Ik vind klokgelui geen enkele charme hebben, sterker nog ik vind het vervelend, het stoort me 's ochtends als ik na 6 dagen keihard werken eindelijk eens wil uitslapen, het stoort me 's middags als ik tv kijk en het stoort me op woensdag en op zaterdag als ik geen klokgelui wil horen.quote:Op maandag 3 november 2008 22:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Zo'n sms heeft toch geen enkele charme
Je geeft zelf het antwoord al, vroeger is voorbijquote:Op maandag 3 november 2008 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar zijn de tijden van vroeger gebleven?

quote:Op maandag 3 november 2008 23:14 schreef Ringo het volgende:
Je zou eigenlijk ook zondagslaven moeten hebben. Daartoe zou de overheid bijvoorbeeld mensen van een minder ras kunnen verplichten, om iedere zondag hun lijf en diensten ter beschikking te stellen aan het geestelijk meer vermogende deel der mensheid.

En die politie... Die moet dus werken op zondag???quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:10 schreef Specularium het volgende:
Hoe moet die politie er eigenlijk uitzien?
Zwarte leren driekwarts jassen en een kruis om de nek?

Ik hoop voor je dat je nooit op zondag een ongeluk krijgt en een transfusie nodig zou hebben.quote:Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Stoort u ook aan klussers op zondag? Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn? En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?
Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.
Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.
Hoe denkt u daarover?

Slecht plan.quote:Op maandag 3 november 2008 23:14 schreef Ringo het volgende:
Je zou eigenlijk ook zondagslaven moeten hebben. Daartoe zou de overheid bijvoorbeeld mensen van een minder ras kunnen verplichten, om iedere zondag hun lijf en diensten ter beschikking te stellen aan het geestelijk meer vermogende deel der mensheid.

Het is niet nodig, het kan ook op zaterdag. Autowassen is dan nog niet zo erg als klussende buren. Die tonen dan geen enkel respect.quote:Op maandag 3 november 2008 23:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, ik kan me in de verste verte niet voorstellen dat ik me stoor aan iemand die zijn auto wast.
Vrijheid heeft zijn grenzen. Die grens is daar waar anderen last hebben.quote:Bovendien is het een vrije dag. Dat betekent dat iedereen vrij is om te doen waar hij van denkt dat het nuttig is.

Ze veroorzaken hoe dan ook toch overlast. Dat is sowieso niet echt respectvol.quote:Het toont niet van respect naar andersdenkenden om het te dwingen om hun Zondag in te delen zoals gelovigen vinden dat dat zou moeten
[..]
De Zondagspolitie (ZP) heeft ontheffing. Net las de gewone politie. En artsen hebben ook ontheffing.quote:Moeten die dan niet rusten? Extra personeel nodig dus minder mensen die op Zondag rust hebben.
[..]
Het punt is dat ze wel lastig vallen. Kan er niet 1 dag zijn dat alles rust?quote:Een afschuwelijk idee dat mij van bovenaf zou worden opgelegd wat ik wel of niet moet doen op mijn vrije Zondag en waar ik mijn ontspanning uithaal. Ik val geen Christenen lastig op Zondag dus kunnen ze ook mij gewoon mijn gang laten gaan?

Zoiets?quote:Op dinsdag 4 november 2008 00:10 schreef Specularium het volgende:
Hoe moet die politie er eigenlijk uitzien?
Zwarte leren driekwarts jassen en een kruis om de nek?

Ik stoor me er niet aan. Ik snap het wel als mensen maar één dag in de week vrij zijn om thuis zaken te kunnen regelen dat dit op die dag gebeurt. Wel zou ik het prettig vinden als het klussen tussen 10.00 en 22.00u beperkt blijft.quote:Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Stoort u ook aan klussers op zondag? Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn? En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?
Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.
Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.
Hoe denkt u daarover?

Dus omdat jij zelf te zwak bent om met je buren afspraken te maken moet de overheid dit weer voor je oplossen?quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is niet nodig, het kan ook op zaterdag. Autowassen is dan nog niet zo erg als klussende buren. Die tonen dan geen enkel respect.
[..]
Vrijheid heeft zijn grenzen. Die grens is daar waar anderen last hebben.
[..]
Ze veroorzaken hoe dan ook toch overlast. Dat is sowieso niet echt respectvol.
[..]
De Zondagspolitie (ZP) heeft ontheffing. Net las de gewone politie. En artsen hebben ook ontheffing.
[..]
Het punt is dat ze wel lastig vallen. Kan er niet 1 dag zijn dat alles rust?

Dus de overgrote meerderheid van Nederland moet zijn agenda maar aanpassen aan jouw extreme minderheidsidee? Waarom kan niet gewoon ieder zijn eigen tijdsindeling maken?quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is niet nodig, het kan ook op zaterdag. Autowassen is dan nog niet zo erg als klussende buren. Die tonen dan geen enkel respect.
[..]
Vrijheid heeft zijn grenzen. Die grens is daar waar anderen last hebben.
[..]
Ze veroorzaken hoe dan ook toch overlast. Dat is sowieso niet echt respectvol.
[..]
De Zondagspolitie (ZP) heeft ontheffing. Net las de gewone politie. En artsen hebben ook ontheffing.
[..]
Het punt is dat ze wel lastig vallen. Kan er niet 1 dag zijn dat alles rust?

Je vergeet erbij te zeggen dat koot en de bie weer terug op tv moet.quote:Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe denkt u daarover?

Het heeft niets met zwakte te maken. Maar meer met een door mij gewenste maatschappij. En dat is geen liberale versie : zo van alles moet maar kunnen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dus omdat jij zelf te zwak bent om met je buren afspraken te maken moet de overheid dit weer voor je oplossen?
En waarom dan geen rekening houden met andere geloven en hun rustdagen?

Ik ben geestelijk heel rijk.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:11 schreef sgeitgeit het volgende:
Zo'n slecht plan kan alleen maar verzonnen worden door een geestelijk arm individu.

Vrijheid dient op te houden daar waar anderen er last van krijgen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus de overgrote meerderheid van Nederland moet zijn agenda maar aanpassen aan jouw extreme minderheidsidee? Waarom kan niet gewoon ieder zijn eigen tijdsindeling maken?
Dat betekent dat ik in een soort schuilkelder moet gaan wonen? Het moet niet gekker worden.quote:Als je er echt zo'n last van hebt pleit dan voor een aftrekpost voor het volledig isoleren van je huis zodat je op Zondag helemaal niets meer hoort.

Dat had een ander lintje moeten zijn. Een positief lintje. Voor iemand die met draconische maatregelen, van dik hout zaagt men planken, het fatsoen weer terug brengt in de maatschappij.quote:

quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:29 schreef SchoppenKoning het volgende:
[..]
Je vergeet erbij te zeggen dat koot en de bie weer terug op tv moet.

Als je zo gelukkig bent dat iemand anders jouw vrijheid niet beperkt waarom ben je dan zo gelukkig als je iemand anders z'n vrijheid beperkt?quote:

Gelukkig ben je weer terug.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Als je zo gelukkig bent dat iemand anders jouw vrijheid niet beperkt waarom ben je dan zo gelukkig als je iemand anders z'n vrijheid beperkt?
 Ik heb je gemist
  Ik heb je gemist 

Waar sta je dan precies? "Nou gelukkig maar" konden we immers uit jouw mond optekenen en nu zou dat opeens geen juiste term meer zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik denk niet dat je in termen van geluk moet spreken, mijn beste.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |