quote:‘Beth Holloway had banden in Witte Huis’
Door PETER DE KNEGT
ROTTERDAM/CURACAO - ,,De VPRO vond mijn film ‘te Amerikaans’, RTL-televisie vond hem ‘te duur’. Dus breng ik mijn documentaire over de verdwijning van Natalee Holloway op Aruba maar zelf uit op DVD en via Internet.’’
Beth Holloway Twitty (l) en haar verdwenen dochter Natalee. FOTO'S AP
De op Curaçao woonachtige Renee Gielen (58) heeft zich net als de journalisten Peter R. de Vries van SBS en Greta van Susteren van Fox News jaren geleden vastgebeten in de geruchtmakende zaak.
Anders dan haar collega’s die tot op de dag van vandaag achter de rol van Joran van der Sloot proberen te komen, richt Gielen haar pijlen vooral op de rol van de moeder van Natalee, Beth Holloway. ,,Aan de hele zaak zit een kant die de wereld drieëneenhalf jaar lang niet gezien heeft. ‘’
Gielen betwist dat Natalee het brave 18 jaar oude meisje was, zoals haar moeder de wereld doet geloven, toen zijn in 2005 op Aruba verdween. ,,Haar verdwijning is een wegloop scenario. Maar dat beeld mocht nooit naar voren komen omdat dat niet paste in de Amerikaanse droom.’’
Gielen laat in haar documentaire uitgebreid de voormalig Arubaanse onderzoeksleider Dompig aan het woord over de beperkingen in zijn onderzoek.
,,Hij kreeg alle medewerking van de FBI naar haar zoektocht, maar de familie Holloway mocht hij niet onderzoeken. Daar werd hij letterlijk in gedwarsboomd. Dompigs grootste frustratie is dat hij denkt dat als de moeder had meegewerkt, de zaak allang was opgelost. De moeder heeft ook letterlijk van Dompig geëist dat als haar lichaam zou worden gevonden het niet medisch onderzocht mocht worden. Volgens hem had zij banden tot in het Witte huis.
Zij wilde kost wat kost haar verslavingen verdoezelen. Als de moeder zich zo had gedragen als de ouders van Marlies van der Kouwe waren er allang antwoorden gekomen.’’
Gielen hoopt met haar documentaire, waarin nogal wat beschuldigingen aan het adres van de moeder en (voormalige) stiefvader zijn gericht opnieuw ‘iets los te maken’. ,,Ik zeg niet dat de moeder met haar verdwijning heeft te maken, maar ze heeft zoals hoofdofficier Hans Mos zegt: ‘een rol gespeeld die niet positief was voor het onderzoek’.
Intussen rollen Peter R. de Vries en Gielen over de mogelijke toedracht met elkaar over straat. ,,Hij heeft mij knettergek en geschift genoemd. Ik zou ook een zonnesteek hebben opgelopen volgens hem. Maar volgens mij heeft hij zelf in zijn programma’s geknipt en geplakt en kloppen er bepaalde zaken van geen kant. Het is op die manier niet zo moeilijk iemand in een auto iets te ontfutselen. Als het waardevol was geweest, had het Openbaar Ministerie iets kunnen doen. Ook de uitzending over Thailand is volgens mij een truc van Joran, net als het interview met Fox News waarin hij beweert haar verkocht te hebben. Hans Mos vertelde mij ook over dat Fox interview en die zogenaamde nieuwe getuigen van De Vries. ,,Ik heb er allemaal niets aan, maar moet wel elke dag nieuwe tips nagaan.’’
Gielen denkt dat Joran voor De Vries een obsessie is geworden. ,,Hij voert een hetze tegen mij. Waarom? Ik heb geen complottheorie opgezet. Het zijn allemaal feiten over telefoontjes, geldstromen, vreemde opsporingsposters, een medisch vliegtuig dat landt, de mensen die ik gesproken heb....Mijn verhaal is geen sensatieverhaal. Peter heeft het over appels, ik over peren. Ik zou graag met hem bij Pauw en Witteman aan tafel zitten om daarover te praten. Als er wijn wordt gegooid moeten wel de stomerijkosten worden betaald.’ ‘
De documentairemaakster gelooft zelf dat de waarheid steeds dichterbij komt. ,,Ik denk zelf niet dat Joran Natalee iets heeft aangedaan. Ook zijn vader heeft geen rol gespeeld, die is erin geluisd door een machtige Arubaan die hij eens heeft dwarsgezeten als rechter in opleiding.’’
Het meest aannemelijke is dat ze gewoon te veel gezopen en drugt gebruikt heeft en daar op het strand aan is overleden (dat vertelde hij ook in zijn 'bekentenis'). Joran is daar in paniek geraakt en heeft haar zelf in zee gedumpt of laten dumpen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:40 schreef PDOA het volgende:
Natte Lie is gewoon overleden aan een fatale drugscocktail die Joranneman aan haar heeft gegeven. Aangezien het ventje niet de nor in wilde voor illegaal drugsbezit heeft die coño haar samen met zijn pata 'Dauri' in kleine stukjes gesneden en verkocht aan de lokale krokettenfabriek.
Dit lijkt me het meest aannemelijke verhaal.
Ik irriteer mij hier ook aan. Wel een expert op laten draven die verklaart dat het deel over NH die "schokkend", maar op natuurlijke wijze om het leven kwam en dan toch melden dat Joran haar wel vermoord zal hebben.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:05 schreef scanman01 het volgende:
De Vries is weer knap asociaal bezig bij Boulevard. Eerst wil hij de kijkers nogmaals duidelijk maken dat Joran echt niet gelogen heeft toen hij zijn bekentenis deed tegen Van Eem. Vervolgens krijgt De Vries het uit zijn strot dat hij zo goed als zeker weet dat Joran Natalee vermoord heeft. HUH ???
En ze is weggelopen zonder haar spullen mee te nemen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:15 schreef capricia het volgende:
NH heeft volgens Mountain Brook wel wat vaker gesnoept, en niet alleen van de alcohol.
Maar dat mag van Beth niet naar buiten komen...
Da's idd ergerlijk. Als Joran's verhaal waar is, is hij onschuldig. Als Joran schuldig is, klopt zijn verhaal niet. En er is niemand die Peter dat eens voor de voeten gooit. Ben zo benieuwd hoe hij dat dan weer goed gaat pratenquote:Op dinsdag 25 november 2008 19:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik irriteer mij hier ook aan. Wel een expert op laten draven die verklaart dat het deel over NH die "schokkend", maar op natuurlijke wijze om het leven kwam en dan toch melden dat Joran haar wel vermoord zal hebben.
Het is met elkaar in tegenspraak, maar ach... het gekrenkte ego van PRdV door een glaasje wijn heeft geen moeite met dit soort tegenstrijdigheden kennelijk.
Ik zag hem zelfs zeggen dat dit verhaal -wat Joran nu heeft verteld- onzin is. Ik dacht ff: HUH?? Dus een verhaal wat hij voor Peter zn camera's vertelt, en vervolgens ontkent, is WÉL WAAR.... en een verhaal wat hij voor de camera van FOX vertelt, en vervolgens ontkent, is NIET WAAR? Moet zeggen dat ik het niet uitgebreid heb gezien want was aan het werk, zal het zometeen nog even bekijken. Begrijp me goed... Joran vind ik geen engeltje, maar Peter is werkelijk een verschrikkelijke man.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:05 schreef scanman01 het volgende:
De Vries is weer knap asociaal bezig bij Boulevard. Eerst wil hij de kijkers nogmaals duidelijk maken dat Joran echt niet gelogen heeft toen hij zijn bekentenis deed tegen Van Eem. Vervolgens krijgt De Vries het uit zijn strot dat hij zo goed als zeker weet dat Joran Natalee vermoord heeft. HUH ???
Ik meen me te herinneren dat de bekentenis van Joran inhield dat hij vertelde dat ze met hem naar het strand was gegaaan en daar opeens beroerd werd (van drank en/of drugs) en daar ter plekke overleed. Dus waar in godnaam haalt De Vries het lef vandaan om nu voor de zoveelste keer weer op publieke tv te zeggen dat het zo goed als zeker is dat Joran Natalee heeft vermoord? Wat is het tovch een ongelooflijke klootzak (Van der Sloot is ook een klootzak, maar niet omdat hij iemand vermoord zou hebben, maar gewoon omdat het een smerig mannetje is).
Blond hèquote:Op dinsdag 25 november 2008 19:17 schreef yyentle het volgende:
[..]
En ze is weggelopen zonder haar spullen mee te nemen.![]()
Joran wist dat ie een bekentenis aan het afleggen was deze keer, dat is nogal een verschil. Neemt niet weg dat Peter irritant bezig is.quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:00 schreef Daverz het volgende:
[..]
Ik zag hem zelfs zeggen dat dit verhaal -wat Joran nu heeft verteld- onzin is. Ik dacht ff: HUH?? Dus een verhaal wat hij voor Peter zn camera's vertelt, en vervolgens ontkent, is WÉL WAAR.... en een verhaal wat hij voor de camera van FOX vertelt, en vervolgens ontkent, is NIET WAAR? Moet zeggen dat ik het niet uitgebreid heb gezien want was aan het werk, zal het zometeen nog even bekijken. Begrijp me goed... Joran vind ik geen engeltje, maar Peter is werkelijk een verschrikkelijke man.
Zoals hij dat altijd doet: dan vertelt hij dat jij een grafmongool bent en te dom voor woorden, niets begrijpt van het strafrecht/de misdaad (dat presteerde hij zelfs tov Spong!) en het campingzenderpubliek (lees: JohnDope en aanverwanten) slikt dat vervolgens voor zoete koek.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:50 schreef Polleeder het volgende:
Ben zo benieuwd hoe hij dat dan weer goed gaat praten
quote:Op woensdag 26 november 2008 09:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoals hij dat altijd doet: dan vertelt hij dat jij een grafmongool bent en te dom voor woorden, niets begrijpt van het strafrecht/de misdaad (dat presteerde hij zelfs tov Spong!) en het campingzenderpubliek (lees: JohnDope en aanverwanten) slikt dat vervolgens voor zoete koek.
laten we het nou over 1 ding eens zijn... joran is verre van onschuldig probleem is dat het niet bewezen is op dit moment, waaraan hij precies schuldig is kan je over discussierenquote:Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef agter het volgende:
[..]
Ook als dat het leven van onschuldige mensen kapot maakt?
Ik weet niet iof hij schuldig IS .... ik weet wel dat hij op sommige gebieden schuldig LIJKT. Maar nog geen enkele rechtbank heeft een mogelijkheid gezien hem te veroordelen, dus dan zijn eventuele aanwezige 'bewijzen' héél erg mager. En als je zijn bekentenis aan Van Eem gelooft, dan is hij niet aan zo erg veel schuldig. Peter R wil ons graag doen geloven dat de bekentenis dus betekent dat hij haar vermoord heeft, maar dat slaat al helemáál nergens op. Wél is Joran sowieso schuldig aan asociaal gedrag, maar als iederen die asociaal gedrag vertoont de bak in moet zouden de nederlandse straten opeens een stuk leger zijn.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:26 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
laten we het nou over 1 ding eens zijn... joran is verre van onschuldig probleem is dat het niet bewezen is op dit moment, waaraan hij precies schuldig is kan je over discussieren
Ik ook wel. Absoluut met geen van twee.quote:Op donderdag 27 november 2008 00:53 schreef bikkeltje2 het volgende:
Als ik moest kiezen tussen: een biertje drinken met Peter OF met Joran, dan wist ik het wel.![]()
quote:'Politie hielp Paul van der Sloot in Holloway-zaak'
ORANJESTAD - De Nederlander Jan van der Straten die in 2005 als politiecommissaris op Aruba op de Natalee Holloway-zaak werd gezet, heeft het onderzoek in de beginfase ernstig gehinderd. Dit om zijn vriend Paul van der Sloot te helpen bij het beschermen van zijn zoon Joran die ervan werd verdacht betrokken te zijn bij de verdwijning van de Amerikaanse.
Dit heeft de Arubaanse minister van Justitie Rudy Croes donderdag bevestigd. De aantijging circuleerde al eerder op het eiland. De bewindsman is ermee naar buiten gekomen omdat Van der Straten deze week in de media kritiek uitte op het Arubaanse politiekorps.
Volgens Croes lijkt het erop dat de oud-politiecommissaris Joran en twee andere verdachten bewust pas na tien dagen oppakte, terwijlde eerste dagen cruciaal zijn bij een verdwijningszaak. In een gesprek hoorde de minister Van der Straten destijds zeggen: "Dit kan ik mijn vriend Paul niet aandoen"; Croes vindt het verdacht dat er toen veel telefoonverkeer was tussen Paul van der Sloot en onderzoeksleider Van der Straten. Van der Straten zou verder een ;tweederangs politieteam hebben ingezet, vlak na Natalees verdwijning. Dat was het flexiteam; een team dat ingezet wordt tijdens carnaval, licht Croes toe. Hij wil dat er een nieuw onderzoek komt naar de rol van Van der Straten en Van der Sloot: Als twee Nederlandse vrienden hebben Paul en Jan elkaar geholpen.
Ook op de Nederlandse regering uit de Arubaanse minister enige kritiek. Tot op de dag van vandaag krijgen we internationaal geen morele steun van Nederland, terwijl de Arubaanse naam wordt bezoedeld. In 2005 werd ons gevraagd zo goed mogelijk te verzwijgen dat Joran een Nederlander is. Hij moest zoveel mogelijk voorkomen als Arubaan. Dat heeft een Nederlandse minister -ik zeg niet wie- persoonlijk verzocht.
http://www.foxnews.com/video/index.html?playerId=videolandingpage&streamingFormat=FLASH&referralObject=3265793&referralPlaylistId=df5603c3d11ca9a023b0070cfc5f297e279fd3a7quote:Cover-up at the Top?
Aruba's minister of justice reportedly claimed that the police commissioner hampered the investigation into Natalee Holloway's disappearance to protect his friend - suspect Joran van der Sloot's father.
Krijgt hij een show op BNN ja?quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:34 schreef bikkeltje2 het volgende:
Blijft toch verwonderlijk hoe iemand er mee weg kan komen, er zelfs nog geld aan verdiend en zo ondertussen een BNN'er is geworden.
Als je het zo bekijkt...quote:Op zaterdag 6 december 2008 10:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Waarom niet, hij is onschuldig en ik denk dat de meeste mensen wel met hem mee hebben geleefd en met hem meeleven. Het is toch een beetje klein duimpje (joran) tegen de reus (de vries, justitie en de hele amerikaanse media) Vooralsnog heft klein duimpje ze allemaal te kijk gezet. Er ligt voor Joran een grote toekomst in het verschiet als hij het slim aanpakt.
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_50325.phpquote:Bijleveld wil onderzoek Van der Straten
9 Dec, 2008, 14:38 (GMT -04:00)
WILLEMSTAD/DEN HAAG — Staatssecretaris Ank Bijleveld-Schouten (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, CDA) gaat ervan uit dat meteen een onderzoek wordt ingesteld door de Arubaanse minister van Justitie Rudy Croes naar de, door hem zelf geuite, beschuldigingen van verhindering van het onderzoek naar de verdwijning van Natalee Holloway door politiecommissaris Jan van der Straten.
In een brief aan de Tweede Kamer schrijft Bijleveld vandaag: “Hoewel het me bevreemdt dat de beschuldiging nu pas wordt gedaan, ga ik er gelet op de ernst van de aantijging, van uit dat per ommegaande een onderzoek zal worden ingesteld door de Arubaanse minister van Justitie. Als minister van Justitie draagt de heer Croes daarvoor immers de verantwoordelijkheid.”
Bijleveld herkent zich overigens niet in de kritiek die Croes jegens Nederland heeft geuit. “Op alle mogelijke wijzen is door Nederland ondersteuning verleend aan het onder leiding van het Arubaanse Openbaar Ministerie uitgevoerde onderzoek evenals op het diplomatieke vlak.”
Dat onderzoek zal er vermoedelijk dan ook wel komen (anders zou het wel een afgang zijn voor onze staatssecretaris), maar dan ben ik wel erg benieuwd hoe Croes het voor elkaar gaat krijgen om zijn beschuldigingen jegens Straat en Sloot hard te maken, en tegelijkertijd zélf buiten spel te blijven.quote:Op woensdag 10 december 2008 01:24 schreef bastibro het volgende:
subtiliteit of niet, ik ben zeer benieuwd of dat onderzoek er gaat komen.
Ik heb sterk het gevoel dat hier veel meer uit gaat voortkomen . . we zullen zien
http://www.nieuws.nl/538538quote:'Aruba moet Nederlandse politiechef onderzoeken'
http://www.sxmislandtime.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4274quote:The Aruban Justice Minister Rudy Croes must immediately institute an investigation into the former Dutch chief Jan van der Straten. Writes Secretary of Kingdom Relations Ank Bijleveld (CDA) to the Second Chamber.
http://www.hartvannederla(...)aand_onderzoek_Arubaquote:Staatssecretaris Bijleveld eist diepgaand onderzoek Aruba
Er moeten koppen rollen op Aruba. Staatssecretaris Ank Bijleveld van Koninkrijksrelaties wil een diepgravend onderzoek naar de rol van
oud-politiecommissaris Jan van der Straaten.
Hij zou het onderzoek naar de verdwijning van Natalee Holloway ernstig hebben gehinderd.
Is dit een nieuwe ontwikkeling, en komt er dus nóg een onderzoek, of is dit gewoon hetzelfde bericht van gisteren, maar dan gerecycled door HvN, en gebracht op de suggestieve manier zoals we dat van SBS gewend zijn?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:26 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://www.hartvannederla(...)aand_onderzoek_Aruba
De hype hierover is inmiddels al weer over hoor, maar nou ik tóch bezig ben..quote:Op donderdag 11 december 2008 17:29 schreef Harajuku. het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat de Vries het steeds maar half afmaakt. Als alles met dat mensenhandel waar is, had hij heus gewacht tot Joran zo'n meisje op t vliegtuig had gezet, omdat ze hem dan kunnen inrekenen. Of in ieder geval meer hadden dan nu. Nu dit niet gebeurd is heb ik dan ook erge twijfels als in:" Oh, dit gaat toch niet gebeuren, kappen we het hier lekker af en we verdraaien wel wat dingen waardoor in ieder geval de hele mensheid denkt dat hij fout bezig is"
Anders zou je zo'n kans toch nóóit laten lopen?
http://antilliaans.caribi(...)_ANP-vdstraten-croesquote:Onderzoek naar beginfase zaak-Holloway
Caribische redactie/ANP
De Arubaanse minister van Justitie Rudy Croes laat een onafhankelijk onderzoek instellen naar het recherchewerk in de beginfase van de zaak-Holloway. Dat heeft de bewindsman vrijdag bevestigd. "De voorbereidingen zijn al getroffen.''
Minister Croes beschuldigde vorige week de Nederlandse politiecommissaris Jan van der Straten ervan de beginfase van het onderzoek naar de verdwenen Amerikaanse tiener in 2005 ernstig te hebben gehinderd. Van der Straten zou daarmee zijn vriend Paul van der Sloot hebben willen helpen bij het beschermen van diens zoon Joran, die ervan werd verdacht betrokken te zijn bij de verdwijning van de Amerikaanse.
Staatssecretaris Ank Bijleveld (Koninkrijksrelaties), die ervan uitgaat dat de beschuldiging niet klopt, zei donderdag dat ze direct een onderzoek naar het verwijt van de Arubaanse minister wil. Zij vindt het vreemd dat de minister nu pas met de aantijging komt. Nederland is bereid te helpen bij het onderzoek als dat nodig is. Croes laat echter weten het nieuwe onderzoek "beslist niet op haar instructie in te stellen. Ik heb geen aanwijzing van haar nodig.''
De PVV heeft er donderdag bij de vergadering van de vaste Kamercommissie Antilliaanse en Arubaanse Zaken (NAAZ) tevergeefs op aangedrongen dat de Nederlandse rijksrecherche de beschuldigingen onderzoekt. De partij stond met dit voorstel alleen in de Tweede Kamer. VVD'er Johan Remkes verklaarde tegen de motie te stemmen, omdat hij de Arubaanse minister niet 'als de meest betrouwbare inspiratiebron' beschouwde.
Croes had ook kritiek op de Nederlandse regering. Volgens de minister is destijds gevraagd zo goed mogelijk te verzwijgen dat Joran een Nederlander is. "Hij moest zoveel mogelijk voorkomen als Arubaan. Dat heeft een Nederlandse minister -ik zeg niet wie- persoonlijk verzocht'', aldus Croes.
Bijleveld zegt zich niet te herkennen in deze kritiek. Volgens haar heeft Nederland op alle mogelijke manieren ondersteuning verleend aan het onderzoek, dat onder leiding van justitie op Aruba werd uitgevoerd.
PVV-moties
Tijdens de vergadering van de commissie NAAZ diende de PVV nog een drietal andere moties in, die allemaal werden verworpen. PVV-woordvoerder Hero Brinkman wilde met de moties voorkomen dat Nederland zou bijdragen aan de schuldsanering op de Antillen of dat daarmee zou worden begonnen voordat de Algemene Rekenkamer zich hierover heeft uitgesproken. Ook de oproep van Brinkman om in Nederland een referendum te houden over de staatkundige hervorming vond geen gehoor in de Kamer.
Een motie van SP-Kamerlid Van Raak werd wel aangenomen. Daarin vraagt hij de Nederlandse regering om duidelijk te maken wat de toekomst is van de 'speciale economische zones', oftewel belastingparadijzen, op de BES-eilanden. Staatssecretaris Bijleveld komt in januari met nieuwe belastingwetten voor de eilanden. De SP is tegen belastingvoordelen voor bedrijven, die 'niet aan de samenleving bijdragen'.
http://www.refugeesunleashed.net/about17803-675.htmlquote:Not the Landsrechere Aruba lol
http://almanak.overheid.nl/2372/Landrecherche/
check who the commissioner is for the Landrecherche.
I think they send the "Rijksrecherche" it is a Dutch team and independent
Dat onderwerp over de Kalpoe broers is ook dichtgegooid.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:56 schreef johan555 het volgende:
nee er was bonje vanmiddag weer met de 3 B trollen
morgen is ie weer open ha ha
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_50435.phpquote:Nieuw onderzoek naar beginfase Holloway-zaak
12 Dec, 2008, 14:18 (GMT -04:00)
ORANJESTAD — Minister van Justitie Rudy Croes wil het onderste uit de kan over de eerste dagen na de verdwijning van Natalee Holloway in 2005. Volgend jaar komt daar een onafhankelijk onderzoek naar, bevestigde hij vanochtend. “De voorbereidingen zijn nu al aan de gang. Het een en ander is al geschied.”
Croes doelt op de vele reacties die hij heeft gekregen nadat hij vorige week de oude onderzoeksleider en politiecommissaris Jan van der Straten beschuldigde van vriendjespolitiek in de beginfase van het onderzoek naar het verdwenen Amerikaanse meisje. Het Nederlandse Kamerlid Hero Brinkman, van de extreemrechtse partij PVV, noemde Aruba vervolgens in een gesprek met de Amerikaanse nieuwszender FoxNews ‘corrupt as hell’. Ook vele andere media in Amerika stellen de uitlatingen van Croes ter discussie omdat ‘hij er nu pas mee kwam’.
De PVV drong deze week tevergeefs er op aan dat de Nederlandse rijksrecherche de beschuldigingen onderzoekt. De partij stond met dit voorstel alleen in de Tweede Kamer. De Nederlandse staatssecretaris van Koninkrijksrelaties Ank Bijleveld zei gisteren na Kamervragen wel dat minister Croes direct moet laten onderzoeken of zijn beschuldiging klopt dat Van der Straten op Aruba het onderzoek naar de verdwijning hinderde.
Bijleveld gaf aan dat ze Croes niet kan dwingen een onderzoek in te stellen, maar vond het vreemd dat de minister pas zoveel jaar later met de aantijging komt. Daarbij ging Bijleveld ervan uit dat de beschuldiging niet klopt. Nederland is bereid te helpen bij het onderzoek als dat nodig is, aldus Bijleveld.
Minister Croes wil geen bemoeienis van Nederland en heeft het onderzoek ‘beslist niet op haar instructie’ ingesteld. “Ik heb daarvoor ook geen aanwijzing van haar nodig.” Begin december had Croes ook kritiek geleverd op de rol van de Nederlandse regering in de zaak. Volgens hem moest Aruba in 2005 zo goed mogelijk verzwijgen dat Joran een Nederlander is. “Hij moest zoveel mogelijk overkomen als Arubaan. Dat heeft een Nederlandse minister - ik zeg niet wie - persoonlijk verzocht.” Bijleveld heeft geantwoord zich niet te herkennen in de kritiek. Nederland heeft volgens haar op alle mogelijke manieren ondersteuning heeft verleend aan het onderzoek dat onder leiding van justitie op Aruba werd uitgevoerd.
Ja, het zou in een later stadium (dat bepaalt FOK dus) eventueel wel weer eens open kunnen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:08 schreef johan555 het volgende:
dichtgegooid ? zomaar het hele topic eraf ?
Weer zo`n goedkope uitspraak. Deze man ontbeert iedere denkbare klasse. Tsss wat een clown, met z`n befbaardquote:Croes laat echter weten het nieuwe onderzoek "beslist niet op haar instructie in te stellen. Ik heb geen aanwijzing van haar nodig.
Ik zag het jaquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:56 schreef johan555 het volgende:
nee er was bonje vanmiddag weer met de 3 B trollen
morgen is ie weer open ha ha
Ja! En maar geld pompen in dat corrupte clowntje!quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:07 schreef Caesu het volgende:
luister hier hoe de Tweede Kamer de Minister van Justitie van Aruba uitlacht:
http://download.omroep.nl(...)20081212_44_1kHz.mp3
[ afbeelding ]
En iemand heeft er blijkbaar ook veel belang bij dat er niet over de Kalpoe broers wordt doorgepraat.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:45 schreef bastibro het volgende:
[..]
Ik zag het jaPetje lacht zich nu een ongeluk, de lamlul is geslaagd in zijn opzet.
Ze kwamen daar alleen om te zieken, dat moet voor iedereen duidelijk zijn geweest.
Even na Petje kwam ineens deze bolsema die, heel opvallend, zich speciaal wende tot Johan en erg familair leek met Petje.
Ze wilden Gielen`s verhaaltjes aan de man brengen en Johan onderuit halen.
Jammer dat de mod`s dit niet doorzagen
quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:03 schreef bastibro het volgende:
Hebben we hier te maken met `dwarse operators` of heeft die BrennieBrenn(of zoiets) nogal wat invloed hier?
Je hebt gelijk! Zand eroverquote:Op vrijdag 12 december 2008 21:09 schreef Polleeder het volgende:
Klachten in Feedback graag, mensen. Laat dit geen tweede rebound-topic worden
quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:10 schreef yyentle het volgende:
[..]
Er is overigens een nieuwe moderator die dat topic over de Kalpoe broers heeft gesloten.
Vreemd.
Net als bij de refugees, was ook een nieuwe moderator.
Ik vind dat ook vreemd hoor!quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:16 schreef bastibro het volgende:
Is het niet laf van Nederland om weer een afwachtende houding aan te nemen en maar te wachten op Rudy`s onderzoek?
dat heet politiekquote:Op vrijdag 12 december 2008 21:32 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ik vind dat ook vreemd hoor!
Het is duidelijk dat er een smerig spel is gespeeld met veel onschuldige mensen maar niemand lijkt er mee te zitten.
zou me niet verbazen dat er wat blackmail bij zit. steve croes is natuurlijk gestuurt door de van der sloot aanhang, en verder is aruba een groot dorp iedereen houd iedereen in de gaten, zowel positief als negatiefquote:Op vrijdag 12 december 2008 21:41 schreef yyentle het volgende:
Deepak en Satish Kalpoe: mededaders of onschuldig?
Als ik een stukje over de Kalpoes wil schrijven, plaats ik eerst deze link. Ik ben namelijk erg benieuwd wie die Steve Croes naar Deepak heeft gestuurd en heb daar toch nog wel iets over te melden.
Probleem opgelost.
Dat dus. In elk topic staat wáárom het gesloten is, en het rebound topic heeft daar niets mee van doen. Als je vragen of klachten hebt kun je in FB of PM terecht.quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:09 schreef Polleeder het volgende:
Klachten in Feedback graag, mensen. Laat dit geen tweede rebound-topic worden
Dat schreef Deepak ook in die mails.quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:46 schreef johan555 het volgende:
Ik denk dat de kalpoe's meer weten dan dat ze tot nu toe verteld hebben .
o heb je achtergrond info , ik geloof niet dat de actie van pter r de vries en greta een positieve beeldvorming rond het persoon joran heeft veroorzaakt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:11 schreef JoBuster het volgende:
Hee gezellie, de hele ploeg in het Joran toppiik![]()
Valt er eigenlijk nog wat nieuws te melden over Joran, zit ie nog feest te vieren in Cambodja of was z'n laatste sighting in Maleisie for real??
Vast staat in ieder geval dat noch Peterrrrr's noch Greta's programma maar een spat veranderd hebben aan de situatie en slechts Joran hebben geholpen door hem flink te betalen.
"Minister Croes wants no interference from the Netherlands." Het lijkt wel of hij bang is voor inmenging vanuit Nederland.quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:39 schreef duikkie het volgende:
[..]
dat heet politiek, nu word het wat hoger gespeeld , de vraag is mag croes zijn eigen rotzooi opruimen of laat iemand hem zakken
ik hoop dat de kalpoe's er genoeg geld aan overhouden om samen met moeders en vader ?? van het eiland afkunnen. zodra dat mogelijk is zullen we het ware verhaal wel horen. dit alles alleen als deepak en/of satisch zich niet vergrepen hebben. want liegen deden deze jongens ook al tegen hun eigen moederquote:Op vrijdag 12 december 2008 22:13 schreef yyentle het volgende:
[..]
Dat schreef Deepak ook in die mails.
Na de rechtszaak.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:22 schreef duikkie het volgende:
[..]
ik hoop dat de kalpoe's er genoeg geld aan overhouden om samen met moeders en vader ?? van het eiland afkunnen. zodra dat mogelijk is zullen we het ware verhaal wel horen. dit alles alleen als deepak en/of satisch zich niet vergrepen hebben. wat liegen deden deze jongens ook al tegen hun eigen moeder
Voor mij blijven ze mededaders. Ze houden hun mond stijf (ook tijdens de laatste verhoren) dicht.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:02 schreef duikkie het volgende:
maar mijn mening over de broertjes kalpoe heb ik wel eens gegeven, ze zijn niet onschuldig. er is gewoon wat gebeurt in die auto, wat weten we niet maar genoeg om ze onder de duim te houden. de term mededaders is in dit geval moeilijk te beantwoorden , moeten we weten wat je onder mededaders versta. als je een criminele daad verzwijgt ben je toch al mededader ??
.quote:Vast staat in ieder geval dat noch Peterrrrr's noch Greta's programma maar een spat veranderd hebben aan de situatie en slechts Joran hebben geholpen door hem flink te betalen
Joran kan élk moment gearresteerd worden, het bewijs hiervoor was allang geleverdquote:Op vrijdag 12 december 2008 22:11 schreef JoBuster het volgende:
Hee gezellie, de hele ploeg in het Joran toppiik![]()
Valt er eigenlijk nog wat nieuws te melden over Joran, zit ie nog feest te vieren in Cambodja of was z'n laatste sighting in Maleisie for real??
Vast staat in ieder geval dat noch Peterrrrr's noch Greta's programma maar een spat veranderd hebben aan de situatie en slechts Joran hebben geholpen door hem flink te betalen.
Als Hart van Nederland dat zegt, dan kán het niet anders of Joran is al onderweg naar de Bangkwang. 'There's something going on', jeweetzzzzz...quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:34 schreef johan555 het volgende:
Just in Dutch Hart van Nederland:
- Thai justice from the beginning have kept an eye on Joran;
- They are investigating all of the womenstrafficking stuff;
- They are now looking for the LAST PUZZLE PIECES;
- An arrest might be coming soon.
Achtergrond info, nee hoor duikkie helemaal niet, ik ben niet zo'n interessant doener.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:19 schreef duikkie het volgende:
o heb je achtergrond info , ik geloof niet dat de actie van pter r de vries en greta een positieve beeldvorming rond het persoon joran heeft veroorzaakt.
Tsjaa dat het niet goed gaat met Joran lijkt me geen verrassing en dat deze zaak een wissel trekt op de hele familie is ook evident.quote:JORAN zakt steeds dieper in de ellende, het mag op korte termijn hem geld opleveren , het zal een hoop geld en moeite kosten om nog iets van deze familie te maken, en ik durf te stellen dat zelfs joran's jongere broertjes er last van zullen hebben dat als je googled je niet los komt van de avonturen van joran en natalee
LOL Pol, misschien moet je je nick maar in Bolleeder veranderen dan zijn we de 4B's met een eigen meningquote:Op vrijdag 12 december 2008 22:41 schreef Polleeder het volgende:
Joran kan élk moment gearresteerd worden, het bewijs hiervoor was allang geleverd![]()
Als Hart van Nederland dat zegt, dan kán het niet anders of Joran is al onderweg naar de Bangkwang. 'There's something going on', jeweetzzzzz...![]()
Waarom zouden Deepak en Satish van het eiland afwillen?quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:22 schreef duikkie het volgende:
[..]
ik hoop dat de kalpoe's er genoeg geld aan overhouden om samen met moeders en vader ?? van het eiland afkunnen. zodra dat mogelijk is zullen we het ware verhaal wel horen. dit alles alleen als deepak en/of satisch zich niet vergrepen hebben. want liegen deden deze jongens ook al tegen hun eigen moeder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |