Weer zo'n maatschappelijke nixnut. Waarschijnlijk geen opleiding, maar wel het talent om 4 mokkababies op de wereld te zetten. Waar is de papa? Geen idee. Zit vast elders van zijn uitkering te genieten. Hebben we even gekeken wat ze allemaal in huis had; een dvdspeler, een Beertender (vullen ze die ook bij de voedselbank), een computer met flatscreen, wepkem en internet (dat zijn weer 30 eurootjes per maand die je aan voedsel kunt opmaken). Oh en dan natuurlijk niet de auto vergeten. Uiteraard geen zuinige prius of aygo/c1 maar een barrel wat waarschijnlijk 1 op 12 rijd binnen de bebouwde kom. Vergeten we vooral de belasting en apk niet? Dat kan waarschijnlijk wel betaald worden.quote:Wereldomroep viert Armoededag
Het was u natuurlijk helemaal ontgaan. Maar onlangs was het WereldArmoedeDag. Dat is een soort van verjaardag voor armoedzaaiers die voor de gelegenheid een etmaal in het zonnetje worden gezet. De Wereldomroep - voormalig werkgever van de eveneens werkeloze linksjournalist Rutger van Santen - greep de armoededag aan om het keiharde bestaan te tonen van de 39-jarige bijstandsmoeder Peggy. Zij is alleenstaand moeder van vier bloedjes van kinderen en leeft in bittere armoe. Tenminste, dat zegt ze zelf. Zo at ze vroeger soms dagen niet wegens geldgebrek en kan ze geen spelcomputer voor de kids kopen. Gelukkig voor Peggy bestaat er in Nederland zoiets als een voedselbank. Hierdoor staat de huurwoning van Peggy barstensvol met gratis weggeefrommel. Bovendien smeekt ze wekelijks een smakelijke maaltijd bij elkaar. Een auto kan ze wel betalen, want anders zou ze door haar straatvrees de deur niet meer uit kunnen. Al met al presteert de Wereldomroep het om met Peggy een 100% stereotype Nederlandse klaagtokkie op de camera vast te leggen. Zo houdt Peggy graag zelf haar handje op, maar vindt ze geld voor de hongerige kindertjes in Afrika maar onzin. De beelden zijn zo bizar, dat bezoekers op Wereldomroep.nl zich afvragen of ze niet naar een viral voor Gratis.nl zitten te kijken. Ook bezoekers van de Engels ondertitelde versie op YouTube geloven er niks van en vermoeden een hoax. Maar de beelden zijn echt echt. Dankzij de WereldOmroep weet de hele wereld inmiddels van die verschrikkelijke Hollandse armoede. Zelfs in China.
Alleen is het dus jammer dat er dit soort profiteurs tussen zitten.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:16 schreef LXIV het volgende:
Terechte klacht. Maar er is wél armoede in Nederland. Want mensen die gewoon voor minimumloon moeten werken hebben 30% minder bestedingsruimte. En dan heb je het wel krap!
wie weet verdient ze zo in de avonduren nog wat bij?quote:
Whahaha!!quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:27 schreef LXIV het volgende:
Behalve dat ene negertje dat haar op vakantie in Kenia tot viermaal toe vol heeft mogen blaffen.
OMG!!!quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:45 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Ja negertjelief, jij kunt dan wel sip kijken, maar wist je dat er in Nederland mensen zijn die naar een voedselbank moeten rijden? Dan mag je dus helemaal niet zelf weten wat je koopt. En dat die mensen het dus ook met een 200kb internetverbinding moeten doen? Weet jij wel hoe lang het duurt om dan een HD-film te downloaden? Nee, hé, dat weet jij niet. Daar denk jij allemaal niet aan met je jankbek.
Zo raak als een mofoquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:45 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Ja negertjelief, jij kunt dan wel sip kijken, maar wist je dat er in Nederland mensen zijn die naar een voedselbank moeten rijden? Dan mag je dus helemaal niet zelf weten wat je koopt. En dat die mensen het dus ook met een 200kb internetverbinding moeten doen? Weet jij wel hoe lang het duurt om dan een HD-film te downloaden? Nee, hé, dat weet jij niet. Daar denk jij allemaal niet aan met je jankbek.
quote:En dat die mensen het dus ook met een 200kb internetverbinding moeten doen? Weet jij wel hoe lang het duurt om dan een HD-film te downloaden? Nee, hé, dat weet jij niet. Daar denk jij allemaal niet aan met je jankbek.
En wat moet ze dan met die kinderen?quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:50 schreef Benny_Lava het volgende:
Als ze nou bij google is "werk" intypt in plaats van gratis, misschien helpt dat.
Nah dan zoekt ze ook maar ff naar gratis kinderopvang. Moet geen probleem zijn. Ze komt zoveel sites tegen zegt ze.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:01 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
En wat moet ze dan met die kinderen?
Kinderopvang kost ook geld.
Ze is in dit systeem beter af.
Huh?quote:Mijn merken: ABN AMRO, Albert Heijn, Douwe Egberts, Nokia, Senseo, T-Mobile, Zwitsal
Spots: Club Impulse
Huh²?quote:Reizen: Antillen, Luxe reizen, Strand, Suriname, Zuid-Amerika
OMGquote:Op maandag 20 oktober 2008 23:29 schreef Zotheid het volgende:
Op Geenstijl is ook haar hyves te vinden tussen de comments. Wat een pareltje is dat zeg.
[..]
Huh?
[..]
Huh²?
[ afbeelding ]
Huisdiertjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat lief dat ze zelf niet eet maar wel zoveel dieren heeft! 14.gif
Kindje:
[ afbeelding ]
Met de titel: just like daddy![]()
![]()
En een geweldige moeder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, het is me echt duidelijk geworden, de voedselbank is hard nodig!
je weets,m mensen bij de sooz hebben het zo zwaar, zo zwaar zelfs, dat ze in Groningen boetes kwijtschelden als de steuntrekkers ze niet kunnen betalenquote:Op maandag 20 oktober 2008 23:38 schreef Zotheid het volgende:
Het is te hopen dat iemand van de voedselbank die hyves een keer zou zien.
Misschien zou ik zelf een mailtje moeten sturen.
lekkere hoerquote:Op maandag 20 oktober 2008 23:40 schreef BertMaalderink het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie hier wel een potentiële inkomstenbron.
Ik heb eigenlijk het vermoeden dat je daar een huidige inkomstenbron ziet.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:40 schreef BertMaalderink het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie hier wel een potentiële inkomstenbron.
Dat idee kreeg ik ook bij die foto.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk het vermoeden dat je daar een huidige inkomstenbron ziet.
quote:
quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:55 schreef stevenmac26 het volgende:
haar hyves is ook om te huilen want in het filmpje heeft ze het over geen geld voor vakantie maar mevrouw gaat wel zuipen met vriendinnetjes enzo, nogmaals het is gewoon een kansloze werkloze stinkhoer
quote:Reizen: Antillen, Luxe reizen (!!!!), Strand, Suriname, Zuid-Amerika
Ik bedoelde dan eigenlijk ook mensen zoals in de OP.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:56 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
hier niet
alles wat rood, mag deaud
en weer een note dr bij
quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:45 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Nou ja, dat kan op zich ook nog meer wens dan waarheid zijn. Al betwijfel ik dat in haar geval.quote:
quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:29 schreef Zotheid het volgende:
Op Geenstijl is ook haar hyves te vinden tussen de comments. Wat een pareltje is dat zeg.
[..]
Huh?
[..]
Huh²?
[ afbeelding ]
Huisdiertjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat lief dat ze zelf niet eet maar wel zoveel dieren heeft! 14.gif
Kindje:
[ afbeelding ]
Met de titel: just like daddy![]()
![]()
quote:En een geweldige moeder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, het is me echt duidelijk geworden, de voedselbank is hard nodig!
Bij het lezen van OP wist ik al dat jij weer met zo'n pareltje aan zou komen, 64.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:45 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Dat mag dan ook allemaal maar niet als je gratis wil eten met je gezin.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
rofl
Maja de echte arme mensen mogen van mij best een inetabo hebben (is immers ook nite meer weg te denken enzo, maar neem dan wel de goedkoopste van 10euro per maand.
En dan vervoer, tsja je kan een oldtimer Starlet kopen.
80euro verzekering per jaar (@7500km)
1op15 -> 500liter benzine -> Iets van ¤800 per jaar
APK en reparatie via vrind > ¤500
Dius samen ¤1380 per jaar kwijt aan een auto.. Dat zou moeten mogen vind ik, vooral omdat bussen duurder zijn.
Maar tokkies zoals in dit topic moeten niks krijgen..
Vergeet de nepnagels niet die om de week gevuld moeten wordenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:45 schreef ondeugend het volgende:
Ik zie;
Een auto
Een pas geknipt kapsel
Een flatscreen monitor
Make-up
en ik kan wel even doorgaan nog. Natuurlijk kan ik niet in haarportomonee kijken. Maar toch wel een paar opmerkelijke dingen idd.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:45 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Dat geeft wel 10 keer zo weinig hits...quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:50 schreef Benny_Lava het volgende:
Als ze nou bij google is "werk" intypt in plaats van gratis, misschien helpt dat.
Werk.nlquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 08:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat geeft wel 10 keer zo weinig hits...
quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:45 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Wat had je gekrabbeld dan?quote:
dat soort gasten hebben altijd van die smoesjes om niet aan het werk te moetenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:01 schreef zoalshetis het volgende:
als ze straatvrees heeft kan ze beter over de stoep gaan lopen.
www.marktplaats.nlquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 03:00 schreef Manono het volgende:
Tja bepaalde dingen kan je hebben gekregen of gekocht toen je nog een baan had
dan heeft zij het wel in een heeeele lichte vorm en mag het niet als excuus dienen voor die autoquote:Agorafobie is een psychische aandoening die in het DSM-IV gezien wordt als onderdeel van verschillende angststoornissen. De naam is afkomstig uit het Grieks: agora betekent markt en fobos betekent angst of vrees. In het Nederlands wordt ook wel de naam pleinvrees gebruikt wanneer men doelt op angst voor open ruimten.
Algemeen gesteld is agorafobie de angst om een vertrouwde en veilige omgeving te verlaten. Dit kan de vorm aannemen van angst voor open ruimten, situaties waarin veel mensen bij elkaar komen of de angst in verlegenheid gebracht te worden of niet 'terug te kunnen keren'. Ook reizen (bijvoorbeeld met trein of bus) kan deze angst veroorzaken.
De aandoening kan in verschillende gradaties voorkomen. In lichte gevallen voelt de persoon wel onrust, maar is in staat zich in openbare gelegenheden te begeven. Zijn sociale contacten zijn verder normaal. In ernstige gevallen trekt de persoon zich terug op een plaats die hij als vertrouwd of veilig beschouwt en mijdt zoveel mogelijk het contact met anderen. Dit kan soms jaren duren en leiden tot een ernstig sociaal isolement. Uiteraard zijn ook allerlei tussenvormen mogelijk.
privé berichten kan altijd nog dacht ik..quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:13 schreef MikeyMo het volgende:
ik kan ook niet meer terugkrabbelen nu hij op prive staat
En zo zijn er duizendenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:24 schreef Samson het volgende:
Ik heb echt met verbazing zitten kijken, achter je computertje lekker te zitten internetten (van welk geld??) om gratis van alles te regelen en dan vertellen dat een ander land ver van je bed is. Daar komen ze om van de honger, is dat wijf echt zo dom? Met haar gefakede pleinvrees. Dit is echt om kotsmisselijk van te worden. Dit is dus een uitgelezen voorbeeld van een parasiet van de samenleving
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:24 schreef Samson het volgende:
Ik heb echt met verbazing zitten kijken, achter je computertje lekker te zitten internetten (van welk geld??) om gratis van alles te regelen en dan vertellen dat een ander land ver van je bed is. Daar komen ze om van de honger, is dat wijf echt zo dom? Met haar gefakede pleinvrees. Dit is echt om kotsmisselijk van te worden. Dit is dus een uitgelezen voorbeeld van een parasiet van de samenleving
ik ben een mail naar de voedselbank aan het opstellenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
Heeft er eigenlijk al iemand gemaild naar de wereldomroep om ze even te wijzen op hun rolmodel voor de Nederlandse armoede en hoe dit wel eens een tegengesteld effect zou kunnen hebben op het beeld dat er is van de uitkeringtrekker.
Verder worden mensen die de hulp echt nodig hebben zo zwaar gedupeerd, die moeten hun bedankjes maar richten op de wereldomroep.
Vertet er dan even bij dat mevrouw gek is op luxe vakantiesquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:31 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik ben een mail naar de voedselbank aan het opstellen
jankbekquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:45 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
De SP moet het ook gewoon hebben van dit soort mensenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:32 schreef Het_hupt het volgende:
check dit Minima hebben recht op een flatscreen
Ik krijg eigenlijk de indruk dat de toon van het filmpje meer is dat je het als 'arme' in Nederland toch nog best goed voor elkaar hebt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
Heeft er eigenlijk al iemand gemaild naar de wereldomroep om ze even te wijzen op hun rolmodel voor de Nederlandse armoede en hoe dit wel eens een tegengesteld effect zou kunnen hebben op het beeld dat er is van de uitkeringtrekker.
Verder worden mensen die de hulp echt nodig hebben zo zwaar gedupeerd, die moeten hun bedankjes maar richten op de wereldomroep.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:31 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik ben een mail naar de voedselbank aan het opstellen
Dat bericht heb ik dus 3x moeten lezen voordat het tot me doordrong dat iedereen hartstikke gestoord is hieroquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:42 schreef Isabeau het volgende:
Och, niets nieuws. Ik kende ook iemand die met de auto naar de voedselbank ging. En als ze het eten dan in huis had werd de helft weggegooid (bijna over de datum to lust ik niet) en voor de rest werd er vnl bij de AH gewinkeld![]()
Nog meegekregen dat de SP in Groningen het bedrag voor een nieuwe tv voor mensen in de bihstand heeft verhoogd van 170 euro (heb je toch al een leuke tv voor, toch?) naar 450 euro. Mensen met een uitkering hebben ook rècht op een flatscreentv is de redenering.
Armoede in Nederland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |