quote:Dit bericht is geplaatst op 13-11-2008 om 01:01:00
Joran van der Sloot is vanmiddag opgepakt door de Thaise politie en achter slot en grendel gezet. Een oplettende politieagent zag hem...
Joran van der Sloot is deze middag door de Thaise autoriteiten gevangen genomen in de Thaise gevangenis 'Bangkwang' in Bangkok. Dit heeft de Thaise media zojuist bekend gemaakt (23:00 uur Thaise tijd). Na het bekijken van de videobeelden van Peter R. de Vries besloten de Thaise autoriteiten jacht te maken op van der Sloot.
Na de gouden tip van een hoteleigenaar op het eiland Koh Samui, die Joran zag lopen in de buurt van zijn hotel, kwam de Thaise politie in actie en rekende hem in. Momenteel wordt van der Sloot verhoort door de rechercheurs.
Een Thaise politieagent had de mogelijkheid om met zijn mobiele telefoon een foto te kunnen maken van de 21-jarige Arnhemmer terwijl hij de gevangenis werd ingeleid:
Thailand probeert al jaren iets te doen aan haar 'seksindustrie'-imago. Door een publiekelijk figuur als Joran van der Sloot aan te pakken lijken de Thai te denken dat ze hiermee de wereld kunnen laten zien dat ze geen trek meer hebben in 'farang' (Thaise woord voor buitenlanders) die in Thaise inwoners handelen.
Het lijkt er op dat het 'Bangkok Hilton', zoals de Thaise gevangenis al jaren wordt genoemd, dichter in de buurt komt voor van der Sloot dan sommige advocaten verwachtten.
http://www.danweetjehetwel.nl/nieuwsquote:Op donderdag 13 november 2008 17:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
is het fake dan? ik zie geen serieuze bronnen die het hebben gepubliceerd?
Die foto lijkt sterk op de foto/beelden van toen hij in Aruba is opgepakt. Toen had 'ie zo'n zelfde hemd aan.quote:Op donderdag 13 november 2008 18:25 schreef Lauriette91 het volgende:
Die foto is gewoon gesoept.
Best jammer.
Hoop dat die echt achter slot en grendel komt.
Held!quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:01 schreef discobear het volgende:
die foto/beelden zijn ook van toen hij in aruba is opgepakt. ik was daar in september nog geweest.. kleine rondleidig gekregen door een bevriende politie agent daar(familie) toen liet hij me een aantal plekken zien waar onder de plek waar die foto gemaakt is..
[ afbeelding ]
Mag ik je nu aanraken?quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:01 schreef discobear het volgende:
die foto/beelden zijn ook van toen hij in aruba is opgepakt. ik was daar in september nog geweest.. kleine rondleidig gekregen door een bevriende politie agent daar(familie) toen liet hij me een aantal plekken zien waar onder de plek waar die foto gemaakt is..
[ afbeelding ]
Zou ik ook doen als ik die ranzige Peter R. achter mij aan had.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:20 schreef Stali het volgende:
Denk iedere keer dat er nieuws is, maar JvdS zit nog steeds ondergedoken dus.
Nu ja, hij was gebeld, als J.v.d.S had ik meteen mijn kuierlatten naar huis genomen.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:27 schreef APK het volgende:
[..]
Zou ik ook doen als ik die ranzige Peter R. achter mij aan had.
In die gevangenis kun je ook van alles flikken om het daar gemakkelijker te maken.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:20 schreef Yuin het volgende:
Als dat waar is dan is het niet mis, een googeltje op bangkwang leert ons:
Bangkwang is een gevangenis in Thailand. Het is een van de meest beruchte gevangenissen ter wereld. Het ligt ten noorden van Bangkok in Changwat Nonthaburi, nabij de rivier Chao Phraya. In Bangkwang, ook wel bekend onder de naam Bangkok Hilton en Big Tiger, zitten uitsluitend gevangenen die veroordeeld zijn voor een celstraf vanaf 25 jaar tot de doodstraf. Verreweg de meeste gevangenen zitten een straf uit voor drugssmokkel of moord
De omstandigheden in Bangkwang zijn uiterst belabberd. Totaal bevinden zich zo'n 9000 gevangenen waarvan 2500 westerlingen in het Bangkwang-complex waar slechts plaats is voor 3500
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bangkwang
Tevens TVP
Ik hoop het eigenlijk welquote:Op vrijdag 14 november 2008 23:36 schreef Stali het volgende:
[..]
Nu ja, hij was gebeld, als J.v.d.S had ik meteen mijn kuierlatten naar huis genomen.
Ik hoop in ieder geval niet dat Joran v.d. Sloot ergens in het Thais gevang zit op grond van de suggestieve beelden van een rancuneuze Peter R. de Vries.
Er is nogal een verschil tussen of je een lijk laat verdwijnen of dat je iemand vermoord.quote:Op zondag 16 november 2008 03:29 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik hoop het eigenlijk wel, iets beters verdient hij namelijk niet.
Het is ondertussen wel zeker dat hij nat heeft vermoord/gedumpt. Het feit dat hij nu ook nog in vrouwen wil handelen geeft hem een plaats in deze gevangenis. Een alternatief is een kogel door een nat fan, dan is dit mischien nog beter voor hem, hij leeft iig. Al zou ik liever dood zijn dan in deze gevangenis te komen.
Ik snapte niet dat het nooit aan sprake is gekomen dat Joran iets in haar drankje heeft kunnen doen. GHB is dus de verkrachtingsdrug en als je dat combineerd met flinke hoeveelheid alcohol kan je daarvan ook gaan schokken en schuimbekken enzo. Joran wilde dus neuken op het strand door GHB in haar drankje te doen en toen gebeurde dat trillen en de rest van zijn verhaal is waar.quote:Op zondag 16 november 2008 10:45 schreef agter het volgende:
WIe weet heeft Nat wel een overdosis drug gebruikt...
Tja, er zijn zoveel theorieen.quote:Op zondag 16 november 2008 13:08 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Ik snapte niet dat het nooit aan sprake is gekomen dat Joran iets in haar drankje heeft kunnen doen. GHB is dus de verkrachtingsdrug en als je dat combineerd met flinke hoeveelheid alcohol kan je daarvan ook gaan schokken en schuimbekken enzo. Joran wilde dus neuken op het strand door GHB in haar drankje te doen en toen gebeurde dat trillen en de rest van zijn verhaal is waar.
Maar erg suggestief en nooit te bewijzen, want iemand anders kan dat hebben gedaan buiten zijn weten om.
ZOMG!!! Ik ga emigreren!!!quote:Volgens docter Phill is Natalee verkocht als sexslavin in zuid amerika
Maar dat bedoel ik ook, zij het niet dat er 1 belangrijk detail ontbreekt: waarom heeft hij geen ambulance gebeld als hij niks illegaals heeft gedaan? Hij is toch niet zo achterlijk dat hij een nog levend meisje in het water gaat dumpen, omdat hij anders denkt in de problemen te kunnen komen. Daarom denk ik wat er gebeurt zou kunnen zijn waarom hij dit wel deed. Dat trillen kan waar zijn en het gevolg zijn van en combi met alcohol en GHB, vandaar. Als hij dat lijk heeft laten verdwijnen heeft hij daar ook echt wel een reden voor.quote:Op zondag 16 november 2008 13:52 schreef agter het volgende:
[..]
Tja, er zijn zoveel theorieen.
Volgens docter Phill is Natalee verkocht als sexslavin in zuid amerika. Hij is daar wezen kijken en vond daar naar eigen zeggen veel aanknopingspunten voor. Hele uitzendingen heeft hij daaraan besteed.
Helaas is het enige wat je kunt zeggen "No body, no case".
Zelf denk ik dat de confessie van Joran in de beroemde Peter R uitzending het dichtst bij de waarheid komt.
Dat schijnt het OM op Aruba ook te menen.
In die verklaring van Joran komt echter naar voren dat hij haar niet vermoord heeft...
Niet voordat de Thaise autoriteiten dit gezegd hebben . Uitzending is pas een week oud en moest nog vertaald worden. Dan zullen ze hem misschien eerst proberen te vinden voordat ze bekend maken dat hij gearresteerd is. Maar ik denk niet dat hij in Thailand gearresteerd gaat worden.quote:Op zondag 16 november 2008 14:08 schreef agter het volgende:
Mag ik daaruit de conclusie trekken dat de Thaise overheid het 'bewijs' van Meester Peter te mager vond?
Alles wat we op grond van Joran zijn eigen verklaring kunnen concluderen is dat Joran gewoon een grote klootzak is dat hij geen ambulance gebeld heeft toen Natelee daar lag... In plaats daarvan heeft hij zich druk gemaakt over hoe hij zich van het lijk moest ontdoen. En dat is het enige strafbare wat in zijn verklaring naar boven komt...zich van een lijk ontdoen. Daar staat echter zoweinig straf op, dat hij dat in voorarrest al uitgezeten heeft.quote:Op zondag 16 november 2008 15:22 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik ook, zij het niet dat er 1 belangrijk detail ontbreekt: waarom heeft hij geen ambulance gebeld als hij niks illegaals heeft gedaan? Hij is toch niet zo achterlijk dat hij een nog levend meisje in het water gaat dumpen, omdat hij anders denkt in de problemen te kunnen komen. Daarom denk ik wat er gebeurt zou kunnen zijn waarom hij dit wel deed. Dat trillen kan waar zijn en het gevolg zijn van en combi met alcohol en GHB, vandaar. Als hij dat lijk heeft laten verdwijnen heeft hij daar ook echt wel een reden voor.
[..]
Niet voordat de Thaise autoriteiten dit gezegd hebben . Uitzending is pas een week oud en moest nog vertaald worden. Dan zullen ze hem misschien eerst proberen te vinden voordat ze bekend maken dat hij gearresteerd is. Maar ik denk niet dat hij in Thailand gearresteerd gaat worden.
Zijn er al berichten vanuit Thailand dat ze iets doen?quote:Op zondag 16 november 2008 16:49 schreef Bellic het volgende:
Niks te mager om niets mee te doen, in Thailand hebben ze daar schijt aan en is dat zeker wel genoeg reden om iemand op te pakken. Waarschijnlijk willen ze gewoon hun reputatie omhoog halen door te zeggen dat ze er iets mee willen doen maar zijn ze uiteindelijk gewoon te lui ofzo.
Sterker nog: (eveneens afgaande op zijn eigen verklaring, anders is het eind zoek), meende ik dat hij, nadat hij in de gaten had dat Natalee niet meer leefde, alleen in paniek die vriend had gebeld en vroeg: "Wat moet ik doen, help mij", en dat die vriend, nadat die was aangekomen zei: "Maak je geen zorgen, ik regel het allemaal". Het was wellicht niet eens Jorans idee om het lijk te dumpen.quote:Op zondag 16 november 2008 15:43 schreef agter het volgende:
Alles wat we op grond van Joran zijn eigen verklaring kunnen concluderen is dat Joran gewoon een grote klootzak is dat hij geen ambulance gebeld heeft toen Natelee daar lag... In plaats daarvan heeft hij zich druk gemaakt over hoe hij zich van het lijk moest ontdoen. En dat is het enige strafbare wat in zijn verklaring naar boven komt...zich van een lijk ontdoen. Daar staat echter zoweinig straf op, dat hij dat in voorarrest al uitgezeten heeft.
Als Peter daarop had moeten wachten, had hij zijn aflevering waarschijnlijk nooit kunnen maken. Joran is niet meer dan een wannabe-crimineel met een veel te grote bek, die zo dom is om zich wederom te laten beetnemen door Peter 'Banana Split' de Vries.quote:Peter R had gewoon moeten wachten tot er daadwerkelijk een dame op het vliegtuig naar NL zat en onder valse voorwendselen zou zijn verhandeld.
Peter R heeft zijn eigen zaak geen goed gedaan door de acties zo vroegtijdig naar buiten te laten komen.
Waarschijnlijk was dit het maximale wat hij er uit kon halen. Het doel was zo'n 2,5 a 3 miljoen kijkers, en het werden er uiteindelijk zelfs iets meerquote:Daarom vraag ik me nu juist af wat het doel van Peter R nou geweest is...
zit al niet meer in thai,zit in germanyquote:Op dinsdag 18 november 2008 00:34 schreef agter het volgende:
Ik zie op interpol nog steeds geen opsporingsbevel voor Joran...of zou hij al gepakt zijn in Thailand?
Oh????quote:Op dinsdag 18 november 2008 01:36 schreef lipboutje het volgende:
[..]
zit al niet meer in thai,zit in germany
Serieus?quote:Op dinsdag 18 november 2008 01:36 schreef lipboutje het volgende:
[..]
zit al niet meer in thai,zit in germany
Op basis waarvan zou Interpol dan een opsporingsbevel moeten laten uitgaan? Hij heeft juridisch gezien niets strafbaars gedaan, en Interpol houdt zich niet bezig met opsporingsbevellen vanwege de aangetaste eer of naam van Thailand hoor.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:34 schreef agter het volgende:
Ik zie op interpol nog steeds geen opsporingsbevel voor Joran...of zou hij al gepakt zijn in Thailand?
Kijk daar hebben we de eerste Joran sighting al weer binnen, hij zet momenteel de bloemetjes buiten in Vientiane, Laos.quote:Vientiane was een leuke stad waar ook Joran van der Sloot zich prima vermaakt in de lokale barren!!
Ben je gek ofzo.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laos is lekker goedkoop, stukken goedkoper iig dan Thailand. slimme zet van Joran, kun je het toch redden ondanks financieel wat mindere tijden. Hopelijk laten ze hem daar wel met rust!
Oh, van mij hoeft dat opsporingsbevel er niet te komen hoor!quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Op basis waarvan zou Interpol dan een opsporingsbevel moeten laten uitgaan? Hij heeft juridisch gezien niets strafbaars gedaan, en Interpol houdt zich niet bezig met opsporingsbevellen vanwege de aangetaste eer of naam van Thailand hoor.
Vientiane gaat gauw vervelen. Hij zal binnenkort met open armen in VangVieng worden ontvangen. Er zijn daar nog genoeg boeren die nog een AK47 onder hun bed hebben liggen en wel een zakcentje kunnen gebruiken. En anders moet die patser wel een hele lange adem hebben om niet plotseling bij een nachtelijke tube race te verzuipen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:05 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Kijk daar hebben we de eerste Joran sighting al weer binnen, hij zet momenteel de bloemetjes buiten in Vientiane, Laos.
Niets uitlevering, aanklacht of op de vlucht maar living it large in Vientiane.
bron: Rudy en Kim in Laos
En dat ga jij even regelen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:29 schreef Buzz129 het volgende:
Vientiane gaat gauw vervelen. Hij zal binnenkort met open armen in VangVieng worden ontvangen. Er zijn daar nog genoeg boeren die nog een AK47 onder hun bed hebben liggen en wel een zakcentje kunnen gebruiken. En anders moet die patser wel een hele lange adem hebben om niet plotseling bij een nachtelijke tube race te verzuipen.
What else is new? Die persoonlijke vete van Peter tegen Joran begint erg vervelend te worden. Ik hoop dat ie in zn volgende reportage over hem met feiten komt, maar dat is voor Peter nogal moeilijk. Hij is meer van de 'verzonnen feiten' op basis van het beeldmateriaal wat hij laat maken.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:30 schreef agter het volgende:
[..]
Oh, van mij hoeft dat opsporingsbevel er niet te komen hoor!
Was alleen dat Peter R vertelde dat Joran dingen gedaan zou hebben die in Thailand strafbaar zouden zijn...En ook daarin blijkt Peter nu geen gelijk te hebben...
Beetje late quote, maar net geland,quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:05 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Kijk daar hebben we de eerste Joran sighting al weer binnen, hij zet momenteel de bloemetjes buiten in Vientiane, Laos.
Niets uitlevering, aanklacht of op de vlucht maar living it large in Vientiane.
bron: Rudy en Kim in Laos
Dat stond er toch al?quote:Op woensdag 19 november 2008 02:54 schreef lipboutje het volgende:
[..]
Beetje late quote, maar net geland,
Stukje uit rudy en kim
De eerste dag in Vientiane hebben we de stad wat bekeken. Tempels bezocht, markt bekeken en lekker rondgefietst. De tweede dag met een tuktuk richting het Buddha park. De tuktuk's die hier zijn hebben afzetlijsten bij zich waar "vaste prijzen" op staan die zeker 2,5 keer zoveel zijn dan wat je werkelijk moet betalen. Wij, goed voorbereid, kunnen om deze praktijken inmiddels wel lachen en zijn natuurlijk alleen voor een goede prijs met deze mannen mee gegaan.
's Middags richting Pha That Luang geweest. Een grote gouden tempel waar het festival plaatsvond. (zie fotos) Alles wordt groots gevierd met kraampjes, marktjes, kermis enz.
Voordat Kim naar binnen moest moesten we eerst een mooie laoskirt huren om de knieen netjes te bedekken: een mooi gezicht dat zelfs bij de lokale bevolking voor de nodige lachende gezichten zorgde.
Vientiane was een leuke stad waar ook Joran van der Sloot zich prima vermaakt in de lokale barren!!
Populisme vind je volgens mij in vrijwel elk land waar SBS6-achtige zenders slecht geinformeerde kijkers voeden met suggesties alsof het waarheden zijn.quote:
't-is ook frappant idd, dat je Peter Plasman dáár niet over hoorde in de uitzending. Normaal verdedigt hij de grootste criminelen, maar bij Joran probeerde hij -ongetwijfeld tegen beter weten in- juist haarfijn uit te leggen op welke gronden Joran opgepakt zou kunnen worden, wijselijk achterwege latende dat de handlangers van de Vries waarschijnlijk op diezelfde gronden óók strafbaar zouden zijnquote:Op woensdag 19 november 2008 04:12 schreef bikkeltje2 het volgende:
Als Joran schuldig is aan vrouwenhandel (of voorbereiding), dan zijn die twee handlangers van die premiejager (PeterRde Vries) dat zeker OOK. Zij hebben immers in opdracht van Peter Bountyhunter een voorschot van 1000 euro gegeven om aan vrouwen te komen, een knetterhard bewijs! Ook uiteveren die handel, NSB'ers horen niet thuis in Nederland!
Ze zijn alletwee gek op verborgen camera'squote:Op woensdag 19 november 2008 04:54 schreef bikkeltje2 het volgende:
overeenkomst tussen Koos Spee en Peter de Vries:
Ik, en de meesten hier, verdedig hem niet als persoon, want het is een verschrikkelijk irritant ventje, maar wat ik wel wil verdedigen is het feit dat die dingen die jij noemt niet bewezen zijn en dat hij dus niet gestraft mag worden.quote:Op woensdag 19 november 2008 05:18 schreef DrDentz het volgende:
Ben wel jaloers op Joran. Ik wil ook wel een wijf in zee (laten) dumpen, de pooier in Bangkok uithangen en mensen hebben die me ondanks alles op internet blijven verdedigen.
Eensch..Joran is gewoon een klootzak, en dat is ook het enige wat bewezen is...quote:Op woensdag 19 november 2008 14:31 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ik, en de meesten hier, verdedig hem niet als persoon, want het is een verschrikkelijk irritant ventje, maar wat ik wel wil verdedigen is het feit dat die dingen die jij noemt niet bewezen zijn en dat hij dus niet gestraft mag worden.
Juist, en dát neem ik Peter R het meeste kwalijk. Prima om zaken aan de kaak te stellen, prima om mensen in de val te lokken. Maar dan wél als er écht iets aan de hand is!quote:Op woensdag 19 november 2008 03:28 schreef scanman01 het volgende:
En toch wil het overgrote deel hem zien boeten voor iets wat nooit of te nimmer valt te bewijzen (blijkbaar).
Joran van der Sloot is een behoorlijk irritant ventje met een enorme fantasie en een talent om alles aan elkaar te liegen. Hij is verdreven uit nederland vanwege het programma van De Vries. Als Joran zich hier vertoont loopt hij echt gevaar voor zijn leven.
Hij wordt ook vast niet gestraft, maar hij heeft terecht de publieke opinie tegen.quote:Op woensdag 19 november 2008 14:31 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Ik, en de meesten hier, verdedig hem niet als persoon, want het is een verschrikkelijk irritant ventje, maar wat ik wel wil verdedigen is het feit dat die dingen die jij noemt niet bewezen zijn en dat hij dus niet gestraft mag worden.
Die is steengoed! Een kniebuiging waardquote:quote:
Op woensdag 19 november 2008 04:54 schreef bikkeltje2 het volgende:
overeenkomst tussen Koos Spee en Peter de Vries:
Ze zijn alletwee gek op verborgen camera's
We hebben het ook over de uitzending van begin dit jaar. Dan heb je het over iets waar wel echt iets aan de hand is. En de bewijzen is wat Joran zelf heeft gezegd. Ik ben het er ook mee eens dat je niet zomaar privegesprekken kunt uitzenden en dat die uitzending geen bewijs is.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:52 schreef Daverz het volgende:
[..]
Juist, en dát neem ik Peter R het meeste kwalijk. Prima om zaken aan de kaak te stellen, prima om mensen in de val te lokken. Maar dan wél als er écht iets aan de hand is!
Nu heeft hij het leven verzuurd van iemand, zonder dat er bewijzen voor zijn. Tussen dat domme SBS-kijkende volk zitten ongetwijfeld genoeg mensen die absoluut geen enkel vraagteken bij de reportages van Peter R zetten, en tot erge dingen in staat zijn zodra zij Joran zouden zien. En dat is dus uitgelokt door Peter, en ik vind het eigenlijk belachelijk dat dit zomaar mag en kan.
Bijna iedereen doet zijn werk voor geld en eer. Een chirurg opereert jou echt niet als je niet verzekerd bent dus kan je, je ook afvragen welke gek zijn werk nog echt doet om andere te helpen ofzo.quote:Op donderdag 20 november 2008 03:02 schreef bikkeltje2 het volgende:
Peter doet het voor het geld, de roem en alle andere ego gestreel. Niet om iemand te helpen of welke gerechtigheid dan ook. Ik zou hem in de oorlog niet mee hebben willen maken, de engerd.
Die chirurgen in het buitenland zijn er inderdaad wel ja.quote:Op donderdag 20 november 2008 03:37 schreef bikkeltje2 het volgende:
Er zijn trouwens genoeg chirurgen die voor een habbekrats opereren, vooral in ontwikkelingslanden. Zou Peter daar iemand helpen als een kind vermist wordt?
Denk je dat, ik weet het wel zeker. Dat is het verschil tussen de publieke omroep en de commerciele. Peter maakt zijn uitzendingen zo spectaculair mogelijk om kijkers te trekken en soms is dat irritant en soms kan het ook niet door de beugel. Hammerstein gaf daar het perfecte voorbeeld van in P&W: dat hij de reactie van die moeder uitzond nadat Joran dat vingerstukje zei.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:41 schreef agter het volgende:
De NH-case is toch ook op "opsporing verzocht" behandeld?
En had goede kijkcijfers in dat programma. Het is zelfs vertaald naar het Arubaans. Juist om tips e.d. binnen te krijgen.
Ik denk dat er een principieel verschil is tussen het willen oplossen van de zaak Natalee Holloway en de manier waarop er nu een "zaak Joran van der Sloot" van gemaakt is.
Als je Joran het leven onmogelijk maakt in NL, dan is daarmee de NH zaak nog niet opgelost.
Ook als dat het leven van onschuldige mensen kapot maakt?quote:Op donderdag 20 november 2008 12:40 schreef Bommenlegger het volgende:
Volkomen eens met de post van northernlight81.
Het gaat om het resultaat.
En die heeft PRdV meerdere malen behaald.
Dat de manier waarop sommige tegen het haar instrijken, so what.
Nu vallen somige fokkers over elkaar heen om PRdV te veroordelen om de werkwijze.
Dat hij er ook belang bij heeft staat buiten kijf.
In de meeste gevallen heiligt het doel de middelen.
Het enige wat telt zijn de resultaten...
Maar dat ís het nou juist. Behalve dat Peter heeft aangetoond dat Joran een misselijkmakende idioot is, heeft hij -i.t.t. bij eerdere zaken- in déze zaak verder geen resultaat geboekt. We weten nog stééds niet of de doodsoorzaak van Natalee moord, dan wel een ongeluk of wellicht zelfs 'natuurlijk' was. Als het een ongeluk was, weten we nog steeds niet of dat door toedoen van Joran of iemand anders is veroorzaakt, of dat het haar eigen schuld was. Sterker nog: We weten nog steeds niet eens zeker óf zij wel dood is. En mocht haar lijk inderdaad in zee gedumpt zijn, dan weten we nog steeds niet wie dat gedaan heeft, diegene is nooit aan de tand gevoeld, laat staan beschuldigd.quote:Het enige wat telt zijn de resultaten...
Jah, misschien ken je het wel, je wil eigenlijk alleen een korte reactie geven, maar er komen steeds meer punten bij. De reactie wordt steeds langer, en uiteindelijk ben je zover dat je het maar helemaal afmaakt en alles neerplempt ook, omdat het anders zo zonde is van de tijd die het al gekost heeftquote:Op donderdag 20 november 2008 23:28 schreef mrBhimself het volgende:
Goed verhaal Polleeder..lekker kort ook![]()
http://www.amigoe.com/artman/publish/printer_49534.phpquote:Aruba
Weer ‘nieuwe tv-onthulingen’ Holloway-zaak
20 Nov, 2008, 14:03 (GMT -04:00)
ORANJESTAD — Nadat amper twee weken de Nederlandse journalist Peter R. De Vries met een nieuwe getuige in zijn tweede reportage over de vermiste tiener Natalee Holloway naar buiten kwam, komt aankomende maandag de Amerikaanse journalist Greta van Susteren met nieuwe onthullingen op televisie.
Het programma van FOX nieuws zegt nieuwe informatie uit te zenden die of tot de oplossing van de verdwijningszaak kan leiden of een ‘wild goose chase’ is, zo schrijft Van Susteren op haar webblog. De journalist zegt in juni opnames te hebben gemaakt van Joran van de Sloot in Thailand op het moment dat hij over de Holloway-zaak praat.
Van Susteren kondigde het programma gisteren aan in haar show waarin ze ook scherpe kritiek uitte op het Openbaar Ministerie (OM) op Aruba en in het bijzonder op hoofdofficier Hans Mos. Ze stelt dat het OM geen interesse toont in de opnames en dat Mos niet bereid was om in het weekend naar Miami te vliegen om de band in ontvangst te nemen. Het OM reageerde vandaag in een persbericht met de mededeling dat het tv-stadion in juli het OM heeft benaderd. “Een producer van het programma heeft ons geïnformeerd over de inhoud.”
Het OM concludeerde dat deze informatie geen bewijswaarde heeft op dit moment. De producer beloofde vervolgens samen met Van Susteren naar Aruba af te reizen om de opnames te laten zien, maar dat is nooit gebeurd, zegt het OM. Op verzoeken van justitie om de band op te sturen, werd bovendien niet gereageerd. “De presentatrice is niet bereid om de band aan de politie af te staan. Er bleef alleen een take it or leave it voorstel over om elkaar in Miami te ontmoeten”, aldus het OM in het persbericht.
Van Susteren ontkent dit en vraagt het publiek om te oordelen wie een leugenaar is; zij of hoofdofficier Mos. Advocaten stelden gisteren in haar programma dat het OM lui is. Ook Jossy Mansur, hoofdredacteur van Diario, werd in de uitzending per telefoon naar zijn mening gevraagd. Hij wilde niet zo ver gaan, maar noemde het OM ‘onverschillig’ in de Holloway-zaak en was het met de programmagasten eens dat justitie er niet alles aan doet om de zaak op te lossen. Mansur suggereerde ‘druk van bovenaf’ op het OM om de zaak zo snel mogelijk af te sluiten.
In het programma was ook de vader van Natalee, Dave Holloway te horen, die zei het onbegrijpelijk te vinden dat het Arubaanse OM de getuige die verklaart op de avond van de verdwijning Joran in bemodderde kleren te hebben gezien, niet gelooft. Deze getuige heeft zoals eerder bekend, een leugendectortest in de VS afgelegd. Volgens Dave Holloway heeft het OM niet eens te moeite genomen om aanwijzingen van de getuige, dat Natalee mogelijk in de dam van Monserrat is gedumpt, te onderzoeken. In deze dam zou volgens Dave nooit zijn gezocht, maar in september liet het OM al weten dat de dam wel degelijk grondig is onderzocht.
Ben ik wel mee eens en niet alleen de resultaten tellen natuurlijk, maar Peter gaat echt niet zover over de schreef wat dat betreft, alhoewel prive gesprekken opnemen en uitzenden op tv wel schending van privacy is.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:44 schreef Polleeder het volgende:
[..]
Grrrr, nou ben ik er tóch weer ingetrapt[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef agter het volgende:
[..]
Ook als dat het leven van onschuldige mensen kapot maakt?
http://www.peterrdevries.nl/quote:En wat ik nog erger vind, dat er allerlei suggesties door hem worden gedaan in de richting van anderen, die daar ook wel de wrange vruchten van geplukt hebben tot op heden.
Ai ai ai, daar gaat zijn Emmyquote:Op dinsdag 25 november 2008 09:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Vanmorgen was op de radio dat Joran bij de Amerikaanse televisiezender Fox heeft verteld dat hij Nathalee op Aruba zou hebben verkocht aan een andere man.
Als dat waar is (wat Joran nu weer ontkent overigens) dan zou dat betekenen dat de bekentenis in het programma van PrdV helemaal niets voorsteld en dat PrdV niet kan blijven volhouden dat hij de zaak heeft opgelost, omdat deze stelling volledig is gebaseerd op de overtuiging dat Joran de waarheid sprak in de Range Rover.
Een crimivriend die zijn vader had kunnen zijn, waar tegen Joran vd Sloot opkeek en graag wilde imponeren.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:45 schreef Quyxz_ het volgende:
Vanmorgen was peter bij edwin evers en zijn verklaring voor het nieuwe interview was dat joran nu gewoon allerlei indianenverhalen verspreidt, en dan naderhand zegt hij dt hij loog. Daardoor wil Joran doen alsof hij alles liegt. Op die manier lijkt het alsof hij de verklaring bij patrick ook verzonnen had. Maar dat was dus niet zo omdat hij daar met verborgen camera werd gefilmd en dat hij het verhaal alleen tegen zijn 'beste' vriend vertelde,
op zich zit er wel iets in die verklaring
en daarom zei hij dat hij natalee alleen maar een beetje had gevingerdquote:Op dinsdag 25 november 2008 12:53 schreef Stali het volgende:
[..]
Een crimivriend die zijn vader had kunnen zijn, waar tegen Joran vd Sloot opkeek en graag wilde imponeren.
Daarmee imponeer je een crimineel niet. Daarmee imponeer je een 'beste vriend' misschien ja.quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:54 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
en daarom zij hij dat hij natalee alleen maar een beetje had gevingerd
als hij echt zo cool wilde doen had hij wel gezegd dat hij haar 3 keer van achter had gepaald.
Dat hij haar vermoord heeft gelooft toch al bijna niemand meer. De meesten willen toch zijn verklaring geloven dat ze beroerd werd op het strand vanwege drank/drugs en daar overleed? In die 'bekentenis' zegt hij volgens mij alleen de fout te hebben gemaakt het lijk in zee te hebben gedumpt ipv naar de politie te gaan.quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:52 schreef Apache4U het volgende:
Ik geloof echt niet dat JvdS haar vermoord heeft , maar dat ie totaal niet spoort is nu toch wel duidelijk..
Wat een figuur zeg...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |