Het is jouw keuze om in een buurt te gaan wonen waar men zondag wel iets doet.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nogmaals het is je eigen keuze waar je gaat wonen. Als je vlakbij een kerk gaat wonen, tjsa dat kan je weten dat daar een klok inhangt die af en toe een keer slaat.
EchtGaaf is geen liberaal. EchtGaaf is een gelovige conservatief die voor een gigantische overheid is die iedereen regels oplegt die hij goed dunkt.quote:
Mag ik erop wijzen dat conservatieven doorgaans tegen een big government zijn?quote:Op zaterdag 8 november 2008 09:35 schreef Boze_Appel het volgende:
EchtGaaf is geen liberaal. EchtGaaf is een gelovige conservatief die voor een gigantische overheid is die iedereen regels oplegt die hij goed dunkt.
Dat is niet te rijmen met de enorme berg regels die de gemiddelde conservatief aan zijn medemens wil opleggen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:08 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Mag ik erop wijzen dat conservatieven doorgaans tegen een big government zijn?
Dat hoef je ook niet te rijmen, want regulering moet volgens de conservatief grotendeels van sociale verbanden uitgaan, en slechts voor een klein deel vanuit de overheid. De teloorgang van traditionele sociale verbanden heeft juist geleid tot een overheid die enorm veel wil reguleren teneinde het achtergelaten gat op te vullen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is niet te rijmen met de enorme berg regels die de gemiddelde conservatief aan zijn medemens wil opleggen.
Waarmee volledig voorbijgegaan word aan de wens van het individu om zijn eigen leven te willen inrichten.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:46 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet te rijmen, want regulering moet volgens de conservatief grotendeels van sociale verbanden uitgaan, en slechts voor een klein deel vanuit de overheid. De teloorgang van traditionele sociale verbanden heeft juist geleid tot een overheid die enorm veel wil reguleren teneinde het achtergelaten gat op te vullen.
Jij niet denk ik.quote:
quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarmee volledig voorbijgegaan word aan de wens van het individu om zijn eigen leven te willen inrichten.
De politiestaat hebben we dus te danken aan mamma's kindjes die heimwee hebben naar de goede oude tijd en hun dierbare dorpsgemeenschappen.
Hoe naïef
In dit liberale hol heb ik geen illusies hoorquote:Op zaterdag 8 november 2008 01:49 schreef SchoppenKoning het volgende:
EG...
Ga je hier nou ook 28 topics over door totdat je in een ander topic kan zeggen dat andere mensen je ondanks je superieure debattechnieken, jouw gelijk niet willen toegeven.
Mag ik je er op wijzen dat altijd, zonder uitzondering, het tegenovergestelde bereikt wordt door conservatieve regeringen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:08 schreef Scaurus het volgende:
Mag ik erop wijzen dat conservatieven doorgaans tegen een big government zijn?
Inderdaad. Het valt mij steeds op hoe gejaagd iedereen is vandaag de dag. De liberalen hebben daar fors aan bijgedragen als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:51 schreef Scaurus het volgende:
Ik stel voor alle zeven dagen tot rustdagen te maken. Al dat gehaast, daar wordt de mensheid alleen maar slechter van. En is het niet Blaise Pascal die schrijft dat veel kwaad in de wereld als oorzaak hebben dat mensen niet rustig in hun kamer zichzelf kunnen vermaken?
"latent"betekent.....?quote:Op zaterdag 8 november 2008 09:32 schreef LB06 het volgende:
[..]
Het is jouw keuze om in een buurt te gaan wonen waar men zondag wel iets doet.
En als je zo liberaal bent, waarom wil je dan zo graag zondagsrust opleggen? Als goed liberaal laat je zowel gelovigen als niet-gelovigen hun winkels open doen of naar de winkel gaan doen op dagen dat hun dat uitkomt. Als jij een winkelier was dan is er echt niemand die je dwingt je winkel op zondag open te gooien. Ook als consument zijnde dwingt niemand jou om op wat voor dag dan ook naar een winkel te gaan.
Als liberaal zou je moeten walgen van je eigen standpunt. Volgens mij ben je gewoon een beetje aan het stoken, net als waarheid. Zo niet, dan besef je je hopelijk wel dat je met dit soort topics je de ergernis aanwakkert bij veel Nederlanders. Hierdoor wordt de kans dat de zondagsrust afbrokkelt alleen maar groter. Op zich is de afschaffing zondagsrust namelijk niet zo'n heel erge nobele "cause" om voor te strijden; dit itt euthenasie of gelijke rechten voor vrouwen, homo's e.d. Maar als je maar genoeg mensen tegen hun schenen schopt dan komen we wel waar we zijn moeten... Keep up the good work!
Ik ben niet per definitie voor een extreem grote overheid. Ik heb altijd gezegd, markt daar waar het kan, overheid daar waar het moet. Nutsvoorzieningen dienen altijd overheid te zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2008 09:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
EchtGaaf is geen liberaal. EchtGaaf is een gelovige conservatief die voor een gigantische overheid is die iedereen regels oplegt die hij goed dunkt.
Daar ben ik dus tegen. Ik vind dat iedereen zelf mag uitmaken hoe die dood gaat, want dood gaan we allemaal en ik laat niet door jou bepalen hoe. Zal ik het eens voor jou gaan bepalen? Kijken hoe snel je terugkrabbelt.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:01 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Het blijft moeilijk he, de grijstinten tussen zwart en wit zien.
De individu mag in een samenleving die conservatieven wenselijk vinden weldegelijk zijn leven naar eigen wens invullen. Daar zitten echter grenzen aan. Het wordt niet geaccepteerd dat je je leven invult op een manier die destructief voor jezelf is.
.
Dit is prima op te lossen met roddel en achterklap en in ernstige gevallen een sociaal isolement. De 'politie' is de buren.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:27 schreef 2cv het volgende:
Maarreh, dan moet die zondagsrustpolitie toch ook op zondag werken ?
Iedereen moet wel gejaagd zijn. We zijn tenslotte verplicht zeven dagen in zes te proppen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Inderdaad. Het valt mij steeds op hoe gejaagd iedereen is vandaag de dag. De liberalen hebben daar fors aan bijgedragen als je het mij vraagt.
Onzin. Iedereen wil gewoon meer geld. Dat is het probleem.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Iedereen moet wel gejaagd zijn. We zijn tenslotte verplicht zeven dagen in zes te proppen.
Dat klopt. Ze hebben dan ook ontheffingen, zoals de reguliere politie dat ook heeft. In beginsel zou de zondagspolitie dezelfde bevoegdheden moeten hebben als de reguliere politie.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:27 schreef 2cv het volgende:
Maarreh, dan moet die zondagsrustpolitie toch ook op zondag werken ?
Gelukkig dat je vindt dat er geen herrie mag worden gemaakt. Dat zou al een heleboel schelen. Als dat ook buiten het gezicht van anderen plaatsvindt, dan is er geen reden voor ingrijpen.quote:Zowieso vind ik het dikke bullshit. Als iemand op zondag rust wil hebben vind ik dat prima hoor en ik wil er ook best een beetje rekening mee houden, maar als ik op zondag aan mijn auto wil klussen en niemand heeft daar echt last van (dus geen herrie maken) dan doe ik dat.
Uiteraard nooddiensten ontheffing. Dat had je zelf ook kunnen bedenken.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:35 schreef jpjedi het volgende:
Tja er zijn hele volksstammen die gewoon werken. Sommige zaken gaan gewoon door 24/24 365 dagen per jaar. Hulpdiensten, procesindustrie, staalindustrie, transport&vervoer, etc.
Die mensen willen slapen na de dinsdag nachtdienst... En dan staat die EG zijn schilderijtje op te hangen voor zijn moeder.
Humor en zelfspot zijn geen eigenschappen die je kwijt raakt als je een goed stel hersens krijgt.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit zijn geen reacties van een academicus op niveau.
En voor tankstations en bloemenstallatjes en winkelpersoneel, mensen bij de TV, Efteling.... ah, geef iedereen een ontheffing.quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard nooddiensten ontheffing. Dat had je zelf ook kunnen bedenken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |