abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:37:03 #1
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_62829366
Elke donderdag kun je deze "ongelovelijke" man weer zien. Hij staat 's ochtends op en hoort allerlei dingen. Hij gaat naar de mensen toe, belt aan en ze zijn thuis. De baby zit op de bank en staart hem aan met mysterieuze ogen.

M.a.w. ik was verbaasd dat hier nog geen topic over was. De Babyfluisteraar is inmiddels een ware legende en iedereen heeft het over zijn capaciteiten. Heeft hij die echt? Is het niet allemaal een verkwanseld media-hitje zoals misschien Uri Geller of Het Zesde Zintuig.

Het schijnt dat hij mensen de woorden in de mond probeert te leggen en zelfs "agressief" wordt als de bevindingen niet helemaal in het straatje passen van hem.

Meningen graag in dit topic.

Elke donderdag dus! Welke zender..? Volgens mij RTL-4
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:48:02 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62829520
Is die babyfluisteraar Dereck Oglivier?
Ken het programma niet, maar heb vlgs mij wel eens iets gezien van hem, iets met een kindje dat bang was voor knopen en clowns, en dat uiteindelijk helemaal opgelost was.
The truth was in here.
pi_62829536
hij weet vaak alleen te vertellen waar iemand pijn heeft of klachten heeft...vind dat een beetje stom...kom dan met leuke verhalen maar die heeft hij niet
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:51:11 #4
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_62829567
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:48 schreef Bastard het volgende:
Is die babyfluisteraar Dereck Oglivier?
Ken het programma niet, maar heb vlgs mij wel eens iets gezien van hem, iets met een kindje dat bang was voor knopen en clowns, en dat uiteindelijk helemaal opgelost was.
Klopt idd die naam jah! Volgens mij komt hij uit de UK.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:54:51 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62829613
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:49 schreef PushyGurl het volgende:
hij weet vaak alleen te vertellen waar iemand pijn heeft of klachten heeft...vind dat een beetje stom...kom dan met leuke verhalen maar die heeft hij niet
Nee precies, het kunnen aanwijzen van pijnklachten bij een onbekend persoon is niet meer apart genoeg.
The truth was in here.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:06:43 #6
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_62829828
hehe..ja idd
pi_62829867
Geloven jullie daar werkelijk in
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:15:16 #8
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_62829983
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 09:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Geloof jij er niet in
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:48:58 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62830667
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 09:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Nee joh, zijn allemaal figuranten, je denk toch niet dat hij het allemaal uit zn mouw kan schudden? Dat is toch ongelofelijk als dat zou kunnen?

Helemaal met die kinderen, die geef je een lolly en doen alles wat je zegt, slapen weer rustig omdat het zogenaamde spook verdwenen is.
The truth was in here.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:19:30 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_62831366
Eerst geloofde ik nog wel in hem, maar toen was hij ineens naast baby whisperer ook nog ghost whisperer, en toen had hij al zijn geloofwaardigheid verloren imo
Laffe huichelaar
pi_62832504
Op deze site worden zijn uitzendingen geanalyseerd.
http://logates.wordpress.com/
Zeker geloofwaardiger dan wat er in zijn shows gebeurd.
pi_62832946
http://www.randi.org/joom/swift/swift-november-23-2007.html#i1

Bij een simpel testje, die hij vooraf zelf helemaal had goedgekeurd, kon hij het in ieder geval ineens niet meer zo goed.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:23:16 #13
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_62834661
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 10:19 schreef timmmmm het volgende:
Eerst geloofde ik nog wel in hem, maar toen was hij ineens naast baby whisperer ook nog ghost whisperer, en toen had hij al zijn geloofwaardigheid verloren imo
Als kind zag hij al geesten , het is dus niet zo dat als hij 35 jaar later als ghost whisperer word gepresenteert voor een tv programma hij dat " inene " is of kan .
Het zal wel lekker bekken voor een tv programma die namen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:33:23 #14
184337 PartyAmber
versluys in your face
pi_62834889
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 09:48 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee joh, zijn allemaal figuranten, je denk toch niet dat hij het allemaal uit zn mouw kan schudden? Dat is toch ongelofelijk als dat zou kunnen?

Helemaal met die kinderen, die geef je een lolly en doen alles wat je zegt, slapen weer rustig omdat het zogenaamde spook verdwenen is.
Nou ik geloof er niks van, gewoon goeie goocheltrucs volgens mij.
O ja, niet dan toch zeker
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:35:44 #15
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_62834931
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 09:48 schreef Bastard het volgende:

[..]

Uhm, er zitten er 200 in de zaal, degenen bij wie hij het mis heeft worden niet uitgezonden. Met z'n huisbezoeken vertelde hij dat hij er nooit eerder was geweest, terwijl de buurvrouw zei dat ie de week ervoor ook al 2x op bezoek was geweest.
Voor de rest een standaard spelletje shotgunning / cold reading, gecombineerd met voorkennis.
(Er werden kaartjes verkocht voor z'n show in nederland waarbij bij het bestelformulier gevraagd werd waarvoor je naar z'n show wou komen - joh, is dat handig of wat ? )
Kinderen hebben vaak alleen serieuze aandacht nodig, kwestie van placebo effect.
Als een paar volwassenen een raar ritueel doen en een kind vertellen dat het fantasiemonster daarna absoluut weg is gelooft het kind het zelf ook.

Maar nee, het is veel logischer dat iemand die eerst z'n discotheek failliet zag gaan en zwaar in geldnood zat opeens met baby's kan praten, en als dat aanslaat en 'm rijk maakt opeens ook geesten erbij kan doen, toch, Bastard ?
zzz
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:36:47 #16
31101 _Led_
pi_62834951
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:23 schreef Summers het volgende:

[..]

Als kind zag hij al geesten
Zegt ie nu ja
zzz
pi_62835096
Krijg jeuk van die kerel.

Sowieso raar dat iemand die alleen engels spreekt hier even een showtje mag komen doen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:43:02 #18
31101 _Led_
pi_62835098
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 11:04 schreef Anniie het volgende:
Op deze site worden zijn uitzendingen geanalyseerd.
http://logates.wordpress.com/
Zeker geloofwaardiger dan wat er in zijn shows gebeurd.
Bedoel je dat ironisch of serieus ?
Op die site wordt uitgelegd waarom ze denken dat ie fake is - de standaard shotgunning manieren, de standaard verhaaltjes die op veel mensen van toepassing zijn, etcetera.

Het mooie is dat ie zelfs redelijk vaak statements gebruikt die uit een van de standaard-werken over coldreading komen :

http://www.scribd.com/doc(...)Book-of-Cold-Reading

"a scar on your left knee" (heeft ie vaker gebruikt),
"i see a white car" (en dan doorgaan - heb je geen witte auto ? vroeger gehad dan ? je ouders een witte auto gehad ?

[ Bericht 1% gewijzigd door _Led_ op 31-10-2008 12:50:23 ]
zzz
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:07:56 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62835723
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:35 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Uhm, er zitten er 200 in de zaal, degenen bij wie hij het mis heeft worden niet uitgezonden. Met z'n huisbezoeken vertelde hij dat hij er nooit eerder was geweest, terwijl de buurvrouw zei dat ie de week ervoor ook al 2x op bezoek was geweest.
Voor de rest een standaard spelletje shotgunning / cold reading, gecombineerd met voorkennis.
(Er werden kaartjes verkocht voor z'n show in nederland waarbij bij het bestelformulier gevraagd werd waarvoor je naar z'n show wou komen - joh, is dat handig of wat ? )
Kinderen hebben vaak alleen serieuze aandacht nodig, kwestie van placebo effect.
Als een paar volwassenen een raar ritueel doen en een kind vertellen dat het fantasiemonster daarna absoluut weg is gelooft het kind het zelf ook.

Maar nee, het is veel logischer dat iemand die eerst z'n discotheek failliet zag gaan en zwaar in geldnood zat opeens met baby's kan praten, en als dat aanslaat en 'm rijk maakt opeens ook geesten erbij kan doen, toch, Bastard ?
Van mij hoef je het niet te geloven L. Als jij wilt kijken naar de show om jezelf op te vreten over alle valkuilen waar zoveel mensen inlopen prima.
Dat heb ik met een programma als blik op de weg, zit ik ook lekker te schelden voor de tv!

Persoonlijk, ja ik geloof hem wel (goh verrassing ik heb het pas 300x verteld denk ik) gewoon om het feit dat ik weet dat het fenomeen bestaat, ik weet dat het kan wat het is wat hij doet!
Je kan het natuurlijk uitpluizen, en de mogelijkheden naast de statistieken zetten, wie heeft nou geen witte auto gehad etc etc. Joh prima als jij dat zo wilt zien hoor.
The truth was in here.
  Moderator vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:13:26 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_62835873
Nou weet je waar ik op hang, en waardoor hij voor mij best twijfelachtig is (netjes gezegd he )?

Mijn dochtertje van 5 begint nu net een beetje een idee van tijd te krijgen, een half jaar terug was alles meer dan een dag geleden voor haar gewoon allemaal gisteren.
Ik vind het hele verhaal dat kinderen vertellen dat ze bijvoorbeeld drie maanden terug iets traumatische hebben meegemaakt ongeloofwaardig.
Hij doet best een hoop tijdsgerelateerde uitspraken die naar zijn zeggen door de kinderen aan hem door worden gegeven. In mijn beleving klopt dat gewoon niet omdat kinderen van die leeftijden nog helemaal geen tijdsbezef hebben.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:14:14 #21
31101 _Led_
pi_62835897
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:07 schreef Bastard het volgende:
Persoonlijk, ja ik geloof hem wel (goh verrassing ik heb het pas 300x verteld denk ik) gewoon om het feit dat ik weet dat het fenomeen bestaat, ik weet dat het kan wat het is wat hij doet!
Dat vind ik een rare stelling.
Omdat je 'weet dat het fenomeen bestaat', geloof je ook automatisch dat Derek Ogilvie de real deal is ?
Ik weet dat er topvoetballers bestaan, dus als iemand in de kroeg zegt dat ie een topvoetballer is geloof ik 'm gelijk ?

Ik kijk liever gewoon objectief naar z'n gedrag, en als ie de real deal zou zijn zou ik het bijzonder vinden dat ie zich vervolgens precies zo gedraagt als een oplichter zich zou moeten gedragen volgens de standaard cold-reading technieken.
quote:
Je kan het natuurlijk uitpluizen, en de mogelijkheden naast de statistieken zetten, wie heeft nou geen witte auto gehad etc etc. Joh prima als jij dat zo wilt zien hoor.
Je kan ook gewoon zeggen "ik wil er niet over nadenken en ik wil het niet objectief benaderen", als jij dat zo wilt zien ook prima hoor
zzz
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:17:19 #22
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62835959
tvp
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:24:26 #23
31101 _Led_
pi_62836156
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:13 schreef senesta het volgende:
Nou weet je waar ik op hang, en waardoor hij voor mij best twijfelachtig is (netjes gezegd he )?

Mijn dochtertje van 5 begint nu net een beetje een idee van tijd te krijgen, een half jaar terug was alles meer dan een dag geleden voor haar gewoon allemaal gisteren.
Ik vind het hele verhaal dat kinderen vertellen dat ze bijvoorbeeld drie maanden terug iets traumatische hebben meegemaakt ongeloofwaardig.
Hij doet best een hoop tijdsgerelateerde uitspraken die naar zijn zeggen door de kinderen aan hem door worden gegeven. In mijn beleving klopt dat gewoon niet omdat kinderen van die leeftijden nog helemaal geen tijdsbezef hebben.
No shit, dat vind je vreemd ?
Laat staan dat ze weten wat een bh is, of een pincode, of een koppeling van een auto.
Allemaal dingen waar zijn babies het over gehad hebben

Lees hier eens wat er gebeurt als je 'm onder gecontroleerde omstandigheden z'n trucje laat doen : http://badpsychics.com/th(...)icle.php?storyid=860
zzz
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:24:49 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62836167
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:13 schreef senesta het volgende:

Ja ik kan het beredeneren, maar niet bewijzen wat iets is wat toch veel mensen willen hebben.
Maar er zit een verschil tussen verstandelijk praten met een kind, of communiceren op geestesniveau.
Als hij met een baby 'spreekt' die heeft helemaal een kleine woordenschat, mits al aanwezig, en toch komen er dan dingen uit als "ik vind het zo erg dat mijn ouders altijd ruzie hebben savonds als ik op bed lig, en daarom zet ik het op een krijsen als ik naar bed toe moet" terwijl ze nog geen weet hebben van de woorden.
Mensen hebben een lichaam, een geest en een ziel, alle drie functioneren anders, bijvoorbeeld alleen al op gevoels- of emotie perceptie.
The truth was in here.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:32:31 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62836372
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:14 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dat vind ik een rare stelling.
Laat ik beginnen met vertellen dat ik het programma bijna nooit, of maar een klein stukje van zie. Hou mezelf niet zo bezig met tv programma's om alles maar te volgen.
Maar de dingen die ik heb gezien, zijn in mijn ogen, niet door iemand neergezet die alsof doet. Je noemt cold reader eigenschappen, iemand die een medium kan nadoen is nog geen medium. Daarmee bedoel ik, omdat er bepaalde technieken zouden bestaan om de boel te fingeren, wil dat nog niet zeggen dat Derek een coldreader is. Inderdaad, ik kijk er met andere ogen naar, geen argusogen ook omdat hij het niet tegen mij persoonlijk heeft kan ik er al helemaal moeilijk over beredeneren.
Het enige wat ik weet zijn de feiten voor mijzelf, het fenomeen bestaat en is voor mij niets vreemds.
Ik zie dat hij mensen/kinderen helpt, en dat is leuk vermakelijk televisie.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')