Nou dat is dan reden genoeg om de zondagpoltite direct in te laten grijpen. Dit kan dus gewoon echt niet.quote:Op maandag 3 november 2008 22:09 schreef Rosbief het volgende:
Over aanstootgevend te spreken:
Hier staan elke zondagmorgen om stipt 8:30 drie 13/14-jarige meisjes auto's te wassen in bikini terwijl hun vader ze filmt. Beat that
Neen.quote:Op maandag 3 november 2008 22:16 schreef Cahir het volgende:
HALO HALO U BENT KATHOLIEK?
Nou liever niet.quote:ROT EENS OP
Om de dooie dood niet..quote:EEN GEEF MIJN KOOPZONDAG TERUG
Nee, we moeten de zondagrust weer in ere herstellen. Voorkomen dat een traditie zo verloren gaat. Ht is voor iedereen beter. Werkgevers krijgen zo tenminste goed uitgeruste werknemers op maandag terug.quote:Op maandag 3 november 2008 22:18 schreef Fastmatti het volgende:
Bemoei je met je eigen zaken.
Dat kan op zaterdag en door de week ook. Gun het personeel nou ook eens de broodnodige zondagrust.quote:Vind het al erg zat dat ik op zondag niet naar de winkels kan.
Nee, je weet niet hoe goed het hier is. Niet mee spotten, tweederde van de wereldbevolking lijdt honger.quote:Kutland.
Daar is niets op tegen. Dan kan je de dienst ook niet vergeten.quote:Op maandag 3 november 2008 22:22 schreef Salatrel het volgende:
maar wel om 8:30 me bed uit geklokkeluid worden zeker
Waarom niet? Het zijn z'n eigen dochters, hij heeft ze toch GVD zelf gekocht!quote:Op maandag 3 november 2008 22:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou dat is dan reden genoeg om de zondagpoltite direct in te laten grijpen. Dit kan dus gewoon echt niet.
Ik wil op zondag kunnen werkenquote:Op maandag 3 november 2008 22:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, we moeten de zondagrust weer in ere herstellen. Voorkomen dat een traditie zo verloren gaat. Ht is voor iedereen beter. Werkgevers krijgen zo tenminste goed uitgeruste werknemers op maandag terug.![]()
[..]
Dat kan op zaterdag en door de week ook. Gun het personeel nou ook eens de broodnodige zondagrust.![]()
[..]
Nee, je weet niet hoe goed het hier is. Niet mee spotten, tweederde van de wereldbevolking lijdt honger.
Zijn eigen dochters gekocht?quote:Op maandag 3 november 2008 22:24 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Waarom niet? Het zijn z'n eigen dochters, hij heeft ze toch GVD zelf gekocht!
Vertel mij eens waarom die rust exact op zondag moet. Dat kan best op een andere dag in de week. Staat trouwens nergens in de bijbel dat die dag rust op zondag moet zijn.quote:Op maandag 3 november 2008 22:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, we moeten de zondagrust weer in ere herstellen. Voorkomen dat een traditie zo verloren gaat. Ht is voor iedereen beter. Werkgevers krijgen zo tenminste goed uitgeruste werknemers op maandag terug.![]()
[..]
Dat kan op zaterdag en door de week ook. Gun het personeel nou ook eens de broodnodige zondagrust.![]()
[..]
Nee, ik heb helaas moeten constateren dat Nederland een tweede wereld land wordt/is. Absoluut niet arm, maar ik durf het niet meer rijk te noemen.quote:Nee, je weet niet hoe goed het hier is. Niet mee spotten, tweederde van de wereldbevolking lijdt honger.
Waarom op zondag? Er zijn toch andere 6 dagen?quote:
Omdat ik zondag niks te doen heb? En dan op straat ga hangen, geluidoverlast veroorzaken, oude mensen lastig vallen. Mensen beroven omdat ik geld tekort kom.quote:Op maandag 3 november 2008 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarom op zondag? Er zijn toch andere 6 dagen?
Waarom niet eens een dagje lekker uitrusten? Dat is toch veel beter voor je?
Op sabbat zult gij geen werk doen. In Nederland hebben we dat op zondag vastgesteldquote:Op maandag 3 november 2008 22:26 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Vertel mij eens waarom die rust exact op zondag moet. Dat kan best op een andere dag in de week. Staat trouwens nergens in de bijbel dat die dag rust op zondag moet zijn.
[..]
Maar is dat ook erg? Je aanbidt teveel het materialisme. Dat komt vast nog door je jonge leeftijd. Maar geloof me, als je op leeftijd komt en meer uit ervaring gaat spreken wordt het materialisme steeds minder belangrijk.quote:Nee, ik heb helaas moeten constateren dat Nederland een tweede wereld land wordt/is. Absoluut niet arm, maar ik durf het niet meer rijk te noemen.
Een slimme vader VERkoopt zijn dochters. En weinig kans dat de Zondagpoltitie daar wat aan doet.quote:Op maandag 3 november 2008 22:24 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Waarom niet? Het zijn z'n eigen dochters, hij heeft ze toch GVD zelf gekocht!
Ik word gelukkig van werken, ik word gelukkig van geld uitgeven. Geluk kan ik meenemen naar de hemel.quote:Op maandag 3 november 2008 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Op sabbat zult gij geen werk doen. In Nederland hebben we dat op zondag vastgesteld![]()
[..]
Maar is dat ook erg? Je aanbidt teveel het materialisme. Dat komt vast nog door je jonge leeftijd. Maar geloof me, als je op leeftijd komt en meer uit ervaring gaat spreken wordt het materialisme steeds minder belangrijk.
Ik heb daarnaast nog nooit een auto bij iemand in z'n grafkist gezien. Laat staan een suv![]()
Waarmee ik wil zeggen, Fastmatti, je neemt niets mee naar het hiernamaals. Verzamel daarom schatten in de hemel.
quote:Op maandag 3 november 2008 22:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Troll.
Die zal dat zeker niet toestaan.quote:Op maandag 3 november 2008 22:31 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Een slimme vader VERkoopt zijn dochters. En weinig kans dat de Zondagpoltitie daar wat aan doet.
Nee.quote:Op maandag 3 november 2008 22:32 schreef Cahir het volgende:
[..]
Ik word gelukkig van werken, ik word gelukkig van geld uitgeven. Geluk kan ik meenemen naar de hemel.
Waarom verplicht rusten op zondag? Er zijn toch zes andere dagen? 1 dag rusten ok, maar waarom op zondag?quote:Op maandag 3 november 2008 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarom op zondag? Er zijn toch andere 6 dagen?
Waarom niet eens een dagje lekker uitrusten? Dat is toch veel beter voor je?
Dat recht heb je niet.quote:Op maandag 3 november 2008 22:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik doe als Jezus en werk gewoon op de sabbat.
Kan dat niet zonder klok danquote:Op maandag 3 november 2008 22:40 schreef vigier het volgende:
Opzouten met die kloteklok van de kerk op zondagochtend. Ik wil dan IN BED van mijn zondagrust en mijn vriendin genieten.
Je bent me voorquote:Op maandag 3 november 2008 22:22 schreef Salatrel het volgende:
maar wel om 8:30 me bed uit geklokkeluid worden zeker
Het is natuurlijk van de zotte dat we anno 2008 nog gestoord worden door een achterhaald systeem wat veel beter ingeruild kan worden tegen een SMS-systeem, een automatisch gegenereerde e-mail of telefonische oproep, voor mijn part via de streambox van de kerkradio, maar zolang er bij wet geregeld is dat ik op zondag mn bed uitgeluid kan worden vind ik het onzin om ander, in jouw ogen storend gedrag, wel op zondag te verbieden, eerst kappen met die klokken dan praten we verder.quote:Op maandag 3 november 2008 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Daar is niets op tegen. Dan kan je de dienst ook niet vergeten.
Dat lijkt mij toch wel duidelijk.quote:Op maandag 3 november 2008 22:37 schreef Light het volgende:
[..]
Waarom verplicht rusten op zondag? Er zijn toch zes andere dagen? 1 dag rusten ok, maar waarom op zondag?
Zo'n sms heeft toch geen enkele charmequote:Op maandag 3 november 2008 22:41 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Je bent me voor![]()
[..]
Het is natuurlijk van de zotte dat we anno 2008 nog gestoord worden door een achterhaald systeem wat veel beter ingeruild kan worden tegen een SMS-systeem, een automatisch gegenereerde e-mail of telefonische oproep, voor mijn part via de streambox van de kerkradio, maar zolang er bij wet geregeld is dat ik op zondag mn bed uitgeluid kan worden vind ik het onzin om ander, in jouw ogen storend gedrag, wel op zondag te verbieden, eerst kappen met die klokken dan praten we verder.
Waarom zou hij? Die carwash-tapes worden als zoete broodjes verkocht.quote:Op maandag 3 november 2008 22:31 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Een slimme vader VERkoopt zijn dochters. En weinig kans dat de Zondagpoltitie daar wat aan doet.
Ja, dat moet JUIST zonder klok...daarom schrijf ik het ook. Dat gebeier (of hoe het ook heet) maakt me wakker, of stoort me als ik bezig ben. Als ik op zondagochtend mijn raam openzet en op stevig vermogen Grip Inc ga draaien komt de politie op mijn dak. Maar de kerk mag wel ongewenste herrie maken?quote:
Ik volg alleen maar het voorbeeld van Hem die zichzelf heeft opgeofferd voor al jouw zonden.quote:
's-avonds op tijd naar bed gaan scheelt heel veel. Klokgelui op zondag is geen overlast en wordt ook als zodanig beschouwd. Het is een oeroude traditie.quote:Op maandag 3 november 2008 22:44 schreef vigier het volgende:
[..]
Ja, dat moet JUIST zonder klok...daarom schrijf ik het ook. Dat gebeier (of hoe het ook heet) maakt me wakker, of stoort me als ik bezig ben. Als ik op zondagochtend mijn raam openzet en op stevig vermogen Grip Inc ga draaien komt de politie op mijn dak. Maar de kerk mag wel ongewenste herrie maken?
Ik kan ook het voorbeeld van Beatrix volgen. Maar daarmee kan ik toch niet dezelfde rechten als haar gaan claimen?quote:Op maandag 3 november 2008 22:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik volg alleen maar het voorbeeld van Hem die zichzelf heeft opgeofferd voor al jouw zonden.
Wie ben jij om te bepalen of klokgelui op zondag geen overlast is? Volgens mij kunnen mensen dat heel goed zelf bepalen... Net als dat diezelfde mensen zelf kunnen bepalen of Grip Inc overlast is.quote:Op maandag 3 november 2008 22:50 schreef EchtGaaf het volgende:
's-avonds op tijd naar bed gaan scheelt heel veel. Klokgelui op zondag is geen overlast en wordt ook als zodanig beschouwd. Het is een oeroude traditie.
Grip Inc draaien op zondag is al helemaal niet gepast.
Zondagswet. Het is zelfs zo erg dat jij of ik niet eens herrie mag maken voor de deur bij de kerk als de kerk zelf takkeherrie aan het maken is met hun gebel. Dan verstoor je de geloofsbeleving.quote:Op maandag 3 november 2008 22:44 schreef vigier het volgende:
Ja, dat moet JUIST zonder klok...daarom schrijf ik het ook. Dat gebeier (of hoe het ook heet) maakt me wakker, of stoort me als ik bezig ben. Als ik op zondagochtend mijn raam openzet en op stevig vermogen Grip Inc ga draaien komt de politie op mijn dak. Maar de kerk mag wel ongewenste herrie maken?
Kijk. Iedereen lijkt behept te zijn met het liberale virus. iedereen moet lekker zijn gang kunnen gaan en tradities aan hun laars lappen.quote:Op maandag 3 november 2008 22:55 schreef vigier het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen of klokgelui op zondag geen overlast is? Volgens mij kunnen mensen dat heel goed zelf bepalen... Net als dat diezelfde mensen zelf kunnen bepalen of Grip Inc overlast is.
Niemand houdt jou tegen om binnen de muren van de kerk jouw geloof te beleven.quote:Op maandag 3 november 2008 22:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Kijk. Iedereen lijkt behept te zijn met het liberale virus. iedereen moet lekker zijn gang kunnen gaan en tradities aan hun laars lappen.
Dat staat mij zo tegen.
Secularisatie in ruil voor goddeloosheid en liberalisme. Het is de dood in de pot.quote:Op maandag 3 november 2008 22:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zondagswet. Het is zelfs zo erg dat jij of ik niet eens herrie mag maken voor de deur bij de kerk als de kerk zelf takkeherrie aan het maken is met hun gebel. Dan verstoor je de geloofsbeleving.![]()
Seculier land, my ass.
uuuuhhh .....quote:Op maandag 3 november 2008 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Secularisatie in ruil voor goddeloosheid en liberalisme.
Nou gelukkig maarquote:Op maandag 3 november 2008 23:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niemand houdt jou tegen om binnen de muren van de kerk jouw geloof te beleven.
Nee, ik kan me in de verste verte niet voorstellen dat ik me stoor aan iemand die zijn auto wast.quote:Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Stoort u ook aan klussers op zondag? Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn? En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?
Het toont niet van respect naar andersdenkenden om het te dwingen om hun Zondag in te delen zoals gelovigen vinden dat dat zou moetenquote:Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.
Moeten die dan niet rusten? Extra personeel nodig dus minder mensen die op Zondag rust hebben.quote:Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.
Een afschuwelijk idee dat mij van bovenaf zou worden opgelegd wat ik wel of niet moet doen op mijn vrije Zondag en waar ik mijn ontspanning uithaal. Ik val geen Christenen lastig op Zondag dus kunnen ze ook mij gewoon mijn gang laten gaan?quote:Hoe denkt u daarover?
Ik vind klokgelui geen enkele charme hebben, sterker nog ik vind het vervelend, het stoort me 's ochtends als ik na 6 dagen keihard werken eindelijk eens wil uitslapen, het stoort me 's middags als ik tv kijk en het stoort me op woensdag en op zaterdag als ik geen klokgelui wil horen.quote:Op maandag 3 november 2008 22:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Zo'n sms heeft toch geen enkele charme
Je geeft zelf het antwoord al, vroeger is voorbijquote:Op maandag 3 november 2008 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar zijn de tijden van vroeger gebleven?
quote:Op maandag 3 november 2008 23:14 schreef Ringo het volgende:
Je zou eigenlijk ook zondagslaven moeten hebben. Daartoe zou de overheid bijvoorbeeld mensen van een minder ras kunnen verplichten, om iedere zondag hun lijf en diensten ter beschikking te stellen aan het geestelijk meer vermogende deel der mensheid.
En die politie... Die moet dus werken op zondag???quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:10 schreef Specularium het volgende:
Hoe moet die politie er eigenlijk uitzien?
Zwarte leren driekwarts jassen en een kruis om de nek?
Ik hoop voor je dat je nooit op zondag een ongeluk krijgt en een transfusie nodig zou hebben.quote:Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Stoort u ook aan klussers op zondag? Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn? En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?
Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.
Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.
Hoe denkt u daarover?
Slecht plan.quote:Op maandag 3 november 2008 23:14 schreef Ringo het volgende:
Je zou eigenlijk ook zondagslaven moeten hebben. Daartoe zou de overheid bijvoorbeeld mensen van een minder ras kunnen verplichten, om iedere zondag hun lijf en diensten ter beschikking te stellen aan het geestelijk meer vermogende deel der mensheid.
Het is niet nodig, het kan ook op zaterdag. Autowassen is dan nog niet zo erg als klussende buren. Die tonen dan geen enkel respect.quote:Op maandag 3 november 2008 23:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, ik kan me in de verste verte niet voorstellen dat ik me stoor aan iemand die zijn auto wast.![]()
Vrijheid heeft zijn grenzen. Die grens is daar waar anderen last hebben.quote:Bovendien is het een vrije dag. Dat betekent dat iedereen vrij is om te doen waar hij van denkt dat het nuttig is.
Ze veroorzaken hoe dan ook toch overlast. Dat is sowieso niet echt respectvol.quote:Het toont niet van respect naar andersdenkenden om het te dwingen om hun Zondag in te delen zoals gelovigen vinden dat dat zou moeten
[..]
De Zondagspolitie (ZP) heeft ontheffing. Net las de gewone politie. En artsen hebben ook ontheffing.quote:Moeten die dan niet rusten? Extra personeel nodig dus minder mensen die op Zondag rust hebben.
[..]
Het punt is dat ze wel lastig vallen. Kan er niet 1 dag zijn dat alles rust?quote:Een afschuwelijk idee dat mij van bovenaf zou worden opgelegd wat ik wel of niet moet doen op mijn vrije Zondag en waar ik mijn ontspanning uithaal. Ik val geen Christenen lastig op Zondag dus kunnen ze ook mij gewoon mijn gang laten gaan?
Zoiets?quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:10 schreef Specularium het volgende:
Hoe moet die politie er eigenlijk uitzien?
Zwarte leren driekwarts jassen en een kruis om de nek?
Ik stoor me er niet aan. Ik snap het wel als mensen maar één dag in de week vrij zijn om thuis zaken te kunnen regelen dat dit op die dag gebeurt. Wel zou ik het prettig vinden als het klussen tussen 10.00 en 22.00u beperkt blijft.quote:Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.
Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.
Hoe denkt u daarover?
Dus omdat jij zelf te zwak bent om met je buren afspraken te maken moet de overheid dit weer voor je oplossen?quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is niet nodig, het kan ook op zaterdag. Autowassen is dan nog niet zo erg als klussende buren. Die tonen dan geen enkel respect.
[..]
Vrijheid heeft zijn grenzen. Die grens is daar waar anderen last hebben.![]()
[..]
Ze veroorzaken hoe dan ook toch overlast. Dat is sowieso niet echt respectvol.
[..]
De Zondagspolitie (ZP) heeft ontheffing. Net las de gewone politie. En artsen hebben ook ontheffing.
[..]
Het punt is dat ze wel lastig vallen. Kan er niet 1 dag zijn dat alles rust?
Dus de overgrote meerderheid van Nederland moet zijn agenda maar aanpassen aan jouw extreme minderheidsidee? Waarom kan niet gewoon ieder zijn eigen tijdsindeling maken?quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is niet nodig, het kan ook op zaterdag. Autowassen is dan nog niet zo erg als klussende buren. Die tonen dan geen enkel respect.
[..]
[..]
Ze veroorzaken hoe dan ook toch overlast. Dat is sowieso niet echt respectvol.
[..]
De Zondagspolitie (ZP) heeft ontheffing. Net las de gewone politie. En artsen hebben ook ontheffing.
[..]
Het punt is dat ze wel lastig vallen. Kan er niet 1 dag zijn dat alles rust?
Je vergeet erbij te zeggen dat koot en de bie weer terug op tv moet.quote:Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe denkt u daarover?
Het heeft niets met zwakte te maken. Maar meer met een door mij gewenste maatschappij. En dat is geen liberale versie : zo van alles moet maar kunnen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dus omdat jij zelf te zwak bent om met je buren afspraken te maken moet de overheid dit weer voor je oplossen?
En waarom dan geen rekening houden met andere geloven en hun rustdagen?
Ik ben geestelijk heel rijk.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:11 schreef sgeitgeit het volgende:
Zo'n slecht plan kan alleen maar verzonnen worden door een geestelijk arm individu.
Vrijheid dient op te houden daar waar anderen er last van krijgen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus de overgrote meerderheid van Nederland moet zijn agenda maar aanpassen aan jouw extreme minderheidsidee? Waarom kan niet gewoon ieder zijn eigen tijdsindeling maken?
Dat betekent dat ik in een soort schuilkelder moet gaan wonen? Het moet niet gekker worden.quote:Als je er echt zo'n last van hebt pleit dan voor een aftrekpost voor het volledig isoleren van je huis zodat je op Zondag helemaal niets meer hoort.
Dat had een ander lintje moeten zijn. Een positief lintje. Voor iemand die met draconische maatregelen, van dik hout zaagt men planken, het fatsoen weer terug brengt in de maatschappij.quote:
quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:29 schreef SchoppenKoning het volgende:
[..]
Je vergeet erbij te zeggen dat koot en de bie weer terug op tv moet.
Als je zo gelukkig bent dat iemand anders jouw vrijheid niet beperkt waarom ben je dan zo gelukkig als je iemand anders z'n vrijheid beperkt?quote:
Gelukkig ben je weer terug.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Als je zo gelukkig bent dat iemand anders jouw vrijheid niet beperkt waarom ben je dan zo gelukkig als je iemand anders z'n vrijheid beperkt?
Waar sta je dan precies? "Nou gelukkig maar" konden we immers uit jouw mond optekenen en nu zou dat opeens geen juiste term meer zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik denk niet dat je in termen van geluk moet spreken, mijn beste.
Hangt altijd van het onderwerp af. Maar ik hou tradities graag in ere. In ben zeer tegen een 24 uurs economie. En dan zeg ik : kan er dan niet 1 dag in de week het gewoon lekker rustig en STIL zijn?quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Waar sta je dan precies? "Nou gelukkig maar" konden we immers uit jouw mond optekenen en nu zou dat opeens geen juiste term meer zijn.
Vrijheid betekent betekent voor mij niet dat iedereen maar lekker hun gang kan gaan. Het houdt op als anderen er zich aan kunnen storen.quote:Buiten dat blijft de vraag waarom je van anderen de vrijheid eist om je religie te mogen belijden terwijl je anderen wenst te beperken in hun vrijheid om te doen wat hen goeddunkt.
Ja.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:47 schreef NiTiN het volgende:
En over respect daarvoor moeten hebben: Moet ik kinderen dan ook respecteren voor het feit dat ze in Sinterklaas geloven?
We leven in een drukbevolkt land. Overlast is veelvuldig aanwezig. Mensen zijn teveel geneigd om alleen aan zichzelf te denken. En gaan lekker hun gang.....quote:Op woensdag 5 november 2008 11:26 schreef HostiMeister het volgende:
Debielste idee ooit, laat mensen lekekr doen wat ze willen doen in hun fucking vrije tijd. Politie om rust te hanteren.
Ja maar omdat jij vindt dat zondag een rustdag moet zijn, heeft iedereen zich maar aan die idealogie aan te passen?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
We leven in een drukbevolkt land. Overlast is veelvuldig aanwezig. Mensen zijn teveel geneigd om alleen aan zichzelf te denken. En gaan lekker hun gang.....
En dan is het niet gek dat er orde handhaving is. Politie is dan hoe dan ook altijd noodzakelijk.
Nee. Wat is nou mooier dan het klokluiden op zondag? En als je daar wakker van wordt dan heb je de wekker niet vroeg genoeg gesteld. De kerkklok is immers niet bedoeld als wekker.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:27 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ga je dan ook wat doen aan die kankerbellen van de karke die me op zondag wakker maken?
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar klussen op zondag geeft wel ongevraagde overlast.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:29 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja maar omdat jij vindt dat zondag een rustdag moet zijn, heeft iedereen zich maar aan die idealogie aan te passen?
Ik stoor me aan religie in het algemeen. Volgens jouw redenatie kunnen we het dus gewoon verbieden?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Vrijheid betekent betekent voor mij niet dat iedereen maar lekker hun gang kan gaan. Het houdt op als anderen er zich aan kunnen storen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op woensdag 5 november 2008 11:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik stoor me aan religie in het algemeen. Volgens jouw redenatie kunnen we het dus gewoon verbieden?Ik kan niet verboden worden. En als premier al helemaal niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En wanneer moet men dan klussen? 's Avonds in het donker als je een hele dag hebt gewerkt?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar klussen op zondag geeft wel ongevraagde overlast.
Nee, zaterdag overdag.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:41 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En wanneer moet men dan klussen? 's Avonds in het donker als je een hele dag hebt gewerkt?
Je weet niet wat latent betekent?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
dus, je verplicht mensen t klussen op een bepaalde dag, erg liberaal en vooruitstrevend van je
En anderen hebben geen last van jouw verbodsdrift wilde je zeggen?quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vrijheid dient op te houden daar waar anderen er last van krijgen.
Je kunt ook gewoon afspraken maken met je buren.quote:Dat betekent dat ik in een soort schuilkelder moet gaan wonen? Het moet niet gekker worden.
Ik schat de kansen dat Constant Kusters premier wordt nog hoger in eigenlijk.quote:Nee, dan hoop ik eerder dat SGP 76 zetels krijgt..
Had niet eens gezien dat dat in je ondertitel stondquote:Op woensdag 5 november 2008 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je weet niet wat latent betekent?
Dit is een discussieforum. Bedoeld om issues als deze op de agenda te zettenquote:Op woensdag 5 november 2008 11:47 schreef TeChNo2 het volgende:
TS verveelt zich ?
Ik zou maar oppassen, voor je het weet ben je zelf als irritant bestempeld en wordt je door je zelf verzonnen politie afgevoerd (misschien wel naa een werkkampje is dat ook nog een fijn idee voor je ?)
Je hebt zijn andere topics zeker nog nooit gelezen?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:50 schreef TeChNo2 het volgende:
(Je gaat toch niet zeggen dat je serieus bent ???)
dat is jou mening dat het klokluiden mooi is...i k vind die 14 jarige breezah die mijn auto wast in der bikini voor 4 euro veel mooier!quote:Op woensdag 5 november 2008 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee. Wat is nou mooier dan het klokluiden op zondag? En als je daar wakker van wordt dan heb je de wekker niet vroeg genoeg gesteld. De kerkklok is immers niet bedoeld als wekker.
Zaterdag op tijd naar bed gaan helpt ook veel.
In plaats van alle leven uit je buurt via de overheid gebanned te laten krijgen zou je ook voor oordopjes en/of zondagse heidagen kunnen opteren.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vrijheid dient op te houden daar waar anderen er last van krijgen.
[..]
Dat betekent dat ik in een soort schuilkelder moet gaan wonen? Het moet niet gekker worden.
Nee, dan hoop ik eerder dat SGP 76 zetels krijgt..
Ik probeer mij zo weinig mogelijk te storen aan mensen. Overigens, ik kan mij niet heugen dat ik iemand op zondag zijn auto zag wassen.quote:Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Stoort u ook aan klussers op zondag?
Er zijn vele plekken in NL waar het 7 dagen in de week rustig is. Dus als je dat zoekt...quote:Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn?
En het kan op zondag. En maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag...quote:En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?
Dat is onjuist. Respect toon je door anderen in hun waarde te laten. Kijk, de zondag verzieken door Jantje Shit op 10 te zetten: ok, dat hoort niet. Maar auto wassen is geen overlastgevende bezigheid. Klussen hoeft dat ook niet te zijn, hoewel ook daarvoor geldt dat overmatige geluidsproductie tot normale tijden beperkt moet blijven.quote:Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.![]()
Meteen die repressie weer... Brrr...quote:Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.
Ik vind dat je niet moet zeuren. Jij bent vrij om op zondag te rusten en van jouw rust te genieten. Niemand die dat voor jou onmogelijk maakt. Dat anderen op zondag een ander programma wensen te volgen dien je gewoon te accepteren.quote:Hoe denkt u daarover?
Hier stoor ik mij dan wel aan:quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:29 schreef SchoppenKoning het volgende:
Je vergeet erbij te zeggen dat koot en de bie weer terug op tv moet.
Dus andere geloven moeten ook maar niet kunnen in de door jou gewenste maatschappij, die hebben immers hele andere rustdagen?quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het heeft niets met zwakte te maken. Maar meer met een door mij gewenste maatschappij. En dat is geen liberale versie : zo van alles moet maar kunnen.
Nee.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:28 schreef Clara het volgende:
[..]
In plaats van alle leven uit je buurt via de overheid gebanned te laten krijgen zou je ook voor oordopjes en/of zondagse heidagen kunnen opteren.
Jawel. Zou kunnen en is een optie die minder mensen beperkt in hun vrijheid. Dat je het niet wílt is een ander verhaal en getuigd van een armoedig empathisch vermogen voor je medemens, op zich.quote:
Ik afgelopen zondag nog. Een paar huizen verder waar ik woon. Het wordt steeds gekker.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik probeer mij zo weinig mogelijk te storen aan mensen. Overigens, ik kan mij niet heugen dat ik iemand op zondag zijn auto zag wassen.
[..]
Nou die plekken zijn er niet veel hoor. Ja, alleen voor CEO's zeker?quote:Er zijn vele plekken in NL waar het 7 dagen in de week rustig is. Dus als je dat zoekt...
[..]
6 dagen. mogelijkheden te over zou je zeggen.quote:En het kan op zondag. En maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag...
[..]
Autowassen geeft inderdaad slechts visuele vervuiling. Harde muziek is het hek van de dam. En klussen geeft vrijwel altijd forse geluidsoverlast. Iets waar de ander niet voor kiest. Maar wel moet aanhoren. Maar ja, we leven erg in een ik maatschappij. Lang leve het liberalisme. Iedereen moet toch lekker zijn gang kunnen gaan?quote:Dat is onjuist. Respect toon je door anderen in hun waarde te laten. Kijk, de zondag verzieken door Jantje Shit op 10 te zetten: ok, dat hoort niet. Maar auto wassen is geen overlastgevende bezigheid. Klussen hoeft dat ook niet te zijn, hoewel ook daarvoor geldt dat overmatige geluidsproductie tot normale tijden beperkt moet blijven.
als ze dat in ene garage doen , dus buiten het zicht, dan is er gene probleem. Deden ze dat maar. maar nee, heel opzichtig op straat natuurlijk.quote:Respect houdt dus ook in dat de gelovigen de niet-gelovigen respecteren als ze hun auto netjes poetsen op de zondag.
[..]
Preventie heeft nog nooit geholpen met dat soort dingen.quote:Meteen die repressie weer... Brrr...
[..]
Als mensen willen klussen, dan moetne ze dat maar doen zodat anderen er gene last van hebben. Het probleem is dat ze dat niet doen en gewoon overal poep aan hebben.quote:Ik vind dat je niet moet zeuren. Jij bent vrij om op zondag te rusten en van jouw rust te genieten. Niemand die dat voor jou onmogelijk maakt. Dat anderen op zondag een ander programma wensen te volgen dien je gewoon te accepteren.
Mensen die overlast bezorgen - en dat al helemaal op zondag, die hebben geen of weinig empathie.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Jawel. Zou kunnen en is een optie die minder mensen beperken in hun vrijheid. Dat je het niet wílt is een ander verhaal en getuigd van een armoedig empathisch vermogen voor je medemens, op zich.
Het Christelijk geloof prevaleert.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:37 schreef DS4 het volgende:
Nog even een praktische vraag voor EG:
Wat wil jij de Joodse buurman verplichten? Dat hij zijn geloof opzij moet zetten en ook op zondag rusten en de klusjes op zaterdag, of dat hij geen klusjes meer moet doen en een heel weekend rust houden?
Het antwoord is helder een simpel: het Christelijk geloof is HET geloof.quote:Op woensdag 5 november 2008 13:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dus andere geloven moeten ook maar niet kunnen in de door jou gewenste maatschappij, die hebben immers hele andere rustdagen?
Dat is een zeer gevaarlijke en bovenal uiterst respectloze denkwijze. Een die zich kan meten met het "geloof' van Stalin, Mao of Hitler.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het antwoord is helder een simpel: het Christelijk geloof is HET geloof.
Zei de man die het daarna doodnormaal vindt om mij om half 10 met klokgejengel te wekkenquote:Op woensdag 5 november 2008 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Mensen die overlast bezorgen - en dat al helemaal op zondag, die hebben geen of weinig empathie.
Mensen die al toeterend door de straten rijden of met potten en pannen gaan slaan voor je deur of op een andere manier herrie maken ( inclusief, volgens velen klokkenluiden en andere religieus ge-inspireerde bronnen van overmatig geluid) is inderdaad storend. Winkelen op zondag is dat niet, het is niet per definitie een bron van overmatige overlast. Ok, als je boven een winkel woont dan kan het wel zo zijn maar dan is er een makkelijke oplossing, ga niet in het centrum wonen als je geen overlast wilt hebben.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Mensen die overlast bezorgen - en dat al helemaal op zondag, die hebben geen of weinig empathie.
Wellicht draaf ik doorquote:Op woensdag 5 november 2008 16:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is een zeer gevaarlijke en bovenal uiterst respectloze denkwijze. Een die zich kan meten met het "geloof' van Stalin, Mao of Hitler.
Wel netjes blijven, he? Het Christelijk geloof op 1 hoop gooien met Stalin, Mao of Hitlerquote:Op woensdag 5 november 2008 16:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is een zeer gevaarlijke en bovenal uiterst respectloze denkwijze. Een die zich kan meten met het "geloof' van Stalin, Mao of Hitler.
Niet naar onzin, want dit is een discussie topic. Of ik het meen of niet doet niet ter zake.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:51 schreef TeChNo2 het volgende:
Moet dit niet eens richting ONZ ? TS kan toch niet echt serieus zijn...
Het blijft een geloof waar ook nog geen enkel bewijs voor is.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kontje verkopen zul je bedoelenquote:Op maandag 3 november 2008 22:28 schreef Cahir het volgende:
[..]
Omdat ik zondag niks te doen heb? En dan op straat ga hangen, geluidoverlast veroorzaken, oude mensen lastig vallen. Mensen beroven omdat ik geld tekort kom.
Je had om half tien allang uit bed moeten zijn.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:53 schreef FJD het volgende:
[..]
Zei de man die het daarna doodnormaal vindt om mij om half 10 met klokgejengel te wekken
Prevaleren. Ja, wij zijn onderdanen. Of je het leuk vind of niet.quote:Dan is het opeens geen overlast maar preveleert het geloof. Heerlijk hypocriet!
Wellicht?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wellicht draaf ik door
Maar deze is wel treffend voor EchtGaaf
[ afbeelding ]
Qua aantallen doden doen ze weinig voor elkaar onder.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wel netjes blijven, he? Het Christelijk geloof op 1 hoop gooien met Stalin, Mao of Hitler
Natuurlijk wel, als je het niet meent (wat ik hoop) dan is het onzin, en anders heb ik medelijden met mensen in je omgeving, want zo'n kortzichtigheid moet erg irritant zijn, en dat noemt zich latent liberaal... (lijkt me stug dat er ergens iets liberaals diep in jou verscholen zit)quote:Op woensdag 5 november 2008 17:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet naar onzin, want dit is een discussie topic. Of ik het meen of niet doet niet ter zake.
Jij bent een onderdaan, blijkbaar. Onderdanen leven naar de regels van de machthebber ( God in jouw geval) En mensen zonder religie houden zich niet perse aan de regels van die wel of niet fictieve god ( net als een reut gelovigen overigens maar dat terzijdequote:Op woensdag 5 november 2008 17:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Prevaleren. Ja, wij zijn onderdanen. Of je het leuk vind of niet.
Overlast is dan ook een groot probleem in een land waar mensen, bijna nergens anders ter wereld ook zo dicht op elkaar wonen. Overigens mede door overheidsbeleid.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Mensen die al toeterend door de straten rijden of met potten en pannen gaan slaan voor je deur of op een andere manier herrie maken ( inclusief, volgens velen klokkenluiden en andere religieus ge-inspireerde bronnen van overmatig geluid) is inderdaad storend. Winkelen op zondag is dat niet, het is niet per definitie een bron van overmatige overlast. Ok, als je boven een winkel woont dan kan het wel zo zijn maar dan is er een makkelijke oplossing, ga niet in het centrum wonen als je geen overlast wilt hebben.
Het is een ander verhaal als je ergens al 15 jaar woont en er opeens een bron van overlast bijgeplaatst wordt, dan heb je in ieder geval recht op compensatie wat mij betreft. Echter, mocht je ergens wonen waar je minder dan 10 jaar (ofzo) zit en je bent verhuist naar een bron van overlast toe dan heb je het te accepteren want je wist het van te voren. Net zoals mensen die beginnen te bitchen over geluidsoverlast terwijl ze zelf in een barstraat zijn gaan wonen. Hoe dom kan je zijn in dat soort gevallen. Jij hebt de vrijheid om te verhuizen naar een rustige straat, niemand behalve jij houdt je tegen. Of je gaat verder vechten tegen de bierkaai en dan wens ik je veel succes maar dan hoop ik dat je niet snel schrikt van molens en ook geen paard hebt.
quote:Op woensdag 5 november 2008 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Overlast is dan ook een groot probleem in ene land waar mensen, bijna nergens anders ter wereld ook zo dicht op elkaar wonen. Overigens mede door overheidsbeleid.
Het allergrootste probleem is dat mensen niet schikken. Ze stellen hun eigen belangen voorop: "ik moet mijn gang kunnen gaan, ook als anderen daar last van hebben in de vorm van overlast"
Preventie helpt dan niet echt meer. Repressie is dan het antwoord.
Nee, ik ga niemand geloof opleggen. Ik hoop wel dat mensen hun ogen openen. Als ze dat doen, dan is geen zondagpolitie nodig. De mensen houden dan gewoon rekening met elkaar en houden tradities in erequote:Op woensdag 5 november 2008 17:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Qua aantallen doden doen ze weinig voor elkaar onder.
Maar het als superieur opleggen van een geloofsovertuiging waar iedereen zich door middel van repressie aan moet schikken is een uiterst verwerpelijk streven. eigenlijk ben jij gewoon voor een dictatuur. Een christelijke fundamentalist die er niet mee kan leven dat er mensen zijn die niet in zijn verhaaltje geloven.
Ach je moet de rol van politiek proeftuin niet onderschatten. Mijn topics zetten mensen aan het denken. In de goed richting uiteraard.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:10 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, als je het niet meent (wat ik hoop) dan is het onzin, en anders heb ik medelijden met mensen in je omgeving, want zo'n kortzichtigheid moet erg irritant zijn, en dat noemt zich latent liberaal... (lijkt me stug dat er ergens iets liberaals diep in jou verscholen zit)
Nee God staat boven alles en iedereen. ik kan daar niet duidelijk genoeg over zijn.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Jij bent een onderdaan, blijkbaar. Onderdanen leven naar de regels van de machthebber ( God in jouw geval) En mensen zonder religie houden zich niet perse aan de regels van die wel of niet fictieve god ( net als een reut gelovigen overigens maar dat terzijde). Dus ookal heeft god ons gemaakt dat maakt ons nog geen onderdanen in de stricte zin van het woord. Nageslacht misschien maar je kinderen zijn ook niet meteen je onderdanen. Dus je stelling klopt hier ook al niet.
quote:Op woensdag 5 november 2008 17:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed, verbieden maar die kerkklokken.
Iets wat niet bestaat kan niet boven alles en iedereen staan.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee God staat boven alles en iedereen. ik kan daar niet duidelijk genoeg over zijn.
Ja, ok. Maar 'vrije wil' geeft ons de, juist, vrije wil om een dikke vinger naar een eventuele God op te steken en zijn overheersing niet te erkennen. En dus nog geen onderdanen zijn. Met alle gevolgen van dien na dit leven uiteraard.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee God staat boven alles en iedereen. ik kan daar niet duidelijk genoeg over zijn.
