abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 november 2008 @ 20:46:56 #251
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_63546004
Hmm ik het begin was ik wel enthousiast, en natuurlijk je ding moet je blijven doen, maar het begint een beetje op een hotel te lijken.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_63546929
Die poefjes zijn leuk!

Ik vind de rest een beetje 'klinisch' ogen. Ga je nog dingen als planten / foto's /schilderijen in je huis zetten (of ophangen) ? Dat oogt wat minder kil.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_63548318
die tafel is slick
pi_63549918
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:14 schreef Ewelina het volgende:
Die poefjes zijn leuk!

Ik vind de rest een beetje 'klinisch' ogen. Ga je nog dingen als planten / foto's /schilderijen in je huis zetten (of ophangen) ? Dat oogt wat minder kil.
Uiteraard, er komen:

- Witte orgideen.

- Ook komt er 1 of 2 wanden vol met fotolijsten van diverse afmetingen te hangen( boven het wandmeubel en of boven de boekenplank aan de lange zijde). Veelal foto's uit boeken, zowel zwart/ wit alsmede felgekleurd(denk aan rood, okergeel en kobalt blauw).

- Ben nog op zoek naar een witte vaas voor op het wandmeubel.

- En niet te vergeten de gelhaard aan de muur.

Accessoires uitzoeken is het gemakkelijkst als je er woont, om zo je eigen sfeer e creeeren, moet een woning worden waar je in kunt en mag! leven, moet geen hotelkamer worden;-)
pi_63549960
quote:
Op woensdag 26 november 2008 20:46 schreef spanishgirl het volgende:
Echt leuk gedaan , wanneer ga je der wonen?
Zoals het nu loopt, de week van 8 december.
  woensdag 26 november 2008 @ 22:57:30 #256
126620 Krln
Belg in Breda
pi_63550857
sorry als je het al gezegd hebt, maar waar heb je die poefjes vandaan? leuke stijl heb je!
  woensdag 26 november 2008 @ 23:05:16 #257
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_63551135
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:33 schreef fashion4life. het volgende:

[..]

Uiteraard, er komen:

- Witte orgideen.

- Ook komt er 1 of 2 wanden vol met fotolijsten van diverse afmetingen te hangen( boven het wandmeubel en of boven de boekenplank aan de lange zijde). Veelal foto's uit boeken, zowel zwart/ wit alsmede felgekleurd(denk aan rood, okergeel en kobalt blauw).

- Ben nog op zoek naar een witte vaas voor op het wandmeubel.

- En niet te vergeten de gelhaard aan de muur.

Accessoires uitzoeken is het gemakkelijkst als je er woont, om zo je eigen sfeer e creeeren, moet een woning worden waar je in kunt en mag! leven, moet geen hotelkamer worden;-)
Jouw basis is heel mooi.. en door wat planten neer te zetten en andere dingetjes creeer je meer kleur
Wanneer ga je de gelhaard plaatsen? heb je hem al uitgezocht?
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
  donderdag 27 november 2008 @ 09:02:03 #258
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63557194
Ik vind het mooi worden, een stijlvol mannenhuis
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_63558167
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:05 schreef spanishgirl het volgende:

[..]

Jouw basis is heel mooi.. en door wat planten neer te zetten en andere dingetjes creeer je meer kleur
Wanneer ga je de gelhaard plaatsen? heb je hem al uitgezocht?
Als het goed is krijg wordt hij vrijdag geleverd, maar ik ga ervanuit dat ik hem pas maandag heb;-)

Het is een ethanolhaard van 40x 40x 10cm zo smal mogelijk dus...

Dit is het idee:

Groet Niels
  donderdag 27 november 2008 @ 09:55:46 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_63558332
Die is wel cute, hoewel het formaat wel dusdanig klein is dat het een soort veredeld sfeerlicht wordt. Waar heb je die besteld?
disclaimer
pi_63558787
Dat wordt echt mooi zo! Mooi basic allemaal!
pi_63559186
Heb je alweer nieuwe foto's van het geheel?
pi_63560148
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:50 schreef fashion4life. het volgende:

[..]

Als het goed is krijg wordt hij vrijdag geleverd, maar ik ga ervanuit dat ik hem pas maandag heb;-)

Dit is het idee:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Groet Niels
Een haard geeft al heel snel warmte en sfeer in je huis, goede keuze Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Heel anders dan waar ik zelf mee bezig ben.
pi_63560955
quote:
Op woensdag 26 november 2008 20:21 schreef fashion4life. het volgende:
Vandaag weer even een dagje in Amsterdam geweest

Tevens de barkrukken en de salontafel opgehaald. Ook zag ik nog een leuke wit lederen poef in de showroom staan, waar ik er 2 van gekocht heb.

Poging nummer 4!!! om de boekenplanken hoogglans zwart te schilderen, vreselijk moeilijk gewoon, maar nu zijn ze dan ook erg mooi afgelakt..(op de fot hangen ze nog te drogen;))

FOTO'S

Boekenplanken zwart hangend:
[ afbeelding ]

Bar met krukken(nog gedeeltelijk verpakt)
[ afbeelding ]

Salontafel(gehard zwart glas met geborsteld stalen poten) 120cmx 55cm
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En de wit lederen poef, tweemaal:
[ afbeelding ]

Zondag, ga ik nog 1x het gehele bed aflakken en komt de verlichting in de living.. Maandag is de planning de bank te gaan halen.. Gordijnen laten helaas nog even op zich wachten..

Groet Niels.
erg mooi hoor!!

heb je een bank uit hetzelfde model als de poefs? of iets anders?
pi_63561026
misschien een tip voor hoogglans verf + drogen. Leg ze in de badkamer nadat je gedoucht hebt, anders krijg je van die stofdeeltjes in de lak.... En mogelijk daarna met autopoetsspul uitwrijfen!
pi_63563567
Bank en poef komen niet uit dezelfde serie, wel zijn ze goed met elkaar te combineren:

Dit is de bank, leuningen zijn zowel links als rechts te verstellen. Totale lengte 200cm bij 90cm diep.
Daarnaast wil ik nog een 3-tal extra kussen voor het zitgemak en voor de sfeer.

[ Bericht 0% gewijzigd door fashion4life. op 27-11-2008 13:17:56 ]
pi_63563589
Ik vind die bank wel heel gaaf. Zal wel duur zijn
pi_63564031
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:12 schreef fashion4life. het volgende:
Bank en poef komen niet uit dezelfde serie, wel zijn ze goed met elkaar te combineren:

Dit is de bank, leuningen zijn zowel links als rechts te verstellen. Totale lengte 200cm bij 90cm diep.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie bank, maar denk dat je er toch niet echt lekker op kan zitten. En zeker een tukkie doen lijkt me niet echt ideaal. Of heb ik dat mis?
pi_63564458
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:28 schreef robbolo het volgende:

[..]

Mooie bank, maar denk dat je er toch niet echt lekker op kan zitten. En zeker een tukkie doen lijkt me niet echt ideaal. Of heb ik dat mis?
Hij oogt inderdaad erg hard.

Maar hij is heerlijk geveerd en zat erg aangenaam!

Tevens kun je er een slaapbank van maken..
pi_63564496
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:13 schreef Ewelina het volgende:
Ik vind die bank wel heel gaaf. Zal wel duur zijn
Niet alle design hoeft duur te zijn.. kwestie van goed zoeken en bellen.. uiteraard alles wat in een winkel gekocht wordt is vaak duurder(marge), als je iets direct bij de leverancier vandaan kan halen scheelt dat enorm. Of net tegen een goede actie aanlopen, wanneer winkels hun voorraad weg willen doen.

Het laatste was bij mij van toepassing.

[ Bericht 3% gewijzigd door fashion4life. op 27-11-2008 13:51:29 ]
pi_63564573
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:12 schreef fashion4life. het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie bank, maar ik denk dat je je wat verkijkt op uiterlijk vs comfort. Misschien zat ie wel lekker toen je even ging zitten in de winkel, maar hierop ga je niet uitgebreid een avondje met een vriendinnetje hangen en een dvd-tje kijken.

Al met al vind ik het wel mooi, maar vind ik dat je het iets minder als een showroom moet zien en iets emer als een huis.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_63565479
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:44 schreef fashion4life. het volgende:

[..]

Hij oogt inderdaad erg hard.

Maar hij is heerlijk geveerd en zat erg aangenaam!

Tevens kun je er een slaapbank van maken..
Met dat tukkie bedoel ik gewoon ff met je hoofd op de leuning liggen. Ga je toch last van je nek krijgen denk ik
  donderdag 27 november 2008 @ 14:27:36 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_63565664
Wat zitten mensen toch weer te miepen zeg
disclaimer
pi_63565673
Eerlijk gezegd vond ik die bank het eerste object waarvan ik dacht van 'mmm... die zou ik ook wel willen hebben'
pi_63565944
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:27 schreef Stormqueen het volgende:
Wat zitten mensen toch weer te miepen zeg
Dat zie ik jou steeds zeggen als iemand een keer een kanttekening plaatst. Zolang het gewoon een opmerking is, wil ik me graag vrij voelen om gewoon mijn mening te geven. Ik geef die ook op het positive vlak nl. Bovendien zijn mensen niet altijd gebaat bij alleen maar ja en amen
  donderdag 27 november 2008 @ 14:39:54 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_63566045
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:36 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat zie ik jou steeds zeggen als iemand een keer een kanttekening plaatst. Zolang het gewoon een opmerking is, wil ik me graag vrij voelen om gewoon mijn mening te geven. Ik geef die ook op het positive vlak nl. Bovendien zijn mensen niet altijd gebaat bij alleen maar ja en amen
Niet bij een kanttekening, nee, maar het valt me in dit topic gewoon op dat vrijwel iedere post een kritische noot heeft, of dat er gemeldt wordt dat "ik het allemaal anders had gedaan". En dat vind ik gewoon een beetje sneu voor TS. Want die is gewoon ook keiblij met z'n huisje en z'n spulletjes enzo
disclaimer
pi_63566246
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:36 schreef Ripley het volgende:

[..]

op- of onderbouwende kritiek kan geen kwaad:)
  donderdag 27 november 2008 @ 14:48:48 #278
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63566274
Mee eens. Als TS nou had gezegt 'ik ben van plan om deze bank te kopen, wat vinden jullie er van?' dan kun je dat soort meningen geven maar nu is het gewoon afkraken en heeft het niets meer met opbouwende kritiek te maken. Je afvragen of zo'n bank lekker zit vanuit intresse is natuurlijk wat anders, maar ik lees verschillende opmerkingen met een hele andere ondertoon, dan kun je net zo goed niet reageren.
  donderdag 27 november 2008 @ 14:49:42 #279
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63566295
(k reageerde op Stormqueen trouwens)
pi_63566635
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:48 schreef maok het volgende:
Mee eens. Als TS nou had gezegt 'ik ben van plan om deze bank te kopen, wat vinden jullie er van?' dan kun je dat soort meningen geven maar nu is het gewoon afkraken en heeft het niets meer met opbouwende kritiek te maken. Je afvragen of zo'n bank lekker zit vanuit intresse is natuurlijk wat anders, maar ik lees verschillende opmerkingen met een hele andere ondertoon, dan kun je net zo goed niet reageren.
Ik heb toch niks "afkrakerigs" gelezen over de bank. In beide posts die wat kritisch zijn word er gewoon een mening gegeven. En als er geen mening gegeven mag worden moet je niet op een openbaar forum posten. Bij allebei staat trouwens dat het een mooie bank is
Maar even over tot de orde van de dag. Ik vind het wel een mooi appartement worden. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat
pi_63566795
Zo nu klaar allemaal haha..

Een ieder mag zijn mening geven, of die nou posi- of negatief is, het blijft zoals het nu is en dat is hoe ik het wil;-)
pi_63566993
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:46 schreef fashion4life. het volgende:

[..]

Niet alle design hoeft duur te zijn.. kwestie van goed zoeken en bellen.. uiteraard alles wat in een winkel gekocht wordt is vaak duurder(marge), als je iets direct bij de leverancier vandaan kan halen scheelt dat enorm. Of net tegen een goede actie aanlopen, wanneer winkels hun voorraad weg willen doen.

Het laatste was bij mij van toepassing.
Met mijn studentenbudget (lees: ik ben blut ) is alles duur

maarre... wat heb je voor die bank betaald, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?
pi_63567457
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:50 schreef fashion4life. het volgende:

[..]

Dit is het idee:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Groet Niels

toch leuk iets wat vierkant is qua maatvoering , tekenen als een rechthoek , wel mooi idee
pi_63567831
quote:
Op donderdag 27 november 2008 15:31 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

toch leuk iets wat vierkant is qua maatvoering , tekenen als een rechthoek , wel mooi idee
Tja tot je erachterkomt dat de wand maar 43cm breed is en de oorspronkelijke tekening van 50x40 dus niet gaat passen.. maa rhet idee is duidelijk;-)
pi_63568920
quote:
Op donderdag 27 november 2008 15:07 schreef fashion4life. het volgende:
Zo nu klaar allemaal haha..

Een ieder mag zijn mening geven, of die nou posi- of negatief is, het blijft zoals het nu is en dat is hoe ik het wil;-)
Dat bedoel ik En het ziet er over het algemeen tof uit, ik denk alleen dat je je iets meer bewust moet zijn van het feit dat je er in moet gaan leven en niet alleen naar kijken

Maar goed, je woont er nog niet natuurlijk Het is een leuk huisje

[ Bericht 3% gewijzigd door Ripley op 27-11-2008 17:20:53 ]
pi_63570005
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:26 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat bedoel ik En het ziet er over het algemeen tof uit, ik denk alleen dat je je iets meer bewust moet zijn n en niet alleen naar kijken

Maar goed, je woont er nog niet natuurlijk Het is een leuk huisje van het feit dat je er in moet gaan leve
toch net even die ondertoon he hahaha;-) geintje
pi_63626887
Gordijnen zijn binnen!! Morgen foto maken van de kleur en structuur van de stof..
pi_63647827
Hierbij de foto van de kleur van de gordijnen..

Ze zijn staalgrijs met een onderliggende bruine draad. Beetje de kleur van een antilope;)

Moeilijk te fotograferen helaas.. maar hierbij een impressie:

Helaas zit er op de plaats waar de gordijnen moeten komen hangen over de totale lengte een metalen profiel, althans zo geeft mijn metaaldetoctor aan.. dus moet even kijken of ik gewoon ga boren, of dat ik ze aan de wand bevestig met een L-prifiel..

Tevens vandaag de laatste boekenplank en het geraamte van het bed voor de laatste keer geschildert.
Morgen de deurtjes van het bed schilderen.
pi_63655665
quote:
Op zondag 30 november 2008 17:52 schreef fashion4life. het volgende:

Ze zijn staalgrijs met een onderliggende bruine draad. Beetje de kleur van een antilope;)

[ afbeelding ]

Helaas zit er op de plaats waar de gordijnen moeten komen hangen over de totale lengte een metalen profiel, althans zo geeft mijn metaaldetoctor aan.. dus moet even kijken of ik gewoon ga boren, of dat ik ze aan de wand bevestig met een L-prifiel..

Tevens vandaag de laatste boekenplank en het geraamte van het bed voor de laatste keer geschildert.
hmm erg moeilijk te zien zo, maar je smaak kennende is het vast mooi
Hoe/waaraan hang je ze op? (heb je wieltjes of van die 'ogen' ?)
  zondag 30 november 2008 @ 22:53:50 #290
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_63655731
quote:
Op zondag 30 november 2008 17:52 schreef fashion4life. het volgende:

[ afbeelding ]

Moeilijk te zien, maar de kleur lijkt me erg mooi
  zondag 30 november 2008 @ 22:59:29 #291
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_63655886
Waar heb je die poefjes gekocht? zijn ze ook in andere kleuren te koop?
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_63657266
petje af voor je geduld en netheid! (en dan ook nog eens alles hoogglans.. ik zou gillend gek worden omdat ik niet zo van schoonmaken houd )

Het ziet er erg mooi uit!! Mooie basis zoals je het nu hebt, lijkt me lekker wonen..
Vind ook dat je alles heel erg goed hebt uitgedacht om alles toch voor elkaar te krijgen op zo weinig vierkante meter!!

Zelf heb ik 38m2 (maar huur en niet in Amsterdam) en woon er sinds een week.. (wel van 50m2 terug naar 38m2)
Ben jaloers op jouw situatie daarom! Ik ben namelijk 8 jaar ouder en heb al zoveel spullen verzameld dat ik die nauwelijks nog opgeborgen krijg. Bij elke verhuizing (vijf in de afgelopen zes jaar) gooi ik steeds containers vol weg, maar in de periode dat ik er woon komt er steeds weer bij

Mijn gouden tip aan jou dus: probeer zo min mogelijk te kopen wat je eigenlijk eigenlijk eigenlijk niet echt nodig hebt, of houd alvast wat plekken in je gedachten vrij voor dat soort dingen (en dan heb ik het over zaken bij mij als: klapstoelen voor de camping, tent, luchtbed, trekkersrugzak, veel kleren ook al lijk ik nooit wat te hebben om aan te trekken , computer, nieuwe hobby cello, oude hobby gitaar, steeds maar meer boeken - heb er nu al bijna 650 en vakliteratuur, keukenspullen zoals broodrooster, sapperser, keukenmachine, sportapparatuur en ga maar door...)

vanaf het moment dat je op jezelf woont ga je rommel om je heen verzamelen waar je prima afstand van kunt doen als het moet, maar eigenlijk ook wel handig is om te hebben... voor je het weet is je strakke studiootje een uitdragerij!
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_63677857
Vandaag eigenlijk alles gedaan wat ik wilde doen..

Bed/ kast en matrasombouw helemaal geverfd(3e laag), tevens de boekenplank nog een tweede laag gegeven.

Tevens heb ik mijn lijst+ spiegel kunnen ophalen bij de lijstenmaken. Ook heb ik daar een aantal lijsten gekocht, die ik boven mijn wandmeubel wil gaan ophangen(zie foto). Om zo het grote witte vlak te breken.

Tussen de twee wandeubels komt uiteraard de televisie.

Morgen wil ik de verlichting onder de boekenplanken monteren + een "klik aan- klik uit systeem" erop aan sluiten met dimmer.. ook bepaal ik morgen waar de plafondverlichting zal komen. En zet ik de vloer in de wax(krasvast en tegen vuil).

Zondag wil ik de gordijnen ophangen en dan kan ik eigenlijk al over..

Groet Niels.

[ Bericht 3% gewijzigd door fashion4life. op 01-12-2008 20:40:29 ]
pi_63677895
quote:
Op zondag 30 november 2008 22:51 schreef nikao het volgende:

[..]

hmm erg moeilijk te zien zo, maar je smaak kennende is het vast mooi
Hoe/waaraan hang je ze op? (heb je wieltjes of van die 'ogen' ?)
Ik heb van die wieltjes.. dus haken aan het gordijn..
pi_63678790
Op die laatste foto lijkt het nogal vol?
pi_63679199
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:03 schreef k_man het volgende:
Op die laatste foto lijkt het nogal vol?
hahah omdat er een campingstoel in staat alle gereedschap er nog ligt.. poefjes er nogal vreemd bij staan haha.. al om al niet de juiste opstelling..

Ik ben nog aan het klussen he;-) dus niets staat nog op zijn plek..

Was puur en alleen een foto van de muur..

[ Bericht 5% gewijzigd door fashion4life. op 01-12-2008 21:47:29 ]
pi_63679277
Ah, ok.

Ik vond dat er zo weinig ruimte was tussen wandmeubel en poefjes, en vervolgens tussens poefjes en tafel, maar goed... dit is dus niet de opstelling zoals ie uiteindelijk wordt.
pi_63705009
Vandaag.. de verlichting onder de boekenplanken opgehangen..

Het was veel veel meer werk dan ik had gedacht.. allereerst alles uitmeten, vervolgens alle!!! kabels wegwerken, wat eigenlijk niet mogelijk is, daar de boekenplanken strak op de muur zitten..

Maar goed.. het is toch gelukt.. foto's spreken voor zich..

LET WEL!!! verlichting is nu niet gedimt, daar ik de verkeerde afstandbediening had gekocht voor het klik aan klik uit syteem.. dus de verlichting is veel veel te fel/ sterk!!

FOTO'S

Draden

Nog meer draden

Kast bij daglicht

Kast 's avonds

Bar 's avonds

Bar met krukken uitgepakt

Groeten Niels
pi_63710491
Erg leuk gedaan, ziet er goed uit! Als ik al die draden zie, vind ik het knap dat je dat zo netjes weg hebt kunnen werken
pi_63723386
Vandaag uitgetrokken om de trap van de kast te tekenen.

Tot op heden, alles wat ik bedenk, oogt zo lomp en massief..

Liefst wil ik gewoon 2 "zwevende" plankjes op de zijkant monteren.. zoals de boekenplanken aan de muur..

Heeft iemand een idee hoe dit goed en stevig vast te zetten??

Zelf dacht ik aan 2 grote L-profielen door de kast heen te boren en onderaan ieder plankje te monteren..

Hoop dat jullie nog ideeen hebben voor een trap??

Groet Niels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')