abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 november 2008 @ 20:21:21 #201
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_63010424
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:43 schreef Scaurus het volgende:
In onze 24-uurs economie[...]
We hebben hier geen 24-uurs economie.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_63011600
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:53 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Spellingpolitie...goed idee ?
[
Nee, die bestaan al. Leraren Nederlands.
quote:
Gelukkig luisteren er maar weinig mensen naar die stompzinnige plannen van je ... Maak me wel een beetje zorgen over je hoor...
Denk om de proeftuin insteek.
pi_63011695
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Iemand dwingen tot het volgen van jouw religieuze regels (zondagsrust) is ook uitgesloten.
Hoeft niet eens een religieuze insteek te zijn. Gewoon 1 dag in de week dat alles zoveel mogelijk rust. Wat een verademing zou dat zijn. De 24 uurs economie maakt mensen rusteloos en moe..... Terecht wat Scaurus hierover zei. Meer gevallen van burnout etc. etc.
pi_63011755
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:49 schreef vigier het volgende:

[..]

Nee, maar ik word wel gedwongen naar die herrie van die klokken te luiden. Of ik moet zelf maatregelen nemen (koptelefoon etc). Ofwel: ik moet iets doen om van iets waar ik niet op zit te wachten en niet om gevraagd heb af te komen.
Terwijl jij als jij niets doet, je er geen last van hebt dat die winkels open zijn. Er zijn ook geen winkeliers bij jou in de buurt die gaan lopen klingelen dat ze over een uurtje hun winkel open gaan doen.
Nogmaals het is je eigen keuze waar je gaat wonen. Als je vlakbij een kerk gaat wonen, tjsa dat kan je weten dat daar een klok inhangt die af en toe een keer slaat.
pi_63011805
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:58 schreef Bananenman het volgende:
Wat een waardeloos topic
Blij met dit inhoudelijk repliek. En dat nog wel van een WO-er. Het niveau van academisch Nederland keldert met de dag. Waar moet dit heen?
pi_63011846
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoeft niet eens een religieuze insteek te zijn. Gewoon 1 dag in de week dat alles zoveel mogelijk rust. Wat een verademing zou dat zijn. De 24 uurs economie maakt mensen rusteloos en moe..... Terecht wat Scaurus hierover zei. Meer gevallen van burnout etc. etc.
Er is geen 24-uurseconomie. Waarom moet trouwens iedereen op dezelfde dag vrij zijn? Een beetje spreiding zou de drukte in dit land ook wat verminderen.
pi_63011860
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

En wat nou als mijn religie vereist dat ik zaterdag rust? Ga jij dan voor mij stil zijn op zaterdag? Ga jij ook de winkels dwingen om op zaterdag dicht te zijn?
Ja hoor.
pi_63011925
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:06 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Er is geen 24-uurseconomie. Waarom moet trouwens iedereen op dezelfde dag vrij zijn? Een beetje spreiding zou de drukte in dit land ook wat verminderen.
Nou het zou al heel veel schelen als werkgevers niet iedereen op hetzelfde tijdstip laten beginnen. De files kunnen morgen opgelost zijn als er werkgevers niet zo rigide waren op dat punt.
pi_63012219
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:31 schreef FJD het volgende:

[..]

Als ik vijf dagen in de week werk en op zaterdag op een voetbalvereniging rondhuppel dan is het best handig als ik op zondag m'n boodschapjes kan doen.
Plannen, gewoon plannen.
quote:
Daarbij dan de vraag waarom je zo graag zo'n rustdag op wilt leggen aan mij? Ik wil die rustdag helemaal niet, ik wil dingen kunnen doen en als daarbij iets nodig heb dan wil ik dat kunnen kopen.
Structuur, en liefst een vaste zou het beste voor iedereen zijn. Vroeger was de samenleving heel wat overzichtelijker dan de wirwar vandaag de dag.

Het zou een zegen zijn als de traditionele rustdag weer in ere zou worden gesteld. Gevolg, veel minder overspannen mensen.

Weet je wat het probleem is, mensen willen gewoon teveel .Dat is het hele punt.
pi_63012273
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:45 schreef Guncta het volgende:
Mijn zegen heb je.
Zondag hoor je gewoon, zoals ieder normaal persoon om 15:00 wakker te worden. Dan langzaam de douche in waggelen, en dan als een miss je hoofd zo recht mogelijjk houden en zo weinig mogelijk bewegen, zodat de kater binnen blijft.

Lekker lang douchen. En daarna naar de snackbar om de kater weg te eten. Zelfbediening is fijn.

Wat me nu te binnen schiet. Kan een priester uren schrijven voor de zondag? Of strijkt hij dat stiekem uit over de andere 6 dagen?
15.00 uur uit bed? Schaam je.
pi_63012348
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:03 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dan heb jij zeker flink gefeest de vorige avond! Wauw, man! Respect!
Ik maak mij veel zorgen over de jeugd van tegenwoordig. Wat moet er terecht komen van sommigen?
pi_63012415
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou het zou al heel veel schelen als werkgevers niet iedereen op hetzelfde tijdstip laten beginnen. De files kunnen morgen opgelost zijn als er werkgevers niet zo rigide waren op dat punt.
Iedereen hier op kantoor mag tussen 7:00 en 10:00 beginnen en je staat nog steeds altijd in de file
pi_63012422
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het Joodse geloof is onzin?
Waar heb ik dat gesteld
quote:
Mag ik dat voorzichtig als arrogant aanmerken?
Neen. Je trekt namelijk voorbarige conclusies
pi_63012514
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:20 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Iedereen hier op kantoor mag tussen 7:00 en 10:00 beginnen en je staat nog steeds altijd in de file
Als alle werkgevers dit goede voorbeeld zouden opvolgen, an zouden er geen files meer zijn.

Maar ik heb het vaker gezegd: werkgevers willen van hun werknemers een maximale flexibiliteit, maar omgekeerd????
pi_63012563
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Plannen, gewoon plannen.
Op zondag zou ik alle tijd hebben om boodschappen te doen.
quote:
Structuur, en liefst een vaste zou het beste voor iedereen zijn. Vroeger was de samenleving heel wat overzichtelijker dan de wirwar vandaag de dag.
Ontzettend jammer dat jij je niet staande weet te houden in de hedendaagse wereld zonder een volle dag rust maar ik heb geen dag rust nodig om structuur of overzichtelijkheid in m'n leven te krijgen.
quote:
Weet je wat het probleem is, mensen willen gewoon teveel .Dat is het hele punt.
Het probleem is dat jij teveel mijn leven wilt bepalen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_63012691
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:45 schreef Reya het volgende:

[..]

Hier kun je op zondag een speld horen vallen, bijvoorbeeld.
Die plekken worden wel schaarser.
quote:
Verder is de vraag wat nou precies overlast is. Naar mijn inzicht moet het minimaal je persoonlijk levenssfeer aantasten, en moet je je er niet eenvoudig aan kunnen onttrekken. Iemand die zijn auto wast valt dan sowieso af, omdat het vrij eenvodig is om dat te negeren.
Visuele vervuiling is ook overlast. Je hebt iets al gezien voordat je je hoofdafgewend hebt..
quote:
(Hard) lawaai zou wel een vorm van overlast kunnen vormen, maar dan geldt nog steeds bij bijv. klussen dat het incidenteel best moet kunnen, ook op zondag.
Ik dat overlast sowieso nooit kan. En het is tegenwoordig op dat punt meer van andere nemen dan anderen te geven...
quote:
Met betrekking tot de publieke ruimte hebben we momenteel een zondagswet, en ik denk dat die wet een best redelijk evenwicht verschaft tussen verschillnde perspectieven op de zondag.
Ik pleit voor aanscherping van die wet. Zoveel is denk ik wel duidelijk.
pi_63012839
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:16 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nee, maar waarom moeten we allemaal op dezelfde dag een stapje terug doen. Daarbij, waarom neem jij lekker die dag rust niet en laat mij gewoon op zondag naar de winkels kunnen gaan.
Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat de meeste rust kan worden verkregen, wanneer de rustdag voor een ieder op dezelfde dag van de week valt. Als Piet op zondag rust en Klaas besluit op zondag te boren en vervolgens besluit Piet op maandag te boren terwijl Klaas op maandag gaat rusten, dan heeft het weinig nut. Wanneer beiden op zondag rusten, dan is dat veel beter.
pi_63012892
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:23 schreef FJD het volgende:

[..]

Op zondag zou ik alle tijd hebben om boodschappen te doen.
[..]
Als jij zondag boodschappen wilt doen, terwijl jij dat ook na je werk kan doen door de week, dwing jij anderen weer op zondag te werken.
quote:
Ontzettend jammer dat jij je niet staande weet te houden in de hedendaagse wereld zonder een volle dag rust maar ik heb geen dag rust nodig om structuur of overzichtelijkheid in m'n leven te krijgen.
[..]
En toch moet je eens weten hoe beter je het vol kan houden als je de zondagsrust hanteert..... Werkgevers zouden maar wat blij zijn als iedereen dat deed. Het is echt veel gezonder. Geestelijk en lichamelijk En religie werkt goed, FJD Ik heb gisten genoten van de Dankstond voor Gewas en Arbeid. . Wat had de dominee een geweldige preek. Ik kan het iedereen aanbevelen.
quote:
Het probleem is dat jij teveel mijn leven wilt bepalen.
Ik bedoel het lief hoor.
pi_63012923
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:30 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat de meeste rust kan worden verkregen, wanneer de rustdag voor een ieder op dezelfde dag van de week valt. Als Piet op zondag rust en Klaas besluit op zondag te boren en vervolgens besluit Piet op maandag te boren terwijl Klaas op maandag gaat rusten, dan heeft het weinig nut. Wanneer beiden op zondag rusten, dan is dat veel beter.
Zeker weten.
pi_63013024
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:07 schreef jogy het volgende:

[..]

Dit is dan ook geen discussie, dit is gewoon gelijk proberen te halen op welke manier dan ook. Leuk om als medeposter tegen aan te lachen maar verder ook niet .
Ik heb weel heel vaak gelijk. Vraag het DS4 maar.
pi_63013075
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, hoho.

Andere mensen moeten zich aanpassen aan EchtGaaf, niet andersom.
De inconsequentie is er niet.
pi_63013218
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:49 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dan is het eens tijd om je ouders te vertellen dat je niet meer meewilt naar de kerk en niet meer de zondagsrust wil houden. Wat staat je in de weg?

Oh, en trouwens: de zondag is vanuit christelijk oogpunt nu juist de dag dat je vrij bent van arbeid. Staat dan tegenover dat je die dag tweemaal arbeid moet verrichten door de Heere te dienen.
Dat laatste kan natuurlijk geen arbeid zijn. Als je dat als arbeid ervaart, dan is er iets mis met de relatie met God.....
pi_63013277
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jij kan toch ook gewoon in een hutje op de hei gaan wonen?

Precies dezelfde redenering
Hoe noemen ze dit ook al weer?
  donderdag 6 november 2008 @ 21:50:18 #224
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63013631
EG, ben jij gelovig?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_63014133
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Als jij zondag boodschappen wilt doen, terwijl jij dat ook na je werk kan doen door de week, dwing jij anderen weer op zondag te werken.
Als ik 's avonds boodschappen doe dan dwing ik iemand om in de avond te werken. Dan kan hij/zij niet om 18:00 met man/vrouw aan het eten zitten! Stel je eens voor als ze ook nog eens kinderen hebben, hele gezinnen verscheurd omdat pa of ma 's avonds niet aan het avondmaal kan zitten alleen maar omdat ik op zondag geen boodschappen mag halen van jou.
quote:
En toch moet je eens weten hoe beter je het vol kan houden als je de zondagsrust hanteert..... Werkgevers zouden maar wat blij zijn als iedereen dat deed. Het is echt veel gezonder.
Ik ben perfect in staat om m'n eigen gezondheid in de gaten te houden. Daar heb ik jouw hulp niet bij nodig maar lief dat je aan me denkt

Overigens rust ik met enige regelmaat een hele zondag uit omdat ik 's ochtends in de vroegte al heb gesport. Bevalt me prima
quote:
Geestelijk en lichamelijk
Zoals gezegd heb ik daar jouw hulp niet voor nodig
quote:
En religie werkt goed, FJD
Bij sommigen wel, helaas zijn er nog veel te veel gelovigen die van mening zijn dat hun mening superieur is alleen maar omdat ze een bepaalde religie aanhangen. Jij bent er helaas eentje van. Zonde, je bereikt veel meer als je die attitude laat vallen en open staat voor discussie.

Geloof het of geloof het niet maar als ik ergens een stuk van Arie Boomsma tegenkom dan lees ik dat altijd en de reden daarvan is tweeledig; hij heeft altijd wat interessants te vertellen en, belangrijker nog, hij wil z'n mening delen en niet opdringen. Je zult hem nooit een niet-gelovige zien veroordelen en je zult hem ook nooit iemand zijn geloof op zien dringen. Probeer dat ook eens zou ik zeggen, je zult zien dat mensen dan opeens veel meer open staan voor discussie.
pi_63022852
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:16 schreef EchtGaaf het volgende:

15.00 uur uit bed? Schaam je.
Want? De zondag is ideaal voor bedactiviteiten hoor...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63022939
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:20 schreef EchtGaaf het volgende:

Waar heb ik dat gesteld
Let maar op:
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:37 schreef DS4 het volgende:
Nog even een praktische vraag voor EG:

Wat wil jij de Joodse buurman verplichten? Dat hij zijn geloof opzij moet zetten en ook op zondag rusten en de klusjes op zaterdag, of dat hij geen klusjes meer moet doen en een heel weekend rust houden?
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:46 schreef EchtGaaf het volgende:

Het Christelijk geloof prevaleert.
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:36 schreef DS4 het volgende:

Gelijkheid, EG-style...
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:

Neen. Er zijn onzin geloven, mijn beste.
Goed, in theorie kan een Joodse buurman niet het Joodse geloof aanhangen, maar het was duidelijk uit de eerste vraagstelling dat ik uitging van een buurman die het Joodse geloof aan hangt.
quote:
Neen. Je trekt namelijk voorbarige conclusies
Nee hoor... Of jij hebt de vraag niet begrepen, maar dan mag je hem opnieuw beantwoorden.
pi_63022967
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik heb weel heel vaak gelijk. Vraag het DS4 maar.
Ik zal het antwoord alvast maar geven: dat valt nog fiks tegen... maar hij denkt het wel zeer geregeld te hebben...
pi_63040255
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zal het antwoord alvast maar geven: dat valt nog fiks tegen... maar hij denkt het wel zeer geregeld te hebben...
Dat kan nooit tegen vallen, maar eerlijk je wilt het toegeven. Ik snap je reactie wel, je ziet in mij een geweldige concurrent. Een ingenieur die het je knap moeilijk maakt, ook al ben je een topjurist.

Ik vrees dat het nog lang gaat duren voor je eruit bent met dat verkiezingstopic. Maar laten we eerlijk zijn, het is een kuttopic geworden, want.....kut-awards dit jaar....Gelukkig loopt het topic voor geen meter, dat is ook geen wonder. Het is gewoon een teleologie van sigme, overduidelijk. Jij en ik verdienen gewoon beter, jij iets meer dan ik.

Als TopFokker had ik WEER veel MEER moeten verdienen. Adel verplicht immers
pi_63040341
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Want? De zondag is ideaal voor bedactiviteiten hoor...
Nee, niet ideaal, daar je op zondag nooit werk mag doen. Ik pleit ook voor verplicht webcams, op alle alaapkamers zodat de zondagpolitie ook, indien nodig , hierop kan toezien.
pi_63040408
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Let maar op:
[..]

[..]

[..]

[..]

Goed, in theorie kan een Joodse buurman niet het Joodse geloof aanhangen, maar het was duidelijk uit de eerste vraagstelling dat ik uitging van een buurman die het Joodse geloof aan hangt.
[..]

Nee hoor... Of jij hebt de vraag niet begrepen, maar dan mag je hem opnieuw beantwoorden.
Dat ik het Christelijk geloof prevaleer boven andere geloven zegt natuurlijk niet dat ik van mening ben dan dat het Joodse geloof een pertinente onzingeloof zou vinden. Integendeel. Verlies je de nuance niet teveel uit het oog?

Met onzin geloven bedoel in de geloven kaboutertjes en elfjes.

Maar dat kan toch genoom wat ik zeg? Bij jou prevaleert de Porsche toch ook als auto? Dat maakt toch niet dat je een Mercedes dan een onzin auto vindt?
pi_63040486
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:50 schreef Scaurus het volgende:
EG, ben jij gelovig?
Die kans is behoorlijk hoog, ja.
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:17:44 #233
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63040521
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoeft niet eens een religieuze insteek te zijn. Gewoon 1 dag in de week dat alles zoveel mogelijk rust.
ok, maandag. Slotje.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63040937
quote:
Op donderdag 6 november 2008 22:01 schreef FJD het volgende:

[..]

Als ik 's avonds boodschappen doe dan dwing ik iemand om in de avond te werken. Dan kan hij/zij niet om 18:00 met man/vrouw aan het eten zitten! Stel je eens voor als ze ook nog eens kinderen hebben, hele gezinnen verscheurd omdat pa of ma 's avonds niet aan het avondmaal kan zitten alleen maar omdat ik op zondag geen boodschappen mag halen van jou.
[..]
Maar tot hoe laat werk jij dan? Kan jij geen boodschappen voor 18.00 doen?

En verder hoop ik dat je een leuke, mooie knappe vrouw zult ontmoeten. Die niet al te carrière gericht is en minder dan 40 uur werkt. En een goed moeder kan zijn.

Dus hup , op een vrouw uit. Niet stilzitten. Kan die de boodschapjes gaan doen
quote:
Ik ben perfect in staat om m'n eigen gezondheid in de gaten te houden. Daar heb ik jouw hulp niet bij nodig maar lief dat je aan me denkt
Ik ben lief, vraag het DS4 maar. Ik heb ook nooit ruzie met hem. Als we dat wel hebben dan gaat het nergens over.
quote:
Overigens rust ik met enige regelmaat een hele zondag uit omdat ik 's ochtends in de vroegte al heb gesport. Bevalt me prima
[..]
Dat is ook op zich geen werk. De ZP zal daarmee iha weinig problemen daarmee hebben, en geval tot geval bekijken
quote:
Zoals gezegd heb ik daar jouw hulp niet voor nodig
[..]
Weet ik wel, jij redt jezelf vast wel. ik heb trouwens niet de indruk dat jij iemand ben die bewust de zondagsrust gaat verstoren.
quote:
Bij sommigen wel, helaas zijn er nog veel te veel gelovigen die van mening zijn dat hun mening superieur is alleen maar omdat ze een bepaalde religie aanhangen. Jij bent er helaas eentje van.
Irl zullen mensen zeggen dat het meevalt. Dus ook als ik je ooit zou ontmoeten. Ik weet trouwens niet hoe je er nu uitziet. Ik herinner mij nog de foto, waarbij je op de bank sliep. Lijk je daar nog steeds op?
quote:
Zonde, je bereikt veel meer als je die attitude laat vallen en open staat voor discussie.
Ja, maar je gaat me toch niet vertellen dat ik zo'n houding aanneem als Samir A ofzo? Want echt hoor, daar lijk in in de verste verste niet op.
quote:
Geloof het of geloof het niet maar als ik ergens een stuk van Arie Boomsma tegenkom dan lees ik dat altijd en de reden daarvan is tweeledig; hij heeft altijd wat interessants te vertellen en, belangrijker nog, hij wil z'n mening delen en niet opdringen. Je zult hem nooit een niet-gelovige zien veroordelen en je zult hem ook nooit iemand zijn geloof op zien dringen.
Arie Boomsma is een beste kerel ja. Maar ja, ik lijk ietwat meer op drs. A.G. Knevel. Wat dat betreft kan je mij beter vergelijken met hem. Ik hem hem tot twee keer ontmoet. Ik heb veel bewondering voor hem.
quote:
Probeer dat ook eens zou ik zeggen, je zult zien dat mensen dan opeens veel meer open staan voor discussie.
Irl kom ik met iedereen een discussie aangaan. Ik neem sowieso een heel andere houding aan als Jan van den Bosch, want die vond ik maar wat arrogant tenge Maarten van Rossum laatste keer bij Pauw en Witteman.
pi_63040962

pi_63040964
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

ok, maandag. Slotje.
Nee zondag natuurlijk

Zondag is ook de mooiste dag die er is.
pi_63041094
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat ik het Christelijk geloof prevaleer boven andere geloven zegt natuurlijk niet dat ik van mening ben dan dat het Joodse geloof een pertinente onzingeloof zou vinden. Integendeel. Verlies je de nuance niet teveel uit het oog?
Ik neem aan dat je prefereer bedoelt...

Maar het is meer dan dat: jij wil dat de Joodse buurman ook de zondag als rustdag gaat nemen...

En als wij het over Joods geloof hebben en je begint dan over "onzingeloof", ja, dan denk ik dat je het Joodse geloof als onzingeloof bestempelt.
quote:
Met onzin geloven bedoel in de geloven kaboutertjes en elfjes.
Het was dus kennelijk als volledig irrelevante opmerking bedoeld... Vreemd, maar goed.
quote:
Maar dat kan toch genoom wat ik zeg? Bij jou prevaleert de Porsche toch ook als auto? Dat maakt toch niet dat je een Mercedes dan een onzin auto vindt?
Nee, maar als wij het over Mercedes hebben zeg ik ook niet ineens dat er nu eenmaal onzin-auto's zijn...

En in lijn met wat wij bespraken: ik wil ook niet iedereen verplichten om in een Porsche te rijden. Ik gun het daarentegen wel iedereen. Zo aardig ben ik dan weer wel.
pi_63041171
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:33 schreef HPoi het volgende:
[ afbeelding ]

Ook Ali B. dient zich netjes te gedragen op zondag. (op de overige dagen ook trouwens) Even voorop gesteld dat hij dit op zondag deed. En al helemaal als dat in de buurt van de kerk is waar op dat moment een dienst plaatsvindt....

Dat zouden nou precies de situaties zijn waarbij zondagpolitie kordaat zou moeten optreden.
pi_63041426
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je prefereer bedoelt...
Ja, prevaleren in deze context vanuit mijn optiek niet goed gekozen
quote:
Maar het is meer dan dat: jij wil dat de Joodse buurman ook de zondag als rustdag gaat nemen...
Laten we het gewoon praktisch houden: het is natuurlijk godsonmogelijk om 7 rustdagen te creëren.
quote:
En als wij het over Joods geloof hebben en je begint dan over "onzingeloof", ja, dan denk ik dat je het Joodse geloof als onzingeloof bestempelt.
[..]
Denken moet je aan de paarden overlaten
quote:
Het was dus kennelijk als volledig irrelevante opmerking bedoeld... Vreemd, maar goed.
[..]
Nou, dat is dan wel heel zwart wit hoor. Want er bestaan naast andere geloven, waarvoor iets te zeggen valt ook onzingeloven. Zoals ik zei over de kaboutertjes en de elfjes.
quote:
Nee, maar als wij het over Mercedes hebben zeg ik ook niet ineens dat er nu eenmaal onzin-auto's zijn...
Hm, toch leek het erop dat jij wel de conclusie trok dat ik het Joodse geloof een onzin geloof zou vinden. Dat had je nooit zo uit mijn quote kunnen begrijpen. Dus nu niet stiekem de boel omdraaien he?
quote:
En in lijn met wat wij bespraken: ik wil ook niet iedereen verplichten om in een Porsche te rijden. Ik gun het daarentegen wel iedereen. Zo aardig ben ik dan weer wel.
Hoe kan je dat volhouden als iemand die zo groot mogelijke verschillen mogelijk wilt maken?

Jij bent toch zo tegen gelijkheid?
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 21:52:40 #240
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63041600
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou, dat is dan wel heel zwart wit hoor. Want er bestaan naast andere geloven, waarvoor iets te zeggen valt ook onzingeloven. Zoals ik zei over de kaboutertjes en de elfjes.
Geloven in imaginaire vriendjes is altijd onzinnig, of dat nou een almachtig opperwezen is of een kabouter. Daar hebben we psychologen voor om zulke geestesafwijkingen te behandelen.
Carpe Libertatem
pi_63041729
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Geloven in imaginaire vriendjes is altijd onzinnig, of dat nou een almachtig opperwezen is of een kabouter. Daar hebben we psychologen voor om zulke geestesafwijkingen te behandelen.
Jij komt er wel
pi_63041770
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar daar hadden wij het dus helemaal niet over. Dus waarom je dat erbij haalde?
quote:
Hm, toch leek het erop dat jij wel de conclusie trok dat ik het Joodse geloof een onzin geloof zou vinden. Dat had je nooit zo uit mijn quote kunnen begrijpen. Dus nu niet stiekem de boel omdraaien he?
Ik denk dat het moeilijk anders te begrijpen viel. We hadden het over de Joodse buurman. Jij zegt dan dat het Christelijk geloof prevaleert. Ik zeg dan dat dit gelijkheid EG-style is en dan kom jij met "er zijn onzingeloven". Terwijl we het over Joods geloof en Christelijk geloof hadden gehad.

Ik begrijp dus werkelijk niet wat jij wilde zeggen als jij op kaboutertjes en elfjes doelde.

En daarnaast wil ik toch graag van jou weten wat die Joodse buurman moet. Van geloof wisselen? Of mag hij wel op zondag klussen omdat hij zaterdag al rustdag heeft?
quote:
Hoe kan je dat volhouden als iemand die zo groot mogelijke verschillen mogelijk wilt maken?

Jij bent toch zo tegen gelijkheid?
Ik ben helemaal geen voorstander van zo groot mogelijke verschillen, integendeel.

En ik ben ook niet tegen gelijkheid, ik acht gelijkheid voor iedereen een utopie.
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:09:31 #243
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63042107
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:52 schreef Boze_Appel het volgende:

Toch wel vreemd dat deze 'geestesafwijking' mensen niet in de weg staat groot wetenschapper (Isaac Newton), politicus (Barack Obama), schrijver (Leo Tolstoj) of burgerrechtenactivist (Martin Luther King) te worden.
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:15:44 #244
pi_63042257
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee zondag natuurlijk

Zondag is ook de mooiste dag die er is.
Maandag, mijn geloof schrijft je dat voor.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:17:51 #245
pi_63042335
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 22:09 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Toch wel vreemd dat deze 'geestesafwijking' mensen niet in de weg staat groot wetenschapper (Isaac Newton), politicus (Barack Obama), schrijver (Leo Tolstoj) of burgerrechtenactivist (Martin Luther King) te worden.
"Actually, there is more money in religion than there is in Rock music." - Bono
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:25:06 #246
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_63042561
hoort deze topic niet in ONZ

wat een debiele topic!

en oja

ik ben voor:

Afschaffen kerkklokken luiden op de zondagmorgen tot 2 keer aan toe.

Voetbal in de kroeg kijken
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_63044210
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ook Ali B. dient zich netjes te gedragen op zondag. (op de overige dagen ook trouwens) Even voorop gesteld dat hij dit op zondag deed. En al helemaal als dat in de buurt van de kerk is waar op dat moment een dienst plaatsvindt....

Dat zouden nou precies de situaties zijn waarbij zondagpolitie kordaat zou moeten optreden.
...maar op alle andere dagen mag je natuurlijk afsteken wat je wilt, altijd en overal? Natuurlijk niet.
Als er overlast is voor iemand op zijn eigen terrein is dat natuurlijk iets dat opgelost moet worden.
Maar niet omdat het zondag is, of omdat het een kerk betreft, maar gewoon omdat je recht hebt op rust wanneer je thuis bent of een toespraak (preek) wilt houden.
  vrijdag 7 november 2008 @ 23:51:36 #248
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63044444
Ik stel voor alle zeven dagen tot rustdagen te maken. Al dat gehaast, daar wordt de mensheid alleen maar slechter van. En is het niet Blaise Pascal die schrijft dat veel kwaad in de wereld als oorzaak hebben dat mensen niet rustig in hun kamer zichzelf kunnen vermaken?
  zaterdag 8 november 2008 @ 01:49:48 #249
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_63046772
EG...

Ga je hier nou ook 28 topics over door totdat je in een ander topic kan zeggen dat andere mensen je ondanks je superieure debattechnieken, jouw gelijk niet willen toegeven.
pi_63048154
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 01:49 schreef SchoppenKoning het volgende:
EG...

Ga je hier nou ook 28 topics over door totdat je in een ander topic kan zeggen dat andere mensen je ondanks je superieure debattechnieken, jouw gelijk niet willen toegeven.
pi_63048538
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nogmaals het is je eigen keuze waar je gaat wonen. Als je vlakbij een kerk gaat wonen, tjsa dat kan je weten dat daar een klok inhangt die af en toe een keer slaat.
Het is jouw keuze om in een buurt te gaan wonen waar men zondag wel iets doet.

En als je zo liberaal bent, waarom wil je dan zo graag zondagsrust opleggen? Als goed liberaal laat je zowel gelovigen als niet-gelovigen hun winkels open doen of naar de winkel gaan doen op dagen dat hun dat uitkomt. Als jij een winkelier was dan is er echt niemand die je dwingt je winkel op zondag open te gooien. Ook als consument zijnde dwingt niemand jou om op wat voor dag dan ook naar een winkel te gaan.

Als liberaal zou je moeten walgen van je eigen standpunt. Volgens mij ben je gewoon een beetje aan het stoken, net als waarheid. Zo niet, dan besef je je hopelijk wel dat je met dit soort topics je de ergernis aanwakkert bij veel Nederlanders. Hierdoor wordt de kans dat de zondagsrust afbrokkelt alleen maar groter. Op zich is de afschaffing zondagsrust namelijk niet zo'n heel erge nobele "cause" om voor te strijden; dit itt euthenasie of gelijke rechten voor vrouwen, homo's e.d. Maar als je maar genoeg mensen tegen hun schenen schopt dan komen we wel waar we zijn moeten... Keep up the good work!
  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2008 @ 09:35:50 #252
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63048560
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:32 schreef LB06 het volgende:
<snip>
EchtGaaf is geen liberaal. EchtGaaf is een gelovige conservatief die voor een gigantische overheid is die iedereen regels oplegt die hij goed dunkt.
Carpe Libertatem
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:08:51 #253
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63049772
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:35 schreef Boze_Appel het volgende:
EchtGaaf is geen liberaal. EchtGaaf is een gelovige conservatief die voor een gigantische overheid is die iedereen regels oplegt die hij goed dunkt.
Mag ik erop wijzen dat conservatieven doorgaans tegen een big government zijn?
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:29:13 #254
pi_63050118
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:08 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat is niet te rijmen met de enorme berg regels die de gemiddelde conservatief aan zijn medemens wil opleggen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:46:23 #255
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63050378
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is niet te rijmen met de enorme berg regels die de gemiddelde conservatief aan zijn medemens wil opleggen.
Dat hoef je ook niet te rijmen, want regulering moet volgens de conservatief grotendeels van sociale verbanden uitgaan, en slechts voor een klein deel vanuit de overheid. De teloorgang van traditionele sociale verbanden heeft juist geleid tot een overheid die enorm veel wil reguleren teneinde het achtergelaten gat op te vullen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:50:21 #256
pi_63050448
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:46 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat hoef je ook niet te rijmen, want regulering moet volgens de conservatief grotendeels van sociale verbanden uitgaan, en slechts voor een klein deel vanuit de overheid. De teloorgang van traditionele sociale verbanden heeft juist geleid tot een overheid die enorm veel wil reguleren teneinde het achtergelaten gat op te vullen.
Waarmee volledig voorbijgegaan word aan de wens van het individu om zijn eigen leven te willen inrichten.

De politiestaat hebben we dus te danken aan mamma's kindjes die heimwee hebben naar de goede oude tijd en hun dierbare dorpsgemeenschappen.

Hoe naïef
pi_63050515
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij komt er wel
Jij niet denk ik.

Ik snap niet dat je je druk maakt om de zondag. Als notaire steuntrekker zijnde heb je 7 dagen per week alle rust van het afgeven op de consumptiemaatschappij en meerverdieners.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:01:40 #258
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63050656
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarmee volledig voorbijgegaan word aan de wens van het individu om zijn eigen leven te willen inrichten.

De politiestaat hebben we dus te danken aan mamma's kindjes die heimwee hebben naar de goede oude tijd en hun dierbare dorpsgemeenschappen.

Hoe naïef

Het blijft moeilijk he, de grijstinten tussen zwart en wit zien.
De individu mag in een samenleving die conservatieven wenselijk vinden weldegelijk zijn leven naar eigen wens invullen. Daar zitten echter grenzen aan. Het wordt niet geaccepteerd dat je je leven invult op een manier die destructief voor jezelf is. Hoe liberaal ook, elke groep kent regels waaraan haar leden zich moeten houden. Zie bijv. pedofilie.

De politiestaat is historisch gezien trouwens het product van de oprukkende staat die de traditionele sociale verbanden wegvaagt.
pi_63051948
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 01:49 schreef SchoppenKoning het volgende:
EG...

In dit liberale hol heb ik geen illusies hoor
  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2008 @ 13:21:57 #260
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63052007
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:08 schreef Scaurus het volgende:
Mag ik je er op wijzen dat altijd, zonder uitzondering, het tegenovergestelde bereikt wordt door conservatieve regeringen.
Carpe Libertatem
pi_63056308
Nou ik zou bijna nog aangemoedigd worden om die zondagpolitie echt tot verkiezingsitem te kiezen, als ik hier de reacties lees.
pi_63056370
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 23:51 schreef Scaurus het volgende:
Ik stel voor alle zeven dagen tot rustdagen te maken. Al dat gehaast, daar wordt de mensheid alleen maar slechter van. En is het niet Blaise Pascal die schrijft dat veel kwaad in de wereld als oorzaak hebben dat mensen niet rustig in hun kamer zichzelf kunnen vermaken?
Inderdaad. Het valt mij steeds op hoe gejaagd iedereen is vandaag de dag. De liberalen hebben daar fors aan bijgedragen als je het mij vraagt.
pi_63056378
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 08:18 schreef FJD het volgende:

[..]

Dit zijn geen reacties van een academicus op niveau.
pi_63056394
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:32 schreef LB06 het volgende:

[..]

Het is jouw keuze om in een buurt te gaan wonen waar men zondag wel iets doet.

En als je zo liberaal bent, waarom wil je dan zo graag zondagsrust opleggen? Als goed liberaal laat je zowel gelovigen als niet-gelovigen hun winkels open doen of naar de winkel gaan doen op dagen dat hun dat uitkomt. Als jij een winkelier was dan is er echt niemand die je dwingt je winkel op zondag open te gooien. Ook als consument zijnde dwingt niemand jou om op wat voor dag dan ook naar een winkel te gaan.

Als liberaal zou je moeten walgen van je eigen standpunt. Volgens mij ben je gewoon een beetje aan het stoken, net als waarheid. Zo niet, dan besef je je hopelijk wel dat je met dit soort topics je de ergernis aanwakkert bij veel Nederlanders. Hierdoor wordt de kans dat de zondagsrust afbrokkelt alleen maar groter. Op zich is de afschaffing zondagsrust namelijk niet zo'n heel erge nobele "cause" om voor te strijden; dit itt euthenasie of gelijke rechten voor vrouwen, homo's e.d. Maar als je maar genoeg mensen tegen hun schenen schopt dan komen we wel waar we zijn moeten... Keep up the good work!
"latent"betekent.....?
pi_63056435
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik ben niet per definitie voor een extreem grote overheid. Ik heb altijd gezegd, markt daar waar het kan, overheid daar waar het moet. Nutsvoorzieningen dienen altijd overheid te zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2008 @ 17:27:04 #266
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63056443
Maarreh, dan moet die zondagsrustpolitie toch ook op zondag werken ?

Zowieso vind ik het dikke bullshit. Als iemand op zondag rust wil hebben vind ik dat prima hoor en ik wil er ook best een beetje rekening mee houden, maar als ik op zondag aan mijn auto wil klussen en niemand heeft daar echt last van (dus geen herrie maken) dan doe ik dat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63056625
Tja er zijn hele volksstammen die gewoon werken. Sommige zaken gaan gewoon door 24/24 365 dagen per jaar. Hulpdiensten, procesindustrie, staalindustrie, transport&vervoer, etc.

Die mensen willen slapen na de dinsdag nachtdienst... En dan staat die EG zijn schilderijtje op te hangen voor zijn moeder.
  zaterdag 8 november 2008 @ 17:42:04 #268
pi_63056754
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:01 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Het blijft moeilijk he, de grijstinten tussen zwart en wit zien.
De individu mag in een samenleving die conservatieven wenselijk vinden weldegelijk zijn leven naar eigen wens invullen. Daar zitten echter grenzen aan. Het wordt niet geaccepteerd dat je je leven invult op een manier die destructief voor jezelf is.

.
Daar ben ik dus tegen. Ik vind dat iedereen zelf mag uitmaken hoe die dood gaat, want dood gaan we allemaal en ik laat niet door jou bepalen hoe. Zal ik het eens voor jou gaan bepalen? Kijken hoe snel je terugkrabbelt.
pi_63056868
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:27 schreef 2cv het volgende:
Dit is prima op te lossen met roddel en achterklap en in ernstige gevallen een sociaal isolement. De 'politie' is de buren.
pi_63056890
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Inderdaad. Het valt mij steeds op hoe gejaagd iedereen is vandaag de dag. De liberalen hebben daar fors aan bijgedragen als je het mij vraagt.
Iedereen moet wel gejaagd zijn. We zijn tenslotte verplicht zeven dagen in zes te proppen.
pi_63063277
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:48 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Iedereen moet wel gejaagd zijn. We zijn tenslotte verplicht zeven dagen in zes te proppen.
Onzin. Iedereen wil gewoon meer geld. Dat is het probleem.
pi_63063356
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:27 schreef 2cv het volgende:
Dat klopt. Ze hebben dan ook ontheffingen, zoals de reguliere politie dat ook heeft. In beginsel zou de zondagspolitie dezelfde bevoegdheden moeten hebben als de reguliere politie.
quote:
Zowieso vind ik het dikke bullshit. Als iemand op zondag rust wil hebben vind ik dat prima hoor en ik wil er ook best een beetje rekening mee houden, maar als ik op zondag aan mijn auto wil klussen en niemand heeft daar echt last van (dus geen herrie maken) dan doe ik dat.
Gelukkig dat je vindt dat er geen herrie mag worden gemaakt. Dat zou al een heleboel schelen. Als dat ook buiten het gezicht van anderen plaatsvindt, dan is er geen reden voor ingrijpen.
pi_63063387
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:35 schreef jpjedi het volgende:
Tja er zijn hele volksstammen die gewoon werken. Sommige zaken gaan gewoon door 24/24 365 dagen per jaar. Hulpdiensten, procesindustrie, staalindustrie, transport&vervoer, etc.

Die mensen willen slapen na de dinsdag nachtdienst... En dan staat die EG zijn schilderijtje op te hangen voor zijn moeder.
Uiteraard nooddiensten ontheffing. Dat had je zelf ook kunnen bedenken.
pi_63064767
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit zijn geen reacties van een academicus op niveau.
Humor en zelfspot zijn geen eigenschappen die je kwijt raakt als je een goed stel hersens krijgt.
  zondag 9 november 2008 @ 00:19:03 #275
pi_63065764
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 22:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En voor tankstations en bloemenstallatjes en winkelpersoneel, mensen bij de TV, Efteling.... ah, geef iedereen een ontheffing.
  zondag 9 november 2008 @ 00:22:47 #276
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_63065811
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En voor tankstations en bloemenstallatjes en winkelpersoneel, mensen bij de TV, Efteling.... ah, geef iedereen een ontheffing.
Behalve de buurman natuurlijk
pi_63066268
Trouwens er mag op dit moment niet meer gepost worden. Zondagrust! De ZP surveilleert
  zondag 9 november 2008 @ 00:50:39 #278
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63066340
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Trouwens er mag op dit moment niet meer gepost worden. Zondagrust! De ZP surveilleert
Ik zit lekker op mijn kamer, op zolder. Wel met een krant (Reformatorisch Dagblad) vlakbij, zodat ik indien nodig snel me laptop kan dichtklappen en kan verbergen onder de krant.
pi_63066382
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:50 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ik zit lekker op mijn kamer, op zolder. Wel met een krant (Reformatorisch Dagblad) vlakbij, zodat ik indien nodig snel me laptop kan dichtklappen en kan verbergen onder de krant.
Bedenk dat ZP zo ongeveer alle trucjes wel kent

Ik ga slapen (geen arbeid). Welterusten.alvast.
pi_63066451
Trouwens, Scaurus, dat Reformatorisch Dagblad moet je nu echt als de wiedeweerga opbergen.

De internetversie van het RD kan je vandaag niet lezen ivm zondagrust.

Kijk hier maar

http://www.refdag.nl/zondag

Dat geldt dan voor de papieren versie uiteraard ook.

zondag 9 november 2008 @ 00:59:51 #281
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63066508
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Bedenk dat ZP zo ongeveer alle trucjes wel kent
Ik heb ook zo'n teleding (hoe heet het ook alweer? Gosh, 1984 is lang geleden) aan de muur hangen, ze weten het al. Ik wacht rustig tot ze mij komen halen.
  zondag 9 november 2008 @ 01:00:34 #282
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63066529
De refdag kan je toch makkelijk binnenkomen op zondag? Via een andere 'port' ofzo, heb het ooit eens op GeenStijl gezien.
pi_63066606
De wereld onder God, het ultieme 1984
  zondag 9 november 2008 @ 01:07:14 #284
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63066660
quote:
Op zondag 9 november 2008 01:04 schreef sneakypete het volgende:
De wereld onder God, het ultieme 1984
De weg naar 1984 loopt echter wel langs de weg van de goddelozen, niet de gelovigen.
pi_63066740
quote:
Op zondag 9 november 2008 01:07 schreef Scaurus het volgende:

[..]

De weg naar 1984 loopt echter wel langs de weg van de goddelozen, niet de gelovigen.
Dus ook langs jou, beste atheïst.
  zondag 9 november 2008 @ 01:13:58 #286
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63066804
quote:
Op zondag 9 november 2008 01:11 schreef sneakypete het volgende:
Dus ook langs jou, beste atheïst.
Ik ben geen atheïst in de utopische traditie (zoals veel atheïsten hier, geloven dat geloof uiteindelijk zal verdwijnen en dat godsdienst per definitie achterlijk is). Sta liever in de schaduw van Schopenhauer en Nietzsche.
pi_63066982
quote:
Op zondag 9 november 2008 01:13 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ik ben geen atheïst in de utopische traditie (zoals veel atheïsten hier, geloven dat geloof uiteindelijk zal verdwijnen en dat godsdienst per definitie achterlijk is). Sta liever in de schaduw van Schopenhauer en Nietzsche.
Spiritualiteit zal nooit verdwijnen aangezien onze hersens er zelfs op gemaakt zijn. Onderzoekers vonden een gebied dat actief betrokken is bij geestelijke ervaringen e.d. In die zin is atheisme ten onrechte van mening dat ideeën ook een darwinistisch patroon vormen (waaruit ook oa de opvatting volgt dat de wereld van nu hoe dan ook veel beter moet zijn dan die uit vroegere tijden).

Maar los daarvan hebben bovengenoemde toch bepaald wel de vloer aangeveegd met religie, of het in elk geval in de juiste context geplaatst
.
Ik had vanochtend vroeg (althans, 11 uur, dat is voor een heiden erg vroeg) een jehova aan de deur met een foldertje over 'de waarheid' en of ik daar naar zocht. De hond was er blij mee.
  † In Memoriam † zondag 9 november 2008 @ 01:56:32 #288
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63067461
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat klopt. Ze hebben dan ook ontheffingen, zoals de reguliere politie dat ook heeft. In beginsel zou de zondagspolitie dezelfde bevoegdheden moeten hebben als de reguliere politie.
[..]

Gelukkig dat je vindt dat er geen herrie mag worden gemaakt. Dat zou al een heleboel schelen. Als dat ook buiten het gezicht van anderen plaatsvindt, dan is er geen reden voor ingrijpen.
Ik zal wel grote grijze of zwarte schermen van 4 meter hoog rondom m'n sleutelplek zetten dan. Dan kan je teniminste niet zien dat ik aan het sleutelen ben. Want daar hebben mensen toch zo'n ontzettende last van ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_63068736
Heerlijk dat gebluf hier met de kennis van de Nederlandse taal. Beetje kinderachtig maar goed.
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 22:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wel eens van kraaktreinen gehoord in een chemische plant? Ken je een cokesproces in de staalfabriek? Continue gieten? Transport wat niet stil kan liggen?

Misschien mocht je het niet doorhebben maar veel activiteiten in dit land gaan ook gewoon op zondag door omdat dat namelijk onze economie is... Dat jij nou alleen aan hulpdiensten kan denken omdat je daar zelf direct baat bij kan hebben schetst weer je karakter.
  zondag 9 november 2008 @ 11:49:33 #290
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63070608
quote:
Op zondag 9 november 2008 06:13 schreef jpjedi het volgende:
Wel eens van kraaktreinen gehoord in een chemische plant? Ken je een cokesproces in de staalfabriek? Continue gieten? Transport wat niet stil kan liggen?

Misschien mocht je het niet doorhebben maar veel activiteiten in dit land gaan ook gewoon op zondag door omdat dat namelijk onze economie is... Dat jij nou alleen aan hulpdiensten kan denken omdat je daar zelf direct baat bij kan hebben schetst weer je karakter.
Idd, maar volgens mij is de hele zondagsrust en het mensen hem verplicht opleggen een achterhaald jaren 50 en 60 verschijnsel
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63070752
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, maar volgens mij is de hele zondagsrust en het mensen hem verplicht opleggen een achterhaald jaren 50 en 60 verschijnsel
Toch is er anno 2008 nog steeds zeer strenge wetgeving voor.
pi_63072722
Nog geen bonnen uitgeschreven vandaag
pi_63072748
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:57 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Toch is er anno 2008 nog steeds zeer strenge wetgeving voor.
Dat valt toch wel mee?
pi_63072769
quote:
Op zondag 9 november 2008 06:13 schreef jpjedi het volgende:
Heerlijk dat gebluf hier met de kennis van de Nederlandse taal. Beetje kinderachtig maar goed.
[..]

Alles kan je stilleggen, maar dat kost geld.
quote:
Misschien mocht je het niet doorhebben maar veel activiteiten in dit land gaan ook gewoon op zondag door omdat dat namelijk onze economie is...
Economie boven alles?
quote:
Dat jij nou alleen aan hulpdiensten kan denken omdat je daar zelf direct baat bij kan hebben schetst weer je karakter.
pi_63072778
quote:
Op zondag 9 november 2008 01:56 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik zal wel grote grijze of zwarte schermen van 4 meter hoog rondom m'n sleutelplek zetten dan. Dan kan je teniminste niet zien dat ik aan het sleutelen ben. Want daar hebben mensen toch zo'n ontzettende last van ...
Hmm, dat is dan wel weer erg repressief hoor.
pi_63072794
quote:
Op zondag 9 november 2008 01:00 schreef Scaurus het volgende:
De refdag kan je toch makkelijk binnenkomen op zondag? Via een andere 'port' ofzo, heb het ooit eens op GeenStijl gezien.
Ow. Maar zullen ze dat lek dan niet inmiddels hebben gedicht?
  zondag 9 november 2008 @ 13:55:51 #297
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63072939
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Economie boven alles?
Nee, zondagsrust boven alles dat is de oplossing.

Zeker als je daarmee mensen verplicht tot zaken die ze helemaal niet willen. Het wordt echt eens tijd dat we die jaren 50 / 60 betuttelende houding afschaffen.

Als jij zondagsrust wil oke maar val er andere niet mee lastig en leg het ze ook niet verplicht op.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63073015
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:55 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, zondagsrust boven alles dat is de oplossing.

Zeker als je daarmee mensen verplicht tot zaken die ze helemaal niet willen. Het wordt echt eens tijd dat we die jaren 50 / 60 betuttelende houding afschaffen.

Als jij zondagsrust wil oke maar val er andere niet mee lastig en leg het ze ook niet verplicht op.
Het zou zalig voor de mensheid zijn als de zondagsrust in ere zou worden hersteld
pi_63073109
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het zou zalig voor de mensheid zijn als de zondagsrust in ere zou worden hersteld
Vind jij, daar is niet iedereen het mee eens natuurlijk
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_63073250
http://www.spitsnieuws.nl(...)ags_in_grafkerk.html

Kan dat niet gewoon door de week?
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')