Repressie is nooit een antwoord op de lange termijn. Jij stelt jouw eigenbelang voorop dus geldt hetzelfde voor jou. Jij zou volgens dezelfde redeneringsmethode maar met een andere mening (volg je het nog) ook aangepakt kunnen worden in dezelfde zin. Geen uitingen meer van potentieel overlast veroorzakende activiteiten, geen kerkklokken meer en ga zo maar door. De enige goede regelgeving is er eentje die onbevooroordeelt in aard is tegen welke bevolkingsgroep dan ook. Dus overlast is overlast, overlast komt onder andere in de vorm van geluid, klokken geven geluid dus is het overlast en dus mag het samen met andere milde manieren van overlast of mag het samen met de andere milde vormen van overlast ook niet.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Overlast is dan ook een groot probleem in een land waar mensen, bijna nergens anders ter wereld ook zo dicht op elkaar wonen. Overigens mede door overheidsbeleid.
Het allergrootste probleem is dat mensen niet schikken. Ze stellen hun eigen belangen voorop: "ik moet mijn gang kunnen gaan, ook als anderen daar last van hebben in de vorm van overlast"
Preventie helpt dan niet echt meer. Repressie is dan het antwoord.In dit geval is dat een zondagpolitie-eenheid, in een ander geval een andere politie-eenheid. als ze maar een duidelijke pet op hebben.
![]()
Zelfoverschatting, wel eens van gehoord ?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach je moet de rol van politiek proeftuin niet onderschatten. Mijn topics zetten mensen aan het denken. In de goed richting uiteraard.
Dat doe je wel door iedereen te verplichten zijn tijd op een bepaalde manier in te delen ten behoeve van een geloof. Terwijl christenen van jou gewoon mensen lastig mogen vallen met kerkklokken. Dan druk je indirect anderen jouw geloof door hun strot. Maar nog meer schep je hiermee een soort precedent waarmee christenen alles wat ze niet bevalt door middel van repressie de kop in kunnen laten drukken.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, ik ga niemand geloof opleggen. Ik hoop wel dat mensen hun ogen openen. Als ze dat doen, dan is geen zondagpolitie nodig. De mensen houden dan gewoon rekening met elkaar en houden tradities in ere
Ja maar ik geloof ook in iets dat recht heetquote:
Tsja, moet je ook maar ergens gaan wonen waar je zover helegaar niet kan kijken...quote:Op woensdag 5 november 2008 16:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik afgelopen zondag nog. Een paar huizen verder waar ik woon. Het wordt steeds gekker.
De dag dat ze in bossen zoveel toegang gaan heffen dat alleen CEO's erin kunnen... die ligt nog ver voor ons.quote:Nou die plekken zijn er niet veel hoor. Ja, alleen voor CEO's zeker?
De winkelier die ma-za open is heeft alleen die zondag hoor...quote:6 dagen. mogelijkheden te over zou je zeggen.
Ik heb geloof ik al duidelijk gemaakt dat lawaai maken bij mij in een andere cat. valt. Daar is meer terughoudendheid geboden (hoewel ik de zondag daar niet bij uit wens te sluiten).quote:Autowassen geeft inderdaad slechts visuele vervuiling. Harde muziek is het hek van de dam. En klussen geeft vrijwel altijd forse geluidsoverlast. Iets waar de ander niet voor kiest. Maar wel moet aanhoren. Maar ja, we leven erg in een ik maatschappij. Lang leve het liberalisme. Iedereen moet toch lekker zijn gang kunnen gaan?
Wat kan jou dat nou schelen of je het kan zien? Ok, als jij een buurman hebt met een bierbuik die met ontbloot bovenlijf de auto wenst te wassen... dat lijkt mij ook niet een frisse aanblik. Maar je hoeft natuurlijk niet te kijken...quote:als ze dat in ene garage doen , dus buiten het zicht, dan is er gene probleem. Deden ze dat maar. maar nee, heel opzichtig op straat natuurlijk.
Heb jij nu niet door dat jij vooral JOUW normen aan anderen op wenst te leggen en als andere daar last van hebben dat jij daar geen enkele rekening mee wenst te houden?quote:Als mensen willen klussen, dan moetne ze dat maar doen zodat anderen er gene last van hebben. Het probleem is dat ze dat niet doen en gewoon overal poep aan hebben.
Gelijkheid, EG-style...quote:
Weet je hoeveel mensen er last hebben van die luidende kerkklokken?quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Weinig. Eerlijk gezegd alleen de antitheïsten die zondagmorgen om tien uur de oren spitsen en aandacht luisteren naar een wat een luidende kerkklok lijkt te zijn, zodat ze weer kunnen gaan klagen over hoezeer hun leven vergald wordt door gelovigen.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:40 schreef DionysuZ het volgende:
Weet je hoeveel mensen er last hebben van die luidende kerkklokken?
Vasten is dan ook een traditie in een goede Christen. Hoeveel Christenen vasten in Nederland eigenlijk nog?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:48 schreef jpjedi het volgende:
Waar ik woon hebben 95% van de mensen een 7 daagse werkweek omdat ze anders geen eten hebben.
Ik schat evenveel als dat men last heeft van klussers op Zondagquote:Op woensdag 5 november 2008 17:44 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Weinig. Eerlijk gezegd alleen de antitheïsten die zondagmorgen om tien uur de oren spitsen en aandacht luisteren naar een wat een luidende kerkklok lijkt te zijn, zodat ze weer kunnen gaan klagen over hoezeer hun leven vergald wordt door gelovigen.
Je hebt makkelijk praten, maar niet iedereen is werkloos.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:44 schreef EchtGaaf het volgende:
6 dagen. mogelijkheden te over zou je zeggen.
Ik heb zelf lang in Singapore gewoond, ongeveer tien keer zo dicht bevolkt als Nederland.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Overlast is dan ook een groot probleem in een land waar mensen, bijna nergens anders ter wereld ook zo dicht op elkaar wonen.
Dat klinkt als Mohammed B en consorten.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee hoor God bestaat niet.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb er drie maanden mogen vertoeven en mijn ogen zijn echt open gegaan. Zo kan het dus ook en dat op heel veel vlakken. Nu moet ik wel erkennen dat dit niet lang genoeg is om de neveneffecten te zien, maar voorlopig zou ik zo terug willen.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:36 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ik heb zelf lang in Singapore gewoond, ongeveer tien keer zo dicht bevolkt als Nederland.
Het enige verschil is dat de mensen daar niet overal over zeuren.
Ik ben ook alleen terug gekomen omdat mijn ouders beide tegelijkertijd ernstig ziek zijn geworden.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:54 schreef Fastmatti het volgende:
Nu moet ik wel erkennen dat dit niet lang genoeg is om de neveneffecten te zien, maar voorlopig zou ik zo terug willen.
Ach moet je nodig zeggen dat ik mijn huis zou moeten isolerenquote:Op woensdag 5 november 2008 17:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat doe je wel door iedereen te verplichten zijn tijd op een bepaalde manier in te delen ten behoeve van een geloof. Terwijl christenen van jou gewoon mensen lastig mogen vallen met kerkklokken. Dan druk je indirect anderen jouw geloof door hun strot. Maar nog meer schep je hiermee een soort precedent waarmee christenen alles wat ze niet bevalt door middel van repressie de kop in kunnen laten drukken.
Verder is wat je eist van mensen absurd en onredelijk. Want er bestaat ook zoiets als "zeuren om niets". Als je echt geen geluidje wilt horen op Zondag dan lijkt het me redelijker dat je daar zelf rekening mee houdt mbt de plaats waar je gaat wonen en de isolatie van je huis.
Ze hebben toch de keuze om niet in de buurt van een kerk te gaan wonen? Je gaat toch ook niet bij het spoor wonen als je last hebt van langsdenderende treinen?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:40 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Weet je hoeveel mensen er last hebben van die luidende kerkklokken?
Die middelen heb ik niet. Mensen die hun buren niet kunnen zien behoren tot de elite, slecht die kunnen alleen maar achterop wonen. Jij woont toch ook vrij?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tsja, moet je ook maar ergens gaan wonen waar je zover helegaar niet kan kijken...
[..]
Nou het even vluchten naar een bos zou sowieso niet echt een oplossing zijn.quote:De dag dat ze in bossen zoveel toegang gaan heffen dat alleen CEO's erin kunnen... die ligt nog ver voor ons.
[..]
Ook hierin schuilt het element van eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid.quote:De winkelier die ma-za open is heeft alleen die zondag hoor...
[..]
Ja, daar heb je een punt. Overlast is nooit en waar dan ook wenselijk en acceptabel.quote:Ik heb geloof ik al duidel
ijk gemaakt dat lawaai maken bij mij in een andere cat. valt. Daar is meer terughoudendheid geboden (hoewel ik de zondag daar niet bij uit wens te sluiten).
[..]
Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. De beelden zijn al binnengedrongen voordat je kan beslissen of je wegdraaid of niet.quote:Wat kan jou dat nou schelen of je het kan zien? Ok, als jij een buurman hebt met een bierbuik die met ontbloot bovenlijf de auto wenst te wassen... dat lijkt mij ook niet een frisse aanblik. Maar je hoeft natuurlijk niet te kijken...
Je wilt niet weten hoeveel mensen er zich toch aan storen. En terecht, want de tradities zijn iig latent nog aanwezig c.q worden veelal getrotseerd. Dat is spijtig en bovenal onwenselijk binnen een culltuurtraditie van Nederland.quote:Heb jij nu niet door dat jij vooral JOUW normen aan anderen op wenst te leggen en als andere daar last van hebben dat jij daar geen enkele rekening mee wenst te houden?
En EG, ik verplicht jou toch ook niet om op zondag naar die winkel te gaan omdat hij open is? Het is je eigen keus.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach moet je nodig zeggen dat ik mijn huis zou moeten isolerenHier wordt maar wat afgezeurd over luidende klokken
![]()
Dan kan ik toch ook zeggen: waarom gaan ze dan vlakbij een kerk wonen!
Nee, ik vind het respectloos door mijn geloof op een hoop te gooien met Mao, Stalin en Hitler.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Exactlyquote:Op woensdag 5 november 2008 17:44 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Weinig. Eerlijk gezegd alleen de antitheïsten die zondagmorgen om tien uur de oren spitsen en aandacht luisteren naar een wat een luidende kerkklok lijkt te zijn, zodat ze weer kunnen gaan klagen over hoezeer hun leven vergald wordt door gelovigen.
Jij stelt, dus jij mag bewijzen dat God niet bestaat.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
Iets wat niet bestaat kan niet boven alles en iedereen staan.
Nou ik lijk niet op M.B. En ook niet op Samir A.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:38 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Dat klinkt als Mohammed B en consorten.
Als je een huis in de stad kan betalen kan je zeker een huis op het platte land betalen.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Die middelen heb ik niet. Mensen die hun buren niet kunnen zien behoren tot de elite, slecht die kunnen alleen maar achterop wonen. Jij woont toch ook vrij?
Ik woon noch in de stad, noch op het platteland.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je een huis in de stad kan betalen kan je zeker een huis op het platte land betalen.
quote:Op woensdag 5 november 2008 19:34 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Je hebt makkelijk praten, maar niet iedereen is werkloos.
Heb ik jou verplicht om zondags naar de kerk te gaanquote:Op woensdag 5 november 2008 21:31 schreef vigier het volgende:
[..]
En EG, ik verplicht jou toch ook niet om op zondag naar die winkel te gaan omdat hij open is? Het is je eigen keus.
Mooi, dan zijn we er.
Ach ,als je daar een paar jaar woont, dan zie je de bruine kantjes ook. Misschien dat je dan met hangende pootjes terug wilt naar Nederlandquote:Op woensdag 5 november 2008 19:54 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heb er drie maanden mogen vertoeven en mijn ogen zijn echt open gegaan. Zo kan het dus ook en dat op heel veel vlakken. Nu moet ik wel erkennen dat dit niet lang genoeg is om de neveneffecten te zien, maar voorlopig zou ik zo terug willen.
Overigens zijn daar de winkels altijd tot 10 uur open, ook op zondag, is echt heerlijk. Net als het eten
Nee, maar ik word wel gedwongen naar die herrie van die klokken te luiden. Of ik moet zelf maatregelen nemen (koptelefoon etc). Ofwel: ik moet iets doen om van iets waar ik niet op zit te wachten en niet om gevraagd heb af te komen.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb ik jou verplicht om zondags naar de kerk te gaan
Dit topic gaat over Nederland. Ik wil mijn plannen niet mondiaal toepassen.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:48 schreef jpjedi het volgende:
Ach onze kameraad EG wil nu ook de sharia gaan invoeren? Heb je nooit geleerd van je ouders om andere mensen in hun waarde te laten en de normen en waarden van je leefomgeving te respecteren in plaats van met autoriteit naar je hand te zetten?
Je bent echt in de verkeerde tijd geboren.. Die vrouw achter het aanrecht, zondagsrust in een 24uurs economie...![]()
Echt he EG..![]()
Waar ik woon hebben 95% van de mensen een 7 daagse werkweek omdat ze anders geen eten hebben.
Spellingpolitie...goed idee ?quote:
Gelukkig luisteren er maar weinig mensen naar die stompzinnige plannen van je ... Maak me wel een beetje zorgen over je hoor...quote:Ik zie dat de zondagsrust steeds meer en meer onder druk komt te staan. En dat is jammer.
Overigens zou een zondagspolitie volgens hetzelfde concept als de zedenpolitie kunnen worden geïmplementeerd. Als onderdeel van de regulaire politie. Niet dat ze opzichtig gaan surveilleren, maar onopvallend toezien op de zondagsrust. Wel surveilleren en indien nodig bij prblemen optreedt.
Theocratisering van (onderdelen) van de staat zijn dan imo niet nodig....
Die zondagspolitie zie ik niet zo snel komen. Moet ook niet nodig zijn, mensen kunnen zelf ook verstandig zijn door een dag in de week, de zondag eens lekker uit te rusten
Iemand dwingen tot het volgen van jouw religieuze regels (zondagsrust) is ook uitgesloten.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb ik jou verplicht om zondags naar de kerk te gaan
En wat nou als mijn religie vereist dat ik zaterdag rust? Ga jij dan voor mij stil zijn op zaterdag? Ga jij ook de winkels dwingen om op zaterdag dicht te zijn?quote:Op woensdag 5 november 2008 21:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Moet ook niet nodig zijn, mensen kunnen zelf ook verstandig zijn door een dag in de week, de zondag eens lekker uit te rusten......
Excusesquote:Op woensdag 5 november 2008 12:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hier stoor ik mij dan wel aan:
Het is OF Koot en Bie, OF Van Kooten en De Bie.
Als ik vijf dagen in de week werk en op zaterdag op een voetbalvereniging rondhuppel dan is het best handig als ik op zondag m'n boodschapjes kan doen.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Die zondagspolitie zie ik niet zo snel komen. Moet ook niet nodig zijn, mensen kunnen zelf ook verstandig zijn door een dag in de week, de zondag eens lekker uit te rusten......
Dus volgens jouw moeten andere mensen zich schikken naar jouw geloofsovertuigingen?quote:Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
En toont geen enkel respect naar gelovigen.
Hoe denkt u daarover?
Dan heb jij zeker flink gefeest de vorige avond! Wauw, man! Respect!quote:Op woensdag 5 november 2008 22:45 schreef Guncta het volgende:
Mijn zegen heb je.
Zondag hoor je gewoon, zoals ieder normaal persoon om 15:00 wakker te worden. Dan langzaam de douche in waggelen, en dan als een miss je hoofd zo recht mogelijjk houden en zo weinig mogelijk bewegen, zodat de kater binnen blijft.
Het is moeilijker om op zaterdagavond niet te feesten.quote:Op woensdag 5 november 2008 23:03 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dan heb jij zeker flink gefeest de vorige avond! Wauw, man! Respect!
Het Joodse geloof is onzin?quote:Op woensdag 5 november 2008 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Neen. Er zijn onzin geloven, mijn beste.
Hier kun je op zondag een speld horen vallen, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou die plekken zijn er niet veel hoor. Ja, alleen voor CEO's zeker?
Jij kan toch ook gewoon in een hutje op de hei gaan wonen?quote:Op woensdag 5 november 2008 21:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze hebben toch de keuze om niet in de buurt van een kerk te gaan wonen? Je gaat toch ook niet bij het spoor wonen als je last hebt van langsdenderende treinen?
quote:Op woensdag 5 november 2008 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach moet je nodig zeggen dat ik mijn huis zou moeten isolerenHier wordt maar wat afgezeurd over luidende klokken
![]()
Dan kan ik toch ook zeggen: waarom gaan ze dan vlakbij een kerk wonen!
Eh...quote:Op woensdag 5 november 2008 21:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze hebben toch de keuze om niet in de buurt van een kerk te gaan wonen? Je gaat toch ook niet bij het spoor wonen als je last hebt van langsdenderende treinen?
Tja zo kun je ook stellen dat de groep die de zondagsrust nastreeft de zwakkere medemensen blijken te zijn die het tempo niet aankunnen en achterop raken. Zij kunnen dan dus in deze stelling meer hulp gebruiken.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:30 schreef servus_universitas het volgende:
In zekere zin heeft de TS een punt. De zondagsrust op religieuze gronden kun je niet meer verkopen, omdat het veel mensen niet interesseert. Maar de zondagsrust an sich, als een seculier ritueel, vind ik ten zeerste aan te bevelen. Het hedendaagse leven is gejaagd genoeg. Het kan helemaal geen kwaad om één dag in de week een stap terug te doen. In feite zijn mensen die van mening zijn dat je 7 dagen in de week (en dan bij voorkeur ook nog eens 24 per dag) naar de winkel moet kunnen gaan verslaafd aan consumeren. Het zijn junkies die hulp nodig hebben.
quote:Op woensdag 5 november 2008 21:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jij stelt, dus jij mag bewijzen dat God niet bestaat.
quote:The notion of a supreme being is in many respects a highly useful idea; but for the very reason that it is an idea, it is incapable of enlarging our cognition with regards to the existence of things. It is not even sufficient to instruct us as to the possibility of a being which we do not know to exist. The analytical criterion of possibility, which consists in the absence of contradictions in propositions, cannot be denied it. But the connection of real properties in a thing is a synthesis of the possibility of which an a priori judgment cannot be formed, because these realities are not presented to us specifically; and even if this were to happen, a judmgent would still be impossible, because the criterion of the possibility of synthetical cognitions must be sought for in the world of experience, to which the object cannot belong.
In onze 24-uurs economie en consumentisme wordt de mens constant opgejaagd. Werken, werken, kopen, kopen. Geen mens vaart wel onder drie druk als hij soms niet even de rust neemt. Waar denk je dat de burnouts vandaan komen, anders dan van de hoge druk waaronder men tegenwoordig staat? Rust is een groot goed. Het is dan ook lovenswaardig dat de christenen de zondagsrust in stand houden. Even een dag niet werken, maar een mooi muziekstuk luisteren en samenzijn met het gezin.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:39 schreef jpjedi het volgende:
Tja zo kun je ook stellen dat de groep die de zondagsrust nastreeft de zwakkere medemensen blijken te zijn die het tempo niet aankunnen en achterop raken. Zij kunnen dan dus in deze stelling meer hulp gebruiken.
Ei-gen ver-ant-woor-de-lijk-heid.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:43 schreef Scaurus het volgende:
[..]
In onze 24-uurs economie en consumentisme wordt de mens constant opgejaagd. Werken, werken, kopen, kopen. Geen mens vaart wel onder drie druk als hij soms niet even de rust neemt. Waar denk je dat de burnouts vandaan komen, anders dan van de hoge druk waaronder men tegenwoordig staat? Rust is een groot goed. Het is dan ook lovenswaardig dat de christenen de zondagsrust in stand houden. Even een dag niet werken, maar een mooi muziekstuk luisteren en samenzijn met het gezin.
Denk jij nu werkelijk dat burn-out en stress iets is van de huidige tijd?quote:Op donderdag 6 november 2008 10:43 schreef Scaurus het volgende:
[..]
In onze 24-uurs economie en consumentisme wordt de mens constant opgejaagd. Werken, werken, kopen, kopen. Geen mens vaart wel onder drie druk als hij soms niet even de rust neemt. Waar denk je dat de burnouts vandaan komen, anders dan van de hoge druk waaronder men tegenwoordig staat? Rust is een groot goed. Het is dan ook lovenswaardig dat de christenen de zondagsrust in stand houden. Even een dag niet werken, maar een mooi muziekstuk luisteren en samenzijn met het gezin.
Ja maar, maar, één minuut nadat ie laat blijken dat de opmerking van 'ga je maar verhuizen' enigszins bizar is in zijn ogen maakt ie diezelfde opmerking. Nog niet eens een maand, week of uur erna. één (1!) minuut erna.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, hoho.
Andere mensen moeten zich aanpassen aan EchtGaaf, niet andersom.
Zet je TV uit en laat je niet opjagen. Oplossingen zijn makkelijk te vinden.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:43 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Kraam toch geen onzin uit zeg... Iedereen interpreteert religie op zijn eigen manier maar ga alsjeblieft hier geen bewijsvoering van religie voorstellen want dan ben je ver heen.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jij stelt, dus jij mag bewijzen dat God niet bestaat.
quote:Op donderdag 6 november 2008 10:49 schreef jogy het volgende:
Ja maar, maar, één minuut nadat ie laat blijken dat de opmerking van 'ga je maar verhuizen' enigszins bizar is in zijn ogen maakt ie diezelfde opmerking. Nog niet eens een maand, week of uur erna. één (1!) minuut erna.
Ik denk dat ik een paracetamolletje nodig heb, zoveel hypocrisie doet pijn aan mijn hoofd.
Zwakkere medemensen? Ik heb er altijd erg veel moeite mee om mensen zwak te noemen op basis van één eigenschap. Wat is zwakker? Een intelligent persoon die door de week veel nuttig werk verzet, maar de zondag nodig heeft om bij te tanken? Of een steuntrekker die er absoluut geen belang bij heeft om te werken, maar wel iedere dag de behoefte heeft om naar de winkel te gaan en een kratje bier te kopen? Dat je de zondag nodig hebt om bij te tanken, zegt vrij weinig over of je een sterk of een zwak lid bent van de samenleving.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:39 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tja zo kun je ook stellen dat de groep die de zondagsrust nastreeft de zwakkere medemensen blijken te zijn die het tempo niet aankunnen en achterop raken. Zij kunnen dan dus in deze stelling meer hulp gebruiken.
Dat snap ik... de burger van vandaag is vaak een klein kind. Hij kent geen mate, wil alleen maar de lusten en niet de lasten. Het is verder ook een kwestie van fatsoen. Is het per se nodig om zondag te gaan timmeren en te boren? Respect, jpjedi, daar draait het om.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:39 schreef jpjedi het volgende:
Het is maar hoe je het bekijkt maar je snapt dat juist het voorstel tot afdwingen ophef veroorzaakt aangezien het niet in lijn is met de hedendaagse normen en waarden van de bevolking an sich.
Zekerweten.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Denk jij nu werkelijk dat burn-out en stress iets is van de huidige tijd?
Niemand misgunt jou een dag rust maar dat is wat anders dan een rustdag opdringen aan de rest en waarom zou die dag ook op een zondag moeten zijn?quote:Op donderdag 6 november 2008 10:58 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Zwakkere medemensen? Ik heb er altijd erg veel moeite mee om mensen zwak te noemen op basis van één eigenschap. Wat is zwakker? Een intelligent persoon die door de week veel nuttig werk verzet, maar de zondag nodig heeft om bij te tanken? Of een steuntrekker die er absoluut geen belang bij heeft om te werken, maar wel iedere dag de behoefte heeft om naar de winkel te gaan en een kratje bier te kopen? Dat je de zondag nodig hebt om bij te tanken, zegt vrij weinig over of je een sterk of een zwak lid bent van de samenleving.
Het is allemaal heel relatief, maar 1 dag tegenover 6 lijkt mij objectief niet al te veel gevraagd, toch?
Wie oordeelt er nu op basis van 1 eigenschap? Je klacht was opzich terecht alleen een beetje jammer dat je het zelf ook niet na kunt laten.quote:Dat snap ik... de burger van vandaag is vaak een klein kind. Hij kent geen mate, wil alleen maar de lusten en niet de lasten. Het is verder ook een kwestie van fatsoen. Is het per se nodig om zondag te gaan timmeren en te boren? Respect, jpjedi, daar draait het om.
Geweldige onderbouwing alleen jammer dat je er nogal naast zit.quote:
Dit is dan ook geen discussie, dit is gewoon gelijk proberen te halen op welke manier dan ook. Leuk om als medeposter tegen aan te lachen maar verder ook nietquote:Op donderdag 6 november 2008 10:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat maakt een discussie ook zo lastig. Met twee tegensteijdige standpunten is er altijd wel eentje die hout snijdt.
Ja, je gaat werken om in je onderhoud te voorzien. Maar JIJ maakt de beslissing (al dan niet bewust) hoeveel je onderhoud kost. Je hoeft je niet volledig af te sluiten maar kom op zeg, mensen zijn wel erg verwend tegenwoordig, alles moet maar voor ze gedaan worden en als men het ergens niet mee eens is moet IEDEREEN er maar mee stoppen omdat die mensen er anders niet mee om kunnen gaan. Eigenverantwoording is niet een onmogelijk iets of zelfs moeilijk zolang je maar bewust bent van de eigen keuzes die je hebt. En ik weet niet waar jij woont maar als ik mijn boodschapjes in aan het pakken ben dan zie ik niet snel boze ongeduldige blikken eigenlijk en nee ik woon niet in één of ander plattelandsgat waar iedereen elkaar kent oidquote:Op donderdag 6 november 2008 11:05 schreef servus_universitas het volgende:
Het argument van de eigen verantwoordelijkheid is overigens begrijpelijk, maar niet altijd even realistisch. Een mens leeft niet op een eilandje, maar leeft in de samenleving en staat onder invloed van allerlei prikkels. Het is naïef te denken dat een mens zich volledig daarvoor kan afsluiten. Zo werkt het nu eenmaal niet. Je gaat aan het werk om in je onderhoud te voorzien en daar begint het gejaag al. Je gaat naar de winkel en je moet zo snel mogelijk je boodschappen in de tas deponeren, omdat de rij die achter je staat te wachten je anders eigenlijk het liefste ter plekke dood ziet neervallen. Je komt hoe dan ook in aanraking met de jachtigheid.
Nee, maar waarom moeten we allemaal op dezelfde dag een stapje terug doen. Daarbij, waarom neem jij lekker die dag rust niet en laat mij gewoon op zondag naar de winkels kunnen gaan.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:30 schreef servus_universitas het volgende:
In zekere zin heeft de TS een punt. De zondagsrust op religieuze gronden kun je niet meer verkopen, omdat het veel mensen niet interesseert. Maar de zondagsrust an sich, als een seculier ritueel, vind ik ten zeerste aan te bevelen. Het hedendaagse leven is gejaagd genoeg. Het kan helemaal geen kwaad om één dag in de week een stap terug te doen. In feite zijn mensen die van mening zijn dat je 7 dagen in de week (en dan bij voorkeur ook nog eens 24 per dag) naar de winkel moet kunnen gaan verslaafd aan consumeren. Het zijn junkies die hulp nodig hebben.
Dan is het eens tijd om je ouders te vertellen dat je niet meer meewilt naar de kerk en niet meer de zondagsrust wil houden. Wat staat je in de weg?quote:Op donderdag 6 november 2008 19:21 schreef Revolution-NL het volgende:
Op sodemieteren met je zondags rust. In het weekend ben ik vrij! Ik word er strontziek van dat ik na een drukke week werken ik alles in mijn zaterdag moet proppen en zondag suf op de bank zit.
We hebben hier geen 24-uurs economie.quote:
Nee, die bestaan al. Leraren Nederlands.quote:
Denk om de proeftuin insteek.quote:Gelukkig luisteren er maar weinig mensen naar die stompzinnige plannen van je ... Maak me wel een beetje zorgen over je hoor...
Hoeft niet eens een religieuze insteek te zijn. Gewoon 1 dag in de week dat alles zoveel mogelijk rust. Wat een verademing zou dat zijn. De 24 uurs economie maakt mensen rusteloos en moe..... Terecht wat Scaurus hierover zei. Meer gevallen van burnout etc. etc.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iemand dwingen tot het volgen van jouw religieuze regels (zondagsrust) is ook uitgesloten.
Nogmaals het is je eigen keuze waar je gaat wonen. Als je vlakbij een kerk gaat wonen, tjsa dat kan je weten dat daar een klok inhangt die af en toe een keer slaat.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:49 schreef vigier het volgende:
[..]
Nee, maar ik word wel gedwongen naar die herrie van die klokken te luiden. Of ik moet zelf maatregelen nemen (koptelefoon etc). Ofwel: ik moet iets doen om van iets waar ik niet op zit te wachten en niet om gevraagd heb af te komen.
Terwijl jij als jij niets doet, je er geen last van hebt dat die winkels open zijn. Er zijn ook geen winkeliers bij jou in de buurt die gaan lopen klingelen dat ze over een uurtje hun winkel open gaan doen.
Blij met dit inhoudelijk repliek. En dat nog wel van een WO-er. Het niveau van academisch Nederland keldert met de dag. Waar moet dit heen?quote:
Er is geen 24-uurseconomie. Waarom moet trouwens iedereen op dezelfde dag vrij zijn? Een beetje spreiding zou de drukte in dit land ook wat verminderen.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoeft niet eens een religieuze insteek te zijn. Gewoon 1 dag in de week dat alles zoveel mogelijk rust. Wat een verademing zou dat zijn. De 24 uurs economie maakt mensen rusteloos en moe..... Terecht wat Scaurus hierover zei. Meer gevallen van burnout etc. etc.
Ja hoor.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En wat nou als mijn religie vereist dat ik zaterdag rust? Ga jij dan voor mij stil zijn op zaterdag? Ga jij ook de winkels dwingen om op zaterdag dicht te zijn?
Nou het zou al heel veel schelen als werkgevers niet iedereen op hetzelfde tijdstip laten beginnen. De files kunnen morgen opgelost zijn als er werkgevers niet zo rigide waren op dat punt.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:06 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er is geen 24-uurseconomie. Waarom moet trouwens iedereen op dezelfde dag vrij zijn? Een beetje spreiding zou de drukte in dit land ook wat verminderen.
Plannen, gewoon plannen.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Als ik vijf dagen in de week werk en op zaterdag op een voetbalvereniging rondhuppel dan is het best handig als ik op zondag m'n boodschapjes kan doen.
Structuur, en liefst een vaste zou het beste voor iedereen zijn. Vroeger was de samenleving heel wat overzichtelijker dan de wirwar vandaag de dag.quote:Daarbij dan de vraag waarom je zo graag zo'n rustdag op wilt leggen aan mij? Ik wil die rustdag helemaal niet, ik wil dingen kunnen doen en als daarbij iets nodig heb dan wil ik dat kunnen kopen.
15.00 uur uit bed? Schaam je.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:45 schreef Guncta het volgende:
Mijn zegen heb je.
Zondag hoor je gewoon, zoals ieder normaal persoon om 15:00 wakker te worden. Dan langzaam de douche in waggelen, en dan als een miss je hoofd zo recht mogelijjk houden en zo weinig mogelijk bewegen, zodat de kater binnen blijft.
Lekker lang douchen. En daarna naar de snackbar om de kater weg te eten. Zelfbediening is fijn.
Wat me nu te binnen schiet. Kan een priester uren schrijven voor de zondag? Of strijkt hij dat stiekem uit over de andere 6 dagen?
Ik maak mij veel zorgen over de jeugd van tegenwoordig. Wat moet er terecht komen van sommigen?quote:Op woensdag 5 november 2008 23:03 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dan heb jij zeker flink gefeest de vorige avond! Wauw, man! Respect!
Iedereen hier op kantoor mag tussen 7:00 en 10:00 beginnen en je staat nog steeds altijd in de filequote:Op donderdag 6 november 2008 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou het zou al heel veel schelen als werkgevers niet iedereen op hetzelfde tijdstip laten beginnen. De files kunnen morgen opgelost zijn als er werkgevers niet zo rigide waren op dat punt.
Waar heb ik dat gesteldquote:
Neen. Je trekt namelijk voorbarige conclusiesquote:Mag ik dat voorzichtig als arrogant aanmerken?
Als alle werkgevers dit goede voorbeeld zouden opvolgen, an zouden er geen files meer zijn.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:20 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Iedereen hier op kantoor mag tussen 7:00 en 10:00 beginnen en je staat nog steeds altijd in de file
Op zondag zou ik alle tijd hebben om boodschappen te doen.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Plannen, gewoon plannen.
Ontzettend jammer dat jij je niet staande weet te houden in de hedendaagse wereld zonder een volle dag rust maar ik heb geen dag rust nodig om structuur of overzichtelijkheid in m'n leven te krijgen.quote:Structuur, en liefst een vaste zou het beste voor iedereen zijn. Vroeger was de samenleving heel wat overzichtelijker dan de wirwar vandaag de dag.
Het probleem is dat jij teveel mijn leven wilt bepalen.quote:Weet je wat het probleem is, mensen willen gewoon teveel .Dat is het hele punt.
Die plekken worden wel schaarser.quote:Op woensdag 5 november 2008 23:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Hier kun je op zondag een speld horen vallen, bijvoorbeeld.
Visuele vervuiling is ook overlast. Je hebt iets al gezien voordat je je hoofdafgewend hebt..quote:Verder is de vraag wat nou precies overlast is. Naar mijn inzicht moet het minimaal je persoonlijk levenssfeer aantasten, en moet je je er niet eenvoudig aan kunnen onttrekken. Iemand die zijn auto wast valt dan sowieso af, omdat het vrij eenvodig is om dat te negeren.
Ik dat overlast sowieso nooit kan. En het is tegenwoordig op dat punt meer van andere nemen dan anderen te geven...quote:(Hard) lawaai zou wel een vorm van overlast kunnen vormen, maar dan geldt nog steeds bij bijv. klussen dat het incidenteel best moet kunnen, ook op zondag.
Ik pleit voor aanscherping van die wet. Zoveel is denk ik wel duidelijk.quote:Met betrekking tot de publieke ruimte hebben we momenteel een zondagswet, en ik denk dat die wet een best redelijk evenwicht verschaft tussen verschillnde perspectieven op de zondag.
Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat de meeste rust kan worden verkregen, wanneer de rustdag voor een ieder op dezelfde dag van de week valt. Als Piet op zondag rust en Klaas besluit op zondag te boren en vervolgens besluit Piet op maandag te boren terwijl Klaas op maandag gaat rusten, dan heeft het weinig nut. Wanneer beiden op zondag rusten, dan is dat veel beter.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee, maar waarom moeten we allemaal op dezelfde dag een stapje terug doen. Daarbij, waarom neem jij lekker die dag rust niet en laat mij gewoon op zondag naar de winkels kunnen gaan.
Als jij zondag boodschappen wilt doen, terwijl jij dat ook na je werk kan doen door de week, dwing jij anderen weer op zondag te werken.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:23 schreef FJD het volgende:
[..]
Op zondag zou ik alle tijd hebben om boodschappen te doen.
[..]
En toch moet je eens weten hoe beter je het vol kan houden als je de zondagsrust hanteert..... Werkgevers zouden maar wat blij zijn als iedereen dat deed. Het is echt veel gezonder. Geestelijk en lichamelijkquote:Ontzettend jammer dat jij je niet staande weet te houden in de hedendaagse wereld zonder een volle dag rust maar ik heb geen dag rust nodig om structuur of overzichtelijkheid in m'n leven te krijgen.
[..]
Ik bedoel het lief hoor.quote:Het probleem is dat jij teveel mijn leven wilt bepalen.
Zeker weten.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:30 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat de meeste rust kan worden verkregen, wanneer de rustdag voor een ieder op dezelfde dag van de week valt. Als Piet op zondag rust en Klaas besluit op zondag te boren en vervolgens besluit Piet op maandag te boren terwijl Klaas op maandag gaat rusten, dan heeft het weinig nut. Wanneer beiden op zondag rusten, dan is dat veel beter.
Ik heb weel heel vaak gelijk. Vraag het DS4 maar.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Dit is dan ook geen discussie, dit is gewoon gelijk proberen te halen op welke manier dan ook. Leuk om als medeposter tegen aan te lachen maar verder ook niet.
De inconsequentie is er niet.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, hoho.
Andere mensen moeten zich aanpassen aan EchtGaaf, niet andersom.
Dat laatste kan natuurlijk geen arbeid zijn. Als je dat als arbeid ervaart, dan is er iets mis met de relatie met God.....quote:Op donderdag 6 november 2008 19:49 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dan is het eens tijd om je ouders te vertellen dat je niet meer meewilt naar de kerk en niet meer de zondagsrust wil houden. Wat staat je in de weg?
Oh, en trouwens: de zondag is vanuit christelijk oogpunt nu juist de dag dat je vrij bent van arbeid. Staat dan tegenover dat je die dag tweemaal arbeid moet verrichten door de Heere te dienen.
Hoe noemen ze dit ook al weer?quote:Op donderdag 6 november 2008 00:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij kan toch ook gewoon in een hutje op de hei gaan wonen?
Precies dezelfde redenering
Als ik 's avonds boodschappen doe dan dwing ik iemand om in de avond te werken. Dan kan hij/zij niet om 18:00 met man/vrouw aan het eten zitten! Stel je eens voor als ze ook nog eens kinderen hebben, hele gezinnen verscheurd omdat pa of ma 's avonds niet aan het avondmaal kan zitten alleen maar omdat ik op zondag geen boodschappen mag halen van jou.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Als jij zondag boodschappen wilt doen, terwijl jij dat ook na je werk kan doen door de week, dwing jij anderen weer op zondag te werken.![]()
Ik ben perfect in staat om m'n eigen gezondheid in de gaten te houden. Daar heb ik jouw hulp niet bij nodig maar lief dat je aan me denktquote:En toch moet je eens weten hoe beter je het vol kan houden als je de zondagsrust hanteert..... Werkgevers zouden maar wat blij zijn als iedereen dat deed. Het is echt veel gezonder.
Zoals gezegd heb ik daar jouw hulp niet voor nodigquote:Geestelijk en lichamelijk![]()
Bij sommigen wel, helaas zijn er nog veel te veel gelovigen die van mening zijn dat hun mening superieur is alleen maar omdat ze een bepaalde religie aanhangen. Jij bent er helaas eentje van. Zonde, je bereikt veel meer als je die attitude laat vallen en open staat voor discussie.quote:En religie werkt goed, FJD![]()
Want? De zondag is ideaal voor bedactiviteiten hoor...quote:
Let maar op:quote:
quote:Op woensdag 5 november 2008 12:37 schreef DS4 het volgende:
Nog even een praktische vraag voor EG:
Wat wil jij de Joodse buurman verplichten? Dat hij zijn geloof opzij moet zetten en ook op zondag rusten en de klusjes op zaterdag, of dat hij geen klusjes meer moet doen en een heel weekend rust houden?
quote:
quote:
Goed, in theorie kan een Joodse buurman niet het Joodse geloof aanhangen, maar het was duidelijk uit de eerste vraagstelling dat ik uitging van een buurman die het Joodse geloof aan hangt.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Neen. Er zijn onzin geloven, mijn beste.
Nee hoor... Of jij hebt de vraag niet begrepen, maar dan mag je hem opnieuw beantwoorden.quote:Neen. Je trekt namelijk voorbarige conclusies
Ik zal het antwoord alvast maar geven: dat valt nog fiks tegen... maar hij denkt het wel zeer geregeld te hebben...quote:Op donderdag 6 november 2008 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb weel heel vaak gelijk. Vraag het DS4 maar.
Dat kan nooit tegen vallen, maar eerlijk je wilt het toegeven. Ik snap je reactie wel, je ziet in mij een geweldige concurrent. Een ingenieur die het je knap moeilijk maakt, ook al ben je een topjurist.quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zal het antwoord alvast maar geven: dat valt nog fiks tegen... maar hij denkt het wel zeer geregeld te hebben...
Nee, niet ideaal, daar je op zondag nooit werk mag doen. Ik pleit ook voor verplicht webcams, op alle alaapkamers zodat de zondagpolitie ook, indien nodig , hierop kan toezien.quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Want? De zondag is ideaal voor bedactiviteiten hoor...
Dat ik het Christelijk geloof prevaleer boven andere geloven zegt natuurlijk niet dat ik van mening ben dan dat het Joodse geloof een pertinente onzingeloof zou vinden. Integendeel. Verlies je de nuance niet teveel uit het oog?quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Let maar op:
[..]
[..]
[..]
[..]
Goed, in theorie kan een Joodse buurman niet het Joodse geloof aanhangen, maar het was duidelijk uit de eerste vraagstelling dat ik uitging van een buurman die het Joodse geloof aan hangt.
[..]
Nee hoor... Of jij hebt de vraag niet begrepen, maar dan mag je hem opnieuw beantwoorden.
Die kans is behoorlijk hoog, ja.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:50 schreef Scaurus het volgende:
EG, ben jij gelovig?
ok, maandag. Slotje.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoeft niet eens een religieuze insteek te zijn. Gewoon 1 dag in de week dat alles zoveel mogelijk rust.
Maar tot hoe laat werk jij dan? Kan jij geen boodschappen voor 18.00 doen?quote:Op donderdag 6 november 2008 22:01 schreef FJD het volgende:
[..]
Als ik 's avonds boodschappen doe dan dwing ik iemand om in de avond te werken. Dan kan hij/zij niet om 18:00 met man/vrouw aan het eten zitten! Stel je eens voor als ze ook nog eens kinderen hebben, hele gezinnen verscheurd omdat pa of ma 's avonds niet aan het avondmaal kan zitten alleen maar omdat ik op zondag geen boodschappen mag halen van jou.
[..]
Ik ben lief, vraag het DS4 maar.quote:Ik ben perfect in staat om m'n eigen gezondheid in de gaten te houden. Daar heb ik jouw hulp niet bij nodig maar lief dat je aan me denkt
Dat is ook op zich geen werk. De ZP zal daarmee iha weinig problemen daarmee hebben, en geval tot geval bekijkenquote:Overigens rust ik met enige regelmaat een hele zondag uit omdat ik 's ochtends in de vroegte al heb gesport. Bevalt me prima
[..]
Weet ik wel, jij redt jezelf vast wel. ik heb trouwens niet de indruk dat jij iemand ben die bewust de zondagsrust gaat verstoren.quote:Zoals gezegd heb ik daar jouw hulp niet voor nodig
[..]
Irl zullen mensen zeggen dat het meevalt. Dus ook als ik je ooit zou ontmoeten. Ik weet trouwens niet hoe je er nu uitziet. Ik herinner mij nog de foto, waarbij je op de bank sliep. Lijk je daar nog steeds op?quote:Bij sommigen wel, helaas zijn er nog veel te veel gelovigen die van mening zijn dat hun mening superieur is alleen maar omdat ze een bepaalde religie aanhangen. Jij bent er helaas eentje van.
Ja, maar je gaat me toch niet vertellen dat ik zo'n houding aanneem als Samir A ofzo? Want echt hoor, daar lijk in in de verste verste niet op.quote:Zonde, je bereikt veel meer als je die attitude laat vallen en open staat voor discussie.
Arie Boomsma is een beste kerel ja. Maar ja, ik lijk ietwat meer op drs. A.G. Knevel.quote:Geloof het of geloof het niet maar als ik ergens een stuk van Arie Boomsma tegenkom dan lees ik dat altijd en de reden daarvan is tweeledig; hij heeft altijd wat interessants te vertellen en, belangrijker nog, hij wil z'n mening delen en niet opdringen. Je zult hem nooit een niet-gelovige zien veroordelen en je zult hem ook nooit iemand zijn geloof op zien dringen.
Irl kom ik met iedereen een discussie aangaan. Ik neem sowieso een heel andere houding aan als Jan van den Bosch, want die vond ik maar wat arrogant tenge Maarten van Rossum laatste keer bij Pauw en Witteman.quote:Probeer dat ook eens zou ik zeggen, je zult zien dat mensen dan opeens veel meer open staan voor discussie.
Ik neem aan dat je prefereer bedoelt...quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat ik het Christelijk geloof prevaleer boven andere geloven zegt natuurlijk niet dat ik van mening ben dan dat het Joodse geloof een pertinente onzingeloof zou vinden. Integendeel. Verlies je de nuance niet teveel uit het oog?![]()
Het was dus kennelijk als volledig irrelevante opmerking bedoeld... Vreemd, maar goed.quote:Met onzin geloven bedoel in de geloven kaboutertjes en elfjes.
Nee, maar als wij het over Mercedes hebben zeg ik ook niet ineens dat er nu eenmaal onzin-auto's zijn...quote:Maar dat kan toch genoom wat ik zeg? Bij jou prevaleert de Porsche toch ook als auto? Dat maakt toch niet dat je een Mercedes dan een onzin auto vindt?![]()
Ook Ali B. dient zich netjes te gedragen op zondag. (op de overige dagen ook trouwens) Even voorop gesteld dat hij dit op zondag deed. En al helemaal als dat in de buurt van de kerk is waar op dat moment een dienst plaatsvindt....quote:
Ja, prevaleren in deze context vanuit mijn optiek niet goed gekozenquote:Op vrijdag 7 november 2008 21:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je prefereer bedoelt...
Laten we het gewoon praktisch houden: het is natuurlijk godsonmogelijk om 7 rustdagen te creëren.quote:Maar het is meer dan dat: jij wil dat de Joodse buurman ook de zondag als rustdag gaat nemen...
Denken moet je aan de paarden overlatenquote:En als wij het over Joods geloof hebben en je begint dan over "onzingeloof", ja, dan denk ik dat je het Joodse geloof als onzingeloof bestempelt.
[..]
Nou, dat is dan wel heel zwart wit hoor. Want er bestaan naast andere geloven, waarvoor iets te zeggen valt ook onzingeloven. Zoals ik zei over de kaboutertjes en de elfjes.quote:Het was dus kennelijk als volledig irrelevante opmerking bedoeld... Vreemd, maar goed.
[..]
Hm, toch leek het erop dat jij wel de conclusie trok dat ik het Joodse geloof een onzin geloof zou vinden. Dat had je nooit zo uit mijn quote kunnen begrijpen. Dus nu niet stiekem de boel omdraaien he?quote:Nee, maar als wij het over Mercedes hebben zeg ik ook niet ineens dat er nu eenmaal onzin-auto's zijn...
Hoe kan je dat volhouden als iemand die zo groot mogelijke verschillen mogelijk wilt maken?quote:En in lijn met wat wij bespraken: ik wil ook niet iedereen verplichten om in een Porsche te rijden. Ik gun het daarentegen wel iedereen. Zo aardig ben ik dan weer wel.
Geloven in imaginaire vriendjes is altijd onzinnig, of dat nou een almachtig opperwezen is of een kabouter. Daar hebben we psychologen voor om zulke geestesafwijkingen te behandelen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou, dat is dan wel heel zwart wit hoor. Want er bestaan naast andere geloven, waarvoor iets te zeggen valt ook onzingeloven. Zoals ik zei over de kaboutertjes en de elfjes.
Jij komt er welquote:Op vrijdag 7 november 2008 21:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Geloven in imaginaire vriendjes is altijd onzinnig, of dat nou een almachtig opperwezen is of een kabouter. Daar hebben we psychologen voor om zulke geestesafwijkingen te behandelen.
Maar daar hadden wij het dus helemaal niet over. Dus waarom je dat erbij haalde?quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou, dat is dan wel heel zwart wit hoor. Want er bestaan naast andere geloven, waarvoor iets te zeggen valt ook onzingeloven. Zoals ik zei over de kaboutertjes en de elfjes.
Ik denk dat het moeilijk anders te begrijpen viel. We hadden het over de Joodse buurman. Jij zegt dan dat het Christelijk geloof prevaleert. Ik zeg dan dat dit gelijkheid EG-style is en dan kom jij met "er zijn onzingeloven". Terwijl we het over Joods geloof en Christelijk geloof hadden gehad.quote:Hm, toch leek het erop dat jij wel de conclusie trok dat ik het Joodse geloof een onzin geloof zou vinden. Dat had je nooit zo uit mijn quote kunnen begrijpen. Dus nu niet stiekem de boel omdraaien he?
Ik ben helemaal geen voorstander van zo groot mogelijke verschillen, integendeel.quote:Hoe kan je dat volhouden als iemand die zo groot mogelijke verschillen mogelijk wilt maken?![]()
Jij bent toch zo tegen gelijkheid?
quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Geloven in imaginaire vriendjes is altijd onzinnig, of dat nou een almachtig opperwezen is of een kabouter. Daar hebben we psychologen voor om zulke geestesafwijkingen te behandelen.
Maandag, mijn geloof schrijft je dat voor.quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee zondag natuurlijk![]()
Zondag is ook de mooiste dag die er is.
"Actually, there is more money in religion than there is in Rock music." - Bonoquote:Op vrijdag 7 november 2008 22:09 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Toch wel vreemd dat deze 'geestesafwijking' mensen niet in de weg staat groot wetenschapper (Isaac Newton), politicus (Barack Obama), schrijver (Leo Tolstoj) of burgerrechtenactivist (Martin Luther King) te worden.
...maar op alle andere dagen mag je natuurlijk afsteken wat je wilt, altijd en overal? Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook Ali B. dient zich netjes te gedragen op zondag. (op de overige dagen ook trouwens) Even voorop gesteld dat hij dit op zondag deed. En al helemaal als dat in de buurt van de kerk is waar op dat moment een dienst plaatsvindt....
Dat zouden nou precies de situaties zijn waarbij zondagpolitie kordaat zou moeten optreden.
quote:Op zaterdag 8 november 2008 01:49 schreef SchoppenKoning het volgende:
EG...
Ga je hier nou ook 28 topics over door totdat je in een ander topic kan zeggen dat andere mensen je ondanks je superieure debattechnieken, jouw gelijk niet willen toegeven.
Het is jouw keuze om in een buurt te gaan wonen waar men zondag wel iets doet.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nogmaals het is je eigen keuze waar je gaat wonen. Als je vlakbij een kerk gaat wonen, tjsa dat kan je weten dat daar een klok inhangt die af en toe een keer slaat.
EchtGaaf is geen liberaal. EchtGaaf is een gelovige conservatief die voor een gigantische overheid is die iedereen regels oplegt die hij goed dunkt.quote:
Mag ik erop wijzen dat conservatieven doorgaans tegen een big government zijn?quote:Op zaterdag 8 november 2008 09:35 schreef Boze_Appel het volgende:
EchtGaaf is geen liberaal. EchtGaaf is een gelovige conservatief die voor een gigantische overheid is die iedereen regels oplegt die hij goed dunkt.
Dat is niet te rijmen met de enorme berg regels die de gemiddelde conservatief aan zijn medemens wil opleggen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:08 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Mag ik erop wijzen dat conservatieven doorgaans tegen een big government zijn?
Dat hoef je ook niet te rijmen, want regulering moet volgens de conservatief grotendeels van sociale verbanden uitgaan, en slechts voor een klein deel vanuit de overheid. De teloorgang van traditionele sociale verbanden heeft juist geleid tot een overheid die enorm veel wil reguleren teneinde het achtergelaten gat op te vullen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is niet te rijmen met de enorme berg regels die de gemiddelde conservatief aan zijn medemens wil opleggen.
Waarmee volledig voorbijgegaan word aan de wens van het individu om zijn eigen leven te willen inrichten.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:46 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet te rijmen, want regulering moet volgens de conservatief grotendeels van sociale verbanden uitgaan, en slechts voor een klein deel vanuit de overheid. De teloorgang van traditionele sociale verbanden heeft juist geleid tot een overheid die enorm veel wil reguleren teneinde het achtergelaten gat op te vullen.
Jij niet denk ik.quote:
quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarmee volledig voorbijgegaan word aan de wens van het individu om zijn eigen leven te willen inrichten.
De politiestaat hebben we dus te danken aan mamma's kindjes die heimwee hebben naar de goede oude tijd en hun dierbare dorpsgemeenschappen.
Hoe naïef
In dit liberale hol heb ik geen illusies hoorquote:Op zaterdag 8 november 2008 01:49 schreef SchoppenKoning het volgende:
EG...
Ga je hier nou ook 28 topics over door totdat je in een ander topic kan zeggen dat andere mensen je ondanks je superieure debattechnieken, jouw gelijk niet willen toegeven.
Mag ik je er op wijzen dat altijd, zonder uitzondering, het tegenovergestelde bereikt wordt door conservatieve regeringen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:08 schreef Scaurus het volgende:
Mag ik erop wijzen dat conservatieven doorgaans tegen een big government zijn?
Inderdaad. Het valt mij steeds op hoe gejaagd iedereen is vandaag de dag. De liberalen hebben daar fors aan bijgedragen als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:51 schreef Scaurus het volgende:
Ik stel voor alle zeven dagen tot rustdagen te maken. Al dat gehaast, daar wordt de mensheid alleen maar slechter van. En is het niet Blaise Pascal die schrijft dat veel kwaad in de wereld als oorzaak hebben dat mensen niet rustig in hun kamer zichzelf kunnen vermaken?
"latent"betekent.....?quote:Op zaterdag 8 november 2008 09:32 schreef LB06 het volgende:
[..]
Het is jouw keuze om in een buurt te gaan wonen waar men zondag wel iets doet.
En als je zo liberaal bent, waarom wil je dan zo graag zondagsrust opleggen? Als goed liberaal laat je zowel gelovigen als niet-gelovigen hun winkels open doen of naar de winkel gaan doen op dagen dat hun dat uitkomt. Als jij een winkelier was dan is er echt niemand die je dwingt je winkel op zondag open te gooien. Ook als consument zijnde dwingt niemand jou om op wat voor dag dan ook naar een winkel te gaan.
Als liberaal zou je moeten walgen van je eigen standpunt. Volgens mij ben je gewoon een beetje aan het stoken, net als waarheid. Zo niet, dan besef je je hopelijk wel dat je met dit soort topics je de ergernis aanwakkert bij veel Nederlanders. Hierdoor wordt de kans dat de zondagsrust afbrokkelt alleen maar groter. Op zich is de afschaffing zondagsrust namelijk niet zo'n heel erge nobele "cause" om voor te strijden; dit itt euthenasie of gelijke rechten voor vrouwen, homo's e.d. Maar als je maar genoeg mensen tegen hun schenen schopt dan komen we wel waar we zijn moeten... Keep up the good work!
Ik ben niet per definitie voor een extreem grote overheid. Ik heb altijd gezegd, markt daar waar het kan, overheid daar waar het moet. Nutsvoorzieningen dienen altijd overheid te zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2008 09:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
EchtGaaf is geen liberaal. EchtGaaf is een gelovige conservatief die voor een gigantische overheid is die iedereen regels oplegt die hij goed dunkt.
Daar ben ik dus tegen. Ik vind dat iedereen zelf mag uitmaken hoe die dood gaat, want dood gaan we allemaal en ik laat niet door jou bepalen hoe. Zal ik het eens voor jou gaan bepalen? Kijken hoe snel je terugkrabbelt.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:01 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Het blijft moeilijk he, de grijstinten tussen zwart en wit zien.
De individu mag in een samenleving die conservatieven wenselijk vinden weldegelijk zijn leven naar eigen wens invullen. Daar zitten echter grenzen aan. Het wordt niet geaccepteerd dat je je leven invult op een manier die destructief voor jezelf is.
.
Dit is prima op te lossen met roddel en achterklap en in ernstige gevallen een sociaal isolement. De 'politie' is de buren.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:27 schreef 2cv het volgende:
Maarreh, dan moet die zondagsrustpolitie toch ook op zondag werken ?
Iedereen moet wel gejaagd zijn. We zijn tenslotte verplicht zeven dagen in zes te proppen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad. Het valt mij steeds op hoe gejaagd iedereen is vandaag de dag. De liberalen hebben daar fors aan bijgedragen als je het mij vraagt.
Onzin. Iedereen wil gewoon meer geld. Dat is het probleem.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Iedereen moet wel gejaagd zijn. We zijn tenslotte verplicht zeven dagen in zes te proppen.
Dat klopt. Ze hebben dan ook ontheffingen, zoals de reguliere politie dat ook heeft. In beginsel zou de zondagspolitie dezelfde bevoegdheden moeten hebben als de reguliere politie.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:27 schreef 2cv het volgende:
Maarreh, dan moet die zondagsrustpolitie toch ook op zondag werken ?
Gelukkig dat je vindt dat er geen herrie mag worden gemaakt. Dat zou al een heleboel schelen. Als dat ook buiten het gezicht van anderen plaatsvindt, dan is er geen reden voor ingrijpen.quote:Zowieso vind ik het dikke bullshit. Als iemand op zondag rust wil hebben vind ik dat prima hoor en ik wil er ook best een beetje rekening mee houden, maar als ik op zondag aan mijn auto wil klussen en niemand heeft daar echt last van (dus geen herrie maken) dan doe ik dat.
Uiteraard nooddiensten ontheffing. Dat had je zelf ook kunnen bedenken.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:35 schreef jpjedi het volgende:
Tja er zijn hele volksstammen die gewoon werken. Sommige zaken gaan gewoon door 24/24 365 dagen per jaar. Hulpdiensten, procesindustrie, staalindustrie, transport&vervoer, etc.
Die mensen willen slapen na de dinsdag nachtdienst... En dan staat die EG zijn schilderijtje op te hangen voor zijn moeder.
Humor en zelfspot zijn geen eigenschappen die je kwijt raakt als je een goed stel hersens krijgt.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit zijn geen reacties van een academicus op niveau.
En voor tankstations en bloemenstallatjes en winkelpersoneel, mensen bij de TV, Efteling.... ah, geef iedereen een ontheffing.quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard nooddiensten ontheffing. Dat had je zelf ook kunnen bedenken.
Behalve de buurman natuurlijkquote:Op zondag 9 november 2008 00:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En voor tankstations en bloemenstallatjes en winkelpersoneel, mensen bij de TV, Efteling.... ah, geef iedereen een ontheffing.
Ik zit lekker op mijn kamer, op zolder. Wel met een krant (Reformatorisch Dagblad) vlakbij, zodat ik indien nodig snel me laptop kan dichtklappen en kan verbergen onder de krant.quote:Op zondag 9 november 2008 00:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Trouwens er mag op dit moment niet meer gepost worden. Zondagrust! De ZP surveilleert![]()
Bedenk dat ZP zo ongeveer alle trucjes wel kentquote:Op zondag 9 november 2008 00:50 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik zit lekker op mijn kamer, op zolder. Wel met een krant (Reformatorisch Dagblad) vlakbij, zodat ik indien nodig snel me laptop kan dichtklappen en kan verbergen onder de krant.
Ik heb ook zo'n teleding (hoe heet het ook alweer? Gosh, 1984 is lang geleden) aan de muur hangen, ze weten het al. Ik wacht rustig tot ze mij komen halen.quote:Op zondag 9 november 2008 00:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Bedenk dat ZP zo ongeveer alle trucjes wel kent![]()
De weg naar 1984 loopt echter wel langs de weg van de goddelozen, niet de gelovigen.quote:Op zondag 9 november 2008 01:04 schreef sneakypete het volgende:
De wereld onder God, het ultieme 1984
Dus ook langs jou, beste atheïst.quote:Op zondag 9 november 2008 01:07 schreef Scaurus het volgende:
[..]
De weg naar 1984 loopt echter wel langs de weg van de goddelozen, niet de gelovigen.
Ik ben geen atheïst in de utopische traditie (zoals veel atheïsten hier, geloven dat geloof uiteindelijk zal verdwijnen en dat godsdienst per definitie achterlijk is). Sta liever in de schaduw van Schopenhauer en Nietzsche.quote:
Spiritualiteit zal nooit verdwijnen aangezien onze hersens er zelfs op gemaakt zijn. Onderzoekers vonden een gebied dat actief betrokken is bij geestelijke ervaringen e.d. In die zin is atheisme ten onrechte van mening dat ideeën ook een darwinistisch patroon vormen (waaruit ook oa de opvatting volgt dat de wereld van nu hoe dan ook veel beter moet zijn dan die uit vroegere tijden).quote:Op zondag 9 november 2008 01:13 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik ben geen atheïst in de utopische traditie (zoals veel atheïsten hier, geloven dat geloof uiteindelijk zal verdwijnen en dat godsdienst per definitie achterlijk is). Sta liever in de schaduw van Schopenhauer en Nietzsche.
Ik zal wel grote grijze of zwarte schermen van 4 meter hoog rondom m'n sleutelplek zetten dan. Dan kan je teniminste niet zien dat ik aan het sleutelen ben. Want daar hebben mensen toch zo'n ontzettende last van ...quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat klopt. Ze hebben dan ook ontheffingen, zoals de reguliere politie dat ook heeft. In beginsel zou de zondagspolitie dezelfde bevoegdheden moeten hebben als de reguliere politie.
[..]
Gelukkig dat je vindt dat er geen herrie mag worden gemaakt. Dat zou al een heleboel schelen. Als dat ook buiten het gezicht van anderen plaatsvindt, dan is er geen reden voor ingrijpen.
Wel eens van kraaktreinen gehoord in een chemische plant? Ken je een cokesproces in de staalfabriek? Continue gieten? Transport wat niet stil kan liggen?quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard nooddiensten ontheffing. Dat had je zelf ook kunnen bedenken.
Idd, maar volgens mij is de hele zondagsrust en het mensen hem verplicht opleggen een achterhaald jaren 50 en 60 verschijnselquote:Op zondag 9 november 2008 06:13 schreef jpjedi het volgende:
Wel eens van kraaktreinen gehoord in een chemische plant? Ken je een cokesproces in de staalfabriek? Continue gieten? Transport wat niet stil kan liggen?
Misschien mocht je het niet doorhebben maar veel activiteiten in dit land gaan ook gewoon op zondag door omdat dat namelijk onze economie is... Dat jij nou alleen aan hulpdiensten kan denken omdat je daar zelf direct baat bij kan hebben schetst weer je karakter.
Toch is er anno 2008 nog steeds zeer strenge wetgeving voor.quote:Op zondag 9 november 2008 11:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, maar volgens mij is de hele zondagsrust en het mensen hem verplicht opleggen een achterhaald jaren 50 en 60 verschijnsel
Dat valt toch wel mee?quote:Op zondag 9 november 2008 11:57 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Toch is er anno 2008 nog steeds zeer strenge wetgeving voor.
Alles kan je stilleggen, maar dat kost geld.quote:Op zondag 9 november 2008 06:13 schreef jpjedi het volgende:
Heerlijk dat gebluf hier met de kennis van de Nederlandse taal. Beetje kinderachtig maar goed.
[..]
Wel eens van kraaktreinen gehoord in een chemische plant? Ken je een cokesproces in de staalfabriek? Continue gieten? Transport wat niet stil kan liggen?
Economie boven alles?quote:Misschien mocht je het niet doorhebben maar veel activiteiten in dit land gaan ook gewoon op zondag door omdat dat namelijk onze economie is...
quote:Dat jij nou alleen aan hulpdiensten kan denken omdat je daar zelf direct baat bij kan hebben schetst weer je karakter.
Hmm, dat is dan wel weer erg repressief hoor.quote:Op zondag 9 november 2008 01:56 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik zal wel grote grijze of zwarte schermen van 4 meter hoog rondom m'n sleutelplek zetten dan. Dan kan je teniminste niet zien dat ik aan het sleutelen ben. Want daar hebben mensen toch zo'n ontzettende last van ...
Ow. Maar zullen ze dat lek dan niet inmiddels hebben gedicht?quote:Op zondag 9 november 2008 01:00 schreef Scaurus het volgende:
De refdag kan je toch makkelijk binnenkomen op zondag? Via een andere 'port' ofzo, heb het ooit eens op GeenStijl gezien.
Nee, zondagsrust boven alles dat is de oplossing.quote:
Het zou zalig voor de mensheid zijn als de zondagsrust in ere zou worden hersteldquote:Op zondag 9 november 2008 13:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, zondagsrust boven alles dat is de oplossing.
Zeker als je daarmee mensen verplicht tot zaken die ze helemaal niet willen. Het wordt echt eens tijd dat we die jaren 50 / 60 betuttelende houding afschaffen.
Als jij zondagsrust wil oke maar val er andere niet mee lastig en leg het ze ook niet verplicht op.
Vind jij, daar is niet iedereen het mee eens natuurlijkquote:Op zondag 9 november 2008 13:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het zou zalig voor de mensheid zijn als de zondagsrust in ere zou worden hersteld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |