abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 december 2008 @ 14:25:52 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63933221

Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.

Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.

Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans-Leer
NMBS: Roosendaal-Antwerpen
DB Regio: Enschede-Münster, Heerlen-Aachen en Venlo-Hamm
PEG: Enschede-Dortmund

Overig
Oldenzaal-Bentheim: Berlijn-trein (pimpel)
Zevenaar-Emmerich: ICE
Roosendaal-Antwerpen: Thalys & Benelux-trein

Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.

Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie daarvoor hieronder.

Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.

Veolia rijdt op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht=Randwijck-Kerkrade=Centrum). Op eerstgenoemde lijn rijdt men met Stadler GTW’s, die door Veolia Velios genoemd worden. Aangezien deze lijn geen bovenleiding heeft, betreft het uiteraard de dieselversie. Op de andere lijn rijdt men nog met Plan V, totdat de elektrische Velios geleverd zijn.

De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de NS-treinen wiki.

Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Regels

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_63933289
tvp
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 14:30:57 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63933337
Echt jammer dat het trammetje verdwijnt. Gelukkig gister nog even afscheid kunnen nemen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63933449
Ik ga zaterdag nog ff naar Castellum
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 11 december 2008 @ 14:36:58 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63933495
Waarom stopt dat trammetje eigenlijk? Ik denk omdat er nu wel plek in de dienstregeling is voor een stoptrein Houten - Houten-Castellum?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 14:38:12 #6
Maffe Fries
pi_63933527
De nieuwe SLT-sprinters gaan trouwens nog niet rijden vanaf komende zondag. Er zijn nog diverse zaken die nog opgelost moeten worden, zoals het diagnosesysteem dat nog niet helemaal goed werkt, omdat storingen nog niet allemaal vertaald zijn en dat het systeem nog vastloopt. Ook de lamp dat de deuren gesloten zijn, is er niet en werkt de dodeman niet helemaal naar behoren. Tenslotte is gecombineerd rijden nog niet mogelijk.

Vat me tegen dat ze die problemen nog niet opgelost hebben zeg.
pi_63933583
Nou nou, dat klinkt niet best idd. Eigenlijk is hij nog maar half af dus.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 14:40:20 #8
Maffe Fries
pi_63933607
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:36 schreef James1988 het volgende:
Waarom stopt dat trammetje eigenlijk? Ik denk omdat er nu wel plek in de dienstregeling is voor een stoptrein Houten - Houten-Castellum?
Het spoor tussen Utrecht en Houten-Castellum wordt verdubbeld van 2 naar 4 sporen. Daarvoor hebben ze alle ruimte nodig en dus moet ook het trammetje er aan geloven. Tegelijkertijd bouwen ze een nieuw station Houten-Castellum dat nu wel aan de doorgaande lijn ligt. Over 2 jaar moet het gehele project daar afgerond zijn.
pi_63933694
Dat nieuwe station wordt trouwens een eilandperron (hetzelfde idee als Utrecht Zuilen), dus het huidige perron moet ook weer afgebroken worden.
pi_63934342
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat nieuwe station wordt trouwens een eilandperron (hetzelfde idee als Utrecht Zuilen), dus het huidige perron moet ook weer afgebroken worden.
Dat perron is op dit moment niet zo spannend, alleen wat zand en tegels
So we just called him Fred too
pi_63934427
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
Vat me tegen dat ze die problemen nog niet opgelost hebben zeg.
Ik had nog gehoopt zondag een ritje te kunnen maken in een SLT.

Wel erg slecht trouwens, ze rijden al meer dan 10 maanden rond in NL en ze hebben nog steeds niet alles op orde.
............................
  donderdag 11 december 2008 @ 15:12:40 #12
200192 Darkwing_Duck
pi_63934569
Ik spot hier op moerwijk een velnlia V'tje. 2 bakken dokere zijraampjes
  donderdag 11 december 2008 @ 15:26:23 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63934920
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga zaterdag nog ff naar Castellum
ditto
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_63935293
* Dichterbijer blijft zaterdag in zijn nest
pi_63935368
Ik ga het trammetje zeker missen, pendel er al jaren mee heen en weer. De laatste tram zal zaterdagavond rijden.
pi_63935977
nostalgie:

stoptrein Arnhem - Emmerich

trein brengt syntustrein terug van Eindhoven naar Hengelo

nadrukkelijk erbij vermeld.. foto's zijn niet door mij gemaakt. alle eer gaat naar een aantal flickr.com-users. Dus bij deze de bronvermelding.

Vraagje over de laatste foto trouwens.. waarom reden die syntuslinten niet op 'eigen kracht' van Hengelo-Eindhoven v.v.? Lijkt mij toch goedkoper?
pi_63935991
Wat gaan ze er daarna mee doen? Net zoals zijn boertjes stallen in Den Haag?
pi_63936039
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:08 schreef ghizzer het volgende:
trein brengt syntustrein terug van Eindhoven naar Hengelo
[ afbeelding ]

[...]
Vraagje over de laatste foto trouwens.. waarom reden die syntuslinten niet op 'eigen kracht' van Hengelo-Eindhoven v.v.? Lijkt mij toch goedkoper?
Ik vermoed dat het Syntus-materieel niet is toegelaten als zelfstandig materieel buiten de syntuslijnen of dat de meesters van Syntus niet buiten hun eigen lijnen mogen rijden.
pi_63936184

nostalgie wederom. Bron:flickr.com

Op flickr.com staat trouwens ook een foto van een Koploper die reed tussen Emmerich-Arnhem. Iemand enig idee in welk verband dat is gebeurd? Die foto is overigens medio juli 2007 gemaakt.
pi_63936454
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:16 schreef ghizzer het volgende:
[ afbeelding ]
Op flickr.com staat trouwens ook een foto van een Koploper die reed tussen Emmerich-Arnhem. Iemand enig idee in welk verband dat is gebeurd? Die foto is overigens medio juli 2007 gemaakt.
Die reden ter vervanging van de ICE's

pi_63936538
@Cothen. Thanx voor de post! Ik ben zelf niet zo'n enorme freak, verbaas me er ook elke keer weer over hoe gigaveel mensen hier weten. zelfs waar de goederentreinen vandaan komen. heb ooit somda bezocht, maar dat begreep ik niet. ben desondanks zeker wel liefhebber. ik vind vooral foto's als hierboven vet; treinen die op plekken komen waar ze eigenlijk niet 'thuis horen'.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 17:17:03 #22
Maffe Fries
pi_63937713
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik spot hier op moerwijk een velnlia V'tje. 2 bakken dokere zijraampjes
Kan kloppen. Die rijden weer voor de NSR nu
  donderdag 11 december 2008 @ 18:26:03 #23
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63939402
quote:
Is de bovenleiding tot aan Emmerich 1500V of zo?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 11 december 2008 @ 18:39:59 #24
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63939709
Vrijdag is er tussen 14.00 en 18.00 is er een soort officieel gedeelte m.b.t. het einde van het Houtense trammetje, je kunt dan afscheid nemen van de tram en de machinisten.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 18:44:01 #25
Maffe Fries
pi_63939800
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:26 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Is de bovenleiding tot aan Emmerich 1500V of zo?
Jep
pi_63939876
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:39 schreef bork het volgende:
Vrijdag is er tussen 14.00 en 18.00 is er een soort officieel gedeelte m.b.t. het einde van het Houtense trammetje, je kunt dan afscheid nemen van de tram en de machinisten.
ja, daar had ik eigenlijk nog wel ff bij willen gaan kijken, maar dat haal ik niet meer qua werk. Nou ja, zaterdagavond maar dan
pi_63939908
Ja
Ik dacht wel dat er geen ATB op dat grensbaanvak zat
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 11 december 2008 @ 19:13:54 #28
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_63940545
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:40 schreef Peterselieman het volgende:

Het spoor tussen Utrecht en Houten-Castellum wordt verdubbeld van 2 naar 4 sporen. Daarvoor hebben ze alle ruimte nodig en dus moet ook het trammetje er aan geloven.
Voor de volledigheid: het spoor van het trammetje blijf gewoon liggen, maar wordt onderdeel van het doorgaande spoor voor de Intercity's naar Utrecht.
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:04 schreef Cothen het volgende:
Dat perron is op dit moment niet zo spannend, alleen wat zand en tegels
En veel te kort natuurlijk, voor een echte trein.
pi_63940596
Weet iemand toevallig tot hoe laat het loket Internationaal in Utrecht Centraal open is door de week of in het weekend?

Thx
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 19:53:47 #31
Maffe Fries
pi_63941536
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:13 schreef ReisT het volgende:

[..]

Voor de volledigheid: het spoor van het trammetje blijf gewoon liggen, maar wordt onderdeel van het doorgaande spoor voor de Intercity's naar Utrecht.
Dan mogen ze dat spoor eerst wel eens herleggen. Zo recht ligt dat namelijk niet
pi_63941575
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:13 schreef ReisT het volgende:

[..]

[..]

En veel te kort natuurlijk, voor een echte trein.
Even voor de duidelijkheid, hij blijft niet liggen, hij gaat halve meter opschuiven en komt 2 meter hoger te liggen
pi_63942025
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:08 schreef ghizzer het volgende:
nostalgie:

stoptrein Arnhem - Emmerich
[ afbeelding ]
Ja, die Proef van 2 jaar waarvan men na 4 maanden al "wist" dat hij mislukt was. Stelletje misselijke faalhazen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 20:21:01 #34
Maffe Fries
pi_63942177
mja, die trein heeft ook geen eerlijke kans gekregen hoor. Rijdt alleen in het weekend en dan ook nog eens op onregelmatige tijden. Vind je het gek dat de proef mislukt is.
pi_63942385
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
mja, die trein heeft ook geen eerlijke kans gekregen hoor. Rijdt alleen in het weekend en dan ook nog eens op onregelmatige tijden. Vind je het gek dat de proef mislukt is.
Klopt, het was pure onwil. Anders hou je je minstens aan de afgesproken 2 jaar.
pi_63942414
Maar om nog even bij het Trammetje Houten terug te komen

Hannover, 9 maart 2008. Twee broertjes van de Castellumtram in hun natuurlijke habitat op de keerlus bij de Messe.

pi_63942933
Dan staat dat toch wat sjieker dan dat prulleding in Houten,... Morgen moet trouwens Spoorwegen 2009 uitkomen...
  donderdag 11 december 2008 @ 20:51:40 #38
136283 knars
Teethgrinder
pi_63942977
balen van die SLTs, ik wilde zondag met knars junior tussen Den Haag en Utrecht zo veel mogelijk materiaal meepikken (Gouda - Den Haag: ICL / ICRm; Den Haag - Utrecht: ICM / ICMm; Utrecht - Woerden: VIRM; Woerden - Goverwelle: SGMm / SLT / mat64; Goverwelle - Gouda: SGMm / SLT / mat64) Zat vooral op een SLT ritje te azen...
pi_63943066
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:51 schreef knars het volgende:
balen van die SLTs, ik wilde zondag met knars junior tussen Den Haag en Utrecht zo veel mogelijk materiaal meepikken (Gouda - Den Haag: ICL / ICRm; Den Haag - Utrecht: ICM / ICMm; Utrecht - Woerden: VIRM; Woerden - Goverwelle: SGMm / SLT / mat64; Goverwelle - Gouda: SGMm / SLT / mat64) Zat vooral op een SLT ritje te azen...
Leuk plan Maar dat kan later alsnog toch? De matjes64 blijven nog wel ff. En misschien tref je ook nog wel een DDM of DDAR
pi_63943457
het houtense trammetje had echt veel kuren, zodra hij harder reed dan 35 km/u dan vliegt de rem erop eens in.
of hij wilde daarna niet meer de besturing omschakelen.
  donderdag 11 december 2008 @ 21:23:52 #41
136283 knars
Teethgrinder
pi_63944010
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk plan Maar dat kan later alsnog toch? De matjes64 blijven nog wel ff. En misschien tref je ook nog wel een DDM of DDAR
Dat is waar, maar het leek me wel leuk om dit weekend iets met die nieuwe dienstregeling te doen. Ik baal er van dat ik morgen afspraken op kantoor in Amsterdam heb staan, anders zou ik morgen in onze vestiging in Arnhem kunnen werken, alleen maar om nog een keertje ICL Arnhem - Gouda te rijden

DDM of DDAR ben ik geen fan van, junior wel. Had met hem een keer een rondje gereden om op Schiphol oma uit te zwaaien en vliegtuigen te kijken (en extra lang in de trein te zitten (Gouda - Duivendrecht: SGMm; Duivendrecht - RAI: DDAR; RAI - Schiphol: DDAR Schiphol - Leiden: VIRM; Leiden - Den Haag CS: wéér DDAR; Den Haag CS - Gouda: ICM). Knulletje helemaal blij met, zoals hij ze noemt, "gele dubbeldekkertrein". Onderweg bleek hij overigens het begrip "kopen" ineens door te hebben. Zo moest ik een oude boerderij kopen ter hoogte van voormalig station Nieuwersluis - Loenen, en zo'n beetje alle DDM en DDAR treinen die we onderweg tegenkwamen. Geen koplopers of VIRMs terwijl die juist zo mooi zouden staan in onze woonkamer
  donderdag 11 december 2008 @ 21:59:21 #42
200192 Darkwing_Duck
pi_63945209
Weet iemand hoe dat hier zit in Den Haag, met de verdeling/opdeling van rangeeremplacementen?

Ik heb hier een aantal kanalen met portogezeur, maar kom er niet uit wat en welke en waar
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 22:23:39 #43
Maffe Fries
pi_63946150
Zo thuis in Den Haag ben ik niet, maar ik weet wel dat ze mat kunnen stallen bij HS in de richting van Rotterdam, tussen Centraal en het spoorwegviaduct, waar de lijn naar Gouda die tussen HS en NOI kruist. Dat is de Kleine Binckhorst. Even verderop richting Gouda ligt de Grote Binckhorst.

Noemen ze in die portogesprekken ook treinnummers?
  donderdag 11 december 2008 @ 22:27:19 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63946281
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:51 schreef knars het volgende:
Blijft ICL/ICRm rijden tussen Den Haag en Utrecht? Ik vrees voor verVIRMing...

Wel mooi kut van de SLeTten trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 11 december 2008 @ 22:35:26 #45
200192 Darkwing_Duck
pi_63946564
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
Zo thuis in Den Haag ben ik niet, maar ik weet wel dat ze mat kunnen stallen bij HS in de richting van Rotterdam, tussen Centraal en het spoorwegviaduct, waar de lijn naar Gouda die tussen HS en NOI kruist. Dat is de Kleine Binckhorst. Even verderop richting Gouda ligt de Grote Binckhorst.

Noemen ze in die portogesprekken ook treinnummers?
Wel nummers maar of dit trein of treinstelnummers zijn ben ik nog niet uit.

1 kanaal komt zeer duidelijk door, ik dacht dus dat het van de grote binckhorst kwam.

Over de plek die jij noemt van de kleine bickhorst, daar heb ik nog geneens aan gedacht sinds ik die scanner van zolder heb gehaald. dat ligt ongeveer1 km hier van daan

"De grote" ongeveer 2,5 km
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 23:03:36 #46
Maffe Fries
pi_63947645
Mja, ik zat fout met de lokatie van de kleine. De kleine ligt recht tegenover de grote, aan het spoor naar Voorburg. De plek die ik eerder noemde, ligt zeer dicht bij het CS en ik meende er wel eens mat geparkeerd te hebben zien staan.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:10:26 #47
136283 knars
Teethgrinder
pi_63947935
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Blijft ICL/ICRm rijden tussen Den Haag en Utrecht? Ik vrees voor verVIRMing...

Wel mooi kut van de SLeTten trouwens.
Geen idee eigenlijk, ik heb nog geen overzicht gezien welk materiaal op welke lijnen gaat rijden. Maar om op zo'n relatief kort traject ICK of ICRm in te zetten lijkt me niet zo logisch. Ik zou het wel heel hard toejuichen ICL geeft me toch altijd een beetje een vakantiegevoel. Uiteindelijk zal alles wel verVIRMd en verSLeT worden. Ben wel benieuwd waar ze dan nog ICRm en ICMm willen inzetten (en voor wat voor soort lijnen, er zal vast wel een logische gedachte achter zitten).
  donderdag 11 december 2008 @ 23:15:28 #48
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63948127
wat is met de SLT, heb ik iets gemist?
quote:
DDM of DDAR ben ik geen fan van, junior wel. Had met hem een keer een rondje gereden om op Schiphol oma uit te zwaaien en vliegtuigen te kijken (en extra lang in de trein te zitten (Gouda - Duivendrecht: SGMm; Duivendrecht - RAI: DDAR; RAI - Schiphol: DDAR Schiphol - Leiden: VIRM; Leiden - Den Haag CS: wéér DDAR; Den Haag CS - Gouda: ICM). Knulletje helemaal blij met, zoals hij ze noemt, "gele dubbeldekkertrein".
Mini-Bork ook wel, alleen bij hem is een DDM of DDAR een oude dubbeldekker en een VIRM een nieuwe dubbeldekker .

De Olympische Spelie koploper is ook een van zijn favorieten (met puntjes op de laatste e).

Zijn eerste Duitse woordje was Schwe-B-bahn met de nadruk op de b.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 23:18:22 #49
Maffe Fries
pi_63948217
ICRm zal de komende jaren nog wel ingezet worden op de lijnen Nijmegen - Schiphol, Eindhoven - Schiphol en Venlo - Den Haag CS. ICM blijft nog wel een tijdje in de Noord-Oost zitten. ICK zal het zeker niet worden, want dat moet er in juni uit zijn en dan zal het nog een tijdje op reserve staan. ICL zit vooral nog op (Deventer) - Amersfoort - Amsterdam. Al kan ik me voorstellen dat er nu al weer enkele composities uitgaan, omdat er genoeg VIRM straks is en de DB opeens die bakken goed kan gebruiken ivm de problemen met de ICE's.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 23:20:03 #50
Maffe Fries
pi_63948287
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:15 schreef bork het volgende:
Treintopic 135 - Afscheid van Trammetje Houten
  donderdag 11 december 2008 @ 23:27:35 #51
136283 knars
Teethgrinder
pi_63948528
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:15 schreef bork het volgende:
[..]

Mini-Bork ook wel, alleen bij hem is een DDM of DDAR een oude dubbeldekker en een VIRM een nieuwe dubbeldekker .

De Olympische Spelie koploper is ook een van zijn favorieten (met puntjes op de laatste e).

Zijn eerste Duitse woordje was Schwe-B-bahn met de nadruk op de b.
knars junior ziet het verschil noemt ze gele dubbeldekkers of blauwe dubbeldekkers, en de VIRMs zijn "ouwe blauwe dubbeldekker" of "nieuwe blauwe dubbeldekker", alhoewel het verschil tussen de oude vloot en de nieuwe VIRM4 treinen hem nog niet helemaal duidelijk is. Die koploper heet hier de "oranje koploper", de rest heet "blauwe koploper". Hier nog geen duits, wel frans: "grote rooie Tajies sneltrein!"
pi_63948551
Ik zit trouwens een beetje door het nieuwe spoorboekje te bladeren en het valt me op dat er in de randstad nog steeds spits-slagen zijn die aangegeven worden als "alleen tweede klas". Maar nu de City/Spitspendels weer voorzien worden van een eerste klas zou je toch verwachten dat deze slagen als Sprinter worden aangeduid. Een voorbeeld is de 14000.
Of heeft de NS weer wat nieuws verzonnen kwa materiaal met alleen tweede klas?
  donderdag 11 december 2008 @ 23:29:48 #53
136283 knars
Teethgrinder
pi_63948607
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:27 schreef Cothen het volgende:
Ik zit trouwens een beetje door het nieuwe spoorboekje te bladeren en het valt me op dat er in de randstad nog steeds spits-slagen zijn die aangegeven worden als "alleen tweede klas". Maar nu de City/Spitspendels weer voorzien worden van een eerste klas zou je toch verwachten dat deze slagen als Sprinter worden aangeduid. Een voorbeeld is de 14000.
De Lightrail van de RGL misschien?

Peterselieman, weet jij dan ook wat voor materiaal Den Haag CS - Utrecht dan gaat worden?
  donderdag 11 december 2008 @ 23:35:40 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63948773
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
ICRm zal de komende jaren nog wel ingezet worden op de lijnen Nijmegen - Schiphol, Eindhoven - Schiphol en Venlo - Den Haag CS.
quote:
ICK zal het zeker niet worden, want dat moet er in juni uit zijn en dan zal het nog een tijdje op reserve staan.

ICRm ook nog wel op Roosendaal - Arnhem - Zwolle, denk ik?
  donderdag 11 december 2008 @ 23:36:07 #55
200192 Darkwing_Duck
pi_63948794
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:27 schreef Cothen het volgende:
Wellichtomdat nog niet alles is omgebouwd. Zolang ze het niet kunnen garanderen dat ze het dan maar voor de zekerheid er nog bijzetten.

Of het trammetje houten heeft een nieuwe bestemming
  donderdag 11 december 2008 @ 23:45:56 #56
200192 Darkwing_Duck
pi_63949079
Nog meer mensen van hier die zich vrijdag laten zien bij de Tramborrel in Houten?
  donderdag 11 december 2008 @ 23:47:51 #57
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63949145
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar om nog even bij het Trammetje Houten terug te komen

Hannover, 9 maart 2008. Twee broertjes van de Castellumtram in hun natuurlijke habitat op de keerlus bij de Messe.

[ afbeelding ]
De oudste trams hebben nu een tweede leven in Boedpest, voor de rest wacht helaas de sloop als ik de berichten van 'Trams 2009' mag geloven.
pi_63949177
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:29 schreef knars het volgende:
Peterselieman, weet jij dan ook wat voor materiaal Den Haag CS - Utrecht dan gaat worden?
Volgens Somda:
500: ICM/ICMm
1700: ICM/ICMm
2000: VIRM VI
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 december 2008 @ 23:57:25 #59
Maffe Fries
pi_63949442
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:29 schreef knars het volgende:

Wat Cothen zegt, met de 526/561 die met VIRM gereden wordt.
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:35 schreef James1988 het volgende:

ICRm ook nog wel op Roosendaal - Arnhem - Zwolle, denk ik?
Jep, die was ik nog vergeten te noemen. Ook hier in combinatie met VIRM
  Redactie Sport vrijdag 12 december 2008 @ 07:45:16 #60
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63952491
nog meer mensen zaterdag naar leidschendam?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 12 december 2008 @ 08:07:23 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63952619
Je bent daar vast niet alleen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 december 2008 @ 08:17:23 #62
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_63952706
TjoeeeeeeekTjoeeeeeeeeeek
pi_63953071
Vandaag 20 jaar geleden: De Clapham Junction rail crash, 1 van de grootste treinrampen in West-Europa na WO2.
pi_63953396
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:10 schreef Cothen het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het Syntus-materieel niet is toegelaten als zelfstandig materieel buiten de syntuslijnen of dat de meesters van Syntus niet buiten hun eigen lijnen mogen rijden.
Syntus heeft sinds dit jaar een veiligheidsattest voor het hele Nederlandse hoofdspoorwegnet. Dus ik denk dat inderdaad dat het personeel niet buiten de eigen lijnen mogen..

[ Bericht 3% gewijzigd door Nightshadow op 12-12-2008 09:28:43 ]
pi_63953679
* Drukte perongeluk op quote i.p.v. Edit *

Om hem toch nuttig te maken, er staat een nieuw rapport op IVW:
http://www.ivw.nl/Images/(...)ht_tcm247-233699.pdf
pi_63954471
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 07:45 schreef dennistd het volgende:
Neuh, zaterdag eindelijk weer een zonnige zaterdag. Dat wordt weer de fotograaf uithangen langs 's lands mooiste treintrajecten met goederenvervoer =)
pi_63954488
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Neuh, zaterdag eindelijk weer een zonnige zaterdag. Dat wordt weer de fotograaf uithangen langs 's lands mooiste treintraject
Precies. De Trans-Castellum-Expres
pi_63954609
quote:
Heel misschien dat ik na de Qbuzz presentatie 's morgens ff tijd heb. Dan kom ik wel ff, ik moet 's avonds toch weer in Rotterdam zijn.
pi_63954910
quote:
Darkwing en ik gaan ook ff kijken.
pi_63956718
vandaag is er tussen 14:00 - 18:00 afscheid van de tram met hapjes en meer
pi_63956761
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog meer mensen van hier die zich vrijdag laten zien bij de Tramborrel in Houten?
ga denk ik zorgen dat ik rond 5 uur de tram nodig heb
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:39:05 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63956773
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Darkwing en ik gaan ook ff kijken.
Ik ga ook, samen met een vriend van me. Werkplaatsen zijn altijd wel geinig. Weet nog niet wat ik daarna ga doen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63956776
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:36 schreef morpheus_at_work het volgende:
vandaag is er tussen 14:00 - 18:00 afscheid van de tram met hapjes en meer
Gratis bier ook?

Jammer dat ik niet kan trouwens
pi_63956833
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ga ook, samen met een vriend van me. Werkplaatsen zijn altijd wel geinig. Weet nog niet wat ik daarna ga doen.
De Castellumtrem ten grave dragen dus. Zwart pak aan, hoge hoed op
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:42:48 #75
136283 knars
Teethgrinder
pi_63956891
Ik twijfel nog of ik met vlaggetjes ga zwaaien als de eerste nachttrein op Gouda aankomt. Ben benieuwd of daar nog iets mee gedaan wordt eigenlijk, de eerste IC toen Gouda haar IC status terugkreeg werd ook feestelijk onthaald door de burgemeester.
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:44:03 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63956918
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Castellumtrem ten grave dragen dus. Zwart pak aan, hoge hoed op
Moker mee.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63957075
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Moker mee.
Oh ja, souvenir-trofee-gereedschap
pi_63957094
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:42 schreef knars het volgende:
Ik twijfel nog of ik met vlaggetjes ga zwaaien als de eerste nachttrein op Gouda aankomt. Ben benieuwd of daar nog iets mee gedaan wordt eigenlijk,
Ja, er wordt een foto gemaakt van die malloot met die vlaggetjes. Daarna wordt hij in een busje gestopt en horen we er nooit meer wat van
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:57:57 #79
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63957245
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Helaasch, geen tijd
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:10:18 #80
200192 Darkwing_Duck
pi_63957552
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij in je nest bleef liggen.

Nu we het daar toch over hebben, net wakker, en maar eens met mijn SOV ( lessen gemist ) naar de Houtense Contreien
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:17:33 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63957731
Nee, bedliggen is nooit 't plan geweest, sorry...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:35:34 #82
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63958221
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij in je nest bleef liggen.

Nu we het daar toch over hebben, net wakker, en maar eens met mijn SOV ( lessen gemist ) naar de Houtense Contreien
Ik geloof dat mini-bork en Hanneke (ms Bork) wel gingen , herkenbaar aan zijn petje
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:44:41 #83
200192 Darkwing_Duck
pi_63958452
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:17 schreef Duvel het volgende:
Nee, bedliggen is nooit 't plan geweest, sorry...
Dat was dichterbijer
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 december 2008 @ 12:47:31 #84
Maffe Fries
pi_63958531
Las net dit bericht op RTV Noord:
quote:
Testtraject voor zweeftrein verdwijnt

LATHEN - Het testtraject voor de zweefbaan in het Duitse Lathen, net over de grens bij Ter Apel, verdwijnt waarschijnlijk volgend jaar.

Volgens de Duitse ondernemingen Siemens en Thyssen Krup zijn geen tests met de zweeftrein meer nodig. Naar verwachting rijdt de zweeftrein in juni 2009 voor het laatst.

In september 2006 kwamen bij een ongeluk met de zweeftrein 23 mensen om het leven.
Mocht het mogelijk zijn, dan zou ik best nog wel eens een ritje met het ding willen maken.
  Redactie Sport vrijdag 12 december 2008 @ 12:49:10 #85
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63958577
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
Las net dit bericht op RTV Noord:
[..]

Mocht het mogelijk zijn, dan zou ik best nog wel eens een ritje met het ding willen maken.
ja, dat zouden er wel meer willen denk ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:27:54 #86
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63961208
In mijn pauze, broodje gehaald, komen we terug kunnen we niet verder, staat treintje stil op de Utrechtseweg (Amersfoort)

pi_63961470
Kan je makkelijk doorheen kruipen
  Redactie Sport vrijdag 12 december 2008 @ 14:42:00 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63961501
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:40 schreef Nightshadow het volgende:
idd
zal wel op de terugweg zijn vanaf pon
PM mij!
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:05:02 #89
200192 Darkwing_Duck
pi_63962010
Tram houten: morgen vervallen de laatste ritten. En wordt de tram meteen weggesleept door een loc
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:14:18 #90
200192 Darkwing_Duck
pi_63962249
Omg! Alle machinisten doen met vingerverf hun handafdruk op de tram achterlaten. En dit is echt geen geintje. Ik heb er fotos van!
pi_63962335
de laatste hoeveel ritten?
pi_63962355
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Omg! Alle machinisten doen met vingerverf hun handafdruk op de tram achterlaten. En dit is echt geen geintje. Ik heb er fotos van!
laten zien
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:23:08 #93
200192 Darkwing_Duck
pi_63962495
Ja ik stuur je wel even een mms zo. Ik heb net op de bestuurdersstoel een cabinerit mogen maken. Wel is waar achteruit. Maar toch. Het gaat om het principe. En het filmpje!
pi_63962749
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja ik stuur je wel even een mms zo. Ik heb net op de bestuurdersstoel een cabinerit mogen maken. Wel is waar achteruit. Maar toch. Het gaat om het principe. En het filmpje!
* Don't wanna see the sunrise
  vrijdag 12 december 2008 @ 19:56:05 #95
111382 Ofyles2
pi_63969492
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:40 schreef Nightshadow het volgende:
Is dat niet strafbaar?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 december 2008 @ 20:35:45 #96
Maffe Fries
pi_63970672
Heel erg zelfs
  vrijdag 12 december 2008 @ 22:17:08 #97
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_63973578
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:56 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Is dat niet strafbaar?
130 euro
sorry.
pi_63973788
Lezen is moeilijk
  Redactie Sport vrijdag 12 december 2008 @ 22:51:47 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63974538
Morgenmiddag ben ik in Leidschendam, ben te herkennen aan mijn forse postuur, zwarte jas, bruin-zwarte fototas en mijn Canon 400D.
PM mij!
  vrijdag 12 december 2008 @ 22:59:20 #100
200192 Darkwing_Duck
pi_63974766
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:51 schreef dennistd het volgende:
Morgenmiddag ben ik in Leidschendam, ben te herkennen aan mijn forse postuur, zwarte jas, bruin-zwarte fototas en mijn Canon 400D.
Ik aan mijn groene winterjas met ruitjes, waarschijnlijk ongekamde haar en een bril

Ik zal ook wel een handscanner bij me hebben
pi_63975880
Ik ben te herkennen aan me overdreven grote Hans Compleet Anders montuur, lange zwarte jas aan en een coupe a la Hitler met een gleufhoed op.
pi_63976044
+een statief van 1,50 m en een mege canon power shot camera met telelens!
  zaterdag 13 december 2008 @ 04:48:45 #103
111382 Ofyles2
pi_63980138
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:27 schreef knars het volgende:

[..]

knars junior ziet het verschil noemt ze gele dubbeldekkers of blauwe dubbeldekkers, en de VIRMs zijn "ouwe blauwe dubbeldekker" of "nieuwe blauwe dubbeldekker", alhoewel het verschil tussen de oude vloot en de nieuwe VIRM4 treinen hem nog niet helemaal duidelijk is. Die koploper heet hier de "oranje koploper", de rest heet "blauwe koploper". Hier nog geen duits, wel frans: "grote rooie Tajies sneltrein!"
Knars junior mag nu kiezen uit 'oude blauwe dubbeldekker', 'nieuwe blauwe dubbeldekker' of 'gloednieuwe blauwe dubbeldekker' als het gaat om de VIRM.
  zaterdag 13 december 2008 @ 08:19:15 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63980606
Ik ben te herkennen aan de rode hoorntjes op mijn hoofd, sardonische grijns, drietand en rare staart.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:18:50 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63982093
Groeten vanuit VIRM 9561, Leidschendam.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:48:24 #106
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_63984065
quote:
Hoe dat ding er ook afvalt
pi_63984095
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Ik zal ook wel een handscanner bij me hebben
Kortom, B100.
  zaterdag 13 december 2008 @ 14:34:10 #109
111382 Ofyles2
pi_63985201
quote:
Ondertussen worden de passagiers er niet wijzer op.
pi_63987055
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:42 schreef knars het volgende:
Ik twijfel nog of ik met vlaggetjes ga zwaaien als de eerste nachttrein op Gouda aankomt. Ben benieuwd of daar nog iets mee gedaan wordt eigenlijk, de eerste IC toen Gouda haar IC status terugkreeg werd ook feestelijk onthaald door de burgemeester.
Zeker doen! Prachtig dat er nog mensen zijn met dit initiatief om zoiets te verwelkomen. Toen bijvoorbeeld de electrificatie van het baanvak Amsterdam - Amersfoort gereed was, stond zowat het hele volk langs de baan met vlaggetjes bij het rijden van de eerste trein onder de waslijn op dat traject.
pi_63987406
Van het weekend op pad geweest.

Grubbenvorst

Treintje erbij.

Nog een GTW´tje.

Spoorbomen.
  zaterdag 13 december 2008 @ 18:24:11 #112
200192 Darkwing_Duck
pi_63989669
Goed tijd voor wat fotootjes van het afscheids gisteren in Houten. Verwacht geen kwalteit

Tentje op perron

Wat overzichtjes

Het komt allemaal op deze jongen neer vanaf morgen

Vingerverf

Hier gaat het om

Plenty Vingerverf

En hier gebeurde het

En zelfs het stookjuk ontkwam er niet aan

Als ik wou kon ik er ook mijn hand op zetten, maar dat liet ik maar over aan buurtbewoners en bestuurders , Ik verwacht m eigenlijk binnenkort terug in den haag, aangezien de HTM al controles aan het uitvoeren was voor de terugtocht

Tot slot het filmpje met een achterwaartse cabinerit

Bekijk deze YouTube-video
pi_63990373
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[ afbeelding ]
Interessante plaat. Nog geen 24 uur later zag het er namelijk zo uit:

zaterdag 13 december 2008 @ 19:00:46 #114
200192 Darkwing_Duck
pi_63990430
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Interessante plaat. Nog geen 24 uur later zag het er namelijk zo uit:

[ afbeelding ]
Tering, die skimmers pakken het wel erg rigoreus aan
pi_63991160
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Tering, die skimmers pakken het wel erg rigoreus aan
nee, de NS pakt het rigoureus tegen de skimmers aan, bedoel je.
pi_63991657
Even wat plaatjes van de Open Dag bij Nedtrain vandaag

Eindelijk de 766 in het geel op de foto Weliswaar met satanisch onguur type, maar okee

Oh, de andere kant is heel anders geschilderd trouwens

Het blijft een satanisch gebeuren, deze Rode Duivel was er ook

En verder nog een SLET natuurlijk

En wat combinatiefoto's waarvan je OOIT denkt "hey dat zijn gave platen." Maar nu even niet.

Enjoy
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:02:43 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63991776
Leuke foto's.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:03:26 #118
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_63991797
fles heb je nog meer
sorry.
pi_63992036
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:02 schreef Duvel het volgende:
Leuke foto's.
Heb jij niks gemaakt dan of wat? EN heb je nog een Nedtrain petje kunnen bemachtigen?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 december 2008 @ 20:15:11 #120
Maffe Fries
pi_63992045
Nice, Fles
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:15:14 #121
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_63992046
Wat ik me afvroeg, waarom heeft de NS de koploperkoppen dichtgebouwd? Is toch handig, doorlopen?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:16:17 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63992067
De uitleg was dat de doorloopkoppen te vaak zorgden vertraging door storing er aan, en dat er maar heel weinig mensen gebruik van zouden maken. Bij de revisie zijn ze vervolgens ook verwijderd...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:17:11 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63992089
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb jij niks gemaakt dan of wat? EN heb je nog een Nedtrain petje kunnen bemachtigen?
Ik heb wel gemaakt, maar ze staan nog op m'n toestel, zal straks ff kijken. Ik heb geen Nedtrain-petje, had er een maar die is bij mijn verhuizen de kliko in gegaan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 december 2008 @ 20:20:57 #124
Maffe Fries
pi_63992175
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:16 schreef Duvel het volgende:
De uitleg was dat de doorloopkoppen te vaak zorgden vertraging door storing er aan, en dat er maar heel weinig mensen gebruik van zouden maken. Bij de revisie zijn ze vervolgens ook verwijderd...
Het onderhoud zou ook te duur worden. Voor de rest is het dat wel zo'n beetje ja.

Alleen jammer dat na enkele wasbeurten de frontplaat nogal bruin wordt.
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:22:59 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63992215
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het onderhoud zou ook te duur worden. Voor de rest is het dat wel zo'n beetje ja.

Alleen jammer dat na enkele wasbeurten de frontplaat nogal bruin wordt.
Dat stickeren in plaats van aflakken gaat niet zo goed nee, op de voorkant.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63992693
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:03 schreef SpeedyRich het volgende:
fles heb je nog meer
Ja, maar dat telt niet:

Moderator zaterdag 13 december 2008 @ 20:56:12 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_63992966
ik zag deze in utrecht:

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_63992968
pi_63993142
Guppy
pi_63993343
Moet de NS morgen eigenlijk veel materieel verplaatsen van steden, want SGM komt totaal niet in het oosten voor dus moet vanaf Utrecht komen. Hoe doen ze dat eigenlijk, iemand enig idee
pi_63993367
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:13 schreef Brembo het volgende:
Moet de NS morgen eigenlijk veel materieel verplaatsen van steden, want SGM komt totaal niet in het oosten voor dus moet vanaf Utrecht komen. Hoe doen ze dat eigenlijk, iemand enig idee
Waar moet morgen SGM heen dan?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 december 2008 @ 21:17:39 #132
Maffe Fries
pi_63993463
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:13 schreef Brembo het volgende:
Waarschijnlijk gewoon een LM-ritje vanavond naar Zutphen en Nijmegen
  zaterdag 13 december 2008 @ 21:37:44 #133
200192 Darkwing_Duck
pi_63993901
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gewoon een LM-ritje vanavond naar Zutphen en Nijmegen
Hm idd, als het een goed moment is om de porto af te luisteren is het vannacht wel natuurlijk

Goed idee!
  Redactie Sport zaterdag 13 december 2008 @ 21:42:45 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63994000
Er stond al wel wat SGMm in Arnhem vanavond zag ik.
Ik ben trouwens ook naar Leidschendam geweest, foto's volgen.
Heenweg gewoon Enschede - Den Haag CS, terug via Dordrecht - Geldermalsen - Tiel - Arnhem - Deventer.
PM mij!
pi_63994162

Een korte stop op station Hoogezand-Sappemeer vanwege de doorkomst van een veels te vroeg rijdende buurtsuper uit Veendam. RN 6416 is met welgeteld één Habbins als trein 55340 op weg van Veendam naar Onnen. In de verte is de lokale vervoerder te zien in de vorm van Arriva's Spurt 230 Groningen-Zuidbroek.

Gisteren reed voor het laatst de Unit Cargo vanuit Onnen via Nieuweschans naar Leer. Met ingang van de nieuwe dienstregeling op zondag 14 december wordt deze trein weer via Kijfhoek gereden. In een winters zonnetje passeert de RD 232 908 met 6 Hibbins'en aan de haak als trein 45767 het dorp Heiligerlee tussen Scheemda en Winschoten.

Alleen rondom de kortste dag van het jaar in december is deze foto te maken, aangezien de zon dan al ver genoeg gedraaid is om zowel de voorkant als de zijkant van de trein acceptabel te belichten. NSR's 1852 is met 9 DB coaches als Intercity 143 onderweg van Amsterdam Centraal naar Berlijn Ostbahnhof en Sczcecin Glowny als de Eempolder bij Soest gepasseerd wordt. Minder leuk voor de passagiers is dat de trein in omgekeerde rijtuig volgorde rijdt, als dat maar omgeroepen wordt op de stations, dat scheelt een hoop gestress bij elk station... Vanaf morgen, 14 december, rijdt deze internationale treinverbinding elke 2 uur, terwijl dat nu nog elke 4 uur is.

Tjaaaa net wel of niet niet....
Sinds enkele weken heeft ERS Railways van MRCE vier 189'ers geleased om de diesels class 66 langzamerhand te vervangen. Inzet gebeurt momenteel voornamelijk voor de containertreinen van/naar Melnik. Op deze zonnige zaterdag passeert in de Eempolder nabij Soest met anderhalf uur vertraging de 189 091 + containertrein 342375 en kruist daarbij DDAR-stam 7811 als sprinter Amersfoort-Amsterdam.

Later op de middag versluierde het meer en meer, ook dikkere wolken kwamen overtrekken en zodoende was er geen zon meer te bekennen. Ook al met vertraging reed vandaag de Veendam-shuttle trein 60244. Ook ACTS heeft een 189'er van MRCE geleased, de 189 096. Met de 5814 in opzending passeert de vol beladen containertrein Soest op weg naar Veendam.
  zaterdag 13 december 2008 @ 21:56:23 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63994352
Sodeknetter, hoeveel lagen kleren had jij aan vandaag??
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63994363
Zug! En wij maar denken dat je minstens 7 keer doodgevroren moest zijn
  zaterdag 13 december 2008 @ 21:58:17 #138
200192 Darkwing_Duck
pi_63994398
Goed en hoe lang heb je nou op dat plekje gestaan Zug?

Ik had het er vandaga met fles over, resect hoor, zo in de kou, wachten op dat éne shot
  zaterdag 13 december 2008 @ 22:02:02 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63994502
Mijn Leidschendamsche bijdrage!

Groene Hondekop:

Naast een Pec:

Ook de SLeT was aanwezig, maar helaas niet toegankelijk:

Gele Hondekop:

Diesel power!

De groene Plan V 419:

Wat opviel was dat de 766 en de 419 nódig een bakrevisie nodig hebben, wat zijn die dingen er slecht aan toe! Ik heb gelezen dat de revisie van de 766 niet doorgaat, weet iemand waarom?

Verder een leuke open dag, gemêleerd publiek. Helaas, maar met de kou begrijpelijk, geen buitenactiviteiten behalve de hersporingsploeg.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63995089
Leuke serie Duvel! Fijn weer eens foto's van jouw kant te zien.

@ Duvel / Fles / Arthur. Ik ben om 10:40 gaan lopen vanaf Baarn, kwam om 11:10 aan op de plek. Ben daar pas om 14:50 weggegaan..

.
.
.
.
.
.
.

Maar moet er dan wel bij vermelden dat ik vanaf 12:00 gezelschap kreeg van twee bekenden die met auto kwamen, dus vanaf dat moment zaten we wel binnen
pi_63995286
ik heb alles bij elkaar 25 minuten doorgebracht op Houten Castellum, waarvan een minuut of 10 op die voetgangersbrug, en dat was lang genoeg. Ik heb op die brug gewoon met handschoenen aan moeten fotograferen Kon vast aardig wennen aan de omstandigheden voor Oud & Nieuw
  zaterdag 13 december 2008 @ 22:48:06 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63995617
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke serie Duvel! Fijn weer eens foto's van jouw kant te zien.
't Zijn best baggerplaten eigenlijk... Maar ja, binnen, overal volk, et cetera.
quote:
@ Duvel / Fles / Arthur. Ik ben om 10:40 gaan lopen vanaf Baarn, kwam om 11:10 aan op de plek. Ben daar pas om 14:50 weggegaan..

.
.
.
.
.
.
.

Maar moet er dan wel bij vermelden dat ik vanaf 12:00 gezelschap kreeg van twee bekenden die met auto kwamen, dus vanaf dat moment zaten we wel binnen
Dan nog, koud!!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 13 december 2008 @ 22:49:43 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63995648
Wisten jullie trouwens dat veolia tegenwoordig naar Tiel Passewaaij rijdt?

V'tje 845 was niet helemaal ontdaan van de stickers
PM mij!
  zondag 14 december 2008 @ 00:19:20 #144
111382 Ofyles2
pi_63997778
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dat telt niet:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die eerste maakt echt veel kabaal, kan niet wachten totdat deze aan de kant worden gezet.
  zondag 14 december 2008 @ 00:54:20 #145
136283 knars
Teethgrinder
pi_63998433
Ja, maar kom op - dat zijn gewoon de verouderde metro's van de Calandlijn! Terecht dat de RET het leukere materiaal gewoon voor het eigen metronetwerk heeft gehouden. Over een tijdje wordt die 5200 serie toch weer van de RSR afgehaald. Die HTM RSR bakken vind ik behoorlijk prettig eigenlijk. Sowieso binnen Zoetermeer een flinke verbetering tov die verpauperde citypendels, en binnen Den Haag ook veel beter en soepeler dan die hortende en stotende trams (mits ze binnen de rails blijven dan).
  zondag 14 december 2008 @ 01:28:38 #146
111382 Ofyles2
pi_63998993
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:54 schreef knars het volgende:
Ja, maar kom op - dat zijn gewoon de verouderde metro's van de Calandlijn! Terecht dat de RET het leukere materiaal gewoon voor het eigen metronetwerk heeft gehouden. Over een tijdje wordt die 5200 serie toch weer van de RSR afgehaald. Die HTM RSR bakken vind ik behoorlijk prettig eigenlijk. Sowieso binnen Zoetermeer een flinke verbetering tov die verpauperde citypendels, en binnen Den Haag ook veel beter en soepeler dan die hortende en stotende trams (mits ze binnen de rails blijven dan).
Ik kraakte ook alleen de Teetjes af, over de andere lightrailvoertuigen ben ik juist positief.

En dat de RegioCitadis soepeler is in Den Haag ten opzichte van de GTL heeft te maken met een besparingsplan van de HTM in de jaren 1980 en 1990 (trucks van oude PCC's hergebruiken voor GTL's in plaats van complete nieuwbouw). En nu hebben ze spijt als haren op hun hoofd omdat die rood/beige trams steeds vaker uit de rails springen.
  zondag 14 december 2008 @ 08:20:43 #147
200192 Darkwing_Duck
pi_64001351
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:49 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Ah die had ik nog niet gezien, vod ook nog enkele andere heuvellandlijn sitckers in die trein, gepoogd om eraf te peuteren
  zondag 14 december 2008 @ 10:35:40 #148
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_64002037
Vrijdag even een rondje naar het noorden gedaan. Hilversum - Amersfoort - Leeuwarden - Harlingen Haven - Leeuwarden - Groningen - Amersfoort - Hilversum

Totaal aantal minuten vertraging 15 min, omdat de trein defect ging bij Hardewijk.
Aantal keer gecontroleerd 3x
  zondag 14 december 2008 @ 11:09:01 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64002356
De eerste interecity's na 12 uur gisteravond hadden op station Gouda helaas meer dan 20 minuten vertraging. Nou moest ik er niet eens mee weg, maar iemand ophalen, en dan is het fijn dat Gouda toch nog een verwarmde wachtruimte heeft.

Maar daar ging het niet om: de nieuwe dienstregeling is ingegaan, en een van de fijne punten is de nachttrein Rotterdam - Utrecht vv. Helaas vannacht nog niet: mooi briefje, handgeschreven op verschillende plekken op het station: "NACHTNET: rijdt vannacht helaas nog niet. Mocht u stranden na 02:00, bel dan 030 235 4825.".

Een nette en klantvriendelijke oplossing!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64003338
Directeur NSR nu op rtl7:
"De reiziger ervaart de reis in stukjes, we moeten zoveel mogelijk drempels wegnemen. Klanten moeten overal hun vervoersbewijs kunnen halen."

Goh. Dus die OV-chipkaart met telkens een basisstrip betalen en omklokken is eigenlijk maar kut volgens hem? _ !
dag
pi_64007614
Even wennen hoor.. ICR en SGMm in Zutphen, die komen er normaal nooit..

Overigens zijn het wel belachelijk korte treinen met ICR, 4 bakken + stuurstandrijtuig.. Worden die doordeweeks wel langer gemaakt?
pi_64007636
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:49 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Wist niet dat er camera toezicht is in mat 64 .
  zondag 14 december 2008 @ 15:57:00 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64008104
quote:
Op zondag 14 december 2008 15:33 schreef Nightshadow het volgende:
Overigens zijn het wel belachelijk korte treinen met ICR, 4 bakken + stuurstandrijtuig.. Worden die doordeweeks wel langer gemaakt?
Wat, zo kort?? Volgens mij wordt daar buiten de werkplaatsen niet mee gerangeerd...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 december 2008 @ 17:03:47 #154
148385 Wadloper
Noorderling
pi_64009377
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 22:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Zijn best baggerplaten eigenlijk... Maar ja, binnen, overal volk, et cetera.
Mja dat is altijd toch zo met open dagen van werkplaatsen?
pi_64010858
quote:

Mag ik toch wel hopen. een VIRM-VI heeft gewoon 2x zoveel zitplaatsen als 4 bakken ICRm met stuurstand. Erg slecht / triest gesteld als dit inderdaad standaard wordt..
pi_64011072

Op het station van Leeuwarden staan NSR's DM90 stellen 3448 en 3427 geen dienst. Deze dieseltreinstellen zet NSR op werkdagen in de spits in tussen Leeuwarden en Wolvega v.v., mede gefinancierd door de Provincie Fryslan.
  zondag 14 december 2008 @ 20:11:43 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64013184
Nieuw in de dienstregeling 2009 Een directe Sprinter Utrecht - Baarn via 's-Hertogenbosch en Best

zondag 14 december 2008 @ 21:00:55 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64014484
Gespot op HGBTF.net:
quote:
Gisteren 2de beneluxtrein genomen uit brussel op tijd vertrokken. tussen Schaarbeek en Mechelen op L27 gereden achter goederentrein dus achter 2 gele rijden.Tussen Mechelen en antwerpen gestopt in Kontich voor 2 TBG's op te pikken van de L trein Leuven Antwerpen die niet optijd meer op de trein zaten, in Hove gestopt waar zei verder hun trein konden bedienen. Antwerpen centraal toegekomen met 10min vertraging met 13min vertraging vertrokken. komen te Roosendaal met 5min vertraging (had goed ingehaald en nergens moeten stoppen voor sein) na 5min (was al bovenop de andere 5min vertraging) riepen ze om dat door de vertraging even moesten wachten. Na 3min komt er mededeling dat de trein pas om 08u52 zou vertrekken inplaats van 08u30. Reizigers voor dordrecht en Rotterdam moesten overstappen in Roosendaal op het zelfde perron. Komen aan in Rotterdam 5min later komt de benelux binnen met 25min vertraging dit vind ik eigelijk niet kunnen.
dat ze die trein laten wachten op niemand en nix. Welke zin heeft dit dan?
Even de Benelux voorrang geven op al het andere spoorverkeer in de Randstad... dat lukt je om 8.30 's ochtends echt niet zonder duizenden anderen te duperen
  Redactie Sport zondag 14 december 2008 @ 21:07:05 #159
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64014705
Net op ik wed dat ik het kan:
een man die een buffel 25 meter ver trekt
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 december 2008 @ 21:09:00 #160
Maffe Fries
pi_64014765
heb ik gezien ja. Was in Leeuwarden op het spoortje naast de strukton. Betrof Buffeltje 3406
  zondag 14 december 2008 @ 21:17:29 #161
148385 Wadloper
Noorderling
pi_64015072
Hé Zugchef

De DBM trein die ACTS nu rijdt he, gaat hij nou elke maandag rijden of ook om de twee weken?
Vandaag is hij in ieder geval gezien met de 7101
pi_64016719
Vanmiddag even wezen kijken bij :

Ziet er uit of het half af is.
Verder werkt er ook nog niks daar. (lift, automaat)
  zondag 14 december 2008 @ 22:10:38 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64016890
Godver. Toch wel.

Vrijdag wist een prorailer nog te melden dat het geen zin had. Lekker, morgen weer een paar kilometertjes
pi_64016946
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:05 schreef sander89 het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Waar in de neukende ghetto is dat?! Ja, in Amsterdam, doh. Maar tussen welke stations?
  zondag 14 december 2008 @ 22:13:46 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_64017011
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:12 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Waar in de neukende ghetto is dat?! Ja, in Amsterdam, doh. Maar tussen welke stations?
tussen Abcoude en Amsterdam Bijlmer ArenA
pi_64017084
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tussen Abcoude en Amsterdam Bijlmer ArenA
Ochnee, ben ik nog twee minuten langer bezig naar mijn moeder.
pi_64017164
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:17 schreef Wadloper het volgende:
Hé Zugchef

De DBM trein die ACTS nu rijdt he, gaat hij nou elke maandag rijden of ook om de twee weken?
Vandaag is hij in ieder geval gezien met de 7101
Geen idee eigenlijk? Maar eens even zien dan volgende week
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 december 2008 @ 22:29:35 #168
Maffe Fries
pi_64017469
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:05 schreef sander89 het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dat viel me woensdag ook al op toen ik met een 800 richting Amsterdam reisde. Station Sloterdijk-Hemboog is trouwens ook nog niet geheel af. Station heeft overigens gewoon Sloterdijk.
  zondag 14 december 2008 @ 22:33:27 #169
148385 Wadloper
Noorderling
pi_64017589
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:19 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk? Maar eens even zien dan volgende week
Het lijkt wel of er meer goederentreinen door Zb komen sinds die nieuwe dienstregeling hehe
Niet dat ik dat erg vind natuurlijk
pi_64017658
Mwah, de 45766 en 45767 ben je kwijt. En een hoop FZ-containertreinen dus ik weet het nog niet...
  zondag 14 december 2008 @ 22:52:25 #171
148385 Wadloper
Noorderling
pi_64018195
Maar de gipstreinen gaan wel rijden, zo te lezen
  zondag 14 december 2008 @ 22:59:08 #172
111382 Ofyles2
pi_64018401
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:16 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Maar het AMC is nu wel rechtstreeks bereikbaar per trein. Passagiers met bindingsangst kunnen daar meteen uitstappen in plaats van Bijlmer ArenA.
  zondag 14 december 2008 @ 23:12:01 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64018809
Dan nu even wat uit de oude doos: op 31 januari 1998 werd HKH Koningin Beatrix 60 jaar, hetgeen aanleiding was voor enige bescheiden festiviteiten. Daar HKHKB beschikt over een eigen trein, was het de bedoeling haar gasten per trein naar Apeldoorn te vervoeren, alwaar ze naar een ochtendconcert konden gaan luisteren. Omdat ik de trein van HKHKB nog nooit op de foto had mogen zetten, toog ik in de kutkou naar Amsterdam, om daar te vinden dat de betreffende trein verstopt was achter een sleep klotesprinters. In elk geval bestond de trein uit een stel rijtuigen "IC+", alle 1e klasse natuurlijk, en in het midden het befaamde "koninklijk rijtuig". Hier een foto van de voorkant van de trein, waar we duidelijk kunnen zien dat het a) winter is, anders heb je niet zo'n zon, en b) een belangrijke trein is, want anders was de 1603 never nooit zo schoon geweest. Hij is hierna ook nooit meer zo schoon geweest volgens mij (Railion heeft geen abo op de wasstraat).

Hoe dan ook: foto 1:

Pas toen de trein eenmaal op gang was, konden wij het rijtuig met daarin o.a. HKHKB en ook een harer zusters aanschouwen. Geflankeerd door diverse bejaarde zwaaiers maakte ik de volgende foto:

En daarna ging ik verkleumd weer naar huis.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 december 2008 @ 23:24:55 #174
136283 knars
Teethgrinder
pi_64019193
Huh, stopt daar al wat? levert voorlopig alleen maar extra fracturen op denk ik zo Dat metrostation is daar ook al zo bedroevend. Ik dacht dat het de bedoeling was dat afwateringsgootjes in het perron water afvloeiden, in plaats van het terug te laten gutsen zodat je met je brakke hinkepoot of rollator nog moet oppassen niet met waterballet en al richting derde rail te glijden. Maar goed, dat is GVB kwaliteit hè.
pi_64019449
Vandaag op Sloterdijk Hemboog geweest. Een echt station met lift, roltrap (alleen naar boven) en een overkapping (oke nog niet af). Heerlijk tocht gat maar wel een mooi uitzicht!
Holendrecht steekt er maar schraal bij af. Perron zat nog onder de bagger. Overal stenen en ander bouwgrut. Kaartjes automaten deden het nog niet ("wij adviseren u naar de conducteur te gaan") en geen overkapping. 2 wachtruimtes en 4 bushokjes, plus liften. That's it.
pi_64019477
Owja, die nieuwe RET metro's zien er zo relaxt uit! Stoeltjes zijn gewoon allemaal 1e klasse!
Zit gewoon zachter dan sprinter en spurt, en waarschijnlijk ook de slet!
  zondag 14 december 2008 @ 23:50:21 #177
200192 Darkwing_Duck
pi_64019757
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:37 schreef Willy84 het volgende:
Owja, die nieuwe RET metro's zien er zo relaxt uit! Stoeltjes zijn gewoon allemaal 1e klasse!
Zit gewoon zachter dan sprinter en spurt, en waarschijnlijk ook de slet!
Je bedoelt de toekomsye Randstadrail dingen met Rode stoffen bankjes die tussen Den haag en Slinge gaan pendelen?

Verder, dat hemboog station, heeft dat al bordjes, anders dan sloterdijk?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 december 2008 @ 00:03:02 #178
Maffe Fries
pi_64020005
Nope, dat heet gewoon Amsterdam Sloterdijk. Ben er vorige week nog langsgekart in de stopper naar Schiphol.
  maandag 15 december 2008 @ 00:27:04 #179
200192 Darkwing_Duck
pi_64020433
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:16 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet van waar naar waar je moet, maar misschien hebben ze die allejesus lange stop in A'dam wel iets verkort, dan zou het per saldo niet uit moeten maken, of zelfs beter worden
  maandag 15 december 2008 @ 00:36:57 #180
111382 Ofyles2
pi_64020626
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:24 schreef knars het volgende:
Huh, stopt daar al wat? levert voorlopig alleen maar extra fracturen op denk ik zo Dat metrostation is daar ook al zo bedroevend. Ik dacht dat het de bedoeling was dat afwateringsgootjes in het perron water afvloeiden, in plaats van het terug te laten gutsen zodat je met je brakke hinkepoot of rollator nog moet oppassen niet met waterballet en al richting derde rail te glijden. Maar goed, dat is GVB kwaliteit hè.
Dat is maar een greep van de klachten bij het GVB. Op de Ringlijn waren de stations niet bereikbaar per roltrap (gemolesteerd door grapjassen), de mate van reisinformatie is ook om te huilen.

Ik smeek daarom jaren dat het GVB moet worden opgekocht door een ander bedrijf.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 december 2008 @ 00:40:10 #181
Maffe Fries
pi_64020688
quote:
Op maandag 15 december 2008 00:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet van waar naar waar je moet, maar misschien hebben ze die allejesus lange stop in A'dam wel iets verkort, dan zou het per saldo niet uit moeten maken, of zelfs beter worden
Ze zijn wat aan het knippen en plakken geweest en die trein gaat nu als sneltrein naar Enkhuizen ipv als stoptrein naar Uitgeest.
  maandag 15 december 2008 @ 08:34:17 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64023368
quote:
Op maandag 15 december 2008 00:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze zijn wat aan het knippen en plakken geweest en die trein gaat nu als sneltrein naar Enkhuizen ipv als stoptrein naar Uitgeest.
Het zou voor mijn familiebezoeken wel beter zijn geweest als ie tussen Amsterdam en Hoorn toch nog iets vaker had gestopt. Toch maar weer de auto dus.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64023444
De 3600 werd gelukkig in de spits met 2xVIRM-IV gereden, i.p.v. 4 bakken ICRm + stuurstand

* Leed vermaak: Staan er 's ochtends om 8 uur zo'n 40-50 mensen op station Goor (krap stationnetje) in de kou, wordt er omgeroepen dat de stoptrein naar Zutphen niet zal rijden... Reden voor mij onbekend, kan niet door de extra spitstreinen komen tussen Doetinchem en Arnhem, die rijden met DM'90 *

[ Bericht 24% gewijzigd door Nightshadow op 15-12-2008 08:49:43 ]
pi_64024430
zo.. stoptrein zutphen-nijmegen is nu een sprinter zag ik vanochtend.
  maandag 15 december 2008 @ 09:49:52 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64024533
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:44 schreef ghizzer het volgende:
zo.. stoptrein zutphen-nijmegen is nu een sprinter zag ik vanochtend.
Sterkte, voel ons west-Nederlandse leed!!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64025075
quote:
Op maandag 15 december 2008 08:42 schreef Nightshadow het volgende:
i.p.v. 4 bakken ICRm + stuurstand
En jij mag terug naar de basisschool om te leren tellen. Ik heb het even nagevraagd bij onze lutsers op stomda, volgens de spots hebben alle treinen gisteren die reden met ICRm gereden met BAB-BAB-Bds oftewel 6 bakken + stuurstand...
  maandag 15 december 2008 @ 10:26:28 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64025317
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

En jij mag terug naar de basisschool om te leren tellen. Ik heb het even nagevraagd bij onze lutsers op stomda, volgens de spots hebben alle treinen gisteren die reden met ICRm gereden met BAB-BAB-Bds oftewel 6 bakken + stuurstand...
En jij mag terug naar de treinenschool, want 't is natuurlijk BDs, met een hoofdletter!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64025616
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Sterkte, voel ons west-Nederlandse leed!!
is het zo'n rampding dan? beter zo'n sprinter dan een plan-v/t.
  maandag 15 december 2008 @ 10:43:17 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64025660
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik hou wel van die oude rammeldingen. Sowieso zitten de banken in de V'tjes beter dan die gestoffeerde planken in SGM... Plan T is een ander verhaal, dat is qua zitcomfort een ramp. Verder snap ik wel dat het voor het oosten ook wel een keer leuk is om wat ander materieel te zien.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 december 2008 @ 11:13:42 #190
200192 Darkwing_Duck
pi_64026366
Mja ik zal Plan V en zeker plna T ook gaan missen als het aan de kant is gezet, Gisterochtend houd ik trouwesn een VIRM als stopper den haag Rotterdam, en 2x ICMm in de 1900
pi_64026371
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

6 bakken ja? Ik heb er 2 zien rijden van een aardige afstand met bomen ertussen enzo, ik dacht echt dat die 4 + stuurstand waren.. Maar goed, Somda zal wel gelijk hebben.. Maar ik kan nog net wel tot 6 tellen, dus ik hoef niet meer naar de basisschool
pi_64026571
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:43 schreef Duvel het volgende:
Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik hou wel van die oude rammeldingen. Sowieso zitten de banken in de V'tjes beter dan die gestoffeerde planken in SGM... Plan T is een ander verhaal, dat is qua zitcomfort een ramp. Verder snap ik wel dat het voor het oosten ook wel een keer leuk is om wat ander materieel te zien.
hmm ok... ikzelf ben nogal lang... en inderdaad, wat een ***trein is zo'n Plan-T dan. Plan-T vind ik ook een ramp (toegankelijkheid schuifdeuren). ook vind ik het interieur van die treinen bagger. Doe mij dan maar gewoon een koploper. Helaas rijden ze niet waar ik momenteel vertoef (Tilburg).
pi_64027422
Ik hoor net "Rover is blij met de nieuwe dienstregeling..." goh kunnen ze dus toch ergens positief over zijn
  maandag 15 december 2008 @ 12:03:53 #194
200192 Darkwing_Duck
pi_64027483
Als ik zo de fotos zag van Holendrecht verdient het nog niet om op het ANP nieuws te komen van Efteling Radio
pi_64028044
quote:
Op maandag 15 december 2008 08:42 schreef Nightshadow het volgende:
De 3600 werd gelukkig in de spits met 2xVIRM-IV gereden, i.p.v. 4 bakken ICRm + stuurstand

* Leed vermaak: Staan er 's ochtends om 8 uur zo'n 40-50 mensen op station Goor (krap stationnetje) in de kou, wordt er omgeroepen dat de stoptrein naar Zutphen niet zal rijden... Reden voor mij onbekend, kan niet door de extra spitstreinen komen tussen Doetinchem en Arnhem, die rijden met DM'90 *
De grap is dat de reistijd van Zp-Ah met jawel 1 minuut is afgenomen als je de stoptrein pakt . Ik dacht dat ie sprinters juist voor dit werk zijn gemaakt...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 december 2008 @ 12:29:37 #196
Maffe Fries
pi_64028134
mja, ze kunnen maar 125 km/h he ipv de 140 die het andere mat kan rijden daar.
pi_64028404
quote:

dat is wel heel kort... normaal gesproken (vóór de splitsing van 10 dec 2006, roosendaal-zwolle) was het 5 (of 6) bakken + stuurstandrijtuig.
pi_64028787
Vroeger waren het op dat traject 8 Belgische rijtuigen.
pi_64028861
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:58 schreef Socios het volgende:
Of 2 keer vierbaks mat'54
pi_64029915
Wat nu ook "vroeger" is, waren de 3x Plan V's die op het traject reden.
pi_64030181
Wie van jullie heeft al ontwenningsverschijnselen na aanleiding van de nieuwe dienstregeling?
  maandag 15 december 2008 @ 13:54:08 #202
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64030183
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:00 schreef James1988 het volgende:
Gespot op HGBTF.net:
[..]

Even de Benelux voorrang geven op al het andere spoorverkeer in de Randstad... dat lukt je om 8.30 's ochtends echt niet zonder duizenden anderen te duperen
EN OF DAT KAN!

Dit is me ook al tig keer overkomen, dat door gepruts vertraging ontstaat en dan de Benelux vrolijk achter alles en iedereen zetten. Terwijl je prima doorgang kan vinden op de baan. Als de wachtende IC pas 10 minuten later vertrekt (gebeurd regelmatig!) moet de Benelux nog steeds wachten. ProRail kan dan best de Benelux doorgang laten geven en die voor de wachtende IC laten gaan... Maar nee, dat is te moeilijk!

De Benelux heeft vrijwel in 99% van de gevallen vertraging, soms veroorzaakt door Infrabel wat nog steeds aan het werken is op de baan tussen Antwerpen en Roosendaal en daar heerlijk lang de tijd voor neemt. (zoals altijd hier in België gebeurd) Dan heb je nog dat in Brussel kop gemaakt moet worden en dat Infrabel het ook moeilijk vind om wissels te schakelen zodat 't snel kan gebeuren en je hebt al veel ellende om mee te beginnen. Om maar niet te spreken van weigeren op de baan vanuit A'dam door Prorail, mc-en die te laat zijn. En dan hebben we nog de 11.8 reeds die er zo af en toe mee ophoud. Het gekke rijden van treinen op Rotterdam door routing van Prorail die dan op een ander perron binnen komen zonder melding, leeg wegrijdende treinen zowel in Nederland én België...

Kortom, er mag behoorlijk wat aan gedaan worden aan deze lijn, want het is redelijk dramatisch. En dat zeg ik als frequente reiziger.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_64030193
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
mja, ze kunnen maar 125 km/h he ipv de 140 die het andere mat kan rijden daar.
Daarentegen trekt SGMm wel stukken sneller op dan mat'64. Ik had zelf toch wel een rijtijdverkorting van 3 tot 5 minuten verwacht. Ik heb het gevoel dat ze voor de zekerheid een mat'64 dienstregeling aanhouden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 december 2008 @ 13:59:26 #204
Maffe Fries
pi_64030309
mja, ik zie toch het SGMm al met vertragingen van 5 tot 10 minuten rijden op het traject, maar dat kan ook liggen aan de andere vertraagde treinen die er vanochtend waren vanuit het westen richting Arnhem/Nijmegen.
  maandag 15 december 2008 @ 14:07:38 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64030504
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:58 schreef Socios het volgende:
En daar voor vier bakken Plan E.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 15:01:28 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_64031732
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:54 schreef Dichterbijer het volgende:
Wie van jullie heeft al ontwenningsverschijnselen na aanleiding van de nieuwe dienstregeling?
ikke. ik moest vanmorgen helemaal van spoor 4b naar 7 rennen... in Arnhem, dan weet je 't wel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_64031777
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:01 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ikke. ik moest vanmorgen helemaal van spoor 4b naar 7 rennen... in Arnhem, dan weet je 't wel
Owja... zeker nu het station op de schop is
pi_64032116
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:01 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ah fijn, die smerig hoge brug op en af rennen
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 16:38:07 #209
155227 crew  Guppy
dus
pi_64034139
inderdaad, jullie snappen het. al is het volgens mij niet standaard dat mijn trein op 4b aankomt, want tijdens het rennen meende ik te horen dat er een spoorwijziging werd afgeroepen voor spoor 4b. dus ik duim dat het eenmalig was!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 december 2008 @ 16:45:41 #210
Maffe Fries
pi_64034340
Mja, waarschijnlijk zul je om moeten blijven lopen, want ik meende dat het standaard perron voor die trein gewoon perron 4 was. Een wijziging van 4 in 4b moet ook omgeroepen worden he
pi_64037896
Zo, mijn ervaring vanmorgen met de nieuwe dienstregeling begon meteen met 10 minuten vertraging en van spoor 4b naar 8 moeten lopen.
Een heel groot pluspunt is dat de trein naar Maarssen nu van Amsterdam CS vertrekt en dat ik dus niet meer over hoef te stappen. Een tweede pluspunt is dat ik nu om 08.20 op station Maarssen arriveer, voorheen was dit een paar minuten over 8. Dit betekent dat ik om 08.30 op mijn stage ben, wat precies de tijd is waarop ik moet beginnen. Een ander pluspunt is dat de sprinter nu station Muiderpoort en Amstel overslaat maar daarvoor in de plaats op Holendrecht stopt. Wat ik overigens wel vreemd vind, een sprinter is toch ook een gewone stoptrein?

Een groot minpunt is dat de sprinter nu nog maar uit 1 treinstel bestaat in plaats van 2. Ik weet niet of dit standaard is maar dit lijkt me wel, aangezien dit vanmorgen en vanmiddag hetzelfde was.

Kortom: ik ben overwegend tevreden.
Tok.
pi_64037928
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:00 schreef James1988 het volgende:
Gespot op HGBTF.net:
[..]

Als je de stoptrein van .28 in Den Haag Centraal richting Rotterdam pakt, is dit 80% van de tijd wel het geval
Hoe vaak ik al niet tussen Rijswijk en Delft heb stilgestaan...
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 20:20:47 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_64039486
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:45 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, waarschijnlijk zul je om moeten blijven lopen, want ik meende dat het standaard perron voor die trein gewoon perron 4 was. Een wijziging van 4 in 4b moet ook omgeroepen worden he
komt de stoptrein Doetinchem-Arnhem daar voortaan aan?

op de terugweg kwam ik iig weer aan op 4, deze keer vanuit utrecht. toen kon ik naar 6 rennen trein gehaald, dat dan weer wel, maar leuk is anders
  maandag 15 december 2008 @ 20:23:29 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64039565
Ja, en Arnhem blijft nog wel drie à vier jaar zo'n puinhoop helaas.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 december 2008 @ 20:28:34 #215
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64039681
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:23 schreef Duvel het volgende:
En Rotterdam, A'dam en Utrecht...

Fijn zo alle grote statie's op de schop Maar ja, 't wordt wel mooi wat er voor het ongemak terug komt!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 december 2008 @ 20:30:55 #216
Maffe Fries
pi_64039739
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

op de terugweg kwam ik iig weer aan op 4, deze keer vanuit utrecht. toen kon ik naar 6 rennen trein gehaald, dat dan weer wel, maar leuk is anders
mja, die hoort op 6b aan te komen en te vertrekken. Ik dacht dat je het over de trein tussen Zwollen en Nijmegen had Maar die moet van 6a vertrekken. De intercity's richting Nijmegen vertrekken wel standaard vanaf perron 4 of 4b.
  maandag 15 december 2008 @ 22:20:18 #217
200192 Darkwing_Duck
pi_64043482
Groeten vanaf station Amsterdam Hemboog. Waar ik toevallig vandaag moest overstappen. Holendrecht is het niet geworden vandaag
pi_64043643
Heeft iemand eigenlijk foto's, of weet waar ik foto's kan vinden van station Zandvoort toen de intercitydiensten daar nog stopten?
pi_64043743
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:23 schreef Duvel het volgende:
Hebben ze nou al iemand die het wil bouwen voor het beschikbare geld?
  maandag 15 december 2008 @ 23:11:18 #220
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64045047
Had een leuk itempje over het trammetje maar filmpje krijg ik netjes geroteerd maar youtube draait um weer 90 graden om?!?

Iets anders, volgens mij gaat het Driebergen-Zeist verhaal m.b.t. Heimee Express iets anders, weten jullie er meer van?
Van de site van het spoorwegmuseum:

Heimwee Express 2009
Vanaf januari 2009 rijdt de Heimwee Express een nieuwe route. De rit duurt dan maar liefst 38 minuten en neemt je naar de mooiste plekjes in regio Utrecht. De trein rijdt vanaf het museum vanaf Utrecht Maliebaan naar Hilversum om vervolgens het rondje te eindigen in het museum (Utrecht Maliebaan).

Hoe gaattie dan rijden?
pi_64045246
Utm - Db - Ut - Hvs - Utm ofzo?
pi_64045292
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:11 schreef bork het volgende:
Heimwee Express 2009
Vanaf januari 2009 rijdt de Heimwee Express een nieuwe route. De rit duurt dan maar liefst 38 minuten en neemt je naar de mooiste plekjes in regio Utrecht. De trein rijdt vanaf het museum vanaf Utrecht Maliebaan naar Hilversum om vervolgens het rondje te eindigen in het museum (Utrecht Maliebaan).

Hoe gaattie dan rijden?
Gewoon een op- en neertje over de Kruising Blauwkapel misschien? Of toch Lunetten - Utrecht Centraal - Utrecht Overvecht - Hvs en dan over de oosterbaan terug? Overigens is "maar liefst 38 minuten" dikke kolder. Voorheen duurde de rit namelijk bijna een uur.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 december 2008 @ 23:22:27 #223
Maffe Fries
pi_64045351
Lunetten mag ie niet meer komen. Het spoortje gaat er uit. Misschien Utm - Dld - Uto - Hvs - Utm?
pi_64045667
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:22 schreef Peterselieman het volgende:
Misschien Utm - Dld - Uto - Hvs - Utm?
In 38 minuten? Zou knap zijn, maar misschien kan het. Met 3 keer kopmaken Creatief wel

Dan doe je trouwens wel ongeveer ALLE baanvakken van en rondom de kruising Blauwkapel
  maandag 15 december 2008 @ 23:33:56 #225
200192 Darkwing_Duck
pi_64045686
Vandaag werd iemand in de sneltrein Amsterdam Breda eruit gezet op Voorhout: Zwartrijder ( Hoorde het bekokstoven van dit plan tusse Meester en HC op de porto )

Verder hangt een vertrektstaat op Den haag Moerwijk die zegt: Stopper naar Rdam vanaf spoor een om .6 en .36.

Internet en CTA's zeggen: Spoor 2 en .07 .37
pi_64045700
mis de tram nu al , de vervangende buslijn zuigt aan alle kanten en hebben de oude ns kwaal overgenomen (niet op tijd kunnen rijden)
pi_64045734
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:34 schreef morpheus_at_work het volgende:
mis de tram nu al , de vervangende buslijn zuigt aan alle kanten en hebben de oude ns kwaal overgenomen (niet op tijd kunnen rijden)
Gaar. En dat terwijl de ingelegde rijtijd losjes verdubbeld is van 3 naar 7 minuten. Voor 1900 meter
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 december 2008 @ 23:36:43 #228
Maffe Fries
pi_64045745
Mja, zo zou ik het graag zien, omdat je dan het spoor bij Blauwkapel optimaal benut. Maar 38 minuten klinkt als Utm-Hvs-Utm
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 december 2008 @ 23:39:25 #229
Maffe Fries
pi_64045824
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag werd iemand in de sneltrein Amsterdam Breda eruit gezet op Voorhout: Zwartrijder ( Hoorde het bekokstoven van dit plan tusse Meester en HC op de porto )
Lekker pijnlijk voor die zwartrijder om er uitgebonjourd te worden op een van de rustige stations in de Randstad
pi_64045855
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, zo zou ik het graag zien, omdat je dan het spoor bij Blauwkapel optimaal benut. Maar 38 minuten klinkt als Utm-Hvs-Utm
Ik vrees het ook ja. Nou ja, maakt nog niet uit. 2 van de 4 stukken doe je regulier wel (Uto - Hvs en Uto - Bhv) en Bhv - Utm heb ik in april al met de heimwee-expres gedaan. Utm - Hvs ontbreekt nog

(maar goed, de NVBS-oliebollenrit gaat volgende week ook over de Ponlijn, dat was ook een uitgelezen kans natuurlijk en die laat ik ook liggen)
  maandag 15 december 2008 @ 23:42:20 #231
200192 Darkwing_Duck
pi_64045886
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

(maar goed, de NVBS-oliebollenrit gaat volgende week ook over de Ponlijn, dat was ook een uitgelezen kans natuurlijk en die laat ik ook liggen)
pi_64046042
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaar. En dat terwijl de ingelegde rijtijd losjes verdubbeld is van 3 naar 7 minuten. Voor 1900 meter
in de avondspits doet hij er een 15 minuten over , ivm knelpunt bij de Koppeling. Daar had het trammetje geen last van
pi_64047930
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:48 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

in de avondspits doet hij er een 15 minuten over , ivm knelpunt bij de Koppeling. Daar had het trammetje geen last van
Is de fiets dan geen optie?
Fietspaden genoeg daar, heb wel slechte ervaring mee als je met de auto in Houten bent.
  dinsdag 16 december 2008 @ 01:51:56 #234
111382 Ofyles2
pi_64047987
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lekker pijnlijk voor die zwartrijder om er uitgebonjourd te worden op een van de rustige stations in de Randstad
Hij vindt toch wel de weg terug naar huis.
  dinsdag 16 december 2008 @ 01:53:14 #235
111382 Ofyles2
pi_64047997
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Tja, Arnhem. Geen geld, geen fatsoenlijk station en een waardeloze voetbalclub. Whe he he!
  dinsdag 16 december 2008 @ 01:53:52 #236
111382 Ofyles2
pi_64048002
quote:
Op maandag 15 december 2008 23:34 schreef morpheus_at_work het volgende:
Zeker weer een Ramba Zamba zeker?
  dinsdag 16 december 2008 @ 01:57:51 #237
111382 Ofyles2
pi_64048033
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:01 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik hoor net "Rover is blij met de nieuwe dienstregeling..." goh kunnen ze dus toch ergens positief over zijn
Behalve over de verbinding Den Haag-Arnhem/Nijmegen die geknipt is.
  dinsdag 16 december 2008 @ 02:02:43 #238
136283 knars
Teethgrinder
pi_64048067
Vandaag niet getreind, maar zag al wel dat de stopper Rotjeknor - Gouda - Woerden - Abcoude - Amsterdam - Uithoorn Enkhuizen met DDAR werd gereden ipv SGMm. Dat noem ik geen verbetering
pi_64048141
Heb voor zondag het volgende rondje in de planning
Wdn -> Dv -> Zl -> Lw -> Hlg -> Bus Hdr -> Ass -> Ut -> Gdm -> Ddr -> Bd -> Dv -> Wdn
Doel van de reis is het Glazenhuis bezoeken in Breda .. Vertrek is om 8.37 en hoop om 21.23 terug te zijn in Wierden Reis tijd is 12:45uur. En ben zo'n 20 euro kwijt, 10 aan het Kruitvat kaartje en nog iets meer aan de bus
  dinsdag 16 december 2008 @ 03:08:38 #240
111382 Ofyles2
pi_64048422
Misschien ben ik maandag in Breda, wie weet. Gewoon even 'op koffiebezoek'.
pi_64049045
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 01:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Behalve over de verbinding Den Haag-Arnhem/Nijmegen die geknipt is.
en das geen vooruitgang...
Nu met de trein naar voorburg uit driebergen en zit nu op 15min extra reistijd. Gelukkig betaalt de baas, maar was toch liever in bed blijven liggen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:08:16 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64049767
quote:
Op maandag 15 december 2008 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hebben ze nou al iemand die het wil bouwen voor het beschikbare geld?
Niet dat ik weet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:13:06 #243
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_64049840
Spoorlijn Breda-Utrecht blijft toekomstmuziek

http://www.nu.nl/economie(...)-toekomstmuziek.html

Meer asfalt dat werkt!!
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:08:46 #244
136283 knars
Teethgrinder
pi_64050853
Verrassing! Vanochtend ICK in de IC Utrecht - Schiphol. Dat was lang geleden, was al bang geen ICL of ICK meer tegen te komen op m'n standaardtrajecten.

Heeft iemand een overzicht met het materiaalinzet per traject voor de nieuwe dienstregeling?
pi_64050992
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_treinseries_in_Nederland

Meeste veranderingen zijn hier al doorgevoerd, maar weet niet of ook het mat geupdate is...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 december 2008 @ 10:18:55 #246
Maffe Fries
pi_64051078
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 01:53 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Zeker weer een Ramba Zamba zeker?
Jep. Zo'n ex-Hermes geval
pi_64052008
De demo van de kaartautomaat is nog niet up-to-date. Amsterdam Holendrecht staat er niet in
pi_64052695
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
De demo van de kaartautomaat is nog niet up-to-date. Amsterdam Holendrecht staat er niet in
Dien een klacht bij Rover in
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 december 2008 @ 11:32:14 #249
Maffe Fries
pi_64052900
Welnee, laat DriekOplopers er een column aan wijden
pi_64057024
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:32 schreef Peterselieman het volgende:
Welnee, laat DriekOplopers er een column aan wijden
God nou idd, kansarme huilebalk. DAAR zit iemand op te wachten
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:15:25 #251
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_64058383
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:13 schreef bork het volgende:

Meer asfalt dat werkt!!
Zo is het maar net!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 december 2008 @ 15:26:00 #252
Maffe Fries
pi_64058750
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

God nou idd, kansarme huilebalk. DAAR zit iemand op te wachten
Daarom. Het is een kansloos onderwerp
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:33:34 #253
111382 Ofyles2
pi_64059020
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:13 schreef bork het volgende:

Meer asfalt dat werkt!!
En dan begin je je af te vragen of Eurlings stiekem geen neoconservatist is.
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:45:46 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64059409
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:33 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En dan begin je je af te vragen of Eurlings stiekem geen neoconservatist is.
Je denkt dat Eurlings er inhoudelijk over na heeft gedacht. Ik denk dat dat een verkeerde gedachte is.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64059985
Hmmm, vandaag minder treinen tussen Almelo en Hengelo, wegens dringende werkzaamheden. Iemand enig iedee wat er aan de hand is?
pi_64060919
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:02 schreef von_Preussen het volgende:
Hmmm, vandaag minder treinen tussen Almelo en Hengelo, wegens dringende werkzaamheden. Iemand enig iedee wat er aan de hand is?
Ze gaan een tweede kluunspoortje bouwen?
  Redactie Sport dinsdag 16 december 2008 @ 18:18:45 #257
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64064471
geen idee, maar ik weet wel dat ik daardoor een kwartier later thuis was... (en dan had ik ook nog de bus naar enschede genomen vanaf hengelo, anders was het een half uur geweest
PM mij!
  dinsdag 16 december 2008 @ 18:33:35 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64064826
Had ik bijna in de 9558 gezeten, maar reed hij nog een eindje door. Drukbezet perron, dus ik kon er niet bij, toen maar met de eraan gekoppelde 9443 van Ht naar Bd. Wel zonde, heb nog nooit in een VIRM-4 gezeten.

Als ik nog eens heel veel geld heb, koop ik een VIRM-4-II voor mezelf, en die spuit ik dan groen en blauw
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 december 2008 @ 18:45:28 #259
Maffe Fries
pi_64065130
Mja, zo bijzonder is een VIRM-4 niet. De stoelen zitten wat harder dan in de andere VIRM-series, hoewel die plastic gevallen ook niet fijn zitten. Wel heb je niet meer last van het typische doedelzakgeluid.
  dinsdag 16 december 2008 @ 18:47:45 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64065190
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
Wel heb je niet meer last van het typische doedelzakgeluid.
Dat vind ik juist het tofste aan een VIRM. Afgezien van de vorm dan natuurlijk

Het geluid bij het optrekken (wuu wuu wuuu wuuuuu wuuwuuuwuuuwuuuuuuuuuuu) is dat er nog wel, of ook niet meer?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 december 2008 @ 18:53:56 #261
Maffe Fries
pi_64065357
Je hoort het niet meer. Is allemaal verdwenen, tenzij je er op let, dan hoor je het nog heel erg zachtjes, maar zelfs dan is het niet meer het vertrouwde geluid. Buiten de stellen zul je het vertrouwde geluid nog wel horen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:04:31 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64065632
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
Je hoort het niet meer. Is allemaal verdwenen, tenzij je er op let, dan hoor je het nog heel erg zachtjes, maar zelfs dan is het niet meer het vertrouwde geluid. Buiten de stellen zul je het vertrouwde geluid nog wel horen.
Dan hoop ik zo goed als nooit in een VIRM-4 te zitten, die geluiden heersen
pi_64066239
* Gutz krijgt sterk een vermoeden dat de NS de internationale trein dwangmatig een vertraging van min 10 min geeft zodat men straks makkelijker de HSL pakt.

Vanochten weer zo'n ramp. Kom ik om 08:40 op station Roosendaal voor mijn dagelijkse ritje Rotterdam, zie ik daar de internationale van 08:30 nog staan. Ik kijk: 10 min vertraging. Nja, ik pak toch de intercity van :47 dus maakt mij niet uit.
08:45: *pling plong* Dames en Heren de internationale trein met bestemming, Dordrecht, Rotterdam etc rijdt niet verder. En ja hoor, hup, heel die trein leeg en iedereen zich in die intercity douwen.

Dan nog niet te zwijgen over de frequentie waarin dit gebeurt... minimaal 2 a 3x per week, laat staan dat ik over de standaard vertraging van 10 minuten begin.
pi_64073918
Reizigertje pesten lijkt het inderdaad op. Zowel aan de belgische kant als aan de nederlandse. Vanmorgen ook weer 15 minuten extra in de kou op roosendaal mogen zitten.

Het vervelende is: zodra er eente vertraging oploopt dan blijft die trein de rest van de dag door met vertraging rijden, met die korte keertijd op Brussel zuid. Dat is daar een halfuurtje zo ongeveer. In Amsterdam is dat vast niet veel meer. Het zou veel beter zijn om die lijn te knippen op roosendaal (kunnen ze in geval van nood ook met een gewone belg ervoor rijden) of twee extra stammen erin te gooien, dat ze aan beide uiteinden een ruimere keertijd hebben.

En grmbl! de belgen hebben geen tweede kerstdag. Ik moet gewoon werken. Maar de normale aansluiting vanuit breda die ik 's morgens pak voor de eerste zuurstok naar brussel. Rijdt die dag niet. Moet ik om via Dordrecht, met een half uur langere reistijd (lees eerder opstaan). Ik snap dat ze op zon en feestdagen minder treineninzetten. Maar het lijkt me toch belangrijk dat er voor belangrijke internationale verbindingen toch een goede aansluiting is.
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:34:59 #265
200192 Darkwing_Duck
pi_64075005
Hmm ik kan me herinneren dat die stammetjes eerst 50 minuten stonden te niksen op zuid, heeft dat iets met die verplaatsing van een half uur te maken?
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:39:34 #266
200192 Darkwing_Duck
pi_64075140
quote:
Beste treinreiziger,

Arriva Trein is op zoek naar reizigers, zogenaamde Mystery Guests, die ons willen helpen om de kwaliteit van onze dienstverlening doorlopend te bewaken. Arriva streeft er namelijk naar om treinreizen te verzorgen die zo goed mogelijk aansluiten bij de wensen van de klant, bij uw wensen dus. Er zijn dan ook verschillende manieren waarop Arriva de mening en wensen van haar klanten raadpleegt:

we kijken kritisch naar de reacties die binnenkomen bij onze afdeling klantenservice,
houden jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek en
organiseren klantenpanels.
Aanvullend hierop starten we binnenkort met het frequent meten van kwaliteit in de trein door middel van Mystery Guests.

Wilt u één van onze Mystery Guests worden?
Of u nou regelmatig reist (bijvoorbeeld naar het werk of school) of af en toe (bijvoorbeeld in het weekend of om een dagje te gaan winkelen), iedereen die met de trein van Arriva reist kan Mystery Guest worden. Wij vragen een Mystery Guest om, als klant, de kwaliteit van de gemaakte reis te beoordelen. Wat gaat er fout? Wat kan beter? Maar ook, wat gaat er goed?

Verder kunt u, door Mystery Guest te worden, naast de mensen van Arriva Trein ook andere mensen helpen:

Een goed doel; waarnaar ¤ 4,- wordt overgemaakt per ingevuld observatie formulier
Uzelf; doordat u de verbeteringen in de dienstverlening direct terugziet
Wat verwachten we van een Mystery Guest?
Van een Mystery Guest wordt verwacht dat op basis van de gemaakte reis een observatie formulier wordt ingevuld. Dit formulier staat online en het invullen en opsturen kost u daarom niet veel tijd en moeite. De Mystery Guest krijgt per e-mail het verzoek om een aantal observaties uit te voeren, dit aantal kan maximaal vijf per maand zijn.

Beloning
Omdat de hulp bij het observeren van onze dienstverlening door ons erg wordt gewaardeerd zullen we deze belonen. Deze beloning kan plaatsvinden op twee manieren:

¤ 3,- voor ieder ingevuld observatie formulier gestort op uw eigen rekening óf
¤ 4,- voor ieder ingevuld observatie formulier overgemaakt naar één van de onderstaande goede doelen:
- Wereld Natuur Fonds
- War Child
- Jantje Beton
Meedoen?
Bent u enthousiast geworden over het Mystery Guest onderzoek? Wacht dan niet langer en stuur uw reactie per e-mail aan ons door. Vergeet niet duidelijk uw naam en telefoonnummer te vermelden. Dan nemen wij vervolgens contact met u op!

Met vriendelijke groet,

Het Arriva Mystery Guest team
pi_64076148
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:02 schreef von_Preussen het volgende:
Had er zelf ook last van, naja eigenlijk gewoon normale tijd aankomst maar wel trein van 5 min eerder moeten nemen. .. IC's reden Linkerspoor richting Almelo, en gewoon normaal richting Hengelo.. Stoptreinen reden niet.. Dit had te maken met Spoorverzakking te Hengelo, net na vertrek van station Hengelo.
pi_64076681
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 02:02 schreef knars het volgende:
Vandaag niet getreind, maar zag al wel dat de stopper Rotjeknor - Gouda - Woerden - Abcoude - Amsterdam - Uithoorn Enkhuizen met DDAR werd gereden ipv SGMm. Dat noem ik geen verbetering
Als ik donderdag in de spits in dat ding heb gezeten kan ik pas beetje oordelen. Zit elke dag in die trein en ben op zich wel blij dat ik van Sprinter af ben. Dit reist net wat comfortabeler.

Maar die mening kan ook zo veranderd zijn als ik donderdagochtend om 7:17 die trein op Gouda Goverwelle zie binnen rollen.
pi_64078545
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hmm ik kan me herinneren dat die stammetjes eerst 50 minuten stonden te niksen op zuid, heeft dat iets met die verplaatsing van een half uur te maken?
Mogelijk. Ik reis nooit verder dan Brussel Centraal. Maar heb er eens staan wachten op een vertraagde zuurstok terug naar Nederland. Tot de vertraagde trein úit Nederland binnenkwam heb ik eens opgelet op de rijtuignummers. Een klein halfuurtje later zag ik dezelfde stam weer voorrijden om richting Nederland te vertrekken.

Ze hebben die zuurstokken toch ingekort vanwege de opening van de tunnel in Antwerpen? Hebben ze vast wel genoeg rijtuigen over voor een reserve stammetje. Met de instroom van de nieuwe locs zal er toch ook wel een geschikte reserve te vinden zijn.
  Redactie Sport woensdag 17 december 2008 @ 08:32:54 #270
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64078968
In Hengelo is wederom de kaartautomaat geskimd.
Er staan er twee naast elkaar, een met een bolle voorkant en een met een platte.
Beide keren is alleen de platte geskimd, schijnbaar is die makkelijker.
PM mij!
  woensdag 17 december 2008 @ 08:40:04 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64079049
Gaat lekker, Bd - Tb +6, i.v.m. "de drukte". Ook andere treinen hebben vertraging. +3 tot +20.

Over de Benelux, 't is volgens mij vaker dat Brussel naar Amsterdam vertraagd is, dan andersom (al kan die er ook flink wat van). Zal wel met de Brusselse mentaliteit te maken hebben.

En waarom laten ze die treinen niet gewoon altijd in trek-duwmodus rijden? Scheelt weer tijd, lijkt me?
  woensdag 17 december 2008 @ 08:49:36 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64079145
Defectenstand stuurstanden is erg hoog, 186'ers kunnen niet met stuurstand overweg.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64079259
ze maken er wel een potje van met die Beneluxtreinen he? En dan ligt het nog niet eens aan FingerPaint Unlimited
pi_64079372
De intercity Eindhoven - Heerlen/Maastricht van 7.32 heeft de afgelopen dagen sinds het nieuwe spoorboekje, minimaal 10 minuten vertraging.

Tevens staat er nu al 1 deel (maastricht) op Eindhoven te wachtent tot het andere deel naar Heerlen arriveert uit Den Bosch... apart...
pi_64079389
quote:
Op woensdag 17 december 2008 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:
ze maken er wel een potje van met die Beneluxtreinen he? En dan ligt het nog niet eens aan FingerPaint Unlimited
Des te meer reden om de lolliestok treinen eruit te halen zodra de HSL werkt... *kuch*
  woensdag 17 december 2008 @ 09:12:57 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64079451
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:08 schreef Dichterbijer het volgende:

Tevens staat er nu al 1 deel (maastricht) op Eindhoven te wachtent tot het andere deel naar Heerlen arriveert uit Den Bosch... apart...
Dat kan natuurlijk best, dat ie verlengd wordt vanaf Eindhoven.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64079472
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk best, dat ie verlengd wordt vanaf Eindhoven.
Gebeurt in het weekend nog weleens idd
pi_64079677
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gebeurt in het weekend nog weleens idd
Ahh, nouja...zelf nog nooit gezien
pi_64080128
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:07 schreef Fixers het volgende:
Het zou veel beter zijn om die lijn te knippen op roosendaal (kunnen ze in geval van nood ook met een gewone belg ervoor rijden)
Je bedoelt dat iedereen standaard in Roosendaal moet overstappen voor de trein naar Belgie? Lijkt me een drama met al die toeristen met giga koffers

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 17-12-2008 10:12:15 ]
pi_64080509
Toeristen met giga koffers afschaffen
pi_64080559
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:11 schreef Nightshadow het volgende:
Tot dat je zelf die toerist bent in een buitenland. Dan wil je opeens niet afgeschaft zijn daar. Ik zeg altijd maar zo: internationale treinen gaan voor op binnenlandse treinen. Internationale treinen zouden alleen voor internationale reizigers moeten zijn. Wat je dan kunt doen is de trein wel voor iedereen beschikbaar houden, maar dit niet stimuleren. Zorg dat je de binnenlandse reizigers gewoon in een VIRM stopt ipv in die korte Benelux.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 december 2008 @ 10:24:20 #282
Maffe Fries
pi_64080802
quote:
Mja, het zijn de mensen die net na het verlaten van de trein die hun koffer neerzetten en dan uitgebreid gaan staan om het hengsel er uit peuteren die voor de opstoppingen zorgen.
  woensdag 17 december 2008 @ 10:25:24 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64080832
Als ik op Schiphol sta en naar Breda moet (overstap in Dordrecht), en de Benelux toevallig stopt, pak ik altijd de Benelux i.p.v. de VIRM naar Dordrecht. Benelux zit net iets lekkerder, en maakt een stop minder (Leiden).

Ik vind dat dat gewoon mogelijk moet blijven, maar ze moeten wel in hun materieel investeren, en de BDs'jes dus ook gewoon laten rijden en onderhouden. Zijn er BDs'en waar Traxx wel mee overweg kan?
pi_64080843
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, het zijn de mensen die net na het verlaten van de trein die hun koffer neerzetten en dan uitgebreid gaan staan om het hengsel er uit peuteren die voor de opstoppingen zorgen.
Precies. Al die sleepkofferterroristen mogen best ophoepelen van mij hoor
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 december 2008 @ 10:26:14 #285
Maffe Fries
pi_64080850
voorlopig niet, James1988
pi_64081358
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Al die sleepkofferterroristen mogen best ophoepelen van mij hoor
Ligt ook nog eens aan de grote van die sleepkoffer... Als ze gewoon in het bagerack passen is er niks aan de hand...
pi_64081779
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:44 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ligt ook nog eens aan de grote van die sleepkoffer... Als ze gewoon in het bagerack passen is er niks aan de hand...
Dat heeft er niet echt mee te maken. Mensen die precies in de uitgang stil gaan staan om het hengsel te installeren. Die moeten afgeschaft worden. Preventief geruimd, weet ik veel. maar WEG.
pi_64083858
quote:
doe dan gelijk ook vouwfietsen in de spits
pi_64083864
Ik snap niet zo wat je probleem is, je moet je wel realiseren dat die mensen wereldvreemd bezig zijn en het zelf niet zullen snappen. Wat ik daarom doe (ook bij mensen die als je wilt uitstappen voor de deur gaan staan), ik geef ze gewoon een opvoedkundige tik met mijn schouder. Sommige snappen dan de boodschap, andere zijn weer verontwaardigd. Ik kan ik beide gevallen mijn pret niet op.
  woensdag 17 december 2008 @ 12:10:28 #290
200192 Darkwing_Duck
pi_64083952
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:08 schreef von_Preussen het volgende:
Ik snap niet zo wat je probleem is, je moet je wel realiseren dat die mensen wereldvreemd bezig zijn en het zelf niet zullen snappen. Wat ik daarom doe (ook bij mensen die als je wilt uitstappen voor de deur gaan staan), ik geef ze gewoon een opvoedkundige tik met mijn schouder. Sommige snappen dan de boodschap, andere zijn weer verontwaardigd. Ik kan ik beide gevallen mijn pret niet op.
Ik doe altijd, mits aanwezig, de grote VIRM deurtruc
pi_64084031
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik doe altijd, mits aanwezig, de grote VIRM deurtruc
Licht toe?
pi_64085930
quote:
Op woensdag 17 december 2008 07:29 schreef Fixers het volgende:

[..]

Mogelijk. Ik reis nooit verder dan Brussel Centraal. Maar heb er eens staan wachten op een vertraagde zuurstok terug naar Nederland. Tot de vertraagde trein úit Nederland binnenkwam heb ik eens opgelet op de rijtuignummers. Een klein halfuurtje later zag ik dezelfde stam weer voorrijden om richting Nederland te vertrekken.

Ze hebben die zuurstokken toch ingekort vanwege de opening van de tunnel in Antwerpen? Hebben ze vast wel genoeg rijtuigen over voor een reserve stammetje. Met de instroom van de nieuwe locs zal er toch ook wel een geschikte reserve te vinden zijn.
rijdt dat stel niet voor jan lul over de hsl. Om het spoor warm te houden ofzo.
pi_64086223
Vroeger hadden we een hele goede oplossing voor problemen met bagage: die kon je altijd kwijt in een bagageruimte. Maar NS vervoert liever mensen dan begage, dus zijn in vrijwel alle plan T/V die ruimtes verdwenen of de deuren gesloten.nieuwere treinen hebben niet eens een begageruimte.
pi_64086400
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:22 schreef Cothen het volgende:
Vroeger hadden we een hele goede oplossing voor problemen met bagage: die kon je altijd kwijt in een bagageruimte. Maar NS vervoert liever mensen vee dan begage, dus zijn in vrijwel alle plan T/V die ruimtes verdwenen of de deuren gesloten.nieuwere treinen hebben niet eens een begageruimte.
pi_64086896
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:22 schreef Cothen het volgende:
Vroeger hadden we een hele goede oplossing voor problemen met bagage: die kon je altijd kwijt in een bagageruimte. Maar NS vervoert liever mensen dan begage, dus zijn in vrijwel alle plan T/V die ruimtes verdwenen of de deuren gesloten.nieuwere treinen hebben niet eens een begageruimte.
Er wordt nu natuurlijk ook wel veel meer gejat dan vroeger. Vooral op de Beneluxtrein zijn bagagedieven actief
pi_64089921
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:43 schreef computergirl het volgende:
Er wordt nu natuurlijk ook wel veel meer gejat dan vroeger. Vooral op de Beneluxtrein zijn bagagedieven actief
dan moet je of zorgen dat de dieven niet op de trein kunnen of dieven niet bij de bagage kunnen. Kortom, de trein moet voorzien worden van bagagekluizen En lijkt mij heerlijk op een lange afstand mijn weekendtas in een kluis te doen, zodat ik er de rest van de reis niet meer over hoef na te denken.
  woensdag 17 december 2008 @ 15:18:25 #297
200192 Darkwing_Duck
pi_64089954
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:12 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Licht toe?
Men neme een VIRM en een goede locatie bij de deur bij het uitstappen, namelijk aan de zijkant van de deur.

De deur gaat open, dan begint het timewerk. Je moet zorgen dat je net vóór dat de deur helemaal open is subtiel met je lichaams gewicht aan zon beugel hangen als je uitstapt. (Het moet eruit zien alsof je de deubeugel gebruikt als steuntje), dan zal de deur stoppen met open gaan. ( Dit kan je overigens horen) Dit dien je goed te timen, als je het te vroeg doelt valt het op, doe je het te laat dan is de deur gewoon open.

Dan gebeurt er een paar seconden niks ( je stapt uit) en na een 3 seconden zal de deur vanzelf weer dichtgaan (hij denk dat er iemand klem ), ter verrassing van iedereen. Of iedereen gaat boos kijken bij de gene die in de buurt van de knopjes staat

Als je buiten staat kan het ook, zet dan subtiel je schouder tegen de opengaande deur

Met DDAR DDRM kan het ook, mits je weer puntschoenen hebt

Overigens, ik melde al eerder dat de vertrekstaat op Moerwijk verschilt met die van internet CTA's. Klopt dus er hangt op rijswijk en Moerwijk een mededeling dat ze vervangen worden binnenkort
  woensdag 17 december 2008 @ 15:33:17 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64090386
Ok, die is wel heel sneaky. Nog nooit meegemaakt, gelukkig :-)
pi_64090916
Hij is zeker sneaky

Maar machinisten zijn soms ook sneaky.... Jaartje geleden ofzo..Mcn was vergeten deuren te ontgrendelen van een T+V'tje bij aankomst op Zp. Hoor ik de Hc door de porto roepen dat ie de deuren open moet doen even verderop.. Deuren blijven nog steeds dicht... Even later via de boordomroep: Wil de mcn de deuren ontgrendelen!
pi_64091263
Mischien een hele domme vraag
Hoe weet een machinist eigenlijk of hij bij een station moet stoppen?
Ze hebben vast wel een lijst of zo (zaandam-castricum-alkmaar etc), maar hoe herkennen ze een station voordat ze erlangs rijden danwel er stoppen? Ervaring?
  woensdag 17 december 2008 @ 16:02:01 #301
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64091341
Wegkennis. Een machinist moet een traject volkomen uit zijn hoofd kennen voor hij er mag rijden. Er staan ook wel verkenborden op remwegafstand van een station, maar dat is meer bedoeld voor mist en zo.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')