abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:15:25 #251
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_64058383
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:13 schreef bork het volgende:
Spoorlijn Breda-Utrecht blijft toekomstmuziek

http://www.nu.nl/economie(...)-toekomstmuziek.html

Meer asfalt dat werkt!!
Zo is het maar net!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 december 2008 @ 15:26:00 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64058750
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

God nou idd, kansarme huilebalk. DAAR zit iemand op te wachten
Daarom. Het is een kansloos onderwerp
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:33:34 #253
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64059020
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 09:13 schreef bork het volgende:
Spoorlijn Breda-Utrecht blijft toekomstmuziek

http://www.nu.nl/economie(...)-toekomstmuziek.html

Meer asfalt dat werkt!!
En dan begin je je af te vragen of Eurlings stiekem geen neoconservatist is.
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:45:46 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64059409
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:33 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En dan begin je je af te vragen of Eurlings stiekem geen neoconservatist is.
Je denkt dat Eurlings er inhoudelijk over na heeft gedacht. Ik denk dat dat een verkeerde gedachte is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64059985
Hmmm, vandaag minder treinen tussen Almelo en Hengelo, wegens dringende werkzaamheden. Iemand enig iedee wat er aan de hand is?
pi_64060919
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:02 schreef von_Preussen het volgende:
Hmmm, vandaag minder treinen tussen Almelo en Hengelo, wegens dringende werkzaamheden. Iemand enig iedee wat er aan de hand is?
Ze gaan een tweede kluunspoortje bouwen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 16 december 2008 @ 18:18:45 #257
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64064471
geen idee, maar ik weet wel dat ik daardoor een kwartier later thuis was... (en dan had ik ook nog de bus naar enschede genomen vanaf hengelo, anders was het een half uur geweest
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 16 december 2008 @ 18:33:35 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64064826
Had ik bijna in de 9558 gezeten, maar reed hij nog een eindje door. Drukbezet perron, dus ik kon er niet bij, toen maar met de eraan gekoppelde 9443 van Ht naar Bd. Wel zonde, heb nog nooit in een VIRM-4 gezeten.

Als ik nog eens heel veel geld heb, koop ik een VIRM-4-II voor mezelf, en die spuit ik dan groen en blauw
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 december 2008 @ 18:45:28 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64065130
Mja, zo bijzonder is een VIRM-4 niet. De stoelen zitten wat harder dan in de andere VIRM-series, hoewel die plastic gevallen ook niet fijn zitten. Wel heb je niet meer last van het typische doedelzakgeluid.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 december 2008 @ 18:47:45 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64065190
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:45 schreef Peterselieman het volgende:
Wel heb je niet meer last van het typische doedelzakgeluid.
Dat vind ik juist het tofste aan een VIRM. Afgezien van de vorm dan natuurlijk

Het geluid bij het optrekken (wuu wuu wuuu wuuuuu wuuwuuuwuuuwuuuuuuuuuuu) is dat er nog wel, of ook niet meer?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 december 2008 @ 18:53:56 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64065357
Je hoort het niet meer. Is allemaal verdwenen, tenzij je er op let, dan hoor je het nog heel erg zachtjes, maar zelfs dan is het niet meer het vertrouwde geluid. Buiten de stellen zul je het vertrouwde geluid nog wel horen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:04:31 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64065632
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:53 schreef Peterselieman het volgende:
Je hoort het niet meer. Is allemaal verdwenen, tenzij je er op let, dan hoor je het nog heel erg zachtjes, maar zelfs dan is het niet meer het vertrouwde geluid. Buiten de stellen zul je het vertrouwde geluid nog wel horen.
Dan hoop ik zo goed als nooit in een VIRM-4 te zitten, die geluiden heersen
pi_64066239
* Gutz krijgt sterk een vermoeden dat de NS de internationale trein dwangmatig een vertraging van min 10 min geeft zodat men straks makkelijker de HSL pakt.

Vanochten weer zo'n ramp. Kom ik om 08:40 op station Roosendaal voor mijn dagelijkse ritje Rotterdam, zie ik daar de internationale van 08:30 nog staan. Ik kijk: 10 min vertraging. Nja, ik pak toch de intercity van :47 dus maakt mij niet uit.
08:45: *pling plong* Dames en Heren de internationale trein met bestemming, Dordrecht, Rotterdam etc rijdt niet verder. En ja hoor, hup, heel die trein leeg en iedereen zich in die intercity douwen.

Dan nog niet te zwijgen over de frequentie waarin dit gebeurt... minimaal 2 a 3x per week, laat staan dat ik over de standaard vertraging van 10 minuten begin.
pi_64073918
Reizigertje pesten lijkt het inderdaad op. Zowel aan de belgische kant als aan de nederlandse. Vanmorgen ook weer 15 minuten extra in de kou op roosendaal mogen zitten.

Het vervelende is: zodra er eente vertraging oploopt dan blijft die trein de rest van de dag door met vertraging rijden, met die korte keertijd op Brussel zuid. Dat is daar een halfuurtje zo ongeveer. In Amsterdam is dat vast niet veel meer. Het zou veel beter zijn om die lijn te knippen op roosendaal (kunnen ze in geval van nood ook met een gewone belg ervoor rijden) of twee extra stammen erin te gooien, dat ze aan beide uiteinden een ruimere keertijd hebben.

En grmbl! de belgen hebben geen tweede kerstdag. Ik moet gewoon werken. Maar de normale aansluiting vanuit breda die ik 's morgens pak voor de eerste zuurstok naar brussel. Rijdt die dag niet. Moet ik om via Dordrecht, met een half uur langere reistijd (lees eerder opstaan). Ik snap dat ze op zon en feestdagen minder treineninzetten. Maar het lijkt me toch belangrijk dat er voor belangrijke internationale verbindingen toch een goede aansluiting is.
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:34:59 #265
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64075005
Hmm ik kan me herinneren dat die stammetjes eerst 50 minuten stonden te niksen op zuid, heeft dat iets met die verplaatsing van een half uur te maken?
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:39:34 #266
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64075140
quote:
Beste treinreiziger,

Arriva Trein is op zoek naar reizigers, zogenaamde Mystery Guests, die ons willen helpen om de kwaliteit van onze dienstverlening doorlopend te bewaken. Arriva streeft er namelijk naar om treinreizen te verzorgen die zo goed mogelijk aansluiten bij de wensen van de klant, bij uw wensen dus. Er zijn dan ook verschillende manieren waarop Arriva de mening en wensen van haar klanten raadpleegt:

we kijken kritisch naar de reacties die binnenkomen bij onze afdeling klantenservice,
houden jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek en
organiseren klantenpanels.
Aanvullend hierop starten we binnenkort met het frequent meten van kwaliteit in de trein door middel van Mystery Guests.

Wilt u één van onze Mystery Guests worden?
Of u nou regelmatig reist (bijvoorbeeld naar het werk of school) of af en toe (bijvoorbeeld in het weekend of om een dagje te gaan winkelen), iedereen die met de trein van Arriva reist kan Mystery Guest worden. Wij vragen een Mystery Guest om, als klant, de kwaliteit van de gemaakte reis te beoordelen. Wat gaat er fout? Wat kan beter? Maar ook, wat gaat er goed?

Verder kunt u, door Mystery Guest te worden, naast de mensen van Arriva Trein ook andere mensen helpen:

Een goed doel; waarnaar ¤ 4,- wordt overgemaakt per ingevuld observatie formulier
Uzelf; doordat u de verbeteringen in de dienstverlening direct terugziet
Wat verwachten we van een Mystery Guest?
Van een Mystery Guest wordt verwacht dat op basis van de gemaakte reis een observatie formulier wordt ingevuld. Dit formulier staat online en het invullen en opsturen kost u daarom niet veel tijd en moeite. De Mystery Guest krijgt per e-mail het verzoek om een aantal observaties uit te voeren, dit aantal kan maximaal vijf per maand zijn.

Beloning
Omdat de hulp bij het observeren van onze dienstverlening door ons erg wordt gewaardeerd zullen we deze belonen. Deze beloning kan plaatsvinden op twee manieren:

¤ 3,- voor ieder ingevuld observatie formulier gestort op uw eigen rekening óf
¤ 4,- voor ieder ingevuld observatie formulier overgemaakt naar één van de onderstaande goede doelen:
- Wereld Natuur Fonds
- War Child
- Jantje Beton
Meedoen?
Bent u enthousiast geworden over het Mystery Guest onderzoek? Wacht dan niet langer en stuur uw reactie per e-mail aan ons door. Vergeet niet duidelijk uw naam en telefoonnummer te vermelden. Dan nemen wij vervolgens contact met u op!

Met vriendelijke groet,

Het Arriva Mystery Guest team
pi_64076148
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 16:02 schreef von_Preussen het volgende:
Hmmm, vandaag minder treinen tussen Almelo en Hengelo, wegens dringende werkzaamheden. Iemand enig iedee wat er aan de hand is?
Had er zelf ook last van, naja eigenlijk gewoon normale tijd aankomst maar wel trein van 5 min eerder moeten nemen. .. IC's reden Linkerspoor richting Almelo, en gewoon normaal richting Hengelo.. Stoptreinen reden niet.. Dit had te maken met Spoorverzakking te Hengelo, net na vertrek van station Hengelo.
pi_64076681
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 02:02 schreef knars het volgende:
Vandaag niet getreind, maar zag al wel dat de stopper Rotjeknor - Gouda - Woerden - Abcoude - Amsterdam - Uithoorn Enkhuizen met DDAR werd gereden ipv SGMm. Dat noem ik geen verbetering
Als ik donderdag in de spits in dat ding heb gezeten kan ik pas beetje oordelen. Zit elke dag in die trein en ben op zich wel blij dat ik van Sprinter af ben. Dit reist net wat comfortabeler.

Maar die mening kan ook zo veranderd zijn als ik donderdagochtend om 7:17 die trein op Gouda Goverwelle zie binnen rollen.
pi_64078545
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hmm ik kan me herinneren dat die stammetjes eerst 50 minuten stonden te niksen op zuid, heeft dat iets met die verplaatsing van een half uur te maken?
Mogelijk. Ik reis nooit verder dan Brussel Centraal. Maar heb er eens staan wachten op een vertraagde zuurstok terug naar Nederland. Tot de vertraagde trein úit Nederland binnenkwam heb ik eens opgelet op de rijtuignummers. Een klein halfuurtje later zag ik dezelfde stam weer voorrijden om richting Nederland te vertrekken.

Ze hebben die zuurstokken toch ingekort vanwege de opening van de tunnel in Antwerpen? Hebben ze vast wel genoeg rijtuigen over voor een reserve stammetje. Met de instroom van de nieuwe locs zal er toch ook wel een geschikte reserve te vinden zijn.
  Redactie Sport woensdag 17 december 2008 @ 08:32:54 #270
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64078968
In Hengelo is wederom de kaartautomaat geskimd.
Er staan er twee naast elkaar, een met een bolle voorkant en een met een platte.
Beide keren is alleen de platte geskimd, schijnbaar is die makkelijker.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 17 december 2008 @ 08:40:04 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64079049
Gaat lekker, Bd - Tb +6, i.v.m. "de drukte". Ook andere treinen hebben vertraging. +3 tot +20.

Over de Benelux, 't is volgens mij vaker dat Brussel naar Amsterdam vertraagd is, dan andersom (al kan die er ook flink wat van). Zal wel met de Brusselse mentaliteit te maken hebben.

En waarom laten ze die treinen niet gewoon altijd in trek-duwmodus rijden? Scheelt weer tijd, lijkt me?
  woensdag 17 december 2008 @ 08:49:36 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64079145
Defectenstand stuurstanden is erg hoog, 186'ers kunnen niet met stuurstand overweg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64079259
ze maken er wel een potje van met die Beneluxtreinen he? En dan ligt het nog niet eens aan FingerPaint Unlimited
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64079372
De intercity Eindhoven - Heerlen/Maastricht van 7.32 heeft de afgelopen dagen sinds het nieuwe spoorboekje, minimaal 10 minuten vertraging.

Tevens staat er nu al 1 deel (maastricht) op Eindhoven te wachtent tot het andere deel naar Heerlen arriveert uit Den Bosch... apart...
pi_64079389
quote:
Op woensdag 17 december 2008 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:
ze maken er wel een potje van met die Beneluxtreinen he? En dan ligt het nog niet eens aan FingerPaint Unlimited
Des te meer reden om de lolliestok treinen eruit te halen zodra de HSL werkt... *kuch*
  woensdag 17 december 2008 @ 09:12:57 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_64079451
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:08 schreef Dichterbijer het volgende:

Tevens staat er nu al 1 deel (maastricht) op Eindhoven te wachtent tot het andere deel naar Heerlen arriveert uit Den Bosch... apart...
Dat kan natuurlijk best, dat ie verlengd wordt vanaf Eindhoven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_64079472
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk best, dat ie verlengd wordt vanaf Eindhoven.
Gebeurt in het weekend nog weleens idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64079677
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gebeurt in het weekend nog weleens idd
Ahh, nouja...zelf nog nooit gezien
pi_64080128
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:07 schreef Fixers het volgende:
Het zou veel beter zijn om die lijn te knippen op roosendaal (kunnen ze in geval van nood ook met een gewone belg ervoor rijden)
Je bedoelt dat iedereen standaard in Roosendaal moet overstappen voor de trein naar Belgie? Lijkt me een drama met al die toeristen met giga koffers

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 17-12-2008 10:12:15 ]
pi_64080509
Toeristen met giga koffers afschaffen
pi_64080559
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:11 schreef Nightshadow het volgende:
Toeristen met giga koffers afschaffen
Tot dat je zelf die toerist bent in een buitenland. Dan wil je opeens niet afgeschaft zijn daar. Ik zeg altijd maar zo: internationale treinen gaan voor op binnenlandse treinen. Internationale treinen zouden alleen voor internationale reizigers moeten zijn. Wat je dan kunt doen is de trein wel voor iedereen beschikbaar houden, maar dit niet stimuleren. Zorg dat je de binnenlandse reizigers gewoon in een VIRM stopt ipv in die korte Benelux.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 december 2008 @ 10:24:20 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64080802
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:11 schreef Nightshadow het volgende:
Toeristen met giga koffers afschaffen
Mja, het zijn de mensen die net na het verlaten van de trein die hun koffer neerzetten en dan uitgebreid gaan staan om het hengsel er uit peuteren die voor de opstoppingen zorgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 17 december 2008 @ 10:25:24 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64080832
Als ik op Schiphol sta en naar Breda moet (overstap in Dordrecht), en de Benelux toevallig stopt, pak ik altijd de Benelux i.p.v. de VIRM naar Dordrecht. Benelux zit net iets lekkerder, en maakt een stop minder (Leiden).

Ik vind dat dat gewoon mogelijk moet blijven, maar ze moeten wel in hun materieel investeren, en de BDs'jes dus ook gewoon laten rijden en onderhouden. Zijn er BDs'en waar Traxx wel mee overweg kan?
pi_64080843
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, het zijn de mensen die net na het verlaten van de trein die hun koffer neerzetten en dan uitgebreid gaan staan om het hengsel er uit peuteren die voor de opstoppingen zorgen.
Precies. Al die sleepkofferterroristen mogen best ophoepelen van mij hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 december 2008 @ 10:26:14 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64080850
voorlopig niet, James1988
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64081358
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Al die sleepkofferterroristen mogen best ophoepelen van mij hoor
Ligt ook nog eens aan de grote van die sleepkoffer... Als ze gewoon in het bagerack passen is er niks aan de hand...
pi_64081779
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:44 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ligt ook nog eens aan de grote van die sleepkoffer... Als ze gewoon in het bagerack passen is er niks aan de hand...
Dat heeft er niet echt mee te maken. Mensen die precies in de uitgang stil gaan staan om het hengsel te installeren. Die moeten afgeschaft worden. Preventief geruimd, weet ik veel. maar WEG.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_64083858
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:11 schreef Nightshadow het volgende:
Toeristen met giga koffers afschaffen
doe dan gelijk ook vouwfietsen in de spits
pi_64083864
Ik snap niet zo wat je probleem is, je moet je wel realiseren dat die mensen wereldvreemd bezig zijn en het zelf niet zullen snappen. Wat ik daarom doe (ook bij mensen die als je wilt uitstappen voor de deur gaan staan), ik geef ze gewoon een opvoedkundige tik met mijn schouder. Sommige snappen dan de boodschap, andere zijn weer verontwaardigd. Ik kan ik beide gevallen mijn pret niet op.
  woensdag 17 december 2008 @ 12:10:28 #290
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64083952
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:08 schreef von_Preussen het volgende:
Ik snap niet zo wat je probleem is, je moet je wel realiseren dat die mensen wereldvreemd bezig zijn en het zelf niet zullen snappen. Wat ik daarom doe (ook bij mensen die als je wilt uitstappen voor de deur gaan staan), ik geef ze gewoon een opvoedkundige tik met mijn schouder. Sommige snappen dan de boodschap, andere zijn weer verontwaardigd. Ik kan ik beide gevallen mijn pret niet op.
Ik doe altijd, mits aanwezig, de grote VIRM deurtruc
pi_64084031
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik doe altijd, mits aanwezig, de grote VIRM deurtruc
Licht toe?
pi_64085930
quote:
Op woensdag 17 december 2008 07:29 schreef Fixers het volgende:

[..]

Mogelijk. Ik reis nooit verder dan Brussel Centraal. Maar heb er eens staan wachten op een vertraagde zuurstok terug naar Nederland. Tot de vertraagde trein úit Nederland binnenkwam heb ik eens opgelet op de rijtuignummers. Een klein halfuurtje later zag ik dezelfde stam weer voorrijden om richting Nederland te vertrekken.

Ze hebben die zuurstokken toch ingekort vanwege de opening van de tunnel in Antwerpen? Hebben ze vast wel genoeg rijtuigen over voor een reserve stammetje. Met de instroom van de nieuwe locs zal er toch ook wel een geschikte reserve te vinden zijn.
rijdt dat stel niet voor jan lul over de hsl. Om het spoor warm te houden ofzo.
pi_64086223
Vroeger hadden we een hele goede oplossing voor problemen met bagage: die kon je altijd kwijt in een bagageruimte. Maar NS vervoert liever mensen dan begage, dus zijn in vrijwel alle plan T/V die ruimtes verdwenen of de deuren gesloten.nieuwere treinen hebben niet eens een begageruimte.
So we just called him Fred too
pi_64086400
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:22 schreef Cothen het volgende:
Vroeger hadden we een hele goede oplossing voor problemen met bagage: die kon je altijd kwijt in een bagageruimte. Maar NS vervoert liever mensen vee dan begage, dus zijn in vrijwel alle plan T/V die ruimtes verdwenen of de deuren gesloten.nieuwere treinen hebben niet eens een begageruimte.
pi_64086896
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:22 schreef Cothen het volgende:
Vroeger hadden we een hele goede oplossing voor problemen met bagage: die kon je altijd kwijt in een bagageruimte. Maar NS vervoert liever mensen dan begage, dus zijn in vrijwel alle plan T/V die ruimtes verdwenen of de deuren gesloten.nieuwere treinen hebben niet eens een begageruimte.
Er wordt nu natuurlijk ook wel veel meer gejat dan vroeger. Vooral op de Beneluxtrein zijn bagagedieven actief
pi_64089921
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:43 schreef computergirl het volgende:
Er wordt nu natuurlijk ook wel veel meer gejat dan vroeger. Vooral op de Beneluxtrein zijn bagagedieven actief
dan moet je of zorgen dat de dieven niet op de trein kunnen of dieven niet bij de bagage kunnen. Kortom, de trein moet voorzien worden van bagagekluizen En lijkt mij heerlijk op een lange afstand mijn weekendtas in een kluis te doen, zodat ik er de rest van de reis niet meer over hoef na te denken.
So we just called him Fred too
  woensdag 17 december 2008 @ 15:18:25 #297
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_64089954
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:12 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Licht toe?
Men neme een VIRM en een goede locatie bij de deur bij het uitstappen, namelijk aan de zijkant van de deur.

De deur gaat open, dan begint het timewerk. Je moet zorgen dat je net vóór dat de deur helemaal open is subtiel met je lichaams gewicht aan zon beugel hangen als je uitstapt. (Het moet eruit zien alsof je de deubeugel gebruikt als steuntje), dan zal de deur stoppen met open gaan. ( Dit kan je overigens horen) Dit dien je goed te timen, als je het te vroeg doelt valt het op, doe je het te laat dan is de deur gewoon open.

Dan gebeurt er een paar seconden niks ( je stapt uit) en na een 3 seconden zal de deur vanzelf weer dichtgaan (hij denk dat er iemand klem ), ter verrassing van iedereen. Of iedereen gaat boos kijken bij de gene die in de buurt van de knopjes staat

Als je buiten staat kan het ook, zet dan subtiel je schouder tegen de opengaande deur

Met DDAR DDRM kan het ook, mits je weer puntschoenen hebt


Overigens, ik melde al eerder dat de vertrekstaat op Moerwijk verschilt met die van internet CTA's. Klopt dus er hangt op rijswijk en Moerwijk een mededeling dat ze vervangen worden binnenkort
  woensdag 17 december 2008 @ 15:33:17 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_64090386
Ok, die is wel heel sneaky. Nog nooit meegemaakt, gelukkig :-)
pi_64090916
Hij is zeker sneaky

Maar machinisten zijn soms ook sneaky.... Jaartje geleden ofzo..Mcn was vergeten deuren te ontgrendelen van een T+V'tje bij aankomst op Zp. Hoor ik de Hc door de porto roepen dat ie de deuren open moet doen even verderop.. Deuren blijven nog steeds dicht... Even later via de boordomroep: Wil de mcn de deuren ontgrendelen!
pi_64091263
Mischien een hele domme vraag
Hoe weet een machinist eigenlijk of hij bij een station moet stoppen?
Ze hebben vast wel een lijst of zo (zaandam-castricum-alkmaar etc), maar hoe herkennen ze een station voordat ze erlangs rijden danwel er stoppen? Ervaring?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')