussen de voedingen in tevreden is, helder is, genoeg natte luiers produceert dan zit het gewoon goed
Saartje
pi_65207277
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:59 schreef Marie79 het volgende:
Maneki wat heb je nu verteld op het schoolplein?

DM wat gaat dat goed met het kolven zeg!

Ik ben afgelopen vrijdag weer met Maarten te wegen geweest bij het cb, en hij was wel weer aangekomen maar niet de wat hij aan had moeten komen. 140 gram in 2 weken tijd. En ik voed al zo vaak mogelijk om de 3 uur en hij drinkt al vrij lang bij me, vaak nog een half uur. Dit weekend was ik er erg onzeker over, en had al bijna in gedachten om dan in hemelsnaam maar te stoppen met de bv. Want Maarten was tussen het voeden door ook veel aan het huilen, weinig aan het slapen... En gelukkig zegt dan wel tegen me dat dit komt omdat Maarten het niet leuk vindt om alleen te liggen in de box/wagen/wieg. Dus dan kan ik het wel weer beter relativeren.
Marie, vul anders even een curve in op borstvoeding.com, waarschijnlijk groeit je ventje netjes volgens die curve. De curve van het CB volgt Jen al niet meer sinds ze 4 maanden is.
  maandag 19 januari 2009 @ 14:11:37 #238
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65207401
Die heb ik al ingevult Ticootje en helaas zit hij daar ook onder het onderste lijntje...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_65207505
Ons CB is echt heerlijk pro-bv Die zouden echt nooit aanraden om te stoppen.
Ze waarschuwden me de afgelopen keer dan ook al dat Leander komende maand wrs van de curve af gaat duiken, omdat veel bv kindjes dat doen tussen de 4 en 5 maanden.
Ik heb trouwens het idee dat hij nooit zo hard is gegroeid als afgelopen maand
pi_65207563
Marie, 70gr per week is voor zo'n kleintje inderdaad niet zo veel.
Je zou evt eens met een vrijwilliger van de VBN of LLL kunnen bellen voor tips om hem effectiever te laten drinken. Met bijvoorbeeld borstcompressie zorg je voor meer en vettere melk. Wellicht kan dat helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')