abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62552580
Jezus, ik heb en geen tv en geen auto (want te dom voor rijbewijs).
Ik ga me NU aanmelden bij de voedselbank!
pi_62552643
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:22 schreef GretchenFetchin het volgende:
(want te dom voor rijbewijs).
Je klinkt als goed neukmateriaal.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:29:01 #153
168121 retuow82
Het is friet!
pi_62552757
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:24 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

En voor een achterbank heb je geen rijbewijs nodig
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_62552769
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:22 schreef GretchenFetchin het volgende:
Jezus, ik heb en geen tv en geen auto (want te dom voor rijbewijs).
Ik ga me NU aanmelden bij de voedselbank!
Die krijg je gelukkig niet van de voedselbank. Of wel, dan ga ik het ook proberen
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:43:06 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62553183
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:29 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Die krijg je gelukkig niet van de voedselbank. Of wel, dan ga ik het ook proberen
een kennis met een uitkering en copd heeft via het reïntegratietraject van de socialedienst zijn rijbewijs kunnen halen om later (not) een pakketbezorger te worden .
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_62553515
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

een kennis met een uitkering en copd heeft via het reïntegratietraject van de socialedienst zijn rijbewijs kunnen halen om later (not) een pakketbezorger te worden .
Ah leuk, dan kan ie ook met zn auto zn voedselpakket komen afhalen
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_62553529
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:24 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Neu, ben dik lelijk wijf. Sorry!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:59:51 #158
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62553713
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:53 schreef Samson het volgende:

[..]

Ah leuk, dan kan ie ook met zn auto zn voedselpakket komen afhalen
die gast kan met zijn copd nog geen vijf meter lopen, laat staan met iets zwaars in zijn hand. dus dat hele reïntegratiebureau was al waardeloos bezig.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:00:19 #159
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62553725
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:54 schreef GretchenFetchin het volgende:

[..]

Neu, ben dik lelijk wijf. Sorry!
foto's!
pi_62553771
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

foto's!
Jouw geest kan vast betere horrorbeelden oproepen dan foto's van mij.

Alhoewel....
pi_62553775
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:40 schreef de_boswachter het volgende:
tvp. Jammer dat ik op mijn mobiel zit. Volgens mij is het genieten geblazen in dit topic.
Al wappend op de I-Phone 3G naar de voedselbank zeker.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:02:14 #162
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62553788
Pff walgelijk zeg dit filmpje. Dat mens heeft een veel groter huis dan ik, een veel duurdere keuken dan ik en een ongeveer even dure auto als ik.
Zij zit de hele dag thuis en ik kan lekker fulltime aan de slag voor mijn 2 kamer appartement met bruynzeel keuken gadverdamme. Krijgt ze zeker ook nog binnenkort een Flatscreen tv omdat ze zo zielig is.

Minima hebben recht op een flatscreen

* Kots *
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:11:11 #163
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62554037
ze heeft d'r alias op hyves veranderd van 'psychomama' naar 'mijnfout'

haar grootste fout is zo aso te zijn in zo'n filmpje... de parasiet
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:11:42 #164
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62554049
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 02:15 schreef Manono het volgende:
Ben het niet gauw met jullie geblaat eens maar dat is inderdaad schandalig. Het lijkt bijna opzet van een paar relnazi's.

Een auto kost al gauw wat, 350 euro per maand, je kan ook op de fiets stappen en eten kopen. Zijn er geen voorwaarden voor gebruik van de voedselbank?

En MikeyMo, verder gewoon je kop houwen over kleine kinderen, vieze Internetheld.
Een auto kost geen 350 euro per maand hoor Zeker niet met zo'n citroen AX, dat kost je misschien 100 euro in de maand. Alsnog erg veel voor een bijstandsuitkering maargoed.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:42:53 #165
168121 retuow82
Het is friet!
pi_62554902
Alles leuk en aardig maar het enige voedselpakket wat je met je auto op mag halen is een kerstpakket als je het mij vraagt...
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:46:05 #166
211774 Rhythm
Center-spaced
pi_62554987
De vleksnol moet gewoon werken voor dr geld .
De zoektocht naar Beverton!
PI's zijn belangrijk.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:32:32 #167
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62561862
zal ik de foto waar ze met het hele gezin op een bankje zit bij de email insluiten?
[..]
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:37:48 #168
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_62561996
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:32 schreef MikeyMo het volgende:
zal ik de foto waar ze met het hele gezin op een bankje zit bij de email insluiten?
uiteraard
Primum non nocere
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:04:05 #169
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62562714
Verstuurd naar de familie Bonninga:
quote:
Geachte mevrouw Bonninga,

jongstleden heb ik bij de wereldomroep een item in het kader van wereldarmoededag mogen aanschouwen. In dit item werd gefocust op een vrouw van 39 genaamd Peggy en zittend in de bijstand en gebruikmakend van uw voedselbank. In dit item gaf u aan dat het niet van belang was dat deze persoon een auto had, al werd wel met o.a. de belasting rekening gehouden i.v.m. het bestedingsbedrag wat ze had en of ze dan naar jullie maatstaven recht had op hulp van de voedselbank. Ik vind het persoonlijk erg frappant dat een moeder van 2 kinderen en die gebruik moet maken van de voedselbank naast de auto ook de volgende eigendommen bezit:

Meerdere huisdieren, minimaal 4 katten en 2 honden
PC met een flatscreen en webcam
Internet
Een Beertender
Een Hyvesprofiel waarvoor betaald is
Een Nintendo DS

Wellicht dat de Beertender een gift is geweest alsmede de PC met accessoires maar dan nog heeft ze een internetabonnement wat niet gratis is en ik mag toch aannemen dat jullie bij de voedselbank geen fustjes Beertender gratis uitdelen. Ook heeft ze een Hyves-profiel waarvoor ze voor extra functies heeft betaald. Huisdieren zijn een enorme kostenpost, zelfs al zijn ze nooit ziek. Ook rookt deze vrouw, iets wat in een maand zo minimaal 100 euro kan kosten. Wanneer je in de bijstand zit neemt dat zo meer dan 10% van je totale inkomsten in beslag.

Om nog even terug te komen op de auto. Deze heeft mevrouw naar eigen zeggen omdat ze straatvrees heeft. Dit vind ik raar aangezien er foto's van haar zijn waar ze met haar kinderen in een drukke winkelstraat op een bankje zit, ze in een park poseert. Als zij straatvrees heeft; wie laat de honden dan uit? Mijn vermoeden is dat dit zogenaamde straatvrees opgediend wordt als excuus voor die auto. Alhoewel er verschillende gradaties van straatvrees bestaan draait het allemaal om de zogenaamde veilige thuishaven. Als je een lichte vorm van straatvrees hebt wordt je wellicht paniekerig van drukke winkelstraten, of je daar met de auto danwel lopend bent gekomen maakt dan geen verschil.

Als deze vrouw aan jullie maatstaven voldoet dan moet ik concluderen dat er toch geen armoede is in Nederland, of dat zij de boel aan meerdere zo niet alle kanten oplicht.

Van mijn kant de volgende vragen:

Hoe staat u tegenover bovenstaande bevindingen, bent u van mening dat iemand als Peggy nog steeds recht heeft op hulp van de Voedselbank?

Kennelijk staat u niet onwelwillend tegen het bezit een auto. Maar bent u ook niet van mening dat er een verkeerd signaal uitgaat van mensen die naar de voedselbank gaan in dure transportmiddelen?

Hoe berekenen jullie eigenlijk of iemand recht heeft op hulp van de voedselbank? Een auto wordt kennelijk niet meegenomen, maar als ik al die electrische apparatuur zie en de pakjes tabak kan ik me niet anders indenken dat een groot gedeelte van de inkomsten opgaat aan luxegoederen als computers met internet en shag. Van een pakje tabak per dag kan men immers ook weer een maaltijd maken.

Begrijpt u me niet verkeerd. Ik heb niets tegen uw initiatief, maar bij de armoede waar men het over heeft heb ik een beeld van die man op de straathoek die de daklozenkrant verkoopt. Niet mensen zoals Peggy, die hun handje ophouden bij uw stichting maar ondertussen geld uitgeeft aan tabak, hyves e.d.

Met vriendelijke groet,

MikeyMo

ps. bijgevoegd een foto van armoede in Nederland; Peggy, de rokende bijstandmoeder met straatvrees in een drukke winkelstraat
[..]
pi_62563081
Geweldig.

Eigenlijk had je het ook even over haar favoriete bestemmingen moeten hebben. Als je dit helemaal goed uit wilt buiten kan je natuurlijk dit mailtje ook nog naar een Geenstijl, VVD, PvdA en SP sturen.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_62563110
Dit soort mensen zijn in mijn ogen niet zielig, de kraan mag nog wel iets worden aangedraaid. We moeten er eerst voor zorgen dat mensen die wel (hard) werken daar eerst wat beloning voor krijgen. Daarna vind ik dat we Afrika een beetje meer mogen steunen, daarna komen de steuntrekkers die te lui waren om voor zichzelf te zorgen vroeger.
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
pi_62563387
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Voedselbanken bestaan dan ook alleen omdat mensen zich er gelukkig bij voelen als ze die Tokkies eten kunnen uitdelen...

* RemcoDelft is op een verbod op voedselbanken!
Ik ben het helaas roerend met je eens. Arme mensen staan er niet om te springen namelijk. Het probleem is dat ze gewoon een te dikke huid hebben en het absoluut geen probleem vinden om daar gezien te worden.
Hell, waarom doe ik er nog geen boodschappen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mendeljev op 21-10-2008 20:38:40 ]
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_62563485
Tvp/
pi_62563585
En wat doet dat mens met een beertender in de kamer? Dat kost toch ook een goeie duit?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:35:44 #175
3185 Adelante
To let it go now
pi_62563663
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:32 schreef Mendeljev het volgende:
En wat doet dat mens met een beertender in de kamer? Dat kost toch ook een goeie duit?
is het niet aan het bier dan wel aan stroom, die dingen verbruiken meer dan een koelkast
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')