quote:
Op dinsdag 11 november 2008 02:03 schreef dieselnoi het volgende:Joran heeft 1000 euro aangenomen. Heeft hij later zelf ook bevestigd in het telefoongesprek. Joran heeft Peter bedreigt. Je kan hem dus gewoon oppakken voor belastingontduiking en bedreiging.
Daarnaast is hij gewoon keihard bezig fout te zijn. En ik snap niet dat men dat nog probeert te verdedigen. Hij had duidelijk wel de intentie om ze te ronselen voor de sexindustrie.
Ik ben van mening dat het een schandalige heksenjacht gaande is op JOran. de Vries bespeelt op een ranzige manier de media, zodat hij door het publiek veroordeeld wordt. Als je nu eigenlijk kijkt wat er aan de hand is, dan heeft Joran NIETS fout gedaan. De enige die hij in gevaar brengt met zijn gevaarlijke spelletjes , is zichzelf. Als hij met echte mensenhandelaren te maken had gekregen , had hij waarschijnlijk niet meer geleefd nu.
Die zogenaamde 'mensenhandel' was voor JOran alleen maar een middel om wat geld los te krijgen voor zn pokerverslaving. Joran had het zo slecht voorbereid dat je meteen al zag dat er niets van terecht kon komen (wist niets van de visa regelingen, had de verkeerde meisjes uitgekozen ter keuring).
Bovendien wisten die meisjes dondersgoed dat het om bordeelwerk ging, dan kun je het eigenlijk niet eens mensenhandel noemen. Als die meisen naar NL willen omdat bordeelwerk in NL nu eenmaal beter verdient dan in Thailand, dan is daar niets mis mee, ook niet dat de tussenpersoon hier zijn onkosten+wat extra aan wil verdienen. Prostitutuee is een prima beroep, net als loodgieter, verpleegster, of winkeljuffrouw. Dus ook al zou het wel serieus zijn, dan nog is er niets mis mee zolang er sprake is van vrijwilligheid en dat er van uitbuiting (lees mishandeling, extreem lange werktijden etc..) Er is hier bovendien een tekort aan prostituees en in thailand is de markt nu eenmaal krap, waarom zou je die meiden deze kans misgunnen? Je kunt ook zeggen dat een uitzendbureau als "Randstad" aan mensenhandel doet als je zo gaat redeneren.
Ik denk verder dat Joran een doodgoeie vent is, die psychisch wat ondersteuning nodig heeft door die walgelijke filmpjes van meneer de Vries, die geen enkele andere reden heeft dan om via de media een persoonlijke vete uit te vechten om zijn mediageile ego te kunnen strelen..
[ Bericht 5% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 11-11-2008 13:15:41 ]