hij wil lekker druk zijn, en weet niet dat beleggen een zaak is van achterover leunen en lezenquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:12 schreef LXIV het volgende:
Bigstock, uiteindelijk ga jij altijd de mist in wanneer je blijft daytraden met turbo's achter je PC-tje. Geloof me nou!
Waarop baseer je jouw aan en verkoopbeslissingen nou helemaal?
En dat geld gewoon weer laten verdampen wanneer de aandelen tegen hogere koersen verkocht worden. Is goed voor de inflatie, want je onttrekt geld uit de markt!quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:13 schreef pberends het volgende:
Denk niet dat PPT overheidsgeld gebruikt, dan zou de Amerikaanse staatsschuld nog veel hoger moeten zijn, maar dat de Fed gewoon geld bijprint zonder enige cover.
Is hij nu dezelfde als Stockpro, en die student die bijna al zijn geld kwijt was, en die kloon die daar weer voor zat?quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:14 schreef henkway het volgende:
[..]
hij wil lekker druk zijn, en weet niet dat beleggen een zaak is van achterover leunen en lezen
Precies, als de markt te enthousiast is verkopen ze weer wat.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dat geld gewoon weer laten verdampen wanneer de aandelen tegen hogere koersen verkocht worden. Is goed voor de inflatie, want je onttrekt geld uit de markt!
DAt denk ik ook ja, en de chinezen maar zweten hoe ze de koers op peil kunnen houdenquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:13 schreef pberends het volgende:
Denk niet dat PPT overheidsgeld gebruikt, dan zou de Amerikaanse staatsschuld nog veel hoger moeten zijn, maar dat de Fed gewoon geld bijprint zonder enige cover.
Ik zou maar een beetje opassen met die sprinters van je...zo te lezen heb je daar ook al fors mee verloren. Zelf gebruik ik een heel klein deel van mijn portefeuille voor sprinters (5%) omdat het handelen zonder transactiekosten natuurlijk wel leuk is..quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:11 schreef BigStock het volgende:
[..]
Nu hou ik 'm vast. Echt!
Voor paar minuten.
Overigens, het is toch schandalig dat er zoiets als de PPT bestaat? Zie artikelen. Zo krijg je nooit een effeciënte markt en ga ik telkens in de mist met m'n turbo's..
Gewoon nog even wacht tot zonnecellen efficiënt genoeg zijn dat ze prijsconcurrerend zijn. Dat is binnen 5 a 10 jaar al zo. Dan kan energie decentraal opgewekt worden met alle voordelen van dien, en heeft iedereen een eigen tankstation in de schuur met een elektrische auto voor de deur.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:13 schreef henkway het volgende:
[..]
Ze kunnen woningen bouwen die netto energieleverancier zijn, maar de wil moet er zijn
sprinten doe ik buiten en een turbo zit in een autoquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:19 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik zou maar een beetje opassen met die sprinters van je...zo te lezen heb je daar ook al fors mee verloren. Zelf gebruik ik een heel klein deel van mijn portefeuille voor sprinters (5%) omdat het handelen zonder transactiekosten natuurlijk wel leuk is..
Japan doet het eigenlijk ook al, Bank of Japan koopt nu bedrijfsobligaties op om geld de markt in te pompen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:18 schreef henkway het volgende:
[..]
DAt denk ik ook ja, en de chinezen maar zweten hoe ze de koers op peil kunnen houden
Volgend jaar september worden ze het zat en is de dollar geen wereldvaluta meer, en neemt de renminbi het over.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Japan doet het eigenlijk ook al, Bank of Japan koopt nu bedrijfsobligaties op om geld de markt in te pompen.
Als het lijntje daalt gaat-ie gelijk short en als 't lijntje stijgt gaat-ie gelijk long.:')quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:12 schreef LXIV het volgende:
Bigstock, uiteindelijk ga jij altijd de mist in wanneer je blijft daytraden met turbo's achter je PC-tje. Geloof me nou!
Waarop baseer je jouw aan en verkoopbeslissingen nou helemaal?
quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:15 schreef LXIV het volgende:
Is hij nu dezelfde als Stockpro, en die student die bijna al zijn geld kwijt was, en die kloon die daar weer voor zat?
Fugro is op korte termijn best interessant, maar ik koop Fugro pas als olie onder de 30 dollar staat.quote:Op woensdag 31 december 2008 09:09 schreef slap het volgende:
M'n Fugro's zijn inmiddels ruim een euro gestegen, mjammie.
Kon 't niet laten- toen Israel weer los ging in Gaza e.o. kon je wachten op een stijging.
China doet ook een duit ih zakje door oliereserve op te schroeven.
Eigenlijk was ik van plan Fugro te kopen bij een lagere prijs, maar heb er dus geen spijt van.
Stukje in FD vanmorgen: http://www.fd.nl/artikel/10773561/olieprijs-zal-2009-weer-opverenquote:Op woensdag 31 december 2008 09:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Fugro is op korte termijn best interessant, maar ik koop Fugro pas als olie onder de 30 dollar staat.
ik heb altijd gehoord dat Fortis pakken aandelen ING bezatquote:Op woensdag 31 december 2008 09:20 schreef M.Melandri het volgende:
Dat moet wel ja andrers maakt er iemand forse verliezen bij ING en Aegon
Olie kan de komende maanden best wat opveren, maar als de volgende beurscrash er komt na Obama's aanstelling kan olie makkelijk onder de 30 dollar.quote:Op woensdag 31 december 2008 09:23 schreef slap het volgende:
[..]
Stukje in FD vanmorgen: http://www.fd.nl/artikel/10773561/olieprijs-zal-2009-weer-opveren
Handelaren gokken op 45$, analisten 60$ (4e kwartaal 70$)
Ik geloof de handelaren.
Volgend jaar zomer zou de definitieve draai komen voor olie.
Ik wilde dus min of meer zelfde taktiek als jij volgen, maar zag op korte termijn idd kansen.
Bij genoeg winst de deur uit en bij volgende downswing weer oppakken.
Beetje lullig misschien, maar ik hoop dat ze daar nog ff doorvechten.
Netjes, ik heb je weblog in de bookmarks opgenomen. Dat ga ik in de gaten houden.quote:Op woensdag 31 december 2008 10:28 schreef SjonLok het volgende:
Ik ben gisteren Long gegaan, en dat heb zojuist van de hand gedaan, met 35% winst.
Sinds deze maand hou ik mijn investeringen bij via een blog (zie signature). Ik heb nu drie keer een investering gedaan, met dit als resultaat:
1) 17,09% winst
2) 13,11% winst
3) 34,79% winst
Toch niet gek in de dunne handel aan 't eind van het jaar.
Netjes hoorquote:Op woensdag 31 december 2008 10:28 schreef SjonLok het volgende:
Ik ben gisteren Long gegaan, en dat heb zojuist van de hand gedaan, met 35% winst.
Sinds deze maand hou ik mijn investeringen bij via een blog (zie signature). Ik heb nu drie keer een investering gedaan, met dit als resultaat:
1) 17,09% winst
2) 13,11% winst
3) 34,79% winst
Toch niet gek in de dunne handel aan 't eind van het jaar.
Ik ben ervan overtuigd dat je met snelle investeringen als Longs en Shorts op tijd je winst moet nemen. "Greed is good" weten we van Gordon Gekko, maar al te hongerig zijn naar nog meer winst op één investering kan tegen je gaan werken.quote:Op woensdag 31 december 2008 10:39 schreef BigStock het volgende:
Ik heb m'n longs ingekocht op een wat lagere stand, en ze noteren nu 1,98. Niet slecht. Alhoewel januari een positieve maand zal worden, lijkt het mij beter dat ze vandaag weg gaan..
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--ING en Aegon noteren woensdag lager, in een stijgende AEX, in een correctie op een heftige koersbeweging kort voor sluiting van de Amsterdamse beurs dinsdag. Het aandeel ING schoot woensdagmiddag uit zijn slof naar EUR9, vanaf een niveau rond EUR7. Aegon zag de koers dinsdagmiddag heel even gekatapulteerd naar EUR5, van een niveau rond EUR4,30. Volgens analist Ton Gietman van Petercam komt dit soort vreemde bewegingen wel vaker voor tegen het einde van het jaar. Hij vermoedt een handelstechnische oorzaak, zoals een marktpartij die voor het jaareinde nog snel een positie wil afbouwen of opbouwen. "Ik geloof niet dat dit werd veroorzaakt doordat iemand opeens een andere visie op deze bedrijven heeft", aldus de analist. ING noteert woensdag rond 12.20 uur 3,2% lager op EUR7,47. Aegon verliest 1,5% tot EUR4,55. De AEX stijgt 0,8%. (AVR)
Wat een crap inderdaad, 9 euro is pure bullshit.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:27 schreef M.Melandri het volgende:
Zag ik ook gister bji koersgrafiek van binck heel even in beeld komen... maar die koers heeft ie toch nooit gehaald??
Een wouter bosje?quote:Op woensdag 31 december 2008 12:39 schreef LXIV het volgende:
Ik heb er in ieder geval een bosje ingelegd op 8,80. Wie weet tijdens de slotveilig van straks vuurwerk!
of we gaan gewoon terug naar koers van gister (7,10 ofzo)quote:Op woensdag 31 december 2008 12:39 schreef LXIV het volgende:
Ik heb er in ieder geval een bosje ingelegd op 8,80. Wie weet tijdens de slotveilig van straks vuurwerk!
ING en Aegon blijven te ver achter.quote:Op woensdag 31 december 2008 11:27 schreef LXIV het volgende:
Ik vind trouwens wel dat de index dor de 250 geduwd moet worden voor het einde van het jaar. Dat is toch een mooie start!
Die zijn natuurlijk gister al enorm gestegen in de nahandel. Paar procent eraf is dan niet zo vreemd natuurlijk.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
ING en Aegon blijven te ver achter.
En weer op 0,00quote:
Voor de aftrap in 2009?quote:Op woensdag 31 december 2008 13:30 schreef pberends het volgende:
Snoekduik voor de AEX. Ik zit weer long.
Ik verwacht van wel, anders zou ik geen longs kopen he. Uiteraard kun je ook wachten wat 2009 gaat doen, maar dan ben je uiteraard te laatquote:
Als dat de algemene verwachting zou zijn zou je toch een oplopend slot verwachten van mensen die allemaal de grasgroene opening van 2009 niet willen missen?quote:Op woensdag 31 december 2008 13:33 schreef pberends het volgende:
Ik verwacht van wel, anders zou ik geen longs kopen he. Uiteraard kun je ook wachten wat 2009 gaat doen, maar dan ben je uiteraard te laat.
Fijne jaarwisseling!quote:Op woensdag 31 december 2008 14:06 schreef BigStock het volgende:
Wall Street zal wel laf in de min eindigen. Vrijdag een nieuw jaar en dag, nieuwe kansen.
Ben weg hier, iedereen een tof 2009 gewenst!
quote:Kijkers RTL Z: zin om te beleggen in 2009
De kijkers van RTL Z hebben zin om volgend jaar te beleggen. Uit onze internet-enquête blijkt dat ruim 30% volop kansen ziet op de beurs.
Actiever
Nog eens 30% denkt volgend jaar actiever te gaan handelen. Meer dan de helft van de kijkers verwacht dat de AEX in 2009 weer zal stijgen. Er is vooral veel vertrouwen in de financiële instellingen.
Aegon en Fortis
Aegon en Fortis staan op veel aankooplijsten. ING wordt de beurslieveling: 13% van de kijkers denkt met dit fonds het beste rendement te halen. Ook Ahold (12%) en Shell (9%) zijn populair.
Scheepsbouwer en Van der Veer
Een kwart van de ondervraagden vindt Ad Scheepsbouwer van KPN de beste topman van 2008. Topman Jeroen van der Veer van olieconcern Shell staat op de tweede plaats, gevolgd door John Risthon van Ahold.
Jean Paul Votron
De titel slechtste topman van 2008 gaat naar Jean Paul Votron van Fortis. Ruim de helft van kijkers is niet te spreken over de Fortis-topman. Ook zijn opvolgers Herman Verwilst en Filip Dierckx worden afgeserveerd.
Huizenprijzen
De kijkers zijn vooral somber over de huizenprijizen: 68% verwacht een daling. Een derde denkt dat de schade beperkt blijft tot maximaal 10%, terwijl maar 13% denkt dat de huizenprijs meer dan een vijfde zakt.
Wow, een keer een goede meevaller.quote:31-12-2008 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 27 dec -94.000 naar 492.000
31-12-2008 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 20 dec +140.000 naar 4.506.000
31-12-2008 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 20 dec ongewijzigd op 586.000
31-12-2008 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 27 dec verwachting was -11.000
quote:Onverwacht grote daling nieuwe steunaanvragen VS
31-12-2008 14:34:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het aantal eerste aanvragen voor een werkloosheidsuitkering in de Verenigde Staten is in de week eindigend op 27 december met 94.000 gedaald naar 492.000. Dit maakt het Amerikaanse ministerie van arbeid woensdag bekend.
De daling is veel groter dan verwacht. Door Dow Jones geraadpleegde economen rekenden gemiddeld op een daling van 11.000.
Het cijfer voor de week eindigend op 20 december bleef ongewijzigd staan op 586.000 aanvragen.
Het aantal verlengde steunaanvragen steeg in de week eindigend op 20 december met 140.000 naar 4,506 miljoen.
Wat in 't vat zit verzuurt niet.quote:Op woensdag 31 december 2008 14:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Wow, een keer een goede meevaller
Jammer dat de AEX niet meer open is.
Echt absurd eigenlijk. Begin 2008 stond de euribor veel hoger dan hij nu staat. Wat nou kredietcrisisquote:Euribor-rente sluit op laagste stand van het jaar
De Euribor, de Europese interbancaire rente, is ook op de laatste dag van het jaar gezakt. De 1 maands Euribor, de basis voor variabele hypotheken, is precies gehalveerd sinds de top van 5,2% op 8 oktober.
Verloop rente
De 1 maands Euribor opende begin dit jaar op 4,24%. Ten tijden van het faillissement van Lehman Brothers bereikte de Euribor het hoogste punt van dit jaar. Op 8 oktober stonden de rentes op de absolute hoogste stand. Daarna volgde een onafgebroken daling, ingegeven door de kredietcrisis en de renteverlaging van de centrale banken in de hele wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |