Heel moeilijk Ticootje; ik heb echt geen idee.
Amber is net een beetje aan het overwennen nu naar vast voedsel; maar die heeft al vroeg eens wat gekookt water gehad bijv.
Ik ben toen ivm werk al redelijk op tijd begonnen met flesje aanwennen gezien ik gewoon 2 dagen werk; en heel soms ook nog wel eens een dagje naar een beurs ga bijv.
Krijgt ze dan bekers/flessen met afgekolfde melk?
Heeft ze bijv. een Tommee Tippee fles?
Heeft ze een tuttel om lekker mee te tutten en geborgenheid bij te zoeken?
Misschien drinkt ze overdag wel zo weinig omdat ze snachts zoveel drinkt ipv andersom?
De nachtvoedingen zijn er hieruit gegaan toen ik een speen in ben gaan zetten; en nu slaap Amber al een heel tijdje netjes snachts door.
Dat met de speen ipv voeden snachts heb ik wel even tegen m'n moederhart moeten ingaan, ik merkte dat ze snachts niets eens honger had maar wakker werd en troostslok wilde; en warempel die speen werkte meteen de eerste nacht; en na 3 nachten sliep ze door.
Verder doe ik wel aan troostslokken en voed ik op verzoek; overdag; maar een enkele keer ook nog snachts als ze gewoon echt een beetje zielig is.
Verder merk ik dat als ik Amber bij ons in bed laat slapen dat ze snachts onrustig is en steeds gaat zoeken; de melk ruikt ze dan natuurlijk erg goed als ze zo dichtbij ligt. Als ze in haar eigen bedje ligt (aanschuifbedje aan mijn kant) dan heeft ze daar geen last van.
Maargoed; lijkt me wel moeilijk om Jen nu over te wennen; want ze is natuurlijk al meer opmerkzaam dan een baby van een paar maanden; en wat minder goed voor de gek te houden. Ze ziet wel duidelijk het verschil tussen een borst en een fles.
Maar ik denk dat je toch echt moet sturen en afentoe een beetje streng moet zijn; kijken of je het dag en nachtritme kan omdraaien. Maar hoe; ik zou het niet weten.
Ik hoop van ganzer harte dat andere dames goede tips voor je hebben!
Want ik sta er zelf wel vaak bij stil; bij moeders van kleintjes die snachts veel drinken en niet doorslapen; ik zou dat zelf denk heel slecht trekken (kan al moe zijn overdag zonder een gebroken nachtrust

).
Heel veel sterkte en sukses ermee!!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae