I second that!quote:Op zondag 14 december 2008 12:11 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vind het wel gezellig hoor! Kom zeg, ga nu niet doen alsof het hier ineens over slank worden gaat dames.
Ja, maar ik wist het alquote:Op zondag 14 december 2008 12:18 schreef Goodbye het volgende:
[..]
I second that!
Oh en Viev, je hebt ook dat artikel in de Viva gelezen?
Ja, wat heb je gedaan op je werk vrijdag? Nu ben ik benieuwdquote:Op zondag 14 december 2008 12:18 schreef motorbloempje het volgende:
's kijken of ik er nu wel tussen kom
Ik nietquote:
Begrijpelijk dat je gezondheid op 1 staat! Wat is de oorzaak van je problemen? Tarwegluten al uitgeschakeld als boosdoener? Die dingen kunnen zo slecht zijn voor je darmen, dat je daardoor je voedingsstoffen niet opneemt. Suiker is ook geen beste voor je darmen.quote:Op zondag 14 december 2008 11:51 schreef ElisaB het volgende:
Ik rommel nogal met mijn bloedsuikerspiegel, waardoor ik chronisch honger heb.
[..]
Het (heel erg) goede nieuws is dat ik daarmee mijn bloedsuikerspiegel redlijk onder controle heb; ik kan er een paar uur op doorgaan en loop niet de hele dag te trillen en te shaken.
[..]
Om ff to the point te komen: ik verwachte eigenlijk dat ik met de overstap van cruesli naar havermout wel wat gewicht zou kwijtraken. Maar het tegendeel lijkt aan de hand
Ik maak me er niet echt druk over. Ik heb bijna 15 jaar lopen kutten met mijn gezondheid (maag / darmen / bloedsuikerspiegel) en nu ik dat onder controle heb, is het gewicht voor mij van ondergeschikt belang.
Ik heb - vanwege de chronische honger - jarenlang heel veel bruin brood gegeten (een heel donkerbruin per dagquote:Op zondag 14 december 2008 12:15 schreef SHE het volgende:
Blue band goede start is dat...maar dan kan je beter niks eten. Dat brood is echt heel beroerd.
Elisa, probeer eerst eens bij de bakker wat brood te proeven en geef aan dat je bruinbrood lastig wegkrijgt.
Je moet het leren eten. Er zijn zooooveel mooie soorten brood! Er zit er vast wel 1 tussen die je lekker vind en die ook gezond is.
Wij zijn echt verwend wat brood betreft; geen periode zo fantastisch als deze met het aanbod van brood wat er is.
Brood uit de supermarkt sowieso laten liggen.
Beroerd qua smaak of voedingswaarde? Ik heb het nog nooit gekocht omdat ik graag volkoren brood eet.quote:Op zondag 14 december 2008 12:15 schreef SHE het volgende:
Blue band goede start is dat...maar dan kan je beter niks eten. Dat brood is echt heel beroerd.
Helemaal mee eens. Hoewel ik elk soort brood wel eet vind ik niet zoveel broden écht lekker (ookal komen ze van de bakker!). Tegenwoordig kopen we regelmatig brood bij de Hema. Het is een kwestie van zoeken en proberen.quote:Elisa, probeer eerst eens bij de bakker wat brood te proeven en geef aan dat je bruinbrood lastig wegkrijgt.
Je moet het leren eten. Er zijn zooooveel mooie soorten brood! Er zit er vast wel 1 tussen die je lekker vind en die ook gezond is.
Beiden. Dat brood slaat echt nergens op.quote:Op zondag 14 december 2008 12:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Beroerd qua smaak of voedingswaarde? Ik heb het nog nooit gekocht omdat ik graag volkoren brood eet.
[..]
Helemaal mee eens. Hoewel ik elk soort brood wel eet vind ik niet zoveel broden écht lekker (ookal komen ze van de bakker!). Tegenwoordig kopen we regelmatig brood bij de Hema. Het is een kwestie van zoeken en proberen.
Oe interessant! Mijn moeder maakt ze wel altijd met volkorenmeel, ik weet alleen niet uit mn hoofd hoe Maarten zn moeder het maakt (daar ben ik nu), ik dacht ook volkorenmeel! Ik ga zo eens kijken!quote:Op zondag 14 december 2008 12:24 schreef SHE het volgende:
@ Maria : niets mis met pannekoeken! mits je ze van volkorenmeel maaktDan mag je ze net als brood goed hebben.
Ik maak ook weleens boekweit pannekoekjes, die verdraag ik beter. heerlijk met ahornsiroop en fruit o+ Ik vind dat echt een traktatie en het is nog gezond ook. Boekweit zit barstensvol mineralen en vitaminen.
Als ze een gluten intolerantie had, dan was ze ook gek geworden van havermout.quote:Op zondag 14 december 2008 12:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Begrijpelijk dat je gezondheid op 1 staat! Wat is de oorzaak van je problemen? Tarwegluten al uitgeschakeld als boosdoener? Die dingen kunnen zo slecht zijn voor je darmen, dat je daardoor je voedingsstoffen niet opneemt. Suiker is ook geen beste voor je darmen.
Nu laat je de suikers en tarwe-producten (tenminste, dat gok ik) weg, je darmen herstellen en nemen veel meer op dan eerst. Ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar mij lijkt het een mogelijkheid. Ook omdat je wel witbrood eet, maar geen bruin: in bruin zitten meer gluten dan in wit. Soms weet je lijf automatisch wat goed voor je is.
Als je denkt dat het aan de yoghurt ligt kun je havermout ook een tijdje in water gekookt eten. Klinkt misschien niet lekker (geen idee, nooit geprobeerd), maar is een optie. En hoe regelmatig eet je?
Eigenlijk is nooit vastgesteld wat het probleem is. Ik ben tussen mijn 17e en 23e verschillende keren volledig binnenstebuiten gekeerd (bloed onderzoeken, echo's, darmonderzoeken), maar er is nooit iets gevonden. Uiteindelijk besloot mijn huisarts dat ik maar gewoon moest gaan uitzoeken wat wel en wat niet lekker viel. Puur per toeval ben ik erachter gekomen dat suikers het eigenlijk nooit goed deden.quote:Op zondag 14 december 2008 12:20 schreef loveli het volgende:
Begrijpelijk dat je gezondheid op 1 staat! Wat is de oorzaak van je problemen? Tarwegluten al uitgeschakeld als boosdoener? Die dingen kunnen zo slecht zijn voor je darmen, dat je daardoor je voedingsstoffen niet opneemt. Suiker is ook geen beste voor je darmen.
Nu laat je de suikers en tarwe-producten (tenminste, dat gok ik) weg, je darmen herstellen en nemen veel meer op dan eerst. Ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar mij lijkt het een mogelijkheid. Ook omdat je wel witbrood eet, maar geen bruin: in bruin zitten meer gluten dan in wit. Soms weet je lijf automatisch wat goed voor je is.
Als je denkt dat het aan de yoghurt ligt kun je havermout ook een tijdje in water gekookt eten. Klinkt misschien niet lekker (geen idee, nooit geprobeerd), maar is een optie. En hoe regelmatig eet je?
Euh ja? Maar daar zit het ook in hoor, je moet biologisch brood nemenquote:Op zondag 14 december 2008 12:20 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik nietGelukkig eet ik vrijwel alleen brood van de bakker!
quote:Op zondag 14 december 2008 12:21 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hallo,
Ik heb iets te veel gedronken gister..
Oh, ik heb dat artikel ook maar half gelezen. Ik gebruik nog steeds kauwgomquote:Op zondag 14 december 2008 12:31 schreef Vivi het volgende:
[..]
Euh ja? Maar daar zit het ook in hoor, je moet biologisch brood nemen.
Thanks lief!quote:Op zondag 14 december 2008 12:24 schreef SHE het volgende:
@ Vief: sorry, topic was al dicht. Laatste post is nasi recept
Eugh ja, varkenstalg! Ik vreet nog liever mijn eigen mee-etersquote:Op zondag 14 december 2008 12:34 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oh, ik heb dat artikel ook maar half gelezen. Ik gebruik nog steeds kauwgomBiobrood dan maar. Rare zooi!
Leuk kindquote:Op zondag 14 december 2008 12:34 schreef Vivi het volgende:
[..]
Thanks lief!
Zo, ik ben naar de knutselclub.
Maar goed ook, ik kom net terug uit de badkamer, is mijn volledige administratie door de kamer heen verspreidt.
Ik : "Dean, dat mag toch niet!".
Dean: WEWWW!!!![]()
= "Wel"
Doei.
Ben geen expert op dat gebied, maar heb opgevangen dat tarwe erger is dan andere granen. Zelf vervang ik tarwe waar ik kan door bv gerst en ik heb de indruk dat het sindsdien een stuk beter gaat.quote:Op zondag 14 december 2008 12:29 schreef SHE het volgende:
[..]
Als ze een gluten intolerantie had, dan was ze ook gek geworden van havermout.
Dank u voor deze slank-post. Ik lust de komende vier uur even niets meer.quote:Op zondag 14 december 2008 12:35 schreef Vivi het volgende:
[..]
Eugh ja, varkenstalg! Ik vreet nog liever mijn eigen mee-eters. (niet dat ik die heb natuurlijk).
Nou, dat vind ik ontzettend bewonderenswaardig!quote:Op zondag 14 december 2008 12:36 schreef conleche het volgende:
Ik zit nog steeds tussen de 59 en 60 en dit al máanden.....
is ook waar hoor, het kan wel degelijk verschil uitmaken. Alleen spreek je dan niet echt meer van een gluten intolerantie.quote:Op zondag 14 december 2008 12:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Ben geen expert op dat gebied, maar heb opgevangen dat tarwe erger is dan andere granen. Zelf vervang ik tarwe waar ik kan door bv gerst en ik heb de indruk dat het sindsdien een stuk beter gaat.
En dat is erg want je woont in een afgelegen gebied waar de eerstvolgende winkel in een straal van 25 km pas maandag weer opent?quote:Op zondag 14 december 2008 12:46 schreef kaasplankje het volgende:
Godverdomme!Ik heb gisteren verzuimd naar de supermarkt te gaan voor mijn zaterdagse-5-minuten-voor-sluitingtijd-graaikoop en nu heb ik:
-geen brood
-geen melk (cappuccino of pancakes)
quote:Op zondag 14 december 2008 12:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een paar jaar terug kregen we een nieuwe huisarts. Die opperde hypoglycemie. Ik heb het voor kennisgeving aangenomen, maar nooit officieel laten testen. Ik hou me - grotendeels - aan de do's en don'ts die er voor de hypoglycemisten gelden en daar voel ik me - ten opzichte van eerder - geweldig bij.
Ik woog altijd 58/ confectie 32/34 en ben een beetje gewend aan het graatmager zijn. Ik voel me dan ook gewoon veel beter als ik iets ondergewicht heb.quote:Op zondag 14 december 2008 12:46 schreef Claudia_x het volgende:
SHE, jij zit nu toch zo rond de 68kg? Dat is zo'n beetje mijn streefgewicht. Ik vind het heel moeilijk om me voor te stellen dat je daar ontevreden mee kunt zijn! Ik vraag me dan altijd of jij gewoon zulke andere eisen aan je lichaam stelt of dat we toch een andere vetopslag hebben. Vermoedelijk is het eerste het geval. Jij bent natuurlijk nog veel lichter geweest en weet hoe dat is.
quote:Op zondag 14 december 2008 12:47 schreef motorbloempje het volgende:
vrijdag was de vrijdag middag borrel...
ofzo
Oh, wat een rotsituatie! Maar je zult zien dat het allemaal meevalt als je op je werk komt!quote:Op zondag 14 december 2008 12:47 schreef motorbloempje het volgende:
vrijdag was de vrijdag middag borrel...
we gingen er lekker voor zitten en zaten zo lang te ouwehoeren dat we nog met een man of 5 waren en rond half 9 nog maar met 4.
Ik had 'ok... ik drink wel 2 glaasjes wijn mee' gezegd tegen de recetioniste, maar euh.. het is niet echt bij dat ene flesje gebleven
Ben zo kachel geworden omdat ik maar door bleef drinken omdat ik depressief werd van al die mensen daar (de andere 3 dus) die een ongelukkige relatie hadden
De receptioniste 'hoefde niet meer thuis te komen', een collega ging even naar huis om het nu echt uit te maken met zijn vriendin en de andere collega vond dat wel een goed idee en ging dat ook die avond nog maar doen..
En mijn René zat maar lekker thuis op mij te wachten![]()
En toen heb ik heel veel gedronken, aan collega A het nummer van collega B gevraagd (die naar huis was om het uit te maken) om 'm wat sterkte te wensen, maar was al redelijk zat
Ik had gesmsed offie al thuis was en of 't niet al te vervelend was?![]()
en wilde ook nog voorstellen om met dat groepje dat er nog zat zondag naar de kroeg te gaan, maar toen besefte ik dat ik vandaag helemaal niet kon, dus wilde ik het bericht annuleren, maar da's niet gelukt en hij is alsnog verstuurd, waardoor er alleen stond:
'zullen we trouwens vrijdag naar de Blauwe.'
waardoor hij misschien denkt dat ik 't alleen over hem haden dat ik dus wel met hém een drankje wilde gaan drinken
en vervolgens heb ik in al mijn dronkenheid hem nog 2 smsjes gestuurd waarin ik eigenlijk wilde checken of 'een ieder' veilig thuis was (receptioniste zou met taxi geloof ik? ) en of de boel wel goed afgesloten was maar kwam niet verder dan 2 keer iets in de richting van 'Veilig thuis?' terwijl ik zelf niet eens meer weet hoe ik thuis ben gekomen.
Ik hoop dat ze de rooklucht niet al te erg ruiken, dat de boel opgeruimd is maandag en dat ik naar het verkeerde nummer heb gesms-ed, want heb ook geen antwoord terug gehad![]()
Heb de sms-jes gisterochtend uit schaamte gedelete, evenals het nummer van die collega![]()
Was écht héél erg. René heeft me 100 keer hetzelfde horen zeggen en vragen en ik was écht ver heen
ben er niet blij mee en ben nu depressief omdat ik me daar echt voor schaam, terwijl hij het alleen maar schattig vond![]()
ofzo
Check, die ga ik maandag halen!quote:Op zondag 14 december 2008 12:51 schreef computergirl het volgende:
Deze is ook OK ter afwisseling, veel crunch maar niet zoet.
Ik ookquote:
Ik zou niet 25 km gaan rijden voor een paar boodschapjes heurrquote:Op zondag 14 december 2008 12:48 schreef loveli het volgende:
[..]
En dat is erg want je woont in een afgelegen gebied waar de eerstvolgende winkel in een straal van 25 km pas maandag weer opent?
dat dus...quote:
Ach, bij mannen gaat het allemaal in de buik zitten....da's ook niet allesquote:Op zondag 14 december 2008 12:54 schreef ElisaB het volgende:
Ik ook
Lijkt wel of het bij mij allemaal daar gaat zitten
Benny heeft even Wall-E gekeken....zo lief!quote:
Ohh, die moet ik ook nog zien! Zo even downloaden hurenquote:Op zondag 14 december 2008 13:01 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Benny heeft even Wall-E gekeken....zo lief!
Zie je wel dat je het kuntquote:Op zondag 14 december 2008 12:56 schreef Abbadon het volgende:
[..]
dat dus...
en
* Abbadon roept "slank"
Ohja, bedankt voor de moeite!quote:Op zondag 14 december 2008 13:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Goodbye, mijn pm met linkjes nog gehad?
Heb je ook echt alles doorzitten lezen? Het was veel namelijkquote:Op zondag 14 december 2008 13:07 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ohja, bedankt voor de moeite!![]()
Ik heb wel een ander inzicht gekregen ja
En dan heb ik de topics over depressies/zelfmoordaankondigingen nog niet eens gezien!
Nou ik heb alle OP's gelezen en dan de reacties op de eerste pagina en vervolgens die op de laatste paginaquote:Op zondag 14 december 2008 13:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Heb je ook echt alles doorzitten lezen? Het was veel namelijk
Ja ik woon in een village rustique in ´t coeur vert, dus ik ga zo maar even op rooftochtquote:Op zondag 14 december 2008 12:48 schreef loveli het volgende:
[..]
En dat is erg want je woont in een afgelegen gebied waar de eerstvolgende winkel in een straal van 25 km pas maandag weer opent?
uiteraard....en om het te vieren neem ik een chocolade-koekjequote:
Waar haal jij boodschappen op zondag dan?quote:Op zondag 14 december 2008 12:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet niks....zit je net lekker in je veilige haven van vrouwelijkheid uit te weiden over je onzekerheden en slechte zelfbeeld, komen er ineens heuze mannen over je schouder meekijken...da's natuurlijk niet de bedoelingquote:Op zondag 14 december 2008 13:09 schreef Greys het volgende:
Zeg, we gaan niet de mánnen de schuld geven van offtopic geblaat he?
Dan zou ik ook al maanden niet meer welkom zijn, als dat niet meer mag. Dus zeg het maar....![]()
Toch zit er wel wát verschil in. Ik kan jou nog weleens betrappen op een slan-gerelateerde post. De heren waar ik mijn kritiek op richtte hebben niet eens een póging in die richting gedaan. En ja, ík heb daar moeite mee. Wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn voor alle anderen. Soit.quote:Op zondag 14 december 2008 13:09 schreef Greys het volgende:
Zeg, we gaan niet de mánnen de schuld geven van offtopic geblaat he?
Dan zou ik ook al maanden niet meer welkom zijn, als dat niet meer mag. Dus zeg het maar....![]()
Maar serieus: we vliegen hier toch altijd door elkaar met posts over school, broccoli, what to wear, wat zit mijn haar kut, carmenset, mannen en weet ik veel wat? Het is nou niet zo dat het ineens met de aanwezigheid van mannen offtopic gaat
*schudt door elkaar* Noooooo, step awaaaay from the cookies. Step away. Slowly, carefully.quote:Op zondag 14 december 2008 13:11 schreef Abbadon het volgende:
[..]
uiteraard....en om het te vieren neem ik een chocolade-koekje![]()
of twee....
Ik heb geen onzekerheden en een slecht zelfbeeld. Hoogstens heb ik last van zelfoverschatting en arrogantie, ofzo.quote:Op zondag 14 december 2008 13:14 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet niks....zit je net lekker in je veilige haven van vrouwelijkheid uit te weiden over je onzekerheden en slechte zelfbeeld, komen er ineens heuze mannen over je schouder meekijken...da's natuurlijk niet de bedoeling
quote:Op zondag 14 december 2008 13:14 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
*schudt door elkaar* Noooooo, step awaaaay from the cookies. Step away. Slowly, carefully.
Aangezien ze hier naar toe gevraagd zijn voor de gezelligheid is het een beetje lullig ze nu te beschuldigen van off topic geblaat.quote:Op zondag 14 december 2008 13:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Toch zit er wel wát verschil in. Ik kan jou nog weleens betrappen op een slan-gerelateerde post. De heren waar ik mijn kritiek op richtte hebben niet eens een póging in die richting gedaan. En ja, ík heb daar moeite mee. Wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn voor alle anderen. Soit.
Die zijn hier pas sinds gister, geef ze even de tijd en de kans!quote:Op zondag 14 december 2008 13:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Toch zit er wel wát verschil in. Ik kan jou nog weleens betrappen op een slan-gerelateerde post. De heren waar ik mijn kritiek op richtte hebben niet eens een póging in die richting gedaan. En ja, ík heb daar moeite mee. Wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn voor alle anderen. Soit.
IQM ook?quote:Op zondag 14 december 2008 13:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Aangezien ze hier naar toe gevraagd zijn voor de gezelligheid is het een beetje lullig ze nu te beschuldigen van off topic geblaat.
En toch ben je een moppie. Of je nou wilt of niet.quote:Op zondag 14 december 2008 13:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb geen onzekerheden en een slecht zelfbeeld. Hoogstens heb ik last van zelfoverschatting en arrogantie, ofzo.
Dan hoop ik heel erg dat je een andere vetverdeling hebt dan ik, want sinds ik afgevallen ben, zijn mn borsten juist gegroeid in verhoudingquote:
Nee die kwam voor Bob en vroeg of ie slank gerelateerd moest posten en wij zeiden heel heerlijk dat wij dat ook vrij weinig doen.quote:
*snik* toen ik nog jong was, kon ik alles nog eten...quote:Op zondag 14 december 2008 13:14 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
*schudt door elkaar* Noooooo, step awaaaay from the cookies. Step away. Slowly, carefully.
dan is er voor jou geen enkele reden om te reageren op mijn, enigzins sarcastische, postquote:Op zondag 14 december 2008 13:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb geen onzekerheden en een slecht zelfbeeld. Hoogstens heb ik last van zelfoverschatting en arrogantie, ofzo.
Goedquote:Op zondag 14 december 2008 13:18 schreef MariaEtcetera het volgende:
Chicooooo, hoe gaat het met jouuuu
quote:Op zondag 14 december 2008 13:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Die zijn hier pas sinds gister, geef ze even de tijd en de kans!
En McAbba heeft toch echt serieus met Kwak gepraat over haar probleem.
Heb ik ookquote:Op zondag 14 december 2008 13:23 schreef Greys het volgende:
Ik heb trouwens wel met gezond eten (het is ontopic!) dat ik me er wel béter door voel. Tenminste, als ik dagen slecht gegeten heb dan voel ik me sloom en heb ik nergens zin in. Als ik dan een paar dagen in de weer ga met kiwi's en rosbief en eitjes dan word ik weer helemaal hyper-de-pieper.
Misschien dat het grotendeels tussen mijn oren zit hoor. Misschien moet je wel veel langer achter elkaar streng gezond eten om je daadwerkelijk lichamelijk beter te voelen, maar geestelijk werkt het in elk geval wel.
Nee hoor, dat werkt meteen. Ons lichaam zit ingenieus in elkaar en reageert vrijwel direct op zowel gezonde, als ongezonde dingen.quote:Op zondag 14 december 2008 13:23 schreef Greys het volgende:
Ik heb trouwens wel met gezond eten (het is ontopic!) dat ik me er wel béter door voel. Tenminste, als ik dagen slecht gegeten heb dan voel ik me sloom en heb ik nergens zin in. Als ik dan een paar dagen in de weer ga met kiwi's en rosbief en eitjes dan word ik weer helemaal hyper-de-pieper.
Misschien dat het grotendeels tussen mijn oren zit hoor. Misschien moet je wel veel langer achter elkaar streng gezond eten om je daadwerkelijk lichamelijk beter te voelen, maar geestelijk werkt het in elk geval wel.
Yay, superChicoquote:Op zondag 14 december 2008 13:21 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Goed. Ik ben weer op mn oude vertrouwde 63, sport fanatiek (heb dinsdag examens), studeer te weinig (tentamenweek) en krijg mijn pc vandaag terug
. En volgens mij ga ik afvallen komende week ... de hoeveelheid voedsel die ik in mn mond prop neemt af. Oh en ik had een klein kerstkransje
. Dat laatste heb je niet gezien
Met jou?
Niks ervan. Slank blijft zoals ie is. Het is nooit een probleem geweest. En we zijn prima in staat tot zelfregulering.quote:Op zondag 14 december 2008 13:26 schreef Greys het volgende:
Wat mij betreft komt er dan een apart topic waar wel SC in mag?
Elk subforum heeft toch een slowchat? Is die er hier ook? Dan verhuis ik daar wel heen.
Die is ooit opgeheven omdat het er niet bepaald leuk aan toe ging daar.quote:Op zondag 14 december 2008 13:26 schreef Greys het volgende:
Wat mij betreft komt er dan een apart topic waar wel SC in mag?
Elk subforum heeft toch een slowchat? Is die er hier ook? Dan verhuis ik daar wel heen.
Wat voor feestje?quote:Op zondag 14 december 2008 13:27 schreef neen het volgende:
Ik heb net ontbeten met 1.5 gekookt eitje, koffie en melk. Gisteren feestje van m'n ouwelui en dus heb ik wel een biertje enzo gedronken.
Is ook zo.quote:Op zondag 14 december 2008 13:27 schreef Greys het volgende:
Oh en SHE, ik vind eigenlijk dat er hier altijd hártstikke serieus op problemen wordt gereageerd!
Als voorbeeld Kwak gisteravond, we hebben daar allemaal hartstikke ons best voor gedaan, me dunkt.
ikquote:Op zondag 14 december 2008 13:23 schreef SHE het volgende:
Neemt niet weg dat de mannen meer dan welkom zijn. Ik laf jullie allemaal. En Mcabba in het bijzonder.. *wink wink*
Hm. Ik voel me nu toch enigszins bezwaard om te gaan zitten slowchatten.quote:Op zondag 14 december 2008 13:28 schreef SHE het volgende:
[..]
Niks ervan. Slank blijft zoals ie is. Het is nooit een probleem geweest. En we zijn prima in staat tot zelfregulering.
Zo nu en dan wordt iemand pissig omdat er teveel sc is, of dat er gescholden wordt en dan doet iedereen weer braaf tot de volgende bagger periode.
Werkt prima
Alsjeblieft Greys, voel je niet bezwaard! Jij bent toch ook veel te lief!quote:Op zondag 14 december 2008 13:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm. Ik voel me nu toch enigszins bezwaard om te gaan zitten slowchatten.
En ik heb er eigenlijk helemaal geen trek in om op mijn tenen te moeten gaan lopen
Dus vandaar dat ik dan liever een SC opzoek.
ga nou niet op je tenen lopen....dan ben je nl langer dan ik, en da's niet de bedoelingquote:Op zondag 14 december 2008 13:33 schreef Greys het volgende:
[..]
En ik heb er eigenlijk helemaal geen trek in om op mijn tenen te moeten gaan lopen
EDIT: het is alweer achterhaald geloof ik?
M'n ouwelui zijn beide deze week jarig, dus vandaar.quote:
En vanaf nu gaat het alleen nog maar bergafwaarts!quote:Op zondag 14 december 2008 13:31 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ikook van jou hoor, lekker ding...
en om ook eens iets ontopics te roepen: hoe kan het dat ik nog geen 2 weken 30 was, of ik was ineens een aantal kilo zwaarder? ik was al 10 jaar op hetzelfde gewicht, en kon eten wat ik wilde...en nu....ineens....![]()
zo beter, dames?
Jeuj, een tweede grote zusquote:Op zondag 14 december 2008 13:31 schreef SHE het volgende:
Ik pis echt in mijn broek van die posts van Maria
Jij wordt mijn nieuwe zusje. Want jij bent ms. Awesome.
Daarvoor is het slanke tips topic geopend, voor mensen die de slowchat totaal zat warenquote:Op zondag 14 december 2008 13:33 schreef Greys het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 december 2008 13:36 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ga nou niet op je tenen lopen....dan ben je nl langer dan ik, en da's niet de bedoeling
Ja, graag zelfsquote:Op zondag 14 december 2008 13:37 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Daarvoor is het slanke tips topic geopend, voor mensen die de slowchat totaal zat waren. En de LIF SC was inderdaad niet veel aan. Klein vast groepje dat continue liep te schelden, blijf toch hier Greys
.
ach, gelukkig ben ik een man, en word ik er alleen maar knapper op....die paar verdwaalde kilootjes veranderen daar niks aanquote:Op zondag 14 december 2008 13:36 schreef Greys het volgende:
[..]
En vanaf nu gaat het alleen nog maar bergafwaarts!![]()
Grapjuh.![]()
Van claudia weet ik 100% zeker dat ze alleen even opmerkt dat ze graag ziet dat de heren ook ontopic meeposten en niet vanaf de zijlijn gaan zitten roepen.quote:Op zondag 14 december 2008 13:34 schreef Greys het volgende:
Oh nu snap ik het helemaal niet meer. Nu hoeft er dus weer niets te veranderen?
Maar dat vind ik dan weer sneu (jahaaaaaaaaa, zo ben ik nou eenmaal, don't hate me) voor Tink en Clau die er toch duidelijk problemen mee hebben.
Zeg, ben jij het type meisje dat anderen plaagt omdat ze niet hardop kan zeggen hoe leuk ze ze eigenlijk vindt?quote:Op zondag 14 december 2008 13:37 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh en Abba: zodra ik 30 gepasseerd ben zal ik je antwoord gevenNu heb ik nog 8 jaar om af te vallen zodat het gewicht er tegen die tijd op mysterieuze wijze weer bij kan komen
Misschien moet jij er ook even een carmenset in proppenquote:
...en ze lacht alweerquote:
Ik sta niet in het lijstje! Ik heb me toen ik hier kwam er niet voor opgegeven omdat ik bang was dat ik op onlogische wijze zomaar zou aankomen en dan jullie totaalscore zou vernaggelenquote:Op zondag 14 december 2008 13:37 schreef Chicolate het volgende:
[..]
En superMaria. Maar wie ben jij in het lijstje? Kom, ook bijdragen aan ons enorme afvalgetal
.
Daar ben ik nooit mee gestopt hoorquote:
Ik plaag niet! Ik vind iedereen in het topic leuk, nice until proven nasty enzo! Waar ik wel aan doe, is Ongegeneerd Geiten.quote:Op zondag 14 december 2008 13:41 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Zeg, ben jij het type meisje dat anderen plaagt omdat ze niet hardop kan zeggen hoe leuk ze ze eigenlijk vindt?
Ik denk dat als er LIF SC komt en wij er allemaal heen gaan er zal worden gezeken over het feit dat we dan twee topics hebbenquote:Op zondag 14 december 2008 13:46 schreef Greys het volgende:
Maar wáárom is er dan geen SC waar je wel gewoon ongegeneerd over alles-behalve-worstels mag praten? Dan is helemaal iedereen happy toch? Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Zie eerdere post. Dat is in het verleden al gedaan en echt totaal misgelopen.quote:Op zondag 14 december 2008 13:46 schreef Greys het volgende:
Maar wáárom is er dan geen SC waar je wel gewoon ongegeneerd over alles-behalve-worstels mag praten? Dan is helemaal iedereen happy toch? Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Nou die was er dus wel, maar is gesloten, omdat er een kliekje was of zo, geen idee precies waarom eiks. Begrijp me niet verkeerd hè, ik vind SC ook heel erg gezellig, maar sommigen hebben serieus de behoefte om gewicht te verliezen, of om gewicht te blijven (daar ben ik er een van) en daar wordt gelukkig meestal nog wel op gereageerd, maar soms sneeuwt het onder en dat vind ik wat jammer. Nu is het zo dat als ik echt iets wil weten, ik het nog wel een keer gil, maar ik kan me voorstellen dat nieuwkomers of verlegen mensen dat niet durven. Nogmaals: voel je nu niet direct aangevallen en je moet ook niet wegwillen, want dat bedoel ik niet en Tink en Claudia ook niet, dat weet ik wel zeker!!quote:Op zondag 14 december 2008 13:46 schreef Greys het volgende:
quote:Op zondag 14 december 2008 13:51 schreef Greys het volgende:
EDIT
Nou ja. Ik voel enige irritatie opkomen, ik haat onlogische regels, dus ik ga even wat anders doen.
Tot later
quote:Op zondag 14 december 2008 14:00 schreef Greys het volgende:
En tóch he Co, is er dan dus geen plek voor gewone platte ongegeneerde slowchat hier.
En dat vind ik razend irritant. Ik voel me trouwens totaal niet aangevallen, dat zie je verkeerd, want er zijn mensen die honderd keer zoveel slowchatten als ik. Alleen laat jij dus nu ook blijken dat je vindt dat er teveel geslowchat wordt, laten we eerlijk zijn, en moet er dus WEL iets veranderen. En SHE zegt net dat er niets hoeft te veranderen (maar dan blijven die irritaties toch, of ben ik nou gek?).
Ik zal wel een zeikerd zijn die er over doorgaat, maar echt duidelijk is het niet, wat er nou wel of niet de bedoeling is. De een roept dit, de ander dat. Ik heb eerlijk gezegd vanaf het begin begrepen dat dit gewoon een slowchat topic is dat toevallig het woord Slank in de titel had. Omdat het daar ooit van afgeleid was en de slowchat hierheen was verhuisd. Als we dan hier ook weer op de slowchat moeten gaan letten...
Maar ik ga nu echt even met het hondje naar het bos, want ik zit me er mateloos over op te winden en da's zonde van mijn zondag!
Okee omdat je het vraagt danquote:Op zondag 14 december 2008 13:50 schreef Chicolate het volgende:
Maria, jij komt niet meer aan, daar zorgen Neen, Kwak en ik wel voor. Dus kom ook in het lijstje
. Is leuk (voor ons om af te kijken of je wel echt je best doet ghehe).
Ik bedacht me van de week ... het lijkt alsof ik totaal niet meer afval, rommel een beetje rond de 63 ... maar andrehalf jaar geleden, zat ik altijd rond de 65. Ik ben gewoon permanent afgevallen. Als ik dit nou nog andehalf jaar volhou, dit ik standaard op mn streef
. Om er even een mini-succesje tegenaan te gooien.
Jullie zijn zelfs vrij toegankelijk.quote:Op zondag 14 december 2008 13:59 schreef SHE het volgende:
En gezien de snelheid waarmee nieuwkomers zich bij ons voegen, hoeven we ons ook geen zorgen te maken om kliekgedrag, blijkbaar valt dat dus enorm mee.
Ben ik het mee eens! Ik ben hier zelf pas sinds september of oktober, maar het is hier leuk en heb niet het idee dat er te erg een kliekje is ofzo!quote:Op zondag 14 december 2008 14:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Jullie zijn zelfs vrij toegankelijk.
quote:Op zondag 14 december 2008 14:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
ElisaB, wilkommen hier trouwens! Als jij dat bent op je avatar heb je een lief gezicht!
Oh het leek een eigen-fotoquote:Op zondag 14 december 2008 14:12 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Dat is Jennifer Beals.
Ik schat zo in dat ElisaB een fan van The L Word is?.
Elisa is sexier.quote:Op zondag 14 december 2008 14:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh het leek een eigen-fotoIk ken dat hele L Word dan ook niet, in my defense
Dan heeft Jennifer Beals een lief gezicht!
En daar is de ultieme tip voor Kim!quote:Op zondag 14 december 2008 14:12 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Dat is Jennifer Beals.
Ik schat zo in dat ElisaB een fan van The L Word is?.
Iedereen, want ik had al gequotequote:Op zondag 14 december 2008 14:16 schreef SHE het volgende:
Muhahahaha, ik kan je edits lezen
En je hebt gelijk hoor, zo serieus was het topic niet to begin with en de SC is gewoon toegestaan.
Tink & Clau doelden dan ook op iets anders.
Het onderwerp is idd toch een beetje gewichtsverlies, maar sc is gewoon done hier.
So very ontopicquote:Op zondag 14 december 2008 14:20 schreef kaasplankje het volgende:
Ik verlies gewicht, ik heb alleen fruit en zachte crackers in huis
Ah joh, dit was meer een discussie toch? Ik zie er geen kwaad in in ieder gevalquote:
Ik voel me een beetje bezwaard dat Greys zich sneu voelt dat Tink & Clau problemen hebben dat de slankpiem0ls offtopic gaan.quote:Op zondag 14 december 2008 13:34 schreef Greys het volgende:
Maar dat vind ik dan weer sneu (jahaaaaaaaaa, zo ben ik nou eenmaal, don't hate me) voor Tink en Clau die er toch duidelijk problemen mee hebben.
Een opmerking die pleit voor het posten van een foto van ElisaB!quote:
Dank je!quote:Op zondag 14 december 2008 14:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
ElisaB, wilkommen hier trouwens! Als jij dat bent op je avatar heb je een lief gezicht!
Ja, inderdaadquote:Op zondag 14 december 2008 14:17 schreef SHE het volgende:
Elisa is sexier.
Dat denk ik wel. Eigenlijk doe ik het al, zou alleen nog wat strikter moeten.quote:Op zondag 14 december 2008 14:11 schreef conleche het volgende:
O Elisa, heb jij geen baat bij een lowcarb dieet?? Ik loop ook altijd te rotzooien met m'n suikerspiegel en als ik low carb doe heb ik nergens last van!
hmjah... maar ik vind zelf ook wel dat 't inmiddels meer de LIF SC ísquote:Op zondag 14 december 2008 14:21 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ah joh, dit was meer een discussie toch? Ik zie er geen kwaad in in ieder geval
een warm, vers ham-kaas croissantje op station Utrecht, voordat ik bij mijn werk binnen loopquote:Op zondag 14 december 2008 14:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik eet ze ook teveel, zoooo slecht maar ook zoooo lekker
Witbrood, kaas en te weinig groen.quote:
quote:Op zondag 14 december 2008 13:10 schreef Greys het volgende:
Bleekselderij!
respectquote:Op zondag 14 december 2008 14:36 schreef motorbloempje het volgende:
ik eet ze nooit, ondanks dat ik ze wel lekker vind.. discipline![]()
Greysie! Wel weer terugkomen he?quote:Op zondag 14 december 2008 @ 14:40 schreef Greys het volgende:
Plank, voel je niet bezwaard, het is mijn probleem.
* Greys op oranje/roze bloemetjeslaarzen nu echt het modderige bos inholt
Zeg, dochtertje lief. (ik hoop wel dat Greyysie terugkomt, want anders zit ik ineens met een éénouderschap en dat is me wat te zwaar) Wat doe jij eigenlijk aan sport??quote:
Zeg mini puppel, wat is dit nou weer voor kut lijstje?quote:Op zondag 14 december 2008 15:08 schreef Goodbye het volgende:
Mijn lijstje van gister![]()
O: boterham met hagelslag
T: een appel en een mandarijntje
L: popcorn![]()
T: een kerstkransje
D: burritos![]()
T: een apfelstrudeltje. machtig spul
Daar schijnen meer mensen last van te hebben, die ademhaling bij kou! Ik heb weleens gelezen dat je dan met een dunne sjaal om zou moeten rennen, maar daar kan ik me eerlijk gezegd ook niet direct een voorstelling bij maken.quote:Op zondag 14 december 2008 15:28 schreef Goodbye het volgende:
Ja hee, ik doe toch niet voor niets eenHet is natuurlijk een zeer belabberd lijstje.
En sport, tsja, géén op dit moment. Sportscholen in mijn woonplaats hebben absurd dure abonnementen, maar ik zit toch te overwegen dat maar te gaan doen. Daarnaast zat ik te twijfelen over Curves in Utrecht, maar ik heb geen idee of dat een beetje leuk is en werkt. Hardlopen vind ik heerlijk, maar niet met deze kou! Dat voelt heel onprettig met mijn ademhaling..
Omdat we family breakfast hadden. 9 van de 10 zondagen moet mijn wederhelft werken en vandaag dus niet. En daarom had ie ze bij de bakker gehaald gisterenquote:Op zondag 14 december 2008 14:31 schreef SHE het volgende:
Waarom croissantjes?
Ik stel me dit soort situaties altijd graag irl voor. Dat je ergens zit te borrelen en dat iemand dan dan ineens keihard "Maar dat is haske offtopic!" begint te roepen en kwaad weglooptquote:Op zondag 14 december 2008 13:59 schreef SHE het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het enige wat onlogisch is, is dat jij nu een hele grote verandering wilt doorzetten omdat iemand een opmerking maakt.
Een opmerking die al eens eerder is gemaakt.
Toen was er ook niets aan de hand, net als nu.
Je maakt er een veel groter probleem van dan het is.
We zijn volwassen mensen, en er kan heus wel normaal over gepraat worden, zonder dat er ineens allerlei rare constructies bedacht worden.
Iedereen gaat hier offtopic, ook Tink en ook Claudia. Wat ze bedoelden met die opmerkingen heb ik hierboven al uitgelegd in een andere post.
En dat begrijp ik en de heren ook wel. Iedereen weer ff wakker en klaar.
En gezien de snelheid waarmee nieuwkomers zich bij ons voegen, hoeven we ons ook geen zorgen te maken om kliekgedrag, blijkbaar valt dat dus enorm mee.
Da's liefquote:Op zondag 14 december 2008 15:40 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Omdat we family breakfast hadden. 9 van de 10 zondagen moet mijn wederhelft werken en vandaag dus niet. En daarom had ie ze bij de bakker gehaald gisteren.
Helpt het als ik zeg dat mijn nekharen overeind gaan staan als ik lees dat je 'eik' in een zin propt?quote:Op zondag 14 december 2008 15:42 schreef conleche het volgende:
Ik zeg alleen nog maar haske en niemand zegt er wat van
Wat is er mis mee dan?quote:Op zondag 14 december 2008 15:42 schreef conleche het volgende:
Ik zeg alleen nog maar haske en niemand zegt er wat van
" jonguuuhh!!! de sc-bar is even verderop hoor!!! "quote:Op zondag 14 december 2008 15:41 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik stel me dit soort situaties altijd graag irl voor. Dat je ergens zit te borrelen en dat iemand dan dan ineens keihard "Maar dat is haske offtopic!" begint te roepen en kwaad wegloopt.
Eiks niet nee.quote:Op zondag 14 december 2008 15:43 schreef SHE het volgende:
[..]
Helpt het als ik zeg dat mijn nekharen overeind gaan staan als ik lees dat je 'eik' in een zin propt?
Maar vergis ik me als ik zeg dat er nog niet zo lang geleden ook al een discussie was hierover en dat met dát doel juist "Slanke tips"-etc is geopend?quote:Op zondag 14 december 2008 15:46 schreef Laureline het volgende:
Even nog mijn 2 eurocents: ik had altijd begrepen dat dit wel echt een Slank-topic was, voor ervaringen, tips en stokken achter de deur. En dat het geslowchat wel gewoon werd toegestaan, omdat het hier nu eenmaal zo gezellig was. Maar dat het een 'gewoon' slowchattopic zou zijn, onder de dekmantel van Slank, was volgens mij meer ironisch bedoeld.
Ikzelf, en volgens mij de meesten hier, doen het qua posts in de verhouding 50-50. (Slank-uithuilen over werkliefdeseriesbuurmanvanKim) En dan gaat het prima. Maar ik merk bij mezelf, dat als de insteek van iedereen hier is op gewicht komen of blijven is, het mij toch een ander gevoel geeft dan wanneer mensen puur voor de gezelligheid mee komen kletsen. Verhouding 0-100 dus.
Want dat gezamenlijk doel van die gezonde levensstijl, plaatst de R&P verhalen, de kledingproblemen, de liefdes- en werkperikelen van iedereen in een bepaalde context. Als je dat algemene 'slank' verhaal helemaal weglaat, kan je natuurlijk best alléén over dat alles posten, en dan wordt het voor veel mensen vast nog gezelliger, maar raak ik na 5 topics over ??? een beetje het spoor bijster. Maar dat is vast de leeftijd![]()
Wat fijn dat je zo blij met met je huisjequote:Op zondag 14 december 2008 15:46 schreef motorbloempje het volgende:de lichtval is zo mooi in de kamer nu
krijg zin om een wandeling te maken buiten, maar 't is koud
Volgens mij maakt het hetzelfde geluid als een binnensmondse nies ofzoquote:Op zondag 14 december 2008 15:47 schreef conleche het volgende:
[..]
Als je dan ROFL zegt hè, (wat betekent dat trouwens?) zeg je dan Rofful??
quote:Op zondag 14 december 2008 15:48 schreef SHE het volgende:
Ik moet wel bekennen dat ik een kinderachtige bui ( wanneer Ollie gaat preken ) nog weleens ' kut topic, slotje! ' roep.
Maar zeg je dsn srsly of seriously? In het eerste geval is dat best erg jaquote:Op zondag 14 december 2008 15:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
Overigens werd ik laatst in Utrecht bijna overreden door een labiele fietser die kennelijk haast had, en toen riep ik heel hard "SRSLY"
Da's best erg eigenlijk, dat het zo erg in mn systeem zit dat het een reflex-uitroep wordt.
IK LIK DE ENVELOPPE DICHT MET M'N TONG HOOR!! Snee zit in mijn lip.quote:Op zondag 14 december 2008 15:49 schreef Goodbye het volgende:
Ik denk niet dat dat werkt met sjaal Co.. but it's worth a try!
En kusje op je hand!
het eerstequote:Op zondag 14 december 2008 16:01 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Maar zeg je dsn srsly of seriously? In het eerste geval is dat best erg ja
Oh, sorry niet goed gelezenquote:Op zondag 14 december 2008 16:01 schreef conleche het volgende:
[..]
IK LIK DE ENVELOPPE DICHT MET M'N TONG HOOR!! Snee zit in mijn lip.
Sorry voor de kapitalen. Ben ook aan het werk intussen...
In Slanke Tips mag je het echt alleen 100% over slank-eten-training hebben. Dus echt geen 1 post over groenkraagparkieten, galajurken of puppels. Dat gaat mij dan ook weer te ver.quote:Op zondag 14 december 2008 15:51 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar vergis ik me als ik zeg dat er nog niet zo lang geleden ook al een discussie was hierover en dat met dát doel juist "Slanke tips"-etc is geopend?
Ja maar daar is geen fuck aan dat topic, heel erg saai. Ik ben het wel een beetje eens met de post van Laureline! Het is net als met koken, it's all about the verschillende ingredienten en de verhoudingen daarvan.quote:Op zondag 14 december 2008 15:51 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar vergis ik me als ik zeg dat er nog niet zo lang geleden ook al een discussie was hierover en dat met dát doel juist "Slanke tips"-etc is geopend?
\dat zeg ik ook altijdquote:Op zondag 14 december 2008 16:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
het eersteDat roepen we in mijn vriendengroep van geeky people namelijk wel vaker! Dat klinkt ongeveer als 'sursli"
pocheren! of als je geen tijd hebt, grillen ( maar dan wel zo goed dat alles door en door gaar is.quote:Op zondag 14 december 2008 16:11 schreef HunnY het volgende:
@SHE;
Je had het een paar dagen geleden over een stukje kip als tussendoortje. Nu heb ik kipfiletjes in de vriezer liggen, hoe kan ik die gezond klaarmaken en evt. in de koelkast leggen voor later? En hoelang kan ik het dan bewaren? Kan ik het ook meenemen naar werk (= geen koelkast)?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
Dan pak je ze een pak melk af, moeten ze het ook nog zelf komen brengen!quote:Op zondag 14 december 2008 16:16 schreef kaasplankje het volgende:
hmmm zal ik de buren bellen om te vragen of ze me een pak melk willen brengen? Dan kan ik pancakes bakken
Ehm... Een fruitsalade misschien? Of anders cup-a-soup of kippenbouillon (opkikker), dat kan je nemen zoals anderen hun koffie/thee nemenquote:Op zondag 14 december 2008 16:15 schreef Goodbye het volgende:
Op mijn nieuwe werk is het niet zo gebruikelijk om uitgebreid tussendoortjes te gaan zitten, dus ik werk meestal snel een plakje ontbijtkoek of een mandarijntje weg. Heeft er iemand betere/andere tips?
Hoe kom je aan die jurk?quote:
Wortels, appel, vruchtenkwark, zo'n soort zogenaamd gezonde reep? Maar kijken ze je raar aan dan, als je dat doet, of is er gewoon helemaal geen tijd voor eten tussendoor?quote:Op zondag 14 december 2008 16:15 schreef Goodbye het volgende:
Op mijn nieuwe werk is het niet zo gebruikelijk om uitgebreid tussendoortjes te gaan zitten, dus ik werk meestal snel een plakje ontbijtkoek of een mandarijntje weg. Heeft er iemand betere/andere tips?
quote:Op zondag 14 december 2008 16:15 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en zoals vrijdag beloofd een snelle wazige foto van mijn eventuele 'proudt to be faudt' outfit
denk er zwarte make-up en netpanty bijalleen de schoenen worden nog een probleem
alhoewel, het is proudt to be faudt, dus kan mn allstars er vast wel onder doen
I am lost hier; jij moest toch als kerstvrouw?? Ik wacht nog steeds op die foto's!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb het even opgezocht; pocheren is toch de kipfilets in kokend water leggen met een bouillionblokje, en dat 10 minuten lang? Dan is het gaar en klaar om gegeten te worden?quote:Op zondag 14 december 2008 16:13 schreef SHE het volgende:
[..]
pocheren! of als je geen tijd hebt, grillen ( maar dan wel zo goed dat alles door en door gaar is.
Pocheren in bouillion is het lekkerst, kun je ook lang bewaren. Vlees van de filet uit elkaar plukken en op een btroodje kwakken. Of gewoon zo eten, met een likje mayo of mosterd ofzo.
Nouja, ik word niet raar aangekeken, maar bijna niemand neemt een tussendoortje!quote:Op zondag 14 december 2008 16:19 schreef Laureline het volgende:
[..]
Wortels, appel, vruchtenkwark, zo'n soort zogenaamd gezonde reep? Maar kijken ze je raar aan dan, als je dat doet, of is er gewoon helemaal geen tijd voor eten tussendoor?
quote:Op zondag 14 december 2008 16:19 schreef Goodbye het volgende:
Zeg SHE, kipkerriesalade hoe goddelijk ik het ook vind is toch helemaal niet zo goed? Waarom prijkt er dan een 'ik kies bewust' logo op?
Oehja! Een kerstmuts EN bunny-oren-haarband! Da's nog fouter dan mijn suggestie!quote:Op zondag 14 december 2008 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
er was geen kerstvrouwenpak te vinden, en toen bedacht ik dat ik dit nog had liggen.. heb ook nog een kerstmuts die je hierbij kunt denken
ja en ja!quote:Op zondag 14 december 2008 16:20 schreef HunnY het volgende:
[..]
Heb het even opgezocht; pocheren is toch de kipfilets in kokend water leggen met een bouillionblokje, en dat 10 minuten lang? Dan is het gaar en klaar om gegeten te worden?
En bij grillen leg je de kipfilet op de grill in de oven? Hoelang moet dat ongeveer, en op welke stand? En is het dan handig de kipfilets door de helft te snijden zodat ze sneller gaar zijn?
Sorry, maar ik ben echt een n00b wat dit betreft
Ja, dan moet je je aanpassen en biertjes gaan drinken ernàquote:Op zondag 14 december 2008 16:21 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nouja, ik word niet raar aangekeken, maar bijna niemand neemt een tussendoortje!Het zijn wel voornamelijk mannen, misschien ligt het daar aan
Beter plan, die rok staat alsof je een vuilniszak hebt omgeknooptquote:Op zondag 14 december 2008 16:22 schreef motorbloempje het volgende:
maar misschien skip ik het rokje bedenk ik me net en doe ik het topije gewoon aan op mn zwarte broekis ook niet zo koud
Ja echt he?! Te belachelijk voor woorden!quote:
Oh er werken ook wel vrouwen hoor, maar in mijn hoek zitten voornamelijk mannen, da's toeval!quote:Op zondag 14 december 2008 16:24 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, dan moet je je aanpassen en biertjes gaan drinken ernà![]()
Wat voor werk doe je dan dat er bijna alleen maar mannen werken? Iets in de computerhoek? Of het BankWezen?
ja, het is een XL die nu doormiddel van ducttape vast zatquote:Op zondag 14 december 2008 16:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Beter plan, die rok staat alsof je een vuilniszak hebt omgeknoopt
dat kies bewust logo is zo dubieus als de pest. Negeren.quote:Op zondag 14 december 2008 16:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja echt he?! Te belachelijk voor woorden!
Sounds very good! Maar waar haal ik masala kerrie?quote:Op zondag 14 december 2008 16:28 schreef SHE het volgende:
[..]
dat kies bewust logo is zo dubieus als de pest. Negeren.
Zeker kipkerrie salade van de super heeft neits zinnigs. Als je'm zelf maakt wordt het wel interessant en dat kan vrij simpel door kip te pocheren, in kleine stukjes te scheuren, masala kerrie met suikervrije mayo mengen, evt nog beetje peper/zout, en wat mandarijntjes toevoegen of juist ananas.
YuM!
iedere zichzelf respecterende toko verkoopt masalaquote:Op zondag 14 december 2008 16:31 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Sounds very good! Maar waar haal ik masala kerrie?
tokoquote:Op zondag 14 december 2008 16:31 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Sounds very good! Maar waar haal ik masala kerrie?
Ik woon in een durrep, daar hebben ze geen toko'squote:Op zondag 14 december 2008 16:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
iedere zichzelf respecterende toko verkoopt masalaof supers het hebben weetiknie.
Oh, dat vind ik lief van je!quote:Op zondag 14 december 2008 16:35 schreef motorbloempje het volgende:
ik kan 't zelfs anders wel ff opsturen hoor, kleine moeite
Ik ga voor ananas denk ik!quote:Op zondag 14 december 2008 16:43 schreef SHE het volgende:
Als je mandarijntjes toevoegt dan wel die uit blik! Niet de verse, die hebben fiese felletjes!
I voted for you! Nerd-galore!quote:Op zondag 14 december 2008 16:44 schreef motorbloempje het volgende:
ach, ik ben ook fab, geweldig en aanbidbaar, maar ik heb 1 stem ofzo![]()
quote:Op zondag 14 december 2008 13:34 schreef Greys het volgende:
ola! ik heb heerlijk geslapen, de kerstboom van mn ouders versierd en twee en een half uur vernikkelend van de kou kerstliedjes gezongen in t centrum van Leiden (ingehuurd dor de winkeliersvereniging met klein koortje)quote:En KWAK, als je al wakker bent. Nieuwe dag, nieuwe kansen, nieuwe ballen!
Maak me trots!
oeh, lekkah! die ga ik ook weer vaker maken!! heb volkorenmeel en boekweit in huis, ik neem meestal ee verhouding 3:1 van beiden....quote:Op zondag 14 december 2008 12:24 schreef SHE het volgende:
@ Vief: sorry, topic was al dicht. Laatste post is nasi recept
@ Maria : niets mis met pannekoeken! mits je ze van volkorenmeel maaktDan mag je ze net als brood goed hebben.
Ik maak ook weleens boekweit pannekoekjes, die verdraag ik beter. heerlijk met ahornsiroop en fruit o+ Ik vind dat echt een traktatie en het is nog gezond ook. Boekweit zit barstensvol mineralen en vitaminen.
Yes, de keuzes zijn al veel beter, maar je eet nog steeds te rijk en te gevarieerd.quote:Op zondag 14 december 2008 17:27 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ola! ik heb heerlijk geslapen, de kerstboom van mn ouders versierd en twee en een half uur vernikkelend van de kou kerstliedjes gezongen in t centrum van Leiden (ingehuurd dor de winkeliersvereniging met klein koortje)
eten is best goed vandaag denk ik, op ontbijt en vlees bij avondeten na (maar: t is geen ongecontroleerde zooi, het is een kwestie van "aanbod" en opmaken van de vriezer)
O- twee witte boterhammen (papa had zelf brood gebakken, er was geen bruin in huis) met twee sausages en een klein plakje bacon (ze aten engels ontbijt...ik heb me ingehouden...echt ingehouden. er was verder alleen kaas in huis, en dat eet ik niet.)
T- niks
L- twee broodrolletjes met gepocheerde kipfilet, komkommer
T- beetje kipfilet, 15 amandelen, augurkjes (gierende honger, werkelijk waar)
D-boerenkool met een speklapje
T- ik denk nog een paar amandelen en wat augurkjes ofzo mocht ik nog honger krijgen
is dat een voorzetje voor een betere toekomst?
ik ben helemaal verslingerd aan de kipfilet broodrolletjes (zonder mayo, mat sla) dat wilde ik maandag nog meer gaan maken voor de rest van de week. en dan de week daarna pannenkoekjes, want na een week ben ik dingen meestal echt zat...quote:Op zondag 14 december 2008 17:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Yes, de keuzes zijn al veel beter, maar je eet nog steeds te rijk en te gevarieerd.
oh rly? yeah rlY!
Als je die pannekoekjes toch lekker vind; ga dan voor volgende week een HELE grote berg bakken.
Zoveel je kan.
Dan ga je overdag, echt elk uur pannekoekjes zitten eten. Dan weer met een beetje ham, of met een beetje ahornsiroop etc.
Suikervrije jam mag ook.
Wat jij nodig hebt is voorspelbaarheid en regelmaat, om uit die verleidingen te komen.
Ga dus iets zoeken wat je ELKE dag kunt eten ( overdag ) en wat gezond is. Als dat pannekoekjes zijn, dan graag die pannekoekjes!
Dan hoef je ook niet te gaan zoeken naar dingen die je wel / niet mag en weet je dat je dat mag en niets anders.
Sa' vonds kun je eten wat de pot schaft, maar wel met goede keuzes!
Wat zit er precies in die broodrolletjes?quote:Op zondag 14 december 2008 17:43 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik ben helemaal verslingerd aan de kipfilet broodrolletjes (zonder mayo, mat sla) dat wilde ik maandag nog meer gaan maken voor de rest van de week. en dan de week daarna pannenkoekjes, want na een week ben ik dingen meestal echt zat...
en tussendoor? mag dat wel amandelen en augurkjes enzo?
Dat is nog niets, aan mij vraagt soms nog iemand: "Oooo, ben je zwanger?"quote:Op zondag 14 december 2008 17:34 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel zag gisteren een vriend weer sinds lange tijd...
Eerste opmerking: Wat ben jij dik geworden!![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb het nog niet letterlijk gehoord, maar ik weet zeker dat het af en toe van mij ook wel eens gedacht wordt.quote:Op zondag 14 december 2008 17:52 schreef Laureline het volgende:
[..]
Dat is nog niets, aan mij vraagt soms nog iemand: "Oooo, ben je zwanger?"
![]()
een boterham zonder korstjes, opgerold met sla en een plukje gepocheerde kip ertusen, in een stukje alufolie gerold zodat ie niet uit elkaar knalt. mayo vind ik vies, dus die gebruik ik niet. ohja, beetje peper erop ook.quote:Op zondag 14 december 2008 17:46 schreef SHE het volgende:
[..]
Wat zit er precies in die broodrolletjes?
En dat is prima, een week lang die rolletjes ( overdag tot je avondeten! en echt elke 2 uur, geen smoesjes )
Daarna een week pannekoekjes
Week erop weer iets anders.
Truuk is de hele dag door hetzelfde te blijven eten. Je metabolisme gaat dan lekker omhoog en je geeft cheaterij geen ruimte. )
Tussendoortjes zijn prima
nee, max. 10 per keer, en liefst maar 1 keer per dag. als ik werkelijk uit elkaar klap van de trek en nog niet mag koken bijvoorbeeld. goed plan?quote:Op zondag 14 december 2008 17:59 schreef conleche het volgende:
O en Kwak: pas op met de amandelen he, ze mogen wel, maar niet de hele dag door, wegens extreem calorierijk
[/SHE]
Ik zou het bij 1x per dag houden en het afwisselen met gekookte eitjes. Of vind je dat vies? Het vult namelijk echt goed en het is ook warm en troostrijk voer. En het verveelt nooit. Tenminste mij niet.quote:Op zondag 14 december 2008 18:02 schreef kwakveense het volgende:
[..]
nee, max. 10 per keer, en liefst maar 1 keer per dag. als ik werkelijk uit elkaar klap van de trek en nog niet mag koken bijvoorbeeld. goed plan?
ik lust geen eiquote:Op zondag 14 december 2008 18:07 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zou het bij 1x per dag houden en het afwisselen met gekookte eitjes. Of vind je dat vies? Het vult namelijk echt goed en het is ook warm en troostrijk voer. En het verveelt nooit. Tenminste mij niet.
Of je neemt dan een enorme kop bouillon, wat Maria volgens mij ook al adviseerde. Mij helpt dat altijd erg goed! Ik vind sowieso dat er geen momenten in een dag moeten zitten dat je uit elkaar klapt van de honger, dat zorgt er alleen maar voor dat je het moeilijker volhoudt.quote:Op zondag 14 december 2008 18:02 schreef kwakveense het volgende:
[..]
nee, max. 10 per keer, en liefst maar 1 keer per dag. als ik werkelijk uit elkaar klap van de trek en nog niet mag koken bijvoorbeeld. goed plan?
Stukjes kip: ook goed!!quote:Op zondag 14 december 2008 18:18 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik lust geen eiin welke vorm dan ook, behalve als t door een baksel heen zit...
ik wissel wel af met een plakje rauwe ham of een stukje kip ofzo...
Lekkere opmerkingen zijn dat. Blerg!quote:Op zondag 14 december 2008 17:52 schreef Laureline het volgende:
[..]
Dat is nog niets, aan mij vraagt soms nog iemand: "Oooo, ben je zwanger?"
![]()
Volgens mijn man komt het omdat ik er best dun uitzie maar wel een buikjeheb. "JA, dat is juist het contrast!"riep hij vergenoegd.
quote:Op zondag 14 december 2008 18:00 schreef kwakveense het volgende:
[..]
een boterham zonder korstjes, opgerold met sla en een plukje gepocheerde kip ertusen, in een stukje alufolie gerold zodat ie niet uit elkaar knalt. mayo vind ik vies, dus die gebruik ik niet. ohja, beetje peper erop ook.
ben nu een oud inulnevezelwit aan t opmaken, wordt van de week hopelijk vervangen door een mooi volkoren meergranen pitjesbrood waar een lekke korstje opzit...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tinkepink op 14-12-2008 18:48:06 ]Geen zorgen voor de dag van morgen.
ik heb kut geslapen, gedroomd over nare dingen en gewoeld en onrustig, maar ben blij opgestaan. heb ook echt een hele fijne dag gehad!quote:Op zondag 14 december 2008 18:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Klinkt fantastisch.
En iets anders, hoe ben je opgestaan vandaag? Voel je je nog een beetje gelukkig? Heb je er zin in?
quote:Op zondag 14 december 2008 18:33 schreef Tinkepink het volgende:
Daarentegen heb ik vandaag een Adidastrainigspak cadeau gekregen van mijn man omdat hij me zo mooi vind en trots op me is. Maat 164 en het staat geweldig![]()
Gewoon zwart, strak, witte strepen, polyester/katoen mix. Eigenlijk precies waar ik 2 maanden geleden naar op zoek was. Ik heb toen alleen niet bij de kindermaatjes gekeken. Wist ik veel. Maar de mevrouw in de sportwinkel wist me te vertellen dat zelfs de kleinste volwassenenmaten me te groot zouden zijn omdat die te breed zijn op de heupen.quote:Op zondag 14 december 2008 18:37 schreef conleche het volgende:
Tink, foto?? Zonder hoofd mag hoor!!
En bij je moeder was het misschien meer de wens dat ze nog een kleinkind zou krijgen??
Mja. Hij vind ipv hij vindtquote:
Nou had ik toch helemaal over deze post heengelezen!! Heb je gekocht, of via de tante van de zuster van de dochter van de oma van Kim?quote:Op zondag 14 december 2008 15:56 schreef neen het volgende:
[..]wanneer ik met vrienden iets oplos zegt er altijd wel iemand als conclusie: "Opgelost" gevolgd door een niet te missen slotje natuurlijk
O en Co, die verzamelshizzle van de Stereophonics is echt fantastischwat een helden zijn het ook
Ja en nu kan ik natuurlijk niet met stomme excuses aankomen hequote:
Radijsjes op brood?quote:Op zondag 14 december 2008 18:58 schreef Bob. het volgende:
Oh dat is wel handig Tink, als je in een kindermaat past, da's veel goedkoper.En lief van je man!
Heeft iemand hier nog tips voor ontbijt/lunch dingen als je juist helemaal niet van zoet houdt?
Vooral qua brood is dat lastig omdat ik ook geen vlees eet. Ik ben echt compleet kaas gek, dus dat at ik altijd, maar daar moet dus mee geminderd worden door al dat stomme vet wat er in zit.
humus; aubergine spread, tartex, slankie met sambal, komkommersalade, toffuti ( bij de reformzaak ) lijkt op roomkaas, is gemaakt van soja, pindakaas + sambal, gegrilde groenten, eiquote:Op zondag 14 december 2008 18:58 schreef Bob. het volgende:
Oh dat is wel handig Tink, als je in een kindermaat past, da's veel goedkoper.En lief van je man!
Heeft iemand hier nog tips voor ontbijt/lunch dingen als je juist helemaal niet van zoet houdt?
Vooral qua brood is dat lastig omdat ik ook geen vlees eet. Ik ben echt compleet kaas gek, dus dat at ik altijd, maar daar moet dus mee geminderd worden door al dat stomme vet wat er in zit.
Omelet met tomaat en melk etc, evt op brood? Tonijn (evt aanmaken met mayo)? 30+ kaasquote:Op zondag 14 december 2008 18:58 schreef Bob. het volgende:
Ik heb ook zelf een tijdje tapenade's op brood gesmeerd, lekker! Maar dat zal ook wel niet heel gezond zijn.quote:Op zondag 14 december 2008 19:17 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb dat probleem trouwens ook, Bob. Bij mij is het altijd kaas, pindakaas of toast met wat roomboter. Ik hoef 's ochtends en 's middags geen zoetigheid, vooral niet op m'n brood. Ik zoek gewoon iets direct smeerbaars wat lekker en vegetarisch is. Maar dan is er niet veel keus meer.
Ik heb me vandaag volgevreten met bruine afbakstokbroodjes met de aller-aller-aller-lekkerste biologisch pesto van de hele wijde wereldquote:Op zondag 14 december 2008 19:19 schreef Bob. het volgende:
Ik heb ook zelf een tijdje tapenade's op brood gesmeerd, lekker! Maar dat zal ook wel niet heel gezond zijn.
Zelfs ik, het boegbeeld van ijzeren discipline, ga helemaal stuk als mijn koppie niet ok is. Zorgen of verdriet kunnen me dan helemaal uit mijn routine halen. En bij mij is het alles of niets. Ik doe OF iets perfect, OF ik gooi er met de pet naarquote:Op zondag 14 december 2008 19:19 schreef Merel het volgende:
Ik vind het zo stom dat Oprah en Dr.Phil altijd gelijk hebben over hoe eten en emoties samenhangen. Ik hou er niet van om in hun hokjes te passenIk heb de afgelopen twee weken chaos in m'n kop en ik kan meteen niet meer normaal eten en sporten. Eten en sporten hangt ook samen, het lukt me ook niet om één van de twee goed te doen, het gaat of allebei geweldig of allebei helemaal niet. De weegschaal is nog wel lief voor me hoor, ik blijf tussen de 66 en de 67, maar vanaf morgen moet de knop weer om. Al ben ik wel gewoon van plan om me met Kerst vol te vreten en met Oud & Nieuw klem te zuipen, dus het decemberstreven is om gewoon niet zwaarder te worden, en in januari dan weer verder afvallen!
Als je ze zelf maakt dan kun je de schade redelijk beperken. In de supermarkt variant zit helaas een hoop onzin.quote:Op zondag 14 december 2008 19:19 schreef Bob. het volgende:
[..]
Ik heb ook zelf een tijdje tapenade's op brood gesmeerd, lekker! Maar dat zal ook wel niet heel gezond zijn.
quote:Op zondag 14 december 2008 19:21 schreef SHE het volgende:
Gewoon genieten van december en in Januari weer met frisse moed verder.
Kerst vind ik ook minder erg dan Oud & Nieuw. Appelbeignets! En dan vooral op 1 januari, als ze al een tijdje liggen en lekker zompig zijnquote:Op zondag 14 december 2008 19:24 schreef conleche het volgende:
En wat duurt die kerst nou helemaal? 2 dagen?? Hoeveel kan je erbij eten in 2 dagen?? Niets wat een balansdagje in de eerste week van januari niet kan verhelpen!!
Precies! btw, ik eet met kerst meestal minder dan op een gewone dag, omdat je dan toch maar een beetje loopt te hangen.quote:Op zondag 14 december 2008 19:24 schreef conleche het volgende:
En wat duurt die kerst nou helemaal? 2 dagen?? Hoeveel kan je erbij eten in 2 dagen?? Niets wat een balansdagje in de eerste week van januari niet kan verhelpen!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |