Ben ook wel benieuwd waar.quote:
Dat is inderdaad een afweging die je maakt, maar let wel, het pand, gevel en appartement zijn volledig gerenenoveerd, keuken hebben ze geplaatst, badkamer, laminaat alles en kunstof kozijnen.. enige wat ik nog hoef te doen is de verlichting en de inrichting.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:58 schreef Brad het volgende:
150.000 euro voor 30m2. Dat vind ik dan wel weer erg hoog voor een studio. Ok, het is Amsterdam, maar toch... Dan zou ik toch voor 10km buiten amsterdam kiezen en meer dan het dubbele aan m2.
als ik het zo zie is het von.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:15 schreef Sparqq het volgende:
Ik zou nooit een studio kopen. Naar mijn idee moet een huis voor een aantal jaren kopen en dan zou ik al lang uit mijn studio zijn gegroeid, denk aan relatie en of de behoefte voor meer leefruimte.
Verkopen na twee of drie jaar en daarmee je kosten kopen terug verdienen is haast niet mogelijk en denk dat dit segment helemaal lastig is met de huidige crisis voor de deur.
Vind trouwens kunststof kozijnen in een pand als dit altijd zo jammer, al het authentieke is helemaal weg. Gevel wordt er ook zo saai van.
Wat zijn kosten voor de vereniging van eigenaren?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:07 schreef Brad het volgende:
Gezien je inrichting zul je geld zat hebben en geen vriendin of serieuze relatieplannen maar werk, vrienden, vrijheid belangrijker vinden. Wat dat betreft zit je goed.
Ik vraag me echter af hoe verkoopbaar het is over een tijdje in een markt als deze. Ik denk dat dit type appartement voor die prijs dan toch wel moeilijker verkoopbaar is.
Nee, helaas is KK, VVE is nog niet bekend, gelukkig gaat dat wel meevallen, daar de aannemer ook 10 jaar bouwgarantie geeft en er geen gedeelde voorzieningen zijn, enige wat je deelt is het trappenhuis en het dak..quote:
knappe prijs. misschien had je er beter aan gedaan nog een half jaar te wachten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:21 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Nee, helaas is KK, VVE is nog niet bekend, gelukkig gaat dat wel meevallen, daar de aannemer ook 10 jaar bouwgarantie geeft en er geen gedeelde voorzieningen zijn, enige wat je deelt is het trappenhuis en het dak..
Helaas worden deze appartemten al vanaf foto's verkocht, zonder enige bezichtiging, en staan zij nog geen 4 dagen te koop op de markt.. het is natuurlijk altijd een risico en we kunnen niet in de toekomst kijken...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
knappe prijs. misschien had je er beter aan gedaan nog een half jaar te wachten.
je hoeft geen nostradamus te zijn om nu in de toekomst te kunnen kijken. maar ik wens je vooral veel woongenot natuurlijk. oost is upcoming, maar nog steeds heb je erg slechte stukjes.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:24 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Helaas worden deze appartemten al vanaf foto's verkocht, zonder enige bezichtiging, en staan zij nog geen 4 dagen te koop op de markt.. het is natuurlijk altijd een risico en we kunnen niet in de toekomst kijken...
Heb je helemaal gelijk in.. dat is ook de reden waarom ik nu ben ingesprongen.. en helaas heb je er alrijd wat rotte stukken inzitten.. het is belangrijk dat de gemeente de buurt weer op de kaart wilt zetten..quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je hoeft geen nostradamus te zijn om nu in de toekomst te kunnen kijken. maar ik wens je vooral veel woongenot natuurlijk. oost is upcoming, maar nog steeds heb je erg slechte stukjes.
waar woonde je hiervoor?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:27 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in.. dat is ook de reden waarom ik nu ben ingesprongen.. en helaas heb je er alrijd wat rotte stukken inzitten.. het is belangrijk dat de gemeente de buurt weer op de kaart wilt zetten..
gezellig bij mijn ouders, in de buurt van Rotterdam.. ben pas 24.quote:
Van jongsaf aan sparen, daar mee te beginnen, zeg het mijn broertje ook nog iedere week!!. Je geld goed besteden en een beetje mazzel hebben in je werk..quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:43 schreef JohnDDD het volgende:
Sorry als ik te persoonlijk word, maar hoe kom je op je 24e aan het geld voor zo'n studio en kun je me adviezen geven om ook zoveel geld te bemachtigen ? (ben ook 24)
Gelukkig zitten daar geen haken en ogen aanquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:19 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Haha ik heb een waanzinnig lieve vriendin, die me door dik en dun steunt en appartementen als deze zullen altijd in de markt blijven, denk ook aan verhuur aan bedijven.., wanneer ik eventueel ga samenwonen.
expat verhuur is heel erg simpel heur.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Gelukkig zitten daar geen haken en ogen aan
Ik ben bekend met Moretti. De bartafel die ik nu heb gekocht is een van de weinige in de afmeting 120x60 en ik wil specifiek die maat!! Bartafel gaat ook daadwerkelijk als eettafel dienen(vandaar ook krukken met rugsteun),dus 90x90 is niet geschikt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:49 schreef ROG het volgende:
Leuk studiootje, gefeliciteerd TS.
Je IKEA bartafel is wat minder, je zou eens naar de 90x90cm bartafel van het Moretti programma kunnen kijken bij Goossens Wonen (in verschillende kleuren leverbaar)?
Alle meubelen worden vervaardigd uit hoogwaardig MDF. Het wandmeubel en tv-dressoir worden hoogglans zwart gespoten(niet met het kwastje, spuiten is egaler), de salontafel wordt wit gespoten en het bed wordt ook wit gespoten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:12 schreef ROG het volgende:
Prima keuze dan. Maatwerk bij Goossens is mogelijk maar in verhouding het geld niet waard.
Wat zijn de kleuren en materialen van het andere meubilair?
Nee ieder appartement is voorzien van een eigen CV-Ketel en nee ik heb geen berging. Wel een afgesloten fiesten/scooter/ motorstallingquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:14 schreef zwaan12 het volgende:
ik zie radiatoren zitten heb je ook cv ketel of is dat gezamelijk?
en een berging?
Welnee, 3e verdieping en we zijn jong.. pand stamt uit 1930, daar is simpelweg geen ruimte voor..quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:10 schreef k_man het volgende:
Geen lift?
En een tekening / plattegrondje van je plannen?
Tot je een keer je enkelbanden scheurt of zo...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:15 schreef fashion4life. het volgende:
Welnee, 3e verdieping en we zijn jong.. pand stamt uit 1930, daar is simpelweg geen ruimte voor..
kinkerstraat is 's avonds iets minder leuk dan oost, waar de restaurantjes en kroegjes als paddestoelen uit de grond komen. vind ik en alle stadsplanners, makelaars en ontwikkelaars.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:48 schreef larshil het volgende:
Zelf heb ik ook dit soort appartementen bezocht, ze waren me toch iets te klein (heb toch graag een aparte slaapkamer. Studio's vind je met name in A'dam Oost en in de buurt van de Kinkerstraat (vind dit een leukere buurt, met name s'avonds).
2 maanden gelden heb ik een 2-kamer (50m2) appartement van 1887 gekocht in de Da Costabuurt. Om een hypotheek af te sluiten heb je inderdaad een goed verhaal en inkomsten nodig.
PS ben zelf ook 24
Nou... ¤ 5.000 per m2 is ook voor Amsterdamse begrippen behoorlijk duur en dit is geen toplocatie. Ook geen slechte, maar zeker niet de top. Verder hebben studio's een nogal beperkte doelgroep. Alleen mensen alleen willen er wonen, en dan nog alleen jonge mensen. Oudere mensen kopen geen woning meer waar je zonder lift naar de derde moet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:03 schreef Walter-Ego het volgende:
Gefeliciteerd met het hebben van smaak! Ziet er ERG mooi en modern uit: kudo's hiervoor! Wat betreft de prijs: A'dam is nu eenmaal overspannen. Ik verwacht echter niet dat je met zo een verkoopprijs snel in de problemen zal komen: de koopprijs ligt in het bereik van een hele grote groep huizenkopers die, als het wat minder gaat en ze minder makkelijk een hypotheek voor een duurder appartement (ca. 50-60 m² á ¤300000), nog wel budget hebben voor een leuke studio.
sommige mensen werken nu eenmaal meer dan dat ze in de kroeg zittenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:43 schreef JohnDDD het volgende:
Sorry als ik te persoonlijk word, maar hoe kom je op je 24e aan het geld voor zo'n studio en kun je me adviezen geven om ook zoveel geld te bemachtigen ? (ben ook 24)
??????????? Het is per m²quote:Op zondag 12 oktober 2008 05:59 schreef spy08 het volgende:
5000 euro per maand is belachelijk veel! Zo byzonder vind ik het niet kwa woonruimte! Had de Ts geen andere opties?
Je maakt een grapje neem ik aan?quote:Op zondag 12 oktober 2008 05:59 schreef spy08 het volgende:
5000 euro per maand is belachelijk veel! Zo byzonder vind ik het niet kwa woonruimte! Had de Ts geen andere opties?
nee ik heb een speciale waskast, dus afsluitbaar, tevens kan ik daar alle voorraad in kwijt en de was.quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:21 schreef k_man het volgende:
Nu je het zegt, ja. Je kunt ook vrijwel niks opbergen in die keuken. Er zijn vier kastjes en één lade, maar in één van de kastjes zit de afzuigkap verwert en in een andere de afvoer van de wasbak.
Wat komt er onder het fornuis? Afwasmachine?
Je moet NIET vergeten dat de woning, totaal geen omkijken meer heeft.. tevens zit in de prijs verwerkt:quote:Op zondag 12 oktober 2008 05:59 schreef spy08 het volgende:
vuile racistquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kinkerbuurt komt pas goed als alle kutmarokkanen opgetieft zijn, maar dat zal wel 100 jaar duren. zeker nu er een moskee gebouwd wordt waardoor ze zich nog meer baas van de buurt voelen.
Is toch gewoon waar, of niet?quote:
Tegenwoordig schijn je het te mogen zeggen ook nog.quote:
Dat vind ik juist jammer! Wat vind je daar het voordeel aan dan? Ik vind hoge plafons altijd mooier.quote:
Geluidsdempend en isolerend..quote:Op zondag 12 oktober 2008 14:10 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Dat vind ik juist jammer! Wat vind je daar het voordeel aan dan? Ik vind hoge plafons altijd mooier.
Ik neem aan dat je daar je wasmachine en -droger zet, niet je afwasmachine (waar ik het over had).quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:39 schreef fashion4life. het volgende:
nee ik heb een speciale waskast, dus afsluitbaar, tevens kan ik daar alle voorraad in kwijt en de was.
Cool design. Wil ik ook gaan doen in mijn appartement. Waar koop je dat?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 15:19 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Alle meubelen worden vervaardigd uit hoogwaardig MDF. Het wandmeubel en tv-dressoir worden hoogglans zwart gespoten(niet met het kwastje, spuiten is egaler), de salontafel wordt wit gespoten en het bed wordt ook wit gespoten.
Het bed wordt best bijzonder, daar dit een half "hoogslaper" wordt, met daaronder een ruimte voor 2 rijrekken(voor kleding), op mijn werk geen voorbeeld van, dus die volgt vanavond.
Ik heb zelf alles ontworpen en uitgetekend en de meubelmaker mag het van mij maken;-)
Het wordt een echt New-Yorks "designappartment", beetje Urban-living dat is de sfeer, alleen iets minder steriel, vandaar ook de keus voor een bruin/ grijze laminaatvloer en geen witte vloer:
[ afbeelding ]
dan heb ik te snel gelezen indd.. nee een afwasmachine neem ik niet.. niet echt nodig in je eentje..quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je daar je wasmachine en -droger zet, niet je afwasmachine (waar ik het over had).
Je hebt uiteraard diverse designwinkels, in Nederland en daarbuiten..quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:28 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
Cool design. Wil ik ook gaan doen in mijn appartement. Waar koop je dat?
I beg to differ...quote:Op zondag 12 oktober 2008 22:14 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
dan heb ik te snel gelezen indd.. nee een afwasmachine neem ik niet.. niet echt nodig in je eentje..
als je vind dat ik discrimineer moet je eens met de bewoners, woningbouw of makelaars gaan praten. met racisme heeft het überhaupt niks van doen.quote:
De kinkerbuurt is hartstikke fijn wonen hoorquote:Op maandag 13 oktober 2008 01:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als je vind dat ik discrimineer moet je eens met de bewoners, woningbouw of makelaars gaan praten. met racisme heeft het überhaupt niks van doen.
maar ontopic. neem aub een afwasmachine. wordt je grootste vriend in de keuken naast een goede kachel.
ik winkel er dolgraagquote:Op maandag 13 oktober 2008 08:04 schreef sjimz het volgende:
[..]
De kinkerbuurt is hartstikke fijn wonen hoor
Gelukkig, kun je de woning "eigen" maken met het interieur en de indeling.. Meerendeel wordt op maat gemaakt en ben er vrijwel zeker van dat niemand in het pand dezelfde woning heeft.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 12:03 schreef arneaux het volgende:
Leuk appartement, zeker iets leuks mee te doen. Wat je zegt, 30m2 en je hebt er geen omkijken meer naar. Als je je wilt schikken naar wat de architect voor ogen had zit je geramd natuurlijk. Jammer is denk ik wel dat het best wel eenheidsworst wordt omdat waarschijnlijk je buren exact hetzelfde appartement hebben. En daar de buren ook weer van.
Graag gedaan!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:48 schreef fashion4life. het volgende:
Ik zou bijna zeggen, dat is hem!!
Ook heel makkelijk zelf te realiseren!! hartstikke bedankt!!
kewlquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:36 schreef fashion4life. het volgende:
In mijn zwart met witte interieur, kon ik het niet laten om ook maar de Nintendo Wii aan te schaffen+ Wii fit, mario karts en een extra controler met oplaadstation, alles in de kleur wit natuurlijk..
Mooi. Hou ons even op de hoogte middels foto's? Wat ik er nu van heb gezien komt jouw smaak veel overeen met die van mijquote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:23 schreef fashion4life. het volgende:
Jawel.. vandaag de sleutel in ontvangst mogen nemen!!!! morgen een schoonmaakploeg erheen sturen en dan volgende week knutselen...
wat zijn voor en nadelen van beide alternatieven?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:10 schreef fashion4life. het volgende:
Zojuist mijn order voor de raambekleding(plisse) geannuleerd, daar ik erg zit te twijfelen of ik plisse wil, of een heel strak wit rolgordijn.. ik dacht er helemaal zeker van te zijn, maar niet dus..
DILEMMA
Plisse, oogt luxeus, neemt iets meer ruimte in(breder profiel), hogere prijsklasse, heeft altijd een homimhgraadwerkje.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:18 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
wat zijn voor en nadelen van beide alternatieven?
Los gezien van het geld.. plisse was al besteld, daar ligt het probleem niet.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:33 schreef hierissieweer het volgende:
Plise, als je het geld er voor hebt, is toch net iets mooier
vouwgordijnen vind ik iets te koloniaal.. te "romantisch"quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:27 schreef hierissieweer het volgende:
Vouwgordijnen zijn dan een mooi alternatief, kan ook nog redelijk strak zijn
Hmm, ik heb in mijn woning één rolgordijn en vier plissés, overgenomen van de vorige bewoners. Het rolgordijn is een rampzalig ding, de plissés (van Luxafles) bevallen me juist prima.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:32 schreef Lurf het volgende:
Ik heb in mijn halve huis plissé's hangen, maar als ik het nog een keer moest doen zou ik toch voor rolgordijnen in combinatie met vitrage of een mooie in-between gaan, of voor vouwgordijnen.
Ze zien er weliswaar strak uit, maar de (koord-)bediening is waardeloos. De bediening van een rolgordijn is een stuk gebruikersvriendelijker en duurzamer. De grootste plissé (een Verosol van 250 cm breed en kamerhoog) moest na iets meer dan twee jaar al gereviseerd worden omdat de koordrem versleten was. Drie van de zes Luxaflex plissé's zijn al vervangen omdat de vouwen er steeds uitzakten. En ze hangen allemaal in meerdere of mindere mate scheef door het uitrekken van de koordjes in de loop der tijd, en dat is niet mooi. Een effen rolgordijn of plissé oogt trouwens behoorlijk klinisch, dat gaat op termijn ook irriteren.
haha jullie maken het me er echt makkelijker op;-)quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Hmm, ik heb in mijn woning één rolgordijn en vier plissés, overgenomen van de vorige bewoners. Het rolgordijn is een rampzalig ding, de plissés (van Luxafles) bevallen me juist prima.
ik heb een vraag. gezien je inrichting heb je een burgerlijke smaak. veel duur doen, maar zonder echte smaak.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:35 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
haha jullie maken het me er echt makkelijker op;-)
Constructieve bijdrage,quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:45 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb een vraag. gezien je inrichting heb je een burgerlijke smaak. veel duur doen, maar zonder echte smaak.
waarom koop je dan zo'n kippenhok voor heel veel geld?
Toch kan het ook heel strak, maar ik vind rolgordijnen absoluut niets. (net zoals jaloezien en lamellen)quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:38 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
vouwgordijnen vind ik iets te koloniaal.. te "romantisch"
Ik ga hier zeker niet op in en vraag in mijn startbericht om opbouwende kritiek.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb een vraag. gezien je inrichting heb je een burgerlijke smaak. veel duur doen, maar zonder echte smaak.
9 van de 10 hypotheek verstrekkers staan het verhuren niet toe.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:19 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Haha ik heb een waanzinnig lieve vriendin, die me door dik en dun steunt en appartementen als deze zullen altijd in de markt blijven, denk ook aan verhuur aan bedijven.., wanneer ik eventueel ga samenwonen.
ik heb het onderbouwd in dit topic. ik vind dat je een flinke prijs hebt betaald voor een kippenhok in een redelijk slechte buurt, als is die buurt ietsje aan het stijgen wordt het geen pijp/jordaan. daarnaast vind ik dat je aan je inrichting heel erg veel geld uitgeeft en dat ik bang ben (ook gezien je username) dat je alleen maar merkjesgeil bent en daarmee burgerlijk en ietwat onorigineel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:57 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Ik ga hier zeker niet op in en vraag in mijn startbericht om opbouwende kritiek.
Onderbouw eerst je stelling alvorens ik in ga op je vraag.
"Prijs" dit is maar net wat je ervoor over hebt, maar mocht jij een woning vinden 10min. van het centrum met deze afwerking, tegen deze prijs, erg knap!! had hem graag gevonden;-)quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het onderbouwd in dit topic. ik vind dat je een flinke prijs hebt betaald voor een kippenhok in een redelijk slechte buurt, als is die buurt ietsje aan het stijgen wordt het geen pijp/jordaan. daarnaast vind ik dat je aan je inrichting heel erg veel geld uitgeeft en dat ik bang ben (ook gezien je username) dat je alleen maar merkjesgeil bent en daarmee burgerlijk en ietwat onorigineel.
het zal er straks best leuk uitzien, maar het is kil, steriel, koud en onpersoonlijk. een duur merk maakt je persoonlijkheid namelijk niet. maar daar zal je ooit of nooit achterkomen.
Leuke ruimte!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 11:32 schreef fashion4life. het volgende:
Nog 2 weken en dan is het zover..; de sleuteloverdracht. Hierbij alvast wat foto's, hou jullie op de hoogte mbt de inrichting..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alle ideeen, op/ aanmerkingen zijn welkom(opbouwende kritiek).
Groet Niels.
In dat geval zou ik op de bank neerploffen, kan helemaal als je een goede chaise longue neemt of een slaapbank. Van tevoren wel uitklappenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:33 schreef arneaux het volgende:
Hoogslapers zijn kut.
1. ze doen altijd pijn aan je voeten
2. als je gezopen hebt is het een klus om erin te komen
3. als je teveel gezopen hebt is het vaak een te grote klus om er snel uit te komen
Misschien komt t omdat ik niet zo vaak bezopen ben, maar ik vind hoogslapers toch wel erg handig. Denk dat TS er zeker plezier van heeftquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:33 schreef arneaux het volgende:
Hoogslapers zijn kut.
1. ze doen altijd pijn aan je voeten
2. als je gezopen hebt is het een klus om erin te komen
3. als je teveel gezopen hebt is het vaak een te grote klus om er snel uit te komen
Boeie . Kan hem wat schelen wat jij er over te vertellen hebt. Jaloers?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het onderbouwd in dit topic. ik vind dat je een flinke prijs hebt betaald voor een kippenhok in een redelijk slechte buurt, als is die buurt ietsje aan het stijgen wordt het geen pijp/jordaan. daarnaast vind ik dat je aan je inrichting heel erg veel geld uitgeeft en dat ik bang ben (ook gezien je username) dat je alleen maar merkjesgeil bent en daarmee burgerlijk en ietwat onorigineel.
het zal er straks best leuk uitzien, maar het is kil, steriel, koud en onpersoonlijk. een duur merk maakt je persoonlijkheid namelijk niet. maar daar zal je ooit of nooit achterkomen.
Dat is ook geen oost, maar gewoon centrumquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je hoeft geen nostradamus te zijn om nu in de toekomst te kunnen kijken. maar ik wens je vooral veel woongenot natuurlijk. oost is upcoming, maar nog steeds heb je erg slechte stukjes.
Super mooi!! alleen.. moet ik ook kastruimte creeeren en het ontwerp wat er nu ligt voldoet aan beide.. ik hou jullie op de hoogte, over 1,5 week begin ik eraan!!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:29 schreef Krln het volgende:
podium bouwen en daar een grote 'la' in met matras, dat als bed gebruiken. en op het podium dan je bank etc. als je muren toch hoog zat zijn?
hier filmpje ter verduidelijking
vind je stijl en ideeen erg leuk.
Wel kut als je afstandsbediening het niet meer doetquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:29 schreef Krln het volgende:
podium bouwen en daar een grote 'la' in met matras, dat als bed gebruiken. en op het podium dan je bank etc. als je muren toch hoog zat zijn?
Dan is het een domme opmerking, want iedereen is anders, en ik durf te wedden dat er hele volksstammen zijn die niet "zo een hypotheek van 150k krijgen"quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:05 schreef king_of_the_night het volgende:
Een hypotheek van 150 000 kun je zo krijgen, hoor.
Ik heb niet de hele topic gelezen, alleen het gezeik over de prijs.
Als je een redelijk salaris hebt, wat je meestal al hebt vanaf hbo, dan kun je dus zo een hypotheek van 150000 krijgen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan is het een domme opmerking, want iedereen is anders, en ik durf te wedden dat er hele volksstammen zijn die niet "zo een hypotheek van 150k krijgen"
Ik vind het nogal een aannamequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:51 schreef king_of_the_night het volgende:
[..]
Als je een redelijk salaris hebt, wat je meestal al hebt vanaf hbo, dan kun je dus zo een hypotheek van 150000 krijgen.
Is dat laminaat? Ik zoek namelijk nog een vloer met precies diezelfde kleur. Mijn meubels hebben die kleur ook.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:03 schreef denimfanatism het volgende:
Je appartement ziet er mooi uit! Ik vind het vooral leuk dat je veel zelf laat maken. Een simpel design van een beetje normale kwaliteit is vaak, vaak onterecht, heel duur. Ik heb ook een aantal dingen zelf gemaakt. Als je nog geen rolgordijn hebt gevonden heb ik hier wat fotos van de mijne;
[ afbeelding ]
Als 'accentkleur' heb ik wenge. de rest van mijn kamer is overigens strak zwart of wit.
[ afbeelding ]
ik ben ook van plan om volgend jaar in amsterdam te gaan wonen, maar dan als student.. ik ben beniewd wat ik dan van de situatie kan maken. Ik heb een beetje dezelfde achtergrond als jij.
Gefeliciteerd met je huis(jequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:46 schreef fashion4life. het volgende:
Nou vandaag de eerste "klus-dag". Ze zeggen het altijd "schoon op te leveren", nou de eerste 3 uur bezig geweest met boenen!!! En zal de komende dagen nog wel wat stof/ zaagsel/ gruis gaan vinden haha.
Morgen krijg ik mijn bed/ kast binnen!! eerder dan verwacht, dus dan kan er meteen geknutseld worden.
Wel zijn er nog meer punten bij gekomen die niet oke zijn..
Afzuiginstallatie kom in een keukenkastje uit, zonder ook mijn enige afvoer!! dus dat gaat natuurlijk lekker vet en vochtig worden, dit moeten ze oplossen!! verder nog wat kleine dingen..
Uiteraard maak ik foto's van de bouw van de bed/kast.
Ik ben er alleen nog steeds niet uit wat ik voor de ramen wil:-S maar voorkeur gaat denk ik toch uit naar lichtgrijze gordijnen.. moet morgen of de dag erna een keuze gaan maken!!!
Groet Niels.
Ik zou dan wel wat hoogte overhouden voor je beddegoed, dat moet bij dit voorbeeld weer ergens anders worden opgeborgen terwijl er op laten liggen natuurlijk veel handiger is. Ik heb ook een keer zoiets bij een klusprogramma gezien maar ik weet niet meer welke. Daar hadden ze toen de keuken op de verhoging gebouwd.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:29 schreef Krln het volgende:
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:31 schreef Renesite het volgende:
Mooi mooiBeter een studio dan een hokkerig klein klein 45m2 appartement in West/Zuid waar je slaapkamer een inloopkast is
!
ziet er retestrak uit amigo.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:45 schreef fashion4life. het volgende:
![]()
Ben benieuwd naar jullie reactie's.
EDIT: uiteraard zijn de deurtjes in de maak.
Groet Niels.
Uiteraard, je kunt ze er volledig uitrijden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:53 schreef maok het volgende:
Leuk. Lijkt wel een beetje op het bed iemand die ik ken die ook een studio heeft. Ik vind het wel leuk dat je niet direct op het bed kijkt als je op de bank zit ofzo.
Die kledingrekken komen op wieltjes neem ik aan?
maar geef toe, dit is geen huis om samen te wonen toch?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:00 schreef fashion4life. het volgende:
Overigens is het plafond, ook al is hij nu verlaagd nog steeds 2.4m hoog.
Het bed is 1.20m hoog+ 20cm matras, hou ik toch nog een meter over.. je kunt dus makkelijk zitten, zonder je in rare standen te worstelen om je bed uit te komen..
groet Niels.
Ben ik ook helemaal niet van plan, die plannen zijn er ook niet en uiteraard zal ik dan op zoek gaan naar een andere woning, nergens staat vermeld dat ik plannen heb tot samenwonen???quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar geef toe, dit is geen huis om samen te wonen toch?
hoi niels,quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:14 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Ben ik ook helemaal niet van plan, die plannen zijn er ook niet en uiteraard zal ik dan op zoek gaan naar een andere woning, nergens staat vermeld dat ik plannen heb tot samenwonen???
Dit is een woning voor mezelf en niet meer dan dat en daar voldoet deze woning aan.
groet Niels.
Ja maar hij loopt er alleen maar op met zijn superzachte merksokjes!quote:Op zaterdag 1 november 2008 10:26 schreef k_man het volgende:
Een geschilderd houten trappetje? Zonder bescherming? Ik vrees dat zoiets snel slijt.
Morgen gaat het bed hoogglans wit geverfd worden. Tevens worden die dag de badkameracc. opgehangen.quote:Op maandag 3 november 2008 12:48 schreef wimmertje het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd. Goed idee van dat bed trouwens!!!
Wanneer komen de volgende foto's?
Wat ben jij altijd snel met conclusies trekkenquote:Op zaterdag 1 november 2008 10:26 schreef k_man het volgende:
Een geschilderd houten trappetje? Zonder bescherming? Ik vrees dat zoiets snel slijt.
No worries, geloof me die ene keer in bed en uit bed per dag, overleefd dit trappetje wel hoor..quote:Op maandag 3 november 2008 15:49 schreef k_man het volgende:
Ik zie twee vragen en een vermoeden. Waar zie jij de conclusies?
het moet ook 1 massief wit blok worden:)quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:21 schreef k_man het volgende:
Ah, een twijfelaartje dus. Hoe doet je dat met je matras? Leg je die gewoon op de bovenkant van het meubel, dus zonder een echte bedbodem?
Het is allemaal wel strak en minimalistisch, maar nu ik het zo zie... een beetje te saai, denk ik. Het is vooral één groot, massief wit blok. Je - althans ik - zou dat toch iets willen doorbreken. Hoewel het waarschijnlijk al een genoeg zal zijn als je er beddegoed in een andere kleur op hebt liggen.
het zijn al RVS grepen.. iets moeilijk op de foto te zien.quote:Op woensdag 5 november 2008 20:01 schreef BBQ-kip het volgende:
Leuk keukentje hoor, je zou de kunststof (?) greepjes zelf kunnen vervangen en dan ziet je keuken er nog strakker en chiquer uit
Foto van mijn eerste post is van de modelwoning..quote:Op woensdag 5 november 2008 20:31 schreef Mr_Moon het volgende:
Is die foto van je keuken nu gespiegeld of staat er een andere foto in de OP?
Ik hoop morgen eindelijk de kast af te hebben, dan is de bad/ toiletkamer aan de beurt.quote:Op woensdag 5 november 2008 20:36 schreef spanishgirl het volgende:
Wat een leuk huisje, wanneer komen er weer nieuwe fotos?
In deze prijs zit een volledig gerenoveert pand(zowel binnen als buiten), kunstof kozijnen, verlaagdplafond met inbouw halogeenspots, keuken, badkamer, laminaatvloer enz.quote:Op woensdag 5 november 2008 20:23 schreef HiZ het volgende:
¤5000 per m² in Oost ? Ik ben er eventjes helemaal stil van.
Omdat het standaard maten zijn en die passen niet in de kast haha. kast is max 60cm diep, lekbak 65 cm..quote:Op woensdag 5 november 2008 21:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ambitieus
Wordt wel leuk allemaal
Maar waarom ga je in godsnaam zelf een lekbak voor de wasmachine maken?
140 x 200 komt op 181 euroquote:Deze exclusieve satijnen hoeslakens zijn van de beste langstapelige katoensoorten ter wereld gemaakt, door een selectie van uitsluitend de fijnste katoendraden zijn dit de enige echte Katoen-Satijnen hoeslakens (De fijnste katoen heet satijn), een mooiere kwaliteit katoenen hoeslakens bestaat niet ! Voor het verven van deze katoen zijn de beste verfgrondstoffen gebruikt waardoor de kleurechtheid lang gegarandeerd is. Door de fijne katoendraad heeft het hoeslaken een lichte glans
- Geschikt voor (water-)matras tot 30 cm. hoog!
- Wasbaar tot 60 C.
- Kan in droogtrommel
- Strijkvrij!
Andere maten zijn op verzoek ook leverbaar, bel of e-mail hiervoor.
Door de exclusiviteit van dit produkt wordt het hoeslaken custom-made gefabriceerd, waardoor de levertijd 4 tot 6 weken is.
Levertijd: 20-30 werkdagen
quote:Op woensdag 5 november 2008 22:05 schreef schatje het volgende:
Een tip voor bedtextiel:
Christian Fischbacher
Chr. Fischbacher Hoeslakens Satijn
[..]
140 x 200 komt op 181 euro
Eh, ja, dat is wat mijn buurman ook te koop heeft, een perfect onderhouden woning met een vierkante meter prijs van ¤5000. Alleen ligt die wel gewoon in het centrum op spuugafstand van het Leidseplein.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:41 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
In deze prijs zit een volledig gerenoveert pand(zowel binnen als buiten), kunstof kozijnen, verlaagdplafond met inbouw halogeenspots, keuken, badkamer, laminaatvloer enz.
Het is dus niet alleen de oppervlakte waar ik voor betaald heb.
Groet Niels.
de prijzen dalen. daarom vroeg ik ts ook of ie niet beter even gewacht had kunnen hebben.quote:Op donderdag 6 november 2008 00:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, ja, dat is wat mijn buurman ook te koop heeft, een perfect onderhouden woning met een vierkante meter prijs van ¤5000. Alleen ligt die wel gewoon in het centrum op spuugafstand van het Leidseplein.
Ik vind de implicaties daarvan voor de waarde van mijn eigen woning al belachelijk, maar om dan dezelfde prijs voor Oost terug te zien?
Voor dat geld slaap ik liever op een gewoon katoenen lakentje hoorquote:Op woensdag 5 november 2008 22:05 schreef schatje het volgende:
Een tip voor bedtextiel:
Christian Fischbacher
Chr. Fischbacher Hoeslakens Satijn
[..]
140 x 200 komt op 181 euro
Hoeveel zullen de prijzen nog dalen dan, waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 6 november 2008 00:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de prijzen dalen. daarom vroeg ik ts ook of ie niet beter even gewacht had kunnen hebben.
Op het simpele feit dat mensen die hun huis willen verkopen het aan de straatstenen niet kwijtraken tegen de 'oude' prijzen. En ga maar uit van 10% daling, als het een beetje meevalt.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:11 schreef spanishgirl het volgende:
[..]
Hoeveel zullen de prijzen nog dalen dan, waar baseer je dat op?
AMEN!!quote:Op donderdag 6 november 2008 14:52 schreef nikao het volgende:
wat een gezeur om het geld inderdaad..... als de TS deze prijs over heeft voor het woongenot wat hij ervoor terugkrijgt is het toch prima?
Het wordt een laddertje met 3 opstapjes.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:27 schreef maok het volgende:
Hoe gaat het trapje bij het bed worden? Een laddertje of maak je losse treedjes?
Badkamer wel, maar de accessoires niet.. tegels vond ik wel mooi.. beetje in de stijl van de deuren..quote:Op donderdag 6 november 2008 20:06 schreef nikao het volgende:
badkamer was toch al zo bij aankoop of heb ik iets gemist? (had gezien de andere dingen andere tegels bij jou verwacht)
Je gaat iedere ochtend je laddertje in kast opbergen, om 'm er iedere avond weer uit te halen?quote:Op donderdag 6 november 2008 20:04 schreef fashion4life. het volgende:
Wanneer er geen gebruik van gemaakt wordt, zal deze dus opgeborgen worden in de kast.
quote:Op donderdag 6 november 2008 14:14 schreef maok het volgende:
-knip- Ik vraag me trouwens af wat je met de deurtjes van je bed gaat doen, komen daar nog greepjes op of hou je het greeploos? Ik zou er van die inbouw druksnappertjes in maken die je ook wel in keukenkastjes hebt zitten, dan hou je het lekker strak.
Waarom dat dan?quote:Op donderdag 6 november 2008 20:55 schreef Guppyfriend het volgende:
ik gebruik mn keukentrapje dagelijks meerdere keren per dag,
ff off-topic. Je foto's zijn geweldigquote:Op donderdag 6 november 2008 22:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom dat dan?
En hoezo is het gezeik om te vragen naar dat laddertje? Waar ie het laddertje overdag laat moet ie lekker zelf weten, maar ik zou het niet iedere keer in een kastje stoppen. Zo'n mooi, zelf ontworpen laddertje.
geen Zack accessoires? zeer mooi, lekker strak, vind ik wel bij de rest van je inrichting passen..quote:Op donderdag 6 november 2008 20:08 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Badkamer wel, maar de accessoires niet.. tegels vond ik wel mooi.. beetje in de stijl van de deuren..
omdat ik ukkie pukkie ben en mn keuken hoog isquote:Op donderdag 6 november 2008 22:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom dat dan?
En hoezo is het gezeik om te vragen naar dat laddertje? Waar ie het laddertje overdag laat moet ie lekker zelf weten, maar ik zou het niet iedere keer in een kastje stoppen. Zo'n mooi, zelf ontworpen laddertje.
Is inderdaad een mooie stoel, very stylishquote:Op vrijdag 7 november 2008 14:35 schreef LuNaTiC het volgende:
TVP
jouw inrichting heeft ongeveer dezelfde stijl als ik ook in mn hoofd heb.
Zaterdag ga ik even kijken in de showroom van http://4udesigned.nl/
hebben ze best wel mooie meubelen zo op het eerste gezicht. Maar ik wil het natuurlijk wel even met eigen ogen bekijken en uitproberen.
Aangezien ik nu ook m'n bureau in de woonkamer krijg, moet ik toch een beetje een stijlvolle bureaustoel neerzetten:
[ afbeelding ]
Ik heb 3 spots... laag voltage, sfeerverlichting..quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:59 schreef nikao het volgende:
mooi...
heb je ook (led) verlichting onder aan de wandmeubel?
quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:37 schreef k_man het volgende:
Ha, als je die boekenplank zo gaat doen als ik denk dat je bedoelt is het een heel leiuk idee. Maakt het bed dan ook meteen wat minder een dominant, wit blok.
quote:
Wat is er nu weer? Eerder viel je er al over toen ik TS een vraag stelde over het laddertje, nu mag ik 'm ook geen compliment geven? Wat mag ik hier wel zeggen?quote:
Ik zei toch dat ik het leuk vond?quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:14 schreef Stormqueen het volgende:
Laat die jongen lekker z'n studio inrichten, alles wat ik tot nu toe zie is leuk.
Goed plan.quote:Maar ik zal m'n waffel verder wel houden.
Naja, ik zie dat dan gewoon anders dan jij geloof ikquote:Op zaterdag 8 november 2008 12:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zei toch dat ik het leuk vond?
Bovendien heb je ook weinig aan zo'n topic als iedereen in ademloze bewondering aan je voeten ligt. Als ik TS zou zijn zou ik liever hebben dat mensen opmerkingen maken in de trant van 'leuk hoor, maar heb je ook gedacht aan zus en zo?' of 'zou het niet mooier zijn als...'.
Dat ding is wel echt zo besmettelijk als de pest. Twee keer met een spijkerbroek er op zitten en je hebt al blauwige vlekkenquote:Op vrijdag 7 november 2008 14:35 schreef LuNaTiC het volgende:
TVP
jouw inrichting heeft ongeveer dezelfde stijl als ik ook in mn hoofd heb.
Zaterdag ga ik even kijken in de showroom van http://4udesigned.nl/
hebben ze best wel mooie meubelen zo op het eerste gezicht. Maar ik wil het natuurlijk wel even met eigen ogen bekijken en uitproberen.
Aangezien ik nu ook m'n bureau in de woonkamer krijg, moet ik toch een beetje een stijlvolle bureaustoel neerzetten:
[ afbeelding ]
eigenlijk wil je zeggen, dat deed ik ook bij het zien van de prijs/buurt, dat wij enorm hebben gemazzeld toen we kochtten.quote:Op woensdag 5 november 2008 20:23 schreef HiZ het volgende:
¤5000 per m² in Oost ? Ik ben er eventjes helemaal stil van.
Rondom komen er boekenplanken..quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:02 schreef ChRoNiC het volgende:
Het wordt wel mooi vind ik. Alleen beetje kil, dat blijf ik toch vinden.
Wat ga je aan de muur hangen?
Als je alleen de desbetreffende delen opnieuw verft, krijg je een kleurverschil. dus zit er niets anders op dan opnieuw schilderen..quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:39 schreef zoalshetis het volgende:
ts. twee vliegjes is toch geen reden om alles opnieuw te schilderen?
perfectie it isquote:Op dinsdag 11 november 2008 18:39 schreef zoalshetis het volgende:
ts. twee vliegjes is toch geen reden om alles opnieuw te schilderen?
ik heb nog steeds twee compnentenlijm van de http://www.polyservice.nlquote:Op dinsdag 11 november 2008 19:59 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Als je alleen de desbetreffende delen opnieuw verft, krijg je een kleurverschil. dus zit er niets anders op dan opnieuw schilderen..
Het houdt je in ieder geval bezig!!
Groet Niels.
Ik monteer op de uiteindes van de trappen een plintje, die dezelfde kleur hebben als het laminaat.. zo laat ik de kleur terugkomenquote:Op dinsdag 11 november 2008 20:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb nog steeds twee compnentenlijm van de http://www.polyservice.nl
voor je trap. beetje vogelzand erdoor en je hebt een eeuwigslijtvaste en moderne laag.
sowieso is die polyservice een prachtzaak. ook als je ooit nog een bootje neemt. watervast, keihard en mooi.
quote:
ehm. ok.quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:44 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Ik monteer op de uiteindes van de trappen een plintje, die dezelfde kleur hebben als het laminaat.. zo laat ik de kleur terugkomen
quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ehm. ok.
maar je kan toch een keer naar die zaak poly ennogwat gaan? want ze zijn goedkoper dan de verfwinkel en je kan er (polyfoam)rollertjes halen die je kasten retestrak maken en kleefdoeken die echt goedkoop zijn. wat jij wilt. ze zitten vanaf het amstelstation misschien een kwartiertje of tien minuten met de bus.
of een welgemeende tip? kan natuurlijk ook...? de naam wordt nota bene niet eens genoemdquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:50 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Heb je aandelen in die tent?
Riekt een beetje naar spam...
Zoiets ja, hoe eet je zo snel twee huizen op ?quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
eigenlijk wil je zeggen, dat deed ik ook bij het zien van de prijs/buurt, dat wij enorm hebben gemazzeld toen we kochtten.
al heb ik door crisis al twee huizen opgevroten.
Had je niet vooraf al bedacht dat je inbouwspots wilde hebben of zo, want normaal gesproken leg je bij een verlaagd plafond de kabels voor de verlichting al tijdens de aanleg van het plafond zelf, want later kom je er idd niet meer bijquote:Op dinsdag 18 november 2008 20:47 schreef fashion4life. het volgende:
Verlichting is erg moeilijk, ik wilde ook in het woongedeelte inbouwspots, blijkt het verlaagde plafond allerlei metalen frames te hebben, waardoor kabels trekken onmogelijk wordt, daar ik niet in die frames kan boren(te weinig ruimte).
Er liggen inderdaad kabels, maar omdat er is gewerkt met metalen profielen kan ik dus niet bij iedere kabel op de plekker waar ik spots wil hebben.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:37 schreef Gurb het volgende:
[..]
Had je niet vooraf al bedacht dat je inbouwspots wilde hebben of zo, want normaal gesproken leg je bij een verlaagd plafond de kabels voor de verlichting al tijdens de aanleg van het plafond zelf, want later kom je er idd niet meer bij
?
Uiteraard, er komen:quote:Op woensdag 26 november 2008 21:14 schreef Ewelina het volgende:
Die poefjes zijn leuk!
Ik vind de rest een beetje 'klinisch' ogen. Ga je nog dingen als planten / foto's /schilderijen in je huis zetten (of ophangen) ? Dat oogt wat minder kil.
Zoals het nu loopt, de week van 8 december.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:46 schreef spanishgirl het volgende:
Echt leuk gedaan, wanneer ga je der wonen?
Jouw basis is heel mooi.. en door wat planten neer te zetten en andere dingetjes creeer je meer kleurquote:Op woensdag 26 november 2008 22:33 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Uiteraard, er komen:
- Witte orgideen.
- Ook komt er 1 of 2 wanden vol met fotolijsten van diverse afmetingen te hangen( boven het wandmeubel en of boven de boekenplank aan de lange zijde). Veelal foto's uit boeken, zowel zwart/ wit alsmede felgekleurd(denk aan rood, okergeel en kobalt blauw).
- Ben nog op zoek naar een witte vaas voor op het wandmeubel.
- En niet te vergeten de gelhaard aan de muur.
Accessoires uitzoeken is het gemakkelijkst als je er woont, om zo je eigen sfeer e creeeren, moet een woning worden waar je in kunt en mag! leven, moet geen hotelkamer worden;-)
Als het goed is krijg wordt hij vrijdag geleverd, maar ik ga ervanuit dat ik hem pas maandag heb;-)quote:Op woensdag 26 november 2008 23:05 schreef spanishgirl het volgende:
[..]
Jouw basis is heel mooi.. en door wat planten neer te zetten en andere dingetjes creeer je meer kleur![]()
Wanneer ga je de gelhaard plaatsen? heb je hem al uitgezocht?
Een haard geeft al heel snel warmte en sfeer in je huis, goede keuzequote:Op donderdag 27 november 2008 09:50 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Als het goed is krijg wordt hij vrijdag geleverd, maar ik ga ervanuit dat ik hem pas maandag heb;-)
Het is een ethanolhaard van 40x 40x 10cm zo smal mogelijk dus...
Dit is het idee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Groet Niels
erg mooi hoor!!quote:Op woensdag 26 november 2008 20:21 schreef fashion4life. het volgende:
Vandaag weer even een dagje in Amsterdam geweest
Tevens de barkrukken en de salontafel opgehaald. Ook zag ik nog een leuke wit lederen poef in de showroom staan, waar ik er 2 van gekocht heb.
Poging nummer 4!!! om de boekenplanken hoogglans zwart te schilderen, vreselijk moeilijk gewoon, maar nu zijn ze dan ook erg mooi afgelakt..(op de fot hangen ze nog te drogen;))
FOTO'S
Boekenplanken zwart hangend:
[ afbeelding ]
Bar met krukken(nog gedeeltelijk verpakt)
[ afbeelding ]
Salontafel(gehard zwart glas met geborsteld stalen poten) 120cmx 55cm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de wit lederen poef, tweemaal:
[ afbeelding ]
Zondag, ga ik nog 1x het gehele bed aflakken en komt de verlichting in de living.. Maandag is de planning de bank te gaan halen.. Gordijnen laten helaas nog even op zich wachten..
Groet Niels.
Mooie bank, maar denk dat je er toch niet echt lekker op kan zitten. En zeker een tukkie doen lijkt me niet echt ideaal. Of heb ik dat mis?quote:Op donderdag 27 november 2008 13:12 schreef fashion4life. het volgende:
Bank en poef komen niet uit dezelfde serie, wel zijn ze goed met elkaar te combineren:
Dit is de bank, leuningen zijn zowel links als rechts te verstellen. Totale lengte 200cm bij 90cm diep.
Daarnaast wil ik nog een 3-tal extra kussen voor het zitgemak en voor de sfeer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij oogt inderdaad erg hard.quote:Op donderdag 27 november 2008 13:28 schreef robbolo het volgende:
[..]
Mooie bank, maar denk dat je er toch niet echt lekker op kan zitten. En zeker een tukkie doen lijkt me niet echt ideaal. Of heb ik dat mis?
Niet alle design hoeft duur te zijn.. kwestie van goed zoeken en bellen.. uiteraard alles wat in een winkel gekocht wordt is vaak duurder(marge), als je iets direct bij de leverancier vandaan kan halen scheelt dat enorm. Of net tegen een goede actie aanlopen, wanneer winkels hun voorraad weg willen doen.quote:Op donderdag 27 november 2008 13:13 schreef Ewelina het volgende:
Ik vind die bank wel heel gaaf. Zal wel duur zijn
Mooie bank, maar ik denk dat je je wat verkijkt op uiterlijk vs comfort. Misschien zat ie wel lekker toen je even ging zitten in de winkel, maar hierop ga je niet uitgebreid een avondje met een vriendinnetje hangen en een dvd-tje kijken.quote:Op donderdag 27 november 2008 13:12 schreef fashion4life. het volgende:
Bank en poef komen niet uit dezelfde serie, wel zijn ze goed met elkaar te combineren:
Dit is de bank, leuningen zijn zowel links als rechts te verstellen. Totale lengte 200cm bij 90cm diep.
Daarnaast wil ik nog een 3-tal extra kussen voor het zitgemak en voor de sfeer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met dat tukkie bedoel ik gewoon ff met je hoofd op de leuning liggen. Ga je toch last van je nek krijgen denk ikquote:Op donderdag 27 november 2008 13:44 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Hij oogt inderdaad erg hard.
Maar hij is heerlijk geveerd en zat erg aangenaam!
Tevens kun je er een slaapbank van maken..
Dat zie ik jou steeds zeggen als iemand een keer een kanttekening plaatst. Zolang het gewoon een opmerking is, wil ik me graag vrij voelen om gewoon mijn mening te geven. Ik geef die ook op het positive vlak nl. Bovendien zijn mensen niet altijd gebaat bij alleen maar ja en amenquote:Op donderdag 27 november 2008 14:27 schreef Stormqueen het volgende:
Wat zitten mensen toch weer te miepen zeg
Niet bij een kanttekening, nee, maar het valt me in dit topic gewoon op dat vrijwel iedere post een kritische noot heeft, of dat er gemeldt wordt dat "ik het allemaal anders had gedaan". En dat vind ik gewoon een beetje sneu voor TS. Want die is gewoon ook keiblij met z'n huisje en z'n spulletjes enzoquote:Op donderdag 27 november 2008 14:36 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat zie ik jou steeds zeggen als iemand een keer een kanttekening plaatst. Zolang het gewoon een opmerking is, wil ik me graag vrij voelen om gewoon mijn mening te geven. Ik geef die ook op het positive vlak nl. Bovendien zijn mensen niet altijd gebaat bij alleen maar ja en amen
op- of onderbouwende kritiek kan geen kwaad:)quote:Op donderdag 27 november 2008 14:36 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat zie ik jou steeds zeggen als iemand een keer een kanttekening plaatst. Zolang het gewoon een opmerking is, wil ik me graag vrij voelen om gewoon mijn mening te geven. Ik geef die ook op het positive vlak nl. Bovendien zijn mensen niet altijd gebaat bij alleen maar ja en amen
Ik heb toch niks "afkrakerigs" gelezen over de bank. In beide posts die wat kritisch zijn word er gewoon een mening gegeven. En als er geen mening gegeven mag worden moet je niet op een openbaar forum posten. Bij allebei staat trouwens dat het een mooie bank isquote:Op donderdag 27 november 2008 14:48 schreef maok het volgende:
Mee eens. Als TS nou had gezegt 'ik ben van plan om deze bank te kopen, wat vinden jullie er van?' dan kun je dat soort meningen geven maar nu is het gewoon afkraken en heeft het niets meer met opbouwende kritiek te maken. Je afvragen of zo'n bank lekker zit vanuit intresse is natuurlijk wat anders, maar ik lees verschillende opmerkingen met een hele andere ondertoon, dan kun je net zo goed niet reageren.
Met mijn studentenbudget (lees: ik ben blutquote:Op donderdag 27 november 2008 13:46 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Niet alle design hoeft duur te zijn.. kwestie van goed zoeken en bellen.. uiteraard alles wat in een winkel gekocht wordt is vaak duurder(marge), als je iets direct bij de leverancier vandaan kan halen scheelt dat enorm. Of net tegen een goede actie aanlopen, wanneer winkels hun voorraad weg willen doen.
Het laatste was bij mij van toepassing.
quote:Op donderdag 27 november 2008 09:50 schreef fashion4life. het volgende:
[..]
Als het goed is krijg wordt hij vrijdag geleverd, maar ik ga ervanuit dat ik hem pas maandag heb;-)
Het is een ethanolhaard van 40x 40x 10cm zo smal mogelijk dus...
Dit is het idee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Groet Niels
Tja tot je erachterkomt dat de wand maar 43cm breed is en de oorspronkelijke tekening van 50x40 dus niet gaat passen.. maa rhet idee is duidelijk;-)quote:Op donderdag 27 november 2008 15:31 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
toch leuk iets wat vierkant is qua maatvoering , tekenen als een rechthoek, wel mooi idee
Dat bedoel ikquote:Op donderdag 27 november 2008 15:07 schreef fashion4life. het volgende:
Zo nu klaar allemaal haha..
Een ieder mag zijn mening geven, of die nou posi- of negatief is, het blijft zoals het nu is en dat is hoe ik het wil;-)
toch net even die ondertoon he hahaha;-) geintjequote:Op donderdag 27 november 2008 16:26 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat bedoel ikEn het ziet er over het algemeen tof uit, ik denk alleen dat je je iets meer bewust moet zijn n en niet alleen naar kijken
Maar goed, je woont er nog niet natuurlijkHet is een leuk huisje
van het feit dat je er in moet gaan leve
hmm erg moeilijk te zien zo, maar je smaak kennende is het vast mooiquote:Op zondag 30 november 2008 17:52 schreef fashion4life. het volgende:
Hierbij de foto van de kleur van de gordijnen..
Ze zijn staalgrijs met een onderliggende bruine draad. Beetje de kleur van een antilope;)
Moeilijk te fotograferen helaas.. maar hierbij een impressie:
[ afbeelding ]
Helaas zit er op de plaats waar de gordijnen moeten komen hangen over de totale lengte een metalen profiel, althans zo geeft mijn metaaldetoctor aan.. dus moet even kijken of ik gewoon ga boren, of dat ik ze aan de wand bevestig met een L-prifiel..
Tevens vandaag de laatste boekenplank en het geraamte van het bed voor de laatste keer geschildert.
Morgen de deurtjes van het bed schilderen.
Moeilijk te zien, maar de kleur lijkt me erg mooiquote:Op zondag 30 november 2008 17:52 schreef fashion4life. het volgende:
Hierbij de foto van de kleur van de gordijnen..
Ze zijn staalgrijs met een onderliggende bruine draad. Beetje de kleur van een antilope;)
Moeilijk te fotograferen helaas.. maar hierbij een impressie:
[ afbeelding ]
Helaas zit er op de plaats waar de gordijnen moeten komen hangen over de totale lengte een metalen profiel, althans zo geeft mijn metaaldetoctor aan.. dus moet even kijken of ik gewoon ga boren, of dat ik ze aan de wand bevestig met een L-prifiel..
Tevens vandaag de laatste boekenplank en het geraamte van het bed voor de laatste keer geschildert.
Morgen de deurtjes van het bed schilderen.
Ik heb van die wieltjes.. dus haken aan het gordijn..quote:Op zondag 30 november 2008 22:51 schreef nikao het volgende:
[..]
hmm erg moeilijk te zien zo, maar je smaak kennende is het vast mooi
Hoe/waaraan hang je ze op? (heb je wieltjes of van die 'ogen' ?)
hahah omdat er een campingstoel in staat alle gereedschap er nog ligt.. poefjes er nogal vreemd bij staan haha.. al om al niet de juiste opstelling..quote:Op maandag 1 december 2008 21:03 schreef k_man het volgende:
Op die laatste foto lijkt het nogal vol?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |