quote:Consumer confidence at record low on business, job worries
WASHINGTON (MarketWatch) -- Consumer confidence hit a record low in December, according to the monthly Conference Board index reported Tuesday, as worries increased about current business and labor market conditions. The December consumer confidence index fell to 38 from a downwardly revised 44.7 in November. Economists surveyed by MarketWatch had expected a December reading of 45.8.
"The further erosion of the consumer confidence index reflects the rapid and steep deterioration of economic conditions that occurred in the fourth quarter of 2008," said Lynn Franco, director of the Conference Board's Consumer Research Center. "The overall economic outlook remains quite dismal for the first half of 2009, and only a modest recovery is expected in the second half."
Consumers' view of current conditions worsened in December, with those saying business conditions are "bad" rising to 46% from 40.6%, and those saying jobs are "hard to get" rising to 42% from 37.1%.
koersdoelenquote:Op dinsdag 30 december 2008 16:18 schreef Mendeljev het volgende:
TomTom staat opmerkelijk hoog gestemd. Niet in verhouding met de verwachte koersdoelen. Daar moeten wat puts voor komen.
zie TT en sepoquote:Op dinsdag 30 december 2008 16:16 schreef Arcee het volgende:
AEX dook net even flink omlaag. Krap een halfje in de plus nog maar.
De olifant.quote:Op dinsdag 30 december 2008 17:44 schreef ruben3123 het volgende:
WTF gebeurde er net met AEGON? De hele dag stonden ze zo rond -0,6% en in de slotstand is hij ineens naar +5,58% gegaan.
Ik ben er wel blij mee, daar niet van.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 17:44 schreef ruben3123 het volgende:
WTF gebeurde er net met AEGON? De hele dag stonden ze zo rond -0,6% en in de slotstand is hij ineens naar +5,58% gegaan.
Ik ben er wel blij mee, daar niet van.
Neuh, morgen een laffe stand.quote:
Nooit weggeweest. Altijd om 17:36 is hij er.quote:
De Russische beurs is kut. Overrated. Waardeloos. Nada.quote:Op dinsdag 30 december 2008 17:51 schreef henkway het volgende:
en de russen blijven negatief ook vandaag, al hebben ze wel een soort bodem te pakken
[ afbeelding ]
Zit er heel goed in. Eindejaarsrally volgens de prognose van SeLang met 13.6%. Dat is zeer zeker niet verkeerd.quote:Op dinsdag 30 december 2008 17:56 schreef ItaloDancer het volgende:
Hmmm goed slot! Morgen de 250 opzoeken?
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601086&sid=aKQZNsLR9M4o&refer=latin_americaquote:Marc Faber Says Global Stocks May Rise in ‘Trading Opportunity’
By Rishaad Salamat and Michael Patterson
Dec. 22 (Bloomberg) -- Global equities may extend their month-long advance after the Federal Reserve cut interest rates to near zero percent, investor Marc Faber said.
“Markets may rebound somewhat more,” Faber, founder of Hong Kong-based Marc Faber Ltd. and publisher of the Gloom, Boom & Doom Report, said in a Bloomberg Television interview from Zurich. “I would look at it as a trading opportunity.”
Faber predicted emerging-market stocks will climb more than those in developed markets and said shares in Asia are the most attractive. The rally will be capped and stocks will eventually “drift” lower because valuations are still too high and earnings will “go down and then stay depressed for quite some time” as the global economy slides into a recession, he said.
“It’s less about investing than trading,” the money manager said. “The only prediction I have high confidence in is that we’ll have a lot of volatility.”
The MSCI All-Country World Index, a benchmark for global stocks, and the Standard & Poor’s 500 Index of U.S. equities both rose 17 percent since Nov. 20. The past month’s rally followed a plunge in shares that sent both indexes down more than 48 percent for the year and left them “oversold” in November, according to Faber. The Fed cut its benchmark lending rate to “a target range” of between zero and 0.25 percent last week and said it will do whatever is needed to revive economic growth.
“If you print money like there is no tomorrow, the S&P will go up,” Faber said.
Gold is still a good investment after rising about 20 percent since mid-November, and oil is “becoming attractive” after prices plunged 71 percent from a record $147.27 a barrel in July, Faber said. Investors should also consider buying shares of miners and oil companies including Newmont Mining Corp., Cia. Vale do Rio Doce, Rio Tinto Group and BHP Billiton Ltd. if prices have a “correction,” or decline at least 10 percent, he said.
Ik zat er op 7,04 in hoopte op stijging richting 7,20quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:30 schreef nelisb het volgende:
Ing ook maar 51 cent erbij vandaag.
Geen idee wat morgen zal doen.
heb gekocht op 7,16. Verkooporder vast inzetten op 7,66 voor opening morgenvroeg of toch hopen dat ie weer stijgt.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:49 schreef M.Melandri het volgende:
ING heeft ook een ppt in dienst die iedere dag om half 4 aan de bak gaat.
Een index die in 9 jaar tijd vervierenzestigvoudigd!! Een index!!quote:Op dinsdag 30 december 2008 17:51 schreef henkway het volgende:
en de russen blijven negatief ook vandaag, al hebben ze wel een soort bodem te pakken
[ afbeelding ]
jij had goud in handen met ordina, op welke prijs had je ze aangeschaft?quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vandaag toch een klein modaal brutojaarsalaris verdiend. Netto.
Dát zijn cijfers waar we allemaal van smullen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:10 schreef LXIV het volgende:
Vandaag toch een klein modaal brutojaarsalaris verdiend. Netto.
Pak nu eens een meerjaarsgrafiek van ING erbij. Dan zie je dat hij ondanks dat stijginkje van vandaag nog steeds enorm laag staat.quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:30 schreef nelisb het volgende:
Ing ook maar 51 cent erbij vandaag.
Geen idee wat morgen zal doen.
heb gekocht op 7,16. Verkooporder vast inzetten op 7,66 voor opening morgenvroeg of toch hopen dat ie weer stijgt.
Laatste batch op 2 euro en een paar centen. Maar gemiddeld op meer dan het dubbele waar ze vandaag op staan! Mijn eerste aankoop betrof 2500 stuks @ 10, 78. Ik heb nog even te gaan dus!quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:13 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
jij had goud in handen met ordina, op welke prijs had je ze aangeschaft?
Tja, niet als ik je zeg dat ik over 2008 nu pas onder de 50% verlies gekomen ben. Met ING, AEG en ORD als hoofdfondsen valt dat nog wel mee, maar goed.quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:13 schreef BigStock het volgende:
[..]
Dát zijn cijfers waar we allemaal van smullen..
Je hebt gelijk. Ik heb het geld niet nodig. Dus zie het wel en laat het lekker lopen de komende tijd.quote:Op dinsdag 30 december 2008 19:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Pak nu eens een meerjaarsgrafiek van ING erbij. Dan zie je dat hij ondanks dat stijginkje van vandaag nog steeds enorm laag staat.
[ afbeelding ]
Nu voor 7,66 verkopen? Dan verkoop je wel heel laag.
Ik zit op een gem. aankoopkoers van 14 euro. Dat had lager gekund, goed. Maar zweet ik erom? Nee, wanneer ING er niet aan onderdoor gaat, wat steeds minder waarschijnlijk wordt naarmate de paniek afneemt, zal hij heus wel weer op genoemd niveau terugkomen. (Al had ik liever ingestapt op 6 euro, soit)
Maar niet meer voor de Kerst dit jaar.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:25 schreef pberends het volgende:
ING kan in 2009 nog makkelijk genationaliseerd worden
Marc Faberquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:27 schreef LXIV het volgende:
Waar haal je die wijsheid vandaan PBerends?
stijging op het einde gebeurde bij alle financials in europa... zit er een renteverlaging aan te komen ofzo?quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:27 schreef arjan1212 het volgende:
kocht er nu iemand in de veiling ff 1 miljoen aandelen aegon huh?
Ziet er wel bizar uit idd.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:28 schreef M.Melandri het volgende:
stijging op het einde gebeurde bij alle financials in europa... zit er een renteverlaging aan te komen ofzo?
Whéhé, inderdaad. Iedereen hier ging nog prat op dat Aegon en ING voor de kerst dit jaar genationaliseerd werden, met Henkway voorop.quote:
quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:27 schreef arjan1212 het volgende:
kocht er nu iemand in de veiling ff 1 miljoen aandelen aegon huh?
Hoe meer tijd er verstrijkt terwijl het niet gebeurt, hoe kleiner de kans er op.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:03 schreef BigStock het volgende:
[..]
Whéhé, inderdaad. Iedereen hier ging nog prat op dat Aegon en ING voor de kerst dit jaar genationaliseerd werden, met Henkway voorop..
Ik heb niet gezegd dat ze zeker voor kerst genationaliseerd zouden worden; dat is een voorspelling die Willem Middelkoop deed. Of dat zo was wist ik zelf ook niet, maar die mogelijkheid was er best. En die mogelijkheid schat ik nog steeds in als een aardige kans dat ING genationaliseerd zal worden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:03 schreef BigStock het volgende:
[..]
Whéhé, inderdaad. Iedereen hier ging nog prat op dat Aegon en ING voor de kerst dit jaar genationaliseerd werden, met Henkway voorop..
Denk het ook; wat ik al eerder zei:quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:02 schreef LXIV het volgende:
Ik zie het wel gunstig in wat betreft een nieuwjaarsralley. Er staat namelijk ook heel veel geld langs te kant te wachten. Met name bij de hedgefunds.
Nu "moeten" deze hedgefunds op een zeker moment instappen. Want hun bestaansrecht is tenslotte toch aandelenhandel. Rentetrekken kunnen hun klanten zelf wel.
Die gaan dus waarschijnlijk vanaf 2-1-09 kopen. En men zal niet echt genegen zijn te verkopen, want het gros staat nog steeds dik verlies natuurlijk. Vraag, aanbod, stijgende koersen. Dat verwacht ik in ieder geval. Bij een AEX van 300-320 is er weer een nieuw beslissingsmoment. Ik hoop dan iig mijn verlies te hebben weggewerkt!
Ik verwacht een aardige positieve beursmaand in januari, maar als de S&P op een zeker niveau staat tussen de 1000 en 1100 weer lekker short gaan.quote:Langs de zijlijn
Er staan duizenden miljarden dollars werkloos aan de zijlijn geparkeerd door de huidige financiële crisis. Geld dat, wanneer het terugvloeit naar de aandelenmarkten, voor een forse rally zou kunnen zorgen.
Gokken op rebound
In de VS staat bijzonder veel geld geparkeerd op spaarrekeningen, deposito’s en money market funds. Die hoeveelheid cash staat gelijk aan 74% van de huidige marktwaarde van alle Amerikaanse bedrijven bij elkaar, zo blijkt uit gegevens van de Fed. Een dergelijk hoge ratio viel voor het laatst waar te nemen in de beginjaren negentig. De vorige acht keer dat de hoeveelheid cash op bankrekeningen en deposito’s piekte, werd opgevolgd door een rally in de S&P 500 van gemiddeld 24% volgens data verzameld door Bloomberg. De hamvraag is of dat geld (deels) terugvloeit naar de aandelenmarkt, wanneer en wat de trigger zal vormen.
Op z'n grote teen denk ik. Zoals wel vaker met Middelkoop, aangezien hij de exacte cijfers ook niet kent. Maar goed, dat is het hele idee van de "beursgoeroe" heh. Dat ze de toekomst kunnen voorspellen zonder alle cijfers te weten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:27 schreef LXIV het volgende:
Waarop (welke cijfers) baseerde Middelkoop dat dan?
Dat ze uberhaupt een kapitaalinjectie nodig hadden?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:27 schreef LXIV het volgende:
Waarop (welke cijfers) baseerde Middelkoop dat dan?
De FED kan al dat geld beter uit het systeem halen. Gewoon, confisqueren!quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Denk het ook; wat ik al eerder zei:
Uit de Inveztor nieuwsbrief van vandaag:
[..]
Ik verwacht een aardige positieve beursmaand in januari, maar als de S&P op een zeker niveau staat tussen de 1000 en 1100 weer lekker short gaan.
Hmmm dat is wel heel apart ja.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ziet er wel bizar uit idd.
ING stond de hele dag in het rood en eindigt 7.27% in de plus:
[ afbeelding ]
Yep, een onvoorspelbare: of het wordt een eindejaarsrally, of iedereen gaat alvast z'n winst verzilveren.quote:
Ik kan al raden wat jij gaat doen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:57 schreef BigStock het volgende:
[..]
Yep, een onvoorspelbare: of het wordt een eindejaarsrally, of iedereen gaat alvast z'n winst verzilveren.
Ik verwacht het eerste. Waarna de hele boel alsnog begin februari weer in elkaar valt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:57 schreef BigStock het volgende:
[..]
Yep, een onvoorspelbare: of het wordt een eindejaarsrally, of iedereen gaat alvast z'n winst verzilveren.
Vertel.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:58 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik kan al raden wat jij gaat doen.
Nee man, dan zit ik nog te maffen.quote:
Ik kies altijd voor mijn eieren.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:10 schreef BigStock het volgende:
en dan kies je voor je eieren.
quote:Dow herstelt van intraday recordverlies
De Dow Jones zat maandag in het laatste kwartier opeens 500 punten in de plus, nadat het een uur geleden nog 800 punten in het min stond. Volgens handelaren is het beruchte Amerikaanse Plunge Protection Team in de markt gestapt. De Dow herstelde wonderbaarlijk van een recordverlies.
Plunge
Het Plunge Protection Team , PPT, is wel erkend door de Amerikaanse overheid, maar er hangt een schimmige sfeer overheen. Het bestaan is nooit helemaal duidelijk geworden. Het wordt omgegeven door vele mysteries.
Markten ondersteunen
Het PPT investeert naar verluidt met geld van de Amerikaanse overheid in de markten, om tot een eerlijk verloop van de markten te komen. "Het is gewoon ondersteuning van markt', aldus een tevreden Amsterdamse handelaar maandagavond laat. 'Elke tik was een koop in het laatste uur."
10.000
De Dow Jones zakte maandag voor het eerst in lange tijd tot ruim onder de 10.000 punten met een dieptepunt op 9555, een record-verlies van 800 punten. Een kwartier later vond dus opeens het wonderbaarlijke herstel met 500 punten plaats, tot boven de 10.000, zonder nieuws. De Dow Jones sloot af met een plus nadat eerder op de dag een verlies van bijna 8% op de borden had gestaan.
ja is leuk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:30 schreef M.Melandri het volgende:
willem nu op nederland 2 (nova)
Inderdaad! Daar valt voor een tiende van de investering het honderdvoudige te winnen!quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:37 schreef henkway het volgende:
Begint die gek weer met zijjn windpark![]()
Ga al die corporatiewoningen uit de jaren 60 maar eens isoleren of slopen, besparen is beter dan investeren in wind
En je kunt het ook heel rendabel doen. Want je laat de huurders of eigenaar gewoon net zoveel betalen als ze aan gas uitsparen.! Of 50-50.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad! Daar valt voor een tiende van de investering het honderdvoudige te winnen!
quote:John Crudele: The day I met the Plunge Protection Team
Section: Daily Dispatches
By John Crudele
New York Post
http://www.nypost.com/sev(...)ur_columnist_took...
I swear that this is the truth, the whole truth, and
nothing but: I met the Plunge
Protection Team.
As I explained in my two previous columns on the
Plunge Protection Team, a former
Federal Reserve governor in 1989 proposed that the
U.S. government be allowed to rig the stock market in
case of emergency.
"The stock market is certainly not too big for the Fed
to handle," said Robert Heller, who suggested that the
government secretly buy stock index futures to save
Wall Street and the economy from catastrophe.
Heller's plan hung like a fairy godmother over the
market (in other words, you want to believe but really
can't) until the Washington Post naively wrote about
the Plunge Protection Team in 1997.
The PPT, the Post said, was started in 1987 and had
met secretly until -- at the height of the last stock
market bubble -- dozens of participants suddenly
started spilling the beans. How convenient, no?
My brush with the Plunge Protection Team occurred on
Sept. 18, 2001. Yeah, that day!
You'll remember that the stock market had been closed
for a week because terrorists had attacked the World
Trade Center.
I was stuck in New Jersey when I placed a call to a
top financial executive with close ties to the Federal
Reserve and who also happens to have spent much of his
life in public service. Let's call my source Fred.
As I recall, my intention was to ask Fred some lame
question like: "Can the U.S. economy survive this?"
Fred was also stuck somewhere else and couldn't be
reached, so I posed my stupid questions to others as I
pumped out columns that were dutifully upbeat and
patriotic for a week.
I forgot about Fred altogether until he returned my
phone call on Sept. 18, explaining that he had been
stranded out of the country.
By the time Fred had gotten back to me, the stock
market had already opened and prices were sharply
lower even though the Federal Reserve had made a
not-so-surprising reduction in interest rates that
morning.
Fred was annoyed, mostly with Treasury Secretary Paul
O'Neill, who, Fred felt, hadn't emphasized the rate
cut enough when addressing the nervous public (and the
financial markets) that morning.
Now I was annoyed, so I blurted out that Fred should
wise up. I can't remember exactly what I said but it
was something like, "Hey, wake up. Nobody cares about
the interest rate cut. Someone has to step in front of
this market and save it."
Then I remember referring Fred to the proposal made in
1989 by Heller.
And when it didn't look like Fred was going to be able
to get a copy of Heller's October 1999 article in The
Wall Street Journal I faxed it over to him. Fred's
secretary never acknowledged receiving the fax, but
she did call me up later in the day to make sure
something Fred had promised me was beginning.
The stock market rallied late in the day on Oct. 18. I
don't know if Fred had anything to do with it or
whether the rally was just spontaneous.
These days, things seem different with Big Mouth Ben
Bernanke now at the helm of the Fed; there's the
possibility of a crisis any day.
Remember, Bernanke once proposed running the printing
press and dropping currency from helicopters as an
economic plan. And lately Bernanke wasn't astute
enough to demur when asked about his concern about
rising prices, probably because he's trying to
overcome his reputation as an inflation slacker.
quote:John Crudele: Ben, come clean about the PPT!
By John Crudele
New York Post
http://www.nypost.com/bus(...)s_john_crudele.ht...
Federal Reserve Chairman Ben Bernanke revealed that the secretive Plunge Protection Team meets several times a year, but he dodged a congressman's inquiries about what the group does and whether minutes are kept of those meetings.
So the Post has filed a Freedom of Information Act request for those minutes -- specifically for the meetings that likely occurred immediately after the terrorist attacks in 2001.
I wrote about the Plunge Protection Team in a article earlier this month. Formally called the Working Group on Financial Markets, it was formed in 1988 by President Reagan to advise Wall Street.
Orginially headed by the Secretary of the Treasury, it also has top regulators and the chairman of the Fed as members in 1989.
But in addition to giving Wall Street advice, I suspect -- and former White House adviser George Stephanopoulos seems to have confirmed -- that the Plunge Protection team has morphed into something more active.
And Wall Street firms may have been invited to join.
What's clear from answers to questions posed by Rep. Ron Paul, R-Texas, is that new Fed chief Bernanke either doesn't know much about the role of the working group or preferred not to discuss the matter.
And, I think, it's time we found out a little more about an organization that could afford some Wall Street firms an opportunity to reap massive profits at the expense of ordinary investors.
Here's some of the exchange that occurred between Bernanke and Rep. Paul last Thursday at the House Financial Committee hearings.
* * *
Rep. Paul: Good afternoon, Chairman Bernanke. I have a question dealing with the Working Group on Financial Markets. I want to learn more about that group and exactly what authority they have and what they do.
Could you tell me how often they meet and how often they have actions? And have they done something recently? And are there reports sent out by this particular group?
Bernanke: Yes, congressman. The president's working group was convened by the president, I believe, after the 1987 stock market crash. It meets irregularly. And its primary function is advisory, to prepare reports.
Rep. Paul: In the media you'll find articles that will claim, at least, that it's a lot more than advisory. You know, if there is a stock market crash, that you literally have a lot of authority, you know, to impose restrictions. And we're talking about many trillions of dollars slushing around in all the financial markets. And this involves the Treasury and, of course, the Fed as well as the SEC (Securities & Exchange Commission) and the CFTC (Commodities Futures Trading Commission) And the reason this came to my attention was just recently there was an article that actually made a charge that out of this group came a position that interfered with the price of General Motors stock. Have you read that? Or do you know anything about that?
Bernanke: No sir. I don't know.
Rep. Paul: But back to the issue of meeting. You tell me it meets irregularly. But are there minutes kept, or are there reports made on this group?
Bernanke: I don't know. I believe there are records kept by other agencies. But I don't know which agencies.
Rep. Paul: And they would be available to us in the committee?
Bernanke: I don't know. I'm sorry. I don't know.
* * *
Rep. Paul obviously doesn't have a reporter's knack for the follow-up question, so here's what I would have asked next.
Crudele: Well, Mr. Bernanke, how about you find out? Someone in your position should know if, as former White House adviser Stephanopoulos has claimed, the Working Group on Financial Markets -- the Plunge Protection Team -- has the authority to interfere with the free market for stocks. And we'd also like to know who makes decision for the group, politicians or guys on Wall Street. Don't misunderstand, Mr. Bernanke. I'm not saying what the group is doing is wrong. But why should firms like Goldman Sachs -- from which two of the last four Treasury secretaries have come -- be in a better position than anyone else who gambles in the stock market?
See, that's why I'll never be in Congress.
----------
John Crudele is business columnist for the New York Post.
omdat ambtenaren zich de pleuris schrikken als het over woningbouw gaat vanwege de opgeblazen marktwaarde van hun eigen doorzonwoning.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:55 schreef LXIV het volgende:
Waarom gebeurt dit eigenlijk niet? Dat moet toch ook bij VROM bekend zijn? En die windmolens leveren toch veel minder energie op, als je de kosten van fabricage en onderhoud meerekent!
Gatver, windenergie. Dat is zo vreselijk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:37 schreef henkway het volgende:
Begint die gek weer met zijn windpark![]()
Ga al die corporatiewoningen uit de jaren 60 maar eens isoleren of slopen, besparen is beter dan investeren in wind
Inderdaad, waarschijnlijk tot 14:00 uur nog 5 keer tussen short en long switchen.:')quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:58 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik kan al raden wat jij gaat doen.
Nu hou ik 'm vast. Echt!quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:09 schreef Arcee het volgende:
Inderdaad, waarschijnlijk tot 14:00 uur nog 5 keer tussen short en long switchen.:')
Ze kunnen woningen bouwen die netto energieleverancier zijn, maar de wil moet er zijnquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Gatver, windenergie. Dat is zo vreselijk.
Waarom niet gewoon zonnecellen of kernenergie, daar botsen vogels tenminste niet tegen.
hij wil lekker druk zijn, en weet niet dat beleggen een zaak is van achterover leunen en lezenquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:12 schreef LXIV het volgende:
Bigstock, uiteindelijk ga jij altijd de mist in wanneer je blijft daytraden met turbo's achter je PC-tje. Geloof me nou!
Waarop baseer je jouw aan en verkoopbeslissingen nou helemaal?
En dat geld gewoon weer laten verdampen wanneer de aandelen tegen hogere koersen verkocht worden. Is goed voor de inflatie, want je onttrekt geld uit de markt!quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:13 schreef pberends het volgende:
Denk niet dat PPT overheidsgeld gebruikt, dan zou de Amerikaanse staatsschuld nog veel hoger moeten zijn, maar dat de Fed gewoon geld bijprint zonder enige cover.
Is hij nu dezelfde als Stockpro, en die student die bijna al zijn geld kwijt was, en die kloon die daar weer voor zat?quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:14 schreef henkway het volgende:
[..]
hij wil lekker druk zijn, en weet niet dat beleggen een zaak is van achterover leunen en lezen
Precies, als de markt te enthousiast is verkopen ze weer wat.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dat geld gewoon weer laten verdampen wanneer de aandelen tegen hogere koersen verkocht worden. Is goed voor de inflatie, want je onttrekt geld uit de markt!
DAt denk ik ook ja, en de chinezen maar zweten hoe ze de koers op peil kunnen houdenquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:13 schreef pberends het volgende:
Denk niet dat PPT overheidsgeld gebruikt, dan zou de Amerikaanse staatsschuld nog veel hoger moeten zijn, maar dat de Fed gewoon geld bijprint zonder enige cover.
Ik zou maar een beetje opassen met die sprinters van je...zo te lezen heb je daar ook al fors mee verloren. Zelf gebruik ik een heel klein deel van mijn portefeuille voor sprinters (5%) omdat het handelen zonder transactiekosten natuurlijk wel leuk is..quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:11 schreef BigStock het volgende:
[..]
Nu hou ik 'm vast. Echt!
Voor paar minuten.
Overigens, het is toch schandalig dat er zoiets als de PPT bestaat? Zie artikelen. Zo krijg je nooit een effeciënte markt en ga ik telkens in de mist met m'n turbo's..
Gewoon nog even wacht tot zonnecellen efficiënt genoeg zijn dat ze prijsconcurrerend zijn. Dat is binnen 5 a 10 jaar al zo. Dan kan energie decentraal opgewekt worden met alle voordelen van dien, en heeft iedereen een eigen tankstation in de schuur met een elektrische auto voor de deur.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:13 schreef henkway het volgende:
[..]
Ze kunnen woningen bouwen die netto energieleverancier zijn, maar de wil moet er zijn
sprinten doe ik buiten en een turbo zit in een autoquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:19 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik zou maar een beetje opassen met die sprinters van je...zo te lezen heb je daar ook al fors mee verloren. Zelf gebruik ik een heel klein deel van mijn portefeuille voor sprinters (5%) omdat het handelen zonder transactiekosten natuurlijk wel leuk is..
Japan doet het eigenlijk ook al, Bank of Japan koopt nu bedrijfsobligaties op om geld de markt in te pompen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:18 schreef henkway het volgende:
[..]
DAt denk ik ook ja, en de chinezen maar zweten hoe ze de koers op peil kunnen houden
Volgend jaar september worden ze het zat en is de dollar geen wereldvaluta meer, en neemt de renminbi het over.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Japan doet het eigenlijk ook al, Bank of Japan koopt nu bedrijfsobligaties op om geld de markt in te pompen.
Als het lijntje daalt gaat-ie gelijk short en als 't lijntje stijgt gaat-ie gelijk long.:')quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:12 schreef LXIV het volgende:
Bigstock, uiteindelijk ga jij altijd de mist in wanneer je blijft daytraden met turbo's achter je PC-tje. Geloof me nou!
Waarop baseer je jouw aan en verkoopbeslissingen nou helemaal?
quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:15 schreef LXIV het volgende:
Is hij nu dezelfde als Stockpro, en die student die bijna al zijn geld kwijt was, en die kloon die daar weer voor zat?
Fugro is op korte termijn best interessant, maar ik koop Fugro pas als olie onder de 30 dollar staat.quote:Op woensdag 31 december 2008 09:09 schreef slap het volgende:
M'n Fugro's zijn inmiddels ruim een euro gestegen, mjammie.
Kon 't niet laten- toen Israel weer los ging in Gaza e.o. kon je wachten op een stijging.
China doet ook een duit ih zakje door oliereserve op te schroeven.
Eigenlijk was ik van plan Fugro te kopen bij een lagere prijs, maar heb er dus geen spijt van.
Stukje in FD vanmorgen: http://www.fd.nl/artikel/10773561/olieprijs-zal-2009-weer-opverenquote:Op woensdag 31 december 2008 09:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Fugro is op korte termijn best interessant, maar ik koop Fugro pas als olie onder de 30 dollar staat.
ik heb altijd gehoord dat Fortis pakken aandelen ING bezatquote:Op woensdag 31 december 2008 09:20 schreef M.Melandri het volgende:
Dat moet wel ja andrers maakt er iemand forse verliezen bij ING en Aegon
Olie kan de komende maanden best wat opveren, maar als de volgende beurscrash er komt na Obama's aanstelling kan olie makkelijk onder de 30 dollar.quote:Op woensdag 31 december 2008 09:23 schreef slap het volgende:
[..]
Stukje in FD vanmorgen: http://www.fd.nl/artikel/10773561/olieprijs-zal-2009-weer-opveren
Handelaren gokken op 45$, analisten 60$ (4e kwartaal 70$)
Ik geloof de handelaren.
Volgend jaar zomer zou de definitieve draai komen voor olie.
Ik wilde dus min of meer zelfde taktiek als jij volgen, maar zag op korte termijn idd kansen.
Bij genoeg winst de deur uit en bij volgende downswing weer oppakken.
Beetje lullig misschien, maar ik hoop dat ze daar nog ff doorvechten.
Netjes, ik heb je weblog in de bookmarks opgenomen. Dat ga ik in de gaten houden.quote:Op woensdag 31 december 2008 10:28 schreef SjonLok het volgende:
Ik ben gisteren Long gegaan, en dat heb zojuist van de hand gedaan, met 35% winst.
Sinds deze maand hou ik mijn investeringen bij via een blog (zie signature). Ik heb nu drie keer een investering gedaan, met dit als resultaat:
1) 17,09% winst
2) 13,11% winst
3) 34,79% winst
Toch niet gek in de dunne handel aan 't eind van het jaar.
Netjes hoorquote:Op woensdag 31 december 2008 10:28 schreef SjonLok het volgende:
Ik ben gisteren Long gegaan, en dat heb zojuist van de hand gedaan, met 35% winst.
Sinds deze maand hou ik mijn investeringen bij via een blog (zie signature). Ik heb nu drie keer een investering gedaan, met dit als resultaat:
1) 17,09% winst
2) 13,11% winst
3) 34,79% winst
Toch niet gek in de dunne handel aan 't eind van het jaar.
Ik ben ervan overtuigd dat je met snelle investeringen als Longs en Shorts op tijd je winst moet nemen. "Greed is good" weten we van Gordon Gekko, maar al te hongerig zijn naar nog meer winst op één investering kan tegen je gaan werken.quote:Op woensdag 31 december 2008 10:39 schreef BigStock het volgende:
Ik heb m'n longs ingekocht op een wat lagere stand, en ze noteren nu 1,98. Niet slecht. Alhoewel januari een positieve maand zal worden, lijkt het mij beter dat ze vandaag weg gaan..
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--ING en Aegon noteren woensdag lager, in een stijgende AEX, in een correctie op een heftige koersbeweging kort voor sluiting van de Amsterdamse beurs dinsdag. Het aandeel ING schoot woensdagmiddag uit zijn slof naar EUR9, vanaf een niveau rond EUR7. Aegon zag de koers dinsdagmiddag heel even gekatapulteerd naar EUR5, van een niveau rond EUR4,30. Volgens analist Ton Gietman van Petercam komt dit soort vreemde bewegingen wel vaker voor tegen het einde van het jaar. Hij vermoedt een handelstechnische oorzaak, zoals een marktpartij die voor het jaareinde nog snel een positie wil afbouwen of opbouwen. "Ik geloof niet dat dit werd veroorzaakt doordat iemand opeens een andere visie op deze bedrijven heeft", aldus de analist. ING noteert woensdag rond 12.20 uur 3,2% lager op EUR7,47. Aegon verliest 1,5% tot EUR4,55. De AEX stijgt 0,8%. (AVR)
Wat een crap inderdaad, 9 euro is pure bullshit.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:27 schreef M.Melandri het volgende:
Zag ik ook gister bji koersgrafiek van binck heel even in beeld komen... maar die koers heeft ie toch nooit gehaald??
Een wouter bosje?quote:Op woensdag 31 december 2008 12:39 schreef LXIV het volgende:
Ik heb er in ieder geval een bosje ingelegd op 8,80. Wie weet tijdens de slotveilig van straks vuurwerk!
of we gaan gewoon terug naar koers van gister (7,10 ofzo)quote:Op woensdag 31 december 2008 12:39 schreef LXIV het volgende:
Ik heb er in ieder geval een bosje ingelegd op 8,80. Wie weet tijdens de slotveilig van straks vuurwerk!
ING en Aegon blijven te ver achter.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:27 schreef LXIV het volgende:
Ik vind trouwens wel dat de index dor de 250 geduwd moet worden voor het einde van het jaar. Dat is toch een mooie start!
Die zijn natuurlijk gister al enorm gestegen in de nahandel. Paar procent eraf is dan niet zo vreemd natuurlijk.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
ING en Aegon blijven te ver achter.
En weer op 0,00quote:
Voor de aftrap in 2009?quote:Op woensdag 31 december 2008 13:30 schreef pberends het volgende:
Snoekduik voor de AEX. Ik zit weer long.
Ik verwacht van wel, anders zou ik geen longs kopen he. Uiteraard kun je ook wachten wat 2009 gaat doen, maar dan ben je uiteraard te laatquote:
Als dat de algemene verwachting zou zijn zou je toch een oplopend slot verwachten van mensen die allemaal de grasgroene opening van 2009 niet willen missen?quote:Op woensdag 31 december 2008 13:33 schreef pberends het volgende:
Ik verwacht van wel, anders zou ik geen longs kopen he. Uiteraard kun je ook wachten wat 2009 gaat doen, maar dan ben je uiteraard te laat.
Fijne jaarwisseling!quote:Op woensdag 31 december 2008 14:06 schreef BigStock het volgende:
Wall Street zal wel laf in de min eindigen. Vrijdag een nieuw jaar en dag, nieuwe kansen.
Ben weg hier, iedereen een tof 2009 gewenst!
quote:Kijkers RTL Z: zin om te beleggen in 2009
De kijkers van RTL Z hebben zin om volgend jaar te beleggen. Uit onze internet-enquête blijkt dat ruim 30% volop kansen ziet op de beurs.
Actiever
Nog eens 30% denkt volgend jaar actiever te gaan handelen. Meer dan de helft van de kijkers verwacht dat de AEX in 2009 weer zal stijgen. Er is vooral veel vertrouwen in de financiële instellingen.
Aegon en Fortis
Aegon en Fortis staan op veel aankooplijsten. ING wordt de beurslieveling: 13% van de kijkers denkt met dit fonds het beste rendement te halen. Ook Ahold (12%) en Shell (9%) zijn populair.
Scheepsbouwer en Van der Veer
Een kwart van de ondervraagden vindt Ad Scheepsbouwer van KPN de beste topman van 2008. Topman Jeroen van der Veer van olieconcern Shell staat op de tweede plaats, gevolgd door John Risthon van Ahold.
Jean Paul Votron
De titel slechtste topman van 2008 gaat naar Jean Paul Votron van Fortis. Ruim de helft van kijkers is niet te spreken over de Fortis-topman. Ook zijn opvolgers Herman Verwilst en Filip Dierckx worden afgeserveerd.
Huizenprijzen
De kijkers zijn vooral somber over de huizenprijizen: 68% verwacht een daling. Een derde denkt dat de schade beperkt blijft tot maximaal 10%, terwijl maar 13% denkt dat de huizenprijs meer dan een vijfde zakt.
Wow, een keer een goede meevaller.quote:31-12-2008 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 27 dec -94.000 naar 492.000
31-12-2008 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 20 dec +140.000 naar 4.506.000
31-12-2008 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 20 dec ongewijzigd op 586.000
31-12-2008 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 27 dec verwachting was -11.000
quote:Onverwacht grote daling nieuwe steunaanvragen VS
31-12-2008 14:34:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het aantal eerste aanvragen voor een werkloosheidsuitkering in de Verenigde Staten is in de week eindigend op 27 december met 94.000 gedaald naar 492.000. Dit maakt het Amerikaanse ministerie van arbeid woensdag bekend.
De daling is veel groter dan verwacht. Door Dow Jones geraadpleegde economen rekenden gemiddeld op een daling van 11.000.
Het cijfer voor de week eindigend op 20 december bleef ongewijzigd staan op 586.000 aanvragen.
Het aantal verlengde steunaanvragen steeg in de week eindigend op 20 december met 140.000 naar 4,506 miljoen.
Wat in 't vat zit verzuurt niet.quote:Op woensdag 31 december 2008 14:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Wow, een keer een goede meevaller
Jammer dat de AEX niet meer open is.
Echt absurd eigenlijk. Begin 2008 stond de euribor veel hoger dan hij nu staat. Wat nou kredietcrisisquote:Euribor-rente sluit op laagste stand van het jaar
De Euribor, de Europese interbancaire rente, is ook op de laatste dag van het jaar gezakt. De 1 maands Euribor, de basis voor variabele hypotheken, is precies gehalveerd sinds de top van 5,2% op 8 oktober.
Verloop rente
De 1 maands Euribor opende begin dit jaar op 4,24%. Ten tijden van het faillissement van Lehman Brothers bereikte de Euribor het hoogste punt van dit jaar. Op 8 oktober stonden de rentes op de absolute hoogste stand. Daarna volgde een onafgebroken daling, ingegeven door de kredietcrisis en de renteverlaging van de centrale banken in de hele wereld.
Ik ken persoonlijk iemand die ook deed.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:21 schreef henkway het volgende:
Heb eens een poosje gemaild met iemand die op een eiland in de Caraïben zat en alleen maar schreef op de AEX
ging ie omhoog schreef ie een Put, bij omlaag een Call
quote:Op woensdag 31 december 2008 @ 15:15 schreef Salatrel het volgende:
of misschien moeten ze wel een woonadres opgeven bij de aanvraag
Van hetzelfde.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:29 schreef pberends het volgende:
Iedereen ook alvast de beste wensen, en een bullish januari 2009!
Sinds wanneer post de FP dit soort berichten?quote:Op woensdag 31 december 2008 18:28 schreef pberends het volgende:
VS: Minder aanvragen voor uitkering dan verwacht:-Minder-aanvragen-voor-uitkering-dan-verwacht.html
[..].
http://en.wikipedia.org/wiki/Marc_faberquote:The federal government is sending each of us a $600 rebate. If we spend that money at Wal-Mart, the money goes to China. If we spend it on gasoline it goes to the Arabs. If we buy a computer/Software it will go to India. If we purchase fruit and vegetables it will go to Mexico, Honduras and Guatemala. If we purchase a good car it will go to Germany. If we purchase useless crap it will go to Taiwan and none of it will help the American economy. The only way to keep that money here at home is to spend it on prostitutes and beer, since these are the only products still produced in US. I've been doing my part .
quote:Op woensdag 31 december 2008 18:29 schreef pberends het volgende:
Iedereen ook alvast de beste wensen, en een bullish bearish januari 2009!
quote:Op woensdag 31 december 2008 18:45 schreef pberends het volgende:
Oh oh, deze quote is echt geweldig:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Marc_faber
quote:
Waarom zou je in KPN gaan zitten als je een recovery verwacht? Lijkt me dat KPN als defensief fonds nauwelijks meeveert. Kan je je geld beter op een spaarrekening zetten.quote:Op donderdag 1 januari 2009 01:31 schreef henkway het volgende:
ok volgend jaar zeker weer up, voor de techniek
AKZO
DSM
ASML
KPN
quote:Wall Street optimistisch
01-01-2009 | Gepubliceerd 11:45
De beurzen in New York zijn woensdag met winst gesloten. Aan het eind van een van de slechtste jaren uit de geschiedenis van Wall Street overheerste het optimisme.
De toonzettende Dow Jones-index klom 1,2 procent tot 8776,39. punten. Over heel 2008 leed de Dow Jones een verlies van 33,8 procent, dat is het zwaarste verlies sinds de Grote Depressie van 1931.
40 Procent
De S&P 500-index won 12,6 procent tot 903,25 punten. Technologiebeurs Nasdaq ging 26,3 procent vooruit tot 1577,03 punten. Het afgelopen jaar is de breed samengestelde S&P 500 ongeveer 40 procent gedaald.
Op het dieptepunt van 2008 in november stond de S&P zelfs op een verlies van 49 procent. Het is voor het eerst in meer dan tachtig jaar dat de graadmeter in één jaar meer dan 30 procent inlevert.
Positief
Toch kijken de meeste beleggers met een positieve blik naar de toekomst. "Er is algemeen optimisme dat de nieuwe regering met beleidsingrepen zal komen die gaan helpen'', zei een Amerikaanse vermogensbeheerder.
De regering-Obama die in januari aantreedt is van plan om een omvangrijk stimuleringspakket voor de economie te introduceren.
Verder worden de ingrepen van het stelsel van Amerikaanse centrale banken, de Fed, goed ontvangen. Eerder deze maand verlaagde de Fed zijn belangrijkste rentetarief tot bijna 0 procent.
Steun
De handel kreeg maandag steun van het bericht dat de Fed van plan is om voor 500 miljard dollar (ongeveer 355 miljard euro) afgeleide hypotheekproducten van banken te kopen.
De centrale bankiers hopen hiermee de Amerikaanse huizenmarkt, waar volgens velen de oorzaak van de financiële crisis ligt, te ondersteunen.
In de Dow stond staalconcern Alcoa woensdag bovenin met een koerswinst van 5,3 procent. Vliegtuigbouwer Boeing en Caterpillar, een producent van zware machines waren ook bovenin te vinden met plussen van 3,4 en 2,3 procent.
GM
Onderin de Dow stonden de fondsen die het hele jaar slecht presteerden. Het geplaagde autoconcern General Motors verloor 15,7 procent. Dit jaar zag het bedrijf dat deze maand een noodlening kreeg van de huidige Amerikaanse regering meer dan 80 procent van zijn beurswaarde verdampen.
Ook grote banken stonden onderin. Citigroup, dat dit jaar ook gered moest worden door de Amerikaanse overheid, verloor 1,3 procent. Bank of America daarentegen stond 6,3 procent in de plus.
Beleggers in i-podproducent Apple schudden slechte berichten over de gezondheid van Steve Jobs, de topman van het bedrijf van zich af.
Een website meldde dat Jobs, die in 2004 behandeld werd voor een tumor in zijn alvleesklier, opnieuw ernstig ziek is. Uiteindelijk sloot het aandeel 0,9 procent lager.
De euro noteerde 1,3945 dollar tegen 1,3890 dollar bij het slot van de handel in Amsterdam.
He Pberends, jij bent toch niet Maarten Verheijen, toch?quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:56 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Binck heeft de actie verhoogd. Wie nog een Binck rekening wil openen zegt het maar.
Neequote:Op donderdag 1 januari 2009 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
He Pberends, jij bent toch niet Maarten Verheijen, toch?
Zeker, maar eerst een bearrally.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:01 schreef arjan1212 het volgende:
De beurzen maken zich thans op om met Champoeter en Kaviaar het jaar in stijl af te sluiten.Het was een bijzonder jaar en voor wie denkt dat dit een slecht jaar was, die komt bedrogen uit. Het jaar 2008 was nog een feestje in verhouding met de jaren die voor de boeg liggen. Inmiddels schieten de sentimentsratio's door het dak, Piet Publiek gaat weer worden afgeslacht als makke schapen, Bleh-Bleh , met z'n allen naar de slachtbank.
Zal wel via zo'n advententie zijn op zo'n beleggerssite, beursduivel.be ofzo.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:14 schreef LXIV het volgende:
Zoiets dacht ik al. Want veel van jouw tips komen daarmee overeen, net zoals dat nystar verhaal.
Hoe ben je op zjin spamlijst gekomen?
Dat zegt-ie toch juist?quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:14 schreef pberends het volgende:
Zeker, maar eerst een bearrally.
Of de AEX nu stijgt of daalt de eerste handelsdag maakt weinig uit in dit toch al volatiele jaar dat gaat komen. Dit zal geen normaal beursjaar worden.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:32 schreef LXIV het volgende:
Een oude Chinese beurswijsheid zegt dat de eerste handelsdag tekenend is voor het hele jaar. Dus dat belooft veel goeds!
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 08:48 schreef BigStock het volgende:
Binck is platgegaan. Stelletje prutsers.
quote:Informatie waardering portefeuille 2-1-2009
Door een technische storing worden de koersen in de portefeuille niet realtime bijgewerkt. Wij werken er aan om dit zo spoedig mogelijk te herstellen. Houdt u er rekening mee dat uw bestedingsruimte en de waarde van uw portefeuille kunnen afwijken van de werkelijke waarde.
Long, ook al gaat AEX de min in. Ik denk dat door de koopjesjagers de AEX in januari nog wel 255 aantikt, bij gebrek aan ernstig nieuws.quote:
255 is wel erg zwak hoor, dat is net 2 procent hoger dan ie nu staat, ik denk dat de AEX de 280 op zijn minst aantikt in januari.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:44 schreef BigStock het volgende:
[..]
Long, ook al gaat AEX de min in. Ik denk dat door de koopjesjagers de AEX in januari nog wel 255 aantikt, bij gebrek aan ernstig nieuws.
Hetzelfde gedachten als Pberends dus..
Negatieve cijfers vind ik eigenlijk nog wel meevallen. Zie die aanvragen voor werkeloosheid van afgelopen 31 december. Bovendien lijkt de beurs er erg vaak niet meer op te reageren, mede omdat de beurs natuurlijk voorloopt op de echte economie.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 10:00 schreef BigStock het volgende:
280 is nogal optimistisch. Er zullen nog veel negatieve cijfers, statistieken en rapportages komen deze maand.
Aan het eind van de maand zullen we zien wie bij het juiste eind heeft. Met m'n longs ben ik ook een tevreden mens als de AEX de 255 aantikt. Winst = winst, hoe klein ook..
Wat is dit?quote:
Ik vond het ook al vreemd. Maar als je hun orderhistorie op nahoudt, klinkt het allemaal best aardig plausibel.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:13 schreef SjonLok het volgende:
Wat is dit?
Volgens hun resultaat zijn ze in 2001 begonnen met ¤25.000 en hebben ze dat in 8 jaar tijd opgewerkt tot ¤1.472.738,00. ( resultaten 2001 t/m 2008 )
Maar op hun site staat ook dat ze niet zelf handelen ( meer info ):
1. Handel alleen op de beurs met geld dat u kunt missen!
2. Het handelen met futures is zeer risicovol.
3. Wij geven geen advies maar een service om ons AEX handelssysteem te gebruiken.
4. Beurstrading.nl handelt zelf niet om zodoende een neutrale positie te behouden.
De portefeuilles op deze site moet u daarom ook zien als model portefeuilles!
5. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!
Daarmee lijkt het dus dat het verhaal van ¤25.000 -> ¤1.472.738,00 verzonnen is?!
Good point.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:55 schreef SjonLok het volgende:
En dan nog...
[ afbeelding ]
Dit is Chris Buis. Volgens zijn site is hij sinds 1986 actief bezig met trading systeem ontwikkeling. In 2000 heeft hij, volgens eigen zeggen, een systeem ontwikkeld dat zonder al te veel "ruis" koop en verkoop signalen in de AEX index voorspelt.
Als dat echt zo is, waarom is hij dan nu niet ontzettend rijk en aan het rentenieren op de bahama's, i.p.v. een website te beheren?
En?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:55 schreef BigStock het volgende:
W00t, AEX knalde de 3% bijna voorbij, en m'n longs staan 20% in de plus..
M'n handen jeuken om de virtuele winst al te incasseren, aangezien ik vandaag nog een forse terugval voorzie. De futures van S&P zijn niet zo rooskleurig. Maar toch, gewoon aanhouden.
ach we kunnen het nog aanpassen t/m 11-1quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:41 schreef Zero2Nine het volgende:
257, we gaan door het dakAls het zo blijft gaan er een aantal voorspellingen over de hoogste stand sneuvelen in: Voorspel de AEX op 31-12-2009
Mooi resultaat!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:26 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
En het was een mooie dag....
Ik zag dat interview ook. Verder waren Willem Middelkoop en Rienk Kamer erbij.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
Mathijs Bouman. Tijdens de bespreking van 2008 op rtlz legt hij de vinger op de zere plek. Eigenlijk is 't geen kredietcrisis maar een bankencrisis. Landen lenen nog net zo veel (of meer) om alles overeind te houden, het zijn alleen de banken die elkaar niet meer vertrouwen. Pas als Amerika nergens meer kan lenen is 't een kredietcrisis.
58,56%quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:34 schreef pberends het volgende:
[..]
En?
Overigens kan er best een terugval plaatsvinden maandag, maar verwacht het dan nog niet. Zal midden in de week wel een aantal procent vanaf gaan, maar de trend lijkt up.
Dat zou ik niet doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:20 schreef M.Melandri het volgende:
Jij gaat dus shorts kopen?
Nee, dat niet, maar heb ook geen longs meerquote:
Short gaan lijkt me de hele maand januari vrij link. Februari waarschijnlijk ook. Leuk om op dagbasis te speculeren op een daling, maar dat is in een uptrend niet erg interessant natuurlijk. Interessanter is het om long te gaan wanneer de AEX maandag bijvoorbeeld weer 1 of 2% inlevert.quote:
Hey pberends, antwoord hier eens opquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:54 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Mooi resultaat!
Lees ik het diagram trouwens goed als ik zie dat je 66% van je totale saldo hebt geinvesteerd, en 1/3e cash houdt?
Dat verschilt per maand hoor, soms 100% geïnvesteerd, soms 0%. Het gaat overigens maar om enkele duizenden euro's.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:54 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Mooi resultaat!
Lees ik het diagram trouwens goed als ik zie dat je 66% van je totale saldo hebt geinvesteerd, en 1/3e cash houdt?
Opeens bungelt er zo'n kabel voorbij, weg concentratie, en hij praat al zo traagquote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:00 schreef pberends het volgende:
Interessant item, overigens wel veel technische storingen, maar dat levert ook wat hilariteit op.
Het blijft Spanje natuurlijk...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Opeens bungelt er zo'n kabel voorbij, weg concentratie, en hij praat al zo traag.
Maandopties expireren de 3e vrijdag van de desbetreffende maand (slotkoers). Indexopties expireren de 3e vrijdag van de desbetreffende maand tussen 15.30 - 16.00u (gemiddelde van index stand gedurende dat half uur)quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:53 schreef pberends het volgende:
Hoe kan ik trouwens weten wat de expiratiedag voor de maand januari van de AEX is?
Dus op 16 januari al? Das vroeg...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:09 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Maandopties expireren de 3e vrijdag van de desbetreffende maand (slotkoers). Indexopties expireren de 3e vrijdag van de desbetreffende maand tussen 15.30 - 16.00u (gemiddelde van index stand gedurende dat half uur)
Goed ja, maar dat biedt helaas weer een grotere kans op een kleine correctie maandag.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:13 schreef LXIV het volgende:
Bijna alle fondsen sluiten op daghoog. Dat is goed.
Check, time is a bitchquote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus op 16 januari al? Das vroeg...
Ze gingen allemaal omhoog, heeft ook met de sectoren die in een index zitten te maken. En 80% van de professionele partijen zit nog vakantie te vieren, dus vandaag hebben enkel wat optimistische particulieren de beurs hoger gezet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:24 schreef pberends het volgende:
Erg opmerkelijk overigens hoe de AEX vandaag bijna totaal onafhankelijk van andere beurzen beweegde.
Toch zou het kunnen dat er nog een grotere rally komt volgende week, juist omdat grote partijen dan mogelijk instappen. Maar maandag zal die nog wel niet komen denk ik.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:27 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Ze gingen allemaal omhoog, heeft ook met de sectoren die in een index zitten te maken. En 80% van de professionele partijen zit nog vakantie te vieren, dus vandaag hebben enkel wat optimistische particulieren de beurs hoger gezet.
Ik denk dat er heel wat mensen zijn die nog moeten uitstappen als de aex over enkele maanden onder de 220 raakt stappen die ook uit.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:25 schreef henkway het volgende:
Degenen die het afgelopen jaar fors verloren hebben, voelen zich verplicht in de rallye te blijven en niets te missen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |