Het spoor tussen Utrecht en Houten-Castellum wordt verdubbeld van 2 naar 4 sporen. Daarvoor hebben ze alle ruimte nodig en dus moet ook het trammetje er aan geloven. Tegelijkertijd bouwen ze een nieuw station Houten-Castellum dat nu wel aan de doorgaande lijn ligt. Over 2 jaar moet het gehele project daar afgerond zijn.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:36 schreef James1988 het volgende:
Waarom stopt dat trammetje eigenlijk? Ik denk omdat er nu wel plek in de dienstregeling is voor een stoptrein Houten - Houten-Castellum?
Dat perron is op dit moment niet zo spannend, alleen wat zand en tegelsquote:Op donderdag 11 december 2008 14:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat nieuwe station wordt trouwens een eilandperron (hetzelfde idee als Utrecht Zuilen), dus het huidige perron moet ook weer afgebroken worden.
Ik had nog gehoopt zondag een ritje te kunnen maken in een SLT.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
Vat me tegen dat ze die problemen nog niet opgelost hebben zeg.
dittoquote:Op donderdag 11 december 2008 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga zaterdag nog ff naar Castellum
Ik vermoed dat het Syntus-materieel niet is toegelaten als zelfstandig materieel buiten de syntuslijnen of dat de meesters van Syntus niet buiten hun eigen lijnen mogen rijden.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:08 schreef ghizzer het volgende:
trein brengt syntustrein terug van Eindhoven naar Hengelo
[ afbeelding ]
[...]
Vraagje over de laatste foto trouwens.. waarom reden die syntuslinten niet op 'eigen kracht' van Hengelo-Eindhoven v.v.? Lijkt mij toch goedkoper?
Die reden ter vervanging van de ICE'squote:Op donderdag 11 december 2008 16:16 schreef ghizzer het volgende:
[ afbeelding ]
Op flickr.com staat trouwens ook een foto van een Koploper die reed tussen Emmerich-Arnhem. Iemand enig idee in welk verband dat is gebeurd? Die foto is overigens medio juli 2007 gemaakt.
Kan kloppen. Die rijden weer voor de NSR nuquote:Op donderdag 11 december 2008 15:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik spot hier op moerwijk een velnlia V'tje. 2 bakken dokere zijraampjes
Is de bovenleiding tot aan Emmerich 1500V of zo?quote:Op donderdag 11 december 2008 16:25 schreef Cothen het volgende:
Die reden ter vervanging van de ICE's
[ afbeelding ]
Jepquote:Op donderdag 11 december 2008 18:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Is de bovenleiding tot aan Emmerich 1500V of zo?
ja, daar had ik eigenlijk nog wel ff bij willen gaan kijken, maar dat haal ik niet meer qua werk. Nou ja, zaterdagavond maar danquote:Op donderdag 11 december 2008 18:39 schreef bork het volgende:
Vrijdag is er tussen 14.00 en 18.00 is er een soort officieel gedeelte m.b.t. het einde van het Houtense trammetje, je kunt dan afscheid nemen van de tram en de machinisten.
Voor de volledigheid: het spoor van het trammetje blijf gewoon liggen, maar wordt onderdeel van het doorgaande spoor voor de Intercity's naar Utrecht.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:40 schreef Peterselieman het volgende:
Het spoor tussen Utrecht en Houten-Castellum wordt verdubbeld van 2 naar 4 sporen. Daarvoor hebben ze alle ruimte nodig en dus moet ook het trammetje er aan geloven.
En veel te kort natuurlijk, voor een echte trein.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:04 schreef Cothen het volgende:
Dat perron is op dit moment niet zo spannend, alleen wat zand en tegels
Dan mogen ze dat spoor eerst wel eens herleggen. Zo recht ligt dat namelijk nietquote:Op donderdag 11 december 2008 19:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor de volledigheid: het spoor van het trammetje blijf gewoon liggen, maar wordt onderdeel van het doorgaande spoor voor de Intercity's naar Utrecht.
Even voor de duidelijkheid, hij blijft niet liggen, hij gaat halve meter opschuiven en komt 2 meter hoger te liggenquote:Op donderdag 11 december 2008 19:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor de volledigheid: het spoor van het trammetje blijf gewoon liggen, maar wordt onderdeel van het doorgaande spoor voor de Intercity's naar Utrecht.
[..]
En veel te kort natuurlijk, voor een echte trein.
Ja, die Proef van 2 jaar waarvan men na 4 maanden al "wist" dat hij mislukt was. Stelletje misselijke faalhazenquote:Op donderdag 11 december 2008 16:08 schreef ghizzer het volgende:
nostalgie:
stoptrein Arnhem - Emmerich
[ afbeelding ]
Klopt, het was pure onwil. Anders hou je je minstens aan de afgesproken 2 jaar.quote:Op donderdag 11 december 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
mja, die trein heeft ook geen eerlijke kans gekregen hoor. Rijdt alleen in het weekend en dan ook nog eens op onregelmatige tijden. Vind je het gek dat de proef mislukt is.
Leuk planquote:Op donderdag 11 december 2008 20:51 schreef knars het volgende:
balen van die SLTs, ik wilde zondag met knars junior tussen Den Haag en Utrecht zo veel mogelijk materiaal meepikken (Gouda - Den Haag: ICL / ICRm; Den Haag - Utrecht: ICM / ICMm; Utrecht - Woerden: VIRM; Woerden - Goverwelle: SGMm / SLT / mat64; Goverwelle - Gouda: SGMm / SLT / mat64) Zat vooral op een SLT ritje te azen...
Dat is waar, maar het leek me wel leuk om dit weekend iets met die nieuwe dienstregeling te doen. Ik baal er van dat ik morgen afspraken op kantoor in Amsterdam heb staan, anders zou ik morgen in onze vestiging in Arnhem kunnen werken, alleen maar om nog een keertje ICL Arnhem - Gouda te rijdenquote:Op donderdag 11 december 2008 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk planMaar dat kan later alsnog toch? De matjes64 blijven nog wel ff. En misschien tref je ook nog wel een DDM of DDAR
Blijft ICL/ICRm rijden tussen Den Haag en Utrecht? Ik vrees voor verVIRMing...quote:Op donderdag 11 december 2008 20:51 schreef knars het volgende:
balen van die SLTs, ik wilde zondag met knars junior tussen Den Haag en Utrecht zo veel mogelijk materiaal meepikken (Gouda - Den Haag: ICL / ICRm; Den Haag - Utrecht: ICM / ICMm; Utrecht - Woerden: VIRM; Woerden - Goverwelle: SGMm / SLT / mat64; Goverwelle - Gouda: SGMm / SLT / mat64) Zat vooral op een SLT ritje te azen...
Wel nummers maar of dit trein of treinstelnummers zijn ben ik nog niet uit.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
Zo thuis in Den Haag ben ik niet, maar ik weet wel dat ze mat kunnen stallen bij HS in de richting van Rotterdam, tussen Centraal en het spoorwegviaduct, waar de lijn naar Gouda die tussen HS en NOI kruist. Dat is de Kleine Binckhorst. Even verderop richting Gouda ligt de Grote Binckhorst.
Noemen ze in die portogesprekken ook treinnummers?
Geen idee eigenlijk, ik heb nog geen overzicht gezien welk materiaal op welke lijnen gaat rijden. Maar om op zo'n relatief kort traject ICK of ICRm in te zetten lijkt me niet zo logisch. Ik zou het wel heel hard toejuichenquote:Op donderdag 11 december 2008 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Blijft ICL/ICRm rijden tussen Den Haag en Utrecht? Ik vrees voor verVIRMing...
Wel mooi kut van de SLeTten trouwens.
Mini-Bork ook wel, alleen bij hem is een DDM of DDAR een oude dubbeldekker en een VIRM een nieuwe dubbeldekkerquote:DDM of DDAR ben ik geen fan van, junior wel. Had met hem een keer een rondje gereden om op Schiphol oma uit te zwaaien en vliegtuigen te kijken (en extra lang in de trein te zitten (Gouda - Duivendrecht: SGMm; Duivendrecht - RAI: DDAR; RAI - Schiphol: DDAR Schiphol - Leiden: VIRM; Leiden - Den Haag CS: wéér DDAR; Den Haag CS - Gouda: ICM). Knulletje helemaal blij met, zoals hij ze noemt, "gele dubbeldekkertrein".
Treintopic 135 - Afscheid van Trammetje Houtenquote:Op donderdag 11 december 2008 23:15 schreef bork het volgende:
wat is met de SLT, heb ik iets gemist?
knars junior ziet het verschil noemt ze gele dubbeldekkers of blauwe dubbeldekkers, en de VIRMs zijn "ouwe blauwe dubbeldekker" of "nieuwe blauwe dubbeldekker", alhoewel het verschil tussen de oude vloot en de nieuwe VIRM4 treinen hem nog niet helemaal duidelijk is. Die koploper heet hier de "oranje koploper", de rest heet "blauwe koploper". Hier nog geen duits, wel frans: "grote rooie Tajies sneltrein!"quote:Op donderdag 11 december 2008 23:15 schreef bork het volgende:
wat is met de SLT, heb ik iets gemist?
[..]
Mini-Bork ook wel, alleen bij hem is een DDM of DDAR een oude dubbeldekker en een VIRM een nieuwe dubbeldekker.
De Olympische Spelie koploper is ook een van zijn favorieten (met puntjes op de laatste e).
Zijn eerste Duitse woordje was Schwe-B-bahn met de nadruk op de b.
De Lightrail van de RGL misschien?quote:Op donderdag 11 december 2008 23:27 schreef Cothen het volgende:
Ik zit trouwens een beetje door het nieuwe spoorboekje te bladeren en het valt me op dat er in de randstad nog steeds spits-slagen zijn die aangegeven worden als "alleen tweede klas". Maar nu de City/Spitspendels weer voorzien worden van een eerste klas zou je toch verwachten dat deze slagen als Sprinter worden aangeduid. Een voorbeeld is de 14000.
Of heeft de NS weer wat nieuws verzonnen kwa materiaal met alleen tweede klas?
quote:Op donderdag 11 december 2008 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
ICRm zal de komende jaren nog wel ingezet worden op de lijnen Nijmegen - Schiphol, Eindhoven - Schiphol en Venlo - Den Haag CS.
quote:ICK zal het zeker niet worden, want dat moet er in juni uit zijn en dan zal het nog een tijdje op reserve staan.
Wellichtomdat nog niet alles is omgebouwd. Zolang ze het niet kunnen garanderen dat ze het dan maar voor de zekerheid er nog bijzetten.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:27 schreef Cothen het volgende:
Ik zit trouwens een beetje door het nieuwe spoorboekje te bladeren en het valt me op dat er in de randstad nog steeds spits-slagen zijn die aangegeven worden als "alleen tweede klas". Maar nu de City/Spitspendels weer voorzien worden van een eerste klas zou je toch verwachten dat deze slagen als Sprinter worden aangeduid. Een voorbeeld is de 14000.
Of heeft de NS weer wat nieuws verzonnen kwa materiaal met alleen tweede klas?
De oudste trams hebben nu een tweede leven in Boedpest, voor de rest wacht helaas de sloop als ik de berichten van 'Trams 2009' mag geloven.quote:Op donderdag 11 december 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar om nog even bij het Trammetje Houten terug te komen![]()
Hannover, 9 maart 2008. Twee broertjes van de Castellumtram in hun natuurlijke habitat op de keerlus bij de Messe.
[ afbeelding ]
Volgens Somda:quote:Op donderdag 11 december 2008 23:29 schreef knars het volgende:
Peterselieman, weet jij dan ook wat voor materiaal Den Haag CS - Utrecht dan gaat worden?
Wat Cothen zegt, met de 526/561 die met VIRM gereden wordt.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:29 schreef knars het volgende:
Peterselieman, weet jij dan ook wat voor materiaal Den Haag CS - Utrecht dan gaat worden?
Jep, die was ik nog vergeten te noemen. Ook hier in combinatie met VIRMquote:Op donderdag 11 december 2008 23:35 schreef James1988 het volgende:
ICRm ook nog wel op Roosendaal - Arnhem - Zwolle, denk ik?
Syntus heeft sinds dit jaar een veiligheidsattest voor het hele Nederlandse hoofdspoorwegnet. Dus ik denk dat inderdaad dat het personeel niet buiten de eigen lijnen mogen..quote:Op donderdag 11 december 2008 16:10 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het Syntus-materieel niet is toegelaten als zelfstandig materieel buiten de syntuslijnen of dat de meesters van Syntus niet buiten hun eigen lijnen mogen rijden.
Neuh, zaterdag eindelijk weer een zonnige zaterdag. Dat wordt weer de fotograaf uithangen langs 's lands mooiste treintrajecten met goederenvervoer =)quote:Op vrijdag 12 december 2008 07:45 schreef dennistd het volgende:
nog meer mensen zaterdag naar leidschendam?
Precies. De Trans-Castellum-Expresquote:Op vrijdag 12 december 2008 10:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Neuh, zaterdag eindelijk weer een zonnige zaterdag. Dat wordt weer de fotograaf uithangen langs 's lands mooiste treintraject
Heel misschien dat ik na de Qbuzz presentatie 's morgens ff tijd heb. Dan kom ik wel ff, ik moet 's avonds toch weer in Rotterdam zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2008 07:45 schreef dennistd het volgende:
nog meer mensen zaterdag naar leidschendam?
Darkwing en ik gaan ook ff kijken.quote:Op vrijdag 12 december 2008 07:45 schreef dennistd het volgende:
nog meer mensen zaterdag naar leidschendam?
ga denk ik zorgen dat ik rond 5 uur de tram nodig hebquote:Op donderdag 11 december 2008 23:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog meer mensen van hier die zich vrijdag laten zien bij de Tramborrel in Houten?
Ik ga ook, samen met een vriend van me. Werkplaatsen zijn altijd wel geinig. Weet nog niet wat ik daarna ga doen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Darkwing en ik gaan ook ff kijken.
Gratis bier ook?quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:36 schreef morpheus_at_work het volgende:
vandaag is er tussen 14:00 - 18:00 afscheid van de tram met hapjes en meer
De Castellumtrem ten grave dragen dus. Zwart pak aan, hoge hoed opquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ga ook, samen met een vriend van me. Werkplaatsen zijn altijd wel geinig. Weet nog niet wat ik daarna ga doen.
Moker mee.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Castellumtrem ten grave dragen dus. Zwart pak aan, hoge hoed op
Ja, er wordt een foto gemaakt van die malloot met die vlaggetjes. Daarna wordt hij in een busje gestopt en horen we er nooit meer wat vanquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:42 schreef knars het volgende:
Ik twijfel nog of ik met vlaggetjes ga zwaaien als de eerste nachttrein op Gouda aankomt. Ben benieuwd of daar nog iets mee gedaan wordt eigenlijk,
Helaasch, geen tijdquote:Op donderdag 11 december 2008 23:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog meer mensen van hier die zich vrijdag laten zien bij de Tramborrel in Houten?
Ik dacht dat jij in je nest bleef liggen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ga ook, samen met een vriend van me. Werkplaatsen zijn altijd wel geinig. Weet nog niet wat ik daarna ga doen.
Ik geloof dat mini-bork en Hanneke (ms Bork) wel gingenquote:Op vrijdag 12 december 2008 12:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij in je nest bleef liggen.
Nu we het daar toch over hebben, net wakker, en maar eens met mijn SOV ( lessen gemist) naar de Houtense Contreien
Dat was dichterbijerquote:Op vrijdag 12 december 2008 12:17 schreef Duvel het volgende:
Nee, bedliggen is nooit 't plan geweest, sorry...
Mocht het mogelijk zijn, dan zou ik best nog wel eens een ritje met het ding willen maken.quote:Testtraject voor zweeftrein verdwijnt
LATHEN - Het testtraject voor de zweefbaan in het Duitse Lathen, net over de grens bij Ter Apel, verdwijnt waarschijnlijk volgend jaar.
Volgens de Duitse ondernemingen Siemens en Thyssen Krup zijn geen tests met de zweeftrein meer nodig. Naar verwachting rijdt de zweeftrein in juni 2009 voor het laatst.
In september 2006 kwamen bij een ongeluk met de zweeftrein 23 mensen om het leven.
ja, dat zouden er wel meer willen denk ikquote:Op vrijdag 12 december 2008 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
Las net dit bericht op RTV Noord:
[..]
Mocht het mogelijk zijn, dan zou ik best nog wel eens een ritje met het ding willen maken.
iddquote:Op vrijdag 12 december 2008 14:40 schreef Nightshadow het volgende:
Kan je makkelijk doorheen kruipen
quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Omg! Alle machinisten doen met vingerverf hun handafdruk op de tram achterlaten. En dit is echt geen geintje. Ik heb er fotos van!
* Don't wanna see the sunrisequote:Op vrijdag 12 december 2008 15:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja ik stuur je wel even een mms zo. Ik heb net op de bestuurdersstoel een cabinerit mogen maken. Wel is waar achteruit. Maar toch. Het gaat om het principe. En het filmpje!
Is dat niet strafbaar?quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:40 schreef Nightshadow het volgende:
Kan je makkelijk doorheen kruipen
130 euroquote:
Ik aan mijn groene winterjas met ruitjes, waarschijnlijk ongekamde haar en een brilquote:Op vrijdag 12 december 2008 22:51 schreef dennistd het volgende:
Morgenmiddag ben ik in Leidschendam, ben te herkennen aan mijn forse postuur, zwarte jas, bruin-zwarte fototas en mijn Canon 400D.
Knars junior mag nu kiezen uit 'oude blauwe dubbeldekker', 'nieuwe blauwe dubbeldekker' of 'gloednieuwe blauwe dubbeldekker' als het gaat om de VIRM.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:27 schreef knars het volgende:
[..]
knars junior ziet het verschil noemt ze gele dubbeldekkers of blauwe dubbeldekkers, en de VIRMs zijn "ouwe blauwe dubbeldekker" of "nieuwe blauwe dubbeldekker", alhoewel het verschil tussen de oude vloot en de nieuwe VIRM4 treinen hem nog niet helemaal duidelijk is. Die koploper heet hier de "oranje koploper", de rest heet "blauwe koploper". Hier nog geen duits, wel frans: "grote rooie Tajies sneltrein!"
Kortom, B100.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zal ook wel een handscanner bij me hebben
Zeker doen! Prachtig dat er nog mensen zijn met dit initiatief om zoiets te verwelkomen. Toen bijvoorbeeld de electrificatie van het baanvak Amsterdam - Amersfoort gereed was, stond zowat het hele volk langs de baan met vlaggetjes bij het rijden van de eerste trein onder de waslijn op dat traject.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:42 schreef knars het volgende:
Ik twijfel nog of ik met vlaggetjes ga zwaaien als de eerste nachttrein op Gouda aankomt. Ben benieuwd of daar nog iets mee gedaan wordt eigenlijk, de eerste IC toen Gouda haar IC status terugkreeg werd ook feestelijk onthaald door de burgemeester.
Interessante plaat. Nog geen 24 uur later zag het er namelijk zo uit:quote:
Tering, die skimmers pakken het wel erg rigoreus aanquote:Op zaterdag 13 december 2008 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Interessante plaat. Nog geen 24 uur later zag het er namelijk zo uit:
[ afbeelding ]
nee, de NS pakt het rigoureus tegen de skimmers aan, bedoel je.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tering, die skimmers pakken het wel erg rigoreus aan![]()
Heb jij niks gemaakt dan of wat? EN heb je nog een Nedtrain petje kunnen bemachtigen?quote:
Ik heb wel gemaakt, maar ze staan nog op m'n toestel, zal straks ff kijken. Ik heb geen Nedtrain-petje, had er een maar die is bij mijn verhuizen de kliko in gegaan.quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb jij niks gemaakt dan of wat? EN heb je nog een Nedtrain petje kunnen bemachtigen?
Het onderhoud zou ook te duur worden. Voor de rest is het dat wel zo'n beetje ja.quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:16 schreef Duvel het volgende:
De uitleg was dat de doorloopkoppen te vaak zorgden vertraging door storing er aan, en dat er maar heel weinig mensen gebruik van zouden maken. Bij de revisie zijn ze vervolgens ook verwijderd...
Dat stickeren in plaats van aflakken gaat niet zo goed nee, op de voorkant.quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het onderhoud zou ook te duur worden. Voor de rest is het dat wel zo'n beetje ja.
Alleen jammer dat na enkele wasbeurten de frontplaat nogal bruin wordt.
Waar moet morgen SGM heen dan?quote:Op zaterdag 13 december 2008 21:13 schreef Brembo het volgende:
Moet de NS morgen eigenlijk veel materieel verplaatsen van steden, want SGM komt totaal niet in het oosten voor dus moet vanaf Utrecht komen. Hoe doen ze dat eigenlijk, iemand enig idee
Waarschijnlijk gewoon een LM-ritje vanavond naar Zutphen en Nijmegenquote:Op zaterdag 13 december 2008 21:13 schreef Brembo het volgende:
Moet de NS morgen eigenlijk veel materieel verplaatsen van steden, want SGM komt totaal niet in het oosten voor dus moet vanaf Utrecht komen. Hoe doen ze dat eigenlijk, iemand enig idee
Hm idd, als het een goed moment is om de porto af te luisteren is het vannacht wel natuurlijkquote:Op zaterdag 13 december 2008 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon een LM-ritje vanavond naar Zutphen en Nijmegen
't Zijn best baggerplaten eigenlijk...quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke serie Duvel! Fijn weer eens foto's van jouw kant te zien.
Dan nog, koud!!quote:@ Duvel / Fles / Arthur. Ik ben om 10:40 gaan lopen vanaf Baarn, kwam om 11:10 aan op de plek. Ben daar pas om 14:50 weggegaan..
.
.
.
.
.
.
.
Maar moet er dan wel bij vermelden dat ik vanaf 12:00 gezelschap kreeg van twee bekenden die met auto kwamen, dus vanaf dat moment zaten we wel binnen
Die eerste maakt echt veel kabaal, kan niet wachten totdat deze aan de kant worden gezet.quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat telt niet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kraakte ook alleen de Teetjes af, over de andere lightrailvoertuigen ben ik juist positief.quote:Op zondag 14 december 2008 00:54 schreef knars het volgende:
Ja, maar kom op - dat zijn gewoon de verouderde metro's van de Calandlijn! Terecht dat de RET het leukere materiaal gewoon voor het eigen metronetwerk heeft gehouden. Over een tijdje wordt die 5200 serie toch weer van de RSR afgehaald. Die HTM RSR bakken vind ik behoorlijk prettig eigenlijk. Sowieso binnen Zoetermeer een flinke verbetering tov die verpauperde citypendels, en binnen Den Haag ook veel beter en soepeler dan die hortende en stotende trams (mits ze binnen de rails blijven dan).
Ah die had ik nog niet gezien, vod ook nog enkele andere heuvellandlijn sitckers in die trein, gepoogd om eraf te peuterenquote:Op zaterdag 13 december 2008 22:49 schreef dennistd het volgende:
Wisten jullie trouwens dat veolia tegenwoordig naar Tiel Passewaaij rijdt?
[ afbeelding ]
V'tje 845 was niet helemaal ontdaan van de stickers
Wist niet dat er camera toezicht is in mat 64quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:49 schreef dennistd het volgende:
Wisten jullie trouwens dat veolia tegenwoordig naar Tiel Passewaaij rijdt?
[ afbeelding ]
V'tje 845 was niet helemaal ontdaan van de stickers
Wat, zo kort?? Volgens mij wordt daar buiten de werkplaatsen niet mee gerangeerd...quote:Op zondag 14 december 2008 15:33 schreef Nightshadow het volgende:
Overigens zijn het wel belachelijk korte treinen met ICR, 4 bakken + stuurstandrijtuig.. Worden die doordeweeks wel langer gemaakt?
Mja dat is altijd toch zo met open dagen van werkplaatsen?quote:Op zaterdag 13 december 2008 22:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Zijn best baggerplaten eigenlijk...Maar ja, binnen, overal volk, et cetera.
Mag ik toch wel hopen. een VIRM-VI heeft gewoon 2x zoveel zitplaatsen als 4 bakken ICRm met stuurstand. Erg slecht / triest gesteld als dit inderdaad standaard wordt..quote:Op zondag 14 december 2008 15:33 schreef Nightshadow het volgende:
Even wennen hoor.. ICR en SGMm in Zutphen, die komen er normaal nooit..
Overigens zijn het wel belachelijk korte treinen met ICR, 4 bakken + stuurstandrijtuig.. Worden die doordeweeks wel langer gemaakt?
Even de Benelux voorrang geven op al het andere spoorverkeer in de Randstad... dat lukt je om 8.30 's ochtends echt niet zonder duizenden anderen te duperenquote:Gisteren 2de beneluxtrein genomen uit brussel op tijd vertrokken. tussen Schaarbeek en Mechelen op L27 gereden achter goederentrein dus achter 2 gele rijden.Tussen Mechelen en antwerpen gestopt in Kontich voor 2 TBG's op te pikken van de L trein Leuven Antwerpen die niet optijd meer op de trein zaten, in Hove gestopt waar zei verder hun trein konden bedienen. Antwerpen centraal toegekomen met 10min vertraging met 13min vertraging vertrokken. komen te Roosendaal met 5min vertraging (had goed ingehaald en nergens moeten stoppen voor sein) na 5min (was al bovenop de andere 5min vertraging) riepen ze om dat door de vertraging even moesten wachten. Na 3min komt er mededeling dat de trein pas om 08u52 zou vertrekken inplaats van 08u30. Reizigers voor dordrecht en Rotterdam moesten overstappen in Roosendaal op het zelfde perron. Komen aan in Rotterdam 5min later komt de benelux binnen met 25min vertraging dit vind ik eigelijk niet kunnen.
dat ze die trein laten wachten op niemand en nix. Welke zin heeft dit dan?
Waar in de neukende ghetto is dat?! Ja, in Amsterdam, doh. Maar tussen welke stations?quote:Op zondag 14 december 2008 22:05 schreef sander89 het volgende:
Vanmiddag even wezen kijken bij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er uit of het half af is.![]()
![]()
Verder werkt er ook nog niks daar. (lift, automaat)
tussen Abcoude en Amsterdam Bijlmer ArenAquote:Op zondag 14 december 2008 22:12 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Waar in de neukende ghetto is dat?! Ja, in Amsterdam, doh. Maar tussen welke stations?
Ochnee, ben ik nog twee minuten langer bezig naar mijn moeder.quote:Op zondag 14 december 2008 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tussen Abcoude en Amsterdam Bijlmer ArenA
Geen idee eigenlijk? Maar eens even zien dan volgende weekquote:Op zondag 14 december 2008 21:17 schreef Wadloper het volgende:
Hé Zugchef![]()
De DBM trein die ACTS nu rijdt he, gaat hij nou elke maandag rijden of ook om de twee weken?![]()
Vandaag is hij in ieder geval gezien met de 7101
Dat viel me woensdag ook al op toen ik met een 800 richting Amsterdam reisde. Station Sloterdijk-Hemboog is trouwens ook nog niet geheel af. Station heeft overigens gewoon Sloterdijk.quote:Op zondag 14 december 2008 22:05 schreef sander89 het volgende:
Vanmiddag even wezen kijken bij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er uit of het half af is.![]()
![]()
Verder werkt er ook nog niks daar. (lift, automaat)
Het lijkt wel of er meer goederentreinen door Zb komen sinds die nieuwe dienstregeling hehequote:Op zondag 14 december 2008 22:19 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk? Maar eens even zien dan volgende week
Maar het AMC is nu wel rechtstreeks bereikbaar per trein. Passagiers met bindingsangst kunnen daar meteen uitstappen in plaats van Bijlmer ArenA.quote:Op zondag 14 december 2008 22:16 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Ochnee, ben ik nog twee minuten langer bezig naar mijn moeder.
Je bedoelt de toekomsye Randstadrail dingen met Rode stoffen bankjes die tussen Den haag en Slinge gaan pendelen?quote:Op zondag 14 december 2008 23:37 schreef Willy84 het volgende:
Owja, die nieuwe RET metro's zien er zo relaxt uit! Stoeltjes zijn gewoon allemaal 1e klasse!
Zit gewoon zachter dan sprinter en spurt, en waarschijnlijk ook de slet!
Ik weet natuurlijk niet van waar naar waar je moet, maar misschien hebben ze die allejesus lange stop in A'dam wel iets verkort, dan zou het per saldo niet uit moeten maken, of zelfs beter wordenquote:Op zondag 14 december 2008 22:16 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Ochnee, ben ik nog twee minuten langer bezig naar mijn moeder.
Dat is maar een greep van de klachten bij het GVB. Op de Ringlijn waren de stations niet bereikbaar per roltrap (gemolesteerd door grapjassen), de mate van reisinformatie is ook om te huilen.quote:Op zondag 14 december 2008 23:24 schreef knars het volgende:
Huh, stopt daar al wat? levert voorlopig alleen maar extra fracturen op denk ik zoDat metrostation is daar ook al zo bedroevend. Ik dacht dat het de bedoeling was dat afwateringsgootjes in het perron water afvloeiden, in plaats van het terug te laten gutsen zodat je met je brakke hinkepoot of rollator nog moet oppassen niet met waterballet en al richting derde rail te glijden. Maar goed, dat is GVB kwaliteit hè.
Ze zijn wat aan het knippen en plakken geweest en die trein gaat nu als sneltrein naar Enkhuizen ipv als stoptrein naar Uitgeest.quote:Op maandag 15 december 2008 00:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet van waar naar waar je moet, maar misschien hebben ze die allejesus lange stop in A'dam wel iets verkort, dan zou het per saldo niet uit moeten maken, of zelfs beter worden
Het zou voor mijn familiebezoeken wel beter zijn geweest als ie tussen Amsterdam en Hoorn toch nog iets vaker had gestopt. Toch maar weer de auto dus.quote:Op maandag 15 december 2008 00:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zijn wat aan het knippen en plakken geweest en die trein gaat nu als sneltrein naar Enkhuizen ipv als stoptrein naar Uitgeest.
Sterkte, voel ons west-Nederlandse leed!!quote:Op maandag 15 december 2008 09:44 schreef ghizzer het volgende:
zo.. stoptrein zutphen-nijmegen is nu een sprinter zag ik vanochtend.
En jij mag terug naar de basisschool om te leren tellen. Ik heb het even nagevraagd bij onze lutsers op stomda, volgens de spots hebben alle treinen gisteren die reden met ICRm gereden met BAB-BAB-Bds oftewel 6 bakken + stuurstand...quote:Op maandag 15 december 2008 08:42 schreef Nightshadow het volgende:
i.p.v. 4 bakken ICRm + stuurstand
En jij mag terug naar de treinenschool, want 't is natuurlijk BDs, met een hoofdletter!quote:Op maandag 15 december 2008 10:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En jij mag terug naar de basisschool om te leren tellen. Ik heb het even nagevraagd bij onze lutsers op stomda, volgens de spots hebben alle treinen gisteren die reden met ICRm gereden met BAB-BAB-Bds oftewel 6 bakken + stuurstand...
is het zo'n rampding dan? beter zo'n sprinter dan een plan-v/t.quote:Op maandag 15 december 2008 09:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sterkte, voel ons west-Nederlandse leed!!
6 bakken ja? Ik heb er 2 zien rijden van een aardige afstand met bomen ertussen enzo, ik dacht echt dat die 4 + stuurstand waren.. Maar goed, Somda zal wel gelijk hebben.. Maar ik kan nog net wel tot 6 tellen, dus ik hoef niet meer naar de basisschoolquote:Op maandag 15 december 2008 10:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En jij mag terug naar de basisschool om te leren tellen. Ik heb het even nagevraagd bij onze lutsers op stomda, volgens de spots hebben alle treinen gisteren die reden met ICRm gereden met BAB-BAB-Bds oftewel 6 bakken + stuurstand...
hmm ok... ikzelf ben nogal lang... en inderdaad, wat een ***trein is zo'n Plan-T dan. Plan-T vind ik ook een ramp (toegankelijkheid schuifdeuren). ook vind ik het interieur van die treinen bagger. Doe mij dan maar gewoon een koploper. Helaas rijden ze niet waar ik momenteel vertoef (Tilburg).quote:Op maandag 15 december 2008 10:43 schreef Duvel het volgende:
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik hou wel van die oude rammeldingen. Sowieso zitten de banken in de V'tjes beter dan die gestoffeerde planken in SGM... Plan T is een ander verhaal, dat is qua zitcomfort een ramp. Verder snap ik wel dat het voor het oosten ook wel een keer leuk is om wat ander materieel te zien.
De grap is dat de reistijd van Zp-Ah met jawel 1 minuut is afgenomen als je de stoptrein paktquote:Op maandag 15 december 2008 08:42 schreef Nightshadow het volgende:
De 3600 werd gelukkig in de spits met 2xVIRM-IV gereden, i.p.v. 4 bakken ICRm + stuurstand
* Leed vermaak: Staan er 's ochtends om 8 uur zo'n 40-50 mensen op station Goor (krap stationnetje) in de kou, wordt er omgeroepen dat de stoptrein naar Zutphen niet zal rijden... Reden voor mij onbekend, kan niet door de extra spitstreinen komen tussen Doetinchem en Arnhem, die rijden met DM'90 *
dat is wel heel kort... normaal gesproken (vóór de splitsing van 10 dec 2006, roosendaal-zwolle) was het 5 (of 6) bakken + stuurstandrijtuig.quote:Op zondag 14 december 2008 15:33 schreef Nightshadow het volgende:
Even wennen hoor.. ICR en SGMm in Zutphen, die komen er normaal nooit..
Overigens zijn het wel belachelijk korte treinen met ICR, 4 bakken + stuurstandrijtuig.. Worden die doordeweeks wel langer gemaakt?
Of 2 keer vierbaks mat'54quote:Op maandag 15 december 2008 12:58 schreef Socios het volgende:
Vroeger waren het op dat traject 8 Belgische rijtuigen.
EN OF DAT KAN!quote:Op zondag 14 december 2008 21:00 schreef James1988 het volgende:
Gespot op HGBTF.net:
[..]
Even de Benelux voorrang geven op al het andere spoorverkeer in de Randstad... dat lukt je om 8.30 's ochtends echt niet zonder duizenden anderen te duperen
Daarentegen trekt SGMm wel stukken sneller op dan mat'64. Ik had zelf toch wel een rijtijdverkorting van 3 tot 5 minuten verwacht. Ik heb het gevoel dat ze voor de zekerheid een mat'64 dienstregeling aanhouden.quote:Op maandag 15 december 2008 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
mja, ze kunnen maar 125 km/h he ipv de 140 die het andere mat kan rijden daar.
En daar voor vier bakken Plan E.quote:Op maandag 15 december 2008 12:58 schreef Socios het volgende:
Vroeger waren het op dat traject 8 Belgische rijtuigen.
ikke. ik moest vanmorgen helemaal van spoor 4b naar 7 rennen... in Arnhem, dan weet je 't welquote:Op maandag 15 december 2008 13:54 schreef Dichterbijer het volgende:
Wie van jullie heeft al ontwenningsverschijnselen na aanleiding van de nieuwe dienstregeling?
Owja... zeker nu het station op de schop isquote:Op maandag 15 december 2008 15:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ikke. ik moest vanmorgen helemaal van spoor 4b naar 7 rennen... in Arnhem, dan weet je 't wel
Ah fijn, die smerig hoge brug op en af rennenquote:Op maandag 15 december 2008 15:01 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ikke. ik moest vanmorgen helemaal van spoor 4b naar 7 rennen... in Arnhem, dan weet je 't wel
Als je de stoptrein van .28 in Den Haag Centraal richting Rotterdam pakt, is dit 80% van de tijd wel het gevalquote:Op zondag 14 december 2008 21:00 schreef James1988 het volgende:
Gespot op HGBTF.net:
[..]
Even de Benelux voorrang geven op al het andere spoorverkeer in de Randstad... dat lukt je om 8.30 's ochtends echt niet zonder duizenden anderen te duperen
komt de stoptrein Doetinchem-Arnhem daar voortaan aan?quote:Op maandag 15 december 2008 16:45 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, waarschijnlijk zul je om moeten blijven lopen, want ik meende dat het standaard perron voor die trein gewoon perron 4 was. Een wijziging van 4 in 4b moet ook omgeroepen worden he![]()
En Rotterdam, A'dam en Utrecht...quote:Op maandag 15 december 2008 20:23 schreef Duvel het volgende:
Ja, en Arnhem blijft nog wel drie à vier jaar zo'n puinhoop helaas.
mja, die hoort op 6b aan te komen en te vertrekken. Ik dacht dat je het over de trein tussen Zwollen en Nijmegen hadquote:Op maandag 15 december 2008 20:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
komt de stoptrein Doetinchem-Arnhem daar voortaan aan?
op de terugweg kwam ik iig weer aan op 4, deze keer vanuit utrecht. toen kon ik naar 6 rennentrein gehaald, dat dan weer wel, maar leuk is anders
Hebben ze nou al iemand die het wil bouwen voor het beschikbare geld?quote:Op maandag 15 december 2008 20:23 schreef Duvel het volgende:
Ja, en Arnhem blijft nog wel drie à vier jaar zo'n puinhoop helaas.
Gewoon een op- en neertje over de Kruising Blauwkapel misschien? Of toch Lunetten - Utrecht Centraal - Utrecht Overvecht - Hvs en dan over de oosterbaan terug? Overigens is "maar liefst 38 minuten" dikke kolder. Voorheen duurde de rit namelijk bijna een uur.quote:Op maandag 15 december 2008 23:11 schreef bork het volgende:
Heimwee Express 2009
Vanaf januari 2009 rijdt de Heimwee Express een nieuwe route. De rit duurt dan maar liefst 38 minuten en neemt je naar de mooiste plekjes in regio Utrecht. De trein rijdt vanaf het museum vanaf Utrecht Maliebaan naar Hilversum om vervolgens het rondje te eindigen in het museum (Utrecht Maliebaan).
Hoe gaattie dan rijden?
In 38 minuten?quote:Op maandag 15 december 2008 23:22 schreef Peterselieman het volgende:
Misschien Utm - Dld - Uto - Hvs - Utm?
Gaar. En dat terwijl de ingelegde rijtijd losjes verdubbeld is van 3 naar 7 minuten. Voor 1900 meterquote:Op maandag 15 december 2008 23:34 schreef morpheus_at_work het volgende:
mis de tram nu al , de vervangende buslijn zuigt aan alle kanten en hebben de oude ns kwaal overgenomen (niet op tijd kunnen rijden)
Lekker pijnlijk voor die zwartrijder om er uitgebonjourd te worden op een van de rustige stations in de Randstadquote:Op maandag 15 december 2008 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag werd iemand in de sneltrein Amsterdam Breda eruit gezet op Voorhout: Zwartrijder ( Hoorde het bekokstoven van dit plan tusse Meester en HC op de porto)
Ik vrees het ook ja. Nou ja, maakt nog niet uit. 2 van de 4 stukken doe je regulier wel (Uto - Hvs en Uto - Bhv) en Bhv - Utm heb ik in april al met de heimwee-expres gedaan. Utm - Hvs ontbreekt nogquote:Op maandag 15 december 2008 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, zo zou ik het graag zien, omdat je dan het spoor bij Blauwkapel optimaal benut. Maar 38 minuten klinkt als Utm-Hvs-Utm
quote:Op maandag 15 december 2008 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
(maar goed, de NVBS-oliebollenrit gaat volgende week ook over de Ponlijn, dat was ook een uitgelezen kans natuurlijken die laat ik ook liggen)
in de avondspits doet hij er een 15 minuten over , ivm knelpunt bij de Koppeling. Daar had het trammetje geen last vanquote:Op maandag 15 december 2008 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaar. En dat terwijl de ingelegde rijtijd losjes verdubbeld is van 3 naar 7 minuten. Voor 1900 meter
Is de fiets dan geen optie?quote:Op maandag 15 december 2008 23:48 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
in de avondspits doet hij er een 15 minuten over , ivm knelpunt bij de Koppeling. Daar had het trammetje geen last van
Hij vindt toch wel de weg terug naar huis.quote:Op maandag 15 december 2008 23:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lekker pijnlijk voor die zwartrijder om er uitgebonjourd te worden op een van de rustige stations in de Randstad
Tja, Arnhem. Geen geld, geen fatsoenlijk station en een waardeloze voetbalclub. Whe he he!quote:Op maandag 15 december 2008 20:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
komt de stoptrein Doetinchem-Arnhem daar voortaan aan?
op de terugweg kwam ik iig weer aan op 4, deze keer vanuit utrecht. toen kon ik naar 6 rennentrein gehaald, dat dan weer wel, maar leuk is anders
Zeker weer een Ramba Zamba zeker?quote:Op maandag 15 december 2008 23:34 schreef morpheus_at_work het volgende:
mis de tram nu al , de vervangende buslijn zuigt aan alle kanten en hebben de oude ns kwaal overgenomen (niet op tijd kunnen rijden)
Behalve over de verbinding Den Haag-Arnhem/Nijmegen die geknipt is.quote:Op maandag 15 december 2008 12:01 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik hoor net "Rover is blij met de nieuwe dienstregeling..." goh kunnen ze dus toch ergens positief over zijn
en das geen vooruitgang...quote:Op dinsdag 16 december 2008 01:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Behalve over de verbinding Den Haag-Arnhem/Nijmegen die geknipt is.
Niet dat ik weet.quote:Op maandag 15 december 2008 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hebben ze nou al iemand die het wil bouwen voor het beschikbare geld?
Jep. Zo'n ex-Hermes gevalquote:Op dinsdag 16 december 2008 01:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zeker weer een Ramba Zamba zeker?
Dien een klacht bij Rover inquote:Op dinsdag 16 december 2008 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
De demo van de kaartautomaat is nog niet up-to-date. Amsterdam Holendrecht staat er niet in
God nou idd, kansarme huilebalk. DAAR zit iemand op te wachtenquote:Op dinsdag 16 december 2008 11:32 schreef Peterselieman het volgende:
Welnee, laat DriekOplopers er een column aan wijden
Zo is het maar net!quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:13 schreef bork het volgende:
Spoorlijn Breda-Utrecht blijft toekomstmuziek
http://www.nu.nl/economie(...)-toekomstmuziek.html
Meer asfalt dat werkt!!
Daarom. Het is een kansloos onderwerpquote:Op dinsdag 16 december 2008 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
God nou idd, kansarme huilebalk. DAAR zit iemand op te wachten
En dan begin je je af te vragen of Eurlings stiekem geen neoconservatist is.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:13 schreef bork het volgende:
Spoorlijn Breda-Utrecht blijft toekomstmuziek
http://www.nu.nl/economie(...)-toekomstmuziek.html
Meer asfalt dat werkt!!
Je denkt dat Eurlings er inhoudelijk over na heeft gedacht. Ik denk dat dat een verkeerde gedachte is.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dan begin je je af te vragen of Eurlings stiekem geen neoconservatist is.
Ze gaan een tweede kluunspoortje bouwen?quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:02 schreef von_Preussen het volgende:
Hmmm, vandaag minder treinen tussen Almelo en Hengelo, wegens dringende werkzaamheden. Iemand enig iedee wat er aan de hand is?
Dat vind ik juist het tofste aan een VIRM. Afgezien van de vorm dan natuurlijkquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
Wel heb je niet meer last van het typische doedelzakgeluid.
Dan hoop ik zo goed als nooit in een VIRM-4 te zitten, die geluiden heersenquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
Je hoort het niet meer. Is allemaal verdwenen, tenzij je er op let, dan hoor je het nog heel erg zachtjes, maar zelfs dan is het niet meer het vertrouwde geluid. Buiten de stellen zul je het vertrouwde geluid nog wel horen.
quote:Beste treinreiziger,
Arriva Trein is op zoek naar reizigers, zogenaamde Mystery Guests, die ons willen helpen om de kwaliteit van onze dienstverlening doorlopend te bewaken. Arriva streeft er namelijk naar om treinreizen te verzorgen die zo goed mogelijk aansluiten bij de wensen van de klant, bij uw wensen dus. Er zijn dan ook verschillende manieren waarop Arriva de mening en wensen van haar klanten raadpleegt:
we kijken kritisch naar de reacties die binnenkomen bij onze afdeling klantenservice,
houden jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek en
organiseren klantenpanels.
Aanvullend hierop starten we binnenkort met het frequent meten van kwaliteit in de trein door middel van Mystery Guests.
Wilt u één van onze Mystery Guests worden?
Of u nou regelmatig reist (bijvoorbeeld naar het werk of school) of af en toe (bijvoorbeeld in het weekend of om een dagje te gaan winkelen), iedereen die met de trein van Arriva reist kan Mystery Guest worden. Wij vragen een Mystery Guest om, als klant, de kwaliteit van de gemaakte reis te beoordelen. Wat gaat er fout? Wat kan beter? Maar ook, wat gaat er goed?
Verder kunt u, door Mystery Guest te worden, naast de mensen van Arriva Trein ook andere mensen helpen:
Een goed doel; waarnaar ¤ 4,- wordt overgemaakt per ingevuld observatie formulier
Uzelf; doordat u de verbeteringen in de dienstverlening direct terugziet
Wat verwachten we van een Mystery Guest?
Van een Mystery Guest wordt verwacht dat op basis van de gemaakte reis een observatie formulier wordt ingevuld. Dit formulier staat online en het invullen en opsturen kost u daarom niet veel tijd en moeite. De Mystery Guest krijgt per e-mail het verzoek om een aantal observaties uit te voeren, dit aantal kan maximaal vijf per maand zijn.
Beloning
Omdat de hulp bij het observeren van onze dienstverlening door ons erg wordt gewaardeerd zullen we deze belonen. Deze beloning kan plaatsvinden op twee manieren:
¤ 3,- voor ieder ingevuld observatie formulier gestort op uw eigen rekening óf
¤ 4,- voor ieder ingevuld observatie formulier overgemaakt naar één van de onderstaande goede doelen:
- Wereld Natuur Fonds
- War Child
- Jantje Beton
Meedoen?
Bent u enthousiast geworden over het Mystery Guest onderzoek? Wacht dan niet langer en stuur uw reactie per e-mail aan ons door. Vergeet niet duidelijk uw naam en telefoonnummer te vermelden. Dan nemen wij vervolgens contact met u op!
Met vriendelijke groet,
Het Arriva Mystery Guest team
Had er zelf ook last van, naja eigenlijk gewoon normale tijd aankomst maar wel trein van 5 min eerder moeten nemen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:02 schreef von_Preussen het volgende:
Hmmm, vandaag minder treinen tussen Almelo en Hengelo, wegens dringende werkzaamheden. Iemand enig iedee wat er aan de hand is?
Als ik donderdag in de spits in dat ding heb gezeten kan ik pas beetje oordelen. Zit elke dag in die trein en ben op zich wel blij dat ik van Sprinter af ben. Dit reist net wat comfortabeler.quote:Op dinsdag 16 december 2008 02:02 schreef knars het volgende:
Vandaag niet getreind, maar zag al wel dat de stopper Rotjeknor - Gouda - Woerden - Abcoude - Amsterdam - Uithoorn Enkhuizen met DDAR werd gereden ipv SGMm. Dat noem ik geen verbetering
Mogelijk. Ik reis nooit verder dan Brussel Centraal. Maar heb er eens staan wachten op een vertraagde zuurstok terug naar Nederland. Tot de vertraagde trein úit Nederland binnenkwam heb ik eens opgelet op de rijtuignummers. Een klein halfuurtje later zag ik dezelfde stam weer voorrijden om richting Nederland te vertrekken.quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hmm ik kan me herinneren dat die stammetjes eerst 50 minuten stonden te niksen op zuid, heeft dat iets met die verplaatsing van een half uur te maken?
Des te meer reden om de lolliestok treinen eruit te halen zodra de HSL werkt... *kuch*quote:Op woensdag 17 december 2008 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:
ze maken er wel een potje van met die Beneluxtreinen he? En dan ligt het nog niet eens aan FingerPaint Unlimited
Dat kan natuurlijk best, dat ie verlengd wordt vanaf Eindhoven.quote:Op woensdag 17 december 2008 09:08 schreef Dichterbijer het volgende:
Tevens staat er nu al 1 deel (maastricht) op Eindhoven te wachtent tot het andere deel naar Heerlen arriveert uit Den Bosch... apart...
Gebeurt in het weekend nog weleens iddquote:Op woensdag 17 december 2008 09:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk best, dat ie verlengd wordt vanaf Eindhoven.
Ahh, nouja...zelf nog nooit gezienquote:Op woensdag 17 december 2008 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gebeurt in het weekend nog weleens idd
Je bedoelt dat iedereen standaard in Roosendaal moet overstappen voor de trein naar Belgie? Lijkt me een drama met al die toeristen met giga koffersquote:Op dinsdag 16 december 2008 23:07 schreef Fixers het volgende:
Het zou veel beter zijn om die lijn te knippen op roosendaal (kunnen ze in geval van nood ook met een gewone belg ervoor rijden)
Tot dat je zelf die toerist bent in een buitenland. Dan wil je opeens niet afgeschaft zijn daar.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:11 schreef Nightshadow het volgende:
Toeristen met giga koffers afschaffen
Mja, het zijn de mensen die net na het verlaten van de trein die hun koffer neerzetten en dan uitgebreid gaan staan om het hengsel er uit peuteren die voor de opstoppingen zorgen.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:11 schreef Nightshadow het volgende:
Toeristen met giga koffers afschaffen
Precies. Al die sleepkofferterroristen mogen best ophoepelen van mij hoorquote:Op woensdag 17 december 2008 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het zijn de mensen die net na het verlaten van de trein die hun koffer neerzetten en dan uitgebreid gaan staan om het hengsel er uit peuteren die voor de opstoppingen zorgen.
Ligt ook nog eens aan de grote van die sleepkoffer... Als ze gewoon in het bagerack passen is er niks aan de hand...quote:Op woensdag 17 december 2008 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Al die sleepkofferterroristen mogen best ophoepelen van mij hoor
Dat heeft er niet echt mee te maken. Mensen die precies in de uitgang stil gaan staan om het hengsel te installeren. Die moeten afgeschaft worden. Preventief geruimd, weet ik veel. maar WEG.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:44 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ligt ook nog eens aan de grote van die sleepkoffer... Als ze gewoon in het bagerack passen is er niks aan de hand...
doe dan gelijk ook vouwfietsen in de spitsquote:Op woensdag 17 december 2008 10:11 schreef Nightshadow het volgende:
Toeristen met giga koffers afschaffen
Ik doe altijd, mits aanwezig, de grote VIRM deurtrucquote:Op woensdag 17 december 2008 12:08 schreef von_Preussen het volgende:
Ik snap niet zo wat je probleem is, je moet je wel realiseren dat die mensen wereldvreemd bezig zijn en het zelf niet zullen snappen. Wat ik daarom doe (ook bij mensen die als je wilt uitstappen voor de deur gaan staan), ik geef ze gewoon een opvoedkundige tik met mijn schouder. Sommige snappen dan de boodschap, andere zijn weer verontwaardigd. Ik kan ik beide gevallen mijn pret niet op.
Licht toe?quote:Op woensdag 17 december 2008 12:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik doe altijd, mits aanwezig, de grote VIRM deurtruc
rijdt dat stel niet voor jan lul over de hsl. Om het spoor warm te houden ofzo.quote:Op woensdag 17 december 2008 07:29 schreef Fixers het volgende:
[..]
Mogelijk. Ik reis nooit verder dan Brussel Centraal. Maar heb er eens staan wachten op een vertraagde zuurstok terug naar Nederland. Tot de vertraagde trein úit Nederland binnenkwam heb ik eens opgelet op de rijtuignummers. Een klein halfuurtje later zag ik dezelfde stam weer voorrijden om richting Nederland te vertrekken.
Ze hebben die zuurstokken toch ingekort vanwege de opening van de tunnel in Antwerpen? Hebben ze vast wel genoeg rijtuigen over voor een reserve stammetje. Met de instroom van de nieuwe locs zal er toch ook wel een geschikte reserve te vinden zijn.
quote:Op woensdag 17 december 2008 13:22 schreef Cothen het volgende:
Vroeger hadden we een hele goede oplossing voor problemen met bagage: die kon je altijd kwijt in een bagageruimte. Maar NS vervoert liever mensen vee dan begage, dus zijn in vrijwel alle plan T/V die ruimtes verdwenen of de deuren gesloten.nieuwere treinen hebben niet eens een begageruimte.
Er wordt nu natuurlijk ook wel veel meer gejat dan vroeger. Vooral op de Beneluxtrein zijn bagagedieven actiefquote:Op woensdag 17 december 2008 13:22 schreef Cothen het volgende:
Vroeger hadden we een hele goede oplossing voor problemen met bagage: die kon je altijd kwijt in een bagageruimte. Maar NS vervoert liever mensen dan begage, dus zijn in vrijwel alle plan T/V die ruimtes verdwenen of de deuren gesloten.nieuwere treinen hebben niet eens een begageruimte.
dan moet je of zorgen dat de dieven niet op de trein kunnen of dieven niet bij de bagage kunnen. Kortom, de trein moet voorzien worden van bagagekluizenquote:Op woensdag 17 december 2008 13:43 schreef computergirl het volgende:
Er wordt nu natuurlijk ook wel veel meer gejat dan vroeger. Vooral op de Beneluxtrein zijn bagagedieven actief
Men neme een VIRM en een goede locatie bij de deur bij het uitstappen, namelijk aan de zijkant van de deur.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |