Want? De zondag is ideaal voor bedactiviteiten hoor...quote:
Let maar op:quote:
quote:Op woensdag 5 november 2008 12:37 schreef DS4 het volgende:
Nog even een praktische vraag voor EG:
Wat wil jij de Joodse buurman verplichten? Dat hij zijn geloof opzij moet zetten en ook op zondag rusten en de klusjes op zaterdag, of dat hij geen klusjes meer moet doen en een heel weekend rust houden?
quote:
quote:
Goed, in theorie kan een Joodse buurman niet het Joodse geloof aanhangen, maar het was duidelijk uit de eerste vraagstelling dat ik uitging van een buurman die het Joodse geloof aan hangt.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Neen. Er zijn onzin geloven, mijn beste.
Nee hoor... Of jij hebt de vraag niet begrepen, maar dan mag je hem opnieuw beantwoorden.quote:Neen. Je trekt namelijk voorbarige conclusies
Ik zal het antwoord alvast maar geven: dat valt nog fiks tegen... maar hij denkt het wel zeer geregeld te hebben...quote:Op donderdag 6 november 2008 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb weel heel vaak gelijk. Vraag het DS4 maar.
Dat kan nooit tegen vallen, maar eerlijk je wilt het toegeven. Ik snap je reactie wel, je ziet in mij een geweldige concurrent. Een ingenieur die het je knap moeilijk maakt, ook al ben je een topjurist.quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zal het antwoord alvast maar geven: dat valt nog fiks tegen... maar hij denkt het wel zeer geregeld te hebben...
Nee, niet ideaal, daar je op zondag nooit werk mag doen. Ik pleit ook voor verplicht webcams, op alle alaapkamers zodat de zondagpolitie ook, indien nodig , hierop kan toezien.quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Want? De zondag is ideaal voor bedactiviteiten hoor...
Dat ik het Christelijk geloof prevaleer boven andere geloven zegt natuurlijk niet dat ik van mening ben dan dat het Joodse geloof een pertinente onzingeloof zou vinden. Integendeel. Verlies je de nuance niet teveel uit het oog?quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Let maar op:
[..]
[..]
[..]
[..]
Goed, in theorie kan een Joodse buurman niet het Joodse geloof aanhangen, maar het was duidelijk uit de eerste vraagstelling dat ik uitging van een buurman die het Joodse geloof aan hangt.
[..]
Nee hoor... Of jij hebt de vraag niet begrepen, maar dan mag je hem opnieuw beantwoorden.
Die kans is behoorlijk hoog, ja.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:50 schreef Scaurus het volgende:
EG, ben jij gelovig?
ok, maandag. Slotje.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoeft niet eens een religieuze insteek te zijn. Gewoon 1 dag in de week dat alles zoveel mogelijk rust.
Maar tot hoe laat werk jij dan? Kan jij geen boodschappen voor 18.00 doen?quote:Op donderdag 6 november 2008 22:01 schreef FJD het volgende:
[..]
Als ik 's avonds boodschappen doe dan dwing ik iemand om in de avond te werken. Dan kan hij/zij niet om 18:00 met man/vrouw aan het eten zitten! Stel je eens voor als ze ook nog eens kinderen hebben, hele gezinnen verscheurd omdat pa of ma 's avonds niet aan het avondmaal kan zitten alleen maar omdat ik op zondag geen boodschappen mag halen van jou.
[..]
Ik ben lief, vraag het DS4 maar.quote:Ik ben perfect in staat om m'n eigen gezondheid in de gaten te houden. Daar heb ik jouw hulp niet bij nodig maar lief dat je aan me denkt
Dat is ook op zich geen werk. De ZP zal daarmee iha weinig problemen daarmee hebben, en geval tot geval bekijkenquote:Overigens rust ik met enige regelmaat een hele zondag uit omdat ik 's ochtends in de vroegte al heb gesport. Bevalt me prima
[..]
Weet ik wel, jij redt jezelf vast wel. ik heb trouwens niet de indruk dat jij iemand ben die bewust de zondagsrust gaat verstoren.quote:Zoals gezegd heb ik daar jouw hulp niet voor nodig
[..]
Irl zullen mensen zeggen dat het meevalt. Dus ook als ik je ooit zou ontmoeten. Ik weet trouwens niet hoe je er nu uitziet. Ik herinner mij nog de foto, waarbij je op de bank sliep. Lijk je daar nog steeds op?quote:Bij sommigen wel, helaas zijn er nog veel te veel gelovigen die van mening zijn dat hun mening superieur is alleen maar omdat ze een bepaalde religie aanhangen. Jij bent er helaas eentje van.
Ja, maar je gaat me toch niet vertellen dat ik zo'n houding aanneem als Samir A ofzo? Want echt hoor, daar lijk in in de verste verste niet op.quote:Zonde, je bereikt veel meer als je die attitude laat vallen en open staat voor discussie.
Arie Boomsma is een beste kerel ja. Maar ja, ik lijk ietwat meer op drs. A.G. Knevel.quote:Geloof het of geloof het niet maar als ik ergens een stuk van Arie Boomsma tegenkom dan lees ik dat altijd en de reden daarvan is tweeledig; hij heeft altijd wat interessants te vertellen en, belangrijker nog, hij wil z'n mening delen en niet opdringen. Je zult hem nooit een niet-gelovige zien veroordelen en je zult hem ook nooit iemand zijn geloof op zien dringen.
Irl kom ik met iedereen een discussie aangaan. Ik neem sowieso een heel andere houding aan als Jan van den Bosch, want die vond ik maar wat arrogant tenge Maarten van Rossum laatste keer bij Pauw en Witteman.quote:Probeer dat ook eens zou ik zeggen, je zult zien dat mensen dan opeens veel meer open staan voor discussie.
Ik neem aan dat je prefereer bedoelt...quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat ik het Christelijk geloof prevaleer boven andere geloven zegt natuurlijk niet dat ik van mening ben dan dat het Joodse geloof een pertinente onzingeloof zou vinden. Integendeel. Verlies je de nuance niet teveel uit het oog?![]()
Het was dus kennelijk als volledig irrelevante opmerking bedoeld... Vreemd, maar goed.quote:Met onzin geloven bedoel in de geloven kaboutertjes en elfjes.
Nee, maar als wij het over Mercedes hebben zeg ik ook niet ineens dat er nu eenmaal onzin-auto's zijn...quote:Maar dat kan toch genoom wat ik zeg? Bij jou prevaleert de Porsche toch ook als auto? Dat maakt toch niet dat je een Mercedes dan een onzin auto vindt?![]()
Ook Ali B. dient zich netjes te gedragen op zondag. (op de overige dagen ook trouwens) Even voorop gesteld dat hij dit op zondag deed. En al helemaal als dat in de buurt van de kerk is waar op dat moment een dienst plaatsvindt....quote:
Ja, prevaleren in deze context vanuit mijn optiek niet goed gekozenquote:Op vrijdag 7 november 2008 21:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je prefereer bedoelt...
Laten we het gewoon praktisch houden: het is natuurlijk godsonmogelijk om 7 rustdagen te creëren.quote:Maar het is meer dan dat: jij wil dat de Joodse buurman ook de zondag als rustdag gaat nemen...
Denken moet je aan de paarden overlatenquote:En als wij het over Joods geloof hebben en je begint dan over "onzingeloof", ja, dan denk ik dat je het Joodse geloof als onzingeloof bestempelt.
[..]
Nou, dat is dan wel heel zwart wit hoor. Want er bestaan naast andere geloven, waarvoor iets te zeggen valt ook onzingeloven. Zoals ik zei over de kaboutertjes en de elfjes.quote:Het was dus kennelijk als volledig irrelevante opmerking bedoeld... Vreemd, maar goed.
[..]
Hm, toch leek het erop dat jij wel de conclusie trok dat ik het Joodse geloof een onzin geloof zou vinden. Dat had je nooit zo uit mijn quote kunnen begrijpen. Dus nu niet stiekem de boel omdraaien he?quote:Nee, maar als wij het over Mercedes hebben zeg ik ook niet ineens dat er nu eenmaal onzin-auto's zijn...
Hoe kan je dat volhouden als iemand die zo groot mogelijke verschillen mogelijk wilt maken?quote:En in lijn met wat wij bespraken: ik wil ook niet iedereen verplichten om in een Porsche te rijden. Ik gun het daarentegen wel iedereen. Zo aardig ben ik dan weer wel.
Geloven in imaginaire vriendjes is altijd onzinnig, of dat nou een almachtig opperwezen is of een kabouter. Daar hebben we psychologen voor om zulke geestesafwijkingen te behandelen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou, dat is dan wel heel zwart wit hoor. Want er bestaan naast andere geloven, waarvoor iets te zeggen valt ook onzingeloven. Zoals ik zei over de kaboutertjes en de elfjes.
Jij komt er welquote:Op vrijdag 7 november 2008 21:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Geloven in imaginaire vriendjes is altijd onzinnig, of dat nou een almachtig opperwezen is of een kabouter. Daar hebben we psychologen voor om zulke geestesafwijkingen te behandelen.
Maar daar hadden wij het dus helemaal niet over. Dus waarom je dat erbij haalde?quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou, dat is dan wel heel zwart wit hoor. Want er bestaan naast andere geloven, waarvoor iets te zeggen valt ook onzingeloven. Zoals ik zei over de kaboutertjes en de elfjes.
Ik denk dat het moeilijk anders te begrijpen viel. We hadden het over de Joodse buurman. Jij zegt dan dat het Christelijk geloof prevaleert. Ik zeg dan dat dit gelijkheid EG-style is en dan kom jij met "er zijn onzingeloven". Terwijl we het over Joods geloof en Christelijk geloof hadden gehad.quote:Hm, toch leek het erop dat jij wel de conclusie trok dat ik het Joodse geloof een onzin geloof zou vinden. Dat had je nooit zo uit mijn quote kunnen begrijpen. Dus nu niet stiekem de boel omdraaien he?
Ik ben helemaal geen voorstander van zo groot mogelijke verschillen, integendeel.quote:Hoe kan je dat volhouden als iemand die zo groot mogelijke verschillen mogelijk wilt maken?![]()
Jij bent toch zo tegen gelijkheid?
quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Geloven in imaginaire vriendjes is altijd onzinnig, of dat nou een almachtig opperwezen is of een kabouter. Daar hebben we psychologen voor om zulke geestesafwijkingen te behandelen.
Maandag, mijn geloof schrijft je dat voor.quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee zondag natuurlijk![]()
Zondag is ook de mooiste dag die er is.
"Actually, there is more money in religion than there is in Rock music." - Bonoquote:Op vrijdag 7 november 2008 22:09 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Toch wel vreemd dat deze 'geestesafwijking' mensen niet in de weg staat groot wetenschapper (Isaac Newton), politicus (Barack Obama), schrijver (Leo Tolstoj) of burgerrechtenactivist (Martin Luther King) te worden.
...maar op alle andere dagen mag je natuurlijk afsteken wat je wilt, altijd en overal? Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook Ali B. dient zich netjes te gedragen op zondag. (op de overige dagen ook trouwens) Even voorop gesteld dat hij dit op zondag deed. En al helemaal als dat in de buurt van de kerk is waar op dat moment een dienst plaatsvindt....
Dat zouden nou precies de situaties zijn waarbij zondagpolitie kordaat zou moeten optreden.
quote:Op zaterdag 8 november 2008 01:49 schreef SchoppenKoning het volgende:
EG...
Ga je hier nou ook 28 topics over door totdat je in een ander topic kan zeggen dat andere mensen je ondanks je superieure debattechnieken, jouw gelijk niet willen toegeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |