Hmm..LLL ligt iets meer in mijn straatje denk ik dan. Ik heb hun uitgangspunten gelezen en juist dat ze verder kijken dan borstvoeding alleen spreekt mij wel aan. Aangezien m'n zusje ook wil gaan dragen en rapley'en e.d. mail ik wel even naar de LLL leidster in Utrecht want de agenda op de site gaat maar tot 8 januari.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:22 schreef owlet het volgende:
Ik denk dat er qua informatie niet zo veel verschil zal zitten in de cursusavonden van de verschillende verenigingen.
LLL houdt zich ook bezig met wat andere zaken dan borstvoeding (dragen, (op)-voeding, coslapen, etc.) en VBN alleen met borstvoeding.
Maar het is een nuanceverschil, beide organisaties draaien in eerste instantie om BV en ook als je verder niet geinteresseerd bent in iets anders dan BV kan je prima uit de voeten met een LLL-cursus volgens mij
nu net even gedaan, hij loopt qua gewichtstoename zeg maar vrij parallel aan de een-na-onderste lijn (voor zover ik het kan bekijken in die acht dagen dan)quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:50 schreef owlet het volgende:
20 tot 40 gram per dag is 140 tot 280 per week, dat komt op mij over als heel netjes. Zeker voor een kindje dat zo klein begon![]()
Heb je zijn weegresultaten al eens langs de curve op borstvoeding.com gelegd? Die curve past beter bij het groeipatroon van BV-kindjes dan de curves die op de meeste CB's gebruikt worden.
Fijn dat het zo lekker gaat!
O wat leuk !!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:14 schreef Ticootje het volgende:
ik begin als alles goed gaat in februari met de cursus voor cp voor de vbn.
Hier hetzelfde!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:57 schreef TearSong het volgende:
YPPY, lukt het jou om op beide sites te stemmen dan? Het probleem wat Icicle en ik hebben is dat je maar op 1 van beide awards kan stemmen (dus of op webshop, of op infosite) en als je dan op de andere award gaat stemmen krijg je doodleuk de melding dat je al gestemd hebt.
Dus of zorgen dat je 2 IP-adressen tot je beschikking hebt, of voor de zekerheid eerst stemmen op je favo site van die 2 voor het geval dat de andere niet lukt.
Ik heb ondertussen al een mailtje gestuurd naar de prutsers achter de site
Bij mij werd de mirena toch afgeraden als ik bv gaf. Is dat bij jou niet zo? Heb nu een koperspiraaltjequote:Op zondag 11 januari 2009 11:37 schreef owlet het volgende:
In het kader van rare borstvoedingsadviezen:
Morgen wordt er een mirena bij me geplaatst. De assistente bij wie ik de afspraak maakte gaf me een pil misoprostol en twee pillen diclofenac mee. De een is om de baarmoedermond wat te verweken, de andere pillen zijn pijnstillers.
quote:Op zondag 11 januari 2009 18:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik had vorige week een huisarts die nog nooit van een toeschietreflex had gehoord.
Dit klinkt echt zo logisch! Dus gewoon papa erheen sturen, met een fles.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:39 schreef p_iglet het volgende:
Tsja dan moet ze dat of leren of jij kan inderedaad niet weg.
En wil je haar dat leren dan moet papa waarschijnlijk even wat meer doen. Van jou zal ze niet zo snel ander drinken accepteren, jij hebt MAMAMELK!!!
Het is voor Jen ook wel heel makkelijk, want ze weet dat jij er toch wel bent, en dat ze aan de borst mag zodra ze een kik geeft. Er is voor haar dus geen enkele reden om meer ander drinken te gaan drinken, dus dat moet je een beetje sturen denk ik.
Ja stom zeg. Ik had het probleem in mijn hoofd zo groot gemaakt dat ik er niet eens meer aan durfde te beginnen.quote:Op maandag 12 januari 2009 20:21 schreef p_iglet het volgende:
hihi, fijn dat de oplossing zo simpel was
Goed zoquote:Op maandag 12 januari 2009 21:17 schreef Ticootje het volgende:
ja ik geef niet meteen op. Dit is een kwestie van oefenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |