abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 november 2008 @ 23:50:13 #51
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_62923512
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Zo'n sms heeft toch geen enkele charme
Ik vind klokgelui geen enkele charme hebben, sterker nog ik vind het vervelend, het stoort me 's ochtends als ik na 6 dagen keihard werken eindelijk eens wil uitslapen, het stoort me 's middags als ik tv kijk en het stoort me op woensdag en op zaterdag als ik geen klokgelui wil horen.
Of je het charmant vind of niet, rammelen met bellen is van vele generaties geleden en ik kan me niet indenken dat de Heer zijn schaapjes geen andere middelen tot hun beschikking hebben om hun dienst niet te vergeten.
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar zijn de tijden van vroeger gebleven?
Je geeft zelf het antwoord al, vroeger is voorbij
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_62923705
Ik was al een tijdje klaar met SP, maar nu weet ik het zeker. Dat ze zich samen met hun bijna-naamgenoten van de SGP maar flink mogen ergeren aan Nederlanders die van de zondag wél gewoon een normale dag willen maken.
pi_62923913
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:14 schreef Ringo het volgende:
Je zou eigenlijk ook zondagslaven moeten hebben. Daartoe zou de overheid bijvoorbeeld mensen van een minder ras kunnen verplichten, om iedere zondag hun lijf en diensten ter beschikking te stellen aan het geestelijk meer vermogende deel der mensheid.
pi_62923925
Hoe moet die politie er eigenlijk uitzien?

Zwarte leren driekwarts jassen en een kruis om de nek?
pi_62929826
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:10 schreef Specularium het volgende:

En die politie... Die moet dus werken op zondag???
Maar TS houd er behoorlijke ouderwetse gedachten op na. En om de verloedering in Nederland een beetje tegen te gaan is het wel prettig als mensen in het weekend onderhoud plegen aan hun huis, tuin en de auto een keer wassen. Immers door de weeks werken beide partners.....
pi_62930085
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Stoort u ook aan klussers op zondag? Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn? En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?

Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.

Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.

Hoe denkt u daarover?
Ik hoop voor je dat je nooit op zondag een ongeluk krijgt en een transfusie nodig zou hebben.
Of hoeven die mensen niet te rusten volgens jouw, zouden die het niet aanstoot gevend vinden als ze hun zondagsrust niet zouden krijgen.
pi_62933908
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:14 schreef Ringo het volgende:
Je zou eigenlijk ook zondagslaven moeten hebben. Daartoe zou de overheid bijvoorbeeld mensen van een minder ras kunnen verplichten, om iedere zondag hun lijf en diensten ter beschikking te stellen aan het geestelijk meer vermogende deel der mensheid.
Slecht plan.
pi_62934007
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, ik kan me in de verste verte niet voorstellen dat ik me stoor aan iemand die zijn auto wast.
Het is niet nodig, het kan ook op zaterdag. Autowassen is dan nog niet zo erg als klussende buren. Die tonen dan geen enkel respect.
quote:
Bovendien is het een vrije dag. Dat betekent dat iedereen vrij is om te doen waar hij van denkt dat het nuttig is.
Vrijheid heeft zijn grenzen. Die grens is daar waar anderen last hebben.
quote:
Het toont niet van respect naar andersdenkenden om het te dwingen om hun Zondag in te delen zoals gelovigen vinden dat dat zou moeten
[..]
Ze veroorzaken hoe dan ook toch overlast. Dat is sowieso niet echt respectvol.
quote:
Moeten die dan niet rusten? Extra personeel nodig dus minder mensen die op Zondag rust hebben.
[..]
De Zondagspolitie (ZP) heeft ontheffing. Net las de gewone politie. En artsen hebben ook ontheffing.
quote:
Een afschuwelijk idee dat mij van bovenaf zou worden opgelegd wat ik wel of niet moet doen op mijn vrije Zondag en waar ik mijn ontspanning uithaal. Ik val geen Christenen lastig op Zondag dus kunnen ze ook mij gewoon mijn gang laten gaan?
Het punt is dat ze wel lastig vallen. Kan er niet 1 dag zijn dat alles rust?
pi_62934053
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:10 schreef Specularium het volgende:

Zoiets?

Maar dan een zwart zwaailicht.
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:35:06 #60
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_62934101
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Slecht plan.
Argumentatie volgt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_62934127
quote:
Stoort u ook aan klussers op zondag? Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn? En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?

Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.

Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.

Hoe denkt u daarover?
Ik stoor me er niet aan. Ik snap het wel als mensen maar één dag in de week vrij zijn om thuis zaken te kunnen regelen dat dit op die dag gebeurt. Wel zou ik het prettig vinden als het klussen tussen 10.00 en 22.00u beperkt blijft.

Bovendien ben ik wel benieuwd waar het eisen van rust ophoudt. Moeten de trelevisiekanalen maar op zwart? Moet verplegend personeel de handen maar in de zakken houden? Knijpt de politie maar een oogje toe? Hoe zie je dat preciies en waarom zou je het ene wèl en het andere niet toestaan?
pi_62934178
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is niet nodig, het kan ook op zaterdag. Autowassen is dan nog niet zo erg als klussende buren. Die tonen dan geen enkel respect.
[..]

[..]

[..]

De Zondagspolitie (ZP) heeft ontheffing. Net las de gewone politie. En artsen hebben ook ontheffing.
[..]

Dus omdat jij zelf te zwak bent om met je buren afspraken te maken moet de overheid dit weer voor je oplossen?

En waarom dan geen rekening houden met andere geloven en hun rustdagen?
pi_62939568
Zo'n slecht plan kan alleen maar verzonnen worden door een geestelijk arm individu.
  dinsdag 4 november 2008 @ 17:27:03 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_62939911
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dus de overgrote meerderheid van Nederland moet zijn agenda maar aanpassen aan jouw extreme minderheidsidee? Waarom kan niet gewoon ieder zijn eigen tijdsindeling maken?

Als je er echt zo'n last van hebt pleit dan voor een aftrekpost voor het volledig isoleren van je huis zodat je op Zondag helemaal niets meer hoort.
pi_62941700
quote:
Lenin Lintje. Die bloedserieus de meest vreselijke ingrepen voorstelt.
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:29:07 #66
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_62943019
quote:

Hoe denkt u daarover?
Je vergeet erbij te zeggen dat koot en de bie weer terug op tv moet.
pi_62947640
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dus omdat jij zelf te zwak bent om met je buren afspraken te maken moet de overheid dit weer voor je oplossen?

En waarom dan geen rekening houden met andere geloven en hun rustdagen?
Het heeft niets met zwakte te maken. Maar meer met een door mij gewenste maatschappij. En dat is geen liberale versie : zo van alles moet maar kunnen.
pi_62947657
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:11 schreef sgeitgeit het volgende:
Zo'n slecht plan kan alleen maar verzonnen worden door een geestelijk arm individu.
Ik ben geestelijk heel rijk.
pi_62947733
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus de overgrote meerderheid van Nederland moet zijn agenda maar aanpassen aan jouw extreme minderheidsidee? Waarom kan niet gewoon ieder zijn eigen tijdsindeling maken?
Vrijheid dient op te houden daar waar anderen er last van krijgen.
quote:
Als je er echt zo'n last van hebt pleit dan voor een aftrekpost voor het volledig isoleren van je huis zodat je op Zondag helemaal niets meer hoort.
Dat betekent dat ik in een soort schuilkelder moet gaan wonen? Het moet niet gekker worden.

Nee, dan hoop ik eerder dat SGP 76 zetels krijgt..
pi_62947775
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 18:45 schreef sneakypete het volgende:

[..]
Dat had een ander lintje moeten zijn. Een positief lintje. Voor iemand die met draconische maatregelen, van dik hout zaagt men planken, het fatsoen weer terug brengt in de maatschappij.
pi_62947798
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:29 schreef SchoppenKoning het volgende:

[..]

Je vergeet erbij te zeggen dat koot en de bie weer terug op tv moet.

Van mij mogen ze gerust terug op TV hoor.
pi_62947871
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou gelukkig maar
Als je zo gelukkig bent dat iemand anders jouw vrijheid niet beperkt waarom ben je dan zo gelukkig als je iemand anders z'n vrijheid beperkt?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_62947981
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:56 schreef FJD het volgende:

[..]

Als je zo gelukkig bent dat iemand anders jouw vrijheid niet beperkt waarom ben je dan zo gelukkig als je iemand anders z'n vrijheid beperkt?
Gelukkig ben je weer terug. Ik heb je gemist

Ik denk niet dat je in termen van geluk moet spreken, mijn beste.
pi_62949364
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik denk niet dat je in termen van geluk moet spreken, mijn beste.
Waar sta je dan precies? "Nou gelukkig maar" konden we immers uit jouw mond optekenen en nu zou dat opeens geen juiste term meer zijn.

Buiten dat blijft de vraag waarom je van anderen de vrijheid eist om je religie te mogen belijden terwijl je anderen wenst te beperken in hun vrijheid om te doen wat hen goeddunkt.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 4 november 2008 @ 23:47:30 #75
77575 NiTiN
Move On Up
pi_62951998
ik weet nog steeds niet of ik hier nou om moet lachen.
Wat een belachelijk voorstel. Optiefen met het geloof.

En over respect daarvoor moeten hebben: Moet ik kinderen dan ook respecteren voor het feit dat ze in Sinterklaas geloven?
I went clubbing. Softest coat ever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')