abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62921490
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik doe als Jezus en werk gewoon op de sabbat.
Dat recht heb je niet.
pi_62921502
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:40 schreef vigier het volgende:
Opzouten met die kloteklok van de kerk op zondagochtend. Ik wil dan IN BED van mijn zondagrust en mijn vriendin genieten.
Kan dat niet zonder klok dan
  maandag 3 november 2008 @ 22:41:24 #33
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_62921504
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:22 schreef Salatrel het volgende:
maar wel om 8:30 me bed uit geklokkeluid worden zeker
Je bent me voor
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Daar is niets op tegen. Dan kan je de dienst ook niet vergeten.
Het is natuurlijk van de zotte dat we anno 2008 nog gestoord worden door een achterhaald systeem wat veel beter ingeruild kan worden tegen een SMS-systeem, een automatisch gegenereerde e-mail of telefonische oproep, voor mijn part via de streambox van de kerkradio, maar zolang er bij wet geregeld is dat ik op zondag mn bed uitgeluid kan worden vind ik het onzin om ander, in jouw ogen storend gedrag, wel op zondag te verbieden, eerst kappen met die klokken dan praten we verder.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_62921560
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:37 schreef Light het volgende:

[..]

Waarom verplicht rusten op zondag? Er zijn toch zes andere dagen? 1 dag rusten ok, maar waarom op zondag?
Dat lijkt mij toch wel duidelijk.
pi_62921602
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:41 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Je bent me voor
[..]

Het is natuurlijk van de zotte dat we anno 2008 nog gestoord worden door een achterhaald systeem wat veel beter ingeruild kan worden tegen een SMS-systeem, een automatisch gegenereerde e-mail of telefonische oproep, voor mijn part via de streambox van de kerkradio, maar zolang er bij wet geregeld is dat ik op zondag mn bed uitgeluid kan worden vind ik het onzin om ander, in jouw ogen storend gedrag, wel op zondag te verbieden, eerst kappen met die klokken dan praten we verder.
Zo'n sms heeft toch geen enkele charme
  maandag 3 november 2008 @ 22:43:53 #36
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_62921604
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:31 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Een slimme vader VERkoopt zijn dochters. En weinig kans dat de Zondagpoltitie daar wat aan doet.
Waarom zou hij? Die carwash-tapes worden als zoete broodjes verkocht.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_62921633
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kan dat niet zonder klok dan
Ja, dat moet JUIST zonder klok...daarom schrijf ik het ook. Dat gebeier (of hoe het ook heet) maakt me wakker, of stoort me als ik bezig ben. Als ik op zondagochtend mijn raam openzet en op stevig vermogen Grip Inc ga draaien komt de politie op mijn dak. Maar de kerk mag wel ongewenste herrie maken?
Da gao nie nou!
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 22:46:49 #38
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62921716
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat recht heb je niet.
Ik volg alleen maar het voorbeeld van Hem die zichzelf heeft opgeofferd voor al jouw zonden.
Carpe Libertatem
pi_62921861
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:44 schreef vigier het volgende:

[..]

Ja, dat moet JUIST zonder klok...daarom schrijf ik het ook. Dat gebeier (of hoe het ook heet) maakt me wakker, of stoort me als ik bezig ben. Als ik op zondagochtend mijn raam openzet en op stevig vermogen Grip Inc ga draaien komt de politie op mijn dak. Maar de kerk mag wel ongewenste herrie maken?
's-avonds op tijd naar bed gaan scheelt heel veel. Klokgelui op zondag is geen overlast en wordt ook als zodanig beschouwd. Het is een oeroude traditie.

Grip Inc draaien op zondag is al helemaal niet gepast.
pi_62921931
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik volg alleen maar het voorbeeld van Hem die zichzelf heeft opgeofferd voor al jouw zonden.
Ik kan ook het voorbeeld van Beatrix volgen. Maar daarmee kan ik toch niet dezelfde rechten als haar gaan claimen?
pi_62922020
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:50 schreef EchtGaaf het volgende:
's-avonds op tijd naar bed gaan scheelt heel veel. Klokgelui op zondag is geen overlast en wordt ook als zodanig beschouwd. Het is een oeroude traditie.

Grip Inc draaien op zondag is al helemaal niet gepast.
Wie ben jij om te bepalen of klokgelui op zondag geen overlast is? Volgens mij kunnen mensen dat heel goed zelf bepalen... Net als dat diezelfde mensen zelf kunnen bepalen of Grip Inc overlast is.
Da gao nie nou!
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 22:58:16 #42
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62922136
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:44 schreef vigier het volgende:
Zondagswet. Het is zelfs zo erg dat jij of ik niet eens herrie mag maken voor de deur bij de kerk als de kerk zelf takkeherrie aan het maken is met hun gebel. Dan verstoor je de geloofsbeleving.

Seculier land, my ass.
Carpe Libertatem
pi_62922153
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:55 schreef vigier het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen of klokgelui op zondag geen overlast is? Volgens mij kunnen mensen dat heel goed zelf bepalen... Net als dat diezelfde mensen zelf kunnen bepalen of Grip Inc overlast is.
Kijk. Iedereen lijkt behept te zijn met het liberale virus. iedereen moet lekker zijn gang kunnen gaan en tradities aan hun laars lappen.

Dat staat mij zo tegen.
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 23:00:16 #44
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62922201
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Kijk. Iedereen lijkt behept te zijn met het liberale virus. iedereen moet lekker zijn gang kunnen gaan en tradities aan hun laars lappen.

Dat staat mij zo tegen.
Niemand houdt jou tegen om binnen de muren van de kerk jouw geloof te beleven.
Carpe Libertatem
pi_62922203
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zondagswet. Het is zelfs zo erg dat jij of ik niet eens herrie mag maken voor de deur bij de kerk als de kerk zelf takkeherrie aan het maken is met hun gebel. Dan verstoor je de geloofsbeleving.

Seculier land, my ass.
Secularisatie in ruil voor goddeloosheid en liberalisme. Het is de dood in de pot.
Waar zijn de tijden van vroeger gebleven?
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 23:01:31 #46
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62922228
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Secularisatie in ruil voor goddeloosheid en liberalisme.
uuuuhhh .....
Carpe Libertatem
pi_62922245
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Niemand houdt jou tegen om binnen de muren van de kerk jouw geloof te beleven.
Nou gelukkig maar
pi_62922261
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:01 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

uuuuhhh .....
Dat is het probleem.
  maandag 3 november 2008 @ 23:14:37 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_62922645
Je zou eigenlijk ook zondagslaven moeten hebben. Daartoe zou de overheid bijvoorbeeld mensen van een minder ras kunnen verplichten, om iedere zondag hun lijf en diensten ter beschikking te stellen aan het geestelijk meer vermogende deel der mensheid.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 3 november 2008 @ 23:49:05 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62923489
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Stoort u ook aan klussers op zondag? Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn? En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?
Nee, ik kan me in de verste verte niet voorstellen dat ik me stoor aan iemand die zijn auto wast.

Bovendien is het een vrije dag. Dat betekent dat iedereen vrij is om te doen waar hij van denkt dat het nuttig is.
quote:
Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.
Het toont niet van respect naar andersdenkenden om het te dwingen om hun Zondag in te delen zoals gelovigen vinden dat dat zou moeten
quote:
Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.
Moeten die dan niet rusten? Extra personeel nodig dus minder mensen die op Zondag rust hebben.
quote:
Hoe denkt u daarover?
Een afschuwelijk idee dat mij van bovenaf zou worden opgelegd wat ik wel of niet moet doen op mijn vrije Zondag en waar ik mijn ontspanning uithaal. Ik val geen Christenen lastig op Zondag dus kunnen ze ook mij gewoon mijn gang laten gaan?
  maandag 3 november 2008 @ 23:50:13 #51
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_62923512
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Zo'n sms heeft toch geen enkele charme
Ik vind klokgelui geen enkele charme hebben, sterker nog ik vind het vervelend, het stoort me 's ochtends als ik na 6 dagen keihard werken eindelijk eens wil uitslapen, het stoort me 's middags als ik tv kijk en het stoort me op woensdag en op zaterdag als ik geen klokgelui wil horen.
Of je het charmant vind of niet, rammelen met bellen is van vele generaties geleden en ik kan me niet indenken dat de Heer zijn schaapjes geen andere middelen tot hun beschikking hebben om hun dienst niet te vergeten.
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar zijn de tijden van vroeger gebleven?
Je geeft zelf het antwoord al, vroeger is voorbij
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_62923705
Ik was al een tijdje klaar met SP, maar nu weet ik het zeker. Dat ze zich samen met hun bijna-naamgenoten van de SGP maar flink mogen ergeren aan Nederlanders die van de zondag wél gewoon een normale dag willen maken.
pi_62923913
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:14 schreef Ringo het volgende:
Je zou eigenlijk ook zondagslaven moeten hebben. Daartoe zou de overheid bijvoorbeeld mensen van een minder ras kunnen verplichten, om iedere zondag hun lijf en diensten ter beschikking te stellen aan het geestelijk meer vermogende deel der mensheid.
pi_62923925
Hoe moet die politie er eigenlijk uitzien?

Zwarte leren driekwarts jassen en een kruis om de nek?
pi_62929826
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:10 schreef Specularium het volgende:

En die politie... Die moet dus werken op zondag???
Maar TS houd er behoorlijke ouderwetse gedachten op na. En om de verloedering in Nederland een beetje tegen te gaan is het wel prettig als mensen in het weekend onderhoud plegen aan hun huis, tuin en de auto een keer wassen. Immers door de weeks werken beide partners.....
pi_62930085
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Stoort u ook aan klussers op zondag? Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn? En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?

Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.

Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.

Hoe denkt u daarover?
Ik hoop voor je dat je nooit op zondag een ongeluk krijgt en een transfusie nodig zou hebben.
Of hoeven die mensen niet te rusten volgens jouw, zouden die het niet aanstoot gevend vinden als ze hun zondagsrust niet zouden krijgen.
pi_62933908
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:14 schreef Ringo het volgende:
Slecht plan.
pi_62934007
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, ik kan me in de verste verte niet voorstellen dat ik me stoor aan iemand die zijn auto wast.
Het is niet nodig, het kan ook op zaterdag. Autowassen is dan nog niet zo erg als klussende buren. Die tonen dan geen enkel respect.
quote:
Bovendien is het een vrije dag. Dat betekent dat iedereen vrij is om te doen waar hij van denkt dat het nuttig is.
Vrijheid heeft zijn grenzen. Die grens is daar waar anderen last hebben.
quote:
Het toont niet van respect naar andersdenkenden om het te dwingen om hun Zondag in te delen zoals gelovigen vinden dat dat zou moeten
[..]
Ze veroorzaken hoe dan ook toch overlast. Dat is sowieso niet echt respectvol.
quote:
Moeten die dan niet rusten? Extra personeel nodig dus minder mensen die op Zondag rust hebben.
[..]
De Zondagspolitie (ZP) heeft ontheffing. Net las de gewone politie. En artsen hebben ook ontheffing.
quote:
Een afschuwelijk idee dat mij van bovenaf zou worden opgelegd wat ik wel of niet moet doen op mijn vrije Zondag en waar ik mijn ontspanning uithaal. Ik val geen Christenen lastig op Zondag dus kunnen ze ook mij gewoon mijn gang laten gaan?
Het punt is dat ze wel lastig vallen. Kan er niet 1 dag zijn dat alles rust?
pi_62934053
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:10 schreef Specularium het volgende:

Zoiets?

Maar dan een zwart zwaailicht.
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:35:06 #60
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_62934101
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Slecht plan.
Argumentatie volgt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.