quote:Thailand vraagt band uitzending Joran op
HILVERSUM - De Thaise justitie wil een band met de uitzending van Peter R. de Vries van zondag, waarop te zien is dat Joran van der Sloot voornemens is Thaise vrouwen naar Nederland te sturen voor exploitatie in de seksindustrie. De Thaise ambassade in Nederland heeft misdaadjournalist De Vries daarover benaderd.
“Men wil de uitzending laten vertalen, zodat justitie in Thailand er vanuit strafrechtelijk oogpunt naar kan kijken”, aldus De Vries maandag. “Ze hebben mij gezegd dat ze in actie zullen komen, omdat ze de aanpak van vrouwenhandel erg belangrijk vinden.” De Thaise ambassade was maandag niet bereikbaar voor commentaar.
Het Openbaar Ministerie in Nederland liet maandag weten vooralsnog geen stappen tegen Van der Sloot te ondernemen, omdat de uitzending daar te weinig aanknopingspunten voor biedt. Een woordvoerder van het landelijk parket wees erop dat de Thaise autoriteiten in actie zouden kunnen komen.
Peter R. de Vries zette de afgelopen maanden een tweede undercoveractie tegen de 21-jarige Van der Sloot op, omdat deze zich in zijn tegenwoordige verblijfplaats Thailand met vrouwenhandel bezig zou houden.
Joran van der Sloot legde in de zomer via msn contact met een man uit Zaandam, met wie hij communiceerde over Thaise vrouwen en de mogelijkheid hen te exploiteren. De Zaankanter reisde voor de undercoveractie met een medewerker van Peter R. de Vries af naar Thailand voor een aantal ontmoetingen met Van der Sloot.
Tot echte zaken kwam het daar niet. Van der Sloot nam wel duizend euro voorschot in ontvangst. Het optreden van Van der Sloot zou in juridische zin mogelijk als voorbereidingshandelingen voor mensenhandel kunnen worden gekwalificeerd.
Van der Sloots Nederlandse advocaat Bert de Rooij onthield zich maandag van commentaar.
Peter R. de Vries nam Van der Sloot begin dit jaar al op de korrel in de verdwijningszaak-Natalee Holloway. Tegenover ’undercover’ Patrick van der Eem biechtte Van der Sloot toen op dat de Amerikaanse in zijn bijzijn is gestorven en dat haar stoffelijk overschot door een vriend van Van der Sloot in zee is gedumpt. Justitie op Aruba beslist waarschijnlijk v(xa2)(xa2)r het eind van het jaar over het strafrechtelijke lot van Joran van der Sloot in die zaak
quote:OM onderneemt nog geen stappen tegen Joran
ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie in Nederland onderneemt vooralsnog geen stappen tegen Joran van der Sloot naar aanleiding van de uitzending van het programma van Peter R. de Vries.
“Als er sprake is van strafbare feiten, moet daar echt nader onderzoek naar worden gedaan”, aldus een woordvoerder van het landelijk parket maandag. “Die strafbare feiten zijn op basis van de tv-uitzending niet vast te stellen.”
Peter R. de Vries zette de afgelopen maanden opnieuw een undercoveractie tegen Van der Sloot op, omdat deze zich in zijn tegenwoordige verblijfplaats Thailand met vrouwenhandel bezig zou houden. In de uitzending was onder meer te zien dat Van der Sloot voorstelt Thaise vrouwen tegen betaling naar Nederland te sturen, zodat deze in de seksindustrie te werk gesteld zouden kunnen worden.
Of de Nederlandse justitie een onderzoek zal instellen naar de mogelijk misdadige praktijken van de 21-jarige Van der Sloot, liet de woordvoerder in het midden. Hij wees erop dat ook de Thaise autoriteiten in actie zouden kunnen komen. “Of dat gaat gebeuren, weten wij op dit moment niet.”
Joran van der Sloot legde in de zomer via MSN contact met een man uit Zaandam, met wie hij communiceerde over Thaise vrouwen en de mogelijkheid hen te exploiteren. De Zaankanter reisde voor de undercover actie met een medewerker van Peter R. de Vries af naar Thailand voor een aantal ontmoetingen met Van der Sloot. Tot echte zaken kwam het daar niet. Van der Sloot nam wel duizend euro voorschot in ontvangst. Het optreden van Van der Sloot zou in juridische zin mogelijk als voorbereidingshandelingen voor mensenhandel kunnen worden gekwalificeerd.
Peter R. de Vries nam Van der Sloot begin dit jaar op de korrel in de verdwijningszaak-Natalee Holloway. Tegenover ’undercover’ Patrick van der Eem biechtte Van der Sloot toen op dat de Amerikaanse in zijn bijzijn is gestorven en dat haar stoffelijk overschot door een vriend van Van der Sloot in zee is gedumpt. Justitie op Aruba beslist waarschijnlijk v(xa2)(xa2)r het eind van het jaar over het strafrechtelijke lot van Joran van der Sloot in die zaak.
Wie weet.quote:Op maandag 10 november 2008 14:54 schreef agter het volgende:
En toch ben ik benieuwd of Joran nog opgepakt wordt in Thailand.
In Bangkwan zal ie wel niet terecht komen.
Of zien we binnenkort zijn naam onderin dit artikel staan?
hoop van welquote:Op maandag 10 november 2008 15:58 schreef Lauriette91 het volgende:
Oftewel.
Joran is de lul en zit binnenkort in een cel in Thailand!
Met dank aan het vriendje van Cor van Houtquote:Op maandag 10 november 2008 15:58 schreef Lauriette91 het volgende:
Oftewel.
Joran is de lul en zit binnenkort in een cel in Thailand!
Het viel me mee dat hij wist wat dat was.quote:
het grappige is juist dat hij gaat uitleggen waar het voor staat, terwijl dat toch nooit meer geldt, lol is een begrip en geen afkorting meerquote:Op maandag 10 november 2008 16:27 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Het viel me mee dat hij wist wat dat was.
generatiekloofquote:Op maandag 10 november 2008 16:43 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
het grappige is juist dat hij gaat uitleggen waar het voor staat, terwijl dat toch nooit meer geldt, lol is een begrip en geen afkorting meer
Ja Peter begon gelijk zo van ik zit nu weeer hiero en ja alles gaat goed hieroquote:Op maandag 10 november 2008 17:14 schreef Rucebo het volgende:
"Met de bij het chatten gebruikelijke spelfouten", of iets in die trant zei hij ook nog, lol.
Ik dacht nog: dat kan toch niet, als Arjan dat niet deed dan valt het toch op dat het ineens een hele andere soort taal is en met veel fouten erin.quote:Op maandag 10 november 2008 17:27 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ja Peter begon gelijk zo van ik zit nu weeer hiero en ja alles gaat goed hiero
hiero
bronquote:Thaise justitie onderzoekt vrouwenhandel Joran
Uitgegeven: 10 november 2008 16:49
Laatst gewijzigd: 10 november 2008 16:57
DEN HAAG - De Thaise justitie onderzoekt of Joran van der Sloot zich schuldig heeft gemaakt aan vrouwenhandel dan wel de voorbereiding daarvan.
ANP
Aanleiding voor het onderzoek is de uitzending van het tv-programma van Peter R. de Vries van afgelopen zondag, waarin te zien is Van der Sloot voornemens is Thaise vrouwen naar Nederland te sturen voor exploitatie in de seksindustrie.
Dit heeft een woordvoerster van de Thaise ambassade in Nederland maandag bevestigd. Een band van de uitzending van De Vries is, voorzien van een vertaling in het Thais, inmiddels naar Bangkok verstuurd.
Getuigen
De politie is momenteel op zoek naar getuigen, aldus de woordvoerster. Of de 21-jarige Van der Sloot zal worden gearresteerd, kon zij nog niet zeggen.
Het is onduidelijk of Van der Sloot nog in Thailand is. Volgens Peter R. de Vries verblijft hij al enige dagen niet meer in de villa die hij in een buitenwijk van Bangkok bewoont.
Het Openbaar Ministerie in Nederland liet maandag weten vooralsnog geen stappen tegen Van der Sloot te ondernemen, omdat de uitzending Van de Vries daar te weinig aanknopingspunten voor biedt.
Geweldig! Heb meer Quotes van het jaar gehoord in deze uitzending!!quote:Op maandag 10 november 2008 16:27 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Het viel me mee dat hij wist wat dat was.
Peter is daarna toch al een keer geweest en toen was er ook niks aan de hand geloof ik. Het zal wel weinig nieuws zijn en vooral Peter zijn die nog eens gaat vertellen wat we eigenlijk gisteren al hebben gezien.quote:Op maandag 10 november 2008 18:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Hopelijk durven ze bij DWDD een beetje kritisch te zijn maar dat zal wel niet na die 'ruzie' over het niet nakomen van de afspraken tijdens het interview bij DWDD.
Goede reportage, btw!quote:Op maandag 10 november 2008 20:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Nu in Netwerk (NL2) een reportage over de wijze van journalistiek bedrijven van Peter air.
ja vraagtekens.. gelukkig maar.. als het aan het OM ligt of die man van het Radboud dan moet je vooral vraagtekens plaatsen..quote:Op maandag 10 november 2008 20:32 schreef agter het volgende:
[..]
Goede reportage, btw!
Complimenten voor netwerk. Eindelijk worden er ook eens vraagteken bij de methodiek van Peter geplaatst.
Dat zal moeilijk gaan...de eventuele strafbare feiten werden IN thailand gepleegd, niet in Nederland. Lijkt me dan ook logisch dat Thailand daarover gaat.quote:Op maandag 10 november 2008 20:36 schreef kawotski het volgende:
[..]
ja vraagtekens.. gelukkig maar.. als het aan het OM ligt of die man van het Radboud dan moet je vooral vraagtekens plaatsen..
ik zou eerder vraagtekens plaatsen bij de feiten dat Nederland een dergelijk slap systeem heeft dat we die dames gewoon met open armen ontvangen en gasten als Joran lekker hun ding laten doen
En die laatste stap is nu net de allerbelangrijkste, en strafbare stap.quote:Op maandag 10 november 2008 20:36 schreef nvgr het volgende:
Peter Tak was in feb 2008 ook bij Netwerk en uitte dezelfde kritiek. Weet nu niet hoe serieus ik die man nog moet nemen. Hij hoort een beetje bij de anti-peter kliek. Maar goed, ik vind het zelf maar vreemd dat je volgens hem niets kan doen als je geld aanneemt, foto's levert en meisjes meeneemt. De enige stap die nog ontbreekt is het vliegtuig naar NL.
Hij vertelt gewoon hetzelfde verhaaltje als bij P&W: ik zit nu 30 jaar in het vak blabla.....quote:Op maandag 10 november 2008 20:12 schreef Ambrosius het volgende:
Nu op Ned. 3 Peter dus.
nee, daar denk ik niet anders over, vandaar dat ik de meningen van justitie en alles wat daarvoor doorgaat ook totaal irrelevant vind zolang Joran zich in Thailand bevindt en Peter daar zijn verslag over doet.quote:Op maandag 10 november 2008 20:39 schreef agter het volgende:
[..]
Dat zal moeilijk gaan...de eventuele strafbare feiten werden IN thailand gepleegd, niet in Nederland. Lijkt me dan ook logisch dat Thailand daarover gaat.
Dan had Peter een van de dames in NL moeten laten aankomen...
Maar kennelijk denk jij daar anders over?
OMGquote:Op maandag 10 november 2008 22:28 schreef Quyxz_ het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Check mijn zwaar relaxe remix.![]()
Wel zijn leerling, Albertoquote:
Belasting ontduiking? De aangifte is pas in april hoor.quote:Op dinsdag 11 november 2008 02:03 schreef dieselnoi het volgende:
Je kan hem dus gewoon oppakken voor belastingontduiking en bedreiging.
Wettelijk gezien is er helemaal geen sprake van bedreiging, er wordt nl. niet voldaan aan alle vereisten van het desbetreffende wetsartikel. En mocht je dat belachelijk vinden, dan stuur ik een pizzabezorger naar je toequote:Op dinsdag 11 november 2008 02:03 schreef dieselnoi het volgende:
Joran heeft 1000 euro aangenomen. Heeft hij later zelf ook bevestigd in het telefoongesprek. Joran heeft Peter bedreigt. Je kan hem dus gewoon oppakken voor belastingontduiking en bedreiging.
Always two there are. No more, no less. A master, and an apprentice.quote:Op maandag 10 november 2008 23:09 schreef kalinho het volgende:
[..]
Wel zijn leerling, Alberto
"There are always two of them. The master and the apprentice"
Belasting ontduiking? Hij zit in fucking Thailandquote:Op dinsdag 11 november 2008 02:03 schreef dieselnoi het volgende:
Joran heeft 1000 euro aangenomen. Heeft hij later zelf ook bevestigd in het telefoongesprek. Joran heeft Peter bedreigt. Je kan hem dus gewoon oppakken voor belastingontduiking en bedreiging.
Daarnaast is hij gewoon keihard bezig fout te zijn. En ik snap niet dat men dat nog probeert te verdedigen. Hij had duidelijk wel de intentie om ze te ronselen voor de sexindustrie.
...Aldus GeenStijl.nlquote:Joran ondergedoken op Remkes Island
Joran van der Sloot is m gepiept. Foetsie. Pleite. Weg. Meneer heeft de o zo prettige buitenwijk van studentenstad Bangkok verlaten en is ondergedoken. Gisteravond was op SBS6 te zien hoe Peter R de Vries triomfeerde met z'n Emmy Joran Taaise hoeren te koop aanbood voor weinig. Zulks is strafbaar in het land van de glimlach. En Joran is danook prompt en plotsklaps met de noorderzon vertrokken. De Thaise politie heeft de banden van SBS6 opgevraagd, en Joran zag de bui al hangen. Volgens ooggetuigen zat Joran in het vliegtuig naar het eilandje Koh Samui. Een best wel geil soort Ameland, dat we nog kennen als de favo hang-out van de sympathieke minister van Jenevers & Andere Binnenlandse Zaken Johan Remkes. U weet wel, die kundige bestuurder die al in 2006 riep dat het onderzoek naar de verdwijning van Natalee Holloway in no time afgerond zou zijn. Bij deze een negatief uitgaansadviesje voor alle Dames op Koh Samui. Als die vlotte knul in de bar voorstelt om nog even naar het strand te gaan. DOE. HET. NIET. (volledige uitzending in middels online)
Vautjequote:Op dinsdag 11 november 2008 10:34 schreef MikeyMo het volgende:
[ afbeelding ]
Joran van der Sloot, left, the prime suspect in the disappearance of American teen Natalee Holloway, center, was caught on camera by Dutch crime reporter Peter R. de Vries, right, allegedly arranging for Thai sex workers to be brought to Europe.
(Getty Images/AP Photo/Reuters)
Stegemans was wel heel erg zijn grote voorbeeld De Vries aan het verdedigen. Hammerstein had gewoon gelijk.quote:Op maandag 10 november 2008 23:39 schreef nvgr het volgende:
Hammerstein vs Stegemans (Andere SBS6 undercover man) bij P&W nu.
Stegemans verrassend sterk. Met complimenten van Hammerstein.
Vond Hammerstein ook wel goed, maar Stegemans had ook goede punten. Vooral met die pedozaak heeft Stegemans een punt, omdat zijn werk ook gewoon maatschappelijk erg belangrijk was. Ook dat er gezegd werd dat dit misschien minder was van Peter en hij persoonlijk niet altijd oke is, maar zijn werk uit het verleden buitengewoon god en belangrijk was vind ik goed.quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:45 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Stegemans was wel heel erg zijn grote voorbeeld De Vries aan het verdedigen. Hammerstein had gewoon gelijk.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 02:03 schreef dieselnoi het volgende:
Daarnaast is hij gewoon keihard bezig fout te zijn. En ik snap niet dat men dat nog probeert te verdedigen. Hij had duidelijk wel de intentie om ze te ronselen voor de sexindustrie.
staat volgens mij wel op youtube, dan meot je hier ff tussenkijkenquote:Op dinsdag 11 november 2008 18:09 schreef Robin__ het volgende:
is de aflevering nog ergens te zien behalve sbs.nl..
daar is ie niet meer te zien. (vanmiddag werkte het niet, en er stond dat hij maar tot 1700 te bekijken zou zijn.)
k wil toch wle eens zien wat dat ventje allemaal uitspookt
Dit dus.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat het een schandalige heksenjacht gaande is op Joran. de Vries bespeelt op een ranzige manier de media, zodat hij door het publiek veroordeeld wordt. Als je nu eigenlijk kijkt wat er aan de hand is, dan heeft Joran NIETS fout gedaan. De enige die hij in gevaar brengt met zijn gevaarlijke spelletjes , is zichzelf. Als hij met echte mensenhandelaren te maken had gekregen , had hij waarschijnlijk niet meer geleefd nu.
Die zogenaamde 'mensenhandel' was voor Joran alleen maar een middel om wat geld los te krijgen voor zn pokerverslaving. Joran had het zo slecht voorbereid dat je meteen al zag dat er niets van terecht kon komen (wist niets van de visa regelingen, had de verkeerde meisjes uitgekozen ter keuring).
Bovendien wisten die meisjes dondersgoed dat het om bordeelwerk ging, dan kun je het eigenlijk niet eens mensenhandel noemen. Als die meisen naar NL willen omdat bordeelwerk in NL nu eenmaal beter verdient dan in Thailand, dan is daar niets mis mee, ook niet dat de tussenpersoon hier zijn onkosten+wat extra aan wil verdienen. Prostitutuee is een prima beroep, net als loodgieter, verpleegster, of winkeljuffrouw. Dus ook al zou het wel serieus zijn, dan nog is er niets mis mee zolang er sprake is van vrijwilligheid en dat er van uitbuiting (lees mishandeling, extreem lange werktijden etc..) Er is hier bovendien een tekort aan prostituees en in thailand is de markt nu eenmaal krap, waarom zou je die meiden deze kans misgunnen? Je kunt ook zeggen dat een uitzendbureau als "Randstad" aan mensenhandel doet als je zo gaat redeneren.
Ik denk verder dat Joran een doodgoeie vent is, die psychisch wat ondersteuning nodig heeft door die walgelijke filmpjes van meneer de Vries, die geen enkele andere reden heeft dan om via de media een persoonlijke vete uit te vechten om zijn mediageile ego te kunnen strelen..
Juistem! Maar hij beweert dus dat het geen 'persoonlijke' vete is tegen Joran, dat het 'toevallig' was dat hij deze tip kreeg, en dat het hem niet om het succes ging. En dat is dus onzin. Zeg dan dat je het doet om de kijkcijfers, om het geld, whatever.. allemaal prima, maar beweer niet dat je dit ook gedaan had indien het een onbekende Nederlander betrof. (lees: een niet-Joran)quote:Op woensdag 12 november 2008 07:57 schreef melvddonk het volgende:
Stel Joran zou een goede jongen zijn, wat ik overigens niet denk, dan is het voor Peter ook nogal logisch dat hij deze uitzending gemaakt heeft. Hij doet zijn werk gewoon en bovendien wéét hij dat mensen Joran van der Sloot interessant vinden. Hij weet dus ook dat er een heleboel kijkcijfers te halen vallen. Wie zou het dan niet doen? Bovendien vind ik het echt goed dat hij dit gedaan heeft, want wie weet hadden die meiden anders al wel in Nederland gezeten.
quote:Op woensdag 12 november 2008 02:02 schreef arneaux het volgende:
Ik heb de aflevering van afgelopen zondag niet kunnen zien. Is ie ergens online te zien? (zonder te downloaden)
quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:21 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
staat volgens mij wel op youtube, dan meot je hier ff tussenkijken
http://www.youtube.com/results?search_query=peter+joran&search_sort=video_date_uploaded
dat zou idd beter zijn geweest hadden ze hem ook meteen vast kunnen zetten. maar of de thaise regering er geen zaak in ziet daarvan ben ik niet zekerquote:Op woensdag 12 november 2008 14:47 schreef schatje het volgende:
Ik denk dat de Thaise autoriteiten er ook geen zaak in zien. Peter had er meer werk van moeten maken. Joran die de meisjes aflevert op het vliegveld. En de operatie dan laten eindigen. In samenwerking met de Thaise autoriteiten.
Daar had Joran het netwerk niet voor, hij kon niet eens die vrouwen regelen.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:47 schreef schatje het volgende:
Ik denk dat de Thaise autoriteiten er ook geen zaak in zien. Peter had er meer werk van moeten maken. Joran die de meisjes aflevert op het vliegveld. En de operatie dan laten eindigen. In samenwerking met de Thaise autoriteiten.
Ik heb het ook weer niet zo goed gevolgd, maar ik dacht dat Joran zei dat ie meer meiden ging regelen ofzo.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:52 schreef APK het volgende:
[..]
Daar had Joran het netwerk niet voor, hij kon niet eens die vrouwen regelen.
Dat was hij wel van plan en dat is volgens mij ook niet zo moeilijk, probleem is echter om voor die vrouwen een visum te krijgen.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:55 schreef schatje het volgende:
Ik heb het ook weer niet zo goed gevolgd, maar ik dacht dat Joran zei dat ie meer meiden ging regelen ofzo.
Inderdaad. dat zijn maffiapraktijken. Niet het gepruts van een puber die in de war isquote:Op woensdag 12 november 2008 15:01 schreef APK het volgende:
[..]
Dat was hij wel van plan en dat is volgens mij ook niet zo moeilijk, probleem is echter om voor die vrouwen een visum te krijgen.
Daar heb je een netwerk voor nodig dat via omkoping of een andere manier kan helpen om regelmatig nieuwe 'aanvoer' te verzorgen.
quote:Dit bericht is geplaatst op 13-11-2008 om 01:01:00
Joran van der Sloot is vanmiddag opgepakt door de Thaise politie en achter slot en grendel gezet. Een oplettende politieagent zag hem...
Joran van der Sloot is deze middag door de Thaise autoriteiten gevangen genomen in de Thaise gevangenis 'Bangkwang' in Bangkok. Dit heeft de Thaise media zojuist bekend gemaakt (23:00 uur Thaise tijd). Na het bekijken van de videobeelden van Peter R. de Vries besloten de Thaise autoriteiten jacht te maken op van der Sloot.
Na de gouden tip van een hoteleigenaar op het eiland Koh Samui, die Joran zag lopen in de buurt van zijn hotel, kwam de Thaise politie in actie en rekende hem in. Momenteel wordt van der Sloot verhoort door de rechercheurs.
Een Thaise politieagent had de mogelijkheid om met zijn mobiele telefoon een foto te kunnen maken van de 21-jarige Arnhemmer terwijl hij de gevangenis werd ingeleid:
Thailand probeert al jaren iets te doen aan haar 'seksindustrie'-imago. Door een publiekelijk figuur als Joran van der Sloot aan te pakken lijken de Thai te denken dat ze hiermee de wereld kunnen laten zien dat ze geen trek meer hebben in 'farang' (Thaise woord voor buitenlanders) die in Thaise inwoners handelen.
Het lijkt er op dat het 'Bangkok Hilton', zoals de Thaise gevangenis al jaren wordt genoemd, dichter in de buurt komt voor van der Sloot dan sommige advocaten verwachtten.
http://www.danweetjehetwel.nl/nieuwsquote:Op donderdag 13 november 2008 17:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
is het fake dan? ik zie geen serieuze bronnen die het hebben gepubliceerd?
Die foto lijkt sterk op de foto/beelden van toen hij in Aruba is opgepakt. Toen had 'ie zo'n zelfde hemd aan.quote:Op donderdag 13 november 2008 18:25 schreef Lauriette91 het volgende:
Die foto is gewoon gesoept.
Best jammer.
Hoop dat die echt achter slot en grendel komt.
Held!quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:01 schreef discobear het volgende:
die foto/beelden zijn ook van toen hij in aruba is opgepakt. ik was daar in september nog geweest.. kleine rondleidig gekregen door een bevriende politie agent daar(familie) toen liet hij me een aantal plekken zien waar onder de plek waar die foto gemaakt is..
[ afbeelding ]
Mag ik je nu aanraken?quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:01 schreef discobear het volgende:
die foto/beelden zijn ook van toen hij in aruba is opgepakt. ik was daar in september nog geweest.. kleine rondleidig gekregen door een bevriende politie agent daar(familie) toen liet hij me een aantal plekken zien waar onder de plek waar die foto gemaakt is..
[ afbeelding ]
Zou ik ook doen als ik die ranzige Peter R. achter mij aan had.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:20 schreef Stali het volgende:
Denk iedere keer dat er nieuws is, maar JvdS zit nog steeds ondergedoken dus.
Nu ja, hij was gebeld, als J.v.d.S had ik meteen mijn kuierlatten naar huis genomen.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:27 schreef APK het volgende:
[..]
Zou ik ook doen als ik die ranzige Peter R. achter mij aan had.
In die gevangenis kun je ook van alles flikken om het daar gemakkelijker te maken.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:20 schreef Yuin het volgende:
Als dat waar is dan is het niet mis, een googeltje op bangkwang leert ons:
Bangkwang is een gevangenis in Thailand. Het is een van de meest beruchte gevangenissen ter wereld. Het ligt ten noorden van Bangkok in Changwat Nonthaburi, nabij de rivier Chao Phraya. In Bangkwang, ook wel bekend onder de naam Bangkok Hilton en Big Tiger, zitten uitsluitend gevangenen die veroordeeld zijn voor een celstraf vanaf 25 jaar tot de doodstraf. Verreweg de meeste gevangenen zitten een straf uit voor drugssmokkel of moord
De omstandigheden in Bangkwang zijn uiterst belabberd. Totaal bevinden zich zo'n 9000 gevangenen waarvan 2500 westerlingen in het Bangkwang-complex waar slechts plaats is voor 3500
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bangkwang
Tevens TVP
Ik hoop het eigenlijk welquote:Op vrijdag 14 november 2008 23:36 schreef Stali het volgende:
[..]
Nu ja, hij was gebeld, als J.v.d.S had ik meteen mijn kuierlatten naar huis genomen.
Ik hoop in ieder geval niet dat Joran v.d. Sloot ergens in het Thais gevang zit op grond van de suggestieve beelden van een rancuneuze Peter R. de Vries.
Er is nogal een verschil tussen of je een lijk laat verdwijnen of dat je iemand vermoord.quote:Op zondag 16 november 2008 03:29 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik hoop het eigenlijk wel, iets beters verdient hij namelijk niet.
Het is ondertussen wel zeker dat hij nat heeft vermoord/gedumpt. Het feit dat hij nu ook nog in vrouwen wil handelen geeft hem een plaats in deze gevangenis. Een alternatief is een kogel door een nat fan, dan is dit mischien nog beter voor hem, hij leeft iig. Al zou ik liever dood zijn dan in deze gevangenis te komen.
Ik snapte niet dat het nooit aan sprake is gekomen dat Joran iets in haar drankje heeft kunnen doen. GHB is dus de verkrachtingsdrug en als je dat combineerd met flinke hoeveelheid alcohol kan je daarvan ook gaan schokken en schuimbekken enzo. Joran wilde dus neuken op het strand door GHB in haar drankje te doen en toen gebeurde dat trillen en de rest van zijn verhaal is waar.quote:Op zondag 16 november 2008 10:45 schreef agter het volgende:
WIe weet heeft Nat wel een overdosis drug gebruikt...
Tja, er zijn zoveel theorieen.quote:Op zondag 16 november 2008 13:08 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Ik snapte niet dat het nooit aan sprake is gekomen dat Joran iets in haar drankje heeft kunnen doen. GHB is dus de verkrachtingsdrug en als je dat combineerd met flinke hoeveelheid alcohol kan je daarvan ook gaan schokken en schuimbekken enzo. Joran wilde dus neuken op het strand door GHB in haar drankje te doen en toen gebeurde dat trillen en de rest van zijn verhaal is waar.
Maar erg suggestief en nooit te bewijzen, want iemand anders kan dat hebben gedaan buiten zijn weten om.
ZOMG!!! Ik ga emigreren!!!quote:Volgens docter Phill is Natalee verkocht als sexslavin in zuid amerika
Maar dat bedoel ik ook, zij het niet dat er 1 belangrijk detail ontbreekt: waarom heeft hij geen ambulance gebeld als hij niks illegaals heeft gedaan? Hij is toch niet zo achterlijk dat hij een nog levend meisje in het water gaat dumpen, omdat hij anders denkt in de problemen te kunnen komen. Daarom denk ik wat er gebeurt zou kunnen zijn waarom hij dit wel deed. Dat trillen kan waar zijn en het gevolg zijn van en combi met alcohol en GHB, vandaar. Als hij dat lijk heeft laten verdwijnen heeft hij daar ook echt wel een reden voor.quote:Op zondag 16 november 2008 13:52 schreef agter het volgende:
[..]
Tja, er zijn zoveel theorieen.
Volgens docter Phill is Natalee verkocht als sexslavin in zuid amerika. Hij is daar wezen kijken en vond daar naar eigen zeggen veel aanknopingspunten voor. Hele uitzendingen heeft hij daaraan besteed.
Helaas is het enige wat je kunt zeggen "No body, no case".
Zelf denk ik dat de confessie van Joran in de beroemde Peter R uitzending het dichtst bij de waarheid komt.
Dat schijnt het OM op Aruba ook te menen.
In die verklaring van Joran komt echter naar voren dat hij haar niet vermoord heeft...
Niet voordat de Thaise autoriteiten dit gezegd hebben . Uitzending is pas een week oud en moest nog vertaald worden. Dan zullen ze hem misschien eerst proberen te vinden voordat ze bekend maken dat hij gearresteerd is. Maar ik denk niet dat hij in Thailand gearresteerd gaat worden.quote:Op zondag 16 november 2008 14:08 schreef agter het volgende:
Mag ik daaruit de conclusie trekken dat de Thaise overheid het 'bewijs' van Meester Peter te mager vond?
Alles wat we op grond van Joran zijn eigen verklaring kunnen concluderen is dat Joran gewoon een grote klootzak is dat hij geen ambulance gebeld heeft toen Natelee daar lag... In plaats daarvan heeft hij zich druk gemaakt over hoe hij zich van het lijk moest ontdoen. En dat is het enige strafbare wat in zijn verklaring naar boven komt...zich van een lijk ontdoen. Daar staat echter zoweinig straf op, dat hij dat in voorarrest al uitgezeten heeft.quote:Op zondag 16 november 2008 15:22 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik ook, zij het niet dat er 1 belangrijk detail ontbreekt: waarom heeft hij geen ambulance gebeld als hij niks illegaals heeft gedaan? Hij is toch niet zo achterlijk dat hij een nog levend meisje in het water gaat dumpen, omdat hij anders denkt in de problemen te kunnen komen. Daarom denk ik wat er gebeurt zou kunnen zijn waarom hij dit wel deed. Dat trillen kan waar zijn en het gevolg zijn van en combi met alcohol en GHB, vandaar. Als hij dat lijk heeft laten verdwijnen heeft hij daar ook echt wel een reden voor.
[..]
Niet voordat de Thaise autoriteiten dit gezegd hebben . Uitzending is pas een week oud en moest nog vertaald worden. Dan zullen ze hem misschien eerst proberen te vinden voordat ze bekend maken dat hij gearresteerd is. Maar ik denk niet dat hij in Thailand gearresteerd gaat worden.
Zijn er al berichten vanuit Thailand dat ze iets doen?quote:Op zondag 16 november 2008 16:49 schreef Bellic het volgende:
Niks te mager om niets mee te doen, in Thailand hebben ze daar schijt aan en is dat zeker wel genoeg reden om iemand op te pakken. Waarschijnlijk willen ze gewoon hun reputatie omhoog halen door te zeggen dat ze er iets mee willen doen maar zijn ze uiteindelijk gewoon te lui ofzo.
Sterker nog: (eveneens afgaande op zijn eigen verklaring, anders is het eind zoek), meende ik dat hij, nadat hij in de gaten had dat Natalee niet meer leefde, alleen in paniek die vriend had gebeld en vroeg: "Wat moet ik doen, help mij", en dat die vriend, nadat die was aangekomen zei: "Maak je geen zorgen, ik regel het allemaal". Het was wellicht niet eens Jorans idee om het lijk te dumpen.quote:Op zondag 16 november 2008 15:43 schreef agter het volgende:
Alles wat we op grond van Joran zijn eigen verklaring kunnen concluderen is dat Joran gewoon een grote klootzak is dat hij geen ambulance gebeld heeft toen Natelee daar lag... In plaats daarvan heeft hij zich druk gemaakt over hoe hij zich van het lijk moest ontdoen. En dat is het enige strafbare wat in zijn verklaring naar boven komt...zich van een lijk ontdoen. Daar staat echter zoweinig straf op, dat hij dat in voorarrest al uitgezeten heeft.
Als Peter daarop had moeten wachten, had hij zijn aflevering waarschijnlijk nooit kunnen maken. Joran is niet meer dan een wannabe-crimineel met een veel te grote bek, die zo dom is om zich wederom te laten beetnemen door Peter 'Banana Split' de Vries.quote:Peter R had gewoon moeten wachten tot er daadwerkelijk een dame op het vliegtuig naar NL zat en onder valse voorwendselen zou zijn verhandeld.
Peter R heeft zijn eigen zaak geen goed gedaan door de acties zo vroegtijdig naar buiten te laten komen.
Waarschijnlijk was dit het maximale wat hij er uit kon halen. Het doel was zo'n 2,5 a 3 miljoen kijkers, en het werden er uiteindelijk zelfs iets meerquote:Daarom vraag ik me nu juist af wat het doel van Peter R nou geweest is...
zit al niet meer in thai,zit in germanyquote:Op dinsdag 18 november 2008 00:34 schreef agter het volgende:
Ik zie op interpol nog steeds geen opsporingsbevel voor Joran...of zou hij al gepakt zijn in Thailand?
Oh????quote:Op dinsdag 18 november 2008 01:36 schreef lipboutje het volgende:
[..]
zit al niet meer in thai,zit in germany
Serieus?quote:Op dinsdag 18 november 2008 01:36 schreef lipboutje het volgende:
[..]
zit al niet meer in thai,zit in germany
Op basis waarvan zou Interpol dan een opsporingsbevel moeten laten uitgaan? Hij heeft juridisch gezien niets strafbaars gedaan, en Interpol houdt zich niet bezig met opsporingsbevellen vanwege de aangetaste eer of naam van Thailand hoor.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:34 schreef agter het volgende:
Ik zie op interpol nog steeds geen opsporingsbevel voor Joran...of zou hij al gepakt zijn in Thailand?
Kijk daar hebben we de eerste Joran sighting al weer binnen, hij zet momenteel de bloemetjes buiten in Vientiane, Laos.quote:Vientiane was een leuke stad waar ook Joran van der Sloot zich prima vermaakt in de lokale barren!!
Ben je gek ofzo.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laos is lekker goedkoop, stukken goedkoper iig dan Thailand. slimme zet van Joran, kun je het toch redden ondanks financieel wat mindere tijden. Hopelijk laten ze hem daar wel met rust!
Oh, van mij hoeft dat opsporingsbevel er niet te komen hoor!quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Op basis waarvan zou Interpol dan een opsporingsbevel moeten laten uitgaan? Hij heeft juridisch gezien niets strafbaars gedaan, en Interpol houdt zich niet bezig met opsporingsbevellen vanwege de aangetaste eer of naam van Thailand hoor.
Vientiane gaat gauw vervelen. Hij zal binnenkort met open armen in VangVieng worden ontvangen. Er zijn daar nog genoeg boeren die nog een AK47 onder hun bed hebben liggen en wel een zakcentje kunnen gebruiken. En anders moet die patser wel een hele lange adem hebben om niet plotseling bij een nachtelijke tube race te verzuipen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:05 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Kijk daar hebben we de eerste Joran sighting al weer binnen, hij zet momenteel de bloemetjes buiten in Vientiane, Laos.
Niets uitlevering, aanklacht of op de vlucht maar living it large in Vientiane.
bron: Rudy en Kim in Laos
En dat ga jij even regelen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:29 schreef Buzz129 het volgende:
Vientiane gaat gauw vervelen. Hij zal binnenkort met open armen in VangVieng worden ontvangen. Er zijn daar nog genoeg boeren die nog een AK47 onder hun bed hebben liggen en wel een zakcentje kunnen gebruiken. En anders moet die patser wel een hele lange adem hebben om niet plotseling bij een nachtelijke tube race te verzuipen.
What else is new? Die persoonlijke vete van Peter tegen Joran begint erg vervelend te worden. Ik hoop dat ie in zn volgende reportage over hem met feiten komt, maar dat is voor Peter nogal moeilijk. Hij is meer van de 'verzonnen feiten' op basis van het beeldmateriaal wat hij laat maken.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:30 schreef agter het volgende:
[..]
Oh, van mij hoeft dat opsporingsbevel er niet te komen hoor!
Was alleen dat Peter R vertelde dat Joran dingen gedaan zou hebben die in Thailand strafbaar zouden zijn...En ook daarin blijkt Peter nu geen gelijk te hebben...
Beetje late quote, maar net geland,quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:05 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Kijk daar hebben we de eerste Joran sighting al weer binnen, hij zet momenteel de bloemetjes buiten in Vientiane, Laos.
Niets uitlevering, aanklacht of op de vlucht maar living it large in Vientiane.
bron: Rudy en Kim in Laos
Dat stond er toch al?quote:Op woensdag 19 november 2008 02:54 schreef lipboutje het volgende:
[..]
Beetje late quote, maar net geland,
Stukje uit rudy en kim
De eerste dag in Vientiane hebben we de stad wat bekeken. Tempels bezocht, markt bekeken en lekker rondgefietst. De tweede dag met een tuktuk richting het Buddha park. De tuktuk's die hier zijn hebben afzetlijsten bij zich waar "vaste prijzen" op staan die zeker 2,5 keer zoveel zijn dan wat je werkelijk moet betalen. Wij, goed voorbereid, kunnen om deze praktijken inmiddels wel lachen en zijn natuurlijk alleen voor een goede prijs met deze mannen mee gegaan.
's Middags richting Pha That Luang geweest. Een grote gouden tempel waar het festival plaatsvond. (zie fotos) Alles wordt groots gevierd met kraampjes, marktjes, kermis enz.
Voordat Kim naar binnen moest moesten we eerst een mooie laoskirt huren om de knieen netjes te bedekken: een mooi gezicht dat zelfs bij de lokale bevolking voor de nodige lachende gezichten zorgde.
Vientiane was een leuke stad waar ook Joran van der Sloot zich prima vermaakt in de lokale barren!!
Populisme vind je volgens mij in vrijwel elk land waar SBS6-achtige zenders slecht geinformeerde kijkers voeden met suggesties alsof het waarheden zijn.quote:
't-is ook frappant idd, dat je Peter Plasman dáár niet over hoorde in de uitzending. Normaal verdedigt hij de grootste criminelen, maar bij Joran probeerde hij -ongetwijfeld tegen beter weten in- juist haarfijn uit te leggen op welke gronden Joran opgepakt zou kunnen worden, wijselijk achterwege latende dat de handlangers van de Vries waarschijnlijk op diezelfde gronden óók strafbaar zouden zijnquote:Op woensdag 19 november 2008 04:12 schreef bikkeltje2 het volgende:
Als Joran schuldig is aan vrouwenhandel (of voorbereiding), dan zijn die twee handlangers van die premiejager (PeterRde Vries) dat zeker OOK. Zij hebben immers in opdracht van Peter Bountyhunter een voorschot van 1000 euro gegeven om aan vrouwen te komen, een knetterhard bewijs! Ook uiteveren die handel, NSB'ers horen niet thuis in Nederland!
Ze zijn alletwee gek op verborgen camera'squote:Op woensdag 19 november 2008 04:54 schreef bikkeltje2 het volgende:
overeenkomst tussen Koos Spee en Peter de Vries:
Ik, en de meesten hier, verdedig hem niet als persoon, want het is een verschrikkelijk irritant ventje, maar wat ik wel wil verdedigen is het feit dat die dingen die jij noemt niet bewezen zijn en dat hij dus niet gestraft mag worden.quote:Op woensdag 19 november 2008 05:18 schreef DrDentz het volgende:
Ben wel jaloers op Joran. Ik wil ook wel een wijf in zee (laten) dumpen, de pooier in Bangkok uithangen en mensen hebben die me ondanks alles op internet blijven verdedigen.
Eensch..Joran is gewoon een klootzak, en dat is ook het enige wat bewezen is...quote:Op woensdag 19 november 2008 14:31 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ik, en de meesten hier, verdedig hem niet als persoon, want het is een verschrikkelijk irritant ventje, maar wat ik wel wil verdedigen is het feit dat die dingen die jij noemt niet bewezen zijn en dat hij dus niet gestraft mag worden.
Juist, en dát neem ik Peter R het meeste kwalijk. Prima om zaken aan de kaak te stellen, prima om mensen in de val te lokken. Maar dan wél als er écht iets aan de hand is!quote:Op woensdag 19 november 2008 03:28 schreef scanman01 het volgende:
En toch wil het overgrote deel hem zien boeten voor iets wat nooit of te nimmer valt te bewijzen (blijkbaar).
Joran van der Sloot is een behoorlijk irritant ventje met een enorme fantasie en een talent om alles aan elkaar te liegen. Hij is verdreven uit nederland vanwege het programma van De Vries. Als Joran zich hier vertoont loopt hij echt gevaar voor zijn leven.
Hij wordt ook vast niet gestraft, maar hij heeft terecht de publieke opinie tegen.quote:Op woensdag 19 november 2008 14:31 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ik, en de meesten hier, verdedig hem niet als persoon, want het is een verschrikkelijk irritant ventje, maar wat ik wel wil verdedigen is het feit dat die dingen die jij noemt niet bewezen zijn en dat hij dus niet gestraft mag worden.
Die is steengoed! Een kniebuiging waardquote:quote:
Op woensdag 19 november 2008 04:54 schreef bikkeltje2 het volgende:
overeenkomst tussen Koos Spee en Peter de Vries:
Ze zijn alletwee gek op verborgen camera's
We hebben het ook over de uitzending van begin dit jaar. Dan heb je het over iets waar wel echt iets aan de hand is. En de bewijzen is wat Joran zelf heeft gezegd. Ik ben het er ook mee eens dat je niet zomaar privegesprekken kunt uitzenden en dat die uitzending geen bewijs is.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:52 schreef Daverz het volgende:
[..]
Juist, en dát neem ik Peter R het meeste kwalijk. Prima om zaken aan de kaak te stellen, prima om mensen in de val te lokken. Maar dan wél als er écht iets aan de hand is!
Nu heeft hij het leven verzuurd van iemand, zonder dat er bewijzen voor zijn. Tussen dat domme SBS-kijkende volk zitten ongetwijfeld genoeg mensen die absoluut geen enkel vraagteken bij de reportages van Peter R zetten, en tot erge dingen in staat zijn zodra zij Joran zouden zien. En dat is dus uitgelokt door Peter, en ik vind het eigenlijk belachelijk dat dit zomaar mag en kan.
Bijna iedereen doet zijn werk voor geld en eer. Een chirurg opereert jou echt niet als je niet verzekerd bent dus kan je, je ook afvragen welke gek zijn werk nog echt doet om andere te helpen ofzo.quote:Op donderdag 20 november 2008 03:02 schreef bikkeltje2 het volgende:
Peter doet het voor het geld, de roem en alle andere ego gestreel. Niet om iemand te helpen of welke gerechtigheid dan ook. Ik zou hem in de oorlog niet mee hebben willen maken, de engerd.
Die chirurgen in het buitenland zijn er inderdaad wel ja.quote:Op donderdag 20 november 2008 03:37 schreef bikkeltje2 het volgende:
Er zijn trouwens genoeg chirurgen die voor een habbekrats opereren, vooral in ontwikkelingslanden. Zou Peter daar iemand helpen als een kind vermist wordt?
Denk je dat, ik weet het wel zeker. Dat is het verschil tussen de publieke omroep en de commerciele. Peter maakt zijn uitzendingen zo spectaculair mogelijk om kijkers te trekken en soms is dat irritant en soms kan het ook niet door de beugel. Hammerstein gaf daar het perfecte voorbeeld van in P&W: dat hij de reactie van die moeder uitzond nadat Joran dat vingerstukje zei.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:41 schreef agter het volgende:
De NH-case is toch ook op "opsporing verzocht" behandeld?
En had goede kijkcijfers in dat programma. Het is zelfs vertaald naar het Arubaans. Juist om tips e.d. binnen te krijgen.
Ik denk dat er een principieel verschil is tussen het willen oplossen van de zaak Natalee Holloway en de manier waarop er nu een "zaak Joran van der Sloot" van gemaakt is.
Als je Joran het leven onmogelijk maakt in NL, dan is daarmee de NH zaak nog niet opgelost.
Ook als dat het leven van onschuldige mensen kapot maakt?quote:Op donderdag 20 november 2008 12:40 schreef Bommenlegger het volgende:
Volkomen eens met de post van northernlight81.
Het gaat om het resultaat.
En die heeft PRdV meerdere malen behaald.
Dat de manier waarop sommige tegen het haar instrijken, so what.
Nu vallen somige fokkers over elkaar heen om PRdV te veroordelen om de werkwijze.
Dat hij er ook belang bij heeft staat buiten kijf.
In de meeste gevallen heiligt het doel de middelen.
Het enige wat telt zijn de resultaten...
Maar dat ís het nou juist. Behalve dat Peter heeft aangetoond dat Joran een misselijkmakende idioot is, heeft hij -i.t.t. bij eerdere zaken- in déze zaak verder geen resultaat geboekt. We weten nog stééds niet of de doodsoorzaak van Natalee moord, dan wel een ongeluk of wellicht zelfs 'natuurlijk' was. Als het een ongeluk was, weten we nog steeds niet of dat door toedoen van Joran of iemand anders is veroorzaakt, of dat het haar eigen schuld was. Sterker nog: We weten nog steeds niet eens zeker óf zij wel dood is. En mocht haar lijk inderdaad in zee gedumpt zijn, dan weten we nog steeds niet wie dat gedaan heeft, diegene is nooit aan de tand gevoeld, laat staan beschuldigd.quote:Het enige wat telt zijn de resultaten...
Jah, misschien ken je het wel, je wil eigenlijk alleen een korte reactie geven, maar er komen steeds meer punten bij. De reactie wordt steeds langer, en uiteindelijk ben je zover dat je het maar helemaal afmaakt en alles neerplempt ook, omdat het anders zo zonde is van de tijd die het al gekost heeftquote:Op donderdag 20 november 2008 23:28 schreef mrBhimself het volgende:
Goed verhaal Polleeder..lekker kort ook![]()
http://www.amigoe.com/artman/publish/printer_49534.phpquote:Aruba
Weer ‘nieuwe tv-onthulingen’ Holloway-zaak
20 Nov, 2008, 14:03 (GMT -04:00)
ORANJESTAD — Nadat amper twee weken de Nederlandse journalist Peter R. De Vries met een nieuwe getuige in zijn tweede reportage over de vermiste tiener Natalee Holloway naar buiten kwam, komt aankomende maandag de Amerikaanse journalist Greta van Susteren met nieuwe onthullingen op televisie.
Het programma van FOX nieuws zegt nieuwe informatie uit te zenden die of tot de oplossing van de verdwijningszaak kan leiden of een ‘wild goose chase’ is, zo schrijft Van Susteren op haar webblog. De journalist zegt in juni opnames te hebben gemaakt van Joran van de Sloot in Thailand op het moment dat hij over de Holloway-zaak praat.
Van Susteren kondigde het programma gisteren aan in haar show waarin ze ook scherpe kritiek uitte op het Openbaar Ministerie (OM) op Aruba en in het bijzonder op hoofdofficier Hans Mos. Ze stelt dat het OM geen interesse toont in de opnames en dat Mos niet bereid was om in het weekend naar Miami te vliegen om de band in ontvangst te nemen. Het OM reageerde vandaag in een persbericht met de mededeling dat het tv-stadion in juli het OM heeft benaderd. “Een producer van het programma heeft ons geïnformeerd over de inhoud.”
Het OM concludeerde dat deze informatie geen bewijswaarde heeft op dit moment. De producer beloofde vervolgens samen met Van Susteren naar Aruba af te reizen om de opnames te laten zien, maar dat is nooit gebeurd, zegt het OM. Op verzoeken van justitie om de band op te sturen, werd bovendien niet gereageerd. “De presentatrice is niet bereid om de band aan de politie af te staan. Er bleef alleen een take it or leave it voorstel over om elkaar in Miami te ontmoeten”, aldus het OM in het persbericht.
Van Susteren ontkent dit en vraagt het publiek om te oordelen wie een leugenaar is; zij of hoofdofficier Mos. Advocaten stelden gisteren in haar programma dat het OM lui is. Ook Jossy Mansur, hoofdredacteur van Diario, werd in de uitzending per telefoon naar zijn mening gevraagd. Hij wilde niet zo ver gaan, maar noemde het OM ‘onverschillig’ in de Holloway-zaak en was het met de programmagasten eens dat justitie er niet alles aan doet om de zaak op te lossen. Mansur suggereerde ‘druk van bovenaf’ op het OM om de zaak zo snel mogelijk af te sluiten.
In het programma was ook de vader van Natalee, Dave Holloway te horen, die zei het onbegrijpelijk te vinden dat het Arubaanse OM de getuige die verklaart op de avond van de verdwijning Joran in bemodderde kleren te hebben gezien, niet gelooft. Deze getuige heeft zoals eerder bekend, een leugendectortest in de VS afgelegd. Volgens Dave Holloway heeft het OM niet eens te moeite genomen om aanwijzingen van de getuige, dat Natalee mogelijk in de dam van Monserrat is gedumpt, te onderzoeken. In deze dam zou volgens Dave nooit zijn gezocht, maar in september liet het OM al weten dat de dam wel degelijk grondig is onderzocht.
Ben ik wel mee eens en niet alleen de resultaten tellen natuurlijk, maar Peter gaat echt niet zover over de schreef wat dat betreft, alhoewel prive gesprekken opnemen en uitzenden op tv wel schending van privacy is.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:44 schreef Polleeder het volgende:
[..]
Grrrr, nou ben ik er tóch weer ingetrapt[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef agter het volgende:
[..]
Ook als dat het leven van onschuldige mensen kapot maakt?
http://www.peterrdevries.nl/quote:En wat ik nog erger vind, dat er allerlei suggesties door hem worden gedaan in de richting van anderen, die daar ook wel de wrange vruchten van geplukt hebben tot op heden.
Ai ai ai, daar gaat zijn Emmyquote:Op dinsdag 25 november 2008 09:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Vanmorgen was op de radio dat Joran bij de Amerikaanse televisiezender Fox heeft verteld dat hij Nathalee op Aruba zou hebben verkocht aan een andere man.
Als dat waar is (wat Joran nu weer ontkent overigens) dan zou dat betekenen dat de bekentenis in het programma van PrdV helemaal niets voorsteld en dat PrdV niet kan blijven volhouden dat hij de zaak heeft opgelost, omdat deze stelling volledig is gebaseerd op de overtuiging dat Joran de waarheid sprak in de Range Rover.
Een crimivriend die zijn vader had kunnen zijn, waar tegen Joran vd Sloot opkeek en graag wilde imponeren.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:45 schreef Quyxz_ het volgende:
Vanmorgen was peter bij edwin evers en zijn verklaring voor het nieuwe interview was dat joran nu gewoon allerlei indianenverhalen verspreidt, en dan naderhand zegt hij dt hij loog. Daardoor wil Joran doen alsof hij alles liegt. Op die manier lijkt het alsof hij de verklaring bij patrick ook verzonnen had. Maar dat was dus niet zo omdat hij daar met verborgen camera werd gefilmd en dat hij het verhaal alleen tegen zijn 'beste' vriend vertelde,
op zich zit er wel iets in die verklaring
en daarom zei hij dat hij natalee alleen maar een beetje had gevingerdquote:Op dinsdag 25 november 2008 12:53 schreef Stali het volgende:
[..]
Een crimivriend die zijn vader had kunnen zijn, waar tegen Joran vd Sloot opkeek en graag wilde imponeren.
Daarmee imponeer je een crimineel niet. Daarmee imponeer je een 'beste vriend' misschien ja.quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:54 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
en daarom zij hij dat hij natalee alleen maar een beetje had gevingerd
als hij echt zo cool wilde doen had hij wel gezegd dat hij haar 3 keer van achter had gepaald.
Dat hij haar vermoord heeft gelooft toch al bijna niemand meer. De meesten willen toch zijn verklaring geloven dat ze beroerd werd op het strand vanwege drank/drugs en daar overleed? In die 'bekentenis' zegt hij volgens mij alleen de fout te hebben gemaakt het lijk in zee te hebben gedumpt ipv naar de politie te gaan.quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:52 schreef Apache4U het volgende:
Ik geloof echt niet dat JvdS haar vermoord heeft , maar dat ie totaal niet spoort is nu toch wel duidelijk..
Wat een figuur zeg...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:‘Beth Holloway had banden in Witte Huis’
Door PETER DE KNEGT
ROTTERDAM/CURACAO - ,,De VPRO vond mijn film ‘te Amerikaans’, RTL-televisie vond hem ‘te duur’. Dus breng ik mijn documentaire over de verdwijning van Natalee Holloway op Aruba maar zelf uit op DVD en via Internet.’’
Beth Holloway Twitty (l) en haar verdwenen dochter Natalee. FOTO'S AP
De op Curaçao woonachtige Renee Gielen (58) heeft zich net als de journalisten Peter R. de Vries van SBS en Greta van Susteren van Fox News jaren geleden vastgebeten in de geruchtmakende zaak.
Anders dan haar collega’s die tot op de dag van vandaag achter de rol van Joran van der Sloot proberen te komen, richt Gielen haar pijlen vooral op de rol van de moeder van Natalee, Beth Holloway. ,,Aan de hele zaak zit een kant die de wereld drieëneenhalf jaar lang niet gezien heeft. ‘’
Gielen betwist dat Natalee het brave 18 jaar oude meisje was, zoals haar moeder de wereld doet geloven, toen zijn in 2005 op Aruba verdween. ,,Haar verdwijning is een wegloop scenario. Maar dat beeld mocht nooit naar voren komen omdat dat niet paste in de Amerikaanse droom.’’
Gielen laat in haar documentaire uitgebreid de voormalig Arubaanse onderzoeksleider Dompig aan het woord over de beperkingen in zijn onderzoek.
,,Hij kreeg alle medewerking van de FBI naar haar zoektocht, maar de familie Holloway mocht hij niet onderzoeken. Daar werd hij letterlijk in gedwarsboomd. Dompigs grootste frustratie is dat hij denkt dat als de moeder had meegewerkt, de zaak allang was opgelost. De moeder heeft ook letterlijk van Dompig geëist dat als haar lichaam zou worden gevonden het niet medisch onderzocht mocht worden. Volgens hem had zij banden tot in het Witte huis.
Zij wilde kost wat kost haar verslavingen verdoezelen. Als de moeder zich zo had gedragen als de ouders van Marlies van der Kouwe waren er allang antwoorden gekomen.’’
Gielen hoopt met haar documentaire, waarin nogal wat beschuldigingen aan het adres van de moeder en (voormalige) stiefvader zijn gericht opnieuw ‘iets los te maken’. ,,Ik zeg niet dat de moeder met haar verdwijning heeft te maken, maar ze heeft zoals hoofdofficier Hans Mos zegt: ‘een rol gespeeld die niet positief was voor het onderzoek’.
Intussen rollen Peter R. de Vries en Gielen over de mogelijke toedracht met elkaar over straat. ,,Hij heeft mij knettergek en geschift genoemd. Ik zou ook een zonnesteek hebben opgelopen volgens hem. Maar volgens mij heeft hij zelf in zijn programma’s geknipt en geplakt en kloppen er bepaalde zaken van geen kant. Het is op die manier niet zo moeilijk iemand in een auto iets te ontfutselen. Als het waardevol was geweest, had het Openbaar Ministerie iets kunnen doen. Ook de uitzending over Thailand is volgens mij een truc van Joran, net als het interview met Fox News waarin hij beweert haar verkocht te hebben. Hans Mos vertelde mij ook over dat Fox interview en die zogenaamde nieuwe getuigen van De Vries. ,,Ik heb er allemaal niets aan, maar moet wel elke dag nieuwe tips nagaan.’’
Gielen denkt dat Joran voor De Vries een obsessie is geworden. ,,Hij voert een hetze tegen mij. Waarom? Ik heb geen complottheorie opgezet. Het zijn allemaal feiten over telefoontjes, geldstromen, vreemde opsporingsposters, een medisch vliegtuig dat landt, de mensen die ik gesproken heb....Mijn verhaal is geen sensatieverhaal. Peter heeft het over appels, ik over peren. Ik zou graag met hem bij Pauw en Witteman aan tafel zitten om daarover te praten. Als er wijn wordt gegooid moeten wel de stomerijkosten worden betaald.’ ‘
De documentairemaakster gelooft zelf dat de waarheid steeds dichterbij komt. ,,Ik denk zelf niet dat Joran Natalee iets heeft aangedaan. Ook zijn vader heeft geen rol gespeeld, die is erin geluisd door een machtige Arubaan die hij eens heeft dwarsgezeten als rechter in opleiding.’’
Het meest aannemelijke is dat ze gewoon te veel gezopen en drugt gebruikt heeft en daar op het strand aan is overleden (dat vertelde hij ook in zijn 'bekentenis'). Joran is daar in paniek geraakt en heeft haar zelf in zee gedumpt of laten dumpen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:40 schreef PDOA het volgende:
Natte Lie is gewoon overleden aan een fatale drugscocktail die Joranneman aan haar heeft gegeven. Aangezien het ventje niet de nor in wilde voor illegaal drugsbezit heeft die coño haar samen met zijn pata 'Dauri' in kleine stukjes gesneden en verkocht aan de lokale krokettenfabriek.
Dit lijkt me het meest aannemelijke verhaal.
Ik irriteer mij hier ook aan. Wel een expert op laten draven die verklaart dat het deel over NH die "schokkend", maar op natuurlijke wijze om het leven kwam en dan toch melden dat Joran haar wel vermoord zal hebben.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:05 schreef scanman01 het volgende:
De Vries is weer knap asociaal bezig bij Boulevard. Eerst wil hij de kijkers nogmaals duidelijk maken dat Joran echt niet gelogen heeft toen hij zijn bekentenis deed tegen Van Eem. Vervolgens krijgt De Vries het uit zijn strot dat hij zo goed als zeker weet dat Joran Natalee vermoord heeft. HUH ???
En ze is weggelopen zonder haar spullen mee te nemen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:15 schreef capricia het volgende:
NH heeft volgens Mountain Brook wel wat vaker gesnoept, en niet alleen van de alcohol.
Maar dat mag van Beth niet naar buiten komen...
Da's idd ergerlijk. Als Joran's verhaal waar is, is hij onschuldig. Als Joran schuldig is, klopt zijn verhaal niet. En er is niemand die Peter dat eens voor de voeten gooit. Ben zo benieuwd hoe hij dat dan weer goed gaat pratenquote:Op dinsdag 25 november 2008 19:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik irriteer mij hier ook aan. Wel een expert op laten draven die verklaart dat het deel over NH die "schokkend", maar op natuurlijke wijze om het leven kwam en dan toch melden dat Joran haar wel vermoord zal hebben.
Het is met elkaar in tegenspraak, maar ach... het gekrenkte ego van PRdV door een glaasje wijn heeft geen moeite met dit soort tegenstrijdigheden kennelijk.
Ik zag hem zelfs zeggen dat dit verhaal -wat Joran nu heeft verteld- onzin is. Ik dacht ff: HUH?? Dus een verhaal wat hij voor Peter zn camera's vertelt, en vervolgens ontkent, is WÉL WAAR.... en een verhaal wat hij voor de camera van FOX vertelt, en vervolgens ontkent, is NIET WAAR? Moet zeggen dat ik het niet uitgebreid heb gezien want was aan het werk, zal het zometeen nog even bekijken. Begrijp me goed... Joran vind ik geen engeltje, maar Peter is werkelijk een verschrikkelijke man.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:05 schreef scanman01 het volgende:
De Vries is weer knap asociaal bezig bij Boulevard. Eerst wil hij de kijkers nogmaals duidelijk maken dat Joran echt niet gelogen heeft toen hij zijn bekentenis deed tegen Van Eem. Vervolgens krijgt De Vries het uit zijn strot dat hij zo goed als zeker weet dat Joran Natalee vermoord heeft. HUH ???
Ik meen me te herinneren dat de bekentenis van Joran inhield dat hij vertelde dat ze met hem naar het strand was gegaaan en daar opeens beroerd werd (van drank en/of drugs) en daar ter plekke overleed. Dus waar in godnaam haalt De Vries het lef vandaan om nu voor de zoveelste keer weer op publieke tv te zeggen dat het zo goed als zeker is dat Joran Natalee heeft vermoord? Wat is het tovch een ongelooflijke klootzak (Van der Sloot is ook een klootzak, maar niet omdat hij iemand vermoord zou hebben, maar gewoon omdat het een smerig mannetje is).
Blond hèquote:Op dinsdag 25 november 2008 19:17 schreef yyentle het volgende:
[..]
En ze is weggelopen zonder haar spullen mee te nemen.![]()
Joran wist dat ie een bekentenis aan het afleggen was deze keer, dat is nogal een verschil. Neemt niet weg dat Peter irritant bezig is.quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:00 schreef Daverz het volgende:
[..]
Ik zag hem zelfs zeggen dat dit verhaal -wat Joran nu heeft verteld- onzin is. Ik dacht ff: HUH?? Dus een verhaal wat hij voor Peter zn camera's vertelt, en vervolgens ontkent, is WÉL WAAR.... en een verhaal wat hij voor de camera van FOX vertelt, en vervolgens ontkent, is NIET WAAR? Moet zeggen dat ik het niet uitgebreid heb gezien want was aan het werk, zal het zometeen nog even bekijken. Begrijp me goed... Joran vind ik geen engeltje, maar Peter is werkelijk een verschrikkelijke man.
Zoals hij dat altijd doet: dan vertelt hij dat jij een grafmongool bent en te dom voor woorden, niets begrijpt van het strafrecht/de misdaad (dat presteerde hij zelfs tov Spong!) en het campingzenderpubliek (lees: JohnDope en aanverwanten) slikt dat vervolgens voor zoete koek.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:50 schreef Polleeder het volgende:
Ben zo benieuwd hoe hij dat dan weer goed gaat praten
quote:Op woensdag 26 november 2008 09:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoals hij dat altijd doet: dan vertelt hij dat jij een grafmongool bent en te dom voor woorden, niets begrijpt van het strafrecht/de misdaad (dat presteerde hij zelfs tov Spong!) en het campingzenderpubliek (lees: JohnDope en aanverwanten) slikt dat vervolgens voor zoete koek.
laten we het nou over 1 ding eens zijn... joran is verre van onschuldig probleem is dat het niet bewezen is op dit moment, waaraan hij precies schuldig is kan je over discussierenquote:Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef agter het volgende:
[..]
Ook als dat het leven van onschuldige mensen kapot maakt?
Ik weet niet iof hij schuldig IS .... ik weet wel dat hij op sommige gebieden schuldig LIJKT. Maar nog geen enkele rechtbank heeft een mogelijkheid gezien hem te veroordelen, dus dan zijn eventuele aanwezige 'bewijzen' héél erg mager. En als je zijn bekentenis aan Van Eem gelooft, dan is hij niet aan zo erg veel schuldig. Peter R wil ons graag doen geloven dat de bekentenis dus betekent dat hij haar vermoord heeft, maar dat slaat al helemáál nergens op. Wél is Joran sowieso schuldig aan asociaal gedrag, maar als iederen die asociaal gedrag vertoont de bak in moet zouden de nederlandse straten opeens een stuk leger zijn.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:26 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
laten we het nou over 1 ding eens zijn... joran is verre van onschuldig probleem is dat het niet bewezen is op dit moment, waaraan hij precies schuldig is kan je over discussieren
Ik ook wel. Absoluut met geen van twee.quote:Op donderdag 27 november 2008 00:53 schreef bikkeltje2 het volgende:
Als ik moest kiezen tussen: een biertje drinken met Peter OF met Joran, dan wist ik het wel.![]()
quote:'Politie hielp Paul van der Sloot in Holloway-zaak'
ORANJESTAD - De Nederlander Jan van der Straten die in 2005 als politiecommissaris op Aruba op de Natalee Holloway-zaak werd gezet, heeft het onderzoek in de beginfase ernstig gehinderd. Dit om zijn vriend Paul van der Sloot te helpen bij het beschermen van zijn zoon Joran die ervan werd verdacht betrokken te zijn bij de verdwijning van de Amerikaanse.
Dit heeft de Arubaanse minister van Justitie Rudy Croes donderdag bevestigd. De aantijging circuleerde al eerder op het eiland. De bewindsman is ermee naar buiten gekomen omdat Van der Straten deze week in de media kritiek uitte op het Arubaanse politiekorps.
Volgens Croes lijkt het erop dat de oud-politiecommissaris Joran en twee andere verdachten bewust pas na tien dagen oppakte, terwijlde eerste dagen cruciaal zijn bij een verdwijningszaak. In een gesprek hoorde de minister Van der Straten destijds zeggen: "Dit kan ik mijn vriend Paul niet aandoen"; Croes vindt het verdacht dat er toen veel telefoonverkeer was tussen Paul van der Sloot en onderzoeksleider Van der Straten. Van der Straten zou verder een ;tweederangs politieteam hebben ingezet, vlak na Natalees verdwijning. Dat was het flexiteam; een team dat ingezet wordt tijdens carnaval, licht Croes toe. Hij wil dat er een nieuw onderzoek komt naar de rol van Van der Straten en Van der Sloot: Als twee Nederlandse vrienden hebben Paul en Jan elkaar geholpen.
Ook op de Nederlandse regering uit de Arubaanse minister enige kritiek. Tot op de dag van vandaag krijgen we internationaal geen morele steun van Nederland, terwijl de Arubaanse naam wordt bezoedeld. In 2005 werd ons gevraagd zo goed mogelijk te verzwijgen dat Joran een Nederlander is. Hij moest zoveel mogelijk voorkomen als Arubaan. Dat heeft een Nederlandse minister -ik zeg niet wie- persoonlijk verzocht.
http://www.foxnews.com/video/index.html?playerId=videolandingpage&streamingFormat=FLASH&referralObject=3265793&referralPlaylistId=df5603c3d11ca9a023b0070cfc5f297e279fd3a7quote:Cover-up at the Top?
Aruba's minister of justice reportedly claimed that the police commissioner hampered the investigation into Natalee Holloway's disappearance to protect his friend - suspect Joran van der Sloot's father.
Krijgt hij een show op BNN ja?quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:34 schreef bikkeltje2 het volgende:
Blijft toch verwonderlijk hoe iemand er mee weg kan komen, er zelfs nog geld aan verdiend en zo ondertussen een BNN'er is geworden.
Als je het zo bekijkt...quote:Op zaterdag 6 december 2008 10:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Waarom niet, hij is onschuldig en ik denk dat de meeste mensen wel met hem mee hebben geleefd en met hem meeleven. Het is toch een beetje klein duimpje (joran) tegen de reus (de vries, justitie en de hele amerikaanse media) Vooralsnog heft klein duimpje ze allemaal te kijk gezet. Er ligt voor Joran een grote toekomst in het verschiet als hij het slim aanpakt.
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_50325.phpquote:Bijleveld wil onderzoek Van der Straten
9 Dec, 2008, 14:38 (GMT -04:00)
WILLEMSTAD/DEN HAAG — Staatssecretaris Ank Bijleveld-Schouten (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, CDA) gaat ervan uit dat meteen een onderzoek wordt ingesteld door de Arubaanse minister van Justitie Rudy Croes naar de, door hem zelf geuite, beschuldigingen van verhindering van het onderzoek naar de verdwijning van Natalee Holloway door politiecommissaris Jan van der Straten.
In een brief aan de Tweede Kamer schrijft Bijleveld vandaag: “Hoewel het me bevreemdt dat de beschuldiging nu pas wordt gedaan, ga ik er gelet op de ernst van de aantijging, van uit dat per ommegaande een onderzoek zal worden ingesteld door de Arubaanse minister van Justitie. Als minister van Justitie draagt de heer Croes daarvoor immers de verantwoordelijkheid.”
Bijleveld herkent zich overigens niet in de kritiek die Croes jegens Nederland heeft geuit. “Op alle mogelijke wijzen is door Nederland ondersteuning verleend aan het onder leiding van het Arubaanse Openbaar Ministerie uitgevoerde onderzoek evenals op het diplomatieke vlak.”
Dat onderzoek zal er vermoedelijk dan ook wel komen (anders zou het wel een afgang zijn voor onze staatssecretaris), maar dan ben ik wel erg benieuwd hoe Croes het voor elkaar gaat krijgen om zijn beschuldigingen jegens Straat en Sloot hard te maken, en tegelijkertijd zélf buiten spel te blijven.quote:Op woensdag 10 december 2008 01:24 schreef bastibro het volgende:
subtiliteit of niet, ik ben zeer benieuwd of dat onderzoek er gaat komen.
Ik heb sterk het gevoel dat hier veel meer uit gaat voortkomen . . we zullen zien
http://www.nieuws.nl/538538quote:'Aruba moet Nederlandse politiechef onderzoeken'
http://www.sxmislandtime.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4274quote:The Aruban Justice Minister Rudy Croes must immediately institute an investigation into the former Dutch chief Jan van der Straten. Writes Secretary of Kingdom Relations Ank Bijleveld (CDA) to the Second Chamber.
http://www.hartvannederla(...)aand_onderzoek_Arubaquote:Staatssecretaris Bijleveld eist diepgaand onderzoek Aruba
Er moeten koppen rollen op Aruba. Staatssecretaris Ank Bijleveld van Koninkrijksrelaties wil een diepgravend onderzoek naar de rol van
oud-politiecommissaris Jan van der Straaten.
Hij zou het onderzoek naar de verdwijning van Natalee Holloway ernstig hebben gehinderd.
Is dit een nieuwe ontwikkeling, en komt er dus nóg een onderzoek, of is dit gewoon hetzelfde bericht van gisteren, maar dan gerecycled door HvN, en gebracht op de suggestieve manier zoals we dat van SBS gewend zijn?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:26 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://www.hartvannederla(...)aand_onderzoek_Aruba
De hype hierover is inmiddels al weer over hoor, maar nou ik tóch bezig ben..quote:Op donderdag 11 december 2008 17:29 schreef Harajuku. het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat de Vries het steeds maar half afmaakt. Als alles met dat mensenhandel waar is, had hij heus gewacht tot Joran zo'n meisje op t vliegtuig had gezet, omdat ze hem dan kunnen inrekenen. Of in ieder geval meer hadden dan nu. Nu dit niet gebeurd is heb ik dan ook erge twijfels als in:" Oh, dit gaat toch niet gebeuren, kappen we het hier lekker af en we verdraaien wel wat dingen waardoor in ieder geval de hele mensheid denkt dat hij fout bezig is"
Anders zou je zo'n kans toch nóóit laten lopen?
http://antilliaans.caribi(...)_ANP-vdstraten-croesquote:Onderzoek naar beginfase zaak-Holloway
Caribische redactie/ANP
De Arubaanse minister van Justitie Rudy Croes laat een onafhankelijk onderzoek instellen naar het recherchewerk in de beginfase van de zaak-Holloway. Dat heeft de bewindsman vrijdag bevestigd. "De voorbereidingen zijn al getroffen.''
Minister Croes beschuldigde vorige week de Nederlandse politiecommissaris Jan van der Straten ervan de beginfase van het onderzoek naar de verdwenen Amerikaanse tiener in 2005 ernstig te hebben gehinderd. Van der Straten zou daarmee zijn vriend Paul van der Sloot hebben willen helpen bij het beschermen van diens zoon Joran, die ervan werd verdacht betrokken te zijn bij de verdwijning van de Amerikaanse.
Staatssecretaris Ank Bijleveld (Koninkrijksrelaties), die ervan uitgaat dat de beschuldiging niet klopt, zei donderdag dat ze direct een onderzoek naar het verwijt van de Arubaanse minister wil. Zij vindt het vreemd dat de minister nu pas met de aantijging komt. Nederland is bereid te helpen bij het onderzoek als dat nodig is. Croes laat echter weten het nieuwe onderzoek "beslist niet op haar instructie in te stellen. Ik heb geen aanwijzing van haar nodig.''
De PVV heeft er donderdag bij de vergadering van de vaste Kamercommissie Antilliaanse en Arubaanse Zaken (NAAZ) tevergeefs op aangedrongen dat de Nederlandse rijksrecherche de beschuldigingen onderzoekt. De partij stond met dit voorstel alleen in de Tweede Kamer. VVD'er Johan Remkes verklaarde tegen de motie te stemmen, omdat hij de Arubaanse minister niet 'als de meest betrouwbare inspiratiebron' beschouwde.
Croes had ook kritiek op de Nederlandse regering. Volgens de minister is destijds gevraagd zo goed mogelijk te verzwijgen dat Joran een Nederlander is. "Hij moest zoveel mogelijk voorkomen als Arubaan. Dat heeft een Nederlandse minister -ik zeg niet wie- persoonlijk verzocht'', aldus Croes.
Bijleveld zegt zich niet te herkennen in deze kritiek. Volgens haar heeft Nederland op alle mogelijke manieren ondersteuning verleend aan het onderzoek, dat onder leiding van justitie op Aruba werd uitgevoerd.
PVV-moties
Tijdens de vergadering van de commissie NAAZ diende de PVV nog een drietal andere moties in, die allemaal werden verworpen. PVV-woordvoerder Hero Brinkman wilde met de moties voorkomen dat Nederland zou bijdragen aan de schuldsanering op de Antillen of dat daarmee zou worden begonnen voordat de Algemene Rekenkamer zich hierover heeft uitgesproken. Ook de oproep van Brinkman om in Nederland een referendum te houden over de staatkundige hervorming vond geen gehoor in de Kamer.
Een motie van SP-Kamerlid Van Raak werd wel aangenomen. Daarin vraagt hij de Nederlandse regering om duidelijk te maken wat de toekomst is van de 'speciale economische zones', oftewel belastingparadijzen, op de BES-eilanden. Staatssecretaris Bijleveld komt in januari met nieuwe belastingwetten voor de eilanden. De SP is tegen belastingvoordelen voor bedrijven, die 'niet aan de samenleving bijdragen'.
http://www.refugeesunleashed.net/about17803-675.htmlquote:Not the Landsrechere Aruba lol
http://almanak.overheid.nl/2372/Landrecherche/
check who the commissioner is for the Landrecherche.
I think they send the "Rijksrecherche" it is a Dutch team and independent
Dat onderwerp over de Kalpoe broers is ook dichtgegooid.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:56 schreef johan555 het volgende:
nee er was bonje vanmiddag weer met de 3 B trollen
morgen is ie weer open ha ha
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_50435.phpquote:Nieuw onderzoek naar beginfase Holloway-zaak
12 Dec, 2008, 14:18 (GMT -04:00)
ORANJESTAD — Minister van Justitie Rudy Croes wil het onderste uit de kan over de eerste dagen na de verdwijning van Natalee Holloway in 2005. Volgend jaar komt daar een onafhankelijk onderzoek naar, bevestigde hij vanochtend. “De voorbereidingen zijn nu al aan de gang. Het een en ander is al geschied.”
Croes doelt op de vele reacties die hij heeft gekregen nadat hij vorige week de oude onderzoeksleider en politiecommissaris Jan van der Straten beschuldigde van vriendjespolitiek in de beginfase van het onderzoek naar het verdwenen Amerikaanse meisje. Het Nederlandse Kamerlid Hero Brinkman, van de extreemrechtse partij PVV, noemde Aruba vervolgens in een gesprek met de Amerikaanse nieuwszender FoxNews ‘corrupt as hell’. Ook vele andere media in Amerika stellen de uitlatingen van Croes ter discussie omdat ‘hij er nu pas mee kwam’.
De PVV drong deze week tevergeefs er op aan dat de Nederlandse rijksrecherche de beschuldigingen onderzoekt. De partij stond met dit voorstel alleen in de Tweede Kamer. De Nederlandse staatssecretaris van Koninkrijksrelaties Ank Bijleveld zei gisteren na Kamervragen wel dat minister Croes direct moet laten onderzoeken of zijn beschuldiging klopt dat Van der Straten op Aruba het onderzoek naar de verdwijning hinderde.
Bijleveld gaf aan dat ze Croes niet kan dwingen een onderzoek in te stellen, maar vond het vreemd dat de minister pas zoveel jaar later met de aantijging komt. Daarbij ging Bijleveld ervan uit dat de beschuldiging niet klopt. Nederland is bereid te helpen bij het onderzoek als dat nodig is, aldus Bijleveld.
Minister Croes wil geen bemoeienis van Nederland en heeft het onderzoek ‘beslist niet op haar instructie’ ingesteld. “Ik heb daarvoor ook geen aanwijzing van haar nodig.” Begin december had Croes ook kritiek geleverd op de rol van de Nederlandse regering in de zaak. Volgens hem moest Aruba in 2005 zo goed mogelijk verzwijgen dat Joran een Nederlander is. “Hij moest zoveel mogelijk overkomen als Arubaan. Dat heeft een Nederlandse minister - ik zeg niet wie - persoonlijk verzocht.” Bijleveld heeft geantwoord zich niet te herkennen in de kritiek. Nederland heeft volgens haar op alle mogelijke manieren ondersteuning heeft verleend aan het onderzoek dat onder leiding van justitie op Aruba werd uitgevoerd.
Ja, het zou in een later stadium (dat bepaalt FOK dus) eventueel wel weer eens open kunnen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:08 schreef johan555 het volgende:
dichtgegooid ? zomaar het hele topic eraf ?
Weer zo`n goedkope uitspraak. Deze man ontbeert iedere denkbare klasse. Tsss wat een clown, met z`n befbaardquote:Croes laat echter weten het nieuwe onderzoek "beslist niet op haar instructie in te stellen. Ik heb geen aanwijzing van haar nodig.
Ik zag het jaquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:56 schreef johan555 het volgende:
nee er was bonje vanmiddag weer met de 3 B trollen
morgen is ie weer open ha ha
Ja! En maar geld pompen in dat corrupte clowntje!quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:07 schreef Caesu het volgende:
luister hier hoe de Tweede Kamer de Minister van Justitie van Aruba uitlacht:
http://download.omroep.nl(...)20081212_44_1kHz.mp3
[ afbeelding ]
En iemand heeft er blijkbaar ook veel belang bij dat er niet over de Kalpoe broers wordt doorgepraat.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:45 schreef bastibro het volgende:
[..]
Ik zag het jaPetje lacht zich nu een ongeluk, de lamlul is geslaagd in zijn opzet.
Ze kwamen daar alleen om te zieken, dat moet voor iedereen duidelijk zijn geweest.
Even na Petje kwam ineens deze bolsema die, heel opvallend, zich speciaal wende tot Johan en erg familair leek met Petje.
Ze wilden Gielen`s verhaaltjes aan de man brengen en Johan onderuit halen.
Jammer dat de mod`s dit niet doorzagen
quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:03 schreef bastibro het volgende:
Hebben we hier te maken met `dwarse operators` of heeft die BrennieBrenn(of zoiets) nogal wat invloed hier?
Je hebt gelijk! Zand eroverquote:Op vrijdag 12 december 2008 21:09 schreef Polleeder het volgende:
Klachten in Feedback graag, mensen. Laat dit geen tweede rebound-topic worden
quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:10 schreef yyentle het volgende:
[..]
Er is overigens een nieuwe moderator die dat topic over de Kalpoe broers heeft gesloten.
Vreemd.
Net als bij de refugees, was ook een nieuwe moderator.
Ik vind dat ook vreemd hoor!quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:16 schreef bastibro het volgende:
Is het niet laf van Nederland om weer een afwachtende houding aan te nemen en maar te wachten op Rudy`s onderzoek?
dat heet politiekquote:Op vrijdag 12 december 2008 21:32 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ik vind dat ook vreemd hoor!
Het is duidelijk dat er een smerig spel is gespeeld met veel onschuldige mensen maar niemand lijkt er mee te zitten.
zou me niet verbazen dat er wat blackmail bij zit. steve croes is natuurlijk gestuurt door de van der sloot aanhang, en verder is aruba een groot dorp iedereen houd iedereen in de gaten, zowel positief als negatiefquote:Op vrijdag 12 december 2008 21:41 schreef yyentle het volgende:
Deepak en Satish Kalpoe: mededaders of onschuldig?
Als ik een stukje over de Kalpoes wil schrijven, plaats ik eerst deze link. Ik ben namelijk erg benieuwd wie die Steve Croes naar Deepak heeft gestuurd en heb daar toch nog wel iets over te melden.
Probleem opgelost.
Dat dus. In elk topic staat wáárom het gesloten is, en het rebound topic heeft daar niets mee van doen. Als je vragen of klachten hebt kun je in FB of PM terecht.quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:09 schreef Polleeder het volgende:
Klachten in Feedback graag, mensen. Laat dit geen tweede rebound-topic worden
Dat schreef Deepak ook in die mails.quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:46 schreef johan555 het volgende:
Ik denk dat de kalpoe's meer weten dan dat ze tot nu toe verteld hebben .
o heb je achtergrond info , ik geloof niet dat de actie van pter r de vries en greta een positieve beeldvorming rond het persoon joran heeft veroorzaakt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:11 schreef JoBuster het volgende:
Hee gezellie, de hele ploeg in het Joran toppiik![]()
Valt er eigenlijk nog wat nieuws te melden over Joran, zit ie nog feest te vieren in Cambodja of was z'n laatste sighting in Maleisie for real??
Vast staat in ieder geval dat noch Peterrrrr's noch Greta's programma maar een spat veranderd hebben aan de situatie en slechts Joran hebben geholpen door hem flink te betalen.
"Minister Croes wants no interference from the Netherlands." Het lijkt wel of hij bang is voor inmenging vanuit Nederland.quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:39 schreef duikkie het volgende:
[..]
dat heet politiek, nu word het wat hoger gespeeld , de vraag is mag croes zijn eigen rotzooi opruimen of laat iemand hem zakken
ik hoop dat de kalpoe's er genoeg geld aan overhouden om samen met moeders en vader ?? van het eiland afkunnen. zodra dat mogelijk is zullen we het ware verhaal wel horen. dit alles alleen als deepak en/of satisch zich niet vergrepen hebben. want liegen deden deze jongens ook al tegen hun eigen moederquote:Op vrijdag 12 december 2008 22:13 schreef yyentle het volgende:
[..]
Dat schreef Deepak ook in die mails.
Na de rechtszaak.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:22 schreef duikkie het volgende:
[..]
ik hoop dat de kalpoe's er genoeg geld aan overhouden om samen met moeders en vader ?? van het eiland afkunnen. zodra dat mogelijk is zullen we het ware verhaal wel horen. dit alles alleen als deepak en/of satisch zich niet vergrepen hebben. wat liegen deden deze jongens ook al tegen hun eigen moeder
Voor mij blijven ze mededaders. Ze houden hun mond stijf (ook tijdens de laatste verhoren) dicht.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:02 schreef duikkie het volgende:
maar mijn mening over de broertjes kalpoe heb ik wel eens gegeven, ze zijn niet onschuldig. er is gewoon wat gebeurt in die auto, wat weten we niet maar genoeg om ze onder de duim te houden. de term mededaders is in dit geval moeilijk te beantwoorden , moeten we weten wat je onder mededaders versta. als je een criminele daad verzwijgt ben je toch al mededader ??
.quote:Vast staat in ieder geval dat noch Peterrrrr's noch Greta's programma maar een spat veranderd hebben aan de situatie en slechts Joran hebben geholpen door hem flink te betalen
Joran kan élk moment gearresteerd worden, het bewijs hiervoor was allang geleverdquote:Op vrijdag 12 december 2008 22:11 schreef JoBuster het volgende:
Hee gezellie, de hele ploeg in het Joran toppiik![]()
Valt er eigenlijk nog wat nieuws te melden over Joran, zit ie nog feest te vieren in Cambodja of was z'n laatste sighting in Maleisie for real??
Vast staat in ieder geval dat noch Peterrrrr's noch Greta's programma maar een spat veranderd hebben aan de situatie en slechts Joran hebben geholpen door hem flink te betalen.
Als Hart van Nederland dat zegt, dan kán het niet anders of Joran is al onderweg naar de Bangkwang. 'There's something going on', jeweetzzzzz...quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:34 schreef johan555 het volgende:
Just in Dutch Hart van Nederland:
- Thai justice from the beginning have kept an eye on Joran;
- They are investigating all of the womenstrafficking stuff;
- They are now looking for the LAST PUZZLE PIECES;
- An arrest might be coming soon.
Achtergrond info, nee hoor duikkie helemaal niet, ik ben niet zo'n interessant doener.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:19 schreef duikkie het volgende:
o heb je achtergrond info , ik geloof niet dat de actie van pter r de vries en greta een positieve beeldvorming rond het persoon joran heeft veroorzaakt.
Tsjaa dat het niet goed gaat met Joran lijkt me geen verrassing en dat deze zaak een wissel trekt op de hele familie is ook evident.quote:JORAN zakt steeds dieper in de ellende, het mag op korte termijn hem geld opleveren , het zal een hoop geld en moeite kosten om nog iets van deze familie te maken, en ik durf te stellen dat zelfs joran's jongere broertjes er last van zullen hebben dat als je googled je niet los komt van de avonturen van joran en natalee
LOL Pol, misschien moet je je nick maar in Bolleeder veranderen dan zijn we de 4B's met een eigen meningquote:Op vrijdag 12 december 2008 22:41 schreef Polleeder het volgende:
Joran kan élk moment gearresteerd worden, het bewijs hiervoor was allang geleverd![]()
Als Hart van Nederland dat zegt, dan kán het niet anders of Joran is al onderweg naar de Bangkwang. 'There's something going on', jeweetzzzzz...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |