add me even op messenger, ik weet niet hoe die shit werktquote:Op woensdag 5 november 2008 11:05 schreef L.Denninger het volgende:
Hey Michielos, je kunt geen PM ontvangen, fix dat eens even ?
In dat geval was mijn voorspelling perfect omdat hij altijd ooit wel uitkomtquote:Op woensdag 5 november 2008 11:05 schreef L.Denninger het volgende:
PS.
De thread ging toch automatisch dicht, die is toch niet met opzet dichtgegooid ?
k my bad als dat zo is.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:05 schreef L.Denninger het volgende:
PS.
De thread ging toch automatisch dicht, die is toch niet met opzet dichtgegooid ?
In dat geval was mijn voorspelling perfect omdat hij altijd ooit wel uitkomtquote:Op woensdag 5 november 2008 11:05 schreef L.Denninger het volgende:
PS.
je kunt alvast beginnen met op mn post te reagerenquote:Op woensdag 5 november 2008 11:14 schreef Bastard het volgende:
Even een tvp plaatsen, inhoudelijk hoef ik er toch niet aan mee te doen want ik ben blauw en daardoor narrowminded. Maakt niet uit wat ik dan schrijf natuurlijk.
Anyways, Flammie, ik zie dat je nog niet zo lang op FOK bekend bent, verder als klagen .. euh KLB ben je nog niet geweest, geeft niet, maar na 300 posts word een topic automatisch gesloten.. conspiracy je weets.
Wel gaarne een waardig deel 2 topic svp.
Een andere naam geven? Euh tsja ik ken nog wel een goede bekende cold reader/medium.. zoek eens op Bep het medium, vrouwtje uit Leiden. Sterker nog, zij komt/kwam vaak op de tv, tvwest, daar moeten vast uitzendingen over te vinden zijn...quote:Op woensdag 5 november 2008 11:00 schreef Michielos het volgende:
k dit was mn laatste post voordat iemand besloot het topic te closen(dit had ik wel goed voorspeld)
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:52 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het is jaren geleden, ik weet de naam niet meer.. daarbij heb ik trouwens vernomen later dat ze nu zelf tussen de sterren is.
Geloof wat je wilt geloven
ANTWOORD:
dat zou ik ook zeggen ja vooral die laatste zin. Het is geen kwestie meer van geloven hoor. Kun je mij dan namen van andere mediums geven? "die nog niet tussen de sterren zijn"?
wat helemaal erg is, is dat je zegt dat je zoooo onder de indruk was van de reading. Echt een supermoment in je leven, het bewijs dat mediums bestaan... en je hebt de naam niet onthouden??
sorry hoor maar dat klinkt mij echt als onzin in de oren.
Ik weet nog namen van toen ik 8 jaar was, omdat zij mij diep geraakt hebben. Jij weet geeneens meer de naam van het medium dat je een megareading gaf. Het is dan dus ook logisch om aan te nemen dat je andere dingen van de reading ook subjectief vergeten bent, bewust of onbewust.
Dat is heul niet waar, we vinden je narrowminded juist om wat je schrijft !quote:Op woensdag 5 november 2008 11:14 schreef Bastard het volgende:
Even een tvp plaatsen, inhoudelijk hoef ik er toch niet aan mee te doen want ik ben blauw en daardoor narrowminded. Maakt niet uit wat ik dan schrijf natuurlijk.
Dat is het hem inderdaad. En Nee, we vinden je niet opeens ruimdenkend als je zegt OK TIS COLDREADING. Enige wat wij willen zien is duidelijk bewijs en zelfs de MOD's kunnen dit niet geven.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:25 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat is heul niet waar, we vinden je narrowminded juist om wat je schrijft !
Ey .. Klaagbaak is ontzettend grappig! Daarbij Roam ik meer dan dat ik post natuurlijk.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:14 schreef Bastard het volgende:
Anyways, Flammie, ik zie dat je nog niet zo lang op FOK bekend bent, verder als klagen .. euh KLB ben je nog niet geweest, geeft niet, maar na 300 posts word een topic automatisch gesloten.. conspiracy je weets.
Wel gaarne een waardig deel 2 topic svp.
Krijg ze zelf niet aan de praat, kan aan mijn player liggen: http://televisie.westonline.nl/archief/programma_gemist zoek op 'Bep'.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:28 schreef Michielos het volgende:
Kun je me een filmpje suplly;en denk je:)
Whehehequote:Op woensdag 5 november 2008 12:38 schreef L.Denninger het volgende:
Naar mijn mening is ze trouwens niet zozeer een medium alswel een large
Ok mijn analyse: (incompleet) heb het geeneens meer afgekeken. Nog slechter dan Char mijn inziens. komt ie:quote:Op woensdag 5 november 2008 12:38 schreef L.Denninger het volgende:
Bwehehe, in de laatste aflevering ( mms://live-wm.residentie.net/rtvwest/video//2008/0310-bepmedium.wmv ) heeft een mevrouw reflecties in d'r cameralens
Verder ziet bep dat die lelijke vrouw al te lang alleen is, en dat die gozer die er uit ziet als een pannekoek met een te grote bek vroeger druk was als klein mannetje.
Verder nog even het forer-effect (Overleden opa is trots op je omdat je bereikt hebt wat je bereikt hebt, wat dat dan ook moge weze) erbij, een open deur intrappen (je zusje ? Hoe oud is die ? 17 ? Die heeft een schop onder d'r reet nodig) en we hebben weer een tv-programma.
Bep
Naar mijn mening is ze trouwens niet zozeer een medium alswel een large
ik las de eerste quote van Summers en als ik mijn gedachten een emoticon kon geven zou het deze zijn:quote:Op woensdag 5 november 2008 13:56 schreef L.Denninger het volgende:
Zodra Senesta klaar is met opruimen kunnen we weer verder in dit topic : Dereck Olgilvie, Char en dergelijke
heb je het ook al gelezen?quote:Op woensdag 5 november 2008 15:26 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik zal Michielos eens goed de voet dwars zetten gna gan, iedereen die een GRATIS PDF-je wil van het prulboek van Ion Rowland over coldreading kan mij mailen op benzodiazepinen@hotmail.com
Dat zal je leren, ik hoop dat Derek dat boek over dwars in je reet propt ha ha.
Ik ben niet voor schut te zetten. Wat hij ook zegt , krijgt ie 4x zo hard terug. Dat komt omdat ik hem met cold reading precies hetzelfde kan terugpakken.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:37 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik heb snel even doorgebladerd ja, allemaal technieken die mij allemaal al bekend waren. Ik wil mijn identiteit hier niet prijsgeven dus ik kan daar verder niet op ingaan helaas. Heb weinig nieuwe feiten gezien.
Nee maar even serieus, je komt echt als een ontzettende ass over als je hem dat boek wilt laten ondertekenen. Ik hoop dan ook dat hij je goed voor schut zet.
niet iedereen stuurt het gratis door, dat is tegen de wet. En nee, ik jank niet.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:39 schreef M_Schtoppel het volgende:
Interesseert me geen zak, iedereen kan dat boek Googlen en de plek vinden om het te downloaden. Zo kwam ik er ook aan.
Nou ga je janken omdat ik je precious flutboekje wil verklappen.
m.a.w. je hebt het boek niet echt gelezen. Lees het nog een keer please.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:43 schreef M_Schtoppel het volgende:
Kom nou eerst maar eens met een verklaring over die fokking koelkast en die dead sista waar ik al een paar dagen op zit te wachten. Ik heb niet 1 techniek gevonden waar dat mee te verklaren is.
En nou niet achter zielige loser-goochelgeheimen verschuilen aub.
Zo, wat een agressie...quote:Op woensdag 5 november 2008 15:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik ben niet voor schut te zetten. Wat hij ook zegt , krijgt ie 4x zo hard terug. Dat komt omdat ik hem met cold reading precies hetzelfde kan terugpakken.
je leest niet? ik denk ook neit dat je het boek ooit gaat lezen. lees het boek dan weet je het.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:48 schreef M_Schtoppel het volgende:
Zie je nou wat voor flauw mannetje je bent? Geef dan antwoord man, maar dat kun je niet omdat je het niet kunt verklaren.
Doe ik ook, maar als hij mij dist, dis ik hem terug, dat spreekt voor zich.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:49 schreef sjoep het volgende:
[..]
Zo, wat een agressie...
Ik dacht dat je Derek bewonderde vanwege zijn fenomenale CR-technieken.
Maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Beetje ouwejongenskrentebrood-sfeertje geworden in dit topic...![]()
Overigens, ik mis een beetje het onderscheid tussen Derek en anderen in dit topic.
Het komt over alsof men zegt "Derek doet CR, en de rest ook". Ik denk dat je dat niet zo kunt stellen.
Ik heb zelf eerlijk gezegd nooit een medium getroffen die op de wijze van Derek werkt.
Men zegt gewoon "er loopt hier een man" ipv dat men vraagt "kent u een oude man die hier zou kunnen lopen?". Dat die man daar loopt (bij wijze van) wil helemaal niet zeggen dat die persoon ook voor de gesprekspartner komt namelijk.
Mijn persoonlijke mening over Derek is dat hij vast wel wat kan, waarschijnlijk ook zijn info op mediamieke wijze verkrijgt maar er alleen zo'n vreselijke show van maakt. Ik vind hem dus helemaal niet sympathiek overkomen. Sterker nog, met een dergelijk gedrag zou ik hem mijn huis uit sodemieteren. Dat wil echter niks zeggen over of het wel of niet "echt" is wat hij doet.
Lees het boek nog een keer, en dan elk hoofdstuk.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja precies, de techniek van de lucky guess, the long shot.
Vreemd dat het dan wel altijd klopt.
Jullie zijn onmooooooooogelijk.
Ik ben weer een paar dagen weg hier, bleeeh!
Als het klopt dan zul je t wetenquote:Op woensdag 5 november 2008 15:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Jullie zijn onmooooooooogelijk.
Ik ben weer een paar dagen weg hier, bleeeh!
Nee, dat is inderdaad niet de bedoeling. hij beweert alleen dat het er niet in staat. Een bewijs dat hij de moeite geeneens heeft gedaan om het boek te lezen. Het staat er namelijk meer dan eens in.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:54 schreef sjoep het volgende:
Het is toch hopelijk niet de bedoeling dat alle deelnemers aan de discussie eerst het complete oevre van CR-boeken letterlijk doorgenomen hebben voor we elkaar serieus nemen hè?
Anders heb ik ook nog wel wat suggesties qua leesvoer.
Als we alleen maar naar elkaar schreeuwen kan dit topic zo weer op de grote hoop "goed bedoeld, jammer maar helaas".
Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar ik meen me toch te herinneren dat ik een aantal Derek-ervaringen heb gepost van bezoekers van zijn show die juist vertelden dat ie veel misgokt, en mensen die zeggen dat hij het verkeerd heeft de microfoon afpakt.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Beste sjoep. als iedereen die boeken gelezen heeft zal er hierover geen discussie meer zijn omdat het dan wel duidelijk is waar dit werkelijk om draait. De enige reden dat deze discussie leeft is omdat mensen niet willen begrijpen wat er daadwerkelijk speelt en dit ook niet willen studeren omdat de wil om te geloven in xaviers en xmannen groter is dan de wil om kennis te vergaren over het daadwerkelijke hoe en waarom.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:54 schreef sjoep het volgende:
Het is toch hopelijk niet de bedoeling dat alle deelnemers aan de discussie eerst het complete oevre van CR-boeken letterlijk doorgenomen hebben voor we elkaar serieus nemen hè?
Anders heb ik ook nog wel wat suggesties qua leesvoer.
Als we alleen maar naar elkaar schreeuwen kan dit topic zo weer op de grote hoop "goed bedoeld, jammer maar helaas"
dat kun je nog 100x posten, hij weigert het toch om te lezen. Hij heeft nu eindelijk een CR boek, en alles wat hij doet is erin bladeren en zeggen dat alles onzin is.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:00 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar ik meen me toch te herinneren dat ik een aantal Derek-ervaringen heb gepost van bezoekers van zijn show die juist vertelden dat ie veel misgokt, en mensen die zeggen dat hij het verkeerd heeft de microfoon afpakt.
Geen idee waar jij het idee vandaan haalt dat wat Derek zegt altijd klopt .
Voor het geval je het vergeten bent kun je het hier weer even nalezen : Klik hier om te lezen hoe Derek z'n show ging
Ik zie een gefrustreerde user, die helemaal over de emmer gaat omdat hij door meerdere mensen in de zeik gezet wordt. Naar mijn mening op een heel goedkope, niet respectvolle manier.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:58 schreef Michielos het volgende:
[..]
2 redenen:
Je ziet toch dat hij slap aan het lullen is nu? Proberen om te intimideren en chanteren om zijn punt te maken. Het slaat nergens op.
Ik zou eerder willen dat je oprecht de engelen om een teken zou vragen dat ze er voor je zijn.quote:Welke boeken wil jij inbrengen? Ik beloof je dat ik ze zal lezen.
ANT: hehe, nee dat zit er inderdaad niet in. Ik had vroeger wel zelf veel boeken over paranormalisme.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:07 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ik zie een gefrustreerde user, die helemaal over de emmer gaat omdat hij door meerdere mensen in de zeik gezet wordt. Naar mijn mening op een heel goedkope, niet respectvolle manier.
Ik zie ook jou eerlijk gezegd de hele tijd schreeuwen. Het gaat helemaal niet over spirituele zaken, het gaat over het bashen van users die misschien wel wat zien in wat Derek doet.
Ik zie jou ook de hele tijd beginnen over CR. Geen enkel topic over mediums in TRU is vrij van gezeik over CR. Elk topic dat interessant dreigt te worden mondt uit in een topic over of het CR is of niet, en waarom jij er zo geweldig in bent.
[..]
ANT: Dan kom eens met een medium dat niet overduidelijk aan het cold readen is.
Ik zou eerder willen dat je oprecht de engelen om een teken zou vragen dat ze er voor je zijn.
Maar goed, dat zal wel niet gaandus kijk bijvoorbeeld eens naar het topic over welke boeken mensen op dit gebied interessant vinden (dat ik zo snel even niet kan vinden).
Of als je dat allemaal te vaag is, begin dan met de Celestijnse belofte, al is dat aardig aan de commerciële en ook simpele kant. Maar goed, je moet ergens beginnen
Al zou het principe van energieën en hoe die op elkaar reageren maar eens bekend zijn.
Beste Flammie.quote:
Hier een stuk bekender dan bij sommige anderen, veel mensen zijn nou eenmaal niet zo goed in natuurkunde.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:07 schreef sjoep het volgende:
Al zou het principe van energieën en hoe die op elkaar reageren maar eens bekend zijn.
ik had serieus een vriendin die beweerde dat ze stenen oplaadde onder maanlichtquote:Op woensdag 5 november 2008 16:10 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Hier een stuk bekender dan bij sommige anderen, veel mensen zijn nou eenmaal niet zo goed in natuurkunde.
Dat blijkt ook vaak uit de onzinverhalen die ze ophangen over 'energieën'.
Ik kan me nog zo'n topic herinneren hier over "trillingsfrequenties van stenen en waarom ze helpen als je ze onder je kussen legt"
inderdaad. M_schtoppel komt zeer agressief uit de hoek. Begon over loser magician's code en dat iedereen gratis boeken kan krijgen e.d. Weigert ze vervolgens te lezen.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:11 schreef Bastard het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd nog weinig van de grond komen in dit topic, wellicht heeft dat te maken van de toch wel aggresieve ondertoon die door dees of gene wordt aangeslagen.
Mijn vraag is om die dan ook te laten gaan, en niet persoonlijk te worden. we kunnen hier op een normale manier met elkaar in discussie gaan, of gewoon niet.
Je moet wel effe leren quoten, want ik ga nu antwoord geven op een reply die jij in mijn quote zette. Ofzoietsquote:Op woensdag 5 november 2008 16:09 schreef Michielos het volgende:
[..]
ANT: hehe, nee dat zit er inderdaad niet in. Ik had vroeger wel zelf veel boeken over paranormalisme.
Ik leende er ook veel van de biep.
Warom laat je het woord "loser" nou niet gewoon weg?quote:Op woensdag 5 november 2008 16:13 schreef Michielos het volgende:
[..]
inderdaad. M_schtoppel komt zeer agressief uit de hoek. Begon over loser magician's code en dat iedereen gratis boeken kan krijgen e.d. Weigert ze vervolgens te lezen.
Je doelt toch niet serieus op mij ofzo he?
Je begrijpt zelf toch ook dat hier 2 partijen schuld zijn toch? Ik word hier ook voor kortzichtig uitgemaakt, en ik hoor woorden als "loser magicians code" e.d. Of is dat wat jij bedoelt met gelijkwaardig en respectvol.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:13 schreef sjoep het volgende:
[..]
Je moet wel effe leren quoten, want ik ga nu antwoord geven op een reply die jij in mijn quote zette. Ofzoiets![]()
Maar goed, ik kom niet met een goed mediium.
Wat voor mens zou ik zijn als ik mensen waar ik een fijne band mee heb hier voor de leeuwen ging werpen?
Kijk, Derek kiest zelf voor publiciteit, maar de mensen die ik ken niet. En waarschijnlijk ga jij/jullie net zo lang peuteren tot iemand in ieder geval tot de grond toe is afgebrand.
Ik weet niet wat jij denkt zelf, maar de sfeer is verre van gelijkwaardig en respectvol.
Omdat dat is wat je grote vriend letterlijk zei. Ow ja respectvol en gelijkwaardig natuurlijkquote:Op woensdag 5 november 2008 16:16 schreef sjoep het volgende:
[..]
Warom laat je het woord "loser" nou niet gewoon weg?
Overigens had ik het over andere energieën. Die waar in elk "paranormaal voor dummies" boek al over gesproken wordt.
Maar goed, ik lees later wel hoe je op vakkundige wijze Derek hebt ontmaskerd dmv het laten signeren van een CR-boek. Succes ermee
je leest wederom niet. Ik vraag letterlijk om literatuurlijsten en lees er zelf veel over.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:17 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ach kom kom, iedereen kent mijn schrijfstijl toch zo onderhand wel? Ik bedoel het niet kwaad.
Fijn dat Michiel toegeeft de paranormale boeken niet te willen lezen, doet'ie dus duidelijk hetzelfde als ik. Dus de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Iets kritisch bekijken / onderzoeken is niet 'afbranden'.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:13 schreef sjoep het volgende:
En waarschijnlijk ga jij/jullie net zo lang peuteren tot iemand in ieder geval tot de grond toe is afgebrand.
Ik weet niet wat jij denkt zelf, maar de sfeer is verre van gelijkwaardig en respectvol.
Kun jij nou echt niet lezen ?quote:Op woensdag 5 november 2008 16:17 schreef M_Schtoppel het volgende:
Fijn dat Michiel toegeeft de paranormale boeken niet te willen lezen, doet'ie dus duidelijk hetzelfde als ik. Dus de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
"prestatiedruk en niet op eerste gevoel afgaan"quote:Op woensdag 5 november 2008 16:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik sta best open voor dingen hoor, maar is er iemand die deze charlatan gelooft?
Hij scoorde 1 uit 20 bij die test waar ie een miljoen kon meenemen.
In Amsterdam hebben we daar een mooi gezegde voor..quote:Op woensdag 5 november 2008 16:30 schreef Michielos het volgende:
[..]
"prestatiedruk en niet op eerste gevoel afgaan"
1 op 20 is ronduit.. tsja
hahahahquote:Op woensdag 5 november 2008 20:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
In Amsterdam hebben we daar een mooi gezegde voor..
"Dikke lul, 3 bier. " oftewel, het zal allemaal wel.
.
Geeft niet , meer dan zo'n gedachte of emoticon op zo'n boodschap van je medemens had ik van jou ook echt niet verwacht hoor , welzijnscoach .quote:Op woensdag 5 november 2008 14:04 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik las de eerste quote van Summers en als ik mijn gedachten een emoticon kon geven zou het deze zijn:
quote:Is het je opgevallen dat er al maanden word geroepen dat mensen hun eigen ervaringen niet meer willen vertellen ? zodra ze dat doen worden ze afgebrand omdat het niet wetenschappelijk is ., wie dat wel doet is na een paar zinnen al meteen genezen van die drang en druipt af .
virtueel weggetrapt door sceptici , in tru , terug in de tijd waar je er niet over mocht praten of anders ...
what the..
Nou, ik kan me er best in vinden als het klopte. Als ik het er mee eens ben is natuurlijk een tweede. Ik krijg vaker gevallen waarbij ik denk.. HMMMMquote:Op woensdag 5 november 2008 21:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Geeft niet , meer dan zo'n gedachte of emoticon op zo'n boodschap van je medemens had ik van jou ook echt niet verwacht hoor , welzijnscoach .
[..]
Of zijn gebrek aan.quote:Op donderdag 6 november 2008 08:00 schreef Bastard het volgende:
Goed, nog eenmaal: Of er word gediscusseerd over Derek en zijn gave, of we zijn klaar hier.
Of zijn gebrek er aan inderdaad.. maar wat zeg je nou, ieder weldenkend mens trapt er niet in.. maw, iedereen die wel in hem gelooft, of gelooft dat wat hij doet ook echt mediumschap is, is dus automatisch dom (niet weldenkend).quote:Op donderdag 6 november 2008 08:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of zijn gebrek aan.
Met alle respect, maar een weldenkend mens trapt hier niet in... Ik heb vaak genoeg dingen gezien dat ik dacht "wow", maar Derek de oplichter is daar niet een van.
Er is een groot verschil tussen dom en goedgelovig. Ik kan mij voorstellen dat ook een intelligent iemand die een dierbare verloren heeft hier vatbaar voor is.quote:Op donderdag 6 november 2008 08:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Of zijn gebrek er aan inderdaad.. maar wat zeg je nou, ieder weldenkend mens trapt er niet in.. maw, iedereen die wel in hem gelooft, of gelooft dat wat hij doet ook echt mediumschap is, is dus automatisch dom (niet weldenkend).
Nee, een andersdenkend mens trapt er niet in, mensen die boeken lezen over trucen als CR, die zien de mogelijkheden en de valkuilen die er bij Derek kennelijk worden opgeworpen. Ze zien het wellicht met tranen in hun ogen aan dat er mensen zijn die er wel intuinen en voelen de absolute drang iedereen te bekeren ofzo.
Stel dat Derek Allah was, of god of een andere religie.. dan heb je aanhangers/gelovige van iets wat je niet ziet, die ga je toch ook niet belachelijk maken omdat jij toevallig anders onderlegt bent, andere boeken hebt gelezen, de bijbel for instance? Nee, die mensen laat je gewoon in hun waarde, en dat is wat er af en toe mist hier denk ik. (en niet dat ik Derek als een afgod wil plaatsen natuurlijk)
Persoonlijk, ik lees andere boeken, andere technieken, en ik ben er van overtuigd dat het mediumschap bestaat.. ik zag iemand zeggen dat hij wel voor 1000 euro aan CR boeken heeft gekocht om aan zijn kennis te komen, misschien kan ik dat er wel tegenover zetten.
Ik zei al eerder, het is opvallend dat Derek kennelijk dingen doet, die je bij een CR ook zou zien.. ik wil het niet uitsluiten, hij zou een CR kunnen zijn dan. Maar een goed CR is nog geen medium.
Goed verhaal, van je ik had je post verwijderd omdat een spaghettimonster helemaal niets met de discussie te maken heeft.quote:
Wel als ze dingen stellen waarvan je kunt aantonen dat ze niet waar zijn.quote:Op donderdag 6 november 2008 08:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Stel dat Derek Allah was, of god of een andere religie.. dan heb je aanhangers/gelovige van iets wat je niet ziet, die ga je toch ook niet belachelijk maken omdat jij toevallig anders onderlegt bent, andere boeken hebt gelezen, de bijbel for instance?
onzin en gezever in pakjes. Als je weet hoe het gaat , kun je niet opgelicht worden. Dit geldt voor ELKE oplichting. Als je niet weet hoe het gaat, kun je opgelicht worden. Dit heeft niets met goedgelovigheid, dommigheid, opleidingsniveau e.d. te maken.quote:Op donderdag 6 november 2008 08:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen dom en goedgelovig. Ik kan mij voorstellen dat ook een intelligent iemand die een dierbare verloren heeft hier vatbaar voor is..
Dus nee, niet per definitie dom. Maar in mijn ogen ook niet weldenkend. Emoties kunnen in zo'n situatie daar wel voor zorgen.
Overigens vind ik mensen die in een God geloven wel dom, hoe intelligent ook. Flink wat plekken lager dan mensen die in Derek geloven. Geloven in een opperwezen met bewustzijn vind ik nog veel dommer dan geloven in NWO, Derek of Char.
Wat Derek verder is vind ik niet echt interessant. Maar een uitslag van 1 uit 20 zegt mij genoeg gezien de claims die hij daarvoor maakte over zijn kunnen.
Ik vind aan de andere kant wel dat ik gemiddeld zo een 400 keer per dag lieg. Ik verdraai waarheden, lieg, vertel dingen die niet gebeurd zijn. Dit komt omdat ik dagelijks optreed(casual wel). Alleen , ik doe er niemand kwaad mee. De mensen die het bekijken weten dat het entertainment is.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:12 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Wel als ze dingen stellen waarvan je kunt aantonen dat ze niet waar zijn.
Als een gelovige stelt dat ik niet mag vloeken omdat haar/zijn God mij anders direct dood zal maken zal ik daar grapjes over maken, met een vloek tussendoor
Geloven is geloven is prima, maar zodra je de lijn overschrijdt naar liegen (namelijk - gewoon dingen stellen die aantoonbaar niet kloppen) vind ik wel dat je jezelf bespotbaar maakt.
Dat is wat Derek in mijn ogen geaccepteerd heeft toen hij de test aanging - hij heeft ondertekend dat hij zich aan de uitslag zou houden (de uitslag was dat ie niet beter presteerde dan ieder ander zou doen met gokken) - en dat wrijft zich af op de mensen die daarna nog steeds volhouden dat wat hij claimt waar is.
dit had ik in deel i dan ook aangekaart(quote van Ian rowland's boek). De discussie zelf is al zo oud als de heuvels en indien je een true believer bent, kan niks je daar toch vanaf helpen.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ach, we kunnen hier nog maanden over lullen. Het komt er uiteindelijk gewoon op neer dat de skeptici of anderen die hier echt niet in geloven gewoon een bepaald bewustzijn nog niet hebben. Je kunt iemand ook niet uitleggen hoe de kleur rood eruit ziet. Dat legde iemand me ooit uit. En ik bedoel daar helemaal niet mee dat mensen die er wel in geloven vromer of beter zijn. En ik heb ook nooit gezegd dat je als spiritueel mens een heilig boontje moet zijn. Sterker nog, ik heb me daar altijd tegen verzet. Je bent ook mens, en dat betekent dat je gewoon van de dingen des levens mag genieten. Alles met mate, niets mis mee.
Voor de tienduizendste keer blijkt maar weer eens dat dit soort discussies altijd tot niets leidt.
het punt dat ik maakte, en ik snap jou punt, ik kom nergens uit voor wat ik doe.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:54 schreef L.Denninger het volgende:
Als je claimt met de doden te praten terwijl je eigenlijk 'gewoon' aan cr doet vind ik dat schaamteloze oplichting.
Ik heb geen enkel probleem met goochelaars en mentalisten, want die komen gewoon uit voor wat ze doen.
Ik zou ook geen probleem hebben met 'echte' mediums - mits die (zouden) bestaan.
Ik heb een probleem met mensen die liegen over wat ze doen.
Ah, het "Jullie zijn er nog niet klaar voor" argument. So we meet again !quote:Op donderdag 6 november 2008 09:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ach, we kunnen hier nog maanden over lullen. Het komt er uiteindelijk gewoon op neer dat de skeptici of anderen die hier echt niet in geloven gewoon een bepaald bewustzijn nog niet hebben.
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:37 schreef L.Denninger het volgende:
ah, het "jullie zijn gewoon nog niet zo ver" argument. So we meet again
ik heb het al 100x bewezen maar zoals ik al zei, je weigert het te aanvaarden.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:59 schreef M_Schtoppel het volgende:
Bewijs het maar, kom maar op met je bewijs dat je ZEKER weet dat Derek van CR gebruik maakt. Kun je lekker niet. En iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt.
Heb toch maar besloten het prulboekje van Rowland te gaan lezen in het kader van ken de argumenten van uw "vijand". En misschien steek ik er nog wel wat van op ook.
Bewijslast ligt bij degene met bijzondere claims, in dit geval Derek Ogilvie.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:59 schreef M_Schtoppel het volgende:
Bewijs het maar, kom maar op met je bewijs dat je ZEKER weet dat Derek van CR gebruik maakt. Kun je lekker niet. En iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt.
Prima.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:00 schreef Michielos het volgende:
[..]
het punt dat ik maakte, en ik snap jou punt, ik kom nergens uit voor wat ik doe.
MAAR.... ik zeg ook niet wat ik wel doe. Ik claim dus niks, maar ik disclaim ook niks.
Ik laat het aan de mensen zelf over. NU... mocht er na de show iemand naar mij toekomen en het persoonlijk
vragen.. dan zeg ik inderdaad dat ik ala derren brown een mengeling van psychologie en goochelen gebruik
(wat waar is). Ik demonstreer dan meestal wat spychologische manipulatietechnieken. Ze zijn dan nog steeds onder de indruk. maar zoals ik zei: als puntje bij paaltje komt , zeg ik wat het wel is maar ik disclaim en claim in eerste instantie niets
ik ben benieuwd met welke argumenten hij overigens aankomt ndat hij het boek gelezen heeft onder het mom van "ken Uw vijand".quote:Op donderdag 6 november 2008 10:03 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Bewijslast ligt bij degene met bijzondere claims, in dit geval Derek Ogilvie.
Hij heeft geprobeerd te bewijzen in een test, en faalde jammerlijk.
Jammer voor je joh.
Next !
Je onderschrijft dat mensen die er in geloven intelligentie missen ?quote:Op donderdag 6 november 2008 10:04 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee hoor, helemaal niet gemeen. Maar het is wel zo.
Geef eens een link, want ik kan met een textsearch in dit topic het woord cocaine nergens terugvinden ?quote:Jammer trouwens dat je niet op mijn voorbeeld bent ingegaan van de wetenschap die oh zo graag feiten omarmt (NOT!) die niet in het huidige wereldbeeld passen.
Dat van die cocaine en Egyptische mummies. Niet om af te dwalen maar gewoon als simpel voorbeeld even.
Prima, zie de uitslag van zijn test.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:08 schreef M_Schtoppel het volgende:
En ik kaats de bal lekker terug. Jij beschuldigt Derek van oplichting. Prima, bewijs het maar. De man zou je kunnen aanklagen wegens smaad. Een verdachte hoeft niet zelf mee te werken aan zijn ontmaskering, dus JIJ moet op de proppen komen dat hij de boel besodemietert.
nee ik lok ze niet onder valse voorwendselenquote:Op donderdag 6 november 2008 10:04 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Prima.
Zolang je niet liegt over wat je doet en mensen onder vals voorwendselen naar je shows probeert te lokken is daar helemaal niks mis mee.
a) 300 boekenquote:Op donderdag 6 november 2008 10:08 schreef M_Schtoppel het volgende:
En ik kaats de bal lekker terug. Jij beschuldigt Derek van oplichting. Prima, bewijs het maar. De man zou je kunnen aanklagen wegens smaad. Een verdachte hoeft niet zelf mee te werken aan zijn ontmaskering, dus JIJ moet op de proppen komen dat hij de boel besodemietert.
Wacht even, is dit een nieuwe discussietechniek ofzo ?quote:Op donderdag 6 november 2008 10:10 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik heb geen link van dat programma, was ooit een documentaire op Discovery Channel.
Zoek anders even op google: cocaine+mummies, misschien vind je dan wat.
Dat zegt niks.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:10 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik heb geen link van dat programma, was ooit een documentaire op Discovery Channel.
Zoek anders even op google: cocaine+mummies, misschien vind je dan wat.
Je stelt dus dat Randi het moet doen(alsof hij hier moeite voor gaat doen) met een tekstberichtje op 1 of andere vage site? Waarom wordt hier overigens de hele tijd Randi bij gehaald. Hij is geen wetenschapper ofzo.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:16 schreef M_Schtoppel het volgende:
Eat this Ranzi, verklaar het maar:
http://www.loraco.nl/artikel/cocaine_mummies_sid-11-701.htm
Nu weer ontopic?
Uiteraard heeft Ranzigy vast wel weer een debunk verklaring.
ik heb het idd gelezen en het gaat over cocaine planten???quote:Op donderdag 6 november 2008 10:21 schreef L.Denninger het volgende:
Ik lees in dat artikel echt helemaal niks dat met Derek of het paranormale te maken heeft of ook maar enigszins relevant is t.o.v. dit topic.
Zou je even willen uitleggen waarom je hier random links naar artikelen plaatst ?
dat is inderdaad een triest bericht. Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op donderdag 6 november 2008 10:31 schreef M_Schtoppel het volgende:
Jeetje wat zijn jullie dom
Nee, het gaat over het trieste feit dat de wetenschapster die dat ontdekte met de dood bedreigd is door collegawetenschappers. Oftewel dat de wetenschap in het algemeen dit feit dus negeert, omdat het niet in het huidige wereldbeeld past. Dus weer die tunnelvisie van dingen niet willen aannemen die buiten het kader vallen.
a) de snuif verklaart waarom je paradigmaquote:Op donderdag 6 november 2008 10:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Hey ik ben weg naar Amsterdam. Ik neem zo even een lekkere snuif (als we het toch over coke hebben) en dan ben ik weg.
Zal onderweg de eerste hoofdstukken van de CR-bijbel eens lezen.
Dag vrienden
quote:Op donderdag 6 november 2008 10:36 schreef Michielos het volgende:
[..]
dat is inderdaad een triest bericht. Wat wil je hiermee zeggen?
Wij bewijzen dat derek ogilvie iets anders is dan de meeste mensen denken, dus vallen wij buiten het kader. Jij bent dus degene die de doodsbedreigingen uit? Wetenschap is decennialang uitgegaan van het bestaan van buitenzintuiglijke waarneming. Het is pas van de laatste 30 jaar om hier skeptisch over te zijn. Je draait de rollen om
Ik weet niet waar jij dat leest in dat artikel, maar dat staat nergens. Ik snap niet waarom jij vindt dat ik dat dan opeens zou moeten weten.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:31 schreef M_Schtoppel het volgende:
Jeetje wat zijn jullie dom
Nee, het gaat over het trieste feit dat de wetenschapster die dat ontdekte met de dood bedreigd is door collegawetenschappers. Oftewel dat de wetenschap in het algemeen dit feit dus negeert, omdat het niet in het huidige wereldbeeld past. Dus weer die tunnelvisie van dingen niet willen aannemen die buiten het kader vallen.
Dus als jij discussieert, probeer je mensen uit te lokken? Wat mij betreft is de discussie dan meteen afgelopen hoor.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:02 schreef M_Schtoppel het volgende:
Die snuif was een uitlokkertje, ik wist dat jullie dat als kapstok zouden gebruiken...
Nee, dat staat ook niet in dat stukje tekst, dat zeiden ze in dat programma. Dat programma ging erover dat wetenschap soms helemaal niet zo objectief tegen dingen aan staat en wel degelijk bevooroordeeld is, met als voorbeeld die cocaine over die mummies. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Dan is 1 link dus ook geen bewijs?quote:Op donderdag 6 november 2008 11:08 schreef M_Schtoppel het volgende:
Als ik met een mes in m'n hand voorovergebogen over een lijk sta, bewijst dat niet dat ik diegene vermoord heb. Je kunt met 10.000 documenten aankomen, dat bewijst nog steeds niet dat Derek dat ook doet, dat is een aanname van je. Voor jou is het zo, maar het bewijst geen drol.
Nou ja, ik probeer gewoon een verklaring te vinden voor het feit dat je zo incoherent en opgefokt aan het posten bent. Sos leek me een goede verklaring, maar blijkbaar heb je dat niet nodig om verward over te komen.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:02 schreef M_Schtoppel het volgende:
Die snuif was een uitlokkertje, ik wist dat jullie dat als kapstok zouden gebruiken...
Ja, dat is moeilijk te begrijpen als de dingen die daarop zouden moeten wijzen niet in de artikelen staan waar je ons naartoe stuurt.quote:Nee, dat staat ook niet in dat stukje tekst, dat zeiden ze in dat programma. Dat programma ging erover dat wetenschap soms helemaal niet zo objectief tegen dingen aan staat en wel degelijk bevooroordeeld is, met als voorbeeld die cocaine over die mummies. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
waar is dat? en wat is de entree?quote:Op donderdag 6 november 2008 11:50 schreef Phedre77 het volgende:
Hmm, Derek komt volgende week vrijdag in het kader van de Maand van de Spiritualiteit in de boekhandel waar ik werk. We verwachten grote drukte. Sommige mensen komen niet, omdat ze het eng vinden.
Ik vind 't ook een eng mannetje, maar waarschijnlijk op een andere manier dan die mensen waar jij het over hebtquote:Op donderdag 6 november 2008 11:50 schreef Phedre77 het volgende:
Hmm, Derek komt volgende week vrijdag in het kader van de Maand van de Spiritualiteit in de boekhandel waar ik werk. We verwachten grote drukte. Sommige mensen komen niet, omdat ze het eng vinden.
Morgen (7 november), selexyz donner Rotterdam : http://www.selexyz.nl/pag(...)-10000000001782.aspxquote:Op donderdag 6 november 2008 11:56 schreef Michielos het volgende:
[..]
waar is dat? en wat is de entree?
K dan ga ik de 12de wel.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:03 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Morgen (7 november), selexyz donner Rotterdam : http://www.selexyz.nl/pag(...)-10000000001782.aspx
12 november, boekhandel Doomen, Eindhoven.
14 november hengelo, boekhandel Broekhuis
Het enige goede bewijs voor mij zou zijn als ik zelf een consult bij hem zou nemen anders blijft het " klinkt als " "lijkt op " ,quote:Op donderdag 6 november 2008 11:43 schreef Michielos het volgende:
http://www.dokterlutser.nl/archives/derek-ogilvie-is-de-lul/
http://www.skepsis.nl/blo(...)tmaskerd-door-randi/
http://forums.randi.org/showthread.php?t=71865
http://www.randi.org/joom/swift/swift-october-3-2008-2.html#i1
hier 4 links. Lees het gewoon eens. Niet zoals Schtoppel leest, maar gewoon als objectief mens. Niet meteen zeggen: OW ONZIN e.d. Ik geef nu WEER 4 links(samen met alle andere bewijslast die ik al gaf).
Ik weet eigenlijk niet meer wat een goed bewijs inhoudt...
Ik heb ze doorgenomen, waar ik op zoek was heb ik ook gevonden.. namelijk de test op zich.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:43 schreef Michielos het volgende:
http://www.dokterlutser.nl/archives/derek-ogilvie-is-de-lul/
http://www.skepsis.nl/blo(...)tmaskerd-door-randi/
http://forums.randi.org/showthread.php?t=71865
http://www.randi.org/joom/swift/swift-october-3-2008-2.html#i1
hier 4 links. Lees het gewoon eens. Niet zoals Schtoppel leest, maar gewoon als objectief mens. Niet meteen zeggen: OW ONZIN e.d. Ik geef nu WEER 4 links(samen met alle andere bewijslast die ik al gaf).
Ik weet eigenlijk niet meer wat een goed bewijs inhoudt...
Goed, wat ik er uit opmaak is dat er een test op is gezet, waar hij zelf achterstond en die ook heeft gedaan.quote:Derek added"I've got to communicate with a child telepathcially, which is my claim to fame."
"The child will be in a room with ten objects. I'll be in another room and the child picks an object up. I have to say what that object is.
"If I get six out of ten right I win the $1million."
Gay Derek has already been training for the tests by lining up with tot Cameron MacAulay.
The six-year-old from Clydebank featured in a spooky Five documentary last year after having graphic flashbacks to a previous life on the Isle of Barra.
Derek said "I spent a lot of time with Cameron and I suceeded in tests with him.
"James Rand's going to provide me with ten children and I've to pick the one I want to work with - one I can get a positive connection with.
"The child might have an off-day of might get fed up during the test but that's the risk I have to take."
Ja daar ben ik het ook mee eens.. maar goed Derek treedt wel met zijn gave op de voorgrond.. hoge bomen...quote:Op donderdag 6 november 2008 12:20 schreef Summers het volgende:
De voornaamste reden volgens mij dat mensen in paranormale fenomenen geloven is omdat ze ZELF ervaring daarmee hebben en niet zozeer omdat iemand anders ze dat doet geloven of ze in de maling probeerd te nemen.
..hebben een jaarinkomen met 6 nullenquote:
Als het met CR allemaal te doen is.. dan kun jij het dus ook.. heck dan zou het tot een vak op de middelbare school gegeven moeten worden.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:26 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
..hebben een jaarinkomen met 6 nullen
Als ik oefen wel ja, maar dat is toch al bekend ? Vraag maar aan Michielosquote:Op donderdag 6 november 2008 12:28 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als het met CR allemaal te doen is.. dan kun jij het dus ook..
Waarom wil jij alle kinderen opvoeden tot goochelaars / mentalisten / cold-readers ?quote:heck dan zou het tot een vak op de middelbare school gegeven moeten worden.
Dat is een kwestie van moreel besef, net zoals iedereen rijk kan worden door banken te overvallen kan iedereen rijk worden met oplichting.quote:Dan zouden alle wetenschappers dat geld moeten verdienen.
Degene die hier zegt dat CR makkelijk is, nodig ik uit om het even te demonstrerenquote:Op donderdag 6 november 2008 12:28 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als het met CR allemaal te doen is.. dan kun jij het dus ook.. heck dan zou het tot een vak op de middelbare school gegeven moeten worden.
Dan zouden alle wetenschappers dat geld moeten verdienen.
Oh ja zeker heb ik de links met interesse bekeken. Ik wil objectief reageren maar inderdaad wel vanuit de kennis die ik heb van de 100 boeken die ik daar tegenover kan zetten..quote:Op donderdag 6 november 2008 12:34 schreef Michielos het volgende:
[..]
Degene die hier zegt dat CR makkelijk is, nodig ik uit om het even te demonstreren
Heb je overigens uberhaupt die links bekeken?
Ik bedoel. Het lijkt net of je koste wat kost al het bewijs bent aan het verwerpen omdat het niet in je paradigma past.
Ja luister, ik hoor jou steeds wel van de hoge daken schreeuwen dat jij je bepaalde trucen aangeleerd hebt, maar erg specifiek ben je daarin ook niet.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:38 schreef Michielos het volgende:
[quote]Op donderdag 6 november 2008 12:31 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Als ik oefen wel ja, maar dat is toch al bekend ? Vraag maar aan Michielos
Maar net zoals iedereen in theorie ook profvoetballer kan worden kost het heel veel hard werk en moeite - je krijgt het niet kado.
[..]
ANT: klopt, voor niets gaat de zon op. Je hebt het ook niet in 2 dagen geleerd, niet in 2 maanden en niet in 2 jaar. Bv. bij goochelen heb ik 1 move 3.5 jaar op geoefend. elke dag 5 uur lang. En maar zeggen dat het makkelijk is als je het trucje kent haha
Het IS te leren. Het vergt wel boekenkennis, kennis van trents, op de hoogte van alles zijn, kennis van statistiek, goed kunnen presenteren, mensen kennis, body language kennis e.d.
maar het IS te leren
Prima, maar het is dan toch wel frappant dat het bij de test compleet (maar dan ook echt compleet) faalt,quote:Op donderdag 6 november 2008 12:34 schreef Ticker het volgende:
Ik vraag me zeer af hoe deze test met fout tolerantie is.
Zoals we ondertussen gezien hebben en kunnen concluderen, is het verkrijgen van informatie via een 'gave' niet zo makkelijk als iets zien of weten. Oftewel onze dagelijkse perceptie.
Namen die in de buurt komen of lijken op, kunnen fout gerekend worden, terwijl in de tv show hier nog iets langer op door gegaan mag worden.
Heb al eens eerder vermeld dat wat ik eruit kan opmaken, is het contact met een 'dode' te vergelijken als het ontcijferen van gefluister en gemompel. Je zit in de goede richting maar enige hulp is nodig.
Ook de finalisten van het 6e zintuig (welke erg sterk waren) tonen dit toch wel aan.
Iedereen die sceptisch hier tegen over staat, kan ervoor kiezen om dit niet te willen begrijpen.
Ik treed op. Ik kan het aantonen. We kunnen afspreken? Ik maak wel een filmpje?quote:Op donderdag 6 november 2008 12:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja luister, ik hoor jou steeds wel van de hoge daken schreeuwen dat jij je bepaalde trucen aangeleerd hebt, maar erg specifiek ben je daarin ook niet.
Hoe geloofwaardig zou jij voor mij moeten zijn dan? Je kunt niks laten zien.. alleen dat er trucen bestaan en dat die te leren zijn. Als er naar gevraagd word hou je je stil, want het is goochelaarscode etc, en dan moet ik maar geloven dat jij echt een truc kan?
Dan doe je toch hetzelfde als ik ? Ik heb geinformeerd en het lijkt me leuk om 'm eens in actie te zien bij een show zodra ie er weer eentje doet.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja luister, ik hoor jou steeds wel van de hoge daken schreeuwen dat jij je bepaalde trucen aangeleerd hebt, maar erg specifiek ben je daarin ook niet.
Hoe geloofwaardig zou jij voor mij moeten zijn dan? Je kunt niks laten zien.. alleen dat er trucen bestaan en dat die te leren zijn. Als er naar gevraagd word hou je je stil, want het is goochelaarscode etc, en dan moet ik maar geloven dat jij echt een truc kan?
Wat dus aangeeft dat hij afhankelijk is van andere factoren die nu niet bij de test aanwezig waren of hem mee wilde helpen.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:42 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Prima, maar het is dan toch wel frappant dat het bij de test compleet (maar dan ook echt compleet) faalt,
terwijl hij bij elk tv-programma of elke show op commando kan presteren.
Hij had er ook gewoon rekening mee kunnen houden, ze hebben immers samen de test opgesteld op een manier waarop hij er van overtuigd moest zijn dat het hem zou lukken, zodat ie niet achteraf met flauwe excuses aan kon komen.
3x raden wat er vervolgens gebeurt...? Precies.
Factoren die alleen nu meespeelden blijkbaar, en niet als er geld verdiend wordt en niet zo kritisch gekeken wordt.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat dus aangeeft dat hij afhankelijk is van andere factoren die nu niet bij de test aanwezig waren of hem mee wilde helpen.
Dat is een mogelijkheid.
Prima idee, ware het niet dat de kaarten heel snel uitverkocht zijn voor die shows. Biertje kan altijdquote:Op donderdag 6 november 2008 12:43 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dan doe je toch hetzelfde als ik ? Ik heb geinformeerd en het lijkt me leuk om 'm eens in actie te zien bij een show zodra ie er weer eentje doet.
Heck, misschien drinken we na de show nog gezellig een biertje
Ik weet niet of kaarten voor Michielos's shows snel uitverkocht zijn - ik hoop het wel voor 'mquote:Op donderdag 6 november 2008 12:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Prima idee, ware het niet dat de kaarten heel snel uitverkocht zijn voor die shows. Biertje kan altijd
Gaan we daar heen.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:48 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik weet niet of kaarten voor Michielos's shows snel uitverkocht zijn - ik hoop het wel voor 'm
Whehehe, ik zie ons al zitten als 2 ouwe muppetsquote:
ik drink er 1 mee. Let wel: ik treed dagelijks op met mentalisme, oefen dit ook dagelijks. Betaalde shows heb ik i.v.m. studie al een tijd niet gedaan. Ben nu wel bezig met een nieuwe show aant schrijven en zit op de helft. Maar ik kan zo wel even filmpjes maken van cold reading op straat ofzo.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:43 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dan doe je toch hetzelfde als ik ? Ik heb geinformeerd en het lijkt me leuk om 'm eens in actie te zien bij een show zodra ie er weer eentje doet.
Heck, misschien drinken we na de show nog gezellig een biertje
quote:Op donderdag 6 november 2008 12:51 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Whehehe, ik zie ons al zitten als 2 ouwe muppets
LD : "Nou volgens mij zie ik al hoe ie het doet"
Bstrd : "Volgens mij heeft ie echt magische krachten !"
LD : "Echt niet, doe niet zo dwaas !"
Bstrd : "Je staat er gewoon niet voor open !"
Michielos : "STFU ik ben hier met een show bezig !"
Hehehehe, en dan neem ik een boek van Ogilvie mee, kijken of Michielos die wil signeren
Nou ik ben benieuwd! Misschien in dat Cold reading topic gooien wat ik een keer gemaakt heb, maar niet echt uit de verf is gekomen vooralsnog?quote:Op donderdag 6 november 2008 12:53 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik drink er 1 mee. Let wel: ik treed dagelijks op met mentalisme, oefen dit ook dagelijks. Betaalde shows heb ik i.v.m. studie al een tijd niet gedaan. Ben nu wel bezig met een nieuwe show aant schrijven en zit op de helft. Maar ik kan zo wel even filmpjes maken van cold reading op straat ofzo.
dat kan, maar de reading is niet half zo specifiek als met contact.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:11 schreef sjoep het volgende:
Zeg Michielos, waarom ga je L.Denninger niet Cold Readen? Lijkt me een mooie test
Het kon toch ook zonder contact?
Je bedoelt toch niet David Blaine he ?quote:Op donderdag 6 november 2008 13:00 schreef Bastard het volgende:
Zo is er ook een Amerikaanse goochelaar waar ik even de naam niet van weet, maar ook op straat allerlei dingen doet dat je denkt .. dat is gewoon niet mogelijk, maar het gebeurt en je staat er bij.
Blaine vlgs mij..quote:Op donderdag 6 november 2008 13:06 schreef Michielos het volgende:
was het daarbij de bedoeling dat ik met je afspreek of iets dergelijks?
met goochelaar bedoel je david blaine of criss angel?
Nou, als ik zo lees wat er allemaal kan zou ik van "half specifiek" al in katzwijm moeten vallen.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:13 schreef Michielos het volgende:
[..]
dat kan, maar de reading is niet half zo specifiek als met contact.
In contact met persoon zijn is best.
ik ga ze voor je maken.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Blaine vlgs mij..
Afspreken? Nee ik dacht dat je zo filmpjes had van CR op straat.
=edit= Nee is Angel
daar had ik de info niet vandaan overigens;)quote:Op donderdag 6 november 2008 13:16 schreef L.Denninger het volgende:
Meh, dat heeft geen enkel nut, je kunt alles vinden door op de history-knop van mijn account te drukken
exact en juanitaquote:Op donderdag 6 november 2008 13:18 schreef L.Denninger het volgende:
Hoeft ook niet, kiteless zegt genoeg
ow ik kan alles zgegen en er een hit van maken.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:19 schreef sjoep het volgende:
Nou ja goed, je zou met een feit kunnen komen dat niet online terug te vinden is misschien?
Was ik daar ???quote:Op donderdag 6 november 2008 13:18 schreef Michielos het volgende:
[..]
exact en juanita
zonder vlieger onder je naam enz.
Jij bent ook naar lowlands geweest toen underworld speelde?
Ja, maar doe het dan.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:20 schreef Michielos het volgende:
[..]
ow ik kan alles zgegen en er een hit van maken.
Ik kan gaan voor iets doms als.. Er is iets met een dildo en dat specificeren.
etc.
Nogmaals online readen is niet half zo goed als irl.
WTF HOE WEET JE DAT ?quote:Op donderdag 6 november 2008 13:20 schreef Michielos het volgende:
[..]
ow ik kan alles zgegen en er een hit van maken.
Ik kan gaan voor iets doms als.. Er is iets met een dildo en dat specificeren.
etc.
Nogmaals online readen is niet half zo goed als irl.
quote:Op donderdag 6 november 2008 13:22 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Was ik daar ???
Nou, als je het publiek had zag je al die koppies op 1 lijn en 1 oelewapper er als een malloot bovenuit, tussendoor en overlangs springen als een adhd'er op xtc, dat was ik dus
Maar we raken offtopic
net gedaan. JD is op lowlands naar underworld geweest. Dat is volgens jou specifiek. (bedoel k ben er niet geweest, jij ook niet, hij wel)quote:
Goddomme je zei het gewoon he...!quote:Op donderdag 6 november 2008 13:23 schreef Michielos het volgende:
[..]
Derrek ogilvie style: thank you
Waar zeg ik dat ik dat specifiek vindquote:Op donderdag 6 november 2008 13:25 schreef Michielos het volgende:
[..]
net gedaan. JD is op lowlands naar underworld geweest. Dat is volgens jou specifiek.
ZO kan ik nog 33003033003 hits melken.
Maar we raken af.
OK derek ogilvie de 15de.
Wat zal ik meenemen?
nja ik gaf dom voorbeeld hoor. Ook niet echt serieus bedoelt(lig nog steeds in bed) maar wat ik bedoel is:quote:Op donderdag 6 november 2008 13:25 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Goddomme je zei het gewoon he...!
Hoe kon hij nou weten dat ik op lowlands was !!!!
Ik kom het topic binnen en BAM : hij zegt "Jij bent naar lowlands geweest !".
En dan denk je - nou ja dat kan nog toeval zijn.
Zegt ie BAF : "Ja ik krijg door dat je bij underworld was !"
ye mocht je het willen zien , kom naar mn show als hij af is en ik er optreed. Beste acts moet voor betaald wordenquote:Op donderdag 6 november 2008 13:27 schreef sjoep het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik dat specifiek vind![]()
Anyway, jij beweert dat je bij wijze van pincodes via CR kunt ontfutselen. Dus ik ben al blij met de kleur van de auto van L.Denninger.
Wat derek zegt, dat kan ik ook wel verzinnenquote:Op donderdag 6 november 2008 13:27 schreef sjoep het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik dat specifiek vind![]()
Anyway, jij beweert dat je bij wijze van pincodes via CR kunt ontfutselen. Dus ik ben al blij met de kleur van de auto van L.Denninger.
Van Lowlands, dat wist ik zelfs nog wel te verzinnen
En L.Denninger roept toch wel ja, dus kom maar op.
Volgens mij kun je dit topic beter hernoemen naar "CR-topic".quote:Op donderdag 6 november 2008 13:27 schreef Bastard het volgende:
Riiiight... nee wij zijn goedgelovig natuurlijk
Anyways, totaal offtopic dit.. nogmaals, cold reader topic zou het passen.
excuses als het zo overkwam. Verder ON TOPIC dan maar? derek that is.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:30 schreef sjoep het volgende:
[..]
Volgens mij kun je dit topic beter hernoemen "CR-topic".
Het gaat hier sinds post 5 ofzo al niet meer over Derek, maar over het aantal boeken van Michielos.
en links naar boeken e.d. Ik vraag ook al 44 posts lang om bewijs, ik krijg het evenmin?quote:Op donderdag 6 november 2008 13:31 schreef sjoep het volgende:
Sjeezus wat een kontendraaier ben jij Michielos.
Ik vraag bewijs en ik krijjg niks. Niks geen bewijs dat je wat kunt.
Alleen maar links (google anyone?) en beweringen (500 posts lang ongeveer) over boeken die je hebt.
Nee, ik vraag nu specifiek jou om bewijs.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
en links naar boeken e.d. Ik vraag ook al 44 posts lang om bewijs, ik krijg het evenmin?
is goed, waar en wanneer?quote:Op donderdag 6 november 2008 13:36 schreef sjoep het volgende:
[..]
Nee, ik vraag nu specifiek jou om bewijs.
Ik kan niks bewijzen met boeken. Ik kan alleen interessant leesvoer aandragen.
Een nóg interessantere optie heb ik je aangedragen, maar daarvan gaf je aan dat je daar niks mee wilde doen.
Jij bent degene die al bijna 2 topics (en nog wel meer topics overigens) loopt te roepen dat je een geweldige Cold Reader bent, dat Derek een cold reader is en dat jij zo ongeveer hetzelfde kunt, en ik vraag je om een heel simpel bewijsje te leveren. Tenminste, ik krijg de indruk dat het heel simpel is.
Niet afzwaaien nu hè
Nou, zeg het hier in het topic maar?quote:
wacht even wat moet ik beschrijven? ik zeg ook al 300 topics lang dat ik niks ga vertellen HOE ik het doe en HOE ik aan mijn info kom. Daarvoor verwijs ik je naar de boeken die ook ik heb moeten kopen.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:38 schreef sjoep het volgende:
[..]
Nou, zeg het hier in het topic maar?
Je hoeft het me niet voor te doen, je kunt het gewoon zeggen hier.
Eventueel met een beschrijving hoe je er zo aangekomen bent.
Als je de indruk krijgt dat het heel simpel is heb je gewoon echt niet gelezen wat hij schrijft, of wil je het expres niet begrijpen. Verder kun je ook gewoon normaal doen en net als Bastard en ik gewoon plannen om eens naar z'n show te gaan kijken.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:36 schreef sjoep het volgende:
[..]
Nee, ik vraag nu specifiek jou om bewijs.
Ik kan niks bewijzen met boeken. Ik kan alleen interessant leesvoer aandragen.
Een nóg interessantere optie heb ik je aangedragen, maar daarvan gaf je aan dat je daar niks mee wilde doen.
Jij bent degene die al bijna 2 topics (en nog wel meer topics overigens) loopt te roepen dat je een geweldige Cold Reader bent, dat Derek een cold reader is en dat jij zo ongeveer hetzelfde kunt, en ik vraag je om een heel simpel bewijsje te leveren. Tenminste, ik krijg de indruk dat het heel simpel is.
Niet afzwaaien nu hè
dat wordt nooit gesteld. Dat is een challenge attitude waarop cr niet drijft.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:41 schreef sjoep het volgende:
Nee, ik wil de kleur van de auto van L.Denninger....
Je merkt hoop ik wel dat je ongeveer dezelfde argumenten begint aan te dragen als de mensen die de test van Derek bij Randi relativeren hè?
Ik merk eerlijk gezegd hier alleen dat degene die wil testen (jij) geen idee heeft waar ie het over heeftquote:Op donderdag 6 november 2008 13:41 schreef sjoep het volgende:
Je merkt hoop ik wel dat je ongeveer dezelfde argumenten begint aan te dragen als de mensen die de test van Derek bij Randi relativeren hè?
Dat is geheel wederzijdsquote:Op donderdag 6 november 2008 13:46 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik merk eerlijk gezegd hier alleen dat degene die wil testen (jij) geen idee heeft waar ie het over heeft
het KAN ook via MSN. via elk medium. Het kan via telefoon. Ik zeg alleen dat details bespaard worden tot de echte reading.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:47 schreef sjoep het volgende:
Het gaat mij er om dat dit wel vaak van mediums gevraagd wordt. Men wil dat soort dingen dan als test horen.
Maar goed, laten we die vraag vallen.
Post maar een flimpje van je kunde. Ik neem aan dat je wel eens wat getaped hebt.
Ik ben benieuwd en ga er lekker voor zitten.
Je schreef in andere topics dat je het ook via msn kon bijvoorbeeld...
Tot nu toe zie ik alleen een lading blaaskakerij, maar eerlijk gezegd weinig dat mij overtuigd van jouw kunnen.
Toen ik eerder ergens schreef over een entiteit die achter me stond, werd dat belachelijk gemaakt. Dan vraag ik me af, waarom wordt daar over gelachen, en niet over jouw kunst?
Dat vind ik niet zo logisch eerlijk gezegd, ik heb ook geen video klaarliggen waarop ik met mijn drumcomputer speel of van welke andere hobby dan ook.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:47 schreef sjoep het volgende:
Het gaat mij er om dat dit wel vaak van mediums gevraagd wordt. Men wil dat soort dingen dan als test horen.
Maar goed, laten we dat vallen.
Post maar een flimpje van je kunde. Ik neem aan dat je wel eens wat getaped hebt.
Omdat CR een feit is en aangetoond kan worden, is het verschil echt zo moeilijk te begrijpen ?quote:Toen ik eerder ergens schreef over een entiteit die achter me stond, werd dat belachelijk gemaakt. Dan vraag ik me af, waarom wordt daar over gelachen, en niet over jouw kunst?
ow eeehm nja licht getuned ik bedoelde natuurlijk niet de zware tune met de verlaagde wagens. Je hebt wel een sportuitvoering dus(dit versta ik al onder een lichte tune voerigens).quote:Op donderdag 6 november 2008 13:54 schreef L.Denninger het volgende:
M'n auto is niet getuned voor zover ik weet, wel is het de sport-uitvoering (GTX) met sportstoelen en stuurwiel.
M'n rechtervoorraam is ingeslagen en er zit een ander raam in dat niet goed open wil (de motor slipt).
De kleur is donkergroen metallic.
wtf. ik gebruikte typisch cold reading op basis van zijn persoonlijkheid samen met wat auto ruses die o.a. derek ook wel eens gebruikt.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:56 schreef sjoep het volgende:
Ok, krijg ik dan nu bewijs dat er geen mailcontact is geweest?
Ik ook, vlgs mij zag ik jullie vorige week nog PM's willen uitwisselenquote:Op donderdag 6 november 2008 13:54 schreef L.Denninger het volgende:
Aan de andere kant, ik heb 'm jaren terug via Fok! gekocht, dus ik hou een slag om de arm
Ja, dat geloof ik best. En, ik snap het nog ookquote:Op donderdag 6 november 2008 13:52 schreef L.Denninger het volgende:
Omdat CR een feit is en aangetoond kan worden, is het verschil echt zo moeilijk te begrijpen ?
Heb je ook een samenvatting van wat diegene dan voelt? i.p.v. dat je van me verwacht dat ik 20 pagina's wetenschappelijke pdf in het Engels gaat doornemen voor een ja of nee?quote:Oh, en over entiteiten 'voelen' - niet toevallig gewoon infrageluid ?
http://www.psy.herts.ac.uk/ghost/ghost-in-machine.pdf
http://www.psy.herts.ac.uk/ghost/Something-in-the-Cellar.pdf
Ok, dus nou ligt het aan mij?quote:Op donderdag 6 november 2008 13:57 schreef Michielos het volgende:
[..]
wtf. ik gebruikte typisch cold reading op basis van zijn persoonlijkheid samen met wat auto ruses die o.a. derek ook wel eens gebruikt.
Ik ben klaar hier, je wilt toch niks aannemen, een bewijs dat je helemaal lost bent.
zolver wil ik niet gaan. Ik wil het wel allemaal verklarenquote:
ye maar je hebt in het echt niet meteen een mis op zo een moment. Je moet je hoofd koel houden. Er is wel iemand met een civic in zijn naaste omgeving. Daarna spijker je daar op in zodat de oorspronkeleijke miss vergeten wordt. Het is als jazz mijn waarde. Spelen, improviseren en hopen op die heerlijke hits terwijl je de andere wegmoffelt zeg maar. Ik kon er gigantisch naastzitten en rood zeggen. Wellicht heefty zijn vader wel een rode auto, who knowsquote:Op donderdag 6 november 2008 14:06 schreef sjoep het volgende:
Ja sorry, maar de mogelijkheid dat jullie mailcontact hebben gehad zit er gewoon in.
Maar goed, ik ga uit van het goede in de mens. Dus gefeliciteerd met je "hit".
Ik zag zelf een donkerblauwe Honda Civic. Achtig iets..
Het bewijst niks, maar als jij gelooft dat CR bestaat, waarom vind je dan dat Michielos zijn kwaliteiten moet bewijzen om aan te tonen dat je met CR hetzelfde kunt als Derek ?quote:Op donderdag 6 november 2008 13:59 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik best. En, ik snap het nog ook![]()
Maar dat bewijst 0,0 over de kwaliteiten van Michielos. Toch?
Dat mensen onder invloed van infrageluid (18.nogwat Hertz) dingen gaan voelen en zien (ze voelen een aanwezigheid, ze nemen soms vlekken waar of dingen die er niet zijn).quote:Heb je ook een samenvatting van wat diegene dan voelt? i.p.v. dat je van me verwacht dat ik 20 pagina's wetenschappelijke pdf in het Engels gaat doornemen voor een ja of nee?
Huizen die bekend stonden als "spookhuizen" bleken - bv. door hun constructie - last te hebben van infrageluid. (Bv. door de wind die resoneerde in een schoorsteen etc.)quote:Human reactions to infrasound
Infrasound has been known to cause feelings of awe or fear in humans.[13][unreliable source?] Since it is not consciously perceived, it can make people feel vaguely that supernatural events are taking place.
Ja, dat idee had ik al over je inmiddelsquote:Anders doe ik net alsof ik het gelezen heb en zeg ik gewoon nee. Snap je?
nee, dat is niet wat ik voel/merk. Het is iets anders.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:10 schreef L.Denninger het volgende:
Dat mensen onder invloed van infrageluid (18.nogwat Hertz) dingen gaan voelen en zien (ze voelen een aanwezigheid, ze nemen soms vlekken waar of dingen die er niet zijn).
Zal ik er de volgende keer met hoofdletters bij zetten dat het om een grapje gaat? Om misverstanden uit de weg te gaan?quote:Ja, dat idee had ik al over je inmiddels
De buurman heeft net een maand geleden een nieuwe civic gekochtquote:Op donderdag 6 november 2008 14:08 schreef Michielos het volgende:
[..]
ye maar je hebt in het echt niet meteen een mis op zo een moment. Je moet je hoofd koel houden. Er is wel iemand met een civic in zijn naaste omgeving.
Nope, ik ken niemand met een rode auto volgens mij - aan de andere kant weet ik van mijn collega's niet wat voor (kleur) auto ze hebben, dus het zou zo maar kunnenquote:Daarna spijker je daar op in zodat de oorspronkeleijke miss vergeten wordt. Het is als jazz mijn waarde. Spelen, improviseren en hopen op die heerlijke hits terwijl je de andere wegmoffelt zeg maar. Ik kon er gigantisch naastzitten en rood zeggen. Wellicht heefty zijn vader wel een rode auto, who knows
LEES het nou even.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:13 schreef sjoep het volgende:
[..]
nee, dat is niet wat ik voel/merk. Het is iets anders.
Een beetje fluittoon weet ik wel te plaatsen hoor
Grapje ? je laat net duidelijk blijken dat je niks gelezen hebt !quote:Zal ik er de volgende keer met hoofdletters bij zetten dat het om een grapje gaat? Om misverstanden uit de weg te gaan?
in dit geval wordt de rode auto verworpen en ga ik praten over die buurman van jequote:Op donderdag 6 november 2008 14:15 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
De buurman heeft net een maand geleden een nieuwe civic gekocht
[..]
Nope, ik ken niemand met een rode auto volgens mij - aan de andere kant weet ik van mijn collega's niet wat voor (kleur) auto ze hebben, dus het zou zo maar kunnen
En je houdt ook van Manu Chao, Hallucinogen, infected mushrooms.. en je doet iets in de softwareontwikkeling, grafische ontwikkeling?quote:Op donderdag 6 november 2008 14:15 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
De buurman heeft net een maand geleden een nieuwe civic gekocht
nee dat is te direct;) te duidelijk. Wees er vaag in. "je doet iets waarin je je creativiteit kwijt kunt".quote:Op donderdag 6 november 2008 14:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
En je houdt ook van Manu Chao, Hallucinogen, infected mushrooms.. en je doet iets in de softwareontwikkeling, grafische ontwikkeling?
Ik HAD het OOK over dat TWEEDE stukje in je POST. Waar men het had over GELUIDEN in de SCHOORSTEEN....quote:Op donderdag 6 november 2008 14:17 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
LEES het nou even.
Infrageluid HOOR je helemaal niet !
En ik voel wat heel anders, wat geen fuck met geluid te maken heeft en ook niet met vlekken zien.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:10 schreef L.Denninger het volgende:
(Bv. door de wind die resoneerde in een schoorsteen etc.)
Ja, dat kan van alles zijn dus.quote:have odd sensations that they attribute to a ghost
Ho ho, wat jij doet is een Robert-van-den-Broeke, dat heeft met cold-reading NIKS te maken !quote:Op donderdag 6 november 2008 14:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
En je houdt ook van Manu Chao, Hallucinogen, infected mushrooms.. en je doet iets in de softwareontwikkeling, grafische ontwikkeling?
quote:Op donderdag 6 november 2008 14:22 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee dat is te direct;) te duidelijk. Wees er vaag in. "je doet iets waarin je je creativiteit kwijt kunt".
En idd mooi gelezen op fok! profieltje.
Ga zo door;)
Nadat je naam weet, wil Hyves ook werkenquote:
Ik ga met je mee wat dat betreft.. even los van hoe Derek het ervaart, geen idee.. maar ik ervaar ook 'aanwezigheden' .quote:Op donderdag 6 november 2008 14:23 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ik HAD het OOK over dat TWEEDE stukje in je POST. Waar men het had over GELUIDEN in de SCHOORSTEEN....
want jij schreef nl.
[..]
En ik voel wat heel anders, wat geen fuck met geluid te maken heeft en ook niet met vlekken zien.
Dus...
Maar wat Derek ziet/hoort/voelt/proeft weet ik niet.
[..]
Ja, dat kan van alles zijn dus.
Zo kun je dus ook elk gevoel toeschrijven aan Infrageluid.
Dan zou ik het persoonlijk nog eerder op een hersentumor gooien eigenlijk
Ja, infrageluid dat je niet hoort, pannekoekquote:Op donderdag 6 november 2008 14:23 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ik HAD het OOK over dat TWEEDE stukje in je POST. Waar men het had over GELUIDEN in de SCHOORSTEEN....
Als je niet weet hoe de ervaring van infrageluid is, hoe kun je dan zeggen dat je heel wat anders ervaart ?quote:En ik voel wat heel anders, wat geen fuck met geluid te maken heeft en ook niet met vlekken zien.
Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat uit onderzoek bij grote groepen mensen is gebleken dat onder invloed van (onhoorbaar) infrageluid veel mensen een rare ervaring hadden die ze omschreven als "er was een geest in de buurt" of "contact met iets bovennatuurlijks" ?quote:Ja, dat kan van alles zijn dus.
Zo kun je dus ook elk gevoel toeschrijven aan Infrageluid.
Dan zou ik het persoonlijk nog eerder op een hersentumor gooien eigenlijk
heb je die oefeningen al eens geprobeerd bij automatisch schrift van het cursus boek paranormale gaven.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik ga met je mee wat dat betreft.. even los van hoe Derek het ervaart, geen idee.. maar ik ervaar ook 'aanwezigheden' .
Met name bij automatisch schrift.
Ik quote je nota bene nog zegquote:Op donderdag 6 november 2008 14:27 schreef L.Denninger het volgende:
Ja, infrageluid dat je niet hoort, pannekoek
Gelukkig maar.quote:Let wel, ik zeg niet dat het per se infrageluid was in jouw geval, ik geef alleen een mogelijke rationele verklaring voor een fenomeen dat jij ziet als 'paranormaal'.
Nou ja een nieuwe, een nieuwe 2ehands ja, en hij moet idd. zwart zijn.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:27 schreef Michielos het volgende:
[..]
heb je die oefeningen al eens geprobeerd bij automatisch schrift van het cursus boek paranormale gaven.
overigens LD. Aangezien ik met sportmodel en tune er een beetje naast zat, Is het mogelijk dat je een auto gaat kopen die een beetje sporty of getuned is? Een donkerdere kleur. Laat ik het anders stellen!
Ga jij een nieuwe auto kopen?
Dit kan ook "the psychic knows but its in the future "
Ne, alleen als ze duidelijk laten blijken niet op te letten.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:29 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ik quote je nota bene nog zeg
En ik ben niet speciaal. Miljoenen mensen voelen hetzelfde.
Noem jij eigenlijk altijd mensen pannekoek als je het niet met ze eens bent
Nee hoor, er zijn zoveel zaken die op verschillende manieren verklaard kunnen wordenquote:Gelukkig maar.
Jij denkt toch hoop ik niet dat ik op één enkele ervaring af ga hè?![]()
Okee, ik niet - we agree to disagreequote:Op donderdag 6 november 2008 14:41 schreef sjoep het volgende:
Nou, ik heb de artikelen gelezen. En geen van de zaken die als verschijnselen genoemd worden komen mij bekend voor in dat verband.
Dus, ik sluit infrageluid uit.![]()
OF je begrijpt het niet, OF je zit expres te gallen.quote:Over die schoorsteen hou ik maar op, want jij bent er van overtuigd dat ik niet begrijp wat je zegt.
En dat is oké, ik zit er niet mee. Maar ik ga er geen energie meer aan verspillen dan.
Nee, dat hangt af van de frequentie.quote:Op donderdag 6 november 2008 15:03 schreef sjoep het volgende:
Het woord "resoneren" betekent:
re·so·ne·ren -neerde, h geresoneerd 1 meetrillen, meeklinken 2 weerklank geven
Dus, óf de formulering klopt niet, óf er wordt wat anders bedoeld.
Waarvan ik er éven van uit ging dat in het specifieke geval van de schoorsteen (waar werd gesproken over resoneren) er een klank of trilling werd voortgebracht.
Ik kom zelf uit de muziekwereld, waarbij resonantie dus klank betekent. Van een fluittoon zijn talloze varianten. Maar blijkbaar is resonantie in jouw wereld een onhoorbaar en onvoelbaar ding.
Klopt.quote:Waarschijnlijk heb ik je nu wéér niet begrepen.
Nou ja, als jij dingen afdoet als "dat is in mijn geval niet van toepassing" maar je laat duidelijk blijken geen idee te hebben waar het over gaat vind ik dat wel belangrijk.quote:Maar ik snap sowieso al niet dat je hier een halszaak van maakt. Ik ging er van uit dat je uit interesse een mogelijke oorzaak voor mijn vermeende paranormale gaven gaf. Maar nu krijg ik het idee dat we pagina's lang moeten gaan discussiëren over het punt of ik jou wel begrepen heb. En ik zei dus dat mij dat niet zo leuk leek.
My bad dan...
Nee hoor, maar dat schijnt L.Denninger wel graag te willen.quote:Op donderdag 6 november 2008 15:24 schreef Flammie het volgende:
Deze thread gaat nu dus over geluid? cool
In de normale nederlandse (of engelse, of swahili) betekenis heeft resoneren niks te maken met binnen of buiten het voor mensen hoorbare frequentiebereik vallen.quote:Op donderdag 6 november 2008 15:23 schreef sjoep het volgende:
Dus, jij schrijft "resoneren", ik ga uit van de in Nederland bekende betekenis daarvan, en dan begrijp ik jou niet. Je roept de hele tijd maar dat ik niet snap wat er staat, terwijl ik dat prima snap. Iets zegt me dat het jou te doen is om het aantonen dat ik niet slim genoeg zou zijn
Je lijkt wel een autist man
dit gaat al 28 paginas zo. Je kunt bewijs geven, alles ontkrachten, reading geven, analyseren, links geven, boeken geven, niks helpt.quote:Op donderdag 6 november 2008 15:27 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
In de normale nederlandse (of engelse, of swahili) betekenis heeft resoneren niks te maken met binnen of buiten het voor mensen hoorbare frequentiebereik vallen.
Iets kan dus prima onhoorbaar resoneren.
Jij schijnt echter te vinden dat als iets resoneert het een fluittoon moet geven.
Incorrect, dus fout.
Als jij daarop je mening baseerde dat infrageluid in jouw geval niet van toepassing was omdat er geen fluittoon was, is die conclusie dus niet juist, en is jouw mening dus op incorrecte aannames gebaseerd.
Ik probeer alleen maar aan te geven dat jij nogal makkelijk rationele verklaringen naast je neer legt en niet eens moeite doet om ze te begrijpen, terwijl je irrationele (paranormale) verklaringen direct accepteert.
Kortom, een kwestie van "Ik wil geloven, en daarom wil ik niet objectief naar de feiten kijken".
Noem mij maar een autist - ik leef tenminste niet in een fantasiewereld
Er is een spectrum van geluid dat een mens niet kan horen, maar blijkbaar wel kan waarnemen en het is verwarrend als je een resonantie in dit spectrum een 'fluittoon' noemt. Met die term denk je al snel namelijk aan een geluid dat je wel hoort.quote:Op donderdag 6 november 2008 15:03 schreef sjoep het volgende:
Het woord "resoneren" betekent:
re·so·ne·ren -neerde, h geresoneerd 1 meetrillen, meeklinken 2 weerklank geven
Dus, óf de formulering klopt niet, óf er wordt wat anders bedoeld.
Waarbij ik er éven van uit ging dat in het specifieke geval van de schoorsteen (waar werd gesproken over resoneren) er een klank of trilling werd voortgebracht (door de infrasound icm de schoorsteen).
Ik kom zelf uit de muziekwereld, waarbij resonantie dus klank betekent. Van een fluittoon zijn talloze varianten. Maar blijkbaar is resonantie in jouw wereld een onhoorbaar en onvoelbaar ding.
Waarschijnlijk heb ik je nu wéér niet begrepen. Maar ik snap sowieso al niet dat je hier een halszaak van maakt. Ik ging er van uit dat je uit interesse een mogelijke oorzaak voor mijn vermeende paranormale gaven gaf. Maar nu krijg ik het idee dat we pagina's lang moeten gaan discussiëren over het punt of ik jou wel begrepen heb. En ik zei dus dat mij dat niet zo leuk leek.
My bad dan...
Volgens mij heb ik dat in ieder geval in het vórige topic al gedaan.quote:Op donderdag 6 november 2008 15:39 schreef Metallinos het volgende:
maargoed, ontopic. Kunnen de TRU mensen aangeven wat nou precies hun standpunt is? (bastard, M_Schtoppel enz..). Oftewel, is het:
a) Derek is een echt medium. Zo ja, wat voor bewijzen heb je dan? Het lijkt wel alsof ik die over het hoofd zie en alle uitgebreide bewijzen die aan bod zijn gekomen waarom hij een cold reader zou zijn zijn niet overtuigend blijkbaar. De bewijsvoering die ik zie is in de trant van: "Ik begrijp niet hoe hij bepaalde dingen over mensen kan weten. Dus hij is een medium die contact heeft met de geestenwereld." En mensen hier maar proberen uit te leggen hoe men die dingen kan 'weten'.
b) Je kan nooit met 100% zekerheid zeggen of Derek een medium, cold reader of iets anders is. Tja, dan is de discussie al snel afgelopen. Dan zou je een man kunnen vrijspreken omdat je niet met 100% zekerheid kan zeggen dat degene die bij het lijk van Pietje stond, even daarvoor schreeuwde dat hij pietje zou vermoorden, gevonden is met moordwapen in zijn hand en met bloedvlekken van pietje op zijn shirt, omdat er een kans is dat het anders zit. (God heeft het gedaan, kan jij het bewijzen dat het niét zo is dan? Heh?)
Dus wat heb je daar nou van geleerd ? Niet aan het werk gaan !quote:Op donderdag 6 november 2008 15:43 schreef Bastard het volgende:
Right, kunnen we het geluid even laten voor wat het is? Djies.. ik ga even aan het werk... komt terug..
dat zegt idd heel watquote:Op donderdag 6 november 2008 21:40 schreef Samson het volgende:
Iedereen moet geloven wat ie wil, maar als ik die Derek op tv zie krijg ik rillingen over mn rug van ergernis. De nepheid ligt er zo dik bovenop dat ik met verbazing zie dat er mensen zijn die hem echt geloven. Ik vind Derek een ontzettend sneu figuur en kan echt met geen mogelijkheid begrijpen waarom zoveel mensen met hem weglopenIk zweer je dat ik dan nog eerder in iemand als Jomanda zou geloven, en dat zegt heel wat...
De vraag is dus :quote:Op vrijdag 7 november 2008 01:22 schreef Summers het volgende:
Nee hoor, ik zie alleen nog steeds dat hij die info ook op paranormale wijze verkregen kan hebben , het is maar hoe je er naar kijkt en wat je ziet nav je eigen (levens) ervaring .
En hier ben ik het gewoon voor de volle 100% mee eens. Dit is ook wat ik nu al 2 threads lang, (met of zonder getroll) loop te roepen. Voor deze TRU mensen is het inderdaad moeilijk om te stellenquote:Op vrijdag 7 november 2008 01:29 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
De vraag is dus :
Als je naar iemand kijkt die enorm bizarre claims maakt, kijk je dan eerst naar de rationele verklaringen, of geloof je direct en wil je daardoor gelijk de rationele verklaringen verwerpen ?
Dat zo iemand overtuigend is - soit.
Het kost wat moeite om te zeggen - "Toen ik er naar keek was mijn eerste neiging om er in mee te gaan, maar misschien moet ik er eens wat kritischer naar kijken."
Iets kritisch bekijken wil niet zeggen dat je gelijk een klootzak bent, of onspiritueel.
Kritisch kijken is goed; daarmee kunnen we de charlatans van "the real thing" onderscheiden.
Het is gewoon frappant als mensen claimen een bepaalde gave te hebben, maar in een show precies de kenmerken vertonen van een charlatan - vragen stellen, misses negeren, ingaan op mensen die zeggen "Ja, dat lijkt een klein beetje op mijn situatie" etcetera.
Vraag jezelf eens af - hoe komt het dat Derek's stijl van werken precies overeen komt met die van mentalisten ?
Spiritueel zijn houdt niet in dat je iedereen gelijk moet geloven die een bijzondere claim maakt.
Je kunt spiritueel zijn, en toch rekening houden met het feit dat er een hoop mensen zijn die alles doen voor geld, aandacht of simpelweg zelf misleid zijn in hun geloof.
Voor jou klinkt het als een enorm bizarre claim , voor mij hoort het bij de realiteit en de mogelijkheden van een mens . daar kijken we al anders tegenaan .quote:Op vrijdag 7 november 2008 01:29 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
De vraag is dus :
Als je naar iemand kijkt die enorm bizarre claims maakt,
direct geloven doet niemand , dat is slechts in je hoofd en hoort bij je vooroordeel waardoor je helaas ook niet zo goed luisterd en eigenlijk alleen nog maar je vooroordelen ziet .quote:kijk je dan eerst naar de rationele verklaringen, of geloof je direct en wil je daardoor gelijk de rationele verklaringen verwerpen ?
Dat zo iemand overtuigend is - soit.
Het kost wat moeite om te zeggen - "Toen ik er naar keek was mijn eerste neiging om er in mee te gaan, maar misschien moet ik er eens wat kritischer naar kijken."
beide werken ze met mensen en zullen ze beide de bekende dingen die gebeuren in een mensenleven op kunnen pikken , ongeacht in welke richting je dat doet zal niet gaan veranderen dat mensen dood gaan en zal de statistiek niet veranderen dat mannen eerder dood gaan dan vrouwen of what ever , dat blijven dingen die echt gebeuren .quote:Iets kritisch bekijken wil niet zeggen dat je gelijk een klootzak bent, of onspiritueel.
Kritisch kijken is goed; daarmee kunnen we de charlatans van "the real thing" onderscheiden.
Het is gewoon frappant als mensen claimen een bepaalde gave te hebben, maar in een show precies de kenmerken vertonen van een charlatan - vragen stellen, misses negeren, ingaan op mensen die zeggen "Ja, dat lijkt een klein beetje op mijn situatie" etcetera.
Vraag jezelf eens af - hoe komt het dat Derek's stijl van werken precies overeen komt met die van mentalisten ?
Dat is alleen jou perceptie , je weet helemaal niet of spirituele mensen gelijk geloven als iemand een bijzondere claim maakt , heb je wel gehoord dat mensen door eigen ervaring dingen herkennen in bijv een Derek ? JIJ maakt er van dat we wel goedgelovig moeten zijn omdat JIJ je niet kan voorstellen dat zoiets kan bestaan , WIj herkennen gewoon ervaringen in een ander mens die we ZELF ook hebben gehad , dat is net ff iets anders dan goedgelovig of een schaapje zijn blabla ..quote:Spiritueel zijn houdt niet in dat je iedereen gelijk moet geloven die een bijzondere claim maakt.
Goed dat je het zegt joh , anders had ik nooit rekening gehouden met het feit dat er een hoop mensen zijn die ALLES doen voor geld , aandacht of simpelweg misleid zijn in hun geloof, kom op zeg , daar draait de wereld toch op ?quote:Je kunt spiritueel zijn, en toch rekening houden met het feit dat er een hoop mensen zijn die alles doen voor geld, aandacht of simpelweg zelf misleid zijn in hun geloof.
Ik sta er best van te kijken eigenlijkquote:Op vrijdag 7 november 2008 09:57 schreef Michielos het volgende:
als ik zeg dat ik dit zonder hulpmiddelen doe, geleende lepels, impromptu alleen ik en lepel hoe denken jullie
hierover?
dit is een inderdaad een truc, eentje die ik vroeger erg leuk vond om te doen. Laten we vooraf stellen overigens dat ik niks claim en dus ook niet hoef te zeggen tegen het publiek: DIT IS EEN TRUC KIJK. als puntje bij paaltje komt, vertel ik overigens wel wat het wel is(niet de uitleg ofcoursequote:Op vrijdag 7 november 2008 11:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik sta er best van te kijken eigenlijk![]()
![]()
En dit is een zogenoemde truc?
Ja goed, ik moet dat laatste aannemen natuurlijk, als ik een lepel mee zou nemen uit mn eigen bestekla moet ik nog maar zien of het werkt.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
dit is een inderdaad een truc, eentje die ik vroeger erg leuk vond om te doen. Laten we vooraf stellen overigens dat ik niks claim en dus ook niet hoef te zeggen tegen het publiek: DIT IS EEN TRUC KIJK. als puntje bij paaltje komt, vertel ik overigens wel wat het wel is(niet de uitleg ofcourse).
Bedankt dat je het leuk filmpje vond. Het zijn overigens geen TRUCAGE lepels, het is sleight of hand e.d.
ja dat zou wat zijn..quote:
Sja inderdaad.. hij is gewoon een medium met enorme krachten die ons wil doen geloven dat het alles met CR en trucage gedaan word.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:15 schreef L.Denninger het volgende:
Volgens mij doe je gewoon alsof het een truc is om je echte krachten verborgen te houden
dat zou wat zijn tochquote:Op vrijdag 7 november 2008 11:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Sja inderdaad.. hij is gewoon een medium met enorme krachten die ons wil doen geloven dat het alles met CR en trucage gedaan word.
Yup, ik heb de video bekeken en kan uit eigen ervaring zeggen dat het echt is.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Sja inderdaad.. hij is gewoon een medium met enorme krachten die ons wil doen geloven dat het alles met CR en trucage gedaan word.
I get your point wel hoorquote:Op vrijdag 7 november 2008 11:18 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Yup, ik heb de video bekeken en kan uit eigen ervaring zeggen dat het echt is.
Ik voel het namelijk !
als je mn analyse op blz 10 leest had je het geweten. De miskraam/abortus ruse is een common cold reading ruse. Hij staat echter niet (althans niet dat ik weet) in Ian rowlands cold reading boek maar ik dacht dat hij stond in het boek "cashing in on past lives" van Webster(een zeer begaafd cold reader). Nogmaals, ikzelf gebruik hem niet maar paar vrienden van mij wel.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:17 schreef erodome het volgende:
Gisteren voor het eerst een heel klein stukje van die derek gezien en 1 ding vond ik toch wel aan de bijzondere kant, dat van die 2 kinderen(abortus en miskraam).
Dan rijst bij mij weer de vraag, is dat wel bekend geweest, maar dan niet alleen voor de andere kinderen, is er een manier waarop hij dat heeft kunnen weten via andere kanalen.
Zoals bij die vader, tja dat is te achterhalen, maar hoe zit het met die ongeboren kinderen, is dat te achterhalen geweest?
Vooral omdat hij erbij bleef, dat is nu niet echt een heel erg voor de hand liggende gok, zo'n familiegeheim, maarja, hoe goed kan een cold reader zijn uiteindelijk, hoever kan dat gaan?
Lastig allemaal.
weet jij wat er achter de deur gebeurde en WAAROM derek het zogenaamd liever prive besprak?quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:53 schreef erodome het volgende:
Tja, vind het nogal wat, een familiegeheim en dan gewoon echt raak zitten met 2 kinderen, 1 abortus en 1 miskraam...
Er werd niet gevist, er werd gezegd geef een ja/nee antwoord, heb je nog andere kinderen gehad die er niet meer zijn, waar een nee op kwam.
Ipv dan door te gaan op die nee en verder te gaan naar andere mogelijkheden werd er gebleven bij dat er andere kinderen waren, dat het een prive iets was, waarop mevrouw apart werd gepakt en het dus wel om overleden/niet gebore kinderen ging.
Dus ipv mee te gaan met de info die vrijkwam(nee geen andere kinderen) werd er gebleven bij dat idee, vrij strak.
Dat kan 2 dingen betekenen, of er was info over dat er wel degelijk iets was op dat gebied, of er is wat opgevangen(waarbij ik me niet uitlaat of het om geesten of wat anders gaat).
Vind cold reading een erg interresant iets, maar er wordt me iets te makkelijk daarheen gewezen, vaak terwijl dat net zo vaag is als de claim dat iemand dingen door zou krijgen, net zo ongefundeerd.
Ik weet het niet gewoon, cold reading kan een hoop, maar is toch een doorvissen op reactie die je krijgt ipv tegen die reactie ingaan.
link naar dat voorbeeldje over teelballen. als het de penis ruse is, ken k hem al.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:57 schreef M_Schtoppel het volgende:
Michielos, je analyses slaan echt nergens op. Je hamert op de "missers" maar je houdt je stil over de hits. Klein voorbeeldje, die opmerking over het checken van de teelballen. Vette hit. Maar uiteraard kan er dan weer ge-edit zijn of weet ik veel wat. Ik zat bij mensen dus ik heb helaas geen aantekeningen kunnen maken. Maar er waren duidelijk weer een stuk of 5 dikke hits.
Het is mij allang duidelijk, net als jaaaaaaaaren daarvoor al bij andere mensen, dat hits vaak worden afgedaan als lucky guesses, toeval dus. Wel vreemd dan dat Derek ZOveel van dat soort "algemene" uitspraken weet te doen, die nota bene nog kloppen ook! Dat zie ik jou niet nadoen hoor. Ook ik zie erg graag een keer een filmpje van je, het wordt eens tijd dat je zelf eens met de billen bloot gaat.
En uiteraard heb ik ook weer het kleine aantal mindere uitspraken gezien waarvan ik dacht, ja, dat ZOU CR kunnen zijn.
En eindelijk heeft er 1 iemand een opmerking gemaakt over mijn mummies, eindelijk iemand die WEL doorhad wat ik met dat voorbeeld bedoelde, hulde aan hem of haar!
Jullie denken dat je er voor open staat, maar dat staan jullie niet. Het paranormale moet namelijk wel binnen het door jullie gestelde wetenschappelijk kader geperst worden. En zo werkt het dus niet, helaas.
En ik vond 1 opmerking van iemand erg goed die zei dat de gelovers er vaak zo sterk in geloven omdat ze zelf ervaringsdeskundig zijn. Ze zijn ZELF paranormaal, dus ze kunnen niet anders dan aannemen dat het bestaat.
Michielos, ik zou je heel erg graag eens ontmoeten om een robbertje te vechten.
Grapje! Nee echt, ik zou je heel graag eens zien coldreaden. Ik wil er zelfs 50 euro om verwedden dat jij zonder eerst vragen te stellen, en ik benadruk dit heel goed, ZONDER door te vragen of op enige manier voorkenis te hebben niet in staat bent om MEERDERE zogenaamd lucky guesses te doen die net zo goed kloppen als Derek dat doet.
Of laat ik het anders doen. Ik neem een pasfoto van iemand mee en jij doet daar een reading over. Uiteraard geef ik eerlijk antwoord en zal ik ook soms zeggen of je op het juiste pad zit.
Ik ben er van overtuigd dat je dat niet kunt.
* Haalt 50 euro uit portemonnee en legt die apart.
Kan je ook. Ik geloof jequote:Op vrijdag 7 november 2008 17:10 schreef M_Schtoppel het volgende:
Overigens deed ik het anders. Ik werkte veel met foto's en voorwerpen op een grote tafel.
Wat ik deed is EERST een voorwerp pakken (waarmee ik me dus vastleg op een bepaalde persoon) en daar zei ik dan wat dingen van om vervolgens DAN pas te vragen of de eigenaar zich daarin herkent.
* Hoort roepen: Forer effect!! Toeval, coldreading boe boe boe!
Heel vaak klopte dat, soms ook niet. Erg he? Mag een mens soms fouten maken?
Ik weet in ieder geval voor mezelf dat ik niet aan coldreading heb gedaan, sterker nog, ik wist toen nog niet eens wat dat was.
Maar ja, ik kan zoveel zeggen he?
VOor jou een vraag, voor mij een weet. Zo begaafd ben je eigenlijk niet. Je maakt hele karakterschetsen van mensen, alle sklopt, een ware psychic en nog ben je ervan overtuigd dat ik niet kan cold readen e.d. Je moet toch zien dat ik veel opgetreden heb e.d.?quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
Je gaat de uitdaging niet aan omdat je het niet KUNT. Als je een echte vent zou zijn geef je dat toe.
Ik geef toch ook toe dat ik niet in staat ben om een reading van een pasfoto te doen? Ik heb het namelijk al sinds mijn 20e niet meer gedaan en het is niet een kwestie van even weer de knop omdraaien.
Lijkt me ook niet een eerlijk testje. Je zou dan eigenlijk een privé reading van Derek en een van Michielos moeten krijgen en dan die twee met elkaar vergelijken. Nu lijkt het alsof je een privé reading wil vergelijken met een geëdite tv reading voor iemand die je niet kent.quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
Je gaat de uitdaging niet aan omdat je het niet KUNT. Als je een echte vent zou zijn geef je dat toe.
Ik geef toch ook toe dat ik niet in staat ben om een reading van een pasfoto te doen? Ik heb het namelijk al sinds mijn 20e niet meer gedaan en het is niet een kwestie van even weer de knop omdraaien.
hoekrijg ik bevestiging van hetgeen klopt. Hoe weet ik dat het geen vriendje van je is, die mee in jouw zieke complot zit? Nogmaals zonder neutrale partij is hier niks aan.quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:20 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik zie helemaal niks van jou. Stel je voor zeg. Je verdraait mijn woorden weer, ik zeg ik geef jou NU een pasfoto van iemand die jij niet kent en jij doet dan uitspraken die keihard kloppen. Of een vreemde die ik voor je zet. Zonder preshow, hulpmiddelen, vragen stellen of weet ik veel.
Een paar feiten maar, geen hele verhalen. En dat met meerdere mensen/pasfoto's achter elkaar, net als Derek doet.
waarom mag overigens Derek wel 1000 vragen stellenquote:Op vrijdag 7 november 2008 17:20 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik zie helemaal niks van jou. Stel je voor zeg. Je verdraait mijn woorden weer, ik zeg ik geef jou NU een pasfoto van iemand die jij niet kent en jij doet dan uitspraken die keihard kloppen. Of een vreemde die ik voor je zet. Zonder preshow, hulpmiddelen, vragen stellen of weet ik veel.
Een paar feiten maar, geen hele verhalen. En dat met meerdere mensen/pasfoto's achter elkaar, net als Derek doet.
als je het boek hebt gelezen weet je hoe je vragen als feiten kunt stellen. hij vraagt maar zonder het vraagteken erachter zeg maar. een belangrijke techniek.quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
Kijk de stukjes eens terug. Ik kon niks opschrijven maar hij heeft in de laatste afleveringen en ook in afleveringen daarvoor meermalen uitspraken als een feit gedaan, en NIET eerst ik weet niet hoeveel vragen gesteld. De koelkast, de dode zus, de teelballen en nog veel meer.
Maar voor jullie zal er altijd een ontsnapping zijn over editen met stukjes wat wij niet gezien hebben en bla bla bla.
kijk je het filmpje ook? Erg interessant.quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:06 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik heb je al vaker uitgelegd dat het zo niet werkt. Het werkt niet dat een medium een tekst voor zich ziet of hoort hallo, ik ben oom Jan en ik ben overleden aan jeuk aan m'n ballen en ik hield vreselijk van spaghetti. Toen ik dat bord spaghetti boven iemands hoofd zag moest ik ook vragen wat dat betekende voor die man die ik eerder had aangewezen. Heel veel werkt met symbolen en vage beelden.
Jij ziet dat als CR en bedrog. Dat VIND jij, maar het is niet zo in MIJN ervaring.
haha ik maak met OPZET fouten bij mentalisme. serieus. tekeningen teken ik niet exact na e.d.quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:11 schreef M_Schtoppel het volgende:
Hoezo, de hit WAS er toch al met dat bord spaghetti? Ik heb geen vragen gebruikt om tot die hit te komen, daar gaat het om. Het was gewoon een beeld dat ik doorkreeg. En dat klopte, en soms klopt het ook niet OF kan iemand het dan nog niet plaatsen. Toont alleen maar aan dat het autenthiek is want een goochelaar of CR gaat niet met opzet fouten maken om menselijker over te komen.
preshow doe ik ook amper, stooges weiger ik ook, NW gebruik ik vaker, TT's nooit, TOmmy pad sporadischm, equivoque als ik de mood ben, twisted sisters en de rest zijn goochelattributenquote:Op vrijdag 7 november 2008 18:14 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik wil helemaal niet dat je ook maar iets van mij gelooft, want je kent me niet. Ik kan alleen als man met m'n hand op het hart zeggen dat ik geen gebruk maakte van preshow, stooges, NW's, TT's, Tommy P..., bases, equivo..., ringenspel, verdraaide zusters of weet ik veel wat.
![]()
Nee , ik lijk niet te geloven in iedereen met een paranormale claim , ik heb van kleins af aan verschillende paranormale ervaringen gehad op verschillende vlakken WAARDOOR ik me in heel veel claims kan herkennen , waar jij spaghettimonster hoort , hoor ik gewoon waar het over gaat en herken ik mezelf erin .quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:47 schreef L.Denninger het volgende:
Summers - ik heb simpelweg nog nooit hier een discussie gezien over welk paranormaal fenomeen of welk persoon dan ook waar jij zei "Nou, hiervan denk ik ook dat het onzin is !".
Zodra het ook maar iets met het paranormale te maken heeft ga jij het verdedigen, en jij lijkt te geloven in iedereen met een bijzondere claim.
Ik heb jou simpelweg nog nooit kritisch gezien over bijzondere claims.
CT welquote:Op vrijdag 7 november 2008 18:26 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oh, Center T's en Peek w...... of PW misschien?
![]()
*Zit weer aan de cola whiskey.....
Over v. Lommel kan ik kort zijn. Er zaten fouten in zijn boek. Ik vond het wel een interessante read maar ben nog niet overtuigd. Ik hoop ofc wel dat er bewijs wordt gevonden, liefst voordat ik sterfquote:Op vrijdag 7 november 2008 18:31 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja maar Summers, zo werkt het toch altijd? Men moet eerst zelf zo'n ervaring hebben meegemaakt. Maar ben je echt skeptisch, dan zal zelfs dat je niet overtuigen en zul je denken dat je een hallucinatie hebt gehad. En dat komt omdat men in zo'n geval niet WIL geloven.
Zelfde als met de zeer goed onderzochte bijna dood ervaringen van arts Pim van Lommel. Diegenen die maar blijven blaten over zuurstoftekort (allang weerlegd door Van Lommel) doen dat omdat ze gewoon niet willen of kunnen geloven in een leven na de dood.
ey hypocriet, toen ik stelde dat je eerst CR moest lezen voordat je erover praatte moest ik mijn mond dichthouden. Waarom mag ik dan nu niet oordelen over dhr. v. Lommelquote:Op vrijdag 7 november 2008 18:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ah kijk, dat argument heb ik vaker gehoord. En wie zijn jullie nobody's (no offence) op dat gebied dan wel om te bepalen dat hij zijn onderzoek niet goed heeft uitgevoerd? De man heeft een staat van dienst van heb ik jou daar en ja, de man is arts, cardioloog en vanuit zijn praktijk het fenomeen onderzocht.
HIK!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |