Ziet er wel bizar uit idd.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:28 schreef M.Melandri het volgende:
stijging op het einde gebeurde bij alle financials in europa... zit er een renteverlaging aan te komen ofzo?
Whéhé, inderdaad. Iedereen hier ging nog prat op dat Aegon en ING voor de kerst dit jaar genationaliseerd werden, met Henkway voorop.quote:
quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:27 schreef arjan1212 het volgende:
kocht er nu iemand in de veiling ff 1 miljoen aandelen aegon huh?
Hoe meer tijd er verstrijkt terwijl het niet gebeurt, hoe kleiner de kans er op.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:03 schreef BigStock het volgende:
[..]
Whéhé, inderdaad. Iedereen hier ging nog prat op dat Aegon en ING voor de kerst dit jaar genationaliseerd werden, met Henkway voorop..
Ik heb niet gezegd dat ze zeker voor kerst genationaliseerd zouden worden; dat is een voorspelling die Willem Middelkoop deed. Of dat zo was wist ik zelf ook niet, maar die mogelijkheid was er best. En die mogelijkheid schat ik nog steeds in als een aardige kans dat ING genationaliseerd zal worden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:03 schreef BigStock het volgende:
[..]
Whéhé, inderdaad. Iedereen hier ging nog prat op dat Aegon en ING voor de kerst dit jaar genationaliseerd werden, met Henkway voorop..
Denk het ook; wat ik al eerder zei:quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:02 schreef LXIV het volgende:
Ik zie het wel gunstig in wat betreft een nieuwjaarsralley. Er staat namelijk ook heel veel geld langs te kant te wachten. Met name bij de hedgefunds.
Nu "moeten" deze hedgefunds op een zeker moment instappen. Want hun bestaansrecht is tenslotte toch aandelenhandel. Rentetrekken kunnen hun klanten zelf wel.
Die gaan dus waarschijnlijk vanaf 2-1-09 kopen. En men zal niet echt genegen zijn te verkopen, want het gros staat nog steeds dik verlies natuurlijk. Vraag, aanbod, stijgende koersen. Dat verwacht ik in ieder geval. Bij een AEX van 300-320 is er weer een nieuw beslissingsmoment. Ik hoop dan iig mijn verlies te hebben weggewerkt!
Ik verwacht een aardige positieve beursmaand in januari, maar als de S&P op een zeker niveau staat tussen de 1000 en 1100 weer lekker short gaan.quote:Langs de zijlijn
Er staan duizenden miljarden dollars werkloos aan de zijlijn geparkeerd door de huidige financiële crisis. Geld dat, wanneer het terugvloeit naar de aandelenmarkten, voor een forse rally zou kunnen zorgen.
Gokken op rebound
In de VS staat bijzonder veel geld geparkeerd op spaarrekeningen, deposito’s en money market funds. Die hoeveelheid cash staat gelijk aan 74% van de huidige marktwaarde van alle Amerikaanse bedrijven bij elkaar, zo blijkt uit gegevens van de Fed. Een dergelijk hoge ratio viel voor het laatst waar te nemen in de beginjaren negentig. De vorige acht keer dat de hoeveelheid cash op bankrekeningen en deposito’s piekte, werd opgevolgd door een rally in de S&P 500 van gemiddeld 24% volgens data verzameld door Bloomberg. De hamvraag is of dat geld (deels) terugvloeit naar de aandelenmarkt, wanneer en wat de trigger zal vormen.
Op z'n grote teen denk ik. Zoals wel vaker met Middelkoop, aangezien hij de exacte cijfers ook niet kent. Maar goed, dat is het hele idee van de "beursgoeroe" heh. Dat ze de toekomst kunnen voorspellen zonder alle cijfers te weten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:27 schreef LXIV het volgende:
Waarop (welke cijfers) baseerde Middelkoop dat dan?
Dat ze uberhaupt een kapitaalinjectie nodig hadden?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:27 schreef LXIV het volgende:
Waarop (welke cijfers) baseerde Middelkoop dat dan?
De FED kan al dat geld beter uit het systeem halen. Gewoon, confisqueren!quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Denk het ook; wat ik al eerder zei:
Uit de Inveztor nieuwsbrief van vandaag:
[..]
Ik verwacht een aardige positieve beursmaand in januari, maar als de S&P op een zeker niveau staat tussen de 1000 en 1100 weer lekker short gaan.
Hmmm dat is wel heel apart ja.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ziet er wel bizar uit idd.
ING stond de hele dag in het rood en eindigt 7.27% in de plus:
[ afbeelding ]
Yep, een onvoorspelbare: of het wordt een eindejaarsrally, of iedereen gaat alvast z'n winst verzilveren.quote:
Ik kan al raden wat jij gaat doen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:57 schreef BigStock het volgende:
[..]
Yep, een onvoorspelbare: of het wordt een eindejaarsrally, of iedereen gaat alvast z'n winst verzilveren.
Ik verwacht het eerste. Waarna de hele boel alsnog begin februari weer in elkaar valt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:57 schreef BigStock het volgende:
[..]
Yep, een onvoorspelbare: of het wordt een eindejaarsrally, of iedereen gaat alvast z'n winst verzilveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |