abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? zondag 14 december 2008 @ 11:28:37 #276
70532 loveli
N
pi_64002596
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik zal eens even OT gaan, want je hebt gelijk...

Wie weet wat het gevolg is van een meer dan gemiddelde hoeveelheid havermoput met yoghurt in je dieet?
Havermout is goed! Je hoort er alleen positieve gevolgen van te merken, dus van goede spijsvertering tot een gezondere huid. En het ligt eraan wat voor yoghurt je gebruikt, vol of mager. Door de yoghurt krijg je eiwitten binnen en da's ook goed voor je spieren en tegen hongergevoel.
Disclaimer: Ik kan er zelf niet tegen, word er moe van.
crap in = crap out
pi_64002608
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik zal eens even OT gaan, want je hebt gelijk...

Wie weet wat het gevolg is van een meer dan gemiddelde hoeveelheid havermoput met yoghurt in je dieet?
Wat voor yoghurt eet je erbij? En wat is meer dan gemiddeld? Wat eet je verder nog op een dag?

"Healthy carbohydrates contained in whole grains keep your blood sugar and insulin levels from rising and may prevent the development of type 2 diabetes. Oatmeal, whole-wheat bread, and brown rice are the best source of whole-grain carbohydrates."

Bron
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 14 december 2008 @ 11:31:54 #278
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64002640
Havermout rocks.

Kan iemand me helpen met het vervoegen van het woord ' douchen '
Wat is het voltooid deelwoord?
pi_64002652
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:31 schreef SHE het volgende:
Havermout rocks.

Kan iemand me helpen met het vervoegen van het woord ' douchen '
Wat is het voltooid deelwoord?
Mag ik alsjeblieft een kopie van mijn Van Dale software naar je sturen?

onvoltooid tegenwoordige tijd
onvoltooid verleden tijd
1e persoon enkelvoud
ik
douch
douchte

2e persoon enkelvoud
jij
doucht
douchte

3e persoon enkelvoud
hij/zij/het
doucht
douchte

1e persoon meervoud
wij
douchen
douchten

2e persoon meervoud
jullie
douchen
douchten

3e persoon meervoud
zij
douchen
douchten

beleefdheidsvorm
u
doucht
douchte

voltooid deelwoord
gedoucht
  zondag 14 december 2008 @ 11:35:37 #280
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64002684

yes please
pi_64002689
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:28 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Nee, niet weggaan
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_64002703
Lijstje:

O: Stukje pizza
L: 2 boterhammen met cup a soup
D: Salade met krieltjes in de schil.

Ter verdediging voor de pizza: Het is werkelijk de meest goddelijke pizza die ik ooit heb gemaakt en ik kon het niet over mijn krijgen de overgebleven helft weg te gooien gister.
En zo op naar de sportschool!
pi_64002722
Lijstje van gisteren:

O: eitje, 2 crackers filet A.
L: 3 crackers met avocado/komkommer/ui/mayo/sambal
T: fitness mueslireep
T:wodka/katjang
D:spruitjes,speklap,rode ui/chutney
toetje: light vanille ijs met mandarijnstukjes
T: koffie 3 suikervrije amandelkoekjes
T: gekookt eitje

Calorieen: ± 1750
pi_64002750
Brinta
Fruitsalade met kwark
Eigengebakken (krenten)brood
(Misschien: restjes van gister)
Avondeten: zelfgemaakte pizza en gelatinepudding
Paar espresso's
1 bier
evt 1 borrel

Les 7 van Evy gelopen
Geplande bezigheden: geen
Uitgevoerde bezigheden: 1 merel gered, 1 wezeltje gered.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 14 december 2008 @ 11:49:40 #285
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64002856
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:41 schreef sigme het volgende:

Uitgevoerde bezigheden: 1 merel gered, 1 wezeltje gered.
Ach gossie, hoe komt dat zo?
En over Evy, zijn er twee series van? Ik heb van Moblo de tweede serie overgenomen, maar ik ben nog op zoek naar een schema met pauzes . Kan nu nog niet langer dan 5 minuten achter elkaar rennen, dan móet ik even wandelen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 14 december 2008 @ 11:51:16 #286
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64002873
dou·chen douchte, h gedoucht een douche nemen: ik douch iedere morgen
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor yoghurt eet je erbij? En wat is meer dan gemiddeld? Wat eet je verder nog op een dag?

"Healthy carbohydrates contained in whole grains keep your blood sugar and insulin levels from rising and may prevent the development of type 2 diabetes. Oatmeal, whole-wheat bread, and brown rice are the best source of whole-grain carbohydrates."

Bron
Ik rommel nogal met mijn bloedsuikerspiegel, waardoor ik chronisch honger heb. Brood bevalt me niet zo, dus een aantal jaar geleden ben ik begonnen met muesli / cruesli. Door de jaren heen is dit wat aangepast (kwa samenstelling).

Een paar maanden terug las ik ergens dat al die zogenaamde gezonde ontbijtproducten tsjokvol met suikers zitten. Ik ben toen heel moedig overgestapt op de havermout met Campina Boerenlandyoghurt (om het nog een beetje eetbaar te maken). Het (heel erg) goede nieuws is dat ik daarmee mijn bloedsuikerspiegel redlijk onder controle heb; ik kan er een paar uur op doorgaan en loop niet de hele dag te trillen en te shaken.

Wat er tevens aan de hand is, is dat ik nogal beter gevuld aan het raken ben. Ik heb sinds de puberteit al een schommelend gewicht (niet lachen: grofweg tussen de <50kg en de >70kg) zonder dat ik daar speciaal iets voor doe of laat (althans: niet bewust). Lijnen heb ik nog nooit gedaan; het komt en het gaat - voor mijn gevoel - vanzelf. Steeds over een periode van een jaar (een jaar lang word ik zwaarder, en dan weer een jaar lang lichter). Ik heb mijn spijkerbroeken dan ook standaard in 4 verschillende maten

De laatste vijf - zeven jaar schuiven de marges wat dichter naar elkaar toe. Waar ik op mijn 17e nog zakte tot een (ongezonde) 44 kg, kom ik nu niet meer beneden de 55.

Om ff to the point te komen: ik verwachte eigenlijk dat ik met de overstap van cruesli naar havermout wel wat gewicht zou kwijtraken. Maar het tegendeel lijkt aan de hand

Ik maak me er niet echt druk over. Ik heb bijna 15 jaar lopen kutten met mijn gezondheid (maag / darmen / bloedsuikerspiegel) en nu ik dat onder controle heb, is het gewicht voor mij van ondergeschikt belang.

Wat is bovengemiddeld: 4 juslepels (met kop) havermout (en dus met yoghurt) in de ochtend. Soms nog een klein hapje in de middag (als ik ga trillen) en 2-3 juslepels (met yoghurt) voor het slapengaan.

verder eet ik vrij normaal. Als lunch nog twee of drie boterhammetjes (meestal wit; bruin krijg ik maar heel moeilijk naar binnen) met kaas en 's avonds gewoon een prakje (heel basic; aardappels, groente en een klein stukje vlees).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 14 december 2008 @ 11:52:42 #287
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64002894
lijstje van gister:

o; geen
l: brinta met banaan
t: 3 mandarijnen (en een volleybalwedstrijd)
d: zak soep en stukje vlees en wat olijfjes
t: toastjes met tonijnsalade en filet americain....

vandaag:
o; geen
l: brinta en een gekookt eitje
t; verjaardag dus ik denk taaaaaaaaaaart
d: spinazie en rundervinkje
t: nog geen idee verder

speciaal voor She en nu gaan we weg

*zwaai zwaai*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_64002901
Hallo en welkom Kisanija, Queen_E, Adelante, Abbadon, IQM, TJDoornbos en ElisaB.
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:22 schreef Miss_S het volgende:
Maar als we over 2 jaar willen gaan samenwonen moeten we nu wel gaan inschrijven maar waar en hoe is het beste aangezien we niets van zijn werk weten?
Inschrijven in het KAN-gebied is gratis en had je allang moeten doen.
Kan gewoon via de site.
Misschien heb je mazzel en verhuren ze weer eens wat aan starters en heb je dan wel genoeg aan twee jaar.
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:40 schreef Aventura het volgende:
Dit *tromgeroffel* is het resultaat van een jaar 'Slank de...in'!
Wow, mooi figuurtje.

Eetlijstje voor vandaag:
O: twee gekookt ei
L: geroosterd brood met hummus
T/D: Stokbrood uit de oven, met zelfgemaakte tomatensaus, mozzarella en rucola
T: iets met groente

Mijn eerste slechte lijstje dus.

En nu ga ik strijken.
Als het heel veel is, mag je het dan zien als sport?
pi_64002926
Eetlijstje van gisteren:
O: gekookt ei
L: 2 geroosterd brood met hummus
T: iets met probiotica van de Lidl
D: boerenkool met sojawurst en augurk
T: toastjes met geitenkaas
  zondag 14 december 2008 @ 11:55:12 #290
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64002928
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:49 schreef Tinkepink het volgende:
ik ben nog op zoek naar een schema met pauzes . Kan nu nog niet langer dan 5 minuten achter elkaar rennen, dan móet ik even wandelen.
Heb ik voor je. Als je even je emailadres mailt (fjb (@) hetnet (punt nl), dan mail ik je zo even een scannetje.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 14 december 2008 @ 11:57:01 #291
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64002958
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:53 schreef vergeetmewelletje het volgende:

Eetlijstje voor vandaag:
O: twee gekookt ei
L: geroosterd brood met hummus
T/D: Stokbrood uit de oven, met zelfgemaakte tomatensaus, mozzarella en rucola
T: iets met groente

Mijn eerste slechte lijstje dus.
wat is hier slecht aan?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_64002996
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:49 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ach gossie, hoe komt dat zo?
En over Evy, zijn er twee series van? Ik heb van Moblo de tweede serie overgenomen, maar ik ben nog op zoek naar een schema met pauzes . Kan nu nog niet langer dan 5 minuten achter elkaar rennen, dan móet ik even wandelen.
Ik heb nooit met Evy gelopen, maar ik heb juist begrepen dat serie 1 bedoeld is om mee te beginnen en serie 2 bedoeld is voor gevorderden.

Ik kan overigens niet hardlopen met pauzes. Ik háát pauzes. Als ik ga hardlopen doe ik het volgende:

- Eerst bedenk ik of ik op snelheid of op afstand wil lopen.
- Vervolgens kies ik hier een bepaalde afstand bij (elk rondje in het park is 1.25 km). Ik ben nu drie keer wezen hardlopen en kan 3 rondjes aan.
- Als ik tussentijds erg moe word of een steek krijg, dan ga ik mezelf uit lopen foeteren omdat ik écht af wil maken wat ik me voorgenomen heb. Het maakt niet uit of ik het gevoel krijg dat ik mijn ingewanden uit ga kotsen. Ik zal de pijn wel verdienen, denk ik dan. Had ik maar niet moeten stoppen met hardlopen.
- Mocht het voorkomen dat ik echt echt écht niet meer kan (en dat komt zelden voor), dan ga ik lopen en moet ik van mezelf strafrondjes wandelen door het park. Dat vind ik namelijk heel genant. Ik zie er supersportief uit (inclusief stopwatch en armband voor iPod) en gaan wandelen is dan vragen om commentaar van de lamballen op de bankjes.

Oh, maar andere mensen adviseer ik wel vooral om verstandig te zijn en doelen bij te stellen mochten ze niet haalbaar blijken.

SHE: het lukt me niet om te kopiëren.
  zondag 14 december 2008 @ 12:08:20 #293
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64003136
Geeft niets, ik weet je te vinden

Ik heb echt de taalkennis van een mavo-klantje en ik spreek 5 talen vloeiend
pi_64003150
zow, ontbijt achter de kiezen en ik heb een opruimwoede

dus daar ga ik maar even gebruik van maken en daarna hard aan de studie tot een uurtje of half 5.

Eetlijstje voor gisteren:

O: 3 afbakbroodjes met beleg
D: goulashsoup en wat kleine sandwich-stukjes op feestje van schoonzus

niet veel maar mn maag kon ook niet meer hebben na die afgrijselijke hoeveelheid drank van vrijdag

Vandaag:

Brunch: 3 minibroodjes met beleg
D: zelfgemaakte kipshoarma met yoghurtsausje en wat aardappeltjes en groente uit de oven

Tussendoor misschien nog iets van een sapje ofzo,maar moet even rustig aan doen van mn maag nog steeds

Komende week wordt een onregelmatige hél! Met 2 belangrijke toetsen en 3 feesten maar goed, ik heb mezelf voorgenomen om niet meer te gaan drinken ( ) dus ik hoop dat ik er wat ongeschonde uit kom
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 12:11:15 #295
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64003181
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:22 schreef IQM het volgende:
Waar is die gepretendeerde gezelligheid, dames?

Maar... Ik ben al weg. [ afbeelding ]

Vaarwel.

*insert melodramatisch violengejengel*

*fade to black*
Ik vind het wel gezellig hoor! Kom zeg, ga nu niet doen alsof het hier ineens over slank worden gaat dames .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_64003210
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:51 schreef ElisaB het volgende:

Ik rommel nogal met mijn bloedsuikerspiegel, waardoor ik chronisch honger heb. Brood bevalt me niet zo, dus een aantal jaar geleden ben ik begonnen met muesli / cruesli. Door de jaren heen is dit wat aangepast (kwa samenstelling).
Ik rommel ook met mijn bloedsuikerspiegel! Het schema van SHE aanhouden werkt prima voor mij. Ik moet echt elke 2 uur eten en na een uur of 14.00 of 16.00 probeer ik geen koolhydraten meer te eten. Als ik vaker moet eten dan om de 2 uur, dan doe ik dat gewoon. Als ik mijn trek negeer, dan krijg ik gegarandeerd een rothumeur en word ik duizelig en misselijk.
quote:
Wat is bovengemiddeld: 4 juslepels (met kop) havermout (en dus met yoghurt) in de ochtend. Soms nog een klein hapje in de middag (als ik ga trillen) en 2-3 juslepels (met yoghurt) voor het slapengaan.

verder eet ik vrij normaal. Als lunch nog twee of drie boterhammetjes (meestal wit; bruin krijg ik maar heel moeilijk naar binnen) met kaas en 's avonds gewoon een prakje (heel basic; aardappels, groente en een klein stukje vlees).
Ik zou zeggen: als dit voor jou werkt dan gewoon blijven doen! Vooral dat 's avonds net voor het slapen gaan nog wat eten begrijp ik goed. Je zou misschien nog kleine veranderingen door kunnen voeren. Ik heb bijvoorbeeld de aardappelen geschrapt, en ik let op wat voor soort vlees ik eet (rood vlees beperkt houden, vooral mager vlees eten, het liefst kip of vis). Ook eet ik zelf geen kaas meer, maar pindakaas of (relatief) mager vleesbeleg zoals rosbief of rauwe ham. En eitjes werken voor mij ook heel goed. Misschien zou je als vervanging voor wit brood dat witte brood kunnen kopen dat qua voedingswaarde in de buurt komt van volkoren brood (ik weet even niet meer hoe dat brood heet). Ook zou je eens op kunnen leten hoeveel uur je tussen 2 maaltijden in laat zitten.

Maar ach, het is maar net in hoeverre je bezig wílt zijn met eten. Ik kan me goed voorstellen dat dit voor veel mensen te veel gedoe is. In verband met je mager/darm-problemen zou SHE je denk ik wel een rigoureus ander eetpatroon aan willen meten waarin brood geschrapt wordt. Ik heb daar geen verstand van, maar ik merk wel dat crackers voor mij een betere optie zijn in tijden van gevoelige darmen en maag dan volkoren brood en vooral roggebrood i.v.m. verteerbaarheid. Ik vind volkoren brood alleen te lekker om schrappen.
  zondag 14 december 2008 @ 12:12:55 #297
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64003213
Vind ik ook.

De mannen zijn meer dan welkom. Al moeten we zo nu en dan wel iets Slanks roepen. En voor de lurkers: gewoon inbreken op het gesprek!
  zondag 14 december 2008 @ 12:14:16 #298
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64003232
SHE, als je ooit tijd hebt..recept van de nasi?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 14 december 2008 @ 12:14:54 #299
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64003242
Evy 1 is idd voor beginners, dan begin je met stukjes van 1,2 en3 minuten en bouw je op tot je na ongeveer 27 lessen 30 minuten kan lopen Ik heb de mp3tjes ook, al doet mijn mp3 speler er stom mee, waardoor ik vanaf les 14 ofzo mn eigen mp3 lijstjes in mekaar moet draaien

Gepland lijstje voor vandaag:
O: knackebrotje met rosbief
L: twee sneetjes brood met gekookt ei
T: iets, ik denk appel of knackebrot ofzo.
D: pannenkoeken!

Als ik het overdag netjes hou vallen die pannenkoeken hopelijk wel mee
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 14 december 2008 @ 12:15:24 #300
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64003251
Blue band goede start is dat...maar dan kan je beter niks eten. Dat brood is echt heel beroerd.

Elisa, probeer eerst eens bij de bakker wat brood te proeven en geef aan dat je bruinbrood lastig wegkrijgt.
Je moet het leren eten. Er zijn zooooveel mooie soorten brood! Er zit er vast wel 1 tussen die je lekker vind en die ook gezond is.
Wij zijn echt verwend wat brood betreft; geen periode zo fantastisch als deze met het aanbod van brood wat er is.

Brood uit de supermarkt sowieso laten liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')