Ik sta er best van te kijken eigenlijkquote:Op vrijdag 7 november 2008 09:57 schreef Michielos het volgende:
als ik zeg dat ik dit zonder hulpmiddelen doe, geleende lepels, impromptu alleen ik en lepel hoe denken jullie
hierover?
dit is een inderdaad een truc, eentje die ik vroeger erg leuk vond om te doen. Laten we vooraf stellen overigens dat ik niks claim en dus ook niet hoef te zeggen tegen het publiek: DIT IS EEN TRUC KIJK. als puntje bij paaltje komt, vertel ik overigens wel wat het wel is(niet de uitleg ofcoursequote:Op vrijdag 7 november 2008 11:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik sta er best van te kijken eigenlijk![]()
![]()
En dit is een zogenoemde truc?
Ja goed, ik moet dat laatste aannemen natuurlijk, als ik een lepel mee zou nemen uit mn eigen bestekla moet ik nog maar zien of het werkt.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
dit is een inderdaad een truc, eentje die ik vroeger erg leuk vond om te doen. Laten we vooraf stellen overigens dat ik niks claim en dus ook niet hoef te zeggen tegen het publiek: DIT IS EEN TRUC KIJK. als puntje bij paaltje komt, vertel ik overigens wel wat het wel is(niet de uitleg ofcourse).
Bedankt dat je het leuk filmpje vond. Het zijn overigens geen TRUCAGE lepels, het is sleight of hand e.d.
ja dat zou wat zijn..quote:
Sja inderdaad.. hij is gewoon een medium met enorme krachten die ons wil doen geloven dat het alles met CR en trucage gedaan word.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:15 schreef L.Denninger het volgende:
Volgens mij doe je gewoon alsof het een truc is om je echte krachten verborgen te houden
dat zou wat zijn tochquote:Op vrijdag 7 november 2008 11:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Sja inderdaad.. hij is gewoon een medium met enorme krachten die ons wil doen geloven dat het alles met CR en trucage gedaan word.
Yup, ik heb de video bekeken en kan uit eigen ervaring zeggen dat het echt is.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Sja inderdaad.. hij is gewoon een medium met enorme krachten die ons wil doen geloven dat het alles met CR en trucage gedaan word.
I get your point wel hoorquote:Op vrijdag 7 november 2008 11:18 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Yup, ik heb de video bekeken en kan uit eigen ervaring zeggen dat het echt is.
Ik voel het namelijk !
als je mn analyse op blz 10 leest had je het geweten. De miskraam/abortus ruse is een common cold reading ruse. Hij staat echter niet (althans niet dat ik weet) in Ian rowlands cold reading boek maar ik dacht dat hij stond in het boek "cashing in on past lives" van Webster(een zeer begaafd cold reader). Nogmaals, ikzelf gebruik hem niet maar paar vrienden van mij wel.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:17 schreef erodome het volgende:
Gisteren voor het eerst een heel klein stukje van die derek gezien en 1 ding vond ik toch wel aan de bijzondere kant, dat van die 2 kinderen(abortus en miskraam).
Dan rijst bij mij weer de vraag, is dat wel bekend geweest, maar dan niet alleen voor de andere kinderen, is er een manier waarop hij dat heeft kunnen weten via andere kanalen.
Zoals bij die vader, tja dat is te achterhalen, maar hoe zit het met die ongeboren kinderen, is dat te achterhalen geweest?
Vooral omdat hij erbij bleef, dat is nu niet echt een heel erg voor de hand liggende gok, zo'n familiegeheim, maarja, hoe goed kan een cold reader zijn uiteindelijk, hoever kan dat gaan?
Lastig allemaal.
weet jij wat er achter de deur gebeurde en WAAROM derek het zogenaamd liever prive besprak?quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:53 schreef erodome het volgende:
Tja, vind het nogal wat, een familiegeheim en dan gewoon echt raak zitten met 2 kinderen, 1 abortus en 1 miskraam...
Er werd niet gevist, er werd gezegd geef een ja/nee antwoord, heb je nog andere kinderen gehad die er niet meer zijn, waar een nee op kwam.
Ipv dan door te gaan op die nee en verder te gaan naar andere mogelijkheden werd er gebleven bij dat er andere kinderen waren, dat het een prive iets was, waarop mevrouw apart werd gepakt en het dus wel om overleden/niet gebore kinderen ging.
Dus ipv mee te gaan met de info die vrijkwam(nee geen andere kinderen) werd er gebleven bij dat idee, vrij strak.
Dat kan 2 dingen betekenen, of er was info over dat er wel degelijk iets was op dat gebied, of er is wat opgevangen(waarbij ik me niet uitlaat of het om geesten of wat anders gaat).
Vind cold reading een erg interresant iets, maar er wordt me iets te makkelijk daarheen gewezen, vaak terwijl dat net zo vaag is als de claim dat iemand dingen door zou krijgen, net zo ongefundeerd.
Ik weet het niet gewoon, cold reading kan een hoop, maar is toch een doorvissen op reactie die je krijgt ipv tegen die reactie ingaan.
link naar dat voorbeeldje over teelballen. als het de penis ruse is, ken k hem al.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:57 schreef M_Schtoppel het volgende:
Michielos, je analyses slaan echt nergens op. Je hamert op de "missers" maar je houdt je stil over de hits. Klein voorbeeldje, die opmerking over het checken van de teelballen. Vette hit. Maar uiteraard kan er dan weer ge-edit zijn of weet ik veel wat. Ik zat bij mensen dus ik heb helaas geen aantekeningen kunnen maken. Maar er waren duidelijk weer een stuk of 5 dikke hits.
Het is mij allang duidelijk, net als jaaaaaaaaren daarvoor al bij andere mensen, dat hits vaak worden afgedaan als lucky guesses, toeval dus. Wel vreemd dan dat Derek ZOveel van dat soort "algemene" uitspraken weet te doen, die nota bene nog kloppen ook! Dat zie ik jou niet nadoen hoor. Ook ik zie erg graag een keer een filmpje van je, het wordt eens tijd dat je zelf eens met de billen bloot gaat.
En uiteraard heb ik ook weer het kleine aantal mindere uitspraken gezien waarvan ik dacht, ja, dat ZOU CR kunnen zijn.
En eindelijk heeft er 1 iemand een opmerking gemaakt over mijn mummies, eindelijk iemand die WEL doorhad wat ik met dat voorbeeld bedoelde, hulde aan hem of haar!
Jullie denken dat je er voor open staat, maar dat staan jullie niet. Het paranormale moet namelijk wel binnen het door jullie gestelde wetenschappelijk kader geperst worden. En zo werkt het dus niet, helaas.
En ik vond 1 opmerking van iemand erg goed die zei dat de gelovers er vaak zo sterk in geloven omdat ze zelf ervaringsdeskundig zijn. Ze zijn ZELF paranormaal, dus ze kunnen niet anders dan aannemen dat het bestaat.
Michielos, ik zou je heel erg graag eens ontmoeten om een robbertje te vechten.
Grapje! Nee echt, ik zou je heel graag eens zien coldreaden. Ik wil er zelfs 50 euro om verwedden dat jij zonder eerst vragen te stellen, en ik benadruk dit heel goed, ZONDER door te vragen of op enige manier voorkenis te hebben niet in staat bent om MEERDERE zogenaamd lucky guesses te doen die net zo goed kloppen als Derek dat doet.
Of laat ik het anders doen. Ik neem een pasfoto van iemand mee en jij doet daar een reading over. Uiteraard geef ik eerlijk antwoord en zal ik ook soms zeggen of je op het juiste pad zit.
Ik ben er van overtuigd dat je dat niet kunt.
* Haalt 50 euro uit portemonnee en legt die apart.
Kan je ook. Ik geloof jequote:Op vrijdag 7 november 2008 17:10 schreef M_Schtoppel het volgende:
Overigens deed ik het anders. Ik werkte veel met foto's en voorwerpen op een grote tafel.
Wat ik deed is EERST een voorwerp pakken (waarmee ik me dus vastleg op een bepaalde persoon) en daar zei ik dan wat dingen van om vervolgens DAN pas te vragen of de eigenaar zich daarin herkent.
* Hoort roepen: Forer effect!! Toeval, coldreading boe boe boe!
Heel vaak klopte dat, soms ook niet. Erg he? Mag een mens soms fouten maken?
Ik weet in ieder geval voor mezelf dat ik niet aan coldreading heb gedaan, sterker nog, ik wist toen nog niet eens wat dat was.
Maar ja, ik kan zoveel zeggen he?
VOor jou een vraag, voor mij een weet. Zo begaafd ben je eigenlijk niet. Je maakt hele karakterschetsen van mensen, alle sklopt, een ware psychic en nog ben je ervan overtuigd dat ik niet kan cold readen e.d. Je moet toch zien dat ik veel opgetreden heb e.d.?quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
Je gaat de uitdaging niet aan omdat je het niet KUNT. Als je een echte vent zou zijn geef je dat toe.
Ik geef toch ook toe dat ik niet in staat ben om een reading van een pasfoto te doen? Ik heb het namelijk al sinds mijn 20e niet meer gedaan en het is niet een kwestie van even weer de knop omdraaien.
Lijkt me ook niet een eerlijk testje. Je zou dan eigenlijk een privé reading van Derek en een van Michielos moeten krijgen en dan die twee met elkaar vergelijken. Nu lijkt het alsof je een privé reading wil vergelijken met een geëdite tv reading voor iemand die je niet kent.quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
Je gaat de uitdaging niet aan omdat je het niet KUNT. Als je een echte vent zou zijn geef je dat toe.
Ik geef toch ook toe dat ik niet in staat ben om een reading van een pasfoto te doen? Ik heb het namelijk al sinds mijn 20e niet meer gedaan en het is niet een kwestie van even weer de knop omdraaien.
hoekrijg ik bevestiging van hetgeen klopt. Hoe weet ik dat het geen vriendje van je is, die mee in jouw zieke complot zit? Nogmaals zonder neutrale partij is hier niks aan.quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:20 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik zie helemaal niks van jou. Stel je voor zeg. Je verdraait mijn woorden weer, ik zeg ik geef jou NU een pasfoto van iemand die jij niet kent en jij doet dan uitspraken die keihard kloppen. Of een vreemde die ik voor je zet. Zonder preshow, hulpmiddelen, vragen stellen of weet ik veel.
Een paar feiten maar, geen hele verhalen. En dat met meerdere mensen/pasfoto's achter elkaar, net als Derek doet.
waarom mag overigens Derek wel 1000 vragen stellenquote:Op vrijdag 7 november 2008 17:20 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik zie helemaal niks van jou. Stel je voor zeg. Je verdraait mijn woorden weer, ik zeg ik geef jou NU een pasfoto van iemand die jij niet kent en jij doet dan uitspraken die keihard kloppen. Of een vreemde die ik voor je zet. Zonder preshow, hulpmiddelen, vragen stellen of weet ik veel.
Een paar feiten maar, geen hele verhalen. En dat met meerdere mensen/pasfoto's achter elkaar, net als Derek doet.
als je het boek hebt gelezen weet je hoe je vragen als feiten kunt stellen. hij vraagt maar zonder het vraagteken erachter zeg maar. een belangrijke techniek.quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
Kijk de stukjes eens terug. Ik kon niks opschrijven maar hij heeft in de laatste afleveringen en ook in afleveringen daarvoor meermalen uitspraken als een feit gedaan, en NIET eerst ik weet niet hoeveel vragen gesteld. De koelkast, de dode zus, de teelballen en nog veel meer.
Maar voor jullie zal er altijd een ontsnapping zijn over editen met stukjes wat wij niet gezien hebben en bla bla bla.
kijk je het filmpje ook? Erg interessant.quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:06 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik heb je al vaker uitgelegd dat het zo niet werkt. Het werkt niet dat een medium een tekst voor zich ziet of hoort hallo, ik ben oom Jan en ik ben overleden aan jeuk aan m'n ballen en ik hield vreselijk van spaghetti. Toen ik dat bord spaghetti boven iemands hoofd zag moest ik ook vragen wat dat betekende voor die man die ik eerder had aangewezen. Heel veel werkt met symbolen en vage beelden.
Jij ziet dat als CR en bedrog. Dat VIND jij, maar het is niet zo in MIJN ervaring.
haha ik maak met OPZET fouten bij mentalisme. serieus. tekeningen teken ik niet exact na e.d.quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:11 schreef M_Schtoppel het volgende:
Hoezo, de hit WAS er toch al met dat bord spaghetti? Ik heb geen vragen gebruikt om tot die hit te komen, daar gaat het om. Het was gewoon een beeld dat ik doorkreeg. En dat klopte, en soms klopt het ook niet OF kan iemand het dan nog niet plaatsen. Toont alleen maar aan dat het autenthiek is want een goochelaar of CR gaat niet met opzet fouten maken om menselijker over te komen.
preshow doe ik ook amper, stooges weiger ik ook, NW gebruik ik vaker, TT's nooit, TOmmy pad sporadischm, equivoque als ik de mood ben, twisted sisters en de rest zijn goochelattributenquote:Op vrijdag 7 november 2008 18:14 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik wil helemaal niet dat je ook maar iets van mij gelooft, want je kent me niet. Ik kan alleen als man met m'n hand op het hart zeggen dat ik geen gebruk maakte van preshow, stooges, NW's, TT's, Tommy P..., bases, equivo..., ringenspel, verdraaide zusters of weet ik veel wat.
![]()
Nee , ik lijk niet te geloven in iedereen met een paranormale claim , ik heb van kleins af aan verschillende paranormale ervaringen gehad op verschillende vlakken WAARDOOR ik me in heel veel claims kan herkennen , waar jij spaghettimonster hoort , hoor ik gewoon waar het over gaat en herken ik mezelf erin .quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:47 schreef L.Denninger het volgende:
Summers - ik heb simpelweg nog nooit hier een discussie gezien over welk paranormaal fenomeen of welk persoon dan ook waar jij zei "Nou, hiervan denk ik ook dat het onzin is !".
Zodra het ook maar iets met het paranormale te maken heeft ga jij het verdedigen, en jij lijkt te geloven in iedereen met een bijzondere claim.
Ik heb jou simpelweg nog nooit kritisch gezien over bijzondere claims.
CT welquote:Op vrijdag 7 november 2008 18:26 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oh, Center T's en Peek w...... of PW misschien?
![]()
*Zit weer aan de cola whiskey.....
Over v. Lommel kan ik kort zijn. Er zaten fouten in zijn boek. Ik vond het wel een interessante read maar ben nog niet overtuigd. Ik hoop ofc wel dat er bewijs wordt gevonden, liefst voordat ik sterfquote:Op vrijdag 7 november 2008 18:31 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja maar Summers, zo werkt het toch altijd? Men moet eerst zelf zo'n ervaring hebben meegemaakt. Maar ben je echt skeptisch, dan zal zelfs dat je niet overtuigen en zul je denken dat je een hallucinatie hebt gehad. En dat komt omdat men in zo'n geval niet WIL geloven.
Zelfde als met de zeer goed onderzochte bijna dood ervaringen van arts Pim van Lommel. Diegenen die maar blijven blaten over zuurstoftekort (allang weerlegd door Van Lommel) doen dat omdat ze gewoon niet willen of kunnen geloven in een leven na de dood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |