abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:46:34 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62269667
Cold Reader, je hoort er wel eens van, die hele mysterieuse mensen. Die mensen die eigenlijk heel goed zijn in het lezen van (non-)verbaal gedrag en daaruit iets over jou kunnen vertellen.
Die op tv komen, zoals CHARlatan, of Derrick, die laatste is ook erg goed... goeie techniek!
Ze kunnen de toekomst goed voorspellen, weten iemand zijn gewoonte's, kunnen vertellen hoe het gezinsleven er uit ziet etc etc.

Uitleg van Wiki:
quote:
Cold reading is a technique used by mentalists and fortune tellers, psychics, and mediums to determine details about another person in order to convince them that the reader knows much more about a subject than he or she actually does. Even without prior knowledge of a person, a practiced cold reader can still quickly obtain a great deal of information about the subject by carefully analyzing the person's body language, clothing or fashion, hairstyle, gender, sexual orientation, religion, race or ethnicity, level of education, manner of speech, place of origin, etc. Cold readers commonly employ high probability guesses about the subject, quickly picking up on signals from their subjects as to whether their guesses are in the right direction or not, and then emphasizing and reinforcing any chance connections the subjects acknowledge while quickly moving on from missed guesses.
Zijn er hier cold readers op het forum, en zo ja, kunnen jullie iets over mij vertellen, wat is mijn toekomst?

Serieus, het zou allemaal trucage zijn, makkelijk, ben benieuwd!
The truth was in here.
pi_62270181
Ben er zelf geen, maar doet me denken aan David Blaine. Verschil is dat hij (deels) uitlegt hoe hij te werk gaat.

Interessant verder, kijken of er nog wat readers komen opdagen
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:10:12 #3
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_62270335
Sherlock Holmes kon het ook aardig goed
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_62274681
ik doe het al 6 jaar. EN dit lijkt mij als een sarcastische sneer jegens cold readers. De meeste hier die zeggen dat het makkelijk is.. nee dat is het niet en anders mag je me nu adden op MSN en een reading voor me doen. Ik wil je toekomst wel voorspellen hoor. het is toch niet na te trekken. het gebeurt namelijk ergens in de toekomst en als je sterft voordat het uitkomt, weet je het ook niet. Om die reden doe ik liever accurate readings rondom het verleden en het heden, mede ook om prestige te gainen. Sherlock Holming is overigens een techniek van cold readen en maar een zeer klein aspect ervan, evenals de wikipedia beschrijving die ronduit dramatisch is.
Ik trad voordat ik mentalisme , psychologisch gedachtenlezen en cold/hot reading ging doen op als goochelaar en ik claim , nee ik weet zeker dat ik alles kan als werelds beste psychic, welk voorbeeld je ook noemt en ben bereid om dit te demonstreren(in real life). Aan de andere kant ben ik oprecht geinteresseerd in het paranormale(alhoewel ik tot dusver 0.0 bewijs ervoor gezien heb, tevens door mijn expertise zeg maar) en wil k graag jullie tarotlezingen enandere paranormale zaken aanschouwen om daar ook een beter beeld van te krijgen .

ps. denk niet dat het simpele trucs zijn , het is een vrij complex psychologische techniek. een kunst op zich. ik ging door jaren praktijkervaring, 20+ boeken(elk rond 300 blz) en stelde me als medium voor op
paranormale chatboxen(waar ik als een van de betere paragnosten werd genoemd). Vroeger deed ik het
met numerologie, tarot e.d. maar nu vertrouw ik puur op mijn mond en kennis van cold reading/psychologie, body reading e.d. En ja, ik claim niks en doe het puur voor entertainment purposes
only. (voor zover je een disclaimer nodig hebt, de meeste psychics weigeren elke disclaimer).

[ Bericht 23% gewijzigd door Michielos op 09-10-2008 23:21:22 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_62274786
Nieuwe serie, The Mentalist, op amerikaanse tv, maar voldoende te vinden op het net.
Hoofdrolspeler is die knakker van The Guardian. Best wel aardig, en geeft een redelijk beeld van cold reading.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
pi_62274905
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:19 schreef dmace het volgende:
Nieuwe serie, The Mentalist, op amerikaanse tv, maar voldoende te vinden op het net.
Hoofdrolspeler is die knakker van The Guardian. Best wel aardig, en geeft een redelijk beeld van cold reading.
Ik noem mezelf geeneens meer een mentalist. Sinds de nieuwe Uri geller is deze kunst schande aangedaan. Dat programma was meer "mental magic" goochelen met een mental flavour maar geen puur mentalisme.
CHeck ian rowland, herb dewey, richard osterlind e.d. voor de groten op dit vlak.

Ps. over derreck Ogilvie als je hem bedoelt. Hij heeft enkele zelfverzonnen goede ruses. Meerendeels is echter matig ivm Ian Rowland en Dewey.
pi_62275086
Ach, what's in a name. "de nieuwe Uri geller" was meer een zoektocht naar een nieuwe ongeloofwaardige stumpert, en een leuke schnabbel voor een uitgerangeerde derderange goochelaar.
Slappe truukjes om je eigen ego op te krikken, en dan nog een soort van protege uit willen zoeken ook.
Geef mij maar iemand die close-up-magic doet om een lach op het gezicht van een kind te krijgen.

Daarnaast doet iedereen aan cold reading. Alleen de mate hoe diep je gaat, en hoe je het gebruikt, is verschillend.
pi_62275123
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:30 schreef dmace het volgende:
Ach, what's in a name. "de nieuwe Uri geller" was meer een zoektocht naar een nieuwe ongeloofwaardige stumpert, en een leuke schnabbel voor een uitgerangeerde derderange goochelaar.
Slappe truukjes om je eigen ego op te krikken, en dan nog een soort van protege uit willen zoeken ook.
Geef mij maar iemand die close-up-magic doet om een lach op het gezicht van een kind te krijgen.

Daarnaast doet iedereen aan cold reading. Alleen de mate hoe diep je gaat, en hoe je het gebruikt, is verschillend.
Niet iedereen doet aan cold reading. Althans, iedereen gebruikt wel 1 facetje ervan. Maar niet iedereen gebruikt het hele pakket dat cold reading heet. dat vereist meer dan mensenkennis alleen.
Voor de rest ben ik het met je eens. Ik mag op feestjes nogal graag goochelen(gewoon voor fun) maar mijn hart ligt ECHT bij het echte pure mentalisme(ECHT mentalisme) en cold reading.
pi_62275241
Wat is dan een defintiie van paranormaal?
Als je dit zover kunt beheersen val je al buiten het normale. Paranormaal dus, hoewel het voor jou goed te verklaren is. Toch kan niet iedereen dit beheersen. of dat zou komt door gebrek aan doorzettingsvermogen, interesse of het gewoon niet allemaal kunnen bevatten en toepassen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_62275259
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 20:46 schreef Bastard het volgende:
Zijn er hier cold readers op het forum, en zo ja, kunnen jullie iets over mij vertellen, wat is mijn toekomst?

Serieus, het zou allemaal trucage zijn, makkelijk, ben benieuwd!
Cold Reading is een techniek die oplichters gebruiken om mensen wijs te maken dat ze contact hebben met overledenen of over andere paranormale gaven beschikken.

Alle mensen die claimen met overleden mensen te kunnen communiceren zijn oplichters. En de meesten daarvan gebruiken simpele technieken. Vaak zijn die technieken erg doorzichtig, maar trappen goedgelovige (en mijns inziens gewoon "domme mensen") er met open ogen in.

Oplichter: "I hear an A.. an E.."
Goedgelovige 50er in het publiek: "Anthony!"
Oplichter: ""Anthony says hi."
Goedgelovige 50er in het publiek: "<cries>"

Voor sommigen onaantastbaar bewijs, maar voor de niet-gekken onder ons een grove beledinging voor het menselijke intellect. Alhoewel daar ook aan getwijfeld mag worden, met zoveel "believers" in de wereld..

Maargoed. Wat wil je bereiken met dit topic?

Leren hoe je cold reading toepast? (Ga iets met psychologie studeren, leer de mensch kennen.)
Wil je dat iemand jou gaat "uitlezen"? (Zoek een willekeurige "paragnost" of "waarzegger" op.)
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:40:08 #11
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62275333
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:37 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Cold Reading is een techniek die oplichters gebruiken om mensen wijs te maken dat ze contact hebben met overledenen of over andere paranormale gaven beschikken.

Alle mensen die claimen met overleden mensen te kunnen communiceren zijn oplichters. En de meesten daarvan gebruiken simpele technieken. Vaak zijn die technieken erg doorzichtig, maar trappen goedgelovige (en mijns inziens gewoon "domme mensen") er met open ogen in.

Voor sommigen onaantastbaar bewijs, maar voor de niet-gekken onder ons een grove beledinging voor het menselijke intellect. Alhoewel daar ook aan getwijfeld mag worden, met zoveel "believers" in de wereld..

Maargoed. Wat wil je bereiken met dit topic?

Leren hoe je cold reading toepast? (Ga iets met psychologie studeren, leer de mensch kennen.)
Wil je dat iemand jou gaat "uitlezen"? (Zoek een willekeurige "paragnost" of "waarzegger" op.)
je hoeft niet dom te zijn om erin te trappen. Of de reader moet van het niveay Char zijn. publiek en mensen daar zijn van alle standen. een rocketscientist kan ook gefopt worden door reading omdast hij verstand heeft van rocket scientisme, niet van psychologie. Verder is de kunst lastig te leren, kijk maar naar het niveau van Char.

en simpel?? add me op messenger en doe het even demonstreren zou ik zeggen. Ik durf te wedden dat je met je mond vol tanden staat

[ Bericht 3% gewijzigd door Michielos op 10-10-2008 00:06:19 ]
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:41:54 #12
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62275381
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:36 schreef nokwanda het volgende:
Wat is dan een defintiie van paranormaal?
Als je dit zover kunt beheersen val je al buiten het normale. Paranormaal dus, hoewel het voor jou goed te verklaren is. Toch kan niet iedereen dit beheersen. of dat zou komt door gebrek aan doorzettingsvermogen, interesse of het gewoon niet allemaal kunnen bevatten en toepassen.
MIijn inziens en dat is gebaseerd op jaren expertise in het vakgebied(paranormale scene, goochelen , psychologie, mentalisme en cold reading) is er niks paranormaals. Het paranormale staat dan tegenwoordig ook bekend als een pseudo wetenschap.
pi_62275536
Zeker hoger opgeleiden kunnen er net zo makkelijk "intrappen" als ieder ander. Soms zelfs makkelijker, daar erg hoog opgeleiden hun band met "het dagelijkse leven" snel kwijtraken.
Als je toch al in het publiek zit van een Char of een Derrick, kunnen de meesten al aan je aflezen of je daar zit voor een leuke avond uit, of dat je hoopt nog iets van een overleden dierbare te kunnen horen.

Verder is dit wel een aardig topic om me eens verder in te verdiepen.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:49:19 #14
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62275574
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:47 schreef dmace het volgende:
Zeker hoger opgeleiden kunnen er net zo makkelijk "intrappen" als ieder ander. Soms zelfs makkelijker, daar erg hoog opgeleiden hun band met "het dagelijkse leven" snel kwijtraken.
Als je toch al in het publiek zit van een Char of een Derrick, kunnen de meesten al aan je aflezen of je daar zit voor een leuke avond uit, of dat je hoopt nog iets van een overleden dierbare te kunnen horen.

Verder is dit wel een aardig topic om me eens verder in te verdiepen.
Als je er meer over wilt weten , kun je me ook adden op messenger ofzo. Ik kan je wel het een en het ander uitleggen maar ben er ook vrij secretive over. De meeste mensen kennen namelijk enkel het vissen en hengelen wat Char doet zoals blueeagle liet zien.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 07:23:36 #15
230727 sjoep
a new day!
pi_62278173
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:37 schreef Blue-eagle het volgende:
Alle mensen die claimen met overleden mensen te kunnen communiceren zijn oplichters
Zo, dat is nogal een uitspraak
quote:
Ik zie dit soort voorbeeldjes vaker, en ik vraag me af waarom dat toch altijd gebruikt wordt.
De mensen die ik ken die claimen te communiceren met entiteiten hoor ik nooit namen noemen. En ook geen letters raden.
Ik kan me voorstellen dat je zegt dat mensen die de letterraadtechniek gebruiken, dat je die oplichters noemt. Maar je eerste uitspraak vind ik in dat verband wel ver gaan eigenlijk. Dat is eigenlijk net zo'n vergaande claim als die de mensen doen die jij beticht van oplichterij

Volgens mij moet je twee dingen apart zien.
Namelijk, cold reading aan de ene kant, en mensen die claimen met entiteiten te communceren aan de andere kant. Uit die laatste groep kun je misschien nog een deel halen die gebruik maakt van technieken die wel verdacht veel op cold reading lijkt of dat het misschien zelfs wel is.
Hou je over een deel dat niet onder coldreading te scharen valt, en dan vraag ik me af of het juist is om dat deel mensen dan gewoon toch oplichters te noemen. Ik denk dat dat wat ver gaat (en ook niet aan te tonen is).
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:22:27 #16
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62278632
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 07:23 schreef sjoep het volgende:

[..]

Zo, dat is nogal een uitspraak
[..]

Ik zie dit soort voorbeeldjes vaker, en ik vraag me af waarom dat toch altijd gebruikt wordt.
De mensen die ik ken die claimen te communiceren met entiteiten hoor ik nooit namen noemen. En ook geen letters raden.
Ik kan me voorstellen dat je zegt dat mensen die de letterraadtechniek gebruiken, dat je die oplichters noemt. Maar je eerste uitspraak vind ik in dat verband wel ver gaan eigenlijk. Dat is eigenlijk net zo'n vergaande claim als die de mensen doen die jij beticht van oplichterij

Volgens mij moet je twee dingen apart zien.
Namelijk, cold reading aan de ene kant, en mensen die claimen met entiteiten te communceren aan de andere kant. Uit die laatste groep kun je misschien nog een deel halen die gebruik maakt van technieken die wel verdacht veel op cold reading lijkt of dat het misschien zelfs wel is.
Hou je over een deel dat niet onder coldreading te scharen valt, en dan vraag ik me af of het juist is om dat deel mensen dan gewoon toch oplichters te noemen. Ik denk dat dat wat ver gaat (en ook niet aan te tonen is).
ik persoonlijk geloof niet in iets paranormaals en cold read meer dan 6 jaar. toch moet ik je bijstaan bij je verhaal. Blue Eagle doet bijzonder denigrererend over cold reading, niet alleen dat, hij vertelt het verhaaltje dat iedereen gebruikt om cold reading en psychics te debunken. Het voorbeeld dat hij noemt bevat 3 megajoekels van blunders die zelfs Char niet zou maken , maar laten wij even stellen dat hij dat enkel als voorbeeld gebruikte.
Ik heb cold readers behalve 1 techniekje(het hengelen naar informatie) ook pincodes zien "raden" , evenals dodelijk accurate feitelijkheden
zien zeggen. Gaan ze ook hengelen tijdens het devineren van pincodes, geldkwesties, probleemverheldering, hoe weten ze welke kleur ogen iemand heeft die ze nooit gezien hebben, hoe hun graf eruitziet, hoe komen toekomstvoorspellingen vaker uit, hoe kan het dat ze dingen die ze niet KUNNEN weten veelal anstaanjagend correct hebben? e.d e.d e.d e.d. Ik kan nu al "voorspellen" dat het antwoord zal zijn: dat hebben ze zeker van te
voren opgezocht! . Nja mijn beste, dan is het geen cold reading meer. Cold als in koud, als in "vanuit het niets". Er de ballen verstand hebben is 1 ding. Erover praten alsof je alles weet is een tweede. Zoiemand mag heus zijn mening hebben maar het is geen valide en zeker geen betrouwbare mening. Verder is het al HELEMAAL geen bewijs tegen psychics. Dit komt door onwetendheid en NLD lijkt er vol van te zijn.
pi_62297017
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:22 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dit komt door onwetendheid en NLD lijkt er vol van te zijn.
Niet alleen NLD, maar de hele wereld.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 02:49:05 #18
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62302683
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 21:00 schreef dmace het volgende:

[..]

Niet alleen NLD, maar de hele wereld.
Ook dat ben ik met je eens . Misschien klonk ik wat bot in mijn vorige bericht maar ik kan er gewoon niet tegen als mensen geen expertise hebben van iets, geen kennis, geen enkele ervaring maar toch alles lijken te weten(nee niet door CR ) en zichzelf volslagen belachelijk maken door onzin te schrijven.
Doe op je minst je huiswerk ofzo
Dezelfde mensen die goochelen nep vinden(ipv het als een performance art/entertainment te zien), te zeggen dat ze alles veeeeel beter kunnen(en dan met de mond vol tanden staan als ze het moeten demonstreren), en alles afzeiken wat niet in hun straatje past zonder hiervoor bewijs te leveren(waar ze in het geval van het paranormale wel erg op staan). AAARGH

Kortom, ik ben het met je eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')