Hangt altijd van het onderwerp af. Maar ik hou tradities graag in ere. In ben zeer tegen een 24 uurs economie. En dan zeg ik : kan er dan niet 1 dag in de week het gewoon lekker rustig en STIL zijn?quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Waar sta je dan precies? "Nou gelukkig maar" konden we immers uit jouw mond optekenen en nu zou dat opeens geen juiste term meer zijn.
Vrijheid betekent betekent voor mij niet dat iedereen maar lekker hun gang kan gaan. Het houdt op als anderen er zich aan kunnen storen.quote:Buiten dat blijft de vraag waarom je van anderen de vrijheid eist om je religie te mogen belijden terwijl je anderen wenst te beperken in hun vrijheid om te doen wat hen goeddunkt.
Ja.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:47 schreef NiTiN het volgende:
En over respect daarvoor moeten hebben: Moet ik kinderen dan ook respecteren voor het feit dat ze in Sinterklaas geloven?
We leven in een drukbevolkt land. Overlast is veelvuldig aanwezig. Mensen zijn teveel geneigd om alleen aan zichzelf te denken. En gaan lekker hun gang.....quote:Op woensdag 5 november 2008 11:26 schreef HostiMeister het volgende:
Debielste idee ooit, laat mensen lekekr doen wat ze willen doen in hun fucking vrije tijd. Politie om rust te hanteren.
Ja maar omdat jij vindt dat zondag een rustdag moet zijn, heeft iedereen zich maar aan die idealogie aan te passen?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
We leven in een drukbevolkt land. Overlast is veelvuldig aanwezig. Mensen zijn teveel geneigd om alleen aan zichzelf te denken. En gaan lekker hun gang.....
En dan is het niet gek dat er orde handhaving is. Politie is dan hoe dan ook altijd noodzakelijk.
Nee. Wat is nou mooier dan het klokluiden op zondag? En als je daar wakker van wordt dan heb je de wekker niet vroeg genoeg gesteld. De kerkklok is immers niet bedoeld als wekker.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:27 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ga je dan ook wat doen aan die kankerbellen van de karke die me op zondag wakker maken?
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar klussen op zondag geeft wel ongevraagde overlast.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:29 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja maar omdat jij vindt dat zondag een rustdag moet zijn, heeft iedereen zich maar aan die idealogie aan te passen?
Ik stoor me aan religie in het algemeen. Volgens jouw redenatie kunnen we het dus gewoon verbieden?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Vrijheid betekent betekent voor mij niet dat iedereen maar lekker hun gang kan gaan. Het houdt op als anderen er zich aan kunnen storen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op woensdag 5 november 2008 11:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik stoor me aan religie in het algemeen. Volgens jouw redenatie kunnen we het dus gewoon verbieden?Ik kan niet verboden worden. En als premier al helemaal niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En wanneer moet men dan klussen? 's Avonds in het donker als je een hele dag hebt gewerkt?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar klussen op zondag geeft wel ongevraagde overlast.
Nee, zaterdag overdag.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:41 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En wanneer moet men dan klussen? 's Avonds in het donker als je een hele dag hebt gewerkt?
Je weet niet wat latent betekent?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
dus, je verplicht mensen t klussen op een bepaalde dag, erg liberaal en vooruitstrevend van je
En anderen hebben geen last van jouw verbodsdrift wilde je zeggen?quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vrijheid dient op te houden daar waar anderen er last van krijgen.
Je kunt ook gewoon afspraken maken met je buren.quote:Dat betekent dat ik in een soort schuilkelder moet gaan wonen? Het moet niet gekker worden.
Ik schat de kansen dat Constant Kusters premier wordt nog hoger in eigenlijk.quote:Nee, dan hoop ik eerder dat SGP 76 zetels krijgt..
Had niet eens gezien dat dat in je ondertitel stondquote:Op woensdag 5 november 2008 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je weet niet wat latent betekent?
Dit is een discussieforum. Bedoeld om issues als deze op de agenda te zettenquote:Op woensdag 5 november 2008 11:47 schreef TeChNo2 het volgende:
TS verveelt zich ?
Ik zou maar oppassen, voor je het weet ben je zelf als irritant bestempeld en wordt je door je zelf verzonnen politie afgevoerd (misschien wel naa een werkkampje is dat ook nog een fijn idee voor je ?)
Je hebt zijn andere topics zeker nog nooit gelezen?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:50 schreef TeChNo2 het volgende:
(Je gaat toch niet zeggen dat je serieus bent ???)
dat is jou mening dat het klokluiden mooi is...i k vind die 14 jarige breezah die mijn auto wast in der bikini voor 4 euro veel mooier!quote:Op woensdag 5 november 2008 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee. Wat is nou mooier dan het klokluiden op zondag? En als je daar wakker van wordt dan heb je de wekker niet vroeg genoeg gesteld. De kerkklok is immers niet bedoeld als wekker.
Zaterdag op tijd naar bed gaan helpt ook veel.
In plaats van alle leven uit je buurt via de overheid gebanned te laten krijgen zou je ook voor oordopjes en/of zondagse heidagen kunnen opteren.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vrijheid dient op te houden daar waar anderen er last van krijgen.
[..]
Dat betekent dat ik in een soort schuilkelder moet gaan wonen? Het moet niet gekker worden.
Nee, dan hoop ik eerder dat SGP 76 zetels krijgt..
Ik probeer mij zo weinig mogelijk te storen aan mensen. Overigens, ik kan mij niet heugen dat ik iemand op zondag zijn auto zag wassen.quote:Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Stoort u ook aan klussers op zondag?
Er zijn vele plekken in NL waar het 7 dagen in de week rustig is. Dus als je dat zoekt...quote:Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn?
En het kan op zondag. En maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag...quote:En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?
Dat is onjuist. Respect toon je door anderen in hun waarde te laten. Kijk, de zondag verzieken door Jantje Shit op 10 te zetten: ok, dat hoort niet. Maar auto wassen is geen overlastgevende bezigheid. Klussen hoeft dat ook niet te zijn, hoewel ook daarvoor geldt dat overmatige geluidsproductie tot normale tijden beperkt moet blijven.quote:Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.![]()
Meteen die repressie weer... Brrr...quote:Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.
Ik vind dat je niet moet zeuren. Jij bent vrij om op zondag te rusten en van jouw rust te genieten. Niemand die dat voor jou onmogelijk maakt. Dat anderen op zondag een ander programma wensen te volgen dien je gewoon te accepteren.quote:Hoe denkt u daarover?
Hier stoor ik mij dan wel aan:quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:29 schreef SchoppenKoning het volgende:
Je vergeet erbij te zeggen dat koot en de bie weer terug op tv moet.
Dus andere geloven moeten ook maar niet kunnen in de door jou gewenste maatschappij, die hebben immers hele andere rustdagen?quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het heeft niets met zwakte te maken. Maar meer met een door mij gewenste maatschappij. En dat is geen liberale versie : zo van alles moet maar kunnen.
Nee.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:28 schreef Clara het volgende:
[..]
In plaats van alle leven uit je buurt via de overheid gebanned te laten krijgen zou je ook voor oordopjes en/of zondagse heidagen kunnen opteren.
Jawel. Zou kunnen en is een optie die minder mensen beperkt in hun vrijheid. Dat je het niet wílt is een ander verhaal en getuigd van een armoedig empathisch vermogen voor je medemens, op zich.quote:
Ik afgelopen zondag nog. Een paar huizen verder waar ik woon. Het wordt steeds gekker.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik probeer mij zo weinig mogelijk te storen aan mensen. Overigens, ik kan mij niet heugen dat ik iemand op zondag zijn auto zag wassen.
[..]
Nou die plekken zijn er niet veel hoor. Ja, alleen voor CEO's zeker?quote:Er zijn vele plekken in NL waar het 7 dagen in de week rustig is. Dus als je dat zoekt...
[..]
6 dagen. mogelijkheden te over zou je zeggen.quote:En het kan op zondag. En maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag...
[..]
Autowassen geeft inderdaad slechts visuele vervuiling. Harde muziek is het hek van de dam. En klussen geeft vrijwel altijd forse geluidsoverlast. Iets waar de ander niet voor kiest. Maar wel moet aanhoren. Maar ja, we leven erg in een ik maatschappij. Lang leve het liberalisme. Iedereen moet toch lekker zijn gang kunnen gaan?quote:Dat is onjuist. Respect toon je door anderen in hun waarde te laten. Kijk, de zondag verzieken door Jantje Shit op 10 te zetten: ok, dat hoort niet. Maar auto wassen is geen overlastgevende bezigheid. Klussen hoeft dat ook niet te zijn, hoewel ook daarvoor geldt dat overmatige geluidsproductie tot normale tijden beperkt moet blijven.
als ze dat in ene garage doen , dus buiten het zicht, dan is er gene probleem. Deden ze dat maar. maar nee, heel opzichtig op straat natuurlijk.quote:Respect houdt dus ook in dat de gelovigen de niet-gelovigen respecteren als ze hun auto netjes poetsen op de zondag.
[..]
Preventie heeft nog nooit geholpen met dat soort dingen.quote:Meteen die repressie weer... Brrr...
[..]
Als mensen willen klussen, dan moetne ze dat maar doen zodat anderen er gene last van hebben. Het probleem is dat ze dat niet doen en gewoon overal poep aan hebben.quote:Ik vind dat je niet moet zeuren. Jij bent vrij om op zondag te rusten en van jouw rust te genieten. Niemand die dat voor jou onmogelijk maakt. Dat anderen op zondag een ander programma wensen te volgen dien je gewoon te accepteren.
Mensen die overlast bezorgen - en dat al helemaal op zondag, die hebben geen of weinig empathie.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Jawel. Zou kunnen en is een optie die minder mensen beperken in hun vrijheid. Dat je het niet wílt is een ander verhaal en getuigd van een armoedig empathisch vermogen voor je medemens, op zich.
Het Christelijk geloof prevaleert.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:37 schreef DS4 het volgende:
Nog even een praktische vraag voor EG:
Wat wil jij de Joodse buurman verplichten? Dat hij zijn geloof opzij moet zetten en ook op zondag rusten en de klusjes op zaterdag, of dat hij geen klusjes meer moet doen en een heel weekend rust houden?
Het antwoord is helder een simpel: het Christelijk geloof is HET geloof.quote:Op woensdag 5 november 2008 13:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dus andere geloven moeten ook maar niet kunnen in de door jou gewenste maatschappij, die hebben immers hele andere rustdagen?
Dat is een zeer gevaarlijke en bovenal uiterst respectloze denkwijze. Een die zich kan meten met het "geloof' van Stalin, Mao of Hitler.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het antwoord is helder een simpel: het Christelijk geloof is HET geloof.
Zei de man die het daarna doodnormaal vindt om mij om half 10 met klokgejengel te wekkenquote:Op woensdag 5 november 2008 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Mensen die overlast bezorgen - en dat al helemaal op zondag, die hebben geen of weinig empathie.
Mensen die al toeterend door de straten rijden of met potten en pannen gaan slaan voor je deur of op een andere manier herrie maken ( inclusief, volgens velen klokkenluiden en andere religieus ge-inspireerde bronnen van overmatig geluid) is inderdaad storend. Winkelen op zondag is dat niet, het is niet per definitie een bron van overmatige overlast. Ok, als je boven een winkel woont dan kan het wel zo zijn maar dan is er een makkelijke oplossing, ga niet in het centrum wonen als je geen overlast wilt hebben.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Mensen die overlast bezorgen - en dat al helemaal op zondag, die hebben geen of weinig empathie.
Wellicht draaf ik doorquote:Op woensdag 5 november 2008 16:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is een zeer gevaarlijke en bovenal uiterst respectloze denkwijze. Een die zich kan meten met het "geloof' van Stalin, Mao of Hitler.
Wel netjes blijven, he? Het Christelijk geloof op 1 hoop gooien met Stalin, Mao of Hitlerquote:Op woensdag 5 november 2008 16:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is een zeer gevaarlijke en bovenal uiterst respectloze denkwijze. Een die zich kan meten met het "geloof' van Stalin, Mao of Hitler.
Niet naar onzin, want dit is een discussie topic. Of ik het meen of niet doet niet ter zake.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:51 schreef TeChNo2 het volgende:
Moet dit niet eens richting ONZ ? TS kan toch niet echt serieus zijn...
Het blijft een geloof waar ook nog geen enkel bewijs voor is.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kontje verkopen zul je bedoelenquote:Op maandag 3 november 2008 22:28 schreef Cahir het volgende:
[..]
Omdat ik zondag niks te doen heb? En dan op straat ga hangen, geluidoverlast veroorzaken, oude mensen lastig vallen. Mensen beroven omdat ik geld tekort kom.
Je had om half tien allang uit bed moeten zijn.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:53 schreef FJD het volgende:
[..]
Zei de man die het daarna doodnormaal vindt om mij om half 10 met klokgejengel te wekken
Prevaleren. Ja, wij zijn onderdanen. Of je het leuk vind of niet.quote:Dan is het opeens geen overlast maar preveleert het geloof. Heerlijk hypocriet!
Wellicht?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wellicht draaf ik door
Maar deze is wel treffend voor EchtGaaf
[ afbeelding ]
Qua aantallen doden doen ze weinig voor elkaar onder.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wel netjes blijven, he? Het Christelijk geloof op 1 hoop gooien met Stalin, Mao of Hitler
Natuurlijk wel, als je het niet meent (wat ik hoop) dan is het onzin, en anders heb ik medelijden met mensen in je omgeving, want zo'n kortzichtigheid moet erg irritant zijn, en dat noemt zich latent liberaal... (lijkt me stug dat er ergens iets liberaals diep in jou verscholen zit)quote:Op woensdag 5 november 2008 17:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet naar onzin, want dit is een discussie topic. Of ik het meen of niet doet niet ter zake.
Jij bent een onderdaan, blijkbaar. Onderdanen leven naar de regels van de machthebber ( God in jouw geval) En mensen zonder religie houden zich niet perse aan de regels van die wel of niet fictieve god ( net als een reut gelovigen overigens maar dat terzijdequote:Op woensdag 5 november 2008 17:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Prevaleren. Ja, wij zijn onderdanen. Of je het leuk vind of niet.
Overlast is dan ook een groot probleem in een land waar mensen, bijna nergens anders ter wereld ook zo dicht op elkaar wonen. Overigens mede door overheidsbeleid.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Mensen die al toeterend door de straten rijden of met potten en pannen gaan slaan voor je deur of op een andere manier herrie maken ( inclusief, volgens velen klokkenluiden en andere religieus ge-inspireerde bronnen van overmatig geluid) is inderdaad storend. Winkelen op zondag is dat niet, het is niet per definitie een bron van overmatige overlast. Ok, als je boven een winkel woont dan kan het wel zo zijn maar dan is er een makkelijke oplossing, ga niet in het centrum wonen als je geen overlast wilt hebben.
Het is een ander verhaal als je ergens al 15 jaar woont en er opeens een bron van overlast bijgeplaatst wordt, dan heb je in ieder geval recht op compensatie wat mij betreft. Echter, mocht je ergens wonen waar je minder dan 10 jaar (ofzo) zit en je bent verhuist naar een bron van overlast toe dan heb je het te accepteren want je wist het van te voren. Net zoals mensen die beginnen te bitchen over geluidsoverlast terwijl ze zelf in een barstraat zijn gaan wonen. Hoe dom kan je zijn in dat soort gevallen. Jij hebt de vrijheid om te verhuizen naar een rustige straat, niemand behalve jij houdt je tegen. Of je gaat verder vechten tegen de bierkaai en dan wens ik je veel succes maar dan hoop ik dat je niet snel schrikt van molens en ook geen paard hebt.
quote:Op woensdag 5 november 2008 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Overlast is dan ook een groot probleem in ene land waar mensen, bijna nergens anders ter wereld ook zo dicht op elkaar wonen. Overigens mede door overheidsbeleid.
Het allergrootste probleem is dat mensen niet schikken. Ze stellen hun eigen belangen voorop: "ik moet mijn gang kunnen gaan, ook als anderen daar last van hebben in de vorm van overlast"
Preventie helpt dan niet echt meer. Repressie is dan het antwoord.
Nee, ik ga niemand geloof opleggen. Ik hoop wel dat mensen hun ogen openen. Als ze dat doen, dan is geen zondagpolitie nodig. De mensen houden dan gewoon rekening met elkaar en houden tradities in erequote:Op woensdag 5 november 2008 17:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Qua aantallen doden doen ze weinig voor elkaar onder.
Maar het als superieur opleggen van een geloofsovertuiging waar iedereen zich door middel van repressie aan moet schikken is een uiterst verwerpelijk streven. eigenlijk ben jij gewoon voor een dictatuur. Een christelijke fundamentalist die er niet mee kan leven dat er mensen zijn die niet in zijn verhaaltje geloven.
Ach je moet de rol van politiek proeftuin niet onderschatten. Mijn topics zetten mensen aan het denken. In de goed richting uiteraard.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:10 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, als je het niet meent (wat ik hoop) dan is het onzin, en anders heb ik medelijden met mensen in je omgeving, want zo'n kortzichtigheid moet erg irritant zijn, en dat noemt zich latent liberaal... (lijkt me stug dat er ergens iets liberaals diep in jou verscholen zit)
Nee God staat boven alles en iedereen. ik kan daar niet duidelijk genoeg over zijn.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Jij bent een onderdaan, blijkbaar. Onderdanen leven naar de regels van de machthebber ( God in jouw geval) En mensen zonder religie houden zich niet perse aan de regels van die wel of niet fictieve god ( net als een reut gelovigen overigens maar dat terzijde). Dus ookal heeft god ons gemaakt dat maakt ons nog geen onderdanen in de stricte zin van het woord. Nageslacht misschien maar je kinderen zijn ook niet meteen je onderdanen. Dus je stelling klopt hier ook al niet.
quote:Op woensdag 5 november 2008 17:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed, verbieden maar die kerkklokken.
Iets wat niet bestaat kan niet boven alles en iedereen staan.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee God staat boven alles en iedereen. ik kan daar niet duidelijk genoeg over zijn.
Ja, ok. Maar 'vrije wil' geeft ons de, juist, vrije wil om een dikke vinger naar een eventuele God op te steken en zijn overheersing niet te erkennen. En dus nog geen onderdanen zijn. Met alle gevolgen van dien na dit leven uiteraard.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee God staat boven alles en iedereen. ik kan daar niet duidelijk genoeg over zijn.
Repressie is nooit een antwoord op de lange termijn. Jij stelt jouw eigenbelang voorop dus geldt hetzelfde voor jou. Jij zou volgens dezelfde redeneringsmethode maar met een andere mening (volg je het nog) ook aangepakt kunnen worden in dezelfde zin. Geen uitingen meer van potentieel overlast veroorzakende activiteiten, geen kerkklokken meer en ga zo maar door. De enige goede regelgeving is er eentje die onbevooroordeelt in aard is tegen welke bevolkingsgroep dan ook. Dus overlast is overlast, overlast komt onder andere in de vorm van geluid, klokken geven geluid dus is het overlast en dus mag het samen met andere milde manieren van overlast of mag het samen met de andere milde vormen van overlast ook niet.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Overlast is dan ook een groot probleem in een land waar mensen, bijna nergens anders ter wereld ook zo dicht op elkaar wonen. Overigens mede door overheidsbeleid.
Het allergrootste probleem is dat mensen niet schikken. Ze stellen hun eigen belangen voorop: "ik moet mijn gang kunnen gaan, ook als anderen daar last van hebben in de vorm van overlast"
Preventie helpt dan niet echt meer. Repressie is dan het antwoord.In dit geval is dat een zondagpolitie-eenheid, in een ander geval een andere politie-eenheid. als ze maar een duidelijke pet op hebben.
![]()
Zelfoverschatting, wel eens van gehoord ?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach je moet de rol van politiek proeftuin niet onderschatten. Mijn topics zetten mensen aan het denken. In de goed richting uiteraard.
Dat doe je wel door iedereen te verplichten zijn tijd op een bepaalde manier in te delen ten behoeve van een geloof. Terwijl christenen van jou gewoon mensen lastig mogen vallen met kerkklokken. Dan druk je indirect anderen jouw geloof door hun strot. Maar nog meer schep je hiermee een soort precedent waarmee christenen alles wat ze niet bevalt door middel van repressie de kop in kunnen laten drukken.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, ik ga niemand geloof opleggen. Ik hoop wel dat mensen hun ogen openen. Als ze dat doen, dan is geen zondagpolitie nodig. De mensen houden dan gewoon rekening met elkaar en houden tradities in ere
Ja maar ik geloof ook in iets dat recht heetquote:
Tsja, moet je ook maar ergens gaan wonen waar je zover helegaar niet kan kijken...quote:Op woensdag 5 november 2008 16:44 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik afgelopen zondag nog. Een paar huizen verder waar ik woon. Het wordt steeds gekker.
De dag dat ze in bossen zoveel toegang gaan heffen dat alleen CEO's erin kunnen... die ligt nog ver voor ons.quote:Nou die plekken zijn er niet veel hoor. Ja, alleen voor CEO's zeker?
De winkelier die ma-za open is heeft alleen die zondag hoor...quote:6 dagen. mogelijkheden te over zou je zeggen.
Ik heb geloof ik al duidelijk gemaakt dat lawaai maken bij mij in een andere cat. valt. Daar is meer terughoudendheid geboden (hoewel ik de zondag daar niet bij uit wens te sluiten).quote:Autowassen geeft inderdaad slechts visuele vervuiling. Harde muziek is het hek van de dam. En klussen geeft vrijwel altijd forse geluidsoverlast. Iets waar de ander niet voor kiest. Maar wel moet aanhoren. Maar ja, we leven erg in een ik maatschappij. Lang leve het liberalisme. Iedereen moet toch lekker zijn gang kunnen gaan?
Wat kan jou dat nou schelen of je het kan zien? Ok, als jij een buurman hebt met een bierbuik die met ontbloot bovenlijf de auto wenst te wassen... dat lijkt mij ook niet een frisse aanblik. Maar je hoeft natuurlijk niet te kijken...quote:als ze dat in ene garage doen , dus buiten het zicht, dan is er gene probleem. Deden ze dat maar. maar nee, heel opzichtig op straat natuurlijk.
Heb jij nu niet door dat jij vooral JOUW normen aan anderen op wenst te leggen en als andere daar last van hebben dat jij daar geen enkele rekening mee wenst te houden?quote:Als mensen willen klussen, dan moetne ze dat maar doen zodat anderen er gene last van hebben. Het probleem is dat ze dat niet doen en gewoon overal poep aan hebben.
Gelijkheid, EG-style...quote:
Weet je hoeveel mensen er last hebben van die luidende kerkklokken?quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Vrijheid heeft zijn grenzen. Die grens is daar waar anderen last hebben.![]()
[..]
Weinig. Eerlijk gezegd alleen de antitheïsten die zondagmorgen om tien uur de oren spitsen en aandacht luisteren naar een wat een luidende kerkklok lijkt te zijn, zodat ze weer kunnen gaan klagen over hoezeer hun leven vergald wordt door gelovigen.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:40 schreef DionysuZ het volgende:
Weet je hoeveel mensen er last hebben van die luidende kerkklokken?
Vasten is dan ook een traditie in een goede Christen. Hoeveel Christenen vasten in Nederland eigenlijk nog?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:48 schreef jpjedi het volgende:
Waar ik woon hebben 95% van de mensen een 7 daagse werkweek omdat ze anders geen eten hebben.
Ik schat evenveel als dat men last heeft van klussers op Zondagquote:Op woensdag 5 november 2008 17:44 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Weinig. Eerlijk gezegd alleen de antitheïsten die zondagmorgen om tien uur de oren spitsen en aandacht luisteren naar een wat een luidende kerkklok lijkt te zijn, zodat ze weer kunnen gaan klagen over hoezeer hun leven vergald wordt door gelovigen.
Je hebt makkelijk praten, maar niet iedereen is werkloos.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:44 schreef EchtGaaf het volgende:
6 dagen. mogelijkheden te over zou je zeggen.
Ik heb zelf lang in Singapore gewoond, ongeveer tien keer zo dicht bevolkt als Nederland.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Overlast is dan ook een groot probleem in een land waar mensen, bijna nergens anders ter wereld ook zo dicht op elkaar wonen.
Dat klinkt als Mohammed B en consorten.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee hoor God bestaat niet.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb er drie maanden mogen vertoeven en mijn ogen zijn echt open gegaan. Zo kan het dus ook en dat op heel veel vlakken. Nu moet ik wel erkennen dat dit niet lang genoeg is om de neveneffecten te zien, maar voorlopig zou ik zo terug willen.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:36 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ik heb zelf lang in Singapore gewoond, ongeveer tien keer zo dicht bevolkt als Nederland.
Het enige verschil is dat de mensen daar niet overal over zeuren.
Ik ben ook alleen terug gekomen omdat mijn ouders beide tegelijkertijd ernstig ziek zijn geworden.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:54 schreef Fastmatti het volgende:
Nu moet ik wel erkennen dat dit niet lang genoeg is om de neveneffecten te zien, maar voorlopig zou ik zo terug willen.
Ach moet je nodig zeggen dat ik mijn huis zou moeten isolerenquote:Op woensdag 5 november 2008 17:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat doe je wel door iedereen te verplichten zijn tijd op een bepaalde manier in te delen ten behoeve van een geloof. Terwijl christenen van jou gewoon mensen lastig mogen vallen met kerkklokken. Dan druk je indirect anderen jouw geloof door hun strot. Maar nog meer schep je hiermee een soort precedent waarmee christenen alles wat ze niet bevalt door middel van repressie de kop in kunnen laten drukken.
Verder is wat je eist van mensen absurd en onredelijk. Want er bestaat ook zoiets als "zeuren om niets". Als je echt geen geluidje wilt horen op Zondag dan lijkt het me redelijker dat je daar zelf rekening mee houdt mbt de plaats waar je gaat wonen en de isolatie van je huis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |