Behalve de buurman natuurlijkquote:Op zondag 9 november 2008 00:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En voor tankstations en bloemenstallatjes en winkelpersoneel, mensen bij de TV, Efteling.... ah, geef iedereen een ontheffing.
Ik zit lekker op mijn kamer, op zolder. Wel met een krant (Reformatorisch Dagblad) vlakbij, zodat ik indien nodig snel me laptop kan dichtklappen en kan verbergen onder de krant.quote:Op zondag 9 november 2008 00:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Trouwens er mag op dit moment niet meer gepost worden. Zondagrust! De ZP surveilleert![]()
Bedenk dat ZP zo ongeveer alle trucjes wel kentquote:Op zondag 9 november 2008 00:50 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik zit lekker op mijn kamer, op zolder. Wel met een krant (Reformatorisch Dagblad) vlakbij, zodat ik indien nodig snel me laptop kan dichtklappen en kan verbergen onder de krant.
Ik heb ook zo'n teleding (hoe heet het ook alweer? Gosh, 1984 is lang geleden) aan de muur hangen, ze weten het al. Ik wacht rustig tot ze mij komen halen.quote:Op zondag 9 november 2008 00:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Bedenk dat ZP zo ongeveer alle trucjes wel kent![]()
De weg naar 1984 loopt echter wel langs de weg van de goddelozen, niet de gelovigen.quote:Op zondag 9 november 2008 01:04 schreef sneakypete het volgende:
De wereld onder God, het ultieme 1984
Dus ook langs jou, beste atheïst.quote:Op zondag 9 november 2008 01:07 schreef Scaurus het volgende:
[..]
De weg naar 1984 loopt echter wel langs de weg van de goddelozen, niet de gelovigen.
Ik ben geen atheïst in de utopische traditie (zoals veel atheïsten hier, geloven dat geloof uiteindelijk zal verdwijnen en dat godsdienst per definitie achterlijk is). Sta liever in de schaduw van Schopenhauer en Nietzsche.quote:
Spiritualiteit zal nooit verdwijnen aangezien onze hersens er zelfs op gemaakt zijn. Onderzoekers vonden een gebied dat actief betrokken is bij geestelijke ervaringen e.d. In die zin is atheisme ten onrechte van mening dat ideeën ook een darwinistisch patroon vormen (waaruit ook oa de opvatting volgt dat de wereld van nu hoe dan ook veel beter moet zijn dan die uit vroegere tijden).quote:Op zondag 9 november 2008 01:13 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik ben geen atheïst in de utopische traditie (zoals veel atheïsten hier, geloven dat geloof uiteindelijk zal verdwijnen en dat godsdienst per definitie achterlijk is). Sta liever in de schaduw van Schopenhauer en Nietzsche.
Ik zal wel grote grijze of zwarte schermen van 4 meter hoog rondom m'n sleutelplek zetten dan. Dan kan je teniminste niet zien dat ik aan het sleutelen ben. Want daar hebben mensen toch zo'n ontzettende last van ...quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat klopt. Ze hebben dan ook ontheffingen, zoals de reguliere politie dat ook heeft. In beginsel zou de zondagspolitie dezelfde bevoegdheden moeten hebben als de reguliere politie.
[..]
Gelukkig dat je vindt dat er geen herrie mag worden gemaakt. Dat zou al een heleboel schelen. Als dat ook buiten het gezicht van anderen plaatsvindt, dan is er geen reden voor ingrijpen.
Wel eens van kraaktreinen gehoord in een chemische plant? Ken je een cokesproces in de staalfabriek? Continue gieten? Transport wat niet stil kan liggen?quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard nooddiensten ontheffing. Dat had je zelf ook kunnen bedenken.
Idd, maar volgens mij is de hele zondagsrust en het mensen hem verplicht opleggen een achterhaald jaren 50 en 60 verschijnselquote:Op zondag 9 november 2008 06:13 schreef jpjedi het volgende:
Wel eens van kraaktreinen gehoord in een chemische plant? Ken je een cokesproces in de staalfabriek? Continue gieten? Transport wat niet stil kan liggen?
Misschien mocht je het niet doorhebben maar veel activiteiten in dit land gaan ook gewoon op zondag door omdat dat namelijk onze economie is... Dat jij nou alleen aan hulpdiensten kan denken omdat je daar zelf direct baat bij kan hebben schetst weer je karakter.
Toch is er anno 2008 nog steeds zeer strenge wetgeving voor.quote:Op zondag 9 november 2008 11:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, maar volgens mij is de hele zondagsrust en het mensen hem verplicht opleggen een achterhaald jaren 50 en 60 verschijnsel
Dat valt toch wel mee?quote:Op zondag 9 november 2008 11:57 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Toch is er anno 2008 nog steeds zeer strenge wetgeving voor.
Alles kan je stilleggen, maar dat kost geld.quote:Op zondag 9 november 2008 06:13 schreef jpjedi het volgende:
Heerlijk dat gebluf hier met de kennis van de Nederlandse taal. Beetje kinderachtig maar goed.
[..]
Wel eens van kraaktreinen gehoord in een chemische plant? Ken je een cokesproces in de staalfabriek? Continue gieten? Transport wat niet stil kan liggen?
Economie boven alles?quote:Misschien mocht je het niet doorhebben maar veel activiteiten in dit land gaan ook gewoon op zondag door omdat dat namelijk onze economie is...
quote:Dat jij nou alleen aan hulpdiensten kan denken omdat je daar zelf direct baat bij kan hebben schetst weer je karakter.
Hmm, dat is dan wel weer erg repressief hoor.quote:Op zondag 9 november 2008 01:56 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik zal wel grote grijze of zwarte schermen van 4 meter hoog rondom m'n sleutelplek zetten dan. Dan kan je teniminste niet zien dat ik aan het sleutelen ben. Want daar hebben mensen toch zo'n ontzettende last van ...
Ow. Maar zullen ze dat lek dan niet inmiddels hebben gedicht?quote:Op zondag 9 november 2008 01:00 schreef Scaurus het volgende:
De refdag kan je toch makkelijk binnenkomen op zondag? Via een andere 'port' ofzo, heb het ooit eens op GeenStijl gezien.
Nee, zondagsrust boven alles dat is de oplossing.quote:
Het zou zalig voor de mensheid zijn als de zondagsrust in ere zou worden hersteldquote:Op zondag 9 november 2008 13:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, zondagsrust boven alles dat is de oplossing.
Zeker als je daarmee mensen verplicht tot zaken die ze helemaal niet willen. Het wordt echt eens tijd dat we die jaren 50 / 60 betuttelende houding afschaffen.
Als jij zondagsrust wil oke maar val er andere niet mee lastig en leg het ze ook niet verplicht op.
Vind jij, daar is niet iedereen het mee eens natuurlijkquote:Op zondag 9 november 2008 13:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het zou zalig voor de mensheid zijn als de zondagsrust in ere zou worden hersteld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |