Ja het is niet eens recht geknipt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:48 schreef Arcee het volgende:
Fleur moet wel iets aan die pony doen, hoor.
[Insert draaiendequote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:49 schreef Arcee het volgende:
Linkje vorige topic, boris.Pauw en Witteman: Vind je ze flauw, ga dan pitten, man! #45
Het ging er mij meer om dat de bewering dat windmolens een goede investering zijn die zich snel terugverdienen feitelijk gewoon niet juist is. Weet ik veel welke mening ze verder is toegedaan over het milieu en het klimaatprobleem.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:42 schreef Ooster het volgende:
[..]
Ach houd eens op. Er klopte werkelijk geen letter van of het is totaal niet relevant.
Ja, de mens veroorzaakt ongeveer 3% van de jaarlijkse CO2 uitstoot. De andere 97% wordt wel uitgestoten maar ook weer opgenomen. Als dat het niveau van de discussie is ben je echt TE DOM. En wij maar belasting betalen voor dit soort intellectueel schroot...
euhm.. volgens mij hoort een kamerlid de regering te controleren.... niet te acteren op incidentenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:49 schreef SCH het volgende:
Toch doet die Fleur wel gewoon wat een Kamerlid hoort te doen. Verhalen van burgers serieus nemen en actie ondernemen. Daar kan Rita Verdonk echt wat van leren.
En in dat verhaal over dat verpleeghuis heeft ze nog geen 1 x een moslim de schuld gegeven. Ik neem wel aan dat het de schuld van de moslims is trouwens maar dat Fleur dat gewoon even vergeet te melden door de zenuwen.
Done.quote:
Oh ja, jij bent fan hè.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:49 schreef SCH het volgende:
Toch doet die Fleur wel gewoon wat een Kamerlid hoort te doen. Verhalen van burgers serieus nemen en actie ondernemen. Daar kan Rita Verdonk echt wat van leren.
Daarom kaart ze dit ook aan bij de minister. Een kamerlid hoort ook oor te hebben voor problemen en klachten van burgers en daar wat mee te doen. Ik vind dit op zich wel een sterke zaak van Agema, tenminste niet zo'n onzinincident waar de PVV meestal vragen over stelt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:50 schreef teamlead het volgende:
[..]
euhm.. volgens mij hoort een kamerlid de regering te controleren.... niet te acteren op incidenten
Ja, maar in dit geval is het ook volledig terecht.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom kaart ze dit ook aan bij de minister. Een kamerlid hoort ook oor te hebben voor problemen en klachten van burgers en daar wat mee te doen. Ik vind dit op zich wel een sterke zaak van Agema, tenminste niet zo'n onzinincident waar de PVV meestal vragen over stelt.
Maar zit ik nou iemand van de PVV te verdedigen?
Nee, een snelweg verdient zich ook niet 'snel' terug. Een parkeergarage verdient zich helemaal nooit meer terug en bij een kerncentrale duurt het langer dan een windmolenpark. Dus dan nu het punt???quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het ging er mij meer om dat de bewering dat windmolens een goede investering zijn die zich snel terugverdienen feitelijk gewoon niet juist is. Weet ik veel welke mening ze verder is toegedaan over het milieu en het klimaatprobleem.![]()
Wat dat betreft heeft Fleur Agema gewoon gelijk, een windmolen(park) is vrijwel niet rendabel, niet op de korte termijn en niet op de lange termijn.
Verder is Fleur natuurlijk een domme doos.
Hehequote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:49 schreef SCH het volgende:
En in dat verhaal over dat verpleeghuis heeft ze nog geen 1 x een moslim de schuld gegeven. Ik neem wel aan dat het de schuld van de moslims is trouwens maar dat Fleur dat gewoon even vergeet te melden door de zenuwen.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:00 schreef AryaMehr het volgende:
Vermeend.![]()
Wat is Fleur toch een onzettend achterlijke politicusa!
Ik vind Brinkman ook wel goed overkomen de laatste tijd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:09 schreef marcodej het volgende:
Agema was niet sterk, maar is wel de beste politicus van de PVV die ik gezien heb.
Ik ben bang dat die PVV-lui een vaste factor blijven de komende verkiezingen. Zo lang Wilders alleenheerser blijft.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:14 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ik vind Brinkman ook wel goed overkomen de laatste tijd.
Nou ik meen toch gehoord te hebben dat Vermeend beweerde dat zo'n windmolenpark zich in een half jaar terugverdient.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:56 schreef Ooster het volgende:
[..]
Nee, een snelweg verdient zich ook niet 'snel' terug. Een parkeergarage verdient zich helemaal nooit meer terug en bij een kerncentrale duurt het langer dan een windmolenpark. Dus dan nu het punt???
Het gaat om het maatschappelijk belang van schone energie en daar is de overheid voor. Daarnaast zat Vermeend daar om aan te geven dat een overheid moet investeren in tijden van laagconjunctuur om de gehele economie op te vijzelen en dan is investeren in duurzame energie een goede of soms niet eens extra investeren maar gewoon op te schieten met met vergunningen.
Meen je dat echt? Een omhooggevallen agent die de brulaap loopt uit te hangen?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:14 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ik vind Brinkman ook wel goed overkomen de laatste tijd.
En niet 1 keer maar 10 keer.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:17 schreef Dodecahedron het volgende:
Je merkte dat Cohen het niet leuk vond dat Vermeend zo debiel deed aan tafel.
Vermeend: "Boh boh boh mevrouwtje blabla"
Cohen: "Leg nou eens uit dan aan haar."
Agema: "..."
Vermeend: "Whehehehe"
Hij kent de politiecultuur. En ik vind hem de laatste tijd juist niet zo de brulaap meerquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:30 schreef thettes het volgende:
[..]
Meen je dat echt? Een omhooggevallen agent die de brulaap loopt uit te hangen?
Ik kan me opwinden over mensen die dit soort onzin de wereld in helpen. Welke relevante bron helpt je aan deze quatsch? Ik denk dat Vermeend het met een 'half jaar' over de benodigde energie had om een windmolen te bouwen en te plaatsen welke vervolgens door de windmolen zelf weer opgewekt gaat worden. Vanaf een half jaar levert een windmolen dus netto energie op. In het eerste half jaar wekt de molen net zoveel energie op als het gekost heeft om de molen te produceren en te verslepen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Uiteraard moet de overheid zich inzetten voor schone en duurzame energie, daar ben ik een groot voorstander van en dat gebeurd nu nog te weinig, maar windmolens zijn ook daarvoor niet de oplossing. Windmolens kosten namelijk meer energie om te maken en te laten draaien dan dat ze aan stroom kunnen opleveren. (Windmolens zijn ontzettend duur om te produceren, en 80% van de tijd waait het onvoldoende om de windmolens te laten draaien, maar ze moeten toch draaien om nog enige stroom op te leveren, dus worden ze met stroom in beweging gezet - veel schone stroom leverd het dan dus niet op, althans onvoldoende om rendabel te zijn en om daadwerkelijk effect te sorteren voor een beter klimaat).
Ik plofte middenin de uitzending en dus pardoes op Agema, haar naam vernam ik later omdat ik eerst niet wist wie ze was. Laat ik nou denken dat ze uit de zorgsector kwam en misstanden aan het inventariseren was...blijkft ze van de PVV...! (ik dacht eerst qua camerashotje dat die blonde dame aan tafel dáár van was) maar ben het met SCH eens, doe wat met de info die je krijgt rechtstreeks van burgers of instanties. Niet je verschuilen achter nietszeggende voorbedachte werkbezoekjes en verder de uitwerking van rapportjes afwachten en bespreken in duffe vergaderingen. Agema maakte tevens heel duidelijk dat kamerleden direct benaderbaar zijn, iets wat in de UK al heel gewoon is. Nee, die komt er wel (verbaal is ze goed) en ik vermoed buiten de PVV, daar hoort ze niet echt thuis ondanks haar beetje (f)stoute standpuntjes. Dat meende je toch niet hè Aagje?!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom kaart ze dit ook aan bij de minister. Een kamerlid hoort ook oor te hebben voor problemen en klachten van burgers en daar wat mee te doen. Ik vind dit op zich wel een sterke zaak van Agema, tenminste niet zo'n onzinincident waar de PVV meestal vragen over stelt.
Maar zit ik nou iemand van de PVV te verdedigen?
Hoe er die verhalen ook zijn uit de de zorg, ze is echt geen pionier hoor. Volgens mij zijn er al meerdere malen documentaires uitgezonden over wantoestanden in de zorg. Jij lijkt haar vooral te beoordelen op haar vrouw zijn, wow een pittig vrouwtje in de politiek. Ze kwam meer over als een domme doos met ook nog eens hele radicale ideeën.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:43 schreef Suko het volgende:
[..]
Ik plofte middenin de uitzending en dus pardoes op Agema, haar naam vernam ik later omdat ik eerst niet wist wie ze was. Laat ik nou denken dat ze uit de zorgsector kwam en misstanden aan het inventariseren was...blijkft ze van de PVV...! (ik dacht eerst qua camerashotje dat die blonde dame aan tafel dáár van was) maar ben het met SCH eens, doe wat met de info die je krijgt rechtstreeks van burgers of instanties. Niet je verschuilen achter nietszeggende voorbedachte werkbezoekjes en verder de uitwerking van rapportjes afwachten en bespreken in duffe vergaderingen. Agema maakte tevens heel duidelijk dat kamerleden direct benaderbaar zijn, iets wat in de UK al heel gewoon is. Nee, die komt er wel (verbaal is ze goed) en ik vermoed buiten de PVV, daar hoort ze niet echt thuis ondanks haar beetje (f)stoute standpuntjes. Dat meende je toch niet hè Aagje?!Maar die pony kan echt niet wijffie, of is dat iets van gothic of dergelijke?
Ik heb begrepen dat ze niet pas gisteren met dit onderwerp bezig is hoor alhoewel zeer actueel. Ook de geestelijke gezondheidszorg staat onder vuur. Daar mag zeker ook nu niemand meer uit de politiek iets over zeggen, kom op zeg. Nee, ik beoordeel haar niet vanwege haar vrouw zijn, als ik een pittige manneke hoor meld ik dat ook, ik volg dit topic al wat langer hoor. Uh, domme doos zeg je?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:52 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Hoe er die verhalen ook zijn uit de de zorg, ze is echt geen pionier hoor. Volgens mij zijn er al meerdere malen documentaires uitgezonden over wantoestanden in de zorg. Jij lijkt haar vooral te beoordelen op haar vrouw zijn, wow een pittig vrouwtje in de politiek. Ze kwam meer over als een domme doos met ook nog eens hele radicale ideeën.
Ik baseer mijn standpunt op basis van uitspraken van een vriend die bij Essent de functie van energie handelaar vervult, en meer dan gemiddelde kennis heeft over energievoorzieningen en wat deze opleveren. Ik heb met hem daar meerdere malen over gesproken en hij heeft mij wel overtuigd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:49 schreef Ooster het volgende:
[..]
Ik kan me opwinden over mensen die dit soort onzin de wereld in helpen. Welke relevante bron helpt je aan deze quatsch? Ik denk dat Vermeend het met een 'half jaar' over de benodigde energie had om een windmolen te bouwen en te plaatsen welke vervolgens door de windmolen zelf weer opgewekt gaat worden. Vanaf een half jaar levert een windmolen dus netto energie op. In het eerste half jaar wekt de molen net zoveel energie op als het gekost heeft om de molen te produceren en te verslepen.
Financieel duurt het veel langer (het zou een mooie boel worden als je na zes maanden al winst zou kunnen maken, dan hadden we dankzij alle windmolens geen wind meer gehad schat ik zo in).
Er is stroom nodig om ze in beweging te zetten en dus levert het vrijwel niets op. Mijn naam is haas, de logica van deze redenering is nul. Als het nou 1kw/h kost om het apparaat in beweging te zetten en de eenmaal in beweging gezette windmolen levert vervolgens 1000kw/h op. Is dat dan te verwaarlozen? Cijfers zijn best relevant bij dit soort stellingen.
Ik kan me er erg over opwinden, dit soort ruis-meningen van mensen die er echt helemaal niets (zoals kuikentje Agema) van afweten maakt dat mensen tegen windenergie zijn op volslagen onredelijke gronden. Mensen die maar een beetje wat rond blèren, niet gehinderd door enige relevante kennis. Jammer is dat, we moeten juist zoveel mogelijk duurzame energie op een zo betaalbaar mogelijke manier zien te krijgen. ECHTE wetenschappers aan het woord laten in dit soort belangrijke (voor teveel mensen ingewikkelde) kwesties.
Ik snap ook niet dat iedereen daar zo over viel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:17 schreef -0- het volgende:
Wel mooie opmerking van Pauw gisteren.
Het is de bedoeling dat mensen doodgaan in een verpleeghuis.!
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:32 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat iedereen daar zo over viel.
Het is namelijk gewoon een keihard feit.
Ik denk dat Spekman Ali B's pet er af trekt om hem te vernederen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:45 schreef Vodkadruppel het volgende:
Ik vraag me af of Ali B met Spekman in discussie gaat.
"Ja, je weetz de PVDA moet gewoon zijn bek houden!"
Dat is in feite de bedoeling van een verzorgingstehuis.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:46 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dat snap je niet?
Jij zet iemand van je familie in een verpleegtehuis met het doel om hem dood te laten gaan?
Door mond op mond reclame voornamelijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik weet niet hoe al die mensen bij ICESave terecht zijn gekomen hoor.
Ik had er zelf ten eerste nog nooit van gehoord, en ten tweede kreeg je bij de internetspaarrekening van de DSB bank in Nederland ook al gauw 5% rente.
ik zat al naar zijn rode schoentjes te staren......quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:22 schreef marcodej het volgende:
Die Spekman ook... Hij heeft zich overigens wel netjes aangekleed voor zn doen!
Schuld van het grensoverschrijdende Europese dienstenverkeer. Dat gaat nog vele problemen opleveren, ondanks het voornemen van Sarkozy om 'iets' te doen aan de markt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:21 schreef pberends het volgende:
Die Icesave-losers moeten niet zeuren. Eerst lopen de Nederlandse economie/financiele wereld te naaien door spaargeld naar het buitenland te lozen. Vervolgens willen ze op dezelfde Nederlandse instituten alle schade verhalen.
Karskens moet zijn bek houden en in Afghanistan gaan wonen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:22 schreef marcodej het volgende:
Knap lullige verhalen...Ik denk dat Arnold Karskens nu wel anders piept met zn: "Ach, ze hebben sowieso een ton en ze leren er maar van..."
Die Spekman ook... Hij heeft zich overigens wel netjes aangekleed voor zn doen!
Die is twee weken terug voor 320.000 het schip in gegaan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Wie is die gast met die bril en dat bruine jasje aan? Hij komt nogal arrogant en verwaand over.
Ik snap het ook niet. Bij Postbank kun je nu ook 5,2% rente krijgen. Das al lange tijd zo. Waarom voor 0,05% ofzo bij Icesave gaan zittenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik had er zelf ten eerste nog nooit van gehoord, en ten tweede kreeg je bij de internetspaarrekening van de DSB bank in Nederland ook al gauw 5% rente.
Ik heb er zelf ook veel geld staan, heb alleen de uitnodiging voor P en W niet aangenomen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:22 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Door mond op mond reclame voornamelijk.
En als de ratings gewoon goed zijn tov andere banken is er geen reden
om aan te nemen dat er iets fout is.
Een hoop gemeentes hebben exact dezelfde fout gemaakt.
Eerst zegt ie: Fuck Nederland, ik stort al m'n geld lekker in IJsland.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:25 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die is twee weken terug voor 320.000 het schip in gegaan.
Mag ik vragen waarom je juist naar IceSave gegaan bent?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb er zelf ook veel geld staan, heb alleen de uitnodiging voor P en W niet aangenomen.
En ik heb geen fout gemaakt, en ik heb niet gegraaid. Ik heb een postbankrekening opgeheven toen ik er achter kwam dat ik daar stilletjes gewoon genaaid werd.
Stilletjes genaaid? Bij de Postbank heb je tig soorten spaarrekeningen met lage en hoge rentes. Je moet gewoon goed rondrijken en de juiste openen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb er zelf ook veel geld staan, heb alleen de uitnodiging voor P en W niet aangenomen.
En ik heb geen fout gemaakt, en ik heb niet gegraaid. Ik heb een postbankrekening opgeheven toen ik er achter kwam dat ik daar stilletjes gewoon genaaid werd.
Blijkbaar hebben Nederlandse instellingen slecht toezicht gehouden, dus best logisch. En volgens mij zei hij dat het hem niet uitmaakt van wie hij het niet krijgt (dus ook niet van NL'se instellingen), als ie het maar krijgt...Llogisch dat ie Bos aanspreekt...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Eerst zegt ie: Fuck Nederland, ik stort al m'n geld lekker in IJsland.
Vervolgens zegt ie: Fuck, die Nederlandse instellingen moeten voor de schade opdraaien! einz!
Die 400 nog wat spaarders zijn totaal niet relevant voor de Nederlandse economie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:29 schreef Stephe het volgende:
Er gaan ook helemaal geen stemmen op om ICEsave te redden, ze krijgen een lening om het verschil terug te betalen tot 100.000. Dat zal vast over een jaar of 5 gebeuren, als de economie wat aankwakkelt.
Bos is niet gek, veruit de meeste mensen hebben een spaartegoed dat minder is dan 100.000 euro. Hij kan het zich makkelijk veroorloven om te zeggen dat hij tot dat bedrag garant wil staan voor domme beslissingen door internetpioniers cq spaaravonturiers.
Dat is inderdaad een beetje dom, zoals dat zo mooi heet tegenwoordig.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Die was in de publiciteit en werd door o.a. de consumentenbond en de volkskrant de hemel ingeschreven. Toen ben ik het gaan checken en bleken er geen addertjes onder het gras zoals bij de Postbank. Die rente was leuk maar het vooral een prettige bank, zonder opsmuk en gedoe.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:28 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je juist naar IceSave gegaan bent?
Daar heb je gelijk in. Icesave zou nooit mogen toegelaten op de Nederlandse markt. Maar je kunt niet 100% vertrouwen op toezicht, die faalt wel vaker.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben Nederlandse instellingen slecht toezicht gehouden, dus best logisch. En volgens mij zei hij dat het hem niet uitmaakt van wie hij het niet krijgt (dus ook niet van NL'se instellingen), als ie het maar krijgt...Llogisch dat ie Bos aanspreekt...
Onzin. Verdiep je er even in. De Postbank heeft de boel geflest door mensen onwaarheden voor te spiegelen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Stilletjes genaaid? Bij de Postbank heb je tig soorten spaarrekeningen met lage en hoge rentes. Je moet gewoon goed rondrijken en de juiste openen.
Ja, dan is het idd wel vreemd.:')quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik had er zelf ten eerste nog nooit van gehoord
De vraag is wie er nu genaaid is. Ik denk dat je bij de Postbank toch beter had gezeten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:27 schreef SCH het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:31 schreef pberends het volgende:
Het grote probleem is dat als de overheid alle schulden overneemt dat het de belastingbetaler gewoon enorm veel geld kost. Dat komt op het bordje van de belastingbetaler en dat kan natuurlijk niet.
Ik bedoel vooral dat je waarschijnlijk goed heb moeten zoeken en het echt moeten zitten uitpluisen waar in Europa je een tiende procent meer rente kunt krijgen om bij die bank uit te komen.quote:
Feit: spaargeld kan onveilig zijn bij kleine of buitenlandse banken. Deze worden niet door de overheid gered omdat ze niet erg relevant zijn voor de Nederlandse economie cq financiële systeem.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Die was in de publiciteit en werd door o.a. de consumentenbond en de volkskrant de hemel ingeschreven. Toen ben ik het gaan checken en bleken er geen addertjes onder het gras zoals bij de Postbank. Die rente was leuk maar het vooral een prettige bank, zonder opsmuk en gedoe.
Nee hoor, het ging niet om hoge of lage rente. Het ging er om dat de Postbank de rente juist liet afkalven zonder dat te melden. Ik hecht helemaal niet zo aan die rente maar wil niet genaaid worden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De vraag is wie er nu genaaid is. Ik denk dat je bij de Postbank toch beter had gezeten.![]()
Wellicht was die lage(re) rente niet voor niets. Wat je ziet is dat voornamelijk de banken met een hogere rente het eerste in problemen zijn gekomen. Althans dat is wat ik heb gehoord.
Huh, waar?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin. Verdiep je er even in. De Postbank heeft de boel geflest door mensen onwaarheden voor te spiegelen.
Andere storten het op Russische of Turkse banken (met een licentie in NL).quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:27 schreef pberends het volgende:
Eerst zegt ie: Fuck Nederland, ik stort al m'n geld lekker in IJsland.
Ook zo'n onzin. Vrijwel alle kranten schreven in mei/juni over Icesave. De consuemntenbond beoordeelde hem erg positief enz.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral dat je waarschijnlijk goed heb moeten zoeken en echt hebt moeten zitten uitpluisen waar in Europa je een tiende procent meer rente kunt krijgen om bij die bank uit te komen.
Je moet dat geld zien als een lening. Dat geld komt terug onder keiharde garanties en met goede voorwaarden. Kwalijker was het geweest als al die 'handige' wethouders geld hadden gestald bij ICEsave om daar leuke extraatjes van te financieren en als die gemeenten dan onder curatele waren komen te staan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Die 400 nog wat spaarders zijn totaal niet relevant voor de Nederlandse economie.
Het grote probleem is dat als de overheid alle schulden overneemt dat het de belastingbetaler gewoon enorm veel geld kost. Dat komt op het bordje van de belastingbetaler en dat kan natuurlijk niet.
Het valt me altijd op dat mensen de boom ingaan bij financiele dingen waarbij altijd exorbitante rendementen worden gebodenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De vraag is wie er nu genaaid is. Ik denk dat je bij de Postbank toch beter had gezeten.![]()
Wellicht was die lage(re) rente niet voor niets. Wat je ziet is dat voornamelijk de banken met een hogere rente het eerste in problemen zijn gekomen. Althans dat is wat ik heb gehoord.
En daarom hebben die 469 maar pech gehad?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:32 schreef pberends het volgende:
Daar heb je gelijk in. Icesave zou nooit mogen toegelaten op de Nederlandse markt. Maar je kunt niet 100% vertrouwen op toezicht, die faalt wel vaker.
Die banken moeten allemaal zeer goed gechecked worden. Sowieso moet geadviseerd worden om maximaal 100k daarop te storten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Andere storten het op Russische of Turkse banken (met een licentie in NL).
Klopt, er is ook een grote campagne geweest... mn pa heeft ook overwegen (vier weken terug) om zn geld bij IceSave te stallen. Gelukkig niet gedaan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ook zo'n onzin. Vrijwel alle kranten schreven in mei/juni over Icesave. De consuemntenbond beoordeelde hem erg positief enz.
Exorbitante rentes? Net wordt heir nog gezegd dat IceSave slechts een tiende procent meer rente had dan bijv. Postbank en dat het onbegrijpelijk was dat mensen voor dat kleine verschil overstapten...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Het valt me altijd op dat mensen de boom ingaan bij financiele dingen waarbij altijd exorbitante rendementen worden geboden. Elke keer.
Normale banken geven geen exorbitante rentes, omdat het gewoon niet haalbaar is.
Ja.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
En daarom hebben die 469 maar pech gehad?
Zo exorbitant was hun rente niet. Het waren geen Palm Invest-achtige taferelen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:38 schreef pberends het volgende:
Het valt me altijd op dat mensen de boom ingaan bij financiele dingen waarbij altijd exorbitante rendementen worden geboden. Elke keer.
Normale banken geven geen exorbitante rentes, omdat het gewoon niet haalbaar is.
Hij heeft gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:39 schreef maril het volgende:
Daar waar Spekman het over heeft had mijn Marokkaanse collega het ook over.
Er zit wel wat in.
Hij's dom en lelijk. Een schande voor de Marokkaanse gemeenschap.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:41 schreef Zero2Nine het volgende:
Ali B is wel mega-irritant inderdaad.
Een punt is een beetje in dit soort discussies dat het achteraf altjid makkelijk lullen is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja.
Je gaat naar CIA World Fact Book. Je gaat naar IJsland:
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/ic.html
Je kijkt naar het GDP en handelstekort:
GDP (purchasing power parity):
$12.19 billion (2007 est.)
Current account balance:
-$3.189 billion (2007 est.)
OEPS, IJsland leeft 33% boven haar stand. Het land gaat op deze manier gewoon failliet op termijn, wat ook gebeurd is. Kan elke droplul uitvinden dit.
Maximaal de garantie idd, dat vind ik ook.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:39 schreef pberends het volgende:
Die banken moeten allemaal zeer goed gechecked worden. Sowieso moet geadviseerd worden om maximaal 100k daarop te storten.
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Exorbitante rentes? Net wordt heir nog gezegd dat IceSave slechts een tiende procent meer rente had dan bijv. Postbank en dat het onbegrijpelijk was dat mensen voor dat kleine verschil overstapten...
Zo exorbitant was het toch niet?
Inderdaad. Alsof je als spaarder econoom moet zijn. Ik heb gewoon ten onrechte op het Nederlandse systeem van toezicht vertrouwd. Heeft de situatie in IJsland neit zoveel mee te maken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een punt is een beetje in dit soort discussies dat het achteraf altjid makkelijk lullen is.
Maar ze zijn niet allemaal zo.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij's dom en lelijk. Een schande voor de Marokkaanse gemeenschap.
Precies. Ze moeten niet zeuren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maximaal de garantie idd, dat vind ik ook.
Wat dat betreft hebben veel (of sommige) mensen wel mazzel dat het net verhoogd is van 20K naar 100K.
Was meer een hoofdklopje geloof ik...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:44 schreef Vodkadruppel het volgende:
Trouwens, die oorvijg van Marcouch, ik zou dat bijna als een complimenteus klopje beschouwen.
Waarom zou je op Nederlands toezicht vertrouwen? Vertrouw jij de Nederlandse jeugdzorg? Vertrouw je het UWV?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad. Alsof je als spaarder econoom moet zijn. Ik heb gewoon ten onrechte op het Nederlandse systeem van toezicht vertrouwd. Heeft de situatie in IJsland neit zoveel mee te maken.
Hij fluisterde waarschijnlijk bij dat ventje in het oor: "als je nu weggaat krijg je straks een koekje"quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Was meer een hoofdklopje geloof ik...
Wat heeft het met jeugdzorg te maken?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:46 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom zou je op Nederlands toezicht vertrouwen? Vertrouw jij de Nederlandse jeugdzorg? Vertrouw je het UWV?
Beter dan dat gelul over ziekenhuizen. Echt heel belangrijk, meen ik serieus, maar zo op de late avond ging het er niet meer helemaal in bij mijquote:
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:45 schreef pberends het volgende:
Precies. Ze moeten niet zeuren.
Ze hadden max 40k op Icesave moeten storten. Het afgelopen jaar is GENOEG aandacht besteed aan dat garantiestelsel.
Ik vond het een schande! Diep geschokt was ik.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:44 schreef Vodkadruppel het volgende:
Trouwens, die oorvijg van Marcouch, ik zou dat bijna als een complimenteus klopje beschouwen.
Waar heeft ie het over? Toch niet over piraterij hoop ik?quote:
Slechte gasten allemaal, terwijl het toch spannende tijden zijn.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:07 schreef Suko het volgende:
Op de een of ander manier vond ik dit een ergerlijke uitzending. Heb veel op de gasten aan of op te merken. Daarom ga ik nergens inhoudelijk op in. Een potentiële zelfmoordenaar > een Icesaver, ondersteund door een snelbabbellaar aan tafel die natuurlijk Bram Peper met baard was, een ziekenhuisdirecteur die nog niet zo lang geleden vrijwilligers uit haar eigen ziekenhuis mieterde maar naderhand terug moest nemen na protesten, een onbegrepen Spekman die de job van staatssecretaris vast niet neemt wegens het moeten dragen van een pak en een Ali B, tuurlijk jongen, ik hou bij jou ook m'n oren dicht, vinje nie erg he, knulletje van me....pffff.
En dat is sarcasme?? M.a.w. 'Alle Marokkanen in Nederland zijn dom en lelijk'? Want dat is natuurlijk een erg intelligente opvatting!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:45 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Maar ze zijn niet allemaal zo.
Mja, dan zijn wij het niet helemaal eens over de definitie van 'bedoeling'.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:52 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Dat is in feite de bedoeling van een verzorgingstehuis.
Dat je er niet levend uitkomt.
Dan heb ik het nog niet over de kwaliteit van die tehuizen, want die is vaak
ver onder de maat. Dat is schandalig.
Ali B is een schande voor de Marokkaanse gemeenschap. Volgens mij ergert de Marokkaanse gemeenschap zich dood aan deze clown. Het is een belediging voor al die intelligente meisjes die hoge opleidingen doen enzovoorts.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 02:23 schreef JeanVe het volgende:
[..]
En dat is sarcasme?? M.a.w. 'Alle Marokkanen in Nederland zijn dom en lelijk'? Want dat is natuurlijk een erg intelligente opvatting!
Dat doet het CDA nog veel ergerquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:20 schreef nvgr het volgende:
Hehe wel grappig dat het hele PVDA verhaal door de mand valt met zo'n fragment. En die Spekman probeert zich er vervolgens nog uit te lullen door gewoon door te gaan met zijn verhaal. Good old PVDA. Iets zeggen, maar het eigenlijk heel anders bedoelen.
Des te merkwaardiger dat mensen het risico hebben genomen.....voor een beetje minder rente kon je bij een andere bank terecht die wel helemaal onder het Nederlandse garantiestelsel viel. En zeker als 't om tonnen gaat zou ik toch wat beter opletten (dan maar wat minder rente).quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo exorbitant was hun rente niet. Het waren geen Palm Invest-achtige taferelen.
Het is ook een herhaling van zetten.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik word onderhand een beetje moe van al die financiële specialisten in elk programma, elke avond weer.
Ik vind het een leuke gast.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:39 schreef Wup het volgende:
jee wat kan die Waldemar Torenstra kletsen.... er komt geen eind aan
Ja leuke jongen..en Joris is ook een leuke ventquote:
Ik vind Chris de Stoop behoorlijk interessantquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:08 schreef Vodkadruppel het volgende:
Slaapverwekkend, alleen die hoofden van de gasten al.
Nina Simone - Sinnermanquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:48 schreef AryaMehr het volgende:
Weet iemand welk nummer er op de achtergrond van het Rwande filmpje speelde?
En Ilse de Lange.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:58 schreef sander89 het volgende:
Morgen Gerrit Zalm, dan ga ik zeker kijken.
Ja, wat een mooie smile heeft die meid.quote:
Idd, hij draaft nu een beetje door...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:08 schreef Adelante het volgende:
ach jee, Paul staat ook wel eens in de file en wil nu even zijn punt maken
Er zijn al zo lang files.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:09 schreef Wup het volgende:
jee wat zit Witteman zich op te winden over files...
ja, ze is echt leuk.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:23 schreef Ambrosius het volgende:
Wat is Ilse toch leuk.
Blue screen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:02 schreef Tomatenboer het volgende:
De computers haperen bij Pauw&Witteman.
prima reactie van Eurlings, als 80% van de nederlanders voor eigen auto kiest kun je ook prima zo je verkeersbudget verdelenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:28 schreef marcodej het volgende:
Even terugkomend op die files. Heerlijke standaard Pavlov-reactie van die SP'er trouwens: "Ja, we moeten meer inzetten op openbaar vervoer."
Net als Eurlings zegt: het is "En, En"
Uiteraard.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vond het ook een mooie discussie, alleen is de verwijzing naar het communisme een beetje simpel.
Er viel naar mijn mening voor beiden wat te zeggen.
Camiel was ook onder de indruk en terecht, Ilse is een schatjequote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:32 schreef eentwee het volgende:
Ze schakelden wel opvallend vaak naar een ademloos kijkende/luisterende Camiel toen Ilse aan het woord wasMaar ik geef hem geen ongelijk.
Hehe, idemquote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Marco Borsato![]()
Alexander Pechtold
wat een mutsenitem was dat, ik ben maar even weggezapt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:17 schreef Adelante het volgende:
Waarom zijn al die truusjes die voor consumentenorganisaties werken zo ehm.... niet aantrekkelijk
Inderdaad, Marco Borsato vond ik in het begin (jaren 90) nog wel goed klinken, toen had hij nog redelijke teksten maar hij is verworden tot een matige eentonige zanger die voortborduurd op het herhalen van iedere keer hetzelfde kunstje met inhoudsloze teksten en matige bombastische melodietjes die commercieel worden uitgebuit. Weinig creatief de laatste tijd, al z'n nummers lijken op elkaar de laatste 6 jaar.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 23:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hehe, idem
Mijn favoriete politicus tegenover de artiest die ik als de personificatie van wansmaak vind
300 jaar in het vakquote:
What else is new?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:17 schreef Wup het volgende:
Wat is Albayrak irritant bezig
Alsof het drugsprobleem even op te lossen is met een simpel ja of nee antwoord.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:17 schreef Wup het volgende:
Wat is Albayrak irritant bezig, ze geeft echt op geen enkele vraag antwoord en komt met een ellendig lang verhaal om er om heen te draaien. Ew.
Oh ja, we willen alleen maar politici die in 4 woorden de hele wereldproblematiek voor dummies verklaren tegenwoordig. Was ze even vergeten, domme Nebahat.quote:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja, we willen alleen maar politici die in 4 woorden de hele wereldproblematiek voor dummies verklaren tegenwoordig. Was ze even vergeten, domme Nebahat.
Waar.quote:
Doe niet zo dom man, alsof het allemaal zo pasklaar is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:38 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Nee, 'we' willen politici die antwoord geven op de vraag die hen gesteld wordt in plaats van overal omheen te draaien zodat ze er nog tig keer aan herinnerd moeten worden dat de vraag niet beantwoord hebben.
je kunt niet alles met een simpel ja of nee bantwoorden, ondanks het aanhouden gedram van P&Wquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:38 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Nee, 'we' willen politici die antwoord geven op de vraag die hen gesteld wordt in plaats van overal omheen te draaien zodat ze er nog tig keer aan herinnerd moeten worden dat de vraag niet beantwoord hebben.
Iedereen kan naar waarheid antwoorden op een vraag. Albayrak dus ook. Niet zo protectionistisch doen, ze zal ook best wel goed zijn in haar werk maar het viel me gewoon op dat ze een aantal keer vragen ontweek.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe niet zo dom man, alsof het allemaal zo pasklaar is.
Je bent hard leersquote:
Ze zei, wat kan ze hockeyen he.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:43 schreef honda1990 het volgende:
Chantal Jazen: "Wat kan ze zingen hè die meid"Geweldig
Nu verneuk je de hele grapquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:43 schreef honda1990 het volgende:
Faat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:43 schreef honda1990 het volgende:
Datzelfde geldt voor Eurlings en Van Der Hoevenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor een CDA-er is ie best te pruimen. Jammer dat ie uit Limburg komt.
wat kan ze hockeyen he die meidquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:43 schreef honda1990 het volgende:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:58 schreef DrDentz het volgende:
Bloemen moet zooooveel aandacht hebben maar dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze op televisie is
beetje erg uiteenlopend hequote:Op maandag 27 oktober 2008 22:44 schreef sander89 het volgende:
Ik twijfel nog:![]()
Agnes Kant bespreekt het 'dertig punten plan 'van de SP, Peter Paul de Vries bekijkt dit plan vanuit de aandeelhouder, verslaggever Tom Kleijn schreef een boek over zijn ervaringen in Irak en wielrenster Leontien van Moorsel vertelt over de keerzijde van een topsportcarrière.
Ja, bij 1 van de laatste uitzendingen van K&B.quote:Op maandag 27 oktober 2008 22:57 schreef DrDentz het volgende:
Leontien van Moorsel interesseert me geen reet, en volgens mij is ze pas geweest (of bij Knevel)
Nee want dan waren we een communistische staat en aten we grasquote:Op maandag 27 oktober 2008 23:12 schreef Specularium het volgende:
Jaja mensen, met de SP aan de macht was deze hele crisis er nooit geweest!!!1
![]()
![]()
ja logisch he.quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:23 schreef Specularium het volgende:
Die Agnes is een ratelende propagandamachine.
Wel leuk om te zien PP er net iets meer verstand van heeft.
een topsporter praat over zichzelf en denkt over zichzelf en werkt aan zichzelf, continu, dat moet wel.quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:37 schreef Zero2Nine het volgende:
Lekker egocentrisch, ze praat de hele tijd over zichzelf
Beetje jammer dat het zo kort was met hem jaquote:Op maandag 27 oktober 2008 23:45 schreef Mainport het volgende:
Zo, er zijn nog vijf minuten voor de interessantste gast van de avond.
Ik moet eerlijk bekennen dat door Kant mijn sympathie voor de SP een beetje afneemt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Zometeen maar eens de herhaling kijken van Pauw&Witteman. Ik heb naar een documentaire gekeken over McCain op NL2.
Maar ik ben benieuwd hoe Agnes Kant het er vanaf brengt, de SP was vroeger altijd mijn partijtje, maar sinds enige tijd voel ik me meer thuis bij minder populistische partijen die de argumenten meer weloverwogen en genuanceerder brengen, zoals Groenlinks en vooral D'66.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |