abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 november 2008 @ 10:04:59 #101
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_62992059
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:00 schreef Michielos het volgende:

[..]

het punt dat ik maakte, en ik snap jou punt, ik kom nergens uit voor wat ik doe.
MAAR.... ik zeg ook niet wat ik wel doe. Ik claim dus niks, maar ik disclaim ook niks.
Ik laat het aan de mensen zelf over. NU... mocht er na de show iemand naar mij toekomen en het persoonlijk
vragen.. dan zeg ik inderdaad dat ik ala derren brown een mengeling van psychologie en goochelen gebruik
(wat waar is). Ik demonstreer dan meestal wat spychologische manipulatietechnieken. Ze zijn dan nog steeds onder de indruk. maar zoals ik zei: als puntje bij paaltje komt , zeg ik wat het wel is maar ik disclaim en claim in eerste instantie niets
Prima.
Zolang je niet liegt over wat je doet en mensen onder vals voorwendselen naar je shows probeert te lokken is daar helemaal niks mis mee.
zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 10:06:14 #102
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992082
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:03 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Bewijslast ligt bij degene met bijzondere claims, in dit geval Derek Ogilvie.
Hij heeft geprobeerd te bewijzen in een test, en faalde jammerlijk.

Jammer voor je joh.
Next !
ik ben benieuwd met welke argumenten hij overigens aankomt ndat hij het boek gelezen heeft onder het mom van "ken Uw vijand".

Ps. er zijn overigens ook neutrale boeken over parapsychologie. Dus niet boeken die compleet biased zijn naar 1 richting(beide kanten). Als jullie het goed vinden publiceer ik ook hier een paar titels van, dan kunnen jullie deze boeken misschien eens lezen? Leesvoer is altijd interessant toch
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 6 november 2008 @ 10:07:52 #103
31101 _Led_
pi_62992119
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:04 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee hoor, helemaal niet gemeen. Maar het is wel zo.
Je onderschrijft dat mensen die er in geloven intelligentie missen ?
quote:
Jammer trouwens dat je niet op mijn voorbeeld bent ingegaan van de wetenschap die oh zo graag feiten omarmt (NOT!) die niet in het huidige wereldbeeld passen.

Dat van die cocaine en Egyptische mummies. Niet om af te dwalen maar gewoon als simpel voorbeeld even.
Geef eens een link, want ik kan met een textsearch in dit topic het woord cocaine nergens terugvinden ?
zzz
pi_62992130
En ik kaats de bal lekker terug. Jij beschuldigt Derek van oplichting. Prima, bewijs het maar. De man zou je kunnen aanklagen wegens smaad. Een verdachte hoeft niet zelf mee te werken aan zijn ontmaskering, dus JIJ moet op de proppen komen dat hij de boel besodemietert.

Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 6 november 2008 @ 10:09:04 #105
31101 _Led_
pi_62992139
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:08 schreef M_Schtoppel het volgende:
En ik kaats de bal lekker terug. Jij beschuldigt Derek van oplichting. Prima, bewijs het maar. De man zou je kunnen aanklagen wegens smaad. Een verdachte hoeft niet zelf mee te werken aan zijn ontmaskering, dus JIJ moet op de proppen komen dat hij de boel besodemietert.

Prima, zie de uitslag van zijn test.
Next !
zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 10:10:07 #106
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992167
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:04 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Prima.
Zolang je niet liegt over wat je doet en mensen onder vals voorwendselen naar je shows probeert te lokken is daar helemaal niks mis mee.
nee ik lok ze niet onder valse voorwendselen
Ze zijn daar in de eerste plaats om geentertained te worden. Maar ik vind wel dat de mensen ook verwonderd mogen worden(beetje de metafoor als het in de bioscoop zitten en als de scene te heavy wordt zegt de acteur opeens "maak je niet bang, tis maar een film, dit is nep!"). Ik laat de effecten en het cold readen(ik krijg de info niet van doden overigens maar door "gedachten te lezen". "psychologie en mensenkennis" zonder dit te claimen). Mocht er nu iemand zijn die er meer over wilt weten dan leg ik uit hoe ik t echt doe. Het punt is dat skeptics en debunkers mij niks kunnen maken, omdat ik toch niets claim en er in eerste plaats ben om mensen te entertainen. Let wel, ik beschouw mezelf niet als een debunker maar als een mengeling tussen een skeptici en een rationalist.
pi_62992176
Ik heb geen link van dat programma, was ooit een documentaire op Discovery Channel.

Zoek anders even op google: cocaine+mummies, misschien vind je dan wat.
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 6 november 2008 @ 10:11:31 #108
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992201
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:08 schreef M_Schtoppel het volgende:

a) 300 boeken
b) uitslag test
c) uitgebreide analyses van mentalisten in het veld
d) vergelijking met andere mediums die toegaven CR te gebruiken

Hoeveel bewijs wil je eigenlijk hebben?
  donderdag 6 november 2008 @ 10:12:32 #109
31101 _Led_
pi_62992228
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:10 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik heb geen link van dat programma, was ooit een documentaire op Discovery Channel.

Wacht even, is dit een nieuwe discussietechniek ofzo ?

Roepen "Jammer dat je niet op <insert iets dat nog helemaal niet genoemd is in de discussie> ingegaan bent",
en als iemand vraagt waar je het over hebt zeggen "Dat was een keer op televisie ?" ?

zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 10:13:29 #110
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992245
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:10 schreef M_Schtoppel het volgende:

Dat zegt niks.
Ik heb een filmpje voor je dat op Discovery was. Ik was vroeger erg geinteresseerd in het paranormale.

het gaat over Chingle hall, engelands bekendste spookhuis. Dit was op Discovery te zien.
Ik vind het een erg interessanr filmpje.
Alleen.. het feit dat het op discovery komt, betekend niet dat het waar is.
Maar kijk het maar, het is een echte moodmaker(ik ben overigens 1x naar chingle hall geweest).
pi_62992297
Eat this Ranzi, verklaar het maar:

http://www.loraco.nl/artikel/cocaine_mummies_sid-11-701.htm

Nu weer ontopic?

Uiteraard heeft Ranzigy vast wel weer een debunk verklaring.
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 6 november 2008 @ 10:19:06 #112
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992368
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:16 schreef M_Schtoppel het volgende:
Eat this Ranzi, verklaar het maar:

http://www.loraco.nl/artikel/cocaine_mummies_sid-11-701.htm

Nu weer ontopic?

Uiteraard heeft Ranzigy vast wel weer een debunk verklaring.
Je stelt dus dat Randi het moet doen(alsof hij hier moeite voor gaat doen) met een tekstberichtje op 1 of andere vage site? Waarom wordt hier overigens de hele tijd Randi bij gehaald. Hij is geen wetenschapper ofzo.
Hij is een goochelaar die andere goochelaars ontmaskerd die buiten hun boekje gaan, thats it.

tis wel frapant: mijn bewijs van 300 boeken, sites, analyses is non sufficient
jouw bewijs in de vorm van een link naar een vage site(heb het geeneens afgelezen), voldoet volledig.
  donderdag 6 november 2008 @ 10:21:58 #113
31101 _Led_
pi_62992409
Ik lees in dat artikel echt helemaal niks dat met Derek of het paranormale te maken heeft of ook maar enigszins relevant is t.o.v. dit topic.
Zou je even willen uitleggen waarom je hier random links naar artikelen plaatst ?

Deze is wel relevant trouwens.
zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 10:24:55 #114
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992485
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:21 schreef L.Denninger het volgende:
Ik lees in dat artikel echt helemaal niks dat met Derek of het paranormale te maken heeft of ook maar enigszins relevant is t.o.v. dit topic.
Zou je even willen uitleggen waarom je hier random links naar artikelen plaatst ?
ik heb het idd gelezen en het gaat over cocaine planten???
  donderdag 6 november 2008 @ 10:28:38 #115
31101 _Led_
pi_62992562
Echt, er gaat een wereld van nieuwe discussietechnieken voor me open hier
zzz
pi_62992625
Jeetje wat zijn jullie dom

Nee, het gaat over het trieste feit dat de wetenschapster die dat ontdekte met de dood bedreigd is door collegawetenschappers. Oftewel dat de wetenschap in het algemeen dit feit dus negeert, omdat het niet in het huidige wereldbeeld past. Dus weer die tunnelvisie van dingen niet willen aannemen die buiten het kader vallen.
Gaap Goals rulezzz!
pi_62992720
Hey ik ben weg naar Amsterdam. Ik neem zo even een lekkere snuif (als we het toch over coke hebben) en dan ben ik weg.

Zal onderweg de eerste hoofdstukken van de CR-bijbel eens lezen.

Dag vrienden
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 6 november 2008 @ 10:36:40 #118
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992731
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:31 schreef M_Schtoppel het volgende:

Nee, het gaat over het trieste feit dat de wetenschapster die dat ontdekte met de dood bedreigd is door collegawetenschappers. Oftewel dat de wetenschap in het algemeen dit feit dus negeert, omdat het niet in het huidige wereldbeeld past. Dus weer die tunnelvisie van dingen niet willen aannemen die buiten het kader vallen.
dat is inderdaad een triest bericht. Wat wil je hiermee zeggen?
  donderdag 6 november 2008 @ 10:38:24 #119
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992770
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Hey ik ben weg naar Amsterdam. Ik neem zo even een lekkere snuif (als we het toch over coke hebben) en dan ben ik weg.

Zal onderweg de eerste hoofdstukken van de CR-bijbel eens lezen.

Dag vrienden
a) de snuif verklaart waarom je paradigma
b) snuif ze
c) heb je hem ingebonden
d) het is niet de bijbel voor CR, het is voor leken het meest toegankelijke boek erover.
  donderdag 6 november 2008 @ 10:41:23 #120
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992841
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:36 schreef Michielos het volgende:

[..]

dat is inderdaad een triest bericht. Wat wil je hiermee zeggen?
Wij bewijzen dat derek ogilvie iets anders is dan de meeste mensen denken, dus vallen wij buiten het kader. Jij bent dus degene die de doodsbedreigingen uit? Wetenschap is decennialang uitgegaan van het bestaan van buitenzintuiglijke waarneming. Het is pas van de laatste 30 jaar om hier skeptisch over te zijn. Je draait de rollen om
  donderdag 6 november 2008 @ 10:41:54 #121
31101 _Led_
pi_62992854
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:31 schreef M_Schtoppel het volgende:

Ik weet niet waar jij dat leest in dat artikel, maar dat staat nergens. Ik snap niet waarom jij vindt dat ik dat dan opeens zou moeten weten.
Echt, de manier waarop jij 'discussiert' slaat helemaal nergens meer op - je wilt dat ik reageer op een compleet irrelevant artikel, en als ik zegt dat ik niet zie wat het met Derek of het paranormale te maken heeft haal je er iets bij dat helemaal niet in dat artikel staat.

Die snuif verklaart aan de andere kant wel waarom je zo opgefokt bent, en waarom je voortdurend van de hak op de tak springt.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Led_ op 06-11-2008 10:47:27 ]
zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 10:49:43 #122
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62993072
mee eensch.
waarom zei hij anders "debunk this ranzi" als het enkel over concurrerende wetenschappers zou gaan?
De snuif verklaart inderdaad waarom hij geen zinnnig argument heeft, links stuurt die nergens betrekking toe hebben en er dan bij zegt: Randi, EAT THIS, terwijl het opeens zou moeten gaan over wetenschappers die elkaar dood en verderf toe wensen(iets wat geeneens in de tekst staat)?????

verder worden de slachtofferrollen schromelijk omgedraaid mijn inziens. Ik val niemand aan omdat het buiten het algemeen kader valt. Ik word aangevallen omdat ik iets waag te bekritiseren waarvan iedereen denkt dat het bestaat. Dezelfde wetenschap aarvaarde decennialang ESP e.d. Het is pas sinds de laatste 30 jaar dat dit bekritiseerd wordt en er echt controlled testen voor worden uitgevoerd.
eehm, im lost

[ Bericht 61% gewijzigd door Michielos op 06-11-2008 10:55:27 ]
pi_62993386
Die snuif was een uitlokkertje, ik wist dat jullie dat als kapstok zouden gebruiken...

Nee, dat staat ook niet in dat stukje tekst, dat zeiden ze in dat programma. Dat programma ging erover dat wetenschap soms helemaal niet zo objectief tegen dingen aan staat en wel degelijk bevooroordeeld is, met als voorbeeld die cocaine over die mummies. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 6 november 2008 @ 11:05:51 #124
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62993464
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:02 schreef M_Schtoppel het volgende:
Die snuif was een uitlokkertje, ik wist dat jullie dat als kapstok zouden gebruiken...

Nee, dat staat ook niet in dat stukje tekst, dat zeiden ze in dat programma. Dat programma ging erover dat wetenschap soms helemaal niet zo objectief tegen dingen aan staat en wel degelijk bevooroordeeld is, met als voorbeeld die cocaine over die mummies. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Dus als jij discussieert, probeer je mensen uit te lokken? Wat mij betreft is de discussie dan meteen afgelopen hoor.
Als 300 boeken e.d. geen bewijs zijn volgens jou, is 1 link ook geen bewijs. Jammer.
Overigens geloof ik wel dat er concurrentie is, en inderdaad de wetenschap is niet altijd objectief. Kijk maar naar de Geller experimenten waar hij met vlag en wimpel wetenschappers op het verkeerde been zette omdsat ze te erg geloofden in zijn gaves. De wetenschap accepteerde het bestaan van paranormale fenomenen sinds 100den jaren. Nu er kritiek klinkt, worden deze mensen aangevallen.
" hoe kunnen zij het wagen jarenlang onderzoek in twijfel te stellen, en het geloof van vele mensen aan het wankelen te brengen" zoiets dus.
pi_62993528
Als ik met een mes in m'n hand voorovergebogen over een lijk sta, bewijst dat niet dat ik diegene vermoord heb. Je kunt met 10.000 documenten aankomen, dat bewijst nog steeds niet dat Derek dat ook doet, dat is een aanname van je. Voor jou is het zo, maar het bewijst geen drol.
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 6 november 2008 @ 11:11:31 #126
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62993599
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:08 schreef M_Schtoppel het volgende:
Als ik met een mes in m'n hand voorovergebogen over een lijk sta, bewijst dat niet dat ik diegene vermoord heb. Je kunt met 10.000 documenten aankomen, dat bewijst nog steeds niet dat Derek dat ook doet, dat is een aanname van je. Voor jou is het zo, maar het bewijst geen drol.
Dan is 1 link dus ook geen bewijs?
Wat is volgens jou een goed bewijs?
naast de 1000.o00000 documenten, boeken , analyses en dergelijke heb je namelijk ook ngo de test waar hij de monsterscore van 1 op 20 maakte. Dat kan ik ook, hopelijk haal ik 2 op 20. Dan ben ik immers meer paranormaal begaafd als onze Derek.
  donderdag 6 november 2008 @ 11:27:48 #127
31101 _Led_
pi_62994124
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:02 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nou ja, ik probeer gewoon een verklaring te vinden voor het feit dat je zo incoherent en opgefokt aan het posten bent. Sos leek me een goede verklaring, maar blijkbaar heb je dat niet nodig om verward over te komen.
quote:
Ja, dat is moeilijk te begrijpen als de dingen die daarop zouden moeten wijzen niet in de artikelen staan waar je ons naartoe stuurt.
Is het nou echt zo moeilijk om je argumenten eens op een zinnige manier te maken, in plaats van "jammer dat je niet ingaat op iets waar ik het nog helemaal niet over heb gehad" en "jij bent echt dom want het is logisch dat ik het heb over iets dat helemaal nergens wordt aangehaald in het artikel dat ik je net geef" ?

En tja, wetenschappers zijn ook maar mensen, wat wil je daar nou mee zeggen ?
zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 11:38:37 #128
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62994482
Die score van 1 op de 20 zie ik steeds voorbij komen he, is daar een linkje naar iets ofzo? Zo ja mag die nog een keer langskomen want ik heb hem even gemist eigenlijk.
The truth was in here.
  donderdag 6 november 2008 @ 11:43:37 #129
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62994630
http://www.dokterlutser.nl/archives/derek-ogilvie-is-de-lul/

http://www.skepsis.nl/blo(...)tmaskerd-door-randi/

http://forums.randi.org/showthread.php?t=71865

http://www.randi.org/joom/swift/swift-october-3-2008-2.html#i1

hier 4 links. Lees het gewoon eens. Niet zoals Schtoppel leest, maar gewoon als objectief mens. Niet meteen zeggen: OW ONZIN e.d. Ik geef nu WEER 4 links(samen met alle andere bewijslast die ik al gaf).
Ik weet eigenlijk niet meer wat een goed bewijs inhoudt...
  donderdag 6 november 2008 @ 11:50:23 #130
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_62994877
Hmm, Derek komt volgende week vrijdag in het kader van de Maand van de Spiritualiteit in de boekhandel waar ik werk. We verwachten grote drukte. Sommige mensen komen niet, omdat ze het eng vinden.
  donderdag 6 november 2008 @ 11:56:12 #131
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62995057
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:50 schreef Phedre77 het volgende:
Hmm, Derek komt volgende week vrijdag in het kader van de Maand van de Spiritualiteit in de boekhandel waar ik werk. We verwachten grote drukte. Sommige mensen komen niet, omdat ze het eng vinden.
waar is dat? en wat is de entree?
  donderdag 6 november 2008 @ 11:59:15 #132
31101 _Led_
pi_62995144
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:50 schreef Phedre77 het volgende:
Ik vind 't ook een eng mannetje, maar waarschijnlijk op een andere manier dan die mensen waar jij het over hebt
zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 12:03:43 #133
31101 _Led_
pi_62995304
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:56 schreef Michielos het volgende:

[..]

waar is dat? en wat is de entree?
Morgen (7 november), selexyz donner Rotterdam : http://www.selexyz.nl/pag(...)-10000000001782.aspx
12 november, boekhandel Doomen, Eindhoven.
14 november hengelo, boekhandel Broekhuis
zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 12:05:19 #134
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62995361
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:03 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Morgen (7 november), selexyz donner Rotterdam : http://www.selexyz.nl/pag(...)-10000000001782.aspx
12 november, boekhandel Doomen, Eindhoven.
14 november hengelo, boekhandel Broekhuis
K dan ga ik de 12de wel.
  donderdag 6 november 2008 @ 12:10:24 #135
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_62995503
Ik ben van de 14e en entree is gewoon gratis. Winkel is open. 's ochtends in Hengelo, 's middags in Enschede.

Die mensen vinden hem eng, omdat hij vast allemaal geesten gaat zien rond hun koppies, hoorde ik.
  donderdag 6 november 2008 @ 12:20:25 #136
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_62995808
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:43 schreef Michielos het volgende:

hier 4 links. Lees het gewoon eens. Niet zoals Schtoppel leest, maar gewoon als objectief mens. Niet meteen zeggen: OW ONZIN e.d. Ik geef nu WEER 4 links(samen met alle andere bewijslast die ik al gaf).
Het enige goede bewijs voor mij zou zijn als ik zelf een consult bij hem zou nemen anders blijft het " klinkt als " "lijkt op " ,
De voornaamste reden volgens mij dat mensen in paranormale fenomenen geloven is omdat ze ZELF ervaring daarmee hebben en niet zozeer omdat iemand anders ze dat doet geloven of ze in de maling probeerd te nemen , die hebben geen Derek of randi nodig om te weten of het bestaat .
Ik lees in een link de 3 voornaamste redenen om te geloven en de belangrijkste word altijd genegeerd , mensen die het ZELF ervaren en daarom overtuigt zijn van het bestaan .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 6 november 2008 @ 12:20:39 #137
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62995813
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:43 schreef Michielos het volgende:

Ik heb ze doorgenomen, waar ik op zoek was heb ik ook gevonden.. namelijk de test op zich.
quote:
Derek added"I've got to communicate with a child telepathcially, which is my claim to fame."

"The child will be in a room with ten objects. I'll be in another room and the child picks an object up. I have to say what that object is.

"If I get six out of ten right I win the $1million."

Gay Derek has already been training for the tests by lining up with tot Cameron MacAulay.

The six-year-old from Clydebank featured in a spooky Five documentary last year after having graphic flashbacks to a previous life on the Isle of Barra.

Derek said "I spent a lot of time with Cameron and I suceeded in tests with him.

"James Rand's going to provide me with ten children and I've to pick the one I want to work with - one I can get a positive connection with.

"The child might have an off-day of might get fed up during the test but that's the risk I have to take."
Goed, wat ik er uit opmaak is dat er een test op is gezet, waar hij zelf achterstond en die ook heeft gedaan.
Vervolgens haalde hij een score die erg laag is, 1 op 20 schrijft iemand.
Het is vlgs mij niet officieel naar buiten gebracht allemaal, de Birtse producent of Derek moest er goedkeuring voor afgeven, toch? Het miljoen is in ieder geval niet opgehaald, dus we weten genoeg over de uitkomst lijkt mij ook.

Ok, wat bewijst dit nu.. in ieder geval dat Derek moedig genoeg is om zich aan een test te laten onderwerpen. Hij wist van te voren ook wel, dat hij hiermee zijn carriere op het spel zou zetten, of op zn minst zijn geloofwaardigheid. Hij is toch overtuigd van zijn eigen kunnen dat hij de test doet.
Het bewijst ook dat de test die is gedaan niet succesvol verliep voor Derek, anders hadden we het resultaat wel kunnen horen.

Geeft het nu ook aan dat Derek een CR is? Nee, dat denk ik niet.
Een medium is ook afhankelijk van wat binnen mag komen aan informatie, vervolgens moet hij dat vertalen en uitspreken.
Voorhetzelfde geldt, en ik roep maar wat maar het is wel een mogelijkheid, is de test ook opgezet op zo'n manier dat de kans van slagen minimaal zou zijn. Voor mijn part hebben ze er voor gezorgd dat er ontzettend veel straling zou zijn in het pand waar hij zich begaf, of hebben ze pillen door zn kopje koffie gedaan.. we weten het gewoon niet. Ja ik weet het, ver gezocht maar we willen iets te weten komen en moeten met allerlei factoren rekening houden.

Goed, de resultaten waren niet in zijn voordeel, dat weten we.. we weten ook dat hij al vele probleemkinderen geholpen heeft met dat wat hij doet of zegt te doen. Dan denk ik dat die ene test niet opweegt tegen de andere getoonde resultaten in een niet gecontroleerde omgeving.
Dat is wat ik er van denk.
The truth was in here.
  donderdag 6 november 2008 @ 12:20:43 #138
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62995816
je zou er spontaan bang van worden. Hij ziet zichzelf als helper maar mensen zijn bang voor hem.. hmmm
  donderdag 6 november 2008 @ 12:22:45 #139
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62995897
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:20 schreef Summers het volgende:

De voornaamste reden volgens mij dat mensen in paranormale fenomenen geloven is omdat ze ZELF ervaring daarmee hebben en niet zozeer omdat iemand anders ze dat doet geloven of ze in de maling probeerd te nemen.
Ja daar ben ik het ook mee eens.. maar goed Derek treedt wel met zijn gave op de voorgrond.. hoge bomen...

We kunnen allemaal wel roepen Fake! of Real! Maar zeker zijn kunnen we niet, zolang hij niet 1 van ons een reading heeft gegeven denk ik.
En dan nog word je in de maling genomen als ik sommige hier lees.. ja je kan sceptisch zijn, of je kan sceptisch willen blijven natuurlijk denk ik.
The truth was in here.
  donderdag 6 november 2008 @ 12:26:38 #140
31101 _Led_
pi_62996016
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:22 schreef Bastard het volgende:
.. hoge bomen...
..hebben een jaarinkomen met 6 nullen

En er is niks mis met skeptisch willen blijven. Bij bijzondere claims ios een gezonde dosis argwaan en kritisch onderzoek nooit weg; als de claims kloppen zijn ze daar prima tegen bestand.
zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 12:28:54 #141
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62996074
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:26 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

..hebben een jaarinkomen met 6 nullen
Als het met CR allemaal te doen is.. dan kun jij het dus ook.. heck dan zou het tot een vak op de middelbare school gegeven moeten worden.
Dan zouden alle wetenschappers dat geld moeten verdienen.
The truth was in here.
  donderdag 6 november 2008 @ 12:31:59 #142
31101 _Led_
pi_62996168
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:28 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als het met CR allemaal te doen is.. dan kun jij het dus ook..
Als ik oefen wel ja, maar dat is toch al bekend ? Vraag maar aan Michielos
Maar net zoals iedereen in theorie ook profvoetballer kan worden kost het heel veel hard werk en moeite - je krijgt het niet kado.
quote:
heck dan zou het tot een vak op de middelbare school gegeven moeten worden.
Waarom wil jij alle kinderen opvoeden tot goochelaars / mentalisten / cold-readers ?
quote:
Dat is een kwestie van moreel besef, net zoals iedereen rijk kan worden door banken te overvallen kan iedereen rijk worden met oplichting.
En als chirurgen allemaal stoppen met hun werk in ziekenhuizen maar alleen nog opereren op bijeenkomsten waar 1000 toeschouwers 50 euro entree moeten betalen zouden ze ook een jaarinkomen met 6 nullen hebben natuurlijk
zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 12:34:34 #143
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62996253
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:28 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als het met CR allemaal te doen is.. dan kun jij het dus ook.. heck dan zou het tot een vak op de middelbare school gegeven moeten worden.
Degene die hier zegt dat CR makkelijk is, nodig ik uit om het even te demonstreren
Heb je overigens uberhaupt die links bekeken?
Ik bedoel. Het lijkt net of je koste wat kost al het bewijs bent aan het verwerpen omdat het niet in je paradigma past.
  donderdag 6 november 2008 @ 12:34:49 #144
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_62996263
Ik vraag me zeer af hoe deze test met fout tolerantie is.

Zoals we ondertussen gezien hebben en kunnen concluderen, is het verkrijgen van informatie via een 'gave' niet zo makkelijk als iets zien of weten. Oftewel onze dagelijkse perceptie.

Namen die in de buurt komen of lijken op, kunnen fout gerekend worden, terwijl in de tv show hier nog iets langer op door gegaan mag worden.
Heb al eens eerder vermeld dat wat ik eruit kan opmaken, is het contact met een 'dode' te vergelijken als het ontcijferen van gefluister en gemompel. Je zit in de goede richting maar enige hulp is nodig.
Ook de finalisten van het 6e zintuig (welke erg sterk waren) tonen dit toch wel aan.

Iedereen die sceptisch hier tegen over staat, kan ervoor kiezen om dit niet te willen begrijpen.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 6 november 2008 @ 12:38:14 #145
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62996359
[quote]Op donderdag 6 november 2008 12:31 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Maar net zoals iedereen in theorie ook profvoetballer kan worden kost het heel veel hard werk en moeite - je krijgt het niet kado.
[..]

ANT: klopt, voor niets gaat de zon op. Je hebt het ook niet in 2 dagen geleerd, niet in 2 maanden en niet in 2 jaar. Bv. bij goochelen heb ik 1 move 3.5 jaar op geoefend. elke dag 5 uur lang. En maar zeggen dat het makkelijk is als je het trucje kent haha
Het IS te leren. Het vergt wel boekenkennis, kennis van trents, op de hoogte van alles zijn, kennis van statistiek, goed kunnen presenteren, mensen kennis, body language kennis e.d.
maar het IS te leren
  donderdag 6 november 2008 @ 12:39:11 #146
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62996402
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:34 schreef Michielos het volgende:

[..]

Degene die hier zegt dat CR makkelijk is, nodig ik uit om het even te demonstreren
Heb je overigens uberhaupt die links bekeken?
Ik bedoel. Het lijkt net of je koste wat kost al het bewijs bent aan het verwerpen omdat het niet in je paradigma past.
Oh ja zeker heb ik de links met interesse bekeken. Ik wil objectief reageren maar inderdaad wel vanuit de kennis die ik heb van de 100 boeken die ik daar tegenover kan zetten..
Nou wil ik niet de wedstrijd houden met wie heeft de langste (..rij met boeken) maar ik bekijk de zaken niet puur vanuit het mentalisme, waar jij je wel zo angstvallig aan lijkt blijft vast te klampen.

Het spijt me dat je het voelt als een plicht om mij te moeten overtuigen van het idee dat Derek een CR/metalist is.
The truth was in here.
  donderdag 6 november 2008 @ 12:42:05 #147
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62996483
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:38 schreef Michielos het volgende:
[quote]Op donderdag 6 november 2008 12:31 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

[..]

ANT: klopt, voor niets gaat de zon op. Je hebt het ook niet in 2 dagen geleerd, niet in 2 maanden en niet in 2 jaar. Bv. bij goochelen heb ik 1 move 3.5 jaar op geoefend. elke dag 5 uur lang. En maar zeggen dat het makkelijk is als je het trucje kent haha
Het IS te leren. Het vergt wel boekenkennis, kennis van trents, op de hoogte van alles zijn, kennis van statistiek, goed kunnen presenteren, mensen kennis, body language kennis e.d.
maar het IS te leren
Ja luister, ik hoor jou steeds wel van de hoge daken schreeuwen dat jij je bepaalde trucen aangeleerd hebt, maar erg specifiek ben je daarin ook niet.
Hoe geloofwaardig zou jij voor mij moeten zijn dan? Je kunt niks laten zien.. alleen dat er trucen bestaan en dat die te leren zijn. Als er naar gevraagd word hou je je stil, want het is goochelaarscode etc, en dan moet ik maar geloven dat jij echt een truc kan?
The truth was in here.
  donderdag 6 november 2008 @ 12:42:31 #148
31101 _Led_
pi_62996499
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:34 schreef Ticker het volgende:
Ik vraag me zeer af hoe deze test met fout tolerantie is.

Zoals we ondertussen gezien hebben en kunnen concluderen, is het verkrijgen van informatie via een 'gave' niet zo makkelijk als iets zien of weten. Oftewel onze dagelijkse perceptie.

Namen die in de buurt komen of lijken op, kunnen fout gerekend worden, terwijl in de tv show hier nog iets langer op door gegaan mag worden.
Heb al eens eerder vermeld dat wat ik eruit kan opmaken, is het contact met een 'dode' te vergelijken als het ontcijferen van gefluister en gemompel. Je zit in de goede richting maar enige hulp is nodig.
Ook de finalisten van het 6e zintuig (welke erg sterk waren) tonen dit toch wel aan.

Iedereen die sceptisch hier tegen over staat, kan ervoor kiezen om dit niet te willen begrijpen.
Prima, maar het is dan toch wel frappant dat het bij de test compleet (maar dan ook echt compleet) faalt,
terwijl hij bij elk tv-programma of elke show op commando kan presteren.
Hij had er ook gewoon rekening mee kunnen houden, ze hebben immers samen de test opgesteld op een manier waarop hij er van overtuigd moest zijn dat het hem zou lukken, zodat ie niet achteraf met flauwe excuses aan kon komen.
3x raden wat er vervolgens gebeurt...? Precies.
zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 12:43:26 #149
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62996519
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja luister, ik hoor jou steeds wel van de hoge daken schreeuwen dat jij je bepaalde trucen aangeleerd hebt, maar erg specifiek ben je daarin ook niet.
Hoe geloofwaardig zou jij voor mij moeten zijn dan? Je kunt niks laten zien.. alleen dat er trucen bestaan en dat die te leren zijn. Als er naar gevraagd word hou je je stil, want het is goochelaarscode etc, en dan moet ik maar geloven dat jij echt een truc kan?
Ik treed op. Ik kan het aantonen. We kunnen afspreken? Ik maak wel een filmpje?
Ik wil je best bewijs geven hoor.
geef eens een leuke boekenlijst.
  donderdag 6 november 2008 @ 12:43:42 #150
31101 _Led_
pi_62996526
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dan doe je toch hetzelfde als ik ? Ik heb geinformeerd en het lijkt me leuk om 'm eens in actie te zien bij een show zodra ie er weer eentje doet.

Heck, misschien drinken we na de show nog gezellig een biertje
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')