Weer zo'n maatschappelijke nixnut. Waarschijnlijk geen opleiding, maar wel het talent om 4 mokkababies op de wereld te zetten. Waar is de papa? Geen idee. Zit vast elders van zijn uitkering te genieten. Hebben we even gekeken wat ze allemaal in huis had; een dvdspeler, een Beertender (vullen ze die ook bij de voedselbank), een computer met flatscreen, wepkem en internet (dat zijn weer 30 eurootjes per maand die je aan voedsel kunt opmaken). Oh en dan natuurlijk niet de auto vergeten. Uiteraard geen zuinige prius of aygo/c1 maar een barrel wat waarschijnlijk 1 op 12 rijd binnen de bebouwde kom. Vergeten we vooral de belasting en apk niet? Dat kan waarschijnlijk wel betaald worden.quote:Wereldomroep viert Armoededag
Het was u natuurlijk helemaal ontgaan. Maar onlangs was het WereldArmoedeDag. Dat is een soort van verjaardag voor armoedzaaiers die voor de gelegenheid een etmaal in het zonnetje worden gezet. De Wereldomroep - voormalig werkgever van de eveneens werkeloze linksjournalist Rutger van Santen - greep de armoededag aan om het keiharde bestaan te tonen van de 39-jarige bijstandsmoeder Peggy. Zij is alleenstaand moeder van vier bloedjes van kinderen en leeft in bittere armoe. Tenminste, dat zegt ze zelf. Zo at ze vroeger soms dagen niet wegens geldgebrek en kan ze geen spelcomputer voor de kids kopen. Gelukkig voor Peggy bestaat er in Nederland zoiets als een voedselbank. Hierdoor staat de huurwoning van Peggy barstensvol met gratis weggeefrommel. Bovendien smeekt ze wekelijks een smakelijke maaltijd bij elkaar. Een auto kan ze wel betalen, want anders zou ze door haar straatvrees de deur niet meer uit kunnen. Al met al presteert de Wereldomroep het om met Peggy een 100% stereotype Nederlandse klaagtokkie op de camera vast te leggen. Zo houdt Peggy graag zelf haar handje op, maar vindt ze geld voor de hongerige kindertjes in Afrika maar onzin. De beelden zijn zo bizar, dat bezoekers op Wereldomroep.nl zich afvragen of ze niet naar een viral voor Gratis.nl zitten te kijken. Ook bezoekers van de Engels ondertitelde versie op YouTube geloven er niks van en vermoeden een hoax. Maar de beelden zijn echt echt. Dankzij de WereldOmroep weet de hele wereld inmiddels van die verschrikkelijke Hollandse armoede. Zelfs in China.
Alleen is het dus jammer dat er dit soort profiteurs tussen zitten.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:16 schreef LXIV het volgende:
Terechte klacht. Maar er is wél armoede in Nederland. Want mensen die gewoon voor minimumloon moeten werken hebben 30% minder bestedingsruimte. En dan heb je het wel krap!
wie weet verdient ze zo in de avonduren nog wat bij?quote:
Whahaha!!quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:27 schreef LXIV het volgende:
Behalve dat ene negertje dat haar op vakantie in Kenia tot viermaal toe vol heeft mogen blaffen.
OMG!!!quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:45 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Ja negertjelief, jij kunt dan wel sip kijken, maar wist je dat er in Nederland mensen zijn die naar een voedselbank moeten rijden? Dan mag je dus helemaal niet zelf weten wat je koopt. En dat die mensen het dus ook met een 200kb internetverbinding moeten doen? Weet jij wel hoe lang het duurt om dan een HD-film te downloaden? Nee, hé, dat weet jij niet. Daar denk jij allemaal niet aan met je jankbek.
Zo raak als een mofoquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:45 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Ja negertjelief, jij kunt dan wel sip kijken, maar wist je dat er in Nederland mensen zijn die naar een voedselbank moeten rijden? Dan mag je dus helemaal niet zelf weten wat je koopt. En dat die mensen het dus ook met een 200kb internetverbinding moeten doen? Weet jij wel hoe lang het duurt om dan een HD-film te downloaden? Nee, hé, dat weet jij niet. Daar denk jij allemaal niet aan met je jankbek.
quote:En dat die mensen het dus ook met een 200kb internetverbinding moeten doen? Weet jij wel hoe lang het duurt om dan een HD-film te downloaden? Nee, hé, dat weet jij niet. Daar denk jij allemaal niet aan met je jankbek.
En wat moet ze dan met die kinderen?quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:50 schreef Benny_Lava het volgende:
Als ze nou bij google is "werk" intypt in plaats van gratis, misschien helpt dat.
Nah dan zoekt ze ook maar ff naar gratis kinderopvang. Moet geen probleem zijn. Ze komt zoveel sites tegen zegt ze.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:01 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
En wat moet ze dan met die kinderen?
Kinderopvang kost ook geld.
Ze is in dit systeem beter af.
Huh?quote:Mijn merken: ABN AMRO, Albert Heijn, Douwe Egberts, Nokia, Senseo, T-Mobile, Zwitsal
Spots: Club Impulse
Huh²?quote:Reizen: Antillen, Luxe reizen, Strand, Suriname, Zuid-Amerika
OMGquote:Op maandag 20 oktober 2008 23:29 schreef Zotheid het volgende:
Op Geenstijl is ook haar hyves te vinden tussen de comments. Wat een pareltje is dat zeg.
[..]
Huh?
[..]
Huh²?
[ afbeelding ]
Huisdiertjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat lief dat ze zelf niet eet maar wel zoveel dieren heeft! 14.gif
Kindje:
[ afbeelding ]
Met de titel: just like daddy![]()
![]()
En een geweldige moeder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, het is me echt duidelijk geworden, de voedselbank is hard nodig!
je weets,m mensen bij de sooz hebben het zo zwaar, zo zwaar zelfs, dat ze in Groningen boetes kwijtschelden als de steuntrekkers ze niet kunnen betalenquote:Op maandag 20 oktober 2008 23:38 schreef Zotheid het volgende:
Het is te hopen dat iemand van de voedselbank die hyves een keer zou zien.
Misschien zou ik zelf een mailtje moeten sturen.
lekkere hoerquote:Op maandag 20 oktober 2008 23:40 schreef BertMaalderink het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie hier wel een potentiële inkomstenbron.
Ik heb eigenlijk het vermoeden dat je daar een huidige inkomstenbron ziet.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:40 schreef BertMaalderink het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie hier wel een potentiële inkomstenbron.
Dat idee kreeg ik ook bij die foto.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk het vermoeden dat je daar een huidige inkomstenbron ziet.
quote:
quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:55 schreef stevenmac26 het volgende:
haar hyves is ook om te huilen want in het filmpje heeft ze het over geen geld voor vakantie maar mevrouw gaat wel zuipen met vriendinnetjes enzo, nogmaals het is gewoon een kansloze werkloze stinkhoer
quote:Reizen: Antillen, Luxe reizen (!!!!), Strand, Suriname, Zuid-Amerika
Ik bedoelde dan eigenlijk ook mensen zoals in de OP.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:56 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
hier niet
alles wat rood, mag deaud
en weer een note dr bij
quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:45 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Nou ja, dat kan op zich ook nog meer wens dan waarheid zijn. Al betwijfel ik dat in haar geval.quote:
quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:29 schreef Zotheid het volgende:
Op Geenstijl is ook haar hyves te vinden tussen de comments. Wat een pareltje is dat zeg.
[..]
Huh?
[..]
Huh²?
[ afbeelding ]
Huisdiertjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat lief dat ze zelf niet eet maar wel zoveel dieren heeft! 14.gif
Kindje:
[ afbeelding ]
Met de titel: just like daddy![]()
![]()
quote:En een geweldige moeder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, het is me echt duidelijk geworden, de voedselbank is hard nodig!
Bij het lezen van OP wist ik al dat jij weer met zo'n pareltje aan zou komen, 64.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:45 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Dat mag dan ook allemaal maar niet als je gratis wil eten met je gezin.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
rofl
Maja de echte arme mensen mogen van mij best een inetabo hebben (is immers ook nite meer weg te denken enzo, maar neem dan wel de goedkoopste van 10euro per maand.
En dan vervoer, tsja je kan een oldtimer Starlet kopen.
80euro verzekering per jaar (@7500km)
1op15 -> 500liter benzine -> Iets van ¤800 per jaar
APK en reparatie via vrind > ¤500
Dius samen ¤1380 per jaar kwijt aan een auto.. Dat zou moeten mogen vind ik, vooral omdat bussen duurder zijn.
Maar tokkies zoals in dit topic moeten niks krijgen..
Vergeet de nepnagels niet die om de week gevuld moeten wordenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:45 schreef ondeugend het volgende:
Ik zie;
Een auto
Een pas geknipt kapsel
Een flatscreen monitor
Make-up
en ik kan wel even doorgaan nog. Natuurlijk kan ik niet in haarportomonee kijken. Maar toch wel een paar opmerkelijke dingen idd.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:45 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Dat geeft wel 10 keer zo weinig hits...quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:50 schreef Benny_Lava het volgende:
Als ze nou bij google is "werk" intypt in plaats van gratis, misschien helpt dat.
Werk.nlquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 08:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat geeft wel 10 keer zo weinig hits...
quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:45 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Wat had je gekrabbeld dan?quote:
dat soort gasten hebben altijd van die smoesjes om niet aan het werk te moetenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:01 schreef zoalshetis het volgende:
als ze straatvrees heeft kan ze beter over de stoep gaan lopen.
www.marktplaats.nlquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 03:00 schreef Manono het volgende:
Tja bepaalde dingen kan je hebben gekregen of gekocht toen je nog een baan had
dan heeft zij het wel in een heeeele lichte vorm en mag het niet als excuus dienen voor die autoquote:Agorafobie is een psychische aandoening die in het DSM-IV gezien wordt als onderdeel van verschillende angststoornissen. De naam is afkomstig uit het Grieks: agora betekent markt en fobos betekent angst of vrees. In het Nederlands wordt ook wel de naam pleinvrees gebruikt wanneer men doelt op angst voor open ruimten.
Algemeen gesteld is agorafobie de angst om een vertrouwde en veilige omgeving te verlaten. Dit kan de vorm aannemen van angst voor open ruimten, situaties waarin veel mensen bij elkaar komen of de angst in verlegenheid gebracht te worden of niet 'terug te kunnen keren'. Ook reizen (bijvoorbeeld met trein of bus) kan deze angst veroorzaken.
De aandoening kan in verschillende gradaties voorkomen. In lichte gevallen voelt de persoon wel onrust, maar is in staat zich in openbare gelegenheden te begeven. Zijn sociale contacten zijn verder normaal. In ernstige gevallen trekt de persoon zich terug op een plaats die hij als vertrouwd of veilig beschouwt en mijdt zoveel mogelijk het contact met anderen. Dit kan soms jaren duren en leiden tot een ernstig sociaal isolement. Uiteraard zijn ook allerlei tussenvormen mogelijk.
privé berichten kan altijd nog dacht ik..quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:13 schreef MikeyMo het volgende:
ik kan ook niet meer terugkrabbelen nu hij op prive staat
En zo zijn er duizendenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:24 schreef Samson het volgende:
Ik heb echt met verbazing zitten kijken, achter je computertje lekker te zitten internetten (van welk geld??) om gratis van alles te regelen en dan vertellen dat een ander land ver van je bed is. Daar komen ze om van de honger, is dat wijf echt zo dom? Met haar gefakede pleinvrees. Dit is echt om kotsmisselijk van te worden. Dit is dus een uitgelezen voorbeeld van een parasiet van de samenleving
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:24 schreef Samson het volgende:
Ik heb echt met verbazing zitten kijken, achter je computertje lekker te zitten internetten (van welk geld??) om gratis van alles te regelen en dan vertellen dat een ander land ver van je bed is. Daar komen ze om van de honger, is dat wijf echt zo dom? Met haar gefakede pleinvrees. Dit is echt om kotsmisselijk van te worden. Dit is dus een uitgelezen voorbeeld van een parasiet van de samenleving
ik ben een mail naar de voedselbank aan het opstellenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
Heeft er eigenlijk al iemand gemaild naar de wereldomroep om ze even te wijzen op hun rolmodel voor de Nederlandse armoede en hoe dit wel eens een tegengesteld effect zou kunnen hebben op het beeld dat er is van de uitkeringtrekker.
Verder worden mensen die de hulp echt nodig hebben zo zwaar gedupeerd, die moeten hun bedankjes maar richten op de wereldomroep.
Vertet er dan even bij dat mevrouw gek is op luxe vakantiesquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:31 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik ben een mail naar de voedselbank aan het opstellen
jankbekquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:45 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
De SP moet het ook gewoon hebben van dit soort mensenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:32 schreef Het_hupt het volgende:
check dit Minima hebben recht op een flatscreen
Ik krijg eigenlijk de indruk dat de toon van het filmpje meer is dat je het als 'arme' in Nederland toch nog best goed voor elkaar hebt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
Heeft er eigenlijk al iemand gemaild naar de wereldomroep om ze even te wijzen op hun rolmodel voor de Nederlandse armoede en hoe dit wel eens een tegengesteld effect zou kunnen hebben op het beeld dat er is van de uitkeringtrekker.
Verder worden mensen die de hulp echt nodig hebben zo zwaar gedupeerd, die moeten hun bedankjes maar richten op de wereldomroep.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:31 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik ben een mail naar de voedselbank aan het opstellen
Dat bericht heb ik dus 3x moeten lezen voordat het tot me doordrong dat iedereen hartstikke gestoord is hieroquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:42 schreef Isabeau het volgende:
Och, niets nieuws. Ik kende ook iemand die met de auto naar de voedselbank ging. En als ze het eten dan in huis had werd de helft weggegooid (bijna over de datum to lust ik niet) en voor de rest werd er vnl bij de AH gewinkeld![]()
Nog meegekregen dat de SP in Groningen het bedrag voor een nieuwe tv voor mensen in de bihstand heeft verhoogd van 170 euro (heb je toch al een leuke tv voor, toch?) naar 450 euro. Mensen met een uitkering hebben ook rècht op een flatscreentv is de redenering.
Armoede in Nederland
Flatscreen-TV recht iddquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:42 schreef Isabeau het volgende:
Och, niets nieuws. Ik kende ook iemand die met de auto naar de voedselbank ging. En als ze het eten dan in huis had werd de helft weggegooid (bijna over de datum to lust ik niet) en voor de rest werd er vnl bij de AH gewinkeld![]()
Nog meegekregen dat de SP in Groningen het bedrag voor een nieuwe tv voor mensen in de bihstand heeft verhoogd van 170 euro (heb je toch al een leuke tv voor, toch?) naar 450 euro. Mensen met een uitkering hebben ook rècht op een flatscreentv is de redenering.
Armoede in Nederland
Ja, 450 euroquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:47 schreef Qwea het volgende:
Dat bericht heb ik dus 3x moeten lezen voordat het tot me doordrong dat iedereen hartstikke gestoord is hieroEen tv, een recht
Godverdomme. Net alsof je zonder hoeren tv dood gaat
![]()
En dan 450!!!! euro.!
sterker nog, je mag frauderen, en als je betrapt wordt, gewoon zeggen dat je strafsanctie niet kunt betalen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, 450 euroDus Groningse steuntrekkers opgelet: haal een kapotte tv in huis, trek aan de bel bij de sociale dienst et voila: een flatscreen
Ik kan het niet betalen, maar toch fijn voor de mediamarkt dat ze er nu zoveel kunnen verkopen. Jammer alleen dat het dan van mijn belastinggeld is.
Daar ben ik het stiekem ook wel mee eensquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:47 schreef MinderMutsig het volgende:
Nou moet ik zeggen dat wat ik in dat filmpje zag van dat voedselpakket bij mij het huis ook niet in kwam. Ik heb liever honger dan dat ik die pakjesmeuk in mijn muil prop.
Zou jij d'r in dienst nemen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:53 schreef fruityloop het volgende:
Terechte klacht inderdaad. als je op hyves kan zitten, kan je ook simpel administratief werk achter een PC doen lijkt me.
quote:Minima moeten flatscreen kunnen kopen
DVHN | Gepubliceerd op 20 oktober 2008, 21:13
groningen -
De Groningse SP-wethouder vindt dat minima in de stad Groningen een flatscreen-tv moeten kunnen aanschaffen. De vergoeding die minima kunnen krijgen als de oude televisie stuk gaat is daarom verhoogd van 170 naar 450 euro.
"Een beetje overdreven", zegt Joost van Keulen van de VVD in de Groninger gemeenteraad. "Er zijn mensen die keihard moeten werken voor een minimumloon van 1350 euro. Die krijgen geen flatscreen van de gemeente."
Jan Seton van het CDA in de gemeenteraad vraagt zich af wat er mis is met een ouderwetse beeldbuis. "Prima dat er een voorziening is voor een kapotte televisie", zegt Seton, "maar dit geeft een verkeerd signaal."
quote:Geachte heer/mevrouw,
jongstleden heb ik bij de wereldomroep een item in het kader van wereldarmoededag mogen aanschouwen. In dit item werd gefocust op een vrouw van 39 genaamd Peggy en zittend in de bijstand en gebruikmakend van uw voedselbank. In dit item gaf u aan dat het niet van belang was dat deze persoon een auto had, al werd wel met o.a. de belasting rekening gehouden i.v.m. het bestedingsbedrag wat ze had en of ze dan naar jullie maatstaven recht had op hulp van de voedselbank. Ik vind het persoonlijk erg frappant dat een moeder van 2 kinderen en die gebruik moet maken van de voedselbank naast de auto ook de volgende eigendommen bezit:
Meerdere katten en honden
PC met een flatscreen en webcam
Internet
Een Beertender
Een Hyvesprofiel waarvoor betaald is
Wellicht dat de Beertender een gift is geweest alsmede de PC met accessoires maar dan nog heeft ze een internetabonnement wat niet gratis is en ik mag toch aannemen dat jullie bij de voedselbank geen fustjes Beertender gratis uitdelen. Ook heeft ze een Hyves-profiel waarvoor ze voor extra functies heeft betaald. Huisdieren zijn een enorme kostenpost, zelfs al zijn ze nooit ziek. Ook rookt deze vrouw, iets wat in een maand zo minimaal 100 euro kan kosten. Wanneer je in de bijstand zit neemt dat zo meer dan 10% van je totale inkomsten in beslag.
Om nog even terug te komen op de auto. Deze heeft mevrouw naar eigen zeggen omdat ze straatvrees heeft. Dit vind ik raar aangezien er foto's van haar zijn waar ze met haar kinderen in een drukke winkelstraat op een bankje zit, ze in een park poseert. Als zij straatvrees heeft; wie laat de honden dan uit?. Mijn vermoeden is dat dit zogenaamde straatvrees opgediend wordt als excuus voor die auto. Alhoewel er verschillende gradaties van straatvrees bestaan draait het allemaal om de zogenaamde veilige thuishaven. Als je een lichte vorm van straatvrees hebt wordt je wellicht paniekerig van drukke winkelstraten, of je daar met de auto danwel lopend bent gekomen maakt dan geen verschil.
Als deze vrouw aan jullie maatstaven voldoet dan moet ik concluderen dat er geen armoede is in Nederland, of dat zij de boel aan meerdere zo niet alle kanten oplicht.
Met vriendelijke groet,
MikeyMo
let wel, voor de SP zijn minima mensen die bij de soos lopen, niet de mensen die werken, en netto minder overhouden dan deze paria'squote:
dat is dus de achterban van de SPquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:01 schreef Ps2K het volgende:
en dit is waarom ik zo schofterig veel belasting moet betalen? Zo zie je maar weer eens dat hard werken niet wordt beloond in dit land. Nee, die vieze gifput laat zit volblaffen en schijt de ene naar de andere kut baby uit en de hardwerkende burgers mogen hiervoor opdraaien.
Dit soort mensen moesten verplicht worden opgesloten in werkkampen, wasknijpers maken of zakjes plakken...
Nou dan ook maar direct: geen belasting betalen = niet mogen stemmenquote:
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bah, wat een kansloosheid.
Voedsel bij de voedselbank halen in je auto, meerdere huisdieren, waaronder 2(?) kinderen...
Dan zou je het moeten specificeren naar loonbelasting, zelfs een zwerver die een blikje bier koopt betaalt belasting.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:05 schreef Isabeau het volgende:
Nou dan ook maar direct: geen belasting betalen = niet mogen stemmen(of ben ik nu héél rigoreus
)
eigenlijk best wel een goed idee, draag je niets bij aan de staatskas, mag je ook niet stemmenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou dan ook maar direct: geen belasting betalen = niet mogen stemmen(of ben ik nu héél rigoreus
)
Neuh meer verplichten tot sociaal maatschappelijk werk. Dan voegen ze tenminste wat toe aan de maatschappij ipv de parasiet uit te hangen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:10 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
eigenlijk best wel een goed idee, draag je niets bij aan de staatskas, mag je ook niet stemmen
Je lult uit je nek.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:59 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
let wel, voor de SP zijn minima mensen die bij de soos lopen, niet de mensen die werken, en netto minder overhouden dan deze paria's
dit soort paria's wil alleen maar proviteren, voor de rest niets.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:11 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Neuh meer verplichten tot sociaal maatschappelijk werk. Dan voegen ze tenminste wat toe aan de maatschappij ipv de parasiet uit te hangen.
Dan stel ik voor om ze allemaal naar Kampen te sturen en daar op te sluiten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:14 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
dit soort paria's wil alleen maar proviteren, voor de rest niets.
Strafkampen, waar men arbeidsdisipline leert, dat werkt beter
Ze mag mijn huis schoonmaken, ik voorzie in haar onderhoud, laat haar maar eens wat nuttigs aan de maatschappij bijdragen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:01 schreef Ps2K het volgende:
en dit is waarom ik zo schofterig veel belasting moet betalen? Zo zie je maar weer eens dat hard werken niet wordt beloond in dit land. Nee, die vieze gifput laat zit volblaffen en schijt de ene naar de andere kut baby uit en de hardwerkende burgers mogen hiervoor opdraaien.
Dit soort mensen moesten verplicht worden opgesloten in werkkampen, wasknijpers maken of zakjes plakken...
Ik denk eerder dat het de achterban is van de PvdA. Van die mensen die Wouter Bos wel een leuke man vinden. Het voorstel van de SP om het recht te hebben op een flatscreen vind ik belachelijk, maar bij uitkeringstrekkers denk ik niet aan de SP, maar aan de PvdA.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:04 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
dat is dus de achterban van de SP
De SP refereert liever aan de onderbuik gevoelens van kansloze steuntrekkers, de PvdA mikt meer op de allochtonen, salonsocialisten, en ander politiek correct denkende idiotenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:16 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het de achterban is van de PvdA. Van die mensen die Wouter Bos wel een leuke man vinden. Het voorstel van de SP om het recht te hebben op een flatscreen vind ik belachelijk, maar bij uitkeringstrekkers denk ik niet aan de SP, maar aan de PvdA.
Klopt helemaal en die mensen mogen ook geholpen worden als je het mij vraagt. Peggy daarentegen mag eens van haar luie reet afkomen....quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:20 schreef Isabeau het volgende:
Neemt trouwens niet weg dat er toch ook gezinnen zijn die 'wegens omstandigheden' (soms helaas buiten hun schuld om, of wegens naiviteit) wel elke maand een dubbeltje 2x moeten omdraaien. Maar goed, die krijgen een erg slecht beeld door dit soort mensen èn door dit soort idiote giften van de gemeente voor een tv.
Sociale werkplaats, werken voor je geldquote:
Grappig, ik dus juist aan Ome Joop en Tante Truus die voor hun huurhuisje bier zitten te drinken, de hele dag klagen over buitenlanders en de Nederlandse maatschappij, terwijl ze er niks aan bijdragen, behalve misschien de wiet van hun illegale plantage op zolder.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:16 schreef CasB het volgende:
Ik denk eerder dat het de achterban is van de PvdA. Van die mensen die Wouter Bos wel een leuke man vinden. Het voorstel van de SP om het recht te hebben op een flatscreen vind ik belachelijk, maar bij uitkeringstrekkers denk ik niet aan de SP, maar aan de PvdA.
Precies! En dit soort parasieten vernaggelen dat voor de rest.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:20 schreef Isabeau het volgende:
Neemt trouwens niet weg dat er toch ook gezinnen zijn die 'wegens omstandigheden' (soms helaas buiten hun schuld om, of wegens naiviteit) wel elke maand een dubbeltje 2x moeten omdraaien. Maar goed, die krijgen een erg slecht beeld door dit soort mensen èn door dit soort idiote giften van de gemeente voor een tv.
Ow god ja...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Van die types die Rita Verdonk zo'n duidelijk wijf vinden, want die doet tenminste iets aan alles wat er mis is in het land. Daarbij vergeten ze even dat ze zelf deel uitmaken van dat probleem.
dan heeft ze straks ook nog een vleessnijmachine, magimix, flipperkast, regendouche, philips sonicare, 6-pits kooktoestel etc. in huis. nee, dit soort mensen laat ik mijn huis niet schoonmaken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze mag mijn huis schoonmaken, ik voorzie in haar onderhoud, laat haar maar eens wat nuttigs aan de maatschappij bijdragen.
zal hem eens versturen straks. voedselbak groningen was het toch?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:24 schreef Bastoenie het volgende:
Haha wat een tuigBen benieuwd of ze op je mail reageren Mikey
Stel ook een vraag in je mail, zodat de drempel lager ligt om een antwoordbrief te sturen. Als je alleen maar dingen constateert zullen ze minder snel antwoord geven.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:54 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
zal hem eens versturen straks. voedselbak groningen was het toch?
Je hebt niks te ketsen he?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze mag mijn huis schoonmaken, ik voorzie in haar onderhoud, laat haar maar eens wat nuttigs aan de maatschappij bijdragen.
Whehe! Psies, laat ze eerst maar eens een jaartje of 20 werken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:14 schreef Damzkieee het volgende:
Ik ben lichtelijk onpasselijk geworden na het lezen van dit topic. Ben ik daar nou voor op het werk aan het fokken!? Voor dit tuig?
En voor een achterbank heb je geen rijbewijs nodigquote:
Die krijg je gelukkig niet van de voedselbank. Of wel, dan ga ik het ook proberenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:22 schreef GretchenFetchin het volgende:
Jezus, ik heb en geen tv en geen auto (want te dom voor rijbewijs).
Ik ga me NU aanmelden bij de voedselbank!
een kennis met een uitkering en copd heeft via het reïntegratietraject van de socialedienst zijn rijbewijs kunnen halen om later (not) een pakketbezorger te wordenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Die krijg je gelukkig niet van de voedselbank. Of wel, dan ga ik het ook proberen
Ah leuk, dan kan ie ook met zn auto zn voedselpakket komen afhalenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een kennis met een uitkering en copd heeft via het reïntegratietraject van de socialedienst zijn rijbewijs kunnen halen om later (not) een pakketbezorger te worden.
die gast kan met zijn copd nog geen vijf meter lopen, laat staan met iets zwaars in zijn hand. dus dat hele reïntegratiebureau was al waardeloos bezig.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:53 schreef Samson het volgende:
[..]
Ah leuk, dan kan ie ook met zn auto zn voedselpakket komen afhalen
foto's!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:54 schreef GretchenFetchin het volgende:
[..]
Neu, ben dik lelijk wijf. Sorry!
Al wappend op de I-Phone 3G naar de voedselbank zeker.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:40 schreef de_boswachter het volgende:
tvp. Jammer dat ik op mijn mobiel zit. Volgens mij is het genieten geblazen in dit topic.
Een auto kost geen 350 euro per maand hoorquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:15 schreef Manono het volgende:
Ben het niet gauw met jullie geblaat eens maar dat is inderdaad schandalig. Het lijkt bijna opzet van een paar relnazi's.
Een auto kost al gauw wat, 350 euro per maand, je kan ook op de fiets stappen en eten kopen. Zijn er geen voorwaarden voor gebruik van de voedselbank?
En MikeyMo, verder gewoon je kop houwen over kleine kinderen, vieze Internetheld.
uiteraardquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:32 schreef MikeyMo het volgende:
zal ik de foto waar ze met het hele gezin op een bankje zit bij de email insluiten?
quote:Geachte mevrouw Bonninga,
jongstleden heb ik bij de wereldomroep een item in het kader van wereldarmoededag mogen aanschouwen. In dit item werd gefocust op een vrouw van 39 genaamd Peggy en zittend in de bijstand en gebruikmakend van uw voedselbank. In dit item gaf u aan dat het niet van belang was dat deze persoon een auto had, al werd wel met o.a. de belasting rekening gehouden i.v.m. het bestedingsbedrag wat ze had en of ze dan naar jullie maatstaven recht had op hulp van de voedselbank. Ik vind het persoonlijk erg frappant dat een moeder van 2 kinderen en die gebruik moet maken van de voedselbank naast de auto ook de volgende eigendommen bezit:
Meerdere huisdieren, minimaal 4 katten en 2 honden
PC met een flatscreen en webcam
Internet
Een Beertender
Een Hyvesprofiel waarvoor betaald is
Een Nintendo DS
Wellicht dat de Beertender een gift is geweest alsmede de PC met accessoires maar dan nog heeft ze een internetabonnement wat niet gratis is en ik mag toch aannemen dat jullie bij de voedselbank geen fustjes Beertender gratis uitdelen. Ook heeft ze een Hyves-profiel waarvoor ze voor extra functies heeft betaald. Huisdieren zijn een enorme kostenpost, zelfs al zijn ze nooit ziek. Ook rookt deze vrouw, iets wat in een maand zo minimaal 100 euro kan kosten. Wanneer je in de bijstand zit neemt dat zo meer dan 10% van je totale inkomsten in beslag.
Om nog even terug te komen op de auto. Deze heeft mevrouw naar eigen zeggen omdat ze straatvrees heeft. Dit vind ik raar aangezien er foto's van haar zijn waar ze met haar kinderen in een drukke winkelstraat op een bankje zit, ze in een park poseert. Als zij straatvrees heeft; wie laat de honden dan uit? Mijn vermoeden is dat dit zogenaamde straatvrees opgediend wordt als excuus voor die auto. Alhoewel er verschillende gradaties van straatvrees bestaan draait het allemaal om de zogenaamde veilige thuishaven. Als je een lichte vorm van straatvrees hebt wordt je wellicht paniekerig van drukke winkelstraten, of je daar met de auto danwel lopend bent gekomen maakt dan geen verschil.
Als deze vrouw aan jullie maatstaven voldoet dan moet ik concluderen dat er toch geen armoede is in Nederland, of dat zij de boel aan meerdere zo niet alle kanten oplicht.
Van mijn kant de volgende vragen:
Hoe staat u tegenover bovenstaande bevindingen, bent u van mening dat iemand als Peggy nog steeds recht heeft op hulp van de Voedselbank?
Kennelijk staat u niet onwelwillend tegen het bezit een auto. Maar bent u ook niet van mening dat er een verkeerd signaal uitgaat van mensen die naar de voedselbank gaan in dure transportmiddelen?
Hoe berekenen jullie eigenlijk of iemand recht heeft op hulp van de voedselbank? Een auto wordt kennelijk niet meegenomen, maar als ik al die electrische apparatuur zie en de pakjes tabak kan ik me niet anders indenken dat een groot gedeelte van de inkomsten opgaat aan luxegoederen als computers met internet en shag. Van een pakje tabak per dag kan men immers ook weer een maaltijd maken.
Begrijpt u me niet verkeerd. Ik heb niets tegen uw initiatief, maar bij de armoede waar men het over heeft heb ik een beeld van die man op de straathoek die de daklozenkrant verkoopt. Niet mensen zoals Peggy, die hun handje ophouden bij uw stichting maar ondertussen geld uitgeeft aan tabak, hyves e.d.
Met vriendelijke groet,
MikeyMo
ps. bijgevoegd een foto van armoede in Nederland; Peggy, de rokende bijstandmoeder met straatvrees in een drukke winkelstraat
Ik ben het helaas roerend met je eens. Arme mensen staan er niet om te springen namelijk. Het probleem is dat ze gewoon een te dikke huid hebben en het absoluut geen probleem vinden om daar gezien te worden.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Voedselbanken bestaan dan ook alleen omdat mensen zich er gelukkig bij voelen als ze die Tokkies eten kunnen uitdelen...
* RemcoDelft is op een verbod op voedselbanken!
is het niet aan het bier dan wel aan stroom, die dingen verbruiken meer dan een koelkastquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:32 schreef Mendeljev het volgende:
En wat doet dat mens met een beertender in de kamer? Dat kost toch ook een goeie duit?
Volgens mij zijn daar ook geen Lidl fusten voor beschikbaar?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:35 schreef Adelante het volgende:
[..]
is het niet aan het bier dan wel aan stroom, die dingen verbruiken meer dan een koelkast
Nope. Past enkel Heineken, Amstel, e.d inquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:37 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Volgens mij zijn daar ook geen Lidl fusten voor beschikbaar?
Ok___________quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nope. Past enkel Heineken, Amstel, e.d in
Amen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:27 schreef LXIV het volgende:
Ze denkt waarschijnlijk "ze kunnen al die negertjes wel eten gaan geven, maar dat gaat dus wél van mijn budget af om een nieuwe spelcomputer aan te schaffen. En dan zit ik hier met mijn PS2! Ik heb niet voor niets een HD-tv aangeschaft!"
En dat terwijl zij alle kansen heeft te werken en zelf geld te verdienen, en die arme negertjes niet! Behalve dat ene negertje dat haar op vakantie in Kenia tot viermaal toe vol heeft mogen blaffen.
Je weet gewoon dat als er een Barack Obama in spe tussen mocht zitten, deze helemaal niet kan ontwikkelen in deze omgeving.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:07 schreef MikeyMo het volgende:
dat ze op geenstijl en fok staat
ze heeft nou haar profiel onzichtbaar gemaakt voor iedereen
Wat dat straatvrees betreft:
[ afbeelding ]
dat ziet er zo uit
We hebben hier geen Barack nodig, we hebben Alexander Pechtold al...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je weet gewoon dat als er een Barack Obama in spe tussen mocht zitten, deze helemaal niet kan ontwikkelen in deze omgeving..
Ah, het eerste SP kutje is gesignaleerd in dit topicquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:56 schreef MinderMutsig het volgende:
Grutjes, laten we de bijstand maar afschaffen dan. Want er is blijkbaar iemand die er misbruik van maakt.
Dat viel mij inderdaad ook al op. Of zouden ze dat ook hebben gekregen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:18 schreef Loveless85 het volgende:
dat ventje ook gewoon in zo'n fuckin duur ferrari-sportjackje
die dingen zijn grafduur en dat jong groeit er met een half jaar toch uit
En ze moet helemaal zelf de pootjes aan gaan draaien, de arme (letterlijk en figuurlijk) vrouw tochquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:23 schreef The_Voice_Within het volgende:
Wat ik ook zo vreselijk irritant vind in het filmpje is het moment waar ze naar d'r "nieuwe" ijskast kijk. Op een of andere manier lijkt het net alsof ze ontevreden is omdat het ding niet al te stevig staat.
Gast ik heb jaren in een supermarkt gewerkt, en de voedselbank kwam bij ons dagelijks troep ophalen die we anders weggooiden, maar dingen met statiegeld gingen mooi niet mee naar voedselbank hoor, die worden leeggegooid en terug naar leverancier, anders ben je je 5 euro kwijt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:48 schreef zoalshetis het volgende:
ik geloof best dat er beertenderfustjes aangeboden worden bij voedselbanken. die dingen zijn niet te slijten en daarnaast beperkt houdbaar. ook hebben kringloopwinkels best wel af en toe ferarrijasjes etc.
kringloopwinkels krijgen echt mooie dingen af en toe. dat geeft aan hoe verwend nederlanders kunnen zijn.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Gast ik heb jaren in een supermarkt gewerkt, en de voedselbank kwam bij ons dagelijks troep ophalen die we anders weggooiden, maar dingen met statiegeld gingen mooi niet mee naar voedselbank hoor, die worden leeggegooid en terug naar leverancier, anders ben je je 5 euro kwijt.
Zou leuke grap zijn voor die voedselbank klanten, denk dat er stormloop op die dingen was, of die mensen nou beertender hadden of niet, gewoon dat ding leegpleuren of zuipen, inleveren en je hebt iets gratis gehad en krijgt dan nog 5 euro cadeau!![]()
En het tweede deel spreekt al voor zich hoe belachelijk dat is, een kringloopwinkel met ferrari-jasjes
ook bij de kringloop geen ferrari-jasjes hoorquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daarom staat er ook kringloopwinkel...
nee je had gelijk! lol, ik las het dit keer fout.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
damnminder bier meer slaap
maar nog, ook bij de kringloop geen ferrari-jasjes hoor![]()
Nee hoor.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:16 schreef Stigma het volgende:
[..]
Ah, het eerste SP kutje is gesignaleerd in dit topic
quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:14 schreef MikeyMo het volgende:
we hebben er weer 1
van Geenstijl:
[..]
Weer zo'n maatschappelijke nixnut. Waarschijnlijk geen opleiding, maar wel het talent om 4 mokkababies op de wereld te zetten. Waar is de papa? Geen idee. Zit vast elders van zijn uitkering te genieten. Hebben we even gekeken wat ze allemaal in huis had; een dvdspeler, een Beertender (vullen ze die ook bij de voedselbank), een computer met flatscreen, wepkem en internet (dat zijn weer 30 eurootjes per maand die je aan voedsel kunt opmaken). Oh en dan natuurlijk niet de auto vergeten. Uiteraard geen zuinige prius of aygo/c1 maar een barrel wat waarschijnlijk 1 op 12 rijd binnen de bebouwde kom. Vergeten we vooral de belasting en apk niet? Dat kan waarschijnlijk wel betaald worden.
Armoede in Nederland. Dit is het nou. En hier jengelt de SP nou over aan de bel
Valt me mee dat ze nog niet rookte, al stond er wel een asbak op de tafel.
Neequote:Op woensdag 22 oktober 2008 01:50 schreef Zotheid het volgende:
Heb je überhaupt het topic doorgelezen?
Daar kan iemand anders mooi een flatscreen voor krijgenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:44 schreef RealZeus het volgende:![]()
* RealZeus kijk naar zijn loonstrookje
Loonheffing: bijna ¤500,-
![]()
![]()
ok ga het morgen lezen goed?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 01:58 schreef Zotheid het volgende:
Als je dat nou eerst doet voordat je gaat miepen.![]()
En daarnaast, jaloers zijn op een uitkeringstrekkert.
Ja maar zo heb je ook (PIEP) buiten(PIEPPPPPPPPPP) land(PIEPERDEPIEP)quote:Op woensdag 22 oktober 2008 02:11 schreef oinkoink12 het volgende:
Belachelijk dit, mijn moeder heeft vroeger echt deze regelingen nodig gehad (extra bijstand) om een wasmachine te kunnen vervangen als deze stuk was. Omdat er gewoon niet meer was.
En zo'n bloedhoer die verneukt het gewoon voor anderen.
beiden uitzettenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 02:14 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ja maar zo heb je ook (PIEP) buiten(PIEPPPPPPPPPP) land(PIEPERDEPIEP)
die het ook verknallen voor anderen!
okeeejjjjjjjjjj...quote:
Achja, potjes zat blijkbaarquote:Op woensdag 22 oktober 2008 02:28 schreef B1nulnul het volgende:
Shit zeg, zit ik hier naar mijn 15 inch, verre van platte, mooie of scherpe, tv te turen.
Het is niet dat ik het nou zo slecht heb, verre van. Maar dit filmpje is echt om te huilen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 02:49 schreef Zotheid het volgende:
Daar komen we in de loop van het topic ook achter~!!11GeheheheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
Nou nou niet zo discrimineren die kindertjes kunnen er niets aan doen dat hun vader uit negertjes land komt toch??????quote:Op woensdag 22 oktober 2008 03:06 schreef NiTiN het volgende:
godsamme na een 2e keer kijken wordt ik er alleen maar pissiger om.
"Weekendje weg: nee"
"Spelcomputer: nee"
"Wij zijn nog nooit op vakantie geweest"
De grafkanker voor je weekendje weg en je spelcomputer. Voor die kiddo's is het zielig. Niet dat ze die dingen niet hebben, nee dat deze graftak hun moeder is.
De moccababies wijzen op een negroide/getinte zaaddonor. Die hangen op straat. Hoezo straatvrees? Je ondertussen wel 4x laten volblaffen door een van de straat geplukte neger.
Enkeltje naar de armste regio van Afrika voor deze mevrouw. EN op vakantie, EN negers, EN! Echte armoede. Ga daar maar creperen.
Tjah ook daar hebben zij niet om gevraagd lijkt me...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 03:11 schreef NiTiN het volgende:
Kindjes niet, zeg ik toch. Alleen zielig voor die jochies dat dit excuus voor een slet hun mams is.
Well, het is het meest in het oog springende kenmerk aan de hand waarvan je de ONTBREKENDE vader kan inschatten.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 03:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind trouwens de nadruk in dit topic op het donkere huidstype van de kinderen wel erg storend.
Ik vind sowieso dat die kinderen weinig te maken hebben met het hele verhaal, behalve dan dat ze mijns inziens niet echt het goede voorbeeld krijgen.
De nadruk wordt impliciet gelegd op het stereotype onverantwoordelijke gedrag van moeder en de stereotype totale afwezigheid van papsquote:Op woensdag 22 oktober 2008 03:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind trouwens de nadruk in dit topic op het donkere huidstype van de kinderen wel erg storend.
Ik vind sowieso dat die kinderen weinig te maken hebben met het hele verhaal, behalve dan dat ze mijns inziens niet echt het goede voorbeeld krijgen.
Kan ook een wens zijn heh, pffffff, wat weet iedereen het weer goed op fokquote:Op woensdag 22 oktober 2008 03:16 schreef Zotheid het volgende:
Overigens vind ik toch behoorlijk vreemd wat ze over die vakanties zegt. Op haar hyves staat namelijk bij bestemmingen: Zuid-Amerika, luxe stranden ect. Toch niet echt bestemmingen waar je komt als je niet wat te besteden hebt.
Wat ik uit het filmpje opmaak (wat ik er nog van weet) is dat de kinderen nog nooit op vakantie zijn geweest. Dat kan dus betekenen dat de bestemmingen op hyves van een hele tijd geleden zijn, gezien de leeftijd van de kinderen, of, wat nog veel walgelijker is, ze alleen, of met zoeen negert, op vakantie gaat.![]()
In beide gevallen is het manipulerende trut.
Hyves is toch nep?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 03:16 schreef Zotheid het volgende:
Overigens vind ik toch behoorlijk vreemd wat ze over die vakanties zegt. Op haar hyves staat namelijk bij bestemmingen: Zuid-Amerika, luxe stranden ect. Toch niet echt bestemmingen waar je komt als je niet wat te besteden hebt.
Wat ik uit het filmpje opmaak (wat ik er nog van weet) is dat de kinderen nog nooit op vakantie zijn geweest. Dat kan dus betekenen dat de bestemmingen op hyves van een hele tijd geleden zijn, gezien de leeftijd van de kinderen, of, wat nog veel walgelijker is, ze alleen, of met zoeen negert, op vakantie gaat.![]()
In beide gevallen is het manipulerende trut.
Hmm... Weinig verrassend. Maar hebben mensen in "jail" geen bankrekening waar alimentatie van afgeschreven kan worden? Ik weet dat het kansloos is, maar ik kon het niet laten een linkje naar Geert te mailen (contact formulier pvv.nl)quote:Op woensdag 22 oktober 2008 03:18 schreef Zotheid het volgende:
Ow en star_gazer, Papa zit in "jail", zoals ze dat zo mooi weet te vertellen aan de hand van een foto van dr kind op hyves. (Zie ergens halverwege dit topic)
ik heb nou niet echt de indruk dat we hier te maken hebben met een geschoolde deerne die volop perspectief had op een glanzende carriere en er alles aan deed om hogerop te komen in het levenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 03:20 schreef NiTiN het volgende:
Yeps. mevrouw is volgens mij hard aan het stijgen op de lijst van impopulaire Nederlanders.
Nu is ze dan bekend en krijgt ze nooit werk, blijft ze een klagende perenkut
Ik geloof het allemaal niet meer. Alle programma's die gaan over mensen in schuldhulpsaneringen en over de voedselbank tonen ons de Peggy's van de maatschappij. Armoede in Nederland is leven op straat omdat je aan de drugs bent danwel wat steekjes los hebt. Als je niet kunt rondkomen van een bijstandsuitkeringn doe je die auto maar weg en stop je met roken. Punt.quote:Meer mensen kloppen aan bij voedselbanken
Het aantal mensen dat bij voedselbanken aanklopt, neemt toe. Volgens Clara Sies van Voedselbank Nederland zijn alleen al in Rotterdam binnen een week dertig extra aanvragen binnengekomen. “Het was een tijdje stabiel maar nu zien we weer een toename, ook bij andere voedselbanken.” De Voedselbank Haaglanden heeft vooral bellers die vragen hoe je voor een pakket in aanmerking komt. “Sommigen hadden het programma ‘Effe geen cent te makken’ gezien”, zegt voorzitter Dick Vos. Sies kan de stijging niet verklaren. “Mensen schamen zich minder, het kan de kredietcrisis zijn. Maar sinds kort kom je ook voor een pakket in aanmerking als je maandelijks minder dan 175 euro overhoudt, eerst was dat 150 euro.”
Veel geld verdienen en toch elke dag honger
Als geen ander weet de 31-jarige hulpverleenster Eveline hoe je mensen moet helpen met schulden. Maar als haar relatie na vijf jaar strandt, komt ze zelf in de armoede.
“Ik moest verhuizen en kreeg dubbele lasten. Uiteindelijk hield ik honderd euro over en daar moesten ook mijn twee honden en kat van eten. Een brood van twee euro is dan erg duur. Laat staan als er nog beleg op moet”, aldus Eveline, woonachtig in Nijmegen. “Op een gegeven ogenblik is je koelkast gewoon leeg.” Overdag eet ze praktisch niks en ’s avonds schuift ze bij haar ouders aan voor een warme maaltijd. Soms krijgt ze wat extra’s toegestopt. Eveline vindt het moeilijk, haar ouders hebben ook niet veel geld. “Ik denk vaak: godverdomme, waarom overkomt mij dit? Maar ik ben te trots om vrienden hulp te vragen. Dan maar harder werken, dan gaat de dag sneller en door veel water te drinken voel je minder honger.” Ondanks het bedrag waarvan Eveline moet rondkomen, komt ze niet in aanmerking voor de voedselbank. “Het klinkt gek, maar ik verdien teveel. Voor veel mensen is het dan moeilijk te begrijpen dat je toch weinig overhoudt.” Eveline is ervan overtuigd dat veel mensen, die gewoon een baan hebben, in armoede leven. “Ik heb mijn situatie lang verborgen gehouden, maar soms hoor ik van vrijgezelle vrienden dat zij grote moeite hebben rond te komen. Het huis is inmiddels wel verkocht, dus ik hoop dat betere tijden snel komen.”
Boek over armoede moet wakker schudden
Jan Razenberg, afkomstig uit het bedrijfsleven, nam onlangs initiatief voor het boek Dit is mijn stem tegen armoede, een verzameling persoonlijke verhalen van driehonderd Nederlanders over armoede. De opbrengst van het boek gaat naar de voedselbanken.
Razenberg kwam op het idee toen hij onverwachts een vriend bezocht en werd geconfronteerd met armoede. De koelkast bleek, afgezien van een pak melk, leeg. “Hij brak en dat moment raakte mij. Ik realiseerde me dat er veel meer mensen zijn die in armoede leven.” Een oproep op Hyves over het project werd binnen drie maanden door 20.000 mensen bezocht. Met het boek, dat hij binnenkort wil uitbrengen, hoopt Razenberg ‘de politiek wakker te schudden’
ach elk programma wat over zulke mensen gaat, gaat telkens over lui die niet genoeg geld hebben om rond te komen maar wel in elk shot met een brandende peuk te zien zijn. Als jij 150,- per maand te besteden hebt en daarvan gaat 100 euro op tabak moet je niet janken dat je niet van 50,- per maand rond kan komen...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:38 schreef maedel het volgende:
Over wartaal gesproken.
Je praat zelf als een tokkie MickeyMo...
Het voorbeeld van Eveline hierboven lijkt me overigens een geval van "boven haar stand leven".
Als je een baan hebt, moet je rond kunnen komen. Gelukkig onderneemt ze ook wat, en staat haar huis te koop.
Haar relatie eindigde plots en ik neem aan dat het daar even heel erg fout ging bij de balans inkomen - vaste lasten, als je een te hoge hypotheek hebt voor je salaris heb je tegenwoordig niet zo snel je huis verkocht en zit je met een probleem. Maar daar gaat het denk ik om een tijdelijke situatie waar ze vast wel weer uitkomt. Maar toch vind ik dat nog steeds geen armoede (waarschijnlijk ook in bezit auto voor werk etc), maar domweg pech hebben met te hoge lasten. En daar is wat aan te doen (zoals je te dure huis verkopen).quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:38 schreef maedel het volgende:
Over wartaal gesproken.
Je praat zelf als een tokkie MickeyMo...
Het voorbeeld van Eveline hierboven lijkt me overigens een geval van "boven haar stand leven".
Als je een baan hebt, moet je rond kunnen komen. Gelukkig onderneemt ze ook wat, en staat haar huis te koop.
Diegene die ik kende die ook naar de voedselbank ging in haar auto rookte ook incl. 3 joints op een dag. Wat kost dat tegenwoordig eigenlijk?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:44 schreef MikeyMo het volgende:
ach elk programma wat over zulke mensen gaat, gaat telkens over lui die niet genoeg geld hebben om rond te komen maar wel in elk shot met een brandende peuk te zien zijn. Als jij 150,- per maand te besteden hebt en daarvan gaat 100 euro op tabak moet je niet janken dat je niet van 50,- per maand rond kan komen...
En ja, boven je stand leven doe je toch echt zelf.
Ja, en dus moet je mensen als Eveline (kan ons allemaal overkomen!) en profiteurs niet door elkaar gaan halen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:48 schreef Isabeau het volgende:
Dit topic ging over tokkies die profiteren van de verzorgingsstaat en die mogen hard worden aangepakt.
Mensen die pech hebben door stomme omstandigheden mag je wat mij betreft zoveel mogelijk helpen.
Je bent nogal van de understatements he? LCD-tv`s die weggegeven worden, voedselpakketten die aan elke persoon die minder dan 150 euro over houden weggegeven worden zonder dat er gekeken wordt naar het bestedingspatroon, you name it.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:42 schreef Yildiz het volgende:
"Arme mensen? Neejoh, die bestáán niet! Eigen schuld enzo! Geen hulp geven heur!". Natuurlijk zit er het een en ander mis bij hulpverlening. De een krijgt meer dan nodig, en de ander is eigenlijk te bang om het te vragen. Dat betekent nog niet dat het maar afgeschaft moet worden of iets.
Eveline mist een totaal gebrek aan zelfanalyse. Ze kankert op van alles en nog wat, maar wat heeft zij gedaan om haar eigen situatie te verhelpen? He-le-maal niks. Stoppen met roken? Welnee! En de computer de deur uit doen? Tuurlijk niet, er moet namelijk ook betaald gehyved worden!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:54 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, en dus moet je mensen als Eveline (kan ons allemaal overkomen!) en profiteurs niet door elkaar gaan halen.
Wat MM bij het quoten van dat artikel dus wel doet naar mijn idee
MM bedoelde denk ik dat er vandaag in de krant stond dat er steeds meer mensen aankloppen bij de voedselbank, dat deel over Eveline gebruikt de krant om aan te geven dat er ook "armoede" (ik moet mijn definitie van armoede misschien aanpassen...misschien is geen flatscreen kunnen kopen tegenwoordig al armoede) bestaat bij werkende mensen. Misschien voor een positieve beeldvorming bij het woord voedselbank? Je kan bij zo'n artikeltje natuurlijk niet de dame uit de OP plaatsen, dan zou er weinig sympathie overblijven voor de armsten...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:54 schreef maedel het volgende:
Ja, en dus moet je mensen als Eveline (kan ons allemaal overkomen!) en profiteurs niet door elkaar gaan halen.
Wat MM bij het quoten van dat artikel dus wel doet naar mijn idee
Zolang er nog mensen zijn die van hun familie voor hun 18e verjaardag een bijstandsuitkering kado krijgen, en hun afschrift hun "loonstrook" noemen is er in de maatschappij anders ook nog wel wat te doen lijkt me.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:54 schreef Scorpie het volgende:
Dat vind jij "een en ander mis" ? Ik noem het een totaal gebrek aan structurele visie binnen de hele hulpverlening.
Topic wel gelezen? Weet je wie Eveline is?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eveline mist een totaal gebrek aan zelfanalyse. Ze kankert op van alles en nog wat, maar wat heeft zij gedaan om haar eigen situatie te verhelpen? He-le-maal niks. Stoppen met roken? Welnee! En de computer de deur uit doen? Tuurlijk niet, er moet namelijk ook betaald gehyved worden!
Snap je het punt?
Ik denk dat de krant wil zeggen dat er ook mensen buiten de WWB zijn die gebruik maken van de voedselbank, en dat MM dat niet begrepen heeft. Dát denk ikquote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
MM bedoelde denk ik dat er vandaag in de krant stond dat er steeds meer mensen aankloppen bij de voedselbank, dat deel over Eveline gebruikt de krant om aan te geven dat er ook "armoede" (ik moet mijn definitie van armoede misschien aanpassen...misschien is geen flatscreen kunnen kopen tegenwoordig al armoede) bestaat bij werkende mensen. Misschien voor een positieve beeldvorming bij het woord voedselbank? Je kan bij zo'n artikeltje natuurlijk niet de dame uit de OP plaatsen, dan zou er weinig sympathie overblijven voor de armsten...
Het rare is: Eveline maakt geen gebruik van de voedselbank omdat haar inkomen te hoog is, maar staat wel bij een artikel over toename van het aantal mensen dat zich aanmeldt bij de voedselbank.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:01 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik denk dat de krant wil zeggen dat er ook mensen buiten de WWB zijn die gebruik maken van de voedselbank, en dat MM dat niet begrepen heeft. Dát denk ik
Ach schei toch uit.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:01 schreef MikeyMo het volgende:
Ach ja, die Eveline. Waarom heb ik toch het vermoeden dat ze een hypotheek had die ze destijds net aan kon betalen en totaal geen geld op zij legde. Als zij zoveel verdient en al die tijd dat ze verdiende wat op zij legde had ze een buffer gehad en zaten wij nu niet met een armoederelaas opgescheept en zij met een krap inkomen.
Nou in dit geval was het Peggy. Had het gepostte artikel niet gelezenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Topic wel gelezen? Weet je wie Eveline is?
Dat was trouwens ook het eerste wat ik dacht: had je dan helemaal geen buffer?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:01 schreef MikeyMo het volgende:
Ach ja, die Eveline. Waarom heb ik toch het vermoeden dat ze een hypotheek had die ze destijds net aan kon betalen en totaal geen geld op zij legde. Als zij zoveel verdient en al die tijd dat ze verdiende wat op zij legde had ze een buffer gehad en zaten wij nu niet met een armoederelaas opgescheept en zij met een krap inkomen.
Dan nog is het nogal raar gelopen. Een vent die haar met het huis en de hypotheek laat zitten zonder te betalen? Dat kan niet eens. Verhaal alles maar opd ie vent dan.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was trouwens ook het eerste wat ik dacht: had je dan helemaal geen buffer?
Maar de hypotheek kan ook op 2 inkomens zijn afgesloten en als de ex dan is vertrokken en haar geen geld geeft dan heeft ze wel een probleem en straks geen dak meer boven haar hoofd.
Het rare is wellicht, ik ben het helemaal met je eens! Er hoort geen subsidie van 450 euro gegeven te worden op LCD tv's. En dan zijn er inderdaad nog tal van die voorbeelden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent nogal van de understatements he? LCD-tv`s die weggegeven worden, voedselpakketten die aan elke persoon die minder dan 150 euro over houden weggegeven worden zonder dat er gekeken wordt naar het bestedingspatroon, you name it.
Dat vind jij "een en ander mis" ? Ik noem het een totaal gebrek aan structurele visie binnen de hele hulpverlening.
Wat jij zegt idd, het is heus niet zo dat je dan van de een op de andere dag in de diepste armoede moet leven. Dat duurt best wel even als je een beetje slim was en wat reserve had opgebouwd. Wat me nog het meest stoort, zowel in het eerste geval en ook in dat Eveline geval is dat ze meteen in de slachtofferrol kruipen. Meteen lopen klagen, de publiciteit zoeken en zielig gaan doen. Je kunt ook je schouders eronder zetten en er gewoon voor gaan. We zitten nog steeds (en steeds meer) met een fikse vergrijzing dus banen zijn er genoeg. Probeer de zorg, daar zitten ze om mensen te springen volgens mij. Je toekomst is nog altijd wat je er zelf bereid bent van te maken. En laat dan een aantal mensen tussen de wal en het schip vallen. Logisch, die zijn er natuurlijk echt wel. Voor die gevallen moet je natuurlijk een uitzondering kunnen maken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:01 schreef MikeyMo het volgende:
Ik weet niet hoor, maar als je een beetje reserve hebt opgebouwd, laten we zeggen 5000 euro, dan is dat met een hypotheek die 2x te hoog ligt alsnog behoorlijk snel verdampt...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:07 schreef Samson het volgende:
[..]
Wat jij zegt idd, het is heus niet zo dat je dan van de een op de andere dag in de diepste armoede moet leven. Dat duurt best wel even als je een beetje slim was en wat reserve had opgebouwd. Wat me nog het meest stoort, zowel in het eerste geval en ook in dat Eveline geval is dat ze meteen in de slachtofferrol kruipen. Meteen lopen klagen, de publiciteit zoeken en zielig gaan doen. Je kunt ook je schouders eronder zetten en er gewoon voor gaan. We zitten nog steeds (en steeds meer) met een fikse vergrijzing dus banen zijn er genoeg. Probeer de zorg, daar zitten ze om mensen te springen volgens mij. Je toekomst is nog altijd wat je er zelf bereid bent van te maken. En laat dan een aantal mensen tussen de wal en het schip vallen. Logisch, die zijn er natuurlijk echt wel. Voor die gevallen moet je natuurlijk een uitzondering kunnen maken.
Vanmorgen las ik in de krant dat Groningen dat deed in navolging van 4 andere steden en ze het adviesbedrag van het Nibud aanhielden...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:06 schreef Yildiz het volgende:
Het rare is wellicht, ik ben het helemaal met je eens! Er hoort geen subsidie van 450 euro gegeven te worden op LCD tv's. En dan zijn er inderdaad nog tal van die voorbeelden.
Nee, inderdaad, dat komt echt nooit voorquote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan nog is het nogal raar gelopen. Een vent die haar met het huis en de hypotheek laat zitten zonder te betalen? Dat kan niet eens. Verhaal alles maar opd ie vent dan.
Nee, er is wat anders aan de hand hier.
Klopt helemaal. Maar het minste wat je kan doen is een soort budgetcoach instellen die mensen helpen hun uitgaven en inkomstenpatroon te herkennen en te verbeteren toch? Ik mis gewoon de hele structurele opzet van hulpverlening als mensen bij de voedselbank aankloppen; het is meer symptoombestrijding, en dat is zonde van a) het geld, b) de energie van de mensen en c) de 'slachtoffers' zelfquote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het rare is wellicht, ik ben het helemaal met je eens! Er hoort geen subsidie van 450 euro gegeven te worden op LCD tv's. En dan zijn er inderdaad nog tal van die voorbeelden.
Iemand die hulp nodig heeft hoeft wat mij betreft niet te creperen onder de brug, maar hoeft van mij ook geen woning in de mooie binnenstad te hebben met auto, dik internet, pc, lcd-tv en dan nog uitgaven als roken en 'betaalde hyves'.
Ik weet ook niet wat een oplossing zou zijn. Mijn gedachte zegt onder curatele stellen, maar ergens zie ik daar ook teveel haken en ogen. Ook leert men van curatele niet heel veel...
Gewoon àlle arme mensen over 1 kam scheren, wie ziet het verschilquote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:10 schreef maedel het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, dat komt echt nooit voor
Zeker nooit een scheiding meegemaakt?
En omg, nou gaat iedereen hier Eveline en Peggy door elkaar halen
Hypotheek staat op 2 namen, dus als persoon A het niet kan opbrengen mogen ze bij persoon B het gaan halen, dus wat is precies het probleem?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:10 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, en enig hoe lang dat "gaan halen" eigenlijk duurt in dit land? Daar kan makkelijk anderhalf jaar over heen gaan. In die tijd is je huis allang door de bank verkocht.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hypotheek staat op 2 namen, dus als persoon A het niet kan opbrengen mogen ze bij persoon B het gaan halen, dus wat is precies het probleem?
Als hij weigert te dokken dan moet je er achteraan gaan, laat hem maar bloeden!
en dat terwijl Eveline niet een sgebruik mocht maken van de voedselbankquote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:10 schreef maedel het volgende:
[..]
En omg, nou gaat iedereen hier Eveline en Peggy door elkaar halen
O god, bevallen de antwoorden niet en gaan we dan maar roepen dat we niet in algemene zin mogen spreken?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gewoon àlle arme mensen over 1 kam scheren, wie ziet het verschil
Het was maar een voorbeeld van die zorg, wat ik wil zeggen is dat als je echt wil werken er momenteel altijd wel iets is om te doen. Tja en dat van die hypotheek, dat is ook echt aan jezelf. Dat is toch echt het risico van op 2 salarissen op een hoge hypotheek gaan zitten. Dat is het risico dat je vantevoren in kon schatten. Ik zit ook niet in een megaduur koophuis al zou ik meer hypotheek kunnen krijgen omdat ik het in mindere tijden ook wil kunnen betalen. Dan maar wat minder leuk en luxe. Wat ik duidelijk wil maken is dat het zo makkelijk is om maar lekker alles te doen wat je wil, boven je stand leven etc, en als het dan mis gaat lopen janken dat het niet eerlijk isquote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar als je een beetje reserve hebt opgebouwd, laten we zeggen 5000 euro, dan is dat met een hypotheek die 2x te hoog ligt alsnog behoorlijk snel verdampt...
De zorg is een typisch voorbeeld van veel schreeuwen om mensen om maar de goedkoopste krachten te hebben. Er daadwerkelijk aan de slag gaan is niet zo eenvoudig als het lijkt.
Nee, het zijn echt twee totaal verschillende gevallen. Niks met een zwaktebod te maken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
O god, bevallen de antwoorden niet en gaan we dan maar roepen dat we niet in algemene zin mogen spreken?
Beetje zwaktebod hoor.
Budgetcoaching -ik vind het wel een aardig woord daarvoor- bestaat volgens mij al sowieso in de 4 grote steden. Dat werkt volgens mij in samenwerking met het Nibud. Dat soort dingen zijn inderdaad goed. Mensen moet je niet in de bijstand willen houden, mensen die in de bijstand zitten moet je ook niet als minderwaardig mens beschouwen. Maar mensen in de bijstand moeten, waar mogelijk, geholpen worden zodat ze weer voor zichzelf kunnen zorgen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maar het minste wat je kan doen is een soort budgetcoach instellen die mensen helpen hun uitgaven en inkomstenpatroon te herkennen en te verbeteren toch? Ik mis gewoon de hele structurele opzet van hulpverlening als mensen bij de voedselbank aankloppen; het is meer symptoombestrijding, en dat is zonde van a) het geld, b) de energie van de mensen en c) de 'slachtoffers' zelf
Maar goed, een budgetcoach constructie is ook niet in 1 dag opgezet natuurlijk.
Ik mag toch lijen dat als je een huis koopt op 2 salarissen en 1 van die salarissen valt weg je niet zo dom bent om te veronderstellen dat je het huis in je eentje kan aanhouden, of wel soms? Gelijk te koop zetten dat ding, hoe eerder je ervan af bent hoe beter. Kom op zeg, het is geen raketwetenschap ofzo hoor?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:13 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, en enig hoe lang dat "gaan halen" eigenlijk duurt in dit land? Daar kan makkelijk anderhalf jaar over heen gaan. In die tijd is je huis allang door de bank verkocht.
Scenario 1:quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hypotheek staat op 2 namen, dus als persoon A het niet kan opbrengen mogen ze bij persoon B het gaan halen, dus wat is precies het probleem?
Als hij weigert te dokken dan moet je er achteraan gaan, laat hem maar bloeden!
Ik weet niet van welke planeet jij komt, maar echt waar...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik mag toch lijen dat als je een huis koopt op 2 salarissen en 1 van die salarissen valt weg je niet zo dom bent om te veronderstellen dat je het huis in je eentje kan aanhouden, of wel soms? Gelijk te koop zetten dat ding, hoe eerder je ervan af bent hoe beter. Kom op zeg, het is geen raketwetenschap ofzo hoor?
Try me.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:18 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik weet niet van welke planeet jij komt, maar echt waar...
Een maand dan. Dat zijn 30 dagen waarin je het huis makkelijk te koop kan zetten. Had je maar niet op 2 salarissen moeten gaan zitten. Billen, blaren enzo.quote:Er is eigenlijk niemand die 2 dagen nadat haar vent is weggelopen, het huis te koop zet en dat binnen een week verkocht heeft. Dat is gewoon echt onnozel om te denken dat dat haalbaar is.
Nee, omdat ze teveel verdiendequote:En bovendien, de mevrouw uit het voorbeeld (dus die met de hypotheek) maakt géén gebruik van de voedselbank.
Hoezo, hij betaalt geen cent, als die hypotheek op 2 namen staat ben je juridisch toch verplicht om te betalen. Dat duurt dan toch niet een eeuwigheid bij de rechter om aan te tonen en dan lijkt het me dat ze intussen toch het geld wel van hem vorderen? Dat is dan toch niet haar probleem? En dan krijg je toch de situatie van uitkopen? Dan heeft ze altijd genoeg tijd om het huis te verkopen terwijl hij zijn deel van de hypotheek betaalt. Dit gebeurt volgens mij heel veel. Is bij kennissen van mij ook gebeurd.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Scenario 1:
Man verlaat huis en trekt in bij nieuwe vlam/ouders/vrienden.
Zij blijft achter met veel te hoge lasten
Hij betaalt geen cent.
Zij kan hypotheek derhalve niet betalen en na enige tijd komt er een verkoop door de bank en staat zij op straat.
Beiden een BKR registratie, schulden en ellende.
Scenario 2:
Hij betaalt geen cent.
Zij gebruikt reserves om hypotheek te kunnen betalen en kan met moeite rond komen
Zij stapt naar de rechter vanwege geld wat ze van haar ex wil...dat duurt een tijdje en ondertussen wordt de situatie steeds schrijnender.
Zij kan met moeite het huis verkopen, maar heeft ondertussen een huurwoning aangeboden gekregen en als ze die weigert staat ze weer onderaan allerlei wachtlijsten:: ze neemt het huis maar aan in de hoop dat ze die klote koopwoning snel kwijt is.
Dubbele lasten: nog meer ellende, geen eten meer kunnen kopen.
Ik denk dat ze voor scenario 2 is gegaan
Welke van die 2 scenario`s kan je niet voorkomen door het huis snel te koop te zetten dan?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Scenario 1:
Hij betaalt geen cent.
Zij kan hypotheek derhalve niet betalen en na enige tijd komt er een verkoop door de bank en staat zij op straat.
Beiden een BKR registratie, schulden en ellende.
Scenario 2:
Hij betaalt geen cent.
Zij gebruikt reserves om hypotheek te kunnen betalen en kan met moeite rond komen
Zij stapt naar de rechter vanwege geld wat ze van haar ex wil...dat duurt een tijdje en ondertussen wordt de situatie steeds schrijnender.
Zij kan met moeite het huis verkopen, maar heeft ondertussen een huurwoning aangeboden gekregen en als ze die weigert staat ze weer onderaan allerlei wachtlijsten:: ze neemt het huis maar aan in de hoop dat ze die klote koopwoning snel kwijt is.
Dubbele lasten: nog meer ellende, geen eten meer kunnen kopen.
Ik denk dat ze voor scenario 2 is gegaan
Ik was me er niet van bewust dat je geen hypotheek meer hoeft te betalen zodra je huis te koop staat.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke van die 2 scenario`s kan je niet voorkomen door het huis snel te koop te zetten dan?
Dat ligt helemaal aan de vraagprijs natuurlijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:24 schreef Isabeau het volgende:
"zo snel mogelijk verkopen"...het aantal huizen dat langer dan een jaar te koop staat is schrikbarend hoog momenteel.
Waarom zou je iemand die onverantwoorde keuzes maakt moeten helpen? Zo leert diegene het toch nooit? Dop je eigen boontjes maar, moesten we 100 jaar geleden ook doen, waarom nu niet?quote:En al is het iemands eigen schuld door domme keuzes in het verleden, moet je die dan maar laten stikken en honger laten lijden(en dan heb ik het niet over de Peggy's van de maatschappij)
Als je niet eens 2 tot 6 maanden qua inkomsten derving kan opvangen met een buffer ben je financieel totaal onverantwoord bezig en zou je uberhaupt niet in het huis mogen wonen mijns inzien.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was me er niet van bewust dat je geen hypotheek meer hoeft te betalen zodra je huis te koop staat.
Nou ja, huis was verkocht (toch?), dus ik neem aan dat haar lasten drastisch zijn gedaald en ze weer een 'normaal leven' heeft. Ik denk dat haar relaas als illustratie diende bij het feit dat ook werkende mensen plots in de financiele ellende kunnen komen. Haar sitautie zal tijdelijk nijpend zijn geweest, denk ik.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:27 schreef MikeyMo het volgende:
in feite niet, Isa, maar ik ben erg benieuwd naar de huidige levensstijl van Eveline. Pas dan kunnen we oordelen in principe zoals we nu bij Peggy kunnen.
Precies wat jij zegtquote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan de vraagprijs natuurlijk.
[..]
Waarom zou je iemand die onverantwoorde keuzes maakt moeten helpen? Zo leert diegene het toch nooit? Dop je eigen boontjes maar, moesten we 100 jaar geleden ook doen, waarom nu niet?
We worden allemaal laffe ruggegraatloze jankende kinderen die zodra er iets fout gaat huilend rennen naar meneer de Staat in de veronderstelling dat deze ons wel zal helpen zoals vroeger onze ouders deden, maar als ze dan terecht het deksel op hun neus krijgen worden ze opstandige pubers en is het allemaal de schuld van anderen ?
Sorry, dat gaat er bij mij dus niet in.
Nou, dan schop de helft van Nederland maar uit z'n koophuis dan.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je niet eens 2 tot 6 maanden qua inkomsten derving kan opvangen met een buffer ben je financieel totaal onverantwoord bezig en zou je uberhaupt niet in het huis mogen wonen mijns inzien.
Jij bent de helft van Nederland?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:35 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou, dan schop de helft van Nederland maar uit z'n koophuis dan.
Feit is dat heel veel Nederlanders een veel te hoge hypotheek hebben, maar dit is natuurlijk ook aan de banken te wijten die nu zelf op de koffie komenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:35 schreef maedel het volgende:
[..]
Ben jij dan ook werkelijk waar zo positief over de toekomst dat je geen buffer hebt voor minstens een half jaar? Denk je dan werkelijk dat je altijd voorspoed zal kennen en geen tegenspoed? Dat kan je toch serieus niet menen he? Denk je wel na over de toekomst of leef je bij de dag?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:35 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou prima toch? Waarom kom je dan op de proppen met de helft van Nederland die dat niet zou hebben?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:42 schreef maedel het volgende:
Ik heb dus wel een buffer. En wel een grotere dan 6 maanden.
Maar ik denk dat er dat niet veel zijn die dat hebben...
Wat heeft dit trouwens met mijn persoonlijke omstandigheden te maken? Ik ben 1. niet arm, 2. zit niet in de bijstand, en 3. gebruik niks van de voedselbank.
Ben wel heel benieuwd naar hun reactiequote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:48 schreef MikeyMo het volgende:
Nog geen mail van de voedselbank uit Spijkenisse
Het is gewoon niet zo. Dus, dan is het eigenlijk ongezond om net te doen alsof iedereen dat maar moet kunnen. Weet je eigenlijk wel hoe hoog een uitkering is, of een modaal inkomen (uit de losse pols nog altijd 2 keer een uitkering)?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou prima toch? Waarom kom je dan op de proppen met de helft van Nederland die dat niet zou hebben?
Vind je dan zelf ook niet dat mensen net zo financieel gezond moeten opereren als jij (en ik) doen?
Er wordt nergens beweert dat dat niet zo moet zijn toch? Er werd alleen een punt gemaakt dat het gros van de Nederlanders waarschijnlijk niet zo'n buffer heeft. Dat zegt dus niets over de wenselijkheid daarvan.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:48 schreef Scorpie het volgende:
Nou prima toch? Waarom kom je dan op de proppen met de helft van Nederland die dat niet zou hebben?
Vind je dan zelf ook niet dat mensen net zo financieel gezond moeten opereren als jij (en ik) doen?
Hoezo is dat ongezond?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:53 schreef maedel het volgende:
[..]
Het is gewoon niet zo. Dus, dan is het eigenlijk ongezond om net te doen alsof iedereen dat maar moet kunnen.
Wat hebben de cijfers nu te maken met mijn strategie dan? Ga je nu proberen wat cijfers voor te stellen om zo mijn stelling over financiele buffers proberen onderuit te halen?quote:Weet je eigenlijk wel hoe hoog een uitkering is, of een modaal inkomen (uit de losse pols nog altijd 2 keer een uitkering)?
Woeps: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)003/2003-1138-wm.htmquote:En inderdaad, ik durf wel te beweren dat de gemiddelde nederlander geen 5000 euro spaargeld heeft.
Denk ook eens aan vaste lasten bijvoorbeeld... Het gaat niet alleen om hypotheek/huur.
Nou, je roept wel redelijk wat dingen die je niet kan onderbouwen met feiten en argumenten. En niet alleen in dit subforum trouwensquote:En ik weet inderdaad wel e.e.a. van bijstandscliënten ja, ik roep niet zomaar wat.
Ok, goedkoop.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:58 schreef Scorpie het volgende:
Nou, je roept wel redelijk wat dingen die je niet kan onderbouwen met feiten en argumenten. En niet alleen in dit subforum trouwens
Roep eens wat over mijn CBS linkje anders, om het weer ontopic te houden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:00 schreef maedel het volgende:
[..]
Ok, goedkoop.
Laat maar, dream on zou ik zeggen.
Ik begin ook niet over jouw trollgedrag.
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Roep eens wat over mijn CBS linkje anders, om het weer ontopic te houden.
Daarnaast troll ik niet maar sla ik je om de oren met cijfers, dat is wat anders.
Welk deel van het woord "gemiddeld" begrijp je niet?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:58 schreef Scorpie het volgende:
Woeps: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)003/2003-1138-wm.htm
Ik weet niet welk woord van 'gemiddeld' jij hier aanhaalt dan :quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:03 schreef maedel het volgende:
[..]
[..]
Welk deel van het woord "gemiddeld" begrijp je niet?
En het ging in eerste instantie dus om een bijstandsmoeder.
Volgens mij kom jij toch echt met de 'gemiddelde' Nederlander aanzetten, niet ik. Dus waar wil je het over hebben, bijstandsmoeders, gemiddelde Nederlanders of wat anders?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:53 schreef maedel het volgende:
En inderdaad, ik durf wel te beweren dat de gemiddelde nederlander geen 5000 euro spaargeld heeft.
Denk ook eens aan vaste lasten bijvoorbeeld... Het gaat niet alleen om hypotheek/huur.
Angstig? Omdat ik geld spaar, een buffer aanhoudt en klappen weet op te vangen als die gaan komen?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:11 schreef servus_universitas het volgende:
Scorpie, in een andere topic zag ik ook al dat je nogal een zeer negatief toekomstbeeld hebt. Ik ben het met je eens dat het goed is om op een bewuste manier met het oog op de toekomst te leven, maar ik heb bij jou het idee dat je erg overdreven angstig bent. Je kunt ook problemen zien waar ze niet zijn natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |