abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 december 2008 @ 12:17:57 #1
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64003286

Het vorige deel: Slank op z'n gezelligst #374 Met vers mannelijk schoon

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Eten doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

[ Bericht 50% gewijzigd door Vivi op 14-12-2008 12:37:11 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_64003295
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:11 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik vind het wel gezellig hoor! Kom zeg, ga nu niet doen alsof het hier ineens over slank worden gaat dames .
I second that!

Oh en Viev, je hebt ook dat artikel in de Viva gelezen?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_64003297
's kijken of ik er nu wel tussen kom
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 12:19:53 #4
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64003309
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:18 schreef Goodbye het volgende:

[..]

I second that!

Oh en Viev, je hebt ook dat artikel in de Viva gelezen?
Ja, maar ik wist het al .
pi_64003310
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:18 schreef motorbloempje het volgende:
's kijken of ik er nu wel tussen kom
Ja, wat heb je gedaan op je werk vrijdag? Nu ben ik benieuwd
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_64003311
De merel was misschien tegen het raam gevlogen? Zat voor het raam op de grond en vloog niet weg toen ik op 'm afliep, en ook niet toen ik 'm oppakte. Hij leek niks gebroken te hebben. Ik heb 'm een end verderop (ivm katten) op het dak van een laag schuurtje gezet.

Iets later liep ik de deel op, hoorde een ijselijke gil. Een inspectie leerde dat de kat een klein rovertje had gevangen. Kat weggebonjourd, rovertje gepakt, opgerold paste het in de palm van mijn hand en het hield zich dood maar was dat duidelijk niet. Ook die naar dat schuurtje gebracht op de grond naast een stapel hout van de hand gerold - zoef zei het en foetsjie was het.

Vanochtend te laat gaan hardlopen, normaal doen we dat bij zonsopgang, nu ergens tussen 9 en 10 ofzo - maar liefst 9 mensen tegengekomen onderweg.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64003317
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:19 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja, maar ik wist het al .
Ik niet Gelukkig eet ik vrijwel alleen brood van de bakker!
  Vis een optie? zondag 14 december 2008 @ 12:20:40 #8
70532 loveli
N
pi_64003318
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:51 schreef ElisaB het volgende:
Ik rommel nogal met mijn bloedsuikerspiegel, waardoor ik chronisch honger heb.
[..]
Het (heel erg) goede nieuws is dat ik daarmee mijn bloedsuikerspiegel redlijk onder controle heb; ik kan er een paar uur op doorgaan en loop niet de hele dag te trillen en te shaken.
[..]
Om ff to the point te komen: ik verwachte eigenlijk dat ik met de overstap van cruesli naar havermout wel wat gewicht zou kwijtraken. Maar het tegendeel lijkt aan de hand

Ik maak me er niet echt druk over. Ik heb bijna 15 jaar lopen kutten met mijn gezondheid (maag / darmen / bloedsuikerspiegel) en nu ik dat onder controle heb, is het gewicht voor mij van ondergeschikt belang.
Begrijpelijk dat je gezondheid op 1 staat! Wat is de oorzaak van je problemen? Tarwegluten al uitgeschakeld als boosdoener? Die dingen kunnen zo slecht zijn voor je darmen, dat je daardoor je voedingsstoffen niet opneemt. Suiker is ook geen beste voor je darmen.
Nu laat je de suikers en tarwe-producten (tenminste, dat gok ik) weg, je darmen herstellen en nemen veel meer op dan eerst. Ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar mij lijkt het een mogelijkheid. Ook omdat je wel witbrood eet, maar geen bruin: in bruin zitten meer gluten dan in wit. Soms weet je lijf automatisch wat goed voor je is.

Als je denkt dat het aan de yoghurt ligt kun je havermout ook een tijdje in water gekookt eten. Klinkt misschien niet lekker (geen idee, nooit geprobeerd), maar is een optie. En hoe regelmatig eet je?
crap in = crap out
  zondag 14 december 2008 @ 12:21:12 #9
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64003324
Hallo,

Ik heb iets te veel gedronken gister.

.
  zondag 14 december 2008 @ 12:22:55 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64003352
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:15 schreef SHE het volgende:
Blue band goede start is dat...maar dan kan je beter niks eten. Dat brood is echt heel beroerd.

Elisa, probeer eerst eens bij de bakker wat brood te proeven en geef aan dat je bruinbrood lastig wegkrijgt.
Je moet het leren eten. Er zijn zooooveel mooie soorten brood! Er zit er vast wel 1 tussen die je lekker vind en die ook gezond is.
Wij zijn echt verwend wat brood betreft; geen periode zo fantastisch als deze met het aanbod van brood wat er is.

Brood uit de supermarkt sowieso laten liggen.
Ik heb - vanwege de chronische honger - jarenlang heel veel bruin brood gegeten (een heel donkerbruin per dag naast de gewone avondprak ). Het staat me tegen.

Misschien moet ik inderdaad maar weer eens wat bruine varianten gaan proberen. Moet eerlijk bekennen dat het nemen van wit ook wel een beetje gemakzuchtig is; dan weet ik zeker dat ik het wel wegkrijg...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_64003360
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:15 schreef SHE het volgende:
Blue band goede start is dat...maar dan kan je beter niks eten. Dat brood is echt heel beroerd.
Beroerd qua smaak of voedingswaarde? Ik heb het nog nooit gekocht omdat ik graag volkoren brood eet.
quote:
Elisa, probeer eerst eens bij de bakker wat brood te proeven en geef aan dat je bruinbrood lastig wegkrijgt.
Je moet het leren eten. Er zijn zooooveel mooie soorten brood! Er zit er vast wel 1 tussen die je lekker vind en die ook gezond is.
Helemaal mee eens. Hoewel ik elk soort brood wel eet vind ik niet zoveel broden écht lekker (ookal komen ze van de bakker!). Tegenwoordig kopen we regelmatig brood bij de Hema. Het is een kwestie van zoeken en proberen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_64003372
tvp
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 14 december 2008 @ 12:24:44 #13
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64003388
@ Vief: sorry, topic was al dicht. Laatste post is nasi recept

@ Maria : niets mis met pannekoeken! mits je ze van volkorenmeel maakt Dan mag je ze net als brood goed hebben.
Ik maak ook weleens boekweit pannekoekjes, die verdraag ik beter. heerlijk met ahornsiroop en fruit o+ Ik vind dat echt een traktatie en het is nog gezond ook. Boekweit zit barstensvol mineralen en vitaminen.
pi_64003435
Ik vind dat echt ontspannend om te doen; pannenkoeken bakken
  zondag 14 december 2008 @ 12:27:51 #15
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64003453
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Beroerd qua smaak of voedingswaarde? Ik heb het nog nooit gekocht omdat ik graag volkoren brood eet.
[..]

Helemaal mee eens. Hoewel ik elk soort brood wel eet vind ik niet zoveel broden écht lekker (ookal komen ze van de bakker!). Tegenwoordig kopen we regelmatig brood bij de Hema. Het is een kwestie van zoeken en proberen.
Beiden. Dat brood slaat echt nergens op.
Ik ben ook een kieskeurige brood eter. Maar sinds een jaar hebben wij een nieuwe italiaanse bakker in de straat die de meest fantastische broden bakt. Vooral zijn zuurdesemstokbrood is hier favoriet
En hij is elke zondag open om 08.00, dat is ook een zegen.
  zondag 14 december 2008 @ 12:29:18 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64003480
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:24 schreef SHE het volgende:

@ Maria : niets mis met pannekoeken! mits je ze van volkorenmeel maakt Dan mag je ze net als brood goed hebben.
Ik maak ook weleens boekweit pannekoekjes, die verdraag ik beter. heerlijk met ahornsiroop en fruit o+ Ik vind dat echt een traktatie en het is nog gezond ook. Boekweit zit barstensvol mineralen en vitaminen.
Oe interessant! Mijn moeder maakt ze wel altijd met volkorenmeel, ik weet alleen niet uit mn hoofd hoe Maarten zn moeder het maakt (daar ben ik nu), ik dacht ook volkorenmeel! Ik ga zo eens kijken!

En yay, zo te zien heb ik nog een recept om toe te voegen aan SHErecept.doc (ik had je roti recept ook opgeslagen)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 14 december 2008 @ 12:29:44 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64003488
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Begrijpelijk dat je gezondheid op 1 staat! Wat is de oorzaak van je problemen? Tarwegluten al uitgeschakeld als boosdoener? Die dingen kunnen zo slecht zijn voor je darmen, dat je daardoor je voedingsstoffen niet opneemt. Suiker is ook geen beste voor je darmen.
Nu laat je de suikers en tarwe-producten (tenminste, dat gok ik) weg, je darmen herstellen en nemen veel meer op dan eerst. Ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar mij lijkt het een mogelijkheid. Ook omdat je wel witbrood eet, maar geen bruin: in bruin zitten meer gluten dan in wit. Soms weet je lijf automatisch wat goed voor je is.

Als je denkt dat het aan de yoghurt ligt kun je havermout ook een tijdje in water gekookt eten. Klinkt misschien niet lekker (geen idee, nooit geprobeerd), maar is een optie. En hoe regelmatig eet je?
Als ze een gluten intolerantie had, dan was ze ook gek geworden van havermout.
  zondag 14 december 2008 @ 12:30:49 #18
33954 ElisaB
pi_64003504
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:20 schreef loveli het volgende:

Eigenlijk is nooit vastgesteld wat het probleem is. Ik ben tussen mijn 17e en 23e verschillende keren volledig binnenstebuiten gekeerd (bloed onderzoeken, echo's, darmonderzoeken), maar er is nooit iets gevonden. Uiteindelijk besloot mijn huisarts dat ik maar gewoon moest gaan uitzoeken wat wel en wat niet lekker viel. Puur per toeval ben ik erachter gekomen dat suikers het eigenlijk nooit goed deden.

Een paar jaar terug kregen we een nieuwe huisarts. Die opperde hypoglycemie. Ik heb het voor kennisgeving aangenomen, maar nooit officieel laten testen. Ik hou me - grotendeels - aan de do's en don'ts die er voor de hypoglycemisten gelden en daar voel ik me - ten opzichte van eerder - geweldig bij.

Het is niet erg om iets te mankeren, maar ik weet wel graag zo ongeveer wat ik heb en hoe ik er zelf invloed op heb

Ik heb havermout op verschillende manieren geprobeerd, maar met water of melk krijg ik het echt niet weg.
  zondag 14 december 2008 @ 12:31:54 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64003516
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:20 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik niet Gelukkig eet ik vrijwel alleen brood van de bakker!
Euh ja? Maar daar zit het ook in hoor, je moet biologisch brood nemen .
  zondag 14 december 2008 @ 12:32:55 #20
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64003526
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:21 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hallo,

Ik heb iets te veel gedronken gister.

.
  zondag 14 december 2008 @ 12:32:59 #21
33954 ElisaB
pi_64003528
Ow, ik moest om de zoveel posts wel ff 'slank' posten. Bij dezen: Slank
pi_64003543
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:31 schreef Vivi het volgende:

[..]

Euh ja? Maar daar zit het ook in hoor, je moet biologisch brood nemen .
Oh, ik heb dat artikel ook maar half gelezen. Ik gebruik nog steeds kauwgom Biobrood dan maar. Rare zooi!
  zondag 14 december 2008 @ 12:34:37 #23
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64003551
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:24 schreef SHE het volgende:
@ Vief: sorry, topic was al dicht. Laatste post is nasi recept

Thanks lief!

Zo, ik ben naar de knutselclub .

Maar goed ook, ik kom net terug uit de badkamer, is mijn volledige administratie door de kamer heen verspreidt.

Ik : "Dean, dat mag toch niet! ".

Dean: WEWWW!!! = "Wel"

Doei.
  zondag 14 december 2008 @ 12:35:35 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64003572
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:34 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Oh, ik heb dat artikel ook maar half gelezen. Ik gebruik nog steeds kauwgom Biobrood dan maar. Rare zooi!
Eugh ja, varkenstalg! Ik vreet nog liever mijn eigen mee-eters . (niet dat ik die heb natuurlijk).
pi_64003578
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:34 schreef Vivi het volgende:

[..]

Thanks lief!

Zo, ik ben naar de knutselclub .

Maar goed ook, ik kom net terug uit de badkamer, is mijn volledige administratie door de kamer heen verspreidt.

Ik : "Dean, dat mag toch niet! ".

Dean: WEWWW!!! = "Wel"

Doei.
Leuk kind . Lijkt op z'n moeder ook

Ciao
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')