abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62919950
Stoort u ook aan klussers op zondag? Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn? En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?

Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.

Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.

Hoe denkt u daarover?
pi_62920025
ga in Urk wonen
pi_62920055
Verkeerde subforum. Aub schop naar pol.
  maandag 3 november 2008 @ 22:03:53 #4
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_62920067
Mensen die zich aan andere mensen storen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 3 november 2008 @ 22:09:48 #5
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_62920299
Over aanstootgevend gesproken:
Hier staan elke zondagmorgen om stipt 8:30 drie 13/14-jarige meisjes auto's te wassen in bikini terwijl hun vader ze filmt. Beat that
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_62920403
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:09 schreef Rosbief het volgende:
Over aanstootgevend te spreken:
Hier staan elke zondagmorgen om stipt 8:30 drie 13/14-jarige meisjes auto's te wassen in bikini terwijl hun vader ze filmt. Beat that
Nou dat is dan reden genoeg om de zondagpoltite direct in te laten grijpen. Dit kan dus gewoon echt niet.
pi_62920604
HALO HALO U BENT KATHOLIEK?

ROT EENS OP EEN GEEF MIJN KOOPZONDAG TERUG
pi_62920662
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:16 schreef Cahir het volgende:
HALO HALO U BENT KATHOLIEK?
Neen.
quote:
ROT EENS OP
Nou liever niet.
quote:
EEN GEEF MIJN KOOPZONDAG TERUG
Om de dooie dood niet..
pi_62920683
Bemoei je met je eigen zaken. Vind het al erg zat dat ik op zondag niet naar de winkels kan. Kutland.
pi_62920803
maar wel om 8:30 me bed uit geklokkeluid worden zeker
pi_62920838
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:18 schreef Fastmatti het volgende:
Bemoei je met je eigen zaken.
Nee, we moeten de zondagrust weer in ere herstellen. Voorkomen dat een traditie zo verloren gaat. Ht is voor iedereen beter. Werkgevers krijgen zo tenminste goed uitgeruste werknemers op maandag terug.
quote:
Vind het al erg zat dat ik op zondag niet naar de winkels kan.
Dat kan op zaterdag en door de week ook. Gun het personeel nou ook eens de broodnodige zondagrust.
quote:
Kutland.
Nee, je weet niet hoe goed het hier is. Niet mee spotten, tweederde van de wereldbevolking lijdt honger.
pi_62920882
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:22 schreef Salatrel het volgende:
Daar is niets op tegen. Dan kan je de dienst ook niet vergeten.
  maandag 3 november 2008 @ 22:24:45 #13
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_62920883
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou dat is dan reden genoeg om de zondagpoltite direct in te laten grijpen. Dit kan dus gewoon echt niet.
Waarom niet? Het zijn z'n eigen dochters, hij heeft ze toch GVD zelf gekocht!
pi_62920900
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, we moeten de zondagrust weer in ere herstellen. Voorkomen dat een traditie zo verloren gaat. Ht is voor iedereen beter. Werkgevers krijgen zo tenminste goed uitgeruste werknemers op maandag terug.
[..]

Dat kan op zaterdag en door de week ook. Gun het personeel nou ook eens de broodnodige zondagrust.
[..]

Nee, je weet niet hoe goed het hier is. Niet mee spotten, tweederde van de wereldbevolking lijdt honger.
Ik wil op zondag kunnen werken
pi_62920923
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:24 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Zijn eigen dochters gekocht?
pi_62920953
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

[..]
Vertel mij eens waarom die rust exact op zondag moet. Dat kan best op een andere dag in de week. Staat trouwens nergens in de bijbel dat die dag rust op zondag moet zijn.
quote:
Nee, ik heb helaas moeten constateren dat Nederland een tweede wereld land wordt/is. Absoluut niet arm, maar ik durf het niet meer rijk te noemen.
pi_62920980
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:25 schreef Cahir het volgende:

[..]

Ik wil op zondag kunnen werken
Waarom op zondag? Er zijn toch andere 6 dagen?

Waarom niet eens een dagje lekker uitrusten? Dat is toch veel beter voor je?
  maandag 3 november 2008 @ 22:27:13 #18
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_62920991
Troll.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_62921017
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Omdat ik zondag niks te doen heb? En dan op straat ga hangen, geluidoverlast veroorzaken, oude mensen lastig vallen. Mensen beroven omdat ik geld tekort kom.
  Donald Duck held maandag 3 november 2008 @ 22:28:25 #20
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62921033
reltopic
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62921111
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:26 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Vertel mij eens waarom die rust exact op zondag moet. Dat kan best op een andere dag in de week. Staat trouwens nergens in de bijbel dat die dag rust op zondag moet zijn.
[..]
Op sabbat zult gij geen werk doen. In Nederland hebben we dat op zondag vastgesteld
quote:
Nee, ik heb helaas moeten constateren dat Nederland een tweede wereld land wordt/is. Absoluut niet arm, maar ik durf het niet meer rijk te noemen.
Maar is dat ook erg? Je aanbidt teveel het materialisme. Dat komt vast nog door je jonge leeftijd. Maar geloof me, als je op leeftijd komt en meer uit ervaring gaat spreken wordt het materialisme steeds minder belangrijk.

Ik heb daarnaast nog nooit een auto bij iemand in z'n grafkist gezien. Laat staan een suv

Waarmee ik wil zeggen, Fastmatti, je neemt niets mee naar het hiernamaals. Verzamel daarom schatten in de hemel.
pi_62921163
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:24 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Een slimme vader VERkoopt zijn dochters. En weinig kans dat de Zondagpoltitie daar wat aan doet.
pi_62921172
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Op sabbat zult gij geen werk doen. In Nederland hebben we dat op zondag vastgesteld
[..]

Maar is dat ook erg? Je aanbidt teveel het materialisme. Dat komt vast nog door je jonge leeftijd. Maar geloof me, als je op leeftijd komt en meer uit ervaring gaat spreken wordt het materialisme steeds minder belangrijk.

Ik heb daarnaast nog nooit een auto bij iemand in z'n grafkist gezien. Laat staan een suv

Waarmee ik wil zeggen, Fastmatti, je neemt niets mee naar het hiernamaals. Verzamel daarom schatten in de hemel.
Ik word gelukkig van werken, ik word gelukkig van geld uitgeven. Geluk kan ik meenemen naar de hemel.
pi_62921178
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Troll.

De inhoud komt nog?
pi_62921245
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:31 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Een slimme vader VERkoopt zijn dochters. En weinig kans dat de Zondagpoltitie daar wat aan doet.
Die zal dat zeker niet toestaan.
pi_62921301
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:32 schreef Cahir het volgende:

[..]

Ik word gelukkig van werken, ik word gelukkig van geld uitgeven. Geluk kan ik meenemen naar de hemel.
Nee.
pi_62921320
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:28 schreef __Saviour__ het volgende:
reltopic
Nee.
pi_62921358
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom verplicht rusten op zondag? Er zijn toch zes andere dagen? 1 dag rusten ok, maar waarom op zondag?
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 22:39:48 #29
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62921445
Ik doe als Jezus en werk gewoon op de sabbat.
Carpe Libertatem
pi_62921489
Opzouten met die kloteklok van de kerk op zondagochtend. Ik wil dan IN BED van mijn zondagrust en mijn vriendin genieten.
Da gao nie nou!
pi_62921490
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik doe als Jezus en werk gewoon op de sabbat.
Dat recht heb je niet.
pi_62921502
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:40 schreef vigier het volgende:
Opzouten met die kloteklok van de kerk op zondagochtend. Ik wil dan IN BED van mijn zondagrust en mijn vriendin genieten.
Kan dat niet zonder klok dan
  maandag 3 november 2008 @ 22:41:24 #33
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_62921504
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:22 schreef Salatrel het volgende:
Je bent me voor
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Daar is niets op tegen. Dan kan je de dienst ook niet vergeten.
Het is natuurlijk van de zotte dat we anno 2008 nog gestoord worden door een achterhaald systeem wat veel beter ingeruild kan worden tegen een SMS-systeem, een automatisch gegenereerde e-mail of telefonische oproep, voor mijn part via de streambox van de kerkradio, maar zolang er bij wet geregeld is dat ik op zondag mn bed uitgeluid kan worden vind ik het onzin om ander, in jouw ogen storend gedrag, wel op zondag te verbieden, eerst kappen met die klokken dan praten we verder.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_62921560
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:37 schreef Light het volgende:

[..]

Waarom verplicht rusten op zondag? Er zijn toch zes andere dagen? 1 dag rusten ok, maar waarom op zondag?
Dat lijkt mij toch wel duidelijk.
pi_62921602
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:41 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Je bent me voor
[..]

Het is natuurlijk van de zotte dat we anno 2008 nog gestoord worden door een achterhaald systeem wat veel beter ingeruild kan worden tegen een SMS-systeem, een automatisch gegenereerde e-mail of telefonische oproep, voor mijn part via de streambox van de kerkradio, maar zolang er bij wet geregeld is dat ik op zondag mn bed uitgeluid kan worden vind ik het onzin om ander, in jouw ogen storend gedrag, wel op zondag te verbieden, eerst kappen met die klokken dan praten we verder.
Zo'n sms heeft toch geen enkele charme
  maandag 3 november 2008 @ 22:43:53 #36
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_62921604
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:31 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Waarom zou hij? Die carwash-tapes worden als zoete broodjes verkocht.
pi_62921633
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kan dat niet zonder klok dan
Ja, dat moet JUIST zonder klok...daarom schrijf ik het ook. Dat gebeier (of hoe het ook heet) maakt me wakker, of stoort me als ik bezig ben. Als ik op zondagochtend mijn raam openzet en op stevig vermogen Grip Inc ga draaien komt de politie op mijn dak. Maar de kerk mag wel ongewenste herrie maken?
Da gao nie nou!
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 22:46:49 #38
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62921716
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat recht heb je niet.
Ik volg alleen maar het voorbeeld van Hem die zichzelf heeft opgeofferd voor al jouw zonden.
Carpe Libertatem
pi_62921861
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:44 schreef vigier het volgende:

[..]

Ja, dat moet JUIST zonder klok...daarom schrijf ik het ook. Dat gebeier (of hoe het ook heet) maakt me wakker, of stoort me als ik bezig ben. Als ik op zondagochtend mijn raam openzet en op stevig vermogen Grip Inc ga draaien komt de politie op mijn dak. Maar de kerk mag wel ongewenste herrie maken?
's-avonds op tijd naar bed gaan scheelt heel veel. Klokgelui op zondag is geen overlast en wordt ook als zodanig beschouwd. Het is een oeroude traditie.

Grip Inc draaien op zondag is al helemaal niet gepast.
pi_62921931
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik volg alleen maar het voorbeeld van Hem die zichzelf heeft opgeofferd voor al jouw zonden.
Ik kan ook het voorbeeld van Beatrix volgen. Maar daarmee kan ik toch niet dezelfde rechten als haar gaan claimen?
pi_62922020
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:50 schreef EchtGaaf het volgende:
's-avonds op tijd naar bed gaan scheelt heel veel. Klokgelui op zondag is geen overlast en wordt ook als zodanig beschouwd. Het is een oeroude traditie.

Grip Inc draaien op zondag is al helemaal niet gepast.
Wie ben jij om te bepalen of klokgelui op zondag geen overlast is? Volgens mij kunnen mensen dat heel goed zelf bepalen... Net als dat diezelfde mensen zelf kunnen bepalen of Grip Inc overlast is.
Da gao nie nou!
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 22:58:16 #42
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62922136
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:44 schreef vigier het volgende:
Zondagswet. Het is zelfs zo erg dat jij of ik niet eens herrie mag maken voor de deur bij de kerk als de kerk zelf takkeherrie aan het maken is met hun gebel. Dan verstoor je de geloofsbeleving.

Seculier land, my ass.
Carpe Libertatem
pi_62922153
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:55 schreef vigier het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen of klokgelui op zondag geen overlast is? Volgens mij kunnen mensen dat heel goed zelf bepalen... Net als dat diezelfde mensen zelf kunnen bepalen of Grip Inc overlast is.
Kijk. Iedereen lijkt behept te zijn met het liberale virus. iedereen moet lekker zijn gang kunnen gaan en tradities aan hun laars lappen.

Dat staat mij zo tegen.
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 23:00:16 #44
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62922201
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Kijk. Iedereen lijkt behept te zijn met het liberale virus. iedereen moet lekker zijn gang kunnen gaan en tradities aan hun laars lappen.

Dat staat mij zo tegen.
Niemand houdt jou tegen om binnen de muren van de kerk jouw geloof te beleven.
Carpe Libertatem
pi_62922203
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zondagswet. Het is zelfs zo erg dat jij of ik niet eens herrie mag maken voor de deur bij de kerk als de kerk zelf takkeherrie aan het maken is met hun gebel. Dan verstoor je de geloofsbeleving.

Seculier land, my ass.
Secularisatie in ruil voor goddeloosheid en liberalisme. Het is de dood in de pot.
Waar zijn de tijden van vroeger gebleven?
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 23:01:31 #46
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62922228
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Secularisatie in ruil voor goddeloosheid en liberalisme.
uuuuhhh .....
Carpe Libertatem
pi_62922245
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Niemand houdt jou tegen om binnen de muren van de kerk jouw geloof te beleven.
Nou gelukkig maar
pi_62922261
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:01 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

uuuuhhh .....
Dat is het probleem.
  maandag 3 november 2008 @ 23:14:37 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_62922645
Je zou eigenlijk ook zondagslaven moeten hebben. Daartoe zou de overheid bijvoorbeeld mensen van een minder ras kunnen verplichten, om iedere zondag hun lijf en diensten ter beschikking te stellen aan het geestelijk meer vermogende deel der mensheid.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 3 november 2008 @ 23:49:05 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62923489
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Stoort u ook aan klussers op zondag? Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn? En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?
Nee, ik kan me in de verste verte niet voorstellen dat ik me stoor aan iemand die zijn auto wast.

Bovendien is het een vrije dag. Dat betekent dat iedereen vrij is om te doen waar hij van denkt dat het nuttig is.
quote:
Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.
Het toont niet van respect naar andersdenkenden om het te dwingen om hun Zondag in te delen zoals gelovigen vinden dat dat zou moeten
quote:
Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.
Moeten die dan niet rusten? Extra personeel nodig dus minder mensen die op Zondag rust hebben.
quote:
Hoe denkt u daarover?
Een afschuwelijk idee dat mij van bovenaf zou worden opgelegd wat ik wel of niet moet doen op mijn vrije Zondag en waar ik mijn ontspanning uithaal. Ik val geen Christenen lastig op Zondag dus kunnen ze ook mij gewoon mijn gang laten gaan?
  maandag 3 november 2008 @ 23:50:13 #51
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_62923512
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Zo'n sms heeft toch geen enkele charme
Ik vind klokgelui geen enkele charme hebben, sterker nog ik vind het vervelend, het stoort me 's ochtends als ik na 6 dagen keihard werken eindelijk eens wil uitslapen, het stoort me 's middags als ik tv kijk en het stoort me op woensdag en op zaterdag als ik geen klokgelui wil horen.
Of je het charmant vind of niet, rammelen met bellen is van vele generaties geleden en ik kan me niet indenken dat de Heer zijn schaapjes geen andere middelen tot hun beschikking hebben om hun dienst niet te vergeten.
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar zijn de tijden van vroeger gebleven?
Je geeft zelf het antwoord al, vroeger is voorbij
pi_62923705
Ik was al een tijdje klaar met SP, maar nu weet ik het zeker. Dat ze zich samen met hun bijna-naamgenoten van de SGP maar flink mogen ergeren aan Nederlanders die van de zondag wél gewoon een normale dag willen maken.
pi_62923913
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:14 schreef Ringo het volgende:
Je zou eigenlijk ook zondagslaven moeten hebben. Daartoe zou de overheid bijvoorbeeld mensen van een minder ras kunnen verplichten, om iedere zondag hun lijf en diensten ter beschikking te stellen aan het geestelijk meer vermogende deel der mensheid.
pi_62923925
Hoe moet die politie er eigenlijk uitzien?

Zwarte leren driekwarts jassen en een kruis om de nek?
pi_62929826
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:10 schreef Specularium het volgende:

En die politie... Die moet dus werken op zondag???
Maar TS houd er behoorlijke ouderwetse gedachten op na. En om de verloedering in Nederland een beetje tegen te gaan is het wel prettig als mensen in het weekend onderhoud plegen aan hun huis, tuin en de auto een keer wassen. Immers door de weeks werken beide partners.....
pi_62930085
quote:

Hoe denkt u daarover?
Ik hoop voor je dat je nooit op zondag een ongeluk krijgt en een transfusie nodig zou hebben.
Of hoeven die mensen niet te rusten volgens jouw, zouden die het niet aanstoot gevend vinden als ze hun zondagsrust niet zouden krijgen.
pi_62933908
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:14 schreef Ringo het volgende:
Slecht plan.
pi_62934007
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, ik kan me in de verste verte niet voorstellen dat ik me stoor aan iemand die zijn auto wast.
Het is niet nodig, het kan ook op zaterdag. Autowassen is dan nog niet zo erg als klussende buren. Die tonen dan geen enkel respect.
quote:
Bovendien is het een vrije dag. Dat betekent dat iedereen vrij is om te doen waar hij van denkt dat het nuttig is.
Vrijheid heeft zijn grenzen. Die grens is daar waar anderen last hebben.
quote:
Het toont niet van respect naar andersdenkenden om het te dwingen om hun Zondag in te delen zoals gelovigen vinden dat dat zou moeten
[..]
Ze veroorzaken hoe dan ook toch overlast. Dat is sowieso niet echt respectvol.
quote:
Moeten die dan niet rusten? Extra personeel nodig dus minder mensen die op Zondag rust hebben.
[..]
De Zondagspolitie (ZP) heeft ontheffing. Net las de gewone politie. En artsen hebben ook ontheffing.
quote:
Een afschuwelijk idee dat mij van bovenaf zou worden opgelegd wat ik wel of niet moet doen op mijn vrije Zondag en waar ik mijn ontspanning uithaal. Ik val geen Christenen lastig op Zondag dus kunnen ze ook mij gewoon mijn gang laten gaan?
Het punt is dat ze wel lastig vallen. Kan er niet 1 dag zijn dat alles rust?
pi_62934053
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:10 schreef Specularium het volgende:

Zoiets?

Maar dan een zwart zwaailicht.
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:35:06 #60
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_62934101
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Slecht plan.
Argumentatie volgt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_62934127
quote:

Hoe denkt u daarover?
Ik stoor me er niet aan. Ik snap het wel als mensen maar één dag in de week vrij zijn om thuis zaken te kunnen regelen dat dit op die dag gebeurt. Wel zou ik het prettig vinden als het klussen tussen 10.00 en 22.00u beperkt blijft.

Bovendien ben ik wel benieuwd waar het eisen van rust ophoudt. Moeten de trelevisiekanalen maar op zwart? Moet verplegend personeel de handen maar in de zakken houden? Knijpt de politie maar een oogje toe? Hoe zie je dat preciies en waarom zou je het ene wèl en het andere niet toestaan?
pi_62934178
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is niet nodig, het kan ook op zaterdag. Autowassen is dan nog niet zo erg als klussende buren. Die tonen dan geen enkel respect.
[..]

[..]

[..]

De Zondagspolitie (ZP) heeft ontheffing. Net las de gewone politie. En artsen hebben ook ontheffing.
[..]

Dus omdat jij zelf te zwak bent om met je buren afspraken te maken moet de overheid dit weer voor je oplossen?

En waarom dan geen rekening houden met andere geloven en hun rustdagen?
pi_62939568
Zo'n slecht plan kan alleen maar verzonnen worden door een geestelijk arm individu.
  dinsdag 4 november 2008 @ 17:27:03 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62939911
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dus de overgrote meerderheid van Nederland moet zijn agenda maar aanpassen aan jouw extreme minderheidsidee? Waarom kan niet gewoon ieder zijn eigen tijdsindeling maken?

Als je er echt zo'n last van hebt pleit dan voor een aftrekpost voor het volledig isoleren van je huis zodat je op Zondag helemaal niets meer hoort.
pi_62941700
quote:
Lenin Lintje. Die bloedserieus de meest vreselijke ingrepen voorstelt.
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:29:07 #66
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_62943019
quote:

Hoe denkt u daarover?
Je vergeet erbij te zeggen dat koot en de bie weer terug op tv moet.
pi_62947640
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dus omdat jij zelf te zwak bent om met je buren afspraken te maken moet de overheid dit weer voor je oplossen?

En waarom dan geen rekening houden met andere geloven en hun rustdagen?
Het heeft niets met zwakte te maken. Maar meer met een door mij gewenste maatschappij. En dat is geen liberale versie : zo van alles moet maar kunnen.
pi_62947657
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:11 schreef sgeitgeit het volgende:
Zo'n slecht plan kan alleen maar verzonnen worden door een geestelijk arm individu.
Ik ben geestelijk heel rijk.
pi_62947733
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus de overgrote meerderheid van Nederland moet zijn agenda maar aanpassen aan jouw extreme minderheidsidee? Waarom kan niet gewoon ieder zijn eigen tijdsindeling maken?
Vrijheid dient op te houden daar waar anderen er last van krijgen.
quote:
Als je er echt zo'n last van hebt pleit dan voor een aftrekpost voor het volledig isoleren van je huis zodat je op Zondag helemaal niets meer hoort.
Dat betekent dat ik in een soort schuilkelder moet gaan wonen? Het moet niet gekker worden.

Nee, dan hoop ik eerder dat SGP 76 zetels krijgt..
pi_62947775
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 18:45 schreef sneakypete het volgende:

[..]
Dat had een ander lintje moeten zijn. Een positief lintje. Voor iemand die met draconische maatregelen, van dik hout zaagt men planken, het fatsoen weer terug brengt in de maatschappij.
pi_62947798
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:29 schreef SchoppenKoning het volgende:

[..]

Van mij mogen ze gerust terug op TV hoor.
pi_62947871
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou gelukkig maar
Als je zo gelukkig bent dat iemand anders jouw vrijheid niet beperkt waarom ben je dan zo gelukkig als je iemand anders z'n vrijheid beperkt?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_62947981
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:56 schreef FJD het volgende:

[..]

Als je zo gelukkig bent dat iemand anders jouw vrijheid niet beperkt waarom ben je dan zo gelukkig als je iemand anders z'n vrijheid beperkt?
Gelukkig ben je weer terug. Ik heb je gemist

Ik denk niet dat je in termen van geluk moet spreken, mijn beste.
pi_62949364
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik denk niet dat je in termen van geluk moet spreken, mijn beste.
Waar sta je dan precies? "Nou gelukkig maar" konden we immers uit jouw mond optekenen en nu zou dat opeens geen juiste term meer zijn.

Buiten dat blijft de vraag waarom je van anderen de vrijheid eist om je religie te mogen belijden terwijl je anderen wenst te beperken in hun vrijheid om te doen wat hen goeddunkt.
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:47:30 #75
77575 NiTiN
Move On Up
pi_62951998
ik weet nog steeds niet of ik hier nou om moet lachen.
Wat een belachelijk voorstel. Optiefen met het geloof.

En over respect daarvoor moeten hebben: Moet ik kinderen dan ook respecteren voor het feit dat ze in Sinterklaas geloven?
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_62964514
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:37 schreef FJD het volgende:

[..]

Waar sta je dan precies? "Nou gelukkig maar" konden we immers uit jouw mond optekenen en nu zou dat opeens geen juiste term meer zijn.
Hangt altijd van het onderwerp af. Maar ik hou tradities graag in ere. In ben zeer tegen een 24 uurs economie. En dan zeg ik : kan er dan niet 1 dag in de week het gewoon lekker rustig en STIL zijn?
quote:
Buiten dat blijft de vraag waarom je van anderen de vrijheid eist om je religie te mogen belijden terwijl je anderen wenst te beperken in hun vrijheid om te doen wat hen goeddunkt.
Vrijheid betekent betekent voor mij niet dat iedereen maar lekker hun gang kan gaan. Het houdt op als anderen er zich aan kunnen storen.
pi_62964526
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:47 schreef NiTiN het volgende:
En over respect daarvoor moeten hebben: Moet ik kinderen dan ook respecteren voor het feit dat ze in Sinterklaas geloven?
Ja.
pi_62964561
Debielste idee ooit, laat mensen lekekr doen wat ze willen doen in hun fucking vrije tijd. Politie om rust te hanteren.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 5 november 2008 @ 11:27:31 #79
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62964600
ga je dan ook wat doen aan die kankerbellen van de karke die me op zondag wakker maken?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_62964632
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:26 schreef HostiMeister het volgende:
Debielste idee ooit, laat mensen lekekr doen wat ze willen doen in hun fucking vrije tijd. Politie om rust te hanteren.
We leven in een drukbevolkt land. Overlast is veelvuldig aanwezig. Mensen zijn teveel geneigd om alleen aan zichzelf te denken. En gaan lekker hun gang.....

En dan is het niet gek dat er orde handhaving is. Politie is dan hoe dan ook altijd noodzakelijk.
pi_62964675
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

We leven in een drukbevolkt land. Overlast is veelvuldig aanwezig. Mensen zijn teveel geneigd om alleen aan zichzelf te denken. En gaan lekker hun gang.....

En dan is het niet gek dat er orde handhaving is. Politie is dan hoe dan ook altijd noodzakelijk.
Ja maar omdat jij vindt dat zondag een rustdag moet zijn, heeft iedereen zich maar aan die idealogie aan te passen?
pi_62964701
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:27 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ga je dan ook wat doen aan die kankerbellen van de karke die me op zondag wakker maken?
Nee. Wat is nou mooier dan het klokluiden op zondag? En als je daar wakker van wordt dan heb je de wekker niet vroeg genoeg gesteld. De kerkklok is immers niet bedoeld als wekker.

Zaterdag op tijd naar bed gaan helpt ook veel.
pi_62964719
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:29 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ja maar omdat jij vindt dat zondag een rustdag moet zijn, heeft iedereen zich maar aan die idealogie aan te passen?
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar klussen op zondag geeft wel ongevraagde overlast.
  woensdag 5 november 2008 @ 11:32:36 #84
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62964743
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:

Vrijheid betekent betekent voor mij niet dat iedereen maar lekker hun gang kan gaan. Het houdt op als anderen er zich aan kunnen storen.
Ik stoor me aan religie in het algemeen. Volgens jouw redenatie kunnen we het dus gewoon verbieden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_62964859
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik stoor me aan religie in het algemeen. Volgens jouw redenatie kunnen we het dus gewoon verbieden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan niet verboden worden. En als premier al helemaal niet.
pi_62964945
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik ook niet. Maar klussen op zondag geeft wel ongevraagde overlast.
En wanneer moet men dan klussen? 's Avonds in het donker als je een hele dag hebt gewerkt?
pi_62964994
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:41 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

En wanneer moet men dan klussen? 's Avonds in het donker als je een hele dag hebt gewerkt?
Nee, zaterdag overdag.
pi_62965024
dus, je verplicht mensen t klussen op een bepaalde dag, erg liberaal en vooruitstrevend van je
pi_62965042
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
dus, je verplicht mensen t klussen op een bepaalde dag, erg liberaal en vooruitstrevend van je
Je weet niet wat latent betekent?
  woensdag 5 november 2008 @ 11:46:04 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62965047
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En anderen hebben geen last van jouw verbodsdrift wilde je zeggen?

Dan kan ik dus ook gewoon gaan pleiten voor een verbod op kerkklokken op zondag. Die vrijheid dient dan ook op te houden. Er zijn immes mensen die er "last" van hebben.

Maar eigenlijk vind ik het mooier wanneer gelovigen en niet gelovigen elkaar de ruimte geven om hun eigen leven te bepalen zonder elkaar dwars te zitten met trieste regels. Dat is pas respect voor elkaar hebben.
quote:
Dat betekent dat ik in een soort schuilkelder moet gaan wonen? Het moet niet gekker worden.
Je kunt ook gewoon afspraken maken met je buren.

Of beter nog. Je kunt je misschien beter eens niet zo druk maken om onbelangrijke dingen. Ik denk dat Nederland een mooier land is wanneer mensen niet op iedere slak zout gaan leggen. Met dit voorstel faciliteert de overheid kleinzielige mopperzucht.
quote:
Ik schat de kansen dat Constant Kusters premier wordt nog hoger in eigenlijk.
pi_62965077
TS verveelt zich ?

Ik zou maar oppassen, voor je het weet ben je zelf als irritant bestempeld en wordt je door je zelf verzonnen politie afgevoerd (misschien wel naar een werkkampje is dat ook nog een fijn idee voor je ?)
Gelukkig zonder haar
pi_62965109
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je weet niet wat latent betekent?
Had niet eens gezien dat dat in je ondertitel stond
Mijn excuus. Maar dan nog, Nederland is een vrij land en zodra je zulke vrijheden (hoe simpel ze ook zijn) wegneemt is het einde snel zoek.
pi_62965120
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:47 schreef TeChNo2 het volgende:
TS verveelt zich ?

Ik zou maar oppassen, voor je het weet ben je zelf als irritant bestempeld en wordt je door je zelf verzonnen politie afgevoerd (misschien wel naa een werkkampje is dat ook nog een fijn idee voor je ?)
Dit is een discussieforum. Bedoeld om issues als deze op de agenda te zetten
pi_62965155
En ik maar denken dat het hier om serieuze zaken zou gaan.

(Je gaat toch niet zeggen dat je serieus bent ???)

[ Bericht 17% gewijzigd door TeChNo2 op 05-11-2008 11:51:54 (tikfoutje) ]
Gelukkig zonder haar
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 11:51:38 #95
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62965191
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:50 schreef TeChNo2 het volgende:
(Je gaat toch niet zeggen dat je serieus bent ???)
Je hebt zijn andere topics zeker nog nooit gelezen? !
Carpe Libertatem
pi_62965219
ehm nee, zijn ze de moeite waard dan ?

edit: wel 1 andere over Barack Obama...
Gelukkig zonder haar
  woensdag 5 november 2008 @ 11:57:25 #97
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62965329
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee. Wat is nou mooier dan het klokluiden op zondag? En als je daar wakker van wordt dan heb je de wekker niet vroeg genoeg gesteld. De kerkklok is immers niet bedoeld als wekker.

Zaterdag op tijd naar bed gaan helpt ook veel.
dat is jou mening dat het klokluiden mooi is...i k vind die 14 jarige breezah die mijn auto wast in der bikini voor 4 euro veel mooier!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_62965373
Voor veel mensen is zondag de enige dag dat ze bijvoorbeeld even in de tuin bezig kunnen bijvoorbeeld. Zaterdag is toch wel een beetje een dag van boodschappen doen, met de kids naar voetbal etc...

Hey, TS! Hoe zie jij sporten op zondag dan?

Voor mij is zondag echt zo'n heerlijke aanrommeldag.
  woensdag 5 november 2008 @ 12:03:40 #99
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62965489
Mocht het per ongeluk serieus zijn dan is de hypocrisie van de TS ongeëvenaard als ik alleen al in dit topic kijk.

Zo niet: .

In elk geval, you just made my day.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_62966054
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

In plaats van alle leven uit je buurt via de overheid gebanned te laten krijgen zou je ook voor oordopjes en/of zondagse heidagen kunnen opteren.
pi_62966098
quote:
Stoort u ook aan klussers op zondag?
Ik probeer mij zo weinig mogelijk te storen aan mensen. Overigens, ik kan mij niet heugen dat ik iemand op zondag zijn auto zag wassen.
quote:
Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn?
Er zijn vele plekken in NL waar het 7 dagen in de week rustig is. Dus als je dat zoekt...
quote:
En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?
En het kan op zondag. En maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag...
quote:
Dat is onjuist. Respect toon je door anderen in hun waarde te laten. Kijk, de zondag verzieken door Jantje Shit op 10 te zetten: ok, dat hoort niet. Maar auto wassen is geen overlastgevende bezigheid. Klussen hoeft dat ook niet te zijn, hoewel ook daarvoor geldt dat overmatige geluidsproductie tot normale tijden beperkt moet blijven.

Respect houdt dus ook in dat de gelovigen de niet-gelovigen respecteren als ze hun auto netjes poetsen op de zondag.
quote:
Meteen die repressie weer... Brrr...
quote:
Hoe denkt u daarover?
Ik vind dat je niet moet zeuren. Jij bent vrij om op zondag te rusten en van jouw rust te genieten. Niemand die dat voor jou onmogelijk maakt. Dat anderen op zondag een ander programma wensen te volgen dien je gewoon te accepteren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_62966167
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:29 schreef SchoppenKoning het volgende:

Hier stoor ik mij dan wel aan:

Het is OF Koot en Bie, OF Van Kooten en De Bie.
pi_62966235
Nog even een praktische vraag voor EG:

Wat wil jij de Joodse buurman verplichten? Dat hij zijn geloof opzij moet zetten en ook op zondag rusten en de klusjes op zaterdag, of dat hij geen klusjes meer moet doen en een heel weekend rust houden?
pi_62967952
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het heeft niets met zwakte te maken. Maar meer met een door mij gewenste maatschappij. En dat is geen liberale versie : zo van alles moet maar kunnen.
Dus andere geloven moeten ook maar niet kunnen in de door jou gewenste maatschappij, die hebben immers hele andere rustdagen?
pi_62968967
TerugVindProtestant
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62973911
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:28 schreef Clara het volgende:

[..]

In plaats van alle leven uit je buurt via de overheid gebanned te laten krijgen zou je ook voor oordopjes en/of zondagse heidagen kunnen opteren.
Nee.
  woensdag 5 november 2008 @ 16:41:39 #107
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62974010
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee.
Jawel. Zou kunnen en is een optie die minder mensen beperkt in hun vrijheid. Dat je het niet wílt is een ander verhaal en getuigd van een armoedig empathisch vermogen voor je medemens, op zich.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 05-11-2008 16:53:34 ]
Vrijheid
pi_62974112
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik probeer mij zo weinig mogelijk te storen aan mensen. Overigens, ik kan mij niet heugen dat ik iemand op zondag zijn auto zag wassen.
[..]
Ik afgelopen zondag nog. Een paar huizen verder waar ik woon. Het wordt steeds gekker.
quote:
Er zijn vele plekken in NL waar het 7 dagen in de week rustig is. Dus als je dat zoekt...
[..]
Nou die plekken zijn er niet veel hoor. Ja, alleen voor CEO's zeker?
quote:
En het kan op zondag. En maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag...
[..]
6 dagen. mogelijkheden te over zou je zeggen.
quote:
Dat is onjuist. Respect toon je door anderen in hun waarde te laten. Kijk, de zondag verzieken door Jantje Shit op 10 te zetten: ok, dat hoort niet. Maar auto wassen is geen overlastgevende bezigheid. Klussen hoeft dat ook niet te zijn, hoewel ook daarvoor geldt dat overmatige geluidsproductie tot normale tijden beperkt moet blijven.
Autowassen geeft inderdaad slechts visuele vervuiling. Harde muziek is het hek van de dam. En klussen geeft vrijwel altijd forse geluidsoverlast. Iets waar de ander niet voor kiest. Maar wel moet aanhoren. Maar ja, we leven erg in een ik maatschappij. Lang leve het liberalisme. Iedereen moet toch lekker zijn gang kunnen gaan?
quote:
Respect houdt dus ook in dat de gelovigen de niet-gelovigen respecteren als ze hun auto netjes poetsen op de zondag.
[..]
als ze dat in ene garage doen , dus buiten het zicht, dan is er gene probleem. Deden ze dat maar. maar nee, heel opzichtig op straat natuurlijk.
quote:
Meteen die repressie weer... Brrr...
[..]
Preventie heeft nog nooit geholpen met dat soort dingen.
quote:
Ik vind dat je niet moet zeuren. Jij bent vrij om op zondag te rusten en van jouw rust te genieten. Niemand die dat voor jou onmogelijk maakt. Dat anderen op zondag een ander programma wensen te volgen dien je gewoon te accepteren.
Als mensen willen klussen, dan moetne ze dat maar doen zodat anderen er gene last van hebben. Het probleem is dat ze dat niet doen en gewoon overal poep aan hebben.
pi_62974161
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:41 schreef jogy het volgende:

[..]

Jawel. Zou kunnen en is een optie die minder mensen beperken in hun vrijheid. Dat je het niet wílt is een ander verhaal en getuigd van een armoedig empathisch vermogen voor je medemens, op zich.
Mensen die overlast bezorgen - en dat al helemaal op zondag, die hebben geen of weinig empathie.
pi_62974199
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:37 schreef DS4 het volgende:

Wat wil jij de Joodse buurman verplichten? Dat hij zijn geloof opzij moet zetten en ook op zondag rusten en de klusjes op zaterdag, of dat hij geen klusjes meer moet doen en een heel weekend rust houden?
Het Christelijk geloof prevaleert.
pi_62974222
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dus andere geloven moeten ook maar niet kunnen in de door jou gewenste maatschappij, die hebben immers hele andere rustdagen?
Het antwoord is helder een simpel: het Christelijk geloof is HET geloof.
  woensdag 5 november 2008 @ 16:48:41 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62974282
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is een zeer gevaarlijke en bovenal uiterst respectloze denkwijze. Een die zich kan meten met het "geloof' van Stalin, Mao of Hitler.
pi_62974370
Moet dit niet eens richting ONZ ? TS kan toch niet echt serieus zijn...
Gelukkig zonder haar
pi_62974440
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Mensen die overlast bezorgen - en dat al helemaal op zondag, die hebben geen of weinig empathie.
Zei de man die het daarna doodnormaal vindt om mij om half 10 met klokgejengel te wekken

Dan is het opeens geen overlast maar preveleert het geloof. Heerlijk hypocriet!
  woensdag 5 november 2008 @ 17:01:31 #115
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62974734
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Mensen die al toeterend door de straten rijden of met potten en pannen gaan slaan voor je deur of op een andere manier herrie maken ( inclusief, volgens velen klokkenluiden en andere religieus ge-inspireerde bronnen van overmatig geluid) is inderdaad storend. Winkelen op zondag is dat niet, het is niet per definitie een bron van overmatige overlast. Ok, als je boven een winkel woont dan kan het wel zo zijn maar dan is er een makkelijke oplossing, ga niet in het centrum wonen als je geen overlast wilt hebben.

Het is een ander verhaal als je ergens al 15 jaar woont en er opeens een bron van overlast bijgeplaatst wordt, dan heb je in ieder geval recht op compensatie wat mij betreft. Echter, mocht je ergens wonen waar je minder dan 10 jaar (ofzo) zit en je bent verhuist naar een bron van overlast toe dan heb je het te accepteren want je wist het van te voren. Net zoals mensen die beginnen te bitchen over geluidsoverlast terwijl ze zelf in een barstraat zijn gaan wonen. Hoe dom kan je zijn in dat soort gevallen. Jij hebt de vrijheid om te verhuizen naar een rustige straat, niemand behalve jij houdt je tegen. Of je gaat verder vechten tegen de bierkaai en dan wens ik je veel succes maar dan hoop ik dat je niet snel schrikt van molens en ook geen paard hebt.
Vrijheid
  woensdag 5 november 2008 @ 17:02:37 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62974774
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is een zeer gevaarlijke en bovenal uiterst respectloze denkwijze. Een die zich kan meten met het "geloof' van Stalin, Mao of Hitler.
Wellicht draaf ik door

Maar deze is wel treffend voor EchtGaaf

pi_62974859
quote:

[..]

Wel netjes blijven, he? Het Christelijk geloof op 1 hoop gooien met Stalin, Mao of Hitler
pi_62974885
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:51 schreef TeChNo2 het volgende:
Moet dit niet eens richting ONZ ? TS kan toch niet echt serieus zijn...
Niet naar onzin, want dit is een discussie topic. Of ik het meen of niet doet niet ter zake.
pi_62974890
quote:

[..]

Het blijft een geloof waar ook nog geen enkel bewijs voor is.
  woensdag 5 november 2008 @ 17:07:45 #120
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62974940
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:28 schreef Cahir het volgende:

[..]

Omdat ik zondag niks te doen heb? En dan op straat ga hangen, geluidoverlast veroorzaken, oude mensen lastig vallen. Mensen beroven omdat ik geld tekort kom.
Je kontje verkopen zul je bedoelen
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62974970
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:53 schreef FJD het volgende:

[..]

Zei de man die het daarna doodnormaal vindt om mij om half 10 met klokgejengel te wekken
Je had om half tien allang uit bed moeten zijn.
quote:
Dan is het opeens geen overlast maar preveleert het geloof. Heerlijk hypocriet!
Prevaleren. Ja, wij zijn onderdanen. Of je het leuk vind of niet.
pi_62974987
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wellicht draaf ik door

Maar deze is wel treffend voor EchtGaaf

[ afbeelding ]
Wellicht?
  woensdag 5 november 2008 @ 17:10:15 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62975032
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wel netjes blijven, he? Het Christelijk geloof op 1 hoop gooien met Stalin, Mao of Hitler
Qua aantallen doden doen ze weinig voor elkaar onder.

Maar het als superieur opleggen van een geloofsovertuiging waar iedereen zich door middel van repressie aan moet schikken is een uiterst verwerpelijk streven. eigenlijk ben jij gewoon voor een dictatuur. Een christelijke fundamentalist die er niet mee kan leven dat er mensen zijn die niet in zijn verhaaltje geloven.
pi_62975063
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Niet naar onzin, want dit is een discussie topic. Of ik het meen of niet doet niet ter zake.
Natuurlijk wel, als je het niet meent (wat ik hoop) dan is het onzin, en anders heb ik medelijden met mensen in je omgeving, want zo'n kortzichtigheid moet erg irritant zijn, en dat noemt zich latent liberaal... (lijkt me stug dat er ergens iets liberaals diep in jou verscholen zit)
Gelukkig zonder haar
  woensdag 5 november 2008 @ 17:12:13 #125
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62975112
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Prevaleren. Ja, wij zijn onderdanen. Of je het leuk vind of niet.
Jij bent een onderdaan, blijkbaar. Onderdanen leven naar de regels van de machthebber ( God in jouw geval) En mensen zonder religie houden zich niet perse aan de regels van die wel of niet fictieve god ( net als een reut gelovigen overigens maar dat terzijde ). Dus ookal heeft god ons gemaakt dat maakt ons nog geen onderdanen in de stricte zin van het woord. Nageslacht misschien maar je kinderen zijn ook niet meteen je onderdanen. Dus je stelling klopt hier ook al niet.
Vrijheid
pi_62975132
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:01 schreef jogy het volgende:

[..]

Mensen die al toeterend door de straten rijden of met potten en pannen gaan slaan voor je deur of op een andere manier herrie maken ( inclusief, volgens velen klokkenluiden en andere religieus ge-inspireerde bronnen van overmatig geluid) is inderdaad storend. Winkelen op zondag is dat niet, het is niet per definitie een bron van overmatige overlast. Ok, als je boven een winkel woont dan kan het wel zo zijn maar dan is er een makkelijke oplossing, ga niet in het centrum wonen als je geen overlast wilt hebben.

Het is een ander verhaal als je ergens al 15 jaar woont en er opeens een bron van overlast bijgeplaatst wordt, dan heb je in ieder geval recht op compensatie wat mij betreft. Echter, mocht je ergens wonen waar je minder dan 10 jaar (ofzo) zit en je bent verhuist naar een bron van overlast toe dan heb je het te accepteren want je wist het van te voren. Net zoals mensen die beginnen te bitchen over geluidsoverlast terwijl ze zelf in een barstraat zijn gaan wonen. Hoe dom kan je zijn in dat soort gevallen. Jij hebt de vrijheid om te verhuizen naar een rustige straat, niemand behalve jij houdt je tegen. Of je gaat verder vechten tegen de bierkaai en dan wens ik je veel succes maar dan hoop ik dat je niet snel schrikt van molens en ook geen paard hebt.
Overlast is dan ook een groot probleem in een land waar mensen, bijna nergens anders ter wereld ook zo dicht op elkaar wonen. Overigens mede door overheidsbeleid.

Het allergrootste probleem is dat mensen niet schikken. Ze stellen hun eigen belangen voorop: "ik moet mijn gang kunnen gaan, ook als anderen daar last van hebben in de vorm van overlast"

Preventie helpt dan niet echt meer. Repressie is dan het antwoord. In dit geval is dat een zondagpolitie-eenheid, in een ander geval een andere politie-eenheid. als ze maar een duidelijke pet op hebben.
  woensdag 5 november 2008 @ 17:15:07 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62975203
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Overlast is dan ook een groot probleem in ene land waar mensen, bijna nergens anders ter wereld ook zo dicht op elkaar wonen. Overigens mede door overheidsbeleid.

Het allergrootste probleem is dat mensen niet schikken. Ze stellen hun eigen belangen voorop: "ik moet mijn gang kunnen gaan, ook als anderen daar last van hebben in de vorm van overlast"

Preventie helpt dan niet echt meer. Repressie is dan het antwoord.

Goed, verbieden maar die kerkklokken.
pi_62975226
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Qua aantallen doden doen ze weinig voor elkaar onder.

Maar het als superieur opleggen van een geloofsovertuiging waar iedereen zich door middel van repressie aan moet schikken is een uiterst verwerpelijk streven. eigenlijk ben jij gewoon voor een dictatuur. Een christelijke fundamentalist die er niet mee kan leven dat er mensen zijn die niet in zijn verhaaltje geloven.
Nee, ik ga niemand geloof opleggen. Ik hoop wel dat mensen hun ogen openen. Als ze dat doen, dan is geen zondagpolitie nodig. De mensen houden dan gewoon rekening met elkaar en houden tradities in ere
pi_62975262
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:10 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, als je het niet meent (wat ik hoop) dan is het onzin, en anders heb ik medelijden met mensen in je omgeving, want zo'n kortzichtigheid moet erg irritant zijn, en dat noemt zich latent liberaal... (lijkt me stug dat er ergens iets liberaals diep in jou verscholen zit)
Ach je moet de rol van politiek proeftuin niet onderschatten. Mijn topics zetten mensen aan het denken. In de goed richting uiteraard.
pi_62975286
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Jij bent een onderdaan, blijkbaar. Onderdanen leven naar de regels van de machthebber ( God in jouw geval) En mensen zonder religie houden zich niet perse aan de regels van die wel of niet fictieve god ( net als een reut gelovigen overigens maar dat terzijde ). Dus ookal heeft god ons gemaakt dat maakt ons nog geen onderdanen in de stricte zin van het woord. Nageslacht misschien maar je kinderen zijn ook niet meteen je onderdanen. Dus je stelling klopt hier ook al niet.
Nee God staat boven alles en iedereen. ik kan daar niet duidelijk genoeg over zijn.
pi_62975355
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Goed, verbieden maar die kerkklokken.

Jij bent liberaal
pi_62975378
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee God staat boven alles en iedereen. ik kan daar niet duidelijk genoeg over zijn.
Iets wat niet bestaat kan niet boven alles en iedereen staan.
  woensdag 5 november 2008 @ 17:26:30 #133
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62975483
quote:

[..]

Ja, ok. Maar 'vrije wil' geeft ons de, juist, vrije wil om een dikke vinger naar een eventuele God op te steken en zijn overheersing niet te erkennen. En dus nog geen onderdanen zijn. Met alle gevolgen van dien na dit leven uiteraard.
quote:

[..]

Overlast is dan ook een groot probleem in een land waar mensen, bijna nergens anders ter wereld ook zo dicht op elkaar wonen. Overigens mede door overheidsbeleid.

Preventie helpt dan niet echt meer. Repressie is dan het antwoord. In dit geval is dat een zondagpolitie-eenheid, in een ander geval een andere politie-eenheid. als ze maar een duidelijke pet op hebben.
Repressie is nooit een antwoord op de lange termijn. Jij stelt jouw eigenbelang voorop dus geldt hetzelfde voor jou. Jij zou volgens dezelfde redeneringsmethode maar met een andere mening (volg je het nog) ook aangepakt kunnen worden in dezelfde zin. Geen uitingen meer van potentieel overlast veroorzakende activiteiten, geen kerkklokken meer en ga zo maar door. De enige goede regelgeving is er eentje die onbevooroordeelt in aard is tegen welke bevolkingsgroep dan ook. Dus overlast is overlast, overlast komt onder andere in de vorm van geluid, klokken geven geluid dus is het overlast en dus mag het samen met andere milde manieren van overlast of mag het samen met de andere milde vormen van overlast ook niet.

Maar ik zal wel weer te logisch nadenken dus komt het niet aan.
Vrijheid
pi_62975525
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach je moet de rol van politiek proeftuin niet onderschatten. Mijn topics zetten mensen aan het denken. In de goed richting uiteraard.
Zelfoverschatting, wel eens van gehoord ?

Je denkt werkelijk mensen aan het denken worden gezet door een ronduit domme stelling te poneren ? Lijkt mij dat de meeste mensen alleen maar zo'n topic lezen om te kijken wat voor een randdebiel dit nou weer heeft bedacht....

Ben je nou echt zo in de Here, of is dat ook alleen maar om "discussie uit te lokken"?
Gelukkig zonder haar
  woensdag 5 november 2008 @ 17:28:13 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62975540
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, ik ga niemand geloof opleggen. Ik hoop wel dat mensen hun ogen openen. Als ze dat doen, dan is geen zondagpolitie nodig. De mensen houden dan gewoon rekening met elkaar en houden tradities in ere
Dat doe je wel door iedereen te verplichten zijn tijd op een bepaalde manier in te delen ten behoeve van een geloof. Terwijl christenen van jou gewoon mensen lastig mogen vallen met kerkklokken. Dan druk je indirect anderen jouw geloof door hun strot. Maar nog meer schep je hiermee een soort precedent waarmee christenen alles wat ze niet bevalt door middel van repressie de kop in kunnen laten drukken.

Verder is wat je eist van mensen absurd en onredelijk. Want er bestaat ook zoiets als "zeuren om niets". Als je echt geen geluidje wilt horen op Zondag dan lijkt het me redelijker dat je daar zelf rekening mee houdt mbt de plaats waar je gaat wonen en de isolatie van je huis.
  woensdag 5 november 2008 @ 17:31:00 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62975615
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij bent liberaal
Ja maar ik geloof ook in iets dat recht heet

Dus als jij klussen op Zondag wilt verbieden onwille van ergernis dan kan dat moet je ook kerkklokken op zondag willen verbieden omwille van ergernis. Of je laat het beide toe (waar ik dan weer voor ben)

Als je het ene wel wilt verbieden en het andere niet dan heb je met het woord respect echt geen poot om op te staan.
pi_62975733
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:44 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik afgelopen zondag nog. Een paar huizen verder waar ik woon. Het wordt steeds gekker.
Tsja, moet je ook maar ergens gaan wonen waar je zover helegaar niet kan kijken...
quote:
De dag dat ze in bossen zoveel toegang gaan heffen dat alleen CEO's erin kunnen... die ligt nog ver voor ons.
quote:
De winkelier die ma-za open is heeft alleen die zondag hoor...
quote:
Autowassen geeft inderdaad slechts visuele vervuiling. Harde muziek is het hek van de dam. En klussen geeft vrijwel altijd forse geluidsoverlast. Iets waar de ander niet voor kiest. Maar wel moet aanhoren. Maar ja, we leven erg in een ik maatschappij. Lang leve het liberalisme. Iedereen moet toch lekker zijn gang kunnen gaan?
Ik heb geloof ik al duidelijk gemaakt dat lawaai maken bij mij in een andere cat. valt. Daar is meer terughoudendheid geboden (hoewel ik de zondag daar niet bij uit wens te sluiten).
quote:
als ze dat in ene garage doen , dus buiten het zicht, dan is er gene probleem. Deden ze dat maar. maar nee, heel opzichtig op straat natuurlijk.
Wat kan jou dat nou schelen of je het kan zien? Ok, als jij een buurman hebt met een bierbuik die met ontbloot bovenlijf de auto wenst te wassen... dat lijkt mij ook niet een frisse aanblik. Maar je hoeft natuurlijk niet te kijken...
quote:
Als mensen willen klussen, dan moetne ze dat maar doen zodat anderen er gene last van hebben. Het probleem is dat ze dat niet doen en gewoon overal poep aan hebben.
Heb jij nu niet door dat jij vooral JOUW normen aan anderen op wenst te leggen en als andere daar last van hebben dat jij daar geen enkele rekening mee wenst te houden?
pi_62975761
quote:

Gelijkheid, EG-style...
  woensdag 5 november 2008 @ 17:40:56 #139
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_62975880
quote:

[..]
Weet je hoeveel mensen er last hebben van die luidende kerkklokken?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 5 november 2008 @ 17:44:52 #140
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62975972
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:40 schreef DionysuZ het volgende:
Weinig. Eerlijk gezegd alleen de antitheïsten die zondagmorgen om tien uur de oren spitsen en aandacht luisteren naar een wat een luidende kerkklok lijkt te zijn, zodat ze weer kunnen gaan klagen over hoezeer hun leven vergald wordt door gelovigen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_62976072
Ach onze kameraad EG wil nu ook de sharia gaan invoeren? Heb je nooit geleerd van je ouders om andere mensen in hun waarde te laten en de normen en waarden van je leefomgeving te respecteren in plaats van met autoriteit naar je hand te zetten?

Je bent echt in de verkeerde tijd geboren.. Die vrouw achter het aanrecht, zondagsrust in een 24uurs economie...

Echt he EG..

Waar ik woon hebben 95% van de mensen een 7 daagse werkweek omdat ze anders geen eten hebben.
  woensdag 5 november 2008 @ 18:04:01 #142
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62976428
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:48 schreef jpjedi het volgende:
Waar ik woon hebben 95% van de mensen een 7 daagse werkweek omdat ze anders geen eten hebben.
Vasten is dan ook een traditie in een goede Christen. Hoeveel Christenen vasten in Nederland eigenlijk nog? .
Vrijheid
  woensdag 5 november 2008 @ 19:19:40 #143
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62978245
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:44 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Weinig. Eerlijk gezegd alleen de antitheïsten die zondagmorgen om tien uur de oren spitsen en aandacht luisteren naar een wat een luidende kerkklok lijkt te zijn, zodat ze weer kunnen gaan klagen over hoezeer hun leven vergald wordt door gelovigen.
Ik schat evenveel als dat men last heeft van klussers op Zondag
pi_62978623
quote:
Je hebt makkelijk praten, maar niet iedereen is werkloos.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62978687
quote:
Overlast is dan ook een groot probleem in een land waar mensen, bijna nergens anders ter wereld ook zo dicht op elkaar wonen.
Ik heb zelf lang in Singapore gewoond, ongeveer tien keer zo dicht bevolkt als Nederland.
Het enige verschil is dat de mensen daar niet overal over zeuren.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62978738
quote:
Dat klinkt als Mohammed B en consorten.
  woensdag 5 november 2008 @ 19:45:06 #147
77575 NiTiN
Move On Up
pi_62978961
quote:

[..]

Nee hoor God bestaat niet.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_62979263
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:36 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Ik heb zelf lang in Singapore gewoond, ongeveer tien keer zo dicht bevolkt als Nederland.
Het enige verschil is dat de mensen daar niet overal over zeuren.
Heb er drie maanden mogen vertoeven en mijn ogen zijn echt open gegaan. Zo kan het dus ook en dat op heel veel vlakken. Nu moet ik wel erkennen dat dit niet lang genoeg is om de neveneffecten te zien, maar voorlopig zou ik zo terug willen.

Overigens zijn daar de winkels altijd tot 10 uur open, ook op zondag, is echt heerlijk. Net als het eten
pi_62979676
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:54 schreef Fastmatti het volgende:
Nu moet ik wel erkennen dat dit niet lang genoeg is om de neveneffecten te zien, maar voorlopig zou ik zo terug willen.
Ik ben ook alleen terug gekomen omdat mijn ouders beide tegelijkertijd ernstig ziek zijn geworden.
Als dat niet gebeurd was, had ik mijn Nederlandse paspoort zonder probleem ingeruild.
pi_62982282
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat doe je wel door iedereen te verplichten zijn tijd op een bepaalde manier in te delen ten behoeve van een geloof. Terwijl christenen van jou gewoon mensen lastig mogen vallen met kerkklokken. Dan druk je indirect anderen jouw geloof door hun strot. Maar nog meer schep je hiermee een soort precedent waarmee christenen alles wat ze niet bevalt door middel van repressie de kop in kunnen laten drukken.

Verder is wat je eist van mensen absurd en onredelijk. Want er bestaat ook zoiets als "zeuren om niets". Als je echt geen geluidje wilt horen op Zondag dan lijkt het me redelijker dat je daar zelf rekening mee houdt mbt de plaats waar je gaat wonen en de isolatie van je huis.
Ach moet je nodig zeggen dat ik mijn huis zou moeten isoleren Hier wordt maar wat afgezeurd over luidende klokken

Dan kan ik toch ook zeggen: waarom gaan ze dan vlakbij een kerk wonen !
pi_62982344
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:40 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ze hebben toch de keuze om niet in de buurt van een kerk te gaan wonen? Je gaat toch ook niet bij het spoor wonen als je last hebt van langsdenderende treinen?
pi_62982643
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tsja, moet je ook maar ergens gaan wonen waar je zover helegaar niet kan kijken...
[..]
Die middelen heb ik niet. Mensen die hun buren niet kunnen zien behoren tot de elite, slecht die kunnen alleen maar achterop wonen. Jij woont toch ook vrij?
quote:
De dag dat ze in bossen zoveel toegang gaan heffen dat alleen CEO's erin kunnen... die ligt nog ver voor ons.
[..]
Nou het even vluchten naar een bos zou sowieso niet echt een oplossing zijn.
quote:
De winkelier die ma-za open is heeft alleen die zondag hoor...
[..]
Ook hierin schuilt het element van eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid.
quote:
Ik heb geloof ik al duidel
ijk gemaakt dat lawaai maken bij mij in een andere cat. valt. Daar is meer terughoudendheid geboden (hoewel ik de zondag daar niet bij uit wens te sluiten).
[..]
Ja, daar heb je een punt. Overlast is nooit en waar dan ook wenselijk en acceptabel.
quote:
Wat kan jou dat nou schelen of je het kan zien? Ok, als jij een buurman hebt met een bierbuik die met ontbloot bovenlijf de auto wenst te wassen... dat lijkt mij ook niet een frisse aanblik. Maar je hoeft natuurlijk niet te kijken...
Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. De beelden zijn al binnengedrongen voordat je kan beslissen of je wegdraaid of niet.
quote:
Heb jij nu niet door dat jij vooral JOUW normen aan anderen op wenst te leggen en als andere daar last van hebben dat jij daar geen enkele rekening mee wenst te houden?
Je wilt niet weten hoeveel mensen er zich toch aan storen. En terecht, want de tradities zijn iig latent nog aanwezig c.q worden veelal getrotseerd. Dat is spijtig en bovenal onwenselijk binnen een culltuurtraditie van Nederland.
pi_62982668
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach moet je nodig zeggen dat ik mijn huis zou moeten isoleren Hier wordt maar wat afgezeurd over luidende klokken

En EG, ik verplicht jou toch ook niet om op zondag naar die winkel te gaan omdat hij open is? Het is je eigen keus.
Mooi, dan zijn we er.
Da gao nie nou!
pi_62982696
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gelijkheid, EG-style...
Neen. Er zijn onzin geloven, mijn beste.
pi_62982767
quote:

[..]

Nee, ik vind het respectloos door mijn geloof op een hoop te gooien met Mao, Stalin en Hitler.
pi_62982838
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:44 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Exactly

En wat helemaal stuitend is dat ze klagen en ooit besloten in de buurt van een kerk te gaan wonen
pi_62982873
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

Iets wat niet bestaat kan niet boven alles en iedereen staan.
Jij stelt, dus jij mag bewijzen dat God niet bestaat.
pi_62982932
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:38 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Dat klinkt als Mohammed B en consorten.
Nou ik lijk niet op M.B. En ook niet op Samir A.
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 21:37:48 #159
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62982934
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Die middelen heb ik niet. Mensen die hun buren niet kunnen zien behoren tot de elite, slecht die kunnen alleen maar achterop wonen. Jij woont toch ook vrij?
Als je een huis in de stad kan betalen kan je zeker een huis op het platte land betalen.
Carpe Libertatem
pi_62982987
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als je een huis in de stad kan betalen kan je zeker een huis op het platte land betalen.
Ik woon noch in de stad, noch op het platteland.
pi_62983041
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:34 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Je hebt makkelijk praten, maar niet iedereen is werkloos.
Alsof werkenden niet zaterdags geen tijd hebben. Kom op!
pi_62983067
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:31 schreef vigier het volgende:

[..]

En EG, ik verplicht jou toch ook niet om op zondag naar die winkel te gaan omdat hij open is? Het is je eigen keus.
Mooi, dan zijn we er.
Heb ik jou verplicht om zondags naar de kerk te gaan
pi_62983132
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:54 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Heb er drie maanden mogen vertoeven en mijn ogen zijn echt open gegaan. Zo kan het dus ook en dat op heel veel vlakken. Nu moet ik wel erkennen dat dit niet lang genoeg is om de neveneffecten te zien, maar voorlopig zou ik zo terug willen.

Overigens zijn daar de winkels altijd tot 10 uur open, ook op zondag, is echt heerlijk. Net als het eten
Ach ,als je daar een paar jaar woont, dan zie je de bruine kantjes ook. Misschien dat je dan met hangende pootjes terug wilt naar Nederland
pi_62983411
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, maar ik word wel gedwongen naar die herrie van die klokken te luiden. Of ik moet zelf maatregelen nemen (koptelefoon etc). Ofwel: ik moet iets doen om van iets waar ik niet op zit te wachten en niet om gevraagd heb af te komen.
Terwijl jij als jij niets doet, je er geen last van hebt dat die winkels open zijn. Er zijn ook geen winkeliers bij jou in de buurt die gaan lopen klingelen dat ze over een uurtje hun winkel open gaan doen.
Da gao nie nou!
pi_62983421
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:48 schreef jpjedi het volgende:
Ach onze kameraad EG wil nu ook de sharia gaan invoeren? Heb je nooit geleerd van je ouders om andere mensen in hun waarde te laten en de normen en waarden van je leefomgeving te respecteren in plaats van met autoriteit naar je hand te zetten?

Je bent echt in de verkeerde tijd geboren.. Die vrouw achter het aanrecht, zondagsrust in een 24uurs economie...

Echt he EG..

Dit topic gaat over Nederland. Ik wil mijn plannen niet mondiaal toepassen.

Ik pleit voor het herstel van een hele lang traditie, de zondagsrust te weten. Door liberalen bedreigt, als voorvechters va neen 24 uurs economie. Daar strijd ik tegen.....

Ik zie dat de zondagsrust steeds meer en meer onder druk komt te staan. En dat is jammer.

Overigens zou een zondagspolitie volgens hetzelfde concept als de zedenpolitie kunnen worden geïmplementeerd. Als onderdeel van de regulaire politie. Niet dat ze opzichtig gaan surveilleren, maar onopvallend toezien op de zondagsrust. Wel surveilleren en indien nodig bij problemen optreedt.
Theocratisering van (onderdelen) van de staat zijn dan imo niet nodig....

Die zondagspolitie zie ik niet zo snel komen. Moet ook niet nodig zijn, mensen kunnen zelf ook verstandig zijn door een dag in de week, de zondag eens lekker uit te rusten......
pi_62983543
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar strijdt ik tegen.
Spellingpolitie...goed idee ?
quote:
Ik zie dat de zondagsrust steeds meer en meer onder druk komt te staan. En dat is jammer.

Overigens zou een zondagspolitie volgens hetzelfde concept als de zedenpolitie kunnen worden geïmplementeerd. Als onderdeel van de regulaire politie. Niet dat ze opzichtig gaan surveilleren, maar onopvallend toezien op de zondagsrust. Wel surveilleren en indien nodig bij prblemen optreedt.
Theocratisering van (onderdelen) van de staat zijn dan imo niet nodig....

Die zondagspolitie zie ik niet zo snel komen. Moet ook niet nodig zijn, mensen kunnen zelf ook verstandig zijn door een dag in de week, de zondag eens lekker uit te rusten
Gelukkig luisteren er maar weinig mensen naar die stompzinnige plannen van je ... Maak me wel een beetje zorgen over je hoor...
Gelukkig zonder haar
  woensdag 5 november 2008 @ 21:56:02 #167
pi_62983678
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Iemand dwingen tot het volgen van jouw religieuze regels (zondagsrust) is ook uitgesloten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_62983761
Wat een waardeloos topic
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 21:58:22 #169
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62983764
quote:
Moet ook niet nodig zijn, mensen kunnen zelf ook verstandig zijn door een dag in de week, de zondag eens lekker uit te rusten......
En wat nou als mijn religie vereist dat ik zaterdag rust? Ga jij dan voor mij stil zijn op zaterdag? Ga jij ook de winkels dwingen om op zaterdag dicht te zijn?
Carpe Libertatem
  woensdag 5 november 2008 @ 22:04:12 #170
207527 SchoppenKoning
pi_62983957
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hier stoor ik mij dan wel aan:

Het is OF Koot en Bie, OF Van Kooten en De Bie.
Excuses
pi_62984942
quote:
Die zondagspolitie zie ik niet zo snel komen. Moet ook niet nodig zijn, mensen kunnen zelf ook verstandig zijn door een dag in de week, de zondag eens lekker uit te rusten......
Als ik vijf dagen in de week werk en op zaterdag op een voetbalvereniging rondhuppel dan is het best handig als ik op zondag m'n boodschapjes kan doen.

Daarbij dan de vraag waarom je zo graag zo'n rustdag op wilt leggen aan mij? Ik wil die rustdag helemaal niet, ik wil dingen kunnen doen en als daarbij iets nodig heb dan wil ik dat kunnen kopen.
  woensdag 5 november 2008 @ 22:45:43 #172
185631 Guncta
En un momento dado
pi_62985459
Mijn zegen heb je.
Zondag hoor je gewoon, zoals ieder normaal persoon om 15:00 wakker te worden. Dan langzaam de douche in waggelen, en dan als een miss je hoofd zo recht mogelijjk houden en zo weinig mogelijk bewegen, zodat de kater binnen blijft.

Lekker lang douchen. En daarna naar de snackbar om de kater weg te eten. Zelfbediening is fijn.

Wat me nu te binnen schiet. Kan een priester uren schrijven voor de zondag? Of strijkt hij dat stiekem uit over de andere 6 dagen?
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_62985589
quote:
En toont geen enkel respect naar gelovigen.

Hoe denkt u daarover?
Dus volgens jouw moeten andere mensen zich schikken naar jouw geloofsovertuigingen?

Dat gaat het niet worden denk ik
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 5 november 2008 @ 23:03:28 #174
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62986077
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:45 schreef Guncta het volgende:
Mijn zegen heb je.
Zondag hoor je gewoon, zoals ieder normaal persoon om 15:00 wakker te worden. Dan langzaam de douche in waggelen, en dan als een miss je hoofd zo recht mogelijjk houden en zo weinig mogelijk bewegen, zodat de kater binnen blijft.
Dan heb jij zeker flink gefeest de vorige avond! Wauw, man! Respect!
  woensdag 5 november 2008 @ 23:06:40 #175
185631 Guncta
En un momento dado
pi_62986182
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:03 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Het is moeilijker om op zaterdagavond niet te feesten.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_62986263
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:

Het Joodse geloof is onzin?

Mag ik dat voorzichtig als arrogant aanmerken?
  woensdag 5 november 2008 @ 23:45:45 #177
66825 Reya
Fier Wallon
pi_62987239
quote:
Hier kun je op zondag een speld horen vallen, bijvoorbeeld.

Verder is de vraag wat nou precies overlast is. Naar mijn inzicht moet het minimaal je persoonlijk levenssfeer aantasten, en moet je je er niet eenvoudig aan kunnen onttrekken. Iemand die zijn auto wast valt dan sowieso af, omdat het vrij eenvodig is om dat te negeren. (Hard) lawaai zou wel een vorm van overlast kunnen vormen, maar dan geldt nog steeds bij bijv. klussen dat het incidenteel best moet kunnen, ook op zondag.

Met betrekking tot de publieke ruimte hebben we momenteel een zondagswet, en ik denk dat die wet een best redelijk evenwicht verschaft tussen verschillnde perspectieven op de zondag.
  donderdag 6 november 2008 @ 00:46:50 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62988459
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ze hebben toch de keuze om niet in de buurt van een kerk te gaan wonen? Je gaat toch ook niet bij het spoor wonen als je last hebt van langsdenderende treinen?
Jij kan toch ook gewoon in een hutje op de hei gaan wonen?

Precies dezelfde redenering
pi_62992592
In zekere zin heeft de TS een punt. De zondagsrust op religieuze gronden kun je niet meer verkopen, omdat het veel mensen niet interesseert. Maar de zondagsrust an sich, als een seculier ritueel, vind ik ten zeerste aan te bevelen. Het hedendaagse leven is gejaagd genoeg. Het kan helemaal geen kwaad om één dag in de week een stap terug te doen. In feite zijn mensen die van mening zijn dat je 7 dagen in de week (en dan bij voorkeur ook nog eens 24 per dag) naar de winkel moet kunnen gaan verslaafd aan consumeren. Het zijn junkies die hulp nodig hebben.
  donderdag 6 november 2008 @ 10:36:33 #180
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62992728
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Eh...
Vrijheid
pi_62992793
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:30 schreef servus_universitas het volgende:
In zekere zin heeft de TS een punt. De zondagsrust op religieuze gronden kun je niet meer verkopen, omdat het veel mensen niet interesseert. Maar de zondagsrust an sich, als een seculier ritueel, vind ik ten zeerste aan te bevelen. Het hedendaagse leven is gejaagd genoeg. Het kan helemaal geen kwaad om één dag in de week een stap terug te doen. In feite zijn mensen die van mening zijn dat je 7 dagen in de week (en dan bij voorkeur ook nog eens 24 per dag) naar de winkel moet kunnen gaan verslaafd aan consumeren. Het zijn junkies die hulp nodig hebben.
Tja zo kun je ook stellen dat de groep die de zondagsrust nastreeft de zwakkere medemensen blijken te zijn die het tempo niet aankunnen en achterop raken. Zij kunnen dan dus in deze stelling meer hulp gebruiken.

Het is maar hoe je het bekijkt maar je snapt dat juist het voorstel tot afdwingen ophef veroorzaakt aangezien het niet in lijn is met de hedendaagse normen en waarden van de bevolking an sich.
pi_62992823
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

quote:
The notion of a supreme being is in many respects a highly useful idea; but for the very reason that it is an idea, it is incapable of enlarging our cognition with regards to the existence of things. It is not even sufficient to instruct us as to the possibility of a being which we do not know to exist. The analytical criterion of possibility, which consists in the absence of contradictions in propositions, cannot be denied it. But the connection of real properties in a thing is a synthesis of the possibility of which an a priori judgment cannot be formed, because these realities are not presented to us specifically; and even if this were to happen, a judmgent would still be impossible, because the criterion of the possibility of synthetical cognitions must be sought for in the world of experience, to which the object cannot belong.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † donderdag 6 november 2008 @ 10:43:00 #183
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62992885
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:36 schreef jogy het volgende:
Eh...
Ja, hoho.

Andere mensen moeten zich aanpassen aan EchtGaaf, niet andersom.
Carpe Libertatem
  donderdag 6 november 2008 @ 10:43:16 #184
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62992895
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:39 schreef jpjedi het volgende:
Tja zo kun je ook stellen dat de groep die de zondagsrust nastreeft de zwakkere medemensen blijken te zijn die het tempo niet aankunnen en achterop raken. Zij kunnen dan dus in deze stelling meer hulp gebruiken.
In onze 24-uurs economie en consumentisme wordt de mens constant opgejaagd. Werken, werken, kopen, kopen. Geen mens vaart wel onder drie druk als hij soms niet even de rust neemt. Waar denk je dat de burnouts vandaan komen, anders dan van de hoge druk waaronder men tegenwoordig staat? Rust is een groot goed. Het is dan ook lovenswaardig dat de christenen de zondagsrust in stand houden. Even een dag niet werken, maar een mooi muziekstuk luisteren en samenzijn met het gezin.
pi_62992980
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:43 schreef Scaurus het volgende:

[..]

In onze 24-uurs economie en consumentisme wordt de mens constant opgejaagd. Werken, werken, kopen, kopen. Geen mens vaart wel onder drie druk als hij soms niet even de rust neemt. Waar denk je dat de burnouts vandaan komen, anders dan van de hoge druk waaronder men tegenwoordig staat? Rust is een groot goed. Het is dan ook lovenswaardig dat de christenen de zondagsrust in stand houden. Even een dag niet werken, maar een mooi muziekstuk luisteren en samenzijn met het gezin.
Ei-gen ver-ant-woor-de-lijk-heid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62993038
quote:

[..]

Denk jij nu werkelijk dat burn-out en stress iets is van de huidige tijd?
  donderdag 6 november 2008 @ 10:49:34 #187
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62993069
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, hoho.

Ja maar, maar, één minuut nadat ie laat blijken dat de opmerking van 'ga je maar verhuizen' enigszins bizar is in zijn ogen maakt ie diezelfde opmerking. Nog niet eens een maand, week of uur erna. één (1!) minuut erna.

Ik denk dat ik een paracetamolletje nodig heb, zoveel hypocrisie doet pijn aan mijn hoofd.
Vrijheid
  donderdag 6 november 2008 @ 10:50:22 #188
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62993086
quote:

[..]

Zet je TV uit en laat je niet opjagen. Oplossingen zijn makkelijk te vinden.
Vrijheid
pi_62993158
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kraam toch geen onzin uit zeg... Iedereen interpreteert religie op zijn eigen manier maar ga alsjeblieft hier geen bewijsvoering van religie voorstellen want dan ben je ver heen.
pi_62993251
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:49 schreef jogy het volgende:
Ja maar, maar, één minuut nadat ie laat blijken dat de opmerking van 'ga je maar verhuizen' enigszins bizar is in zijn ogen maakt ie diezelfde opmerking. Nog niet eens een maand, week of uur erna. één (1!) minuut erna.

Ik denk dat ik een paracetamolletje nodig heb, zoveel hypocrisie doet pijn aan mijn hoofd.

Dat maakt een discussie ook zo lastig. Met twee tegensteijdige standpunten is er altijd wel eentje die hout snijdt.
pi_62993299
quote:

[..]

Zwakkere medemensen? Ik heb er altijd erg veel moeite mee om mensen zwak te noemen op basis van één eigenschap. Wat is zwakker? Een intelligent persoon die door de week veel nuttig werk verzet, maar de zondag nodig heeft om bij te tanken? Of een steuntrekker die er absoluut geen belang bij heeft om te werken, maar wel iedere dag de behoefte heeft om naar de winkel te gaan en een kratje bier te kopen? Dat je de zondag nodig hebt om bij te tanken, zegt vrij weinig over of je een sterk of een zwak lid bent van de samenleving.

Het is allemaal heel relatief, maar 1 dag tegenover 6 lijkt mij objectief niet al te veel gevraagd, toch?
quote:
Het is maar hoe je het bekijkt maar je snapt dat juist het voorstel tot afdwingen ophef veroorzaakt aangezien het niet in lijn is met de hedendaagse normen en waarden van de bevolking an sich.
Dat snap ik... de burger van vandaag is vaak een klein kind. Hij kent geen mate, wil alleen maar de lusten en niet de lasten. Het is verder ook een kwestie van fatsoen. Is het per se nodig om zondag te gaan timmeren en te boren? Respect, jpjedi, daar draait het om.
pi_62993314
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Denk jij nu werkelijk dat burn-out en stress iets is van de huidige tijd?
Zekerweten.
pi_62993382
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:58 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Zwakkere medemensen? Ik heb er altijd erg veel moeite mee om mensen zwak te noemen op basis van één eigenschap. Wat is zwakker? Een intelligent persoon die door de week veel nuttig werk verzet, maar de zondag nodig heeft om bij te tanken? Of een steuntrekker die er absoluut geen belang bij heeft om te werken, maar wel iedere dag de behoefte heeft om naar de winkel te gaan en een kratje bier te kopen? Dat je de zondag nodig hebt om bij te tanken, zegt vrij weinig over of je een sterk of een zwak lid bent van de samenleving.

Het is allemaal heel relatief, maar 1 dag tegenover 6 lijkt mij objectief niet al te veel gevraagd, toch?
Niemand misgunt jou een dag rust maar dat is wat anders dan een rustdag opdringen aan de rest en waarom zou die dag ook op een zondag moeten zijn?
[..]
quote:
Dat snap ik... de burger van vandaag is vaak een klein kind. Hij kent geen mate, wil alleen maar de lusten en niet de lasten. Het is verder ook een kwestie van fatsoen. Is het per se nodig om zondag te gaan timmeren en te boren? Respect, jpjedi, daar draait het om.
Wie oordeelt er nu op basis van 1 eigenschap? Je klacht was opzich terecht alleen een beetje jammer dat je het zelf ook niet na kunt laten.

Of het nodig is of iemand gaat boren op zondag is niet aan mij, jou of de overheid. Wel kun je met je buren afspraken hierover maken.
pi_62993424
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:59 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Zekerweten.
Geweldige onderbouwing alleen jammer dat je er nogal naast zit.

Burn-out is al zo oud als de mensheid alleen is de huidige benaming nogal nieuw en de behandeling ook. Vroeger werden mensen die hier last van hadden een paar week in slaap gehouden waarna ze weer vrolijk mee konden doen in de maatschappij, tot dat het weer gebeurde en de behandeling weer begon.
pi_62993457
Het argument van de eigen verantwoordelijkheid is overigens begrijpelijk, maar niet altijd even realistisch. Een mens leeft niet op een eilandje, maar leeft in de samenleving en staat onder invloed van allerlei prikkels. Het is naïef te denken dat een mens zich volledig daarvoor kan afsluiten. Zo werkt het nu eenmaal niet. Je gaat aan het werk om in je onderhoud te voorzien en daar begint het gejaag al. Je gaat naar de winkel en je moet zo snel mogelijk je boodschappen in de tas deponeren, omdat de rij die achter je staat te wachten je anders eigenlijk het liefste ter plekke dood ziet neervallen. Je komt hoe dan ook in aanraking met de jachtigheid.
  donderdag 6 november 2008 @ 11:07:36 #196
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62993502
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:56 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat maakt een discussie ook zo lastig. Met twee tegensteijdige standpunten is er altijd wel eentje die hout snijdt.
Dit is dan ook geen discussie, dit is gewoon gelijk proberen te halen op welke manier dan ook. Leuk om als medeposter tegen aan te lachen maar verder ook niet .
Vrijheid
  donderdag 6 november 2008 @ 11:19:37 #197
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62993833
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:05 schreef servus_universitas het volgende:
Het argument van de eigen verantwoordelijkheid is overigens begrijpelijk, maar niet altijd even realistisch. Een mens leeft niet op een eilandje, maar leeft in de samenleving en staat onder invloed van allerlei prikkels. Het is naïef te denken dat een mens zich volledig daarvoor kan afsluiten. Zo werkt het nu eenmaal niet. Je gaat aan het werk om in je onderhoud te voorzien en daar begint het gejaag al. Je gaat naar de winkel en je moet zo snel mogelijk je boodschappen in de tas deponeren, omdat de rij die achter je staat te wachten je anders eigenlijk het liefste ter plekke dood ziet neervallen. Je komt hoe dan ook in aanraking met de jachtigheid.
Ja, je gaat werken om in je onderhoud te voorzien. Maar JIJ maakt de beslissing (al dan niet bewust) hoeveel je onderhoud kost. Je hoeft je niet volledig af te sluiten maar kom op zeg, mensen zijn wel erg verwend tegenwoordig, alles moet maar voor ze gedaan worden en als men het ergens niet mee eens is moet IEDEREEN er maar mee stoppen omdat die mensen er anders niet mee om kunnen gaan. Eigenverantwoording is niet een onmogelijk iets of zelfs moeilijk zolang je maar bewust bent van de eigen keuzes die je hebt. En ik weet niet waar jij woont maar als ik mijn boodschapjes in aan het pakken ben dan zie ik niet snel boze ongeduldige blikken eigenlijk en nee ik woon niet in één of ander plattelandsgat waar iedereen elkaar kent oid . Kom op. Neem de verantwoordelijkheid over jezelf weer terug en kijk niet naar regelgeving om je leventje in orde te maken. Als je zondag rustig wil doorbrengen dan trek je de stekker uit de TV en internet, pak je een boek en zet je een pot thee en ga je lezen op de bank of maak je een wandelingetje in het bos, daar heb je geen winkels. Woon je in een winkelcentrum en kan je er niet tegen? Eigen domme schuld, wist je van te voren, heb je last van kerkklokken van de kerk die er minstens 100 jaar staat? Dom, had je beter kunnen weten. Heb je last van de vliegtuigen die over je huis vliegen terwijl die vliegroute er al 10 jaar is? Dom, had je niet moeten doen verkoop je huis maar een vliegtuigspotter. Ga zo maar door. Kan je niet tegen de constante druk van een consumentiemaatschappij? Ga emigreren naar het platteland in Schotland, Canada, Ierland, Frankrijk, Spanje, etc etc etc. In nederland kan je dit allemaal als je een beetje je best doet, niet leent en gewoon je eigen verantwoordelijkheid neemt voor wat je ziet als negatieve aspecten in jouw leven.
Vrijheid
pi_63008322
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:30 schreef servus_universitas het volgende:
Nee, maar waarom moeten we allemaal op dezelfde dag een stapje terug doen. Daarbij, waarom neem jij lekker die dag rust niet en laat mij gewoon op zondag naar de winkels kunnen gaan.
pi_63008455
Op sodemieteren met je zondags rust. In het weekend ben ik vrij! Ik word er strontziek van dat ik na een drukke week werken ik alles in mijn zaterdag moet proppen en zondag suf op de bank zit .

Zondagrust is niet meer van deze tijd. Als je zondagrust wil ga je maar lekker in staphorst wonen maar val mij niet lastig met religie . Zondag wil ik gewoon naar de winkel kunnen als ik iets nodig heb of als ik grote aankopen wil doen.

* pakt zondag de boormachine weer
  donderdag 6 november 2008 @ 19:49:06 #200
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63009327
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:21 schreef Revolution-NL het volgende:
Op sodemieteren met je zondags rust. In het weekend ben ik vrij! Ik word er strontziek van dat ik na een drukke week werken ik alles in mijn zaterdag moet proppen en zondag suf op de bank zit .
Dan is het eens tijd om je ouders te vertellen dat je niet meer meewilt naar de kerk en niet meer de zondagsrust wil houden. Wat staat je in de weg?

Oh, en trouwens: de zondag is vanuit christelijk oogpunt nu juist de dag dat je vrij bent van arbeid. Staat dan tegenover dat je die dag tweemaal arbeid moet verrichten door de Heere te dienen.
  donderdag 6 november 2008 @ 20:21:21 #201
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_63010424
quote:
In onze 24-uurs economie[...]
We hebben hier geen 24-uurs economie.
pi_63011600
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:53 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Spellingpolitie...goed idee ?
[
Nee, die bestaan al. Leraren Nederlands.
quote:
Gelukkig luisteren er maar weinig mensen naar die stompzinnige plannen van je ... Maak me wel een beetje zorgen over je hoor...
Denk om de proeftuin insteek.
pi_63011695
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Iemand dwingen tot het volgen van jouw religieuze regels (zondagsrust) is ook uitgesloten.
Hoeft niet eens een religieuze insteek te zijn. Gewoon 1 dag in de week dat alles zoveel mogelijk rust. Wat een verademing zou dat zijn. De 24 uurs economie maakt mensen rusteloos en moe..... Terecht wat Scaurus hierover zei. Meer gevallen van burnout etc. etc.
pi_63011755
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:49 schreef vigier het volgende:

[..]

Nee, maar ik word wel gedwongen naar die herrie van die klokken te luiden. Of ik moet zelf maatregelen nemen (koptelefoon etc). Ofwel: ik moet iets doen om van iets waar ik niet op zit te wachten en niet om gevraagd heb af te komen.
Terwijl jij als jij niets doet, je er geen last van hebt dat die winkels open zijn. Er zijn ook geen winkeliers bij jou in de buurt die gaan lopen klingelen dat ze over een uurtje hun winkel open gaan doen.
Nogmaals het is je eigen keuze waar je gaat wonen. Als je vlakbij een kerk gaat wonen, tjsa dat kan je weten dat daar een klok inhangt die af en toe een keer slaat.
pi_63011805
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:58 schreef Bananenman het volgende:
Wat een waardeloos topic
Blij met dit inhoudelijk repliek. En dat nog wel van een WO-er. Het niveau van academisch Nederland keldert met de dag. Waar moet dit heen?
pi_63011846
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoeft niet eens een religieuze insteek te zijn. Gewoon 1 dag in de week dat alles zoveel mogelijk rust. Wat een verademing zou dat zijn. De 24 uurs economie maakt mensen rusteloos en moe..... Terecht wat Scaurus hierover zei. Meer gevallen van burnout etc. etc.
Er is geen 24-uurseconomie. Waarom moet trouwens iedereen op dezelfde dag vrij zijn? Een beetje spreiding zou de drukte in dit land ook wat verminderen.
pi_63011860
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

En wat nou als mijn religie vereist dat ik zaterdag rust? Ga jij dan voor mij stil zijn op zaterdag? Ga jij ook de winkels dwingen om op zaterdag dicht te zijn?
Ja hoor.
pi_63011925
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:06 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Er is geen 24-uurseconomie. Waarom moet trouwens iedereen op dezelfde dag vrij zijn? Een beetje spreiding zou de drukte in dit land ook wat verminderen.
Nou het zou al heel veel schelen als werkgevers niet iedereen op hetzelfde tijdstip laten beginnen. De files kunnen morgen opgelost zijn als er werkgevers niet zo rigide waren op dat punt.
pi_63012219
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:31 schreef FJD het volgende:

[..]

Als ik vijf dagen in de week werk en op zaterdag op een voetbalvereniging rondhuppel dan is het best handig als ik op zondag m'n boodschapjes kan doen.
Plannen, gewoon plannen.
quote:
Daarbij dan de vraag waarom je zo graag zo'n rustdag op wilt leggen aan mij? Ik wil die rustdag helemaal niet, ik wil dingen kunnen doen en als daarbij iets nodig heb dan wil ik dat kunnen kopen.
Structuur, en liefst een vaste zou het beste voor iedereen zijn. Vroeger was de samenleving heel wat overzichtelijker dan de wirwar vandaag de dag.

Het zou een zegen zijn als de traditionele rustdag weer in ere zou worden gesteld. Gevolg, veel minder overspannen mensen.

Weet je wat het probleem is, mensen willen gewoon teveel .Dat is het hele punt.
pi_63012273
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:45 schreef Guncta het volgende:
Mijn zegen heb je.

Lekker lang douchen. En daarna naar de snackbar om de kater weg te eten. Zelfbediening is fijn.

Wat me nu te binnen schiet. Kan een priester uren schrijven voor de zondag? Of strijkt hij dat stiekem uit over de andere 6 dagen?
15.00 uur uit bed? Schaam je.
pi_63012348
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:03 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ik maak mij veel zorgen over de jeugd van tegenwoordig. Wat moet er terecht komen van sommigen?
pi_63012415
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou het zou al heel veel schelen als werkgevers niet iedereen op hetzelfde tijdstip laten beginnen. De files kunnen morgen opgelost zijn als er werkgevers niet zo rigide waren op dat punt.
Iedereen hier op kantoor mag tussen 7:00 en 10:00 beginnen en je staat nog steeds altijd in de file
pi_63012422
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het Joodse geloof is onzin?
Waar heb ik dat gesteld
quote:
Mag ik dat voorzichtig als arrogant aanmerken?
Neen. Je trekt namelijk voorbarige conclusies
pi_63012514
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:20 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Iedereen hier op kantoor mag tussen 7:00 en 10:00 beginnen en je staat nog steeds altijd in de file
Als alle werkgevers dit goede voorbeeld zouden opvolgen, an zouden er geen files meer zijn.

Maar ik heb het vaker gezegd: werkgevers willen van hun werknemers een maximale flexibiliteit, maar omgekeerd????
pi_63012563
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Plannen, gewoon plannen.
Op zondag zou ik alle tijd hebben om boodschappen te doen.
quote:
Structuur, en liefst een vaste zou het beste voor iedereen zijn. Vroeger was de samenleving heel wat overzichtelijker dan de wirwar vandaag de dag.
Ontzettend jammer dat jij je niet staande weet te houden in de hedendaagse wereld zonder een volle dag rust maar ik heb geen dag rust nodig om structuur of overzichtelijkheid in m'n leven te krijgen.
quote:
Weet je wat het probleem is, mensen willen gewoon teveel .Dat is het hele punt.
Het probleem is dat jij teveel mijn leven wilt bepalen.
pi_63012691
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:45 schreef Reya het volgende:

[..]

Hier kun je op zondag een speld horen vallen, bijvoorbeeld.
Die plekken worden wel schaarser.
quote:
Verder is de vraag wat nou precies overlast is. Naar mijn inzicht moet het minimaal je persoonlijk levenssfeer aantasten, en moet je je er niet eenvoudig aan kunnen onttrekken. Iemand die zijn auto wast valt dan sowieso af, omdat het vrij eenvodig is om dat te negeren.
Visuele vervuiling is ook overlast. Je hebt iets al gezien voordat je je hoofdafgewend hebt..
quote:
(Hard) lawaai zou wel een vorm van overlast kunnen vormen, maar dan geldt nog steeds bij bijv. klussen dat het incidenteel best moet kunnen, ook op zondag.
Ik dat overlast sowieso nooit kan. En het is tegenwoordig op dat punt meer van andere nemen dan anderen te geven...
quote:
Met betrekking tot de publieke ruimte hebben we momenteel een zondagswet, en ik denk dat die wet een best redelijk evenwicht verschaft tussen verschillnde perspectieven op de zondag.
Ik pleit voor aanscherping van die wet. Zoveel is denk ik wel duidelijk.
pi_63012839
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:16 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nee, maar waarom moeten we allemaal op dezelfde dag een stapje terug doen. Daarbij, waarom neem jij lekker die dag rust niet en laat mij gewoon op zondag naar de winkels kunnen gaan.
Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat de meeste rust kan worden verkregen, wanneer de rustdag voor een ieder op dezelfde dag van de week valt. Als Piet op zondag rust en Klaas besluit op zondag te boren en vervolgens besluit Piet op maandag te boren terwijl Klaas op maandag gaat rusten, dan heeft het weinig nut. Wanneer beiden op zondag rusten, dan is dat veel beter.
pi_63012892
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:23 schreef FJD het volgende:

[..]

Op zondag zou ik alle tijd hebben om boodschappen te doen.
[..]
Als jij zondag boodschappen wilt doen, terwijl jij dat ook na je werk kan doen door de week, dwing jij anderen weer op zondag te werken.
quote:
Ontzettend jammer dat jij je niet staande weet te houden in de hedendaagse wereld zonder een volle dag rust maar ik heb geen dag rust nodig om structuur of overzichtelijkheid in m'n leven te krijgen.
[..]
En toch moet je eens weten hoe beter je het vol kan houden als je de zondagsrust hanteert..... Werkgevers zouden maar wat blij zijn als iedereen dat deed. Het is echt veel gezonder. Geestelijk en lichamelijk En religie werkt goed, FJD Ik heb gisten genoten van de Dankstond voor Gewas en Arbeid. . Wat had de dominee een geweldige preek. Ik kan het iedereen aanbevelen.
quote:
Het probleem is dat jij teveel mijn leven wilt bepalen.
Ik bedoel het lief hoor.
pi_63012923
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:30 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat de meeste rust kan worden verkregen, wanneer de rustdag voor een ieder op dezelfde dag van de week valt. Als Piet op zondag rust en Klaas besluit op zondag te boren en vervolgens besluit Piet op maandag te boren terwijl Klaas op maandag gaat rusten, dan heeft het weinig nut. Wanneer beiden op zondag rusten, dan is dat veel beter.
Zeker weten.
pi_63013024
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:07 schreef jogy het volgende:

[..]

Dit is dan ook geen discussie, dit is gewoon gelijk proberen te halen op welke manier dan ook. Leuk om als medeposter tegen aan te lachen maar verder ook niet .
Ik heb weel heel vaak gelijk. Vraag het DS4 maar.
pi_63013075
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, hoho.

De inconsequentie is er niet.
pi_63013218
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:49 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dan is het eens tijd om je ouders te vertellen dat je niet meer meewilt naar de kerk en niet meer de zondagsrust wil houden. Wat staat je in de weg?

Oh, en trouwens: de zondag is vanuit christelijk oogpunt nu juist de dag dat je vrij bent van arbeid. Staat dan tegenover dat je die dag tweemaal arbeid moet verrichten door de Heere te dienen.
Dat laatste kan natuurlijk geen arbeid zijn. Als je dat als arbeid ervaart, dan is er iets mis met de relatie met God.....
pi_63013277
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jij kan toch ook gewoon in een hutje op de hei gaan wonen?

Precies dezelfde redenering
Hoe noemen ze dit ook al weer?
  donderdag 6 november 2008 @ 21:50:18 #224
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63013631
EG, ben jij gelovig?
pi_63014133
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Als jij zondag boodschappen wilt doen, terwijl jij dat ook na je werk kan doen door de week, dwing jij anderen weer op zondag te werken.
Als ik 's avonds boodschappen doe dan dwing ik iemand om in de avond te werken. Dan kan hij/zij niet om 18:00 met man/vrouw aan het eten zitten! Stel je eens voor als ze ook nog eens kinderen hebben, hele gezinnen verscheurd omdat pa of ma 's avonds niet aan het avondmaal kan zitten alleen maar omdat ik op zondag geen boodschappen mag halen van jou.
quote:
En toch moet je eens weten hoe beter je het vol kan houden als je de zondagsrust hanteert..... Werkgevers zouden maar wat blij zijn als iedereen dat deed. Het is echt veel gezonder.
Ik ben perfect in staat om m'n eigen gezondheid in de gaten te houden. Daar heb ik jouw hulp niet bij nodig maar lief dat je aan me denkt

Overigens rust ik met enige regelmaat een hele zondag uit omdat ik 's ochtends in de vroegte al heb gesport. Bevalt me prima
quote:
Geestelijk en lichamelijk
Zoals gezegd heb ik daar jouw hulp niet voor nodig
quote:
En religie werkt goed, FJD
Bij sommigen wel, helaas zijn er nog veel te veel gelovigen die van mening zijn dat hun mening superieur is alleen maar omdat ze een bepaalde religie aanhangen. Jij bent er helaas eentje van. Zonde, je bereikt veel meer als je die attitude laat vallen en open staat voor discussie.

Geloof het of geloof het niet maar als ik ergens een stuk van Arie Boomsma tegenkom dan lees ik dat altijd en de reden daarvan is tweeledig; hij heeft altijd wat interessants te vertellen en, belangrijker nog, hij wil z'n mening delen en niet opdringen. Je zult hem nooit een niet-gelovige zien veroordelen en je zult hem ook nooit iemand zijn geloof op zien dringen. Probeer dat ook eens zou ik zeggen, je zult zien dat mensen dan opeens veel meer open staan voor discussie.
pi_63022852
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:16 schreef EchtGaaf het volgende:

15.00 uur uit bed? Schaam je.
Want? De zondag is ideaal voor bedactiviteiten hoor...
pi_63022939
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:20 schreef EchtGaaf het volgende:

Waar heb ik dat gesteld
Let maar op:
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:37 schreef DS4 het volgende:

quote:

quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:36 schreef DS4 het volgende:

Gelijkheid, EG-style...
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:

Goed, in theorie kan een Joodse buurman niet het Joodse geloof aanhangen, maar het was duidelijk uit de eerste vraagstelling dat ik uitging van een buurman die het Joodse geloof aan hangt.
quote:
Neen. Je trekt namelijk voorbarige conclusies
Nee hoor... Of jij hebt de vraag niet begrepen, maar dan mag je hem opnieuw beantwoorden.
pi_63022967
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik heb weel heel vaak gelijk. Vraag het DS4 maar.
Ik zal het antwoord alvast maar geven: dat valt nog fiks tegen... maar hij denkt het wel zeer geregeld te hebben...
pi_63040255
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zal het antwoord alvast maar geven: dat valt nog fiks tegen... maar hij denkt het wel zeer geregeld te hebben...
Dat kan nooit tegen vallen, maar eerlijk je wilt het toegeven. Ik snap je reactie wel, je ziet in mij een geweldige concurrent. Een ingenieur die het je knap moeilijk maakt, ook al ben je een topjurist.

Ik vrees dat het nog lang gaat duren voor je eruit bent met dat verkiezingstopic. Maar laten we eerlijk zijn, het is een kuttopic geworden, want.....kut-awards dit jaar....Gelukkig loopt het topic voor geen meter, dat is ook geen wonder. Het is gewoon een teleologie van sigme, overduidelijk. Jij en ik verdienen gewoon beter, jij iets meer dan ik.

Als TopFokker had ik WEER veel MEER moeten verdienen. Adel verplicht immers
pi_63040341
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Want? De zondag is ideaal voor bedactiviteiten hoor...
Nee, niet ideaal, daar je op zondag nooit werk mag doen. Ik pleit ook voor verplicht webcams, op alle alaapkamers zodat de zondagpolitie ook, indien nodig , hierop kan toezien.
pi_63040408
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Let maar op:
[..]

[..]

[..]

[..]

Goed, in theorie kan een Joodse buurman niet het Joodse geloof aanhangen, maar het was duidelijk uit de eerste vraagstelling dat ik uitging van een buurman die het Joodse geloof aan hangt.
[..]

Nee hoor... Of jij hebt de vraag niet begrepen, maar dan mag je hem opnieuw beantwoorden.
Dat ik het Christelijk geloof prevaleer boven andere geloven zegt natuurlijk niet dat ik van mening ben dan dat het Joodse geloof een pertinente onzingeloof zou vinden. Integendeel. Verlies je de nuance niet teveel uit het oog?

Met onzin geloven bedoel in de geloven kaboutertjes en elfjes.

Maar dat kan toch genoom wat ik zeg? Bij jou prevaleert de Porsche toch ook als auto? Dat maakt toch niet dat je een Mercedes dan een onzin auto vindt?
pi_63040486
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:50 schreef Scaurus het volgende:
EG, ben jij gelovig?
Die kans is behoorlijk hoog, ja.
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:17:44 #233
pi_63040521
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoeft niet eens een religieuze insteek te zijn. Gewoon 1 dag in de week dat alles zoveel mogelijk rust.
ok, maandag. Slotje.
pi_63040937
quote:
Op donderdag 6 november 2008 22:01 schreef FJD het volgende:

[..]

Als ik 's avonds boodschappen doe dan dwing ik iemand om in de avond te werken. Dan kan hij/zij niet om 18:00 met man/vrouw aan het eten zitten! Stel je eens voor als ze ook nog eens kinderen hebben, hele gezinnen verscheurd omdat pa of ma 's avonds niet aan het avondmaal kan zitten alleen maar omdat ik op zondag geen boodschappen mag halen van jou.
[..]
Maar tot hoe laat werk jij dan? Kan jij geen boodschappen voor 18.00 doen?

En verder hoop ik dat je een leuke, mooie knappe vrouw zult ontmoeten. Die niet al te carrière gericht is en minder dan 40 uur werkt. En een goed moeder kan zijn.

Dus hup , op een vrouw uit. Niet stilzitten. Kan die de boodschapjes gaan doen
quote:
Ik ben perfect in staat om m'n eigen gezondheid in de gaten te houden. Daar heb ik jouw hulp niet bij nodig maar lief dat je aan me denkt
Ik ben lief, vraag het DS4 maar. Ik heb ook nooit ruzie met hem. Als we dat wel hebben dan gaat het nergens over.
quote:
Overigens rust ik met enige regelmaat een hele zondag uit omdat ik 's ochtends in de vroegte al heb gesport. Bevalt me prima
[..]
Dat is ook op zich geen werk. De ZP zal daarmee iha weinig problemen daarmee hebben, en geval tot geval bekijken
quote:
Zoals gezegd heb ik daar jouw hulp niet voor nodig
[..]
Weet ik wel, jij redt jezelf vast wel. ik heb trouwens niet de indruk dat jij iemand ben die bewust de zondagsrust gaat verstoren.
quote:
Bij sommigen wel, helaas zijn er nog veel te veel gelovigen die van mening zijn dat hun mening superieur is alleen maar omdat ze een bepaalde religie aanhangen. Jij bent er helaas eentje van.
Irl zullen mensen zeggen dat het meevalt. Dus ook als ik je ooit zou ontmoeten. Ik weet trouwens niet hoe je er nu uitziet. Ik herinner mij nog de foto, waarbij je op de bank sliep. Lijk je daar nog steeds op?
quote:
Zonde, je bereikt veel meer als je die attitude laat vallen en open staat voor discussie.
Ja, maar je gaat me toch niet vertellen dat ik zo'n houding aanneem als Samir A ofzo? Want echt hoor, daar lijk in in de verste verste niet op.
quote:
Geloof het of geloof het niet maar als ik ergens een stuk van Arie Boomsma tegenkom dan lees ik dat altijd en de reden daarvan is tweeledig; hij heeft altijd wat interessants te vertellen en, belangrijker nog, hij wil z'n mening delen en niet opdringen. Je zult hem nooit een niet-gelovige zien veroordelen en je zult hem ook nooit iemand zijn geloof op zien dringen.
Arie Boomsma is een beste kerel ja. Maar ja, ik lijk ietwat meer op drs. A.G. Knevel. Wat dat betreft kan je mij beter vergelijken met hem. Ik hem hem tot twee keer ontmoet. Ik heb veel bewondering voor hem.
quote:
Probeer dat ook eens zou ik zeggen, je zult zien dat mensen dan opeens veel meer open staan voor discussie.
Irl kom ik met iedereen een discussie aangaan. Ik neem sowieso een heel andere houding aan als Jan van den Bosch, want die vond ik maar wat arrogant tenge Maarten van Rossum laatste keer bij Pauw en Witteman.
pi_63040962

pi_63040964
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

ok, maandag. Slotje.
Nee zondag natuurlijk

Zondag is ook de mooiste dag die er is.
pi_63041094
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat ik het Christelijk geloof prevaleer boven andere geloven zegt natuurlijk niet dat ik van mening ben dan dat het Joodse geloof een pertinente onzingeloof zou vinden. Integendeel. Verlies je de nuance niet teveel uit het oog?
Ik neem aan dat je prefereer bedoelt...

Maar het is meer dan dat: jij wil dat de Joodse buurman ook de zondag als rustdag gaat nemen...

En als wij het over Joods geloof hebben en je begint dan over "onzingeloof", ja, dan denk ik dat je het Joodse geloof als onzingeloof bestempelt.
quote:
Met onzin geloven bedoel in de geloven kaboutertjes en elfjes.
Het was dus kennelijk als volledig irrelevante opmerking bedoeld... Vreemd, maar goed.
quote:
Maar dat kan toch genoom wat ik zeg? Bij jou prevaleert de Porsche toch ook als auto? Dat maakt toch niet dat je een Mercedes dan een onzin auto vindt?
Nee, maar als wij het over Mercedes hebben zeg ik ook niet ineens dat er nu eenmaal onzin-auto's zijn...

En in lijn met wat wij bespraken: ik wil ook niet iedereen verplichten om in een Porsche te rijden. Ik gun het daarentegen wel iedereen. Zo aardig ben ik dan weer wel.
pi_63041171
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:33 schreef HPoi het volgende:
[ afbeelding ]

Ook Ali B. dient zich netjes te gedragen op zondag. (op de overige dagen ook trouwens) Even voorop gesteld dat hij dit op zondag deed. En al helemaal als dat in de buurt van de kerk is waar op dat moment een dienst plaatsvindt....

Dat zouden nou precies de situaties zijn waarbij zondagpolitie kordaat zou moeten optreden.
pi_63041426
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je prefereer bedoelt...
Ja, prevaleren in deze context vanuit mijn optiek niet goed gekozen
quote:
Maar het is meer dan dat: jij wil dat de Joodse buurman ook de zondag als rustdag gaat nemen...
Laten we het gewoon praktisch houden: het is natuurlijk godsonmogelijk om 7 rustdagen te creëren.
quote:
En als wij het over Joods geloof hebben en je begint dan over "onzingeloof", ja, dan denk ik dat je het Joodse geloof als onzingeloof bestempelt.
[..]
Denken moet je aan de paarden overlaten
quote:
Het was dus kennelijk als volledig irrelevante opmerking bedoeld... Vreemd, maar goed.
[..]
Nou, dat is dan wel heel zwart wit hoor. Want er bestaan naast andere geloven, waarvoor iets te zeggen valt ook onzingeloven. Zoals ik zei over de kaboutertjes en de elfjes.
quote:
Nee, maar als wij het over Mercedes hebben zeg ik ook niet ineens dat er nu eenmaal onzin-auto's zijn...
Hm, toch leek het erop dat jij wel de conclusie trok dat ik het Joodse geloof een onzin geloof zou vinden. Dat had je nooit zo uit mijn quote kunnen begrijpen. Dus nu niet stiekem de boel omdraaien he?
quote:
En in lijn met wat wij bespraken: ik wil ook niet iedereen verplichten om in een Porsche te rijden. Ik gun het daarentegen wel iedereen. Zo aardig ben ik dan weer wel.
Hoe kan je dat volhouden als iemand die zo groot mogelijke verschillen mogelijk wilt maken?

Jij bent toch zo tegen gelijkheid?
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 21:52:40 #240
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63041600
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou, dat is dan wel heel zwart wit hoor. Want er bestaan naast andere geloven, waarvoor iets te zeggen valt ook onzingeloven. Zoals ik zei over de kaboutertjes en de elfjes.
Geloven in imaginaire vriendjes is altijd onzinnig, of dat nou een almachtig opperwezen is of een kabouter. Daar hebben we psychologen voor om zulke geestesafwijkingen te behandelen.
Carpe Libertatem
pi_63041729
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Geloven in imaginaire vriendjes is altijd onzinnig, of dat nou een almachtig opperwezen is of een kabouter. Daar hebben we psychologen voor om zulke geestesafwijkingen te behandelen.
Jij komt er wel
pi_63041770
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar daar hadden wij het dus helemaal niet over. Dus waarom je dat erbij haalde?
quote:
Hm, toch leek het erop dat jij wel de conclusie trok dat ik het Joodse geloof een onzin geloof zou vinden. Dat had je nooit zo uit mijn quote kunnen begrijpen. Dus nu niet stiekem de boel omdraaien he?
Ik denk dat het moeilijk anders te begrijpen viel. We hadden het over de Joodse buurman. Jij zegt dan dat het Christelijk geloof prevaleert. Ik zeg dan dat dit gelijkheid EG-style is en dan kom jij met "er zijn onzingeloven". Terwijl we het over Joods geloof en Christelijk geloof hadden gehad.

Ik begrijp dus werkelijk niet wat jij wilde zeggen als jij op kaboutertjes en elfjes doelde.

En daarnaast wil ik toch graag van jou weten wat die Joodse buurman moet. Van geloof wisselen? Of mag hij wel op zondag klussen omdat hij zaterdag al rustdag heeft?
quote:
Hoe kan je dat volhouden als iemand die zo groot mogelijke verschillen mogelijk wilt maken?

Jij bent toch zo tegen gelijkheid?
Ik ben helemaal geen voorstander van zo groot mogelijke verschillen, integendeel.

En ik ben ook niet tegen gelijkheid, ik acht gelijkheid voor iedereen een utopie.
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:09:31 #243
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63042107
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:52 schreef Boze_Appel het volgende:

Toch wel vreemd dat deze 'geestesafwijking' mensen niet in de weg staat groot wetenschapper (Isaac Newton), politicus (Barack Obama), schrijver (Leo Tolstoj) of burgerrechtenactivist (Martin Luther King) te worden.
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:15:44 #244
pi_63042257
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee zondag natuurlijk

Zondag is ook de mooiste dag die er is.
Maandag, mijn geloof schrijft je dat voor.
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:17:51 #245
pi_63042335
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 22:09 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Toch wel vreemd dat deze 'geestesafwijking' mensen niet in de weg staat groot wetenschapper (Isaac Newton), politicus (Barack Obama), schrijver (Leo Tolstoj) of burgerrechtenactivist (Martin Luther King) te worden.
"Actually, there is more money in religion than there is in Rock music." - Bono
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:25:06 #246
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_63042561
hoort deze topic niet in ONZ

wat een debiele topic!

en oja

ik ben voor:

Afschaffen kerkklokken luiden op de zondagmorgen tot 2 keer aan toe.

Voetbal in de kroeg kijken
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_63044210
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ook Ali B. dient zich netjes te gedragen op zondag. (op de overige dagen ook trouwens) Even voorop gesteld dat hij dit op zondag deed. En al helemaal als dat in de buurt van de kerk is waar op dat moment een dienst plaatsvindt....

Dat zouden nou precies de situaties zijn waarbij zondagpolitie kordaat zou moeten optreden.
...maar op alle andere dagen mag je natuurlijk afsteken wat je wilt, altijd en overal? Natuurlijk niet.
Als er overlast is voor iemand op zijn eigen terrein is dat natuurlijk iets dat opgelost moet worden.
Maar niet omdat het zondag is, of omdat het een kerk betreft, maar gewoon omdat je recht hebt op rust wanneer je thuis bent of een toespraak (preek) wilt houden.
  vrijdag 7 november 2008 @ 23:51:36 #248
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63044444
Ik stel voor alle zeven dagen tot rustdagen te maken. Al dat gehaast, daar wordt de mensheid alleen maar slechter van. En is het niet Blaise Pascal die schrijft dat veel kwaad in de wereld als oorzaak hebben dat mensen niet rustig in hun kamer zichzelf kunnen vermaken?
  zaterdag 8 november 2008 @ 01:49:48 #249
207527 SchoppenKoning
pi_63046772
EG...

Ga je hier nou ook 28 topics over door totdat je in een ander topic kan zeggen dat andere mensen je ondanks je superieure debattechnieken, jouw gelijk niet willen toegeven.
pi_63048154
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 01:49 schreef SchoppenKoning het volgende:
EG...

Ga je hier nou ook 28 topics over door totdat je in een ander topic kan zeggen dat andere mensen je ondanks je superieure debattechnieken, jouw gelijk niet willen toegeven.
pi_63048538
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nogmaals het is je eigen keuze waar je gaat wonen. Als je vlakbij een kerk gaat wonen, tjsa dat kan je weten dat daar een klok inhangt die af en toe een keer slaat.
Het is jouw keuze om in een buurt te gaan wonen waar men zondag wel iets doet.

En als je zo liberaal bent, waarom wil je dan zo graag zondagsrust opleggen? Als goed liberaal laat je zowel gelovigen als niet-gelovigen hun winkels open doen of naar de winkel gaan doen op dagen dat hun dat uitkomt. Als jij een winkelier was dan is er echt niemand die je dwingt je winkel op zondag open te gooien. Ook als consument zijnde dwingt niemand jou om op wat voor dag dan ook naar een winkel te gaan.

Als liberaal zou je moeten walgen van je eigen standpunt. Volgens mij ben je gewoon een beetje aan het stoken, net als waarheid. Zo niet, dan besef je je hopelijk wel dat je met dit soort topics je de ergernis aanwakkert bij veel Nederlanders. Hierdoor wordt de kans dat de zondagsrust afbrokkelt alleen maar groter. Op zich is de afschaffing zondagsrust namelijk niet zo'n heel erge nobele "cause" om voor te strijden; dit itt euthenasie of gelijke rechten voor vrouwen, homo's e.d. Maar als je maar genoeg mensen tegen hun schenen schopt dan komen we wel waar we zijn moeten... Keep up the good work!
  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2008 @ 09:35:50 #252
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63048560
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:32 schreef LB06 het volgende:
<snip>
EchtGaaf is geen liberaal. EchtGaaf is een gelovige conservatief die voor een gigantische overheid is die iedereen regels oplegt die hij goed dunkt.
Carpe Libertatem
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:08:51 #253
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63049772
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:35 schreef Boze_Appel het volgende:
EchtGaaf is geen liberaal. EchtGaaf is een gelovige conservatief die voor een gigantische overheid is die iedereen regels oplegt die hij goed dunkt.
Mag ik erop wijzen dat conservatieven doorgaans tegen een big government zijn?
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:29:13 #254
pi_63050118
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:08 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat is niet te rijmen met de enorme berg regels die de gemiddelde conservatief aan zijn medemens wil opleggen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:46:23 #255
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63050378
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is niet te rijmen met de enorme berg regels die de gemiddelde conservatief aan zijn medemens wil opleggen.
Dat hoef je ook niet te rijmen, want regulering moet volgens de conservatief grotendeels van sociale verbanden uitgaan, en slechts voor een klein deel vanuit de overheid. De teloorgang van traditionele sociale verbanden heeft juist geleid tot een overheid die enorm veel wil reguleren teneinde het achtergelaten gat op te vullen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:50:21 #256
pi_63050448
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:46 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat hoef je ook niet te rijmen, want regulering moet volgens de conservatief grotendeels van sociale verbanden uitgaan, en slechts voor een klein deel vanuit de overheid. De teloorgang van traditionele sociale verbanden heeft juist geleid tot een overheid die enorm veel wil reguleren teneinde het achtergelaten gat op te vullen.
Waarmee volledig voorbijgegaan word aan de wens van het individu om zijn eigen leven te willen inrichten.

De politiestaat hebben we dus te danken aan mamma's kindjes die heimwee hebben naar de goede oude tijd en hun dierbare dorpsgemeenschappen.

Hoe naïef
pi_63050515
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij komt er wel
Jij niet denk ik.

Ik snap niet dat je je druk maakt om de zondag. Als notaire steuntrekker zijnde heb je 7 dagen per week alle rust van het afgeven op de consumptiemaatschappij en meerverdieners.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:01:40 #258
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63050656
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarmee volledig voorbijgegaan word aan de wens van het individu om zijn eigen leven te willen inrichten.

De politiestaat hebben we dus te danken aan mamma's kindjes die heimwee hebben naar de goede oude tijd en hun dierbare dorpsgemeenschappen.

Hoe naïef

Het blijft moeilijk he, de grijstinten tussen zwart en wit zien.
De individu mag in een samenleving die conservatieven wenselijk vinden weldegelijk zijn leven naar eigen wens invullen. Daar zitten echter grenzen aan. Het wordt niet geaccepteerd dat je je leven invult op een manier die destructief voor jezelf is. Hoe liberaal ook, elke groep kent regels waaraan haar leden zich moeten houden. Zie bijv. pedofilie.

De politiestaat is historisch gezien trouwens het product van de oprukkende staat die de traditionele sociale verbanden wegvaagt.
pi_63051948
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 01:49 schreef SchoppenKoning het volgende:
EG...

In dit liberale hol heb ik geen illusies hoor
  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2008 @ 13:21:57 #260
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63052007
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:08 schreef Scaurus het volgende:
Mag ik je er op wijzen dat altijd, zonder uitzondering, het tegenovergestelde bereikt wordt door conservatieve regeringen.
Carpe Libertatem
pi_63056308
Nou ik zou bijna nog aangemoedigd worden om die zondagpolitie echt tot verkiezingsitem te kiezen, als ik hier de reacties lees.
pi_63056370
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 23:51 schreef Scaurus het volgende:
Ik stel voor alle zeven dagen tot rustdagen te maken. Al dat gehaast, daar wordt de mensheid alleen maar slechter van. En is het niet Blaise Pascal die schrijft dat veel kwaad in de wereld als oorzaak hebben dat mensen niet rustig in hun kamer zichzelf kunnen vermaken?
Inderdaad. Het valt mij steeds op hoe gejaagd iedereen is vandaag de dag. De liberalen hebben daar fors aan bijgedragen als je het mij vraagt.
pi_63056378
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 08:18 schreef FJD het volgende:

[..]

Dit zijn geen reacties van een academicus op niveau.
pi_63056394
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:32 schreef LB06 het volgende:

[..]

Het is jouw keuze om in een buurt te gaan wonen waar men zondag wel iets doet.

En als je zo liberaal bent, waarom wil je dan zo graag zondagsrust opleggen? Als goed liberaal laat je zowel gelovigen als niet-gelovigen hun winkels open doen of naar de winkel gaan doen op dagen dat hun dat uitkomt. Als jij een winkelier was dan is er echt niemand die je dwingt je winkel op zondag open te gooien. Ook als consument zijnde dwingt niemand jou om op wat voor dag dan ook naar een winkel te gaan.

Als liberaal zou je moeten walgen van je eigen standpunt. Volgens mij ben je gewoon een beetje aan het stoken, net als waarheid. Zo niet, dan besef je je hopelijk wel dat je met dit soort topics je de ergernis aanwakkert bij veel Nederlanders. Hierdoor wordt de kans dat de zondagsrust afbrokkelt alleen maar groter. Op zich is de afschaffing zondagsrust namelijk niet zo'n heel erge nobele "cause" om voor te strijden; dit itt euthenasie of gelijke rechten voor vrouwen, homo's e.d. Maar als je maar genoeg mensen tegen hun schenen schopt dan komen we wel waar we zijn moeten... Keep up the good work!
"latent"betekent.....?
pi_63056435
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik ben niet per definitie voor een extreem grote overheid. Ik heb altijd gezegd, markt daar waar het kan, overheid daar waar het moet. Nutsvoorzieningen dienen altijd overheid te zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2008 @ 17:27:04 #266
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63056443
Maarreh, dan moet die zondagsrustpolitie toch ook op zondag werken ?

Zowieso vind ik het dikke bullshit. Als iemand op zondag rust wil hebben vind ik dat prima hoor en ik wil er ook best een beetje rekening mee houden, maar als ik op zondag aan mijn auto wil klussen en niemand heeft daar echt last van (dus geen herrie maken) dan doe ik dat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63056625
Tja er zijn hele volksstammen die gewoon werken. Sommige zaken gaan gewoon door 24/24 365 dagen per jaar. Hulpdiensten, procesindustrie, staalindustrie, transport&vervoer, etc.

Die mensen willen slapen na de dinsdag nachtdienst... En dan staat die EG zijn schilderijtje op te hangen voor zijn moeder.
  zaterdag 8 november 2008 @ 17:42:04 #268
pi_63056754
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:01 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Het blijft moeilijk he, de grijstinten tussen zwart en wit zien.
De individu mag in een samenleving die conservatieven wenselijk vinden weldegelijk zijn leven naar eigen wens invullen. Daar zitten echter grenzen aan. Het wordt niet geaccepteerd dat je je leven invult op een manier die destructief voor jezelf is.

.
Daar ben ik dus tegen. Ik vind dat iedereen zelf mag uitmaken hoe die dood gaat, want dood gaan we allemaal en ik laat niet door jou bepalen hoe. Zal ik het eens voor jou gaan bepalen? Kijken hoe snel je terugkrabbelt.
pi_63056868
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:27 schreef 2cv het volgende:
Dit is prima op te lossen met roddel en achterklap en in ernstige gevallen een sociaal isolement. De 'politie' is de buren.
pi_63056890
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Inderdaad. Het valt mij steeds op hoe gejaagd iedereen is vandaag de dag. De liberalen hebben daar fors aan bijgedragen als je het mij vraagt.
Iedereen moet wel gejaagd zijn. We zijn tenslotte verplicht zeven dagen in zes te proppen.
pi_63063277
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:48 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Iedereen moet wel gejaagd zijn. We zijn tenslotte verplicht zeven dagen in zes te proppen.
Onzin. Iedereen wil gewoon meer geld. Dat is het probleem.
pi_63063356
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:27 schreef 2cv het volgende:
Dat klopt. Ze hebben dan ook ontheffingen, zoals de reguliere politie dat ook heeft. In beginsel zou de zondagspolitie dezelfde bevoegdheden moeten hebben als de reguliere politie.
quote:
Zowieso vind ik het dikke bullshit. Als iemand op zondag rust wil hebben vind ik dat prima hoor en ik wil er ook best een beetje rekening mee houden, maar als ik op zondag aan mijn auto wil klussen en niemand heeft daar echt last van (dus geen herrie maken) dan doe ik dat.
Gelukkig dat je vindt dat er geen herrie mag worden gemaakt. Dat zou al een heleboel schelen. Als dat ook buiten het gezicht van anderen plaatsvindt, dan is er geen reden voor ingrijpen.
pi_63063387
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:35 schreef jpjedi het volgende:
Tja er zijn hele volksstammen die gewoon werken. Sommige zaken gaan gewoon door 24/24 365 dagen per jaar. Hulpdiensten, procesindustrie, staalindustrie, transport&vervoer, etc.

Die mensen willen slapen na de dinsdag nachtdienst... En dan staat die EG zijn schilderijtje op te hangen voor zijn moeder.
Uiteraard nooddiensten ontheffing. Dat had je zelf ook kunnen bedenken.
pi_63064767
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit zijn geen reacties van een academicus op niveau.
Humor en zelfspot zijn geen eigenschappen die je kwijt raakt als je een goed stel hersens krijgt.
  zondag 9 november 2008 @ 00:19:03 #275
pi_63065764
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 22:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En voor tankstations en bloemenstallatjes en winkelpersoneel, mensen bij de TV, Efteling.... ah, geef iedereen een ontheffing.
  zondag 9 november 2008 @ 00:22:47 #276
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_63065811
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En voor tankstations en bloemenstallatjes en winkelpersoneel, mensen bij de TV, Efteling.... ah, geef iedereen een ontheffing.
Behalve de buurman natuurlijk
pi_63066268
Trouwens er mag op dit moment niet meer gepost worden. Zondagrust! De ZP surveilleert
  zondag 9 november 2008 @ 00:50:39 #278
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63066340
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Trouwens er mag op dit moment niet meer gepost worden. Zondagrust! De ZP surveilleert
Ik zit lekker op mijn kamer, op zolder. Wel met een krant (Reformatorisch Dagblad) vlakbij, zodat ik indien nodig snel me laptop kan dichtklappen en kan verbergen onder de krant.
pi_63066382
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:50 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ik zit lekker op mijn kamer, op zolder. Wel met een krant (Reformatorisch Dagblad) vlakbij, zodat ik indien nodig snel me laptop kan dichtklappen en kan verbergen onder de krant.
Bedenk dat ZP zo ongeveer alle trucjes wel kent

Ik ga slapen (geen arbeid). Welterusten.alvast.
pi_63066451
Trouwens, Scaurus, dat Reformatorisch Dagblad moet je nu echt als de wiedeweerga opbergen.

De internetversie van het RD kan je vandaag niet lezen ivm zondagrust.

Kijk hier maar

http://www.refdag.nl/zondag

Dat geldt dan voor de papieren versie uiteraard ook.

zondag 9 november 2008 @ 00:59:51 #281
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63066508
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Bedenk dat ZP zo ongeveer alle trucjes wel kent
Ik heb ook zo'n teleding (hoe heet het ook alweer? Gosh, 1984 is lang geleden) aan de muur hangen, ze weten het al. Ik wacht rustig tot ze mij komen halen.
  zondag 9 november 2008 @ 01:00:34 #282
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63066529
De refdag kan je toch makkelijk binnenkomen op zondag? Via een andere 'port' ofzo, heb het ooit eens op GeenStijl gezien.
pi_63066606
De wereld onder God, het ultieme 1984
  zondag 9 november 2008 @ 01:07:14 #284
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63066660
quote:
Op zondag 9 november 2008 01:04 schreef sneakypete het volgende:
De wereld onder God, het ultieme 1984
De weg naar 1984 loopt echter wel langs de weg van de goddelozen, niet de gelovigen.
pi_63066740
quote:
Op zondag 9 november 2008 01:07 schreef Scaurus het volgende:

[..]

De weg naar 1984 loopt echter wel langs de weg van de goddelozen, niet de gelovigen.
Dus ook langs jou, beste atheïst.
  zondag 9 november 2008 @ 01:13:58 #286
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63066804
quote:
Op zondag 9 november 2008 01:11 schreef sneakypete het volgende:
Dus ook langs jou, beste atheïst.
Ik ben geen atheïst in de utopische traditie (zoals veel atheïsten hier, geloven dat geloof uiteindelijk zal verdwijnen en dat godsdienst per definitie achterlijk is). Sta liever in de schaduw van Schopenhauer en Nietzsche.
pi_63066982
quote:
Op zondag 9 november 2008 01:13 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ik ben geen atheïst in de utopische traditie (zoals veel atheïsten hier, geloven dat geloof uiteindelijk zal verdwijnen en dat godsdienst per definitie achterlijk is). Sta liever in de schaduw van Schopenhauer en Nietzsche.
Spiritualiteit zal nooit verdwijnen aangezien onze hersens er zelfs op gemaakt zijn. Onderzoekers vonden een gebied dat actief betrokken is bij geestelijke ervaringen e.d. In die zin is atheisme ten onrechte van mening dat ideeën ook een darwinistisch patroon vormen (waaruit ook oa de opvatting volgt dat de wereld van nu hoe dan ook veel beter moet zijn dan die uit vroegere tijden).

Maar los daarvan hebben bovengenoemde toch bepaald wel de vloer aangeveegd met religie, of het in elk geval in de juiste context geplaatst
.
Ik had vanochtend vroeg (althans, 11 uur, dat is voor een heiden erg vroeg) een jehova aan de deur met een foldertje over 'de waarheid' en of ik daar naar zocht. De hond was er blij mee.
  † In Memoriam † zondag 9 november 2008 @ 01:56:32 #288
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63067461
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat klopt. Ze hebben dan ook ontheffingen, zoals de reguliere politie dat ook heeft. In beginsel zou de zondagspolitie dezelfde bevoegdheden moeten hebben als de reguliere politie.
[..]

Gelukkig dat je vindt dat er geen herrie mag worden gemaakt. Dat zou al een heleboel schelen. Als dat ook buiten het gezicht van anderen plaatsvindt, dan is er geen reden voor ingrijpen.
Ik zal wel grote grijze of zwarte schermen van 4 meter hoog rondom m'n sleutelplek zetten dan. Dan kan je teniminste niet zien dat ik aan het sleutelen ben. Want daar hebben mensen toch zo'n ontzettende last van ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63068736
Heerlijk dat gebluf hier met de kennis van de Nederlandse taal. Beetje kinderachtig maar goed.
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 22:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wel eens van kraaktreinen gehoord in een chemische plant? Ken je een cokesproces in de staalfabriek? Continue gieten? Transport wat niet stil kan liggen?

Misschien mocht je het niet doorhebben maar veel activiteiten in dit land gaan ook gewoon op zondag door omdat dat namelijk onze economie is... Dat jij nou alleen aan hulpdiensten kan denken omdat je daar zelf direct baat bij kan hebben schetst weer je karakter.
  zondag 9 november 2008 @ 11:49:33 #290
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63070608
quote:
Op zondag 9 november 2008 06:13 schreef jpjedi het volgende:
Wel eens van kraaktreinen gehoord in een chemische plant? Ken je een cokesproces in de staalfabriek? Continue gieten? Transport wat niet stil kan liggen?

Misschien mocht je het niet doorhebben maar veel activiteiten in dit land gaan ook gewoon op zondag door omdat dat namelijk onze economie is... Dat jij nou alleen aan hulpdiensten kan denken omdat je daar zelf direct baat bij kan hebben schetst weer je karakter.
Idd, maar volgens mij is de hele zondagsrust en het mensen hem verplicht opleggen een achterhaald jaren 50 en 60 verschijnsel
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63070752
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, maar volgens mij is de hele zondagsrust en het mensen hem verplicht opleggen een achterhaald jaren 50 en 60 verschijnsel
Toch is er anno 2008 nog steeds zeer strenge wetgeving voor.
pi_63072722
Nog geen bonnen uitgeschreven vandaag
pi_63072748
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:57 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Toch is er anno 2008 nog steeds zeer strenge wetgeving voor.
Dat valt toch wel mee?
pi_63072769
quote:
Op zondag 9 november 2008 06:13 schreef jpjedi het volgende:
Heerlijk dat gebluf hier met de kennis van de Nederlandse taal. Beetje kinderachtig maar goed.
[..]

Alles kan je stilleggen, maar dat kost geld.
quote:
Misschien mocht je het niet doorhebben maar veel activiteiten in dit land gaan ook gewoon op zondag door omdat dat namelijk onze economie is...
Economie boven alles?
quote:
Dat jij nou alleen aan hulpdiensten kan denken omdat je daar zelf direct baat bij kan hebben schetst weer je karakter.
pi_63072778
quote:
Op zondag 9 november 2008 01:56 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik zal wel grote grijze of zwarte schermen van 4 meter hoog rondom m'n sleutelplek zetten dan. Dan kan je teniminste niet zien dat ik aan het sleutelen ben. Want daar hebben mensen toch zo'n ontzettende last van ...
Hmm, dat is dan wel weer erg repressief hoor.
pi_63072794
quote:
Op zondag 9 november 2008 01:00 schreef Scaurus het volgende:
De refdag kan je toch makkelijk binnenkomen op zondag? Via een andere 'port' ofzo, heb het ooit eens op GeenStijl gezien.
Ow. Maar zullen ze dat lek dan niet inmiddels hebben gedicht?
  zondag 9 november 2008 @ 13:55:51 #297
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63072939
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Economie boven alles?
Nee, zondagsrust boven alles dat is de oplossing.

Zeker als je daarmee mensen verplicht tot zaken die ze helemaal niet willen. Het wordt echt eens tijd dat we die jaren 50 / 60 betuttelende houding afschaffen.

Als jij zondagsrust wil oke maar val er andere niet mee lastig en leg het ze ook niet verplicht op.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63073015
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:55 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, zondagsrust boven alles dat is de oplossing.

Zeker als je daarmee mensen verplicht tot zaken die ze helemaal niet willen. Het wordt echt eens tijd dat we die jaren 50 / 60 betuttelende houding afschaffen.

Als jij zondagsrust wil oke maar val er andere niet mee lastig en leg het ze ook niet verplicht op.
Het zou zalig voor de mensheid zijn als de zondagsrust in ere zou worden hersteld
pi_63073109
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het zou zalig voor de mensheid zijn als de zondagsrust in ere zou worden hersteld
Vind jij, daar is niet iedereen het mee eens natuurlijk
pi_63073250
http://www.spitsnieuws.nl(...)ags_in_grafkerk.html

Kan dat niet gewoon door de week?
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_63074594
Zo is het genoeg geweest.

Slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')