abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65212602
Cattie, de tip die ik kreeg van de lactatiekundige toen ik een niet goed helende kloof had heeft ons goed geholpen:

Zó aanleggen dat je het hoofdje (of eigenlijk de nek) in je hand hebt. In rugbyhouding dus, of in de normale voedingshouding maar dan met je ene hand in de nek en de andere bij je borst.
En dan je tepelhof zo voorvormen/samenduwen dat je een evenwijdig aan het mondje lopend "hamburgertje" hebt.
Op die manier kan je zorgen dat de tepel echt zo ver mogelijk achter in de mond ligt waardoor er zo min mogelijk druk en wrijving op de kloof komt te staan.

disclaimer: als er geen kloven zijn dan bij voorkeur natuurlijk niets vervormen of samenknijpen aan je tepel

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 19-01-2009 22:02:16 (typo) ]
  maandag 19 januari 2009 @ 16:21:26 #252
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65212726
Marie bellen!

Mamsx, heel gewoon dus, niet al te veel over nadenken,zolang jij het prima vindt lekker laten gaan.

Mrien, cyclus zou heel goedkunnen of Lotte heeft gewoon even wat minder behoefte Ze komt waarschijnlijk vanzelf weer vaker (of niet)
God wat klinkt dat toch allemaal weer als 'het kan vriezen, het kan dooien' maar goed, dat is het gewoon met bv, het kan alle kanten op, en zolang moeder en kind tevreden zijn is ook alles goed

Oja Cattie! wat Owlet zegt, even extra letten op aanlegen, dat deed het hem bij mij iig!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_65213973
Ik ben toch maar gaan kolven om mijn productie een beetje op peil te houden. Had de eerste dag 10, gisteren 40 en vandaag 60 ml gekolfd. Jeuj Ik leng het wel een heel klein beetje aan zodat ze net ff wat meer vocht binnenkrijgt, maar als ik er meer uitgeperst krijg hoeft dat niet meer
Saartje
pi_65215299
Wat goed Maneki!
pi_65215712
Dat loopt wel lekker op dan Maneki
  maandag 19 januari 2009 @ 19:19:00 #256
108648 cattie
lieve moeder
pi_65218856
Owlet, bedankt voor de tip! Ik Zal eens gaan oefenen op de hamburger! De kloof zit op de overgang van het horizontale deel naar het vertikale deel van de tepel. Best een lastige plek.

Gaat goed Maneki!
  maandag 19 januari 2009 @ 19:24:24 #257
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65219080
Meiden, ik ga morgen de lactatiekundige wel bellen, dan kan ze komen kijken bij het voeden.
Want ook vanmiddag en vanavond weer, hij hapt goed aan maar laat na een x-aantal slokken los enz. enz.

Maneki wat goed!
Cattie, sterkte met de kloof
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 19 januari 2009 @ 21:09:32 #258
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_65223579
Ik ben vanmiddag bij de lactatiekundige geweest. Zij denkt dat het over een week of twee beter zal gaan, omdat Annicka dan wakkerder zal zijn. Tot die tijd is het advies: drie kwartier voeden en gedurende die drie kwartier iedere 5 minuten wisselen van borst en haar iedere keer wakker maken. Want ze valt heel snel in slaap tijdens het voeden.

Tot het beter gaat en ze wakkerder is zal ik kolven en die melk 's avonds en 's nachts geven door middel van vingervoeden als ze niet tevreden is of als hele voeding. Zo krijgen wij hopelijk weer wat meer nachtrust en zij wat meer voeding.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 19 januari 2009 @ 21:14:41 #259
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65223818
ik val even binnen zonder echt bij te lezen (zag wel dat cattie een kloof heeft? sterkte!!)

Jr. drinkt op zich goed, en rustig, dus waarom hij máár 95 gram is aangekomen in een week.. ik drink te veel koolzuur .. nou ik kan het nog sterker vertellen: ik drink buiten koffie, bouillon en zo nu en dan een glas melk eigenlijk niets anders dan koolzuur. maar dat schijnt de productie dus terug te laten lopen .. ik ben dus op advies van het CB vandaag gestart met één keer per dag een flesje flesvoeding bij te voeden en die voeding zelf te kolven, en het verbaasde me gewoon .. hij dronk de volle 100cc op, en is direct zonder te huilen verder gaan slapen .. na een bv was hij nog wat onrustig, wilde graag de speen om meer te kunnen zuigen, (verder voeden had geen zin, melk komt dan terug) maar nu.. hij slaapt als een blok.. ik ben dus heel hard aan het twijfelen of ik maar niet volledig op flesvoeding moet overstappen. ik leef zowat op koolzuurhoudende dranken (cola, sinas, spa groen, bavaria 0,0) en verder lust ik eigenlijk vrij weinig (mjah, appelsap, en die groene aanmaaklimo maar daar blijft het ook wel bij, maar om nou vier liter appelsap of siroop op een dag te gaan drinken. koffie mag ik ook maar met mate en ik moet gewoon een glas drinken binnen handbereik hebben staan, stomme tic misschien, maar daar kan ik weinig aan doen vrees ik (heb voor onderweg bv ook altijd flesje drinken bij me))

iemand tips??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 19 januari 2009 @ 21:18:29 #260
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65224007
Fijn dat jeeen advies hebt waar je wat mee kunt DM.

Goed besluit Marie!
pi_65224657
Koolzuur?

Ik heb er nog nóóit van gehoord dat dat effect op de BV heeft?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 19 januari 2009 @ 21:35:28 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65224771
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:33 schreef freecell het volgende:
Koolzuur?

Ik heb er nog nóóit van gehoord dat dat effect op de BV heeft?
ik ook niet eerder .. maar ik mocht geen bavaria 0,0 en cola meer drinken, en toen zei ik: dan wordt het sinas of spa groen, mocht dat ook niet.. ik zit me echt suf te peinzen, maar feit is wel dat JJ nu een stuk rustiger is na die flesvoeding ...
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_65225019
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:35 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik ook niet eerder .. maar ik mocht geen bavaria 0,0 en cola meer drinken, en toen zei ik: dan wordt het sinas of spa groen, mocht dat ook niet.. ik zit me echt suf te peinzen, maar feit is wel dat JJ nu een stuk rustiger is na die flesvoeding ...
Ik heb even gegoogled, maar ik kon alleen vinden dat sommige mensen denken dat de krampjes die de beeb heeft komen van koolzuur, maar niks op een betrouwbare site. En van krampjes kom je niet te weinig aan!
Ik drink bij vlagen ook veel koolzuur, maar nooit verschil gemerkt.
Vraag anders eens aan een lactatiekundige?
pi_65225364
djmo, wat wil je zelf? Het lijkt er namelijk op dat je je keus al hebt gemaakt en hier bevestiging zoekt.

Waarom zou je overstappen naar flesvoeding? Je borstvoeding gaat toch goed? Ik drink ook vaak cola, ik heb er nog nooit van gehoord dat dat slecht is voor de borstvoeding. Let je er tijdens het voeden wel op dat je manneke goed doordrinkt? Krijgt hij voldoende achtermelk?

Besef je goed hoe makkelijk borstvoeding is. Je hebt het altijd bij je, altijd op temperatuur, in de goede samenstelling en in de juiste hoeveelheid. Als je op flessenvoeding overstapt moet je altijd je poeder meenemen, je moet water hebben, je manneke moet wachten tot de fles klaar is, je moet warm water hebben enz. Verder is het een fabel dat flessenvoeding voedzamer is dan borstvoeding, maar er is wel een verband tussen te dikke baby's en flessenvoeding. Te dikke baby's hebben later vaak last van overgewicht.

Heb je zelf niet het idee dat je beter advies kan vragen aan een lk, een contactpersoon van de vbn of de lll? Geloof me het cb en ook huisartsen hebben vaak weinig verstand van bv en geven vaak rare adviezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ticootje op 19-01-2009 21:57:46 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 19 januari 2009 @ 22:02:30 #265
62233 Jelief
ikke lief!
pi_65225953
Ik zou mij meer zorgen maken over je eigen gezondheid met zoveel koolzuurhoudende dranken dan die van JJ.
En tuurlijjk drinkt hij een flesje leeg, dat is veel makkelijker drinken dan aan de borst. Hetis wel weer een makkelijk advies van het cb : geef maar een flesje

Borstvoeding is gewoon beter dan flesvoeding, hoe je het ook wend of keert. EN daarbij ook nog eens véél goedkoper en handiger. Ik zou eerst nog eens advies vragen aan iemand van de vbn of LLL óf een lactatiekundige (ja daar moet je dan wel voor betalen) en daarna pas een besluit nemen.
pi_65226093
Niet lullig bedoeld DMJO, maar rook je nog? Dat heeft namelijk wel invloed op melkproductie. Koolzuur heeft dat niet, dat kan hooguit wat krampjes veroorzaken.
Variety is the spice of life
pi_65226117
Wat een volslagen absurd advies van het CB!!!
95 gram in een week is niet veeeeeeeeeeeel te weinig. En tuurlijk zijn kindjes vaak rustig naar een eerste flesje kunstvoeding, dat is hartstikke makkelijk drinken, veel makkelijker dan borstvoeding, en ligt heel zwaar op de maag.

Hoe help je een prima lopende borstvoeding om zeep
pi_65226257
DJMO, los van of koolzuur effect heeft op de borstvoeding en of het een goede keuze is om over te stappen: misschien is het een goed idee om even af te wachten of de flesjes KV van de komende dagen hetzelfde effect hebben als dit flesje

En misschien is het ook slim om in je achterhoofd te houden dat Jr. nog op de leeftijd is dat het normaal is om onrustig te zijn.

Slecht groeien is natuurlijk nooit goed, maar er zijn betere manieren om een kind extra te laten groeien dan middels een fles kunstvoeding. Immers, moeder melk bevat niet minder voedingsstoffen dan kunstvoeding

En daarnaast, hij is niet vééél te weinig aan gekomen, gelukkig
pi_65226381
kindjes van JJ zijn leeftijd horen nog vaak bij mam te drinken.

Ik vergat nog een voordeel, bv mag de zovaak en zoveel je wilt geven. Dus je hoeft je niet aan tijden en hoeveelheden te houden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 19 januari 2009 @ 22:22:16 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65226905
ik ben zelf volkomen gezond Jelief en ik wil dolgraag doorgaan met borstvoeding, maar (ja er is een maar) de raad van de kinderbescherming en jeugdzorg na de toewijzing van een voogd straks, zitten me op mijn huid, ik ben zo ontzettend bang dat als hij niet volgens de curves groeit/gaat groeien ze gaan zeggen: zie je wel dat die niet voor een kind kan zorgen!! en hem dan bij me weghalen .. en daarnaast word ik op dit moment ook geleefd door die lui; elke week wegen, elke week (zelfde dag) afspraak bij huisarts voor een (oppervlakkige) controle (dit wilde ik overigens zelf om de rvk voor te zijn) en vanaf komende vrijdag ook weer twee keer per week urine controle bij de boumankliniek. en dan heb ik ook nog een paar andere afspraken die over JJ gaan. ik kan amper rustig zitten

wat bedoel je overigens met achtermelk ticootje?? ik moest van het cb trouwens ook voor elke voeding wat melk afkolven voordat hij mocht drinken, omdat hij zo weinig hoeft te doen in het begin om de melk los te krijgen zeg maar..

en ja ik rook idd nog wel, maar heel weinig, niet vlak voor de voedingen en altijd buiten ..

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 19 januari 2009 @ 22:26:24 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65227093
na ook de rest gelezen te hebben, ik ga morgen wel bellen met een deskundige dat lijkt me beter dan blind naar het cb te luisteren, ondanks mijn angsten voor de rvk... bedankt allemaal, ik weet nu zeker dat ik wel wil doorgaan

pi_65227097
Dan bel NU (naja morgenochtend) een gecertificeerd lactatiekundige, en vraag daarvan een mening evt op papier. Dat kost dan maar een paar centen, maar dan heb je wel een betrouwbare mening van iemand die daarvoor gestudeerd heeft die je kunt laten zien aan alle instanties.

Of besluit zelf om over te stappen op flesvoeding, maar dat moet je dan zelf willen, en niet doen op basis van een onzinnig advies.
pi_65227202
Ik kan me je angst wel voorstellen. Wat vreselijk dat je dat moet, dat elke week wegen. Daar kan je doodnerveus van worden, zelfs als heb je geen kb en jz in je nek hijgen. 95 gram p/w is krap, maar niet té weinig. Je moet het wel in de gaten houden. Maar volgens mij ging het toch gewoon goed eerst?

Het advies van het CB is absurd. Jij hebt volgens mij vééél melk (en let op: soms groeien kindjes dan soms ook minder, hoe raar dat ook lijkt). Ik zou een belletje wagen naar de VBN of LLL, meen ik echt! Liever nog een lactatiekundige als je het kan bekostigen.
Variety is the spice of life
pi_65227423
Wat moet dat vervelend zijn, DJMO! Ik sluit me aan bij Nebelung en P_iglet: zorg dat je een deskundige hierover spreekt. Niet alleen voor jezelf en voor Jr., maar ook om aan te tonen dat je juist alles doet voor het welzijn van Jr.

Misschien vergoedt je verzekering een lactatiekundige? Sterkte in ieder geval

* owlet zit nu uit te buiken van een glas cola en vraagt zich echt af hoe iemand zo veel koolzuur kan weg krijgen
  maandag 19 januari 2009 @ 22:33:30 #275
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65227433
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:22 schreef DJMO het volgende:
ik ben zo ontzettend bang dat als hij niet volgens de curves groeit/gaat groeien ze gaan zeggen: zie je wel dat die niet voor een kind kan zorgen!! en hem dan bij me weghalen ..
Hm, hoewel ik totaal niet weet waarom Y bij je is weggehaald, en ik erg geneigd ben te denken "Het zal wel niet voor niets zijn dat ze je in de gaten houden" , lijkt het me ook wel heel moeilijk als je je zo gecontroleerd voelt. Goed idee om ook bij échte deskundigen (gecertificeerde, die van Fok zijn óók deskundig, maar zonder papiertje ) advies in te winnen en niet alleen maar (uit angst) het CB te volgen. 95 gram groeien is toch niet heel slecht? Mij staat bij dat zo een jong kindje tussen de 100 en 200 gram per week zou moeten aankomen.
Ik wens je veel succes. Op alle gebied....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')