knars junior ziet het verschil noemt ze gele dubbeldekkers of blauwe dubbeldekkers, en de VIRMs zijn "ouwe blauwe dubbeldekker" of "nieuwe blauwe dubbeldekker", alhoewel het verschil tussen de oude vloot en de nieuwe VIRM4 treinen hem nog niet helemaal duidelijk is. Die koploper heet hier de "oranje koploper", de rest heet "blauwe koploper". Hier nog geen duits, wel frans: "grote rooie Tajies sneltrein!"quote:Op donderdag 11 december 2008 23:15 schreef bork het volgende:
wat is met de SLT, heb ik iets gemist?
[..]
Mini-Bork ook wel, alleen bij hem is een DDM of DDAR een oude dubbeldekker en een VIRM een nieuwe dubbeldekker.
De Olympische Spelie koploper is ook een van zijn favorieten (met puntjes op de laatste e).
Zijn eerste Duitse woordje was Schwe-B-bahn met de nadruk op de b.
De Lightrail van de RGL misschien?quote:Op donderdag 11 december 2008 23:27 schreef Cothen het volgende:
Ik zit trouwens een beetje door het nieuwe spoorboekje te bladeren en het valt me op dat er in de randstad nog steeds spits-slagen zijn die aangegeven worden als "alleen tweede klas". Maar nu de City/Spitspendels weer voorzien worden van een eerste klas zou je toch verwachten dat deze slagen als Sprinter worden aangeduid. Een voorbeeld is de 14000.
Of heeft de NS weer wat nieuws verzonnen kwa materiaal met alleen tweede klas?
quote:Op donderdag 11 december 2008 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
ICRm zal de komende jaren nog wel ingezet worden op de lijnen Nijmegen - Schiphol, Eindhoven - Schiphol en Venlo - Den Haag CS.
quote:ICK zal het zeker niet worden, want dat moet er in juni uit zijn en dan zal het nog een tijdje op reserve staan.
Wellichtomdat nog niet alles is omgebouwd. Zolang ze het niet kunnen garanderen dat ze het dan maar voor de zekerheid er nog bijzetten.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:27 schreef Cothen het volgende:
Ik zit trouwens een beetje door het nieuwe spoorboekje te bladeren en het valt me op dat er in de randstad nog steeds spits-slagen zijn die aangegeven worden als "alleen tweede klas". Maar nu de City/Spitspendels weer voorzien worden van een eerste klas zou je toch verwachten dat deze slagen als Sprinter worden aangeduid. Een voorbeeld is de 14000.
Of heeft de NS weer wat nieuws verzonnen kwa materiaal met alleen tweede klas?
De oudste trams hebben nu een tweede leven in Boedpest, voor de rest wacht helaas de sloop als ik de berichten van 'Trams 2009' mag geloven.quote:Op donderdag 11 december 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar om nog even bij het Trammetje Houten terug te komen![]()
Hannover, 9 maart 2008. Twee broertjes van de Castellumtram in hun natuurlijke habitat op de keerlus bij de Messe.
[ afbeelding ]
Volgens Somda:quote:Op donderdag 11 december 2008 23:29 schreef knars het volgende:
Peterselieman, weet jij dan ook wat voor materiaal Den Haag CS - Utrecht dan gaat worden?
Wat Cothen zegt, met de 526/561 die met VIRM gereden wordt.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:29 schreef knars het volgende:
Peterselieman, weet jij dan ook wat voor materiaal Den Haag CS - Utrecht dan gaat worden?
Jep, die was ik nog vergeten te noemen. Ook hier in combinatie met VIRMquote:Op donderdag 11 december 2008 23:35 schreef James1988 het volgende:
ICRm ook nog wel op Roosendaal - Arnhem - Zwolle, denk ik?
Syntus heeft sinds dit jaar een veiligheidsattest voor het hele Nederlandse hoofdspoorwegnet. Dus ik denk dat inderdaad dat het personeel niet buiten de eigen lijnen mogen..quote:Op donderdag 11 december 2008 16:10 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het Syntus-materieel niet is toegelaten als zelfstandig materieel buiten de syntuslijnen of dat de meesters van Syntus niet buiten hun eigen lijnen mogen rijden.
Neuh, zaterdag eindelijk weer een zonnige zaterdag. Dat wordt weer de fotograaf uithangen langs 's lands mooiste treintrajecten met goederenvervoer =)quote:Op vrijdag 12 december 2008 07:45 schreef dennistd het volgende:
nog meer mensen zaterdag naar leidschendam?
Precies. De Trans-Castellum-Expresquote:Op vrijdag 12 december 2008 10:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Neuh, zaterdag eindelijk weer een zonnige zaterdag. Dat wordt weer de fotograaf uithangen langs 's lands mooiste treintraject
Heel misschien dat ik na de Qbuzz presentatie 's morgens ff tijd heb. Dan kom ik wel ff, ik moet 's avonds toch weer in Rotterdam zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2008 07:45 schreef dennistd het volgende:
nog meer mensen zaterdag naar leidschendam?
Darkwing en ik gaan ook ff kijken.quote:Op vrijdag 12 december 2008 07:45 schreef dennistd het volgende:
nog meer mensen zaterdag naar leidschendam?
ga denk ik zorgen dat ik rond 5 uur de tram nodig hebquote:Op donderdag 11 december 2008 23:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog meer mensen van hier die zich vrijdag laten zien bij de Tramborrel in Houten?
Ik ga ook, samen met een vriend van me. Werkplaatsen zijn altijd wel geinig. Weet nog niet wat ik daarna ga doen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Darkwing en ik gaan ook ff kijken.
Gratis bier ook?quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:36 schreef morpheus_at_work het volgende:
vandaag is er tussen 14:00 - 18:00 afscheid van de tram met hapjes en meer
De Castellumtrem ten grave dragen dus. Zwart pak aan, hoge hoed opquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ga ook, samen met een vriend van me. Werkplaatsen zijn altijd wel geinig. Weet nog niet wat ik daarna ga doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |