abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62982344
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:40 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Weet je hoeveel mensen er last hebben van die luidende kerkklokken?
Ze hebben toch de keuze om niet in de buurt van een kerk te gaan wonen? Je gaat toch ook niet bij het spoor wonen als je last hebt van langsdenderende treinen?
pi_62982643
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tsja, moet je ook maar ergens gaan wonen waar je zover helegaar niet kan kijken...
[..]
Die middelen heb ik niet. Mensen die hun buren niet kunnen zien behoren tot de elite, slecht die kunnen alleen maar achterop wonen. Jij woont toch ook vrij?
quote:
De dag dat ze in bossen zoveel toegang gaan heffen dat alleen CEO's erin kunnen... die ligt nog ver voor ons.
[..]
Nou het even vluchten naar een bos zou sowieso niet echt een oplossing zijn.
quote:
De winkelier die ma-za open is heeft alleen die zondag hoor...
[..]
Ook hierin schuilt het element van eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid.
quote:
Ik heb geloof ik al duidel
ijk gemaakt dat lawaai maken bij mij in een andere cat. valt. Daar is meer terughoudendheid geboden (hoewel ik de zondag daar niet bij uit wens te sluiten).
[..]
Ja, daar heb je een punt. Overlast is nooit en waar dan ook wenselijk en acceptabel.
quote:
Wat kan jou dat nou schelen of je het kan zien? Ok, als jij een buurman hebt met een bierbuik die met ontbloot bovenlijf de auto wenst te wassen... dat lijkt mij ook niet een frisse aanblik. Maar je hoeft natuurlijk niet te kijken...
Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. De beelden zijn al binnengedrongen voordat je kan beslissen of je wegdraaid of niet.
quote:
Heb jij nu niet door dat jij vooral JOUW normen aan anderen op wenst te leggen en als andere daar last van hebben dat jij daar geen enkele rekening mee wenst te houden?
Je wilt niet weten hoeveel mensen er zich toch aan storen. En terecht, want de tradities zijn iig latent nog aanwezig c.q worden veelal getrotseerd. Dat is spijtig en bovenal onwenselijk binnen een culltuurtraditie van Nederland.
pi_62982668
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach moet je nodig zeggen dat ik mijn huis zou moeten isoleren Hier wordt maar wat afgezeurd over luidende klokken

Dan kan ik toch ook zeggen: waarom gaan ze dan vlakbij een kerk wonen !
En EG, ik verplicht jou toch ook niet om op zondag naar die winkel te gaan omdat hij open is? Het is je eigen keus.
Mooi, dan zijn we er.
Da gao nie nou!
pi_62982696
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gelijkheid, EG-style...
Neen. Er zijn onzin geloven, mijn beste.
pi_62982767
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is een zeer gevaarlijke en bovenal uiterst respectloze denkwijze. Een die zich kan meten met het "geloof' van Stalin, Mao of Hitler.
Nee, ik vind het respectloos door mijn geloof op een hoop te gooien met Mao, Stalin en Hitler.
pi_62982838
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:44 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Weinig. Eerlijk gezegd alleen de antitheïsten die zondagmorgen om tien uur de oren spitsen en aandacht luisteren naar een wat een luidende kerkklok lijkt te zijn, zodat ze weer kunnen gaan klagen over hoezeer hun leven vergald wordt door gelovigen.
Exactly

En wat helemaal stuitend is dat ze klagen en ooit besloten in de buurt van een kerk te gaan wonen
pi_62982873
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:22 schreef Chewie het volgende:

[..]

Iets wat niet bestaat kan niet boven alles en iedereen staan.
Jij stelt, dus jij mag bewijzen dat God niet bestaat.
pi_62982932
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:38 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Dat klinkt als Mohammed B en consorten.
Nou ik lijk niet op M.B. En ook niet op Samir A.
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 21:37:48 #159
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62982934
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Die middelen heb ik niet. Mensen die hun buren niet kunnen zien behoren tot de elite, slecht die kunnen alleen maar achterop wonen. Jij woont toch ook vrij?
Als je een huis in de stad kan betalen kan je zeker een huis op het platte land betalen.
Carpe Libertatem
pi_62982987
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als je een huis in de stad kan betalen kan je zeker een huis op het platte land betalen.
Ik woon noch in de stad, noch op het platteland.
pi_62983041
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:34 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Je hebt makkelijk praten, maar niet iedereen is werkloos.
Alsof werkenden niet zaterdags geen tijd hebben. Kom op!
pi_62983067
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:31 schreef vigier het volgende:

[..]

En EG, ik verplicht jou toch ook niet om op zondag naar die winkel te gaan omdat hij open is? Het is je eigen keus.
Mooi, dan zijn we er.
Heb ik jou verplicht om zondags naar de kerk te gaan
pi_62983132
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:54 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Heb er drie maanden mogen vertoeven en mijn ogen zijn echt open gegaan. Zo kan het dus ook en dat op heel veel vlakken. Nu moet ik wel erkennen dat dit niet lang genoeg is om de neveneffecten te zien, maar voorlopig zou ik zo terug willen.

Overigens zijn daar de winkels altijd tot 10 uur open, ook op zondag, is echt heerlijk. Net als het eten
Ach ,als je daar een paar jaar woont, dan zie je de bruine kantjes ook. Misschien dat je dan met hangende pootjes terug wilt naar Nederland
pi_62983411
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, maar ik word wel gedwongen naar die herrie van die klokken te luiden. Of ik moet zelf maatregelen nemen (koptelefoon etc). Ofwel: ik moet iets doen om van iets waar ik niet op zit te wachten en niet om gevraagd heb af te komen.
Terwijl jij als jij niets doet, je er geen last van hebt dat die winkels open zijn. Er zijn ook geen winkeliers bij jou in de buurt die gaan lopen klingelen dat ze over een uurtje hun winkel open gaan doen.
Da gao nie nou!
pi_62983421
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:48 schreef jpjedi het volgende:
Ach onze kameraad EG wil nu ook de sharia gaan invoeren? Heb je nooit geleerd van je ouders om andere mensen in hun waarde te laten en de normen en waarden van je leefomgeving te respecteren in plaats van met autoriteit naar je hand te zetten?

Je bent echt in de verkeerde tijd geboren.. Die vrouw achter het aanrecht, zondagsrust in een 24uurs economie...

Echt he EG..

Waar ik woon hebben 95% van de mensen een 7 daagse werkweek omdat ze anders geen eten hebben.
Dit topic gaat over Nederland. Ik wil mijn plannen niet mondiaal toepassen.

Ik pleit voor het herstel van een hele lang traditie, de zondagsrust te weten. Door liberalen bedreigt, als voorvechters va neen 24 uurs economie. Daar strijd ik tegen.....

Ik zie dat de zondagsrust steeds meer en meer onder druk komt te staan. En dat is jammer.

Overigens zou een zondagspolitie volgens hetzelfde concept als de zedenpolitie kunnen worden geïmplementeerd. Als onderdeel van de regulaire politie. Niet dat ze opzichtig gaan surveilleren, maar onopvallend toezien op de zondagsrust. Wel surveilleren en indien nodig bij problemen optreedt.
Theocratisering van (onderdelen) van de staat zijn dan imo niet nodig....

Die zondagspolitie zie ik niet zo snel komen. Moet ook niet nodig zijn, mensen kunnen zelf ook verstandig zijn door een dag in de week, de zondag eens lekker uit te rusten......
pi_62983543
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar strijdt ik tegen.
Spellingpolitie...goed idee ?
quote:
Ik zie dat de zondagsrust steeds meer en meer onder druk komt te staan. En dat is jammer.

Overigens zou een zondagspolitie volgens hetzelfde concept als de zedenpolitie kunnen worden geïmplementeerd. Als onderdeel van de regulaire politie. Niet dat ze opzichtig gaan surveilleren, maar onopvallend toezien op de zondagsrust. Wel surveilleren en indien nodig bij prblemen optreedt.
Theocratisering van (onderdelen) van de staat zijn dan imo niet nodig....

Die zondagspolitie zie ik niet zo snel komen. Moet ook niet nodig zijn, mensen kunnen zelf ook verstandig zijn door een dag in de week, de zondag eens lekker uit te rusten
Gelukkig luisteren er maar weinig mensen naar die stompzinnige plannen van je ... Maak me wel een beetje zorgen over je hoor...
Gelukkig zonder haar
  woensdag 5 november 2008 @ 21:56:02 #167
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62983678
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Iemand dwingen tot het volgen van jouw religieuze regels (zondagsrust) is ook uitgesloten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_62983761
Wat een waardeloos topic
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 21:58:22 #169
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62983764
quote:
Moet ook niet nodig zijn, mensen kunnen zelf ook verstandig zijn door een dag in de week, de zondag eens lekker uit te rusten......
En wat nou als mijn religie vereist dat ik zaterdag rust? Ga jij dan voor mij stil zijn op zaterdag? Ga jij ook de winkels dwingen om op zaterdag dicht te zijn?
Carpe Libertatem
  woensdag 5 november 2008 @ 22:04:12 #170
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_62983957
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hier stoor ik mij dan wel aan:

Het is OF Koot en Bie, OF Van Kooten en De Bie.
Excuses
pi_62984942
quote:
Die zondagspolitie zie ik niet zo snel komen. Moet ook niet nodig zijn, mensen kunnen zelf ook verstandig zijn door een dag in de week, de zondag eens lekker uit te rusten......
Als ik vijf dagen in de week werk en op zaterdag op een voetbalvereniging rondhuppel dan is het best handig als ik op zondag m'n boodschapjes kan doen.

Daarbij dan de vraag waarom je zo graag zo'n rustdag op wilt leggen aan mij? Ik wil die rustdag helemaal niet, ik wil dingen kunnen doen en als daarbij iets nodig heb dan wil ik dat kunnen kopen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 5 november 2008 @ 22:45:43 #172
185631 Guncta
En un momento dado
pi_62985459
Mijn zegen heb je.
Zondag hoor je gewoon, zoals ieder normaal persoon om 15:00 wakker te worden. Dan langzaam de douche in waggelen, en dan als een miss je hoofd zo recht mogelijjk houden en zo weinig mogelijk bewegen, zodat de kater binnen blijft.

Lekker lang douchen. En daarna naar de snackbar om de kater weg te eten. Zelfbediening is fijn.

Wat me nu te binnen schiet. Kan een priester uren schrijven voor de zondag? Of strijkt hij dat stiekem uit over de andere 6 dagen?
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_62985589
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
En toont geen enkel respect naar gelovigen.

Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.

Hoe denkt u daarover?
Dus volgens jouw moeten andere mensen zich schikken naar jouw geloofsovertuigingen?

Dat gaat het niet worden denk ik
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 5 november 2008 @ 23:03:28 #174
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62986077
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:45 schreef Guncta het volgende:
Mijn zegen heb je.
Zondag hoor je gewoon, zoals ieder normaal persoon om 15:00 wakker te worden. Dan langzaam de douche in waggelen, en dan als een miss je hoofd zo recht mogelijjk houden en zo weinig mogelijk bewegen, zodat de kater binnen blijft.
Dan heb jij zeker flink gefeest de vorige avond! Wauw, man! Respect!
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  woensdag 5 november 2008 @ 23:06:40 #175
185631 Guncta
En un momento dado
pi_62986182
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:03 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dan heb jij zeker flink gefeest de vorige avond! Wauw, man! Respect!
Het is moeilijker om op zaterdagavond niet te feesten.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')