Het spoor tussen Utrecht en Houten-Castellum wordt verdubbeld van 2 naar 4 sporen. Daarvoor hebben ze alle ruimte nodig en dus moet ook het trammetje er aan geloven. Tegelijkertijd bouwen ze een nieuw station Houten-Castellum dat nu wel aan de doorgaande lijn ligt. Over 2 jaar moet het gehele project daar afgerond zijn.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:36 schreef James1988 het volgende:
Waarom stopt dat trammetje eigenlijk? Ik denk omdat er nu wel plek in de dienstregeling is voor een stoptrein Houten - Houten-Castellum?
Dat perron is op dit moment niet zo spannend, alleen wat zand en tegelsquote:Op donderdag 11 december 2008 14:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat nieuwe station wordt trouwens een eilandperron (hetzelfde idee als Utrecht Zuilen), dus het huidige perron moet ook weer afgebroken worden.
Ik had nog gehoopt zondag een ritje te kunnen maken in een SLT.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
Vat me tegen dat ze die problemen nog niet opgelost hebben zeg.
dittoquote:Op donderdag 11 december 2008 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga zaterdag nog ff naar Castellum
Ik vermoed dat het Syntus-materieel niet is toegelaten als zelfstandig materieel buiten de syntuslijnen of dat de meesters van Syntus niet buiten hun eigen lijnen mogen rijden.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:08 schreef ghizzer het volgende:
trein brengt syntustrein terug van Eindhoven naar Hengelo
[ afbeelding ]
[...]
Vraagje over de laatste foto trouwens.. waarom reden die syntuslinten niet op 'eigen kracht' van Hengelo-Eindhoven v.v.? Lijkt mij toch goedkoper?
Die reden ter vervanging van de ICE'squote:Op donderdag 11 december 2008 16:16 schreef ghizzer het volgende:
[ afbeelding ]
Op flickr.com staat trouwens ook een foto van een Koploper die reed tussen Emmerich-Arnhem. Iemand enig idee in welk verband dat is gebeurd? Die foto is overigens medio juli 2007 gemaakt.
Kan kloppen. Die rijden weer voor de NSR nuquote:Op donderdag 11 december 2008 15:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik spot hier op moerwijk een velnlia V'tje. 2 bakken dokere zijraampjes
Is de bovenleiding tot aan Emmerich 1500V of zo?quote:Op donderdag 11 december 2008 16:25 schreef Cothen het volgende:
Die reden ter vervanging van de ICE's
[ afbeelding ]
Jepquote:Op donderdag 11 december 2008 18:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Is de bovenleiding tot aan Emmerich 1500V of zo?
ja, daar had ik eigenlijk nog wel ff bij willen gaan kijken, maar dat haal ik niet meer qua werk. Nou ja, zaterdagavond maar danquote:Op donderdag 11 december 2008 18:39 schreef bork het volgende:
Vrijdag is er tussen 14.00 en 18.00 is er een soort officieel gedeelte m.b.t. het einde van het Houtense trammetje, je kunt dan afscheid nemen van de tram en de machinisten.
Voor de volledigheid: het spoor van het trammetje blijf gewoon liggen, maar wordt onderdeel van het doorgaande spoor voor de Intercity's naar Utrecht.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:40 schreef Peterselieman het volgende:
Het spoor tussen Utrecht en Houten-Castellum wordt verdubbeld van 2 naar 4 sporen. Daarvoor hebben ze alle ruimte nodig en dus moet ook het trammetje er aan geloven.
En veel te kort natuurlijk, voor een echte trein.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:04 schreef Cothen het volgende:
Dat perron is op dit moment niet zo spannend, alleen wat zand en tegels
Dan mogen ze dat spoor eerst wel eens herleggen. Zo recht ligt dat namelijk nietquote:Op donderdag 11 december 2008 19:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor de volledigheid: het spoor van het trammetje blijf gewoon liggen, maar wordt onderdeel van het doorgaande spoor voor de Intercity's naar Utrecht.
Even voor de duidelijkheid, hij blijft niet liggen, hij gaat halve meter opschuiven en komt 2 meter hoger te liggenquote:Op donderdag 11 december 2008 19:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor de volledigheid: het spoor van het trammetje blijf gewoon liggen, maar wordt onderdeel van het doorgaande spoor voor de Intercity's naar Utrecht.
[..]
En veel te kort natuurlijk, voor een echte trein.
Ja, die Proef van 2 jaar waarvan men na 4 maanden al "wist" dat hij mislukt was. Stelletje misselijke faalhazenquote:Op donderdag 11 december 2008 16:08 schreef ghizzer het volgende:
nostalgie:
stoptrein Arnhem - Emmerich
[ afbeelding ]
Klopt, het was pure onwil. Anders hou je je minstens aan de afgesproken 2 jaar.quote:Op donderdag 11 december 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
mja, die trein heeft ook geen eerlijke kans gekregen hoor. Rijdt alleen in het weekend en dan ook nog eens op onregelmatige tijden. Vind je het gek dat de proef mislukt is.
Leuk planquote:Op donderdag 11 december 2008 20:51 schreef knars het volgende:
balen van die SLTs, ik wilde zondag met knars junior tussen Den Haag en Utrecht zo veel mogelijk materiaal meepikken (Gouda - Den Haag: ICL / ICRm; Den Haag - Utrecht: ICM / ICMm; Utrecht - Woerden: VIRM; Woerden - Goverwelle: SGMm / SLT / mat64; Goverwelle - Gouda: SGMm / SLT / mat64) Zat vooral op een SLT ritje te azen...
Dat is waar, maar het leek me wel leuk om dit weekend iets met die nieuwe dienstregeling te doen. Ik baal er van dat ik morgen afspraken op kantoor in Amsterdam heb staan, anders zou ik morgen in onze vestiging in Arnhem kunnen werken, alleen maar om nog een keertje ICL Arnhem - Gouda te rijdenquote:Op donderdag 11 december 2008 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk planMaar dat kan later alsnog toch? De matjes64 blijven nog wel ff. En misschien tref je ook nog wel een DDM of DDAR
Blijft ICL/ICRm rijden tussen Den Haag en Utrecht? Ik vrees voor verVIRMing...quote:Op donderdag 11 december 2008 20:51 schreef knars het volgende:
balen van die SLTs, ik wilde zondag met knars junior tussen Den Haag en Utrecht zo veel mogelijk materiaal meepikken (Gouda - Den Haag: ICL / ICRm; Den Haag - Utrecht: ICM / ICMm; Utrecht - Woerden: VIRM; Woerden - Goverwelle: SGMm / SLT / mat64; Goverwelle - Gouda: SGMm / SLT / mat64) Zat vooral op een SLT ritje te azen...
Wel nummers maar of dit trein of treinstelnummers zijn ben ik nog niet uit.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
Zo thuis in Den Haag ben ik niet, maar ik weet wel dat ze mat kunnen stallen bij HS in de richting van Rotterdam, tussen Centraal en het spoorwegviaduct, waar de lijn naar Gouda die tussen HS en NOI kruist. Dat is de Kleine Binckhorst. Even verderop richting Gouda ligt de Grote Binckhorst.
Noemen ze in die portogesprekken ook treinnummers?
Geen idee eigenlijk, ik heb nog geen overzicht gezien welk materiaal op welke lijnen gaat rijden. Maar om op zo'n relatief kort traject ICK of ICRm in te zetten lijkt me niet zo logisch. Ik zou het wel heel hard toejuichenquote:Op donderdag 11 december 2008 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Blijft ICL/ICRm rijden tussen Den Haag en Utrecht? Ik vrees voor verVIRMing...
Wel mooi kut van de SLeTten trouwens.
Mini-Bork ook wel, alleen bij hem is een DDM of DDAR een oude dubbeldekker en een VIRM een nieuwe dubbeldekkerquote:DDM of DDAR ben ik geen fan van, junior wel. Had met hem een keer een rondje gereden om op Schiphol oma uit te zwaaien en vliegtuigen te kijken (en extra lang in de trein te zitten (Gouda - Duivendrecht: SGMm; Duivendrecht - RAI: DDAR; RAI - Schiphol: DDAR Schiphol - Leiden: VIRM; Leiden - Den Haag CS: wéér DDAR; Den Haag CS - Gouda: ICM). Knulletje helemaal blij met, zoals hij ze noemt, "gele dubbeldekkertrein".
Treintopic 135 - Afscheid van Trammetje Houtenquote:Op donderdag 11 december 2008 23:15 schreef bork het volgende:
wat is met de SLT, heb ik iets gemist?
knars junior ziet het verschil noemt ze gele dubbeldekkers of blauwe dubbeldekkers, en de VIRMs zijn "ouwe blauwe dubbeldekker" of "nieuwe blauwe dubbeldekker", alhoewel het verschil tussen de oude vloot en de nieuwe VIRM4 treinen hem nog niet helemaal duidelijk is. Die koploper heet hier de "oranje koploper", de rest heet "blauwe koploper". Hier nog geen duits, wel frans: "grote rooie Tajies sneltrein!"quote:Op donderdag 11 december 2008 23:15 schreef bork het volgende:
wat is met de SLT, heb ik iets gemist?
[..]
Mini-Bork ook wel, alleen bij hem is een DDM of DDAR een oude dubbeldekker en een VIRM een nieuwe dubbeldekker.
De Olympische Spelie koploper is ook een van zijn favorieten (met puntjes op de laatste e).
Zijn eerste Duitse woordje was Schwe-B-bahn met de nadruk op de b.
De Lightrail van de RGL misschien?quote:Op donderdag 11 december 2008 23:27 schreef Cothen het volgende:
Ik zit trouwens een beetje door het nieuwe spoorboekje te bladeren en het valt me op dat er in de randstad nog steeds spits-slagen zijn die aangegeven worden als "alleen tweede klas". Maar nu de City/Spitspendels weer voorzien worden van een eerste klas zou je toch verwachten dat deze slagen als Sprinter worden aangeduid. Een voorbeeld is de 14000.
Of heeft de NS weer wat nieuws verzonnen kwa materiaal met alleen tweede klas?
quote:Op donderdag 11 december 2008 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
ICRm zal de komende jaren nog wel ingezet worden op de lijnen Nijmegen - Schiphol, Eindhoven - Schiphol en Venlo - Den Haag CS.
quote:ICK zal het zeker niet worden, want dat moet er in juni uit zijn en dan zal het nog een tijdje op reserve staan.
Wellichtomdat nog niet alles is omgebouwd. Zolang ze het niet kunnen garanderen dat ze het dan maar voor de zekerheid er nog bijzetten.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:27 schreef Cothen het volgende:
Ik zit trouwens een beetje door het nieuwe spoorboekje te bladeren en het valt me op dat er in de randstad nog steeds spits-slagen zijn die aangegeven worden als "alleen tweede klas". Maar nu de City/Spitspendels weer voorzien worden van een eerste klas zou je toch verwachten dat deze slagen als Sprinter worden aangeduid. Een voorbeeld is de 14000.
Of heeft de NS weer wat nieuws verzonnen kwa materiaal met alleen tweede klas?
De oudste trams hebben nu een tweede leven in Boedpest, voor de rest wacht helaas de sloop als ik de berichten van 'Trams 2009' mag geloven.quote:Op donderdag 11 december 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar om nog even bij het Trammetje Houten terug te komen![]()
Hannover, 9 maart 2008. Twee broertjes van de Castellumtram in hun natuurlijke habitat op de keerlus bij de Messe.
[ afbeelding ]
Volgens Somda:quote:Op donderdag 11 december 2008 23:29 schreef knars het volgende:
Peterselieman, weet jij dan ook wat voor materiaal Den Haag CS - Utrecht dan gaat worden?
Wat Cothen zegt, met de 526/561 die met VIRM gereden wordt.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:29 schreef knars het volgende:
Peterselieman, weet jij dan ook wat voor materiaal Den Haag CS - Utrecht dan gaat worden?
Jep, die was ik nog vergeten te noemen. Ook hier in combinatie met VIRMquote:Op donderdag 11 december 2008 23:35 schreef James1988 het volgende:
ICRm ook nog wel op Roosendaal - Arnhem - Zwolle, denk ik?
Syntus heeft sinds dit jaar een veiligheidsattest voor het hele Nederlandse hoofdspoorwegnet. Dus ik denk dat inderdaad dat het personeel niet buiten de eigen lijnen mogen..quote:Op donderdag 11 december 2008 16:10 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het Syntus-materieel niet is toegelaten als zelfstandig materieel buiten de syntuslijnen of dat de meesters van Syntus niet buiten hun eigen lijnen mogen rijden.
Neuh, zaterdag eindelijk weer een zonnige zaterdag. Dat wordt weer de fotograaf uithangen langs 's lands mooiste treintrajecten met goederenvervoer =)quote:Op vrijdag 12 december 2008 07:45 schreef dennistd het volgende:
nog meer mensen zaterdag naar leidschendam?
Precies. De Trans-Castellum-Expresquote:Op vrijdag 12 december 2008 10:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Neuh, zaterdag eindelijk weer een zonnige zaterdag. Dat wordt weer de fotograaf uithangen langs 's lands mooiste treintraject
Heel misschien dat ik na de Qbuzz presentatie 's morgens ff tijd heb. Dan kom ik wel ff, ik moet 's avonds toch weer in Rotterdam zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2008 07:45 schreef dennistd het volgende:
nog meer mensen zaterdag naar leidschendam?
Darkwing en ik gaan ook ff kijken.quote:Op vrijdag 12 december 2008 07:45 schreef dennistd het volgende:
nog meer mensen zaterdag naar leidschendam?
ga denk ik zorgen dat ik rond 5 uur de tram nodig hebquote:Op donderdag 11 december 2008 23:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog meer mensen van hier die zich vrijdag laten zien bij de Tramborrel in Houten?
Ik ga ook, samen met een vriend van me. Werkplaatsen zijn altijd wel geinig. Weet nog niet wat ik daarna ga doen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Darkwing en ik gaan ook ff kijken.
Gratis bier ook?quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:36 schreef morpheus_at_work het volgende:
vandaag is er tussen 14:00 - 18:00 afscheid van de tram met hapjes en meer
De Castellumtrem ten grave dragen dus. Zwart pak aan, hoge hoed opquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ga ook, samen met een vriend van me. Werkplaatsen zijn altijd wel geinig. Weet nog niet wat ik daarna ga doen.
Moker mee.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Castellumtrem ten grave dragen dus. Zwart pak aan, hoge hoed op
Ja, er wordt een foto gemaakt van die malloot met die vlaggetjes. Daarna wordt hij in een busje gestopt en horen we er nooit meer wat vanquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:42 schreef knars het volgende:
Ik twijfel nog of ik met vlaggetjes ga zwaaien als de eerste nachttrein op Gouda aankomt. Ben benieuwd of daar nog iets mee gedaan wordt eigenlijk,
Helaasch, geen tijdquote:Op donderdag 11 december 2008 23:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog meer mensen van hier die zich vrijdag laten zien bij de Tramborrel in Houten?
Ik dacht dat jij in je nest bleef liggen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ga ook, samen met een vriend van me. Werkplaatsen zijn altijd wel geinig. Weet nog niet wat ik daarna ga doen.
Ik geloof dat mini-bork en Hanneke (ms Bork) wel gingenquote:Op vrijdag 12 december 2008 12:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij in je nest bleef liggen.
Nu we het daar toch over hebben, net wakker, en maar eens met mijn SOV ( lessen gemist) naar de Houtense Contreien
Dat was dichterbijerquote:Op vrijdag 12 december 2008 12:17 schreef Duvel het volgende:
Nee, bedliggen is nooit 't plan geweest, sorry...
Mocht het mogelijk zijn, dan zou ik best nog wel eens een ritje met het ding willen maken.quote:Testtraject voor zweeftrein verdwijnt
LATHEN - Het testtraject voor de zweefbaan in het Duitse Lathen, net over de grens bij Ter Apel, verdwijnt waarschijnlijk volgend jaar.
Volgens de Duitse ondernemingen Siemens en Thyssen Krup zijn geen tests met de zweeftrein meer nodig. Naar verwachting rijdt de zweeftrein in juni 2009 voor het laatst.
In september 2006 kwamen bij een ongeluk met de zweeftrein 23 mensen om het leven.
ja, dat zouden er wel meer willen denk ikquote:Op vrijdag 12 december 2008 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
Las net dit bericht op RTV Noord:
[..]
Mocht het mogelijk zijn, dan zou ik best nog wel eens een ritje met het ding willen maken.
iddquote:Op vrijdag 12 december 2008 14:40 schreef Nightshadow het volgende:
Kan je makkelijk doorheen kruipen
quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Omg! Alle machinisten doen met vingerverf hun handafdruk op de tram achterlaten. En dit is echt geen geintje. Ik heb er fotos van!
* Don't wanna see the sunrisequote:Op vrijdag 12 december 2008 15:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja ik stuur je wel even een mms zo. Ik heb net op de bestuurdersstoel een cabinerit mogen maken. Wel is waar achteruit. Maar toch. Het gaat om het principe. En het filmpje!
Is dat niet strafbaar?quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:40 schreef Nightshadow het volgende:
Kan je makkelijk doorheen kruipen
130 euroquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |