Ik ken persoonlijk iemand die ook deed.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:21 schreef henkway het volgende:
Heb eens een poosje gemaild met iemand die op een eiland in de Caraïben zat en alleen maar schreef op de AEX
ging ie omhoog schreef ie een Put, bij omlaag een Call
quote:Op woensdag 31 december 2008 @ 15:15 schreef Salatrel het volgende:
of misschien moeten ze wel een woonadres opgeven bij de aanvraag
Van hetzelfde.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:29 schreef pberends het volgende:
Iedereen ook alvast de beste wensen, en een bullish januari 2009!
Sinds wanneer post de FP dit soort berichten?quote:Op woensdag 31 december 2008 18:28 schreef pberends het volgende:
VS: Minder aanvragen voor uitkering dan verwacht:-Minder-aanvragen-voor-uitkering-dan-verwacht.html
[..].
http://en.wikipedia.org/wiki/Marc_faberquote:The federal government is sending each of us a $600 rebate. If we spend that money at Wal-Mart, the money goes to China. If we spend it on gasoline it goes to the Arabs. If we buy a computer/Software it will go to India. If we purchase fruit and vegetables it will go to Mexico, Honduras and Guatemala. If we purchase a good car it will go to Germany. If we purchase useless crap it will go to Taiwan and none of it will help the American economy. The only way to keep that money here at home is to spend it on prostitutes and beer, since these are the only products still produced in US. I've been doing my part .
quote:Op woensdag 31 december 2008 18:29 schreef pberends het volgende:
Iedereen ook alvast de beste wensen, en een bullish bearish januari 2009!
quote:Op woensdag 31 december 2008 18:45 schreef pberends het volgende:
Oh oh, deze quote is echt geweldig:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Marc_faber
quote:
Waarom zou je in KPN gaan zitten als je een recovery verwacht? Lijkt me dat KPN als defensief fonds nauwelijks meeveert. Kan je je geld beter op een spaarrekening zetten.quote:Op donderdag 1 januari 2009 01:31 schreef henkway het volgende:
ok volgend jaar zeker weer up, voor de techniek
AKZO
DSM
ASML
KPN
quote:Wall Street optimistisch
01-01-2009 | Gepubliceerd 11:45
De beurzen in New York zijn woensdag met winst gesloten. Aan het eind van een van de slechtste jaren uit de geschiedenis van Wall Street overheerste het optimisme.
De toonzettende Dow Jones-index klom 1,2 procent tot 8776,39. punten. Over heel 2008 leed de Dow Jones een verlies van 33,8 procent, dat is het zwaarste verlies sinds de Grote Depressie van 1931.
40 Procent
De S&P 500-index won 12,6 procent tot 903,25 punten. Technologiebeurs Nasdaq ging 26,3 procent vooruit tot 1577,03 punten. Het afgelopen jaar is de breed samengestelde S&P 500 ongeveer 40 procent gedaald.
Op het dieptepunt van 2008 in november stond de S&P zelfs op een verlies van 49 procent. Het is voor het eerst in meer dan tachtig jaar dat de graadmeter in één jaar meer dan 30 procent inlevert.
Positief
Toch kijken de meeste beleggers met een positieve blik naar de toekomst. "Er is algemeen optimisme dat de nieuwe regering met beleidsingrepen zal komen die gaan helpen'', zei een Amerikaanse vermogensbeheerder.
De regering-Obama die in januari aantreedt is van plan om een omvangrijk stimuleringspakket voor de economie te introduceren.
Verder worden de ingrepen van het stelsel van Amerikaanse centrale banken, de Fed, goed ontvangen. Eerder deze maand verlaagde de Fed zijn belangrijkste rentetarief tot bijna 0 procent.
Steun
De handel kreeg maandag steun van het bericht dat de Fed van plan is om voor 500 miljard dollar (ongeveer 355 miljard euro) afgeleide hypotheekproducten van banken te kopen.
De centrale bankiers hopen hiermee de Amerikaanse huizenmarkt, waar volgens velen de oorzaak van de financiële crisis ligt, te ondersteunen.
In de Dow stond staalconcern Alcoa woensdag bovenin met een koerswinst van 5,3 procent. Vliegtuigbouwer Boeing en Caterpillar, een producent van zware machines waren ook bovenin te vinden met plussen van 3,4 en 2,3 procent.
GM
Onderin de Dow stonden de fondsen die het hele jaar slecht presteerden. Het geplaagde autoconcern General Motors verloor 15,7 procent. Dit jaar zag het bedrijf dat deze maand een noodlening kreeg van de huidige Amerikaanse regering meer dan 80 procent van zijn beurswaarde verdampen.
Ook grote banken stonden onderin. Citigroup, dat dit jaar ook gered moest worden door de Amerikaanse overheid, verloor 1,3 procent. Bank of America daarentegen stond 6,3 procent in de plus.
Beleggers in i-podproducent Apple schudden slechte berichten over de gezondheid van Steve Jobs, de topman van het bedrijf van zich af.
Een website meldde dat Jobs, die in 2004 behandeld werd voor een tumor in zijn alvleesklier, opnieuw ernstig ziek is. Uiteindelijk sloot het aandeel 0,9 procent lager.
De euro noteerde 1,3945 dollar tegen 1,3890 dollar bij het slot van de handel in Amsterdam.
He Pberends, jij bent toch niet Maarten Verheijen, toch?quote:Op donderdag 1 januari 2009 22:56 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Binck heeft de actie verhoogd. Wie nog een Binck rekening wil openen zegt het maar.
Neequote:Op donderdag 1 januari 2009 22:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
He Pberends, jij bent toch niet Maarten Verheijen, toch?
Zeker, maar eerst een bearrally.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:01 schreef arjan1212 het volgende:
De beurzen maken zich thans op om met Champoeter en Kaviaar het jaar in stijl af te sluiten.Het was een bijzonder jaar en voor wie denkt dat dit een slecht jaar was, die komt bedrogen uit. Het jaar 2008 was nog een feestje in verhouding met de jaren die voor de boeg liggen. Inmiddels schieten de sentimentsratio's door het dak, Piet Publiek gaat weer worden afgeslacht als makke schapen, Bleh-Bleh , met z'n allen naar de slachtbank.
Zal wel via zo'n advententie zijn op zo'n beleggerssite, beursduivel.be ofzo.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:14 schreef LXIV het volgende:
Zoiets dacht ik al. Want veel van jouw tips komen daarmee overeen, net zoals dat nystar verhaal.
Hoe ben je op zjin spamlijst gekomen?
Dat zegt-ie toch juist?quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:14 schreef pberends het volgende:
Zeker, maar eerst een bearrally.
Of de AEX nu stijgt of daalt de eerste handelsdag maakt weinig uit in dit toch al volatiele jaar dat gaat komen. Dit zal geen normaal beursjaar worden.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:32 schreef LXIV het volgende:
Een oude Chinese beurswijsheid zegt dat de eerste handelsdag tekenend is voor het hele jaar. Dus dat belooft veel goeds!
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 08:48 schreef BigStock het volgende:
Binck is platgegaan. Stelletje prutsers.
quote:Informatie waardering portefeuille 2-1-2009
Door een technische storing worden de koersen in de portefeuille niet realtime bijgewerkt. Wij werken er aan om dit zo spoedig mogelijk te herstellen. Houdt u er rekening mee dat uw bestedingsruimte en de waarde van uw portefeuille kunnen afwijken van de werkelijke waarde.
Long, ook al gaat AEX de min in. Ik denk dat door de koopjesjagers de AEX in januari nog wel 255 aantikt, bij gebrek aan ernstig nieuws.quote:
255 is wel erg zwak hoor, dat is net 2 procent hoger dan ie nu staat, ik denk dat de AEX de 280 op zijn minst aantikt in januari.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:44 schreef BigStock het volgende:
[..]
Long, ook al gaat AEX de min in. Ik denk dat door de koopjesjagers de AEX in januari nog wel 255 aantikt, bij gebrek aan ernstig nieuws.
Hetzelfde gedachten als Pberends dus..
Negatieve cijfers vind ik eigenlijk nog wel meevallen. Zie die aanvragen voor werkeloosheid van afgelopen 31 december. Bovendien lijkt de beurs er erg vaak niet meer op te reageren, mede omdat de beurs natuurlijk voorloopt op de echte economie.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 10:00 schreef BigStock het volgende:
280 is nogal optimistisch. Er zullen nog veel negatieve cijfers, statistieken en rapportages komen deze maand.
Aan het eind van de maand zullen we zien wie bij het juiste eind heeft. Met m'n longs ben ik ook een tevreden mens als de AEX de 255 aantikt. Winst = winst, hoe klein ook..
Wat is dit?quote:
Ik vond het ook al vreemd. Maar als je hun orderhistorie op nahoudt, klinkt het allemaal best aardig plausibel.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:13 schreef SjonLok het volgende:
Wat is dit?
Volgens hun resultaat zijn ze in 2001 begonnen met ¤25.000 en hebben ze dat in 8 jaar tijd opgewerkt tot ¤1.472.738,00. ( resultaten 2001 t/m 2008 )
Maar op hun site staat ook dat ze niet zelf handelen ( meer info ):
1. Handel alleen op de beurs met geld dat u kunt missen!
2. Het handelen met futures is zeer risicovol.
3. Wij geven geen advies maar een service om ons AEX handelssysteem te gebruiken.
4. Beurstrading.nl handelt zelf niet om zodoende een neutrale positie te behouden.
De portefeuilles op deze site moet u daarom ook zien als model portefeuilles!
5. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!
Daarmee lijkt het dus dat het verhaal van ¤25.000 -> ¤1.472.738,00 verzonnen is?!
Good point.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:55 schreef SjonLok het volgende:
En dan nog...
[ afbeelding ]
Dit is Chris Buis. Volgens zijn site is hij sinds 1986 actief bezig met trading systeem ontwikkeling. In 2000 heeft hij, volgens eigen zeggen, een systeem ontwikkeld dat zonder al te veel "ruis" koop en verkoop signalen in de AEX index voorspelt.
Als dat echt zo is, waarom is hij dan nu niet ontzettend rijk en aan het rentenieren op de bahama's, i.p.v. een website te beheren?
En?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:55 schreef BigStock het volgende:
W00t, AEX knalde de 3% bijna voorbij, en m'n longs staan 20% in de plus..
M'n handen jeuken om de virtuele winst al te incasseren, aangezien ik vandaag nog een forse terugval voorzie. De futures van S&P zijn niet zo rooskleurig. Maar toch, gewoon aanhouden.
ach we kunnen het nog aanpassen t/m 11-1quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:41 schreef Zero2Nine het volgende:
257, we gaan door het dakAls het zo blijft gaan er een aantal voorspellingen over de hoogste stand sneuvelen in: Voorspel de AEX op 31-12-2009
Mooi resultaat!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:26 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
En het was een mooie dag....
Ik zag dat interview ook. Verder waren Willem Middelkoop en Rienk Kamer erbij.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
Mathijs Bouman. Tijdens de bespreking van 2008 op rtlz legt hij de vinger op de zere plek. Eigenlijk is 't geen kredietcrisis maar een bankencrisis. Landen lenen nog net zo veel (of meer) om alles overeind te houden, het zijn alleen de banken die elkaar niet meer vertrouwen. Pas als Amerika nergens meer kan lenen is 't een kredietcrisis.
58,56%quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:34 schreef pberends het volgende:
[..]
En?
Overigens kan er best een terugval plaatsvinden maandag, maar verwacht het dan nog niet. Zal midden in de week wel een aantal procent vanaf gaan, maar de trend lijkt up.
Dat zou ik niet doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:20 schreef M.Melandri het volgende:
Jij gaat dus shorts kopen?
Nee, dat niet, maar heb ook geen longs meerquote:
Short gaan lijkt me de hele maand januari vrij link. Februari waarschijnlijk ook. Leuk om op dagbasis te speculeren op een daling, maar dat is in een uptrend niet erg interessant natuurlijk. Interessanter is het om long te gaan wanneer de AEX maandag bijvoorbeeld weer 1 of 2% inlevert.quote:
Hey pberends, antwoord hier eens opquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:54 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Mooi resultaat!
Lees ik het diagram trouwens goed als ik zie dat je 66% van je totale saldo hebt geinvesteerd, en 1/3e cash houdt?
Dat verschilt per maand hoor, soms 100% geïnvesteerd, soms 0%. Het gaat overigens maar om enkele duizenden euro's.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:54 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Mooi resultaat!
Lees ik het diagram trouwens goed als ik zie dat je 66% van je totale saldo hebt geinvesteerd, en 1/3e cash houdt?
Opeens bungelt er zo'n kabel voorbij, weg concentratie, en hij praat al zo traagquote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:00 schreef pberends het volgende:
Interessant item, overigens wel veel technische storingen, maar dat levert ook wat hilariteit op.
Het blijft Spanje natuurlijk...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Opeens bungelt er zo'n kabel voorbij, weg concentratie, en hij praat al zo traag.
Maandopties expireren de 3e vrijdag van de desbetreffende maand (slotkoers). Indexopties expireren de 3e vrijdag van de desbetreffende maand tussen 15.30 - 16.00u (gemiddelde van index stand gedurende dat half uur)quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:53 schreef pberends het volgende:
Hoe kan ik trouwens weten wat de expiratiedag voor de maand januari van de AEX is?
Dus op 16 januari al? Das vroeg...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:09 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Maandopties expireren de 3e vrijdag van de desbetreffende maand (slotkoers). Indexopties expireren de 3e vrijdag van de desbetreffende maand tussen 15.30 - 16.00u (gemiddelde van index stand gedurende dat half uur)
Goed ja, maar dat biedt helaas weer een grotere kans op een kleine correctie maandag.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:13 schreef LXIV het volgende:
Bijna alle fondsen sluiten op daghoog. Dat is goed.
Check, time is a bitchquote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus op 16 januari al? Das vroeg...
Ze gingen allemaal omhoog, heeft ook met de sectoren die in een index zitten te maken. En 80% van de professionele partijen zit nog vakantie te vieren, dus vandaag hebben enkel wat optimistische particulieren de beurs hoger gezet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:24 schreef pberends het volgende:
Erg opmerkelijk overigens hoe de AEX vandaag bijna totaal onafhankelijk van andere beurzen beweegde.
Toch zou het kunnen dat er nog een grotere rally komt volgende week, juist omdat grote partijen dan mogelijk instappen. Maar maandag zal die nog wel niet komen denk ik.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:27 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Ze gingen allemaal omhoog, heeft ook met de sectoren die in een index zitten te maken. En 80% van de professionele partijen zit nog vakantie te vieren, dus vandaag hebben enkel wat optimistische particulieren de beurs hoger gezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |