abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62473982
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb er zelf ook veel geld staan, heb alleen de uitnodiging voor P en W niet aangenomen.

En ik heb geen fout gemaakt, en ik heb niet gegraaid. Ik heb een postbankrekening opgeheven toen ik er achter kwam dat ik daar stilletjes gewoon genaaid werd.
Stilletjes genaaid? Bij de Postbank heb je tig soorten spaarrekeningen met lage en hoge rentes. Je moet gewoon goed rondrijken en de juiste openen.
pi_62474015
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:27 schreef pberends het volgende:

[..]

Eerst zegt ie: Fuck Nederland, ik stort al m'n geld lekker in IJsland.
Vervolgens zegt ie: Fuck, die Nederlandse instellingen moeten voor de schade opdraaien! einz!
Blijkbaar hebben Nederlandse instellingen slecht toezicht gehouden, dus best logisch. En volgens mij zei hij dat het hem niet uitmaakt van wie hij het niet krijgt (dus ook niet van NL'se instellingen), als ie het maar krijgt...Llogisch dat ie Bos aanspreekt...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62474020
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:29 schreef Stephe het volgende:
Er gaan ook helemaal geen stemmen op om ICEsave te redden, ze krijgen een lening om het verschil terug te betalen tot 100.000. Dat zal vast over een jaar of 5 gebeuren, als de economie wat aankwakkelt.

Bos is niet gek, veruit de meeste mensen hebben een spaartegoed dat minder is dan 100.000 euro. Hij kan het zich makkelijk veroorloven om te zeggen dat hij tot dat bedrag garant wil staan voor domme beslissingen door internetpioniers cq spaaravonturiers.
Die 400 nog wat spaarders zijn totaal niet relevant voor de Nederlandse economie.

Het grote probleem is dat als de overheid alle schulden overneemt dat het de belastingbetaler gewoon enorm veel geld kost. Dat komt op het bordje van de belastingbetaler en dat kan natuurlijk niet.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:31:38 #79
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_62474024
quote:

[..]

Ik heb er zelf ook veel geld staan, heb alleen de uitnodiging voor P en W niet aangenomen.

En ik heb geen fout gemaakt, en ik heb niet gegraaid. Ik heb een postbankrekening opgeheven toen ik er achter kwam dat ik daar stilletjes gewoon genaaid werd.
Dat is inderdaad een beetje dom, zoals dat zo mooi heet tegenwoordig.
'Till next time, take care of yourself... and each other
pi_62474032
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:28 schreef marcodej het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je juist naar IceSave gegaan bent?
Die was in de publiciteit en werd door o.a. de consumentenbond en de volkskrant de hemel ingeschreven. Toen ben ik het gaan checken en bleken er geen addertjes onder het gras zoals bij de Postbank. Die rente was leuk maar het vooral een prettige bank, zonder opsmuk en gedoe.
pi_62474052
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:31 schreef marcodej het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben Nederlandse instellingen slecht toezicht gehouden, dus best logisch. En volgens mij zei hij dat het hem niet uitmaakt van wie hij het niet krijgt (dus ook niet van NL'se instellingen), als ie het maar krijgt...Llogisch dat ie Bos aanspreekt...
Daar heb je gelijk in. Icesave zou nooit mogen toegelaten op de Nederlandse markt. Maar je kunt niet 100% vertrouwen op toezicht, die faalt wel vaker.
pi_62474057
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Stilletjes genaaid? Bij de Postbank heb je tig soorten spaarrekeningen met lage en hoge rentes. Je moet gewoon goed rondrijken en de juiste openen.
Onzin. Verdiep je er even in. De Postbank heeft de boel geflest door mensen onwaarheden voor te spiegelen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:33:11 #83
862 Arcee
Look closer
pi_62474061
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik weet niet hoe al die mensen bij ICESave terecht zijn gekomen hoor.

Ik had er zelf ten eerste nog nooit van gehoord
Ja, dan is het idd wel vreemd.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_62474062
quote:

[..]

De vraag is wie er nu genaaid is. Ik denk dat je bij de Postbank toch beter had gezeten.

Wellicht was die lage(re) rente niet voor niets. Wat je ziet is dat voornamelijk de banken met een hogere rente het eerste in problemen zijn gekomen. Althans dat is wat ik heb gehoord.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62474079
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:31 schreef pberends het volgende:

Het grote probleem is dat als de overheid alle schulden overneemt dat het de belastingbetaler gewoon enorm veel geld kost. Dat komt op het bordje van de belastingbetaler en dat kan natuurlijk niet.
Je weet er echt helemaal niks van he
pi_62474081
Oh mijn god, die Spekman spoort echt niet.
Als dat figuur staatssecretaris wordt ga ik toch serieus nadenken over emigratie, ik dacht dat we met Wilders het dieptepunt van de Nederlandse politiek hadden bereikt, maar dit slaat echt alles
pi_62474086
Kankerventje die Ali B.
pi_62474092
Je zegt...oh u zegt...(...) op het moment dat je...oh, op het moment dat u...
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_62474104
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:33 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, dan is het idd wel vreemd.:')
Ik bedoel vooral dat je waarschijnlijk goed heb moeten zoeken en het echt moeten zitten uitpluisen waar in Europa je een tiende procent meer rente kunt krijgen om bij die bank uit te komen.

Niet echt een mainstream bank in mijn beleving maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62474105
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Die was in de publiciteit en werd door o.a. de consumentenbond en de volkskrant de hemel ingeschreven. Toen ben ik het gaan checken en bleken er geen addertjes onder het gras zoals bij de Postbank. Die rente was leuk maar het vooral een prettige bank, zonder opsmuk en gedoe.
Feit: spaargeld kan onveilig zijn bij kleine of buitenlandse banken. Deze worden niet door de overheid gered omdat ze niet erg relevant zijn voor de Nederlandse economie cq financiële systeem.

Feit: systeembanken worden wel gered, zoals Fortis. Daardoor is het spaargeld bij grote Nederlandse banken tamelijk veilig en heb je de garantie niet eens nodig.
pi_62474108
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De vraag is wie er nu genaaid is. Ik denk dat je bij de Postbank toch beter had gezeten.

Wellicht was die lage(re) rente niet voor niets. Wat je ziet is dat voornamelijk de banken met een hogere rente het eerste in problemen zijn gekomen. Althans dat is wat ik heb gehoord.
Nee hoor, het ging niet om hoge of lage rente. Het ging er om dat de Postbank de rente juist liet afkalven zonder dat te melden. Ik hecht helemaal niet zo aan die rente maar wil niet genaaid worden.

Het is verder allemaal achteraf gelul. Komt wel goed. Maar al dat gewijsneus van mensen zonder kennis van zaken is wel een beetje irritant.
pi_62474127
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin. Verdiep je er even in. De Postbank heeft de boel geflest door mensen onwaarheden voor te spiegelen.
Huh, waar?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:36:00 #93
862 Arcee
Look closer
pi_62474133
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:27 schreef pberends het volgende:
Eerst zegt ie: Fuck Nederland, ik stort al m'n geld lekker in IJsland.
Andere storten het op Russische of Turkse banken (met een licentie in NL).
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_62474137
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik bedoel vooral dat je waarschijnlijk goed heb moeten zoeken en echt hebt moeten zitten uitpluisen waar in Europa je een tiende procent meer rente kunt krijgen om bij die bank uit te komen.
Ook zo'n onzin. Vrijwel alle kranten schreven in mei/juni over Icesave. De consuemntenbond beoordeelde hem erg positief enz.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:36:30 #95
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_62474140
Ali's alfabet kent slechts 25 letters:

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTVWXYZ
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:36:30 #96
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_62474143
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Die 400 nog wat spaarders zijn totaal niet relevant voor de Nederlandse economie.

Je moet dat geld zien als een lening. Dat geld komt terug onder keiharde garanties en met goede voorwaarden. Kwalijker was het geweest als al die 'handige' wethouders geld hadden gestald bij ICEsave om daar leuke extraatjes van te financieren en als die gemeenten dan onder curatele waren komen te staan.
Dat is gebeurd met o.a. Leiden. Dat betekent dat het hele college verantwoording schuldig is aan Den Haag, waardoor er nooit structureel beleid kan ontstaan. Dat betekent een regelrechte recessie in Nederland.

Momenteel wordt er geinventariseerd wat de schulden van gemeentes is op landelijk niveau. Wat daaruit voortvloeid, is nog niet bekend.
'Till next time, take care of yourself... and each other
pi_62474196
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het valt me altijd op dat mensen de boom ingaan bij financiele dingen waarbij altijd exorbitante rendementen worden geboden . Elke keer.

Normale banken geven geen exorbitante rentes, omdat het gewoon niet haalbaar is .
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:38:50 #98
862 Arcee
Look closer
pi_62474218
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:32 schreef pberends het volgende:
Daar heb je gelijk in. Icesave zou nooit mogen toegelaten op de Nederlandse markt. Maar je kunt niet 100% vertrouwen op toezicht, die faalt wel vaker.
En daarom hebben die 469 maar pech gehad?
pi_62474228
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Andere storten het op Russische of Turkse banken (met een licentie in NL).
Die banken moeten allemaal zeer goed gechecked worden. Sowieso moet geadviseerd worden om maximaal 100k daarop te storten.
pi_62474231
Hoop gemierenneuk met woorden en termen.
En het probleem zelf wordt weer weggehoond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')