abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62919950
Stoort u ook aan klussers op zondag? Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn? En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?

Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.

Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.

Hoe denkt u daarover?
pi_62920025
ga in Urk wonen
pi_62920055
Verkeerde subforum. Aub schop naar pol.
  maandag 3 november 2008 @ 22:03:53 #4
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_62920067
Mensen die zich aan andere mensen storen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 3 november 2008 @ 22:09:48 #5
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_62920299
Over aanstootgevend gesproken:
Hier staan elke zondagmorgen om stipt 8:30 drie 13/14-jarige meisjes auto's te wassen in bikini terwijl hun vader ze filmt. Beat that
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_62920403
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:09 schreef Rosbief het volgende:
Over aanstootgevend te spreken:
Hier staan elke zondagmorgen om stipt 8:30 drie 13/14-jarige meisjes auto's te wassen in bikini terwijl hun vader ze filmt. Beat that
Nou dat is dan reden genoeg om de zondagpoltite direct in te laten grijpen. Dit kan dus gewoon echt niet.
pi_62920604
HALO HALO U BENT KATHOLIEK?

ROT EENS OP EEN GEEF MIJN KOOPZONDAG TERUG
pi_62920662
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:16 schreef Cahir het volgende:
HALO HALO U BENT KATHOLIEK?
Neen.
quote:
ROT EENS OP
Nou liever niet.
quote:
EEN GEEF MIJN KOOPZONDAG TERUG
Om de dooie dood niet..
pi_62920683
Bemoei je met je eigen zaken. Vind het al erg zat dat ik op zondag niet naar de winkels kan. Kutland.
pi_62920803
maar wel om 8:30 me bed uit geklokkeluid worden zeker
pi_62920838
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:18 schreef Fastmatti het volgende:
Bemoei je met je eigen zaken.
Nee, we moeten de zondagrust weer in ere herstellen. Voorkomen dat een traditie zo verloren gaat. Ht is voor iedereen beter. Werkgevers krijgen zo tenminste goed uitgeruste werknemers op maandag terug.
quote:
Vind het al erg zat dat ik op zondag niet naar de winkels kan.
Dat kan op zaterdag en door de week ook. Gun het personeel nou ook eens de broodnodige zondagrust.
quote:
Kutland.
Nee, je weet niet hoe goed het hier is. Niet mee spotten, tweederde van de wereldbevolking lijdt honger.
pi_62920882
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:22 schreef Salatrel het volgende:
Daar is niets op tegen. Dan kan je de dienst ook niet vergeten.
  maandag 3 november 2008 @ 22:24:45 #13
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_62920883
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou dat is dan reden genoeg om de zondagpoltite direct in te laten grijpen. Dit kan dus gewoon echt niet.
Waarom niet? Het zijn z'n eigen dochters, hij heeft ze toch GVD zelf gekocht!
pi_62920900
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, we moeten de zondagrust weer in ere herstellen. Voorkomen dat een traditie zo verloren gaat. Ht is voor iedereen beter. Werkgevers krijgen zo tenminste goed uitgeruste werknemers op maandag terug.
[..]

Dat kan op zaterdag en door de week ook. Gun het personeel nou ook eens de broodnodige zondagrust.
[..]

Nee, je weet niet hoe goed het hier is. Niet mee spotten, tweederde van de wereldbevolking lijdt honger.
Ik wil op zondag kunnen werken
pi_62920923
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:24 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Zijn eigen dochters gekocht?
pi_62920953
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

[..]
Vertel mij eens waarom die rust exact op zondag moet. Dat kan best op een andere dag in de week. Staat trouwens nergens in de bijbel dat die dag rust op zondag moet zijn.
quote:
Nee, ik heb helaas moeten constateren dat Nederland een tweede wereld land wordt/is. Absoluut niet arm, maar ik durf het niet meer rijk te noemen.
pi_62920980
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:25 schreef Cahir het volgende:

[..]

Ik wil op zondag kunnen werken
Waarom op zondag? Er zijn toch andere 6 dagen?

Waarom niet eens een dagje lekker uitrusten? Dat is toch veel beter voor je?
  maandag 3 november 2008 @ 22:27:13 #18
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_62920991
Troll.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_62921017
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Omdat ik zondag niks te doen heb? En dan op straat ga hangen, geluidoverlast veroorzaken, oude mensen lastig vallen. Mensen beroven omdat ik geld tekort kom.
  Donald Duck held maandag 3 november 2008 @ 22:28:25 #20
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62921033
reltopic
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62921111
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:26 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Vertel mij eens waarom die rust exact op zondag moet. Dat kan best op een andere dag in de week. Staat trouwens nergens in de bijbel dat die dag rust op zondag moet zijn.
[..]
Op sabbat zult gij geen werk doen. In Nederland hebben we dat op zondag vastgesteld
quote:
Nee, ik heb helaas moeten constateren dat Nederland een tweede wereld land wordt/is. Absoluut niet arm, maar ik durf het niet meer rijk te noemen.
Maar is dat ook erg? Je aanbidt teveel het materialisme. Dat komt vast nog door je jonge leeftijd. Maar geloof me, als je op leeftijd komt en meer uit ervaring gaat spreken wordt het materialisme steeds minder belangrijk.

Ik heb daarnaast nog nooit een auto bij iemand in z'n grafkist gezien. Laat staan een suv

Waarmee ik wil zeggen, Fastmatti, je neemt niets mee naar het hiernamaals. Verzamel daarom schatten in de hemel.
pi_62921163
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:24 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Een slimme vader VERkoopt zijn dochters. En weinig kans dat de Zondagpoltitie daar wat aan doet.
pi_62921172
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Op sabbat zult gij geen werk doen. In Nederland hebben we dat op zondag vastgesteld
[..]

Maar is dat ook erg? Je aanbidt teveel het materialisme. Dat komt vast nog door je jonge leeftijd. Maar geloof me, als je op leeftijd komt en meer uit ervaring gaat spreken wordt het materialisme steeds minder belangrijk.

Ik heb daarnaast nog nooit een auto bij iemand in z'n grafkist gezien. Laat staan een suv

Waarmee ik wil zeggen, Fastmatti, je neemt niets mee naar het hiernamaals. Verzamel daarom schatten in de hemel.
Ik word gelukkig van werken, ik word gelukkig van geld uitgeven. Geluk kan ik meenemen naar de hemel.
pi_62921178
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Troll.

De inhoud komt nog?
pi_62921245
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:31 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Een slimme vader VERkoopt zijn dochters. En weinig kans dat de Zondagpoltitie daar wat aan doet.
Die zal dat zeker niet toestaan.
pi_62921301
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:32 schreef Cahir het volgende:

[..]

Ik word gelukkig van werken, ik word gelukkig van geld uitgeven. Geluk kan ik meenemen naar de hemel.
Nee.
pi_62921320
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:28 schreef __Saviour__ het volgende:
reltopic
Nee.
pi_62921358
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom verplicht rusten op zondag? Er zijn toch zes andere dagen? 1 dag rusten ok, maar waarom op zondag?
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 22:39:48 #29
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62921445
Ik doe als Jezus en werk gewoon op de sabbat.
Carpe Libertatem
pi_62921489
Opzouten met die kloteklok van de kerk op zondagochtend. Ik wil dan IN BED van mijn zondagrust en mijn vriendin genieten.
Da gao nie nou!
pi_62921490
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik doe als Jezus en werk gewoon op de sabbat.
Dat recht heb je niet.
pi_62921502
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:40 schreef vigier het volgende:
Opzouten met die kloteklok van de kerk op zondagochtend. Ik wil dan IN BED van mijn zondagrust en mijn vriendin genieten.
Kan dat niet zonder klok dan
  maandag 3 november 2008 @ 22:41:24 #33
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_62921504
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:22 schreef Salatrel het volgende:
Je bent me voor
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Daar is niets op tegen. Dan kan je de dienst ook niet vergeten.
Het is natuurlijk van de zotte dat we anno 2008 nog gestoord worden door een achterhaald systeem wat veel beter ingeruild kan worden tegen een SMS-systeem, een automatisch gegenereerde e-mail of telefonische oproep, voor mijn part via de streambox van de kerkradio, maar zolang er bij wet geregeld is dat ik op zondag mn bed uitgeluid kan worden vind ik het onzin om ander, in jouw ogen storend gedrag, wel op zondag te verbieden, eerst kappen met die klokken dan praten we verder.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_62921560
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:37 schreef Light het volgende:

[..]

Waarom verplicht rusten op zondag? Er zijn toch zes andere dagen? 1 dag rusten ok, maar waarom op zondag?
Dat lijkt mij toch wel duidelijk.
pi_62921602
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:41 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Je bent me voor
[..]

Het is natuurlijk van de zotte dat we anno 2008 nog gestoord worden door een achterhaald systeem wat veel beter ingeruild kan worden tegen een SMS-systeem, een automatisch gegenereerde e-mail of telefonische oproep, voor mijn part via de streambox van de kerkradio, maar zolang er bij wet geregeld is dat ik op zondag mn bed uitgeluid kan worden vind ik het onzin om ander, in jouw ogen storend gedrag, wel op zondag te verbieden, eerst kappen met die klokken dan praten we verder.
Zo'n sms heeft toch geen enkele charme
  maandag 3 november 2008 @ 22:43:53 #36
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_62921604
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:31 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Waarom zou hij? Die carwash-tapes worden als zoete broodjes verkocht.
pi_62921633
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kan dat niet zonder klok dan
Ja, dat moet JUIST zonder klok...daarom schrijf ik het ook. Dat gebeier (of hoe het ook heet) maakt me wakker, of stoort me als ik bezig ben. Als ik op zondagochtend mijn raam openzet en op stevig vermogen Grip Inc ga draaien komt de politie op mijn dak. Maar de kerk mag wel ongewenste herrie maken?
Da gao nie nou!
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 22:46:49 #38
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62921716
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat recht heb je niet.
Ik volg alleen maar het voorbeeld van Hem die zichzelf heeft opgeofferd voor al jouw zonden.
Carpe Libertatem
pi_62921861
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:44 schreef vigier het volgende:

[..]

Ja, dat moet JUIST zonder klok...daarom schrijf ik het ook. Dat gebeier (of hoe het ook heet) maakt me wakker, of stoort me als ik bezig ben. Als ik op zondagochtend mijn raam openzet en op stevig vermogen Grip Inc ga draaien komt de politie op mijn dak. Maar de kerk mag wel ongewenste herrie maken?
's-avonds op tijd naar bed gaan scheelt heel veel. Klokgelui op zondag is geen overlast en wordt ook als zodanig beschouwd. Het is een oeroude traditie.

Grip Inc draaien op zondag is al helemaal niet gepast.
pi_62921931
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik volg alleen maar het voorbeeld van Hem die zichzelf heeft opgeofferd voor al jouw zonden.
Ik kan ook het voorbeeld van Beatrix volgen. Maar daarmee kan ik toch niet dezelfde rechten als haar gaan claimen?
pi_62922020
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:50 schreef EchtGaaf het volgende:
's-avonds op tijd naar bed gaan scheelt heel veel. Klokgelui op zondag is geen overlast en wordt ook als zodanig beschouwd. Het is een oeroude traditie.

Grip Inc draaien op zondag is al helemaal niet gepast.
Wie ben jij om te bepalen of klokgelui op zondag geen overlast is? Volgens mij kunnen mensen dat heel goed zelf bepalen... Net als dat diezelfde mensen zelf kunnen bepalen of Grip Inc overlast is.
Da gao nie nou!
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 22:58:16 #42
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62922136
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:44 schreef vigier het volgende:
Zondagswet. Het is zelfs zo erg dat jij of ik niet eens herrie mag maken voor de deur bij de kerk als de kerk zelf takkeherrie aan het maken is met hun gebel. Dan verstoor je de geloofsbeleving.

Seculier land, my ass.
Carpe Libertatem
pi_62922153
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:55 schreef vigier het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen of klokgelui op zondag geen overlast is? Volgens mij kunnen mensen dat heel goed zelf bepalen... Net als dat diezelfde mensen zelf kunnen bepalen of Grip Inc overlast is.
Kijk. Iedereen lijkt behept te zijn met het liberale virus. iedereen moet lekker zijn gang kunnen gaan en tradities aan hun laars lappen.

Dat staat mij zo tegen.
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 23:00:16 #44
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62922201
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Kijk. Iedereen lijkt behept te zijn met het liberale virus. iedereen moet lekker zijn gang kunnen gaan en tradities aan hun laars lappen.

Dat staat mij zo tegen.
Niemand houdt jou tegen om binnen de muren van de kerk jouw geloof te beleven.
Carpe Libertatem
pi_62922203
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zondagswet. Het is zelfs zo erg dat jij of ik niet eens herrie mag maken voor de deur bij de kerk als de kerk zelf takkeherrie aan het maken is met hun gebel. Dan verstoor je de geloofsbeleving.

Seculier land, my ass.
Secularisatie in ruil voor goddeloosheid en liberalisme. Het is de dood in de pot.
Waar zijn de tijden van vroeger gebleven?
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 23:01:31 #46
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62922228
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Secularisatie in ruil voor goddeloosheid en liberalisme.
uuuuhhh .....
Carpe Libertatem
pi_62922245
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Niemand houdt jou tegen om binnen de muren van de kerk jouw geloof te beleven.
Nou gelukkig maar
pi_62922261
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:01 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

uuuuhhh .....
Dat is het probleem.
  maandag 3 november 2008 @ 23:14:37 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_62922645
Je zou eigenlijk ook zondagslaven moeten hebben. Daartoe zou de overheid bijvoorbeeld mensen van een minder ras kunnen verplichten, om iedere zondag hun lijf en diensten ter beschikking te stellen aan het geestelijk meer vermogende deel der mensheid.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 3 november 2008 @ 23:49:05 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62923489
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Stoort u ook aan klussers op zondag? Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn? En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?
Nee, ik kan me in de verste verte niet voorstellen dat ik me stoor aan iemand die zijn auto wast.

Bovendien is het een vrije dag. Dat betekent dat iedereen vrij is om te doen waar hij van denkt dat het nuttig is.
quote:
Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.
Het toont niet van respect naar andersdenkenden om het te dwingen om hun Zondag in te delen zoals gelovigen vinden dat dat zou moeten
quote:
Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.
Moeten die dan niet rusten? Extra personeel nodig dus minder mensen die op Zondag rust hebben.
quote:
Hoe denkt u daarover?
Een afschuwelijk idee dat mij van bovenaf zou worden opgelegd wat ik wel of niet moet doen op mijn vrije Zondag en waar ik mijn ontspanning uithaal. Ik val geen Christenen lastig op Zondag dus kunnen ze ook mij gewoon mijn gang laten gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')